MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300988 příspěvků |7237 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 56 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 25.6.2019 04:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

laureát


 co říkáte na toho rádoby laureáta na aukru?    [petr]   08.11.2010     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeden z prvnich libenaku    [venca]   07.11.2011
Odpověď  ...a rozdíl je možné rozpoznat kde? Je to dvousvíčka, hliníkový válec, difusor 28mm ale pro číslo motoru musím přendat pár bedýnek ale zítra ho sem klidně hodím. Rád se dozvím po čem že tam dole lezou pavouci.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2011
Odpověď  Půjde asi také o to, či máš na mysli supersporta, nebo soutěžní kývačku před sériovým libeňákem.    [Michal]   06.11.2011
Odpověď  Zdravím fandy libeňáků,
díky za příspěvek panu Růžičkovi, taky jsem o něco chytřejší. Před několika lety jsem náhodou v haraburdí jedné garáže kápnul na motor z 250 libeňáka. Jen co zavrčí 500 OHC zkusím tuhle parádu taky zprovoznit. Bohužel je jen motor a tak poputuje asi potupně do rámu kejvačky. Nevím jestli to zde bylo už zmíněno (pokud ano pánové prominou) ale neví někdo kolik těhle libeňáků vyjelo? Dík    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2011
Odpověď  Je okurková sezona a je to vidět i na tomto foru, proto jste se pane Růžičko nedočkal žádné reakce. Za všechny fandy proto dík za příspěvek    [Honza l]   06.07.2011
Odpověď  Dobrý den,
po přečtení příspěvků Jawa Laureát se smutkem musím konstatovat, že je tomu již mnoho a mnoho let, co čs. jezdci na těchto motocyklech dosahli na mezinárodních šestiden. soutěžích vynikajících úspěchů. Krátce řečeno pro Jawu to byla slavná padesátá léta, která Jawa nakonec zaspala v dalším vývoji hlavně díky plánovanému hospodářství a nařízení RVHP "od velkého bratra". Soutěžní motocykly byly pouze ve Svazarmu a v preferovaných klubech jako byla Dukla (armáda), Rudá hvězda (FMV) a u továrního týmu Jawy. Pár jich bylo i u Lidových milicí. Motocykly byly po listopadu 1989 většinou rozkradeny.
Podrobnosti v rozdílech si již nepamatuji, ani si nepamatuji časové souvislosti, ale motocykly Libeňák jsme měli ve Svazarmu. Motocykl Laureát byl nasazen továrnou Jawa do jejich týmu pro ŠESTIDENÍ. Rovněž z těchto typů byl vyráběn Jawou ŠVÉD a dodáván pro Švédskou armádu. Nejde jednoznačně označit rozdíly, motocykly byly různě upravovány a Laureáty měly odolávat zvláště těžkému terénu a zatížení. Ono přežít šestidení a nemít možnost oprav některých částí motocyklu, které byly při přejímce zaplombovány, nebylo nic jednoduchého. Tím nechci zlehčovat ani potřebnou fyzičku jezdce. V inzercích se občas objevují Libeňáci jak 250, tak i 350. U dvouválcových 350 byl používán i jednohup (oba písty se pohybovaly současně stejným směrem), byl to ale drsňák na jízdu (vibrace ale velice ostré starty). Laureátů je v inzercích jen velice málo a z fotek inzerátů ani rozdíl nepoznáte.
Tak jsem si tady trochu zavzpomínal na mládí, snad vám to alespoň troch pomohlo.
Správný soutěžák musel být pro tyto soutěže homologován (světla, klakson a pod), ale Libeňák byl homologován i na silniční provoz. Laureáta snad nebylo možné provozovat v silničním provozu. Je nutné si dát pozor na různé domoviny (přestavby běžných silničních motocyklů vydávaných za soutěžáky).
Hodně zdaru s veterány přeje motocyklový dědek    [Vladimír R ů ž i č k a motocyklový dědek]   04.07.2011
Odpověď  zaujímavé    [,]   07.06.2011
Odpověď  Co dům dal ...    [čz]   14.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Laureát z Aukra    [JzK]   14.12.2010
Odpověď  zadat do kolonky HLEDAT na aukru JAWA 350 LAUREAT a naběhne Vám tam aukce ze dne 8.11. . Prodala se za 56000kč , ale posouzení originality či spíše neoriginality nechám na zkušenějších.....    [jan.m.]   12.12.2010
Odpověď  Zdravím, má někdo obrázky onoho stroje, který byl vystaven na aukru, díky Z.    [Z]   04.12.2010
Odpověď  Také jsem se po tomto "názvu" pídil a dostal jsem tuto informaci. Laureát se říkalo prvním libeňákům 250/553 protože získali na ňáké výstavě ňáké ocenění. Ale už nikdo nedokázal říct jaké a za co. Také když jsem tuto informaci zjišťoval, se objevovali různé názory. Tento byl nejrozšířenější a byl od pamětníků. Jestli to tak opravdu bylo nevím, ruku do ohně bych za to nedal. Nezbívá než "pátrat" dál.    [Libor L.]   04.12.2010
Odpověď  muže mi někdo prosím vysvětlit pojem "laureat"at neumřu blbej myslel jsem že těmhle motocyklum se řiká libenak    [stoupa]   03.12.2010
Odpověď  NECHÁPU    []   10.11.2010
Odpověď  Jakého rádoby laureáta myslíte dejte sem odkaz.    []   08.11.2010
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006