Zdravím. Tak co kolegové, jak se líbila letošní podzimní MotorTechna
?? Na podvodníky jsem nenarazil. Zajímavých nabídek bylo mnoho...od pneu, až po
j 250/579 Švédák...ten tam byl dokonce 2krát + plus mmoho dílu na nej.... [Radovan Raich] 28.10.2006 Přidat odpověď |
| Ahoj, chystám se zprovoznění Jawa Monark, nenašel by se prosím někdo ke konzultaci? Standa [Standa ] 29.03.2018 |
| Najde se zde ještě uživatek JzK, rád bych se zeptal, jestli jde ještě sehnat Manuál včetně příslušenství na Švéda v PDF, linky, které jsou v diskuzi níže již nejsou funkční... :-( Předem díky za odpověď i těm, kteří mají tyto materiály... [Zdene] 28.08.2016 |
| zdravím, najde se někdo s dokumentací na Jawu 250/553 Liběňák? díka za Vaše rady a pomoc. jednoho renovuju a tak by se to hodilo. Petr. [Petr] 14.03.2014 |
| Ano, tenkrát to bylo ještě cenově zajímavé. A nabídky k prodeji okolo 800 EUR byly i z jižního Švédska. Pokud jsou dnes ceny za pojízdný stav okolo 2000 EUR, tak už to není příliš zajímavé. [Honza] 27.12.2012 |
| Jo pekné video byl tu na nej odkaz před 5-ti dny. Taky bych rád vedel kam se podely a nedivil bych se že ve šrote . Typuju tak 200ks v tom videu E s háčkem nĕjak blbne:) [josef h.] 26.12.2012 |
| V současné době když se něco ještě ve Švédsku objeví , jak píše pad ceny jsou od 2000 euro (cca 50tis. kč) nahoru. Nezapomínejte taky že Švédsko nekončí u Stockholmu , pokračuje až za polární kruh. K cestě do Švédska je potřeba využít trajekt který taky není zadarmo a auta nejezdí jen na naftu ale mají i další náklady na provoz. A minimálně 3 dny v pr... Cena 20tis. kč za dopravu je naprosto minimální v případě že by byly motorky hned u hranic. I do nejmenšího transita se vejdou 4 celkem v pohodě, max. sundáte stupačky,výfuky. 50tis. za kus x 4 je 200tis. kč + 20 doprava - minimum v průměru za kus 55tis. kč, nemá to už dneska smysl lepší pořídit už před časem dovezené třeba tady http://www.adamoldtimers. cz/cz/aktualni-nabidka-ve teranu/2/ neberte to jako reklamu s prodejcem se neznám [venca] 26.12.2012 |
| Pokud vím, tak už hodně poskrovnu a hlavně hodně prý zdražili z toho důvodu. Nevím, zda se to vyplatí, i kdyby se nás domluvilo víc, protože když mi nabízel kompletní a pojízdný stav za 2-2500 euro, tak to si ho můžu koupit pomalu tady a bez starostí. [pad] 25.12.2012 |
| Opravdu? Ty motorky se tam ještě prodávají? Divím se, že se toho ještě nechytli místní překupníci a zlatokopové. [PS] 25.12.2012 |
| Nerad Vám beru iluze, ale komunikoval jsem půl roku zpět s jedním Švédem ohledně těchto motocyklů a ceny v inzercích se tam v dnešní době pohybují 1000-3000EUR, samozřejmě dle stavu a kompletnosti. Pro jednu motorku se navíc nevyplatí jet, protože doprava může přijít na takových 10-20tsc. [pad] 25.12.2012 |
| Stačilo najít tři zájemce a dopravní prostředek, do Transita se snad tři motorky vejdou. Tenkrát byl zájem malý, dnes se s tím roztrhl pytel. [Honza] 25.12.2012 |
| Honza. Hm, myslel jsem si to, že největší problém by byl dostat ty motorky sem. Jinak ty ceny nebyly vysoké. Předpokládám, že už asi budou motorky sešrotované.Škoda. [PS] 25.12.2012 |
| Jsem troškař, ztoho skladu by mně stačily jen dva kusy... :-) [Zdene] 25.12.2012 |
| Asi před osmi lety jsem se pídil po koupi přímo ze Švédska. Tenkrát jsem přes JAWA Klubben zjišťoval ceny, tenkrát 500-800 EUR dle stavu. Nakonec mě odradila problematická doprava :( [Honza] 25.12.2012 |
| To video je velmi zajímavé, kde ty motorky jsou nebo skončily? Doufám, že ne ve šrotu. S cenami by to zamávalo hodně, ale musel by je někdo dostat k nám. Mě osobně by se líbilo mít ji. [PS] 23.12.2012 |
| Zajímavé. Kdyby se všechny dostaly na trh, tak by to jistě značně zamávalo s cenami. [JB] 23.12.2012 |
| Zdravím, mě se letošní Motortechna, na rozdíl od tý lonský podzimní, taky líbila, dovezl jsem si z ní čz 98 z rocku 1937, aj ti švédi se mi líbili. Nevíte jestli se ta 350 nakonec prodala? [Ctirad Mašín] 31.10.2011 |
| JzK: Mohl byste se mi, prosím, ozvat na mail? Rád bych Vám ukázal nějaký materiál. Děkuji. [Honza Kývačkář] 20.03.2009 |
| V podstatě jen potvrzuju info co níže uvedl Honza. Celkem bylo dodáno cca 3000motocyklů a 3000
motorů (na nd. z toho 1000 pro Monark). Novější model nikdy nebyl celý exportován z ČSSR, šlo jen o
dodávku části n.d. potřebných k modernizaci. Názory na to, zda přestavby prováděl dovozce nebo
armáda se různí, stejně jako rozsah přestavby. Jen taková zajímavost - cena nového motocyklu včetně
náhradního motoru byla kolem 2000SEK což by velice zhruba odpovídalo průměrnému příjmu za dva
měsíce. Srovnatelná Husquarna byla dvakrát dražší. Tradici Jawy dokládá i to, že se ve Švédsku
50tých let jednalo o nejprodávanější značku pod 500ccm. Obchodní zastoupení měl zakladatel
automobilky SAAB (ten příběh o pokusu koupit licenci na Minor se v tomto světle jeví jako
pravděpodobný). Pokouším se zjistit nějaké informace o počtu vyvezených Pullitrů a Péráků. [JzK] 12.01.2009 |
| Na foto motorek ze švédska v níže uvedeném článku jsem se všiml, že je použit i malý světlomet jako
je u libeňáka. Myslel jsem, že pro švédsko bylo použito pouze velkých světlometů s mezikusem. Může
mě to někdo objasnit? [vokac] 04.01.2009 |
| Honza: Odkud jsou prosimtě ty údaje? Díky za odpověď. [Honza Kývačkář] 02.01.2009 |
| Zde jsou počty dodaných motocyklů do Švédské armády s uvedením roku, typu, obsahu, modelu a počtu
kusů: År Fabrikat Motor (cm3) Mil. Bet. Antal 1918 HVA 145 A 550 - 560
1922 HVA 500 1000 - 200 1926 HVA 180 550 - 150 1938 Suecia-Mag 500 - - 1939
DKV NZ 350-500 - - 1942 Albin-Monark 500 500 m/42 SV 300 1943 Albin-Monark 500-TV 501
m/42 TV 3000 1949 AJS 18,18S,C 350 511, 512 100 1949 BSA B33, M33 500 521, 522 600
1949 Triumph SP TW 500 581 250 1952 NV 35 250 261 150 1952 Monark M500 250 251 150
1954 NV 36 250 262 300 1954 Monark M550 250 252 300 1955 Monark M560 250 253 650
1955 NV 38 250 263 600 1957 Triumph 5T 250 582 250 1959 Jawa Geländesport 250 255 1600
1960 Jawa Geländesport 350 355 2500 1962 Monark-Jawa 350 356 1000 1967 Jawa 250 257
2000 1968 Husqvarna 250 250 256 1000 1977 Husqvarna Aut. 250 258 - 1980 Husqvarna
Aut. 250 258A - [Honza] 02.01.2009 |
| Ten údaj o ceně jsem už raději odstranil. V knize "Půl století práce a úspěchu" na
s.43 je uvedeno, že se dělaly do r.1972. To by i odpovídalo, ne? Bohužel je tam ale uvedeno, že se
dělaly od roku 1957, což nesouhlasí s žádným z ostatních údajů (zřejmě tu vycházeli z faktu, že
Libeňák se dělal od roku 57). Ta kniha byla vydána v roce 1979. [Honza Kývačkář] 02.01.2009 |
| Děláš Honzo dobrou věc, ale ve tvém popisu píšeš, že Švédové volili Jawu především pro nízkou cenu.
To je ale tvoje, nebo něčí spekulace a já tomu nevěřím. Švédové určitě nescháněli nejlevnější
motorky, ale v první řadě dobré motorky, které vyhoví vysokým nárokům. To přece není chudá země. [Honza l] 02.01.2009 |
| Monty: nehádám se, jen je zvláštní, že v tom katalogu je ta 350 dvoupáková. Ale věřil bych spíše
tomu, že se skutečně dávaly válce "jednohup" [Honza Kývačkář] 01.01.2009 |
| Honza - věř tomu,že písty chodily spolu - v katalogu jsou prostě obrázky od seriové Kývačky a
hotovka- nikomu se taková věc asi nechtěla znovu malovat. [Monty] 01.01.2009 |
| JzK: Díky moc! Zkusil jsem teda dát dohromady nějaký článek - viz.
http://www.jawamania.info/historie/detail.aspx?historyid=58 Určitě budu rád za jiné další fotky
hlavně těch různých věcí, kterými se "Švéd" liší od Libeňáka. Pokud by ten článek
snad chtěl p.Bartuš použít pro motomagazín, tak se určitě dohodneme. Píšeš, že u 554 chodily
písty spolu. Trošku mně to zaráží - ne tato informace, ale to že v manuálu ke švédovi je řez motoru
a tam jsou písty evidentně tak, že každý jde jinak. [Honza Kývačkář] 01.01.2009 |
| Honzo - vydrž prosím, nějaké fotky Ti během ledna opatřím. [JzK] 01.01.2009 |
| JzK: Píšeš, že jste nějaké Švédy dovezli. Bylo by případně prosím možné mi na mail poslat nějaké
lepší fotky, než mám ve svém materiálu? Díky moc [Honza Kývačkář] 31.12.2008 |
| Podle mně dostupných informací se pro "novější provedení" dodávaly pouze komponenty.
Našel jsem to v dokumentu z roku 1975. Ve stejném smyslu to myslím bylo popsáno v článku ze
Supermota. Pokud by se podařilo zjisit, do kdy se to vyrábělo, byl bych velice rád. Momentálně si
zpracovávám stejným stylem celou produkci Jawy. [Honza Kývačkář] 31.12.2008 |
| Můžu Ti to zjistit, ale asi až po Novém Roce. Nechce se Ti ten článek komplexněji zpracovat a
nabídnout na Motomagazin? Ještě k otázce - myslím, že se tam ty motorky asi vyvážely smontované. [JzK] 31.12.2008 |
| Mně osobně by zajímalo, jestli by někdo nevěděl, do kdy se dělaly typy 579/03, resp. do kdy je tam
montovali. Tento údaj se mi bohužel nikde najít prozatím nepovedlo. [Honza Kývačkář] 31.12.2008 |
| V principu byly do Švédska vyvezeny z Jawy "staré" a "nové"
modely + extra motory Jawa do podvozku Monark. Staré: Dle značení Fleronu jsou 255
(jednoválec od r. 1959) a 355a (dvouválce od r. 1960) které přímo vycházejí z motocyklů S553 resp
S554 pro ISDT (šestidenní) Tyhle stroje měly víceméně klasické zapalování vyžadující baterii,
kulatou nádrž apod. 350ccm měly přestavenou kliku o 180°, takže oba písty chodily spolu, což si
vyžádalo změnu karburace atd. Katalog včetně tolerancí a servisního nářadí z května 1965
je tady: http://www.fmck.se/dokument/mc%20255_bocker/VERKSTADSHANDBOK_MC_255___M.PDF Katalog nd
(od r. 1962): http://www.fmck.se/dokument/mc%20255_bocker/RESERVDELSKATALOGEN_MC_255_.PDF
Nové: Dle značení Fleronu se jedná o 257 (pouze jednoválce) které vychází z motocyklů Jawa
579/2 nebo 579/05. Jde o inovovaný model pro potřeby Švédské Armády, na první pohled se vyznačuje
hranatou nádrží jako mají Californiany, nebo novější "panelky". Motorky rovněž něměly
podsedlové plechy, ale krytování z pogumované textilie. Motocykl nevyžaduje baterii, zřídkavě býval
osazen zdvojeným zapalováním a dvousvíčkovou hlavou válce. Katalog včetně servisních
informací z roku 1970 je tady:
http://www.fmck.se/dokument/mc%20257_bocker/VERKSTADSHANDBOK_MC_257A_MT.PDF Katalog nd (září
1970): http://www.fmck.se/dokument/mc%20257_bocker/RESERVDELSKATALOG_MC_257A_M.PDF Monark:
Typ 356a byl Jawský agregát osazený v podvozku Monark (ten bastartd s kyvnou přední vidlicí).
Pro názornost -obrázky jednotlivých typů:
http://www.mz-b.de/ifo/sweden/sweden.htm Společným rysem jsou dvě páčky brzdy (P+Z) na
pravé straně řidítek, páka pro ruční řazení a notek. Tyto změny si vyžádalo nasazení motorek a
nutnost ovládání s nohama v lyžích. Dovezli jsme jich dost na to abych si troufl tvrdit, že se sérií
to krom vnějších tvarů nemá téměř nic společného (každý kdo má doma Libeňáka potvrdí, že shodných
dílů je poskrovnu) Pro hnidopichy - v katalogu n.d. je seznam dílů včetně Jawských
kódů, takže snadno zjistíte, co je a co není "série". Kolega Monty postuloval zajímavou
teorii, že pullitry v Libni byly ukončeny mj. díky zakázce pro Švédsko - co si o tom myslíte? Místo
a čas tomu dost odpovídá. [JzK] 31.12.2008 |
| Pane Bartuš to foto,co jste zveřejnil 9.11.2006 je správně model 353 a je to
motocykl na kterém se jela 6D pouze v roce 1956 a v roce 57 se jelo již na
19" kolech,ale 250 byla též typ 353. [vz] 27.02.2007 |
| Je tady někdo další kdo má dobově upravený motor???ve světě motorů je vidět
několik řešení rozvodu rotačním šoupátkem.Nemáte někdo info o takto upraveném
motoru??? Díky Tom www.svazarmovskemotocykly.wz.cz [Tomáš] 04.01.2007 |
| ten obrázek motoru co jsem přidal je kyvačkovi a má vyražený čísla na obrázku
kdybych ho tak měl popsat tak je tam klika asi z 175 uložená na pouzdýrkách
leštěný a zvětšený kanály, a jiný sací potrubý [nikotyn] 20.12.2006 |
| foto [Tomáš] 20.12.2006 |
| Nemáte někdo tento motor na prodej nebo válec. Nikotine to je tvůj motor z
tý fotky???? Já jsme sehnal podbé kartery. [Tomáš] 20.12.2006 |
| Tyto úpravy se dělaly docela běžně u péráků a prvních kývaček.Takto si
upravovali motocykly amatérští jezdci.Není to sice tovární výroba,ale je to
doklad té konkrétní doby o motocyklovém sportu u nás. [Tom] 20.12.2006 |
| Tenhle motor je pouze amatérská úprava motoru pérák pro silniční závody. Se
soutěžním speciálem to nemá nic společného. [karel] 20.12.2006 |
| To. Nikotin: Nejni ten motor z péráka???to je klasická úplrava popsaná ve
světě motorů...Tom [Tomáš] 19.12.2006 |
| přidávám taky zajímavý foto, není to libenák ale do soutěží se to používalo
standartně [nikotyn] 19.12.2006 |
| Má někdo tu 250 z tý šestidenní 1955 jak je na tý stránce? Nebo kdyby měl někdo
nějaký jiný fotky nebo informace o týhle mašině tak bych mi je prosím pošlete.
Díky [Meela] 12.12.2006 |
| nikotyn: Ty fotky na tom odkazu - krása. Webky mají myslím www.mual.cz , ale na
ty strance to asi nenajdes, neni tam vse a je to trochu chaotický. Plánuju tam
zajet (jednu jejich prodejnu nemám daleko - ale neni cas) pro nejake veci, tak
se muzu zeptat. Ten s tím červený tlačítkem je na blinkry - když ti odejde
přerušovač, tak tím blikáš (přerušuješ proud). Díly posílají i na dobírku, takže
zjistím jak to je, a muzu ti to domluvit. [Radovan Raich] 12.12.2006 |
| pro Radovan Raich tady je odkaz na celkem zajímavou stránku, co se týče toho
přepínače světel byl by nějakej odkaz na jejich stránky? ten přepínač má pouze
přepínání světel a klaksonu, v motokrámech je u toho ještě jeden červenej
přepínač asi blinkrů... tady je odkaz http://www.mps-moto.cz/zajimavosti.html [nikotyn] 12.12.2006 |
| Teda aspon do nedávna bylo k sehnání. [Radovan Raich] 11.12.2006 |
| Pro nikotyn: normálně sehnatelné v Mual-Moto v Brně na Cejlu. [Radovan Raich] 11.12.2006 |
| pro Petra pěkný má ten přepínač světel a klaksonu kterej scháním na triala [nikotyn] 11.12.2006 |
| Jawa 350/554 armádní provedení [Petr] 11.12.2006 |
| pro Toma nejsem znalec libenáku ty kolem roku 60 a víš měli ještě zapalování na
nádrži pokud vím tak v roce 58 došle ke změně z ampérmetru na bosch tak to bylo
u kyvaček, a řekl bych že to občas muselo být pro jezdce nepříjemné to
zapalování, je to pouze domněnka nevím neznám jepodle roku výroby a jejich
odlišnosti [nikotyn] 01.12.2006 |
| JAWA pro švédskou armádu pochází původem z Jawy 250/553 tzv.
"libeňák". Většina dílů je téměř identická.První typ 553 se začal
vyrábět cca v roce 1958 +/- .Moto na fotce je cca rv. 1960 - má už větší hlavu
válce, první typy měli menší. [Tom] 01.12.2006 |
| pánové chtěl bych poprosit o dobové reklamní materiály jesti někdo máte jestli
byli v neckermannovi? [nikotyn] 30.11.2006 |
| Kdybys byl tak laskav a poslal mě to na e-mail moc mě to zajímá o té jawě na
lyžích Můj email je kamilvraspir@seznam.cz [kamil] 21.11.2006 |
| Napodruhé..(mam to i větším - možno na e-mail) [Raich Radovan] 21.11.2006 |
| Zajímavost.. [Raich Radovan] 21.11.2006 |
| Dobrý den. Mám dotaz na pan Bartuše. Nejdou mi pridávat komentáře na
motomagazin.cz. Snažil jsem se pomoci ohledně oilmasteru nekolika lidem (od ČZ
125/476 atd.), ale komentáře nikde. Hlavně ten jeden, co jse psal pěkně dlouho
:-). P.S.: Našel jsem opět něco o sportovních a armádních Jawách, tak z
toho něco spáchám. Dekuji S pozdravem Radovan Raich [Radovan Raich] 21.11.2006 |
| Pro Jiřího: Ta co jste nafotil je samozrejme 553, protoze má karburaci na
karterech (kývačka základem), 579 má uz karburaci na válci (panelka základem),
viz. moje fotky dílů. [Radovan Raich] 13.11.2006 |
| rád bych pomohl ale nemám skoro žádný podklady k tomu, spíš toho vím víc o číze
než o jawě přeju s tím mnoho úspěchů, přidávám taky fotku [nikotyn] 11.11.2006 |
| Nenašel by se někdo, kdo by byl se mnou schopen dát dohromady zhruba
vývoj sportovních verzí Jaw s motory 553/554 a 579/575? [Jiří Bartuš] 11.11.2006 |
| Takže. Dnes jsem si znovu a pořádně nafotil to Švédskou 250. Nevím přesně, jak
byl tento typ označován pro armádu (zřejmě 255 A), ale vím jistě, že na rámu i
motoru je typ 553. Typ 579 je až nástupce typu 553. [Jiří Bartuš] 11.11.2006 |
| Myslím, že Libeňák by se měl označovat motocykl vyrobený v závodě v Libni. Tam
se vyráběly spotrovní motocykly do roku 1965. Ale od kdy? [Jiří Bartuš] 10.11.2006 |
| Dovolil bych si názor - "Libenák,Evropan,Kombajn" - to jsou vlastně
jen lidové názvy,oficiálně to mělo jen čísla.Takže přesná definice asi nebude
jednoduchá. Stroje pro reprezentaci se určitě každý rok měnily,i když ne
výrázně. Já tomu rozumím tak,že co má hliníkovej válec a je na závody,to je
"libenák" a hotovo. Možná je to značně zjednodušený,ale je to můj
pohled. [MONTY] 09.11.2006 |
| Mám pocit ,že v katalogu motocyklové produkce Jawa pro rok 1957 je chyba, moto
na fotce je 250/353 v úpravě pro soutěže. Typ 553 se začal vyrábět až v roce
1958 a bylo na něm použito i několik dílů z předchozího typu 353
soutěžní.Dokládají to i vyražená čísla na dílech. Mám 553 r.v. 1958 a motor je
téměř identický s 353 a je i tak označen ( hlava , válec ). [Milan] 09.11.2006 |
| Asi by bylo dobré definovat všechny typy, které se zvou Libeňák. Ta má
fotografie je z katalogu motocyklové produkce Jawa pro rok 1957 a je tam uveden
typ Jawa 250 typ 553 - soutěžní. Typ 353/07 Super-Sport je, jak jsem z článku
pochopil, pro normálního zákazníka. [Jiří Bartuš] 09.11.2006 |
| Pane Bartuši to Vámi přidané foto není tzv."libeňák",ale Jawa 353/07
Super-Sport . Bližší info najdete na:
http://www.svetmotoru.unas.cz/imagepages/image98.html .Na této adrese je hodně
zajímavých článků. Tzv. "libeňák" vypadá úplně jinak a je to
nástupce již zmíněného typu. Až bude chvilku čas,dám sem foto. [Libor L.] 09.11.2006 |
| Pro porovnání. Libeňák Jawa 250 typ 553 model 1957. [Jiří Bartuš] 09.11.2006 |
| Aha. Jawa 250 typ 579/03 je vlastne to foto, co jsem pridával já. Ten mů
válec/hlava/karburace je vlastne z Libenáka )otec jezdíval soutěže), ale yto
díly byly se Svédákem shodné, navíc je tam též vyraženo 579 . Prepouštecí kanály
ve válci jsou však svazarmem hodně zvetsené...byla tam i lestena klika a lestena
ojnice, atd. [Radovan Raich] 09.11.2006 |
| To je katalog náhradních dílů pro Jawa 250 typ 257 A což je Jawa 250 typ 579/03.
Jak se ale liší (mimo dvou svíček) od Jawa 250 typ 590/00/02, nevím, protože jej
nevlastním. [Jiří Bartuš] 08.11.2006 |
| Ta kniha je Vaše ? Já neríkám ze ta 350 neni pro Svedskou armadu, jen rikam, ze
to neni "pravy" Švédák....nejen lyže delaji Švédáka...Vyjmenovat asi
nedokážu, jsem spíše přes sérii, či doplnky na sérii, ale techto vojenskych
stroju sem si nikdy moc nevsimal, ale ted o nem uvazuji.. [Radovan Raich] 08.11.2006 |
| Co říkáš tomuto? Dokážeš vyjmenovat typy Jaw určených pro Švédsoku armádu? [Jiří Bartuš] 07.11.2006 |
| Mam jeste nejake shodne dily se serii.......jinak pro Jirku: Tvoje foto je
upravena Jawa 350 Sport (velká kola) pro zímní akce armády - má totiž klasickou
masku, klasicky vedene vyfuky, klasické schránky a plechy kolem nich - a co me
bacilo jako prvni - nosič dávaný na sérii (mam ho taky doma) - ten na Švédáka
nesel namontovat - montoval se pouze ten a mém foto. Ale stejne je radost
pohledět.. [Radovan Raich] 07.11.2006 |
| Jawa 250/579 Švédák - orig. stav, dobové foto. [Radovan Raich] 07.11.2006 |
| Tak toto foto mne velmi potešilo, rád tu uvítám další. Původně jsem se ptal, jak
se Vám kolegům líbilo na MotorTechně, ale ted to pasuji na velmi zajímavé téma
"Libenák a Švédák". Ted prilozím nejaká fota. [Radovan Raich] 07.11.2006 |
| Tak teď. [Jirka] 07.11.2006 |
| 350 v akci. [Jirka] 07.11.2006 |
| Diky za informace a za fotografie . Znam tuto motorku z dobovych fotografii a
moc by me zajimalo jaka je v zime jizda na ni a proc se motorky s postrannima
lyzema vice neujaly u nas ? Vzdyt to muze byt docela zabavne . Rad by jsem se na
ni v zime projel a myslim , ze by to nebyl spatny napad jak se zbavit zimniho
motoabstaku ... . Mate-li nekdo zkusenosti s tim jak se na motorce s postrannima
lyzema jezdi , tak mi prosim napiste . Dekuji [Martin] 01.11.2006 |
| Takže tady je foto té 250. [Jiří Bartuš] 01.11.2006 |
| Toto je 350ka, 25ku prodávali za 65 tisíc, na tuto jsem se neptal, ale mohlo to
být kolem 75ti tis. /- 10 tis. [Radovan Raich] 01.11.2006 |
| Za kolik tam tuto Jawu prosim prodavali ? [Martin] 01.11.2006 |
| Jawa 250/579 na MotorTechně [Jiří Bartuš] 31.10.2006 |
|
|