MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300046 příspěvků |7191 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 41 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexHistorie výrobců automobilů, m | Diskusní téma 26.4.2019 00:52  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím znalce předválečných moto.Nemáte někdo nějaké informace o moto pod značkou GRIZZLY?Mám informaci,že se vyráběly v Pardubicích okolo roku 1925-7.Jedná se o dvoutakt s objemem okolo 200ccm.    [Jindra]   15.02.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Poznal jsem pana Matyáše. V Košířích byla prodejna kvalitního nářadí pro autodílny - novinka fajfkové klíče 6 -32, to samá nástrčkové a ploché značky Super chrom Matador, sady ventilových fréz a také spojovací materiál a s tímto artiklem
, co já vím v letech1938-194O navštěvoval autodílny a i na splátky toto vše prodával"cesťák" Pan Matyáš. Tehdy jsem mu pověděl, že mám nějaké staré motory a ten jeden, že je Grizly. Nebydlel jsem daleko a tak jsem motor předvedl a pan Matyáš jej označil jako závodní Spiridion/Grizly/.Byl to dvoutaktní motor,myslím, že hlava s válcem byla jeden kus, protože nešla sejmout a ojnice byla svařovaná-oka a plochá ocel asi7mm silná.V Pardubicích na staré výpadovce k letišti byla garáž a na ní GRIZLY, ještěš v roce 1952.Potěšil<jsem někoho?    [Karel Bažant]   12.02.2011
Odpověď  Fotky tohto Grizzlyho mám, aj s tým článkom, ktorý bol uvedený k tomu, je to pekný motocykel.    [M.]   31.08.2008
Odpověď  Jeden Gryzlík vlastní Pardubické muzeum na zámku,je asi v depositáři,ale byl k vidění před několika lety na výstavě k výročí města Pardubic.Dokonce k tomu byla i nějaká brožurka,ale už to nějakou dobu bude.Další je opravdu v soukromí,ale asi ne k vidění.    [zuzsko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2008
Odpověď  Aké motory majú tieto stroje, fotky by asi neboli, že???    [M.]   02.03.2008
Odpověď  Byl jsem u jednoho pána v Pardubicích,měl hned dva,nádherné stroje..    [m]   01.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte som našiel aj tento článok, ak pomôže.    [M.]   25.02.2007
Odpověď  Zdravím,

díky za foto a iniciativu,ale zatím v mém pátrání tyto foto už jsem objevil ve stejné knížce.Víc bych ocenil,kdyby se mi podařilo sehnat nějakého vlastníka,nebo muzeum kde je to možno vidět na vlastní oči.I tak ještě dík.    [jindra]   23.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsem něco vyfotil v knize Klasické motocykly od A do Z. Snad to půjde přečíst.    [Karel S.]   23.02.2007
Odpověď  Jindro, inicioval som sekciu ktorá by sa práve venovala tejto téme, ktorú si tu práve načrtol. Už dlhšiu dobu ma zaujímajú výrobcovia na bývalom území Československa, a podarilo sa mi zhromaždiť názvy mnohých značiek výrobcov, ktoré by si zaslúžili pozornosť a viac miesta na stránkach nášho webu.
Motocykle GRIZZLY. výrobca: Matyáš a Polák "Továrna na motocykly"
miesto: Pardubice. rok: 1924 - 1933 ( niektoré pramene uvádzajú roky 1925 - 1932.
Bývalý pilot Pavel Matyáš spolu s Ladislavom Polákom začali s výrobou dvojtaktnej 250-tky s vlastným motorom (objem 247 ccm, 68 x 70 mm, výkon 7 k )prevodovka Sturmey-Archer, zapalovanie Bosch, karburátor Amal alebo Amac. V roku 1929 montovali do toho istého rámu aj motor MAG s objemom 350 ccm. Iba motocyklov s motorom objemu 250 ccm bolo postavených viac ako 100 kusov. Bolo zhotovených tiež niekoľko špecialnych pretekových strojov s motormi MAG. Firma mala zastúpenie vo Vysokom Mýte a Bělé. Motor tohto motocykla som videľ v múzeu na hrade Kámen.
V prípade, že chceš viac informácii napíš mi na môj Web.    [M.]   17.02.2007
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006