MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301577 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 52 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar | Diskusní téma 18.8.2019 03:55  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

OGAR 350/12 1950


 Zdravim, privezl jsem si domu JAWA OGAR 350/12 1950 vc *12-70xx*, anglicky stitek (vsechne cisla shodna). Ale moc nevim jake dily na nej patri v tomto roce. Po koupi jsem prozatim namontovat oba blatniky, sedlo s drzakem a kryty retezu.
Jsou tam predni a zadni stit 150mm, nadrz JAWA s koleckem a hlubokou bak.spinackou, kastliky Zbrojovka, znak FJ u zad.tlumice, krk a drzak riditek Zbroj., pr.tlumic na 4srouby na blatnik, pouzdro pr.vidle + maska komunista. A ram take komuista se zesilenym krkem, stupackami na sroub a bez vzpery pod kastlikem..
?? Mohu nechat blatniky komunista(s integrovanou odrazkou), kastliky krk a drz.riditek "Z"? Bakelitovy naklop svetla + bakel.tr.tlum.rizeni nebo hlinik a kov??
A jaky mam shanet tachometr, prepinac svetel a zadni nosic?
Predem vsem moc dekuji za rady :)    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím, trochu do mlýna.

Dovezl jsem si motocykl Jawa 350 - 12 Ogar. Motocykl pochází z USA a až na úpravu sedla je originální. Nebyl rozebíraný a předělávaný, jako motocykly v Čechách. Sám začínám pátrat.
Je jasné, že motocykl je v původní šedé barvě, nádrž byla celá šedá bez chromovaných boků(někdo ji přetřel na černo po opravě praskliny a držáků) je s nápisem Jawa a kolečko. Tachometr v mílích FJ - Křižík, plechařina jako zbrojovka, kola průměr +150mm. Odlišné lakování blatníků a vidlic.    [Míra]   08.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  I takhle se dá sprasit Ogar .Ale origo šedá zůastala!    [Monty]   22.05.2016
Odpověď  http://aukro.cz/listing/user/listing.php?us_id=413 00025 a tady echt originál šedá Zetka 150. Další RARYTA.    [Monty]   21.05.2016
Odpověď  Všímám si rámů na "péroše", a občas jsem zahlédl rám (se štítkem 250 i bez štítku) se zbytky šedého laku. Jenomže vždy byl pod ním červený lak. Tak se
domnívám, že to už byla pozdější úprava - ne z výroby.    [radek]   20.05.2016
Odpověď  Existuje mnoho zpráv policie o nových strojích (i Péráky), kdy došlo k nehodám. A dokonce z jedné vyplívá že byla i šedá 250/11 - tedy jako nová! Dle zprávy s nájezdem asi 300km.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2016
Odpověď  Zdravím pánové. Můžete někdo říct co má ten Ogárek na předních vidlicích těsně nad prachovkama?    [Láďa]   17.05.2016
Odpověď  nezpochybnitelné důkazy existují ale tohle mezi ně rozhodně nepatří    [Jirka]   17.05.2016
Odpověď  Ta motorka je jasně oježděná, špinavá,doplněná nálepkama, krytem sedla a nádrže. Klidně to mohla být původně 250 z roku 1947, na které v roce 1950 někdo vyměnil rám(zničený od sajdy,on pérácký rám u sajdy moc nevydrží) a namontoval motor 350. A motorku znovu otypoval.

Tato fotka(a celý rakouský techničák) prostě dokazují, že šedá 350 typ 12 v roce 1950 v Rakousku jezdila,ale vůbec nic o tom,co JAWA vypustila z brány, kdy to vyrobila,a jak to vypadalo.    [Monty]   17.05.2016
Odpověď  Dost často se stávalo, že majitel se do roka na motorce naboural,
motorku opravil a všem dokola pak tvrdil, že je to určitě z výroby . .. .
Můj soused taky boural a taky všem povídal, že je to tak z výroby,
Kdyby mi teta jednou neprozradila, že se se sousedem nabourali na motorce . . .
I bych mu věříl, byl celkem "puntičkář" . . .    [radekb]   17.05.2016
Odpověď  Pro Jardu: všechno na světě se dá zpochybnit. Pro Montyho: ta fotka je z techničáku z roku 1950, je přes to razítko. Takže bych řekl, že motorka nebude v té době ještě moc ježděná. No a moc se mi nechce věřit, že by někdo rok po koupit ogara s ogarovskou nádrží, si dal tu práci koupil nádrž s nápisem jawa, stříkl ji do šedé a dal si ji na svoji motorku....
Pro mě je ta fotka celkem jasný důkaz, že opravdu některé poslední ogary mohli mít v šedé barvě právě nádrž s nápisem jawa a kolečkem. Nikomu to však nevnucuji.    [dansson]   17.05.2016
Odpověď  Tohle přece nejsou jasné nezpochybnitelné důkazy    [Jarda]   17.05.2016
Odpověď  Fotka je vždy super. Z téhle je vidět mnohé. Ogar má tak jako každá JAWA mezitypy,... I Ogar 12 měl nejprve starý typ 12, kde je štítek Ogar, motor psaný 12 a pak mezityp se štítkem Jawa a motorem 12 (ze zdrojů na netu např od 12-3687 - 1950 - "O" - Jawa do 12-8592 - 1950 - "O" - Jawa) a nakonec Jawa s motorem 18 (18-8392 - 1951 - "O" - Jawa).

Zde je dobře vidět z fotky krk typu "komunista" - tedy rám posledního typu výroby. Klíček ve spínačce je typ "kývačka", tedy jakoby ten poslední typ co se dával i do kývaček. Rám je spíše tedy rok 1951 i ten klíček je novějšího typu,...

Přední šavle mají mějaké upravené či tuněné spodní držáky.


Zdroje:
http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-12-18-pera k-vyr-cisla/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2016
Odpověď  Hezký. Jako šedý to vypadá.

Myslím,že fotka ježděné, jasně dlouhodobě používané motorky, navíc ve stejném odstínu jako sajda, nedokazuje, v jaké barvě opustila továrnu.

Tolik můj názor.    [Monty]   16.05.2016
Odpověď  Takže dnes jsem to vložil na rajče: odkaz je zde: http://pavel33333.rajce.idnes.cz/Ogar_350_typ_12
Je tam i jedna černobílá fotka péráka 250, ať jde vidět rozdíl mezi šedou a červenou barvou na černobílé fotce. Na té první je to právě šedý ogar a na druhé červený pérák 250. Tak prosím o Vaše názory....    [dansson]   16.05.2016
Odpověď  Řešení je dát fotky třeba na Rajče. A sem pouze odkaz.    [Monty]   16.05.2016
Odpověď  Dnes jsem se zde snažil vložit fotky, ale bohužel je možné vkládat fotky jen do 100kb, vzhledem k tomu, že je to fotka z originálního TP v černobílé, už ji nemohu dále zmenšovat, protože by ten nápis na nádrž nebyl vidět. Kdo chce, tak mi napište, pošlu Vám tu fotku do mejlu. Je to původní čb fotka z rakouského TP, ogar je rok 1949/1950, jezdil ve vídni, na fotce jde jasně vidět šedý odstín, ogarovský motor a světě div se nádrž s nápisem jawa v šedé barvě. Tak snad se mi podaří rozbít další mýtus o těchto pěkných strojích.    [dansson]   16.05.2016
Odpověď  Danssone, čerpám z dostupných informací z netu, knih atd. Samozřejmě to nemusí být stopro pravda. Ale zatím nikde jsem neviděl původní fotky šedé třistapadesátky (motor 12-ka) z roku 1950 s nádrží Jawa s kolečkem. Je to ale možné, budu rád, když sem dáš ty důkazy. Díky.    [Gripen09]   16.05.2016
Odpověď  No když se ti dostaly do rukou jasné důkazy tak je teda předlož    [Jarda]   15.05.2016
Odpověď  Čau chlapi,
dnes se mi do roku dostaly jasné důkazy o tom, že poslední ogary byly v šedé barvě a určitě měly nádrž s nápisem jawa s kolečkem!!! Takže Gripen nemá tak úplně pravdu. Má to celkem i logiku, protože poslední ogary měly výrobní štítky v angličtině s nápisem jawa taky s kolečkem. (viz Marčík, díl o Ogarech).
U těchto posledních ogarů typ 12 je situace podobná jako u posledních jaw OHV, kdy už se z velké části na motorky montovalo, to co zůstalo ve větším množství na skladě jawa. V tomto případě to pak byly tacho do 120 km, nádrž jawa s kolečkem, jak už jsem psal a bakelitovou spínačku do 10 amp, atd...
Hodně zdaru při renovaci    [dansson]   15.05.2016
Odpověď  Jinak, za motory po mě chtěli od 30 - 40 tis. Nakonec se mi podařilo sehnat motor bez válců a ty jsem nebyl schopný rok sehnat :-). Ale štěstěna mi byla nakloněna.    [Kadub]   26.09.2013
Odpověď  Koupil bych ten zbytek, pokud by jsi ho posílal do světa.    [Kadub]   26.09.2013
Odpověď  Ahoj,
nemáte někdo "navíc" motor na 350-12? Pokud neseženu motor, prodám zbytek motorky i s orgho nádrží OGAR Zbrojovka. Děkuji    [josef]   25.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinými slovy, rád bys měl Ogara 350, šedého. Tomu sice neodpovídá ani rok, ani většina stroje, ale motor je dvanáctka, tak to snad nějak půjde. Tedy vše jako na Zbrojovku. Prostuduj si ty stránky co tam má být, je to lepší, než se tu rozepisovat. Nádrž musíš mít s nápisem Ogar. Kdyby si chtěl dělat červenou Jawu 350, r.50 tak by si stejně musel mít nádrž se znakem Zbrojovky. Kolečko je na nic.
Karbec 2922 s velkou plovákovkou. Spínačka prvního typu s kontrolkami rychlostí. Nízké sedlo. Toto je můj.    [gripen09]   21.07.2013
Odpověď  ted jsem nasel toto:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=167610
..to by mohl byt muj pripad
Takze oba blatniky "Z", pr.kluzaky na 3srouby(ale pouzdra komo), hlinikovy prepinac i naklop svetla, kov.treci tlumic rizeni, nosic dlouhe vzpery, kryt karburatoru s 3mi nyty a zadni svetlo s prouzkami.
Ale maska nevim zda je komo nebo Z´49 bez plisku. tacho dam do 160km/hod
A ten karburator je 2924H nebo 2922??    [11-1473]   21.07.2013
Odpověď  Ano cisla jsou shodna, ram-motor-stitek. Rok je 1950 s c.12-70xx(v anglictine)
Chtel bych ji udelat sedou, a pripojit sajdu Motex co uz mam :)
Ale nevim jak ty dily v tomto roce.. Muze byt sedy a nemit nadrz OGAR??
diky    [11-1473]   21.07.2013
Odpověď  Tak asi by z toho šel udělat Ogar 350? Nikdo ale přesně neví, u k kterého čísla skončily Ogary a začaly Jawy. Pokud Ti čísla sedí, tak by asi rok výroby u Ogara měl být 1949. Pokud máš 1950, je to už Jawa 350 a barva červená. I když tam máš motor typ 12.
Takže postupně, jaký je to dle štítku rok? Pak budem pokračovat.
Zkus ještě tyto stránky : http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-perak/
Snad se autor nebude zlobit :-)    [gripen09]   21.07.2013
Odpověď  Nekdo radu???    [11-1473]   21.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  A toto viko spojky bez napisu OLEJ tam patri??
Diky    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013
Odpověď  tak ted jsem nasel, ze karburator by mel byt 2922H s hlavni tryskou 85.
Souhlasi?    [11-1473]   15.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  ??? A muze byt sedy ???
Kryt karburatoru ma 3nyty??    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  motor
A karburator ma byt 2924H? Ja tam mam 2-2924 TŘ, nevite z ceho je??    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  oba kastliky Zbrojovka    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  kluzak na 4srouby stit 150mm prachovka pr.kola(komunista)    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  nadrz spinacka maska krk drz.riditek pozdra pr.vidli    [11-1473Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2013
 Přidat odpověď   (34) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006