MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301963 příspěvků |7294 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 55 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 623, 633 (UŘ, B | Diskusní téma 19.9.2019 00:48  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Krasnej Bizon


 Co řikate na Aukru na pěkneho Bizona 350 tak u koho skonči tenhle krasavec.    [Zdeněk]   02.03.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Kucí,klid,prostě každý jak chce.Mi se ten můj mazlík prostě líbí a když se líbí okolí(jako že jo),o to líp.Kdo naposled viděl veterána jak z fabriky?Já dlouho ne.Vezmeme si např. péráky.Na každém srazu jak z hámerického filmu.Laky za desetitisíce,nerez matky a šrouby,motor jak chromovaný.Vše jde za peníze koupit nové.To se to renovuje.Fuj tajbl.Já jsem ze svého vraku za 3 roky udělal pro mně krásnou věc.Co na tom,že má třinácky matky místo čtrnástek(příklad).Co bizon,to unikát.Tak tomu je a doufám,že i bude.Tečka. Bisonům zdar    [petrik]   22.08.2010
Odpověď  Ano JB, samozřejmě, věřím, že jsme tu všichni schopni považovat vyvrtanou díru za dobovou úpravu.    [Lada]   20.08.2010
Odpověď  Já bych chtěl upozornit na to, že na veteranforu na vozidla nahlížíme jako veteránisté na veterány a ne jako uživatelé na vozidla užitné hodnoty. Pokud chci se chovat jako veteránista, tak nemohu schválit úmyslné vyvrtání otvoru tam, kde nikdy nebyl. Pokud by ten otvor vyvrtal předchozí majitel, tak to je něco jiného. Buď při renovaci ten otvor musím odstranit, nebo jej budu považovat za dobovou úpravu. Kdo chce být veteránistou, tak musí chtít ctít jisté zákony. Ne každý je toho však schopen.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.08.2010
Odpověď  Tak já taky naposled. Ty víš, že to zrcátko taky nebyla dobová úprava? Jestli nevěřím barvě na fotce z webu, tak barvě na dobovém letáku už vůbec ne -spekulace. A nakonec: i já sám jsem napsal, že tvrzení o exportní verzi...je úsměvné. Já se ale v této debatě ohrazuji proti tvému označení "zprzněný" a "hnusný". Něco to o tobě říká.    [Honza l]   20.08.2010
Odpověď  Honzo, s tím přístrojovým panelem nemáš pravdu. U Bizona s otáčkoměrem se jednalo o dobovou úpravu (a majitel stroje rozhodně netvrdil, že je to originál export, o to jde především), přičemž pokud by ji chtěl někdo odstranit, vynaložil by stejné úsilí, jako kdyby to dělal během renovace (navíc ještě jednou nově nalakovat plech masky). U toho černého by to bylo sakra složitější.
A ta barva- to se tady řešilo před mnoha lety, shodli jsme se na tom, že barva byla něco jako hooodně tmavá šedá metalíza. Jelikož jediná 100% jistota je smrt, tak jsem napsal to "nejspíš i metalická".
Přesný odstín z fotky nikdo nevyčte, ale že je ta barva jiná, než na prospektu, to se pozná celkem snadno. Navíc Kolja psal, že mu renovátor motorky sám potvrdil, že to nechal nalakovat na černo (je to napsaný i v popisu aukce).
Začínám mít z týhle diskuze nepříjemnej pocit, proto už to ze své strany uzavírám a nebudu o téhle motorce dál nic psát.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.08.2010
Odpověď  Petře Kropáčku, na tomto foru už byla spousta motorek mnohem víc "zprzněných" -jak ty říkáš. A přesto se o nich jako o zprzněných nepsalo. Prostě stačí napsat, co je správně a co ne-další komentáře netřeba. I tady byl před časem Bizon se zcela předělaným přístrojovým panelem -podle tebe zprzněným a přesto ti nevadil, dokonce byla napsána i slova obdivu. A tady tě rozlítí obyčejné zrcátko tak, že nestačí napsat "neoriginální zrcátko", ale rovnou "hnusné".
Jinak taky si myslím, že o barvě nemá cenu diskutovat, protože z tohoto obrázku ji poznáš sotva a srovnáváš s prospektem, kde je podle tebe "...nejspíš i metelická" -takže taky nevíš.    [Honza l]   20.08.2010
Odpověď  Právě. Jsme na Veteranforu, což znamená, že ctíme ty motorky jako veterány. Já nic nenamítám proti tomu, aby si někdo nalakoval Bizona na růžovo, ale ať pak při prodeji netvrdí, že to je speciál verze pro export na ostrov Lesbos.
Jinak Lado, nevím, jestli mě nějak sleduješ, nebo si o mě vedeš záznamy, ale v poslední době jsem sem psal pouze o téhle motorce, takže je logický, že pokud jsem z ní rozohněnej na začátku, budu z ní rozohněnej i dále. Moje skoroomluva měla být smířlivé gesto ačkoliv si myslím, že jsem zas nic tak strašnýho nenapsal, pouze jsem pojmenoval svoje výtky vůči motorce. Pokud se Ti to nelíbí, nechápu, co by podle Tebe mělo být v tomto tématu jinak napsáno- pokud si každý bude hledět svých motorek a ostatní ho nebude zajímat, tak by to tady vůbec nedávalo smysl.
A že nemá smysl diskutovat o barevném odstínu? No tak to je třeba tvůj názor, já si myslím, že je to dost podstatná část renovace a že to smysl má velkej.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.08.2010
Odpověď  Já myslel, že majitelé a příznivci Bizonů mají radost ze zachování každého kousku ve stavu co nejvíce odpovídající originalitě té doby. Vidím, že né každý toto sdílí, respektuji to. Jinak černý Bizon je prý prodaný. Jinak, když s něčím nesouhlasím podělím se rád o to tady s Vámi, abychom se dobrali nějakému rozumnému výsledku. Samozřejmě, že všechny ty věci, které jsem vznesl na černého Bizona jdou přehlédnout. Já mluvím za sebe, že když bych renovoval a následně prodával, uvědomil bych si, že čím více se bude podobat původnímu stavu stroj, který renovuji, tím spokojenější bude i případný kupec i já.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2010
Odpověď  Mě se zdá, že seš pořád nemístně rozohněnej. Co je ti po tom, jak si kdo upevní zrcátko. O barevném odstínu nemá smysl diskutovat a vše ostatní je snedno napravitelné, když bude majitel chtít. A jestli se mu to takto líbí, tak to prosím pánové respektujte. Nic vám do toho není.    [Lada]   19.08.2010
Odpověď  Ono jde Petře kropáčku o to, že ten názor se dá vyjádřit různými způsoby.
Koljo, tady nejde o to, jestli měl Bizon na vývoz, nebo ne. Ty jsi přece napsal, že NEBYL URČEN na vývoz. Jek to prosímtě víš? Víš jen to, že se nevyvážel.    [Honza l]   19.08.2010
Odpověď  Tak od toho tady máme fórum, abychom svobodně pohaněli všechny cizí motorky.
Uznávám, že jsem se rozohnil trochu víc, než je zdrávo, je mi prostě líto motorky, která byla očividně ve slušném stavu, než ji někdo znehodnotil renovací. Stačilo by si přečíst pár statí na motomagazínu o možných provedeních Bizona a prohlédnout pár fotek a ten stroj by vypadal tak jak má, a to nikoilv s větším úsilím renovátora.

Jinak slovo "hnusný" jsem použil já. Budu klidně říkat o každém zrcátku, kvůli kterému je zvětšená díra pro čep páčky o 3mm, že je hnusný, a nikdo mi v tom nezabrání, protože já svobodně vyjadřuji svůj názor stejně tak jako Franc, který tu napsal, že jsem chudák. Je to jeho názor a jestli někam má smysl ho napsat, tak sem.

Lidé, dávejte na Bizony všechna možná zrcadla (protože v tom originálu je opravdu prdlajs vidět), ale dávejte to na objímky. Prosím.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2010
Odpověď  nechápu proč to vlastně řešíš, když se ti nelíbí tak ho nekupuj, si hraješ na nějakou policii, kontrolor pravosti nebo co? Tak to prostě nemá do puntíku...OO bóže    [633]   19.08.2010
Odpověď  Tak to je to co jsem nechtěl, abych zapříčinil hádku...chtěl jsem diskuzi. Neříkal jsem o tomto Bizonu v žádné souvislosti, že by byl hnusný, naopak jsem říkal, že tu hodnotu mít může a práci si někdo dal. Nikdy bych nehaněl něčí práci takovým způsobem, když jsem se sám tomu nepřiblížil. Nezlob se na mě, ale to že představitelé SSSR odmítli Bizona určitě není záminky domnívat se, že by jej chtěl "Západ" ...že by Bizon byl taková bomba a předčil Japonské stroje té doby na trhu?..Pokud se podívám pozorně co vyrábělo Japonsko Bizon je příliš zajímat nemohl.

Zmíněný prodejce mi včera psal, že se domníval, že ten chrom na nádrži je vlastně odlesk černé barvy....že to není chrom...a u ostatních detailů, která nám nesedí....to, že není zas až tak velký prohřešek. K tomu nemám co dodat. každý at nakládá se svým jak chce.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2010
Odpověď  Koljo, jestli Rusove odmitli, tak jim to nekdo musel nabidnout. Takze to asi chteli vyvazet. Jinak tech borcu, co poznaji odstin cerne z internatu je tu jak vidno vic. A slovo "hnusne" pro jakykoli vyrobek pouziva jen chudak.    [Franc]   18.08.2010
Odpověď  Co se čílíte?Ono to funguje.Jeden chce prodat a druhý koupit.Tečka.    [petrik]   18.08.2010
Odpověď  To je výsledek toho co dokážou zlaté české ručičky ve spolupráci s omezenou českou hlavičkou. Nezbývá než dokola zas a znovu varovat před renovacemi bez důsledné teoretické přípravy. tento Bizon by možná oslnil na počátku 90. let, ale v dnešní době, kdy je většina informací běžně dostupná hlavně díky internetu, je to k pláči. Kolik práce přišlo zbytečně vniveč?
Majiteli nyní nezbývá než najít někoho, kdo bude uvažovat podobně jako on sám. A to, pevně věřím, bude mít problém.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.08.2010
Odpověď  Hm, to je přesně ono. Hlavně že do popisu napíše, že mu chromy dělali v Kopřivnici na originál Jawa díly, ale neví ani, jakou barvu ta motorka mohla mít. Slyšel "černý", tak to udělal černý...
To nemluvím o chromu na záchytu zadní brzdy, na pákách klíčů, na pásu přes nádrž (v 72. roce už opravdu neee) a o tom, že bezva originál Jawa řidítka v sobě mají vyvrtanou 8mm díru na neoriginální a hnusný zrcátko. Navíc (netuším, jak k tomu došlo) ta motorka stojí na stojánku nakřivo a opírá se o obě kola.
Ach jo. Tak jsem se nakonec přecejenom vylil. Já bych to nikdy nepomluvil, kdyby to ten člověk dělal pro sebe z čiré lásky k Bizonu, ale tohle očividně ještě ani nejelo, prostě nalakovat a střelit.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.08.2010
Odpověď  Zdravím všechny, psal jsem dotyčnému prodejci na aukru a omlouvá jej to, že opravdu nezná základní informace o tomto motockylu tedy Jawy 633,623. Jinak by svou renovaci neprovedl bez těchto znalostí....

Napsal mi toto cituji :

... "Informaci o barvě a exportu jsem dostal v motomuzeu na Konopišti, jestli byla pravdivá nebo ne, nedokážu posoudit, ale Jawa se kdysi vyvážela do 120 zemí světa, tak proč ne. Zajímalo by mě co je na bizonu podle vás neoriginální, je po jednom majiteli a podle jeho slov na něm nic neměnil." "S pozdravem M.H. "    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2010
Odpověď  Už se to tu řešilo několikrát. Jelikož Bizoni v zahraničí prakticky neexistují (několik kusů je vyvezeno individuálně, ale první registrace vždy ČSSR), dá se na 99% usuzovat, že se nikdy nevyváželi.
Odstín mi taky připadá mimo mísu- tohle je absolutní šestsettrojková černá, zatímco barva z prospektu, které se tvůrce nejspíš chtěl přiblížit, je světlejší a nejspíš i metalická. Mimochodem- ta motorka z prospektu je rok 1969. U Bizona z roku 72 bych volil jedině mezi červenou a žlutou.
Přístup k ostatním detailům mě jen utvrzuje v tom, že renovátor motorku ušil horkou jehlou s přístupem "co se blejská, to je renovovaný".
Existuje i mizivá šance, že ten Bizon vypadá tak jak má a že majitel věděl co dělá, ale podle mě je to naopak.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.08.2010
Odpověď  Honzo můžu se splésti, ale tak lesklý odstín určitě nebýval. Pokud si prostuduješ dostupnou literaturu tak Bizon byl určen pouze pro vnitřní Československý trh. Ve spřátelených zemích RVHP se neprodával, protože jak víš, když byla koncepce Bizona představena v SSSR byla zamítnuta. Určitě 100% vyvážen nebyl.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2010
Odpověď  Jak Koljo poznáš z fotografie správnost "černého odstínu", to nechápu. Taky nevím, z čeho dovozuješ, že Bizon byl určen pouze pro vnitřní trh. Každá motorka byla vyvíjena pro vnitřní trh i export. Bylo pouze otázkou, koho v zahraničí zaujme a jaké eventuelní úpravy bude požadovat.    [Honza l]   16.08.2010
Odpověď  Ještě jsem zapomněl rozvést, že nádrž byla chromovaná a nikoliv celá černá, zadní plech a panel na kontrolky byly taktéž eloxovány stejně tak jako pás přes nádrž. Tento vyobrazený stroj má panel i zadní plech SPZ černý. Také mě trošku udivuje, že dotyčný napíše, že byl na vývoz do Anglie, pokud vím jawa 633, 623 byly určený pouze pro vnitřní trh. Sovětský svaz je zamítl pro svuj trh a tudíž by nebylo myslitelné, aby byly vyváženy na západ.    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2010
Odpověď  Sedlo by se mělo podobat originálu tohle není ono. Zrcátko je jiné, není zasazeno krátké v řidítku, zadní plech nemá být černý, ale elox....celkově, ta černá barva, možá na fotce mate, ale není to origo odstín..lesk...Nic ve zlém ten stroj bude drahý, práci si někdo dal. Já nemohu hodnotit cizí práci, pouze jen sem napsal co mě zaujalo co si myslím, že se mohlo doladit..    [Kolja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2010
Odpověď  Neni špatnej ale mam zalusk na toho červeneho na Motoinzerci ale nemohu prodat Californian tak nemam zatim vatu.    [Dvořak]   11.08.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Hm, musím říct, že mě se ta motorka nelíbí vůbec a z mého pohledu je zprzněná. Nicméně věřím, že na těch 70-80 včetně renovace vyšla. Ovšem pokud chci stroj renovovat a pak prodat se ziskem, musím ho renovovat do originálního stavu. Můj názor.
Ale nic ve zlém- každý si může svou motorku udělat jak chce a požadovat za ní peníze, jaké chce.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.08.2010
Odpověď  Pokud vím,tak Bizon neměl žádnou homologaci v cizině,a nikdy se nevyvážel.

Jinak hezká motorka,

podle mně tak 75 tisíc budou náklady na renovaci a koupi motorky.    [monty]   11.08.2010
Odpověď  Je v pěknem stavu renovace jsou dneska dost nakladná věc cena je take dobra ja take nacpal do sveho 60000kč.    [brabenec]   11.08.2010
Odpověď  Zdá se, že je to udělané dobře. Jinak ten komentář je běžný marketingový taneček -zrovnatak označení "raritní kousek" -úsměvné. Nevím, jestli na to někdo slyší.    [Honza l]   11.08.2010
Odpověď   http://www.aukro.cz/item1182116865_jawa_350_633_bizon_r_v_1972.html

Tak co, co říkáte? Zejména by mě zajímal Váš názor na tu větu ohledně exportu do Anglie. Já už začínám být na ty "vývozní typy" trošku alergickej.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.08.2010
Odpověď  pro/petrikpetrik1/ Dobové doplnky máš decentně zakomponovány do stroje.Ani v JAWE by se za ně nemuse-li stydět,kdyby je tam v minulosti někdo vymyslel.Moc fešnej stroj.    [es2ohv]   18.03.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  es2ovh-nálepky pro naprosté vyčerpání nalepeny opačně,na jawě mám i další jiné zvrácenosti,viz foto.Koupil jsem a dlouho uvažoval co s tím.Nakonec jsem zrenovoval po radě moudrých do stavu jak jsem koupil.Prý oficiálně tzv. dobová úprava.Mechanický otáčkoměr+kolena na převlečnou matici.Originál věci mám v zásobě,takže uvést do původního stavu není problém.Prostě se mi to líbí k nelibosti skalních.Debata na to téma je v předchozích příspěvcích.    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2010
Odpověď   http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/renovace-jawy-350-633-bizon-15288.html?kid=12411 Taky moc pěkný.    [es2ohv]   16.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Žlutas Bizon petrikpetrik1 to je ráj na pohled ,hned mi při pohledu zvedne a zlepší náladu.Barva je také dobově věrohodná, perfektní prostě vše o.k.Jen takovej dotaz a neber to prosím za rejpání.Na nádrži jsou nálepky nalepený zrcadlově obráceně,pravá má být na levé straně a obráceně levá na pravé.To byl záměr se trochu lišit???    [es2ohv]   16.03.2010
Odpověď  Použiji jedno rčení ze Švejka : Pánové vobraťme list...něco se kecne a pak to člověka mrzí .. "    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2010
Odpověď  Tak pro es2-nejsem na tom tak špatně/dobře,abych musel přihazovat na toho zmíněného.Mám už dlouho svůj a v podstatně lepším stavu-i když ne darovaného z Jawy za dobrou reprezentaci:-)))(Krásnej nesmysl).Jen Ty jsi se nějak překoukl když jsi dával fotku Unifikačky ke svému zavile bizonistickému článku néé?O unifikaci(ani o tuhle celkem obyč.sériovou) jsem se neotíral-líbí se mi.Ale když jsi takový fanda,divím se,že jsem Tě nezahlédl na srazu ???Takhle ani nevím,co jsi dokázal Ty?Petrikpetrikovi gratuluju k moc hezké renovaci ne moc hezkého typu motocyklu a přeju hodně km bez blbců na cestách a radosti ze svezení!Přiznám se,že toho o bizonech asi moc nevím,ale tady se to taky nedozvím-poučí mě tedy někdo?O libeňáku ví asi Lada taky víc než já.Když jsou tedy typy 553/4 stejné s 579/5 proč tedy hnily čtyři roky někde ve skladech,když o ně byl(jak píšeš) zájem?    [David.1]   14.03.2010
Odpověď  Když se psal rok 1964 tak končila produkce i export (a byl to export do Skandinávie, Ameriky..)575 a 579 -pořád ještě v podstatě Libeňáky Davide. Jinak mi připadne, že o Bizonovi víš asi jen to, jak vypadá. Tvůj odsudek je stejně hloupý jako Křížův.    [Lada]   14.03.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Tady je prosím pěkně jeden kus mého dobytka Davide.    [petrikpetrik1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2010
Odpověď  pro Davida-i kdyby jsi si to stokrát myslel,je minimálně neslušné se nasáčkovat do tohoto fóra a vypouštět tu své pravdy.Jinak,na tříkolce jsem jezdil v 50-tých letech minulého století a na bizona jsem hleděl jak na zjevení v té červené záplavě.Všechny krásné,žlutý novotou vonící bizon ještě krásnější.Srovnávat libeňáka a bizona,to snad ne.Nelze,není co.Hodinky a holínky.
Přátelé,dnes jsem se byl krapátko projet a je to....,však víte.    [petrik]   14.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Davide mě snad připadá,že Ty jsi ten komik co si naběh a toho Libenáka složeninku na AUKRU koupil.A ted si vyléváš svůj vztek a komplex u nás BIZONÁŘŮ.Vážně tady na Tvoje diskusní příspěvky a žvanění není nikdo zvědav.K tvému věku,když toho tolik pamatuješ ,Ti přirozená pokora výrazně chybí.Jinak Libenák je fajn motorka,zajímalo by mě co jsi Ty si v životě dokázal/kromě tlachání/.ASI TO TAK SLAVNÝ NEBUDE CO !!!    [es2ohv]   14.03.2010
Odpověď  Ovšem ať se podrbe,koho svědí..Nikoho neurážím,-teda aspoň to není můj cíl.
Co je bizon?Prostě dobytek.Nevidím v tom ani žádnou provokaci,to je úplně stejné,jako když čezetě řekneš prase-majitelé by se mohli třeba domnívat,že je tím pádem chceš nazývat prasáky nebo aspoň pasáky:-)).Nic si z toho nedělejte,všechna zmíněná vozidla taky vlastním:-)) takže to jako urážku opravdu nemyslím..Ale nedá mi to,abych se neozval,když někdo jistě fundovaný(podle článku) porovnává neporovnatelné(soutěžní mtc.,za který mluví chtě nechtě úspěchy sportovní i prodejní versus rádoby cestovní s datem výroby lišícím se deseti lety z nichž dobytek nedosáhl ani toho prodejního)...A na tom,že bizon je výplod konstrukční,materiálové a konečně i cenové nouze -prostě dinosaurus-to si také obhájím.    [David.1]   14.03.2010
Odpověď  Pan David je holt neobyčejně pokorný člověk.
Davide, netvrdím, že nemáš pravdu, ale proboha:
Proč urážíš zdejší přispěvatele? Ty je osobně znáš? Víč kdy poprvé seděli na tříkolce?
Proč urážíš Bizony na jejich domácí půdě? Proč tu motorku nazýváš dobytek, když píšeš na stránky milovníků Bizonů? Netvrď, že je to z nějakého přesvědčení. Podle mě je to prostě provokace.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.03.2010
Odpověď  Nedá mi to,abych taky nenapsal,když čtu ty žvásty třeba kříže..Nerozumím tomu,podle čeho porovnáváš libeňáky s tím dobytkem...Asi ti trošku uniklo,že dobytek byl drobátko jiná kategorie(je pravda že jeho začátky-UŘ-sahají do doby kdy libeňáky vyhrávaly-a ty prapůvodní UŘ dokonce z těchto motorů vycházely).Navíc v podobě,ve které ho máme zachovalý jde jen o paskvil vzniklý v podstatě z nouze, který přežil svou dobu ještě než se začal vyrábět-to musí uznat každý,kdo o tom něco ví.Jinak-když jsem se o soutěžní motocykly začal zajímat-a je to myslím dřív než většina z vás vůbec seděla na tříkolce-jsem mapoval všechny mtc.co měly před číslem S a (určitě by vás překvapio,kolik motocyklů jsem v okolí 30km našel a co po nich zbylo,ale o tom třeba jindy) libeňáky u džejzetdý jsem nikde neobjevil,ale u statků opravdu byly,sice jen pár kusů ale třeba tam byl také švéd-i když to je taková kuriozita.. U lesů jsem libeňáky nikdy neobjevil,jen dobytek a prý na Šumavě byly nějaké S353,ale to nemám podloženo..Přebytek libeňáků vyvézt? No nevím,ono když se prodávaly v mototechně(myslím nové,ne bazarové odjeté) se psal rok 1964.A když vezmete,že to byly motocykly vyrobené v roce1960-61,tak v téhle době už byla technika přece jen o kousek dál a v cizině už takový zájem nebyl..U nás to samozřejmě bylo trošku jiné,Jawa soustavně-a pořád bez výsledku-připravovala úplně nový typ,který by nahradil zastaralou kývačku,takže pokud chtěl někdo motocykl,který trošku jel a měl sportovní střih,neměl v podstatě alternativu.
To,jak se pozastavujete nad tím,jak na tom mohl někdo jezdit,je scestné.Stejně určitě přemýšlíte o tom,proč třeba stará oktávka nejede v pěti lidech po dálnici 150 když dnešní auta tak normálně jezdí? Nebo určitě většina z vás má doma černobílý monitor,nebo proč hrady stavěli ve středověku z kamene,když mohli pohodlně vlakem dovézt cement a panely a postavit je z betonu,že?    [David.1]   14.03.2010
Odpověď  Sice je to nepodstatný, ale budiž. Lesy dostávaly libeňáky-byl do státní podnik, technika se přidělovala Státní plánovací komisí. JZD byly družstva a kupovaly si ze svého. Nevylučuji samozřejmě, že si některé JZD libeňáka pořídilo, ale byla to určitě vyjímka a podmínkou musela být jistě i protekce. Přebytek libeňáků nebyl problém vyvézt.    [Lada]   14.03.2010
Odpověď  Ládo,pleteš se,to žes to někdy neslyšel,neznamená,že to není možné...Opravovali jsme je ,když je v JZD zkurvili,tak jsem je musel projíždět a proto dnešní hoši,kteří jezdí na mechách a měli by na tomto stroji absolvovat závod,by asi rychle dýchali...Proto obdivuji Čížka a ostatní borce,kteří sedlali i půllitra,že to ukočírovali...    [kriz]   13.03.2010
Odpověď  Libeňáků se vyrobylo víc než se prodalo pro sportovní účely a proto se dávaly do JZD a na lesní správy jako "služební". Např. libeňák kamaráda byl od nového používán na lesní správě Semily, odkud ho po revoluci koupil za cenu šrotu (500,-Kč). Byl sice překopaný, ale jako základ moc dobrý.

Bylo by dobré toto téma přesunout do sekce soutěžní motocykly.    [Tom P.]   13.03.2010
Odpověď  Teď jsi ujel Kříži. Libeňák se narozdíl od bizona osvěčil. Jinak čtyřtaktní endura měla v té době podobnou váhu -nikdo se nad tím nepozastavoval. Neznám ze širokého okolí JZD, kde by jezdili na libeňácích -řekl bych že si to s něčím pleteš. V té době jezdili spíš na 05-kách, předseda měl možná kejvu.    [Lada]   13.03.2010
Odpověď  Křiž - svezl jste se někdy na Libenáku? Já až nedávno,a byl jsem překvapený,jak to jezdí - na pohled obyčejná kývačka,ale funguje úplně jinak - mnohem líp.

Ale jezdit s váhou více než 150 kg šestidenní bylo pro opravdový chlapy!    [monty]   13.03.2010
Odpověď  Take jsem dostal Libenaka od Lesu a pořad je v garaži i s Bizonem take.    [Zdeněk]   12.03.2010
Odpověď  Panebože jak může dát nebo nabízet za tuto kozu 90000kč..?Obdivuji tehdejší jezdce,jak na tom mohli jet 6denní..Je možné,že je dostávali za odměnu úspěšní jezdci,ale já pamatuji,když je fasovali JZD na jízdu po polích..Ničili je a pak se to vyhazovalo,nebo předělávalo,protože na to nebyly věci...A v oběhu je hodně padělků...Mě by to nesmělo do baráku..To Bizon je proti tomu král a už při tehdejším prodeji byl dost drahý...Ale je to o osobním vkusu...    [kriz]   12.03.2010
Odpověď  Cena 700000 za tu ČZ je jednoznačný podvod. Myslím, že by se našlo více aukcí, které jsou svým průběhem podezřelé. Za toto umělé vyhánění cen si může Aukro samo. Nechápu, proč zrušili a to jen u nás, funkci minimální ceny. Toto rozhodnutí dle mého názoru velice poškodilo aukční prodej automobilů a motocyklů v Čechách. Věřím, že vstupem eBaye na náš trh, Aukro tento nesmysl přehodnotí.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.03.2010
Odpověď  Krásná cena..!!!    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2010
Odpověď  "Do konce aukce zbývají tři dny a cena je 33.100"
prodáno, za 51.100, konečně dává pérákům na prdel :)    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2010
Odpověď  Jumbo má pravdu, ten libeňák je dost podezřelý. V roce 1953 ještě neeksistovali a TP je doví z čeho.    [Tom]   06.03.2010
Odpověď   http://www.aukro.cz/item934118095_jawa_250_libenak.html    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2010
Odpověď  nematre na toho libenaka link na aukro??    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2010
Odpověď  Pánové - pokud debatujeme o aukci, moc bych prosil o umístění fotografií ukradených z Aukra, neboť tam je aukce archivována jen po určitou dobu. Vězte, že našim synům budou i tyto informace jendou k užitku. Díky    [JzK]   05.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bizona asi nemusím představovat, těchto strojů bylo vyrobeno velice málo 2175ks a z toho asi půlka oilmaster. Dnes už málo sehnatelný kompletní stroj (vše je atipické). Motorka je v původním laku s velice zachovalými chromy. Fotky jsou v dostatečné velikosti a také jsem přidal pár detailů. Stav motorky je velmi zachovalý až na jednu vadu v pravém plastu pod sedlem, kde kyselina z baterky vyžrala díru (častá vada u těchto strojů) a máčklá olejová nádržka (odborník určitě dokáže vymačknout). Kolena měněna za nová, ale taky původní ze starých zásob. Motorka má přepsatelné doklady (velký a malý TP, SPZ). Rok výroby 1971. Do konce aukce zbývají tři dny a cena je 33.100.    [JzK]   05.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa Libeňá je v dobrém stavu, s cela pojízdná. Dle pamětníka se tento kus s jezdcem zúčastnil,asi v roce 1953, šestidenní a ten rok i vyhrál. Za odměnu si jezdci mohli Jawy ponechat. První majitel v TP je JANATA Jiří, nar. 1933, povolání mechanik - zkušební jezdec. Moto má dvojité zapalování a je pouze jedno sedlové. Chromové části jsou v pěkném stavu, pouze řídítka a zadní ráfek jsou asi původní, ale dám k motu nové. Lak není originál, spíše nějaký garáž lak. V případě nějakých dotazů, nebo domluvy o prohlídce motocyklu, mne kontaktujte na mobilu 776156666. Předem děkuji za zájem o moji krásnou Jawu Libeňák. P.S. Moto má na fotkách kryt řetězu, ale ten se mi při vyjížďce chytl do řetězu a poničil se. Po té jsem ho demontoval a dám ho k motu, třeba pude zachránit. Prodána 5-3-2010 za 90.109,-    [JzK]   05.03.2010
Odpověď  Libeňák je pekný až na tie klzáky predných tlmičov,sedačky a podselových plechov.Najlepšie su tie táraniny:libeňák na šesťdňovej v 1953.V TP 19-kolesá,motocykel poskladaný z nd-čo sa dalo urobiť a dostať na tabule.Otázka je, čo bolo v skutočnosti postavené.    [jumbo]   04.03.2010
Odpověď  Koukam že ma poličeno i na Libenaka ten je take slušnej.    [Zdeněk]   04.03.2010
Odpověď  Na 100% ho vyhraje patmat.. uz ho delsi dobu sleduju co kupuju, pokazdy prihazuje na to samy co ja.. :) A pokazde vyhraje..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2010
Odpověď  No panečku, to bych si nechal líbit.    [Petr Kropáček ml.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2010
 Přidat odpověď   (62) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006