MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298851 příspěvků |7140 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 70 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 23.2.2019 15:19  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Motor ČZ 150


 Údajně někdy v létě byl na inzerci nabízen tento atypický motor ČZ 150. Nedokázal by ho někdo charakterizovat nebo časově zařadit (rok, motocykl.. atd.). Tímto se zároveň omlouvám za použití fotografie.    [Karel]   30.12.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Uvedené číslo 140091 patří do série speciálních sportovních motorů určených pro šestidenní soutěže.    [Vas.]   13.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhý    [lipcaa]   13.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spatřeno na burze v Chotusicích 25.7.09. Výrobní číslo 140091. Cena 40 prutů.
S tím prototypem bych si nebyl tak jistý kvůli výrobnímu číslu. Je to každopádně čtyřkvalt a má širší kartery.    [lipcaa]   13.01.2010
Odpověď  Dobrý den,
stejně tak by mohla znít otázka, na jakém základě tomuto prototypu ČZ 150 r.v. 1949 (foto celého motocyklu) byl přisouzen čtyřrychlostní motor. Nabízí se pouze jedno vysvětlení a to takové, že motor ve zmíněném motocyklu má nalévací šroub oleje do převodovky odkrytý venku. Zde lze také najít odpověď na požadovanou otázku. Jak známo všechny soutěžní ČZ počínaje typem 150 C, r.v. 1949 měly nálevní šroub pro olej do převodovky odkrytý venku. Díky širším karterům (tedy levého) byl na tento šroub dostatečný prostor jak ze strany stěny nálitku komory karburátoru, tak ze strany víka spojky. Je potřeba si pozorně prohlédnout diskutovaný soutěžní motor ČZ 150 r.v. 1949 a Vámi doloženou fotografii prototypu ČZ 150 r.v. také 1949. Zde při dobrém rozlišení obrázku vidíte zásadní rozdíly. Jednak prostor mezi víkem spojky a šířkou levého karteru oblasti válce je stejný jako u sériového provedení ČZ 150, ale hlavně, aby se tam vešel nalévací šroub oleje do převodovky (neboť tam nebyl dostatečný prostor díky užšímu karteru), musel být šroub pro spojení karterů zapuštěn do levého karteru. Je to dostatečně zřetelné při pozorném prohlédnutí. Jelikož to bylo technologicky složitější, byl nálevní šroub přesunut později od roku 1950 do oblasti komory karburátoru. Z toho je zřejmé, že vývoj obou typů 3R a 4R probíhal současně, někdy se shodnými prvky (kryt karburátoru), které se však později přizpůsobily jednodušší výrobě. Myslím, že je známa i druhá strana fota tohoto prototypu ČZ 150 C r.v. 1949, kde je dobře názorné, že krom Vámi uváděných karterů, je použit válec, hlava a víko zapalování, které jsou už téměř shodné se sériovou výrobou od roku 1950 (tedy odlišné od válce, hlavy a víka zapalování vyobrazeného soutěžního motoru). V roce 1949 byly vyrobeny pouze dva čtyřrychlostní motory (viz. obrázek motoru) a v roce 1950 již pět. Tak též měly pouze kartery se širokými nálitky na přefuky, ale válec a hlavu tvarem již shodným se sériovou výrobou.    [Vas.]   05.01.2010
Odpověď  Dobrý den, jestli myslíte motor motocyklu na černobílé fotografii, tak mě prosím Vás vysvětlete, jak přesně jste zjistil že je určitě třírychlostní a že levý karter není například širší o cca 12 mm, aby se do převodovky vešly ony 4 kvalty.    [psmotokaryRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.01.2010
Odpověď  Dobrý,
motor ve Vámi zobrazeném prototypu možná vypadá jako čtyřrychlostní,ale ve skutečnosti je třírychlostní. Při pečlivém a detailním shlédnutí je to poznat. Jinak příruby výfuků toho motoru ČZ 150 byly větší než-li u sériových válců. Jaký byl průměr ale přesně nevím.    [Vas.]   03.01.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Zde přikládám foto motocyklu čz 125 scott ze šestidenní roku 1947, ale myslím že s motorem ze šestidenní roku 1948, který má velice podobné víko zapalování jako bylo u tohoto motoru z roku 1949.    [psmotokaryRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.01.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, měl jsem namysli toto prototipové provedení čz 150 c, ve kterém byl použit obdobný 4 kvaltový motor v roce 1949, od zde zmiňovaného jen se změněnými kartery na přepouštěcích kanálech, dále byl použitý rám z typu T, předělaný na sedačku s centrálním odpružením, z. kolo již s rozetou na kolíky, a z. blatník ještě bez odrazky, kryt řetězu ještě s držáky na hustilku. Taktéž z této doby jsem viděl například kartery s přidanými chladícími žebírky. Zde zmiňovaný motor majitel asi před třemi lety nabízel za 15 t. a když jsem s nimi přišel , tak mě odmítl s tím , že chce vědět z čeho je, rok na to jsem nabídl 25 t. a letos 30 t., ale vždy neůspěšně. Letos ho vozil asi půl roku na burzy než se našel někdo kdo za něj dal myslím 45 t. Válec samozřejmě jiný byl, jen myslím že výfukové příruby zvětšené na 36 mm. přišli až o 3 roky později. Pravé víko motoru bylo podobné čz 125 scott roku 1948, již bez nálitku na kryt řetězu. Přiložené foto nad.    [psmotokaryRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.01.2010
Odpověď  Dobrý den,
Jelikož jsem měl o ten motor zájem a viděl ho v reálu, tak vím trochu více. Motor jsem chtěl koupit, ale přišel mi drahý a pořádně jsem ani nevěděl, jestli to je motor do soutěžní ČZ. Postupem času jsem nastřádal nějaké informace a zjistil, že se skutečně jedná o první soutěžní motor ČZ 150 cm scott s novou čtyřstupňovou převodovkou z roku 1949. Motory se vyrobily pouze dva, jeden byl zkušební a druhý měl jet na šestidenní soutěži ve Wellsu 1949. Motor, ač to z obrázku nevypadá, měl úplně jiný válec (neměl svislá žebra mezi výfukovými přírubami, ale po celém obvodu válce jen vodorovná, výfukové příruby měly viditelně větší průměr a větší rozteč, než-li klasický válec na ČZ 150). I hlava měla jiný tvar a jiný počet žeber. Samozřejmě kartery měly velké nálitky na zvětšené přepouštěcí kanály, bylo i jiné víko zapalování. Vzhledem k tomu, že první prototypy ČZ 150-C z roku 1949, neměly žádný z těchto znaků, je z toho zřejmé, že měly pouze třístupňové převodovky. Bohužel, než-li jsem přišel na to, že se jedná o velice cenný sběratelský kousek, motor byl prodán.    [Vas.]   31.12.2009
Odpověď  Zdravím, tak pokud se nepletu tak se jedná o motor ze soutěžní čz 125 scott, r.v. 1949, 4 kvaltový, který byl také použitý v prototipu čz 150 c s pevným zadkem, v kubaturach 125ccm a 150ccm, vždy asi jen v jednom kuse, který se oproti sériové verzi lišil jen v nepatrných rozdílech.    [psmotokaryRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.12.2009
Odpověď  Takovéhle žebrování na krytu karburátoru bylo na prvních prototypových C-čkách    [vojta]   30.12.2009
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006