MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310058 příspěvků |7719 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 49 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 18.5.2021 22:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ502 Řadící kulisa, západky


 Potřeboval bych poradit.
Skládám si motor a při zkoušce řazení mi některé rychlosti nejdou zařadit.
Zjistil jsem, že některé "jamky" v kulise nejsou dostatečně odkryté, aby do nich "zobák" západky mohl zapadnout. Je to vidět na obrázku, to samé se děje z druhé strany kulisy při řazení na opačnou stranu. "Zobák" nemá kam zapadnout a nic se neděje.
Do "jamek" uprostřed zobák zapadne a řadí to.
Když kulisou otáčím rukou/nástrojem, řadí normálně až do krajních poloh.
Pravda, zobáky západky jsou dost opotřebené, ale tady nemají šanci, jamka je prostě utopená, zobák jí vůbec nemůže trefit, takže o funkčnosti s novými západkami mám pochybnosti.
I jamky v kulise jsou trochu oběhané, ale pokud je jamka odkrytá, řadí to.
Díky by měly být původní, motor vypadal jako dosud nepůlený.
Poradí někdo, prosím?
Díky    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  Není zač, mohl jsem to napsat rovnou, ale teť jsem si skoro jist že už to nezapomeneš, a kdyby tak víš určitě kde to hledat.    [Tomas]   11.05.2021
Odpověď  Tak to pardón. Tam jsem to přehlédl, hledal jsem hlavně v textu. Je tam opravdu 12 zubů! Jsem asi slepý. Každopádně díky za to Tomasovi a Vildovi.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2021
Odpověď  Pate, patří tam 12 zubů.    [Vilda]   10.05.2021
Odpověď  Tak schválně, jawarmaniak.wz.cz/ příručka pro 502 strana 6 technické udaje ;-)    [Tomas]   10.05.2021
Odpověď  Jestli myslíte Technický popis a návod k obsluze ČZ, tak ten mám i tištěný. K náhonu je tam jen informace, že po 3000 km se má namazat několika kapkami oleje. Nic víc. V katalogu náhradních dílu se o počtu zubů náhonu rychloměru nic také nepíše.
Nicméně stránka s literaturou na jawamanikak je dobrá - je tam hodně zajímavé literaruty, i když mi odkazy u hodně publikací nefungují.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2021
Odpověď  Zakladem každýho majitele je příručka je to tam napsaný, jestli nemáš tištěnou hledej na webu třeba zde: http://jawarmaniak.wz.cz/    [Tomas]   09.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechce se mi zakládat samostatné téma, tak se zkusím zeptat tady. Chybí mi v motoru pastorek s náhonem pro tachometr. Potřeboval bych zjistit, jaký patří do typu Čezeta 502 skútr? Nikde jsem nenašel kloudnou informaci, kolik má mít zubů (11-12-13 zbubů?). Existuje několik variant např. zde:
https://etovar.eu/cs/cz-501-502-505-skutr/4681-odmgg50122110.html    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2021
Odpověď  Tak vyřešeno, chyba byla velmi hloupá.
Špatně jsem odměřil axiální vůli na předloze a dal příliš silnou vymezovací podložku. Po dotažení karterů se tak převodovka špatně otáčela a následkem toho šlo špatně i řazení. Dal jsem správnou podložku a běhá to jak má.
Příště to bude lepší, čeká na mě ještě motor na Sportku.
Díky za rady.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky moc za tip, zkusím to, zase až o víkendu.
Mohlo by to být ono, protože ta "jamka", co je "další na řadě", je fakt dost utopená pod tou pevnou částí kulisy, to by ta západka musela mít "drápek" (je to vidět i na přiložené fotce). Malé do-pootočení by pomohlo. Čep kulisy je pevný, v tom to (nejspíš) nebude.
Dělám takový motor poprvé (jsem mopedář), takže mi chybí zkušenosti. Snažil jsem se zde na fóru i jinde přečíst k tématu co nejvíc, takže možný okruh příčin zhruba vím, ale zkušené oko to úplně nenahradí, takže díky moc.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2021
Odpověď  Takový spíše taktický dotaz - při tom řazení rychlostí se zároveň otáčelo řetězovým kolečkem a hlavní hřídelí? Na té fotografii je totiž jasně vidět že čep vidličky není v zařazené poloze, tzn. že rychlost není "zapadlá" - řadící páka přes západky začne kulisou natáčet až v poloze kdy už vačka uvolnila spojku, takže to zkusit znovu zařadit ale i současně otáčet hřídelí nebo kolečkem.    [Martin Štindl]   26.04.2021
Odpověď  Pokud je obojí opotřebené, že neřadí, tak vyměnit. Často bývá i větší vůle na čepu, kolem kterého se plech kulisy otáčí. Pružinky kolíčků bývají unavené.
Jednou kdysi na cestách jsem musel řadící kolíčky přibrousit v nějakém JZD abych vůbec dojel domů. Ale za mne, vše opotřebené vyměnit dokud jsou díly. Pokud bychom vzali skutečnost, že motor ještě nebyl půlen a je řazení takto opotřebené, je potřeba objektivně zhodnotit stav celé převodovky.    [Luboš]   26.04.2021
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006