MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310548 příspěvků |7757 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 39 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 5.8.2021 15:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 250/353 půlbuben v depositu


 Zdravím před týdnem jsem z dědovy komory vytáhl jawu 250 půlbuben rv.1955 viz.foto Ale mám problém zhruba před 20 lety ji otec dal do depositu jako veterána, během 2 let bych ji chtěl z depositu vyzvednout a jezdit na ní, jenže je tu problém. Nevím zda li nemohla už propadnout a ještě k tomu se nám nedaří najít TP ani velký ani malý zřejmě se někde založily.. Je tedy možné motorku opětovně přihlásit? O ztrátě TP nejsem přesvědčen takže se třeba ještě najde. Má otázka tedy zní. Je po nalezení velkého či malého TP možnost ji znovu přihlásit? A neodevzával se TP společně se značkama? Jelikož se v těchto věcech vůbec neorientuji a ještě nemám řidičák prosím omluvte mou neznalost. Motocykl bych chtěl provozovat a uchovat jako dědictví po dědovi. Předem děkuji    [czrapide1926Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Nikdy a nikde jsem nepsal o úplatku a nikdy jsem jej neuvažoval dát. Je pravdou, že při vstupu mezi dospělé jsem měl také jednoduché vidění světa, ale život naučí používat více rozum než emoce. Můj otec, který prošel válkou ze sibiře až sem, tak mi stále opakoval - "se smeknutým kloboukem projdeš celým světem".
A ať se to komukoli líbí nebo ne, slušnost, trocha pokory a klobouk v ruce jsou základem každého jednání.

Proto radím tazateli nejprve zavolat na úřad a optat se obecně na vhodnou dobu návštěvy, případně navrhnout objednání. Nezpozdit se, čistě oblečený, nesmrdět např. od nafty nebo týdenní párty. Nejlépe být i najedený, protože to částečně tlumí případné výlevy emocionálně labilních jedinců.

Mít připravené čisté, nezmuchlané doklady, nejlépe v deskách a někdy není na škodu, při složitějších věcech, mít dopředu na papíře (v hlavě) připravený koncept, aby se v tom žadatel nezamotal. Ne všichni jsme rétory a zkušenými jednateli. Brýle, tužku na vlastní poznámky.
Každý úředník, i ten vzteklý, vždy ocení připravenost a jakýsi řád (štábní kulturu). Úředník z podstaty své práce musí mít smysl pro pořádek a každý projev nepořádku u žadatele se jej může dotýkat a někdy to dokonce považuje za znevažování svého úřadu a práce. Hladký nástup a průběh otupí případnou nevoli, či nasranost.
Úředník je v prvé řadě úplně stejný člověk jako žadatel, tedy má své nálady, emoce, potřeby a jen malá část je tak vysoce profesionálních, že vše dokáží potlačit.
A když na úřadě zjistím, že fronta je dlouhá, úředník zpocený a nedej bůh přede mnou již nějaký osvícený prudič, tak zvážím svůj problém, není-li lépe přijít jindy.
V prvé řadě myslím na sebe a kladný výsledek o který přeci jde. Myslet si můžu co chci, ale jednám tak, abych v životě uspěl.    [Luboš]   17.06.2021
Odpověď  v pohodě, jen jsem chtěl podotknout že je tam malý háček :)    [Tom]   17.06.2021
Odpověď  Lubo štrougale super, ale souhlasím s Lubošem , jsu úředník, ne na dopravce. Samozřejmě že když přijde nějaký arogantní namistrovanejýpek, tak budu celej šťastnej a vyhovím mu úplně ve všem!! CHA CHA. Když přijde někdo slušnej s pokorou s omluvou vysvětlením, prosbou tak se na něj vy**ru, Co myslíš je to takto nebo přesně naopak. Nebo před koncem směny když buu chtít jít už dom, tak mu určitě další hodinku budu vysvětlovat vše co potřbuje.    [jj]   17.06.2021
Odpověď  RE: Luboš. Ano máš recht. Nejlepší je přijet na praseti (nemyslím ČZ) odrážet se husama a dopředu se omluvit, že jsi přijel vysírat. Ty jsi krásným příkladem odchovance minulého režimu. Jo a nezapomeňte při vstupu do svatyně vyseknou pukrle, popřípadě radostný kotoul s výskokem a širokým úsměvem. To vám zajistí ne vyřešení vašeho požadavku, ale úsměv na tváři přítomného soudruha či soudružky. Práci čest, rukám klid.    [JUDr. Lubomír Štrougal]   16.06.2021
Odpověď  Lustruji léta a mnohokrát a ještě jsem se nesetkal s odporem. Stačí zajít na kterékoliv jiné pracoviště evidence vozidel, nebo vyčkat na správnou dobu. Neochotný úředník se najde úplně všude. Rovněž tak nevhodně se chovající, prudící žadatel.
Jako všude je potřeba počítat s lidským faktorem, vypozorovat (nebo zeptat), kdy je na úřadě nejméně práce, respektovat čas na ranní kávu a poklábosení, nechodit těsně před obědem a na konci pracovní doby. V době dovolených bývá měně žadatelů, ale zase může být i méně úředníků, kteří jsou vytíženější a neochotní. Veterán je prostě běh na delší trati a k tomu patří i toto.    [Luboš]   16.06.2021
Odpověď  No úplně tak sdílní všude nejsou, jakýsi papír na výdej dat je, ale údajně se vztahuje jen na věci co již člověk vlastní a ověřuje si co a zda to má a v jaké fazi to je a ne na jiné věci ostatních lidí - dojít s vinkem a lustrovat zda vedené je či není, což je i škoda. Údaje o majiteli, adrese atd. nikoho nezajímají, jen o stroji a i to se jim moc nelíbí. Když už, tak chtějí aspoň v ruce TP k té věci.    [Tom]   16.06.2021
Odpověď  Evidence vozidel existuje pouze jedna a je přístupná z kteréhokoliv pracoviště v ČR. Pokud nějaké vozidlo projde jakoukoli testací a je na základě toho v evidenci vozidel a má buďto bílé značky a zápis v TP, nebo veteránské, tak je vždy v této centrální evidenci vedené. Každý, kdo podá žádost o informace z evidence (je na to tiskopis), tak má možnost vozidlo prolustrovat, včetně všech veteránů. Nejsou sdělovány pouze osobní údaje o vlastníku.
Tedy jakékoli vozidlo má právo kdokoli prolustrovat v evidenci.
Teoreticky by se mohlo stát, že majitel rámu staví veterána, majitel motoru staví také a majitel zrušeného TP také. Potom se stejná čísla mohou sejít. Ale to se bavíme o jednání, které by nemělo vůbec nastat. Tady asi platí - kdo dřív přijde, ten dřív mele. Proto je možnost lustrace, která ale vypovídá o stavu v tom konkrétním čase, kdy se lustruje. Pro různé způsoby (stavby) získání veterána je vždy riziko, pokud nejsou doklady k veteránu v pořádku, že jedna stavba může předběhnout jinou. Tomu se ale nedá zcela zabránit, pokud nemám stroj i TP v pořádku. Stroj, štítky, doklady.    [Luboš]   11.06.2021
Odpověď  samozřejmě však ani ten testační veteránský komisař nemá náhled do registru a navíc je mu to úplně jedno. O tom tu přece diskuze vůbec nikde není!! Samozřejmě vzhledem k duplicitám v autech, zejména ve vetaránech, kdy existují dvě auta se stejným výrobním číslem, je v zájmu majitele než začne dělat testaci a začne za ni platit si ověřit, zda pak nedojde na krajskou evidenci vozidel a tam mu řeknou že má smůlu že stejný vozidlo už existuje. Proto je tu ta diskuze a nemá vůbec bis společného s testací v klubu na historickou původnost sni s krajskou testací.    [HonzaBK]   11.06.2021
Odpověď  Registr vozidel existuje pouze jeden. I veteráni a historická vozidla jsou v tomto registru. Tazatel níže uvedl, že v registru je moto jawa se stejným výrobním číslem, ale typem 353. Tazatel má stejné výrobní číslo, ale typ 354. Jsou to dle registru dvě rozdílná vozidla.

A žádný komisař spolku veteránů nemůže údaje veřejného registru ignorovat, či měnit jejich váhu. Každá případná změna, oprava údajů v registru, včetně formátu zápisu výrobního čísla podléhá zákonnému postupu příslušným úředníkem registru, nikoli názoru, či náladě spolkového komisaře. Komisař posuzuje, zda vozidlo odpovídá všemi znaky nějakým kriteriím a těmi by mohl být i formát výrobního čísla, pokud by nějak vybočoval z historické praxe. To je jeho právo, posuzovat, zda-li současné předložené vozidlo odpovídá pro opětovné zavedení do registru vozidel jako veterán, či historické vozidlo.
Ale zcela určitě nemůže jakýkoliv spolkový komisař určovat, že zápis a údaje v registru s živým moto typu 353 je totožný s předloženým neevidovaným moto typu 354 se stejným výrobním číslem. Již jen skutečnost, že 353 má válec jeden a 354 válce dva snad dostatečně určuje, že jde o rozdílné typy bez ohledu na duplicitu čísel.
Ono totiž v registru je výrobní číslo uvedeno v nějakém konkrétním formátu a ten je závazný včetně pomlček, lomítek, počtu znaků tak, jak je uveden i přesto, že může být nesprávný. Platí, co je psáno, to je dáno a případná změna podléhá řízení s příslušným dokazováním. Stejně jako v registru nemovitostí, v registru obyvatel apod. I proto mohou existovat dva lidé se stejnými identifikátory, včetně rodných čísel.    [Luboš]   08.06.2021
Odpověď  To jsou jen teorie, o registraci na VRZ bude rozhodovat úředník a toho nějaká pohádka o pomlčce nebude vůbec zajímat a problém je na straně žadatele o zápis do registru HV. Tazatel ani neuvedl tvar v.č. 354 jak psal dolin1.    [. ]   07.06.2021
Odpověď  Dokonce jsem se při lustrování čísel na úřadě setkal s tím, že po zadání výrobního čísla evidence zobrazila dvě jawy panelky, kde se číslo lišilo jen pomlčkou. jedna 559xxxxxx a druhá 559-xxxxxx. Jedna živá s původním vlastníkem, druhá nedávno zaniklá. V prvním případě v evidenci bylo číslo rámu a v druhém v evidenci uvedené pouze číslo motoru. Podle vyjádření je toto v evidenci rovněž v pořádku. Stačí lomítko, pomlčka apod., a jedná se o jiné číslo stroje. Došlo k tomu před lety v době ručního přepisu do počítače různými osobami, často i brigádníky. A směrodatné je, aby vlastník přinesl originální TP a údaje se ověří.    [Luboš]   07.06.2021
Odpověď  [Martik93]: S tím registrem je to jak? Oni Ti sdělili, že je tam motorka s číslem 353-xxxněco a ty máš doma 354-xxxněco nebo že tam je motorka 354 co má číslo 353-xxxněco?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
Odpověď  Jawy mají jiné rámy než čezety. Vyráběné motorky po sloučení fabrik jawa a čz měly v Tp předtištěno právě jawa-čz, kde se přesný typ uváděl dále. Na vývoz šly pod značkou jawa a tak není vzácností, že klasická čezeta s kulatým rámem má v zahraničním tp označení jawa. Motorek bylo vyrobeno obrovské množství kusů, již malá kývačka 356 oslavila 1 milion. Stejné šestičíslí na různých typech je naprosto normální. Rozdíl je právě v typu.    [Luboš]   07.06.2021
Odpověď  Na rámu je číslo 353 nebo 354? Já myslel že rámy jsou jedinečné, snad kdyby to jedno byla Č a druhé Jawa. Taky mám auto s číslem 35XX30 a vím že pod stejným výrobním číslem jsou další 2 vozidla v evidenci, ale úplně jiných značek. Moc nevěřím, že by jawa měla stejné výrobní číslo pro různé typy motorek. To by pak mohl mít pérák 250 i 350 szejný výrobní číslo jako 353, 354 atd.?? Tomu vůbec nevěřím.    [HonzaBK]   07.06.2021
Odpověď  Tak je zcela prokázané, že se jedná o dva různé stroje, v evidenci Jawačz 250, u vás 350. A mají i různá výrobní čísla. Jedno začíná 353 a druhé 354.    [Luboš]   05.06.2021
Odpověď  Zašel bych se zeptat tam, kde se bude HV registrovat, tj. na krajský registr.    [. ]   05.06.2021
Odpověď  Ano, já jsem psal, že se jedná v registru o Jawu ČZ 250, ale nedopsal jsem, že je tam skutečně uveden typ 353. Proto zněl dotaz, zdali mohly mít jak 353, tak 354 shodné číslo rámu. Pokud je to tedy možné (stále se ptám), tak by to znamenalo, že v registru 354 uvedena není a já mohu absolvovat veteránskou registraci. Píšu to správně? Děkuji M.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  Živá Jawačz 250 v evidenci je jiný typ (určitě ne 354) a může být shodného pořadového čísla jako vaše J 350, ale nebude typu 354. Podobně může být pořadové číslo shodné s jakýmkoli vozidlem (autem, traktorem, náklaďákem apod) . Důležitý je uvedený typ vozidla a v tomto případě je to jawa čz 250 a nikoli 350. Duplicit ve výrobních číslech je v evidenci poměrně dost a záleží k jakému přesně specifikovanému vozidlu se vážou.    [Luboš]   04.06.2021
Odpověď  Číslo na rámu je totožné s číslem na štítku. Číslo motoru je rovněž totožné se štítkem. Štítek je 100% původní. Bohužel žádnými doklady nedisponuji.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  Takže se někde stala chyba. Jaké číslo máte vyražené na rámu? Bez ohledu na to, co je na štítku. Velký TP je k dispozici?    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  Ahojte, zkusím zde přilepit svůj dotaz. Mám 354. Chci ji dát na veteránské doklady a abych nebyl překvapen, tak jsme zjišťoval na úřadu číslo rámu (mám originál štítek). Tam mi sdělili, že toto číslo má živé doklady, ale na Jawa ČZ 250. Prosím, je možné, že mohli mít jak 353, tak 354 shodné číslo rámu?
Děkuji za odpovědi M.    [Martik93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2021
Odpověď  No vida a pak že nerostou :) Teď už jen udělat řidičák, technickou, pojištění a vyzvednout značky z depositu a jezdit. Sezona začala.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Odpověď  Gratuluji.    [vintera]   18.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny. Po usilovném hledání se našel velký TP v dobrém stavu (neponičený,nezrušený) má zápis o uvedení do depositu a to nejlepší je že má psáno i toto: 30.11.2015 OZNÁMENO MÍSTO A ÚČEL VYŘAZENÍ VOZIDLA. čímž je velmi pravděpodobné že je motorka živá. Po prozkoumání a ověření zdali se štítek s TP schoduje jsem přišel na velmi nízké výrobní číslo zhruba 03500(přesné číslo nechci uvádět). viz foto    [czrapide1926Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  jinak co se týká technického stavu: svítí troubí čísla štítku a motoru sedí výbavu má ikdyž lékárna už je archivní. olej neteče. co se týká dílů tak motor dvoupáka a ostatní díly kromě zadního pulbubnu s krytem řetazu (byla bouraná) a výfuků je všechno originální. ještě než šla do depozitu tak se dělala GO všeho.    [czrapide1926] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Motorka vypadá dobře, řekl bych zachovale. Bylo by velkou škodou dávat nový lak, ten je nejcennější. Obvykle to chce nová ložiska do kol, duše, pneu, lanka,brzdy vše vyčistit, zkontrolovat a jezdit.    [vintera]   15.05.2019
Odpověď  Bylo to nějak takhle: Kolem roku 2000 se rozhodlo že se dá traktor i motorka do depositu, otec má napsaný traktor ale motorka je furt psaná na dědu. tehdy se to domluvilo se známým že jim to tam dá. z toho co vím to tam měl přihlásit obojí jako veterány ( značku měla normální) No a já už po ní 2 roky pokukoval a nakonec jsem se rozhodl že se zprovozní. vytáhla se spravila a je pojízdná. Jednou jsem se už na ní svezl po humnech a zamiloval jsem si ji . Moc bych si přál na ní cestovat (samozřejmě se časem ještě přelakuje a koupí se origo rybiny).    [czrapide1926] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Pokud je motocykl veterán, čili má zelené veteránské značky, pak TP ano OTP není, ale máš průkaz historického vozidla a veškeré testace jsou dávno propadlé. Pokud má bílou "normální" SPZ tak depositu se odevzdává SPZ a OTP, čili malý techničák. Tudíž, ten mít doma nemůžeš. Po předložení TP, zelené karty a protokolu z úspěšné STK ti vrátí značky a malý techničák. Předpokládám, že majitelem je stále otec, takže na úřad, kde byly značky dány do depositu musí on. Na jeden úkon by mohla stačit i neověřená plná moc, ale radši si kvůli tomu na úřad zavolej. Pokud je ztracen TP, úřad vydá duplikát, postup si ověř přímo na úřadě, ať máš informaci z první ruky.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Mám známou úřadě kde se dávala do depositu, prý se mi poptá. třeba s úředníkama dojedná nějaké podmínky.V tuto chvíli jsem napjatej jak struna, zrovna jsem si četl o tom jak v roce 2015 dělali čistky. Ale vím že před pár lety se nahlašovalo že je furt u nás, tak to snad nějak dopadne byla by škoda přijít o značku. Tak snad když se nahlašovalo kde je a je uvedená už od začátku jako veterán tak to nějak půjde. Kdybych se nestaral tak by tam snad už zhnila.    [czrapide1926Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Je potřeba zajít na registr vozidel, vyplnit malou žádost o výpis dat, kde uvedete všechny dostupné informace o motorce (SPZ, číslo rámu, vlastníka apod). Pokud ji v registru najdou, podají info, zda-li je živá (v provozu), v depozitu (zrušená z moci úřední, nezrušená), v zániku, v likvidaci nebo vyvezená. Někdy se stane, že je TP ztracený, ale motorka je živá v registru. Potom lze vystavit nový TP, ale jen na žádost vlastníka zapsaného v registru. K tomuto je ale zapotřebí získat výpis technických dat od JAWY k doplnění údajů do nového formátu TP.
Pokud ji nenajdou v registru, i tak je určitá naděje, že je živá. Ale to by se musely najít platné nezrušené doklady (velký TP neustřižený, nezrušený). Na základě TP by se dala znovu zavést do evidence. Pokud by se našel TP zrušený, tak jedině na veteránské značky.    [vintera]   15.05.2019
Odpověď  Tak hlavně nepískovat a nelakovat,ale zachovat origo lak a chrom, i když je starej a škaredej!
A s dokladama- na Uřadě Vám musí říct, jestli je podle VIN motorka v evidenci nebo není. Pokud je v evidenci,tak tátovi(nebo na koho je psaná) vydají za 100,- novej techničák. A po absolvování STK vyzvednete SPZ z depositu a hurá na silnici.

Pokud ale v roce 2015 nikdo deposit neprodloužil, tak jste v pytli,a jediná možnost jsou zelený veteránský SPZ.    [Monty]   15.05.2019
Odpověď  Nejlepší bude když zajdeš na místní dopravní inspektorát a zeptáš se.ale tipuju že bude vyřazená.třeba se pletu.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
 Přidat odpověď   (32) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006