MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 91 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 18.7.2024 07:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ enduro


 Zdravím pánové. Prosím o stručné zhodnocení.
Je možné origo provedení čz enduro s rakvičkou, plochým tlumičem výfuku,
zadní tlumiče šikmé jako cros (75+) ? Bývalý majitel tvrdí, že tak bylo origo.
Podobnou kombinaci jsem viděl na nějakých usa stránkách.
Díky jones.    [jonesRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  JANUS> Pokud vydrzis jeste par let, mel bych mit fotky tovarnich endur CZ, ktere jezdily v sedmdesatych letech SKP-A Byly to prekrasne masiny, 3 jezdci. Zel se ani jedna behem ccA 2 let, kdy se obcas objevily nedohrabala do cile. Vzdy odpadli pro technickou zavadu. Mam vse na diacich, uz mam koupenej za tezky prachy scanner diapozitivu, ale diky praci pro dementy z EU jsem nemel cas si jiz temer 2 roky umazat ruce natozpak neco dalsiho delat na pocitaci. Je pravne 3:22 a mam prace jsete na cca hodku, v 7:00 vstavam a jedu do prace...    [Pája]   18.12.2013
Odpověď  ZDRAVIM - POPROSIL BYCH o FOTO MOTOREK ČZ a ENDUR od roku 1965 do 9o tého roku - SNAD v TOM KONEČNĚ NĚKDO UDĚLÁ POŘÁDEK.....DĚKUJI    [JANUS]   16.12.2013
Odpověď  da se tenhle krasnej stroj sehnat v cr ke koupi?napioste mi prosim vas kde bych ho sehnal a napiste mi na meila dekuju hubatat@seznam.cz    [tomas]   15.03.2012
Odpověď  Když tak čtu tu diskuzi o rámech tak ono se to bude moct vyrábět i z topenářských trubek, protože na ty projížďky po poli jako je Habeš a Droužetice to stačí a celkem by mne zajímalo jestli jsou ty jezdci nadčeni tím že jedou po poli a ne na pěkném závodišti ze skoky, sjezdy , výjezdy. Jestli se ty závody budou pořádat takto tak budou klidně stačit babety :-))))) A ni věnec Vám ty hladi nedají! a že se nejedná o velké finanční výdaje. Vždy byl věnec do dílny a pohár na výstavu do obýváku. Hold jsem asi ze staré školy.    [Martin]   29.02.2012
Odpověď  Jo, už se těším na Družstva , jednalo se o Horažďovicích.    [IzzI]   27.02.2012
Odpověď  Já myslel Jawu 420 typ 665 a té nějaký dvoulauf i když je dobrý tedy konkurovat nemohl a s jezdci jako Homola, Stodůlka, Válek už vůbec ne. Jinak jste mě prokouk:-) ale musím uznat tehdy se opravdu jezdilo hodně na Čezetách ty Jawy měly jen tovární jezdci.    [Jirka]   27.02.2012
Odpověď  Jiko , tuším ,že jsi patriot Jawy. Libeňák , Evropan byli ve své době vynikající, pak se zdálo že má Jawa útlum , Banán se na motocrossech trápil a pak opět Jawka hlavně v soutěžích převzala vedoucí postavení, ikdyž nakonec třídu čtyřtaktů řešili Rotaxem. Takže jezdecká špice vždy jela to co bylo v dané době špičkové. Výjimkou by mohl být Vl.Válek a P. Dobrý kteří jako svého času tovární jezdci Jawy museli jet o něco horší motorku než byla v té době již vychytaná Zetka.    [olin ]   27.02.2012
Odpověď  Lada , myslím že ani v té době by si Strakonice nemohly dovolit nedát na produkční motocrossové stroje chrommolybden. I na těch produkčních na kterých jezdili jezdci výcvikových středisek Svazarmu, Dukly a Rudé hvězdy se jela pořádná palba. ČZ nemohla takto riskovat , ikdyž i praskání rámu se občas objevilo.    [olin ]   27.02.2012
Odpověď  Ještě že se bavíte jenom o Čezetách, ty jsou pro amatéry. Profíci jezdí JAWY !!!    [Jirka]   26.02.2012
Odpověď  Na těchto motocyklech se jezdí mistrovství Evropy veterán clasic ve věkové třídě nad 60 let. Letos se pojede i u nás závod družtev.    [Miloš]   26.02.2012
Odpověď  Oline, mám za to, že chrommolibden se dával jen na tovární speciály, ne na produkční stroje. Na replice údajně chrommolibden je. To označení ale o kvalitě neříká všechno.    [Lada]   26.02.2012
Odpověď  Miloš - docela zbastlený,ne?    [Monty]   26.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé stroje.    [Miloš]   26.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také zajímavé stroje.    [Miloš]   26.02.2012
Odpověď  (olin) ja tu motorku nevlastnim, jen jsem premyslel ji koupit. Ona byla na prodej na ebay v oregonu, videl jsem jeste jednu u nas v las vegas ale nez jsem tam prijel tak uz byla prodana. Spise jsem tady dal jen fotku protoze mne ten model uplne zaujal a na vlastni oci jsem ji videl jen jednou na veteran zavodech v jizni california, carlsbad.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2012
Odpověď  Lada , o kvalitě trubek by jsme mohli polemizovat. Tehdy , což je již kolem 40 let se na rámy taky používaly chrommolybdenové tenkostěnné trubky které se určitě nedovážely z Krivojrogu. Motorka vážila necelých 100kg. Souhlasím s Váma, že sváry jsou nyní pěknější - jiná technologie svařování.    [olin ]   26.02.2012
Odpověď  Já se přidám, nejen, že jsou na replikovém rámu použity lepší materiály, ale i úroveň zpracování vypadá docela jinak -hlavně sváry.    [Lada]   26.02.2012
Odpověď  Asi jste měl v ruce jinou repliku .
Ty,který jsem viděl já, jsou proti serii naopak vylepšený, z trubek dovážených z anglie,silnější a líp zpracovaný(přece jen technologie za 50 let někam postoupila)-skoky, jaký takový rám přežije si tehdy nikdo nedovolil.    [Monty]   26.02.2012
Odpověď  Pane Jumbo tak se na mne nezlobte. Ale opravdu original rám ČZ je o 100% lepší ! Jinak ty ostatní věci jsou dobré to nepopírám !    [Já]   26.02.2012
Odpověď  Já:o replikách a motorkach na závody veteranov vieš asi kuloví,keď napíšeš,že replikové rámy sú len na pozeranie.IzzI:tá motorka na poslednej fotke je motorka postavená na preteky veteránov a s original dvojlaufom má spoločný len výzor.Ak si dobre spomínam,tak sme sa bavili o konkrétnej motorke a nie o replikách všeobecne.    [jumbo]   26.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Krásný kousek, provozu schopný, na závodech se rozhodně neztratil !!!

Dnes když máte peníze jde vyrobit všechno.    [IzzI]   26.02.2012
Odpověď  Tyhle motory se dělají celé replikové od karterů, válce až po hlavu. I rámy ale ty jsou spíš na koukání než na ježdění.    [Já]   26.02.2012
Odpověď  pro Jumbo, hodně věcí se už dělá v replice, pokud si myslíš že je to originál, nebudu ti to vyvracet.    [IzzI]   25.02.2012
Odpověď  Marku , ty červené tlumiče tam nepatří. Origo se dávaly Pal MP 22 jak již tady psal Honza. Jinak si tam někteří dávali i lepší tlumiče které se v té době ve světě vyráběly.    [olin ]   25.02.2012
Odpověď  Izzi:kartre sú liate do piesku a určite original a tak isto aj hlava.Ak by niekto robil repliky tejto hlavy,tak ju určite mám a nezhánam ďalej.A vieš kto je Miloš?    [jumbo]   24.02.2012
Odpověď  Miloši, řek bych že je to samá replika? Nebo se pletu. Hlava, válec, kartery , víko zapalování... O jaký rok se přesně jedná 20.. ,dáš jsem fotku čísla motoru?    [IzzI]   24.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další obrázek    [Miloš]   24.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den pánové. Jak jsem již uvedl musíte psát k jednotlivým poznatkům roky.
Co mi řeknete k těmto obrázkům. Miloš    [Miloš]   24.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Cz 360    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  z druhe strany    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  ten motor je nadhera    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2012
Odpověď  Zadné tlmiče sú MP22,hlava je vporiadku,ale na plagáte je iná.Je nižšia a má ešte jedno vodorovné rebro.Tieto červené tlmiče nie sú original.    [jumbo]   24.02.2012
Odpověď  Těch tlumičů jsem si ani nevšiml, ale tam patří 22. nebo se pletu? Jinak jsem taky přesvěčen, že hlava je v pořádku.    [Honza l]   24.02.2012
Odpověď  Ještě mi tam moc nesedí ty červené pružiny na zadních teleskopech.    [olin ]   24.02.2012
Odpověď  Honza: Černý střední proužek měly ocelové chromované ráfky, duralové jsem nikdy s proužkem neviděl. Co se týče hlavy válce tak pokud si dobře pamatuji tak byla ta co je na fotce.    [olin ]   24.02.2012
Odpověď  HonzaI:Na tom montreali z plagátu je aj iná hlava.Akronty boli na motorkách čo jazdili svet,a výfuk spodom mal prerobený Mirek Lisý.    [jumbo]   24.02.2012
Odpověď  Určitě souhlasím Oline, škoda, že není nikde vidět s tou nádrží na dobových reklamních materiálech. Tady to vypadá na duralové ráfky a tam by dle mého neměl být ten černý proužek.    [Honza l]   24.02.2012
Odpověď  Podle mne desingově nejpěknější motocrossová zetka co ve Strakonicích vyrobili. Slávou jí ověnčil hlavně Paul Fridrichs. Výfuk na pravé straně trochu vadil noze. Bylo si třeba na to zvyknout.    [olin ]   24.02.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  ted je krasna CZ 360 na ebay...    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Enduro ČZ    [olin ]   21.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ    [olin ]   21.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ    [olin ]   21.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak ještě nějaké endurka ČZ.    [olin ]   21.02.2012
Odpověď  Perfektní leták Izzi. Ta nalevo má určitě stejný motor jako Olinova modrá -125. Ale malý náboj předního kola, plochý výfuk, blatníky... Řekl bych, že to bude taky jen nějaký vzorek.    [Honza l]   20.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Leták    [IzzI]   19.02.2012
Odpověď  To je právě to špatné, co se tady zabydlelo a vede to k tomu, že si dá na motorku kdo chce co chce a může tvrdit, že se to tak dělalo. Já bych byl opatrný s takovým tvrzením, je to asi možné, ale případ od případu a zrovna s tím značením motorů není o čem mluvit právěproto, že se značilo.    [Lada]   19.02.2012
Odpověď  myslim ze vychazet z roku vyroby u cz nejde.uz mockrat tu zaznelo ze pouzili co zrovna meli ve skladu.    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012
Odpověď  Dobrý den. Soutěžní Čz rok 1964 měly kartery pouze elektronové a víka hliníková,ale musíte uvádět roky. Označení 970- 250ccm, 971-175ccm,972-125ccm byl již v roce 1964, ale další číslo udávalo rok výroby a tím si věděl další věci- spojka na klice kartery jako motocross atd.Čau.    [Miloš]   13.02.2012
Odpověď  Miloši, že měla modrá půlbubny je jasné, ale proč je měla černá Martinova? Oline o tu 125 bych se přel. Mj. 175 už měla vějířovou hlavu    [Honza l]   13.02.2012
Odpověď  Zdravím , Miloši ta soutěžní ČZ 250 / 970 / měla stejné kartery jako ČZ 250 dvojvýfuk motokross. Dělalo se to zpočátku z elektronu. Asi si nerozumíme, pozdější " hranaté kartery byly hliníkové.    [olin ]   13.02.2012
Odpověď  Dobrý den. Soutěžní ČZ s hranatými kartery neměly nikdy elektronové, zato motoctoss ano. Ještě k tomu enduru s modrou plechovou rakvičkou. Je to rok 1972 - 1973 a v té době se náboj modelu 511 ještě nedělal. Prvně se objevil na tovární ČZ 511 v roce 1975. Čau    [Miloš]   13.02.2012
Odpověď  Jumbo : Ještě k té soutěžní ČZ 250 jednolauf, kartery měla elektronové, stejné jako kroska 250 dvoulauf. Myslím , že to byl model 970, ale už to nevím přesně. Je mi jasné že je to něco jiného než produkční modely určené pro vývoz z let 1972 až..... , ale má to hodně společných dílů. Pohledám ještě nějaké fotky / za týden /    [olin ]   13.02.2012
Odpověď  Jumbo: Ano , ČZ 250 dvoulauf, Jawa není Evropan, ale předchůdce , tovární model po Josefu Chárovi s podčtvercovým motorem 250. / rám stejný , evropan měl ale dlouhozdvihový motor./ Soutěžní ČZ s modrou rakvičkou byla 175cm. Jak se vrátím z dovolené , pohledam ještě nějaké fotky soutěžákú z let 1966 - 1972.    [olin ]   13.02.2012
Odpověď  Ještě k té Olinově fotce, mám zato, že to byla 125 a znám ji pouze z tohoto obrázku-už tu někdy byl. Jinak se přikláním k Peterovu názoru.
Jeden Olinův postřeh je ale správný a to náboje předních kol. Proč je na Martinově fotce půlbuben, když už na předchozí model dávali malý široký. Má někdo vysvětlení?    [Honza l]   13.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  valec liatina 64    [Peter]   12.02.2012
Odpověď  Dobrý den. První jednovýfuky na soutěžních motocyklech zacali zkoušet již od roku 1960, kdy se použil odlitek (litinový) sériového jednovýfuku a otvory pro svorníky a rozvody kanálů se upravily na kartery a zdvihy soutěžních motorů. Jsou jiné než sériové jednovýfuky ČZ které mají výfuk doleva. První jednovýfuky fabrické s vývodem výfuku doprava a litinovým válcem vyjely ke konci roku 1963 jako zkušební a od roku 1964 ofiko fabrické. První jednovýfuky fabrické, ale hliníkové s vložkou se zkoušely koncem roku 1964 a ofiko 1965. Toto mohu doložit jednak dobovými fotofrafiemi ze závodů nebo snímky z fabriky a zároveň skutečnými válci motory nebo motocykly. Kubatury od roku 1964 byly 125, 175 a 250ccm jednovýfuky a to samé rok 1965. Hlavní program ve Strakonicích byly soutěžní motocykly a od toho se odvíjel motocross.Dále byla silnice řetězy atd. ale to je ne dlouho.Miloš.    [Miloš]   12.02.2012
Odpověď  Olin:na 1.foto-CZ250-968 dvojlauf,2.foto Jawa250-579/01 Europan.Jednolaufom sa hovorilo Montreal:250-typ980.0,360-typ969.1.Tie terenne suťaže ste náhodou nejazdil na type970,971 alebo972,čo sú úplne iné motorky ako sa začala debata v tejto téme.    [jumbo]   12.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na Jawě 250 podčtverec.    [olin ]   12.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedna z roku 1962 / Jawa podčtverec / druhá 1965 / ČZ / motocrossy. Ze soutěží nemám nic po ruce. Jinak ještě se vrátím k těm jednovýfukovým motorům ČZ , začaly se jak na crossech tak i v terénních soutěžích objevovat již v roce 1966. Rámy byly jen mírně upraveny. tehdy ještě hodně našich špičkových jezdců váhala s přechodem z dvoulaufu na jednolauf. Jednolauf měl větší výkon ale nepříznivější průběh krouťáku.
Souběžně s vývojem crossových motorek ČZ se připravovaly i motorky pro terénní soutěže. Pojem enduro nebyl v té době u nás používán.    [olin ]   12.02.2012
Odpověď  Dobrý den pánové. Četl jsem vaše poznatky a ten motocykl s modrou plechovou nádrží musí být tak rok 1972 nebo 1973 kdy se tyto nádrže dávaly na nové motocykly. Poslední modely endur měly také nádrže tzv. rakvičky, ale ty byly z duralového plechu. Viděl jsem i foto ze šestidenní někde v zahraničí a tam jezdec jel na cestovním enduru ČZ. Co se týče soutěžních endur ČZ tak s hranatým motorem byly první kusy vyrobeny ke konci roku 1964, dále rok 1965 a ještě v roce 1966 kdy se se soutěžními motocykly pro domácí jezdce s výrobou ve Strakonících skončilo. Potom se ještě vyrobilo několik motocyklů soutěžních do roku 1968 a to jen na přání zahraničních zákazníků.S pozdravem Miloš.    [Miloš]   12.02.2012
Odpověď  to olin: nemate nahodou nejake stare foto z tych čias, bolo by to isto zaujimave foto.    [Peter]   12.02.2012
Odpověď  Zdravím , a myslím že tuto debatu není dál třeba rozvíjet. Napsal jsem již tady na čem jsem v roce 1967 jezdil. Motor byl obdobný jako jednolauf motocross ale samozřejmě s mírně sníženým výkonem a dalšími úpravami potřebnými pro soutěže, zbytek vypadal jak jsem již tady popsal. Nechci zde tvrdit správná data výroby a vývozu produkčních endur ČZ. Jinak jsem pamětník /jezdec / soutěží enduro a motocrossu tohoto období.    [olin ]   12.02.2012
Odpověď  prve Endura typ 988.O a 989.0 vznikli v roku 1971 a to len v malej prototypovej serií    [Peter]   12.02.2012
Odpověď  Olin:v roku 1966-67 o tomto type endura ani netušili. Typ 988.0,988.1,988.2 boli určené na export,takže v republike ich zostalo málo.    [jumbo]   12.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co tohle ?    [olin ]   11.02.2012
Odpověď  Martine, a myslíš že ta tlumivka za výfukem byla taky origo? Jinak v cizině hlavně v Americe je paradoxně podstatně více dílů a celých motocyklů než u nás. Vše co se tady v posledních létech v inzerci objevuje pochází věsměs s USA .    [olin ]   11.02.2012
Odpověď  Nevím , co se přesně vyváželo do Anglie. Každopádně poslední modely neměly trychtýřový elektronový náboj předního kola, měly malý celonábojový hliník.
Co se týče soutěží , jezdili na tom někteří svazarmovští jezdci. Já jsem jel v létech 1966/1967 továrního soutěžáka ČZ 250 /typ si nepamatuji / jednovýfuk ,kulatý,
vedený horem, elektronové trychtýře, černý rám, bílé blatníky , modrá nádrž, přední světlo typu hranatá " mlhovka " . V pozdějších létech se to pak všechno kombinovalo
a pro velký zájem hlavně v cizině byly vyráběny produkční modely.    [olin ]   11.02.2012
Odpověď  honza ma pravdu,je to posledni enduro na vyvoz do anglie.    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2012
Odpověď  Olinovi příliš nerozumím, ale v tomto případě se nejedná o soutěžák, ale normální produkční enduro, tak jak je na Martinově fotce. Řekl bych, že na té fotce je motorka, která byla před časem na anglickém e-bay a byl to zřejmě poslední model endura, který CZ vyrobila v nějaké serii. Rád se nechám opravit.    [Honza l]   10.02.2012
Odpověď  Pokud si dobře pamatuji, tak soutěžák s rakvičkou měl kulatý tlumič výfuku vedený horem , elektronový střed předního kola /trychtýř / a zadní tlumiče Pal..22 Model předtím , okolo roku 1966 měl laminátovou nádrž / větší než cross 968/ a výfuk taktéž kulatý horem na pravé straně. Pozdější prodejní modely do USA , pak většinou plochý tlumič a kulatou plechovou nádrž.    [olin]   08.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  nebo takoveho    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslíš něco takového ?    [JURA13]   05.01.2012
Odpověď  sam vlastnim toto enduro.par kusu se vyrobilo pro anglii.    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2012
 Přidat odpověď   (73) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006