 Ahoj bizonisti. Potřebuji něco objasnit. Na jawamánii v technice v návodu k obsluze je zobrazen
bizon s celokrytem řetězu, jako byl na pozdějších typech. Zatím jsem to viděl jenom na jednej novej
renovaci. Ptám se tedy : - je to správně a montovaly se na bizony (třeba na ty poslední) i
takovéhle kryty řetězů. Mám na svém bizonovi plastový asi 3-4 mm tlustý černý pás přes nádrž.
Je to 350/oilm. vyr. 04/1972. Ptám se : - montovaly se na bizony jenom plechové nebo i plastové
pásy přes nádrže ? Děkuji. [chlup] 08.02.2010 Přidat odpověď |
| Jen čekám na to, až se zde objeví titulek: Replika Bizona je na světě. Jde o vtip. Ale už se toho vyrábí celkem hodně. [motovo] 27.01.2013 |
|  Replika krytu řetězu na Bizona je na světě, budem nabízet na burze ve Zloníně, a taky na www.montyjawa.cz [Monty] 23.01.2013 |
| já tam mám gumu a nic neteče, guma je i na všech kývačkách apod. [Jakub] 09.11.2012 |
| Zkoušel jsem už opravdu kde co, jak jsem psal i kůži. Myslím že origo tam nebyla guma, ale neco
tvrdšího na bázi pertinaxu nebo podobně. Guma se vždy promáčkne a zdeformuje. [Pavel] 12.02.2010 |
| Pod páčkou na čepu má být gumové těsnění průměr asi 20/8 mm- měnil jste i tohle? [Monty] 11.02.2010 |
| Trochu mimo téma, ale když vidím ty fotky s víčkem nádrže ptám se jak vám to víčko těsní? Mně při
plné nádrži pod otočnou páčkou vždy teče benzín. Už jsem zkoušel různá těsnění, třeba i kůži ale
stále je to to samé. Poradí někdo? [Pavel] 11.02.2010 |
| Ano prostě se přehledl a uznal to jen tak dal a Bizonum Zdar Chlapaci. [Zdeněk] 10.02.2010 |
| Díky za vše - takhle by snad měla vypadat diskuse,nemyslíte? Názor ,protinázor ,věcné argumenty a na
konci vyřešení problému. To je jiný kafe než nekonečný hádky s Emanuelem. [Monty] 10.02.2010 |
|  u otvoru pod víčkem jasný otěr, kde se na mě směje vyleštěný [es2ohv] 10.02.2010 |
|  Nechtěl bych , zde stát za vola, ale stalo se.Mám krásný plechový plast přes nádrž, který jsem léta
považoval za plastový.Žádná mimořádná plastová inovacé se tedy v 70letech nekonala,snad jen v moji
fantazii .Foto jasně dokazující realitu.Omlouvám se také za svoji mystifikaci. [es2ohv] 10.02.2010 |
| Mé napětí opadlo :-D [Petr Kropáček ml.] 10.02.2010 |
| TAK JSEM SE PRÁVĚ VRÁTIL Z GARÁŽE, kde jsem byl fotit místo oběda A CHCI SDĚLIT VŠEM POCHYBOVAČůM A
NEVĚŘÍCÍM, ŽE TEN MůJ PLASTOVEJ KRYT NA NÁDRŽI JE SKUTEČNĚ plechovej, takže se VÁM VŠEM OMLOUVÁM za
své bludy. KOVANÍ BOZONISTÉ berte to jako zkoušku vaší bdělosti a ukázku mojí blbosti. Alespoň už
ten plech nemusím shánět, když ho vlastně mám žejo. [chlup] 10.02.2010 |
| Jsem napnutej jak struna :-D Taky tomu moc nevěřím, ale možný je všecko. [Petr Kropáček ml.] 10.02.2010 |
| Určitě se nedělal zadnej plastovej jeto blbost mam Bozona 4* a žadnej to nema uplna hovadina jeto
pružne a peruje tak to asi někomu připada jako plastovedrži to nadrž brostš blbost. [Fedorka Přibram.] 09.02.2010 |
| Jasně, nafotím to tak aby to bylo jasný, ale nemám garáž doma, takže lepší fotky nejdřív zítra
večer. [chlup] 09.02.2010 |
| Ale z fotky to přece nikdo nepozná - nalakovanej plechovej bude uplně stejnej - vím,že přes net
důkaz nezískám,jsem ale pochybovač. [Monty] 09.02.2010 |
|  Tady je ten plastovej pás. [chlup] 09.02.2010 |
| Právě renovuju 250, půjde do zelené barvy,a dostane celokryt řetězu. Uvažuju i o olejové nádrži bez
čerpadla,podle prospektu - co vy na to? Ale plastový pás přes nádrž? Držel jsem v ruce
jistě 30 různých Bizonů,ale s tímhle jsem se nesetkal -a navíc, pás není jen ozdoba,ale drží předek
nádrže k rámu - copak by to plast vydržel? Viděl jsem pásy stříbřenkové,chromované a černé -
nezaměnujete černě lakovaný plech za plast? [Monty] 09.02.2010 |
| mám číslo 211 a je to podle tp 1970 [danny] 09.02.2010 |
| ked sa tu uz riesia roky vyroby a vyrobne cisla, myslite si, ze bizon s vyrobnym cislo 235 bol
vyrobeny v roku 1970?nedochoval sa mi totiz vyr. stitok:( [Alex] 09.02.2010 |
|  ještě ten dobový článek SM 69 viz motomagazín. [chlup] 09.02.2010 |
|  Musím se kouknout do garáže na ten plastový pruh přes nádrž.Číslo výrobní 1843 také rok 1972 třetí
měsíc.Je to také poslední serie dojíždějící ve výrobě.Nikdy mě ani nenapadlo,že je možné, aby byl
pás plechový.Co jsem viděl za život BIZONŮ a taková podstatná věc,že existuje mi utekla, člověk se
pořád učí.Přitom na burze co jsem držel v ruce ND na Bizona, tak jsem narazil taky na
plastáky.Nechápu to.K tomu krytu ještě takovou poznámku ,tento černoch co měl být šlágr pro obchodní
dům Neckermann v prodeji pro západní trh v DEUTSCHLANDU je také zapouzdřený podobající se 634.Řekl
bych ,že je to, ale vyjímka , která potvrzuje pravidlo.Kryt nemá být zakuklenej,ale má mít decentní
profil tvaru bekovky.Ale neodsuzoval bych , kdyby ho někdo použil při renovaci. Dokonce se mi ten
orgán ze 634 více líbí na BIZONU.Ale to je jen můj takový nepodstatný názor. [es2ohv] 09.02.2010 |
|  Petr Kropáček - Máš pravdu sériově od.r. 70 nic, ze světa motorů z r. 69 (viz motomagazin) jsou
zatím k dispozici už 2 dobové fotky (1969), dále popis ve článku ze SM 69 (motomagazin) a původní
návod k obsluze (jawamánie), kde ty kryty jsou uzavřený, ale autor (JB motomagazín) tam i tady sám
píše, sériově prokazatelně nic. Já na svém bizonu mám taky ten otevřenej kryt, ale líbí se mi
i ta druhá varianta, tak před renovací uvažuju, jestli tam nedát ten uzavřenej, když min. do r. 69
se s ním počítalo a byl prokazatelně na některý předsériový kusy montovanej. No nic, tady ta diskuze
je k věci a to mne baví. [chlup] 09.02.2010 |
| Snad jenom k tomu krytu řetězu- fotka z motomagazínu zobrazuje stroj po renovaci, na fotkách před
renovací je vidět, že měl klasicky otevřený kryt. Majitele znám, před lety jsme se o tom bavili a
říkal, že tam dával kryt z 634. Pak tedy relevantní zůstává pouze ten jeden známý oficiální
obrázek Bizona, který by se tu mohl řešit tisíckrát a stejně bysme ho nevyřešili. Na 100% víme pouze
to, že vznikl před seriovou výrobou Bizonů, takže logicky nemůže zobrazovat seriový stroj. [Petr Kropáček ml.] 09.02.2010 |
| Všem Vám moc děkuju za příspěvky. Pro sebe bych to tedy zatím uzavřel asi takto : Otevřené
kryty na řetěz se dodávaly ze sériový výroby, nicméně i z dobových fotografií v motomagazínu z těch
reklamních letáků je patrné, že na některých bizonech byly namontovány i ty hranatější uzavřený , je
to dobře vidět na tej poslední fotce při jejím zvětšení(motomagazín) i na fotce od vladika tady,
tudíž pokud to někdo takto zrenovoje, vůbec bych to nebral jako nemístnou úpravu nebo veteránský
zločin. Co se týče pásu přes nádrž, tak jsme se tu sešli zatím asi jenom dvá, co ho máme z
plastu, ale i to bych považoval za možné už z výroby, ten můj bizon má výrobní číslo 2134 a pokud
jich bylo vyrobeno 2175 (motomagazin), tak bůhví co na ty poslední kusy v 04/72 v jawě montovali,
třeba to bylo nějaké další zlevnění výroby a socialistická budoucnost v plastech. Samozřejmě ten
plechovej kryt se mi líbí víc. Pokud ještě někdo má nějaký dokumenty nebo vlastní poznatky, tak
přispějte. [chlup] 09.02.2010 |
| Tá známka ma potešila. To by ma ani vo sne nenapadlo, že sa Bizon objaví na známke a ešte
zahraničnej. :D [vladik] 08.02.2010 |
|  Skladování moto CALIFORNIAN pro Podnik zahraničního obchodu na export.Zda-li tento Bizon byl určen
na export a měl se někde objevit v cizině nevím.Detail na kryt řetězu je o.k. [es2ohv] 08.02.2010 |
| Dle mých poznatků se Bizon s tímto provedením krytu řetězu nikdy neprodával. Nemohu však vyloučit
vznik několika kusů mimo výrobní sérii. [JB] 08.02.2010 |
|  UŘ detail krytu řetězu.es2ohv [martin] 08.02.2010 |
|  UŘ stará dobová fotografie.Vývojová dílna.e2ohv [martin] 08.02.2010 |
|  Chlupe na zeleného Bizona moc nekoukej, protože to je taková dobová spatlaninka někoho , kdo sice
uměl krásně malovat,ale velkou hlavu si z podstatnými detaili při vytváření obrázku nedělal.Na
ukázku originál dobová poštovní známka vydaná ve Francie v roce 1985, kde taky převzali předlohu
nedokonalého Bizona. Oilmaster bez oilmastera pouze z nefunkční ledvinou, kryt řetězu a výfuky na
634 a ta barva je taky pro mě diskutabilní.Kde vzal autor na malůvku v 70 letech inspiraci se už
asi dnes nedozvíme. Na UŘ dobová fotografie je patrné vidět krásný kulatý tvar krytu řetězu proti
hranatému, který patří 634, ale v nouzi bych ho asi použil. Na Bizonu by to prdělo.K plastu přes
nádrž si ted nejsem vůbec jistý zda-li je z plastu nebo plechu.Já se domnívám na 99 procent , že můj
Bizon ho má taky z plastu jako Tvůj. es2ohv [martin] 08.02.2010 |
|  Tady je ten jeden renovovanej, o kterým bych nedokázal říct, že to vypadá špatně. Možná by mohl bejt
taky žlutej, ale je otázka, jak by pak vypadal s těma černejma gumama. [chlup] 08.02.2010 |
| Díky za první info. Jenom douška, i ten všude inzerovanej náčrt zelenýho bizona má ten zapouzdřenej
kryt řetězu taky. [chlup] 08.02.2010 |
| Kryty řetězů byly zpravidla normálka otevřené, ty uzavřené mělo jen pár ojedinělých kusů. Mám pocit
(je to možná jenom pocit) že jeden renovovaný s ním jezdí, ale je to grafitový prototyp. Ty, co
můžeme na motorkách vídat, jsou obyčejně podomácku upravené z 634. Plastové pásy přes nádrž
jsem ještě nikdy neviděl, moc bych nevěřil že je někdy vyráběli. Pro odkryté zadní pružiny
platí to, co pro kryt řetězu- prototypy je měly, ale "seriově" vyrábění Bizonové
nikoliv. Zkrátka- u Bizona není radno se příliš řídit podle literatury. Takhle jsem
například zuřivě hledal zámek řízení, který v návodu je, než jsem zjistil, že na Bizonu nikdy nebyl. [Petr Kropáček ml.] 08.02.2010 |
| - 3. dotaz, co ty zadní tlumiče, bez zakrytovaných pružin ? [chlup] 08.02.2010 |
|  poslední [chlup] 08.02.2010 |
|  další obrázky [chlup] 08.02.2010 |
|
|