MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310289 příspěvků |7731 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 64 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMopedy Jawetta, Stadion, Babet | Diskusní téma 14.6.2021 22:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Nazdar mopedisti, stala se mi velice nepříjemná věc, jel jsem z kopce (myslim, že na volnoběh) a otočil šlapadla, v tu chvíli se to kompletně zaseklo. Nechápal jsem co se stalo, začal jsem mít velmi špatnej pocit a když jsem se podíval zespoda na motor tak mnou projel silenej pocit. V motoru byly dvě díry (foto).

Při rozebrání jsem zjistil, že se rozdrtily takový dva půlměsíčky, co jsou u osy šlapek na spoustu menších dílů a, že u řetězového kolečka je prasklina. Původně jsem si říkal, že ty dvě díry nechám zavařit, ale teď nevim jestli ta prasklina vadí nebo ne, takže otázka zní, půjde to spravit, nebo mám sehnat novej motor (nebo jen tu půlku) a druhá otázka zní, půjdou sehnat ty dva půlměsíčky od šlapek?

Děkuju moc za rady, je to docela smutná záležitost, když jsem na něm jezdil dva dny (předtim jsem ho opravoval aby jezdil).    [Smajchl] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Dekuju moc, to je presne to co jsem potreboval :-)    [Smajchl]   17.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak snad ted´.    [zdenek]   15.09.2007
Odpověď  moc by se mi hodil planek tech pulmesicu (kompletni), byl bych za nej moc vdecnej, staci ho zmenicit (neorezavat) treba v tom Gimpu, nebo poslat jak je na mail smajchl@gmail.com.

Bez toho totiz nezjistim jak ma co bejt velky, kdyz to nemam vcelku :-(    [Smajchl]   14.09.2007
Odpověď  to pero nekalit, už kalené je.Ty měsíčky jsou v drážce na hřídeli, proto jsou dělené.A kalení měsíčků bych si asi rozmyslel,staré bývají dost sjeté.Kalená a cementovaná je hřídel a kolo a je lepší když se opotřebují měsíčky než něco z tohoto.Proto se některé součástky dělají z měkčího materiálu.Ale je to věc osobního názoru a zkušeností každého.    [matt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2007
Odpověď  Jeste jedna věc, trochu předbíhám, ale jak by se mělo správně napružit to pero? stačí ohnout k sobě a namontovat, nebo se to ještě musí nějak kalit?

2. věc, když jde pouze o to, aby ozubený kolo bylo v nějaký vzdálenosti od karteru, proč to musí být ze dvou dílů (půlměsíčků)? Nestačil by kroužek s přesnou šířkou? Nebo jde o to aby se to na hřídeli "neprotáčelo", to by se přece dalo zařídit i s tim kroužkem.

Díky za odpovědi.    [s]   11.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuju moc za odpovědi, jste moc laskaví. Pokusím se tedy sehnat nový kartery - oba.

S tím válečkem mezi šlapku a brzdový tahátko, to je teda trubka nitřní průměr 16,1 a vnější 20. Dýlka je taková, aby přesně seděl mezi tahátko brzdy a levý víko motoru - obrázek.

A ty půlměsíce buď seženu na burze a nebo nechám vyrobit z hlazenky, rozměr je teda nejdůležitější šířka, protože o tu tam jde, že? Ten plánek by se mi docela hodil.

Na úpravu obrázků je skvělej program GIMP, kterej je zadarmo a daj se s nim dělat divy (Obrázek -> Velikost obrázku a zadat nový rozměry)    [Smajchl]   11.09.2007
Odpověď  Omlouvám se zmenšoval jsem to ,až ztoho zbylo tohle.Zdenek    [zdenek]   10.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Půlměsíce    [zdenek]   10.09.2007
Odpověď  Ahoj,kartery jsou vždy párovány,čísla jsou ražena vzadu mezy oběma závěsy motoru.Na každém k. je stejné číslo.Půlměsíce zabranují startovacímu kolu pohybu do stran.Původní půlměsíce jsou příliš měkké,je dobré je zakalit na 30Hrc.(fe 12060).Také je nutné vymezit vůli mezi klikou levé šlapky a unašečem ramínka brzdy(2-3mm nutno odměřit,zhotovit kroužek o průměru 16,1x20x naměřená hodnota vše v mm.)Je jasné že pružný kroužek musí tlačit na půlměsíce a nesmí být roztažen.Kartery bych nevařil,skroutí se.ZD.    [zd]   10.09.2007
Odpověď  Ahoj, nevím jestli tě to uklidní ale stejnou závadu už jsem viděl zhruba se stejnými důsledky.Vinu bych dával peru, které drží půlměsíčky k sobě. Musí být napružené aby táhlo.Mnohé jsou po různých montážích roztáhnuté a nedrží a zároveň hřídel musí být s danou boční vůlí. Kartery se zatím dají sehnat vcelku levně a tak se nevyplatí vařit.    [Honzik]   10.09.2007
Odpověď  Ty půlměsíčky drží to velké kolo na hřídeli aby se nedostalo ke karterům.Dají se sehnat na burzách,mě je dělal soustružník z hlazenky a není problém.Pedály se může za jízdy otáčet, na nic to nemá vliv.Napadá mě pouze vada materiálu těch půlměsíčků, když píšeš že zbytky zůstaly na místě.Jinak vnitřky motorů jsou stejné, pouze u některých prvních typů 11 se používal stromeček (to je ta hřídel s pevnými ozubenými koly) kde to menší kolečko bylo jen jedno,potom 2 stejná.Ty kartery jsou lepší samozřejmě když to jsou spasované půlky, ale při koupi na burze si tím stejně nemůžeš být jist. já měl doma karterů víc tak jsem měl z čeho vybírat.    [matt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2007
Odpověď  Já se omlouvám, že neznám ty odborný výrazy, ale jestli myslíte takovej drátovej kroužek (pero), kterej objímá oba ty půlměsíčky, tak ten je v pohodě, ještě jsem z pod něj vyndaval zbytky těch půlměsíčků, fakt nevim co se stalo, patrně se nesmí během jízdy otáčet šlapkama, pokud by se motor točil rychleji, i když to se mi nezdá. Po pravdě řečeno ani nevím, k čemu tam ty půlměsíčky jsou, ono se to těžko odhaduje, když sem to nikdy neviděl v ceklku.

Podle všeho je to motor z S22 (já mám S11), sou ty vnitřnosti stejný?    [Smajchl] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2007
Odpověď  ale neměl bys shánět pouze pravou polovinu ale koupit obě stejné. Je to totiž pokaždý jinačí a nemusely by ti ty poloviny sedět    [kubas]   09.09.2007
Odpověď  vypadá to jako by ti prasklo pero které drží ty půlměsíčky pohromadě, a ty se dostaly mezi ozubená kola.O tom peru nic nepíšeš.Ty kartery nemá význam vařit, osazení pro ložiska je dost přesné.Také jsem použil 2 různé půlky karterů, a motor funguje perfektně.Pouze je nutné celý motor sesadit takzvaně na sucho, a vyzkoušet chod veškerých pohyblivých částí, a neměl bys s tím mít žádný problém.Ale ty kartery jsem vybíral ze 3kusů než jsem našel ten pravý.    [matt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadá ta trhklina, je to díra po hřídeli, na ktrý bylo řeťězový kolečko :-/    [Smajchl]   09.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail kousku měsíčku    [Smajchl]   09.09.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadaj ty půlměsíčky    [Smajchl]   09.09.2007
 Přidat odpověď   (17) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006