MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316323 příspěvků |8202 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 69 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 18.9.2024 02:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím.

Tak co kolegové, jak se líbila letošní podzimní MotorTechna ?? Na podvodníky jsem nenarazil. Zajímavých nabídek bylo mnoho...od pneu, až po j 250/579 Švédák...ten tam byl dokonce 2krát + plus mmoho dílu na nej....    [Radovan Raich]   28.10.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  Ahoj, chystám se zprovoznění Jawa Monark, nenašel by se prosím někdo ke konzultaci? Standa    [Standa Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2018
Odpověď  Tady se ty příručky dají stáhnout http://jawaklubben.se/mektips/handb%C3%B6cker.html    [Matuška Pavel]   10.01.2018
Odpověď  Najde se zde ještě uživatek JzK, rád bych se zeptal, jestli jde ještě sehnat Manuál včetně příslušenství na Švéda v PDF, linky, které jsou v diskuzi níže již nejsou funkční... :-(
Předem díky za odpověď i těm, kteří mají tyto materiály...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2016
Odpověď  zdravím, najde se někdo s dokumentací na Jawu 250/553 Liběňák?
díka za Vaše rady a pomoc. jednoho renovuju a tak by se to hodilo.
Petr.    [Petr]   14.03.2014
Odpověď  http://www.youtube.com/wa tch?v=nnEw_8Jp1KY    [JzK]   15.01.2013
Odpověď  Ano, tenkrát to bylo ještě cenově zajímavé. A nabídky k prodeji okolo 800 EUR byly i z jižního Švédska. Pokud jsou dnes ceny za pojízdný stav okolo 2000 EUR, tak už to není příliš zajímavé.    [Honza]   27.12.2012
Odpověď  Jo pekné video byl tu na nej odkaz před 5-ti dny. Taky bych rád vedel kam se podely a nedivil bych se že ve šrote . Typuju tak 200ks v tom videu
E s háčkem nĕjak blbne:)    [josef h.]   26.12.2012
Odpověď  ked je reč o tich swedskich jawach nasiel som zaujimave video neviem či už tu nebolo ale stejne to stoji za to si to pozret tu prikladam link
http://www.youtube.com/wa tch?v=zPmwLty4J0o    [michalech20]   26.12.2012
Odpověď  V současné době když se něco ještě ve Švédsku objeví , jak píše pad ceny jsou od 2000 euro (cca 50tis. kč) nahoru. Nezapomínejte taky že Švédsko nekončí u Stockholmu , pokračuje až za polární kruh. K cestě do Švédska je potřeba využít trajekt který taky není zadarmo a auta nejezdí jen na naftu ale mají i další náklady na provoz. A minimálně 3 dny v pr... Cena 20tis. kč za dopravu je naprosto minimální v případě že by byly motorky hned u hranic. I do nejmenšího transita se vejdou 4 celkem v pohodě, max. sundáte stupačky,výfuky. 50tis. za kus x 4 je 200tis. kč + 20 doprava - minimum v průměru za kus 55tis. kč, nemá to už dneska smysl lepší pořídit už před časem dovezené třeba tady http://www.adamoldtimers. cz/cz/aktualni-nabidka-ve teranu/2/
neberte to jako reklamu s prodejcem se neznám    [venca]   26.12.2012
Odpověď  Pokud vím, tak už hodně poskrovnu a hlavně hodně prý zdražili z toho důvodu. Nevím, zda se to vyplatí, i kdyby se nás domluvilo víc, protože když mi nabízel kompletní a pojízdný stav za 2-2500 euro, tak to si ho můžu koupit pomalu tady a bez starostí.    [pad]   25.12.2012
Odpověď  Opravdu? Ty motorky se tam ještě prodávají? Divím se, že se toho ještě nechytli místní překupníci a zlatokopové.    [PS]   25.12.2012
Odpověď  Nerad Vám beru iluze, ale komunikoval jsem půl roku zpět s jedním Švédem ohledně těchto motocyklů a ceny v inzercích se tam v dnešní době pohybují 1000-3000EUR, samozřejmě dle stavu a kompletnosti. Pro jednu motorku se navíc nevyplatí jet, protože doprava může přijít na takových 10-20tsc.    [pad]   25.12.2012
Odpověď  Stačilo najít tři zájemce a dopravní prostředek, do Transita se snad tři motorky vejdou. Tenkrát byl zájem malý, dnes se s tím roztrhl pytel.    [Honza]   25.12.2012
Odpověď  Honza. Hm, myslel jsem si to, že největší problém by byl dostat ty motorky sem. Jinak ty ceny nebyly vysoké. Předpokládám, že už asi budou motorky sešrotované.Škoda.    [PS]   25.12.2012
Odpověď  Jsem troškař, ztoho skladu by mně stačily jen dva kusy... :-)    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2012
Odpověď  Asi před osmi lety jsem se pídil po koupi přímo ze Švédska. Tenkrát jsem přes JAWA Klubben zjišťoval ceny, tenkrát 500-800 EUR dle stavu. Nakonec mě odradila problematická doprava :(    [Honza]   25.12.2012
Odpověď  To video je velmi zajímavé, kde ty motorky jsou nebo skončily? Doufám, že ne ve šrotu. S cenami by to zamávalo hodně, ale musel by je někdo dostat k nám. Mě osobně by se líbilo mít ji.    [PS]   23.12.2012
Odpověď  Zajímavé. Kdyby se všechny dostaly na trh, tak by to jistě značně zamávalo s cenami.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.12.2012
Odpověď  Sice to má trochu politický podtext, ale tolik śvédů jste snad pohromadě neviděli:
http://www.youtube.com/wa tch?v=zPmwLty4J0o    [Honza]   21.12.2012
Odpověď  Zdravím, mě se letošní Motortechna, na rozdíl od tý lonský podzimní, taky líbila, dovezl jsem si z ní čz 98 z rocku 1937, aj ti švédi se mi líbili. Nevíte jestli se ta 350 nakonec prodala?    [Ctirad Mašín]   31.10.2011
Odpověď  JzK: Mohl byste se mi, prosím, ozvat na mail? Rád bych Vám ukázal nějaký materiál. Děkuji.    [Honza Kývačkář]   20.03.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  V podstatě jen potvrzuju info co níže uvedl Honza. Celkem bylo dodáno cca 3000motocyklů a 3000 motorů (na nd. z toho 1000 pro Monark). Novější model nikdy nebyl celý exportován z ČSSR, šlo jen o dodávku části n.d. potřebných k modernizaci. Názory na to, zda přestavby prováděl dovozce nebo armáda se různí, stejně jako rozsah přestavby. Jen taková zajímavost - cena nového motocyklu včetně náhradního motoru byla kolem 2000SEK což by velice zhruba odpovídalo průměrnému příjmu za dva měsíce. Srovnatelná Husquarna byla dvakrát dražší. Tradici Jawy dokládá i to, že se ve Švédsku 50tých let jednalo o nejprodávanější značku pod 500ccm. Obchodní zastoupení měl zakladatel automobilky SAAB (ten příběh o pokusu koupit licenci na Minor se v tomto světle jeví jako pravděpodobný). Pokouším se zjistit nějaké informace o počtu vyvezených Pullitrů a Péráků.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2009
Odpověď  Video Jawa na lyžích:
http://www.jawaklubben.se/    [Honza]   06.01.2009
Odpověď  Na foto motorek ze švédska v níže uvedeném článku jsem se všiml, že je použit i malý světlomet jako je u libeňáka. Myslel jsem, že pro švédsko bylo použito pouze velkých světlometů s mezikusem. Může mě to někdo objasnit?    [vokac] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2009
Odpověď  Honza: Odkud jsou prosimtě ty údaje? Díky za odpověď.    [Honza Kývačkář]   02.01.2009
Odpověď  Zde jsou počty dodaných motocyklů do Švédské armády s uvedením roku, typu, obsahu, modelu a počtu kusů:

År Fabrikat Motor (cm3) Mil. Bet. Antal
1918 HVA 145 A 550 - 560
1922 HVA 500 1000 - 200
1926 HVA 180 550 - 150
1938 Suecia-Mag 500 - -
1939 DKV NZ 350-500 - -
1942 Albin-Monark 500 500 m/42 SV 300
1943 Albin-Monark 500-TV 501 m/42 TV 3000
1949 AJS 18,18S,C 350 511, 512 100
1949 BSA B33, M33 500 521, 522 600
1949 Triumph SP TW 500 581 250
1952 NV 35 250 261 150
1952 Monark M500 250 251 150
1954 NV 36 250 262 300
1954 Monark M550 250 252 300
1955 Monark M560 250 253 650
1955 NV 38 250 263 600
1957 Triumph 5T 250 582 250
1959 Jawa Geländesport 250 255 1600
1960 Jawa Geländesport 350 355 2500
1962 Monark-Jawa 350 356 1000
1967 Jawa 250 257 2000
1968 Husqvarna 250 250 256 1000
1977 Husqvarna Aut. 250 258 -
1980 Husqvarna Aut. 250 258A -    [Honza]   02.01.2009
Odpověď  Ten údaj o ceně jsem už raději odstranil.
V knize "Půl století práce a úspěchu" na s.43 je uvedeno, že se dělaly do r.1972. To by i odpovídalo, ne? Bohužel je tam ale uvedeno, že se dělaly od roku 1957, což nesouhlasí s žádným z ostatních údajů (zřejmě tu vycházeli z faktu, že Libeňák se dělal od roku 57). Ta kniha byla vydána v roce 1979.    [Honza Kývačkář]   02.01.2009
Odpověď  Děláš Honzo dobrou věc, ale ve tvém popisu píšeš, že Švédové volili Jawu především pro nízkou cenu. To je ale tvoje, nebo něčí spekulace a já tomu nevěřím. Švédové určitě nescháněli nejlevnější motorky, ale v první řadě dobré motorky, které vyhoví vysokým nárokům. To přece není chudá země.    [Honza l]   02.01.2009
Odpověď  Monty: nehádám se, jen je zvláštní, že v tom katalogu je ta 350 dvoupáková. Ale věřil bych spíše tomu, že se skutečně dávaly válce "jednohup"    [Honza Kývačkář]   01.01.2009
Odpověď  Honza - věř tomu,že písty chodily spolu - v katalogu jsou prostě obrázky od seriové Kývačky a hotovka- nikomu se taková věc asi nechtěla znovu malovat.    [Monty]   01.01.2009
Odpověď  JzK: Díky moc!
Zkusil jsem teda dát dohromady nějaký článek - viz. http://www.jawamania.info/historie/detail.aspx?historyid=58 Určitě budu rád za jiné další fotky hlavně těch různých věcí, kterými se "Švéd" liší od Libeňáka.
Pokud by ten článek snad chtěl p.Bartuš použít pro motomagazín, tak se určitě dohodneme.
Píšeš, že u 554 chodily písty spolu. Trošku mně to zaráží - ne tato informace, ale to že v manuálu ke švédovi je řez motoru a tam jsou písty evidentně tak, že každý jde jinak.    [Honza Kývačkář]   01.01.2009
Odpověď  Honzo - vydrž prosím, nějaké fotky Ti během ledna opatřím.    [JzK]   01.01.2009
Odpověď  JzK: Píšeš, že jste nějaké Švédy dovezli. Bylo by případně prosím možné mi na mail poslat nějaké lepší fotky, než mám ve svém materiálu? Díky moc    [Honza Kývačkář]   31.12.2008
Odpověď   http://www.automotorevue.cz/moto/clanek/27236/jawa-250-typ-579-svedak/ článek v Supermotu    [Honza Kývačkář]   31.12.2008
Odpověď  Podle mně dostupných informací se pro "novější provedení" dodávaly pouze komponenty. Našel jsem to v dokumentu z roku 1975. Ve stejném smyslu to myslím bylo popsáno v článku ze Supermota. Pokud by se podařilo zjisit, do kdy se to vyrábělo, byl bych velice rád. Momentálně si zpracovávám stejným stylem celou produkci Jawy.    [Honza Kývačkář]   31.12.2008
Odpověď  Můžu Ti to zjistit, ale asi až po Novém Roce. Nechce se Ti ten článek komplexněji zpracovat a nabídnout na Motomagazin? Ještě k otázce - myslím, že se tam ty motorky asi vyvážely smontované.    [JzK]   31.12.2008
Odpověď  Mně osobně by zajímalo, jestli by někdo nevěděl, do kdy se dělaly typy 579/03, resp. do kdy je tam montovali. Tento údaj se mi bohužel nikde najít prozatím nepovedlo.    [Honza Kývačkář]   31.12.2008
Odpověď  
V principu byly do Švédska vyvezeny z Jawy "staré" a "nové" modely + extra motory Jawa do podvozku Monark.

Staré:
Dle značení Fleronu jsou 255 (jednoválec od r. 1959) a 355a (dvouválce od r. 1960) které přímo vycházejí z motocyklů S553 resp S554 pro ISDT (šestidenní)
Tyhle stroje měly víceméně klasické zapalování vyžadující baterii, kulatou nádrž apod. 350ccm měly přestavenou kliku o 180°, takže oba písty chodily spolu, což si vyžádalo změnu karburace atd.

Katalog včetně tolerancí a servisního nářadí z května 1965 je tady: http://www.fmck.se/dokument/mc%20255_bocker/VERKSTADSHANDBOK_MC_255___M.PDF
Katalog nd (od r. 1962): http://www.fmck.se/dokument/mc%20255_bocker/RESERVDELSKATALOGEN_MC_255_.PDF

Nové:
Dle značení Fleronu se jedná o 257 (pouze jednoválce) které vychází z motocyklů Jawa 579/2 nebo 579/05. Jde o inovovaný model pro potřeby Švédské Armády, na první pohled se vyznačuje hranatou nádrží jako mají Californiany, nebo novější "panelky". Motorky rovněž něměly podsedlové plechy, ale krytování z pogumované textilie. Motocykl nevyžaduje baterii, zřídkavě býval osazen zdvojeným zapalováním a dvousvíčkovou hlavou válce.

Katalog včetně servisních informací z roku 1970 je tady: http://www.fmck.se/dokument/mc%20257_bocker/VERKSTADSHANDBOK_MC_257A_MT.PDF
Katalog nd (září 1970): http://www.fmck.se/dokument/mc%20257_bocker/RESERVDELSKATALOG_MC_257A_M.PDF

Monark:
Typ 356a byl Jawský agregát osazený v podvozku Monark (ten bastartd s kyvnou přední vidlicí).

Pro názornost -obrázky jednotlivých typů: http://www.mz-b.de/ifo/sweden/sweden.htm

Společným rysem jsou dvě páčky brzdy (P+Z) na pravé straně řidítek, páka pro ruční řazení a notek. Tyto změny si vyžádalo nasazení motorek a nutnost ovládání s nohama v lyžích. Dovezli jsme jich dost na to abych si troufl tvrdit, že se sérií to krom vnějších tvarů nemá téměř nic společného (každý kdo má doma Libeňáka potvrdí, že shodných dílů je poskrovnu)

Pro hnidopichy - v katalogu n.d. je seznam dílů včetně Jawských kódů, takže snadno zjistíte, co je a co není "série". Kolega Monty postuloval zajímavou teorii, že pullitry v Libni byly ukončeny mj. díky zakázce pro Švédsko - co si o tom myslíte? Místo a čas tomu dost odpovídá.    [JzK]   31.12.2008
Odpověď  Pokud by to někoho zajímalo nebo chtěl podiskutovat, zkusil jsem dát dohromady jednotlivé typy "Švédů" - http://www.cezetmania.info/sved.pdf    [Honza Kývačkář]   31.12.2008
Odpověď  Pane Bartuš to foto,co jste zveřejnil 9.11.2006 je správně model 353 a je to motocykl na kterém se jela 6D pouze v roce 1956 a v roce 57 se jelo již na 19" kolech,ale 250 byla též typ 353.    [vz]   27.02.2007
Odpověď  Je tady někdo další kdo má dobově upravený motor???ve světě motorů je vidět několik řešení rozvodu rotačním šoupátkem.Nemáte někdo info o takto upraveném motoru???
Díky Tom
www.svazarmovskemotocykly.wz.cz    [Tomáš]   04.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ten obrázek motoru co jsem přidal je kyvačkovi a má vyražený čísla na obrázku kdybych ho tak měl popsat tak je tam klika asi z 175 uložená na pouzdýrkách leštěný a zvětšený kanály, a jiný sací potrubý    [nikotyn]   20.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [Tomáš]   20.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemáte někdo tento motor na prodej nebo válec.
Nikotine to je tvůj motor z tý fotky????
Já jsme sehnal podbé kartery.    [Tomáš]   20.12.2006
Odpověď  Tyto úpravy se dělaly docela běžně u péráků a prvních kývaček.Takto si upravovali motocykly amatérští jezdci.Není to sice tovární výroba,ale je to doklad té konkrétní doby o motocyklovém sportu u nás.    [Tom]   20.12.2006
Odpověď  Tenhle motor je pouze amatérská úprava motoru pérák pro silniční závody. Se soutěžním speciálem to nemá nic společného.    [karel]   20.12.2006
Odpověď  To. Nikotin:
Nejni ten motor z péráka???to je klasická úplrava popsaná ve světě motorů...Tom    [Tomáš]   19.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  přidávám taky zajímavý foto, není to libenák ale do soutěží se to používalo standartně    [nikotyn]   19.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Má někdo tu 250 z tý šestidenní 1955 jak je na tý stránce? Nebo kdyby měl někdo nějaký jiný fotky nebo informace o týhle mašině tak bych mi je prosím pošlete. Díky    [Meela]   12.12.2006
Odpověď  nikotyn: Ty fotky na tom odkazu - krása. Webky mají myslím www.mual.cz , ale na ty strance to asi nenajdes, neni tam vse a je to trochu chaotický. Plánuju tam zajet (jednu jejich prodejnu nemám daleko - ale neni cas) pro nejake veci, tak se muzu zeptat. Ten s tím červený tlačítkem je na blinkry - když ti odejde přerušovač, tak tím blikáš (přerušuješ proud). Díly posílají i na dobírku, takže zjistím jak to je, a muzu ti to domluvit.    [Radovan Raich]   12.12.2006
Odpověď  pro Radovan Raich tady je odkaz na celkem zajímavou stránku, co se týče toho přepínače světel byl by nějakej odkaz na jejich stránky? ten přepínač má pouze přepínání světel a klaksonu, v motokrámech je u toho ještě jeden červenej přepínač asi blinkrů... tady je odkaz http://www.mps-moto.cz/zajimavosti.html    [nikotyn]   12.12.2006
Odpověď  Teda aspon do nedávna bylo k sehnání.    [Radovan Raich]   11.12.2006
Odpověď  Pro nikotyn: normálně sehnatelné v Mual-Moto v Brně na Cejlu.    [Radovan Raich]   11.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  pro Petra pěkný má ten přepínač světel a klaksonu kterej scháním na triala    [nikotyn]   11.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 350/554 armádní provedení    [Petr]   11.12.2006
Odpověď  pro Toma nejsem znalec libenáku ty kolem roku 60 a víš měli ještě zapalování na nádrži pokud vím tak v roce 58 došle ke změně z ampérmetru na bosch tak to bylo u kyvaček, a řekl bych že to občas muselo být pro jezdce nepříjemné to zapalování, je to pouze domněnka nevím neznám jepodle roku výroby a jejich odlišnosti    [nikotyn]   01.12.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  JAWA pro švédskou armádu pochází původem z Jawy 250/553 tzv. "libeňák". Většina dílů je téměř identická.První typ 553 se začal vyrábět cca v roce 1958 +/- .Moto na fotce je cca rv. 1960 - má už větší hlavu válce, první typy měli menší.    [Tom]   01.12.2006
Odpověď  pánové chtěl bych poprosit o dobové reklamní materiály jesti někdo máte jestli byli v neckermannovi?    [nikotyn]   30.11.2006
Odpověď  Kdybys byl tak laskav a poslal mě to na e-mail moc mě to zajímá o té jawě na lyžích
Můj email je kamilvraspir@seznam.cz    [kamil]   21.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napodruhé..(mam to i větším - možno na e-mail)    [Raich Radovan]   21.11.2006
Odpověď  Zajímavost..    [Raich Radovan]   21.11.2006
Odpověď  Dobrý den. Mám dotaz na pan Bartuše. Nejdou mi pridávat komentáře na motomagazin.cz. Snažil jsem se pomoci ohledně oilmasteru nekolika lidem (od ČZ 125/476 atd.), ale komentáře nikde. Hlavně ten jeden, co jse psal pěkně dlouho :-).
P.S.: Našel jsem opět něco o sportovních a armádních Jawách, tak z toho něco spáchám.

Dekuji

S pozdravem Radovan Raich    [Radovan Raich]   21.11.2006
Odpověď  Pro Jiřího: Ta co jste nafotil je samozrejme 553, protoze má karburaci na karterech (kývačka základem), 579 má uz karburaci na válci (panelka základem), viz. moje fotky dílů.    [Radovan Raich]   13.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  rád bych pomohl ale nemám skoro žádný podklady k tomu, spíš toho vím víc o číze než o jawě přeju s tím mnoho úspěchů, přidávám taky fotku    [nikotyn]   11.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nenašel by se někdo, kdo by byl se mnou schopen dát dohromady zhruba vývoj sportovních verzí Jaw s motory 553/554 a 579/575?    [Jiří Bartuš]   11.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže. Dnes jsem si znovu a pořádně nafotil to Švédskou 250. Nevím přesně, jak byl tento typ označován pro armádu (zřejmě 255 A), ale vím jistě, že na rámu i motoru je typ 553.
Typ 579 je až nástupce typu 553.    [Jiří Bartuš]   11.11.2006
Odpověď  Myslím, že Libeňák by se měl označovat motocykl vyrobený v závodě v Libni. Tam se vyráběly spotrovní motocykly do roku 1965. Ale od kdy?    [Jiří Bartuš]   10.11.2006
Odpověď  Dovolil bych si názor - "Libenák,Evropan,Kombajn" - to jsou vlastně jen lidové názvy,oficiálně to mělo jen čísla.Takže přesná definice asi nebude jednoduchá. Stroje pro reprezentaci se určitě každý rok měnily,i když ne výrázně.
Já tomu rozumím tak,že co má hliníkovej válec a je na závody,to je "libenák" a hotovo. Možná je to značně zjednodušený,ale je to můj pohled.    [MONTY]   09.11.2006
Odpověď  Mám pocit ,že v katalogu motocyklové produkce Jawa pro rok 1957 je chyba, moto na fotce je 250/353 v úpravě pro soutěže. Typ 553 se začal vyrábět až v roce 1958 a bylo na něm použito i několik dílů z předchozího typu 353 soutěžní.Dokládají to i vyražená čísla na dílech. Mám 553 r.v. 1958 a motor je téměř identický s 353 a je i tak označen ( hlava , válec ).    [Milan]   09.11.2006
Odpověď  Asi by bylo dobré definovat všechny typy, které se zvou Libeňák.
Ta má fotografie je z katalogu motocyklové produkce Jawa pro rok 1957 a je tam uveden typ Jawa 250 typ 553 - soutěžní. Typ 353/07 Super-Sport je, jak jsem z článku pochopil, pro normálního zákazníka.    [Jiří Bartuš]   09.11.2006
Odpověď  Pane Bartuši to Vámi přidané foto není tzv."libeňák",ale Jawa 353/07 Super-Sport . Bližší info najdete na: http://www.svetmotoru.unas.cz/imagepages/image98.html .Na této adrese je hodně zajímavých článků.
Tzv. "libeňák" vypadá úplně jinak a je to nástupce již zmíněného typu. Až bude chvilku čas,dám sem foto.    [Libor L.]   09.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro porovnání. Libeňák Jawa 250 typ 553 model 1957.    [Jiří Bartuš]   09.11.2006
Odpověď  Aha. Jawa 250 typ 579/03 je vlastne to foto, co jsem pridával já. Ten mů válec/hlava/karburace je vlastne z Libenáka )otec jezdíval soutěže), ale yto díly byly se Svédákem shodné, navíc je tam též vyraženo 579 . Prepouštecí kanály ve válci jsou však svazarmem hodně zvetsené...byla tam i lestena klika a lestena ojnice, atd.    [Radovan Raich]   09.11.2006
Odpověď  To je katalog náhradních dílů pro Jawa 250 typ 257 A což je Jawa 250 typ 579/03. Jak se ale liší (mimo dvou svíček) od Jawa 250 typ 590/00/02, nevím, protože jej nevlastním.    [Jiří Bartuš]   08.11.2006
Odpověď  Ta kniha je Vaše ? Já neríkám ze ta 350 neni pro Svedskou armadu, jen rikam, ze to neni "pravy" Švédák....nejen lyže delaji Švédáka...Vyjmenovat asi nedokážu, jsem spíše přes sérii, či doplnky na sérii, ale techto vojenskych stroju sem si nikdy moc nevsimal, ale ted o nem uvazuji..    [Radovan Raich]   08.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co říkáš tomuto?
Dokážeš vyjmenovat typy Jaw určených pro Švédsoku armádu?    [Jiří Bartuš]   07.11.2006
Odpověď  Mam jeste nejake shodne dily se serii.......jinak pro Jirku: Tvoje foto je upravena Jawa 350 Sport (velká kola) pro zímní akce armády - má totiž klasickou masku, klasicky vedene vyfuky, klasické schránky a plechy kolem nich - a co me bacilo jako prvni - nosič dávaný na sérii (mam ho taky doma) - ten na Švédáka nesel namontovat - montoval se pouze ten a mém foto. Ale stejne je radost pohledět..    [Radovan Raich]   07.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 250/579 - moje díly.....    [Radovan Raich]   07.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 250/579 - moje díly....    [Radovan Raich]   07.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 250/579 - moje díly...    [Radovan Raich]   07.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už...bylo to moc velké.....    [Radovan Raich]   07.11.2006
Odpověď  Jawa 250/579 Švédák - orig. stav, dobové foto.    [Radovan Raich]   07.11.2006
Odpověď  Tak toto foto mne velmi potešilo, rád tu uvítám další. Původně jsem se ptal, jak se Vám kolegům líbilo na MotorTechně, ale ted to pasuji na velmi zajímavé téma "Libenák a Švédák". Ted prilozím nejaká fota.    [Radovan Raich]   07.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak teď.    [Jirka]   07.11.2006
Odpověď  350 v akci.    [Jirka]   07.11.2006
Odpověď  Diky za informace a za fotografie . Znam tuto motorku z dobovych fotografii a moc by me zajimalo jaka je v zime jizda na ni a proc se motorky s postrannima lyzema vice neujaly u nas ? Vzdyt to muze byt docela zabavne . Rad by jsem se na ni v zime projel a myslim , ze by to nebyl spatny napad jak se zbavit zimniho motoabstaku ... . Mate-li nekdo zkusenosti s tim jak se na motorce s postrannima lyzema jezdi , tak mi prosim napiste . Dekuji    [Martin]   01.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže tady je foto té 250.    [Jiří Bartuš]   01.11.2006
Odpověď  Toto je 350ka, 25ku prodávali za 65 tisíc, na tuto jsem se neptal, ale mohlo to být kolem 75ti tis. /- 10 tis.    [Radovan Raich]   01.11.2006
Odpověď  Za kolik tam tuto Jawu prosim prodavali ?    [Martin]   01.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 250/579 na MotorTechně    [Jiří Bartuš]   31.10.2006
 Přidat odpověď   (90) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006