MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316079 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 147 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 15.6.2024 22:50  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Nastavení zapalování jawa 350/354 r. 1960


 Ahoj, nedaří se mi nastavit zapalování na jawě 354. Pravý kontakt kladívka by měl zapalovat pravý válec, ale při nastavení předstihu a odtrhu toho nejsem, schopen dosáhnout? Nastavit lze naopak tzn. pravý kontakt na levý válec. Ale i po takovém nastavení mi motorka nestartuje. Stroj zprovozňuji po koupi jako nepojízdný, nenapadá někoho, zda někdo nemohl udělat chybu např. špatným sestavením klikovky. vačka, zajištění rotoru....vypadá v pořádku.    [Filip]   23.08.2022     Přidat odpověď  
Odpověď  Po půlstoletí štelování předstihů jsem rovněž názoru, že se dá bez problémů seřídit i podle ucha a chování motoru v jízdě. Občas se našel dvouválec, kde se každý válec seřizoval odlišně z důvodů hladšího chodu motoru.    [Luboš]   16.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  takhle    [Michal]   15.03.2023
Odpověď  taky jsem šteloval, bojoval s vačkou, ojetými pertinaxy, přemazaným filcem...
nakonec jsem koupil od slováka - myslím že - zapalovanie.gmail
nasadil, nastavil na hodinky a hurá
na těch mých 100-200km ročně je VAPE předražený nesmysl
s tímhle zatím spokojenost, protože jsou kladívka s destičkou v kaslíku u nářadí, tak problém neočekávám :-)

na ucho jsem nastavoval 350 mockrát, když to po mě mistr kontroloval, tak rozdíl byl 0,04 na zdvihu
a samo, na ucho, jela líp.    [Michal]   15.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuju všem za rady, postupně to dám nějak dohromady. Jak jsem psal, co nejdříve chci udělat vše kromě motoru ... a pak se chvilku vozit. A na podzim se pustit do motoru, když bych se do něj pustil teď, asi se už letos moc nesvezu. Důchod na krku, čas letí, každá radost se počítá :-) Ještě přikládám fotku, že celkově to tak špatně snad nevypadá ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Bok - činný obvod vačky by měl být přesně soustředný s osou rotace klikového hřídele. Tedy odtrh by se po najetí palce na "hrb" vačky během dalšího otáčení měnit neměl! Nechci polemizovat o tom, zda pokud se tak děje, to vadí či nevadí. Ale pokud se velikost odtrhu mění, je v motoru něco špatně. Vačka špatně usazená v rotoru, špatná/zdeformovaná sama vačka, špatně nasazený nesoustředný rotor, nabouraný kužel čepu pod rotorem či v rotoru, a nebo nejčastěji rozhozená souosost pravého čepu kliky (čep "šmajdá"). Rovněž tak je důkazem "něčeho špatně", pokud je potřeba propilovat zářezy na destičce. I nastavení destičky natěsno v některé z krajních poloh většinou značí nějakou nepravost. Lépe než pilovat ty výřezy třeba kvůli v blbé poloze nalisovaného pravého čepu, je vyndat pojistný čípek a rotor osadit v mírně pootočené poloze. Stejně celý moment mezi rotorem a čepem je přenášen pouze kuželem.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Dost často nesedí repliky výfuků, či kolen, jinak zaměnit kolena 250 a 350 určitě nelze, 350 jsou skoro rovné, poznají se myslím od oka, víko by měl udržet snad i zbytek, či to opravit na motorce, zacinknout a převrat, či si udělat jakoby svorník, viz provizorně.    [P.]   15.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  No, motorku jsem koupil od "renovátora", spoustu věcí předělávám. Přední tlumiče bez oleje, špatné kryty pružin předních teleskopů, kolena asi z 250 (moje motorka je 350 - 354), rychlopal místo krutiruku, špatně sestavená ložiska s rozpěrnou trubkou v kolech, doslova zprasená elektrika atd atd. Ale stál jsem o ni, tak to mám ... Ne vše je špatné. Já bych chtěl na ní letošní sezonu jezdit, a na podzim vyndat motor a vše zkontrolovat. Teď motor běží, řadí, na pohled je udělanej, ale má vylomený přední závit pro pravé víko, takže to musím nechat stejně vyvařit. A při tom proměřit kliku atd. A to zapalování jsem teď nastavoval pomocí měřáku na kontaktech, měrkou ve válcích, ne podle oka a sluchu. Jen posílám fotku, jak jsou přidělané výfuky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Propilovávat destičku je naprostá pitomost, je třeba hledat jinde. Bohužel valná většina lidí co má problém s funkcí motoru prakticky ani není schopná pořádně nastavit předstih, neboli miluji to že to udělají od oka, či dle sluchu..... Nejčastější problémy jsou prohlej stator, či destičky které po jemném dotažení totálně rozhodí hodnotu předstihu, či i samotné kontakty, nerovnoměrně sedící, či výše pertinaxu, prohlej čep aj.    [P.]   14.03.2023
Odpověď  Předstih jsem dělal teď v neděli a šlo to nastavit na desetiny. Místo svíčky hodinky, spárový měrky a místo cigaretovýho papírku zapnutý zapalování a svíčka ukáže přesně kdy zapálí.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2023
Odpověď  Já odtrh moc neřeším. Nastavím píst do polohy zápalu (např. 3,5mm před HÚ), povolím šroubek kladívka. Destičku předstihu dám do prostřední polohy a utáhnu. Prstama přimáčknu kontakty k sobě a opřu kladívko o vačku a utáhnu. Potom už jen destičkou přesně doladím přestih. Nikdy se mě nestalo, že by odtrh byl moc malý. Jestli je větší ničemu to nevadí.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.03.2023
Odpověď  Není 0,3 mm málo?
Správně by měrka 0,35 by měla jít vytáhnou a 0,4 už by měla držet mezi kontakty. Tohle nastavení s 0,3 odtrhem bude mít vliv i na polohu desky s kladívkama.
Že se kladívko tevírá až na cca 1 mm mi přijde jako normální. (nikdy jsem to tedy neměřil, beru to odhadem)
Pokud by to bylo s tímto nastavením ještě horší, pak by to mohl dělat špatně nalisovaný čep do kliky. A nebo házivost čepu klikovky. (jednou mi dali klikovku po repasu a na zapalování házela 0,2mm)
Ať se daří    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, taky jsem v posledních dnech nastavoval odtrh a předstih na JAWA 350 - 354 a zjistil jsem, že po nastavení odtrhu v HÚ na 0,3 mm se při otáčení kliky dále zvětšuje až na 1 mm. Navíc při nastavení předstihu na cca 3,5 mm musím mít desku s kontaktama natočenou úplně doprava a to jsem ještě drážky v desce musel propilovat, jinak byl předstih asi 5 mm, menší nešel udělat. Napadá mi, jestli nemám jinou vačku, nemám ji s čím porovnat. Nebo je to v pořádku??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2023
Odpověď  Podle otázky bych doporučoval v prvé řadě prostudovat nějaký návod s obrázky na seřízení zapalování J 350.    [Luboš]   24.08.2022
Odpověď  Určitě bych provedl kontrolu osazení čepu kliky, kolíku, rotoru a vačky jak píše meela. Trochu mě zaráží to označení pravý a levý kontakt, většinou se používá označení horní a spodní což mě trochu navádí jako by bylo něco pootočené o 90 stupňů. Jo a ještě, jaké máš kladívka? Jestli původní nebo nové? Taky už jsem bojoval a pak jsem nové kladívka vyhodil (špatný pertinax).    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2022
Odpověď  Myslím, že jednou jsem omylem použil vačku z pionýra a byla "obrácená", vrchol vačky byl na opačné straně než u kývačky...
Případně pokud je klika dělaná tak jí mohl někdo pokazit a nalisovat špatně čep...    [meela]   23.08.2022
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006