MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 161 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 17.6.2024 19:06  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa 90 úprava


 Stretli ste sa s takouto úpravov motora Jawa 90? Teraz má objem 125cm3.    [Jozef]   14.01.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Dovolím si malé upřesnění, na motocyklech ÚVMV jezdili skutečně Jirka Hůlka, Vávra a zapomenut zůstává Rudla Potůček, který tragicky zahynul při výkonu svého povolání zkušebního jezdce.Ten také velkou měrou přispěl ke zrodu všech závodních strojů ÚVMV na což nelze zapomenout.Honza Vaněček a Láďa Hynek závodili na Tatranech. Zdraví Vávra    [Jaroslav Vávra]   12.05.2013
Odpověď  Pro veteran15, budeš motor někam používat, nebo by jsi ho popř. za něco vyměnil, nebo prodal. Případně mě písni na mail: anajartep@seznam.cz.    [Václav.]   16.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Získal som ďalší motor CZ 150 upravený na podštvorec,zapalovanie zredukované na polovičné otáčky použitím dvojvačky,značení TK9 08054 a 004915 TK9.Dá sa niečo
viac zistiť o tomto motore?    [veteran15Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Tento motor z Tatrana byl stavěný v roce 1969 do motokáry, v silničním motocyklu nejezdil. Oproti zde přiloženému motoru, který již byl v silničním motocyklu, jen bohužel nemám jeho fotografii, ale co se týče úprav, tak si závodník poměrně vyhrál.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.12.2011
Odpověď  psmotokary: Víte v jakem motocyklu byl tenhle motor použitej?    [Honza.]   05.12.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  A ještě z druhé strany.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.12.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Jen pro zajímavost přikládám fota jiného Slovenského motoru, dobově upraveného na závody.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.12.2011
Odpověď  Toto co píšete je samozřejmě jasné, ale jedná se o změnu časování a ne zvýšení obsahu. A nejsem si opravdu jistý, či se u motorů Jawa 90, požívaly takto vysoké podložky pod válec při ponechání původní ojnice.    [Pavel]   13.11.2011
Odpověď  S tou podložkou je to inak - dobre spočítaná síce zvečší kompresný priestor,ale predlži čas plnenia valca,čím sa vlastne do valca dostane viac zmesi.Ak sa preleštia kanály a znížením hlavy dosiahne povodný kompresný objem,tak je tu preplňovaný dvojtakt.To funguje tak do 125,potom tie úpravy sú iné,ale to určite poznáte:-).    [tibisz]   13.11.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Samozřejmě, že jen zvednutím válce by si člověk nepomohl ( jen pohoršil k nižší kompresi a nefunkčnosti dvoutaktního cyklu ), ale předpokládám, že kromě podložky bude přestavěný zdvih na klice, asi bude i zvětšeno vrtání, jiný píst a možná přidaný nějaký kanál, ale jak jsem již psal, do motoru jsem se zatím nedíval. Jen pro představu jedno foto upravovaného válce z 90, se zvětšeným vrtáním, sáním a přidanýma kanálama. A co se týče tvého AJS, je samozřejmě pěkné, ale každý se ke koupi takovýchto strojům také nedostane.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Psmotokary to bys mohl vedet ze podloskou pod valcem se objem nezveci kor kdyz uz mas doma tolik motoru a motorek a tenhle kousek posledni dobou nejak meni majitele.
A co rikas tomuhle kousku AJS 500 rok asi 1928.    [vasty]   15.06.2011
Odpověď  Tá podložka je pravdepodobne kvoli rozdielnej čapovej výške piestu.    [jumbo]   15.06.2011
Odpověď  Krásná 90!

Jen drobnej dotaz - jak se podložkou pod válcem zvětší obsah??????????    [Monty]   15.06.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  A ještě pohled na motocykl.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím, doma mám dobově stavěný závodní trial z 90 Jawy, který má zvětšený obsah minimálně pomocí podložky pod válcem, zatím jsem neměl čas jej přeměřovat, takže ani nevím přesný obsah. A co mě překvapilo, že v dokladech sportovního vozidla tato informace také není.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2011
Odpověď  v38: mohol by ste sa mi ozvať, prosím na mail, veľmi rád by som sa chcel dozvedieť viac informácii o týchto motocykloch ... milos62@zoznam.sk...    [M.]   27.01.2011
Odpověď  prosím o zaslanie tých materiálov o SKčoch a manet na emal hxxh@azet.sk velmi ma táto história zaujíma ...dík:)    [marian]   27.01.2011
Odpověď  Na prvních 3 kusech UVMV pracoval a i jezdil pan Olda Beran a na první motory byly použity jako základ motory scoter Manet 100.Mám tyto kompletní fotografie a i nějakou část dokumentace.    [v38]   27.01.2011
Odpověď  k. Mohol by ste mi ten prospekt k ÚVMV 125 poslať na mail, o tom som nevedel.
Mail ... milos62@zoznam.sk ... Ďakujem.    [M.]   24.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě připomínka k jednomu předchozímu příspěvku co se velikosti kol týká,rozměry 19+16 a 21+18 jsou oboje originál a standard jen je to varianta A a varianta B,viz článek v časopisu Automobil.    [k]   24.01.2011
Odpověď  To je stránka z podnikové publikace úvmv.Znamená to tedy,že i motocykl objemu 125 a to v terénním provedení byl v programu.    [k]   24.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  úvmv 125    [k]   24.01.2011
Odpověď  ÚVMV boli 50 a 100ccm. S objemom 125ccm sa nerobili, možno nejak amatérsky.    [M.]   24.01.2011
Odpověď  Spodek Jawa 90 . Vývojem 100, 125 ccm se zabýval v ÚVMV v první polovině 70let pan Nadrchal.Byly to kompletně dělané motocykly. Na těchto modelech a motorech jezdili bratři Vaněčkové ,Hůlka a Vávra. Sám jsem vlastnil taky takový prototyp, ale na malých kolech 19 a 16. jinak orig byl 21,19.Motory byly na svou dobu velmy výkonné, dvou kroužek ,jeden ocelák, hlava vějíř. Spec. dělaný přítlačný talíř spojky,jiná ojnice dole s ocelovou klecí, řada úprav.125ccm jel chvíli i Jirka Schmaltz.    [Zbyněk Krejčí]   24.01.2011
Odpověď  Hneď ako mi príde fotoaparát z opravy urobím viac foto.    [Jozef]   24.01.2011
Odpověď  Pamatuji, že tyto motory se předělávaly na 125 ccm do motokár. Válce byly zvlášť dělané odlitky, daly se sehnat přes Svazarm. Popis podobné úpravy vyšel na pokračování i ve slovenském AUTO-MOTO ( čtrnáctideník - slovenská obdoba Světa Motorů ) někdy začátkem 70-let. Tam se dokonce používal upravený válec se skůtru Tatran 125.    [JURA13]   23.01.2011
Odpověď  Prosím o zaslání podrobnějších fotografií na můj mejl -modryperak@centrum.cz.Není vyloučeno,že na této upravě pracoval Josef Křížek.Děkuji a přeji příjemný večer.    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z druhej strany.    [Jozef]   14.01.2011
 Přidat odpověď   (28) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006