Zdravím.Stal jsem se majitelem Califa 350 v tuningovem stavu a chtěl bych ho postupně dát do původní podoby.Prosím o rady,jaké mám sehnat na tento typ oba blatníky a obě světla.Je to r.v 1969 a výr.č.362-00046x . Děkuji [basista] 31.12.2015 Přidat odpověď |
| Calif I se od sériové 361 moc neliší. U rámu to budou jen držáky bočních schránek. Štíty kol jsou zapuštěné. Trochu náročnější bude úprava bloků, zjistit přesnou polohu sloupků pro alternátor MA 358. Dále pravé víko je uvnitř odlehčeno. U výfuků netuším, jak jsou uvnitř přepážky uspořádány. Vložky výfuků budou určitě zkráceny na polovinu. Nízké hlavy "354" budou mít spalovací prostor také jiný. Klakson z pionýra 555 by měl být snad až na držák shodný. Zadní blatník je nadstaven jako u prvních sportek. Světlo BOSCH jsem viděl s kontrolkami modro/červenými i zeleno/červenými (standard). Na stavbu bych použil asi starší 360-tku, kde jsou bloky motoru hrubě odlity. [Jarek] 12.08.2019 |
| https://www.motoren.sk/nadrz-s-napisom-replika-jawa-e5592 nádrž [Jarek] 07.08.2019 |
| Ještě jeden dotaz. Je Calif I v originálním stavu někde k vidění v muzeu? [PV] 07.08.2019 |
| Dobrý den. Kde seženu tu nádrž na Cal I? [PV] 07.08.2019 |
| [Jarek] ďakujem. [Duri999] 21.04.2019 |
| http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=124&idtop=276084 stačí dát do vyhledávání: schema [Jarek] 21.04.2019 |
| Tak to s Vami súhlasím. A chcel by som sa spýtať nemá náhodou niekto na Californiu 02 schému elektriky ? Typ 361/04 s MA 358. [Duri999] 21.04.2019 |
| Pro Californian I a II byl typ motoru *361-03XXXX*. Je tak psáno v dřívějších příspěvcích a snad i v knížce Californian. Konkrétně tato replika Californian I, která byla na burze, měla číslo rámu i motoru shodné. Replika se dá postavit i z 360-tky, všechno jde koupit..nádrž, světlo atd. Ale když už se někdo rozhodne stavit repliku, ať už má důvod jakýkoliv... mělo by to jít poznat jen z výrobních čísel. [Jarek] 21.04.2019 |
| [Jarek] to že to je replika súhlasím ale motor 361 mala aj origo California. [Duri999] 20.04.2019 |
|  motor typ 361. [Jarek] 14.04.2019 |
|  ... [Jarek] 14.04.2019 |
|  replika 350 Californian I z bazoše.. na motortechně v Brně. [Jarek] 14.04.2019 |
|  nádrž. [Jarek] 14.04.2019 |
| Není to extra vzácný štítek. Je na posledních panelkách do sovětského svazu. A to bylo hooodně tisíc kusů. [Honza] 24.03.2018 |
|  další RARE štítek.. [Jarek] 23.03.2018 |
| Hezký! A přitom každej druhej s anglicky psaným štítkem má RARYTU.............. [Monty] 18.03.2018 |
|  k raritám.... [Jarek] 18.03.2018 |
|  .. [Jarek] 26.01.2018 |
|  ..... [Jarek] 26.01.2018 |
|  ......... [Jarek] 26.01.2018 |
|  ....... [Jarek] 26.01.2018 |
|  ... [Jarek] 26.01.2018 |
| Zjevně se o novodobou stavbu jedná. Základ může být originál, ale to bychom museli znát výrobní čísla. [JB] 25.01.2018 |
|  ...? [Jarek] 24.01.2018 |
|  přední blatník - sestříhaný z kývačky. [Jarek] 24.01.2018 |
|  další Californian v inzerci. Myslím, že se jedná o stavbu. (přední blatník, držák zadního světla ČZ pro Lucas L679, kryt řetězu mladší provedení, krátké držáky předního světla.) a ten kryt karburátoru 559..měla ho nějaká Californian II v dobovém testu? [Jarek] 24.01.2018 |
|  linkování okolo červeného pruhu nádrže? [Jarek] 24.01.2018 |
|  škoda, že nefunguje oilmaster [Jarek] 24.01.2018 |
|  linkovaný přední blatník? [Jarek] 24.01.2018 |
|  californian v inzerci..škoda nízkých horních matic z modelu 559. [Jarek] 24.01.2018 |
|  neobvyklá výměna za Jawu Californian... Časem by mohl být třeba pérák nebo OHC za řetízkový kolotoč. [Jarek] 04.10.2017 |
| Jelikož na těhle dvoutaktech nenajezdím víc jak 2000km/rok, jsou kladívka zcela vyhovující. Nadlábnu kalifa rukou [kubaas] 03.05.2017 |
| basista>mám všude vape, mají ho i všichni kamarádi. Na kladívka se chodíme dívat do muzea... Já osobně 350tku silně přeplavím, 10x prošlápnu s plným plynem, a vždy chytí. I tak je motor suchej, po rozjetí "nechce" a musím mu přicupovávat. Z dotazu není jasné jak motor uvedeš do chodu. Pokud to jde alespoň roztlačením, zkontroloval bych stroboskopem předstih, na J634 jsem viděl 9.5mm. Takže propilovat snímač a nastavit správné hodnoty. To, že je na vape něco špatného je fáma roznesená lidmi, kteří ví, že elektrika je svinstvo a kope :-) Při správném zapojení bez použití svorek inženýra kroutila je to věc, která naopak odstraní několik problémů (kondík, kontakty, relátko, dynamo a přizjišťování problémů se mi zúží paleta chyb. [Pája] 02.05.2017 |
| basista: studený start: pokud přeplavíš karbec, 1x-2x prokopneš bez klíčku, zasuneš klíček, nechytne, tak hledám problém. 1. demontáž svíček - jsou/nejsou mokré? Jsou mokré-tak kontrola: špatný odtrh-kladívko, svíčka/špatný předstih, špatně nastavený karbec. Nejsou mokré-nejde tam benzín-řeším karbec, kohoutek, víčko nádrže, filtr. Volba svíček-Brisk N14C (studené), odtrh 0,7mm, nastavit karbec a předstih podle Dočkala. Pak se řeší gufera a falešný vzduch..atd. Vape mělo problém s pevným předstihem od výroby, přesný popis přenastavení předstihu najdeš na Jawamanii. [Jarek] 02.05.2017 |
| tak není to nakonec v tom vape? to tam máš od začátku a nečetl jsem nic o tom že bys ho zkoušel měnit... v duchu citátu co sem dal Jarek bych zkusil vzít klasické zapalování z jiné motorky, natahal elektriku venkem (jenom zapalovací okruh), k tomu stříknout pod svíčku jak radí všichni a musí to jet... (vím že nemusí ale bylo by to hezký :-) ) [meela] 02.05.2017 |
| Zkuste střiknout benzín přímo do valcu. [elstrem] 02.05.2017 |
| To je pravda.V lednu se mi ho po velkém úsilí povedlo jakš takš nakopnout.Myslel jsem,že je vyhráno.Jenže to pořád nebylo ono.Tak jsem zkoušel,měnil,ladil a už nic. [basista] 02.05.2017 |
|  Těžko radit...Doporučuju nastudovat knihu od Dočkala. Úryvek ze strany 67. [Jarek] 02.05.2017 |
| ale v lednu jsi psal že už vrčí, teď už zase ani neblafne nebo co to dělá? [meela] 02.05.2017 |
|  Poraďte.Vracím se ke svému starému problému.Mám nově udělaný motor na Cal. 350 a za boha nejde nastartovat.Myslel jsem,že po výměně vadného středového labyrintu se problém odstraní,ale ne.Vše je udělané nové vyzkoušel jsem několik karbeců z funkčních kývaček,kombinoval jsem trysky , překontroloval zapalování (VAPE) a nic.Poraďte,budu vděčný za každý názor.Díky [basista] 02.05.2017 |
| Neni nekde pokracovani? [Petr] 29.04.2017 |
| Můj Californian v otevřené verzi ( štítek 28HP/5250 ot. , otevřené sání , komprese 10:1 , volnější výfuky ) má karburátor osazen hlavní tryskou 118 a jede perfektně . Udivuje mě , že Californian se stejným štítkem a stejnou hlavní tryskou je osazen tělesem vzduchového filtru ... . Ale je možné , že pro tuhle kombinaci byl do tělesa vkládán průchodnější filtr vzduchu ( např. molitanový ... ) aby výsledný odpor sání byl shodný jako u verzí s velkým volně vloženým filtrem FRAM ... [Martin Samson] 21.02.2017 |
| S tím filtrem to je otázka, tomu výkonu na štítku to sice neodpovídá, ale všechny co jsem viděl měly právě tento kývačkový filtr (který by měl odpovídat méně výkonnému provedení) [meela] 14.02.2017 |
| Ano štítek je v AJ, výkon 28HP při 5250ot. Výfuky jsem vyřešil novými původní měli opravdu hloubkovou korozi - v té době jsem o krátkých nebo dlouhých vložkách neměl ani tucha tak nevím. Vzduchový filtr tam byl kývačkovej. Teď tam mám originál sací hadici(ze splachovače) s filtrem pro otevřené sání. Na motoru byla KO převodovka asi od ulomeného zubu. S motorem nebylo možné otočit proto ty sundané válce asi si mysleli že je kouslá klika na spodku. [Petan69] 14.02.2017 |
| jo má nízká řídítka, to bude francouz :-) já to poznal podle zbytků té samolepky na olejové nádrži, tu mám taky a viděl jsem jí i na dalších. Má štítek anglicky s výkonem 28 koní? A jaké byly vložky ve výfucích, dlouhé nebo krátké? [meela] 14.02.2017 |
| Asi ano, na přední vidli byla samolepka NANTES což je město v severozápadní Francii. Já ho koupil v Nové Pace [Petan69] 14.02.2017 |
| Petan69: není ten kalif náhodou z francie? [meela] 14.02.2017 |
|  Já měl na Califu zkušebně 2926 asi z nějaké 634. Hl. tryska 118 a volnoběžná 50. Jezdilo to s ním velmi dobře. Větší hlavní tryska přes 120 způsobovala ulejvání motoru a to mám obsah rovnejch 360ccm. Teď tam mám SBDM co tam má být a natryskováno podle této tabulky http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html [Petan69] 14.02.2017 |
| Tak děkuji. [basista] 13.02.2017 |
| Chlapi,jaký máte karburátor pokud nemáte originální na Califa a s jakým tryskama? [basista] 04.02.2017 |
| Z jedné strany zaslepené.Ted už je to jedno,protože motorka už vrčí.Středový labyrint (ten odlehčený) měl jednu přepážku trochu vyhnutou dovnitř. Dal jsem tam plný a jede. [basista] 11.01.2017 |
| A máte tam průchozí pístní čepy,nebo slepé? [Petr] 10.01.2017 |
| Jak mě poválečné stroje neberou, tak tohle je zajimavá nabídka. Kdo se pochlapí a doveze ji zpátky domů? [Jana] 29.12.2016 |
| Na ebay com se draží original dřevěná bedna s nevybalenou californií. Do konce dražby asi 4 hodiny. Mirapt [Starý miroslav] 29.12.2016 |
| Tak to vypadá,že je špatný labyrint.Nemáte chlapi někdo na prodej ( ten plný ,bez komor )? Díky [basista] 20.12.2016 |
| A to je zase co za blbost? Origo tam přece patří nekrytý ložisko,jak by se asi mazalo? Pokud je ovšem špatnej labyrint mezi klikovkama, půlení Vás nemine. [Monty] 20.10.2016 |
| Částečně.Občas to po velkém úsilí chytne.Pod plynem to udržím v chodu cca minutu,pak to chcípne a navíc při každém přidání plynu jde směs benzínu že sacího hrdla karbecu ven.Nakonec mi poradili,že to bude tím,že když dělali go kliky,tak dali středové ložisko nekryté (což je pravda) a mělo by tam být jednostranně kryté.Takže budeme půlit! [basista] 20.10.2016 |
| Tak ako podarilo sa ? Renovujem tiez svojho californiana a start motora mam este pred sebou tak sa zaujimam comu sa vyhnut [Luke] 20.10.2016 |
| Díky,vyzkouším. [basista] 06.10.2016 |
| dáte hlavní trysku cca 115, volnoběžku 50 a hotovo. Na Califce bude fungovat každej karbec z Kývačky nebo Panelky. [MOnty] 05.10.2016 |
| Stačí dát správné trysky a spasovat s víčkem pro olejovou hadičku. Je tam navíc malá drážka. [JB] 05.10.2016 |
| Jak mám upravit karburátor 2926 SBD-17b , aby fachčil na Califu 350? Nebo je nějaký vhodnější než tento místo originálního,který nemám? Děkuji [basista] 05.10.2016 |
| Už to píše Monty... to je sebemrskačství.. koupil jste za 100,-startsprej , dal pod svíčky kapku benzínu? atd.- jak tu radíme? zkoušel jste roztlačit nebo roztáhnout? nakapal jste do válců olej, aby se dotěsnil a nasál? asi ne, takže zůstaňte zoufalý..:-)dostáváte tady rady od starých papriků (praktiků), ale je to marný, je to marný.. [No name] 12.09.2016 |
| A už jste udělal to nejjdnodušší? Nalil pod svíčky benzín a šlápnul na páku? Vaš příspěvky mně začínají připomínat sebemrskání............ [MOnty] 12.09.2016 |
| Tak už jen smontovat, vše přitom namazat olejem, stříknout trochu oleje i do kliky, pak pod svíčku prsknout benzin a musí chytnout. Pokud je vše v cajku a hází jiskru, tak prostě musí jet ;) [longr] 12.09.2016 |
| Už jsem i sundal válec,jestli to neoznačili opačně ve výrobě.Vše ok.Už jsem zoufalý,skoro až nas....ý. [basista] 12.09.2016 |
| no trochu to ven bude foukat vždycky, proto se dával tlumič sání... ale jestli je to hodně tak mě napadá jediná možnost jak psal monty, prohozené písty - takže se vlastně neotevřou přepouštěcí kanály. Ale to jsi psal že je OK tak nevím... lepší je ale zkontrolovat sám sebe :-) [meela] 12.09.2016 |
| Tak jsem sundal karbec a zjistil jsem,že při kopání startpákou nejde vzduch do válců,ale ven.Čím to je? [basista] 12.09.2016 |
| Nikdy jsem takový problém neměl. Prostě jsem to poskládal a bylo. Motor při skládání bohatě mažu, aby pak v regálu nezreznul, než se dostane do mašiny. Pak to složím, naliju benzín, přeplavím, až teče z plovákovky a blafne nejpozději napotřetí. Pokud jsou suché svíčky, je problém někde v palivu. 1. Saje motorka přes karbec? Sundat gumu a zkusit rukou. Jestli ne, problém je v pístech. Jestli jo, problém je v karbecu, nejde benzín pod jehlu. 2. Pokud motorka saje, benzín a jiskra jde, pak prostě musí chytnout. Když jsem startoval odkrveného trabanta, stačilo 5 ml ze stříkačky do každého válce a blafl. Takže jak píše Monty, cmrndnout pdo svíčku a zkusit. [longr] 12.09.2016 |
| ako pise monty: je treba priamo podliat valce. a ked ani tak neodpali, potom hladat chybu v elektrike. ked odpali, treba skontrolovat palivo - privod, karburato, nasavanie [peto 01] 11.09.2016 |
| Už jsem to psal v jiném příspěvku- některá 350 po GO na první start prostě nechce jít (u 250 se to nestává - nechce nasát- proto je třeba při montáži válců vše dobře namazat olejem-dotěsní. V tomto případě, pokud hází dobrou jiskru- nakapat do válců trochu oleje a prošlapat, pak přeplavit karburátor, sundat gumu sání, při otevřeném šoupěti fouknout startspray(nebo stačí odmašťovač brzd od Wurtha) a roztlačit nebo roztáhnout. Pokud tam není jiný problém jako otočené písty, pootočené setrváky apod. [No name] 10.09.2016 |
| nemuže. Vezměte stříkačku, nalijte do každýho válce pod svíčku cca 20 ml benzínu, a pokud máte v pořádku předstih, tak musí aspon zaštěkat. Vždyt je to blbej dvoutakt, co by tam bylo tak špatně,aby aspon neslíbil? Karburátor z jiný jezdící Kývačky na vyzkoušení někde nemáte možnost si pujčit? [Monty] 10.09.2016 |
| Kohoutek je nový.Jeden pán mi říkal,že budu muset zase půlit motor.Může být něco v motoru? [basista] 10.09.2016 |
| A kohoutek? Je průchozí sací kanál v bloku motoru za karbecem? Je čistá emulzní trubka ve které chodí jehla? Pokud přeplavíš karbec a budeš po tom chvíli skákat, musí být svíčky mokré. [Hynek] 10.09.2016 |
| Tohle všechno jsem kontroloval. [basista] 10.09.2016 |
| Ucpaná tryska, spadená jehla, ucpaný přívod do plovákové komory, blbě nasazené písty. [Hynek] 09.09.2016 |
| Suché [basista] 09.09.2016 |
| Jsou svíčky mokré, nebo suché? To je zásadní otázka. [JB] 09.09.2016 |
| Tak stále nejezdím!Ne a ne chytnout.Připadá mi to,jakoby motor nedokázal nasát benzín.Čím to může být? [basista] 09.09.2016 |
| u VAPE přehozený fajfky nevadí, dává jiskru na obou válcích současně. Po nalití benzínu rovnou do válců jsou svíčky suchý??? [Monty] 26.08.2016 |
| a nemáš jenom prohozené fajfky? buď přímo pod nádrží nebo kabely ke kladívkům? taková blbá chybka ale stává se :-) [meela] 26.08.2016 |
| Strikni skrz otevřené soupe benzín stříkačkou rovnou do sani [Kubas] 26.08.2016 |
| Ano,svíčky jsou opravdu suché.I přeplavovat jsem nechával,karbec měnil,ale nic. [basista] 26.08.2016 |
| Toto je docela známý problém. První start se nedaří a nedaří. Pokud je všejak má být, tak je třeba se podívat na svíčky. Předpokládám, že jsou suché. Pokud by byly mokré, tak je problém v elektrice, ale předpokládám, že je zde vše v pořádku. Jde tedy o to, aby se motor dokázal dostatečně přeplavit. Začal bych tím, že bych přeplavil karburátor až by z víčka plovákové komory začal vytékat benzín. Pokud ani poté motor nechytne, tak bych zkusil sundat karburátor a hledal chybu v něm. [JB] 26.08.2016 |
| Neudělalo to nic a písty jsou taky v pořádku. [basista] 26.08.2016 |
| nalejte pod svíčky cca 15 ml benzínu na každým válci, a uvidíte, co to udělá. Jen pro jistotu- nemáte přehozený písty? [Monty] 24.08.2016 |
|  Zdravím.Tak se blížím k závěru renovace.Chybí pár drobností jako páčky,řetěz atd.Akorát nechce naskočit.Zapalování vape je nastavené,jiskru dává,zkoušel jsem i jiný karbec ,ale nic.Jinak děkuji všem,kteří mi radami pomohli dostat tenhle stroj až do této podoby. [basista] 24.08.2016 |
| U té zadní osy to vypadá, že je moc široká ta rozpěrka pod záchyt reakce a taky ta rozpěrka/podložka pod matku nalevo. Já ten límeček mám slabší. [longr] 23.06.2016 |
| Díky Monty.Jelikož už mám všechno nalakované a po chromu,tak to budu muset nakombinovat. [basista] 22.06.2016 |
| Přední vidlice pro JAWU ze stejnýho roku je stejná. Na Panelku, Sportku i Californian (stačí se podívat na čísla dílů v katalogu ND) Pokud jste se snažil repasovat vidlici s táhly až nahoru, měl jste z nějaké staré Kývačky, do roku cca 1959. Ta by do Californie taky rozměrově pasovala,ale je prostě uplně jinak konstruovaná uvnitř,ani jednotlivé díly nejsou záměnné.V krajním případě stačilo do horních matic vyříznout pro táhla závit M6,a taky by to jezdilo. [Monty] 21.06.2016 |
| Sportku jsem nikdy neměl,jaký je rozdíl oproti panelce?Asi v délce,počítám,ale v jakých rozměrech? [basista] 21.06.2016 |
| Ze sportky. [elstrem] 21.06.2016 |
| Pánové,z čeho pasuje přední vidlice na califa 350?Dal jsem si zrepasovat z panenky,ale bylo mi řečeno,že tam nepasujou horní matice.Chybí v nich díra pro zašroubování tyček.Díky [basista] 21.06.2016 |
| Díky,dobrá informace.Já to říkám pořád,není nad originály! [basista] 20.06.2016 |
|   Pridavam foto linky. Blatnik nebol nikdy zalozeny takze rok nie je znamy. [vittorio] 19.06.2016 |
|  druhá strana [basista] 16.06.2016 |
|  Tak linka vyřešena,udělal jsem jednu.Děkuji za informace a fotky.Dnes jsem pokračoval v kompletaci a narazil jsem na zádrhel.Připadá mi jako kdyby zadní osa byla kratší ( i když má 230 mm ). Poraďte,prosím kde jsem udělal chybu?! [basista] 16.06.2016 |
|  Předchozí verze to měly jinak... [JB] 10.06.2016 |
|  Zde náš odpověď. Je to vidět blbě, ale je. [JB] 10.06.2016 |
| něco mezi 2,5 a 3,5 mm.Podle toho,jak se to které malířce povedlo. [Monty] 10.06.2016 |
| Je to standardna sirka ako na kyvackovom blatniku. Neviem kolko to ma, vecer to mozem zmeret ale kedze su to rucne linky tak zalezali od stetca aky prave teta vo fabrike mala a ako pritlacila a kedy namocila :-) [Vittorio] 10.06.2016 |
| Vittorio jak je ta linka široká? [basista] 10.06.2016 |
| Mam nepouzity zadny blatnik, linky su len po okrajoch. [vittorio] 10.06.2016 |
| Má ještě někdo doma původní blatník? [basista] 10.06.2016 |
| já měl blatník hrozně olezlej, ale zbytky linky jsem viděl jenom po obvodu. [meela] 06.06.2016 |
| Děkuji za příspěvek,ale teď bych potřeboval poradit s těma linkama. [basista] 06.06.2016 |
| Ahoj, měl jsem to na své 350/354 také tak. Za mladých let kdy jsem ještě jezdil zima, nezima se mi stalo, že mi tam tímto otvorem v zimě napršelo a do rána jsem měl spojku a primár v ledu :-) [Lukáš] 05.06.2016 |
| Zdravím.Tak jsem se v renovaci o kousek posunul a narazil jsem na nejasnost.Jak je to s linkování zadního blatníku?Někde je linka pouze po obvodu a někdo má i po středu kolem prolisu.Která je správná varianta a jaká je šířka linky?Děkuji za odpovědi. [basista] 05.06.2016 |
|  jo máme :-) [meela] 21.05.2016 |
| Tak jak,máte někdo na svém stroji odvzdušněnou spojku touhle dírou? [basista] 19.05.2016 |
| Nemusíš se omlouvat,pohodě.Takže co,nechat zaslepené nebo odšpuntovat? [basista] 17.05.2016 |
| aha- tak je to asi fakt ucpaná díra, omlouvám se. [Monty] 16.05.2016 |
|  Nevím,ale z druhé strany je to v ose stejně ucpané?! [basista] 16.05.2016 |
| to není žádný zacpaný otvor,ale stopa po vyhazováku na odlitku. Nechejte to tak napokoji. [MOnty] 15.05.2016 |
|  Zdravím.Při půlení motoru jsem narazil na zaslepený ovzdušňovací otvor.Tak teď nevím,jestli to má zůstat zaslepené,nebo to udělal umělec co měl motorku přede mnou? Poraďte. [basista] 15.05.2016 |
| Je vidět, že jsi chtěl vše uspěchat a nedodržel si správné dávkování ! J.Dočkal, Seřizov. a opravy mot. Jawa - 1971 str. 258 / J.Dočkal - 1976 str. 342 . Lak neposílej máme vlastní rodinný "nejlepší" recepis. [Tomas] 15.04.2016 |
| budu se opakovat: vytahovákem čepu kyvné vidlice????????????? [Monty] 14.04.2016 |
| Děkuji všem knižním dealerum. V knize jsem to samozřejmě četl,ale já potřebuju poradit když to fakt nejde ven.Když nahřívání ani kladivo nezabírá.Pokud nikdo neví,poprosím "Tomase"o adresu,pošlu mu 2 l láku. Určitě s jeho garantovaným způsobem na něco přijde. [basista] 14.04.2016 |
| Musím jen souhlasit, dejte si na záchod odbornou literaturu - Dočkal, katalog ND, atd., po zaměstnání vypít 0,5 litru laku z okurek a zapít to 0,5 litru plnotučného mléka, garantuji, že po 14ti dnech pravidelného užívání máte teorii zmáklou a nemůže Vás zaskočit většina z otázek co tu byla napsána, a hlavně to renovování vypadá hned jinak když se použije vhodný přípravek místo kutilské vynalézavosti. [Tomas] 11.04.2016 |
| Vytahovákem ? Co si koupit knihu "Udržba, opravy a seřizování motocyklů JAWA " od pana Dočkala, tam je vše popsaný. Stejně tak katalog ND. Obojí lze koupit na burze nebo internetu. [Monty] 11.04.2016 |
| Tak jsem zjistil,že to je fakt tak zajímavě poskládané. Poprosím o ještě jednu věc,na které jsem zůstal viset. Nemůžu dostat ven pouzdro zadní kyvky.Mám venku čep i šroub zezadu a nejde ven ani boha.Jak ho zdolám? Moc děkuji [basista] 11.04.2016 |
| Gufero bylo venku před poj.kroužkem.Bylo to: gufero-poj.kr.-1 cm. mezera-ložisko. [basista] 10.04.2016 |
| gufero žádný? To teda asi moc nejezdilo....... [Monty] 10.04.2016 |
| Složené to bylo tak,že tam byly valečkové ložiska a mezi ložiskem a poj.kroužkem byla cca 1cm mezera. [basista] 10.04.2016 |
| Tak si najděte katalog, ne? A při rozebírání to bylo jak složený? [MOnty] 09.04.2016 |
| Takže to má být: kroužek-gufero-ložisko? Že by bylo gufero bylo mezi poj.kroužkem a ložiskem nebo za ložiskem v klik.skříni?!To se mi nezdá. [basista] 09.04.2016 |
| Tak snad se tam ještě gufero musí vejít,ne? [Monty] 09.04.2016 |
| Nevím,jestli existuje víc variant motoru,ale naměřil jsem,že v obou blocích je pro každé klikové ložisko 25 mm místa. Měřeno od hrany klikové skříně po pojistný kroužek.Patří tam tedy tak široké ložisko? [basista] 09.04.2016 |
| Zdravím.Dnes jsem rozpůlil motor a nějak se mi nezdají typy ložisek.Můžete mi napsat jaké ložiska a gufera mám koupit na Califa oilm.350?Díky [basista] 06.04.2016 |
| Struktura starší koženky byla stejná jako na kývačce. [longr] 16.03.2016 |
| Byly dve strukrury prvne strukturovana hruubsi kozenka a pak hladka jako napr na 634. Kdy se to delilo nevim ale tipuju ze 69 mel hrubou a pozdejsi treba rok 72 Mel hladkou. Na tom obrazku vypada ze je ta hladka. [bb] 10.03.2016 |
| Tenhle obrázek jsem našel taky,ale nejde na něm vidět struktura potahu.Potřebuju detailnější foto. [basista] 09.03.2016 |
|  A takto vypadá z rubové strany [JB] 09.03.2016 |
|  Takto vypadá originální potah sedla na Jawu 350 typ 362/00 [JB] 09.03.2016 |
| To nikdo nemáte doma origo potah? [basista] 09.03.2016 |
| Když to sedí bez nich,tak to bude bez nich.Dnes jsem odeslal plech sedla na potažení,ale nevím,jakou mám zvolit koženku.Nemáte někdo orig.sedlo na r.69?Moc by mi pomohla fotka.Diky [basista] 07.03.2016 |
| Já jsem tam ty válečky taky neměl, ale kamarád mi je vyrobil a s nima sedí sedadlo lépe než bez nic. Tak jsem je tam nechal. je to teda víc napružený [Kuba] 07.03.2016 |
| Hlavně pozor na "turecké" výplně do sedel. Jsou sice laciné ale třeba kývačkové vypadají zcela jinak, než originál. Panelkové na tom nejsou o mnoho lépe . A naznač so na sedlo, kde máš boční držák, aby čalouník správně udělal díry. [Emil] 06.03.2016 |
| Díky Kubas.Poměřil jsem to a zjistil jsem,že s takhle umístěnýma dírama mi sedí plech sedla jenom když odstraním válečky.Když to nechám bez nich,projeví se to někde,nebo proč tam vlastně jsou? Díky [basista] 06.03.2016 |
|   Na mym kalifu se trochu vytahala dozádu [Kubas] 05.03.2016 |
|  Ahoj. Dira je od hrany 22mm a od predu 170mm [Kubas] 05.03.2016 |
| K té sedačce kdysi jsem si nechával dělat jedno sedlo ne na califa u firmi čalonictví Rekovi z Písku www.veteran-calounictvi.cz velice pěkná práce.Jinak seženeš ještě několik kontaktů na velkých burzách Kladno nekdy v dubnu nebo Chotusice jedna je zrovna dnes. JL [JL] 05.03.2016 |
| Zdravím.Mám prosbu.Můžete mi někdo vyfotit uchycení zadního madla na zad.blatník?Popř.změřit,kolik jsou díry od hrany blatníku.Díky [basista] 05.03.2016 |
| Děkuji za odpověď a požádám ještě o jednu radu.Nemáte někdo kontakt na dobrého čalouníka,který mi dobře zrenovuje sedlo na Califa? [basista] 26.02.2016 |
| basista>Nejsem si 100pro jistej, ale 52z, mela by byt stejna s 634 a sportkou. [Pája] 25.02.2016 |
| A vím někdo,kolik zubů má mít rozeta,popř.z jakeho typu pasuje? ( katalog nd nemám) [basista] 25.02.2016 |
| Ještě se vrátím k barevnému provedení.Jak je to s tím,když x-man má výr.č 69 v černo-červené barvě a jiný uživatel výr.č. o cca 700 vyšší a byla orig. celočervená?Být to opačně,tak bych to pochopil,ale takhle? [basista] 21.02.2016 |
| Aj Pionier zo 70tych rokov mal ocelove s gulickou. Ale na velkej motorke je pravda ze som sa s tym nestretol ani ja. [vittorio] 15.02.2016 |
| Samozřejmě hliníkový. Ocelový páčky byly snad jen kolem roku 1950..........Na novějších motorkách jsem to nikdy neviděl. [Monty] 13.02.2016 |
| basista- Pekna prace [Free] 13.02.2016 |
| Hliník nebo železo? [basista] 13.02.2016 |
| Zdravím.Můžete mi někdo poslat foto páček na řídítka ,jaké patří na r.69?Děkuji [basista] 12.02.2016 |
|  Dodělané je to co je vidět. [basista] 07.02.2016 |
| Můžeš sem dát fotky před opravou a více fotek? [Jarek] 05.02.2016 |
|  Jen tak mimo téma,dnes mi dorazil z opravy přední, kulatý blatník na Califa od p.Totha a musím ho vřele doporučit.Rychle,dobře a za slušné peníze.Příště plechařinu jedině jemu. [basista] 04.02.2016 |
| Tak jsem to omrknul a mam to přesně tak,jak to nepasuje.Nabízím výměnu moji silenblokové nádrže za bezsilenblok.Máte někdo zájem? [basista] 04.02.2016 |
| Oprava, zamotal jsem se do toho: Da-li se bez SB nadrz na SB ram, bude zadni uchyt vychazet na pozici drzaku houkacky, SB nadrz na bez SB ram bez uprav dat nelze. [Kubik] 04.02.2016 |
| Ram bez silentbloku ma horni "trubku" jako panelka. Drzak houkacky je na stejnem sroubu jako zadni drzak nadrze. Ram se silentbloky ma na horni trubce "loze" na zadni silentblok nadrze a drzak houkacky je az za nim. Da-li se SB nadrz na bez SB ram, bude zadni uchyt vychazet na pozici drzaku houkacky, bez SB nadrz na SB ram bez uprav dat nelze. [Kubik] 04.02.2016 |
| To jsem netušil.A v čem jsou rozdílné? [basista] 03.02.2016 |
| Motorka s takto nizkym vyrobnim cislem nadrz se silentbloky mit nebude. Kazdopadne se lisi i ramy na bezsilentblokovou a silentblokovou nadrz. [Kubik] 03.02.2016 |
|  Dnes se mi konečně podařilo přepsat motorku na sebe,tak posílám foto.Blatník už je na opravě a měl by každým dnem dorazit.Rozhodl jsem se,že stroj vrátím do stavu , v jakém ho vyrobili soudruzi,tedy do jawácké celočervené.Akorát nevím,jestli na celočervenou patří nádrž se silonbloky?Děkuji za informaci. [basista] 03.02.2016 |
| Paja:Vím,že mi to psali,ale psali mi taky,variantu s černými blatníky.Jestli někdo má blízké výr.č.mojemu v původním stavu,tak to pro mě bude mít velkou váhu při rozhodování jak to zrenovuju.Každopádně děkuji za foto nádrže.A jak to budeš renovovat ty? P.S.jak jsou široké ty linky? [basista] 30.01.2016 |
|  basista>uz to tu nekolik lidi vcetne mne psalo. Podle cisla by to mela byt 8850 Tady je moje po oloupani tisice vrstev. Puvodni majitel ani nadrz nejspis neodmastil, takze kolem hrdla to slo po kusech jako hrom. [Paja] 30.01.2016 |
| Mám č.motoru 000336 a č. rámu 000765 r.v.1969.Jestli chceš volej 775292887. [Denk Petr] 29.01.2016 |
| Když nikdo netuší,tak nejlepší by bylo,kdyby se mi ozval majitel motocyklu s blízkým výrobním číslem.(mám vin 00046x).Díky moc. [basista] 29.01.2016 |
| Myslím,že to nebude ta celočervená.Na nádrži pod tuningovým lakem je černá s viditelnou hranicí mezi černou,zlatou linkou a chromem,ale není tam červený pruh přes prostředek.Jestli jde o tuto kombinaci s plechovým světlem Pal a černýma blatníkama,tak kterou z těch červených to mám nestříkat? [basista] 28.01.2016 |
| no, vypadá to na 8850. Taky jsem takovou kalifku měl. Celá 8850, zlatý linky. Světlo PAL, hranatý blinkry PAL. Rok prodeje v Mototechně 1973, rok výroby netuším......... [Monty] 27.01.2016 |
|  Tak to je super.Ještě že tu toho Montyho máme :-) ! A ještě jedna důležitá věc.Prokousával jsem se vrstvama barev na rámu a teď poraďte,která je původní? [basista] 27.01.2016 |
| jen upřesním - máme to černý, jen jsem nevyměnil fotku. [Monty] 26.01.2016 |
| Tak to bude asi problém sehnat,že?Nedělá to někdo v replice,popř.nemáte to někdo na prodej?Rád ji koupím.Vypadá to,že to je jediná věc,kterou nemám nebo jsem ji neviděl v replikách a mám obavu,že na tom zůstanu viset. [basista] 26.01.2016 |
| Paja: není třeba se omlouvat, jak stárnu, tak blbnu taky..:-) basista: místo těchto vidlí tam patří ledvina na nářadí...hledejte více na netu nebo nastudujte knihu J.Bartuše Californian [No name] 26.01.2016 |
|  Děkuji za foto,udělám to takhle.Ještě jsem si všiml,že pravý kaslík je uchycený nějakým způsobem,který určitě nebude původní.Můžete mi někdo nafotit,jak to má být origo? ( Příští týden dodám foto mojí motorky,ať vidíte,proč se tak vyptávám.) Děkuji za odpovědi. [basista] 26.01.2016 |
| No name> tak to se omlouvam, mam 350 panelku a mam je taky ubrousene. Mel jsem i Jako darce dilu 350 kejvu, ta je mela ubrousene taky, ale podstatne vic. [Pája] 26.01.2016 |
|  packa na vysací zámok [Andre] 26.01.2016 |
| Takže horní zrušit,spodní nechat? [basista] 24.01.2016 |
| Kalifka to má stejně jako každá Panelka - na visací zámek. [Monty] 24.01.2016 |
| Úplně celý pryč nebo jen ten vrchní plech s těch dvou nad sebou? [basista] 24.01.2016 |
| Brejle jsou Califový oboje, žádný jinak velký neexistujou . Ty z Kývačky mají jen sraženou horní hranu, aby se vešly do plechů.I matku řízení máte chromovanou, jak na Califku patří. Z Kývačky by byla jen holý železo bez povrchovky. Ale ten strašnej plechovej držák na zámek řízení tam nepatří,to bych potrestal flexou a kovošrotem. [MOnty] 24.01.2016 |
| Zapoměl jsem napsat,že vzdálenost šroubů je 84 mm [basista] 24.01.2016 |
|  a spodní [basista] 24.01.2016 |
|  Raději jsem je nafotil a poprosím o identifikaci,zda jsou z mojí Californie či nikoliv.Díky [basista] 24.01.2016 |
| Za smazání příspěvku se omlouvám,kliknul jsem na něco,o čem jsem nevěděl co to udělá.Co se týče těch brýlí,moc jasno v tom nemám. Nemůžete mi je někdo poslat nafocené. Mám na moji napadené jiné šavle a nevím jestli to vyměnili i s brýlema. Spodní jelikož jsou jakoby ze dvou plechů,tak usuzuju,že tam patří. [basista] 23.01.2016 |
| Naopak, panelkové brýle jsou shodné s califem, ubroušené z boku u oka jsou z kývačky. [No name] 23.01.2016 |
| basista>odpovidam nerad, aby nebyl prispevek z neznamych pricin opet smazan adminem. Oboji je rozdilne vzhledove, roztec je shodna. Panelka je ma ubrousene, aby neprekazely masce, drzaky jsou jakoby vic zakulacene. [Paja] 23.01.2016 |
| Pánové,jsou horní brýle na zmiňovaný typ Califa stejné jako na panelce ( včetně držáků řídítek)popř.můžete mi někdo změřit rozteč těchto šroubů u držáku?Děkuji [basista] 22.01.2016 |
| Díky Pájo.Byl by na tebe nějaký kontakt,ať neřeším každou drobnost tady? [basista] 17.01.2016 |
| Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [Pája] 17.01.2016 |
|  A patří tam tyhle díry? [basista] 16.01.2016 |
| 28 by mel byt otevrenej filtr. [Pája] 16.01.2016 |
| Ano je. [Pája] 16.01.2016 |
|  Je tohle kastrol světla Pal? [basista] 16.01.2016 |
| pokud dobře čtu tak 28/5250 [basista] 14.01.2016 |
| Basista: aký údaj o výkone máš na štítku? [Andre] 13.01.2016 |
|  Prikladam foto mojej č.motora 362-0-000025 , ram 362 - 000069, dovoz Canada [x-man] 13.01.2016 |
| Díky.Blatníky už mám vyřešené,akorát nevím jak s tím filtrem,plechové příruby nebo plastový tubus jako panelka? [basista] 13.01.2016 |
| Basista> jo a jeste se lisi olejoznakem, ja mel nadobku predelanou jako schranku naradi, sehnal jsem velmi levne zrovna ten spatny typ, neresim... Jinak vetsina kovovych veci v replice je dost odlisna od originalu. [Pája] 13.01.2016 |
| basista> Jestli jsem pochopil, tak mas v.c. 46x, coz je dokonce nizsi nez mam ja. Barva by tedy mela byt jawska, svetlo plechove (Al?) nadrz bez silentbloku, uzky blatnik (replika je, ale draha), z. svetlo s 1. zebrem. Jak je to s delkou drzaku nevim,musel bych je zmerit, ale mely by to byt ty delsi. Replika je, ale odlisuje se od originalu. Dalsi barva by mohla byt svetla cervena , ale vse (i z. tlumice) Co jsem vycetl, tak slovenska replika naopak moc nepasuje kolem svetla, ale laminat neni problem jakkoliv upravit. Filtr je podle vykonoveho provedeni, Vyfuk pokud bude v replice je vzdy otevrenej. To je vse, co jsem vyzkoumal, nejsem zadnej guru a motorka byla tak napadena kutilem, ze by vyhrala prvni cenu i na mistrovstvi sveta :-) [Pája] 13.01.2016 |
| Lucas světla ebay.co.uk nové nepředražené [argus] 13.01.2016 |
| Tak mi to nedalo,zajel jsem do garáže a zjistil jsem: dlouhé praporky světla (110 mm),původní barva rámu červená,stejná jako na kývačkách a nádrž původně černá se silenbloky.Jde to k sobě i s tím zadním světlem,jak píše Pája? A ještě mě zajímá,jaký vzduchový filtr k tomu patří a jestli jsou horní brýle lakované do červena?( mám je v pozinku).Omlouvám se,že se tak vyptávám,ale chci ji postupně zrenovovat a nechci z toho udělat slátaninu. Díky [basista] 13.01.2016 |
| Basista: na tvůj model přijde přední blatník ten starší /vzácnější/, tj. kulatý resp. vykrajovaný u předních tlumičů. [Jarek] 12.01.2016 |
| Basista: potřebuješ přední plechové světlo PAL. Skoro bych si i tipnul, že tvůj calif byl v odstínu 8850. Replika je jen laminátová, dělají ji na Slovensku. Neslyšel jsem, že by si někdo stěžoval. Velký tachometr - první modely měly číselník do 90 m.p.h a dlouhé praporky držící přední světlo. Držák zadního světla jednoduchý. Tachometr a plechové díly (kromě blatníků) koupíš u www.montyjawa.cz . Repliky blatníků (z kývačky) dělával jednu dobu p. Toth ze Slovenska. A ceny originálních blatníků: přední nebo zadní blatník od 1500-5000,-kč. [Jarek] 12.01.2016 |
| Napadlo mě,že když mám štítek v angličtině,neměl by být tachometr ( velký do 160) v mílích? A jak vlastně rozeznám repliku světla Pal od originálu? [basista] 12.01.2016 |
| Zdravim, Tzn.ze r.v. 72 uz ma zadni drzak svetla s dvouma zebrama? [Petr] 12.01.2016 |
| Tomas> pokud by bylo na prodej, mam zajem. Staci mi samotny hrnec. [Pája] 11.01.2016 |
| basista>zalezi na vyr.cisle pokud mas do tusim 1200, tak jen s stredovym zebrem, vyssi je stejnej s panelkou, tzn ten, co sem dal Monty [Pája] 11.01.2016 |
| Můžete mi,prosím vás,někdo poslat foto držáku zadního světla pro tento model?Děkuji [basista] 10.01.2016 |
| Já bych světlo potřeboval,ale kompletní.Kdyby jste někdo měl zájem,můžu nabídnout díly na péráka ( světla,Al přepínač,ružici řízení,klíček...) [basista] 08.01.2016 |
| Kdyby měl někdo zájem o "nesehnatelné světlo" měl bych pěkné ale jen skelet, bylo by potřeba dosehnat parabolu, tacho a kontrolky. Výměnou za přední kulatý blatník nebo kryt baterie (350/362) [Tomas] 05.01.2016 |
| Amatérsky dodělané odvzdušnění převodovky, tipuji [jakub] 05.01.2016 |
|  A co je tohle za průtokový šroub? [basista] 05.01.2016 |
| Je to popsano v knizce. Urcuje to myslim to posledni dvoucisli. Ja to mam primo z fabriky prepsane na tusim 00, coz je bez blinkru, 01 myslim s atp. Kolega s tim mel ohromne problem na STK, narazil na znalce, ktery to vedel a dozadoval se blinkru (opravdu tam puvodne byly). Nastesti se mu to podarilo ukecat. [Pája] 02.01.2016 |
| Co znamená blinkry podle tp? [basista] 01.01.2016 |
| Ano, toto svetlo a tacho do 160. Svetlo je nesehnatelne. Barva jawska. Nekde jsem vycetl, ze mohla byt i svetla cervena, ktera by se mi libila vic, mam ale 8850. Blinkry podle TP [Pája] 01.01.2016 |
|  foto tacho. [basista] 01.01.2016 |
|  Takže tahle bar.kombinace a tenhle tachometr? [basista] 01.01.2016 |
| Přední blatník starší provedení - kulatý, zadní blatník standardní krátký, bez děr pro blikny, př.lampa PAL plechová, zadní lampa velká jako na 592.Při takto nízkém výr.č. by mohl být v celočervené barvě 8850, i když mu tato nesluší. Potom tedy červeno-černý s rámem v červené [No name] 31.12.2015 |
|
|