MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301982 příspěvků |7298 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 22.9.2019 08:43  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

ČZ 250 typ 475 Sport problémy s motorem


 Zdravím všechny místní milovníky veteránů. Dáváme s otcem do pořádku ČZ 250 typ 475 Sport a narazili jsme na tento problém:
Motorka asi 8 let stála a tak potřebuje trochu servisu. Vypláchli jsme nádrž, vyměnili sítko v nádrži i celý kohoutek a benzín teče pěkně. Vyměnili jsme hlavní i volnoběžnou trysku v karburátoru (obě kupovány novét). Ten jsme vyvařili v octové vodě, protože tam byl ucpaný kanálek. Samozřejmě máme i nové svíčky. Rovněž jsme dali i nové pístní kroužky.

A nyní máme problém, že motorka jede dobře jen když je kryt filtrboxu pod sedlem otevřený a bez filtru. I když v něm filtr není a zavřeme kryt, tak se motor rychle přechlastá - moc bohatá směs. Do filtrboxu vede přívod a ten je velký (asi 2-3cm průměr) a ten není je zcela průchodný.

Díky za radu.    [Petr P. ]   18.08.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  Děkuji za typy. Nakonec se ukázal problém v kombinaci špatného plováku a špatného těsnění...takže špatné komprese. Mohu se ještě zeptat, jak postupujete při čištění v ultrazvukové myčce? Tj. namáčíte před čištěním a jaké čistidlo? Děkuji    [Petr P. ]   23.08.2019
Odpověď  Málo vzduchu, moc benzínu, vzduch přidat nejde, takže ubrat benzín. Otázkou je, zda-li před osmi lety motorka na tento karburátor jezdila normálně. Za předpokladu že ano, tak je na vině "oživení". Výška hladiny v plovákovce, poloha jehly.
Hladinu může zvýšit i těsnění přidané pod víčko plovákovky. Je nutno nejprve seřídit směs volnoběhu. Je dost možné, že čištění odstranilo korozi z kanálků a tím se zvětšily průtoky. Jehlu je třeba posunout více dolů, tj. pojistku na vrchní zářez, tím se ochudí směs. Vyzkoušet i menší trysky.
Další věcí je výběr svíček.
Když nic nepomáhá, je dobré vyzkoušet jiné karburátory. Někdy se skutečně stane, že karburátor na dané motorce nejde seřídit a musí se vyměnit.    [vintera]   20.08.2019
Odpověď  Karburátory už 40 let čistím jen technickým benzínem pomocí injekční stříkačky bez jehly a následně vyfoukávám stlačeným vzduchem a vždy to stačilo.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2019
Odpověď  Díky, podobné zařízení mám taky ještě z dob, kdy jsem se bavil i dekektoringem a moc mi to tehdy nefungovalo a nějak jsem na to zapoměl.    [jawík]   19.08.2019
Odpověď  Prozatím jsem náplň měl jen jarovou vodu, doteď mi to stačilo. Sice jsem zvažoval koupi koncentrátu STAR 50 PN ale z opatrnosti čekám na nějaké pochvalné reference.    [Martin Štindl]   19.08.2019
Odpověď  Taky výměna trysek nemusela být ok a možná i vysoká jehla či hladina. Pane Štindl, jakou prosím používáte lázeň jestli to není tajné?    [jawík]   19.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je možnost zkusit jiný karburátor 2926SBD15? To vyvařování v octové vodě není zrovna šetrný způsob čištění a nejspíše to narušilo i kalibrované kanálky a sedla trysek v těle karburátoru, je dost pravděpodobné že tím bude nenávratně poškozen. Pro čištění karburátorů je vhodnější důkladné proláchnutí v tech.benzínu nebo ultrazvuk.    [Martin Štindl]   18.08.2019
 Přidat odpověď   (7) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006