MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303067 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 61 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 10.12.2019 00:38  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

JAWA 500 OHC Šnek počty vyrobených kusů


 Zdravím, vzhledem k tomu, že již tři roky pracuju na 6. dílu Našich motocyklů, nyní na Jawě, tak se s vámi již podělím o pár konkrétních poznatků.
S pozdravem Libor Marčík    [libor ]   02.06.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobry den,
je zdokumentovano,od ktereho vyrobniho cisla motoru se zacaly davat kulate zapalovani Jawa,a do ktereho cisla se davaly Lucasy?Taktez je to s malou olejovou nadrzi ledvinkou?
Predem dekuji    [Jawa]   19.08.2019
Odpověď  Zdravím Vás, bohu žel na fotce pana B. nepoznávám, asi byl o 65 let mladší... Návštěva byla suprová!    [libor]   11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pane Marčíku pokud píšete o panu B. z Týnce, který později dělal i mistra, závodil a je o něm zmínka i v muzeu v Jawě, tak to je můj strýc. Když jsem v r.2013 začal s renovací svého prvního půllitra, tak jsem k němu jezdil na rady. To měl ještě v garáži rozdělaný motor na OHVu. Dneska už vzhledem ke zdravotnímu stavu motory nedělá, ale pořád si pamatuje. Spoustu historek a faktů už jsem také slyšel. Poznáte ho na jedné fotce ze soukromé sbírky?    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, i Vojta mi hlásil, že to píšu jak hotentot..
Tak jsem tabulku zjednodušil a doplnil o poslední poznatky k roku 1954
Libor    [Libor Marčík]   10.07.2019
Odpověď  Ta tabulka u šneka je hodně nepřehledná, kolik jich tedy bylo a v jaké verzi ? máte i něco k 01, v 54 žádna 02 nebyla. První dvojec byl snad někdy konec roku 55, začátek 56 ? Co se ví.    [Rko]   09.07.2019
Odpověď  Tyhle pohádky o barvě už znám nazpaměť, je to jako paní Colombová,všichni ví , že existuje ale nikdo ji nikdy neviděl:-)))    [jwm]   08.07.2019
Odpověď  tak zrovna měl asi dovolenou, když vyjížděly černé do světa :)    [AR]   08.07.2019
Odpověď  Bývalý OTS-ák z Jawy 85 let pan Jiří, mě celou dobu tvrdil, že z Jawy nevyjel nikdy jiný motocykl než červený nebo zelený, takže by to asi tak nějak bylo:-))    [jwm]   08.07.2019
Odpověď  Vi se o vice barvach jak cerne a bile?    [500]   04.07.2019
Odpověď  Jsem v kontaktu s chlapíkem z Izraele, který ukořistil OHC v Sýrii. Nechápal, jak se tam takováto motorka mohla dostat. Kdysi jsem na burze koupil komplet předek, celý v khaki barvě. Kamarád zase nádrž. Byla komplet zelená, po chromu nebo jiném laku ani stopy.    [T-1000]   04.07.2019
Odpověď  Khaki resp zelená byla na vývoz i do Kanady ?    [wrc]   03.07.2019
Odpověď  Zdravím, příspěvek není k v.č. ale v drobnosti i k OHC. Navštívil jsem nedávno v Týnci pana B. (89 let) fyzicky hůře, ale jinak fit. V deseti letech jako kluci vídali jezdit Janečka po městě v 12V Tatře (souhlasí evidence pozůstalosti uvádí). V 15. letech nastoupil roku 1946 do slévárny jako učeň automechanik. V Brodcích pak opravoval i 500 OHC, péráci se údajně montovaly ve třetím patře staré budovy, 500 OHC na malé lince v počtu cca 100 ks/měsíc v přízemí. Jednou našel jako prezent od švédského zákazníka při opravě pod víkem nacpaný cigarety.. Pro Sýrii údajně v khaki šlo na 30 moto 500 OHC. V roce 1956 převedli výrob motorů 500 OHC z Nuslí do Libně, jezdíval tam, motocykly se však stále montovaly v Brodcích....atd... L.M.    [Libor Marčík]   03.07.2019
Odpověď  Motocykl Jawa 500 OHC výrobní číslo "24" předáno továrnou 16.12.1950 panu Č. Reinhartovi, bydliště Nad Zemankou 5, Praha 4 Bráník.
Tento motocykl má být osazen " Vysokým dynamem PAL"    [jwm]   01.07.2019
Odpověď  Jaké tam patří zapalování ? PAL ?    [Dd]   30.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [JAWA 24]   30.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další výrobní číslo    [JAWA 24]   30.06.2019
Odpověď  Kolegové, nabyl jsem přesvědčení,za ty roky, že není logika mezi párovým dvoučíslím a výrobní číslem motoru.    [jwm]   05.06.2019
Odpověď  Vcelku humbuk tady, kdo ví jak to je doopravdy?
ano to číslo 47 je opravdu párove, a je i u druhého karteru, číslo hlavní je vždy nahoře motoru a i s rokem u 00

otázka jak se dávali párové čísla vlivem na číslo motoru samotného, zda to také má nějaký vliv když je hodně nízké, ale ještě jsem neviděl karter se 4 místným párovým číslem, max trojčíslo    [Jan]   04.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Václave děkuji za zpřesnění, opraveno.
Takže u předsérie v. č. raženo na styku obou karterů.
Chtělo by to snímek čísla.    [Libor Marčík]   03.06.2019
Odpověď  Na pravém karteru je bohužel naklepáno číslo z 02ky. Někdo to naprasil do novějšího stroje. Pracuje se ne jeho odstranění.    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Ahoj kolegové, číslo 47 na fotce níže je pouze tzv. párové číslo karteru. Skutečné číslo motoru a tudíž i stroje je raženo přes dělící rovinu karterů. Zbytky čísla jsou patrné z foto. Nicméně jedná se o karter z úvodu výroby 1950-51.    [Václav ]   03.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trocha litiny pro ilustraci. ;-)    [T-1000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2019
Odpověď  Tak Libor byl rychlejší.    [Milan(OHC)]   02.06.2019
Odpověď  Zdarec Hansi. Podle Liborovy tabulky by to měl být 47. kus z předsérie.    [Milan(OHC)]   02.06.2019
Odpověď  Hans, to je parádní číslo 47! Podle čísla, které mi zaslal V.D. je to ve shodě s předsérií, jen koncové a na obou karterech napříč.
Pokud bude někdo ochoten taky přispět zajímavým v.č., tak dávám dohromady seznam všech čísel (motocyklů/motorů/TP)z archivů, doplněn o všechny zde již k dnešnímu dni publikované (jen čísla bez jakýchkoli odkazů na přezdívky či jména).
Kdo by chtěl zůstat v anonymitě, tak může využít můj mail
libor.marcik zavinac volny.cz
Libor    [libor marčík]   02.06.2019
 Přidat odpověď   (25) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006