MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301222 příspěvků |7252 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar | Diskusní téma 17.7.2019 13:43  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím Ogaři, jsem mezi Vámi nováček a protože jsem přivezl svůj stroj- Ogar 250, r.v.47 - teprve včera, mám hned pár otázek, jak už to tak bývá...    [Beat]   21.04.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  když to vybrousíš aji ve válci tak to pojede líp    [martin]   10.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [Gripen09]   06.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám doma jedny kartery na poválečnou 4-ku, kde je zabroušením výrazně změněna spodní "dosedací" hrana pod pístem. Jsou tam i výrazně zvětšeny obtokové kanály. Může mít této úprava vliv na funkčnost motoru? Nebo je to snad nějaký pokus o tuning. Díky ze případnou radu. Na foto pro porovnání s origo stavem (ten tmavý karter).    [Gripen09]   06.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto.    [Gripen09]   13.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak takto jsem vyřešil to zpropadené sedlo. Nechal jsem vypálit laserem 3mm plech, který se pak ohne a přivaří na plech sedla (třeba předválečná Jawa jak to mám já). V místě čepu se stěna zesílí kroužky (jako na originálu vedle). Ještě se pak
musí udělat a zavařit čepy pro zachycení pružin. Pokud by měl někdo zájem, mám tři páry plechů navíc i s kroužky. Připasoval jsem to na svoji motorku a vše perfektně sedí. Kdo nemá a nemůže sehnat origo sedlo, tak toto je varianta. Originál vedle byl již dříve upraven v místě čepů pro pružiny, byl zkrácen a navařeny nové čepy. Ty moje výpalky sedí lépe.    [Gripen09]   13.07.2014
Odpověď  Ahoj, mam predrenovacniho ogarka a chybi mi par dilu, chtel bych se zeptat z ceho jde pouzit civka do nadrze??, poptavam spinaci skrinku, riditka, packu na dekompresor, packu na spojku na motoru a neco se jeste urcite najde :D, mam jedno svetlo navic to mohu nabidnout, dekuji za odpoved, ps co treba schema elektroinstalace, nema nekdo? Kola mam cerne, draty byly taky nejakou barvou opatreny.    [pepouš]   11.07.2014
Odpověď  Ahojte chalani. Tiež dávam dokopy povojnovú 4, a mám veľký problém zohnať krytku na spínačku. gripenova práca vyzerá veľmi dobre a ak nič nezoženiem budem sa uberať touto cestou. Ďakujem za dobrý nápad.    [oliver]   11.05.2014
Odpověď  Sprovozňuji moji poválečnou čtyřku. A mám dotaz. Kolik oleje se lije do převodovky a kolik ke spojce? Nemohu to nikde najít. Asi PP90-ka bude OK, ne?
Díky za radu.    [Gripen09]   17.04.2014
Odpověď  Jirko tak od Tebe jsem ty sklíčka koupil. Bral jsem si je v Brně na burze. Jsem rád, že je máš a nabízíš, nechtěl sem to psát od koho jsem je bral, když nevím, zda by to dotyčnému nevadilo.
Víčko jsem koupil od kolegy Ogarysty (znáš ho, Vašek z Nové Paky). Ale zdá se mi stejné jako na předválečné Jawy nebo ČZ 125A - bez nápisu (nabízí např. Motoren), ale musí se na něm udělat drobné změny. Je to trochu natěsno přes hrdlo nádrže, musel jsem hrdlo trochu kolem dokola zbrousit. Jinak se jednalo v té době o běžný výrobek, pochybuji, že na Ogary se dělaly speciální víčka nádrže, tak hlavně ať sedí průměr na hrdlo nádrže.
Relé a mikrospínačka je na www.Conrad.cz. Dělal jsem to na poválečvou čtyřku.    [Gripen09]   04.03.2014
Odpověď  A víčko jsi použil Gripene přesně z čeho? To je víčko na benzínovej otvor z Ogara poválečnýho? nebo jsi psal z Jawy, z kterýho typu?
Jinak sklíčka jsem vyráběl já, měl bych do konce týdne mít zopár sad opět vyrobených, tak pokud máte někdo zájem o ty barevný sklíčka s obroučkama, tak mi napište na mejl. Obroučky jsou z leštěnýho nerezu a vlepí se do otvorů po původních obroučkách, který musíte kvůli nachromování vylisovat ven.    [Jíra]   03.03.2014
Odpověď  Nic se neděje, přidám alespoň k pobavení co mne v sobotu v Chotusicích upřímně pobavilo. Dva roky jsem na inzerátech a pak i na aukru nádrž na poválku Ogara úzkou, nakonec ji na aukru koupil jediný přihazující za 900kč. Tak jsem si říkal asi je to věc která jen takovou cenu když ji i v minulosti nikdo nechtěl. A hle jdu po burze a vidím ji u nějakého člověka, tak jsem se zeptal kolik ta nádrž stojí, myslel jsem si asi ji koupil a nevyhovuje mu tak ji prodává a docela mě uzemnil cenou 3000kč. Tak jsem si říkal jak dlouho ji tam asi bude vozit za ty peníze?    [Mirek]   03.03.2014
Odpověď  Zásadní je sehnat to víčko a ty sklíčka. Pak to už je sranda. A bohužel už ani víčko ani sklíčka nemám :-( Mirku nezlob se.    [gripen09]   03.03.2014
Odpověď  Gripene nechce se ti udělat těch víček na spínačku víc? Já bych jedno určitě vzal.    [Mirek]   01.03.2014
Odpověď  Vypadá to mocpěkně!    [Tom]   28.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..a relé na zapalování. Drátky půjdou na mikrospínačku.    [gripen09]   26.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  zespodu...    [gripen09]   26.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tabulky na SPZ jsou vypáleny a teď je budu s klempířem dokola falcovat. Pak vystavím vzorek. Jde to pomaleji než jsem myslel.
Ale aspoň fotku jak jsem vymyslel spínání na Ogaru 4. Měl jsem vrch spínačky v hrozném stavu a tak jsem použil kryt nádrže z Jawy, vyvrtal díry (sklíčka už někdo dělá a kdysi sem je koupil - ale už nevím kdo). No a pak jsem sehnal mikrospínačku na klíček a zapojil přes relé. Vypadá to dost původně...    [gripen09]   26.02.2014
Odpověď  Gripen 09_ já si jednu tabulku a držák světla vemu.. Konečně a to velmi pomalu jsem letos zase něco udělal a tabulku stále nemám! Posílám mejl..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.10.2013
Odpověď  Milane Díky. Pouštím se do výroby držáku sedla. Rozuměj toho, co je zespodu přivařeno na plech sedla (jinak plech je standartní předválka Jawa). A co více lidem schází. Mám nějaké nákresy od lidí, co originál sedla mají. Mohl bych ti poslat na mail výkres, aby si mi to přeměřil na originále, zda rozměry sedí? Pošli mi adresu na můj mail (pod nickem). Díky    [gripen09]   03.10.2013
Odpověď  gripen09
Jsem příznivcem motocyklů Ogar. Sám vlastním Ogara 250, model 1946. Rád poskytnu veškerá dada, rozměry atp., co se týká těchto motocyklů, model 1946. V současné době mám zapůjčen stroj, model 1946, který nebyl nikdy renovován, je v originálním stavu.    [Milan N.]   02.10.2013
Odpověď  Když si otevřeš nahoře fotografie tak dvanáctá fotka je z mého Ogara štítek na značku. O jeden nebo dva příspěvky výš jsou i rozměry tý tabulky. Spodní část je prakticky totožná s velikostí tabulky SPZ která se používala do doby než se svět zbláznil a vymyslel tu spoustu různě velkejch SPZ tabulek.    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2013
Odpověď  Milane, omlouvám se. A myslím to vážně. Zeptal bych se, ale mám tyto fotky již dlouho v kompu s opravdu nevím, kdo byl původně jejich autorem. Tak alespoň takto dodatečně, děkuji.    [gripen09]   02.10.2013
Odpověď  majitel fotky měl být osloven, ale hlavně kvůli tomu jestli by poskytl i rozměry plechu. At potom výroba stojí repliky stojí za to. Tak se to udělá podle fotky a dopadne to jako většina replik na trhu...    [radek]   02.10.2013
Odpověď  Pro všechny. Je zbytečné na tyto příspěvky reagovat. Doba je zlá. Kdyby se mě alespoň někdo zeptal, zda to foto může použít k výrobě replik, neřekl bych ani slovo. Naopak, byl bych rád, kdyby konečně někdo začal vyrábět repliky některých dílů na poválečné Ogary. Ale těžko někomu něco vysvětlovat. Tímto končím diskuzi. Už nereaguji.    [Milan N.]   01.10.2013
Odpověď  Kolik lidí může tu SPZ potřebovat... pár! Co z toho asi ten člověk bude mít - nic.
To by jsme sem nemohli dávat už vůbec žádné fotky. Co když si nějaký díl někdo převede do měřítka a začne ho hromadně vyrábět :-D
Klidně když to někomu pomůže    [Tom]   01.10.2013
Odpověď  Milane Milane... ještě by jsi měl přidat přesné rozměry, aby to kluci, co tento kus plechu nemají, měli tak, jak to má být. Ono nechat dneska něco vyrobit taky něco stojí a to že na tom každý chce něco mít? proč ne... a ty bys měl mít radost že tvůj příspěvek je k něčemu užitečný a ne že se tu jen chlubíš s kusem rezatýho plechu.    [Ladic]   01.10.2013
Odpověď  Na této "výdělečné činnosti" vydělám tak 10,-Kč/ks. Nejlepší bude si to udělat jen pro sebe.    [gripen09]   01.10.2013
Odpověď  Kdysi jsem v dobré víře zde uvedl foto original tabulky SPZ a světla. Netušil jsem, že to bude někomu sloužit k výdělečné činnosti. Již tak nikdy neučiním.    [Milan N.]   30.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  pohled shora.    [gripen09]   30.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl bych si nechat udělat tuto tabulku pro SPZ na poválečnou 4-ku. Mám to zkreslené a jsme domluvený s pánem, který to umí vylisovat včetně toho lemu okolo. Ta podložka pod světlo bude také - dělaná laserem. Jen je to pak potřeba přiměřit na moto a svrtat. Má někdo případně taky zájem? Pokud se to bude dělat, tak je zajímavější udělat víc kusů. Předběžná kalkulace : 300,- za tabulku, 50,- za podložku světla + poštovné. Díky.    [gripen09]   30.09.2013
Odpověď  Vypadá moc pěkně! Už aby jezdila!    [Tom]   08.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá strana...    [gripen09]   08.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vracím se k výfukům na poválečnou čtyřku. Nechal sem si kolena u pana Hadrávka zahnout a toto je výsledek. Myslím, že to vypadá výborně a konec tlumiče je i dost vysoko nad zemí. Budu je v týdnu zasílat zpět na chromování (vyzvedl jsem si je v Chotusicích jen pro přiměření na motorku). Pokud by jste měli stejný problém jako já, tak si myslím, že už to bude pan Hadrávek umět řešit. Musím mu poděkovat za výbornou komunikaci a ochotu.    [gripen09]   08.09.2013
Odpověď  Blatník už mám, můžete mi pls někdo vyfotit a oměřit čep sedla na poval. čtyřku ? má nějaký osazení, hlavu atp? (ať vím, co vytočit na soustruhu)    [Beat]   04.08.2013
Odpověď  A je to prolisovaný (ohnutý kraj) jako třeba u kývačky? A co míry dlouhých vzpěr?    [Beat]   04.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  př. blatnik    [ladicc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  př blatnik    [ladic]   04.06.2013
Odpověď  Kluci, můžete mi pls vyfotit delail držáků předních blatníků poval IV? Jde mi o střední držák, co je nejspíš přišroubovaný na vidlici (nemám vůbec) a změření délek vzpěr od středu díry po okraj blatníku..    [Beat]   04.06.2013
Odpověď  A nebo je problém ve stupačkách. Protože stejně jak to ná Faux, tak bez stupaček to sedí. Mám jak původní, ty jsou ale hooodně dorasované, tak i repliky. Oboje jsou ale podobné a mají podobné "převýšení" mezi uchycením a trnem na gumu. Fakt nevím, kde udělai soudruzi z NDR chybu...    [gripen09]   09.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..foto z druhe strany, drzak stupacky spolujezdce je 'prekryty' vyfukem.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ah, tak to budu mit stejny problem. Mam kolena take od Hadravka a s originalnima vyfukama to je extreme na fest. Na leve strane se dotyka koleno vika spojky a na prave bych nenasrouboval stupacky spolujezde. Diky tomu, ze nemam origo stupacky, musel jsem je upravovat, tak to jakztakz sedi. Ale ty kolena se mi take zdaji kratke, a to u uchyceni u motoru. Mam jiz objednane nove vyfuky, tak jsem na to zvedav.. ale nejspis to nebude sedet take, takze budu muset sehnat kolena nove.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud bych kolena našrouboval na motor, tak pomalu škrtám výfukama o zem, jak by byly nízko.    [gripen09]   08.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nějak mi nesedí výfuky na 4-ce. Koupil jsem kolena od Hadrávka a koncovky od Kršky a nesedí to viz foto. Když uchytím tlumič, tak mám nízko matici na koleně a naopak. Zdají se mi ty kolena nějak malé. Myslím tím radius ohybu. Při porovnání s původními fotkami, se mi zdá, že ten oblouk na koleně není tak kruhový (jako mám já), ale postupně se mění. Snad mě chápete.
Nevíte, nedělá někdo jiný na poválečnou 4-ku kolena. Nebo nemáte s tím taky nějaké zkušenosti?    [gripen09]   08.05.2013
Odpověď  Tak to seš na tom stejně jak já, mě chybí jen přední. Ona by stačila jiná páčka s tím tisícihranem a pak by se to upravilo, ale z čeho ji použít.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, mám dotaz. Skládám poválečnou 4-ku a nemám páčky k přední a zadní brzdě (klíče). Pokud by někomu nadbývaly (tomu sice nevěřím, ale naděje umírá poslední), tak bych je rád odkoupil, popř. vyměnil za jiné díly. Díky    [gripen09]   17.04.2013
Odpověď  NĚKTERÉ ŠROUBY JSEM NECHAL VYRÁBĚT A NĚKTERÉ JSEM POUŽIL BĚŽNĚ Z OBCHODU AKORÁT JSEM STOČIL ZNAČENÍ NA HLAVÁCH A NECHAL JSEM JE ČERNIT DLE ORIGINÁLŮ.    [TOMÁŠ]   25.11.2012
Odpověď  Možná to tu již bylo řešeno, ale jaký spojovací materiál použít na poválečnou 4-ku? Z fotek původních strojů jsem usoudil, že byly černěné. Jak špice, tak spojovák. Ale co velikost. Na předválečné ČZ patří šrouby 6mm (11-ka klíč), 8mm (14-ka klíč), 10 mm (17-ka klíč), 12 mm (22-ka klíč). Je to taky tak? Nebo jako současné standarty? A pak, předválečný spojovák býval vyšší (hlavy šroubů a matice) proti soudobému, tak jestli to taky platí. Stoupání závitů asi řešit nebudu, udělám vše standartní. A nakonec, matice byly asi klasické, žádné berma atd, že. Díky za podněty.    [gripen09]   25.11.2012
Odpověď  Osobně jsme tu objímku nalakovanou nenasazoval,ale co jsme rozebíral orig. tak to tak bylo. Ani to jinak nejde. Objímka je z jednoho kusu.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2012
Odpověď  Možná sem trochu vedle, ale jak nasadíš na trubku objímku, která by obejmula celou trubku dokola.Je snad dvojdílná ta objímka? Dyť to by přinejmenším na objímce při roztahování na vnější průměr trubky popraskala barva.    [gripen09]   09.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na rámu je normálně objímka. Na fotce je vidět vše :-)    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tome díky, udělám to tedy takto. Ještě mám dotaz. Jak je přidělaný klakson pod sedlem? Myslím jak na rámu? Z rámu trčí navařený držáček dolů, nebo je kolem trubky rámu nějaká objímka.A pokud je to objímka, jak pak na ni je přidělaný držák klaksonu? Díky    [gripen09]   09.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Tom]   09.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [Tom]   09.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Snad ti to pomůže    [Tom]   09.11.2012
Odpověď  Nějak nám tu to Ogarácké fórum usnulo. Budíček pánové a psát a psát...    [gripen09]   08.11.2012
Odpověď  ...a jěště prosbička, zda nemáte někdo fotky uchycení zadní SPZ a světla na poválečnou 4-ku. trochu v tom tápu, viděl sem několik variant a nevím co je původní a co lidová tvořivost. Děkuji    [gripen09]   31.10.2012
Odpověď  Mám prosbu, jaký rozměr pneu se dával na poválečnou 4-ku, 1947. A pak , zda nevíte kdo,dělá, nebo kde se dá sehnat držák na baterii na tento typ. Díky    [gripen09]   31.10.2012
Odpověď  toto fakt nechápu??? 31000 ??????????? za doklady    [tonny]   31.10.2012
Odpověď  L. chápu to dobře že doklady jsi vyhrál ty? Naštěští předemnou byli i další blázni :o)    [Beat]   31.10.2012
Odpověď  No jo, já jsem jsem taky rád, že jsi nevyhrál.    [L]   25.10.2012
Odpověď  Díky všem za odpovědi. Nakonec mi došlo, že vše potřebné najdu v původním neplatném TP. Chtěl jsem to vědět kvůli aukci:
http://aukro.cz/doklady-n a-jawa-ogar-r-v-1947-se-s titkem-i2643644052.html

Jen mě nakonec překvapila výsledná cena. Jsem rád, že jsem nevyhrál, zas takovej blázen do origo dokladů nejsem (výsledná cena: 31.315 CZK)    [Beat]   30.09.2012
Odpověď  Taky mám v TP z 1.10.1946 napsaný to co Milan N.    [standa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2012
Odpověď  Mám poválku Ogara 250 s origo TP z roku 1946. V kolonce výrobce na prvním listě TP je zapsáno Ogar. Ale na třetí straně TP je v kolonce Označení firmy razítko: Zbrojovka Brno, národní podnik, závod Praha-Strašnice, Ogar. Toť vše.    [Milan N.]   29.09.2012
Odpověď  kluci, máte někdo origo doklady k poval . IV, jako je na obrázku v záhlaví? Pokud ano, koho máte napsanýho jako výrobce?    [Beat]   25.09.2012
Odpověď  Podle mě to bude ještě rok 1936.    [Tom]   17.08.2008
Odpověď  Ahoj, kamarád mě poprosil abych zkusil zjistit r.v. jeho ogara 250, měla by to být předválečná čtyřka ale nejsem si jist č.m. 4308    [Ladic]   17.08.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto zapalka.. rád ti to změřím, ale dostanu se k tomu až tak za 3 týdny pokud to vydržíš..    [Beat]   14.08.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Máš na mysli tenhle odpor, viď?    [Beat]   14.08.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar Ogaristi, nevíte někdo náhodou, jakou má hodnoutu tenhle odpor na zapalování, co je v nádrži, nebo jakým ho nahradit?? Jo a náhodou, nezbyl vám někomu kdo jste renovoval kola na povál 4ku jeden drát i s niplem do zadního kola na levou stranu, praskl mi a těžko mi asi pošlou jeden novej, tak by mi to dost pomoho. A nevíte někdo náhodou číslo barvy na Jawa-Ogar 350, odstín holubí šedi? Díky moc. Jíra    [Jíra]   14.08.2008
Odpověď  Jinak já už mám doma dráty! Hurá! Sice červený ale jsou!    [Beat]   04.08.2008
Odpověď  K tý jízdě na dvojce osobně nic říct nemůžu protože jí ještě nevlastním ale můj soused jí vlastnil koncem 40cátých let a říkal že na tehdejší poměry to jelo velmi pěkně a byla to prý oblýbená a dobře dostupná motorka hlavně pro méně movitější. Zkusím z něho vydyndat nějaký dobový foto se strojem jestli nějaký má ale neslibuju je to starý pán , ale skusím to    [TOMÁŠ]   10.05.2008
Odpověď  Souhlasím s Lárisem.. Já mám z benz.kohoutku vyvedenou trubičku na které je malý kohout přímo do sacího kolena, při startování se otevře a hned to lépe startuje. Jinak jede celkem pěkně na ty dvě rychlosti a to dokonce i když jsme na tom jeli dvá a to ten můj motor už má něco za sebou...    [xgewhite]   08.05.2008
Odpověď  Čau Jíro jede to celkem zvláštně.Je hodně podivný,že to ty dvě rychlosti zvládaj bez potíží.Startování bylo ukrutný,ale musím říct že jsem tam měl původní zapalování tak kdybych převinul zapal.cívku myslím že by to bylo bez problému.Co se týče jízdy na Ogaru 2 je celkem labilní určitě bych doporučil namantovat tlumič řízení.Několikrát jsem měl plný ruce práce to udržet na silnici.Ale co se týče posedu na dvojce ta je velice komfortní.Nízká motorka ,všechno po ruce a krásnej zvuk.Mějte se Láďa    [Láris]   08.05.2008
Odpověď  Ahoj Lárisi, docela by mě zajímaly jízdní vlastnosti ogaru standard, poděl se s náma prosím o zážitky, jakto jede, startuje a vůbec každej postřeh, myslím, že by to zajímalo víc lidí. Díky Jíra.    [Jíra]   08.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chci se zeptat nevíte kdo koupil tohle torzo a za kolik?    [TOMÁŠ]   07.05.2008
Odpověď  Tak ten vojenskej Ogar 2 byl můj ,ale dal jsem ho pryč.Bohužel jsem potřeboval peníze na řemenáče tak ta dvojka byla jediná motorka co jsem oželel.Prostě jsem to v garáži udělal vylučovací metodou a padl na něj los.Koupil ho slovák a cenu vám klidně prozradím 70000 kč(lidovka).Trochu nechápu jak někdo v pohodě prodá ogara před renovací za 110 000,- já měl celkem problém ho prodat.Trvalo to asi měsíc volalo mi tisíc lidí a každej ho chtěl nejlépe zadarmo a dovézt až domů.Jízda na něm děsná ,ale zajímavej kousek to byl.No škoda ho,ale jednoho Ogara jsem si nechal.Mějte se Láďa    [Láris]   07.05.2008
Odpověď  Já mylím, že diskuze ohledně cen ogarů nebo obecně motoveteránů je mlácení prázdný slámy a navíc presentovat, že někdo chce za poválečnou 4ku kilo v českých je dle mě trochu nešťastný neb se z toho zadělává na precedens, potom se s někým bavíte a on odvětí, tam a tam prodával týpek taho ogara před renovací za 110 a v pohodě prodal a už se to veze, všichni to zkoušej. To že před pár lety nikdo po ogarech ani neštěkl je dle mě zapříčeněto tím, že nebyly v povědomí, kdo pře pár lety, kromě pár zasvědcených věděl kolik vlastně modelů ogar vyráběl? Prostě se na ogary mezi lidma zapomělo. Teď se chce dost lidí i veteránama lišit od ostatních, takže chtěj něco zajímavýho, veterána co na žádným srazu nepotkají, nebo né v tak masovým množství a ještě navíc českýho, takže Ogar je ideální.A cenu samozřejmě určuje poptávka.    [Jíra]   06.05.2008
Odpověď  Cenu tam nepíšou.. :o( http://oldmobile.cz/modules.php?name=NukeC30&op=ViewDetail&id_ads=81    [Beat]   05.05.2008
Odpověď  Tak ten je fakt pěknej, docela by mě zajímala cena....    [xgewhite]   05.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já zase našel nějaké inzeráty, a tak mě tak napadá, kde asi skončila třeba tahle dvojka.. Je to dva roky starej inzerát... :o)    [Beat]   04.05.2008
Odpověď  Odznak vyhrál kamarád :-)Budem muset doufat že se zase něco objeví.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2008
Odpověď  Tom: Taky jsem si všim, odznak Ogar jsem prohrál, nevyhrál jsi ho ty? Doufám, že se bude objevovat více takových pokladů....    [xgewhite]   04.05.2008
Odpověď  xgewhite:Tak se dívám,že už jsme 2 zájemci na Aukru o klíč Ogar :-)    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2008
Odpověď  Tak dvojku mám celou,zaplať pánbůh za to... Na čtyřku mám jen motor, sehnat zbytek bude asi nemožné a sto táců je na mě fakt moc...    [xgewhite]   04.05.2008
Odpověď  Dá se použít rám i s poválky akorád by si ho musel trochu upravit,ale šlo by to.Jinak,kde máš vydlici,vahadla,krk řízení,blatníky a ostatní drobnosti.2ky na tom nejsou o moc líp.Čím dřív začneš tím líp.Každým dnem pravděpodobnost klesá...    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2008
Odpověď  Tak to vypadá, že zůstanu jen u dvojky :o( Občas je vidět motor na čtyřku a nádrž, ale třeba rám jsem ještě na prodej neviděl. Otec měl v mladí čtyřku, ale zůstal nám jen motor.... Smůla    [xgewhite]   03.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Míro, můj Ogar zůstane jak je, jen doplním díly z replik.. Nadšení renovátora mám za sebou, teď už jen hodně opatrně. Když jsem asi před 15 roky dostal Fj péráka od strejdy, rozebral ho, a ted na nej konečně přišla řada a já zažívám občas horký chvilky, při skládání. Horký proto, když se podívám jakým způsobem jsem motorku rozebral, a co ted musim vlastně po sobě renovovat. přikládám "dobové" foto.. :o)    [Beat]   03.05.2008
Odpověď  Bože kam jsme se to s těma cenama dostali.Koukám,že značka Ogar bude pouze pro bohaté.Před pár lety po nich pes neštěknul a dnes je to snad nejvyhledávanější česká značka,myslím dvoutakt.Za to můžeme poděkovat překupníkům!Připadá mi že během roku se ceny Ogarů zvedli o 50 tisíc a to je jedno na jakém modelu.Když chce někdo za poválku 100 litrů co potom bude někdo chtít třeba za Elána,Standarta nebo 4ku,ale to se ani ptát nebudu.V dnešní době na Ogary není takřka nic,tak pokud to chce někdo skládat z dílů,tak je to skoro sebevražda.Vím o čem mluvím.Jinak pro(Beat) ta tvoje poválka je fakt super!Nádherný dochovaný stav.Hlavně nerenovovat!!Nech to jaké to je.Takto dochovaných strojů je jako šafránu,tak by to byla věčná škoda.    [Míra]   03.05.2008
Odpověď  xgewhite:pokud seženeš nějakou předval. 4ku tak to bude jak výhra v loterii,protože ty už skoro nejsou.Znám pár lidí co ji shání už několik let a nic.Já sem měl štěstí:-)Jinak počítej že to nakonec budeš skládat z dílů.A to je taky katastrofa!Ale třeba se ti něco zadaří sehnat komplet.Tak přeju hodně štěstí!    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2008
Odpověď  100 tis. za poválku je strašně moc!To by musela být v super stavu s papírama.Jinak předválečný čtverky si troufám říct,že do těch 100tis. už moc chybět nebude,ale samozřejmě by musela být v solidním stavu včeetně karburátoru,který většinou všem chybí.Jenže když vezmete kolik kusů bylo vyrobeno,tak si myslím,že ty ceny jsou ještě v pohodě.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jinak byl na i veteranu ještě jeden, růžovej... :o)    [Beat]   03.05.2008
Odpověď  Nezlob se, ale cenu si nechám pro sebe.. Ale bylo to rozhodně míň, než kolik chce ten Slovák, proto se mi to zdá hodně drahý.. :o)    [Beat]   03.05.2008
Odpověď  Je to v českých.. Jestli se můžu zeptat, kolik stál ten tvůj. Ať mám nějakou představu o cenách. Napiš na můj mail.    [xgewhite]   03.05.2008
Odpověď  Ještě zpátky k tomu Ogarovi ze Slovenska, je to 100tis. slovenských nebo českých? Jakou může mít cenu? Jen si chci udělat představu, protože vím, za kolik jsem koupil toho mýho.    [Beat]   02.05.2008
Odpověď  I když je zachovalej a komplet tak cena je vysoká. Zajímalo by mě za kolik se asi tak prodávaj dvojky a předválečný čtyřky..... Nemáte někdo přehled?? Rád bych si v budoucnu pořídil předválečnou čtyřku, ale asi to bude problém :o(    [xgewhite]   02.05.2008
Odpověď  to je docela dost.. Kontakty zatím nemám, ani radu kde je sehnat - zatím se porozhlížim, z čeho dostupnýho je přizpůsobit. Dneska mi přišel kryt řetězu, a vzpěry blatníku, ty musim dotvořit.    [Beat]   02.05.2008
Odpověď  Ten Ogar je za necelých sto táců    [xgewhite]   02.05.2008
Odpověď  Za kolik se asi tak prodává?Vážně by mě to zajímalo...
Beat:jak si jinak dopadl s kontaktama přerušovače?    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechcete někdo Ogara? Dneska jsem chvíli luštil inzeráty, a tenhle je staršího data (30.4.) a je na www.i-veteran.cz. Text inzerátu:

Prodám Ogar 250 r.v. 1948 v kompletnom stave. Tel.: 00421-905323681
E-Mail: dandolc@gmail.com
Kraj: SR - Banskobystrický kraj

Kdyby to nebylo na Slovensku, už pro něj jedu :o) ještě fotečka..    [Beat]   02.05.2008
Odpověď  Dají se někde sehnat kontakty přerušovače? Dělá někdo repliku?    [Beat]   23.04.2008
Odpověď  jo, vrčí.. :o) nejdřív elektriku - nové čtyři dráty k dymanu propojit se zapalováním v nádrži, překlenout kontakt spínače (protože nemám klíček, kterej taky sháním), přeletovat kabel ke svíčce (starej opletenej probíjel na kostru), vyčistit kontakty přerušovače, a byla jiskra, dokonce i ve správnou dobu.. Pak už jen nalejt cvičně plovákovou komoru benzínem (nádrž ještě není vypláchnutá) a zkoušet.. NAkonec pomohla stříkačka benzínu místo svíčky přímo do válce, a po pár prošlápnutích si dal říct.. Překvapilo mě docela tichej chod motoru oproti Jawě 250 nebo péráku... Do budoucna musím udělat komplet novou elektriku (kontakt na repliky opletenejch kabelů už mám), dodělat nádrž, čep sedla, prohodit kluzáky přední vidlice (někdo je navzájem prohodil), a pak drobnosti (jako kryt řetězu, zadní světlo, přední blatník)..    [Beat]   22.04.2008
Odpověď  Tak co už ti vrčí?    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2008
Odpověď  Díky za info. Tohel byl kup z inzerátu. Zítra snad zkusíme jestli vrčí..    [Beat]   21.04.2008
Odpověď  Kde si k takovýmu pěknýmu kousku přišel???Je v hodně zachovalým stavu.S katalogem ND tě moc nepotěším,protože žádný nejsou možná se vyrobylo pár kusu ale to je asi tak všechno.Jinak Kryt řetězu vyrábí pan Soldán taky dělá vzpěry zadního blatníku možná by ses s ním mohl domluvit že by ti udělal na míru i předek jeho číslo je Tel:603165654 ostatní si musíš udělat sám,ale to sou jen drobnosti.    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2008
Odpověď  Koukám že mám to přední kolo nasazené obráceně :o)    [Beat]   21.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak stav na fotkách je po dnešním skládání s kamarádem z dílů poskládaných v bedně..    [Beat]   21.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  nevíte někdo kde sehnat: vzpěry předního blatníku, kryt řetězu a držák zadního světla (případně se světlem), a taky by mě zajímal katalog náhradních dílů (o ten jsem prosil už o příspěvek níže..    [Beat]   21.04.2008
 Přidat odpověď   (107) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006