MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300926 příspěvků |7231 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 16.6.2019 05:48  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Motocykl na sprint


 Dobrý den, teď nedávno jsem dovezl dobového dragstera s motorem z Wartburga a chtěl bych se zeptat zde přítomných, zda náhodou nemají doma nějaké fotografie obdobného, či tohoto stroje. Motocykl je testovaný v Praze kontrolní raznicí TK 1. Za jakékoliv informace, či fotografie děkuji.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.12.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím, s tím shlédnutím je problém, jelikož prostě asi jako většina lidí prostory zatím žádné nemám. Sice jsem chtěl dát něco zajímavého ke kamarádovy do muzea v Clumčanech, ale podařilo se mu jeho novostavbu docela dost rychle zaplnit, ovšem ne méně zajímavýma strojema.    [Pavel]   13.12.2013
Odpověď  Díky ason za ty fotky- prohlížel jsem to včera celý večer a vzomínal...........

Je alespon teoretická možnost vidět to někde naživo?    [monty]   13.12.2013
Odpověď  Pavel Štrunc nashromáždil neuvěřitelně kvalitní svědectví o minulé době.
K fotkám ani netřeba nic dodávat. Dříve se prostě méně sedělo u televize, nebyly počítače, neexistoval internet ani mobily a tak lidé více vymýšleli, kutili, scházeli se a hlavně závodili. Nebyla dokonalá auta, ale zase se s nimi více jezdilo.
Mám pocit, že dnes nám vše tak nějak utíká a my jen sedíme a snažíme se uchytit tam, kde vlastně ani nechceme být.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2013
Odpověď  Zdravím a díky za fota, mám je stažené myslím z rajčete, závod z Týnu nad Vltavou, když to vezmu od spodu, tak je to: Wartburg - Provazník Jiří, Trabant 600 - Minarčík Aleš, Fiat 850 - Záruba Vladimír, Jawa 600 DT - Kuna Vladimír a čz 400 - Souček Josef. Nějaké jiné zajímavé fotografie najdeš zde: http://pajamoto.rajce.idnes.cz/    [Pavel]   12.12.2013
Odpověď  Jen doplním - ten neznámý čtyřválec čtyřtakt je s motorem FIAT 850 Speciál.

Pamatuju ho ze závodů na cílové rovince starýho okruhu v Brně, v roce snad 1988?    [Monty]   12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A nakonec peklo z ČZ 514.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkná stavba z plochodrážky DT    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  V akci.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další - čtyřtakt    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další povedená stavba - trabant.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  přidávám foto - motor wartburg    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Odpověď  Tak to máš teda vééélikej respekt pustit se do toho... Doufám že nás budeš zásobovat fotkama protože tohle bych velice rád viděl jak to dopadne.. Hlavně video z jízdy...    [caja008] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím všechny a po delší době přikládám jednu dle mě slušnou zajímavost. Jak jsem zde již psal, tak jsem se před léty doslech od pana Jiřího Kašpara z Holic, že po skončení závodění motocykl Kawašimi prodal pánovy, který chtěl jen motor do letadla a celou kostru měl vyhodit do šrotu. No motor opravdu vyndal a než šla kostra do šrotu, viděl ji jiný pán, kterému to přišlo jako škoda ji zničit a vzal si ji. Uskladnil ji na budoucí dokompletování a složení, nakonec tam ležela cca 30 let. Tento pán k tomu sehnal jeden dost nekompletní a poničený motor, ale nedoskládal jej a motocykl nezkompletoval. Po delším přemlouvání mě motocykl přislíbil k prodeji a po několika dalších měsících domluv jsem pro něj tedy zajel. Hned na to jsem se stavěl i u pána, který si kdysi ponechal původní motor Walter, jelikož jsem se od něj dozvěděl, že plány na letadlo měl, ale nikdy jej nepostavil a motor si paradoxně nechal ležet doma v dílně do dnes. Takže jsem se nakonec dokázal domluvit i s ním a dovezl vše zároveň. Tak se snad opět někdy podaří motocykl doskládat a zprovoznit. Pokud by jste měl někdo náhodou brzdový třmen z Tatry 603, či 613, byl bych vděčný za zprávu.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím všechny, nemáte náhodou někdo dobovou fotku této Tatry. Potřeboval bych ji pro dostavění původního stavu. Majitel přede mnou toho dost očesal a vyhodil. Jezdila zhruba do roku 1984, pokud někdo fotil například v Pacově, Kolíně apod. Díky.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, tak pokud se nepletu, tak závodní motocykly třídy speciál (COMPETITION), byly rozdělené do dvou tříd. 1. S objemem nad 500 ccm až 1000 ccm. 2. S objemem nad 1001 ccm až 3000 ccm. Což se snad změnilo od 1.1.1989, kdy byl maximální objem stanovený na 1300 ccm. Co se dělo v dalších letech již nevím. Váha stroje a tudíž konstrukce motocyklu nijak omezovaná nebyla, pokud tedy nevezmeme v potaz zákaz používání titanu na rám, vidlice aj., či lehkých slitin na osy. Taktéž byly samozřejmě nějaké předpisy na úhel, či zakončení řidítek, zakrytování řetězu. Dále povinné alespoň 2 nezávislé brzdy, samočinné zavírání plynu a jiné předpisy týkající se např. páček řidítek, kapotáže, výfuku apod. Jestli se nepletu, tak v nějaké době, byly snad i zakázané motory s přeplňováním. Jako palivo se mohl používat i methylalkohol. To jen pokud by to někoho zajímalo, ale samozřejmě se v jednotlivých letech předpisy dozajista pozměňovali. Takovou jakoby benevolenci předpisů, snad dokazuje fotografie motocyklu Kawašimi pana Kašpara, ( s leteckým motorem Walter o objemu cca 3000 ccm, 77 kw a váhou přes 300 kg ), který se bohužel nedochoval a krátce po jeho závodní kariéře skončil prý snad v hutích.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je stavba pana Bartáka    [ED250]   10.05.2011
Odpověď  Zdravím,Nemáte tušení jaký byl limit objemové třídy a nefigurovalo zde i omezení váhy stroje? popř jakých výkonů dosahovaly jistě upravené motory?    [Martin592]   08.05.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den, jen pro zajímavost přikládám foto zbytku dragstera, kterého jsem našel při hledání majitele toho mého. Měl také motor Wartburg, ale 1000 ccm, snížený blok, jiné písty, vyvařené spalováky, byl bez převodovky a jezdil na methylalkohol. Bohužel nic jiného, až na doklady se nezachovalo. Ještě pokud by měl náhodou někdo kontakt na pány Stráníky či Bernátky, byl bych vděčný za kontakt. Dostal jsem tyto jména od jednoho závodníka, že by snad mohl motocykl pocházet od nich. Za jakoukoliv odpověď děkuji.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.04.2011
Odpověď  Tento stroj postavil pán Barták. Priečne uložený motor z Tatry 603, spojka z Tatry 805. Vážilo to 350 kg.    [M.]   15.12.2010
Odpověď  vladik:asi to je táto mašina,priečne uložený tatra motor,dík.    [tibisz]   15.12.2010
Odpověď  tibisz, nieje to náhodou táto?: http://marikh.rajce.idnes .cz/Zpatky_do_minulosti.. ../#Sprinty_v_Koline.jpg Motor z Tatry 603 nepoznám, tak neviem posúdiť, či je to on.    [vladik]   14.12.2010
Odpověď  Troška o sprinte nájdete aj na tejto stránke: http://sites.google.com/s ite/jawa350junior/tovarni -special    [vladik]   14.12.2010
Odpověď  Vtedy nejaký macher postavil podobný stroj s motorom Tatra 603,kto máte svět motoru z tej doby,tak tam to je.    [tibisz]   13.12.2010
Odpověď  Sprint sa v Čechách začal jazdiť od roku 1977. Výkon týchto "domácich" strojov bol samozrejme podľa objemu motora ( ten nesmel presiahnuť 3000 ccm ) Napr. ten s motorom Wartburg 1000 mal výkon okolo 60 kW, stroj s leteckým motorom Walter -
77 kW...V polovici 80-tých rokov bola hranica 11.0 sek. na 1/4 anglíckej míle.Svetový rekord bol vtedy 6,5 sek.    [M.]   13.12.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den, samozřejmě jsem rád za každou reakci a pomoc, ale momentálně sháním na tenhle motocykl motor, nebo alespoň bloky z Wartburgu 900 ccm, jelikož bývalý majitel ho nechal na mrazu, nejspíš před těmi pěti lety kdy jel prý motor naposledy nevylil vodu a blok je na obou stranách roztržený. Jen pro zajímavost a lidem, kterým se takovéto stroje líbí, přikládám foto z druhé strany. Co se týče rychlostí, tak nevím a chtělo by se to optat právě lidí, kteří s těmito stroji jezdili, anebo najít startovní listinu s vypsanými dosaženými časy.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.12.2010
Odpověď  mně to přijde boží :-) víte někdo jakých to dosahovalo výkonů? Rychlost, čas ve sprintu...    [Meela]   12.12.2010
Odpověď  to jsou hrozná zvěrstva co ty lidi vyrobili.....    [Jan]   12.12.2010
Odpověď  Dúfam, že sa podarí najsť tvorcu, chcel som len pomôcť.    [M.]   11.12.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím, tento Wartburk by měl pocházet od Vlašimi a předpokládám, že je cca z roku 1978, má zdvojený řetěz a měl samozřejmě také 3 motocrossové karburátory Jikov, ale minulý majitel je již dal pryč. Bohužel jsem zatím tvůrce tohoto stroje nenašel, ale snad se zadaří. Další, kdo jezdil obdobný stroj je pan Talacko ze Skutče.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.12.2010
Odpověď  Ďalši motocykel na sprint s motorom Wartburg postavil Jiří Provazník z Kladna. Mal tri karburátory Jikov, Pohon zadného kola ( pneu 190/55-13) bol dvojitou reťazou.    [M.,]   11.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Že by tento? Je to motocykel M. Postla , motor Wartburg 1000. Z roku 1984.    [M.]   11.12.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Jedinou fotografii s obdobným strojem jsem našel tuto.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.12.2010
 Přidat odpověď   (32) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006