MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309792 příspěvků |7693 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 18.4.2021 10:07  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

SOS - ako stiahnut vnutrorny kruzok loziska??


 Prosim poradi niekto ako stiahnut vnutorny kruzok valcekoveho loziska (NJ305) bez poskodenia z kluky? Nedosadol na koniec capu a nejde zavriet motor...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  Správně vyřešeno.
Klikový čep je nalisovaný do ramene vždy s dosti velkým přesahem, takže průměr v místě styku s ramenem je větší. Protože v tomto místě je velké pnutí materiálu, je přechod průměrů na čepu zaoblený a ten po nalisování tvoří s ramenem jeden celek. Je proto záhodno, aby montáž čepu byla přesná a zaoblení přesně navazovalo na plochu ramene kliky.
Z tohoto důvodu je vždy počátek zaoblení (přechod průměru) o nějakou míru vně roviny ramene. Proto průměr čepu je těsně před ramenem vždy větší. Celkový rozměr klikovky po slisování musí umožnit montáž ložisek tak, aby výsledný rozměr zabezpečil normální sestavení motoru. Něco je jinak buďto s ložiskem, slisováním kliky, nebo s kartery. Typoval bych slisování kliky, nebo čepy užité k opravě ne zcela přesně vyrobené.

Pro opravy se používají i čepy s větším průměrem pro zabezpečení potřebného montážního přesahu a tak je i možno, že zaoblení na přechodu průměrů je větší a brání ložisku. Také existují ložiska s různým radiusem zaoblení hran.    [Luboš]   07.04.2021
Odpověď  Diky vsetkym za rady, nakoniec som to vyriesil pozicanim takejto sady https://onetagred.cz/stahovak-ozubenych-rozvodovych-kol-a-lozisek-ftxc9023/ ale bolo to len tak tak, medzera bola prilis mala, nahrievanim horkovzduskou a pacenim 2 srobovakov proti sebe som ju trocha zvacsil tak aby som vedel nasadit stahovak..
Aj tak bolo treba pouzit celkom velku silu na stahovaku

Nasledne som zistoval co sa stalo, cap ma presne 25.00mm ale v mieste ako vchadza do kluky bol jemne vacsi priemer, preto sa mi to seklo (pri prvej montazi som neskontroloval ci dosadol uplne, nasledne ochladol a bol problem).

Takze som obrusil cast kruzku v oblasti kde bol problem a nasledne nahrial a dostadol na doraz.

Motor uz zavrety, kluka sa krasne toci, ale zase mam iny problem s "kvalitnymi ceskymi piestami Almet" :(    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2021
Odpověď  Ložisko se o rameno klikovky neopírá. Než sundavat ložisko, tak bych napřed vše přeměřil tak, jak se má a musí dělat před montáží. Klika je asi po nějakém zásahu, tak zkontrolovat rozměry kliky i karterů.    [Luboš]   06.04.2021
Odpověď  Není tam náhodou osazení schválně?Já používám taky občas válečková ložiska a řekl bych,že uplně dorazit nejdou.Jak máš silný papír mezi kartery??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2021
Odpověď  Teplem lze vyndavat i uvízlé vnější kroužky ložisek. Destruktivně nejjednodušší je provedení většího návaru s přebytkem proudu na vnitřním průměru kroužku (kde běhají válečky, kuličky). Kroužek po schladnutí většinou vypadne sám, nebo za mírného úsilí.
Mám vyzkoušen s úspěchem i ohřev kroužků pomocí měděné spirály a následné zchlazení tekutým CO2 (hasicí př.).Takto se vnější kroužek dá zachovat.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  Ohřívání má velmi dobrý účinek, v mládí mi to jeden ukázal, když jsem páčil zbytek ložiska z poloosy. Léta jsem to praktikoval s úspěchem. Jde o to, že nahřátí musí být rychlé a intenzivní. Ne pomalé jako v troubě kartery. Měl jsem na to dva aparáty. Na menší a rychlý ohřev v hůře přístupných místech (na podvozku) několik závitů silného měděného drátu napájeného buďto ze sítě přes trafo nebo z autobaterie. V mžiku se žhaví.

Druhé nahřívadlo bylo profesionálnější. Vysoustružené hliníkové domečky napříč rozpůlené a stahované ocelovou objímkou. Ty se předehřály na vysokou teplotu, nasadily na kroužek, objímkou stáhly k sobě. Většinou stačilo jen chvíli počkat a menším či větším úsilím šel kroužek dolů s domečkem podle přesahu na jakém držel.
Zkraje mi to moc nešlo, než jsem přišel na to, že se nesmí příliš dlouho ohřívat a čekat. Teplo prostupuje z vnějšího průměru ke vnitřnímu a většina kroužků je tenkých a uložených na masivnější hřídeli. Proto lze kroužek ohřát velmi rychle, ale musí k tomu být právě dostatečný tepelný výkon, který směřuje pouze na kroužek. Plamenem toto lze také (acetylen, benzín, PB), ale chce to praxi a je vždy nebezpečí, že se něco může poničit.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  Tady ohřívání nebude mít potřebný účinek, je to ocel na oceli. Vhodnější by bylo ohřívat kroužek a zároveň chladit čep ale k tomu by byla dobrá dutina v čepu. Přiznám že jsem tento kroužek stahoval na "hulváta", nejdříve dvě dláta naproti sobě, pak dva ploché šroubováky s postupným podkládáním podložkami.    [Martin Štindl]   05.04.2021
Odpověď  Ohřátí pomůže a záleží jestli se kroužek musí zachovat, nebo může poškodit. Otevřený oheň, specielní elektroda, obyčejný svár s dostatečným proudem kroužek spolehlivě uvolní, ale poničí. Druhým způsobem je ohřev elektrickým ohřívačem indukčním odporovým nebo pomocí přípravku s otvorem průměru stahovaného kroužku a ohřátého na vysokou teplotu navlečeného těsně na ložisko. Teplota z něj přejde na stahovaný kroužek a nepoškodí jej ani hřídel.    [Luboš]   05.04.2021
Odpověď  https://pegasdily.cz/celisti-pro-stahovak-na-loziska-30-50-mm-quatros-qs11316-1
tento je za raketu
https://www.aamarket.cz/stahovak-vnitrnich-krouzku-lozisek-vigor-v4636-p2437
A co tu kliku podepřít mezi setrvákama a kroužek dolisovat na místo kde ma být.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
Odpověď  este druja fotka.

Medzera je tam 0.65mm    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2021
 Přidat odpověď   (10) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006