MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302739 příspěvků |7337 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 103 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 21.11.2019 11:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

zadni kyvna vidlice


 zdravim,jak poznam ochozeni zd.kyvne vidlice? ta moje chodi uplne na volno bez zadny vule.diky    [petr]   09.07.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Zapomněl jsem dodat, že jde o kývačku 250/353.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.06.2019
Odpověď  Ahoj všichni,

potřebuju měnit čep a pouzdra a přemýšlím, od koho vzít. Tady jsem se dočetl na několika místech o tom, že nová pouzdra nepasovala a musela se různě upravovat. Máte někdo vyzkoušenou sadu, která byla OK na první dobrou?

Díky.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.06.2019
Odpověď  Ohřát, napružit a klepnout ... jen tak rvát stahovákem nemusí být úspěch.    [vana-hb]   10.10.2017
Odpověď  Pokud to není zarezlé tak bych hořákem,či horkovzduškou nahřál rám teprve stahoval. Mělo by to jít.    [Petr]   05.10.2017
Odpověď  v ramu nemas zajistovaci sroub? to je dost divny zespodu by mnel byt videt zajisteny dvema maticema , muze to byt zatuhle nekdy spis pomuze poradna rana palici podlozit si to a dat tomu ranu.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  otevírám starší téma čepu kyvky... na svém stroji před lakem jsem chtěl kyvku sundat ale výsledek je takový, že jsem s ním za pomoci stahováku ani nehnul a jediný výsledek je ten, že jsem za ohromné rány přetrhnul šroub stahováku o průměru 12 mm. Upozorňuji, že jsem zkoušel tahat z obou stran a také není žádný zajišťovací šroub v čepu (ani nebyl, jen maznice). Stalo se to už někomu, že prostě čep nešel? Je bez vůle, tak holt asi budu lakovat složitěji s kyvkou na rámu.    [berni]   01.10.2017
Odpověď  do ramu musi jit nalysovat to je jasny do pouzder suvne. jak pisou nize jinak by se to hned v ramu vymlatilo.    [Free]   13.01.2017
Odpověď  Rám se vystružovat nemá, pouze zbavit nečistot a dobře namazat. Pouzdra se mají přestružit, ale už jsem čep lisoval i bez stružení. Záleží na tom, jak dobře jsou udělaná futra a jak se sejdou tolerance. Mám stahovák, kterým si vše vylisuju i nalisuju.    [longr]   09.01.2017
Odpověď  Pája má pravdu. Čep suvně do rámu je pi.... Na natláčení čepu do rámu je stahovák.    [Marek]   06.01.2017
Odpověď  No já nevím, ty pouzdra jsou bez diskuzí, ale cep do rámu musí jít tuho. Takze bud zmrazit a ohrat ram nebo zatlacit. Pokud mi pujde čep do rámu suvně tak se za chvíli vyklepe a rám je na odpis.    [Pája]   06.01.2017
Odpověď  Já lisuji nové vložky na kyvku lisem, pak přeměřuji mezeru mezi nima, přestružím výstružníkem - nový čep jde nasunout bez jakéhokoliv zadrhávání, pak přestružím i díru v rámu a hotovo. Málo kdy se mi stane že musím pak přestružit vidlici s rámem dohromady. Nový čep jde nasunout bez problému - jen rukou, žádným kladivem či lisem. Takto sevřené uložení kyvky má záruku dlouhé životnosti. Podle mně jakékoliv mlácení kladivem poškozuje díly a prakticky se pak ztrácí životnost celého prvku.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2017
Odpověď  Nevím kolik zatlací svěrák, ale v neděli jsme lisovali jen 100vkou svěrákem bez problemu. Ja je lisoval doma 150tkou a tou tam jdou jak po másle čep do rámu mechanickým lisem a tam je třeba zabrat.    [Pája]   04.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, problém bude v něčem jiném, nové pouzdra je nutno nalisovat a pak ještě pořádně slisovat s krouškem cca při 5t tlaku. Jinak to tam prostě nikdy nepůjde, po přesném zalisování musíte kroužek pořádně máznout vazelinou aby to tam šlo vůbec nasunout. Takto je zaručena i pozdější nepropustnost oleje-vazeliny přez tyto o kroušky.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2017
Odpověď  Dobře, pak sou ty misky z tlustyho plechu je to vidět z fotky a poudra pak nejsou nalisovany v dirach tak hluboko jak ma byt, original je z tenkýho plechu.    [H.]   02.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já tedy výměnu čepu zadní vidlice dělal třikrát(150typ352,typ353/04 a 175/470 viz foto)a vždy na nových pouzder byla trochu větší šířka osazení než měli původní pouzdra - takže napoprvé se musela nová poudra znovu vylisovat ven a na soustruhu se osazení stáhlo na šířku jako u originálu. Poté už jsem s tím počítal takže po zakoupení nové sady se hned takto poupravovalo osazení na pouzdrech. Jinak krytky pro vsazení těsnícího kroužku jsem nové nikdy nedával, vždy jsem použil původní protože ty nové neměly stejnou tloušťku plechu. Všechny sady jsem kupoval u pana Havla v Chrudimi(čepy bez mazacích drážek, pouze u jedné sady byla pouzdra bronzová) ale nemyslím si že když nové čepy postrádají mazací drážky tak je to na škodu stejně tak i pokud jsou pouzdra z bronzu. Při tlačení vazelíny do čepu viditelně mazivo vniklo všude i přesto že čepy neměly drážky, navíc při demontáži původních čepů byly největší rýhy právě v místě kde se drážky prolínají. A na pouzdrech bych bral že bronz je jako materiál pro kluzné ložisko vhodnější než železo.    [Martin Štindl]   02.01.2017
Odpověď  barvu mám oškrábanou na rámu, na vidlici u misek ne. Je jí tam ale tak malá vrstva, že to nemá zásadní vliv.    [Petr]   02.01.2017
Odpověď  Od Montyho jsem v létě tuhle sadu použil taky a stejný problém. Ale podle toho co jsem porovnával s původními díly, tak se lišily ty misky - nejdou na pouzdru nasunout stejně vysoko jako na originálu - trochu jsem je musel upravit pilníkem a sedlo si to    [meela]   02.01.2017
Odpověď  Je oškrábaná barva na boku dir ve vidlici kde na tu plochu dosedaji misky a pouzdra?    [H.]   02.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr.2    [Petr]   02.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ja mám pouzdra s čepem koupeny u Montyjawa a mám stejný problém. Po zalisování pouzder do vidlice se mi vidlice nevejde na rám, chybí mi tak 2mm. Kupoval jsem je na 2 motorky a u obou je to stejné :-( Pokud nejsou pouzdra taky špatná, což od Montyho nepředpokládám, tak jediné, co mě napadá,je že k většímu zalisování brání o-kroužky...    [Petr]   02.01.2017
Odpověď  jasny to je dobre taky sem kdysi naletel s podobnym suntem    [Free]   01.01.2017
Odpověď  Tyhle pouzdra z Ústí jsou prostě tvrdý, ať už jsou z čehokoliv. Mám dva výstružníky jeden 20H7 a druhej stavitelnej a oba jen tak klouzaly a nic nebraly. Kdyby byly tupý tak aspoň nějakej náznak stružení by tam byl. Jedno pouzdro jsem ubíral na soustruhu asi o 0,5mm na šířku, šlo to ale obyčejný Fe, ani litina to nebyla. Litina by dělala šupinky a tady šly tvrdý špony od nože.
Nechci se s nikým hádat, to je jen můj poznatek a zkušenost.
Třeba to tady někomu pomůže...    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2017
Odpověď  spis to ale vypada ze kaleny je jen ten cep pouzdra asi budou blato to poznas kdyz do nich rejpnes pilnikem po kalenym by se mel smeknout to samy cep. kazdopadne ten cep by mel bejt po kaleni brousenej coz tenhle nevypada ale z foto tezko soudit    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2017
Odpověď  no tak to je mazec uz sem videl mosazny pouzdra s cepem kterej byl z blata ale tohle sem jeste nevidel to ze se to pak nevejde do kyvky se mne taky stalo s tema mosaznyma replikama. pro beznyho cloveka je tohle dost narocny kdyby ty kaleny pouzdra byly ok rozmerove tak by se to stejnak muselo pak hodit nekam na cnc aby ti to jako celek po nalysovani projeli spindly na rozmer cepu, je jasny ze tohle vystruznik nemuze vzit.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Měl jsem na 361 ocelový pouzdra a čep s drážkou. Tak jsem je objednal a byly kalaný, píšou to i v popisu. Rozměrově vůbec neseděly šířka osazení byla na každém pouzdru jiná takže po nalisování do kyvky se to nevešlo na rám :-(

http://motousti.ibyznys.cz/katalog/zbozi/popis_zbo zi.asp?klic_ma=9815



čep kyvné vidlice - komplet, kalený, ocelová pouzdra

DALŠÍ INFORMACE


Č.zboží:


011280



Je skladem:


Skladem



Země původu:


CZK



Provedení:


ocel / ocel



Prodejní cena s DPH:


300,00 Kč    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2017
Odpověď  petan jaks mohl mit pouzdra kaleny? neumim si predstavit jak by to mohlo fungovat kdyz by se drelo ocelovy pouzdro o ocelovy čep?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2016
Odpověď  S tím výstružníkem opatrně ať ho nezničíš. Já měl ty pouzdra ocelový kalený a výstružník se jen tupil. Pouzdra nebyly v ose čep do nich nešel. Pomohlo kyvku nahřát autogenem ve svárech a to už jsem měl nalakováno.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2016
Odpověď  jo je to 20 ka jeste si skontroluj abys nemel vymackany ulozeni v ramu.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2016
Odpověď  děkuji    [Petr]   31.12.2016
Odpověď  Petr>Pred hodkou volal kamos, ze potrebuje stavitelnej vystruznik na prostruzeni kyvky, chce prum 20, zitra si pro nej rano prijede, tak snad meril dobre :-)    [Pája]   30.12.2016
Odpověď  nejlepe to udelat podle koupeneho cepu pozor je hodne replik co nemaj mazaci drazky a nektery jsou z mekeho materialu to same pouzdra davat litinova a cep kaleny brouseny s drazkami.

treba tento
http://etovar.cz/cs/jawa-cz-250-350-kyvacka/2133-c ep-kyvne-vidlice-jawa-kyvacka-panelka-s-mazacimi-d razkami.html    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2016
Odpověď  a jaký je průměr čepu nevíte?    [Petr]   30.12.2016
Odpověď  nejlepsi je stavitelnej vystruznik s dlouhym nabehem abys to udelal kolmo struzi se to tak aby to tam slo suvne nejlepe najednou.    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2016
Odpověď  prosím, Mohl by někdo napsat na jaký průměr je třeba přestružit pouzdra v kyvné vidlici po zalisování. Případně poradit jaký typ výtružníku je vhodné použit a jak případně postupovat.    [Petr]   29.12.2016
Odpověď  Děkuji, rám je odstrojený. Teď jsem to porovnal s rámem 559.Moje 353 má mezi držáky o 10mm méně a kyvka je stejně široká.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2014
Odpověď  Stačí to mierne výhnúť naspať, nemalo by to prasknúť a ani sa ulomiť, povoľte predtým oba kaslíky, aspoň ten šrób ktorým drží na tom drziaku stupačky. Ak mate moznosť porovnať s inou motorkou medzeru medzi kaslíkom a podsedlovým plechom, uvidíte rozdiel.
A hlavne dobudúcna poučiť spolujazdca o nastupovaní na mašinu. Samozrejme že to mohol byt aj spolujazdec predchádzajúceho majiteľa , prípadne táto chyba mohla vzniknúť aj opieraním motorky o zadnú stupačku, prípadne spadnutím motorky na bok, za jej 53 ročnú éru pôsobenia u nejakého predchádzajúceho maliteľa.....    [J-Mt] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2014
Odpověď  Toto sa stáva keď je spolujazdec "osel" a nastupuje na motorku ako tandemista na choppra, tojest: vylozí si nohu na stúpačku, celou váhou sa zaprie do stúpačky a prehodí svoju ctenú riť na sedačku a spravila schádza do druhej strany tým istým spôsobom.... :-( Vtedy sa stane vydlici toto, čo máte Vy. Tie tvz. nosiče stúpačiek a z časti aj držiak kaslíku sa vyhne dovnútra ku kolesu-vydlici a pri pérovaní zadnej vydly pri jazde sa takto krásne nosič "zahryzáva" do vydly.
Nepredpokladám že máte malú kývačku a v nej vydlu s veľkej kývy, myslím žeby tam technicky namontovať ani nešla....    [J-Mt] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro ilustraci foto obou stran.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  pořídil jsem si nepojízdnou 353/1961 a měním čep/pouzdra na kyvné vidlici. Vůle na ose kola byla cca 5mm. Kyvka je ale na obou stranách výrazně vydřená od "nosičů" zadních stupaček/výfuků dlouhodobým třením. Zdá se mi, jako by byla kyvka široká nebo spíš naopak ty "držáky stupaček" moc u sebe. Co když je oba o pár mm roztáhnu ven? Děkuji za radu.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2014
Odpověď  Dolezite je aby si nemal radialnu volu na cape , Masinu das na hlavny stojan chytis zadne koleso, navazis motorku na predne koleso aby zadne nebolo na zemi a vytvaras pohyby do stran,teda vytvaras radialny tlak na cap vydlice,ak necitis volu je dobre ak to tak vocka je cas na vymenu puzdier a capu , tot vsjo.    [J-Mt] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.07.2014
Odpověď  Já to většinou repasuju tak, že vidlice s novým čepem zůstane v té které poloze tak, že sama nespadne či neklesá dolů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2014
 Přidat odpověď   (41) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006