Zdravím všechny mám dotaz ohledně půlbubnových kývaček 250/353 a 350/354.Zajímá mě jaká zde byla
použita kola konkrétně to jestli jsou bubny a středy stejné jako na péráku nebo jsou vyrobeny
speciálně pro tento typ popřípadě z jakého motocyklu jsou použity?? Pokud máte někdo fotky kol nebo
i jiných dílů odlišných od pozdějších kývaček tak budu rád když je sem dáte.Předem všem mockrát
děkuji [petr111] 27.05.2008 Přidat odpověď |
| Taky myslim, že ten rámeček a sklo k sobě nepatří. Sklo je jak píše Monty pérácký, rámeček kývačkovej. Občas se spekuluje o tom, jestli první kyvky neměly ještě toto vypouklý sklo. Já tomu moc nevěřim, z fotek z výstav kdy byly poprvé představený veřejnosti je už sklo plošší. Vypouklý je sice vidět na fotkách prototypů, ale tam je i řada jiných odlišných detailů včetně zadního péráckýho světla apod. Viz např. http://www.michalovyzetky .cz/index.php?obsah=archi v&clanek=nova-jawa-cz 150 V každym případě první kývačky měly ještě jinej rámeček bez štelování paraboly (to bylo na hornom krytu), tvuj rámeček je už novější se šroubem nahoře, takže sklo tam bylo určitě jiný... [Michal14] 27.09.2011 |
| Já vidím nabouranej rámeček z Kývačky, ve kterým je částečně, nasazený sklo z Péráka - prostě děda složil, co doma našel,aby mohl jezdit. [Monty] 26.09.2011 |
| Ještě jedna. [rohlicimuz] 26.09.2011 |
| Když koukám na tu debatu o světlech tak by mě mohl někdo osvětlit co já to mám vůbec za světlo na mojí 353 rok 1957. Původní z téhle motorky není ale toto světlo je jediné co zbylo z dědovi motorky taktéž 250/353 rok asi 56-58,takže by mělo bý nejspíš oroginál na tuto kejvačku,ale posudte sami. [rohlicimuz] 26.09.2011 |
| Pozor- parabola je někdy z mosazi - nevařit,ale nýtovat,stačí malinký nýtek. Parabola je
bud postříbřená,nebo dnes napařená hliníkem. Chrom by v nouzi taky stačil,ale není to ono. [monty] 24.03.2009 |
| a do jakýho roku se vyráběli 350 s pulbubnama [venca.kocik] 24.03.2009 |
| Díky moc Monty.Že to sklo je z ogara, to jsem překvapený.Ale alespoň parabolu mám.Ta pružina je tedy
zavěšena do těch direk pod obímkou žárovky.Říkal jsem si na co jsou.Ten plíšel na štelování je
zralý na upadnutí, potřeboval by přibodnout.Když ho bodnu parabola se zevnitř opálí v tom místě, ale
stejně není nic moc. Nevíte kdo napařuje paraboly?? To asi není normální chrom že?? DĚKUJI [joska] 24.03.2009 |
| Ta parabola je z mezitypu,sklo je podle mně z Ogara (Jawa 350 typ 12) . Rámeček na
mezityp je specielní,podobný Pérákovýmu,ale z vnitřní strany po boku jsou dva plechy s výřezy šířky
asi 3 mm,do kterých zapadnou čepy na parabole. Dole uprostřed je jedna tažná pružina,jedním
koncem těsně pod objímkou na parabole,druhý konec je dole uprostřed na rámečku. Repliky
dělá pan Čilík, www.moto-reno.eu [monty] 24.03.2009 |
| Už to pujde.To sklo má o malinko větší vnější průměr než klasika kejva.TAkže kdy by měl někdo foto
kompletu tak díky moc. Jawám zdar [joska] 24.03.2009 |
| nejde mi vložit další foto [rf] 24.03.2009 |
| sklo [joska] 24.03.2009 |
| Zdravím.Asi jsem u kámoše vypátral parabolu na první kejvačky(se štelováním v masce). Přikládám
foto. Vyšťourali jsem i nějaké sklo. Je to pérák?? Nebo tzv \\\"mezityp\\\". Zdá
se mi, že má trochu jinou krezbu než pérák. Pro porovnání vypouklosti oproti klasice kejva přikládám
foto. Nevíte někdo, jak vypadal rámeček světla k této parabole??Musí tam být nějaké pružinky a
pantíky, kde budou chodit ty čepy na parabole.NEmůžu porovnat s pérákem (nevlastním).Kdyby někdo měl
takový rámeček :) tak koupím. [joska] 24.03.2009 |
| ladiči, koukej přidat, ať můžeš na svym nezitypu s prvním teplem vyrazit.. :o) [Beat] 13.01.2009 |
| ......pro potěchu oka prototipu trocha :) [Ladic] 12.01.2009 |
| je to z péráka. [švinda] 10.01.2009 |
| Ahoj.Jsem také majitelem JAWY s půlbubny a po přečtení těchto stránek jsem si pár věcí ověřil a dost
mi pomůžou.Moje cesta za vysněnou půlbubnovou 250 začala již dávno,ale né a né ji najít.Tak jsem se
to pořád pokoušel něčím nahradit Bizon a 150sátka,ale po nějaké době mi to nedalo a zase mně to
chytlo.A taky mám tu krásnou nemoc,že když něco koupím tak už to pak nějak nejde prodat a doufám,že
mi to i nadále vydrží.Dnes mi stojí v garáži mimo jiné 1ks 150,2ks 250 a ještě 350 vše na
půlbubnech.Vše v podstatě původní,ale jen jedna s TP.A taky jsem se konečně dostal s časem k tomu se
jim pověnovat aby byly zase na krasavice.Určitě mi mnoho pomůže to co jsem se dočetl,ale kdyby někdo
věděl jaké číslo RAL by se dalo použít na středy kol a ostatní díly lakované to by mi taky pomohlo.S
pozdravem Jirka [Jirka] 07.01.2009 |
| Asi je na kejvacku ale videl sem ho i na perakovi... [Davv] 28.10.2008 |
| další... [Ladic] 27.10.2008 |
| posílám nějaké obrázky z Aukra,zajímá mě váš názor nato přední světlo, je to pérák nebo mezityp? [Ladic] 27.10.2008 |
| Je to taková ,,SPLÁCANINA" slepená pouze na kšeft. Pozná se to i podle inzerátu : NEJVYSSÍ
NABÍDCE...... [MARTIN] 23.10.2008 |
| Ano zahlédl jsem jí v inzerci r.55,s tou podsedlovkou jsem si nebyl tak jistej r54. ucha nahoru to
je jasný 55. nevim, ocelové páčky na r.55 bych taky nedával, možná 54. a to jsem to viděl možná tak
na nějakém prospektu u mojí moto je zrovna někdo sundal :( Chromované středy kol u kývačky jsem taky
ještě neviděl pouze stříbřenka!! dráty a ráfky chrom, rukojetě na řidítkách r.54 byly z měkké černé
gumy, 55 nevim. Na r.54 bakelit spinačku a na r.55 bych klidně dal hlinik, měl jsem kdysi 250 r.55 s
hlinikem, sklo př. světla by mě taky zajímalo, pérák ale ne. Jediné co mi v současné době chbí
na mou 350 r.54 je podsedlový plech s uchama hore,kolena výfuku,př. světlo a startuju :)) dělám jí
do puvodního stavu žádná leštěnka,ale starý motocykl, příjde čas kdy puvodní stav bude cenější než
chromované potvory plné replik :) [Ladic] 21.10.2008 |
| No jasně tak o tom světlu a blatníku jsem věděla jinak ten rok výroby majitel uvádí 1955. Ten
benzínový kohout bych až tak moc ,,neřešila " je to přece jenom věc kterou bez problému
vyměním a ten filtr to je taky drobnost která aspoň pomůže proti případným nečistotám kdo chce tak
jen vymění hadičku to je jeho věc...sedlo mi taky přijde že nejni až tak moc dobrý (teda asi dřív
bylo bez tý pásky ne) a taky jsem si myslela že ten přední blatník už by měl mít napsanou SPZ na
blatníku nebo to taky takto může být a co ta bakelitová spínačka originál či tam může být i
hliníková? [Janys] 20.10.2008 |
| když vidím že sou půlbubnovky v zájmu,mám tu na ní oba blatníky,přední bez lemu,zadní sražené hrany
a i s uchem se šrouby nahoru.kdyby byl motor na 350(s mým doplatkem,nebo lišty na prase,nebo jiné
věci dle dohody,směnil bych je.korozi nemaj,jen zadní pár direk od bliken(klidně k nepoznání
zavařím) [jaromir-noskov] 20.10.2008 |
| On tam nepatří ani takovýhle benzínový kohout a palivový filtr už vůbec ne. [pmr] 20.10.2008 |
| Ladic,podle čeho poznáš rok výroby té kývačky,že jsi si tak jistý tím světlem. [Pavel] 20.10.2008 |
| To je pravda ten zadni blatnik je celej s normalni kyvacky viz uchyceni zadniho madla. Este bych
chtel poprosit nemate nekdo kontakt kde bych zehnal venec rozety? ten stary bych stocil a navaril
tam novy [Davv] 20.10.2008 |
| Leštěnka sž mě zrak přechází, to zadní světlo tam nemá co dělat, bylo pouze na pár prototypech v 54.
, přední světlo taky nepatří ani ten rámeček(má být bez nýtů) [Ladic] 20.10.2008 |
| Ahoj co říkáte na tuto půlbubnovku a na to pérácký zadní světlo? Našla jsme jí v inzerátech... [Janys] 20.10.2008 |
| jeste prosim vas mohl by mi nekdo dat foto vypletenych kol abych vedel jak je mam plest a fotku
nadrze k nalakovani stredniho cerveneho pruhu s rozmery pruhu dekuji [Davv] 06.09.2008 |
| tak sem byl dnes na burze v chotusicich a konecne sem sehnal draty do kol na mezityp!!! pak sem
jeste koupil predni kola takze sem byl docela uspesnej [davv] 06.09.2008 |
| Jaromíre, Jaromíre kolikrát Ti to mám říkat s těma zápalkama. Cena sice stoupla na 15.000,- ale
motorka za tuto cenu byla na prodej již s komplet zadním kolem. Pokud tvoje IQ nedosahuje hodnoty
abyjsi toto pochopil, tak Tě prosím již více se do debaty nezapojoj. Motorka si již svého kupce
našla. TAK NEZÁVIĎ. S pozdravem Úspěšný prodejce. [Radek] 01.08.2008 |
| cena už neplatí.zájem neni přesto cena vystoupla na 15.nějakej zkoušeč.má zajímavou taktiku,když to
nikdo nebude chtít,začne jí nabízet za 20. [jaromir] 30.07.2008 |
| 10 000 no jak se to vezme na jednu stranu cena asi dobrá ale z mého pohledu jen pro toho kdo vlastní
zadní půlbubnové kolo protože to bude asi velký problém sehnat no a ten zadní tlumič ten by se
sehnat asi ještě dal. Tot můj názor. Si jen říkám že jsem tu svojí 350 sehnala teda docela dobře a
jsem za to ráda :o) [Janys] 29.07.2008 |
| Myslím,že cena 10tis.je hodně slušná,kdybych už jednu neměl,tak bych sijí vzal. [Petr] 25.07.2008 |
| Kolega mi říkal,že je možno si zadní náboj pro půlbubnovou 250 a 350 udělat ze středu z péráka a
použít věnce(ty plechové ve kterých drží špice) z půlbubnu z jawy150,nějak to prý
převařit,přelisovat nebo tak nějak,nevíte o tom někdo náhodou něco? [majstro] 20.07.2008 |
| No mně stojánek připadá jako odlitek,svařovaný jsem viděl hodně u čz typ 352 [Monty] 19.07.2008 |
| Vsimete si aji kovovyho lakovanyho stojanku. [ja] 19.07.2008 |
| Tohle pérácký zadní světlo jsem viděl pouze na jednom prospektu,možná byl namalovaný podle stejného
prototypu,který je na této fotce.(všimněte si přední SPZ na blatníku) [Monty] 19.07.2008 |
| Dobře tak si tedy seženu pérácký světlo a bude to OK jo :o) a ještě mě zaujala tato fotografie
hlavně to zadní světlo a tak se chci zeptat jestli tam někdo takový světlo má??? [Janys] 19.07.2008 |
| Ja jsem koupil normalne sklo na peraka... [ja] 19.07.2008 |
| Já jsem se nikdy nesetkal s jiným,než Péráckým nebo Kývačkovým - v manuálu je řez světlem,kde je
Pérákový sklo,ale to ještě neznamená,ž eje někdy montovali. Ne své půlbubnovce mám Pérákový sklo na
originálním mezitypovým rámečku ,vypadá to prostě zajímavěji. [Monty] 18.07.2008 |
| hmmm nikdo se ktomu nemá :o( [Janys] 18.07.2008 |
| Jak tak koukám, tak každý si to svoje přední sklo pěkně tají. Nebo mají všichni na mezitypu to co
mám já? Proč sem někdo z majitelů mezitypu 353, 354 nedá foto skla? Díky [Pepa] 18.07.2008 |
| Nevíte jak je to stim předním sklem? Jestli tam má být to ja sem dal na fotce Pepa nebo tam má být
jiný? J8 tam mám totiž úplně stejný :o/ [Janys] 16.07.2008 |
| Včera jsem rozplétal zadní pulbuben na 353/354 a přídám rozměry drátů 165x3mmm a 160x3mm a vyosení
ráfku bylo myslim 40mm a u rozety 15mm,nevim kde dráty sehnat asi až na burze :)) [ladic] 16.07.2008 |
| Ráfky přece mají obě stejné - "malá" i "velká" - bavíme se o středech kol,a
ty jsou rozdílný. [Monty] 15.07.2008 |
| Takže průměr kola 43cm a šířka ráfku 6,8cm je malá kývačka 352?? [Pepa] 14.07.2008 |
| Byl jsem vyzván,proto odpovídám - tohle je kolo z "malé" půlbubnovky typ 351,352. Je
úplně jiný,osa je 15 mm(na velké 17 mm) a má pouze 10 zubů. [Monty] 14.07.2008 |
| Tento střed je z půlbubnové kývačky, ale z malé např. JAWA ČZ 150. [Lukáš] 13.07.2008 |
| Ad Monty: Tento střed je teda z čeho? Měl jsem za to, že to je půlbubnová kývačka... Poradí
někdo? [Bafy] 13.07.2008 |
| Pro jistotu sem dávám foto toho skla - je toto to původní nebo to je už novější provedení? Pokud to
není original, může sem někdo dát original sklo? [Pepa] 13.07.2008 |
| Pepa - ahoj když máš doma tolik předních světel nechtěl bys mi jedno prodat mě by se docela šiklo na
mojí 350 :o) [Janys] 13.07.2008 |
| Na "velké" (250,350) půlbubnovce je tento tisícihran stejný s pérákem,taky rozeta je
stejná jako Pérácká [Monty] 13.07.2008 |
| Zdravim, může sem dát někdo foto zadního kola - konkrétně tisícihranu pro nasazení rozety? Díky
moc [Bafy] 13.07.2008 |
| Ahoj, mám 250 typ 353 rok 1954. Když to vezmu od předu do zadu: - blatník bez lemu,
- klakson tvaru kopretinky, - štítek železný s číslem stroje, rokem výroby, obsahem
válců, váhou stroje - přední kolo půlbubnové, ráfek chrom, štít a buben stříbřenka - horní
maska na rok 1954 je odlišná od roku 1956! Měnil jsem původní - majitel do ní udělal dvě
díry, tak jsem tam chtěl dát kloudnou a ona tam nepasuje (takže tu s dírama zítra vezu na
zapájení) - tachometr s černým podkladem do 140km/hod a logem java-ČZ, pod ním kruh s
písmenem T - přední sklo není pérácké je míň vystouplé (mám doma navíc cca 3-4ks těchto skel
original zabalené). - přepínač světel chromovaný - páčky hliníkové - víčko
nádrže chromované - spínačka bakelitová - bakelitová indukční cívka - benzínový
kohout kulatý s páčkou tvaru tyčky (viz. katalogy ND) - motor dvoupákový - otevřené sání
- přední stupačky kulaté - stojánek hliníkový, - kaslíky na "šroubovák"
- sedlo tvaru kytary, na prostředku bez pásky za kterou se držel spolujezdec - tlumiče
staré provedení - zadní půlbubnové kolo - výfuky rybiny (jiné než pérácké) - zadní
blatník (částčně bez lemu) - kryt zadního světla bez lemu (90%kývaček má s lemem nebo plastové
- originál se obtížně shání). Pokud jsem na něco zapoměl, jistě mě doplníte.
Sháním ten plech co spojuje podsedlové plechy (sříbrný klínek). Omylem jsem si ho odvezl ze železem
do šrotu. Kdyžtak se ozvěte na e-mail. Dík [Pepa] 12.07.2008 |
| No videl jsem v poslední době několik zadních půlbubnových kol a všechny byly asi ty malé,výstup na
rozetu s asi 10zuby,ty větší by ůdajně mely mít myslím 16 jako pérák,ale jěště jsem ho na vlasní oči
neviděl.jak je možné že se všude vyskytují ty menší,to jich bylo vyrobeno o tolik víc? [martas] 04.07.2008 |
| Zdravím, rozdíly jsou především v rozněrech bubnů (rozměry jsou od oka, nějaký čas jsem to neměřil)
150-145mm, 250/350-165mm, různá šířka středů a samozřejmě rozdílný počet zubů zadní náby (co
zapadají dorozety). [500ohc] 01.07.2008 |
| zdravím zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi půlbubnovými koly na Jawě 125-150/351-352 a na Jawě
250-350/353-354??Děkuji za odpovědi [petr111] 01.07.2008 |
| Rozeta je stejná,brzdové pakny taky,ale štít je jiný(drží na něm kryt řetězu),štít mám na prodej
repliku,střed bude možná jeden originál,napište maila na montyjawa@seznam.cz [monty] 06.06.2008 |
| Zdravím,chybí mi zadní půlbubnové kolo komplet s rozetou a brzdou,někdo přede mnou tam namontoval
celobubnové.Chtěl jsem se zeptat,jestli ho někdo nemáte navíc,jestli je rozeta s brzdou stejná z
posledního péráka a jestli by se případně dal sehnat samotný střed kola?Předem díky za odpovědi. [petřík] 06.06.2008 |
| na mezitypa tu oba blatníky mám,nezkroucený,netuněný,jen pár direk navíc,snadno zavařit,nebo i
klidně zavařím.vyměnil bych je za jiné nd,foto pošlu.a ještě tu mám yz mezitypa tlumiče,bez
nalévacích šroubků,a měli určitě vršek ve stříbřence a spodek v chromu. [jaromir] 05.06.2008 |
| Já ,tam mám bakelitovou s logem Zbrojovky ,chtěl jsem jí tenkrát prodat ,protože jsem si myslel ,že
není originál a ono je , dost lidí mě to potvrdilo ,dávaly je tam ,mám rok 54 konec 353. [PILNÍK] 05.06.2008 |
| Rekl bych ze byly z peraka. [Ja] 05.06.2008 |
| Nevíte někdo jak to bylo s ampermetry, jestli měly v logu už jawa/čz nebo byly taky převzaty z
péráka? [Mára] 05.06.2008 |
| Tak fotky tech kol sem uz davat nemusim mam uplne stejny. Jeste k tomu sedlu bych rekl ze je taky
odlisne tim paskem uprostred mezityp ho tam mit nema alspon sem ho tam nevidel a normalni kyvacka
ano viz prirucka. Me bohuzel take nake dily chybi predni a zadni blatnik nemam origo tak se ho
pokusim casem sehnat a jeste mi chybi tachometr. [ja] 05.06.2008 |
| Lukáš: Tyto hlavy mají dvě vodorovná žebra a nízké hlavy, tak by měly být origo, jelikož od roku
1957 začly osazovat hlavy bez jednoho vodorovného žebra s vyššími žebry? Také mají spalovací prostor
dost podobný jako pérácké hlavy, jen mají jiné dosedací plochy k válci. [Mára] 05.06.2008 |
| Tlumiče jsou stejné. [Lukáš] 05.06.2008 |
| nemela 150 a 353,354 zadni tlumice stejne? [pichtlista] 05.06.2008 |
| ted jsem koukal ze stejnej je na jawe-cz 150.. takze asi omyl.. [one] 05.06.2008 |
| jeste jedno foto. [one] 05.06.2008 |
| ahoj, mam doma tenhle tlumic, pripada mi ze by mohl byt z te pulbubnove kyvacky. nebo by mohl byt i
na jinou kyvacku 350? jen chci vedet z ceho presne je? [one] 05.06.2008 |
| Máro ty hlavy na Tvém motoru nejsou originál, tyto hlavy se montovaly od modelu 1957. [Lukáš] 04.06.2008 |
| Takže co se týče štítků, vyobrazený malý štítek se používal v letech 1954 až 55. V roce 1955 se
začli používat velké štítky s jedním výr. číslem. Až v roce 1957 štítky s rozdílně číslovaným rámem
a motorem. [Freddie] 04.06.2008 |
| tak se opravují číslo motorů,tam nedávaly na štítek. Pilník. [PILNÍK] 04.06.2008 |
| Ten rám ,byl postupem času vyměněn je tam to N ,což je náhrádní a ten štítek je s půlbubnové
kývačky 250 ,nedávaly tam ze začatku číslo rámu do nějakého roku, myslím do 57 Pilník [PILNÍK] 04.06.2008 |
| pichtlista: jasan, mrknu na tu fotku. na štítek tuším do roku 1955(možná i částečně v roce 56) se
psalo pouze číslo stroje, které zahrnovalo číslo rámu i motoru, protože byly tato čísla stejná.
stejné číslování motoru i rámu probíhalo(a ted mě opravte pokud to není pravda) až do roku 1958? [Mára] 04.06.2008 |
| mara: staci se podivat na tu fotku jak sem psal kdo najde ty rozdily, jinak fotka v plne kvalite to
je ten odkaz akorad je potreba tomu dat chvilku cas pak se obeji chcete stahnout soubor [pichtlista] 04.06.2008 |
| a este stitek, nevite nekdo coto je za stitek kdyz tam neni cislo ramu? [pichtlista] 04.06.2008 |
| Viděl jsem také, že některé kusy neměly na zadním madle navařené packy pro uchycení k blatníku... [Mára] 04.06.2008 |
| Tak sem vyfotil cislo ramu mezitypu co renovujem [pichtlista] 04.06.2008 |
| Ještě jedna-na zadním kole je vídět stříbření [Mára] 04.06.2008 |
| Kryt karbce [Mára] 04.06.2008 |
| Motor [Mára] 04.06.2008 |
| Foto předního blatníku [Mára] 04.06.2008 |
| Také nejsem velikým zastáncem té myšlenky, že na motorku dali to, co jim přišlo pod ruce- to by po
tom vyjížděli z fabriky bastly a ne motorky s typovým a podtypovým označením. Nejde mi ale bohužel
do hlavy to, že tam mám ten blatník s úchyty pro plechovou SPZ, které byly u nás již několik let
před uvedením 354 zakázáné. Např. ČZ 15OC měly tyto plech. SPZ přimontovány z tohoto důvodu po
stranách blatníku... Tyto blatníky s úchyty se objevili i na strojích s celonábojovými koly z roku
1955-56, tudíž je možné, že jde o staré zásoby? Je to ale opět jen pouhá domněnka. Co se týče
předního světla, tak rámeček by měl jít použít z péráka, ale sklo s parabolou byli již jiné než u
pozdějších kývaček. Sehnal jsem světlo z jawy/čž 150/352, která má rámeček také bez štelování, ale
nejsem si jistý, zda-li byla tato světla stejná i na velké kývačce a tudíž záměnná? Chtěl bych
poprosit majitele půlbubnových 354, jestli by mi mohli poslat nějaké fotky s infem(výr. číslo, rok
výroby...) na můj mail. Chtěl bych zevidovat dochovaný počet. děkuji jawa350.361@seznam.cz [Mára] 04.06.2008 |
| Máro,přečetl jsem si Tvé příspěvky a asi v 90 % máš pravdu,ale kde bereš tu jistotu a s Tebou mnoho
dalších,když tvrdíte,že tam dali to co jim přišlo pod ruku,ale to je veliký omyl a veliká
nepravda.Sám jsem v továrně Jawa pracoval na celkem dost významném místě,ale že by si někdo dovolil
zaměnit některé součástky beze změn technické rozpisky,tak to nebylo možné ani za bolševika.Byly
vždy přesné pravidla k danému typu a ty se kontrolovali a nešli jen tak změnit.Nedej na to co kdo
říkal,ale co je na papíře,tak je to správné a platí to i pro to tak zkoušené oškrabování barev.
Z toho důvodu byly motocykly značeny např:354/00/02 a ty poslední čísla znamenaly přesně odlišnosti
dle přání odběratele,neb technické změny a určovali i způsob lakování a chromování vč.leštění,které
někteří krytyzujete,ale v mnoha případech pravdu nemáte. [v.] 04.06.2008 |
| Vím, že to sem přímo nepatří, tak doufám, že mě neukamenujete. Už dlouho sháním jawu 350/354 s
půlbubnama a rybinama, kdyby jste se jí někdo chtěl zbavit, nebo o někom víte, budu moc rád. Nejsem
sběratel, jen chci mít jednoho pěkného veterána v garáži pro potěšení. [jtaky] 03.06.2008 |
| Myslím,že to s předním světlem nebude až takový problém - alespom rámeček nabízel na Kladně pan
Čilík z www.moto-reno.eu. Sklo je snad stejné jako na kejvačce,ne? [Monty] 03.06.2008 |
| Přední světlo je skutečně jiné, atypické oproti péráckému, ale dnes ho sehnat je asi nadlidský
úkol(sám jej nemám a nahradím ho péráckým). Páčky spojky a přední brzdy by měly být ocelové
lisované, jako byly na péráku, ale zda se osazovaly z počátku výroby či v celém průběhu výroby si
netroufám ríci. Hlavy válců jsou s dvojitým vodorovným žebrováním a nízkými hlavami, karburátor
včetně krytu je převzat taktéž z péráka. Spojkové víko i víko zapalování jsou bez znaku a boky jsou
"neopracované" jako na pozdějsích víkách, které byly již "vyleštěné". Stojan
na mém kousku byl již hliníkový, ale první kusy měly stojany železné atypické. Zadní tlumiče mají
obě krytky celochromované a co mám doložené, tk byly asi 3 typy, které se od sebe lišily výpustnými
nápustnými šrouby. zadní světlo by mělo být u prvních kusů bez prolisu mezi oběma sklíčky a obě
sklíčka by měla být stejně úzká. [Mára] 03.06.2008 |
| Zdravím. Přidám také své poznatky ohledně půlbubnových 354. Jednu z nich vlastním( výr. číslo
00612O), je až na pár dílů kompletní a původní... Celkem těchto kývaček typu 354 bylo vyrobeno
necelých 7000ks(čerpáno dle katalogu na provoz a údrbu z roku 1955). Má kývačka má stříbrně lakované
tyto díly- boky nádrže(není pod nimi chrom), ráfky, přední i zadní střed, poklička,jaké byly původně
dráty bohužel nevím, jelikož jsou už orezlé) prostřední plech podsedlových plechů. Podle mého
"bádání", se od nezjištěného výr. čísla již v roce 55 přešlo na motory s jednopákou a
půlbubny(toto zhřejmě vzešlo z typu 02, který byl určen pro vývoz a měl již jednopáku a podle mé
doměnky, se později přešlo na jednopáku i pro domácí trh se zachováním půlbubnů- jde ale opravdu o
mou domněnku) Kolega, který vlastní taktéž půlbubnovou 354ku s o něco všším výr. číslem má již
taktéž jednopáku. Moje motorka je od prvního majitele, který tvrdil, že na motoru není jediného
zásahu. Přední blatník je skutečně bez předního pertlu. Můj má ještě úchyty na plechovou SPZ(v té
době byly ale plechové SPZ z důvodu bezpečnoti zakázány a používali se pouze pro vývoz, ale zhřejmě
motorky pro domácí trh osazovali tím, co jim přišlo pod ruku. Zadní blatník má v jednom místě pertl
přerušen a první kusy neměly zadní odrazku pod světlem. Tachometry se z počátku dávali s černým
podkladem, které později nahradily tachomtry s podkladem bílým, který je častěji nyní k vidění. [Mára] 03.06.2008 |
| Jo jo nádrž mám chromovanou, tak to ostatní dám asi taky do chromu, ale až budu mít po brigádě tet
jsem bohužel bez peněz :o) [Janys] 02.06.2008 |
| tak to tedy nevim ale my sme od nej braly vzdy nej ravky a spice a pletly sme si je sami a nechavaly
cenrovat sou i na 350 ze side a nic nepreska drzi krasne, ty kola skuste to oskrabnou ale ta barva
natom vypada ze se celkem pekne nastrikana takze to bude i pod tim dobre pripravene tak asi tam bude
jen zaklad a kov, jesly je nadrz chromovana udelal bych kola a zadni tlumice take chromovane [pichtlista] 02.06.2008 |
| Jo s panem Hadrávkem jsem už mluvila a říkal že je vtom rozdíl, s novýma rávkama a drátama počítám.
Spíš mi jde o to jaký to mělo bejt v originálu jestli stříkaný a nebo chromovaný..zkusim trochu
oškrabat tu stříbřenku a podívat se nato. Jinak by mě zajímalo jakou máte zkušenost s panem
Hadrávkem od kamaráda jsem slyšela že si tam nechal vypléct kola a pak že mu praskaly...?? [Janys] 02.06.2008 |
| nachromovat to pude ale tim stylem te to rozpletes nechas si u pana hadravka udelat spice a ravky na
miru sou jine jak na normalni kyvacce bubny nachromujes a ravky spice nove, jinak koukam ze nemas
kryt retezu ja sem na tu strycovu napasoval kryt retezu z kyvacky 58 rok tazle sou asi stejne [pichtlista] 02.06.2008 |
| A ještě zadní... [Janys] 02.06.2008 |
| jj díky moc....já mám kola natřený stříbřenkou (tak jsem to už koupila) a nejsem si jistá jestli
půjdou ještě nachromovat...přikládám foto :o) [Janys] 02.06.2008 |
| to nevim a co sme lakovaly stribrne dily tak nato znamy co se tim zabival koupil stribrenku ktera ma
by presne jako original zitra napisu cislo. [pichtlista] 02.06.2008 |
| pichtlista: jj díky a lakovaný to bylo čím?? [Janys] 02.06.2008 |
| Já měl na všech mezitypech (dráty, ráfky, středy, poklička) chrom, rozetu a štít stříbřenka. Jinak s
tou spínačkou a víčkem bych se přiklonil ještě k bakelitu. Ty fotky kol, co jsem přiložil jsou pouze
ilustrační - pod stříbřenkou je chrom. Ovšem nevylučuji, že se expedovala lidová verze se stříbrnou
nádrží a koly...(mám ověřené, že se v roce 1955 vyráběly lidové celonábojovky) [500ohc] 02.06.2008 |
| Janys: co bylo na tomto mezitypu z 54 roku tak sem to studival a byla tam chromovane ravky a spise
bubny byly lakovany i klice byly lakovany ale strejda porucil vse pude do chromu, jinak zadni
tlumice mam taky sou docela vymakany to se tyce dolivani jak budou fungovat se uvidi. [pichtlista] 02.06.2008 |
| Ahoj chtěla bych se zeptat jestli mám být opravdu na mezitypu z r. 55 bakelitová spínačka + víčko a
jaké mají být ty půlbubny jestly chromovaný nebo ne?? [Janys] 02.06.2008 |
| Akorát ty tlumiče mají být celochromované. [Lukáš] 02.06.2008 |
| tady je ještě jedno foto z.blatníku půlbubnový kejvy bez pertlu dokola a s uchem co má packy směrem
nahoru,a první typ tlumičů.byla opravdu vymazlená když sem jí přivez. [jaromír] 02.06.2008 |
| TO pichtlista: světlo není stejné jako na péráku. První kývačky měli naprosto atypycká světla, bez
"štelovacího" šroubu jako pérák, ale už né s tolik vypouklým sklem. Jinak i první
kývačky s již celonábojovými brzdami měli dvoupákový motor. Měl jsem v ruce již 3 kusy těchto
kývaček od prvího majitele (všechno 250) r.v. 1955 a všechny měly již celonábojové brzdy a
dvoupákový motor. Dnes to bohužel funguje tak, že každá splácanina ja vydávána za VÝVOZOVÝ TYP. [Lukáš] 02.06.2008 |
| přední [500ohc] 02.06.2008 |
| Zdravím, jelikož jsem taky majitelem 350 mezitypu,tak přispěju svou troškou do mlýna. Změna kol
proběhla už někde v roce 1955, jelikož stroj který jsem vlastnil po prvním majiteli (nikdy
nepředělávaný) číslo rámu:025394 měl již kola celonábojová, a jednopákový motor. Jinak vše sedí jak
píše pichtlista. a s kývačkou z 57 a 58 nemá mezitip shodné prakticky nic-jen (sedlo, podsedlová
konstrukce, podblatník, plechy kolem motoru do cca 1957, kastlíky - cca do 1959, rám cca do 1958,
nádrž, spodní a vrchní brejle, spodní maska a řidítka, stojan, držáky motoru, držák houkačky) to
jest asi vše v kostce. Pokud máš pichtlisto zájem o orig. přední blatník tak se ozvi na mail-jeden
tu mám navíc není nic moc, ale vyklepat se dá...zkorodovaný není. vkládám foto kol. [500ohc] 02.06.2008 |
| Nevím co je pravý mezityp,nejspíš zezačátku udělali pár set motorek s několika odlišnými
díly,protože jiné neměli,ve veškeré literatuře(a že jsem jí o kyvačce viděl dost),je uváděno
představení 353 v 53.,začátek výroby 54,hned zezačátku to uváděli jako kývačku-nikde žádná zmínka o
mezitypu,první moderniazace v 56.-změna brzd atd.Jako mezityp je uváděn např. model 352-kyvačka
150-a to proto že bylo počítáno s krátkým obdobím výroby,než budou mít motor 175. [mar.dr] 02.06.2008 |
| jo aha tak to jo [petr111] 02.06.2008 |
| jojo svetlo je koupene cele na peraka, kola sem nevyfotil sou na chromu, hlavy maji 2 vodorovne
zebra pozdejsi kyvacky maji 1 [pichtlista] 02.06.2008 |
| pichtlista:A ještě jaké tam máš sklo v předním světle?? Jako na péráku? [petr111] 02.06.2008 |
| pichtlista:Díky za fotky jo a nemohl by si vyfotit ještě ty kola?? Ty hlavy mi přijdou stejné jako
na pozdějších 350/354 [petr111] 02.06.2008 |
| spinacka vicko nadrze a stelovak predniho svetla by mel byt plastovy podle montyho. [pichtlista] 02.06.2008 |
| Zadni blatnik je rozdil v lemu a v zadu kousek lemu chibi jako u peraka taky mel ostrou hranu, a
predni blatnik ten bouzel nemam ale ten nema ve predu lem vubec. [pichtlista] 02.06.2008 |
| takto by mel vypadat mezitypovy motor zapalko z 18 a taktez hlavy a karbec samozrejme 2 paka [pichtlista] 02.06.2008 |
| tak uz se mi podarilo poridit nejake fotky, zde je rozdil ve vrchnim dilu masky ten tachometr je
original motntoval se na prvni kyvacky, mar.dr: je jasny ze kyvacka v roce 55 uz nemela vse co
mezityp ja mluvim o pravem mezitypu, toto je to 496 vyrobena motorka. [pichtlista] 02.06.2008 |
| Nedá mi to abych nezareagoval,o tzv. mezitypech koluje spoustu mýtů,především kromě těch půlbubnů
mají třeba proti modelu 56-58 jen pár malých odlišností(přední a zadní světlo z péráka apod).Ale
hlavné spoustu lidí mi tvrdilo,že půlbubny měly pouze dvojpákový motor shodný s pérákem,což je
nesmysl-mám doma pár dobových fotografií,kde je 250 i 350 s půlbubny a jednopákovým motorem.Nepleťte
si Jawu s japoncema,aby byli schopni předělat z roku na rok celou motorku,byli rádi když byli
schopni udělat pár vylepšení. [mar.dr] 31.05.2008 |
| OK, behem dneska nafotim a vecir se pokusim dat na net [pichtlista] 31.05.2008 |
| Dobře budu rád když sem nějaké fotky vložíš [petr111] 30.05.2008 |
| Ja: taky renovuji mezityp :-), taky se pokusim dodat nejake to foto,petr111: jesly chces delat z
mormalni kyvacky mezityp je to jako bys chtel udelat z 555 pareza 550, 70% dilu na mezitypu je
jinych, stejnej je akorad: ram, predni tlumice, bocni madlo, podsedadlovy plechy 3 dilny, spodek
masky,zadni svetylko ale posledni kyvacky mely taky uz jine, svetlo predni je perak. jinac zbytek je
jinej treba v detajlech ale jiny. [pichtlista] 30.05.2008 |
| jestli máte nějaké fotky tak je sem prosím vložte budu rád [petr111] 28.05.2008 |
| Kola sou uplne jiny predni je jako na peraku 160mm ale cely stred je uzsi a zadni stred je uplne
jiny takovy jako hvezdicovy s poklickou, rafky 1,85A*16... mohl bych sem dat i naky fotky
zrovna mezityp renovuji. [Ja] 28.05.2008 |
| opravdu nikdo nic víc neví?? [petr111] 28.05.2008 |
| zdarec,zadní střed je o něco delší jak na péráku. [švinda] 27.05.2008 |
|
|