MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309958 příspěvků |7710 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 49 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých | Diskusní téma 7.5.2021 18:40  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Guma u tlumiče sání


 Zdravím, čím nahrazujete gumu mezi karburátorem a otevřeným tlumičem sáním ? Je to taková harmonika. U otevřené USA verzi californiana.    [Jirka]   15.08.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravim vsechny vespolek....tak jsem se podival na moje hlavy abych taky zjistil jaky mam...ale nenasel jsem na nich zadny vyrobni vyrobmi cislo.
Muze me to nekdo objasnit?...stopy po vybrouseni nebo tak neco tam nemam...popr zitra zkusim udelat foto    [Petr]   11.03.2021
Odpověď  Tak nedávno jsem přehrabal stodolu a hledal zbytky z motorek Bizon 350 a 250, které jsem kdysi rozebral. Californii jsem tehdy neměl. Našel jsem mimo jiné i hlavy z 350 a značeny 20 a 21. Ale co si pamatuju, tak k výbrusu válců z Třebechovic pod Orebem (rok 75) přišli čepy bez této přepážky a písty mírně odlišného tvaru než originál vymontované. Reklamoval jsem tehdy písty i čepy a zaslal spolu s dodanými do Třebechovic a dostal jsem odpověď, že původní čepy s přepážkou uprostřed se již nemontují a jiný tvar pístů byla nějaká málo se vyskytující odlišnost a jimi zaslané, výbrusové jsou standartního provedení pasující na všechny J 350. Pamatuji si to velmi dobře, protože jsem téměř půl roku nemohl jezdit. Uvedený Bizon měl štítek anglický.    [Luboš]   10.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Navázal bych na polemiku ohledně hlav. Calif USA,motor v původním stavu, hlavy 21,22.    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...tu je foto-originál stav ...    [standosr01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2015
Odpověď  MONTY-ďakujem za info a odpoveď a mal by som ešte otázku ohladom karburátora,mám na tejto calif. karburátor s koncovým číslom 2772 čo by mal byť karburátor podla KND na výkonnejšie verzie ale nemám fram ani krátke vložky výfukov,hlavy majú čísla 041,042 ďakujem    [standosr01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2015
Odpověď  Snad OBJEM 352 ccm, ne? Bylo to proto, že do Rakouska byly dovozní kvoty na motorky do 350 ccm, a jiný kvoty pro objem přes 350 ccm.

JAWA proto dodávala motorky do Rakouska s třetím výbrusem (vrtání 58,75 mm) aby se dostala do kategorie přes 350 ccm.

Mám z Rakouska dovezený nový nejetý válce s vrtáním 58,75.    [Monty]   28.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  zdravím,prečo je na štítku californie dovezenej z rakuska výkon 352 ccm? ďakujem    [standosr01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2015
Odpověď  tak do otevřených dejte špunty. Stačí obyčejný korkový    [Monty]   25.01.2015
Odpověď  Pistni cepy jsem ze sveho 28HP motoru vytahl uzavrene, presne v pulce cepu je prepazka. Maji 18mm. Kde je mohu sehnat? Byly mi prodany otevrene, ty tam ale nechci montovat.    [jakub]   25.01.2015
Odpověď  Zdravim,hlavy z Bizona 250 maji mensi spalovaci prostor a asi i čz 250/471,myslim,ze maji stejny spalovaci prostor jako Calif,otevrena verze,jeste by mela mit ta otevrena verze tlumic vyfuku a ten je v delce 15 cm,karburator ma trysku 118 a dulezite pisty na cep 18mm a pak to jede.Pistni cepy jsou taky atypicke,pridam foto,nikdy jsem to nevidel az jsem rozebral motor,ktery me prisel z USA.Takze pri dodrzeni tech veci,to pak jede.    [Calif 1]   19.01.2015
Odpověď  vie niekto jednoznačne určiť ako to je s číslovaním hláv- ktoré sú teda na 22 koní a ktoré na 28 kon. verziu ?    [standosr01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2015
Odpověď  Jen se vrátím k číslování odlitků hlav, před rokem jsem řešil vývozní typ, dopracoval jsem se k tomu,že dvacítky jsou určené na vývoz a čtyřicítky tuzemák.
Mám doma dvacítky, originál vývoz do Belgie - zvýšený výkon na štítku, další dvacítky mám z USA z ebay, čtyřicítky jsem sehnal u nás na burze, momentálně jsou další dvacítky k mání v USA na ebay, český katalog se zmiňuje pouze o čtyřicítkách.
Je pravda, že jsem objem hlavy neměřil ani žádné průměry ale mám za to, že jsem si ověřoval podle vývozního katalogu v USA, nemáte někdo katalog ND pro USA ověřit tuto skutečnost?
Nehledě na to, že valná většina hlav co se kde ukáže v inzerci nebo na burzách jsou čtyřicítky, s dvacítky jsem se u nás ještě nesetkal.
S pozdravem, ať se daří.    [Tomas]   18.09.2014
Odpověď  Ano. Vložky zkrátit na 150 mm a nedat tam koncové ucpávky. Také je třeba správně seřídit karburátor.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2014
Odpověď  Pokud jě moje domněnka správná, tak mám vložku pro tuzemský trh a pro USA přijde vložka 15 cm dlouhá. Přikládám foto : http://slavaa.rajce.idnes.cz/vlozky_tlumice    [Jirka]   19.08.2014
Odpověď  Jarek: omrknul jsem hlavy, mám díky bohu správné pro otevřenou verzi a te%d výfuky, mám nové od Hadrávka. Vyndal jsem vložku a má 29 cm. Mohu dyštak přiložit foto. Jakou délku má mít origo ? Díky    [Jirka]   19.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám detail úchytu otevřeného filtru a hadice    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2014
Odpověď  dobrá, předpokládám že hlavy už jen tak neseženu, případně máte někdo k prodeji ?    [Jirka]   18.08.2014
Odpověď  Jarku, dobrá práce. Zvýšení kompresního poměru se v sériové výrobě dělá během odlévání hlav zcela běžně. A dělala to tak i Jawa.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.08.2014
Odpověď  z fotky rozdíl nepoznáš. 28k verze měla zvýšený stupeň komprese. Jak by jsi ho zvýšil? Snížením hlavy nebo menším spalovacím prostorem. Ve slévárně mohli vyměnit jádra odlitku-spalovací prostor tak snadno změnit. Levnější varianta, než hlavu obrábět.    [Jarek]   18.08.2014
Odpověď  Jarek: mohl by si mě spíš vyfotit ty dva typy spalovacího prostoru ? Je mi divný, že by se v jawě zabývali dvěma typy hlav..    [Jirka]   17.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  021    [Jarek]   17.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  1a    [Jarek]   17.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  041    [Jarek]   17.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ze Států mám doma Califa (11/1972), otevřený filtr a čísla odlitků hlav souhlasí s KND., tj. 25-633-041 resp.042. Napsal jsem to špatně. Porovnal jsem tuzemské hlavy 25-633-021 resp.022 s hlavama exportníma 25-633-041 resp. 042 a liší se vnitřním průměrem. Tuzemské mají vnitřní průměr 40mm, exportní mají 39mm a navíc značku 1A levá hlava    [Jarek]   17.08.2014
Odpověď  Můžu ty hlavy vyfotit, mám doma dvoje. Čísla jsou 25-633-13-021 a 022 (levá a pravá).    [Jakub]   17.08.2014
Odpověď  jarek: máš nějaké fotografie těch hlav ? měl jsem za to že jsou na všech kalifech IV. stejný. Díky    [Jirka]   17.08.2014
Odpověď  a nechat si u p. Hadrávka udělat výfuky uvnitř jinak uspořádané. Jinak přestavba nemá smysl a nedosáhneš požadovaného efektu. Už se to tu řešilo, mrkni dále.    [Jarek]   16.08.2014
Odpověď  jen ti doporučuju sehnat hlavy 350 s jiným koncovým číslem, než jsou v KND. To jsou ty, které se dávaly na exportní Californiany. Mají myslím koncové číslo odlitku 022 resp. 021. tzn. i jiný (menší) spalovací prostor.    [Jarek]   16.08.2014
Odpověď  http://www.montyjawa.cz/components/com_virtuemart/ shop_image/product/58e3270c06ee87c20b865b522eeb754 b.jpg filtr drží za dva otvory ve schránce. Vše koupíš na www.montyjawa.cz    [Jarek]   16.08.2014
Odpověď  jak ten filtr vůbec drží na dámu z boku se to nechá nějak přidělat ? Nebo za klakson ?    [Jirka]   16.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  a harmonika je ze starého splachovače. Zeptej se starších instalatérů.    [Jarek]   16.08.2014
Odpověď  Jestli sme se dobŕe pochopili,nahrazuje se to z gumou sani z mustanga,trochu uprav,a sedi to.    [Jozo]   15.08.2014
Odpověď  a ještě jestli bych mohl poprosit o detailní foto uchycení otevřeného filtru, děkuji    [Jirka]   15.08.2014
 Přidat odpověď   (33) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006