 Dobrý den, teď nedávno jsem dovezl dobového dragstera s motorem z Wartburga a chtěl bych se zeptat zde přítomných, zda náhodou nemají doma nějaké fotografie obdobného, či tohoto stroje. Motocykl je testovaný v Praze kontrolní raznicí TK 1. Za jakékoliv informace, či fotografie děkuji. [psmotokary] 09.12.2010 Přidat odpověď |
| Zdravím, s tím shlédnutím je problém, jelikož prostě asi jako většina lidí prostory zatím žádné nemám. Sice jsem chtěl dát něco zajímavého ke kamarádovy do muzea v Clumčanech, ale podařilo se mu jeho novostavbu docela dost rychle zaplnit, ovšem ne méně zajímavýma strojema. [Pavel] 13.12.2013 |
| Díky ason za ty fotky- prohlížel jsem to včera celý večer a vzomínal........... Je alespon teoretická možnost vidět to někde naživo? [monty] 13.12.2013 |
| Pavel Štrunc nashromáždil neuvěřitelně kvalitní svědectví o minulé době. K fotkám ani netřeba nic dodávat. Dříve se prostě méně sedělo u televize, nebyly počítače, neexistoval internet ani mobily a tak lidé více vymýšleli, kutili, scházeli se a hlavně závodili. Nebyla dokonalá auta, ale zase se s nimi více jezdilo. Mám pocit, že dnes nám vše tak nějak utíká a my jen sedíme a snažíme se uchytit tam, kde vlastně ani nechceme být. [JB] 13.12.2013 |
| Zdravím a díky za fota, mám je stažené myslím z rajčete, závod z Týnu nad Vltavou, když to vezmu od spodu, tak je to: Wartburg - Provazník Jiří, Trabant 600 - Minarčík Aleš, Fiat 850 - Záruba Vladimír, Jawa 600 DT - Kuna Vladimír a čz 400 - Souček Josef. Nějaké jiné zajímavé fotografie najdeš zde: http://pajamoto.rajce.idnes.cz/ [Pavel] 12.12.2013 |
| Jen doplním - ten neznámý čtyřválec čtyřtakt je s motorem FIAT 850 Speciál. Pamatuju ho ze závodů na cílové rovince starýho okruhu v Brně, v roce snad 1988? [Monty] 12.12.2013 |
|  A nakonec peklo z ČZ 514. [ED250] 12.12.2013 |
|  Pěkná stavba z plochodrážky DT [ED250] 12.12.2013 |
|  V akci. [ED250] 12.12.2013 |
|  Další - čtyřtakt [ED250] 12.12.2013 |
|  Další povedená stavba - trabant. [ED250] 12.12.2013 |
|  přidávám foto - motor wartburg [ED250] 12.12.2013 |
| Tak to máš teda vééélikej respekt pustit se do toho... Doufám že nás budeš zásobovat fotkama protože tohle bych velice rád viděl jak to dopadne.. Hlavně video z jízdy... [caja008] 19.11.2013 |
|  Zdravím všechny a po delší době přikládám jednu dle mě slušnou zajímavost. Jak jsem zde již psal, tak jsem se před léty doslech od pana Jiřího Kašpara z Holic, že po skončení závodění motocykl Kawašimi prodal pánovy, který chtěl jen motor do letadla a celou kostru měl vyhodit do šrotu. No motor opravdu vyndal a než šla kostra do šrotu, viděl ji jiný pán, kterému to přišlo jako škoda ji zničit a vzal si ji. Uskladnil ji na budoucí dokompletování a složení, nakonec tam ležela cca 30 let. Tento pán k tomu sehnal jeden dost nekompletní a poničený motor, ale nedoskládal jej a motocykl nezkompletoval. Po delším přemlouvání mě motocykl přislíbil k prodeji a po několika dalších měsících domluv jsem pro něj tedy zajel. Hned na to jsem se stavěl i u pána, který si kdysi ponechal původní motor Walter, jelikož jsem se od něj dozvěděl, že plány na letadlo měl, ale nikdy jej nepostavil a motor si paradoxně nechal ležet doma v dílně do dnes. Takže jsem se nakonec dokázal domluvit i s ním a dovezl vše zároveň. Tak se snad opět někdy podaří motocykl doskládat a zprovoznit. Pokud by jste měl někdo náhodou brzdový třmen z Tatry 603, či 613, byl bych vděčný za zprávu. [psmotokary] 25.10.2013 |
|  Zdravím všechny, nemáte náhodou někdo dobovou fotku této Tatry. Potřeboval bych ji pro dostavění původního stavu. Majitel přede mnou toho dost očesal a vyhodil. Jezdila zhruba do roku 1984, pokud někdo fotil například v Pacově, Kolíně apod. Díky. [psmotokary] 13.08.2013 |
|  Dobrý den, tak pokud se nepletu, tak závodní motocykly třídy speciál (COMPETITION), byly rozdělené do dvou tříd. 1. S objemem nad 500 ccm až 1000 ccm. 2. S objemem nad 1001 ccm až 3000 ccm. Což se snad změnilo od 1.1.1989, kdy byl maximální objem stanovený na 1300 ccm. Co se dělo v dalších letech již nevím. Váha stroje a tudíž konstrukce motocyklu nijak omezovaná nebyla, pokud tedy nevezmeme v potaz zákaz používání titanu na rám, vidlice aj., či lehkých slitin na osy. Taktéž byly samozřejmě nějaké předpisy na úhel, či zakončení řidítek, zakrytování řetězu. Dále povinné alespoň 2 nezávislé brzdy, samočinné zavírání plynu a jiné předpisy týkající se např. páček řidítek, kapotáže, výfuku apod. Jestli se nepletu, tak v nějaké době, byly snad i zakázané motory s přeplňováním. Jako palivo se mohl používat i methylalkohol. To jen pokud by to někoho zajímalo, ale samozřejmě se v jednotlivých letech předpisy dozajista pozměňovali. Takovou jakoby benevolenci předpisů, snad dokazuje fotografie motocyklu Kawašimi pana Kašpara, ( s leteckým motorem Walter o objemu cca 3000 ccm, 77 kw a váhou přes 300 kg ), který se bohužel nedochoval a krátce po jeho závodní kariéře skončil prý snad v hutích. [psmotokary] 11.05.2011 |
|  Zde je stavba pana Bartáka [ED250] 10.05.2011 |
| Zdravím,Nemáte tušení jaký byl limit objemové třídy a nefigurovalo zde i omezení váhy stroje? popř jakých výkonů dosahovaly jistě upravené motory? [Martin592] 08.05.2011 |
|  Dobrý den, jen pro zajímavost přikládám foto zbytku dragstera, kterého jsem našel při hledání majitele toho mého. Měl také motor Wartburg, ale 1000 ccm, snížený blok, jiné písty, vyvařené spalováky, byl bez převodovky a jezdil na methylalkohol. Bohužel nic jiného, až na doklady se nezachovalo. Ještě pokud by měl náhodou někdo kontakt na pány Stráníky či Bernátky, byl bych vděčný za kontakt. Dostal jsem tyto jména od jednoho závodníka, že by snad mohl motocykl pocházet od nich. Za jakoukoliv odpověď děkuji. [psmotokary] 19.04.2011 |
| Tento stroj postavil pán Barták. Priečne uložený motor z Tatry 603, spojka z Tatry 805. Vážilo to 350 kg. [M.] 15.12.2010 |
| vladik:asi to je táto mašina,priečne uložený tatra motor,dík. [tibisz] 15.12.2010 |
| Vtedy nejaký macher postavil podobný stroj s motorom Tatra 603,kto máte svět motoru z tej doby,tak tam to je. [tibisz] 13.12.2010 |
| Sprint sa v Čechách začal jazdiť od roku 1977. Výkon týchto "domácich" strojov bol samozrejme podľa objemu motora ( ten nesmel presiahnuť 3000 ccm ) Napr. ten s motorom Wartburg 1000 mal výkon okolo 60 kW, stroj s leteckým motorom Walter - 77 kW...V polovici 80-tých rokov bola hranica 11.0 sek. na 1/4 anglíckej míle.Svetový rekord bol vtedy 6,5 sek. [M.] 13.12.2010 |
|  Dobrý den, samozřejmě jsem rád za každou reakci a pomoc, ale momentálně sháním na tenhle motocykl motor, nebo alespoň bloky z Wartburgu 900 ccm, jelikož bývalý majitel ho nechal na mrazu, nejspíš před těmi pěti lety kdy jel prý motor naposledy nevylil vodu a blok je na obou stranách roztržený. Jen pro zajímavost a lidem, kterým se takovéto stroje líbí, přikládám foto z druhé strany. Co se týče rychlostí, tak nevím a chtělo by se to optat právě lidí, kteří s těmito stroji jezdili, anebo najít startovní listinu s vypsanými dosaženými časy. [psmotokary] 12.12.2010 |
| mně to přijde boží :-) víte někdo jakých to dosahovalo výkonů? Rychlost, čas ve sprintu... [Meela] 12.12.2010 |
| to jsou hrozná zvěrstva co ty lidi vyrobili..... [Jan] 12.12.2010 |
| Dúfam, že sa podarí najsť tvorcu, chcel som len pomôcť. [M.] 11.12.2010 |
|  Zdravím, tento Wartburk by měl pocházet od Vlašimi a předpokládám, že je cca z roku 1978, má zdvojený řetěz a měl samozřejmě také 3 motocrossové karburátory Jikov, ale minulý majitel je již dal pryč. Bohužel jsem zatím tvůrce tohoto stroje nenašel, ale snad se zadaří. Další, kdo jezdil obdobný stroj je pan Talacko ze Skutče. [psmotokary] 11.12.2010 |
| Ďalši motocykel na sprint s motorom Wartburg postavil Jiří Provazník z Kladna. Mal tri karburátory Jikov, Pohon zadného kola ( pneu 190/55-13) bol dvojitou reťazou. [M.,] 11.12.2010 |
|  Že by tento? Je to motocykel M. Postla , motor Wartburg 1000. Z roku 1984. [M.] 11.12.2010 |
|  Jedinou fotografii s obdobným strojem jsem našel tuto. [psmotokary] 09.12.2010 |
|
|