MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 87 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 18.7.2024 10:17  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Závodní Pérák z r.1946 na silniční závody.


 Stavba(z bedny) rozdělaného Péráka,na kterém začínal otec v r.46 závodní kariéru-ještě nezkrácené řidítka,pouze závodní prdel,převařená(zesílená kostra)stupačky,původní maska s číslem,hlavně největší úpravy na motoru-snížené kartry,(kratší zdvih)stočená klikovka,převařené přímé sání,jiné převody,pro bedlivé pozorovatele upozorňuji,že kola jsou 18 z jiného záv.stroje,kvůli manipulaci!Origo kola 19 s přední dvojbrzdou a zadní dvojbrzdou se zatím renovují.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  Jo,ještě chci podotknout-ta vpravo je předělaná pouze na jednu svíčku!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Chlapi,co říkáte na tu upravenou hlavu(vlevo)dělanou podle té hlavy vpravo?    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2015
Odpověď  J. Při výpočtu zdvihu v mém úvodním příspěvku jsem vyšel z předpokladu, že oba čepy mají stejný průměr (to jsem napsal). Pak jejich vzájemnou osovou vzdálenost mohu měřit i tak, že odečtu vzdálenost bodů, které jsou tvořeny průsečíky vzájemné osy obou čepů a tečnou k jejich obvodu v bodě protnutí obvodu touto osou a to samozřejmě na shodných stranách. Pokud takovýto údaj vynásobím 2x, dostanu zdvih pístu. Samozřejmě nehodnotím, jak správně je přiložená šuplera na fotografii a neřešil jsem ani desetiny.
Je to geometrie ZŠ a jestli je moje úvaha špatná, rád se nechám přesvědčit.    [Honza l]   10.06.2015
Odpověď  Honza I - podle toho, jak si ve svém prvním příspěvku (9.6. 2015) "vypočítal" zdvih nalevo a napravo z fotografie, ti doporučuji, aby sis můj vložený příspěvek prostudoval též. Nevíš o tom nic.    [J]   10.06.2015
Odpověď  Chlapi už se nehádejme,já přiznávám,že jsem se v předcházející diskuzi z 5.6.špatně vyjádřil o zdvihu a to tím ,že jsem řekl(napsal)že existují tři způsoby jak změnít zdvih.Samozřejmě jsem si to měl radši dvakrát přečíst.Pak bych napsal-jeden způsob pro zdvih(posunutím ojníčního čepu)a dva způsoby posunutí pracovní dráhy pístu.Taky jsem udělal chybu už v popisu toho motocyklu(snížené kartery(kratší zdvih)už tady jsem to měl napsat jiným způsobem.    [Ivošek]   10.06.2015
Odpověď  Ano J. je dobře, že právě ty píšeš, že není třeba se napadat. Právě tys napsal Ivoškovi aby nebyl za v... po tom co tady umísti 4 fotky a správně popsal změnu zdvihu. To mezi slušnými na omluvu je.    [Honza l]   10.06.2015
Odpověď  Kdo chce pochopit smysl a účel, proč tu byl opravován Ivošek, musí si debatu přečíst celou. Z počátečních Ivoškových příspěvků bylo evidentní, že neví co je to zdvih pístu a jak se upravuje. Zvláště zajímavé jsou příspěvky z 5.6. a 7.6. 2015 vedle vložených fotografií, kde i tvrdí, že jsou tři možnosti jak zkrátit zdvih. A to není nějakým špatným vyjadřováním, nebo překlepem.
Myslím si, že nyní (od 8.6. 2015) to po delším vysvětlování od několika pisatelů Ivošek konečně pochopil. Toť vše. Není třeba se navzájem napadat a ani se nikomu omlouvat.    [J]   09.06.2015
Odpověď  Obě klikovky na fotkách mají středové čepy 25mm.Obě májí také stejné ojníční čepy 22mm.U té dělané kliky vlevo je ojniční čep posunut o 4mm ke středu.(to je podle mne změna zdvihu pístu)Ty další dvě fotky znázorňují o kolik je kratší ojnice.(to znázorňuje o kolik jsem posunul pracovní dráhu pístu směrem dolů,ke klikovce)To znamená,že o kolik jsem zkrátil zdvih pístu na klikovce,a o kolik jsem posunul pracovní dráhu pístu(kratší ojnicí)o tolik jsem musel samozřejmě snížit kartery,i vložku s válcem.A samozřejmě přefuky,výfuk,a sání taky překopat.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
Odpověď  Honza I:ešte raz poriadne prečítaj kto čo pisal a netrep!    [jumbo]   09.06.2015
Odpověď  No je to zbytečný Jumbo. Ale věř, že Ivošek nemění zdvih délkou ojnice ani pístem jak tady sugeruješ, ale vzdáleností ojničního čepu od osy kliky. Na onom obrázku je to jasně vidět. Dobře si to prohlédni. Konečně to potvrdila i taková autorita jakou je Monty. Samozřejmě omluva je tvojí věcí.    [Honza l]   09.06.2015
Odpověď  Honza I:neovládaš ani základy merania a budeš sa tu hrať na mudreho.Pre pochopenie:ak hlavný čap kluky má 30mm a ojničný 25mm-tak podla toho ako je na obrázku položená šublera to nie je polovica zdvihu.Nikto tu neriešil konkrétne kluky!!!Ivoškovi nemám dovod povedať sorry,pretože meniť zdvih dlžkou ojnice alebo piestom-je nezmysel.    [jumbo]   09.06.2015
Odpověď  Pořádně si Jumbo přečti, co jsem napsal: "pokud jsou stejné průměry obou čepů..." A jestli jsem bobře pochopil, řeší se tady změna zdvihu. Spíš bys měl napsat Ivoškovi sorry máš pravdu.    [Honza l]   09.06.2015
Odpověď  Poriadne si prečítajte,čo sa tu riešilo,nikto neriešil konkretne kluky.Honza I:takto možeš merať zdvih len na kluke,ktorá má obidva čapy rovnaké-priemer.    [jumbo]   09.06.2015
Odpověď  jo,taky bych řekl, že na fotkách z 8.6. jsou dvě klikovky s různým zdvihem.    [Monty]   09.06.2015
Odpověď  Nechápu stejně jako Ivošek. Sice se nevyjadřuje úplně dobře, ale ten spodní obrázek z 8.6. je přece změna zdvihu. Pokud jsou stejmé průměry obou čepů, tak nalevo je zdvih 64 a napravo 72mm. Já tomu jinak nerozumím a klidně se do mě trefujte jako do něj.    [Honza l]   09.06.2015
Odpověď  Pokud nebyla změněna poloha ojničního čepu vůči čepu(ům) hlavním(u), tak je ZDVIH FURT STEJNÝ. Stejně tak objem válce. Tedy všechny fotografie zobrazují s pravděpodobností hraničící s jistotou KLIKOVKU SE STEJNÝM ZDVIHEM. Pouze s jinak nastavenou (posunutou) výslednou dráhou pístu vůči válci. Ale to už psali několikrát různými způsoby kolegové níže.    [host]   09.06.2015
Odpověď  Takže dobře.Na spodních dvou obrázcích jsou dvě klikovky.Vlevo na té dělané je kratší zdvih a vpravo je tedy delší zdvih.Nebo už jste mě tak doblbli,že nevím čí su?    [Ivošek]   08.06.2015
Odpověď  Zdvih (Z) pístového stroje (jakéhokoliv - motoru, kompresoru, čerpadla) = délkový rozdíl (vzdálenost), naměřená mezi HÚ (horní úvratí) a DÚ (dolní úvratí) stejnolehlého (stejně vzdáleného ode dna například) bodu pístu.
Velikost Z = 2 x e; e = excentricita klikového (nebo excentrického) mechanismu. Ta je rovna osové vzdálenosti hlavního (klikového) čepu a ojničního čepu.
Snad je to dost polopatisticky ;-)).    [host]   08.06.2015
Odpověď  Ivošku, tohle si pořádně prostuduj a hlavně se to snaž pochopit, ať tu ze sebe stále neděláš v...
http://www.gsxr.wz.cz/klika3.htm    [J]   08.06.2015
Odpověď  Ivošek:zdvih piestu určuje vzdialenosť osi hlavného čapu kľuky od osi spodného čapu ojnice krát 2.a je jedno či máš ojnicu z buldozéra alebo z babety.    [Jumbo]   08.06.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  obr.3,4,Toto snad pochopí každý!!!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Změna zdvihu pístu,další dva obr.zkrácením ojnice posunutá pracovní dráha pístu směrem ke klikovce    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Odpověď  Ivošek:od 12 rokov si bol v dielni-ked otec riešil zmenu zdvihu tak si bol PN?Ked triedil piesty podla písmen-tak si bol na WC?Ked upravoval motor pioniera-tak si mal ruku v sádre?-ked si sa len prizeral.Toto sú témy z veteranfora kde si písal ako starý harcovník-ale výsledok...Ale v pohode,dávaj ďalej fotky dobovo upravených motoriek-len píš reálne komentáre.    [jumbo]   08.06.2015
Odpověď  Od 12let jsem musel být v dílně a učit se,ale vidím,že diskuze se posouvá jiným směrem,jeden pán(paní)povídal(a),asi špatně viděl,nebo jsem tam zrovna nebyl(nespával jsem tam)když tam byl ten pán!Hodně jich tam chodilo,když něco potřebovali,pomáhat jich chodilo opravdu velmi málo!!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Odpověď  Oprava:čapovou výškou...    [Jumbo]   07.06.2015
Odpověď  Ivošek:jeden pán tu na fóre napísal,že chodil za tvojim otcom do dielní a teba tam nikdy nevidel.Mal pravdu -trepeš samé sprostosti.perák 250 má zdvih 75mm a je jedno aká je tam ojnice,takisto aj stočená kľuka s podkovovou alebo piesty s inou časovou výškou nemajú vplyv na zdvih motora.ak nevyrobíš inú klubu alebo excentrický spodný čap ojnice-čo nie je ideálne,tak zdvih nezmeníš.Tak si zapamätaj a nestrápňuj sa.    [Jumbo]   07.06.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Po odvrtání otvorů,vybrousit dle šablony,nalisovat za tepla do hlinik.válce a fortunkou doladit a přeleštit!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2015
Odpověď  Máte v podstatě pravdu zdvih pístu z bodu A do bodu B je určitá dráha,a já tu dráhu pouze posunu směrem níže ke klikovce.A to tím,že buď zkrátím ojnici,nebo posunu otvory pístního čepu na pístě,nebo posunu čep ojniční na klikovce.Čili píst chodí dále po stejné dráze,ale blíže u klikové skříně.Tím pádem musím zkrátit vložku,ubrat i žebro na válci a změnit časování kanálů.Tím pádem se posouvá směrem dolů ke klikovce i hlava.Abych zachoval obsah musím také zvětšit vrtání.Pojem ,,krátkozdvižka,,(mám tam kratší zdvih Pepo) mezi závodníky.Je špatný.Asi správný výraz by měl být,,posunutý zdvíh zkrácením válce nebo ubráním výšky karterů směrem ke klikové skříni,,!Omlouvám se Všem,že jsem to špatně popsal!!Pokud ovšem řeknu,nebo napíši zkrátím zdvih všichni motoráři by měli vědět co mám na mysli.Děkuji Vám všem za pochopení!!    [Ivošek]   07.06.2015
Odpověď  Ano, to je jediný způsob, zbytkem, plus i dalšími způsoby měníš pouze časování a to je laborace kolikrát na hodně dlouho.    [Pavel]   07.06.2015
Odpověď  ivošek píše, že posunutí ojničního čepu na klice je třetí způsob jak změnit zdvih pístu. Podle mne je to jediný způsob. Jaké jsou teda ty dva jiné způsoby?    [láďa]   07.06.2015
Odpověď  Ivošek- at dáte ojnici jak chcete dlouhou, ZDVIH PÍSTU zůstane stále stejný,pouze se změní kompresní výška.

a ta rozeta je z Libenáka motokrosa    [Monty]   07.06.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ano Joski-dva způsoby jak manipulovat se zdvihem pístu(viz.foto)existuje i třetí způsob posunout ojniční čep na klice,ale to v podstadě musíš udělat jiné setrváky a to je moc pracné!Druhá fotka zapůjčena na ukázku-i takto se dá vyplnit kliková skříň,pro stočenou klikovku!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2015
Odpověď  Jasne,dík.Zrovna rieším to samé na babetovom motore,zákazníci chcú zvýšiť výkon ale zas aby to nebolo veľmi drahé.A jediný vhodný piest je od čapu hore o 5 mm kratší.No to tvoje-zaujímavá úprava,najmä tá vložka do skrine okolo klukovky hore neprerušená?    [Joski]   06.06.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Joski-tak nějak je upravenej ten motor,samozřejmě když napíšu kratší zdvih,tak jsou snížené kartry,a kratší ojnice-jinak by tam ten píst,asi nešel dát(nebo je na pístě posunutá díra pro čep)Ale víš jak to je, vždycky se nějaký chytrák musí ozvat.Ty jsi to pochopil automaticky,čau a ať se Ti daří Ivoš !!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2015
Odpověď  No možná to len blbo napísal.Bez tych zátvoriek by to bolo OK.Znížené kartery,kratší zdvih,stočená klikovka...asi iná,ked je kratší zdvih.    [Joski]   05.06.2015
Odpověď  Ivošku - dle mne, zdvih pístu neovlivní snížené kartery. Možná kompresi. A na to se běžně snižuje hlava válce.
Přečetl jsem si jen popisek, dál to asi nemá cenu - "snížené kartry(kratší zdvih)"
No tak pokud nejsi technik, tak nevysvětluj význam snížených "kartrů".    [J]   05.06.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  pro fajnšmekry-objevil jsem tuto knížku,bohužel v němčině,ale i tak to stojí za to!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2015
Odpověď  Monty-hned je mi líp,když jsem pochválen!!    [Ivošek]   27.05.2015
Odpověď  No hned to i líp vyadá.

Vždyt ten blatník na 16" pařezový kolo fakt nebyl hezkej................    [Monty]   27.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem tento blatník,asi dělaný ze zadního(soudím podle dírek na elektriku),tak jsem ho tam tedy nasadil,abychom nemuseli považovat otce za génia!!    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podívejte,třeba na tento stroj.Rok výroby má uveden 59 a to už byly kývačkový rámy.A přesto je použita kostra z Péráka-asi se mu nechtělo vyhodit převařený a zesílený rám tak ho použil.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2015
Odpověď  Jasně jsem napsal.že to dodělávám a postupně sháním po pudě a sklepech další origo díly,a je to složeno na pohled,tak jako některé další věci.Pokud vy rejpalové neumíte číst,tak tak si toho nevšímejte a nerejpejte!Děkuji.Až bude vše origo tak se můžem dohadovat.Apokud někdo začne na motocyklu z r.46 a jezdí na něm až do roku třeba 53 než si postaví další tak tam určitě nezůstanou vyloženě všechny díly pouze z r.46.Pokud nevíte co všechno v té době závodění obnášelo tak nedělejte chytrého,to není veter.do muzea kde se hledí na každý šroubek,ale záv.stroj,kde se kolikrát montovalo to co bylo po ruce!!    [Ivošek]   26.05.2015
Odpověď  Váš otec byl genius. V roce 1946 už používal přední blatník z Pařeza?

Není škoda to takhle šidit?    [Monty]   26.05.2015
 Přidat odpověď   (43) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006