MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310041 příspěvků |7715 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 17.5.2021 05:14  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Šnek.


 Dnes jsem konečně sehnal motor, měl jsem domluvené setkaní s pánem co měl doma motor na 500. Nevědel jsem jaký motor a ani v jakem stavu, dorazil jsem na místo setkani a šli jsme do garaže. Motor ležel v garaži udajně 10 let, odhrnul jsem plachtu a tam ležel motor na šneka. Naskočila mi husí kuže radostí (připadal jsem si jako kdbych našel poklad ), nechtěl jsem tomu snad ani veřit. Motor jsem prohlédl a vizualně vypadal v pořádku, ale nemohl jsem ho ani prošlapnout, neměl našlapovací páku no co se dalo dělat. Zaplatil jsem a nemohl se dočkat až ho přivezu domu, a podivam se dovnitř. Doma jsem teprve zjistil ze je celkem zachovalý a jde protočit, rad si poslechnu váš nazor a take bych se chtěl zeptat jake zapalovaní tam patří. Díky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  klikni na milan ohc a tam je mejl    [pepa]   28.01.2015
Odpověď  Milanohc- jak,se s vami muzu spojit?Prodal by jste me ty ventilky?    [LBS]   28.01.2015
Odpověď  milanohc-mel bych zajem o 2ks    [LBS]   27.01.2015
Odpověď  LBS-pokud myslíte zpětné ventilky,tak ty ještě mám.    [Milan(OHC)]   27.01.2015
Odpověď  Milanohc-nemate prosim nahodou jeste pistky do cerpadla?Nebo vykres na vyrobu tech pistku?
Predem dekuji    [LBS]   26.01.2015
Odpověď  Ten problém je jinde. Pokud to jen trochu jde, tak používám origo díly. Když někdo použije repliku a přizná to, tak je to myslím také OK. Pokud to ale vydává za originál, nebo českou výrobu, i když to dojelo z Asie, tak je to problém.
Na adresu Montyho: Vždycky když jsem od něj něco chtěl, tak mi dal vybrat. Replika např. Čína, Indie, Turek, jeho výroba nebo repasovaný originál. Od toho samozřejmě také lítali ceny. A každý z nás má možnost svobodně se rozhodnout jestli se otočí a půjde jinam, nebo jestli utratí nějaký peníz.
Ale pyskovat na to, že někdo vyrábí repliky tachometrů... Tak někdo zadejte v profi fabrice výrobu přesné kopie. Budou po vás chtít zaplatit zálohu na X tisíc kusů dopředu, cena za jeden bude v řádech několika tisíců a když si s tím stoupnete na burzu, tak vám výrazná většina kupjících vynadá do zlodějů.    [T-1000]   24.01.2015
Odpověď  Monty se svého výrobku zastal. Řekl, že to má odlišnosti, ketré přiznal a i přesto zájem byl a spokojených je myslím víc, než kritiků ;) Kdo chce jezdit, tomu to stačí. Kdo chce echt origo, opraví si originál. Jiank myslím, že není v dnešní době problém nechat něco udělat kvalitně. Ovšem bude to něco stát. Ale pokud toho děláte hodně, tak přestáváte stíhat kontrolovat každý kus. Od toho jsou reklamace. Prostě se chyba stane. No a pokud je něco zmetek, nekvalitní a nefunkční, pak je třeba to vyřešit i s výrobcem.    [longr]   24.01.2015
Odpověď  Je jednodušší zlobit se nad chybami jiných, než nad svými. Tyhle replikové věci, pokud je pochyba o kvalitě, je dobré si osobně okouknout. Když koupíte repliku, která je naprd, řešte to s prodejcem, můžete to i diskutovat na fóru. Pokud se nic lepšího nedělá, musíte si ji nechat vyrobit na zakázku. Pokud lepší existuje, připlaťte si a vezměte lepší. Buďte rádi, že alespoň nějaké kvalitní repliky vůbec jsou. Někdy je dobré věci vidět na vlastní oči, než to koupím, nebo se zeptat zkušenějších. Ale je zbytečné se tady pak hádat, tím se nevyřeší nic. Pokud je nekvalita jen mimořádný úlet, dá se to napravit výměnou. Pokud to stojí za prd celkově, dám to jinam nebo to musím nechat udělat na zakázku podle nejetého originálu či výkresu.    [longr]   24.01.2015
Odpověď  Tady se kazdy urazi,pokud neco delam poradne,tak si musim za svym vyrobkem stat a obhajit si ho a ne,ze trh si to zada,tak udelam neco,co neni dobre a zasitim trh,svoji kapsu a pak se vymlouvat,ze co bychom chteli.Pokud nekdo renovuje motocykl,tak je to nakladne a chce to mit hezke a poradne,ale to je to,co nekdo nechape.Nema to cenu!    [Jawa00]   24.01.2015
Odpověď  proc bych to vyrabel?ja nekritizuji,jen jsem chtel podotknout,co si o tom myslim.Bud to udelam poradne nebo to nedelam vubec    [Jawa00]   24.01.2015
Odpověď  Chvilku ještě vydržte a budou nové české ráfky, snad budou lepší než ostatní ;-)    [fikuscz]   24.01.2015
Odpověď  JAWA 00 - opakuji, že máte plnou možnost vyrobit lepší tachometry na Péráka.

Já to prostě líp nezvládnul,a každýmu jsem to při prodeji říkal a ukazoval,kde je rozdíl. Pokud je nějakej kšeftař prodával dál jako suprrepliky, to už neovlivním.

S replika tacho na Péráka jsem skončil,máte volný místo na hladovým veteránským trhu,stačí začít.

Ráfky nejlepší v Čechách asi nabízí pan Hadrávek, ale jsou to stejně v Indii stáčený plechy, který v česku vyleští, naděruje a nachromuje.
Nad jedinejma ČESKEJMA ráfkama od Kloudy jste kolektivně zlomili hůl, tak nějak nevím, co si vyberete.........    [Monty]   24.01.2015
Odpověď  Jawa00 Prosim tě a on se dneska někdo za něco stydí? Naopak. Dnes čím větší darebák a podvodník tím víc je bohatší a tím víc je drzejší    [PS]   24.01.2015
Odpověď  Lada-to souhlasim,ze se kvalita musi zaplatit,a videl jsem renovace v Nemecku,ja nemyslel byvalou DDR,to ze tam prodavaji Polaci je jasny,dnes kluci sikovny delaji pisty na Jawy!Ale kdyz si koupite neco na nemeckem e-shopu,ktery vyrabi repliky,tak pristup je jiny,ale i cena, a spokojenost taky!!! A k tem org. dilum Jawa a CZ,jsou i takove,ktere se nepovedly a nebyly vubec dany k prodeji a nekdo se k nim dostal a dnes je prodava jako org. i takove pripady jsou.A tachometr na peraka,je lepsi si koupit org.,ale ja chtel rici,ze pokud nekdo necha vyrobit,takovy replikovy jako nabizel,tak by se mel stydet nebo ne!?    [Jawa00]   24.01.2015
Odpověď  To je zas snůška Jawa00. Proč řešíte urputně replikový tachometr, když se dá sehnat originál, levný ale není. Repliku jsem neviděl, neumím posoudit ale jestli umíte lepší, tak do toho.
Řeči o BMW a Německých renovátorech jsou taky mimo. Repliky tam úspěšně prodávají i Poláci. Chcete tvrdit, že Poláci umí německou kvalitu a naši replikáři ne? Byl jste někdy na nějakém východoněmeckém srazu a všiml si jejich renovací?
Jinak jsem před asi 10 roky sehnal originální, opravdu nepoužitý výfuk na Jawa20 a na první pohled mě zaujala mizerná příprava leštění pod chrom. To by dnes neobstálo. A zkuste se podívat jak jsou svařené rámy.
Jestli jste zbytečně vyházel spoustu peněz, tak je to možná proto, že jste vybíral podle ceny. Kvalita se musí zaplatit.    [Lada]   24.01.2015
Odpověď  Rafky,nevim,asi Hadravek a draty si objednejte primo z Hvezdonic    [Jawa00]   24.01.2015
Odpověď  Monty - ja nejsem chytrolin,ale kdyz uz neco vyrabim nebo se snazim,tak je dobre informovat lidi,co to kupuji,jak to vlastne je.Bud delame veci,aby to fungovalo a nebo zasitime trh,rekneme jim,ze je to jen na divani!Ono klasicka ceska vymluva,kolik km za rok najedete???A z toho vychazeji vsichni prodejci a renovatori,protoze vite,ze kazdy se projede jednou za rok a je malo nadsencu,kteri maji cas jezdit pravidelne a nejhorsi je,ze vetsina prodejcu,kteri vlastni org. motocykly a meli stesti,ze maji jeste org. veci,by si nektere repliky na svuj motocykl nedali a pritom je prodavaji.Ale to je tady normalni    [Jawa00]   24.01.2015
Odpověď  Ráfky Hadrávek, dráty s niplema Hvězdonice, repliku středu se štítem neznám měl jsem vždy originál.    [fikuscz]   24.01.2015
Odpověď  Zdravím nemohl jsem si nevšimnout hodnocení prace mr. Kloudy chci se zeptat čeka mne repas kol co tedy doporučujete jakeho vyrobce rafku a dratu a co výplet ? dále nemohu sehnat origo buben jaky je vaš nazor na repliku se štitem od Macaka ?


Děkuji za nazor    [Lukaš]   24.01.2015
Odpověď  JAWA 00 - máte možnost vyrobit lepší repliky tachometrů na Péráka. Trh je po nich hladový, a jistě Vás to dobře uživí. Já to prostě líp neumím ( a navíc to už asi rok nedělám vůbec, než poslouchat takový chytrolíny, raději budu ležet a točit palcema)

Výfuky ,písty a třeba řídítka z JAWY - psal jsem to v jiné rubrice - takový řídítka na OHC vyrobený v Týnci by přišly odhadem na 3 000,- , výfuk netuším(ale když JAWA nemá jedinej lis na plechy, tak asi není šance).
Kdo z těch,kterým je 1200,- za hezký řídítka od pana Palušnýho drahý to zaplatí?    [MOnty]   24.01.2015
Odpověď  Jawa 00, len poznámka, ložiská označené ako ZLK, ako si uviedol, sú čínske sračky. Zabalené v modrej krabičke, s podobným designom ako boli ZKL-ZVL, na krabičke ktorej je ešte napísané veľkým, že Slovakia. U nás to vo veľkom distribuuje firma DIAGO a mnohí ľudia ani netušia čo kupujú.    [Brano]   24.01.2015
Odpověď  Pro Montyho,no treba vyfuky org. z Jawy,pisty,riditka a spoustu dalsich veci bych uvital, a to se nebavim o luxusnich replikach tachometru na peraka,ty vnitrnosti a podobnost rucicky v tachometru je doslova luxusni,co na to Monty???A muzu pokracovat,kryty retezu na pulitra,treba spodni,hlavni stojan na pulitra atd.,je to ho dost,hlavne sila materialu org. vyfuku a dnesnich...,takze nevim o cem se bavime a nepletme tady veci z Turecka,kazda org. vec sedi a dela radost,ale repliky no nevim,treba vyfukova kolena perak 350,to se pak clovek natrapi z bocnim stojankem,proc nesedi!!!Sekundarni kolecka,to je taky z masla a spojovaci material,no a pak ma clovek jezdit,spis se koukat.A uplne luxusni jsou dnesni brusici valcu a ti,co renovuji klikovky,to je pak narez!!!Jeste nikoho nenapadlo,aby si pri prevzeti nechal dat kliku do hrotu a hezky se presvedcit o hazivosti klikovky,a dalsi vec,jak jsou vyuhlovane ojnice a udelane spodni cepy ojnice a jake loziska se tam daly,no samozrejme ten nejlevnejsi odpad a pak u Jawa 350 lozisko 6306 od bratru ze slovenska ZLK,tak to je luxus,pak nove cepy,ktere stoji taky za h...,a pak motor cinka,klepe a slysime,ze to tak je a motor se musi zahrat,musi si to sednout atd.Totalni nemsysl,jestlize chce nekdo za repas kliky 3000-4000 Kc,tak to musi byt,jak nove!!!Proto Vam vse doporucuji,aby jste si nechali pri prebirani kliky,vse ukazat a predesli zbytecnemu dalsimu puleni motoru.Dalsi vec u perak,kyvacka,panelka,zamena ojnic,coz se deje normalne,takze poznacit a chtit tam tu,co tam byla,jinak to nedelejte,nema to cenu,budete zklamani a hlavne,pokud mozno ceske pisty a u 350 je mit s cepy a krouzky ve vaze!!!A zajizdet na mineral!!!Je to muj nazor a po ohromnych zklamanich a spousty penez,recept,kdy motorka jede opravdu hezky a mate opravdu zazitek!!!Otazka,kdo to tak udela,tech poctivcu je,jak safranu!!!    [Jawa00]   24.01.2015
Odpověď  Ach jo - a furt a furt to samý;-). Nadáváte (právem!) na někoho, kdo něco nabízí a ve finále se ukáže, že to neumí. Repliky, opravy, služby atd. Vykašlete se na ně!!Tak si třeba vezměte, že toto vůbec neexistuje - a potom teprve se odhodlejte, že začnete renovovat. Natož půllitra. Nabídka je hezká věc, ale jak vidno nelze na ní spoléhat. Co tak si nejdřív rozmyslet, jestli vůbec "na to mám". Jo, jistě, dneska na to má vlastně každý (kdo má peníze a internet) ;-). Na cokoliv. Protože si myslí, že "on to udělá" tak, že to vlastně za něj udělají ti druzí a výsledek jde za ním. Lhostejno jaký - peníze za prodej výsledku, zvýšení vlastního ega atd.
Tenhle jev roztáčí nebezpečnou, ale logickou spirálu. Ke zvýšení rotace dodáváme svůj díl všichni, co se do jejího chodu zapojujeme, tedy hlavně zákazníci se svoji poptávkou. Chcete motory na Bohmerlanda - tedy máte je mít, je to bussines. Obchod, který ale s veteránismem nemá moc společného. Mo(u)dří vědí.....
Nemám kolo (motor, kliku, nevímco,.....) - tak si ji prostě na ten svůj stroj seženu, nebo holt nerenovuju, protože nemám (vůli, trpělivost, ochotu hledat, vyrobit si,.....).
Holt je všechno dneska hnáno vpřed myšlenkou - když chci (prakticky cokoliv), tak to mám (za peníze, nejlíp od počítače). Bohužel společnost je obecně takhle nastavená a třeba i trh s replikami na toto tímto způsobem reaguje (mnohdy blbě).
Ale přátelé, tak to přece není správné, nemůže mít každý, co si zamane. Resp. každý NA CO MÁ PENÍZE.
Proč asi lze zaznamenat takový rozmach "renovátorů" v současné době, zvláště některých druhů stojů, ve srovnání s dobou před 20 - 30 lety? Jeden důvod vidím v snadné dostupnost čehokoli na cokoliv, co trh žádá. Bohužel i v jakékoliv kvalitě.
Chcete dělat péráky, jsou populární - tady je pérák v dílech; chcete dělat půllitry - tady ho máte jako stavebnici v e-shopu!? Na kvalitu zhusta nikdo nehledí, jen na ten bussines, vono se to točí. Tak ale potom nenadávejte, protože TAKHLE TO JE. Spirála, do které přispíváme všichni.
A obráceně - proč je ten a ten typ zrovna žádaný k renovacím (i když je to třeba úúúplně obyčejná motorka)? Protože "Pepa říkal, že na netu na to přece všecho seženu a Franta to tak taky uďál a za krutý peníze pak střeli do Němec". Když Pepa a Franta, tak co jsem horší??? A jedem - replikátoři mají pré. A ještě se můžu něčím pochlubit.
Omlouvám se za výlev, ale tyhle diskuze mezi "renovátory" a replikátory jsou +- hodně kontraproduktivní.
"Renovátor" nevyužívá (moc) replikátora a replikátor je živ hlavně z renovátorů (s úvozovkami). Ten v úvozovkách si často může s replikátorem podat ruku v tom smyslu, co vlastně činí - (špatný) replikátor (většinou) vyrábí díly, které nikdy neexistovaly a "renovátor" d. f. nic nerenovuje, jenom sesazuje cosi z něčeho o čem zhusta nemá ani páru, s výsledkem pochybným.
Konec- všechna čest těm, kteří nevyrábí repliky, ale d. f. staré dobré NÁHRADNÍ DÍLY (monty, buyak a občas někteří další).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2015
Odpověď  jawa00 - před 60 lety v JAWĚ? Nedejte se vysmát. Díly v tak ojebané povrchovce,jak se tehdy vyráběly v Jawě by jste si nevzal ani místo tureckých.

Tím neomlouvám pana Kloudu ..............    [Monty]   23.01.2015
Odpověď  Pro Snek,az ho uvidis na burze,pry experta na vypletani a centrovani,tak si vem kladivo a praskni ho do hlavy a pak mu rekni,at jde delat neco jineho!!!V cem to zijeme?Z Jawy 500 a to i vubec z veteranu,si radoby ti to podnikatele udelali tezky byznys a odnasime to my,kteri to chceme mit vse super a jezdit,bohuzel se kolem nas pohybuji takovi jako je napr. Macak,Klouda a spol. a kdyz se jim to nepovede,tak to prodaji a nezajima je,ze s tim dotycny bude mit problemy,hlavne,ze diky sve profesni neschopnosti ukazali schopnost,jak umet nekoho ojebat!!!A pak se hati tyto motorky,jak jsou spatne!Jsou to jen kecy.Nedokazi si predstavit,ze by byl Klouda pred 60 lety zamestnany v Jawe a delal rafky a centroval kola,no to by asi moc nefungovalo.Ale tak to je a dnes opravdu se muze pustit do renovace clovek,ktery ma zkusenosti aspon 30 let a vi,jak se,co ma!Ale,kdo to udela poradne?    [jawa00]   23.01.2015
Odpověď  Nejvíc me dostal když zatloukl draty kladivkem :D. Na dratech je H takže Hvězdonice :) uvidime no, asi se mám na co těšit až mi rozmlatí dráty blatník nebo kryt řetězu.    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2015
Odpověď  Pro Snek,na te fotce,to mas draty z fabriky z Hvezdonic nebo je to cina???Ja totiz si rozpletl kolo na 01 a nechal udelat draty dle org. a zjistil jsem,ze uhel u hlavicky draty je na prednim kole jiny nez co se dela na zadni,aspon tak me to rekli v Hvezdonicich,Tak uvidim,jestli me take popraskaji    [Jawa00]   22.01.2015
Odpověď  Zdravim panove,Klouda me musel na dvakrat vyplest kolo na 01,dal me rafek,ze to jsem jeste nevidel,rychle me to dal a utikal,ze nema cas,tak jsem si to u auta prohledl a pak znova zazvonil,tak dosel a pak mu to ukazal a koktal,jak malej,tak to vymnenil a pak stejne jsem kontroloval,jak to vycentroval,no hruza!!!!Ten by mel dostat pres hubu a poradne,nechci slyset,ze Klouda dela dobrou praci!!!    [Jawa00]   22.01.2015
Odpověď  S Kloudou mám také špatnou zkušenost. Chtěl jsem si ušetřit práci a koupil jsem hotová kola na péráka. No, že jsem si raději do těch rukou nenasral! Na předním kole buben šmajdá tak, že dře až o štít a zadní kolo hází jako by nebylo vůbec vycentrované.    [fikuscz]   21.01.2015
Odpověď  Jsem se byl podívat v garáži jak to mám já a při té příležitosti jsem zjistil další prasklý drát v zadním kole , v pořadí už asi pátý u hlavičky KO. Jeden mi dokonce za jízdy rozšmelcoval kryt řetězu :-( Jinak Klouda mi vyplétal 3 sady kol na pullitra a všechny házely v servisu na vyvažovačce jak prase a musel jsem je dávat znova centrovat.    [Richard]   21.01.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj, chtěl bych se pochlubit „krásnou“ praci p. Kloudy. Mezi hlavu drátu a střed kola stčíte bez problemu nehet. Nyple cca 12 z 36 chyceny jen asi na 3 otačky kde večina zavitu neni našroubovana v nyplu. Řekl jsem ok i to se stane a domluvil se s p. Kloudou ze mu to přivezu ukázat. Ukázal jsem mu kola a on sam uznal že je asi neco špatně. Řekl že naohýba draty, nachromuje a přeplete kola. Po měsici mu volám (sám by se asi neozval), prý je to v pořadku a nic s tím dělat nebude..... Tak jsem jel znovu pro kola ale ted již odřene a pobouchane středy a ráfky. TO CO MĚ NEJVÍC DORAZILO BYLO ŽE HLAVIČKY DRATU UŽ NEJSOU TAK VYLEZLE, PULKULATE. JSOU PLOCHÉ A ZALEZLE PROTOŽE JE p. KLOUDA ZŘEJMNĚ DOBOUCHAL KLADIVEM ..... UŽ CHAPU PROC MI JE DAL A RYCHLE ODEŠEL, asi měl strach... ja bych ho měl taky. Udělat takovou praci. Dnes jde jen o prachy a kvalita nikde ....    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2015
Odpověď  Brano - velmi děkuji za supr tip na polotovar. Člověk by si tyto díly vyrobil i sám, ale sehnat materiál, vyhrubování na soustruhu a udělání zubů je tak zdlouhávé, že se na to nakonec vykašle a nechá v motoru co má. Tento polotovar ušetří mraky času. Stačí soustruh a sloupovka. Dík moc    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2015
Odpověď  castentroy, jasne, to som si nevsimol, ale mne to koleso zohnali v SR vo firme www.diago.sk asi pred 3 rokmi. A bolo v kuse aj s nabojom . Ten Habercorn som vyhladal iba na googli, za ucelom napisania nizsie uvedeneho prispevku, aby som dal nejaky odkaz od vas z CR.    [Brano]   08.01.2015
Odpověď  Ano na straně 6.29. Ptal jsem se, protože je to kolo označeno že má navařený náboj.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2015
Odpověď  To koleso z katalógu nemá navarený náboj, je to vyrobené z jedneho kusu. Myslim tym kolo, ktore je na strane 6.29 v katalogu s mojho odkazu. Kolko stoji, z hlavy neviem, musim sa pozriet do starych faktur.    [Brano]   06.01.2015
Odpověď  http://shop.retezyolomouc.cz/rkolo-s-nabojem-3-8x7 -32-z50-duplex-10209050
http://zbozi.arkov.cz/i/43135-phs-06b-2b50-retezov e-kolo-s-nabojem-38x732-z50-duplex-italy.html
Lze koupit i tady ..    [Richard]   06.01.2015
Odpověď  Brano - A jak to ten polotovar vychází cenově? Viděl jsem, že zrovna ten polotovar o co jde má navařený náboj. Jak jste to řešil? Díky za reakci    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2015
Odpověď  Erráta k predošlému príspevku, ospravedlnujem sa za mystifikáciu, ale do vyhladávača dajte "jehlové" nie jehla.    [Brano]   03.01.2015
Odpověď  Takže Richard odpovedal, reťazové kolesá sú zhodné. Zhotovenie kola riešim nákupom polotovaru, ktorý má už vyrobené dvojradé ozubenie 06B2 s nábojom, osústruženie zvyšku do podoby kolesa pre OHC , pre akéhokoľvek priemerného dedinského sústružníka je otázka do 30 min. a následné prenitovanie koša. Nie je to síce z liatiny 42 24 ... (šedá), ale väčšinou z C45, takže nejaké zušľachtenie a uloženie dávam namiesto pôvodného klzného, valivé, s ihlovým loźiskom podobne, ako to tu kedysi písal Milan OHC (dajte do vyhľadávača "jehla" a jeho príspevok z 13.1.2012) . V ČR s tými polotovarmi obchoduje napr. http://www.haberkorn.cz/dyndoc/download/se-pohony- katalog.pdf/ , koleso 06B2 s nábojom, 50 zubové, ozn.555720    [Brano]   03.01.2015
Odpověď  Zuby na spojkovým koši máš těsně pčed smrtí :-)    [Richard]   01.01.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Zdravím, dnes jsem koukal na motor do 02 na spojku a když porovnam se spojkou ve šnekovem motoru tak šnek ma špičate zuby a na o2 mam jine je ta spojka ojeta a nebo ma šnek a o2 jinou spojku ?Díky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2014
Odpověď  Kamarád používá plstěný filtr ze Škody Oktávie a jezdí bez problémů již několik let. Jaký je názor či zkušenosti odborníků? Děkuji    [Stenly]   10.12.2014
Odpověď  Bratře,díky za odpověď ale nějak mě poslední dobou připadá,že se prosím a děkuji moc nenosí,tak abych nikomu z dotazujících např.Janovi zo slovenska nezpůsobil duševní újmu.    [jwm]   10.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bratře, k tomu pletivu na filtr oleje do nádrže: opravoval jsem si originální filtr, který byl značně zanesený a v podstatě nepoužitelný. Nechal jsem si u odborné firmy změřit hustotu ok původního pletiva, výsledek - 0,08/0,04mm, keprová vazba, materiál měď. Potom jsem koupil podobné nerezové pletivo - 0,08/0,05, hladká vazba, a s použitím původního vlnovce vyrobil nový filtr. Byla to dost pakárna, ale vyšlo to a filtr funguje dobře.    [Henry 500]   08.12.2014
Odpověď  Tak ako to je s tou hustotou filtra? Zavisi od oleja alebo ako ma byt filtrovany olej?
Kamos mi slubili repas filtra ale cce po mne hustotu v mikronoch... hm?    [jano]   08.12.2014
Odpověď  žádná.    [Monty]   08.12.2014
Odpověď  Ahoj, mám otazku možná trochu mimo veteranforum. Poradte mi rozumnou knížku nejlepe o jawa 500 ohc tak okolo 1000,- Díky :)    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2014
Odpověď  A proč nechal měřit originál a raděj nepoužil dokumentaci z Jawy?    [Honza l]   08.12.2014
Odpověď  Tak jsem se dostal od bratra potvrzení,že repliky od slovenských výrobců jsou co se týká hustoty síťoviny filtru moc řídké a pokud si vzpomínám,byl někde ve firmě,kde mu změřili originál a podle toho mu prodali správnou síť.Slíbil,že dodá přesné informace.    [jwm]   08.12.2014
Odpověď  Rychlá odpovď.Zeptej se výrobců , neb prodejců z čech,či slovenska co filtr prodávají,jistě mají zaručené informace,podložené dokumentací z továrny JAWA. nebo to vyráběli podle originálu ?.: http://www.jawamarkt.cz/cz/jawa-500-ohc/strana-4    [jwm]   05.12.2014
Odpověď  rychlodotaz: kolkomikronov ma filter oleja v olejovej nadrzke?    [jano]   05.12.2014
Odpověď  Na srazu kluci říkali, že když se opotřeboval tlumič záběru, nebo měl poruchu a vyřadil se zavařením s tím, že byl pak převod na tvrdo, tak nastali pomalu komlikace v celém traktu. odcházel sekundární i primární řetěz, doslova před očima trpěly nýty v zadní rozetě, apod.    [ED250]   05.12.2014
Odpověď  Tak to už si nepamatuju , ale myslím , že jsem nic neupravoval.    [Richard]   04.12.2014
Odpověď  Richarde, a musel jsi nějak upravovat podložku pod spojkou kvůli rozhození podelné osy řetezu? Včera jsem tam ještě hodil na zkoušku kolo s tlumičem co mám do 02 a ozubení kola proti ozubení na spojce bylo cca o 0,5mm víc utopené. Znamenalo by to, že to chce nižší podložku po koš.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2014
Odpověď  Tlumič záběru tam byl dávaný kvůli převodovce . Bez něj dostává dost na frak , hlavně při prudké změně otáček . Jestli to jde poznat i při jízdě nemám zkušenost , ale taky mám šneka a to jednoduché kolo jsem vyměnil preventivně za to s tlumičem. Jde o to kolik chceš na šnekovi najezdit ..    [Richard]   04.12.2014
Odpověď  T-1000 - to určitě ne, protože se to ani protočit nemůže, to by musely být oholené vlnovce. Dle mého se jedná o element pro zklidnění provozu motoru. V motoru kde nebyl tlumič jsem měl relativně dost opotřebené spodní ozubení rozvodu, ale to můžu také přičíst velkému opotřebení v kombinaci s absencí vyrovnávací vačky. Má někdo i zkušenosti z jízdy zda je klidnější, jednodušší řazení atd...? Jedná se mi jestli rozdíl mezi "s tlumičem nebo bez" je tak propastný, že ho budu muset někde sehnat. Tož a teď babo raď:)    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2014
Odpověď  Nebylo to spíš kvůli zadření kliky? Aby se to nekouslo natvrdo, ale naopak protočilo.    [T-1000]   03.12.2014
Odpověď  Mám dotaz na všechny zkušené. Když vidím ten šnek motor tak mě napadá, proč vlastně v konstrukci motoru přidali tlumič záběru? Je tam hlavně kvůli převodovce nebo i pro zklidnění rozvodu při rychlé změně otáček? Dávám do kupy svůj motor a tam bylo jen prosté kolo. Jezdit to samozřejmě bude i bez tlumiče, ale co na to opotřebení? Máte někdo zkušenost? Je to pro mne v tuto dobu cenná informace jelikož finišuji s motorem musím se rozhodnout co tam půde, zdali origo prosté kolo nebo budu muset sehnat tlumič. Děkuji za info.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Obě víka jsme ůspěšně několikrát vylisovali na gumolisu ASEA viz foto ale před 2 roky jsem kopyta věnoval kamarádovi,výrobci replikových dílů ale pokud vím,nic ještě nedělal.    [jwm]   02.12.2014
Odpověď  Len si overte ci Vam replikove dvierka budu pasovat na original kastlik. Najlepsie nech to z Motorenu donesu na nejaku burzu.    [Brano]   01.12.2014
Odpověď  MOTOREN.SK , nebo originál.

Myslím, že nikdo jiný takový věci nedělá.    [Monty]   01.12.2014
Odpověď  Kde seženu dvířka kasliku nařadí, nechci kupovat u motoren.sk a
na etovar maji jen dviřka bat kasliku. díky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2014
Odpověď  Šneku rozepiš se trochu o kompletování tvého stroje. A hod sem nějaké foto určitě to bude zajímavé. Dík    [Mirek F.]   27.11.2014
Odpověď  Je to možné,mám málo času,sotva stíhám odpovídat kamarádům a pokud například přijde e-mail aniž vím od koho je,zvlášť když třeba není podepsán,neodpovídám.Výkres na třmen sedla nemám ale repliku jsem běžně viděl prodávat na burze.    [jwm]   27.11.2014
Odpověď  Pokud je za číslem označujícím typ pětimístné číslo(kusové) a za pomlčkou dvoumístné(ročník),jsou kartery šnekácké ať už je namontovaná hlava třeba z kuželového motoru. Nulajedničky nabíhaly až v průběhu roku padesátčtyři a formát byl typ a šestimístné kusové číslo bez ročníku.    [Urbis]   26.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motoru s litinovou hlavou bylo 50-90 ks. Jinak šneka mam kompletního za ním než kilo, nabídkam na prodej jsem se jenom smal. Jsem rád že jsem neprodal a tento krasný stroj mi muže dělat radost. Dostal nově pochromovane kola a nádrž, ted budou výfuky. Jinak jwm- když jsem prosil jestli mi někdo oměří držak sedla a nebo ti psal mail tak žadna odezva ..... Takže asi tak.    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2014
Odpověď  To šnek,jestli ještě motor máš a Tvé nadšení neopadlo,mám pro Tebe pár informací.Předsérie šneka byla z roku 1950 a narozdíl od Tvého motoru měla vačku pouze ve dvou kuličkových ložiskách,Tvoje je ve třech/1x válečkové/ a měla litinovou hlavu a vysoké dynamo PAL.Výrobní čísla předsérie vypadají takhle: *15-21*Dále konečné číslo 54 neznamená rok,protože v tomto roce se již vyráběly nulajedničky.Prostě máš normální šnekový motor r.v.1952-53 ale na pohled v pěkném stavu.    [jwm]   26.11.2014
Odpověď  Já mám své číslo ještě o trošku menší, než uvádíš, ale není to šnek, nýbrž typ 01. Jinak formát čísla je stejný 15-000xx-54.    [Dansson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [dejvidprochazka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [dejvidprochazkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [dejvidprochazkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [dejvidprochazkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlava    [dejvidprochazkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2014
Odpověď  Muže mi někdo prosím říct jak by měla vypadat motorka a jaky to je rok podle čisla motoru ? *15-00077-54* číslo je puvodní a neni přeražene, co člověk to nazor. Kamarad mi říkal že je to rok 1954 a 77 šnek z toho roku, jiny zase že je to 27 kus po prototypu. Želva je u všech šneku stejna? Navrchu želvy na olejovou hadici M12/1,5x20 a dole klasika na velkou, nebo první to tak meli na ledvinku a později všechny velka oka? Díky za nazory :)    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  d    [jwm]   16.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sorry,vložil jsem jinou fotku.    [jwm]   16.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to docela složité,nastavuje a vymezuje se několik vůlí ale to dělám přímo na motoru,takhle na dálku to nejde.Vůle se vymezuje buď použitím nových ,na míru nabroušených,cementovaných podložek,či podbroušením a následným tvrdochromem na čepech a hřídelích,či výměnou bronzových pouzder,pokud je to třeba.    [jwm]   16.07.2014
Odpověď  To jwm prosim o vyjadření k vulím na hlavě. Přední kolo a zadní buben s rozetou pruměr 20 cm už mám. Chtěl bych se zeptat jak řešíte zadní kolo, udělat jiny střed o 1 cm a použít naboj z peraka? Díky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2014
Odpověď  Na šneka kola z péráka? To by jsi měl moc jednoduché.Samozřejmě,že tam patří úplně něco jiného.Pérák má průměr brzd.bubnu 150 nebo 160,ale OHC má 200 mm.Tím pádem všechno jinak.    [kuba]   27.06.2014
Odpověď  Na šneka jsou kola z peraka a male bubny ? draty 6 mm nebo 8 mm? diky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2014
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Tak jsem to změřil a přikladam foto, motor neni na prodej a podařilo se mi sehnat další díly na stavbu stroje. Poprosil bych o oměření držáku sedla nebo o načrtek, díky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2014
Odpověď  U šneka se opotřebení motoru podle stavu vačky a vahadel určuje velmi obtížně protože to záleží jak je nastaveno mazání a jak jsou nasměřovány měděné mazací trubičky.Čili motor nemusí mít nic najeto a když nemaže vršek je opotřebení značné.Na Tvém motoru mi připadá,že ty zadní mazací trubičky tam nejsou vůbec.Chtělo by to vidět.Jinak dosti přesně určující ukazatel opotřebení u šneka je stav vůle na svislém ,ocelovém šnekovém kole.Kolo je na hřídeli pod stálým tlakem pružiny a tlačí na broušenou podložku.Zkus nadzvednout kolo směrem nahoru a pokud je vůle větší než 1mm je to na GO.    [jwm]   03.06.2014
Odpověď  Podle fotek se špatně odhaduje, zvlášť pokud nejsou detailní, ale podle zubů na primárním převodu a podle horních kol rozvodu vypadá docela slušně. Jak vypadají vahadla, vačka a ventily, není vidět. Záleží ještě na převodovce, klice a válcích, tam všude se dá poznat, jak se majitel k motoru choval. Pečlivě všechno zkontroluj nebo nechej někomu zkušenému zkontrolovat.    [longr]   03.06.2014
Odpověď  Doporučoval bych Ti si rozmyslet co vlastně s motorem chceš dělat.Nechat si ho v polici na koukání nebo ho dokompletovat a prodat,či použít k ježdění?Podle Tvých otázek je to asi Tvůj první motor co? Opotřebení motoru se zjistí například demontáží hlav a proměření válců nebo posouzením vůlí na spojce,prohlédnutím sekundárního kola/zuby/ atd.    [jwm]   03.06.2014
Odpověď  Kolik muže mít cca motor najeto v takovém stavu? Takže mám sehnat klasicke dynamobateriove zapalovaní pal? Jak poznam někde u prodavajicího že neni rotor zapalovaní ko ?Díky    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2014
Odpověď  Pěkný nález. Koukám, ještě bez tlumiče rázů.    [ED250]   02.06.2014
Odpověď  Zapalování?Podle třmenů,jawácké kulaté.    [jwm]   01.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlava    [Šnek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2014
 Přidat odpověď   (88) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006