MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310289 příspěvků |7731 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 42 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 15.6.2021 00:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Soutěžák nebo domamel?


 Dostala se mi do ruk taková na první pohled šílená splácanina. Půl dílů čz 475 trial, půl sériovka. Na 90% jsem to odhadoval na domácí tvorbu z dob minulých. Pak mne ale zaujalo zpracování některých úprav, červený jawácký lak na všech dílech a začal jsem mít podezření, oč se vlastně jedná. Nejvíce mne zaujala zadní 19´´ kyvka, kde je dle mě záchyt brzdového štítu přes kulatinu. Kyvka je dle mě z dob, kdy 19´´ ještě nebyly běžné. To soudím z použití seriového držáku tlumiče- má navrtán otvor pro napínák. Dále na rámu nikde není žádné číslo-nebo jsem ho alespoň nenašel. Co víc- rám nemá ani otvory pro štítek. Z katalogu motocyklů ČZ se kyvná vidlice a použitá nádrž nejvíce podobá ČZ typ 957 nebo 958 (str. 220). Zadní blatník má taktéž původní lak, oproti sériovému má odlišný konec. Spodní rámová trubka je vystužena- ve čtvercovém profilu je ještě profil kulatiny-to ovšem mohla být až následná úprava, protože krk je vystužen. Stupačky hádám ze švéda-mají tisícihran. Děkuji za jakýkoliv názor.    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice to není fotka z mého Monarka, ale tady je vidět pěkný detail    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2021
Odpověď  U švéda to tak taky je, hadička je jen vsunuta mezi žebra a tak drží    [vojta]   03.02.2021
Odpověď  To jako ze je ten druhy konec hadicky jen tak hala-bala zastrcen mezi zebra?
Ja jsem predpokladal ze je nastrcen na nejakem naustku a vzhledem k tomu ze ta hadice vede do mista kde je prisroubovany karburator predpokladam ze ten naustek je durch blok. Proto pisu o falesnem vzduchu za karburator. Vubec me nenapadlo ze pro druhy konec hadice neni zadne uchyceni a je vrazen jen tam kde nejmin prekazi.    [takysportkar]   03.02.2021
Odpověď  Takysportkar: ale o karburátoru jsem přece nic nepsal, co je to za blbost... i na té fotce je přece vidět, že ta hadička končí před krytem karburátoru. Prostor zapalování byl lépe utěsněný proti vodě a se zahřátím motoru by tam vznikal vyšší tlak, tak tam jednoduše udělali odfuk a hadička je tam pro to, aby byl otvor co nejvýše, co je na tom divného?    [meela]   03.02.2021
Odpověď  kdepak- u dynama je schovaná lahev s rajským plynem, a ve vhodný okamžik se zvyšuje výkon motoru na dvojnásobek. Jezdec potom zařadí pětku, a vyhraje.
Za komunistů to STB tajila, ale díky tomuto vynálezu vyhrávali naši Šestidenní.    [-A-]   03.02.2021
Odpověď  meela: to jako ze do smesi za karburatorem zamerne pousti falesny vzduch aby to bylo chudsi???
Ono to zapalovani bezi v olejove lazni aby viko muselo byt specialne utesneno? A i kdyby tomu tak bylo, tak odvzdusneni se odvadi do airboxu pred karburator a ne za nej.    [takysportkar]   03.02.2021
Odpověď  Za 270tis.to mohlo byť tip-top.    [Jumbo]   02.02.2021
Odpověď  odvzdušnění prostoru zapalování    [meela]   02.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Co je to za hadici mezi sanim a deklem? Je to fotka z aukce Libenaka na aukru.    [takysportkar]   02.02.2021
Odpověď  Monty:
Pokud byl rám vyztužen ještě před navařením krku, nevěřím tomu, že by k tomu došlo ve Svazarmu. Ale nechci se hádat, kdo má 957 nebo 958 rám doma, jeden pohled do krku by stačil na správné určení.
Jirka.S:
Myslím že tu rám bez kyvky ještě zbyl, píšu Vám e-mail.    [00]   27.02.2020
Odpověď  Rám a nádrž bych koupil,je to svazarmovec.    [Jirka S.]   09.02.2020
Odpověď  Mně to připadne jako práce šikovnýho "amatéra" - uvědomte si, že v době Svazarmu byly dobře vybavený svazarmovský dílny, přes Svazarm se dalo zařídit v místní fabrice legálně něco vyrobit, a hlavně bylo tehdy víc šikovných lidí.
Taky běžně se šmelilo s dílama na závodničky "odteklýma" z motocyklovývh továren.

Připadne mně nádrž a zadní vidlice ze "Svazarmovce" - tovární upravy modelu 356 na 19" kola pro soutěže.
Rám upravený ze seriovýho po vzoru Jawy Libenák, zadní blatník taky upravenej se seriovky(tovární by byl z jednoho kusu) a řídítka dělaný z trubky doma.
Zbytek motorky nemáte? Masku světla, motor, výfuky?    [Monty]   09.02.2020
Odpověď  Zdravím, kyvku mam stejnou na 125/958... s držákem i s dvěma otvory pro napínak    [LukasStern]   08.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  8    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  7    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  6    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [00Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2018
 Přidat odpověď   (20) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006