MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304856 příspěvků |7425 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 4.4.2020 06:38  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  ZDRAVÍM? MĚL,BYCH PROSBU MOHL ,BY NĚKDO Z VÁS POSLAT FOTKU POPŘ.PŘEDBĚŽNĚ MÍRY NA DRŽÁK PÉRA HLAVNÍHO STOJANU A JAK ,TAM DRŽÍ ZÁCHYT HLAVNÍHO STOJANU,MÁM TAM NAVAŘENOU VÝSTUHU RÁMU A NEVÍM ,KAM TO MÁM CHYTIT.DNESKA NA BURZE V BRNĚ ,BYLA PĚTISTOVKA A JÁ SI ZAPOMĚL FOTOAPARÁT.DÍK PILNÍK.    [PILNÍK]   22.03.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  OK, my dorazíme v pátek večer. Ráno se uvidíme. Snad zas nebude pršet..    [ED250]   27.05.2010
Odpověď  Pilníku, ty tvoje perníčky jsou stejně nejlepší ;-)škoda jen, že se srazu opět nezúčastním...    [500ohc]   26.05.2010
Odpověď  Krása střídá nádheru ,hlavně ,jestli sis neodrbal svého půllitříčka o závěs?Ted se jenom, budou ,hrnout nabídky o závěsy,to bude vývar,cha,cha.Já ,bych chtěl s ním jezdit dál a do páviku se toho vejde ,tak mám z toho radost ,že jsem sehnal ,tak šikovnýho šikulku a ještě za ty prachy,nekupto!!! To si bude mastikule mlaskat s pávíčkem. Dík a asi v sobotu ráno dorazím na sraz do Rovenska na sraz půllitrů ,co pořádá Jindra .V pátek to nebudu hrotit ,dělám do večera a v sobotu na pohodu s krásným počasím přijedu z Pardubek s krosnou na zádech plnou perníků. .    [Pilník.]   26.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pilníku hotovo. Heftoval jsem to přímo na motorce, tak by to mělo sedět. :o)O víkendu ti ho přivezu.    [ED250]   26.05.2010
Odpověď  Já mám měněný motor i rám. Vše zaznamenáno v TP. Motor měnili po roce užívíní a rám po dvou letech. Přapsaná čísla na rámu i motoru sedí a jsou originál.    [ED250]   04.12.2009
Odpověď  Takhle mám třipade kyvku s dokumentací (bez knihy jízd, ale s fakturou apod.). Motor byl taky naprosto origo, jen zvonily čepy a chtělo to výbrus. Vrtal mi taky hlavou stav karterů, spojky... Pak jsem jednou v těch papírech zjistil, že proběhla v sedmdesátých letech výměna motoru. Vrazili tam prostě komplet nový, vybouchali nejspíš původní čísla a jelo se dál. Když to bylo služební, tak se to moc neřešilo. Stát zaplatil... :-P "Zlatý socialismus" (protože nebýt toho, tak má Jawa vyvinutou a prodávanou řadu čtyřtaktů a OHCéčko by nebylo tak zajímavé...)    [T-1000]   04.12.2009
Odpověď  Tak to se asi budu mít v budoucnu na co těšit... "o) Já motor nedělal, generálkoval jsem jen dynamo a spojku. K motorce jsem dostal i knihu jízd, vlastnila jí státní složka. Od roku 1958 do roku 1966, najezdila se side bez mála 65 000Km a pak se prodala do soukromých rukou a kniha se už nepsala. Připadá mi, že motor ještě nebyl půlenej. Dělací roviny jsou na krytických místech krásně rovné - žádné otlačeniny od šroubováku. Šrouby na půlkách vypadají netknutě, jako by v nich nikdy nebyl šroubovák. Dle matek byla v minulosti dole jen hlava a válce. Tak buď to někdy půlil profík za pomocí přípravků, nebo to ještě nebylo. Půllitr jezdí pěkně, neteče olej, řadí parádně. Jen po zahřátí na volnoběh trošku pokuřuje. Myslíte, že dokáže spodek motoru vydržet cca 100 000Km bez GO? :o)    [ED250]   04.12.2009
Odpověď  Jeden můj přítel, bývalý závodník na motorkách, také majitel půlitra (a jiných jawiček a veteránů) říká, že Jawu miluje právě proto, že je to v podstatě zemědělský stroj. Když do toho teče benzín, je tam nějaký olej a aspoň trochu svíčky pálí, tak to pořád jede.... :-)    [T-1000]   03.12.2009
Odpověď  Ne,že bych takhle skládal dneska motor na OHC - ale až na ty pružinky ve ventilech to je podle mně jasná ukázka ,jak se to "robilo" za bolševika - jiný ložisko nesehnali,písty vylepšili,jak uměli(ono to snad až tak moc nevadí,vždyt obroušený místo výbrusu nedotýká) a pouzdra jiný neměl,tak je aspon zajistil.

Takovej Harley z roku 1930 nebo Tatra 12 by toho snesli ještě mnohem víc.    [Monty]   03.12.2009
Odpověď  Asi jde jen o překlep ale šnekové soukolí v motoru s kuželovými koly anebo je myšlen náhon tachometru?Jinak v motorech a zvlášť v půlitrových OHC se někdy najdou věci.Zavařené vačky u šneka elektrikou,zavařená startpáka,kde před svářením majitel pojistil startpáku proti pootočení tak,že do ní z čela natloukl hřebíky,spínač oleje utěsněný koudelí a další překvapení.Na druhou stranu,alespoň se člověk nenudí.    [jwm]   03.12.2009
Odpověď  Jindro ,to máš v pohodě ,mě taky čekalo překvapení v motoru .ale to se dalo čekat.Já místo 65mm vrtání válce mám 68 mm ,vložka ze škodovky a tudiž i karter,který je o 3 mm vystružen a když jsme chtěly vylisovat středící kolíček ,co je ve předu na karteru ,tak nám karter praskl,ale to je už zavařený a pár věcí je abnormálně opotřebovaný ,ale to už jsem poscháněl,trojkové kolečko do převodovky musíme opravit, někoho ,kdo by na ho děličce opravil .Takže na srazu nebude,žádné zadýmení a kvílení královny .Akorát ,už nemám půlitra ,ale o něco větší obsah motoru ,pár koní na víc,možná?    [Pilnik]   03.12.2009
Odpověď  Odpověď na dotaz co s tím zase mám. Když jsem to koupil, nechal jsem si udělat pouze ventily abych mohl jezdit a navíc jsem taky netušil, jak motor vypadá uvnitř. Ten kdo motor naposledy sestavoval, byl zřejmě opravář a kovář zemědělských strojů, motor sice dal do stavu, že jezdil, ale. Na klikovce místo válečkového ložiska kuličkové, velká vůle na šnekovém soukolí, futra v převodovce volná, aby neuplavaly, tak navrtaná červikama, to že chyběli pružiny u ventilků na olej, to už beru jen jako malou drobnost, ještě perla: píst stočen na soustruhu, aby se předešlo zadírání, tak pod čepem ručně na kotoučové brusce vybroušen pruh. Tady se opět potvrdila dobrá pověst Jawy, jiná značka by určitě takto udělaná nejezdila a že jsem na tom najezdil asi 3 tis km, toť zázrak.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2009
Odpověď  Po dokonalém ohřátí mi taky pokuřuje, ale to je dle příručky normální. Projevuje se mi to jen na volnoběh. V tahu nikoliv.. To nezakouří ani náhodou. Levý válec je na tom trošku hůře. Je tam i tmavší svíčka. Pecku mi ale nikdy neudělala. Přisuzuju to volnějším ventilům ve vodítkách.    [ED250]   09.11.2009
Odpověď  Závad bude hned několik, až motor rozděláme všechny popíšu. Co nyní předpokládám je klikovka a výbrus, motor měl dost velké vibrace a navíc hodně velký únik oleje z převodovky a dost mě kouřil z pravého výfuku.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2009
Odpověď  čau Jindro co s tím zase máš?    [G]   09.11.2009
Odpověď  :o)    [ED250]   09.11.2009
Odpověď  Jindro to není konec, to je pětistovka ,to je nekonečný příběch a dík Edovi pánbů ti to oplat na dětech a budu se těšit !!    [Pilník.]   08.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celý rozebrat a snad naposledy pořádně udělat.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Práce na zimu, již je venku    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2009
Odpověď  Pilníku zdravím. Co jsi měl z hlavou?    [ED250]   08.11.2009
Odpověď  Zdar, nedělá někdo tažný závěs za pávíka na půllitra? Dík za rady.    [Pilník.]   06.11.2009
Odpověď  Pilníkovi nejsou, sice jsem z Pardubic ,ale bůra je podle mě taky dost ,já dávám od 1 kč. Na prodej z pětistovky, už nic nemám,akorát karbec,ten je na aukru,aspon bude na opravu hlavy ta je ko .Sám budu pomalu schánět .Martin Bartoš mě generálkuje motor ,tak to bude schánění za těžký love.Jinak makej te ,aby jsme v květnu na srazu v Rovensku pokecaly ,co pořádá Jindra.    [Pilnik]   08.10.2009
Odpověď  Pilníkovi určitě nejsou,ale dát 5000,-kč za prazdné bubny,bez štítu a paken,se mi zdá dost,ale to záleží,na financích,každého z nás!    [Jára]   08.10.2009
Odpověď  Pilníku, nemáš ty kola náhodou na prodej? Jedny jsem objevil na aukru:
http://aukro.cz/item763095975_original_kola_na_jawu_500.html jen se rozmýšlím, jestli je koupit (na druhou stranu bubny už asi jen tak nikde neseženu:(    [Bina]   08.10.2009
Odpověď  V praxi jsem se setkal i s případem, že nebyla pod zátku kanálu v želvě, kde jsou ventilky, daná pružina. Projev byl takový, že to celkem dost dlouhou dobu fungovalo, ale pak se ventilky tlakem oleje posunuly a uzavřely kanál, který jde do čidla tlaku a následně do klikovky.    [Milan(OHC)]   20.08.2009
Odpověď  Honza to malinko popletl, radil jsem mu ať vyndá filtr v želvě a profouká vzduchem vše směrem k ventilkům, zda není ucpaný přívodní kanál k čidlu a dále jsem konstatoval, že by také mohl mít prodřenou trysku která vede do setrváku a tlak by se mohl ztrácet do skříně. Tuto závadu měl známý u 500 už někde v roce 60, ale on si myslel, že mu blbnou kontrolky a zadřel, při demontáži bylo vše jasné.    [500ohc]   20.08.2009
Odpověď  Na tu ucpanou kliku bych to nesváděl. Čidlo je ještě před tímto kanálem a tlak oleje by po ucpání kliky naopak vzrostl... Spíš mrkni na ostré napětí v přívodu k žárovkám. Čidlo na olej funguje tak, že uzěmňuje druhou stranu..    [ED250]   20.08.2009
Odpověď  Ja bych zbytek mota bral. Jen za kolik?    [Petr 500]   20.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar všem, zase opět prosba . Přestaly mě svítit kontrolky mazání,Zkusil jsem vyměnit čidlo ,pak jsem to zkusil bez čidla nastartovat a žádný olej nestříkal ,akorát tlak vzduchu,co všechno ,může to mu nasvědčovat,nechtěl bych to zadřít!!! Zničeho nic mě to přestalo svítit ,ale žárovky jsou ok. ty jsem zkoušel . Kamarád ,mě už trochu nastínil,že je možný je ucpaná tryska na mazaní kliky dole. Takže ,opět problém. Udělal jsem si trochu radost a koupil si náhradní motor ,tak se trochu chlubím,zbytek mota bez kol prodám.Dík za rady.    [Pilník.]   19.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím? Neví ,někdo z vás o nějakým motoráři z okolí Pardubického kraje? Potřeboval bych ,jestli by si poslechl motor ,zdá se mě, že ozývají nějaké zvuky ve vyšších otáčkách,že by možná poradil? Co by to, mohlo být?Zatím ,nemám šišky a za druhé ,chtěl bych s ním ještě jezdit a seznámit se trochu s mastikulí,ale vím,že mě to nemine!Dík mooooc za rady!!!    [Pilník]   21.03.2009
Odpověď  Já tam mám 6V a pohoda.    [ED250]   06.03.2009
Odpověď  S tím tachákem jsem si to myslel ,že to asi půjde otočit a jde to přichytit na pravou stranu objímky řiditek. Kontrolky mazání jsou takové přehlédnutí,dal jsem tam 12v 2w,když tam dám 6v nebudou se pálit?Jinak,díky Ede!    [Pilník]   05.03.2009
Odpověď  Sytič je přidělán na jednou ze šroubů svěrnýho spoje řidítek. Spodek tachometru-futro musí být pootočeno aby výřez vycházel na místo syzič mechanismu. Spousta lidí to nevý a zpertlují při GO tachometru pouzdro symetricky z ciferníkem. Byl to i můj případ a musel jsem to poopravit. Na silentbloky se vykašli. Vibruje mi to taky. Nevím jestli moc, nebo málo ale podobně vibrovali i další dva půllitry na kterých jsem jel.. Hodně dělá amatérská výztuž rámu. Pak jsou vibrace silnější. taky mrkni na utažení motoru. Já jsem postupně všechny spoje zalepil LOCTITE na šrouby. Postupně se mi vše povolovalo.    [ED250]   05.03.2009
Odpověď  ZDAR ? Zase, prosím o radu? Už pomalu finišuji,skládal jsem světlo a tudíž ,nevím jak a za co drží mechanismus sytiče.Dal jsem to za objímku řidítka a nevychází mě to,tachometr naráží do mechanismu,kdybych otočil tachometrem na ten výřez ,tak by mě to možná vyšlo,ale zase by byl otočený tacháč,je pravda ,že jsem to dlouho neřešil a skládal něco jiného.Dneska jsem to pořádně protáhl ,jede krásně ,100km je tam hned a bere krásně od spodu a vybruje a mastí se všude! Motor, pěkně vrčí ,řadí nádherně ,akorát si nemohu zvyknout na řadičku blízko víka.Já vím,že je to Jawa ,taky vám to v určítých otáčkách vybruje , co tam dát nějakou tvrdší gumu do držáků motoru,nebo je to jen dobře udělané go motoru?Dík za rady!!    [Pilník]   02.03.2009
Odpověď  Tento problém mám jelikož mám olejovku z 01,02 pokud jsem tam měl olejovku kulatou sedělo to proti sobě    [petr]   24.02.2009
Odpověď  Taky mi to pořádně nesedí. Navíc mám pertinaxem tepelně osdtíněno sání (což vřele doporučuji-chod studeného i horkého motoru se na volnoběch výrauně sklidnil)jsem to taky ještě neřešil. Mám karb. nastaven tak, že bez gumy a přirozeného odporu sání má motor díry je chudý. Spusta lidí už to řešilo. Stačí zapátrat v historii. Dává se do otvorou v budníku hliníkové vodící pouzdro přední vidlice panelky. Je to stejný průměr a napružená guma se pak lépe navede. Někdo to tu toto v minulosti popisoval. Já tam mám zatím plechový háček, který nutí gumu sesednout co nejvíce dolů.    [ED250]   17.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Milane ,ani bych se tomu nedivil,kdyby ty držáky byli převařené a rám nebyl zkroucený! Mám, stopro držák převařený,co drží nádrž benz.Mělo to přede mnou 7 majitelů,které se na tom vydovádělo!Co díl to vyloženě špatný,ale fakt není díl,který by nebyl ok. možná by se něco málo dílu našlo. Ty dráty vyřeším časem kompletní renovací celé motorky.Ani nevíte ,jak se na ní klepu .Jinak mám kompletně udělaný dynamo se zapalováním,uhlíky ,jak jsem psal ze Škodovky a upravený simerinkem,tlumiče přední jsme přešly a vše, co chybělo koupené.Ještě hodím pánovy karbec na renovaci a doufám,že si pojezdím nějaký ten čas a nebudu se v tom hrabat. Ještě je na ní spousta práce,ale určitě dojedu na Jindrův sraz! Dávám foto dopasovaných stojánků .    [Pilník]   16.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chybička se vloudila :-) Tady je ta fotka .    [jawař]   16.02.2009
Odpověď  Tady foto i s gumou.Jinak to co popisuje Pilník , bylo první co mě zarazilo , když jsem dával dokupy motorku.Karburátor vůči olejovce se mi zdá moc vysoko a když tam nasadíte tu gumu , tak to v žádném případě nemůže sát plnou dírou v krytu filtru , páč je z půlky zakrytá .Schválně jsem se koukal jak je to u jiných půllitrů a u všech to vychází podobně divně . Podle mýho to nemůže těsnit - saje to kolem a ještě to musí obohacovat směs ??? Ptal jsem se na to i jiných majitelů , ale nikdo to nějak neřešil tak nevím .    [jawař]   16.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak to vychází mě.    [jawař]   16.02.2009
Odpověď  Pilník,to máš celé nějak divné.Podle polohy karburátoru vůči horní trubce rámu máš i ten motor celý nějak vysoko.Jde teď o to,jakého původu máš jednak přední uchyty motoru a také,jestli nebyly převařované zadní úchyty na rámu. Proč nemáš taženou elektriku rámem tak jak má být?    [Milan(OHC)]   16.02.2009
Odpověď  Na vině je špatná replika gumy sání. Olejovka za to nemůže.    [ED250]   16.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar ?Mám prosbičku ,řeším gumu sání? Zdá se mě ,dost olejovka dole vůči karbci ,zkoušel jsem tam gumu od Hadrávka a olejovka je dost mímo mísu! Co je špatně ? Možná ,že půjde olejovka o kousek nahoru,když propiluji dirky,ale to si asi o moc nepomůžu!Dávám foto asi koupím nějakou tu manžetu a dopasuji jí tam.Mřížku jsem koupil od Slováků.    [Pilník]   15.02.2009
Odpověď  Ok.Můžeš a pokusím se sehnat materiál a udělat to. Nebo jestli ,to mám za něco vyměnit .Mám něco málo dílu do motoru co jsem dostal k motorce. Vidím to je to kus hliníku se třema dírama,takže asi nějaká výztuha.Dík mejl,tam mám.    [Pilník.]   31.01.2009
Odpověď  je to jen kousek provrtaného hliníku, pokud chceš tak ti to zítra obkreslím a naskenuji 1:1, výroba oné rozpěrky je záležitost na dopoledne...    [500ohc]   31.01.2009
Odpověď  aha ,tak to tam nemám koukám do katalogu,jak to bude vadit,když to tam nemám ? Mám se pokusit to sehnat nebo se na to mám vykašlat.Chtěl,bych si jí užít, letos pojezdit a do budoucna udělat celkovou go.Dík.    [Pilník.]   31.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pilníku, ty dírky tam jsou pro uchycení takové hliníkové rozpěrky...Foto tohoto dílu bohužel nemám, ale v katalogu na str. 18. je to dobře vidět    [500ohc]   31.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsou označeny ty závity ,protáhl jsem je a dám tam červíky.Ty asi byly připravené na jednu páku ne?    [Pilník.]   31.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ok. měl jsem tam 3 gum. okroužky viz foto.    [Pilník.]   31.01.2009
Odpověď  Na startovací hřídel pasuje těsnící kroužek z kývačky,na řadící hřídel nepatří nic,nepokoušejete se tam nic nacpat,nebude to potom dobře řadit,mám to vyzkoušený na Péráku.    [monty]   31.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar a sílu ? Tak ,už jsem hlavní stojan a policajta spasoval ,pustil se do řazení, proč se mě kously rychlosti,pouze byly povolené 4 šrouby na kulise,tak mám radost ,že nemusím půlit motor! Ale, ještě potřebuji poradit. U ty kulisy jsem měl 3 špejle v závitech M5 k čemu to sloužilo,dám tam červíky a zadělám to !Další otázka ,jestli těsnící okroužky ,co jsou na řadící hřídely ,dají sehnat po burzách! Pojedeme s klukama na burzu do Zlonína ,tak tam je snad seženu.A na startovací hřídely bude stejný jako je na kývačkách ne? Tak jsem zase o krůček dál a snad na sraz to bude hotovo ,co pořadá Jindra! Jinak ,všem díky za rady!!    [Pilník]   31.01.2009
Odpověď  To se nedá nic dělat, ještě na něm musím lecos přivařit a dopasovat a stejně mě na pár místech mastnota vylezla z vnůtra, mám poctivého lakýru, ten to odmastí.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Odpověď  Fakt? na srazu OHC mám u Vás pivo!    [Monty]   29.11.2008
Odpověď  Chlapi to bylo napínavější než detektivka :-D Nemáš strach, že si ten opískovaný rám zamastíš?    [JzK]   29.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hele Monty, máš pravdu, jen to musím maličko dopasovat a bude to dobrý, díky.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Odpověď  Jdu to zkusit, vydrž.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hele Monty nedalo, rádius musí zapadnout do stojanu, jinak to postrádá logiku    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě tak jak to je    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Odpověď  A nedalo by se to namontovat obráceně? že by to zapadalo o stojan zepředu?    [Monty]   29.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle mého názoru, musím ohyb na konci, kde je šroubek ohnout na druhou stranu a celé pero prohnout tak, aby drželo stojan. Nebo se mýlím?    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě se vracím ke stojanu, koupil jsem péro stojanu a můj dojem je, že je špatně naohýbáno.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2008
Odpověď  To je jen dobře ,přeju ti to ,abys do toho nemusel vůbec šáhnout, hoodně km. Já jsem zatim nic závratnýho neudělal,ale přes zimu s tím pohnu .Na jaře vyrazím,už se nemůžu dočkat.Zatim čus PILNÍK.    [PILNÍK]   16.10.2008
Odpověď  Vše jsem udělal návratný. Vše je na šrouby, viz popis dole. Jen jsem musel vrtat kastlík. Za posledních 500Km jsem nemusel vzít do ruky hadr. Ani kapka oleje... Co ty? už řadíš?    [ED250]   16.10.2008
Odpověď  Je to paráda Martine ,pěkně vyřešený,udělám to taky tak s tou mojí mastikulí,Akorát jsem zvědaví ,jak dlouho ti to vydrží ,aby se namastila. Dík Pilník.    [PILNÍK]   16.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Celkový pohled na nádobku. Po 500Km je nádobka téměř suchá - olej se stačí ochladit v hadici a stéká spět do motoru. I po dokonalém ohřátí zůstává motor půllitra dokonale suchý ze všech stran. Pověst půllitra olejničky je touto úpravou dokonale vyvrácen!!    [ED250]   16.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je pohled po zapojení hadice..    [ED250]   16.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlovám se za dobu trvání.. Tady je vyustění odvětrání z motoru po sundání hadice..    [ED250]   16.10.2008
Odpověď  jak jsi upravil ty. diky    [villi]   04.10.2008
Odpověď  A potřebuješ to vidět v originál řešení, nebo to jak jsem upravil ja?    [ED250]   04.10.2008
Odpověď  ed 250 dej sem prosím fotky, mě s karteru kouká pouze trubka, nějaký kutil to uřízl. popřípadě mi je zšli ma mejl    [villi]   30.09.2008
Odpověď  Taky už jsem měl dost věčně mastné pravé strany motorky a tak jsem se nechal inspirovat tuším Martinovým zlepšovákem tu na webu. Na spodní oddych motoru jsem přišrouboval plošku s navařeným kolínkem, nasadil opletenou hadici a tu svedl do pravého kastlíku, kde mám přišroubovanou svařenou nádobku, ve které je na vstupu originální membránový ventil. Nádobka je pak odvětrána hadicí nad kastlíkem. Funguje to jako odkalovač, mám tam otvor se šroubovou zátkou a nachytaný olej časem vypustím a naleji spět do olejovky. Mám s tím cca 300Km a paráda. Motor krásně suchý, nikde neprolíná.. Čistá motorka, čistý asfalt pod ní. Zajímavé je, že do odkalovací nádobky po 300Km nenastříkal žádný olej. Prostě se stačí ochlazovat v hadici a stéká spět do motoru. Když motorka déle stojí, schodím karter, povolím sponu a vyndám hadicim pro případ, že bych měl zaplavený motor. Práce na 5min., ale musím řící, že mám štěstí. I po měsíci stání, se mi motor nezapalvuje - ventilky těsní. Úprava je plně návratná, jen budou strašit jeden oválný otvor na zadní straně kastlíku, ketrý je normálně neviditelný..    [ED250]   30.09.2008
Odpověď  To Jára: trubku zevnitř zavařit a ze strany naříznout, aby do ní klikovka necákala. Viz jinde ve fóru.    [Haba]   29.09.2008
Odpověď  Mě odtamtud při zahřátém natočeném motoru ukapkává olej a planžetu mám v pořádku!
Je nějaký "fígl" jak tomuto předejít?
Díky za každou radu!    [Jára]   29.09.2008
Odpověď  PlanžetA, ne planžetY. A ta tam musí být, motor musí vydechovat!
Prosím, viz níže obr. z katalogu náhr. dílů.    [Haba]   29.09.2008
Odpověď  mně kouká pouze z motoru trubka, musí tam být ty planžety?    [villi]   28.09.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík ,to jsem zvědaví ,co tam na mě čeká za lidovou tvořivost,jestli to tam je navařený,nějaký to kolínko? To se uvidí ,jinak si to koupím z Husqvarny ,jestli bude co dopasovat.Kdyby se to nepodařilo ,vadilo by ,kdyby se to napojilo na tu plastovou hadici,třeba je to blbost,fakt nevím,nechám si poradit. .Dík Pilník.    [PILNÍK]   01.04.2008
Odpověď  Aha, už jsem doma.. Jinak jestli tam nemáš planžetu, tak ta jde nahradit planžetou z jiných čtyřtaktů. Třeba Husqvarna TE-TC 410-610 to má dělaný stejně jako OHC a lze normálně koupit.    [ED250]   01.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ed250: Pilník míní tu zelenou hadici, která tam nepatří a oddych klikovky. Origoš tam je planžeta, viz foto.    [haba]   31.03.2008
Odpověď  Má vést do trubičky, která je naletovaná na olejovce zespoda ale vede uvnitř nádržky až nad hladinu oleje.    [ED250]   31.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dík ještě jednou Martinovy? Mám ještě jednu prosbu.Na ty mí mastikuly je daný podle mě oddych motoru do víčka olejovky ,jak je to prosím origoš ta hadice zelená co je na fotu ,to je hrůza a běs.Dík Pilník.    [PILNÍK]   29.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady je fixační záklopka stojánku.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Háček je zespoda z boku trubičky.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2008
 Přidat odpověď   (82) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006