MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300573 příspěvků |7214 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 84 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Ogar | Diskusní téma 22.5.2019 12:08  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  O těchto motorkách na internetu není nic, maximálně pár obrázků a návod na Ogara 4, je to škoda určitě by si pozornost zasloužili. Z toho článku mou chabou angličtinou. Jan Machek zakladatel 1910, vyráběl kola, 1934 Ogar Standart - dvourychlostní,1935 Ogar4 - čtyř rychlostní, 1939 Ogar Elán - tří rychlostní, toho roku jeste 125 s motorem Sachs, po válce vylepšený Ogar 4 a prototyp 350 OHC a pak se to spojilo s Jawou    [Lukas]   08.03.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den,koupím knihu - návod na obsluhu a seřizovací hodnoty : Ogar 1934.Děkuji za nabídky.    [Bohuslav Janíček]   28.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  .........    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ........    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  .......    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ......    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koukam, ze uz to bude za chvilu rok, co jsem zverejnil, ze davam dohromady katalog na poval. Ogara.. No moc jsem s tim nepohnul, jako i s renovaci.. Nicmene sem dam zatim to co mam, snad to nekomu pomuze.. prip. bych vas chtel pozadat pokud byste meli nejake pouzitelne fotky, ze bychom to dali dohromady (popisy jeste chybi, ty mam v tistene pracovni verzi, jako rozmery sroubu, a jinych casti).
Moje predstava o rozvrzeni je nasledovna..
1 - MOTOR - KARTERY
2 - MOTOR – KLIKA, VALEC, HLAVA
3 - MOTOR - PREVODOVKA
4 - MOTOR - KARBURATOR
5 – MOTOR - ZAPALOVANI (BOSH F1 LN 50/6 1800L3 75W)
6 - RAM
7 – RAM – VIDLICE
8 – KOLA
9 - RIDITKA
10 – BLATNIKY, kryt retezu, nosic
11 – VYFUKY
12 – SVETLA, TACHO, KLAKSON
13 - NADRZ
14 - SEDLO    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.02.2014
Odpověď  Ten katalog vypadá opravdu dobře. Držím palce ať se to povede.    [xgewhite]   09.03.2013
Odpověď  Jedná se o návod k použití. Katalog ND nikdo nevlastní. Takže to dávej dál dohromady, protože to vypadá moc dobře!    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Katalog ND na Ogar 4 1946.
Na aukru se objevil 'katalog nahradnich dilu' na povalku. Jedna se skutecne o Katalog nebo Navod k pouziti. Mel jsem za to, ze zadny katalog nevydali. Nebo ho nekdo skutecne uz prodava na burze? http://auto.aukro.cz/ogar -250-1946-katalog-nd-kopi e-i3076582055.html#tabsAn chor (Poslal jsem dotaz na prodavajiciho..).
Zacal jsem totiz davat dohromady vlastni katalog.. nahled viz. obrazek. Tak abych nedelal neco zbytecne, protoze je to celkem pracne.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.03.2013
Odpověď  http://www.cybermotorcycl e.com/euro/brands/ogar.ht m

Konecne doplnili informace ;-)    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.02.2011
Odpověď  Pěknej úlovek:-)    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podaril se mi sehnat katalog nahr. dilu i s doplnenim dilu na novejsi modely. Tak se s vami o ten doplnek podelim..    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  .3    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  .2    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tuhle jsem si hral s obrazkama z manualu.. takove omalovanky pro deti ;-)    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady prepychove provedeni.. No, presne takovyhle obrazek pro klid bych potreboval.. motor s vejirovitou hlavou a novejsich typem zapalovani, nadrz bez kasliku, mensi trojuhelnikovy kaslik, mensi bubny, ovsem brzdu na prave strane, vyfuky vedene spodem, masku s tachometrem a blaniky s lemem.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste dva obrazky z toho drazeneho prospektu..    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Odpověď  Jo, jinak davam dohromady katalog nahr. dilu na povalku ve stylu predvalky. Tak kdybyste meli jakkekoli fotky nejlepe na jednobarevnem pozadi v podobnych uhlech jako obrazky v katalogu na predvalku, tak mi je prosim poslete na newhusonZavinacEmailCz.. Pri renovaci svy povalky nezvladnu vsechno ;-)    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog7    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog6    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog5    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog4    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog3    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog2    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..jeste ten katalog    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Odpověď  Tak jsem v Chotusicich poridil kopii katalogu nahr. dilu na Ogara 4. Pravdepodobne rok 1935, tzn. prvni 4ka. Navod k obluze byl take. Existuji katalogy i pro pozdejisi typy, vsude se objevuje pouze tento.. Kde je vejirova hlava, nadrz s kaslikem, novejsi typ zapalovani, apod. Mate nekdo tyto informace, dobove obrazky? Prosel nekdo napr. casopis Motocykl z let 1935-1940.
Davam dohromady predvalku.. a to motor s vejirovitou hlavou, karburator na kolinku, rucni razeni, novejsi zapalovani (jako na Touristovi) .. tzn. rok 1938-40. Kola s mensimi bubny, rozeta u brz. bubnu, tzn. rok 1935-1940? Kdyz k tomu dam nadrz bez kasliku, mensi kaslik, kvuli zapalovani (prejdu vyr. cislo motoru) budu muset dat blatniky s lemem. Jde mi o to, co jde dohromady? ;-)    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.11.2010
Odpověď  Hele Berte, co je to za knihu, tu vůbec neznám a ani nevím, že něco takovýho vyšlo, nebo se to ještě píše a ty seš autor???
Jinak to sedí, dokud nebudu mít v garáži postavených 7 Ogarů, nebude můj život kompletní a naplněnej :))    [Jíra]   28.10.2010
Odpověď  vidis tome mam v sobe nejakeho toho ducha ogarisima.    [michal]   28.10.2010
Odpověď  Ještě že jsem NEMOCNEJ a nejenom já! :-)
Líp to napsat nejde! Prostě je to tak!    [Tom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2010
Odpověď  Ogar je ogar je to jako droga. musis mit alespon jednoho doma abys byl stasny. a pak dalsiho a dalsiho a jsi uplne hotovy a proste NEMOCNY.
Tento uryvek je s knizky Mame Radi Ogary, aneb Postav si svuj sen.    [bert vysostny]   28.10.2010
Odpověď  to mas pravdu cena je tam opet prehnana.    [michal.]   27.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na aukro.cz se ted drazi prospekt Ogar 4 a katalog nahr. dilu. By me zajimalo, kteri ctenari veteranfora se tam tak drave prehazuji ;-) Jinak, jaka vlastne existuje dokumentace k Ogarum? Ja jsem ted v Brne koupil kopii manualu k Ogaru 4 povalce. Katalog nahradnich dilu udajne neexistuje. Neco je na strankach ogary.unas.cz (ale napr. katalog na Ogar 4 je nekompletni), prip. na strankach klubu.    [FauX] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.10.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dokumentace    [Tomm]   05.04.2006
Odpověď  Na adrese:
http://www.motoveterani.cz/web/katalogy/rokyvyr.pdf

jsou výr. čísla, některé parametry a roky ve kterých se vyráběli stačí vyhledat OGAR.Je to v němčině, ale dá se to pochopit.    [Pavel]   28.03.2006
Odpověď  zkus kontaktovat pana Šímu (mira.sima@j-hradec.cz), dělá ogary, třeba by ti poradil. Ogary sbírá ještě jeden pán myslím, že je z Českých Budějovic. Kdysi jsem mu na ogara něco prodával a říkal, že má skoro všechny typy co se dělaly. Kontakt na něj ale už bohužel nemám.    [michal]   17.03.2006
Odpověď  Ahoj, mám dojem, že jsem někde viděl počet cca. 4000 vyrobených motocyklů před válkou, ale nevím jestli je to přesné a pravdivé a jestli je to Ogar 2, 4, Elán, 125 nebo jen Ogar 4. Pokud někdo ví víc budu rád. Ahoj    [Jirka]   13.03.2006
Odpověď  no tak na tom ogaru je z péráka celý zadek (blatník, kolo, kryt řetězu, kastlík) a sedlo - typická domácí úprava    [michal]   10.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tím údajem 12k jsem vycházel z tohoto obrázku dole od Lukas ,ale asi je tam teda chyba píšou 9kw-12k ,ale má tam být asi 9k?
Jde někde zjistit kolik zhruba autfit vyrobyl Ogarů před válkou a po? V literatuře píšou 3 největší výrobce v ČSR, tak ať vím co si pod tím pojmem představit.Na netu je vyfocený jeden Ogar ze zadními kluzáky, jako Pérák a víc věcí mi přijde jak na jawě je to samodomo, nebo to tak vyráběli,třeba souběžne s 350kou jawa-ogar? A poslední věc kdy tak zhruba smontovali poslední 250ku Ogar?    [Hugo B.]   10.03.2006
Odpověď  Taky v tom musím souhlasit.I když se dá na internetu najít cokoliv tak zrovna na tento typ motocyklu sem nenašel skoro nic.Akorát pár fotek a elektrické schéma.Ale o historii značky Ogar se nic nepíše.Myslím,že je to škoda,protože to jsou opravdu krásné motocykly.    [Tomáš]   10.03.2006
Odpověď  Ahoj, mám Ogara 4, a pokud se jedná o ten výkon je v manuálech udáváno taky těch 9k. Před válkou to byl 3 největší výrobce motocyklů, a ta cena u něj byla nejvyšší, ale bylo to dáno i výbavou jakou měla a konstrukcí motocyklu- "anglický motocykl vyrobený v Československu" tak o něm píšou. Narozdíl od Jawy to byl monoblok a měl stejně jako ČZ Turist dynamobateriové zapalování Bosch a kompletní elektroinstalaci. Páčky na řídítkách a karburátor byl od Amalu. No a rám není jako u konkerence lisovaný, ale z trubek s mufnami a letovaný dosebe, což je dražší než sešroubovat výlisky a odlitky. No a i model Ogar 2 dosahoval sportovní úspěchy vož je k dvoustupňové převodovce obdivuhodné, a zůstal ve výrobním programu spolu s Ogarem 4- měl 4 rychlosti prvně řazené rukou a pak i nohou. Použitý řadící automat je obdobný jako používala firma Burman ve svých převodovkách s nožním řazením. Vývoj motocyklu Ogar 4 za svou výrobu prodělal pár malých změn, podle kterých by se dalo určit přibližný rok výroby, ale žádný soupis výrobních čísel jsem neviděl. Jak je již napsáno, veškeré informace lze čerpat jen z dobové literatury, která má očas jednostranný úhel pohledu na věc- daný jejím vydavatelem- něco jiného napíše ČZ, Jawa a Ogar. No ale ceníky už hovoří jasně byla to nejdražší 250 na trhu vyráběná v Čechách 1936 a víš    [Jirka]   10.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ogar 350OHV, ten co je vystaven v Chotusicích.    [xxx]   08.03.2006
Odpověď  Všeobecně o takovýhle zaniklých mot. značkách se informace špatně schání a je paradox, když se o Ogaru něco chcete dovědět ,tak musíte hledat v cizině.Přitom Autfit zas tak malá firma nebyla a držela se na trhu poměrně dlouho.Co jsem tak vyčet a pochopil tak Ogar byl postaven jako takový sportovnější dvoutaktní motocykl, výkon 12k oproti Jawě nebo ČZ kteří v té kubatůře disponovali 9k,taky si to autfit nechal zaplatit cena u té 250 zhruba o 1000Kč větší než konkurence a to asi nebyly v té době malé peníze.Taky jsem zahlídl někde na internetu fotku 350OHC, co jí mají zrenovovanou v Chotusicích v muzeu,jestli to ještě najdu, tak jí přidám.Jestli je tu nějaký odborník na Ogary, rád bych se dozvěděl nějaké další info a myslím ,že rozhodně nebudu sám.Dík HUGO    [Hugo B.]   08.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  dalsi    [Lukas]   08.03.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Omlouvám se, patří to k předešlému dotazu    [Lukas]   08.03.2006
 Přidat odpověď   (51) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006