MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303080 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 110 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 10.12.2019 17:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahradit bezkontaktním a od kterého výrobce. Jaké jsou zkušenosti, případně jak postupovat.    [Jindřich]   21.09.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdar ,prosím o radu,co mám koupit za baterku 12V s Vapéčkem.Chci co nejlevnější ,nejradši gelovku,stačí ze záložního zdroje?Dík    [Pilník.]   19.05.2013
Odpověď  Dneska by asi uz meli misto obrazu pixely :-D
To odruseni je ale dobre, aby tam nebylo dvakrat.
Proto se radsi ptam.    [Tomas Nosek]   29.04.2013
Odpověď  Tak nějaký odrušení by to mít mělo,jako každý vozidlo (aby tě sousedi nevykostili, když budou mít místo televizního obrazu šachy.......)

Já dávám měděný neodrušený kabely, a odrušený koncovky.    [Monty]   29.04.2013
Odpověď  Nakonec jsem to zapojil bez spinani.
Ale jeste by me zajimalo, jestli tam muzou byt odrusene fajfky na svicky.
Nebo musi byt obycejne ?
To se nikde neudava.    [Tomas Nosek]   29.04.2013
Odpověď  To přece není pod proudem, když motor stojí!!

Celé zapalování VAPE pro OHC je funkčně magnetka(proto se taky vypíná zkratováním na kostru) a když motor stojí,zdrojová cívka logicky žádné napětí do zapalovacího okruhu nedodává.

Dobíjení baterie je druhý,naprosto oddělený a nezávislý okruh. Motorka pojede i bez baterie.

Prosímtě, nešukej do toho, co ve VAPE vymysleli,a vyzkoušeli,a nechej to v originálním zapojení.    [Monty]   29.04.2013
Odpověď  Kdyby jsi chtěl ještě k Vape kontrolku dobíjení,mohu Ti dodat schéma.    [jwm]   29.04.2013
Odpověď  No jo. Ze me to hned nenapadlo :)
Relatko mam a molitan tam taky dam :)
Ale tu hlavni stavu budu mit taky spinanou.
Aby to nebylo stale pod proudem po vypnuti klicku.    [Tomas Nosek]   29.04.2013
Odpověď  Jen dej pozor na odpružené připevnění (třeba na molitan). Rády se jeho kontakty vibracemi spejkají.. :o)    [ED250]   28.04.2013
Odpověď  Dej tam pomocný rozpínací relé, podobně jako u VAPE na Kývačku (nějak mně nenapadlo je přidat do sady,omlouvám se).

Schema zapojení je třeba tady :http://www.montyjawa.cz/i ndex.php?option=com_conte nt&task=view&id=5 3&Itemid=1

A relátko na 12 V pořídíš i v Norsku ,ne?    [Monty]   28.04.2013
Odpověď  Tak jsem zapojil Vape, coz bylo jednoduche, ale na pullitru neni funkce engine stop, pro kterou je modro bilej kabel.
Kabel je spinan na kostru a to pulec nema.
Myslite ze muzu kabel natvrdo ukostrit a spinat hlavni plusovej co vede z regulatoru ?
Protoze jinak bych musel dodelat vypinac na preruseni te kostry a vypnuti motoru.    [Tomas Nosek]   28.04.2013
Odpověď  Mně už to zase krásně vrčí. :-D Díky EDovi.... ;-)    [T-1000]   26.04.2013
Odpověď  Ajo vlastne :)
Ledky tam mam, ale budu tam muset dat vetsi odpory na 12V.
Jinak klakson uz mam a zarovky taky.
Zitra to uz doufam zavrci :)    [Tomas Nosek]   26.04.2013
Odpověď  Ampérmetru je jedno jetli přes něj tače 6 nebo 12V - neměříž volty. Na péráku jsem normálně mezi vývod z regulátoru os vape a baterku napojil ampík. Od nějakých 3 000ot. už ale střelka trvale ležela na dorazu. Do kontrolek dej ledky. Ty nehřejou    [ED250]   26.04.2013
Odpověď  Jak je to vlastne s manometrem ve spinacce, kdyz namontuju 12v Vape?
Prodavaji se dvanactivoltove ? A zarovky do kontrolek asi teda 24v ne?    [Tomas Nosek]   26.04.2013
Odpověď  Tak to ano, protože u pilníka má technika těžkou službu,to není žádný obývákový lešťič-teoretik,to je tvrdý, surový a zarostlý jezdec Jawy OHC.    [jwm]   15.03.2013
Odpověď  Je to jen natupo. Odříznul jsem už jednou navařenou repliku těsně vedle svaru, mírně jsem to naúkosoval a svařil elektrikou. Když to vydrželo sezónní pilníkovo závodní činnost, tak to vydrží vše.. :o)    [ED250]   15.03.2013
Odpověď  Hlavní stojan,trubka stojanu,čep,spodek rámu má klasický plocháč navíc atd.Úchyt nádrže i policajt je OK.Dával jsi do nosníku policajta v místě sváru nějakou vložku?Já dovnitř dávám vždy na výšku plocháč aby nebyl spoj svařen jen na tupo.    [jwm]   15.03.2013
Odpověď  Pasoval jsem tam úchyt na nádrž a opravoval policajta.    [ED250]   15.03.2013
Odpověď  Jwm a co tam bylo špatně?    [ED250]   15.03.2013
Odpověď  Ne,ne jen oprava.Soustruh,flexa a CO2.    [jwm]   15.03.2013
Odpověď  Když na kladívka jede i šnek : http://www.youtube.com/wa tch?v=ciBlrna3720 tak 02 musí upalovat jak z praku .. Dřív jsem taky jezdil na samodomo elektronický zapalování , jako čidlo byl magnet a elektronika zabudovaná v krabičce v kaslíku , na krabičce byly 2 diody . Zelená se rozsvěcela když pálil levej , červená když pálil pravej válec , vypadalo to velice efektně .. :-)))    [Richard]   15.03.2013
Odpověď  Zdravím.Měl jsem to na Šumpersku.Richerde já si to chystám do foroty,ale jestli ho máš navíc tak to beru.    [mirek]   14.03.2013
Odpověď  Copak? Lakovačka? Dynamko neprodám a dalšího půllitra? ...Leda ve snu a hned závodní dvouvačku! :o))    [ED250]   14.03.2013
Odpověď  Martine,dynamo neprodávej až budeš stavět dalšího půlitra,bude se hodit.Jo a Pilníkův rám mám teď v péči:-)) a není to jen tak ledajaký rám,je to rám " s 5 P". Pilníkův,pardubický,perníkový,putovní prototyp.Jinak na originální dynama jezdím celou dobu,fungují skvěle ale na druhou stranu,když dnes vidím co se prodává za předražené hrůzy,v ještě horším stavu,koupil bych radši elektronickou jistotu od Montyho a ještě ušetřím.    [jwm]   14.03.2013
Odpověď  Mozna bych si teda jednu rezervoval. Jeste se podivam na stav konta :)
Ale asi bych ji chtel uz pred srazem.
Za 14 dni mi pricestuje klikovka po GO tak to asi udelam pri jednom.
Muzes mi poslat maila Monty ?
Domluvime se po mailu.    [Tomas Nosek]   14.03.2013
Odpověď  Lákavý to je... :o) Faktem je, že jsem neměl s originál dynamem ani replikovými kladívky nikdy žádný problém. Mám i jedno originál dynamo po GO v záloze a to kdyby se prodalo... :o) Ale ne. Na ty 3000Km ročně to stačí a myslím, že ty krásný hejblátka v podobě kladívek k půllitru patří. :o)    [ED250]   14.03.2013
Odpověď  Prodali jsme několik sad VAPE ,a zatím žádný problém.

ALE - prodává se to od podzimu, takže toho nikdo moc nenajezdil....

Mám na sraz OHC dovézt aspon tři sady na prodej?    [Monty]   13.03.2013
Odpověď  Tak premyslim ze do toho VAPE taky pujdu a kladivka se starym dynamem budou v zaloze.
Nejake posledni zkusenosti ?
Co Monty ?    [Tomas Nosek]   13.03.2013
Odpověď  :o) Ten lepší výkon přikládám seřízení a možná mu před tím špatně chodila regulace předstihu.    [ED250]   22.11.2012
Odpověď  Joooo, znáš se Pilníčku. Tvé heslo: "Lepší bejt mrtvej než druhej...." :-)))))))    [T-1000]   22.11.2012
Odpověď  No dneska jsem,byl u Martina Bartoše a Vapéčko,už měl zamontované ,chválil si ho ,až na ty konektory humpolácký do veterána,chtěl mě ho dát projet,ale ještě bych ho někde vymlátil. Prý, to jede nádherně nebe a dudy hmmm.tak,až našetřím budu testovat.    [Pilnik]   21.11.2012
Odpověď  No na pullitru jsem nikdy kladivka nemel ale na fechtlu a CZ 175 samozrejme byli.
Ale to je uz spousty let a chtel jsem vyzkouset elektronicke zapalovani.
Protoze to opravuju v nakladacich a vim ze se to moc nekazi, tak jsem to chtel prubnout.
Tam jsou jednotky taky prisroubovane primo na motoru, ale jsou udelane tak aby to vydrzely a jsou chlazene naftou.
Ale IMF soft pro OHC je proste jako model pro decka :)
Pouzitelne na hrani ale nepouzitelne pro realny zivot :)
Tak zkusim kladivka a uvidime.    [Tomas Nosek]   21.11.2012
Odpověď  A měl jsi Tomáši někdy problém s kladívky?    [ED250]   21.11.2012
Odpověď  v principu by jsi mohl použít VAPE MZ04,která nahrazuje kladívka u modelu 638,ale kompletní sadu náhrady kladívek pro OHC zatím VAPE nevyrábí,a pokud vím,ani nechystá.    [Monty]   21.11.2012
Odpověď  Nedela Vape nahodou jen zapalovani bez dynama pro pullitra ?
Ja si totiz na dynamo nemuzu stezovat.
Co jsem ho zgeneralkoval tak slapalo 4000km jako hodinky.
Az na jedno cisteni uhliku a kolektoru zadny problem.
Nic co by nas zastavilo :)    [Tomas Nosek]   21.11.2012
Odpověď  Jindro - VAPE půjde do mýho OHC638 bastarda,tak příští rok v Rovensku můžeš okusit....    [Monty]   21.11.2012
Odpověď  Já už nechci zažít další případné zklamání, budu pilně očekávat nějaké zkušenosti z provozu Vape. Tak chlapi, jak to bude možné, podělte se s námi.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2012
Odpověď  IMF soft vymyslel a vyrobil někdo, kdo nemá ani představu o autoelektronice. To je tak dobrý na hraní v dílně,případně vyjíždky kolem kostela.

VAPE je firma specializovaná na autoelektroniku,jejich konstrukce plně odpovídají tvrdým podmínkám provozu.    [Monty]   21.11.2012
Odpověď  Oni delaji univerzalni zapalovani, ktere ma v prostoru dynama jen snimac a vse ostatni je vyvedeno do kastliku. To by mohlo byt o neco lepsi.
Ale ja uz to proste nebudu riskovat.
Dalsi vec je, ze jak to porat vynechavalo a jel motor na jeden valec, tak se rozhodilo centrovani klikovky.
Takze klika ven a precentrovat.
To uz proste podruhe nebudu riskovat.
Za ty prachy co me to stalo jsem mohl mit asi tak tunu kladivek :)
Nemluve o promarnenem case a vyteklich nervech :)
Tak panove kdo se chce trapit, at si koupi IMF soft :)    [Tomas Nosek]   21.11.2012
Odpověď  Před časem,kdy přišel IMF Soft na trh se svou verzí bezkontaktního zapalování, jsem nevěřil,že to něco vydrží.Každý,kdo trochu dělá do elektroniky a motorů, už dávno jiště chápe,že konstrukce jemného plošného spoje v kombinaci se součástkami na plošnou montáž připevněná přímo na vibrující a hřející se motor,navíc špatně chlazená pro absenci jakékoliv cirkulace vzduchu,je absolutní nesmysl.Konstruktér,zdá se, nemá nejmenší představu o tom,jaké nároky jsou kladeny na součástky pracující přímo na motoru.Před 12-ti lety jsem renovoval svoji 01 a taky jsem laboroval nad použitím elektroniky ,ale pouze jako snímač+výkonový člen.Do svojí motorky jsem si postavil zapalování nahrazující kladívka,ale regulátor předstihu jsem zachoval.Čidla jsou hallové (magnetické)senzory umístěné na desce,která je místo půlměsíčků s kladívkama,místo vačky jsem si udělal kotouček s magnety a zbytek elektroniky je umístěn v baterkovém kastlíku.Je to sice samodomo,ale za celou dobu co s tím jezdím jsem neměl ani jednu závadu.Najel jsem na ní dodnes cca 16 tis. km.    [kuba]   21.11.2012
Odpověď  Tak predpokladam ze to bude vyhorely kondenzator a jeden nebo uz oba valce nepali.
Problem je v tom ze soucastky ze zapalovani proste doslova odletavaji :)
Dalsi problem je ze kdyz mate dvou ohmove civky, jako jsou original, tak musite mit nastavene buzeni na minimum a to stejne nestaci.
Jinak ty tranzistory hori jako papir :)
Na maximalni buzeni jiskry musite mit ctyr ohmove civky a ty nikdo nema.
Ja jsem s tim najel ctyri tisice kilometru a po posledni oprave odeslo po 35km !!
Proste pokazde kdyz, si clovek chce uzit ten adrenalin na dalnici, tak to nejaka elektronika pokazi.
Tak jsem si rekl dost !! :)    [Tomas Nosek]   20.11.2012
Odpověď  Jednou jsem nedojel a bylo na vině bezkontaktní zapalování od IMF soft,poslal jsem ho na opravu, což zdarma opravili, letos v srpnu jsem začal opět mít problémy s motorem, začal vynechávat, nakonec chcípl a od té doby jsem neměl čas, ale hlavně chuť se s tím babrat, mám opět podezření na zapalování a Tomášovi zkušenosti o něčem svědčí, budu se na to muset podívat a zjistit pravou příčinu. Ze začátku jsem ze zapalování byl nadšen, ale již to nadšení nějak mizí...    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2012
Odpověď  Tak slavne IMF soft jsem obe dve vyhodil do popelnice.
Po zhodnoceni plusu a minusu je jasne, ze opravovat neco co se pokazi destkrat za sezonu, proste nema smysl.
Utrepane kondenzatory, vyhorele tranzistory a podobne zavady jsou vysledkem nedokonceneho vyvoje.
Navic firma na moje doporuceni co se tyce vychytani much vubec nereagovala a zapalovani dela porat stejne.
Posledni kapkou bylo, kdyz jsem si u nich obednal ctyr ohmove zapalovaci civky, bez kterych to nepracuje jak ma a oni me poslali dvou ohmove jako jsou original.
Toz s takovou firmou uz nechci nic mit.
Takze kladivka a pokud je dynamo v poradku neni problem :)    [Tomas Nosek]   20.11.2012
Odpověď  Co třeba tohle:
http://www.montyjawa.cz/i ndex.php?page=shop.produc t_details&manufacture r_id=0&category_id=32 &flypage=shop.flypage &product_id=653&o ption=com_virtuemart& Itemid=26

Není to levný,ale výrobky firmy VAPE obecně fungují velmi dobře, spolehlivost bude jistě úplně jinde než IMF soft, který má holé součástky na desce plošného spoje, a optický snímač umístěný těsně vedle uhlíků, ze kterých se práší.

A když máte motorku za čtvrt milionu, tak by si pořádný zapalování (a zdroj elektřiny) za pár tisíc zasloužila,ne?    [Monty]   13.11.2012
Odpověď  Uvažuji nad koupí bezkontaktního zapalování zapalování na jawa 500 OHC 02 prosím o radu pro které se rozhodnout a popřípadě vaše zkusenosti, dobré i špatné.    [Tomáš]   13.11.2012
Odpověď  Když máš zadané společné buzení, tak ale musí pálit obě najednou při každé otáčce (360 na klice, 180 na stínítku), takže by se nemělo stát, aby motorka šla jen na jeden, akorát by to házelo při každé otáčce zbytečnou jiskru navíc. Zdá se mi, jako kdyby ti to reagovalo buďto jen při přechodu světlo/tma nebo naopak.    [peton]   07.10.2011
Odpověď  Zapojení a seřízení je dobře ,ale pokud mi obě cívky pálí naráz motorka jde na jeden válec,protože na druhém válci jde jiskra v tu dobu kdy nemá tj. o 180°dříve a co se týká zadání je nastavené dobře (válce,cívky takty).    [Tomas]   03.10.2011
Odpověď  Teď u sebe nemám program na imfsoft, tak se nemůžu podívat, ale zdá se mi to trochu divné. Je to správně zapojené a seřízené? Myslím si, že i kdyby to házelo jiskru s každou otáčkou, tak by se nic nedělo. Dělá to tak i dost jiných motorů,akorát by tam byla zvýšená spotřeba energie (které není u OHC na rozdávání). Jiskru řídí clonka a pro jednu cívku je to tma/světlo a pro druhou světlo/tma. Vzpomínám si, že dole v okně se zadával počet válců, cívek a jestli se jedná o dvou nebo čtyřtakt. Tak jestli není chyba tam.    [peton]   02.10.2011
Odpověď  Bohužel návod který poskytuje vyrobce je na verzi 2,0.    [Tomas]   02.10.2011
Odpověď  To u tak drahé věci není pořádný návod k použití a montáži?

Zkusil bych napsat výrobci .    [Monty]   02.10.2011
Odpověď  Zapalování je do imfSoft.    [Tomas]   02.10.2011
Odpověď  Koupil jsem bezkontaktní zapalování Jawa 500 OHC Ignition v 4.1. Prosím o radu jak nastavit budící cívky aby "házely" jiskru odděleně po tj. po180°. Při zadání společného buzení cívek "hází jiskru" obě najednou po 360° bez zadání společného buzení cívek jde jenom jedna a tudíž motocykl jde na jeden válec. Jak docílím toho aby po 180° "házela jiskru" cívka 1A a po dalších 180° "házela jiskru" 1B.Při zadání společného buzení obou cívek,druhý válec který nemá "pálit" jde nepravidelně a "střílí" což je zbůsobeno tím že válec "pálí" kdy nemá. Potřebuji poradit jak mám nastavit aby mi cívky "pálili" střidavě.    [Tomas]   02.10.2011
Odpověď  Normální VAPE jako na Kývačce se na průměr místo dynama nevejde.

Cosi se chystá,ale už nějak dlouho a výsledky nejsou ke koupi.    [Monty]   30.09.2010
Odpověď  Taky by mě docela zajímalo, jaké jsou dnes možnosti s napasováním VAPE na půllitra. to by byl docela fajn krok kupředu pro ty, kdo nemají dynamo nebo je obtížné ho nechat zrepasovat. Jinak slyšel jsem něco o tom, že se snad dají zrepásnout u VAPE.    [Ondra]   30.09.2010
Odpověď  J-Mt: Ano na ImfSoft, díky.. d.dockal@centrum.cz    [dd]   29.05.2010
Odpověď  Predpokladam ze chces na IMFsoft , napis mail ,poslem ti ten subor (cez tvoje meno mi to nejde)    [J-Mt]   27.05.2010
Odpověď  Nemohl by mi někdo poslat tu originál křivku co je údajně uložena na CD (soubor *.ig), dík..    [dd]   27.05.2010
Odpověď  Na klikovce bude 2x více,tzn. když na cloně nastavíš těch 40st.,tak na klice bude 80st. což určitě pochopíš,že je špatně.    [Milan(OHC)]   24.03.2010
Odpověď  Zdravím všechny. Taková úvaha, když dám písty do horní úvrati a clonu posunu o těch +/- 40 stupňů (tak jak je psáno v návodu zapalování a i o několik příspěvků níže), tak přece pokud se dynamo točí v poměru 1:2 vůči klikovce, tak přece předstih na klikovce nebude těch +/- 40 stupňů, ale mnohem více, ne? Možná se pletu...    [dockys]   24.03.2010
Odpověď  1967.. :o) Jeden čas, jsme si taky chtěli zakládat archiv. Jenže když došla bída na kozáky, tak vždy padla i ta archivní láhev. Musel bych to asi hned zakopat abych k tomu nemohl... :o) I taková režná je výbroná... :o) Milane, s tím otvorem je to moc dobrý nápad! Krásně jednoduše se to dá seřídit i na silnici. Ostatně stejně tak je to i u škodovek. Horší je to s pružinkama regulátoru. Mám je tvarem dle obrázku, ale bůh ví, jestli nejsou taky z replik... Možná by to šlo změřit stroboskopem, ale to by se člověk vlivem nepřesností v tolika převodech asi zbláznil..    [ED250]   11.03.2010
Odpověď  Taky to není Milane k tématu ale:
1den pražáka na moravě: piju s moravákama slivovici
2den:málem jsem umřel
3den:opět piju s moravákama slivovici
4den:lituji,že jsem neumřel již druhý den
Zhrnuto:Nad slivovicí se ještě nikomu nepodařilo zvítězit,jen moraváci remízovali.    [jwm]   11.03.2010
Odpověď  Zdravím všechny.Pokud se týká toho dlouhého kvasu, tak "muzejnik" má trnky velké jako dýně a jejich prokvašení dlouho trvá-to jen pro EDa. Jinak k jeho poznámce, "že tomu moc nerozumí" tak má plnou pravdu, protože problematice SLIVOVICE nikdo z enklávy Čechy nerozumí a rozumět nikdy nebude. Příteli "jwm",buď v klidu,já budu na tebe vždy pamatovat s kvalitním materiálem - nahlédl jsem do svého archívu a mám tam něco z roku 1967 - bude ti to dost dobré? A teď k tématu. Okénko v desce regulátoru předstihu má výkresově 37,5st a když jsme to v Magnetonu měřili-okénko bylo nevytlučené, tak na vačce to dělalo něco přes 17st.,tzn. na klice min 34st. z toho tedy vyplývá,že při základním předstihu cca.10st pak při plném "fóru" je na klice těch 45st.Jinak já postupuji stejně jako ED,že při plném rozevření závaží stavím těch 45st. Já to mám udělané ale trochu jinak. Před "želvou" mám do kartru vyvrtaný otvor do prostoru klikovky se závitem M14x1,5,abych ho mohl zaslepit stejnou zátkou,jakých je na OHC komrdesát a na klice mám elektrickou jehlou vypálené značky,podle kterých to jednoduše kdykoliv nastavím nebo zkontroluji a nemusím montovat žádné úhloměry nebo drátová ukazovátka a počítat zuby.    [Milan(OHC)]   10.03.2010
Odpověď  No taky jsem se divil,že jim to tak trvalo ale prý to na kvalitu nemá vliv.Tomuhle moc nerozumím ale pít se dá.    [jwm]   10.03.2010
Odpověď  To byl ten kvásek nějak dlouho v sudu.. Ne? :o) Jinak já dělám předstih na úhloměru namontovaným na hřídeli dynama. Při maximálním rozevření závažíček pálit při 45° před HU.    [ED250]   09.03.2010
Odpověď  Ahoj Milane,roky mám za to,že rozsah odstřeď.regulátoru je 30 stupňů.Základ 10 + 30 a to mi vycházelo těch 12 mm před Hú a jede jako ďas.Svíčky mám s vysunutým jiskřištěm ze Žigulíka,ještě staré zásoby.Pod svíčky dávám na míru točené měděné vyžíhané podložky,jejichž výšku měřím,když je hlava dole a člověk přesně vidí kam jiskřiště jde.Daleko větší vliv na plynulost zátahu má podle mne správné nastavení pružinek regulátrou.Jo a mám vypáleno,můžeš se stavit na košt.    [jwm]   09.03.2010
Odpověď  Dobrej dám můj postřeh pokud jde o originál zapalování dávám 12-13 mmm před horní
uvratí už léta provedu nastavení a dvě kontroly po proběhu motoru a zatím si
žádný zákazník nestěžoval . Mám dojem že daleko větší vliv má umístění zapalovací
elektrody do spalovacího prostoru. Tam mám vypozorovaný znatelný rozdíl v
charakteristice chodu motoru.    [Jirka]   09.03.2010
Odpověď  Nevím,k čemu je ten přepočet na zdvih dobrý,ale mně to vychází následovně-doufám,že jsem se někde neutnul:
10st. - 0,7mm zákl.předstih
17st. - 2,0mm
28st. - 5,3mm
34st. - 7,7mm
38st. - 9,5mm
41st. - 11mm
44st. - 12,5mm
47st. - 14,1mm    [Milan(OHC)]   09.03.2010
Odpověď  Při maximálním otevření odstředivého regulátoru mi mé měření vycházelo na 12mm před Hú a základ 2mm před Hú.    [jwm]   09.03.2010
Odpověď  Pánové neměl by jste někdo předstihovou charakteristiku přepočtenou na milimetry resp . zatím by mi stačil základní předstih v mm .Díky    [doktor]   08.03.2010
Odpověď  Já už jsem se bohužel k půllitru nedostal, abych zkusil posunout křivku předstihu, takže ve 100 km/h byl konec a dál to nejelo. Ale s kladívkama a ve dvou lidech se nechalo jet v pohodě 110, pak už manželka bušila do zad :-)a sám jsem na ni jel v sedě asi 135 (i když mám pocit, že motorce je jedno, kolik kilo veze, kopec nekopec, jede furt stejně). Takže zalehnutej těch 147 je asi teoreticky reálné, ale já na to dnes už nemám ani chuť ani odvahu.    [Peton]   12.10.2009
Odpověď  Jasný, díky. Jen mi pořád v hlavě vrtá těch 147Km/h.. :o) Ale máš pravdu. Tak v květnu.    [ED250]   12.10.2009
Odpověď  Po nastavení křivky předstihu, ve vyšších otáčkách má snahu stále více točit, což předtím jsem tento pocit neměl, tam byla asi tak ta hranice 100 km a pak již jen pomalu a za cenu vysoké spotřeby, motor jde v každých otáčkách naprosto pravidelně. Jinak chuděrku půllitra moc nehoním, okolo té stovky je to ještě svezení, pak mravenčí řidítka a i olej daleko více uniká, pokud jezdím v klidu, tak mám motor celkem čistý, přesto ne něm přes zimu nechám udělat generálku. V květnu se uvidíme.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2009
Odpověď  Předem všechny zdravím, Jindro poznal jsi po montáži bezkontaktu a nastavení tebou zmiňované křivky předestihu nějaký razantnější posun jízdy k lepšímu? Mám také letos na půllitru něco kolem 3000Km a na mechanická kladívka. Neměl jsem problém. Vše jsem nastavil přesně dle příručky jen jednou a cca ve 2000Km předstihy překontroloval. Motorka jezdí pěkně. Chytá na škrtnutí a nosí radost, jen se mi zdá, že něco málo přez stovku celkem poleví a trvá jí dál pokračovat... Trošku to přisuzuji regulaci. Pružinky v regulátoru mám dle pohledu originál. Dělá Vám to také tak? Stovka je tam opravdu hned, pak už to leze hodně pomaličku..    [ED250]   12.10.2009
Odpověď  Co není boxer,je například Zundapp,který svírá malý ůhel,takže je to vlastně V motor...Bmw boxer je,všechny dostupné materiály jej tak uvádějí,a že to nedává smysl..no a co?Co je 4 válcový Ariel?Dodneška se neshodli na tom co je to za typ...A má taky společnou hlavu....    [zelezny kriz]   11.10.2009
Odpověď  Letos jsem na IMFsoft najezdil něco málo přes 3000 km, naprosto bez problémů, jen jak jsem nastavil křivku předstihu dle:
1500 - 1800ot/min počátek regulace(základní předstih)
2000ot/min 7
2500ot/min 18
3000ot/min 24
3500ot/min 28
4000ot/min 31
4500ot/min 34
5000ot/min 37 konec regulace
Zcela určitě je při našlapování předstih 7° malý, občas si při této hodnotě kejchne.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2009
Odpověď  Monty,no právě o to jde,že písty musí běhat proti sobě,jenže že BMW má protilehlé válce a písty běhají od sebe a to není boxer.Správně jsi mne opravil, že nejde o společnou hlavu ale o společný spalovací prostor,kde funguje jedna společná svíčka pro oba válce společně.Vzpomněl jsem si,že v jedné knize,tuším vyšší škola motorizmu je motor BMW popsán jako typ flat-twin.No každopádně je to téma k diskuzi ale obávám se,že jsem způsobil odbočení od původního tématu.Omlouvám se.    [jwm]   11.10.2009
Odpověď  JWM - no nevím,nemusí mít snad písty,který běhají proti sobě?To BMW splnuje,klika je 2xzalomená a každá ojnice má svůj čep. A snad to vědí i v továrně BMW,když vypisují seriál závodů BOXER CUP,ne?
Zápaly válců jsou 360 stupnů po sobě.

Naopak boxer není motor Tatry 12,ten má uspořádání V 180 stupnů. U Tatry jsou obě ojnice na jednom čepu,takže písty běhají spolu - pořadí zápalu válců je 180 a 540 stupnu,proto má Tatra svůj chyrakteristický zvuk.

A motor s písty proti sobě a společnou "hlavou" byl německý letecký diesel JUMO ,nebo závodní Zbrojovka - v podstatě ale hlavu neměly,pouze společný spalovací prostor . A samozřejmě dvě klikovky spojené převodem.    [Monty]   11.10.2009
Odpověď  Není to k tématu,jen pro zajímavost.Železný kříži,žádný Ural,Dněpr,KV 750 ale ani BMW R 12 a všechny ostaní nenesou označení BOXER.Taky jsem tomu tak říkal až do doby,kdy mne jeden starý konstruktér vyvedl z omylu.Jedná se totiž o motor s protilehlými válci tedy o žádný boxer.Ten by musel písty,které běhají proti sobě a mají společnou hlavu.Osobně jsem takový motor nikdy neviděl ale prý je to tak a má to i logiku.    [jwm]   11.10.2009
Odpověď  Jezdím na ruské motorce,je to kříženec M72 a KV 750..Jinak renovuji M 72 a současně Bmw 71...Takže je to poměrně obtížné,chci-li zachovat původnost BMW...Moje bojová motorka je na ježdění a ne nakrásu,jednou za rok upravím odtrh,jinak je ůdržba veškerá žádná,až je mi někdy hamba...Olej nežere,jen měním gumy,které s tou sajdou jdou rychle do háje..GO/ne renovaci/ jsem dělal v roce 1997/koupil jsem vrak za 40000/.Boxery mám rád,i když zvuk půllitra Jawy je taky super,proto je taky tak oblíbená...Proto taky vnikám do Vašich debat,protože Jawa 500 je nekorunovaný král poválečných /našich/motocyklů...a mě zajímá,neboť přeci jenom určitá nostalgie z práce v dílnách mototechny zůstává...Co se týče kilometrů,jelikož mám normální spz,tak dost....i když jak pro koho... V zimě již nejezdím....    [zelezny kriz]   11.10.2009
Odpověď  Bylo by dobré Zelezný kříži, kdybys napsal jakou máš motorku a kolik jsi s ní najezdil. To pro představu jestli víš, o čem mluvíš.    [Lada]   10.10.2009
Odpověď  Lukáši,mluvíš mi z duše...Nejdřív se vyhodí kontakty,dá se tam Vape,pak se vyhodí motor a dá se tam elektromotor,ne?Snad chcete mít Jawu 500 i s jejími nedostatky,ne? a že je jich dost....Možná by to chtělo tam zabudovat startér,nebo na řídítka navigaci....    [zelezny kriz]   10.10.2009
Odpověď  Kupis u pana Cillika vo Zvolene ,tukni do googla -moto-reno - a najdes jeho katalog , ma tam aj tuto gumu ,rok dozadu stala nejakych 130sk    [Jozef-Mt]   21.08.2009
Odpověď  Gumu jsem koupil tady http://www.hfmoto.cz/cz.html    [ED250]   21.08.2009
Odpověď  chlapi, moze mat vplyv na krivku o ktorej sa tu bavite prasknuta guma sania z karburatora na filter sania? Zistil som ze tam mam dieru na tom zvare v spodnej casti, takze mi saje vzduch mimo filtra... kde sa to da kupit? eshopy som presiel a nic.... pasuje z nejakej inej moto?    [jano]   20.08.2009
Odpověď  to G : je to pre Jawa ohc ,pre nu su tam az dve krivky a to DIRECT IGNITION TCI zmenis iba v okne na Jawa ohc a nic sa nemeni ,len po otvoreni suboru ale v kolonke moze byt aj Velorex ignition , - vidiet ze sa nevyznas :-) -ale ked s tym budes robit pochopis....    [Jozef-Mt]   20.08.2009
Odpověď  Také jsem měl dilema a říkal si že by mělo zůstat vše jak z výroby, je tu však jeden moment a to vzniklé vůle a s tím spojené strasti naladění předstihu a vyštelování pravidelnosti chodu motoru. Lukáš to malinko popletl, motor zůstává a je fantastické co po těch letech ještě dokáže když dostane přesný okamžik zapálení. Mě to až fascinovalo když jsem sledoval kolik motor točím a jak se mění úhel předstihu, prostě v každém okamžiku vidím jaký je předstih a válce zapalují naprosto pravidelně, což není možné dosáhnout mechanicky. Protože já tyto motorky pamatuji v normálním provozu, tak se na ně ani nedívám jako na veterána, tak znovu k PC dofiltrovat křivku a znova nahrát do zapalka a zatáhnout za plyn.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2009
Odpověď  Tak jsem měl v první chvíly pocit, že už nejsem na stránkách o veteránech, ale na počítačovém blogu. S trochou nadsázky mi pánové připadáte, jako by někdo chtěl do letadla bratří Wrightů vložit tryskový motor z Boeingu 747 :-)    [Lukáš]   20.08.2009
Odpověď  Jen vysvětlení k původu té předstihové charakteristiky, kterou jsem tu uvedl. Jedná se o hodnoty, které byly naměřené na motorové brzdě přímo Jawou jako nejlepší pro chování motoru. Protože měření bylo provedeno na více motorech, dá se předpokládat, že tímto nastavením nikdo nic nepokazí a navíc se jedná o ověřené údaje.    [Milan(OHC)]   20.08.2009
Odpověď  Proč si tam nenahrajet rovnou to co má bejt pro jawu 500, je to na cd a myslím dokonce že je to i předinstalované, pak tam nebudeš mít DICECT IGNITION TCI ale jawa 500    [G]   20.08.2009
Odpověď  Zajímavý.    [ED250]   20.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podla IMFSoFT je krivka na 500 ohc takto...:

Inak neni priblem tahom mysi krivku upravit a nacipovat do riadiacej jednotky - len sa treba vozit s notebookom :-)    [Jozef-Mt]   19.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Jozef-Mt]   19.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Jozef-Mt]   19.08.2009
Odpověď  Připojil jsem OHC na PC a přenastavil křivku předstihu dle Milana, motor jde lépe do vyšších otáček z Výroby mají v nízkých otáčkách 2.000 30° a ve vysokých 5.000 39,6° vlastně od 0 strmě stoupají asi od 3 tis už skoro je předstih na 40° a již se téměř nemění, podle Milana v nízkých se předstih zvyšuje pozvolna a pak jde stále téměř plynule až do 5 tis na 46° Tak možná ještě někdo udělá úpravy křivky a popíše. Je to super když můžu na PC sledovat otáčky a úhel předstihu, jak nějaký již dokonalý motocykl nové éry.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2009
Odpověď  Mám to podobné i s kladívky. 110Km/h tam je hned a pak to leze hóóódně pomaličku..    [ED250]   19.08.2009
Odpověď  Tak to je super, já mám stejný pocit, 90 km a dál už jen velmi líně, na zítra mám domluveno zkontrolovat a seřídit předstih, udělám podle Milana a uvidíme. Peton, napiš jak byla nastavena křivka z výroby.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2009
Odpověď  Tak OHC ozkoušeno při normální jízdě, rozdíl oproti kladívkům obrovský. Sice jsem vždy nastavení předstihu věnoval maximální péči, ale takovéhoto výsledku jsem nikdy nedosáhl, motorka má krásný plynulý chod. Akorát se budu muset podívat na křivku předstihu a zkontrolovat podle údajů od Milana (díky za ně), protože motorka při rychlosti 80-90 dál už moc nezrychluje a s kladívkama šla podstatně víc. Tak mě napadlo, jestli moc brzo nekončí regulace. Jinak maximální spokojenost.    [Peton]   17.08.2009
Odpověď  V předchozím příspěvku to nějak zmršilo po odeslání symbol stupně - to je ten blbinec za číslem. Tzn. že předstihy jsou pro jednotlivé otáčky 7,18,24,28,31,34 a 37 stupňů + 8-10stupňů základní předstih.    [Milan(OHC)]   14.08.2009
Odpověď  Předstihová charakteristika motoru JAWA 500OHC, model 01 a 02

1500 - 1800ot/min počátek regulace(základní předstih)
2000ot/min 7º
2500ot/min 18º
3000ot/min 24º
3500ot/min 28º
4000ot/min 31º
4500ot/min 34º
5000ot/min 37º konec regulace

K uvedeným hodnotám je nutné připočítat základní předstih 8º ÷ 10º    [Milan(OHC)]   14.08.2009
Odpověď  Dobře vím, že jsem udělal zatím jen pár prvních krůčků ohledně zapalování, nemám problém s modráním kolen výfuku, ani se mě nezdá, že do kopce bych ztrácel výkon, taky bych ale potřeboval se svézt na jiném půllitru abych měl srovnání. U mě je trochu problém čas a i znalosti jak by měla křivka předstihu vypadat v závislosti na otáčkách, možná by bylo dobře pokud již někdo s tímto má zkušenosti aby to zde popsal.
To Peton: udělal jsi mě radost že ti to již jezdí, nevím jak u vás, já se však nebojím to projet po silnici, jen tě obdivuji, že ty to dokážeš vydržet.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2009
Odpověď  to Drahovsky: Tak som zistil ze ojnica ma rozmer mezi stredmi dier cca 150mm "ostatny opravte ma ak je to o milimeter viec alebo menej" a po zadani zdvihu nam to prepocita pri zadani 45 stupnoveho uhla 14,1 mm predstih .
Myslim ze povodne bola cipovana riadiaca jednotka s vyssimi hodnotami na uplne iny predstih a uhol(u Vas aspon vidno ze OHC vie bezat aj pri inom uhle-teda predstihu, ak Vam to teda nefarbi vyfuky ,pripadne nepodpaluje ventily), ak ste si ju samozrejme nedali nacipovat v ImfSofte.
Za dalsie je tam aj nadstavenie krivky,ktora ma rozsah linearny a aj viac moznosti logaritmickych rozsahov ,ktore davaju viac moznosti nastavenia ,ako povodny mechanicky odstredivy regulator. Taha Vam OHC pri vsetkych otackach na rovinach a kopcoch dobre-bez straty vykonu s tym povodnym nadstavenim riadiacej jednotky?    [Jozef-Mt]   11.08.2009
Odpověď  Tak jsem OHC konečně projel, bohužel jen asi 1 km po vesnici. Chod motoru se mi zdál klidnější, jde pěkně pravidelně. Moc rád bych to ozkoušel normálně na silnici např. při 80-90 km/h, mám ale propadlou STK a tak to zatím musím vydržet, bydlení je přednější. Nastavení předstihu je opravdu velmi jednoduché a rychlé. Pro nasazení krytu dynama jsem musel také trochu oříznout svorku D1. Díky Jindrovi za rady a postřehy, moc to pomůže, když na to člověk není sám.    [Peton]   11.08.2009
Odpověď  Jozef: já zatím nezadával vůbec nic, jezdím na křivku zadanou od IMF soft, už se na to chystám, jen nemám propojovací kabel a ten si musím půjčit, nevidím v tom však velký problém najezdil jsem na tom již 2500 km uznávám ale, že je třeba se na to podívat.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2009
Odpověď  To: Drahonovsky : - aku hodnotu ste zadavali pri dlzke ojnice? V editore krivky ste dali minimum 0 alebo 1 ? Tiez sa stym trapim a prave laborujem nad cipovanim riadiacej jednotky Direct Ignition TCI 6,6 .
Vopred vdaka    [Jozef-Mt]   10.08.2009
Odpověď  Já se tak též omlouvám,jen jsem se chtěl na to ihned zeptat,když to tady bylo zmíněno!    [Jára]   07.08.2009
Odpověď  Ale jo. Ale Milan má pravdu. Každé odvětví problému by nělo mít své místo (chlívek) ve fóru. My jsme se s oleji přilepili k zapalování. Jde o to, založit nové téma dole. Též se s tímto přídávkem tu omlouvám.    [ED250]   07.08.2009
Odpověď  Nemám pocit, že by Jano s Edem zablešovali tuto diskusi, naopak, je to poučné pro nás, věrné příznivce Jawy 500 OHC. Jen tak dál.    [walthers]   06.08.2009
Odpověď  Jano,založ si nové téma a zbytečně "nezablešujte" s Edem toto, které je určeno pro něco úplně jiného. Ostatním se omlouvám za tento příspěvek.    [Milan(OHC)]   05.08.2009
Odpověď  A mně zase říkali opak.. Přečti si povídání o půllitru. Tam to píší také. nevím, kde to vypozorovali.    [ED250]   05.08.2009
Odpověď  TO ED250:Proč se má do převodů nalít ještě 1/4L oleje navíc nad kontrolní šroub?!Já tam mám "zatím" normálně,tak bych nerad něco zanedbal!Co jsem se ptal starších ročníků-pamětníků,tak mě nikdo na toto neupozornil!Dík    [Jára]   05.08.2009
Odpověď  Jestli chceš dávat dlouhozávitové svíčky, musíš předem záviotníkem protáhnout závity. Volná část bývá zakarboněná.. Dobíjení změříš na baterce, ale jestli při přidávání plynu stoupá ručička ampermetru do kladné polohy, tak je vše v pořádku.    [ED250]   05.08.2009
Odpověď  ten zavit ma zmiatol, nenapadlo ma tam dat dve podlozky
teraz tam mam jednu N14Y a jednu N15Y... Tak neviem ake mam kupit
regler je elektronicky, dynamo povodne plus na kostre, ked strcim klucik ampermeter sa trosku vychyli doprava , po nastartovani viac doprava a ked rozsvietim svetla este viac doprava. ako skontrolujem ci dobija baterku?
budem merat napetie na baterke?    [jano]   04.08.2009
Odpověď  Mám tam L17Y (dlouhý závit) a dvě těsnící podložky. Za provozu se mi sedmnáctky jeví o mnoho čistější než L15 co jsem jezdil před tím. Proč?    [ED250]   04.08.2009
Odpověď  ED: ty tam mas L17Y sviecky s dlhym zavitom?    [jano]   04.08.2009
Odpověď  Bude tam klasický dynamo s elektronickou regulací. Nejlépe uděláš, když to nafotíš a dáš to sem. To že zhasínají kontrolky mazání (po prohřátí motoru) na volnoběh je skoro normální. Mění se vyskozita oleje a klesá mazací tlak. Nevzrušuj se tím. Jen vyměň olej a dej tam ten správný. Nejlépe 20W50, nebo hodně podobný hustý minerál.    [ED250]   04.08.2009
Odpověď  ED250: tak dnes som ju konecne nakopol, vycistil som sviecky, kazda bola ina, musim kupit nove, takisto fajfky olamane, kable z inducky na sviecku taktiez.
vytera to tak ze je zostelovana, akurat som zistil ze namiesto regleru ma elektronicky s chladicom... nechat to tak? asi by som mal pozriet na dynamo ci tam nieje vape ci co... pri volnobehu mi nesvietia kontrolky mazania je to koser? ked pridam tak ano... alebo mi to pri volnobehu nemaze?

btw. ked som ju prvy krat daval na hlavny stojan tak som hromzil ze musim do posilky, ale po precitani dobovych clankov ako na to je to parada... :)    [jano]   03.08.2009
Odpověď  Ručka ampérmetru se musí vychylovat až když je spotřeba proudu. Zapnutá světla, či nabíjení indučky. Náplně - motorák cca do 3/4 nádržky. Jestli budeš měnit olej vyčisti filtry, pozor jsou dva. Převoďák po kontrolní šroub + dolít 1/4 litru navíc. Stáhni si na netu povídání o půllitru. Udělej si přípravky a překontroluj předstih a nastvení karburátoru.    [ED250]   03.08.2009
Odpověď  kupil som ju s tym ze je funkcna...
skusal som ju nakopnut a chvilku sla a chcipla... zdali sa mi prinizke volnobezne otacky... kontrolky mazania svietily... ked som ju chcel opat nakopnut zacala strielat do karbca a z vyfuku sa valil cierny dym tak som to radsej nechal a chystam sa skontrolovat vsetko co budem vediet... este sa mi nezda elektrika po zastrceni klucika sa vychyli rucicka ampermetra a pritom je v nulovej polohe?
asi by som mal skontrolovat naplne, zapalko, sviecky...
do motora zatial nechcem sahat (vole ventilov a tak...) teoriu som nabity az az ... uz len tu prax a nejake tie skusenosti. jm    [jano]   03.08.2009
Odpověď  Radím Ti prostudovat pečlivě celé fórum. Otevře ti to oči. Je tu vše. Olej minerál. Já používám MOGUL Special 15W50. Svíčky jezdím L17Y. Základ je mít dobře seřízené zapalování, mít v pořádku odstředivý regulátor, apod. OHC ti ještě neběželo?    [ED250]   03.08.2009
Odpověď  zdarec panove, stal som sa novym stastnym majitelom 500 vky...
Co by som mal skontrolovat pred prvym startom? Stary majitel mi nevedel povedat aky olej a ci tam vobec nejaky je, sviecky, postup pri startovani, jednoducho nic... Na co si mam dat pozor a co vsetko skontrolovat aby som neostal niekde visiet? Respektive nejaky postup aby som to nejako rozchodil.
dik za rady a tipy

jano    [jano mate]   29.07.2009
Odpověď  Peton, dej vědět jak jezdíš, nebo své postřehy o zapalování.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2009
Odpověď  Mám tušení, že překáží trochu při nasazování krytu na svorkovnici D1 a tu jsem malinko upiloval. Dej pak vědět až to projedeš.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2009
Odpověď  Díky za rady, už to chodí. Chyba byla na mé straně, na vypodložení destičky jsem použil šestky matky a ty byly velké a jedna mi zkratovala "švába", proto to asi bylo cítit. Dokazuje to odolnost zapalování :-) Teď pro změnu bojuju s nasazením chrom. krytu dynama, vadí mi tam svorkovnice a také mě trochu zaskočilo, že když dám kotouček šipkou ve směru otáčení, tak značky A a B jsou na druhé straně, takže nejsou vidět. No ale je to jen detail, na funkci to vliv nemá. Zatím jsem to ještě neprojel, ale na místě to běží pěkně.    [Peton]   22.07.2009
Odpověď  Zapojení (+) na kostru
1. na destičce (+) zapoj na kostru
2. Napájení cívek (vývod 15) odpoj a připoj přímo na kostru, budou tedy taky (+)
3. Drát který vedl k cívkám na (15) odpojíš a prodloužíš a připojíš na destičku (G) což je vlastně (-)
4. propojíš 1a, 1b s 1 na cívkách, zkusíš která má pálit, případně přepojíš

Zásada: na zapalování (destičku) + musí být vždy + a je jedno zda z kostry nebo baterie, to platí i o mínusu to musí být na G, a indučky vývod 15 musí být také vždy +. To platí vždycky ať máš na kostře cokoliv.

Samozřejmě musíš odpojit kondíky a ze svorkovnice na dynamu to spojit. Tuto banalitu jsem řešil asi týden, než jsem to pochopil. Až to budeš mít zapojeno, tak venku si přesto přejeď lesklým klíčkem, nebo nožem , musí svítit zelená dioda a hodit to jiskru, bacha však na světlo, tam to fakt nefunguje, musí být šero.
Až to dáš dohromady a projedeš, budeš spokojen s jednoduchostí a dnes mohu říci i se spolehlivostí. Pokud ti to nepůjde napiš mě na email.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zapojení na - kostra    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2009
Odpověď  *máš to správně zapojené - podívej se kde má bejt kostra a kde proud, v tomhle ti poradí Jindra ten na to málem také dojel s tím že to málem vyskratoval?
*máš správnou vzdálenost čidla od kotouče?
*máš správně namloácenou baterku?

je jedno zda je tma či světlo, vem nůž nebo něco lesklého a přejížděj nad čidlem, pokud to máš ok zapojené roužne se zelená diodka a v tom by by to mělo hodit jiskru.
jinak jsem dej fotku ať vidím jak to máš připojené    [G]   21.07.2009
Odpověď  Tak jsem zapalování konečně namontoval. Šlo to celkem dobře až na slavné větší červíky a díry pro ně, které moc nesedí proti dírám v dynamu. Bohužel jsem z toho zatím nedostal žádnou jiskru. Zapojil jsem to podle návodu a nic. Na stránkách imfsoftu píšou o zap. cívkách, že mají mít odpor min. 3 ohmy, měřil jsem svoje a ty mají 2,5, může to být problém? V mototechně ale jiné nemají. Má při zapnutém zapalování svítít nějaká dioda? Já tam mám tmu, jen zapalování bylo trochu cítit. Možná je to zmetek z výroby a nebo dělám něco špatně.    [Peton]   20.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malý doplněk. na PC jsem to ještě neměl zapojeno i když se na to již chystám. Po montáži zapalování Vám zbude pytlík spojovacího materiálu, nepřemýšlejte kam to patří, je to opět ztráta času, myslete logicky a nehledejte v tom složitost.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2009
Odpověď  čau, jsem rád že ti to šlape, ale měl si to vůbec napojené na kompa? To pak docela taky oceníš ten program co k tomu dávají.S pozdravem    [G]   07.07.2009
Odpověď  Díky, pěkný návod, alespoň se člověk vyvaruje zbytečných chyb. Takhle to nevypadá až zas tak složitě. Možná největší problém bude s prostorem, zdá se mi to tam dost natěsnané.    [Peton]   06.07.2009
Odpověď  Jedna stránka je mechanická montáž.
Vyndal jsem původní zapalování, vyšrouboval krycí plech ozub koleček, pokud máš původní šroubky tak závit nepřevrtávej, IMF destičku podlož, tak aby byla jen malá mezera mezi destičkou a plechem. Zapojení musíš udělat podle označení na destičce u nového je schováno za svorkovnicí a nesouhlasí se schematem na webu. (tím jsem ztratil asi dva dny) kabely musíš zapojit do svorkovnice venku, jinak se nedostaneš ke šroubkům svorkovnice. Samotné nastavení je jednoduché, dáš písty do horní úvratě, posviť si tam baterkou jsou vidět, pak nandáš kotouček na kterém si dříve označíš 40 st. na kotoučku je šipka, tak tu dej po směru otáčení, směr vidíš když startovačkou protočíš motor, vše si vyzkoušej, že nedotahneš šroubek který přidržuje kotouček a kotoučkem si otáčíš a vidíš kdy ti svíčka hází jiskru, (písty se nahýbou), je jasné, že těch 40 st. je nastaveno před Hú , takže ta hrana na kotoučku je o 40 st již za snímačem, písty furt v Hú, to je veškeré nastavení.Co je důležité je to optický snímač, tak to nedělej venku na světle, ale v garáži, nebo v šeru, jinak to nefunguje. Já to vždy večer v garáži v pohodě našláp, i projel, ráno to vytáhl a celý natěšený to chtěl znovu projet a ani si neškytla, další dva dny ztracené, než jsem na to přišel, přehodil přes to hadr a už to frčelo. zapojení udělej dle schematu, pokud máš jinak napolované dynamo, tak ho můžeš přepolovat, tak že přimačkneš chviličku ručně relátko, nebo se dá zapojit jak potřebuješ, jen to chce trochu přepojit u cívek a natahnout ještě jeden kabel, což jsem taky zvládl, pokud bude třeba, tak to popíšu někdy podrobněji. Paradox byl, že jsem volal do firmy a neřekli mě to s tím světlem, ale poslali větší kotouček, zbytečně, jezdím na malý. Zapalování je asi velmi odolné, moje pokusy všechny vydrželo a to jsem zapojil i napájení tam kde vůbec nesmí být, o přepolování ani nemluvím. Mám na tom najeto asi 2 tis bez nejmenších problémů, možná to bude třeba chtít někdy ofouknout vzduchem prach, nevím. Popisuji můj postup, kdo tomu rozumí možná kroutí hlavou, takový jsme my laici, tak to může doplnit.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2009
Odpověď  Takže když to tak nějak shrnu, tak když už je to namontované, tak to je pohoda, ale dostat to tam je výzkum? Dá se při montáži něco rozbít, např. přepólováním nebo v čem je ta zrada v elektrice? Už jsem to objednal, tak abych věděl, co mě čeká.    [Peton]   06.07.2009
Odpověď  Jindro,napsal jsi to přesne!Ne všichni se vyznají v elektrice (já taky ne!),tak si myslím,že by návod měl být srozumitelný i nám-amaterům!Profík to pak musí zvládnout "levou zadní"!    [Jára]   06.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Oprava dynama    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po překonání počátečních potíží, které však byly způsobeny mojí neznalostí v oboru elektro a asi i nedostatečnýma informacema od IMF softu, mohu říci super. Odpadá jakékoliv složité seřizování, na stínící kotouček jsem udělal rysku na 40 st. vím který válec má pálit, kotouček natočím ryskou na očko snímání, dotáhnu šroubek, šlápnu a jedu. Do nastavení křivky předstihu přes PC jsem již vůbec nezasahoval, je od nich a necítím potřebu ji měnit. Při dálkové jízdě do Berlína se mě střihnul půlměsíček, (Wodrufovo pero) na dynamu, zajel jsem do dílny, dynamo celé vyndal na ponk, zabrousil kužel dal nové pero ze Simsona, zamontoval zpět dynamo, natočil kotouček a normálně jsem odjel, oprava mě trvala necelé 2 hodiny. To bych asi s klasikou nezvládl, mohu jen doporučit. Jen jsem přemýšlel jestli návod by měl vytvořit někdo fundovaný, nebo já jako úplný neznalec.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2009
Odpověď  Není už na čase toho hada vytáhnout za ocas? Celkem by mě zajímalo, jak to se zapalováním dopadlo. Možná jste to probírali na srazu, ale toho jsem se neúčastnil a tak skoro 2 měsíce napjatě čekám na nějaké slíbené resumé. Díky    [Peton]   05.07.2009
Odpověď  Nechte zatím hada pod kamenem, až doladíme, tak to vytáhneme se vší parádou.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2009
Odpověď  Tak vidíš Jindřichu že to stínítko bylo s menším průměrem než má být. Nerozumím tomu proč posílájí jen tohle špatné.    [G]   15.05.2009
Odpověď  Všem oznamuji, že zapalování mám namontované a motor běží, ještě třeba doladit, dopasovat abych tam dostal kryt. Uvidím jak to vše bude fungovat, pak napíšu návod na montáž pro laiky jako jsem já. Jedna věc je zapojení, druhá mechanická montáž na dynamo. Dělal jsem to dnes celý den a před tím několik hodin, jinak normálně to odhaduji tak na 3 hodiny komplet.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2009
Odpověď  2500 + několik více hodin práce :-)    [G]   12.05.2009
Odpověď  Na kolik ta sranda vlastně přijde?    [ED250]   12.05.2009
Odpověď  Nyní pokud to shrnu, tak mohu zatím říci: kurva to jsou nervy. Až to bude tak to napíšu obšírněji.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2009
Odpověď  Doufám, že pane Drahonovský pak podáte také své zážitky s montáží a shrnete to také do nějakého sloupku :-). Třeba přijdete na nějaké jiné věci které pomohou i jiným namontovat fohle jinak přesné zapolování.    [G]   11.05.2009
Odpověď  Hmm... něco lepšího?? A co jako??? Já jen že na trhu toho tolika není...    [G]   10.05.2009
Odpověď  No,1600 km zase není tak moc - až to bude 16 000 ,považoval bych to za důkaz nějaké spolehlivosti a životnosti.
ELektronika ano nebo ne - já bych si ji tam dal,ale něco lepšího než IMF.

Půllitr si o to říká ,kontakty zapalování(a celý dynamo) jsou neslabší místo konstrukce.    [monty]   10.05.2009
Odpověď  jen ještě jedno nechce se mi zakládat nové forum - snižuje to cenu motorky a hodnotu?
Jen že se najde plno lidí kterí budou říkat "nemáš tam co tam má být tak je to znehodnocené" A o to mi jde-o názor    [G]   10.05.2009
Odpověď  Ono tu jen jde o ten první šok kdykoliv z montáže a x hodin práce, ale jinak to funguje přesně pak je příjemné nastavit předstih ( jen povolíte rotující kotouč, nastavíte HÚ a úhel před ní a dotahnete šroubek s tekutou závlačkou, cca 10 minut práce, bez špíny,měrek, kotouče )mám najeto s tímhle kolem 1600Km a nikdy mi to nikde nenechalo    [G]   10.05.2009
Odpověď  VAPE už vyrábí tohle : http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/lmz.php

Je to použitelný od Šneka místo Lucase,takže po úpravě do všech OHC,ale dělají to pouze pro firmu MZ-B a tomu taky odpovídá cena. V čechách to přímo nepořídíte.

Takže věřím a doufám.    [monty]   10.05.2009
Odpověď  čau D.,
sám vidíš že je tak jednoduchý že nefunguje ani sesazení plošňáku na dynamo. Máš to snad doma..    [G]   10.05.2009
Odpověď  Monty? mysliš, že VAPE někdy sadu pro půllitra konečně udělá? Já zatím jezdím na kladívka a druhý den na elektronické relé a celkem spokojenost. Včera jsem koukal na předstihy po 2000Km a hnulo se to o šest stupňů. To celkem jde.    [ED250]   10.05.2009
Odpověď  Po této diskuzi, by mě zajímalo, kolik lidí si to koupilo a kolika se to podařilo zprovoznit, dle návodu IMF se to zdá velice jednoduché, co zvládne každý jen trochu šikovný a to bez jakýchkoliv dodatečných úprav. Přesto po příspěvku (G) si myslím, že by bylo třeba firmu IMF dotlačit do fáze, kdy jejich výrobek by byl použitelný bez těchto dodělávek.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2009
Odpověď  IMF soft jsem taky měl koupený - ale po otevření krabičky a prohlídce jsem to zavrhnul a nenamontovaný prodal na burze.
Ti lidi v životě neviděli autoelektroniku - namontovat do dynama těsně vedle uhlíků HOLÝ plošný spoj s optickými snímači mně přijde nemocný a diletanský.

OHC mně zatím stejně nejezdí,tak čekám na VAPE, nebo zůstanu u kladívek.    [monty]   09.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  zajístění klínku je špatně znatelné    [G]   09.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  úprava kabelů    [G]   09.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  má úprava    [G]   09.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [G]   09.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je zde vidět jak se to nedotýký    [G]   09.05.2009
Odpověď  Hej to není DODO.. je to nehorázdnej poser, ignorace a neschopnost!!! Páč firma IMFsoft nikdy asi dynamo neviděla. Nejde jen o šroubky 4 x 3,5 mm, ale o plošňák, který absolutně nepasuje na patici závitů, zajištění klínku, který může kdykoliv vypadnout a něco poškodit, kotouč který je průměrově jiný, takže nezakryje čidla která to snímají!!! Já jsem kupoval loňskou verzi 4.0 - zelený pošňák a doufal jsem, že po mém bombardování na adresu firmy s tím něco udělají, ale jak je vidět nová verze 4.1 je na tom stejně špatně ba i hůř = DOOPRAVDY JSEM DOUFAL, ŽE V DNEŠNÍ DOBĚ, KDY COM _1 JE MINULOSTÍ a USB je i v nejzákladnějším notesu za 5táců, to předělají. Mně po cca 16 hodinách pilování, řezání nového kotoučku, otravování soustružníků, kteří mi do toho dělali nové vložky a příruby, prořezávání a upravování šroubků, aby polovina byla 4 x 4 a druhá 4 x 3,5, ubrušování plošňáku, abych vůbec zandal chrom. Kryt dynama?????, tlačení motorky zpět do garáže, kdy dodávaný šroubek byl měkký a kotouč klouzal a měnil jiskru jinam. Hledání, který díl vůbec kam pasuje a co je zase špatně(ze sady jsem skoro nic nepoužil). Chtěl jsem to rozkreslit v CADu a poslat na adresu IMF softu, aby to překopali, ale ONI SAMI POPÍRAJÍ, ŽE UDELALI CHYBY. Znovu je přenesli do nové verze 4.1(mě jen znechutili dále s nimi jednat). Jen mám ještě jeden strašák, neměl jsem mnoho času se vrtat v programu a jen doufám, že v něm nebudou stejně mezery jako v hardwaru.
Na závěr mohu říci, že po úpravách, které jsem provedl u tohoto zapalování, funguje doopravdy bezchybně a bezporuchově. Je vidět, že tato firma udělala velký kus práce, protože ruční nastavování kladívek šroubky po x ujetých kilometrech je doopravdy jiný LEVEL. Je to velký pokrok a machrovinka si to píchnout na notes a ladit si předstih, jiskru, nastavování křivek a překročení otáček, aby se motor nedeformoval. Nehaním tuto firmu ani nijak jí tímto nechci poškodit, ba naopak. Pokračování v tomto vývoji je velmi úspěšné, ale jen to chce naslouchat uživatelům (což oni v žádném případě nedělají ) a pracování na opravách těchto chyb. Budu rád pokud toto zapalování bude fungovat ve více JAW 500 OHC než jen v mé!!! Pokud to tedy bude nezbytně nutné, rozeberu a překreslím veškeré úpravy, které jsem prováděl na tomto zapalování. Jediné, čeho jsme se v nové verzi dočkali - podlemého vizuálního pohledu - je to, že bude více místa pro zapojení kabelů, ale stejně je to hrozně namudlané a dochází k otlačení kabelů.    [G]   09.05.2009
Odpověď  čau to je ještě to staré.. tohle se mi zdá suprové.. vyvést si kabel pod nádrž a řešito to takhle.. žádné otevírání krytu, a více místa.. funguje to ale musíš to předělat...    [G]   08.05.2009
Odpověď  Tak se musím přiznat,že jsem si to chtěl delší dobu objednat,ale ted jsem "na vážkách",jestli to nebudou vyhozené peníze,když to nesedí,jak má!
Byl jsem v domění,že když to prodávají,mají to 100% vychytané a vše je OK!Ale ted vidím a hlavně čtu,že asi ne!    [Jára]   08.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  G:    [jawař]   08.05.2009
Odpověď  večer jsem přidám článek i fotkama, jen jawaři poprosím tě o foto zapalování ať vidím jaká je tvá verze!!! dík...    [G]   08.05.2009
Odpověď  Tak jsem se na to znova díval , na dynamu mám 4 x 3,5 mm šroubky ( je to tak i v katalogu ), ale červíci mi dali 4 x 4 mm a matičky taky. Nicméně je možný , že už se polepšili ,protože zapalování mám doma už asi 3 roky .. s COM zásuvkou ještě na kabelech a s clonkou bez výřezu a bez stupňů ..    [jawař]   08.05.2009
Odpověď  Děkuji za reakce, pro (g), tebe chci porosit, co jsi musel všechno udělat aby to chodilo, pro (jawaře) zítra změřím dodané červíky, šli mě tam normálně našroubovat. Návod od IMF je sice hezky barevnej, ale nejsem schopen z toho vyčíst co kam patří a v soupisu dodaných součástí mají obecně psáno podložka, matka, šroubek a to je mi k ničemu, je fakt, že destičku se mě ještě nepodařilo navléct na zašroubované červiky.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2009
Odpověď  Je to klasický dodo ( dodělej doma ) , mě jako první zarazilo , že na uchycení plošňáku dávaj 4 mm červíci , ale na dynamu jsou šroubky 3,5 mm . Tzn. hned přeřezávat závity ,z toho důvodu mi to zapalování stále ještě leží v šuplíku..
Ale až to rozchodíš dej vědět ..    [jawař]   07.05.2009
Odpověď  ve firmě IMF Soft to navrhoval nějaký patlal páč to nepasuje do sebe tak jak by mělo... plošňák je v jiném měřítku, kotouč prokluzuje a musíš toho hodně předělat...program je dost dobrej to nemohu upírat ale TA MAŠINKA DODANÁ OD NICH JE POLOTOVAT!!!    [g]   07.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dynamo    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2009
Odpověď  Stojím před problémem namontování zapalování IMF Soft, v první fázi jak vše dát na správné místo, co kam patří, na co si dát pozor, druhá fáze bude samotné nastavení předstihu a oživení, zakončené zkušební jízdou. Prosím, kdo s tím má zkušenosti, zda by je poskytl mě a též ostatním. Pro lepší orientaci, jsem nafotil dynamo a jednotlivé díly dodané se zapalováním.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2009
Odpověď  Myslím,že se trošku vymlouval - neřešil jsem to sám,znažil se o to známý,a tento projekt skončil neúspěchem-setrvačnost sady VAPE SZ 13 příliš namáhá pohon dynama.

Jediné řešení je použít tohle: http://www.powerdynamo.biz/eng/systems/7198/719820minst.php

Je to výrobek VAPE,ale nelze koupit jinde než u firmy MZ-B . Je to pouze zdroj,ale vidím jako reálnou možnost přidat sadu VAPE MZ-04 a použít celek na 500 OHC.

Vyzkoušeno to nemám.    [Monty]   24.10.2008
Odpověď  Vím, poslední dobou se peěkně rozrůstají. CDI s programovatelnou a přepínatelnou křivkou předstihu, apod.. MONTY, před časem jsi řešil s Kroměříží vývoj VAPE soupravy na 500OHC.. Všimnul jsem si na starších fótech... Psal jsem ing. Vašíčkovi a ten odpepsal, že je to technicky možné vymyslet i vyrobit, ale ještě se jim do fabriky nedostal motor, nebo alespoň dynamo k oměření.. Nevíš na jaké je to cestě? Už jsi od toho upustil? OHC mi zatím dobíjí dobře, ale VAPE by do budoucna nebylo od věci..    [ED250]   24.10.2008
Odpověď  ED 250 - sada na Jawu není jediný výrobek VAPE,samozřejmě vychází z Ducati,(ono taky co jinýho vymyslet) ,ale jejich produkce je mnohem širší,včetně automobilů a třeba motorových pil a leteckých modelů.Zapalování samozřejmě.Vyrábí mnohem víc věcí než mají na stránkách.
A svoji konstrukci mají,firmu znám,byl jsem tam osobně.    [Monty]   23.10.2008
Odpověď  Hm. Díky za postřehy. Ještě sem to promýšlel a konzultoval s jedním kořeněm a vypadá to, že to VAPE asi fakt koupím. Potřebuju vyřešit vše zarás a obzvláště dobíjení...
Malinko přišpóruju a objednávám!    [george.lRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2008
Odpověď  SZ14 jsem montoval na svého péráka. Když roztřiháš lektro-vedení dokážeš všechny vodiče nacpat do rámu. Regulátor a spínač (trafo) jsem skryl do bateriového kastlíku. Dobíjení - vodič k baterce jsem vedl přez ampermetr a zastavování motoru jsem řešil pomocí rorpínacího relé. Vše fungovalo jak má, ampík, klíček a nic nebylo vidět. Vypadalo to jako origionál. Jinak s tím vývojem u VAPE nevím... Po rozebrání jawa 250/593 jsem došel k názoru, že VAPE je do detailů obšlehlé od Italského DUCATI. Dokonce jdou komponenty prohazovat. Na Pragovce mám 12V regulátor od VAPE. Nač vymýšlet vymyšlené..    [ED250]   23.10.2008
Odpověď  Na Péráka bych doporučil sadu VAPE SZ 14/1, proti IMFsoft je to rozdíl asi jako mezi OHC a mopedem .
VAPE řeší komplet všechny problémy včetně dobíjení,je to velká firma s vlastním vývojem,kontrolou a velkým množstvím vyrobených kusů. Technická úroven je úplně jinde než IMFsoft.

Tolik můj názor.    [Monty]   22.10.2008
Odpověď  Zdravím!
Jaké je resumé s bezkontaktním zapalováním od IMFsoftu? Trošku jsem to študoval a vypadá to zajímavě. Chlěl bych použít tu jejich variantu pro jednoválcový motor- zlobí mě zapalování u péráka a nechce se mi to repasovat a pak se v tom každý druhý měsíc šťourat...
Jenom teď nevím (protože se v tom zas tak moc nevyznám), jak vyřešit dobíjení baterky??    [george.lRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2008
Odpověď  Večer sem dám nějaké fotky    [robin]   13.10.2008
Odpověď  Robine,mohl by jsi zde uvéct,jaké úpravy na zapalování jsi na něm po jeho zakoupení udělal?Uvažuji o jeho případném zakoupení a chtěl bych po tvé zkušenosti vědět,na co si dát při jeho používání pozor,případně co změnit,nebo jak píšeš upravit,aby to vše fungovalo jak má!Moc díky,učitě i za ostatní.    [Jára]   12.10.2008
Odpověď  To robin: Neříkal jsem "ne!", ale tázal jsem se "ne?", chtěl jsem poznat zkušenosti uživatelů zapalování od IMFsoftu.
To petr: Nemám zapalování od IMFsoftu.
Omlouvám se, že jsem se nejasně vyjádřil. Mám původní zapalování a chtěl jsem diskusi na téma "zkušenosti uživatelů zapalování od IMFsoftu".    [Haba]   12.10.2008
Odpověď  ... moc bych chtěl poprosit Habu jestli by jsi mi nepoohl to předělat samozřejmě finančně se určitě dohodnem! Pokud by to šlo tak mi napiš na petr.jawa@seznam.cz
moc díky!    [petr]   11.10.2008
Odpověď  Haba -IMFsoft, ne? PROČ NÉ??? JÁ HO MÁM A JE TO NICE ... jde jen o to předělat 30% věcí co jejich firma podělala ale jinak po vychytávkách to funguje na 100%, pokud chceš napiš, ukážu ti úpravy a jak nato... je to fajn věc    [robin]   11.10.2008
Odpověď  Pro: villi. napiš mě na @.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2008
Odpověď  renovuje někdo zapalování pal ma tip o2? a kolik to tak stojí?    [villi]   09.10.2008
Odpověď  Určitě bezkontakt,mám najeto 6000 km a žádný štelování ani závady.    [Marian]   09.10.2008
Odpověď  Po několika konzultacích s lidmi co mají zkušenosti s elektrickou výstrojí motocyklů a o kterých si myslím, že tomu rozumí, jsem dospěl k rozhodnutí zachovat klasiku i za cenu celé generální opravy dynama a i relátka, dokonce jsem byl upozorněn na možné další komplikace při použití elektronického relé. Bohužel moje znalosti v elektrice jsou jen okrajové, tak mě nezbývá než věřit zkušenějším.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2008
Odpověď  Díky, je to tam dost dobře popsané, přesto bych rád slyšel názory těch, co to mají a jezdí.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2008
Odpověď  IMFsoft, ne? Koukni na internet. Zkušenosti s tím ale nemám.    [Haba]   21.09.2008
 Přidat odpověď   (187) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006