MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315895 příspěvků |8163 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 13 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 18.4.2024 00:21  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Zdravím všechny mám dotaz ohledně půlbubnových kývaček 250/353 a 350/354.Zajímá mě jaká zde byla použita kola konkrétně to jestli jsou bubny a středy stejné jako na péráku nebo jsou vyrobeny speciálně pro tento typ popřípadě z jakého motocyklu jsou použity?? Pokud máte někdo fotky kol nebo i jiných dílů odlišných od pozdějších kývaček tak budu rád když je sem dáte.Předem všem mockrát děkuji    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Taky myslim, že ten rámeček a sklo k sobě nepatří. Sklo je jak píše Monty pérácký, rámeček kývačkovej.
Občas se spekuluje o tom, jestli první kyvky neměly ještě toto vypouklý sklo. Já tomu moc nevěřim, z fotek z výstav kdy byly poprvé představený veřejnosti je už sklo plošší. Vypouklý je sice vidět na fotkách prototypů, ale tam je i řada jiných odlišných detailů včetně zadního péráckýho světla apod. Viz např. http://www.michalovyzetky .cz/index.php?obsah=archi v&clanek=nova-jawa-cz 150
V každym případě první kývačky měly ještě jinej rámeček bez štelování paraboly (to bylo na hornom krytu), tvuj rámeček je už novější se šroubem nahoře, takže sklo tam bylo určitě jiný...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2011
Odpověď  Já vidím nabouranej rámeček z Kývačky, ve kterým je částečně, nasazený sklo z Péráka - prostě děda složil, co doma našel,aby mohl jezdit.    [Monty]   26.09.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Ještě jedna.    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Když koukám na tu debatu o světlech tak by mě mohl někdo osvětlit co já to mám vůbec za světlo na mojí 353 rok 1957. Původní z téhle motorky není ale toto světlo je jediné co zbylo z dědovi motorky taktéž 250/353 rok asi 56-58,takže by mělo bý nejspíš oroginál na tuto kejvačku,ale posudte sami.    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Odpověď  Tady jsem našel na stránkách obce Brloh nějaký historický fotky, na několika z nich je 250 mezityp :-) http://www.brloh.net/images/brloh1952I/index_2.htm#23    [Meela]   12.04.2009
Odpověď  Pozor- parabola je někdy z mosazi - nevařit,ale nýtovat,stačí malinký nýtek.

Parabola je bud postříbřená,nebo dnes napařená hliníkem. Chrom by v nouzi taky stačil,ale není to ono.    [monty]   24.03.2009
Odpověď  a do jakýho roku se vyráběli 350 s pulbubnama    [venca.kocik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.03.2009
Odpověď  Díky moc Monty.Že to sklo je z ogara, to jsem překvapený.Ale alespoň parabolu mám.Ta pružina je tedy zavěšena do těch direk pod obímkou žárovky.Říkal jsem si na co jsou.Ten plíšel na štelování je zralý na upadnutí, potřeboval by přibodnout.Když ho bodnu parabola se zevnitř opálí v tom místě, ale stejně není nic moc. Nevíte kdo napařuje paraboly?? To asi není normální chrom že?? DĚKUJI    [joska]   24.03.2009
Odpověď  Ta parabola je z mezitypu,sklo je podle mně z Ogara (Jawa 350 typ 12) .

Rámeček na mezityp je specielní,podobný Pérákovýmu,ale z vnitřní strany po boku jsou dva plechy s výřezy šířky asi 3 mm,do kterých zapadnou čepy na parabole.
Dole uprostřed je jedna tažná pružina,jedním koncem těsně pod objímkou na parabole,druhý konec je dole uprostřed na rámečku.

Repliky dělá pan Čilík, www.moto-reno.eu    [monty]   24.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už to pujde.To sklo má o malinko větší vnější průměr než klasika kejva.TAkže kdy by měl někdo foto kompletu tak díky moc. Jawám zdar    [joska]   24.03.2009
Odpověď  nejde mi vložit další foto    [rf]   24.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  sklo    [joska]   24.03.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.Asi jsem u kámoše vypátral parabolu na první kejvačky(se štelováním v masce). Přikládám foto. Vyšťourali jsem i nějaké sklo. Je to pérák?? Nebo tzv \\\"mezityp\\\". Zdá se mi, že má trochu jinou krezbu než pérák. Pro porovnání vypouklosti oproti klasice kejva přikládám foto. Nevíte někdo, jak vypadal rámeček světla k této parabole??Musí tam být nějaké pružinky a pantíky, kde budou chodit ty čepy na parabole.NEmůžu porovnat s pérákem (nevlastním).Kdyby někdo měl takový rámeček :) tak koupím.    [joska]   24.03.2009
Odpověď  ladiči, koukej přidat, ať můžeš na svym nezitypu s prvním teplem vyrazit.. :o)    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ......pro potěchu oka prototipu trocha :)    [Ladic]   12.01.2009
Odpověď  je to z péráka.    [švinda]   10.01.2009
Odpověď  Ahoj.Jsem také majitelem JAWY s půlbubny a po přečtení těchto stránek jsem si pár věcí ověřil a dost mi pomůžou.Moje cesta za vysněnou půlbubnovou 250 začala již dávno,ale né a né ji najít.Tak jsem se to pořád pokoušel něčím nahradit Bizon a 150sátka,ale po nějaké době mi to nedalo a zase mně to chytlo.A taky mám tu krásnou nemoc,že když něco koupím tak už to pak nějak nejde prodat a doufám,že mi to i nadále vydrží.Dnes mi stojí v garáži mimo jiné 1ks 150,2ks 250 a ještě 350 vše na půlbubnech.Vše v podstatě původní,ale jen jedna s TP.A taky jsem se konečně dostal s časem k tomu se jim pověnovat aby byly zase na krasavice.Určitě mi mnoho pomůže to co jsem se dočetl,ale kdyby někdo věděl jaké číslo RAL by se dalo použít na středy kol a ostatní díly lakované to by mi taky pomohlo.S pozdravem Jirka    [Jirka]   07.01.2009
Odpověď  Asi je na kejvacku ale videl sem ho i na perakovi...    [Davv]   28.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [Ladic]   27.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  další...    [Ladic]   27.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  posílám nějaké obrázky z Aukra,zajímá mě váš názor nato přední světlo, je to pérák nebo mezityp?    [Ladic]   27.10.2008
Odpověď  Je to taková ,,SPLÁCANINA" slepená pouze na kšeft. Pozná se to i podle inzerátu : NEJVYSSÍ NABÍDCE......    [MARTIN]   23.10.2008
Odpověď  Ano zahlédl jsem jí v inzerci r.55,s tou podsedlovkou jsem si nebyl tak jistej r54. ucha nahoru to je jasný 55. nevim, ocelové páčky na r.55 bych taky nedával, možná 54. a to jsem to viděl možná tak na nějakém prospektu u mojí moto je zrovna někdo sundal :( Chromované středy kol u kývačky jsem taky ještě neviděl pouze stříbřenka!! dráty a ráfky chrom, rukojetě na řidítkách r.54 byly z měkké černé gumy, 55 nevim. Na r.54 bakelit spinačku a na r.55 bych klidně dal hlinik, měl jsem kdysi 250 r.55 s hlinikem, sklo př. světla by mě taky zajímalo, pérák ale ne.
Jediné co mi v současné době chbí na mou 350 r.54 je podsedlový plech s uchama hore,kolena výfuku,př. světlo a startuju :)) dělám jí do puvodního stavu žádná leštěnka,ale starý motocykl, příjde čas kdy puvodní stav bude cenější než chromované potvory plné replik :)    [Ladic]   21.10.2008
Odpověď  No jasně tak o tom světlu a blatníku jsem věděla jinak ten rok výroby majitel uvádí 1955. Ten benzínový kohout bych až tak moc ,,neřešila " je to přece jenom věc kterou bez problému vyměním a ten filtr to je taky drobnost která aspoň pomůže proti případným nečistotám kdo chce tak jen vymění hadičku to je jeho věc...sedlo mi taky přijde že nejni až tak moc dobrý (teda asi dřív bylo bez tý pásky ne) a taky jsem si myslela že ten přední blatník už by měl mít napsanou SPZ na blatníku nebo to taky takto může být a co ta bakelitová spínačka originál či tam může být i hliníková?    [Janys] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2008
Odpověď  když vidím že sou půlbubnovky v zájmu,mám tu na ní oba blatníky,přední bez lemu,zadní sražené hrany a i s uchem se šrouby nahoru.kdyby byl motor na 350(s mým doplatkem,nebo lišty na prase,nebo jiné věci dle dohody,směnil bych je.korozi nemaj,jen zadní pár direk od bliken(klidně k nepoznání zavařím)    [jaromir-noskov]   20.10.2008
Odpověď  On tam nepatří ani takovýhle benzínový kohout a palivový filtr už vůbec ne.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2008
Odpověď  Ladic,podle čeho poznáš rok výroby té kývačky,že jsi si tak jistý tím světlem.    [Pavel]   20.10.2008
Odpověď  To je pravda ten zadni blatnik je celej s normalni kyvacky viz uchyceni zadniho madla. Este bych chtel poprosit nemate nekdo kontakt kde bych zehnal venec rozety? ten stary bych stocil a navaril tam novy    [Davv]   20.10.2008
Odpověď  Leštěnka sž mě zrak přechází, to zadní světlo tam nemá co dělat, bylo pouze na pár prototypech v 54. , přední světlo taky nepatří ani ten rámeček(má být bez nýtů)    [Ladic]   20.10.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj co říkáte na tuto půlbubnovku a na to pérácký zadní světlo? Našla jsme jí v inzerátech...    [JanysRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2008
Odpověď  Koukněte na http://aukro.cz/item436912405_predni_blatnik_na_moto_jawa_cz.html

Někdo ho tady tenkrát sháněl.....    [Mates]   12.09.2008
Odpověď  jeste prosim vas mohl by mi nekdo dat foto vypletenych kol abych vedel jak je mam plest a fotku nadrze k nalakovani stredniho cerveneho pruhu s rozmery pruhu
dekuji    [Davv]   06.09.2008
Odpověď  tak sem byl dnes na burze v chotusicich a konecne sem sehnal draty do kol na mezityp!!! pak sem jeste koupil predni kola takze sem byl docela uspesnej    [davv]   06.09.2008
Odpověď  Jaromíre, Jaromíre kolikrát Ti to mám říkat s těma zápalkama. Cena sice stoupla na 15.000,- ale motorka za tuto cenu byla na prodej již s komplet zadním kolem. Pokud tvoje IQ nedosahuje hodnoty abyjsi toto pochopil, tak Tě prosím již více se do debaty nezapojoj. Motorka si již svého kupce našla. TAK NEZÁVIĎ. S pozdravem Úspěšný prodejce.    [Radek]   01.08.2008
Odpověď  cena už neplatí.zájem neni přesto cena vystoupla na 15.nějakej zkoušeč.má zajímavou taktiku,když to nikdo nebude chtít,začne jí nabízet za 20.    [jaromir]   30.07.2008
Odpověď  10 000 no jak se to vezme na jednu stranu cena asi dobrá ale z mého pohledu jen pro toho kdo vlastní zadní půlbubnové kolo protože to bude asi velký problém sehnat no a ten zadní tlumič ten by se sehnat asi ještě dal. Tot můj názor. Si jen říkám že jsem tu svojí 350 sehnala teda docela dobře a jsem za to ráda :o)    [Janys] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2008
Odpověď  Myslím,že cena 10tis.je hodně slušná,kdybych už jednu neměl,tak bych sijí vzal.    [Petr]   25.07.2008
Odpověď  Nevíte někdo jakou hodnotu má tato JAWA 1955 půlbuben? je bez zadního kola. Nechal bych jí tak za 10tis.Kč Ležela ve stodole,motor jsem zprovoznil a dobíjí.Děkuji
Viz odkaz:
http://www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/193491-250-353-pulbubnova.html    [Martas]   22.07.2008
Odpověď  Kolega mi říkal,že je možno si zadní náboj pro půlbubnovou 250 a 350 udělat ze středu z péráka a použít věnce(ty plechové ve kterých drží špice) z půlbubnu z jawy150,nějak to prý převařit,přelisovat nebo tak nějak,nevíte o tom někdo náhodou něco?    [majstro]   20.07.2008
Odpověď  No mně stojánek připadá jako odlitek,svařovaný jsem viděl hodně u čz typ 352    [Monty]   19.07.2008
Odpověď  Vsimete si aji kovovyho lakovanyho stojanku.    [ja]   19.07.2008
Odpověď  Tohle pérácký zadní světlo jsem viděl pouze na jednom prospektu,možná byl namalovaný podle stejného prototypu,který je na této fotce.(všimněte si přední SPZ na blatníku)    [Monty]   19.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobře tak si tedy seženu pérácký světlo a bude to OK jo :o)
a ještě mě zaujala tato fotografie hlavně to zadní světlo a tak se chci zeptat jestli tam někdo takový světlo má???    [JanysRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2008
Odpověď  Ja jsem koupil normalne sklo na peraka...    [ja]   19.07.2008
Odpověď  Já jsem se nikdy nesetkal s jiným,než Péráckým nebo Kývačkovým - v manuálu je řez světlem,kde je Pérákový sklo,ale to ještě neznamená,ž eje někdy montovali. Ne své půlbubnovce mám Pérákový sklo na originálním mezitypovým rámečku ,vypadá to prostě zajímavěji.    [Monty]   18.07.2008
Odpověď  hmmm nikdo se ktomu nemá :o(    [JanysRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2008
Odpověď  Jak tak koukám, tak každý si to svoje přední sklo pěkně tají. Nebo mají všichni na mezitypu to co mám já? Proč sem někdo z majitelů mezitypu 353, 354 nedá foto skla?
Díky    [Pepa]   18.07.2008
Odpověď  Nevíte jak je to stim předním sklem? Jestli tam má být to ja sem dal na fotce Pepa nebo tam má být jiný? J8 tam mám totiž úplně stejný :o/    [JanysRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2008
Odpověď  Včera jsem rozplétal zadní pulbuben na 353/354 a přídám rozměry drátů 165x3mmm a 160x3mm a vyosení ráfku bylo myslim 40mm a u rozety 15mm,nevim kde dráty sehnat asi až na burze :))    [ladic]   16.07.2008
Odpověď  Ráfky přece mají obě stejné - "malá" i "velká" - bavíme se o středech kol,a ty jsou rozdílný.    [Monty]   15.07.2008
Odpověď  Takže průměr kola 43cm a šířka ráfku 6,8cm je malá kývačka 352??    [Pepa]   14.07.2008
Odpověď  Byl jsem vyzván,proto odpovídám - tohle je kolo z "malé" půlbubnovky typ 351,352. Je úplně jiný,osa je 15 mm(na velké 17 mm) a má pouze 10 zubů.    [Monty]   14.07.2008
Odpověď  Tento střed je z půlbubnové kývačky, ale z malé např. JAWA ČZ 150.    [Lukáš]   13.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ad Monty:
Tento střed je teda z čeho? Měl jsem za to, že to je půlbubnová kývačka... Poradí někdo?    [Bafy]   13.07.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro jistotu sem dávám foto toho skla - je toto to původní nebo to je už novější provedení? Pokud to není original, může sem někdo dát original sklo?    [Pepa]   13.07.2008
Odpověď  Pepa - ahoj když máš doma tolik předních světel nechtěl bys mi jedno prodat mě by se docela šiklo na mojí 350 :o)    [JanysRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2008
Odpověď  Na "velké" (250,350) půlbubnovce je tento tisícihran stejný s pérákem,taky rozeta je stejná jako Pérácká    [Monty]   13.07.2008
Odpověď  Zdravim,
může sem dát někdo foto zadního kola - konkrétně tisícihranu pro nasazení rozety? Díky moc    [Bafy]   13.07.2008
Odpověď  Ahoj,
mám 250 typ 353 rok 1954.
Když to vezmu od předu do zadu:
- blatník bez lemu,
- klakson tvaru kopretinky,
- štítek železný s číslem stroje, rokem výroby, obsahem válců, váhou stroje
- přední kolo půlbubnové, ráfek chrom, štít a buben stříbřenka
- horní maska na rok 1954 je odlišná od roku 1956! Měnil jsem původní - majitel do
ní udělal dvě díry, tak jsem tam chtěl dát kloudnou a ona tam nepasuje (takže tu
s dírama zítra vezu na zapájení)
- tachometr s černým podkladem do 140km/hod a logem java-ČZ, pod ním kruh s
písmenem T
- přední sklo není pérácké je míň vystouplé (mám doma navíc cca 3-4ks těchto skel
original zabalené).
- přepínač světel chromovaný
- páčky hliníkové
- víčko nádrže chromované
- spínačka bakelitová
- bakelitová indukční cívka
- benzínový kohout kulatý s páčkou tvaru tyčky (viz. katalogy ND)
- motor dvoupákový
- otevřené sání
- přední stupačky kulaté
- stojánek hliníkový,
- kaslíky na "šroubovák"
- sedlo tvaru kytary, na prostředku bez pásky za kterou se držel spolujezdec
- tlumiče staré provedení
- zadní půlbubnové kolo
- výfuky rybiny (jiné než pérácké)
- zadní blatník (částčně bez lemu)
- kryt zadního světla bez lemu (90%kývaček má s lemem nebo plastové - originál
se obtížně shání).

Pokud jsem na něco zapoměl, jistě mě doplníte. Sháním ten plech co spojuje podsedlové plechy (sříbrný klínek). Omylem jsem si ho odvezl ze železem do šrotu. Kdyžtak se ozvěte na e-mail.
Dík    [Pepa]   12.07.2008
Odpověď  No videl jsem v poslední době několik zadních půlbubnových kol a všechny byly asi ty malé,výstup na rozetu s asi 10zuby,ty větší by ůdajně mely mít myslím 16 jako pérák,ale jěště jsem ho na vlasní oči neviděl.jak je možné že se všude vyskytují ty menší,to jich bylo vyrobeno o tolik víc?    [martas]   04.07.2008
Odpověď  Zdravím, rozdíly jsou především v rozněrech bubnů (rozměry jsou od oka, nějaký čas jsem to neměřil) 150-145mm, 250/350-165mm, různá šířka středů a samozřejmě rozdílný počet zubů zadní náby (co zapadají dorozety).    [500ohc]   01.07.2008
Odpověď  zdravím zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi půlbubnovými koly na Jawě 125-150/351-352 a na Jawě 250-350/353-354??Děkuji za odpovědi    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2008
Odpověď  Rozeta je stejná,brzdové pakny taky,ale štít je jiný(drží na něm kryt řetězu),štít mám na prodej repliku,střed bude možná jeden originál,napište maila na montyjawa@seznam.cz    [monty]   06.06.2008
Odpověď  Zdravím,chybí mi zadní půlbubnové kolo komplet s rozetou a brzdou,někdo přede mnou tam namontoval celobubnové.Chtěl jsem se zeptat,jestli ho někdo nemáte navíc,jestli je rozeta s brzdou stejná z posledního péráka a jestli by se případně dal sehnat samotný střed kola?Předem díky za odpovědi.    [petřík]   06.06.2008
Odpověď  na mezitypa tu oba blatníky mám,nezkroucený,netuněný,jen pár direk navíc,snadno zavařit,nebo i klidně zavařím.vyměnil bych je za jiné nd,foto pošlu.a ještě tu mám yz mezitypa tlumiče,bez nalévacích šroubků,a měli určitě vršek ve stříbřence a spodek v chromu.    [jaromir]   05.06.2008
Odpověď  Já ,tam mám bakelitovou s logem Zbrojovky ,chtěl jsem jí tenkrát prodat ,protože jsem si myslel ,že není originál a ono je , dost lidí mě to potvrdilo ,dávaly je tam ,mám rok 54 konec 353.    [PILNÍK]   05.06.2008
Odpověď  Rekl bych ze byly z peraka.    [Ja]   05.06.2008
Odpověď  Nevíte někdo jak to bylo s ampermetry, jestli měly v logu už jawa/čz nebo byly taky převzaty z péráka?    [Mára]   05.06.2008
Odpověď  Tak fotky tech kol sem uz davat nemusim mam uplne stejny. Jeste k tomu sedlu bych rekl ze je taky odlisne tim paskem uprostred mezityp ho tam mit nema alspon sem ho tam nevidel a normalni kyvacka ano viz prirucka.
Me bohuzel take nake dily chybi predni a zadni blatnik nemam origo tak se ho pokusim casem sehnat a jeste mi chybi tachometr.    [ja]   05.06.2008
Odpověď  Lukáš: Tyto hlavy mají dvě vodorovná žebra a nízké hlavy, tak by měly být origo, jelikož od roku 1957 začly osazovat hlavy bez jednoho vodorovného žebra s vyššími žebry? Také mají spalovací prostor dost podobný jako pérácké hlavy, jen mají jiné dosedací plochy k válci.    [Mára]   05.06.2008
Odpověď  Tlumiče jsou stejné.    [Lukáš]   05.06.2008
Odpověď  nemela 150 a 353,354 zadni tlumice stejne?    [pichtlista]   05.06.2008
Odpověď  ted jsem koukal ze stejnej je na jawe-cz 150.. takze asi omyl..    [one]   05.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste jedno foto.    [one]   05.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  ahoj, mam doma tenhle tlumic, pripada mi ze by mohl byt z te pulbubnove kyvacky. nebo by mohl byt i na jinou kyvacku 350? jen chci vedet z ceho presne je?    [one]   05.06.2008
Odpověď  Máro ty hlavy na Tvém motoru nejsou originál, tyto hlavy se montovaly od modelu 1957.    [Lukáš]   04.06.2008
Odpověď  Takže co se týče štítků, vyobrazený malý štítek se používal v letech 1954 až 55. V roce 1955 se začli používat velké štítky s jedním výr. číslem. Až v roce 1957 štítky s rozdílně číslovaným rámem a motorem.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2008
Odpověď  tak se opravují číslo motorů,tam nedávaly na štítek. Pilník.    [PILNÍK]   04.06.2008
Odpověď  Ten rám ,byl postupem času vyměněn je tam to N ,což je náhrádní a ten štítek je s půlbubnové kývačky 250 ,nedávaly tam ze začatku číslo rámu do nějakého roku, myslím do 57 Pilník    [PILNÍK]   04.06.2008
Odpověď  pichtlista: jasan, mrknu na tu fotku. na štítek tuším do roku 1955(možná i částečně v roce 56) se psalo pouze číslo stroje, které zahrnovalo číslo rámu i motoru, protože byly tato čísla stejná. stejné číslování motoru i rámu probíhalo(a ted mě opravte pokud to není pravda) až do roku 1958?    [Mára]   04.06.2008
Odpověď  mara: staci se podivat na tu fotku jak sem psal kdo najde ty rozdily, jinak fotka v plne kvalite to je ten odkaz akorad je potreba tomu dat chvilku cas pak se obeji chcete stahnout soubor    [pichtlista]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  a este stitek, nevite nekdo coto je za stitek kdyz tam neni cislo ramu?    [pichtlista]   04.06.2008
Odpověď  Viděl jsem také, že některé kusy neměly na zadním madle navařené packy pro uchycení k blatníku...    [Mára]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak sem vyfotil cislo ramu mezitypu co renovujem    [pichtlista]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna-na zadním kole je vídět stříbření    [Mára]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kryt karbce    [Mára]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor    [Mára]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto předního blatníku    [Mára]   04.06.2008
Odpověď  Také nejsem velikým zastáncem té myšlenky, že na motorku dali to, co jim přišlo pod ruce- to by po tom vyjížděli z fabriky bastly a ne motorky s typovým a podtypovým označením. Nejde mi ale bohužel do hlavy to, že tam mám ten blatník s úchyty pro plechovou SPZ, které byly u nás již několik let před uvedením 354 zakázáné. Např. ČZ 15OC měly tyto plech. SPZ přimontovány z tohoto důvodu po stranách blatníku... Tyto blatníky s úchyty se objevili i na strojích s celonábojovými koly z roku 1955-56, tudíž je možné, že jde o staré zásoby? Je to ale opět jen pouhá domněnka.
Co se týče předního světla, tak rámeček by měl jít použít z péráka, ale sklo s parabolou byli již jiné než u pozdějších kývaček. Sehnal jsem světlo z jawy/čž 150/352, která má rámeček také bez štelování, ale nejsem si jistý, zda-li byla tato světla stejná i na velké kývačce a tudíž záměnná?
Chtěl bych poprosit majitele půlbubnových 354, jestli by mi mohli poslat nějaké fotky s infem(výr. číslo, rok výroby...) na můj mail. Chtěl bych zevidovat dochovaný počet. děkuji jawa350.361@seznam.cz    [Mára]   04.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď   http://www.iskladka.cz/download.php?file=1212598164_p6040059.jpg
Kdo najde 8 rozdilu at vypise na levo je mezitypovy.    [pichtlista]   04.06.2008
Odpověď  Máro,přečetl jsem si Tvé příspěvky a asi v 90 % máš pravdu,ale kde bereš tu jistotu a s Tebou mnoho dalších,když tvrdíte,že tam dali to co jim přišlo pod ruku,ale to je veliký omyl a veliká nepravda.Sám jsem v továrně Jawa pracoval na celkem dost významném místě,ale že by si někdo dovolil zaměnit některé součástky beze změn technické rozpisky,tak to nebylo možné ani za bolševika.Byly vždy přesné pravidla k danému typu a ty se kontrolovali a nešli jen tak změnit.Nedej na to co kdo říkal,ale co je na papíře,tak je to správné a platí to i pro to tak zkoušené oškrabování barev.
Z toho důvodu byly motocykly značeny např:354/00/02 a ty poslední čísla znamenaly přesně odlišnosti dle přání odběratele,neb technické změny a určovali i způsob lakování a chromování vč.leštění,které někteří krytyzujete,ale v mnoha případech pravdu nemáte.    [v.]   04.06.2008
Odpověď  Vím, že to sem přímo nepatří, tak doufám, že mě neukamenujete. Už dlouho sháním jawu 350/354 s půlbubnama a rybinama, kdyby jste se jí někdo chtěl zbavit, nebo o někom víte, budu moc rád. Nejsem sběratel, jen chci mít jednoho pěkného veterána v garáži pro potěšení.    [jtaky]   03.06.2008
Odpověď  Myslím,že to s předním světlem nebude až takový problém - alespom rámeček nabízel na Kladně pan Čilík z www.moto-reno.eu. Sklo je snad stejné jako na kejvačce,ne?    [Monty]   03.06.2008
Odpověď  Přední světlo je skutečně jiné, atypické oproti péráckému, ale dnes ho sehnat je asi nadlidský úkol(sám jej nemám a nahradím ho péráckým). Páčky spojky a přední brzdy by měly být ocelové lisované, jako byly na péráku, ale zda se osazovaly z počátku výroby či v celém průběhu výroby si netroufám ríci. Hlavy válců jsou s dvojitým vodorovným žebrováním a nízkými hlavami, karburátor včetně krytu je převzat taktéž z péráka. Spojkové víko i víko zapalování jsou bez znaku a boky jsou "neopracované" jako na pozdějsích víkách, které byly již "vyleštěné". Stojan na mém kousku byl již hliníkový, ale první kusy měly stojany železné atypické. Zadní tlumiče mají obě krytky celochromované a co mám doložené, tk byly asi 3 typy, které se od sebe lišily výpustnými nápustnými šrouby. zadní světlo by mělo být u prvních kusů bez prolisu mezi oběma sklíčky a obě sklíčka by měla být stejně úzká.    [Mára]   03.06.2008
Odpověď  Zdravím. Přidám také své poznatky ohledně půlbubnových 354. Jednu z nich vlastním( výr. číslo 00612O), je až na pár dílů kompletní a původní... Celkem těchto kývaček typu 354 bylo vyrobeno necelých 7000ks(čerpáno dle katalogu na provoz a údrbu z roku 1955). Má kývačka má stříbrně lakované tyto díly- boky nádrže(není pod nimi chrom), ráfky, přední i zadní střed, poklička,jaké byly původně dráty bohužel nevím, jelikož jsou už orezlé) prostřední plech podsedlových plechů. Podle mého "bádání", se od nezjištěného výr. čísla již v roce 55 přešlo na motory s jednopákou a půlbubny(toto zhřejmě vzešlo z typu 02, který byl určen pro vývoz a měl již jednopáku a podle mé doměnky, se později přešlo na jednopáku i pro domácí trh se zachováním půlbubnů- jde ale opravdu o mou domněnku) Kolega, který vlastní taktéž půlbubnovou 354ku s o něco všším výr. číslem má již taktéž jednopáku. Moje motorka je od prvního majitele, který tvrdil, že na motoru není jediného zásahu. Přední blatník je skutečně bez předního pertlu. Můj má ještě úchyty na plechovou SPZ(v té době byly ale plechové SPZ z důvodu bezpečnoti zakázány a používali se pouze pro vývoz, ale zhřejmě motorky pro domácí trh osazovali tím, co jim přišlo pod ruku. Zadní blatník má v jednom místě pertl přerušen a první kusy neměly zadní odrazku pod světlem. Tachometry se z počátku dávali s černým podkladem, které později nahradily tachomtry s podkladem bílým, který je častěji nyní k vidění.    [Mára]   03.06.2008
Odpověď  Jo jo nádrž mám chromovanou, tak to ostatní dám asi taky do chromu, ale až budu mít po brigádě tet jsem bohužel bez peněz :o)    [Janys]   02.06.2008
Odpověď  tak to tedy nevim ale my sme od nej braly vzdy nej ravky a spice a pletly sme si je sami a nechavaly cenrovat sou i na 350 ze side a nic nepreska drzi krasne, ty kola skuste to oskrabnou ale ta barva natom vypada ze se celkem pekne nastrikana takze to bude i pod tim dobre pripravene tak asi tam bude jen zaklad a kov, jesly je nadrz chromovana udelal bych kola a zadni tlumice take chromovane    [pichtlista]   02.06.2008
Odpověď  Jo s panem Hadrávkem jsem už mluvila a říkal že je vtom rozdíl, s novýma rávkama a drátama počítám. Spíš mi jde o to jaký to mělo bejt v originálu jestli stříkaný a nebo chromovaný..zkusim trochu oškrabat tu stříbřenku a podívat se nato. Jinak by mě zajímalo jakou máte zkušenost s panem Hadrávkem od kamaráda jsem slyšela že si tam nechal vypléct kola a pak že mu praskaly...??    [Janys]   02.06.2008
Odpověď  nachromovat to pude ale tim stylem te to rozpletes nechas si u pana hadravka udelat spice a ravky na miru sou jine jak na normalni kyvacce bubny nachromujes a ravky spice nove, jinak koukam ze nemas kryt retezu ja sem na tu strycovu napasoval kryt retezu z kyvacky 58 rok tazle sou asi stejne    [pichtlista]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě zadní...    [Janys]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  jj díky moc....já mám kola natřený stříbřenkou (tak jsem to už koupila) a nejsem si jistá jestli půjdou ještě nachromovat...přikládám foto :o)    [Janys]   02.06.2008
Odpověď  to nevim a co sme lakovaly stribrne dily tak nato znamy co se tim zabival koupil stribrenku ktera ma by presne jako original zitra napisu cislo.    [pichtlista]   02.06.2008
Odpověď  pichtlista: jj díky a lakovaný to bylo čím??    [Janys]   02.06.2008
Odpověď  Já měl na všech mezitypech (dráty, ráfky, středy, poklička) chrom, rozetu a štít stříbřenka. Jinak s tou spínačkou a víčkem bych se přiklonil ještě k bakelitu. Ty fotky kol, co jsem přiložil jsou pouze ilustrační - pod stříbřenkou je chrom. Ovšem nevylučuji, že se expedovala lidová verze se stříbrnou nádrží a koly...(mám ověřené, že se v roce 1955 vyráběly lidové celonábojovky)    [500ohc]   02.06.2008
Odpověď  Janys: co bylo na tomto mezitypu z 54 roku tak sem to studival a byla tam chromovane ravky a spise bubny byly lakovany i klice byly lakovany ale strejda porucil vse pude do chromu, jinak zadni tlumice mam taky sou docela vymakany to se tyce dolivani jak budou fungovat se uvidi.    [pichtlista]   02.06.2008
Odpověď  Ahoj chtěla bych se zeptat jestli mám být opravdu na mezitypu z r. 55 bakelitová spínačka + víčko a jaké mají být ty půlbubny jestly chromovaný nebo ne??    [Janys]   02.06.2008
Odpověď  Akorát ty tlumiče mají být celochromované.    [Lukáš]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady je ještě jedno foto z.blatníku půlbubnový kejvy bez pertlu dokola a s uchem co má packy směrem nahoru,a první typ tlumičů.byla opravdu vymazlená když sem jí přivez.    [jaromír]   02.06.2008
Odpověď  TO pichtlista: světlo není stejné jako na péráku. První kývačky měli naprosto atypycká světla, bez "štelovacího" šroubu jako pérák, ale už né s tolik vypouklým sklem. Jinak i první kývačky s již celonábojovými brzdami měli dvoupákový motor. Měl jsem v ruce již 3 kusy těchto kývaček od prvího majitele (všechno 250) r.v. 1955 a všechny měly již celonábojové brzdy a dvoupákový motor. Dnes to bohužel funguje tak, že každá splácanina ja vydávána za VÝVOZOVÝ TYP.    [Lukáš]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  přední    [500ohc]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, jelikož jsem taky majitelem 350 mezitypu,tak přispěju svou troškou do mlýna. Změna kol proběhla už někde v roce 1955, jelikož stroj který jsem vlastnil po prvním majiteli (nikdy nepředělávaný) číslo rámu:025394 měl již kola celonábojová, a jednopákový motor. Jinak vše sedí jak píše pichtlista. a s kývačkou z 57 a 58 nemá mezitip shodné prakticky nic-jen (sedlo, podsedlová konstrukce, podblatník, plechy kolem motoru do cca 1957, kastlíky - cca do 1959, rám cca do 1958, nádrž, spodní a vrchní brejle, spodní maska a řidítka, stojan, držáky motoru, držák houkačky) to jest asi vše v kostce. Pokud máš pichtlisto zájem o orig. přední blatník tak se ozvi na mail-jeden tu mám navíc není nic moc, ale vyklepat se dá...zkorodovaný není.
vkládám foto kol.    [500ohc]   02.06.2008
Odpověď  Nevím co je pravý mezityp,nejspíš zezačátku udělali pár set motorek s několika odlišnými díly,protože jiné neměli,ve veškeré literatuře(a že jsem jí o kyvačce viděl dost),je uváděno představení 353 v 53.,začátek výroby 54,hned zezačátku to uváděli jako kývačku-nikde žádná zmínka o mezitypu,první moderniazace v 56.-změna brzd atd.Jako mezityp je uváděn např. model 352-kyvačka 150-a to proto že bylo počítáno s krátkým obdobím výroby,než budou mít motor 175.    [mar.dr]   02.06.2008
Odpověď  jo aha tak to jo    [petr111] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2008
Odpověď  jojo svetlo je koupene cele na peraka, kola sem nevyfotil sou na chromu, hlavy maji 2 vodorovne zebra pozdejsi kyvacky maji 1    [pichtlista]   02.06.2008
Odpověď  pichtlista:A ještě jaké tam máš sklo v předním světle?? Jako na péráku?    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2008
Odpověď  pichtlista:Díky za fotky jo a nemohl by si vyfotit ještě ty kola?? Ty hlavy mi přijdou stejné jako na pozdějších 350/354    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  spinacka vicko nadrze a stelovak predniho svetla by mel byt plastovy podle montyho.    [pichtlista]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadni blatnik je rozdil v lemu a v zadu kousek lemu chibi jako u peraka taky mel ostrou hranu, a predni blatnik ten bouzel nemam ale ten nema ve predu lem vubec.    [pichtlista]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  takto by mel vypadat mezitypovy motor zapalko z 18 a taktez hlavy a karbec samozrejme 2 paka    [pichtlista]   02.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak uz se mi podarilo poridit nejake fotky, zde je rozdil ve vrchnim dilu masky ten tachometr je original motntoval se na prvni kyvacky,
mar.dr: je jasny ze kyvacka v roce 55 uz nemela vse co mezityp ja mluvim o pravem mezitypu, toto je to 496 vyrobena motorka.    [pichtlista]   02.06.2008
Odpověď  Nedá mi to abych nezareagoval,o tzv. mezitypech koluje spoustu mýtů,především kromě těch půlbubnů mají třeba proti modelu 56-58 jen pár malých odlišností(přední a zadní světlo z péráka apod).Ale hlavné spoustu lidí mi tvrdilo,že půlbubny měly pouze dvojpákový motor shodný s pérákem,což je nesmysl-mám doma pár dobových fotografií,kde je 250 i 350 s půlbubny a jednopákovým motorem.Nepleťte si Jawu s japoncema,aby byli schopni předělat z roku na rok celou motorku,byli rádi když byli schopni udělat pár vylepšení.    [mar.dr]   31.05.2008
Odpověď  OK, behem dneska nafotim a vecir se pokusim dat na net    [pichtlista]   31.05.2008
Odpověď  Dobře budu rád když sem nějaké fotky vložíš    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2008
Odpověď  Ja: taky renovuji mezityp :-), taky se pokusim dodat nejake to foto,petr111: jesly chces delat z mormalni kyvacky mezityp je to jako bys chtel udelat z 555 pareza 550, 70% dilu na mezitypu je jinych, stejnej je akorad: ram, predni tlumice, bocni madlo, podsedadlovy plechy 3 dilny, spodek masky,zadni svetylko ale posledni kyvacky mely taky uz jine, svetlo predni je perak. jinac zbytek je jinej treba v detajlech ale jiny.    [pichtlista]   30.05.2008
Odpověď  jestli máte nějaké fotky tak je sem prosím vložte budu rád    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2008
Odpověď  Kola sou uplne jiny predni je jako na peraku 160mm ale cely stred je uzsi a zadni stred je uplne jiny takovy jako hvezdicovy s poklickou, rafky 1,85A*16...
mohl bych sem dat i naky fotky zrovna mezityp renovuji.    [Ja]   28.05.2008
Odpověď  opravdu nikdo nic víc neví??    [petr111Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2008
Odpověď  zdarec,zadní střed je o něco delší jak na péráku.    [švinda]   27.05.2008
 Přidat odpověď   (128) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006