MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303066 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 120 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 9.12.2019 22:01  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Olej Motorový / Převodový


 Vím, že se to tu probíraro nesčetněkrát. Máte stejný olej motorový i převodový? Ve staré přírůčce je uvedeno Automobilový olej "D" jak do motoru, tak do převodovky. Mám tam převodový PP90 a motorový M6AD. Docela by mi vyhovovalo to sjednotit. Nejsem si jistej jestli M6AD se může nalejt i do převodovky. To mi nějak nesedí. Díky za rady.    [Petr 500]   20.07.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Diky za link, niekde tu som videl foto nanometrov na riaditjach... Len to neviem dohľadať... Odkiaľ to bolo ťahané? Nevie niekto?    [Jan]   11.09.2019
Odpověď  Do všech strojů na zimu (auto/moto) dávám do benzínu i nafty přísadu VIF. Zhruba trojnásobek provozní dávky. Po roce stání bez problémů. Přísada se mi osvědčila i jako dlouhodobá konzervace demontovaných vstřikovacích soustav jak benzínových, tak naftových, které bez tohoto po roce dvou jinak nejsou bez čištění použitelné.    [vintera]   02.09.2019
Odpověď  Ahoj, v jednom stroji jsem nechal na zkoušku vervu přes zimu a na jaře krásně chytla. Pokud jsem tam v karbci nechaval 95, tak tam byl šílený šlem a sračky.    [pavel]   02.09.2019
Odpověď  A aditivum do benzínu dávám, pro jistotu. Také tankuju většinou vervu, protože po posledních zkušenostech, kdy mi u pionýra benzín po půlroce rozežral sítko v nádrži a totálně zatemoval kohoutek i karbec a v kalifu zalepil trysku, až jsem to přidřel, už neriskuju.    [longr]   31.08.2019
Odpověď  Taky dávám 20w50. Mogul Moto 4T 20W-50, řidší bych nechtěl. Motor jsem měl jen po "garážové" GO, kdy jsem měnil jen to nejnutnější, jinak to jezdí, jak to bylo. A vzhledem k tomu, že motor má za sebou už jistě dost a vůle jsou mnohde větší, než by asi měly být, řidší olej bych nedával. A to mám olejovou nádrž menší, než má origo, takže jsem ještě dodělával do středového podsedláku mřížku pro lepší chlazení. A chladí se dobře i v horku. Do převodovky všech jaw leju PP90 nebo PP 80, do 350 panelkového jsem zkusil 75W90, vypuštěný z převodovky fábie. Jede to s tím parádně, hladce to řadí, ale taky se to víc tlačí ven, jak je to řídké :)    [longr]   31.08.2019
Odpověď  Pavle nic lepšího než M6AD není, už se to probíralo mnohokrát. Jsou pouze levné oleje a drahé oleje, drahý olej není lepší:-)    [host]   30.08.2019
Odpověď  Ahoj Milane dekuji za reakci,tech 4500km to měl kamarád, který udělal i GO mně motocykl prodal. Říkal, že tam dával M6AD, ale osobně bych mu chtěl dopřát něco lepšího :)    [pavel]   30.08.2019
Odpověď  Já jezdím od předminulého roku Mogul 4T 20W50 a zatím bez problémů.Ujeto na dvou ohc cca 8500 km.    [kuba]   30.08.2019
Odpověď  A těch 4500km to jezdilo na co? Nějak to Pavle moc prožíváš. Nalej tam bez rozdílu značky 20W50 nebo SAE50, prostě to, co ti tady poradili. Jinak budeš jezdit jako my všichni na bezolovnatý benzín a tak tam občas budeš muset dát "hopsinky". OHC má sice nerezová sedla, ale je to dobré tam dávat. Jen pro ilustraci, co OHC "překousá", tak náš guru Pospa, který má najeto na OHC bezmála 200tis.km, jezdil na směs benzín/toluen 1:1 než vyjezdil zdarma získaný 200l sud toluenu. OHC jelo jak z praku bez jakýchkoliv následků, akorát hrozně smrdělo. Proto musel jezdit v tlupě do vyjetí doma natankované směsi jako poslední.    [Milan(OHC)]   30.08.2019
Odpověď  Motor ma po GO 4500km tak bych tam chtel dat neco poradneho, abych neco nepokazil. Dekuji moc. jo vlastne jeste jeden dotaz planuju jezdit na vervu. Je zbytecne pridavat aditivum do benzinu, kdyz ma ohc hlinikovou hlavu?    [Pavel]   29.08.2019
Odpověď  To, co ti navrhuje ED je OK a toto je také ověřené MILLEROL M50 - např. https://www.bonatrade.cz/millers-oils-millerol-m50-5l/?gclid=EAIaIQobChMI0LDjgZuo5AIVgbHtCh1lmwMWEAYYAiABEgLwl_D_BwE a nebo v této kategorii nabízí výborný olej od SUNOCO Argus(má tu odkaz)    [Milan(OHC)]   29.08.2019
Odpověď  Našel jsem castrol minerál pro 4T 20W 50 - Api SG, Norma Jaso MA2, mohl by být? děkuji    [pavel]   29.08.2019
Odpověď  ED 250: a co převodovka tam ho liješ také?    [pavel]   29.08.2019
Odpověď  Už pátou sezonu jezdím na Castrol 20W50. Koupil jsem ho v akci 20 litrů za dobrý peníz. Chtěl jsem hustější.    [ED250]   29.08.2019
Odpověď  ED250: Jezdíž pořád motor i převodovku 15W50 motor i převodovku. Nějaké poznatky po letech? Děkuji    [Pavel]   29.08.2019
Odpověď  olej D dle tabulky Englera je SAE 50 API SA splňuje totiž tepelnou zátěž a nepění kdy a nemaže M6 je pro vodou chlazené.    [argus]   24.01.2013
Odpověď  Kdyby jste nekdo ten olej chteli vyzkouset, tak muzu privezt na sraz.
4L za 200 nok = asi 700kc necham vam ho za nakupku.
Najel jsem na nem kolem ctyr tisic km a ted jak jsem rozdelaval motor, tak to bylo jako z te reklamy na jakysi olej. Co nasli mechanici po rozebrani motoru ? Nic :o)    [Tomas Nosek]   20.01.2013
Odpověď  Jasne. Dvoubrite tepelne odolne gufero a beha po skf opravnem krouzku hridele.    [Tomas Nosek]   20.01.2013
Odpověď  Tomáši předělal jsi o primáru domek s filcovým kroužkem na gufero? U tohoto místa je totiž problém, že těsní spíš sporadicky a časem se oleje smíchají. Motorák v převodovce tolik nevadí, ale převoďák v motoru ano. Lít motorový olej do převodovky mi radili Ti největší skalňáci ze srazu co aktivně provozují OHC desítky let.. Já leju minerál 15W50 do obou náplní. 20W50 tu mají jen od Castrolu a za šílenou cenu. Mám ještě původní válce a kroužky bez expanderu a spotřebu mám 0.8 - 1L na 1000Km. Ročně najezdím cca 4000Km. Tak kvůli ceně..    [ED250]   20.01.2013
Odpověď  Já používám M8AD 15w50 a nemám žádný problém, olej měnim každý rok (1000-2000Km).    [jirka]   20.01.2013
Odpověď  Ja pouzivam svedskej olej Biltema mineral 20w50 a jeste by to chtelo hustsi.
Hlavne kdyz je hodne teplo a motor nema idealni chlazeni.
Kdyz se podivate na specifikaci dole v odkazu, tak to je velice kvalitni olej za par kacek.
Do prevodovky davam polosyntetiku 80w90 co lejeme do nakladaku a jen si chrochta :)
http://www.biltema.no/no/ Bilpleie/Olje-og-Smoremid del/Mineral/Motorolje-min eral-Classic-20W50-36928/    [Tomas Nosek]   19.01.2013
Odpověď  Zdravím všechny.Já bych do motoru a ani do převodovky nenalil syntetický olej.Jednou jsem nalil do převodovky syntetický olej(castrol-TAF-X)a do kopce mě předjelo i kolo,jak ta spojka klouzala,ale nebránil bych se nového minerálniho oleje označením 20W50.    [mirek]   19.01.2013
Odpověď  Diferak a motor je trosku jina pisnicka :)    [Tomas Nosek]   19.01.2013
Odpověď  Tak jsem tady četl ty názory na oleje;příklad z opravárenské praxe-pane co mám nalít do toho diferáku za olej!No víte farika předepisuje ten hustý C olej a fůrt to zpívá.Tak tam přidej trochu řezin,to přestane!Později-pane mechanik měl jste pravdu už to nehrčí!!Škoda že v té době nebyly ty dnešní řídké-drahé oleje.protože kdybych tam nalil olej do nějakýho sporťáku 500 za litr určitě by to přestalo hrčet!asi proto,že by hrčelo mě v hlavě!!    [Ivosek]   19.01.2013
Odpověď  Taky nechápu, proč neustále někdo chce vylepšovat motory z první půlky minulého století moderními výrobky..Nějaké syntetické chcanky do poctivého motoru nepatří..Nebyl na to prostě stvořen..    [kriz]   15.01.2013
Odpověď  Minerál 20W50 se do motoru pětistovky hodí.    [ED250]   06.01.2013
Odpověď  ddobrý den.Zá a má někdo zkušenost s olejem castrol Act evo 4T 20W50.Je to mineralní a jestli se hodí do pětistovky.dík    [mati]   05.01.2013
Odpověď  Přesně tak.    [ED250]   26.04.2010
Odpověď  Nechával jsem si dělat motor na své autíčko z roku 1938/vylít lágry,přebrousit kliku,vyuhlovat ojnice/ Chtěl jsem mu také dát lepší olej ale po kokonzultaci s tímto mechanikem,který dělá jen motory do veteránů, mi bylo doporučeno dát M7AD.Nové oleje polo a plně sintetické jsou pro naše staré miláčky řídké!!! a čerpadlo zas takový tlak přece jenom nedává aby vitěsnil všechny vůle.    [eduard]   23.04.2010
Odpověď  Které vůle máš na mysli? Limitující bude nejspíš cena oleje.Nechápu proč by nemohl dobře postavený motor běhat třeba i na plnou syntetiku. V našem případě vidím největší problém v čištění těchto kvalitních olejů.    [URBIS]   06.04.2010
Odpověď  Myslíš tím klidně i syntetický olej? U motoru počítaného na vůle jako jsou v OHC je syntetika dle mého nesmysl..    [ED250]   06.04.2010
Odpověď  Osobně preferuji u motorů po GO kvalitní moderní olej.Pro výběr je rozhodující kapsa každého z nás. Některé oleje je možné použít i pro mazání jak motoru tak i převodovky.Znovu varuji před používáním levných minerálních olejů tipu M6AD,nebo dokonce M6A.Každý si sice může do motoru nalít co chce,ale pak ať se nediví pozoruhodně brzy poničené vačce /zvláště u kužel. motorů té vyrovnávací/a kluzáků vahadel.Věta,že je něco stavěné pro dnes již dávno překonaný olej, považuji za nesmysl.    [URBIS]   05.04.2010
Odpověď  Převodový olej a motorový mají uplně jiné vlastnosti.používat tam kam je psáno jinak hrozí poškození motoru nebo převodovky.miki57    [Zdeněk mikulecký]   05.04.2010
Odpověď  A jaký doporučuješ Tome olej do motoru a jaky do převodovky? Převodový PP90 a motorový M6AD ?    [Petr]   30.03.2010
Odpověď  Problém se projeví tím, že si zkrátíte životnost převodovky a ložisek.Ne nijak dramaticky, ale tipl bych o 20-30%.
V převodových olejích jsou aditiva odolávající vysokým tlakům a zabraňující vytlačování oleje např. ze styčných spár mezi zuby a tedy suchému tření.    [Tomáš S.]   28.07.2009
Odpověď  Já mám v převodovce i v motoru neaditivovaný SAE 50. Žádný problém nepozoruji. Nevím jaká "aditiva" by měla být v převodovém oleji.    [Haba]   28.07.2009
Odpověď  Ja mám v prevodovke prevodový olej PP 90 a v motore motorový olej M6 AD.    [vlado]   28.07.2009
Odpověď  takze aky olej kam odporucate?    [Fr.]   28.07.2009
Odpověď  Jestli tomu dobře rozumím, tak nikdo nedává stejný olej jak do motoru, tak do převodovky.    [Petr 500]   27.07.2009
Odpověď  Motorový olej se doporučoval do převodovky jen proto, že v tehdejší době prostě nebyl na trhu převoďák požadované viskozity. Byly jen husté typu PP7 a hustší.
V současné době lze koupit převodový olej viskozity 75W, který by byl vhodný.
Motorový olej lze také použít, ale viskozity alespoň SAE 50. Je to však nouzovka, protože neobsahuje vhodná aditiva.    [Tomáš S.]   20.07.2009
 Přidat odpověď   (40) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006