MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310042 příspěvků |7715 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 17.5.2021 06:52  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Profi renovace aneb jak se správně zapojuje sytič.


 Dovolte mi , se s Vámi podělit o nějaké novinky a vylepšení při renovacích Jawa 500 OHC. Již mnohokráte jsem byl požádán o opravu, zprovoznění, či jen seřízení půlitra po profi renovaci.Nestačím se stále divit, co renovátoři vymyslí, co očůrají a ještě si bláhově myslí, že se na ty prasárny, protože se tohle jinak nazvat nedá, nepřijde? Bohužel si u všech těchto případů dělám fotodokumentaci a tak jen malá ochutnávka.Nechci vůbec nikoho neprávem osočovat ale tohle ja fakt síla.Všimněte si jak má správně fungovat sytič a ještě jsem byl nemile překvapen,když jsem demontoval pravé víko abych změřil tlak na čerpadle.Když jsem totiž půlitra natočil, tak z předního otvoru M 6 ,co drží pravé víko motoru začal stříkat olej.Při prodlužování závitu někdo svrtal kanálek až do karteru.Namontujete víko motoru,dotáhnete šroub olej teče jen málo, demontujete a jste za chvíli bez oleje.Je toho více ale tohle stačí.Tak co na to renovátor?    [jwm]   02.11.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  Jak jsem četl...tak jsem valil oči. Taky jsem koupil péráka po"renovaci" který byl jako dekorace v kanclu. A bylo to podobné. Vyměnil jsem motor protože na tom původním hází klikovka, předělal jsem el., zadní kolo, zapalování....a bylo s tím stejně práce jako kdybych si ho udělal celého sám..Zlámat ruce takovým renovátorům.    [Michal]   27.12.2015
Odpověď  [jwm] - diskuse, nebo názory zde publikované nejsou od věci. Já jsem rád, že se tohle vlákno otevřelo. Za mě děkuji a jen více takových upozornění (nebo raději méně, jak se to vezme že ano,..).    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2015
Odpověď  S odstupem času si říkám, proč jsem tohle téma vůbec otevíral,člověk si myslí, že něco změní ale je to naopak, jde jen o to, že si v tu chvíli alespoň trochu uleví od nasranosti. Dospěl jsem k názoru, že se renovátor ani koupěchtivý zájemce nezmění, kdo dělá levárny, dělat je bude dál a kdo chce kupovat šity, tak i přesto že se již spálil a dostal varování, koupí další stroj od stejného prodejce znova.Včera jsem výše popsaný stroj předal majiteli s tím, že se musí znova dělat GO motoru.Zde je ukázka " 2 mm " vůle na dosedací broušené podložce u svislého hřídele.
Od tohoto okamžiku již jen poradna.
http://www.uschovna.cz/zasilka/GW4AVD924F3L3Z5F-FU S/    [jwm]   18.11.2015
Odpověď  Je to věčná polemika, jak je to možné..Lidé jsou prostě různí, a člověk se mnohokrát stydí, že mluví stejnou řečí.. Chtělo by si to přečíst vysmívané desatero,nejsem sice věřící, ale je to základ lidského soužití. Nešikovnost se dá odpustit, ale podlost a lež ne.Naštěstí nejsou tito lidé v převaze..    [KRÍŽ]   16.11.2015
Odpověď  Ahoj, no je hezke si to skladat sam , ci s kamarady,,,ale Ja bych to delal sto let.
Proste to neumim. Treba se to jednou naucim- uz jsem zkusil namontovat vape na kyvacku 350, no a kupodivu, zatim funguje!!! Mam radost. No ale pullitr ? Ja koupil jen vrak,,,, nahradni dily, repliky- kazdy se snazi cloveka osidit a rychle vydelat. Znamy mi doporucil cloveka , ktery ma 500 Ohc na jezdeni, tak snad bude spolehliva i moje ( za 100 let az se skompleruje), a ne jen lestenka do muzea!    [Staghorn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2015
Odpověď  Asi budu za kacíře, ale i veterány jsou jen součást trhu s ojetými vozidly. A ten je opanován velmi svéráznými lidmi. Popravdě v době, kdy je třeba být ostražitý co mi nabídnou v bance, u telefonního operátora a o pojišťovácích apod. nemluvě, bych přisoudil kus naivity i kupujícím. Utratit za něco pár set tisíc a neporadit se, je podle mě hazard nebo mistroství světa v egoismu. Tím v žádném případě neobhajuju prodejce ani stavitele této zrůdnosti a souhlasím s Milanem, že je třeba je jmenovat. Xicht a jméno nejdou změnit tak snadno, jak telefon.    [JzK]   06.11.2015
Odpověď  A ty zmodralá kolena to je také normální,vždyť je to přeci OHC.    [jwm]   06.11.2015
Odpověď  No k tomu mlácení motoru, jako bych toho prodejce měl před sebou a slyším: "Pane,to nic není. Stačí jen trochu poštelovat předstih a uvidíte,jak to pojede".    [Milan (OHC)]   06.11.2015
Odpověď  Pánové. To co píšete, že se děje, je otřesné. Poměry, do jakých se veteránismus u nás dostal, jsou jako z nějakého mafiánského filmu. Je otázkou, zda si za to mohou koupěchtivý, senzacechtivý, zájemci, nebo troufalí, vykutálení, obchodníci s exkluzivitou.
Přirovnal bych to k praxi stáčení tachometrů. Nikdo nechce mít u motocyklu stočený tachometr, ale nikdo též nechce mít najeto více než 30000 km. Cesta ven z toho neexistuje.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.11.2015
Odpověď  No ono to vypadá, jak když jen opravuji po někom renovace, to tak není jen ty nešťastníky prostě nedokážu poslat do háje a je mi jich prostě líto a občas se nechám ukecat, tečka.Milane prototyp tomu říkají Ti dva agenti z Kroměříže a Ty si z toho děláš ještě srandu.Už jsme to řešili spolu mockrát ale tihle odborníci prostě staví to, co chce trh a "Prototyp" to přece zní ne?Záruka na motor nebo na renovaci?Co to je?.Zaplať a neotravuj.Jinak správný název je předsérie 50 ks z roku 1950,kdy je každý kus od v.č. 1 -50 evidovaný v NTM.Tohle je samozřejmě skládačka, rám je z dvojky převařený, přední vidlice je sériová a pochybuji, že tu správnou ten kdo tohle stavěl vůbec někdy viděl.Benzínová nádrž je také sériová,motor je hliníkový šnek z roku 1952 namísto litinového 1950.To jsou jen estetické záležitosti ale když jsem otevřel pandořinu skříňku, to jsem viděl věci.Přesně je motor udělán ,jak jsme čekali.Motor mlátí jak sbíječka a jak by ne, když je na šneku vertikální vůle 2 mm a chybí pružina, co táhne šnek do sedla.Nějaké broušené podložky vyrobené na míru? Na co?Mazací trubičky jsou dobité,omačkané kombinačkami, krátké a ani renovátor nevěděl, že ten závit M 4 v náboji ložiska slouží k jejímu uchycení aby se vibracemi neuklepala a mířila někam do prrrrr.Provrtaný závit víka až do bloku.Z primáru jsem vypustil snad 2 lt oleje co se tam napumpoval z karteru, no zkrátka prasárna na entou.Prostě rozebrat do mrtě a začít znovu a pořádně.Líbí se mi lidi jako je Michal Fišera, ten se na pár věcí zeptal, motor si dělal sám a myslím, že se mu to povedlo.Je prostě znát, kdo si motocykl dělá pro radost a kdo na kšeft.Doporučuji každému, kdo si jde půlitra koupit, ať si s sebou vezme někoho kdo to trochu zná, jinak spláče nad výdělkem a bude ho to stát jen prachy navíc.    [jwm]   06.11.2015
Odpověď  Hezky!! Není to ten "prototyp" co ho prodávali před nějakou dobou dva agenti na Motortechně a pak byl prodán jistým "ptačím byznysmenem" na Slovensko? Pokud ano, tak toto budou jen drobnosti, ale ty závažnější věci se teprve vyklubou. A toto je přesně ono - profesionální renovace.Načančaná motorka, která se dá při předání natěšenému kupujícímu nastartovat a projet na dvorku. Zaplatíš,odvezeš a sklapla klec. Následně zjistíš, že jsi koupil za těžký peníz nepoužitelný nalakovaný a blýskající se šrot a pokud ještě prodávající komunikuje, tak jen aby tě poslal do pr....
Pokud budeš Oldo pokračovat, tak dej zde klukům vědět, jestli jsem se mýlil, že toto nebylo vše, aby se obecně dostalo do povědomí co se skrývá za "profesionální renovací" a bylo to mementem pro všechny, co si chtějí 500OHC jen koupit jako udělané. Raději se sám vyučit a spolu s kamarády ji dát dohromady, i když nebude vypadat tak "super" jak od těchto "renovátorů" , ale bude jezdit a dobře jezdit. Navíc s ní budete mít větší radost.    [Milan(OHC)]   05.11.2015
Odpověď  Už to použití plastové stahovací pásky na veterána mluví za vše.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2015
Odpověď  Úžasný pohled. :-) Možná to nebyla profi renovace, ale muzejní renovace. To je pak totiž motorka určená k trvalému stání a nikoliv k ježdění. Aspoň tak jsem to pochopil. :-D    [T-1000]   02.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Speciální držák spínače zadní brzdy na jeden šroub?Kde je originální držák, který prodává každý stánkař?    [jwm]   02.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto ořezané hlavy flexou.    [jwm]   02.11.2015
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006