 Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a kam byli
urcene? [Honza] 15.06.2006 Přidat odpověď |
|  Motocykly model 1956-1957 (oko na rámu, víka bez znaků, štelování sklonu už v rámečku , klaxon,...) v různých barvách,..včetně dvouodstínu. [dolin1] 17.01.2023 |
| Martik, dej jí technicky do původního stavu a hoď na ní barvu jakou měl tatík. O nic nejde, naopak. Budeš ji mít v barvě jako on a o to tu kráčí... o vzpomínku. Jinak nic neřeš. Kývaček podle šablony je milion. A když jí dáš ten "epesní" kšiltík na světlo, tak bude super. Můj tatík si ve dvaceti postavil solo BMW R 12 s brašnami z Harleye, nechal ušít jednosic s třásněmi, tmavě modrou barvu s ručně udělanými zlatými linkami, chromovaným kšiltíkem na světle(!), kratším úzkým blatníkem kopírujícím kolo a přišroubovaným emblémem atd. No, prostě z dnešního pohledu zarytého puristy hrůza, ale kéž bych jí měl. Vypadala úžasně a taky tak jela... Srát na konvence, tak to kdysi mladí chtěli. Dnes si každý může vybrat nový motocykl podle svého vkusu a peněženky. -:( [J] 21.03.2020 |
| rekl bych ze na 99 procent se varianta modro seda v tomhle roce nedelala [free] 21.03.2020 |
| Děkuji za reakce. Ve všem máte pravdu a já to vím. Nehodlám dělat z motocyklu z roku 62 ročník starší. Špatně jsem se vyjádřil. Chci udělat pouze barevnou variantu šedo modrá s chromovanou nádrží. Právě mi šlo jen o to zdali v roce 62 mohla mít pravděpodobně jedna z posledních kývaček níže uvedené věci. O zadním světle jsem si to myslel, o hrazdě taky, jen jsem myslel, zdali třeba na posledních kývačkách už nebyla lavice, právě proto, abych nic nebastlil. Jak budu na druhém pc, kde mám ještě další fotky té kývačky, kterou jsem před pár lety pořídil, tak to sem dám. Děkuji M. [Martik93] 21.03.2020 |
| martik to ses trochu sekl rok 62 uz ma zavreny sani doutniky misto rybyn spinacku v masce jina nadrz a spoustu dalsich zmen prakicky uz to je dost odlisna motorka.ta dobova foto je klasicka kejva s doutnikama spinackou v nadrzi atd takze bud postavis poctivej rok 62 stim ze to bude odpovidat nebo to prebastlis na rybinovou kejvu ale pak musis sehnat polovinu dilu jinych nez mas na tom 62 roce rozdily jsou k nastudovani zde http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html [free] 21.03.2020 |
| A to na prvni fotce je kyvacka, i podle krytu náhonu tachometru-panelka nema na rámu ze predu závity, takze musi mit držák náhonu chycenej za horní sroub drzaku motoru, coz je na fotce videt, ze nema. [Carlos] 21.03.2020 |
| No v roce 1962 se objevily prvni panelky 354/06, jeste na kyvackovych kolech. Sam mam takovou, taky sedomodrou. Na tech uz byla lavice. Na prvni fotce se ale zda, ze to je jeste kyvacka, i na fotce to vypada, ze sedlo je kytara. Na kyvacky se lavice nedavala, protoze lavice se zamyka ma zamek, ktery na kyvackovym rámu nebyl, zato mely vlastni zamek kastliky. Na panelce se zamykalo sedlo a kastliky byly na pruznej plisek. Casto se pozdeji kastliky měnily za panelkovy, nebot puvodni byly prozrany (hlavne ten od baterky), klidne pak nekdo prohodil i sedlo (taky docela casto prorezlo). Hrazda je beznej dobovej tuning, byl dost popularni. Svetlo je z cezety [Carlos] 21.03.2020 |
|  Ještě druhé foto [Martik93] 21.03.2020 |
|  Ahoj přátelé, pracuji na 354, aby vypadala jako měl můj tatík - šedomodrá. Jeho se už bohužel dnes na nic nezeptám. Dle info od mamky ji kupoval jako novou. Údajně byla na export, ale měla nějaké lehké poškození, tak ji dali do prodeje u nás. Můj dotaz však zní. Koupil jsem 354 ročník 1962 viz foto. Jde mi o tři rozdíly, které se mi nezdají. 1. mohla se již montovat lavice, 2. zadní světlo mi připadá jako ze sportky a za 3. řidítka s hrazdou jsou asi rovněž ze sportky? viz druhé foto. Všem díky za info M. [Martik93] 21.03.2020 |
| Rybiny obecně jen s otevřeným sáním a končily cca 1958-59 s tzv. chobotem [jawik] 03.08.2018 |
| Na 1956 doutníky jasně nepatří. Navíc tato motorka je jasně vylepšovaná, hrazdový řídítka, blinkrym zadní lampa, přední světlo...... tak klidně i výfuky dal někdo novější. [MOnty] 03.08.2018 |
|  obr. [Cisar.Ondrej] 02.08.2018 |
| Ahoj, koupil jsem normandii 1956 chromovaná nádrž. Co říkáte na původnost výfuků? nevíte kdy se obecně začali objevovat rybiny? [Cisar.Ondrej] 02.08.2018 |
| felix: kdysi byla tvoje tuctová kývačka ze statisíců v každé chalupě, dnes ve vsi o 1000 duších je u původního majitele jen jedna 353 a možná něco v nějakém kurníku a dalších osm různých typů "kývaček" jawa/čz mám já a pracně sháněné několik let. Za to bastlů vidím na srazech a akcích plno, stačí letmý pohled na štítek. [tobis] 12.12.2017 |
| nemám co závidět pindalům co nic na HV nepostavili, na opravdu origo papírech taky cosi vlastním. Pseudohistorici, mlácení do zábradlí bastardů zdar, to fakt nemá cenu řešit. [jawik] 12.12.2017 |
| Tohle nemá cenu řešit. Lidé jsou různí a různý je i jejich pohled na originalitu jakéhokoliv veterána. Někdo i k nejběžnějšímu veteránu přistupuje jako k historickému stroji, chce aby bylo vše jak má být, jiný si seskládá stroj z dílů a replik, pokud mu to k sobě ročníkově nepasuje, nevadí, neřeší to, radši začne vykládat, že to tak ve výrobě bylo-že to tam mrskali a brali co jim přišlo pod ruku, k tomu si pořídí nějaký papíry, historii si třeba vymyslí, když ho motorka omrzí, začne ji prodávat jako špičkově zrenovovaný original. Na blatník např. u péráka dá letopočet 1949, pod cedulkou září novější uchycení předního blatníku na víc šroubů, které v tomhle roce nebylo, na nádrž spínačka z kývačky atd. Nemá cenu, pokud člověk patří do první skupiny se dohadovat s lidmi z druhé skupiny. Prostě byli, jsou a budou. Ztráta času. [PS] 12.12.2017 |
| taky mi prijde ze prehani a betsinou to tvrdi lidi co ty papiry tak zrochu zavidi ... [vana-hb] 11.12.2017 |
| Obdivuji Tě, že to tak prožíváš. Vždyť je to jenom tuctová kývačka, který se vyrobilo statisíce. Kdyby to byl byl nějaký vzácný "veterán", tak budiž. [Felix] 11.12.2017 |
| Na původním stroji vybrousit výrobní číslo a přebouchat ho, no tak to je pro mě prasárna nejhrubšího zrna, to rázem ten stroj ztratí všechno kouzlo co měl, ztrácí svou původnost, výrobní číslo už nic neprozradí ani historii stroje ani nic o tom kdy byl vyroben , úplně ztratí svou původnost, potom už je to jenom soubor dílů. Pak se majitelé takových strojů chlubí jak mají původní doklady a přitom si vyrobili bastarda... Jestli tohle někomu nepřipadá jako prasárna tak vážně nevím jak to okomentovat.... takový lidi páchají podvod sami na sobě... [Katana] 11.12.2017 |
| Záleží na úhlu pohledu každého soudruha. Mně to jako prasárna ani v nejmenším nepřijde... [Felix] 11.12.2017 |
| To už některé ochránce historické původnosti a odpůrce renovací tak nějak nezajímá [panelka] 11.12.2017 |
| Chci se jenom optat na co ty papíry z jiné motorky budou? Jakože přemlátíte čísla a bude to echt veterán? To bych dal přednost veteránským číslům než takové pras..... [Katana] 11.12.2017 |
| A je problém toho ambasadora v dobrém stavu otestovat na HV, papíry budou za 10-15 ne-li víc. [jawik] 10.12.2017 |
| Dobrý den. kolik by byla přibližná cena za TP na Ambasadora ? [Michal Barták] 10.12.2017 |
| zdravím, chtěl bych reagovat na ty papíry na toho ambasadora. mám o ně zájem, mám originál v dobrém stavu bez TP. MOTOTP ozvi se . Jiří 608972577 Nechci tu dělat inzerci, ale kdyby měl někdo kývačku v šedočerné barvě bez dokladů, tak bych tu jedny takové měl. Byla by škoda měnit barvu na tuctovou červenou. [mototp] 07.09.2017 [Jiří] 17.11.2017 |
| Bral bych nějakou původní plechařinu na černošedou,kdyby někdo měl..TP mám:) dík [Smart] 08.09.2017 |
| Tak sem pak napiš kolik lidi je chtelo s odkazem ze mají modrou bez papíru. Tipuju tak 100. [pepa] 07.09.2017 |
| Nechci tu dělat inzerci, ale kdyby měl někdo kývačku v šedočerné barvě bez dokladů, tak bych tu jedny takové měl. Byla by škoda měnit barvu na tuctovou červenou. [mototp] 07.09.2017 |
| Ahoj a dobrý den, rád bych se pozeptal všech priznivců těchto motocyklů zda nemají v technickém průkazu p. Müllera. Rád bych dědovi udělal radost a právě tu jeho motorku dohledal. Tenkrát si ji koupil jako novou a jezdil na ni na vojně a poznal babičku, jistě by mu tato motorka se vzpominkou udělala radost. Nevím jak hledat, v případě velké náhody a mého štěstí prosím o spojení na email petasek1@seznam.cz [Petr ] 19.06.2016 |
| Já jsem 2x chromoval vlastní bandasku u Vepřků, poprve byly problémy když se vrátila s vadou a nakonec poslali úplně jinou, byla ok, prodrbaný čas a poštovné odmítli kompenzovat, druhá bandaska byla ok a tu jsem radši přebral osobně. E-shopy nabízí nádrže tak hledej nejlevnější, někdy je mají i na burzách. [panelka] 09.02.2016 |
| Dìk za názor.Mám ještě dotaz jestli někdo neví kde by se nechala sehnat nachromovaná nádrž za dobrou cenu? [(HS)] 09.02.2016 |
| Když už děláš tu tzv. GO tak bych to udělal pořádně, hrazdy a rychlopal jsou vratné změny to nevadí, chrom na kastlíku a ostatní leštění alà psí gule není můj šálek kávy, hlavně mít chrom tam kde má být a ne se vymlouvat na patinovku [panelka] 09.02.2016 |
| Děkuju za odpověd.Ten světlomet a kontrolky mám už opravené.Loni na podzim jsem se pustil do její generálky.A teď už čekám na díly od lakýrníka.Potom linky a bude se kompletovat.Nechci jí dělat vysloveně originál.Ty hrazdy a rychlopal si tam nechám.No a ty kaslíky už mám taky nově nachromované.Je to motorka po mém tátovi a tak ji nechci moc měnit.Jen mě zajímalo, jestli byla takto orig.Bohužel táty už se nezeptám.Děkuju a jawam zdar :-) [(HS)] 07.02.2016 |
| Dobrý den. Z Vašeho fota jsou zřejmé tyto odlišnosti od originálu: řídítka s hrazdou nepatří na tento model (patří na sportku), světlomet je z automobilu (spartak nebo stará octavia ?) krycí trubky předních tlumičů také nebyly chromovány, kastlíky jsem viděl originál chromované pouze u výroční zlaté kývačky 175 s výrobním číslem 1 000 000. Ptal jste se na chromy, ale nepatří sem další detaily - rychlopal, kontrolky na přední masce ..... Na funkci to ale nemá vliv, jawám zdar :-) [Píst] 06.02.2016 |
|  Zdravím.Pročítám tady toto fórum a zajímalo by mě, jestli tato motorka byla takhle originál. Myslím tím ty chromované kaslíky a ta bilá byla původně něco jako slonová kost.Za odpověď předem děkuji. [HORÁLEK STANISLAV] 03.02.2016 |
| Dík. Asi byly, důkazem jsou ty moje plechy (nic jiného k tomu nemám). Jen jsem na to zatím nikde nenarazil. Mám to starší provedení s uchycením vzadu u stupaček. Ta Sportka je moc pěkná. [pp] 15.11.2015 |
|  ale popravdě nejspíš tato barvná kombinace byla taky. Viz. foto, je to sice ČZta ale je to taky naopak. [L ] 15.11.2015 |
| zkus motorku obrátit, jak přikrývku peřiny a bude to cajk. [L ] 15.11.2015 |
| Mám podsedsedové plechy na 353 odkryté sání modro/béžové (nebo co to je za barvu), ale obráceně než jsem dosud viděl, včetně fotek tady na foru. Tedy, středový plech béžový a boční modré. Máte někdo něco podobného? Díky [pp] 14.11.2015 |
| Ani cizojazyčný štitek ještě automaticky nezmamená, ze jde o vývoz. Sám mám doma moto se štitkem v NJ, AJ a RJ. Všechny stroje jsou od novoty koupeny v mototechně a nikdy zahraničí ani neviděly. [jawarmaniak] 20.09.2015 |
|  Jedině štítek značící vývoz jinak asi nic. [.357] 20.09.2015 |
| myslím že je to číslo formy [felix] 15.09.2015 |
| to vylitý číslo na spodku má každej motor [felix] 15.09.2015 |
| zdravím, lze u absassadrou hovořit o nějaké raritce, kddyž mám origo techničák i s dokladem z mototechny, kde je napsán ambassador? Nejde mi tak o cenu, al espíše o raritku. Setkal jste se někco i s vylitým číslem motoru na spodku - 353-11-xxxxx? [helca.pac] 15.09.2015 |
| To je polský Komar. [longr] 10.09.2015 |
|  lepší by to bylo dár do rubriky mopedy .. Tohle je fotka z videa těsně před zkázou .. Nevíte co je to za stroj podobný Stadionu S22 ? [Honza] 10.09.2015 |
| JEN SLZY ;-.( Mrknite na tohle (tedy s dovolením, pokud to nepůjde, omluva ad ministrovi) - možná by to chtělo samostatnou lubriku ;-.) abychom se popřípadě vzájemně informovali, co kde volá o "záchranu", koneckonců o ničem jiném veteránščina není.https://www.youtube.com/watch?v=g_1jGvh0HV8 [Hobo] 10.09.2015 |
| Ale Honza má pravdu - na nové Jawě už prostě není nic, co ze starých časů zůstat mohlo - a mělo; nová kola (spíše pochybuji, že původní), tlumiče Hadrávek, zpravidla nějaké Chotusice, v horším případě (protože cenou) aukro ... prostě nic, fakt jen to "Hmmm" na krásnou, ale novou mašinu ;-.) Ani za nic nevyměním šrámy a ohnutiny, co mám na své mašině - jdou se mnou už léta, a proto ji mám. Holt, úspěchy si naženu jinde - na původní stav totiž NEMÁ ŽÁDNÁ RENOVACE. Ale píli nelze upřít, je za tím kus velké práce, a tak smekám ... ač nelíbí ;-.( [Hobo] 09.06.2015 |
| tak to jsem rád, že to jde, dík. [martin S.] 18.05.2015 |
| Stojany muzou byt oba dva,jak hlavni,tak bocni.Sam je mam na vsech ctyrech a je to phodlnejsi. [elstrem] 18.05.2015 |
| koukám, že původní stav měl bočák a po renovaci to má už hlavní stojan. Také jsem přemýšlel o bočáku. Chci se zeptat: je možné mít oba stojany,nebo si vzájemně překáží a lze mít jen jeden nebo druhý? jinak motorečka hezká.Ty rezavé kola by už asi leštění nezachránilo.Je hezká po renovaci. [martin S.] 18.05.2015 |
| Moc pěkný!! já nejsem schopen ten svůj šrot dát dohromady:( není čas..ženská..práce..Závidím vám. [Smart] 18.05.2015 |
| Ten Ambassador je po renovaci krásný! Přeji mnoho šťastných kilometrů! P.S.: nenech se rozhodit zarputilými "rozlešťovači" -:) [J] 18.05.2015 |
| Moc pěknej,tak at slouží. [elstrem] 18.05.2015 |
| nemůžu si pomoct ale těm renovovaným motorkám něco chybí .. když se podívám na tu předrenovační, tak mám strašnou chuť ji koupit, vyčistit, rozleštit, povyměňovat škaradé díly .. a když se podívám na tu zrenovovanou, tak si jenom řeknu.. "hmmm".. [Honza] 18.05.2015 |
|  Ambassador před renovací [.357] 18.05.2015 |
|  Ahoj, přidávám svého Ambassadora před a po renovaci [.357] 18.05.2015 |
| Ahoj, někdo další, kdo má některý z těch dílů na prodej prosím? [MORE] 14.04.2015 |
| shodou okolností asi mám jak světýlko tak kryt masky v původní tmavě modré(scháněl jsem černé)Vyměnil bych. Ozvěte se na ma.seduzenáčcentrum.cz [Martin Sed] 08.04.2015 |
|   Zdravím, jen mám prosbu, nemá tu někdo na prodej nebo na výměnu horní kryt předního světla anebo plechový zadní světlo v té původní modré barvě?? Já pořídil teď tuhle krásku a nechci ji hyzdit nově lakovanýma dílama pokud ještě je tak nějak k světu.Je to rok 1959 a minulý majitel (jsem 4.) tam nacpal to panelkové zadní světlo, no a ten horní kryt předního světla je černý, zato původní ještě s viditelnou linkou po dolním okraji. Jinak neorigo mám ještě panelkové sedlo a panelkový rámeček př. světla a chybí kryt karburace, ale to už snad seženu po burzách, díky za každou nabídku MORE [MORE] 07.04.2015 |
| ... kolik si přihodil sám prostřednictvím kamaráda ?-.) Těžko říct, mám úplně stejně zachovalou, dokonce s mílovým tachoGRAFEM, koženými houslemi, rybinami jako zrcadlo a taky má historii (ale koho zajímá, zda nějaký děda ne/žije); už na ní ale 15 let nejezdím. Dala by se udělat zkouška, zda se opět vyšplhá na těch 89 litrů a přijede ten "neúspěšný" přihazovač ;-.) Ale je to blbost, kašlu na to a jdu si rač poslechnout toto, https://www.youtube.com/watch?v=G4zgiK6M3gE [Hobo] 05.04.2015 |
| ... kolik si přihodil sám prostřednictvím kamaráda ?-.) Těžko říct, mám úplně stejně zachovalou, dokonce s mílovým tachoGRAFEM, koženými houslemi, rybinami jako zrcadlo a taky má historii (ale koho zajímá, zda nějaký děda ne/žije); už na ní ale 15 let nejezdím. Dala by se udělat zkouška, zda se opět vyšplhá na těch 89 litrů a přijede ten "neúspěšný" přihazovač ;-.) Ale je to blbost, kašlu na to a jdu si rač poslechnout toto, https://www.youtube.com/watch?v=G4zgiK6M3gE [Hobo] 05.04.2015 |
| To není normální. [kriz] 03.04.2015 |
| Kamarádšoft přihazoval. Tohle by za takovou tuctovku nikdo nedal. [jawarmaniak] 03.04.2015 |
| Nechce se mi věřit že šla za 90.to snad ani není možný.. [Smart] 03.04.2015 |
| Určitě se dělala ve světle modré pro Neckermann na vývoz. Známá je i slonová kost Neckermann. Pár motocyklů pro USA bylo lakováno modrou metalízou. Obecně pro vývoz mohl Motokov zajistit prakticky jakoukoliv barevnou variantu pro menší serie. [jawarmaniak] 30.03.2015 |
|  Zdravím, také přispěji do diskuze s dotazem,zda někdo z Vás neví, zda se dělala panelka i v jiném barevném provedení než červená a černá.Přikládám foto z TP(není orig.jen druhopis), tak nevím zda původní majitel neměnil barvu.Rok 1966.Děkuji za reakce. [dejva] 29.03.2015 |
| jasne desna rarita :-) [Freebiker] 28.03.2015 |
| Doline, hoď sem fotku toho modrýho půlbubna. To mě zajímá. [jawarmaniak] 25.03.2015 |
| Mám také Modro-šedou 354 z roku 60 a některé díly pod šedou barvou vykazují rádoby červený zaklad,či červenou-nasledně přelakovanou zřejme ve fabrice. Výr. čísla sedí-Kdo ví jak to v těch 60 letech v Jawě bouchali,ale jedno je jisté-100krát lépe než je tomu dnes. [Petr] 25.03.2015 |
| [dolin1]:Sice má asi měněný rám ale i tak bych ji bral,je krásně zachovalá.Majitel ji prodá určitě za "raketu". [Smart] 25.03.2015 |
|  Dokonce 354...aktuálně na bozoši. [dolin1] 25.03.2015 |
| to Jára 19.03.2015: takže můj černošedý 250 Ambassador ´58 není úplně originální a bude složenka, když má pouze čisté chromo ráfky ?-.( Mně se tedy pruh ve vyboulenině ráfku velmi líbí, ale nesehnal jsem žádné jiné ráfky, které by byly zachovalé... a s pruhováním. [Hobo] 24.03.2015 |
| Ale v pohodě. Já mám fotky i půlbubnů v tomto provedení. A nešlo by udělat větší fotky s detaily? [Dolin1] 23.03.2015 |
|  Mám zadní blatník z kývačky půlbubna,v ohybu dole má přerušený lem, v tmavě modré barvě,ale bez linek.Na odřených místech prosvítá světle modrá, po jiné barvě ani stopy.Dělala se v této barvě do roku cca 1956 nebo to není původní lak a je to přelakované později? [Rosťa] 22.03.2015 |
| souhlas s dolinem [jawarmaniak] 19.03.2015 |
| Zajímalo by mě z čeho/odkud/od koho se "traduje" že tyto dvoubarevné stroje se dělaly jen v letech 1957 a 1958? Já vlastním stroj z roku 1959 a je také dvoubarevný. Samo jsem viděl ji jiné ročníky a barvy Jawy 250. Navíc máme dom panelu 250/559 a je také dvoubarevná originál. Šedočerná. Navíc se i tyto 559 vyskytují v originál letácích,.... [dolin1] 19.03.2015 |
| Jesti mohu přispěti do tohoto "vlákna",tak můj otec měl koupenou originál modro-šedou kombinaci u Jawa-ČZ 350ccm r.v.1958. Měl jsem ji až do roku 2000,kdy jsem ji odprodal kamarádovi za 4.500kč (vč.dokladů),jelikož jsem potřeboval peníze na koupi Jawa 500 OHC. Barva u tohoto modelu byla:Modrá RAL 5013+Štěrkově šedá RAL 7032.Nádrž byla šedá,se zlatými linkami ve znaku a tak též ráfky,měli modrý pruch uprostřed,lemovaný zlatými linkami.Tento model,se vyráběl v letech 1957-58. Černo-šedá kombinace,byla u Jawa-ČZ 250ccm r.v.1958 a byla použita barva:DOPRAVNÍ ČERNÁ RAL 9017+ŠTĚRKOVĚ ŠEDÁ RAL 7032.Černý byl tak též středový pás na ráfcích! RAL uvádím proto,že dřívější označení barev,již dnes není a používá se toto označení s jiným číslem barvy,nežli tomu bylo dříve. [Jára] 19.03.2015 |
| Kytara a plechové zadní světlo. [T-1000] 18.03.2015 |
| Ahoj můžete mi někdo poradit, na kývačce 250 rok 1959 patří sedlo kytara a zadní světlo plastové? [Mirek] 18.03.2015 |
|  na posledních kývačkách byly už sedla typu lavice. Teďka je na aukru tahle hodně hezká modro šedá. [Honza] 18.03.2015 |
| A co sedlo, to je také původní? Na kývačkách byla přece vždy kytara, nebo mohla být na těch novějších už také lavice? [solf] 18.03.2015 |
|  Taky foto jedné modrošedé s lakovanou nádrží, dle štítku r. 1960, oproti původnímu stavu jenom vyměněna řídítka za hrazďáky. [chlup] 17.03.2015 |
| Já osobně znám víc lakovaných modro šedých, než v chromu. [jawarmaniak] 16.03.2015 |
| Modrošedé sem viděl s chromovanou nádrží. Černošedé jsem viděl jen nádrže v laku. Teda pokud mohu usuzovat, že se jednalo o originální motky. [dolin1] 16.03.2015 |
|  Original tovární modro-šedá /šedo-modrá kombinace; míň jich jistě bylo, ale i tak si z ní lidi klidně udělali traktůrek-soused má tuhle šedo-modrou rozřezanou a použitou na pohon trakturku; mám domluveno, že mi někdy její kousky půjčí, abych si našel odpovídající odstín laku.. [Malken] 15.03.2015 |
| no kolem roku58 byla kryze s materialama tak se daly nadrze lakovany dej si co se ti libi a na co mas finance [Freebiker] 15.03.2015 |
| já osobně ne [jawarmaniak] 15.03.2015 |
| Cavte.Mám doma Jawu 250 Normandiu ale mam problem neviem ci dat chromovat nadrz alebo nie Hm vy by ste dali? [Samuel ] 14.03.2015 |
| Vratím se kté šedomodré150 asi byla dostal se mi do ruky nástavec krytu řetězů v modré barvě,ale celou kýváčku jsem na živo neviděl asi jich bylo málo,čau [Rosta] 30.08.2014 |
| Zelenou barvu potvrzuji ,nebyla to mentolová jako na stadionech,ale dle mého výkladu světle zelený pastel s nádechem do žluta.Známý měl takovouhle 250/353 bohužel v době kdy jsme originalitu neřešili..dále což můžu doložit byla pastelová světle modrá,jiný známý měl panelku 360 automatic v téhle barvě..Dochoval se mi kastlík a držáky stupaček. [Alešx] 29.08.2014 |
| Doplnil bych pro Jawu ještě zelenou . Měl jsem kdysi zadní blatník z velké kývačky ( nebo možná panelky )ve světle zelené , jako byla třeba na Jawetách , Stadionech , Tatranech a pod . Byl i se zlatými linkami a určitě to bylo origo . Bohužel už ho nemám . Někdy před dvaceti lety jsem ho našel na skládce ( to byly časy .. )i s torzem kejvačky , která byla jinak normálně červená . Asi to byl samostatně koupený náhradní díl . [Lukáš V.] 28.08.2014 |
| Dle mých chabých výzkumů ano. V roce 1955 bylo publikováno jedno čb foto (snad si nový majitel nelakoval nové moto hned po zakoupení,..?). Barevné kombinace se dělaly od roku 1954 až do panelek tedy někdy do konce 60tých let. Poměrně rozsáhlou paletu kombinací barev měla Strakonická ČZ a to hlavně kolem let 1965-1968 na svých "kývačkových" typech 450,453,455 a jejich derivátech DeLuxe a Sport (celooranžová, moderá,..Canada, modro šedá, šedo červená a podobně,..). Jawa co vím tak : celobílá, celošedá, šedo-modrá/černá, modrá tmavá, černo/červená a klasika červená + sem tam něco na export v metle. [Dolin1] 27.08.2014 |
| Zdravím, chci se zeptat,zda se ve dvoubarevném provedení šedá/modrá potažmo šedá/černá dělala i jawa-čz 150/352.Viděl jsem takovou v předrenovačním stavu několik let zpátky na burze ve Zloníně,bohužel jsem ji nevyfotil... [Alešx] 27.08.2014 |
| Modro šeda kombinace se tedy dělala od roku 1956 do jakého roku?? Nebo az do ukončení výroby kývaček a přechodu na panelky?? [caja008] 06.06.2014 |
| to Miky Riha- modrý Ambassador - není co renovovat ;-.) mám ji takřka ve stejném stavu; a propos ty výfuky - nějaké jsem viděl vždy, když jsem jel do Chotu nebo na brněnskó Motórtechnu. Hlavně mě na ní baví ta SPZ na předním blatníku ;-.) Já ji koupil už zamalovanou. A musel jsem ji přetáhnout na jiné papíry - původní majitel kterého jsem našel, byl v telefonu sprostý (ač sám je bordelář) a odmítl se nechat zavézt na DI k převodu. Takže jeden stroj, dvoje papíry... [Hobo] 25.03.2014 |
| Ta moje to má. Mám ji po strejdovi, který na ni nejel 25 roků. proto je celkem zachovalá. Po vyčištění karburátoru chytla na třetí šlápnutí i po tolika letech. Jinak benzín i olej dávám do nádrže jako u kývačky. [MikyRiha] 28.02.2014 |
| Tak všechny to nemají, pouze s označením 477/01. A fungovalo to právě velmi dobře a funguje dodnes, jen je potřeba jediná věc, hlídat hladinu oleje v nádržce. [M.L.] 28.02.2014 |
| Nezapomněl . . Tyhle "mrchy" 175/477(olimaster) mají samostatné přimazávání oleje do motoru a to moc dobře nefungovalo. Ve většině se pak míchal benzín s olejem jako u jiných motorek. [radek] 27.02.2014 |
|  ... [MikyRiha] 27.02.2014 |
| Tohle sem sice moc nepatří, ale mám ještě tuhle čz 175, celou originál. Bohužel bez dokladů. Má najeto necelých 10000km. Je pojízdná akorát tam někdo zapomněl nalít olej takže jsou špatné jehly na klice, ale jezdí. [MikyRiha] 27.02.2014 |
| [Honza]: Ta uvodní fotka černošedé 353 je tvá??? je hezky zachovalá! šlo by poslat na mail nějaká fota?? skládám stejnou Díky moc!!!! paja.mach@seznam.cz [Smart] 27.02.2014 |
| [MikyRiha]: moc krásná!! [Smart] 27.02.2014 |
| Jinak je zatím nepojízdná nemám na ni momentálně čas stojí v garáži asi 10 roků. Prošlápnout jde. Má najeto 13450km. Platné doklady v depozitu a dokonce jsem našel po dlouhém hledání i záruční list. Všechny čísla sedí. uvažuji akorát, o sehnání nějakých originál lepším ráfcích a výfukách pokud něco najdu, ale repliky tam nebudu dávat. [MikyRiha] 27.02.2014 |
| paráda, ještě před pár lety by taková motorka byla jen mámětem k opískovaní a k novému laku. Dle mě jsou právě takové motorky klíčem dalšího vývoje veteránů. Zrenovovat se dá cokoliv a pomalu to začíná být nudné koukat po těch brutálně naleštěných - zrenovaných strojích. [Honza] 26.02.2014 |
|  ...... v novém laku je pouze zadní světlo [MikyRiha] 26.02.2014 |
|  ...... [MikyRiha] 26.02.2014 |
|  ..... [MikyRiha] 26.02.2014 |
|  .... [MikyRiha] 26.02.2014 |
|  ... [MikyRiha] 26.02.2014 |
|  Přidávám zde pár fotografií modro šedé kývačky z roku 1959. Sice má špatné chromy na kolech a výfukách, ale renovace by ji určitě hodně znehodnotila. :) [MikyRiha] 26.02.2014 |
| JÁ MYSLIM ŽE ZINEK [Rosta] 24.02.2014 |
| Jakou má mít povrchovou upravu páka zadní brzdy černošedé provedení(rok 58)?? stříbřenka? Díky [Smart] 17.02.2013 |
| to uda: taxis uďál pěknou motorku, ale "je po Ambassadorovi" dokud to nebude v té šedivce zpátky ;-.) Pěkně udělaná, na kolik vyšla v této době reno? Hned jsem si chtěl napsat na Slovensko o jeden plexi štít, fakt to té Tvé sluší, aji uzená rolka na přídi ;-.) = nemáš ji otlačenou od blatníku? Ale trochu jsem hledal v "JAWAmpádí" a ze dvou plexi na různých místech štíplých by šlo složit jedno dobré, asi tak dělené jako mají klasické Harleye. Akorát nevím, čím to spojit,nějakou tu alumíniovou pásku, co má profil, nebo tak něco, díky za nápad, jak to dotáhnout. Ještě jsem neobjevil nic vhodného, aby to taky sneslo ten nápor větru. [Hoboi] 07.01.2013 |
| Zdravím jednu černo-šedou najdete v galerii fa.Autolakovna Elán www.autolakovna-elan.cz Je dělaná přesně podle původních barev. [Míra] 05.01.2013 |
| to: smart - ano ta moje šedá je příliš světlá, origo byla trochu tmavší, ale je to dáno tím, že já jsem vycházel prakticky z nuly, protože jsem neměl žádnej vzorník! Dneska bych ji už lakoval správně, ale to by bylo v současnosti nesmysl! Tak jsem ji tak nechal, stejně se mi takto líbí víc! [uda] 05.01.2013 |
| Je tu ještě někdo kdo lakoval černošedou?? jaký máte názor na tu šedou?? díky [Smart] 04.01.2013 |
| [uda]: moc pěkná!! Ale já si nemužu pomoct,tu šedou máš moc světlou!!! nebo to tak má být???Já mám taky černošedou a chystám se na nový.na původní plechařině je šedá tmavší.A nebo je to tak blbě vidět na té fotce.fakt nevím.jaký jsi dal RAL? [Smart] 26.12.2012 |
| uda. je nádherná [PS] 25.12.2012 |
| V jednoduchosti je elegance. Sikovna motorka. [jirka] 25.12.2012 |
|  a takhle vypadala před renovací! [uda] 25.12.2012 |
|  Zdravím zde všechny! Tato diskuse mě hodně potěšila! Už dva roky jezdím se svojí Jawou 250-353/04 r.v. 1959! Tu jsem koupil v roce 2004 a byla nastříkána celá modrou! Tři roky mě vozila a potom jsem se rozhodl ji zrenovovat! Pod neodborně nastříkanou modrou byla černo-šedá kombinace a tak jsem začal o této kombinaci začal něco zjišťovat, ale nezjistil jsem skoro nic. Tak jsem se držel toho co jsem měl a takhle to dopadlo! Snad se bude líbit! [uda] 25.12.2012 |
| Nic více tam k J-ČZ 250 ani k Ambassadorům není. Jde o článek "Máte na vybranou", vypočítávající vozidla na našem trhu. O každém auto/moto je tam takhle deset řádků. Tenkrát jim na to stačily dvě stránky, i s obrázky... [retromuseum] 10.07.2012 |
| to by me take zajimalo [pepa] 10.07.2012 |
| [retromuseum]: A píše se tam někde proč se černošedé tak říká?? Ten článek je v SM reklamní?? [Smart] 09.07.2012 |
|  Název Ambassador uvádí už Svět motorů v čísle 4/1959. Zjevně tedy jde o dobovou přezdívku. [retromuseum] 09.07.2012 |
| [Kvasky]: Mě právě ta 7032 připadá světlejší než tak jak to má být.to radši 7035. Jinak by jsem ted na OLDTIMER FESTIVALu ve Slavkově a tam byla modro-šedá varianta a ta šedá byla fakt moc světlá,skoro bílá,teda pokud to měla být 7032.Mám jí foto kdyby někdo chtěl. Nebo sám majitel se k té barvě sám vyjádří,jestli to tu občas čte. [Smart] 01.07.2012 |
| Žádným matem či polomatem se nikdy žádné vozidlo nelakovalo, kromě některých vojenských. Zašlý lak se nedá polomatem imitovat, ten "nelesk" polomatu bude nepřirozený. To je můj názor. K odstínům se nevyjadřuji, můj názor na použití odstínů RAL je jednoznačný.... [host] 01.07.2012 |
| 2 Smart: A lesk nebo polomat? 7032 mi přijde hrozně tmavá. To už raději 7035. Mě k tomu seděla 7038víc. Ale zda barva byla úplně lesklá nebo polomatná? Nechá se to nějak zjistit? [Kvasky] 01.07.2012 |
| Jaká správna to nikdo neví.Dělá se to RALem 7032(dle knih?)ale mě zase připadá že víc sedí 7035(je tmavší) podle zbytkového laku co mám.Zatím jsem to neřešil. [Smart] 27.06.2012 |
| Měl bych dotaz ohledně lakování... Jaká správná šedá to je? Podle vzorníku by to odpovídalo RAL 7038. Je to barva lesklá nebo polomat? [Kvasky] 27.06.2012 |
| A ještě jeden dotaz, né že bych chtěl zaplevelit rubriku tomu, kdo si ji založil, ale už tu má pár lidí automatické odpovědi, tak je to rychlejší - tedy se omlouvám autorovi tématu. Mám dotaz ohledně té klasické čelní revmatiky s alu mřížkou - seděla by z kývačky 250/350 na kývačku 175? Je to pro mě zásadní, ale porovnat vyzkoušet to nemůžu, bo nemám k dispozici, jde mně právě o tu záměnu. Děkuju za zprávu, jestli o tom někdo máte tucha. [Hobo] 15.06.2012 |
| Takže stroj De Luxe víc trpěl vibracemi, dejme tomu když to porovnám s 353, kterou ještě "beru", víc? Tak nevím nevím, to budu muset ještě hódně přemýšlet, bo to zatím ani nevypadá, že bych ji mohl projet - a to je základ, jinak nevím, co kupuju ;-.( [Hobo] 15.06.2012 |
| Je to deluxka, nenapadá mě niic jinyho, na co by to mohlo sedět :) [slawa.cap] 14.06.2012 |
| to bude asi čz 175 deluxe, vlevo je klakson a vpravo světla. snad ti nekecám teda, už je to nějaká chvíle, co mi parkovala v garáži. tu vzpěru mezi hlavou a rámem měli všechny deluxky a bylo to opravdu proti vibracím. je to dost znát. [meloun] 14.06.2012 |
| Zdravím vás, vážení kolegové; sice to nepatří do tudletoho tématu, ale přece. Narazil jsem na celkem zachovalou ČZ 175 1962, jednofuk. Chromy jsou tedy myslím všechny pod stříbřenkou, ale jináč, koroze moc není, lak na rozleščení. Když si odskočím od té své jawy 353, musím říct, že je to - už jen od pohledu na motór, taková roztomilá zmenšenina. Na obou řídítkách má stejné plastové jakési otočné přepínače, nalevo dvoupolohový, napravo trojpolohový, to netuším k čemu, když tam nejsou žádné blinkry ... Cena 18 litrů mně přijde ale dost. I když, říkám, ten motor dole, s ramínkem na rám (qůli vibracím ?), je to pěknej stroj ;-.) Tak nevím, k čemu má ta číza tolik ovladačů. Jo a jinak díky za kniho-tipy, asi to porovnám s internetovým krámkem na ČMN. [Hobo] 14.06.2012 |
| Jakože Jawa-ČZ Národní řada od Pavlůska není špatná, ale jde o to že je to jen to co běžně najdeš na netu a v příručkách. Naní tam ani nějak tak moc nepřesností (jsou samože, třeba 356 je vydávaná jako 353 a podobně), ale je to opravdu jen základ. Třeba zadní brzdy bere jen ve dvou druzích - půlbuben s táhlem a celobuben s lankem spodem. No že existoval ještě další typ s lankem vedeným vrchem to vůůůbec nezmiňuje. Snad dopíšu tu moji knihu na kývačky :DD [Dolin1] 12.06.2012 |
| [jawarmaniak]: Tak co se týče jiných strojů tak to asi výběr bude.Ale něco podrobnějšího o národní řadě jawa-čz(o kývačkách)nic není.Jen od Pavlůsků,a zas tak hrozná kniha to není.Mám ještě od nich o Jawě,a tam je nepřesností fakt dost. [Smart] 11.06.2012 |
| Souhlasím s jawarmaniakem. Bohužel žádná knížka není tak obsáhlá o kývačkách jako právě ta do Pavlůsků - ikdyž tady je kvantita na úkor kvality. Jak už jsem jednou psal, v životě jesm nelitoval peněz utracených za knížku, ať to byl sebevětší brak, do doby, než jsem narazil na Pavlůsky [slawa.cap] 11.06.2012 |
| Tito knihy mohu s klidným srdcem doporučit všem. Stačí si vybrat ČZ - L. Marčík - Naše motocykly 2. díl - Malypetr Marcel - Skútr Čezeta - Honza Vošalík - Přehled motocyklů ČZ Jawa - J. Dočkal - Opravy a údržba motocyklů Jawa - Wohlmuth Jiří - Jawa 50 Pionýr - Králík Jan - Jawa, můj osud - Honza Vošalík - Přehled motocyklů Jawa - Daniel Povolný - František Janeček-motocyklový král ČS motocykly všeobecně - Miloslav Straka - Historie československých motocyklů v obrazech - L. Marčík - Naše motocykly 1. a 3. díl Čechie - Němec Jan - Legendární motocykl Čechie Stadiony - Petr Hošťálek - Stadion S 11, S22 a S23 Velorex - Velorex - Tělesně vadní do šťastnější budoucnosti [jawarmaniak] 11.06.2012 |
| [jawarmaniak]: A jaká kniha na trhu je lepší????poraď.dík [Smart] 11.06.2012 |
| pardon zdatně jim sekunduje kniha Jawa a motocykly ČZ... [jawarmaniak] 11.06.2012 |
| A jéje, zase Pavlůskovic. Nic horšího snad nevyšlo. Tolik chyb a nepřesností jsem snad ještě neviděl. [jawarmaniak] 11.06.2012 |
| [Smart] Beru zpět, ale co je to za knížku ... která mně chybí? Ď! [Hobo] 10.06.2012 |
| Kdepak, to je jenom nějakej šílenej potah. Pod ním bylo hnědé kožené sedlo bez poutka. Aktuálně už je černé. [Kvasky] 08.06.2012 |
| To co tam máš na fotce je origo sedlo?? ten vrch má být červený??Dík [Smart] 07.06.2012 |
| Měl jsem hnědé bez poutka, nyní jsem nechal přečalounit na černé. Líbí se mi více. [kvasky] 07.06.2012 |
| Nevíte někdo jaký má být potah sedla na tuto verzi rok 1958??? jaká barva?? poutko?? díky [Smart] 06.06.2012 |
| [Kvasky] : Tak asi ty díly se měnily z nějakýho důvodu(poškození..)Já mám taky takovou 353 akorát jsem ji koupil v bedně,naštěstí s původním rámem a nějakou plechařinou,kde je fakt vidět původní lakování černé a šedé pod štětkolakem.Ta šedá má být udajně RAL7032,což mi podle origo laku připadá světlejší.Jinak černošedá s chromovou nádrží se jen tak nevidí.moc se jich neudělalo.Podle výr.čísla ti to lakování už asi nikdo neověří.Já si to ověřil u pozůstalých býv.majitele:-) [Smart] 06.06.2012 |
|   Stav opravdu nic moc... momentálně jsou věci na chromu, čekám na volné dny kdy se pustím do přípravy na lak... Bude zase černo/šedá... Ale co mě zaráží při odstraňování černé barvy jsem narazil na modrej základ... na kaslíkách a zadním blatníku... Na nádrži to nebylo, rám černej s šedým základem... Doufám, že sebe ani Vás neklamu a motorka byla opravdu černo/šedá... nechá se to zjistit podle výr. čísla? [kvasky] 05.06.2012 |
| Kvasky: Jestli máš fotky původního stavu tak to sem hoď.dík [Smart] 27.05.2012 |
| Mám šedo-černou, rok 1958 s chromovou nádrží. Vše original, momentálně v rozebraném předrenovační stavu [Kvasky] 26.05.2012 |
| jsou celé černé. [meloun] 23.04.2012 |
| Řekl bych že celé,... [Dolin1] 23.04.2012 |
| Kastlíky mají být celý černý?? nebo jen víka a zbytek v šedé?? díky [Smart] 22.04.2012 |
| Jinak na motorkáři.cz uživatel-robinez,ji má přímo luxusní!! [Smart] 03.03.2012 |
| [Hobo]: Nedalo mi to,vyhrabal jsem knížku a tam se píše že černošedá měla chrom všude stejně jako klasické červené,tedy i na nádrži,ale jen ve velmi omezeném počtu kusů. Mě se to líbílo na modrošedé,ale nevím jak to vypadá na černošedé.blbě??tak ok:-) [Smart] 03.03.2012 |
| [Hobo] Proč by to byla blbost? Na modrošedých byl třeba ten chrom úplně normálně,... [Dolin1] 03.03.2012 |
| to Smart: chrom na nádrž je BLBOST. Jednak tam snad ani nebyla (a zajímalo by mne z jakého důvodu - úspornější verze pro chudší byvší GB kolonie, či nějaké qualifikované rozhodnutí do Jawy z rudého "zvenčí" ... ale to nám žádný pamětník dnes nepoví), a jednaxem to zkusil. Vypadá to BLBĚ. Ale prosím, hoď to na ni; pokud budeš spokojenější, svět bude určitě lepší. Proto ty mašiny koneckonců všici udržujeme při životě ... [Hobo] 03.03.2012 |
| to Anton da: Mám jeden či dva majlové "tachography", na tom "jakonovém" je natočeno cca 6 kilomajlí (cca 9 tyšyc kilometrů? = záleží na které majle to krokovali, zda anglické, nebo jůes ... anebo třeba pro kapitána Něma majle námořní ;-.), ale plánuju je dát do strojů, co půjdou pryč, tak nepomůžu, sorry ;-.( Rrrozhodopádně jsem nechtěl nikeho nakrknót, ledva přidat trochu vtipu do jinak zajímavého Ambassador tématu! Jinak určitě xehnání u Mon tea ho, na podzimní Motórtechně jsem u něj třeba kópil prima skla do pozic na Velorex 560, takže díky; konečně budu letos jezdit s červení vzadu, místo octovkové oranžo blinkrovky. [Hobo] 03.03.2012 |
| Zdravím. Ano chrom měla černobílá 175/356 na veletrhu. Sériové 250/353 nevím. Foto sem zatím viděl jen jedno z veletrhu. [Dolin1] 01.03.2012 |
| Měla někdy černošedá chrom na nádrži?? co by jste si vybrali??co se vám víc líbí?? ta moje byla původně s šedou na bokách nádrže ale čím dál víc mě láká dát ten chrom.co vy na to?? nechat radši originál?? já furt nevím:-)) [Smart] 01.03.2012 |
| a na kolik ta replika vyjde? [tonda] 20.12.2011 |
| do 90 m.p.h. není problém. černo-bílou repliku. [Monty] 19.12.2011 |
| nemate nekdo nahodou navic tachometr v milich? [tonda] 19.12.2011 |
| Mám fotku Jawa-ČZ 175 z roku 1957 v bílém - v těch letech se již prodávaly v Německu? [dolin1] 06.09.2011 |
| "Bílá Jawa 250" ... nejen hit Věrky Špinarové, byla to známá zakázka pro Deutsche obchodní řetězec Neckermann. Kdysi jsem koupil super motor 250 pérák od kluka z Hradiště, a ten měl pánové pérase udělaného ve vosí žluti. To byla podívaná. [Hobo] 06.09.2011 |
| Mě by zajímaly štěrkově/šedě či snad celobíle lakované stroje. Od kdy, proč taková barva,... ví někdo něco? [Dolin1] 06.09.2011 |
| [libor]: Dle knihy od roku 1956.je možný že i koncem roku 55,ale takovou jsem žádnou neviděl. [Smart] 05.09.2011 |
| chlapi ví někdo od kterého roku se prováděli tyté modro či černo šedé kombinace? díky za radu , mohlo to být už od 55 nebo později? [libor] 05.09.2011 |
| Na dobové foto nové motorky mám madlo lakované. jen je vidět jen sic a nadlo,..nic více :-D [dolin1] 21.08.2011 |
| Dnes jsem hledal stopy na po šterkově šedé a všude se mi pod nánosem "štětkové" barvy ukázla i ta původní:-) Ale i na zadním madlu !! prostě žádný chrom. S tím jsem se ještě teda nesetkal. Má to někdo taky??? [Smart] 21.08.2011 |
| Mohl byt komplet oloupaný. [dolin1] 19.07.2011 |
|  Tak jsem se k tomu zase dostal..A přidávám další foto.piště nazory co to mohlo být.dodávám že chrom vidím jen na bocích ráfku.Dík [Smart] 18.07.2011 |
| Jo tak to mám taky. Jen si myslím, že se napoužívalo na dvoubarevných 250/350. A dvoubarevných 125/175 se asi moc nevyrobilo (možná jen ty jednotlivé kusy na veletrhy). Ale i tak by to asi vypadalo divně. [dolin1] 27.06.2011 |
|  Ja mam na vyvozni 356 do Britanie cervenou se zlatou linkou. Jedna se o moto v puvodnim stavu bez zasahu celou dobu v rodine. [CIJOML] 27.06.2011 |
| Na to vyvýšení se dávala mnohdy stříbrná. Mělo to i na tom přechodu chrom-stříbro zlatou linku. (Mám to na 150/352, Péráku i 350/354) [dolin1] 26.06.2011 |
|  Ahoj,oškrabal jsem origo ráfky,abych zjistil jaký byly původní z výroby.Na bocích ráfku leze trochu zbylý schrom,ALE!! Nikde jinde jsem ho nenašel,ani kolem drátů.Pod vrstvou stříbřenky(přetřel pův.majitel)je jako základ červená,na to bílá,a pak ta stříbřenka.Co myslíte?? bylo to původně chrom celý? jsem zmaten:-)Lepší foto nemám. [Smart] 26.06.2011 |
| přesně, moderní motorky jsou fajn, ale klasika je klasika a jawa k tomu patří, takže u motorkáře se vždycky nějaká musí najít :) já se zítra doufám jedu pro dvaapůlu panelku sportku, je na ní spáchána určitá amatérská renovace, světle červený lak, dnes jsem ji obhlížel pod centimetrem prachu, tak snad bude vypadat líp až se umyje :) [dom182] 17.06.2011 |
| No jo mam uz tedka 2ks 1x na notach a 1x na dily Jawa nemuze v Garazi proste schazet :) [Götz vonBerlichingen] 16.06.2011 |
| houby :D .. zdár :)) ty seš taky kývačkář? :D sem myslel že máš jenom srada ;) [dom182] 16.06.2011 |
| NA KLUBU JSEM POD CISLEM 261 vice si najdi at je to zabavnejsi :) [Götz vonBerlichingen] 16.06.2011 |
| a kdo si ?? :)) [dom182] 16.06.2011 |
| Vsak ja vim te znam z Klubu :) [Götz vonBerlichingen] 16.06.2011 |
| dom182 Tak pan ma Lancie ?? :) :) [Götz vonBerlichingen] 15.06.2011 |
|  ten leštěnej kryt je dobrý jednou ročně přelítnout beránkem na vrtačce a je jak novej, na motorce jsou už původní neleštěný věci, tak pokud by byl zájem, můžu leštěný víko zapalování a kryt karburátoru prodat dom182@seznam.cz [dom182] 15.06.2011 |
|  posílejte všichni fotky :) Hobo: je to péráckej motor 11, je tam, jen aby to drželo tvar motorky. Bez motoru se mi to nelíbilo :D a jestli má ležet v regálu, nebo na motorce, tak je (spíš byl) na motorce .. teď k němu sháním ještě ten zbytek péráka :) jinak tam bude tohle (viz. foto), zatím je na zkoušku v té lepší, ale bude se stěhovat do té "perníkové chaloupky" a pak půjde celá motorka do červena. [dom182] 15.06.2011 |
| Taky mám dvoubarevku, modro-šedá. Jen je ukrytá pod světle modrou metalízou :-(. Ale jde to pomalu dolů! [dolin1] 15.06.2011 |
| Ahojte, přátelé a kolegové popelavých šediváků. Pěkně se téma rozrostlo ;-.) To dom182: máš pěkně naleštěný blok motoru. Můžeš mi říct, zda po leštění lakuješ nějakým ochranným bezbarvým lakem, případně pokud né, jakou bude mít oleštěný hliníkový povrch životnost? Pérácký motor v kejvě, to jsem viděl u známého. A není to spíš jen "mezityp", dá-li se to říct? Nebo tam je na motoře číslo ještě z pérácké řady? Mám dobrý kývací motor, za ten pérácký můžu vyměnit. Až bude počasí a dostanu se do blízkosti garrage, nafotím i tu svoji šedou dvojkombinaci. Chci ji trochu upravit, místo klasických kastlíků dát ty dlouhé, z policejní verze mašiny. Dalo dost práce je sehnat, snad to bude stát za to! Jestli jste to někdo už dělali, pošlete prosím radu. [Hobo] 15.06.2011 |
|  druhá je tahle šílenost s motorem z péráka :D má dokonce modrý vrch masky, jak se tak dívám [dom182] 14.06.2011 |
|  Míra to má naprosto luxusní, paráda :) jinak jedna moje černošedá je tohle: [dom182] 14.06.2011 |
| paja.mach@seznam.cz Moc díky:-) [Smart] 14.06.2011 |
| Pro Smart:prosím o Tvoji E-Mail adresu. [Míra] 14.06.2011 |
| Já mám mix - originálně modrošedou, ale (pěkně) přestříkanou na černošedou :-) [meela] 14.06.2011 |
| [dom182] : Poslal by jsi mi prosím nějaký fota těch tvých černošedých?? Zajímá mě jak vypadají:-)díky. [Smart] 14.06.2011 |
| jo, je to možný. Taky mám hodně knížek, návodů na opravy, manuálů na údržbu, apod., jak dobový, tak nový, a taky jsem to myslím nikde tištěný neviděl. Jen píšu, jak to je. Pro mě prostě: jawácká červená, ambassador, normandie, kanada a voják, hotovo :) [dom182] 14.06.2011 |
| [dom182]: Mám knihu o kývačkách a o ambasadoru tam není zmíňka.Černošedé provedení(JEN 250ka) je označováno lidmi(ne podle jawy) jako "dělnické" provedení. A modrošedá je označována jako "Normandie" tam kam to mělo být exportováno. [Smart] 14.06.2011 |
| Míro pošleš mi taky fotky na dom182@seznam.cz? Rád se podívám na další kousky a taková luxusní renovace za zhlédnutí určitě stojí ;). ambassador se u nás používá běžně, kdejakej páprda u nás, když mě vidí na černošedé, tak říká "pěknej ambassador" .. původní majitel jedné mojí mi to taky říkal, že už jeho tatík mu to říkal, takže tak to je. Jak je to s modrošedou nevím, ta se u nás nevyskytuje a ani nikoho neznám, kdo by ji měl. Ostatně, osobně neznám ani nikoho, kdo my měl černošedou, ani kanadu .. všichni jen červený. Na srazech také sama červená, je jich v ostatních kombinacích mááálo, ale mně to neva :) [dom182] 14.06.2011 |
| [Míra] : Vypadá to skvěle.prosím více foto na mail:-)díky [Smart] 14.06.2011 |
|  Lakuju veterány a co jsem viděl originál dochovalé kusy,tak to měly všechny,ale je možné,že vyjímka potvrzuje pravidlo.Přidávám fotky ještě kastlíků.Kdyby někdo chtěl víc fotek poslat,tak není problém. [Míra] 14.06.2011 |
| Myslím že takhle určitě to říct nejde, určitě by se našly i bez těch pruhů... Jinak by mě zajímalo kde se vzala přezdívka ambasador - před pár lety jsem to slyšel jenom jednou ve vztahu k celomodrý kývačce (možná panelce) údajně do francie - uběhlo pár let a už se tak říká černo-bílým i modro-bílým :-) [meela] 14.06.2011 |
| [dom182]Ok,mám je nastříkaný stříbřenkou,tak zkusím odloupat barvu jestli pod ní něco ještě je. A kde píšou že se jim říká AMBASADOR??? knihách nic takovýho nepíšou.dík:-) [Smart] 14.06.2011 |
| mám doma dva ambassadory (černošedá) a oba mají černé středy .. myslím, že se dávaly na všechny [dom182] 14.06.2011 |
| [Míra]: Takovéto provedení ráfků bylo na přání zákazníka??? Podle čeho to tam dávali?? Mohli být i jen chromované bez linek s lakem??? Co vím dělali ráfky i jen se stříbřenkou. [Smart] 14.06.2011 |
| lahůdka :* [dom182] 14.06.2011 |
|  Zdravím,rafky by měli vypadat takto.V provedení modro-šedá jsou zase modré. [Míra] 14.06.2011 |
| Ráneček tachometru ti vymění Montyjawa.cz. Hlavu normálně sundej. Nic nepoškodíš, jen neulom žebra z válce - chce to cit, šroubovák a zkoušet třeba dvacet minut. Opatrně šroubovákem mezi hlavu a válec. Černou RAL 9017 asi...? Ano tyto dvoubarevky měli chrom ráfky. Dají se nachromovat jak ráfky tak výfuky. Chce to zkusit u chromařů se zeptat. [dolin1] 14.06.2011 |
| Ahoj,koupil jsem 353-černošedou(1958) a snažím se jí dát do originálu.ale nevím.. -jaké je označení té černé(RAL)?? šedou už vím. -dělali se chromový ráfky?? plech rozety?? kolena+rybiny mám chrom.popřípadě pujde nachromovat nebo radši koupit nové?? -jak sundat hlavu?(povolené šrouby)nejde sama,zkoušel jsem trochu páčit,ale mám strach. -jde vyměnit rámeček tacha??(je pomačkaný) Díky:-) [Smart] 13.06.2011 |
| jo jo to je on,a myslite ze se da jeste nekde takovy sehnat? [pepa] 21.01.2011 |
| Já myslím, že ano . Ještě jsem viděl zeleno - bílý do 80 mph,ale ten bude starší. [Monty] 21.01.2011 |
|  Tohle? [dolin1] 21.01.2011 |
| panove mam cernosedou jawu 250/353,r.v 59,a ma vyrobni stitek v anglictine a byl tam milovy tachometr,ale nefungoval tak jsem ho vymenil za normalni v km, aten asi vyhodil,nebo ho numuzu najit,nema nekdo alespon foto jak vypada ten milovy?Diky za kazdou pomoc [pepa] 21.01.2011 |
| na kývačky s 19" koly je stojánek delší než na 16" kola [matt] 06.11.2010 |
| É, blbě jsem se zeptal, Meelo; myslel jsem stojan sportka - kývačka ;-) Díky, [Hobo] 06.11.2010 |
| podle katalogů n.d. by měl být stojánek na kývačku a panelku totožný. [Meela] 06.11.2010 |
| To Meela: Hmmm, tak "zase špatně" ;-))) Tak je snad rozdíl ve výšce stojanů kývač - panel? Ď. Jo, a propos, seženu někde origo stojánek na pérák 1948? Nerad bych montoval repliku ;-((( [Hobo] 06.11.2010 |
| Lukerův úlovek ... černošedá je z Lesné muzea. Má tam na lustru chromo króžek z panelke. [Hobo] 06.11.2010 |
| Mám taky šedomodrou s chromovanou nádrží, je to první typ panelky ještě s kývačkovejma kolama, popsal jsem ji níže. [Carlos] 04.11.2010 |
|  Já mám modro šedou (nyní je štětkometalíza), ale origo je dvoubarva a má v originále chromovou nádrž! Normálně tmavě modrou a linky, ale místo světle šedé chrom!! Podle odpovědi z nynějšího podniku Jawa je rám z roku 1957 a motor z roku 1960! na štítku je uvedeno 1960 a v TP je rok 1959!!! Podle Jawy je to skládačka a nikdy to tak vyrobeno nemohlo být,..JENŽE .......velký TP je originál vydaný v roce 1960 a čísla jsou psané jedním člověkem rukou bez jakýchkoliv výmazů (jsem čtvrtý majitel, nepočítám polopřevod překupníka). Výmaz motoru jsem dělal až teď já... (dám tam originál ten mám, ale jezdím na jiný funkční než bude hotova GO) Podle mě je to motorka z konce roku 1959 snad na zakázku s tou nádrží, kde vymetli sklad a namontili v rámci splnění plánu údernické pětiletky starý rám...celé to dodělali ža po Silvestru a tak tam prdli štítek až v roce 1960... [dolin1] 04.11.2010 |
| Hobo: nic takového jako sportkové delší šavle neexistuje, vidlice jsou stejné pro 16" i 19" kola... [Meela] 03.11.2010 |
| to Ondra: koukám na staré foto příspěvky v tomdletom článku - moto na stojanu, obě kola na zemi...nemáš vepředu náhodou sprotkové delší šavle??? jestli´s to už komentoval, omlouvám se. ale přinde mně to jako delší, jak na tátově sportovce ;-) [Hobo] 03.11.2010 |
| za 20 tis [pepa] 03.11.2010 |
| Za kolik? [Honza] 03.11.2010 |
| ja mam taky cernosedou 250 uplne v originalnim stavu a ma stitek v anglictine ale prodam ji,nemam na ni misto ani cas [pepa] 01.11.2010 |
| Jakou má na vašich dvoubarevnejch kejvačkách barvu houkačka? Já mám ten hrnek normálně v klasický
jawácký červený, což mi na jednu stranu přijde logický (dělala to jiná firma, byl to málo viditelnej
díl, tak se nemuseli zatěžovat různýma barevnýma kombinacema), na druhou stranu se houkačka
jednoduše vymění. [Carlos] 14.05.2010 |
| Do Anglie [Mara] 11.02.2010 |
| To Honza: Honza se ptal,zda se vyráběla v černém provedení. Když jsem před 10 lety kupoval od kolegy
z práce jawu 350/360, ukazoval mi 354,kterou vlastní jeho otec. Je celá ČERNÁ - originál z
fabriky,je první majitel,jesli si dobře pamatuji tak rok 1957. Až bude na jaře hezké počasí, tak jí
nafotím a fotky přidám. [pecin] 07.01.2010 |
|  To[Kuci]z 2.8.2008 . Pěkné ráfky. Nejsou-li původní a budeš-li dávat celochromáče, koupil bych Tvé
ráfky s černým středem. Kdybys měnil... [Hobo] 06.01.2010 |
| Hobo, no už je to úplne jasné. V šedej má byť v podstate všetko okrem - blatníkov, kastlíkov,
zadného svetla, horného krytu predného svetla prípadne stredný diel krytov pri otvorenom saní ak
teda je, pruh na nádrži -> toto všetko by malo byť v mojom prípade v modrej farbe, je tak? [boro] 01.01.2010 |
| to [boro] 29.12.2009: Né, Boro :-) z toho, co máš na mašinke, tak tá svetlejšia je aj na krytu
reťaze - v mém případku je to "holubí šeď" s Tvým číslem RALu :-) Jináč všem
PF 10; Jawistům, Čízařům, Hurikánistům, Ogaristům, Zetkařům... i všem, co mě vykrákali za moje
příspěvky v tomdletom rocku :-) [Hobo] 29.12.2009 |
| no nazdar, svetlejšia z dvojkombinácie? čiže ešte aj zo šedej sú dva odtiene, tak sa to dá chápať,
ale ako farby tu píšete resp. v iných diskusiách len o šterkovej šedej(7032) a kobaltovej
modrej(5013) (príp. dopravnej čiernej-9017), ako je to teda? [boro] 29.12.2009 |
| to [Carlos] 13.08.2009: šedý, mám jej taky VE SVĚTLEŠÍ BARVĚ z dvojkombinace. [Hobo] 29.12.2009 |
| Zdar, neví někdo z vás, jestli mohla být vyrobena 350tka přelom 1959-60 s doutníkama, spínací
skříňkou ve světle, logem Jawa-ČZ a starým otevřeným sáním? Díky. Cyr. [cyr] 27.12.2009 |
| Nazdar súputníci, nebudem zakladať nové téma keďže ma postihla podobná dilema v prevedení kývačky
"šedo - xxxx" a tu je toho už dosť popísaného od čoho sa dá aj znova odraziť. Môj
konkrétny problém je rozhodnúť sa čo všetko má maťpo správnosti moja 353 z 59. roku. Keďže je to
štetkou natretý pojazdný pracovný stroj s platnými dokladmi a zapísanou šedou farbou v TP tak by som
rád zachoval pravdepodobne šedo-modrú kombináciu. Na moje nešťastie nie všetko na tomto stroji je
originál takže sa toho nedá držať, neviem aký tachometer, tlmiče výfukov tam majú byť, či spínačku v
nádrži alebo vo svetle, resp. neviem čo tam mám originál a čo nie, prípadne aká kombinácia by bola
prípustná. Ďakujem za vaše názory, pripomienky a dotazy. Zdraví Boro [boro] 26.12.2009 |
| A nezaznamenal někdo z vás kombinaci starej kývačkovej buben s novou panelkovou vidlicí a blatníkem
na šest šroubků? Druhá věc, na té mé je měněnej kryt řetězu, jakou by měl mít správně barvu - šedou
nebo modrou? Předpokládám že šedou, když je šedej i rám. [Carlos] 13.08.2009 |
| Minulý týden jsem přivezl také modro-šedou Kývačku 354 z roku 1960. Tato barevná kombinace je
zapsaná v TP. Samozřejmě, že ji původní majitel také přestříkal. Použil modro bílou kombinaci, ale
alespoň zachoval rozložení barev na jednotlivé části motocyklu (jsou stejné jako na vyobrazené
variantě NZ. Motocykl má nádrž bez spínačky, doutníky a samozřejmě kulatý tachometr do 160 km/hod. [Mirda444] 13.08.2009 |
| Carlos: U svojí panelky r. 1963 mám též přední blatník na 8 šroubů, tlumiče jak popisuješ - dlouhá
táhla až do matic. [vwkafer] 10.08.2009 |
| Zdar, taky přispěju k diskusi - přivezl jsem si o víkendu 350 v modro-šedé kombinaci. Je tedy
přestříkaná, ale původní barvy už vcelku jasně vylézají, včetně občasných linek. Je to jedna z
dřívějších panelek - tj. panelovej tachometr a kryt řidítek, kývačkový kola, kulatý nízký hlavy,
válce bez vystupujícího žebra nad výfukem, číslo motoru začíná 354, bohužel není na štítku vyplněnej
rok výroby, je tam jen 196. Trochu mě zarazila přední vidlice, je už panelková - tlumiče připevněné
zespodu nosné trubky, blatník na šest šroubků. Podle katalogu náhradních dílů r. 1962 by na prvních
panelkách s kývačkovými koly měla být ještě starší vidlice - tj. tlumiče procházejí skrz, dlouhé
táhlo až od horní matice a blatník celkem na osm šroubků. Nevíte o tom někdo něco víc? [Carlos] 10.08.2009 |
| Já mám trojdílné [Arpi] 04.08.2009 |
| Je to fakt já měl 250tku 1958 a doutníky, spínačka v nádrži a otevřené sání, modro šedá.
Máte někdo plechy pod sedlo na otevřené sání jen dvoudílné? [Mirek] 04.08.2009 |
| Doutníky i rybiny jsou možné v r 59. Montovalo se zrovna co bylo ve skladech a po ruce. mám org.
modro-šedou r.59 a je to 353/03 (spínačka na nádrži, rybiny...) a v r.58 pouze rybiny. Dle mého
názoru. [luksap] 04.08.2009 |
| No ráfky origo bohužel nemám ale dle přízpěvku níže si myslím že je možné, že v roce 58 montovaly i
na tyto moto výfuky doutníky. [Arpi] 03.08.2009 |
| To Apri:co se týká ráfků,uprostřed je modrý pruh a na každé straně lemován zlatou
linkou!Samozdřejmě,motorka byla hooodně používaná,ale i přesto je to na ráfcích patrné! [Jára] 03.08.2009 |
| Já mám jawa-čz 354 r.v.1958 v modro-šedé kombinaci a mám tam ještě 100% originál rybiny výfuky!
Jsem třetí majitel,první byl prastrýc,který ji kupoval novou,druhý byl táta a třetí,jsem já!:-) [Jára] 03.08.2009 |
| Ahoj! Přidám dotaz do tohoto přízpěvku. Včera jsem si přivezl modrošedou 353 z roku 58. Koupil jsem
ji hlavně kvůli PAVOVI kterého majitel nechtěl prodat zvlášť. Můj dotaz zní: je možné aby výfuky
doutníky byly na motu z tohoto roku originál? Měly všechny tyto moto ráfky chromované? Zkusím sem
přidat foto až motorku o víkendu trošku vypucuji. Díky za odpovědi [Arpi] 03.08.2009 |
| To Kuci: delší rybiny mají být dole; křídla nahóru měla auta jako Octovka a podobné krasotinky :-) [Hobo] 17.07.2009 |
| Jojo, ja vim. Předchozí majitel je měl takhle obracený, asi se mu to tak líbilo víc a je pravda, že
se mi to docela taky líbí... Víc jsem s ní zatím nedělal, příští týden mám dovču, takže seřídím
motor, vyměním ložiska v předním kole (takhle vykloktaná ložiska jsem ještě neviděl), v zadním
pakny, projedu jí a když to k tomu bude, tak udělám technickou (ta je nyní propadlá). [Kuci] 02.08.2008 |
| Kuci mas obracene ploutvicky na vyfukach,ale mne se to takhle libi vic ,ale dal sem je origo. [ladybird] 02.08.2008 |
|  Minulý víkend jsem si přivezl také jednu černošedou 250. R.v. 58, v původním stavu (tedy až na
řidítka s hrazdou, nicméně původní k motorce mám). Myslel jsem, že ji nechám tak, jak je. Bohužel po
nastartování a bližším prolédnutí jsem zjistil, že renovace nutná bude... [Kuci] 02.08.2008 |
| Chybka ..rám byl na mé modrošedé opravdu Šedý.. [Jawasystem] 02.06.2008 |
|  podle ě je to černá [Ondřej] 29.05.2008 |
| Jestli dobře koukám, máš modro-šedou kombinaci a u té je rám šedivý. U černo-šedé je rám černý. [Libor L.] 29.05.2008 |
| Měl jsem (tuto už nemám) na modrošedé rám modrý. [Jawasystem] 29.05.2008 |
|  zdravím sehnal jsem tuto jawu 250 typ 353 r.v.1958 chci se zeptat zdali má být barva rámu černá
díky [ondřej] 28.05.2008 |
| Kobaltová modrá RAL :5013 a Štěrkově šedá RAL :7032 [Jára] 12.05.2008 |
| Potřeboval bych vědět odstíny /čísla/ barev pro šedomodrou kombinaci Jawa 250 a v jaké barvě byl
rám a držák nožní brzdy .DĚKUJI Petr [Kareš Petr] 12.05.2008 |
| Nazdarek poslal by ste mi vic tech fotografii o te cerna bíle jawe? Ohala@seznam.cz [Hála] 16.02.2008 |
| Zdar Honzo, Zjistit se to dá asi jedině,tak,že ji na málo viditelném místě škrábneš,jestli
nevyleze původní lak.Jinak o celočerném provedení (samozřejmě vyjma ČZ) jsem ještě žádnou zmínku za
cca 15 let neviděl. [Jawasystem] 05.02.2008 |
| snad se mi ji podari dat trosku do pucu..... [one] 05.02.2008 |
|  druhe foto... [one] 05.02.2008 |
|  Ahoj, taky mam jednu cerno bilou Jawu-Cz 250. rok 1959. ma doutniky, spinacku na nadrzi(nejsou na
foto) filtr pod sedlem a kastliky na Fabky.... [one] 05.02.2008 |
| Mam kejvačku 250/353 a potřeboval bych zjistit jaká je její původní barva, v TP jsem žádnej záznam o
barvě nenašel. Dá se to nějak zjistit? Chtěl bych jí dát do původního stavu, ale nevim jakou měla
barvu. A dělalo se černý provedení, nemyslim černošedý, ale čenou místo červený. Je to rok 57, dik. [Honza] 01.02.2008 |
| měl bych mít někde taky foto až budu mít chvilku tak se po něm kouknu a dam ho sem [luky] 30.01.2008 |
|  z muzea [Luker] 17.01.2008 |
|  Vechny zdravím, téma modro šede, černo šede jsem nedávno začal řešit taky,konkrétně od doby co jsem
koupil Jawu-čz 250- 353 1959 v původním stavu(kromě přidaných blinkrů).Vzal jsem ji hlavně k vůli
nezvyklé barevné kombinaci. Trošku jsem pátral a hledal nějaké podobně barevně sladěné motorky, tedy
zejména Fotky. Fotky posílam Jinak prosím nevíte někdo jestli byla i v kombinaci Bílé a
černé? Nebo krémové? Našel jsem jednu fotku z muzea kde je v krémově bílé a černé. Díky [Luker] 16.01.2008 |
| Ahoj lidi! Já mám panelku 250,taky jawu 555 obě jsou v azurově světlé modré. Jedná se taky o nějaké
vývozní typy???pokud máte informace o těchto barvách tak napište. Moc díky. [Jara] 14.01.2008 |
| taky mam díly v teto barve [jenja] 18.12.2007 |
| Zdar. Najde se tu mezi váma někdo z plzeňska, kdo má tu modrošedou? [toumen] 17.12.2007 |
| Značka NZ by měla znamenat Nový Zéland [Jarek] 17.12.2007 |
| a inak sorry že som sa nevyjadril k teme techniky....hlboko sa ospravedlnujem :( [melon] 16.12.2007 |
| jeeenik, nič si z toho nerob, grmatikou sa tvoj život nekončí, ja mám ten istý problém---som slovák
s chorvátskimi korenmi a zakladnu som absolvoval v "hrvatsku", hrv. gramatika nepozna
"y" takže si vieš predstavit tu hrôzu na strednej škole na slovensku....a v podstate
stale [melon] 16.12.2007 |
|  Znak... [Vojtech] 16.12.2007 |
|  A co říkáte tomuhle?354 rv kolem roku 1960..a v tomhle provedení byla koupena i jako nová!A schválně
jestli víte kde byla vyrobena,neboli montována?Ten znak vám určitě napoví.. [Vojtech] 16.12.2007 |
| Libor L -> a nevíš od těch lidí, co pracovali v jawě, kolik kusů modro-šedých vyrobilo?
Jinak souhlasím s Vojtěchem a myslím si že jeeenikovi akorát závidíte, že ví víc než vy. [toumen] 16.12.2007 |
| Nedávno byla na aukru černo-šedá 353 v nádhernym stavu a prodala se okolo pěti tisíc,škoda že byla
na druhé straně republiky,jinak bych se o ní taky určitě pral..Jinak pánové,to s tím
Jeeenikem:Raději dělat gramatické chyby,nežli být jako vy!!On se vám omluví,že za to nemuže a vy do
něj šijete dál jak...Zdá se mi,že vědší poruchu máte vy..On se narozdíl od vás snaží poradit!Jestli
to nedokážete překousnout,tak to nečtěte a nebo jsi jděte poklábosit na gramatikaforum!Tady se řeší
motorky.. [Vojtech] 16.12.2007 |
| Potvrzuji, taky mám světlý rám (motorku mám černo-bílou ale pod černou je vidět původní modrá) [Meela] 14.12.2007 |
| U modro-šedého provedení je rám šedivý a u černo-šedé je rám černý.Podívej se na dobové foto a foto
původních strojů.Ta renovovaná šedo-modrá to má špatně.Tuto informaci mám i potvrzenou od lidí co v
té době pracovali v Jawě. [Libor L.] 14.12.2007 |
| Zdar. nevíte, jestli měly Jawy 250/353 modrošedý modrej nebo šedej rám? [toumen] 12.12.2007 |
| Moje řeč jak se něco takovího mohlo narodit.Opět nechápu proč to ti pohoršení čtou a reagují.Já jim
dám radu a to zadarmo příspěvky od jeeenika nemusí vůbec číst tady je vidět s kým ty pohoršení
dokážou diskutovat a komu dokážou radou pomoct.nezlobte se ale nemám čas na to už dále reagovat rači
někomu poradím než abych tady před vámi hájil svoji neschopnost.děkuji za pochopení [jeeenik] 08.12.2007 |
| Tak alespoň česky si se mohl naučit, vždyť je to ostuda jak na internetu, tak v zaměstnání,
životopisy, esemesky, emaily... [Kozel] 06.12.2007 |
| no, nechápali má byt mekke i. jako Oni, ti lidi [abc] 05.12.2007 |
| Jiříku představ si že negramotný člověk(tedy já)a inteligentní člověk (tedy ty) z pravidla pojdou
úplně stejně.ba dokonce idioti tady smrděj dýl.To co se tady řeší je krásná CS technika a ty jakožto
inteligentní tvor debatu o ní velmi zatěžuješ těmito příspěvky.Můj učitel na matiku říkával čím víc
se hovínkem mažete tím více ..... .Jirko to je hádanka pro tebe a nech si to už pro sebe nebo piš na
můj mail ať to tady nesmrdí( napiš co je s tím nechápaly já nechápu).Až si to jiří přečte tak by to
mohly lidé výše pověření smazat i s mímy"jiřím" připomenutými příspěvky.Za splnění mého
přání velmi děkuji [Jeeenik] 05.12.2007 |
| Jeeeníku chápu tě ,znám takové lidi také,a nechci tě poučovat.Tak se alespoň pokus nahradit slovou
jiným ,když nevíš jak to napsat dobře.Ve tvém příspěvku jsou další dvě chyby "skoušel"
a "nechápaly" ,ale to snad není tak hrozné jako to "viskitla" atd...... [Jiří] 05.12.2007 |
| Tak já se omluvám a slibuji že se budu víc hlídat už jsem skoušel různý fígle ale hlava to furt
nebere.dokonce jsem byl i v jedný poradně a tam ze mě nechápaly,prostě beznadějný případ.tak se všem
tady omlouvám [jeeenik] 04.12.2007 |
| Čtu příspěvky od "jeeenik"a a docela teda mazec s tou češtinou. Cituji
"viskitla" - "vyděl" - "výka bubnů" .Chtělo by to trochu
provětrat vyjmenovaná slova a gramatiku.Už od pohledu na ta slova to tahá za vlasy. [Jiří] 04.12.2007 |
|  tahle se viskitla v inzerci r.v.58 [jeeenik] 02.12.2007 |
|  Takto lakované Jawy byly hlavně pro náš trh.jestli se nějaká dostala ven,nemyslím si že by to byl
záměr ale spíš náhoda.Nemůžu tvrdit jestli díky absenci chromu byla levnější.Dne 22října1959 koupil
můj děd Jawu250 353 04(tedy zakrytý tlumič sání,doutníky,spínačka v nádrži)za9000Kčs.Zhruba stejně
sním kupoval jeden soused modrošedou (tu má dodnes ).Ještě jedna okolo mě prošla ale já ji nechtěl
tak jsem ji dohodil kámošovi ta byla také modrošedá ale 353 03.Na 350ku jsem v tomto provedení ještě
nenatrefil.Ty jsem zase vyděl jen jednobarevné modrá,černá,holubí šeď,vše byl původní stav,ale
dnes?Jo z modrý mám kartery a rám.Pán potřeboval něco do sekačky a zbytek šel do hutí.Přikládám foto
dědovi250ky [jeeenik] 29.11.2007 |
| Barvy Kobaltová modrá RAL 5013 a Štěrková šedá RAL 7032. To jsem pouze někde
vyčetl a nemám to zatím od nikoho potvrzené, takže zatím pravdivost tak na 60%
bohužel. [Miloš] 11.09.2007 |
| Nikdo jste takovou motorku nestříkal, že to nikdo neví ? [Jiří] 22.08.2007 |
|  Zajímal by mě odstín barvy pro provedení modro-šedá. Nevíte někdo jak to má být. [Pedro] 15.08.2007 |
|  Ještě dnes první majitel o svém motocyklu říká, že to nebyla nic moc motorka, že
to byla jen taková pumpička na močůvku. Přesto s motocyklem jezdil s celou
rodinou po celé republice. ---myslím, že tyto dobové fotografie a svědectví
prvního majitele jsou dostatečným důkazem, že se modrošedá kombinace dělala i s
chromovanou nádrží. [Libor L.] 24.07.2007 |
|  Pohled zepředu. Všimněte si malého přídavného plexi na vrchu velkého plexištítu. [Libor L.] 24.07.2007 |
|  Jawy 350/354 byla vyrobena v roce 1956 a moto bylo zakoupeno na Václavském nám.
v Praze v prodejně Darex. [Libor L.] 24.07.2007 |
|  Na motu byly provedeny některé úpravy: vyměněné výfuky - původně byly rybiny a
byl přidělán plechový kryt na vzduchový filtr - původně bylo otevřené sání
vzduchu.Také bylo přidáno plexi a později revmaplechy. Byla také připojena sajda
- ta bohužel časem skončila ve šrotu. [Libor L.] 24.07.2007 |
|  Tak konečně přidávám slíbené foto šedomodré jawy 350/354 s chromovanou nádrží.
Dobové foto pochází z rodinného archivu mého kolegi z práce. [Libor L.] 24.07.2007 |
| Modro šedá kombinace se také dělala s chromovanou nádrží.Budu mít dobové foto
(bohužel jen černo-bílé),tak ho sem dám. [Libor L.] 21.02.2007 |
| Já mám kejvu z 58 roku, černo-béžovou, prý na zakázku dělaná. Spínačku má v
nádrži a doutníky, schránky jako panelkové, ale ty byly asi měněné. Se sajdou
560 v renovaci bych jí nechal za ruské káčko se sajdou :-) [RJ592] 06.02.2007 |
| jEŠTĚ K TĚM BARVÁM,MÁM DOMA TAKY JEDNU,MLUVIL JSEM S TÝPKEM CO SI TU MODRO ŠEDOU
KUPOVAL NOVOU A MLUVIL O NÍ JAKO O VERZI NORMANDIE,KDEŽTO O TÝ ŠEDO ČERNÝ MLUVIL
JAKO O DĚLNICKÝM TYPU.TO ŽE MODREJCH JE VÍC JE NESMYSL,JEDNALO SE PRAVDĚPODOBNĚ
O EXPORTNÍ VERZI,VIDĚL JSEM JÍ NA ŽIVO V TURECKU [PETR] 01.01.2007 |
| Mám taky modro-šedou r.v. 58 v origo stavu s rybinama a spínačkou na nádrži.
Krásný veteránek ... [caban] 07.08.2006 |
| Ještě má jedna celou černou nádrž, druhá jako tady na fotkách. Obě mají
doutníky, spínačku na nádrži a tlumič sání pod sedlem. [Luban] 12.07.2006 |
| Chtěl bych se zeptat co je na černobílé verzi originál.Mám doma dvě a jedna má
rám černý a druhá bílí.Taky zadní tlumiče mají rozdílnou barvu. [Luban] 11.07.2006 |
|  Honza: je nádherná, určitě jí nikdy nestříkej nebo něco takovýho, takhle má
největší cenu a největší vypovídací hodnotu. Mám v podobném stavu 350-354
modrošedou, dokonale původní stav, rybinová. Osobně bych na 100% netvrdil, že se
vyrobilo víc modrošedých než černošedých, máte k tomu někdo nějaké podklady? Já
jsem třeba nikdy neviděl mimo té mojí origo modrošedou 354... Viděl někdo
černošedou 354? Docela by mně to zajímalo... [Rover] 30.06.2006 |
| Zdravím, pánové! slyšel jsem, že kdosi má i ten štítek v AJ - což
nutně neznamená dodávku pro "starou dobrou Anglii", ale třeba
"jen nějakou anglicky mluvící provincii". tyhle strojky jsou ale ve
slušném stavu (samože dle zacházení jsou i červeňáci pěkný). Rád bych vyměnil
černošedou za modrošedou nebo červenou. Ale k téhle výměně asi nikoho neseženu
:-( ahoj, Hubert [h] 26.06.2006 |
| to zippich: naprosto s tebou souhlasím, je to r.v. 1958 a štítek má v čestině,
nechám ji tak jak je - škoda renovovat. [Honza] 24.06.2006 |
| Já mám shodou okolností taky tuto černo - šedou kývačku r.v. je 1959 - čili už s
doutníkama, boschákem a vzduchovím filtrem vyvedeným pod nádrž - štítek je origo
psaný anglicky. Viděl jsem plakát, kde tyto kývačky byly nabízeny na vývoz do
německy mluvících zemí. [Adam] 22.06.2006 |
| Kromě této černošedé varianty je ještě dost rozšířená varianta modrošedá.
Barevné schéma je stejné. Většina těchto strojů, co jsem viděl, byla rok výroby
1958. Podle mě to není vývozní verze. Na vývoz šly hlavně tehdy exkluzivní
červené s chromem. Tohle je levnější verze s lakovanou nádrží, která reaguje na
tehdejší nedostatk chromu. Také použití tehdy již překonaných rybinových tlumičů
mluví proti exportu, protože na vývoz na náročnější trhy se už od roku 56 dávaly
modernější doutníky. Každopádně je tahle černošedá verze v původním laku pěkná a
dneska dost vzácná. Modrošedých je přece jen víc. Má štítek v češtině? [Zippich] 22.06.2006 |
| počet nevám ale bylo to v období 1956 [Martin] 19.06.2006 |
|
|