MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 158 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 17.6.2024 18:59  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Motor T575 000021.


 Prosím o informace o tomto motoru či motocyklu. Jedná se o jednoválec 350 ccm, karburátor Bing. Zajímá mne rok výroby, tržní cena. Je pravděpodobné, že má nějakou závodní historii se zeměmi Beneluxu?
Mnohé díky za reakce, rád se poučím a budu něco zajímavého o tomto jednoválci vědět...    [motomojmirRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.03.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den,

prosím, mohl by se mi ozvat znalec, či majitel motocyklu či motoru 575 ? Chtěl bych se zeptat něco ohledně válce 575.

Prosím o nějaký kontakt. Předem mockrát děkuji.    [jc]   11.09.2014
Odpověď  Nádrž se pozná zcela jednoduše,má navařeny 2 šrouby na brašnu,ta je evidentně švédská a nádrž je na silenbloky i když ty na foto nejsou celkem k poznání.Soutěžní moto Jawa 553,554,575,579 měly vždy nádrž se spínací skříňkou v nádrži.Evropan soutěžní měl sice bez spínací skříňky ale v místě kde jsou 2 kohoutky byla probraná zvláštně jenom na evropanu.Snad jsem to vysvětlil dostatečně.    [v38]   05.04.2014
Odpověď  v38 jak se pozná ,že je to nádrž ze švéda?    [pavel]   04.04.2014
Odpověď  A ještě pár drobností,ty tlumiče výfuků jsou také dělaniko,protože originál tovární mají svařovaný lem vodorovné a ne jak to má tady ten motocykl a o tom,že brzdová páka je také nějaká zvláštní nemluvě.    [v38]   03.04.2014
Odpověď  Tak motocykl má klasický podvozek z 553,554,je jasně vidět že je použito kolo 18" kombajn i evropan,ale pouze kolo podívejte se na zadní blatník jak je nepřirozeně zvednutý nad kolem..Ty koženkové prsa jsou samo domo,evropanské jsou zcela jiné,nádrž klasicky použita ze švéda i brašna.Výfuky se zdají stejné jako souťěžní evropan.Takovýchto bastlů bylo postaveno ve švédsku i finsku dostatek.    [v38]   03.04.2014
Odpověď  v38: mám dojem, že je to fotka z Finska. Můžeš nějak rozvést svůj komentář ? Mě totiž připadá, že je to kombajn, který má pouze výfuky a podsedlovou koženku z motokrosového Evropana.
Ještě to zadní madlo na blatníku se mi nějak nezdá, ale to je pouze detail.    [jc]   02.04.2014
Odpověď  To,co je na foto,je bastl ze 3 typů soutěžních motocyklů.    [v38]   01.04.2014
Odpověď  jumbo: ano, přesně jak píšeš.    [jc]   29.03.2014
Odpověď  jc:kombajn je rám libeňák s odlišnosťami čo som nižšie spomínal a motor 579 alebo 575 s plechovými kastlíkami-jasné je to aj z fotky,čo si uverejnil z časopisu-výfuky spodom.Europan-iný rám,motor 579,575 alebo 250 podštvorec-motokros.Súťažný a motokros europan mali len plachtičky.    [jumbo]   29.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  pavel: Asi máš na mysli tohle ... kombajn = kombinace šasi 553 a motoru 579    [jc]   29.03.2014
Odpověď  Pamatuji že jsem snad viděl jakoby klasického libenáka 250, ale na boku měl plachty místo kaslíků. Byla tato kombinace reálná či se jednalo o dobovou úpravu. Žiju v predctave že tato kombinace se přezdívá kombajn?    [pavel]   26.03.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... mluvím o tomhle :-)    [jc]   19.03.2014
Odpověď  jumbo: souhlas ... já tam někde dole píšu, že pár těch 575 bylo i soutěžních verzí. Více soutěžních ale bylo těch 579 "Kombajn" (250ccm). Jednoho sám mám :-) Jen jsem reagoval na ten inzerát z aukra... Nemyslím si, že se jedná o plechy, které jely 6D v Polsku. Navíc plechy pasují pouze na ten klasický jednoduchý Libeňácký rám. Takže pokud se jednalo o motory 575 šlo o Kombajny s Libeňáckým rámem. Evropan měl rozdvojený trubkový rám s koženkou pod sedlem a tam plechy nepasují. Jestli se pletu tak mě prosím opravte :-)    [jc]   19.03.2014
Odpověď  Ospravedlňujem sa,meno som napísal skomolene-správne má byť Hoffer s prehlasovaným o.    [jumbo]   18.03.2014
Odpověď  Je to logické, soutěžní motorka potřebuje schránky.    [Honza l]   18.03.2014
Odpověď  jc:nemáš pravdu,pretože 575/01-motokros-europan má koženku,ale 575/02-suťažný má plechy pretože celý podvozok je libeňák až na kryt reťaze,filterbox a riaditka-vzadu je 18ka koleso.Je to aj v katalogu.Suťažných europanov sa vyrobilo len pár kusov,pretože pri pretekoch v Polsku boli problémy s rámami-Tak sa na 6D nasadili 575/02.Jeden z jazdcov v Polsku je pán Hefr-tak sa ho môžeš na to spýtať.    [jumbo]   18.03.2014
Odpověď  579 (250ccm) nebo 575 (350ccm) měly pod sedlem koženku. Plechy měly Libeňáky 553/554.    [jc]   18.03.2014
Odpověď  http://aukro.cz/jawa-350-575-soutezni-podsedlove-p lechy-i4067657851.html


tady údajně díl k této motorce .? :-)    [vasek5]   17.03.2014
Odpověď  Velice děkuji za zajímavé informace. Klobouk dole před Vašimi znalostmi.
Pokud bych jej někdy dražil, dám Vám echo pro případnou koupi, či jak to dopadlo. Mnoho štěstí a radosti s motocykly...    [motomojmir]   15.03.2014
Odpověď  Na aukru se před pár měsíci prodal snad do 40 tisíc, možná by šla aukce ještě najít.    [Michal]   14.03.2014
Odpověď  ... jinak na těch fotkách si nejsem jistý těmi náhradními díly ... není tam moc vidět. Ale rozhodně ten spojkový koš není originál. Originál měl dvouřadý řetěz např. jako 634, 638 atd...

Ale jinak gratuluji k tomu motoru, není jich moc :-)

Někde z doslechu ... kompletně zgenerálkovaný samostatný motor 575 (schopný terénní jízdy, nejen obálka na výstavku) se prodával za 60 tis. A prodal se ihned :-)    [jc]   14.03.2014
Odpověď  Jawa 575 Evropan. Oproti prvním Libeňákům 553 (554) případně Kombajnům 579 měly Evropany dvojitý trubkový rám, mimostředové uložení kyvné vidlice, kratší nádrž, jinak řešené uchycení sedla na bočním pantu, podsedlovou koženku, ostré výfukové kolena, doutníky vedené vrchem. Motor vrtání 76mm zdvih 75, takže lehký podčtverec. Válec podobný jako 579, samozřejmě vložku většího průměru. Hlava tuším stejná jako 579, akorát větší spalovací prostor. Dělalo se myslím i pár soutěžních typů ...

Odkaz pro inspiraci ... ale je to předělávka:
http://www.ahrmanw.com/Machines.htm

Mimochodem, s tímto motorem (asi řádně upraveným) jel loni ve Švédsku ve Vrigstadu v závodě motocross classic nějaký strejda a suveréně s tím porážel i Zetky.    [jc]   14.03.2014
Odpověď  Na motoru jsou klasicky zbroušené kartery, podívejte se na kartery, jestli je na nich vyraženo raznicí TK ( což by znamenalo závodní původ v Československu ), pak klidně i jinde, mohl jezdit i v silnici, viděl jsem i dobovou stavbu péráka s tímto motorem.    [Pavel]   13.03.2014
Odpověď  Pokud se tu někdo zeptá na tržní cenu, obvykle se to objeví někde v nabídce. Proto je Montyho reakce pochopitelná a není třeba psát o handlování. Vzhledem k ceně péráckách motorů bych tady k deseti tis. určitě přitlačil nekosmeticky, ale reálnou cenu ti opravdu napoví jen aukce, at´se to líbí, nebo ne. A tento model se vozil i do Ameriky.    [Honza l]   13.03.2014
Odpověď  Děkuji uctivě,
omlouvám se za nevhodné handlování ale já s tím nezačal. Zajímají mne informace o motoru a případně nějaký odhad ceny. Toť vše, není na prodej...
Ještě mne zajímá ten karburátor BING. Jest původní?
Myslíte si, že motor s takto nízkým číslem byl vyroben ke konci výroby v roce 1964?
Mnohé díky za reakce, pokorně čekám na Vaše moudré slova...    [motomojmir]   13.03.2014
Odpověď  Vidíte. Můžeme rozjet vlastní aukční službu přímo zde.
Pokud jde o motokrosovou verzi, tak jde mo typ Jawa 350 typ 575/01 z roku 1964. Tyto mtocykly se vyvezly zejména do západních "motokrosových" zemí jako byla Belgie, Dánsko či Holandsko, kde zároveň byli velcí Jawa dealeři. Zde bych hledal původ toho motoru.
V roce 1964 již motokrosové Jawy zaostávaly za konkurencí zejména svou vysokou hmotností. K tomu byla v roce 1964 výroba motokrosových speciálů v Jawě ukončena a tak se jich vyrobilo jen málo. Mohly by se vyskytovat ještě v USA, ale pokud tam byly vůbec vyvezeny tak jen v minimálním množství.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.03.2014
Odpověď  Dobrý den,
netvrdím, že to chci prodávat. Nabídka působí neodolatelně, leč nejsem v situaci, že bych se jej chtěl zbavit. Zajímá mne historie, možné nasazení v nějakých závodech. Získal jsem jej společně s dalšími československými krosovými motory, převážně CZ typu 513 a 514 a díly. Zakoupil jsem to společně s několika motocykly v NL. Zřejmě dědictví po nějaké závodní stáji...?
Drahý Monty, děkuji, o Vaší nabídku nemám zájem. Pokud máte ten zbytek s motorem z Panelky, koupil bych jej za 1200 Kč. Dojedu ještě dnes...    [motomojmir]   13.03.2014
Odpověď  Dám Vám 10 000,- a dojedu si o víkendu.Mám zbytek motorky,ale s motorem z Panelky.    [monty]   13.03.2014
Odpověď  Tržní cena takového motoru se stanovuje velice obtížně. Tyto motory se používaly jen během krátkého časového období a zájem o něj bude mít tedy jen velice omezený okruh zájemců z okruhu sběratlů motokrosových motocyklů. K tomu je ve stavu dlouhodobě rozebraném, který se, soudě dle fotografie, na motoru podepsal dost negativně. Jsem toho názoru, že toto je vzorný případ, kdy správnou tržní hodnotu dokáže nalézt jen poctivá aukce.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.03.2014
 Přidat odpověď   (29) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006