MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298851 příspěvků |7140 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 70 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 23.2.2019 15:20  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim.
Nemáte někdo informace a této motokrosové jawě???
Foto je ze Stříbra ze setkání mistrů.
Díky Tom    [Tomáš]   04.09.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  Jiří dej sem prosimtě fotky
Díky Tom    [Tomáš]   18.12.2007
Odpověď  Mohu nabídnout na tuto Jawu válec 350 vrtání 76 zdvih 75 hlavu píst a pístní kroužky vše original nové nejeté a katalog dílu. Tel. 6O4 376 232    [jiří]   15.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto..
Tom    [Tomáš]   10.12.2007
Odpověď  Monty v knížce velká kniha motorkrosu od Husáka je na straně 43 fotka jawy 250 OHC. Ten rám je použitej z týhlen motorky..Ted nemám foták ale zejtra to blejsknu a dám to sem.
Tom    [Tomáš]   08.12.2007
Odpověď  Odsoudit takovou hezkou motorku jen podle fotek si netroufám,zadní blatník je použitý z typu 634,pokud je to replika,tak hezká.    [MONTY]   07.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto1967    [olda]   07.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto1966    [olda]   07.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 1966    [olda]   07.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [Tomáš]   06.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Tomáš]   06.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Tomáš]   06.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [Tomáš]   06.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  je to ofoceno z černobílá fotky -špatná kvalita.    [olda]   06.12.2007
Odpověď  Tomáš - není víc fotek? jak to tak studuju,a něco o tom taky vím,tak mně připadá,že tohle je celý replika,nebo jen napodobenina . Přední rámová trubka se mně zdá nějaká slabší než na originál rámu,stejně tak zadní vidlice ze všeho nejvíc připomíná seriovou.Sklopné stupačky jezdce taky nemají s originálem nic společného.    [MONTY]   06.12.2007
Odpověď  Oldo jestli to nevychází z toho svazarmovskýho to co mám na fotce. ten motor se jim tam vešel jen tak tak. Na továrních bylo široké uložení a slyšel sem že kyvka měla kruhový průřez a ne jako tady obdelníkový. Je to tak?
Tom    [Tomáš]   06.12.2007
Odpověď  Ještě něco , čep kyvné vidlice jsem měl uložený z levé strany až k rámovým trubkám ,
ne tak jak je to na té fotce. Tam je uložení kývačky úzké.    [olda.]   06.12.2007
Odpověď  Na obrázku je každopádně dlouhozdvih, soudím podle doutníků které se montovaly pouze na tyto typy. Můj podčtverec měl každopádně karter i s víkem zkrácený . Šroubek úplně vpravo již nebyl. Tovární 250 byla jak jsem již psal podčtverec. Měla malou kliku, a vnitřek karterů pro kliku pochopitelně menší.
U toho dlouhozdvihu na obrázku si nejsem úplně jistý ,ale vidíte jak je to tam napěchované. ??? Škoda že nemám takový obrázek, kde by to bylo vidět. Na každé fotce kterou mám je to nějak překryté nohama nebo je to z jiné strany .    [olda.]   06.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je vidět že zkrácený nebylo..Tom    [Tomáš]   06.12.2007
Odpověď  Oldo ještě sem se chtěl zeptat to se dělali i 250 podčtverce???
Tom    [Tomáš]   06.12.2007
Odpověď  Oldo koupil jsem pouze samotný motor ten 350 podčtverec.
Tom    [Tomáš]   05.12.2007
Odpověď  Jo, Tomáši a v jakém rámu jste ten motor měl. nemáte fotku?    [Olda.]   05.12.2007
Odpověď  Samozřejmě , zkrácený karter nebyl proveden tak amatérsky. Asi na to měli jinou formu již při lití.Ten segment, nevím jestli nebyl zkrácen, myslím že startpáka měla o něco menší hup než Libeňák. Ale opravdu si již nepamatuji. Je to 42 let co jsem na tom jezdil !!! Podčtverců bylo vyrobeno pár kusů pro tovární jezdce Jawy , já jsem jí měl od Cháry, který byl tovární jezdec. Dlouhozdvihů pro svazarmy ať už 250 nebo 360 těch bylo více, jen na Moravě co vím ,jich bylo okolo 10 kusů.    [olda]   05.12.2007
Odpověď  Oldo ten motor na fotce je můj. Tam to bylo ale zkráceno dost amatérsky a navíc byl z jawy SS. Hlavně to bylo zkráceno o tolik že se tam ten segment na startování už nevešel. proto mě zajímá o kolik a jak to bylo zkrácený.
Ze 75/76 to vychází lechce pod 350 objem.
Do budoucna to ale vidím jako veliký problém tu motorku složit. NEvíte kolik bylo asi kusů vyrobeno?
Díky Tom    [Tomáš]   04.12.2007
Odpověď  Pokud je vrtání 76/75 tak to není už 250, ale vypadá to na 360 a ty se taky dělaly .    [Olda.]   04.12.2007
Odpověď  Když se líp podíváte , tak i na fotce ze Stříbra je evidentní že kartery jsou zkrácené. Jinak všechny krosové javy měly řadicí a startovací páky samostatné !!!    [Olda.]   04.12.2007
Odpověď  Zkrácení karterů bylo jako na té fotce, ale byly tam dvě páky. Pokud máte vrtání větší jak zdvih , tak je to tovární podčtverec. Plech ve předu na rámu měl bránit zanesení válce blátem od předního kola.    [Olda]   04.12.2007
Odpověď  Já z té motorky nemám nic. Ptám se na to, protože mě to dost zajímá. Ty můžeš nějaké udělat.    [Roman.A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2007
Odpověď  Oldo když se podívám na fotky ze stříbra tak tam maj dvě páky a ty kartery zkrácený nevypadaj. A hlavně tam maj dvě páky.
Netušíš kolik bylo asi vyrobeno kusů? nenašelby si třeba výkres na výfuk?
Jaký jste jely karburátory monobloky a nebo z oddělenu komorou?
Libenák byl 250 a měl vrtání/zdvih 65/75 a tohlen má 76/75.
Romane ty máš nšco z tý motorky? fotky vnitřku můžu udělat.
Oldo díky za odpověď
Tom    [Tomáš]   04.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty kartery myslíte takhle?    [Roman.A]   04.12.2007
Odpověď  Ty kartery chápu jak to myslíte, ale na té fotce to je jak na sériových motorech. Dále bych se chtěl zeptat jakou funkci plnil ten plech u předních držáků motoru?    [Roman.A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2007
Odpověď  Kartery byly zkráceny ze strany startpáky, hřídel samozřejmě byla ve stejném místě a segment- to už si nepamatuji, zkrátka několik cm. za hřídeli byly kartery i víko spojky svisle zakončeny.
Co se týče jízdy, srovnávám s ČZ 250 dvoulauf a jednolauf, motor neměl taký výkon jako číza, zhruba o 4-6 koní méně, ale jízda hlavně na bahně byla velice kontrolovatelná ,díky celkově nižší stavbě než čz a plynulejšímu náběhu výkonu.Škoda že v Jawě nepokračovali ve vývoji tohoto motocyklu. Jawa " banán " byla trefa vedle.
Ještě k motoru ze svazarmovské série. Taktéž zkrácené kartery jako podčtverec kvůli rámu, válec měl stejný zdvih a vrtání jako libeňák ale myslím ,že byly upraveny kanály ,větší karburátor a vyšší komprese. Olda.    [olda]   04.12.2007
Odpověď  Ještě jeden dotaz. Jak se na ní jezdilo?    [Roman.A]   04.12.2007
Odpověď  Ty kartery byl zkrácené ze strany sekundárního řetězového kolečka nebo ze strany startování? Pokud ze strany startování jak byl vyřešený startovací segment? Ty motory do těch strojů pro svazarmovce byly ještě ty co se používaly v r.1958?    [Roman.A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2007
Odpověď  Jawa , která je na fotce ,není tovární speciál alebyla vyrobena fabrikou v malé sérii jako prodejní typ pro svazarmovské jezdce .Několik mojich přátel jí měli. Rám byl prakticky shodný s tovární podčtvercovou javou, akorát mi podle fotky nesedí předsazená hřídel předního kola, a sedlo nebylo vzadu tak vyvýšené. Hlavní rozdíl však byl v motoru, válec byl dlouhozdvihový a neměl taký výkon jako podčtverec. Taký měl tiché tlumiče výfuku. Převodovky byly stejné , čtyřrychlostní , hřídele byly třídrážkové, řazení šlo podstatně lehčeji jako u Libeňáka. Kartery u obou modelů byly z levé stranyu kyvné vidlice zkráceny!!! Z důvodu širokého uložení čepu zadní kyvné vidlice. Spojka byla s dvojitým řetězem, Lamely ocelové se zalisovanými ferodovými kostkami. Zadní tlumiče byly Pal MP 22 , někteří tovární jezdci měli Girlingy.
Hlava motoruu podčtverce byla s antidetonační štěrbinou, to jsou ty dvě prolínající se polokoule/ malá miska ve vlké misce/, u dlouhozdvihu nevím. Pokud ještě něco budete chtít vědět ,zeptejte se ,rád odpovím.    [Olda]   04.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsem zrovna našel fotku to je asi ona ne.    [Roman.A]   03.12.2007
Odpověď  Zdravím,
zajímaly by mě ty zadní tlumiče v knize Terenní motocykly mistři světa v motokrosu od Pavla Husáka je popsaná tato motorka a je tam psané že jsou ty tlumiče štelovatelné pootočením střední části jednotek. Taky mě zajímá motor jaká byla spojka, převody atd. tvar spalovacího prostoru představuje průnik dvou kulových ploch to nevím jak si mám představit. Nemáte ještě nějaké fotky kde by byla lépe vidět celá motorka?    [Roman.A]   03.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě něco, nádrž z boku byla původné chromována s emblémem Jawa, byla však menší a užší než na Libeňáku. Samozřejmě ,že neměla spínací skříňku v nádrži. Měla pouze páčkový vypínač z boku pod sedlem. Filtry na airboxu byly z boku , každý z jedné strany. Na fotkách je ještě originální předek. Jsou to fotky asi z roku 1965. Olda    [olda]   30.11.2007
Odpověď  Rám této Jawy byl úplně odlišný od Libeňáka . Zadní část se podobala rámu Čz cross.
Vzadu měla dva tlumiče MP 22, pod sedlem byla niklcadmiová baterie a airbox ,který měl dva papírové mikrofiltry z Fiata 600. Zadní blatník bylplechový, chycený k podsedlové trubce jako u ČZ cross ze 60 a 70 let. Fotky mám pouze ze závodů. Detailní fotky Jawy asi nemám. Olda.    [olda]   30.11.2007
Odpověď  Taky jsem tam byl, tenkrát ve Stříbře mu nehorázně zvonila..    [ED250]   27.11.2007
Odpověď  To by mi hodně pomohlo...prosím kontaktujte mě na mail. Tomlitera@seznam.cz
Tom    [Tomáš]   20.11.2007
Odpověď  Mohu nabídnout katalog dílú na tento motocykl ale je to jen část s obrázky katalogová císla chybí.    [Josef]   19.11.2007
Odpověď  Oldo děkuji za informace. Nenašli by se nějaké dobové fotky? Jak to mělo udělé uložení zadní kyvky? Nádrž a zadní blatník byli jako na libenáku a nebo úplně odlišné??
Díky Tom    [Tomáš]   17.11.2007
Odpověď  O této Jawě bych mohl podat / pokud si ještě pamatuji / podrobné informace, protože jsem v 60 létech na níjezdil motocross. Pokud je to tatáž, podle fotky to tak vypadá,
Jedná se o tovární Jawu - podčtverec, kterou měl jako první tovární jezdec Jawy Josef
Chára. Na motocyklu není originální přední vidlice a přední kolo. Toto jsem já vyměnil. Originál bylo kolo s malým plechovým bubnem a vidlice byla jak na Libeňáku ale se širokým uložením hřídelky dole. Také tlumiče výfuku nejsou originální, byly tam netlumené expanzáky. Rád bych se dozvěděl kdo nyní motocykl vlastní.    [Olda]   19.10.2007
Odpověď  Zkuste starý Světy motorů,bylo to tam docela podrobně popsaný,ale hledat se mně to nechce.    [MONTY]   04.09.2007
Odpověď  Monty mám ten motor...takže sem myslel něco konkrétnějšího ale díky. Typové označení, nejaký dobový foto, fotku rámu bez té ochrané koženky jak je to tam vlastně udělaný atd.
Tom    [Tomáš]   04.09.2007
Odpověď  Poslední varianta motokrosové Jawy,odvozená od Kývačky. Rok cca 1962,přední kolo a vidlice tam samozřejmě nepatří,to je z motokrosu ČZ ,minimálně o 5 let novější.Zadní tlumiče jsou taky novější.Motor s hliníkovým válcem.    [MONTY]   04.09.2007
 Přidat odpověď   (46) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006