MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 86 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 18.7.2024 10:19  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Hlava Scott?


 Dobrý den, prosil bych o radu. Mám dvě hlavy, zřejmě na soutěžáka, podle průměru zapalovacího prostoru (57 mm) to bude 150 ccm, ale vzájemně se od sebe liší tvarem spal. prostoru a dekompresorem. V té s dekompresorem je uprostřed zalitý mosazný (?) šestihran se závitem na svíčku (byla tam Bosch, kterou jsem vyndal).
Je to jedna v amatérské úpravě a druhá fabrika?    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [tomáš]   03.03.2014
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [tomáš]   03.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to ze soutěžního motocyklu čz Scott z roku 1954, kdy byl použitý tento překryt, na sériích ne. Koupit ho můžeš, ale spíše jen náhodně.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.02.2014
Odpověď  Děkuji moc za vyčerpávající odpověď.
Ještě bych se zeptal... tento kryt byl původní u nějakého typu? např. 352.
Nebo to bylo příslušenství které si člověk dokoupil v mototechně?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden kryt mám mimo a zde je foto, jelikož není sání vedeno do boxu, či plechů, slouží jako krytka na nečistoty apod.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.02.2014
Odpověď  Ahoj zajímalo by mě, k čemu slouží ten plechový výlisek, který je přidělaný na filtru motoru. Je to na fotce od "psmotokary" Tam co je motor v černém rámu.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2014
Odpověď  Pro upřesnění, myslel jsem tím, že na motoru bylo předělávané víko z téčka na Scottové, ale na scottu je přesto jiné, stále dost odlišné od sériového.    [Pavel]   22.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z tou vložkou to asi tak bude.
To víko je na 4 kvaltu z Téčka záměrně, kvůli rychlejšímu přístupu k zapalování.
4 kvalt udělali v roce 1952. Do té doby jezdily s 3 kvaltem, ovšem s "prodlouženou" jedničkou, aby mezi 1. a 2. rychl. stupněm nebyla taková "díra".
Já mám pouze rám, sedlo, kola a přední "šavle", bez motoru a to vše už 15 let u kámoše na vsi. Není na to čas, ale pokud na něco narazím, tak to kupuji, abych toho později měl co nejvíce. V garáži bych měl mít ještě upravený válec (zvětšené kanály a výfuky) a pak silniční válec s nalisovanými hliníkovými žebry.    [Jirka r-12]   22.01.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Právě i ten šestihran můžeš stočit po dotažení a jeho začepování, to by nemělo smysl, pokud by byl zalitý. Je to opravdu úplně klasická oprava vložkou, kterých mě doma leží poměrně hodně. Motor na foto je 4 kvalt, ale víko má dovařované z Téčka a ještě něco by se na něm našlo. Na jaké motory a podvozky máš hlavy ty. S dekompresorem se používala na soutěže, bez něj na silnici.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z těch foto se to asi opravdu vyčíst nedá.
Ten šestihran, ač to na fotografii nevypadá, je skoro zároveň s hliníkem hlavy a "vyčuhuje" pouze cca 0,3 mm, takže dotáhnout to nešlo a muselo se to odlít najednou.
Ten tmavý kulatý stín kolem závitu je otisk těsnění pod svíčku. Ty kolíky tam jsou.
Spodní horizontální žebro není stočené - jsou uvnitř vidět jemné nerovnosti odlitku.
Už jsem našel i foto celého motoru (čtyřrychlostního).    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Osobně bych soudil, že je nejspíš ta s mosaznou vložkou doma upravena, opravena. Klidně mohl někdo nejprve natočit stočenou tyč, zaaretovat dvěma čepy, které mě tam přijdou viditelné, opracovat spalovák, že to vypadá jako zalité a pak odvrtat a dodělat závit, či i pozměněný postup, ale soudil bych to z fotek. Šestihran použil aby ji dobře natočil a dotáhl co nejvíce. Pokud to nevidí člověk na vlastní oči, je složité se na jisto přiklonit k tvé variantě. Případně foto podvozku, či motoru apod., co máš by, jsi sem nehodil. A pokud lili hlavy doma, byly většinou o kousíček menší a spodní žebra byla točená a mohl jsi použít jiný počet, sílu ( na silnici aj. ).    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2014
Odpověď  Jinak - těch vložek na svíčku jsem se nadělal dost. Mám na to i speciální jednorázový závitník a někde i spoustu vložek, které jsem si vysoustružil do zásoby a které se dnes dají koupit. To s tím závitovým drátem se dělalo taky.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  -    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Odpověď  Na té první bez dekompresoru je odfrézovaný samotný spalovací půlkulatý prostor z civilní hlavy s hliníkovým závitem na svíčku a následně zalitý do hlavy scott. Takhle to asi ve fabrice nedělaly.
Naopak ta s dekompresorem je odlitá v celku s tvarovaným spalovacím prostorem kvůli většímu kompresnímu poměru a vložka na svíčku není opravovaná, ale zalitá v hlavě ve výrobě. Z mosazné šestihranné tyče byl z vnějšku cca do poloviny utočen průměr a na zbytku ponechán šestihran kvůli protočení a zalito při odlévání do hlavy, šestihranem nahoru. Samozřejmě se závitem pro svíčku uprostřed. To je vše patrné při detailnějším pohledu.Vše čistě a bez přechodů odlito. Domnívám se že toto dělali v továrně, protože si závodníci nemohli dovolit strhnout závit při výměně svíčky (a co těch výměn bylo) v soutěži, kde šlo o čas. Proto z toho usuzuji, že je jedna amatérská a druhá tvární...
Sehnal jsem ještě torzo na kolech, tak to časem dám do kupy.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Odpověď  PS-pokud by jsi některou chtěl prodat,měl bych zájem!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Odpověď  Obě hlavy jsou vyrobené ve fabrice.Akorát na té jedné byl asi pravděpodobně stržen závit.Vyřezán větší závit našrubována mosaz.vložka zatemováno.Stará klasic.ůprava požkoz.závitu.Nová metoda-spec.sada,závitník,specialně stočený závit jako péro.Prořežeš,našrubuješ,perozávit,začis tíš,a máš původní závit.A drží to v pohodě!!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  -    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  -    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  a s dekompresorem:    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2)    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2014
 Přidat odpověď   (20) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006