MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316041 příspěvků |8175 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 147 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 29.5.2024 16:05  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Elektrika, Dobíjení, relé na skůtr 501/05


 Ahoj! Pozorně jsem si přečetl celé toto forum, pak také prolezl forum na Skutrklubu i Lapiduchu a nikde jsem nenašel odpovědi na tyto moje otázky:

1) Má někdo na 501 s dynamostartérem elektronické zapalování? Jak funguje? Nebylo by schema zapojení?

2) Nemá někdo vnitřní zapojení 5ti (6ti) vývodového relé (nemyslím zapojení elektriky na skůtru)? Moje odešlo a uvažuji o tom, že ho nahradím dvěma relé.. Problém by to být neměl. Má s tím někdo zkušenosti?

3) Kolik je hodnota odporu u relé? Zde v diskuzi jsem našel hodnoty cca 12-14ohmů

Předem všem díky za reakce! Petr    [Petr Kunc]   07.05.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Všem moc děkuji za rady! Vyřešil jsem to tak, že jsem tam dal klasické motocyklové relé a další relé-stykač pro startér ze žhavení auta... Takže už dobíjím i startuji. Díky. Na elektronickou regulaci si skůtr musí ještě počkat :-(    [dvorda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2009
Odpověď  Nevidím důvod,proč by to nepasovalo - desky s kontakty jsou stejné u Čezety i modelu 638 s alternátorem. Pouze průměr otvoru pro vačku v rotoru skútra je možná větší- stačí soustružená vložka.
Troufám si tvrdit,že ve VAPE dynamostarter ze skútra viděli možná na obrázku.
Na jednovývodovou cívku jsem nepomyslel,samozřejmě na skútra je vhodná.    [monty]   12.05.2009
Odpověď  Monty-díky za odpověd.
na stejný dotaz u výrobce mi odpověděli takto:(citace)sada je určena k montáži na 3f alternátor namísto původní desky s kontaktním systémem. Takže zástavba pasovat nebude, ale koncepčně to možné je, doporučuji použít místo Z04 cívku Z04-1V.    [gogo68]   12.05.2009
Odpověď  gogo - podívejte se na stránku www.vape.cz jak vypadá sada MZ 04 - je to pouze náhrada kontaktů - dynamostarter i regulace dobíjení zůstane původní,pouze místo kontaktů a zapalovací cívky použijete tuhle sadu MZ 04.
Z VAPE dynamostarter asi nevyrobí ani pánbůh.    [monty]   09.05.2009
Odpověď  Ahoj,mám stejný problém jako Petr.Vape by fungovalo,ale jak z něho udělat dynamostartér?    [gogo68Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2009
Odpověď  A    [gogo68Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2009
Odpověď  Na zapalování můžete použít sadu MZ04 z produkce firmy VAPE - je to náhrada kontaktů pro 12V JAwu typ 638- není důvod,aby v čezetě nefungovala.

Vnitřní zapojení relé neznám,ale není snad problém - je to vlastně obyčejné regulační relé jako u každého dynama a samostatný stykač starteru.
U svého Tatrana jsem to měl nahrazeno relé 12V/150W z Velorexe a stykačem žhavení z VW Golf I.

Hodnuto odporu nevím.    [Monty]   07.05.2009
 Přidat odpověď   (7) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006