Zdravím, na německém e-bay začala dražba této soutěžní JAWY 350 od 1 eura. Na kolik si tipnete, že
vyšplhá konečná cena, nebo se dokonce někdo ze zda přítomných dražby zůčastní. Bylo by jistě velmi
zajímavé, pokud by někdo z česka tento motocykl vydražil a podrobněji nám ho představil. [Lukáš] 27.12.2007 Přidat odpověď |
| Dobry den, Muzete me nekdo kontaktovat kdo vlastni 1960 Jawa 557 motokross. jak vypadalo zadni brzdove tahlo, uchyt sedla atd. diky [marekh22] 20.03.2018 |
| Dobrý den,nemá někdo foto předního a zadního brzdového bubnu na 575/01 Evropan motokros,případně z čeho byl upraven.Děkuji. [Mad] 09.10.2014 |
| zuby na hřídelích jsou širší, takže pevnější [Monty] 02.10.2014 |
| Děkuji velice za fotky té převodovky. Konečně vím, jak třídrážková převodovka vypadala. Říkám si, v čem může být třídrážková převodovka výhodnější před pětidrážkovou? [JB] 02.10.2014 |
| Jo a ta hlavní hřídel 12z nebo pak 10z a s volným kolem 21z. [k] 02.10.2014 |
| Měl bych sadu čtyř posuvných kol 14z,15z,16z,17z a jednu předlohovou hřídel a potřeboval bych hlavní hřídel,kolo s drážkovanou hřídelí 17z a volné kolo 19z.Směnil bych. [k] 02.10.2014 |
| prevodovka [jumbo] 02.10.2014 |
| prevodovka T575 [jumbo] 02.10.2014 |
| Prevodovka T575 [jumbo] 02.10.2014 |
| mam dotaz na znalce libenaku:jak vypadal vyrobni štitek,byl v angličtine?byl vyroben v zavode 9kvetna? [martin101] 30.12.2013 |
| Dotaz na znalce motorů Jawa 250 / 350 typ 575 a 579. Mají tyto motory konstrukčně odlišnou převodovku od sériových motocyklů? [JB] 10.12.2013 |
| Před pár měsíci na bazoši se jeden celý motor prodal také za tuto cenu. Kamarád dal jeden do inzerce (koupil ho za 2 tisíce) a nabídl mu nejvíc nějaký pán ze Slovenska, tuším že prodal za 26, netvrdím tím, že by jsi nedostal více, ale můžeš jej třebas dostat i zadarmo. [Pavel] 26.02.2013 |
| Za 25t kúpiš len valec,ak ti ho niekto predá.Original a nie prevrtaná 250. [jumbo] 26.02.2013 |
| Posledních pár co jsem potkal šly před renovací kolem 25t. [Pavel] 26.02.2013 |
| crnd.kuvat.fi/kuvat/Jawasakkiajot+2012/4 25.JPG [Jawasakkiajot] 17.07.2012 |
| Filterbox byl na dvě vložky z Fiat 600D, které byla na komoře z bočních stran. Celé pak včetně trubek rámu překryté koženkou. [olin ] 16.05.2012 |
| Tá hlava vyzerá ako keby bola posadená na 579 valec.Zadné koleso vyzerá,že je z libeňáka,filter box je tiež divný a chýba plachtička. [jumbo] 18.10.2011 |
| na prodej ne [Monty] 17.10.2011 |
| A mátě něco na tento typ stoje Monty??? [Tom] 17.10.2011 |
| Motor S-575 foto 1-6 [Masa jämsä Finland] 17.10.2011 |
| Dražil,ale nevyhrál. [Monty] 17.10.2011 |
| Monty pokud si dobře pamatuji na aukru jste vydražil před lety originální nádrž [Tom] 17.10.2011 |
| Tak to je ale třipade, což už je přeci jen zajímavější. [Pavel] 17.10.2011 |
| 75mm zdvih a 77mm vrtání [Tom] 17.10.2011 |
| Máte krátkozdvihovej motor s vrtáním 70 a zdvihem 64 mm? Nebo "Švéda" ? [Monty] 16.10.2011 |
| pěkný ta poslední serie fotek..mám ten motor ale kde sehnat zbytek [Tom] 16.10.2011 |
| foto 6 [martin101] 15.10.2011 |
| foto 5 [martin101] 15.10.2011 |
| foto 4 [martin101] 15.10.2011 |
| foto 3 [martin101] 15.10.2011 |
| foto 2 [martin101] 15.10.2011 |
| jeste jednou foto z finska [martin101] 15.10.2011 |
| Foto 1-5 Jawa S-554 Six Days Kotka Finland [Masa jämsä Finland] 29.09.2011 |
| foto 5 [martin101] 26.09.2011 |
| foto 4 [martin101] 26.09.2011 |
| FOTO 3 [martin101] 26.09.2011 |
| foto 2 [martin101] 26.09.2011 |
| par fotek z finska [martin101] 26.09.2011 |
| byl jsem na sestideni ve finsku a dve jawy tam byly k videni.obe maji predni blatnik z motokrosu.mam nejake fotky tak je sem dam.martin [martin101] 18.08.2011 |
| I'm looking for a CZ TYP 984 complete connecting rod including bearing and pin. [Masa Finland] [Masa jämsä Finland] 12.08.2011 |
| I'm looking for a CZ TYP 984 complete connecting rod including bearing and pin. [Masa Finland] 24.06.2011 |
| Masa - pls contact Bo from Stockholm, he has some NOS spares for 984 his mail is bo.almgren (at)
glocalnet (dot) net Good luck [JzK] 27.04.2010 |
| Hello Masa Jamsa , Thank You for updating these nice activity JAWA's enthusiast in Your nice
country . Please keep on ! [Martin Samson] 09.04.2010 |
| komentař je pro Radka o motocyklu z roku 1974 [Martin] 20.03.2010 |
| Když to už chcete komentovat tak cena na motocykl který se zúčastnil šestidenní je až 200 000 Kč u
nás. A mimochodem to neni Libeňák ale TRUBKA [Martin] 20.03.2010 |
| Dnes ho někdo prodává na i-veteran. [ls-11] 11.01.2009 |
| Prosím o radu jaké byly používány tachometry na Libeňácích na počátku výroby. Mám tam z kývačky a
četl jsem že by tam měl být s denním počítadlem (VDO, Lucas??), případně jestli by ho někdo
nenafotil. Děkuji. [jaw] 11.01.2009 |
| Jaký používáte benzin a jaký typ oleje a v jakém poměru je vhodný pro tyto motory. Děkuji [Václav] 10.01.2009 |
| Znalci, podle čeho se řídilo, zda S 575 (579) měly pod sedlem plachtu, nebo plech? [Honza l] 13.08.2008 |
| S-575 with a CZ frame [Masa Jämsä Finland] 19.06.2008 |
| S-575 Jawas from the same meeting [Masa Jämsä Finland] 19.06.2008 |
| Six Days lineup from a Jawa meeting in Finland [Masa Jämsä Finland] 19.06.2008 |
| No pěkná diskuze,ale přesto - nemá nikdo obrázek stroje,který jel šestidenní v roce 1964?Jinak ten
přední blatník podle mne je blatníkem z J-250 typ 579/01 nebo J 350 typ 575/01 -podle Dodatku
seznamu náhradních dílů - vydáno Jawa r.1964.Tak se mi jako domácí výroba nezdá .Bylo by přece jen
lepší porovnávat z obrázku.Přeji všem pěkný den. [modrýpérák] 17.06.2008 |
| Aha,nesežral jsem teda všechnu moudrost,ale děkuju za potvrzení mého hodnocení. [Monty] 13.06.2008 |
| Monty,máš pravdu,že je to skládanka,ale těch je ve Švédsku plno a to světlo bych chápal tak,že na
těch motocyklech běžně jezdí,ale s tím naším světlem z Pionýra by asi večer dojeli nanejvýš do
škarpy.Pokud se týká toho předního blatníku,tak některé poslední kombajny je tak měli. [v.] 12.06.2008 |
| Dovolím si to trošku rozebrat - přední světlo traktor(asi)na soutěžní Jawě vždy plechová maska,a
světlo jako Pionýr,samozřejmě tachometr. Rám je jednoduchý(že by Švéd? těch je na severu
dost) pokud měla Jawa takovéto výfuky,a zástěru,byl rám dole pod motorem rozdvojený,a dvojitý až
dozadu. Přední vidlice seriová(soutěžní má dlouhou osu kola,specielní kluzáky a koženkové
kryty nosných trubek. Přední blatník musí pérovat s kolem ,tento je domácí tvorba.
Dál snad nemusím pokračovat,pane V. nedodáte něco? [Monty] 12.06.2008 |
| Chlapi má někdo jiný obrázek stroje,který by měl název "S575 Jawa Six Days 1964 ", tedy
měl by to být obrázek origo soutěžní Jawy , aby se to lépe porovnalo .Já ho bohužel nemám , tak snad
se někdo najde... [modrýpérák] 12.06.2008 |
| No to je hnusnej bastl- co našel,to tam našrouboval,s origo soutěžní Jawou to nemá nic společnýho [Monty] 06.06.2008 |
| S575 Jawa Six Days 1964 [Masa Jämsä Finland] 06.06.2008 |
| Monty> nevim jak v motokrosu, ale v enduru se opravdu vozily zpet, nasledne rozebiraly a
zkoumaly. Na dalsi trening uz vetsinou neslouzily, pokud byl novejsi model, ale v 99% pripadu sly
bud do Dukly, RH nebo nejakeho SVS a jela se na nich nejaka nizsi soutez. Nejsmutnejsti bylo to, ze
kdyz se napr valec vyrazoval, tak byl umyslne znicen rezacim horakem, aby ho nemohl ziskat
soukromnik a prebroust + pouzit. [Pája] 30.05.2008 |
| pane -jakmac- byl jste vůbec někdy na nějaké šestidenní? znáte nějaké jezdce ,mechaniky či jiné lidi
kteří se v soutěžním nebo motokrosovém sportu pohybovali? víte vůbec o čem mluvíte?jste absolutně
mimo obraz,pište raději blboviny do blesku. [jan mátl] 30.05.2008 |
| Co to je za blábol? Motorky se tam přece normálně vyvážely,jednak vojenský verze,a jednak soutěžní
speciály.Ty,na kterých jezdili reprezentanti se vždy vozily i domů,vždyt na čem by příští rok
trénovali? [Monty] 29.05.2008 |
| Jiřík.o tom se přece nahlas nemluví že tam ty motorky zustávali.Tady má přece každý zaručený
originál co jel six days. JakMac [jakmac] 29.05.2008 |
| Question for Masa: I would like to ask sth about their history, don`t you know how did Jawas appear
in Finland? Wish you nice summer season and thank you for nice pics of these rare bikes. [JzK] 29.05.2008 |
| Takhle to vypadá, podle toho posledního obrázku, že tam před lety emigrovalo naše družstvo ze
"šestidenní", nebo tam propili své stroje. [jirik] 29.05.2008 |
| Škoda že nám musí tento motocykl představovat až z Finska, nebo ne? [Jakub] 14.05.2008 |
| Jawas ready for the summer classic enduro season. [Masa Jämsä Finland] 27.04.2008 |
| Jawa TYP S554 where both cylinders give sparks simultaneously. [Masa Jämsä Finland] 27.04.2008 |
| Greetings to Finland. Thank you very much for photos and cooperation with this sever.
Štěpán Sukup [Jawasystem] 27.03.2008 |
| Někteří z Vás pánové umíte Anglicky. Bylo by určitě vhodné poslat kolegům z Finska pozdrav a
vyslovit uznání. [Honza l] 26.03.2008 |
| Ice racing spikes. [Masa Jämsä Finland] 24.03.2008 |
| Jawas cooling down. [Masa Jämsä Finland] 24.03.2008 |
| Easter ice racing. [Masa Jämsä Finland] 24.03.2008 |
| Jawa Six Days 579 restored. [Masa Jämsä Finland] 22.02.2008 |
| Jawa S-575 engine block. [Masa Jämsä Finland] 09.02.2008 |
| S-575 cylinder and cylinder head. [Masa Jämsä Finland] 09.02.2008 |
| Exhaust pipes of a high pipe S-575. [Masa Jämsä Finland] 09.02.2008 |
| The original carburetor for the S-575, Jikov 2932SZ. [Masa Jämsä Finland] 08.02.2008 |
| The same Jawa S-575. Picture of the engine. [Masa Jämsä Finland] 08.02.2008 |
| Jawa S-575 Cross frame Built in the 60s by the importer of Jawas in Finland. Bike is
in original condition. [ Masa Jämsä Finland] 08.02.2008 |
| Ne nak, mus tak jak pise Tom, korek se musi povarit!! Je to stejny, jako kdyz se korkujou lamely. [Paja] 18.01.2008 |
| dík moc, nák to tam zkusim naprat, snad to bude vpohodě [kraus] 16.01.2008 |
| Dělá se to tak že si vezmeš větší průměr korku než potřebuješ ucpat tu dírů...řádově o 30-40% a pak
ten korek rozvaříš. Tim změkne a pak do dáš do děr. Po vyschnutí tam bude pevně držet... pak ořízneš
boky na požadovanej tvar. Pak se doporučuje ješě ty konce korku co koukaj zalakovat.. Další
řešení v dnešení době moderních lepidel to nějakym zalepit, ale s tim zkušenost nemám. To co sem
popsal nahoře je dobovej posutup. Tom [Tomáš] 16.01.2008 |
| Pokud se otvory ucpou korkem, tak neni sance aby vypadl. Pokud by presto vypadl, tak nijak neuskodi
oproti napr Al. vicku. [Paja] 16.01.2008 |
| když sem ten motor rozebral, tak ty otvory ucpaný byly, a eště sou tam po obvodu skříně tři díry pro
usazení podkovy, ale de mi právě o správnej postup jak tam ten korek dát aby nevylít [kraus] 16.01.2008 |
| Výsledný efekt uzavření vyvažovacích otvorů na klice má u tohoto motoru tak malý nárust výkonu ,že
se to nevyplatí dělat. Ani fabrika to nedělala. Jinak to musí být ,čím jak nejlehčí materiál , aby
nenarušil vyvážení. Korek , hliníková víčka , atd., hrozí zde však i možnost vypadnutí při
neodborném zablindování. [olda] 16.01.2008 |
| jo,tak to je hodně podobný tomu motoru co ted dávám dohromady, sání mam 32mm, na hlavě, válci je 353
a na blocích s353. moh by mi rovnou někdo poradit čim a jak mam ucpat vyvažovací otvory v klice? dík [kraus] 16.01.2008 |
| Motory do prvních typů 250/553 měly ještě malou hlavu s označením 353. Průměr sání 30mm. Můžete mi
to potvrdit či vyvrátit.A patří tenhle motor do 250/553 ? [Libor L.] 13.01.2008 |
| Moc pěkné téma se nám zvrhlo někam jinam.ŠKODA !!! [Libor L.] 07.01.2008 |
| Ja myslim ze by mozna stacilo aby administrator teto stranky (JB?) proste smazaval prispevky tech
prostodussich a intelektove mene disponovanych jedincu kteri se zde obcas vyskytuji a jen urazeji.
Me se to treba osobne vubec nedotyka, ale jelikoz jejich prispevky maji nulovou hodnotu a casto jsou
jeste motivovany temi horsimi vlastnostmi kterymi Cesi bohuzel tak oplyvaji, tak bych je nemilosrdne
mazal! Vpodstate to tak funguje na vsech verejnych strankach, at uz jsou to periodika, nebo odborne
diskuzni stranky. Vsude se umazavaji hlouposti, urazky anebo veci nesouvisejici s obsahem stranek.
Mozna i ja sem pisu neco co s tim tady nesouvisi, v tom pripade prosim o nemilosrdnost a okamzitou
exekuci rukou administratora :) [Radek] 07.01.2008 |
| Vážení diskutující. Jsem také velice rád za plodnou diskusi, ve které se mohu dozvědět plno
nových věcí. Jen se prosím nenechte vyprovokovat k radikálním krokům a závěrům od lidí,
kteří, využívajíc zdejší anonymity, se snaží jinak prodnou diskusi rozdrobit. Vemte
prosím na vědomí tyto mé rady: 1.) Doporučuji tedy témata příliš nerozvádět a spíše zvažte, zda
nezaložit nové. 2.) Zaregistrujte se a využívejte jedinečnosti vašeho registrovaného jména a s
anonymi se nebavte. Nebojte se registrace, registrace neznamená povinnost zveřejnit
jakékoli osobní údaje a to ani e-mail. Ten slouží jen pro účel prvotní registrace a jinak
není nikce zvežejněn. Kdo nemá e-mail, může se s registrací obrátit přímo na mou osobu. [JB] 07.01.2008 |
| Radku nejsi ty ten zurnalista Radek Navratil co zplodil ten uzasny clanek o Calife do Mlade fronty?
Kazdopadne mi prijde ze si trochu mimo a honis si tu akorat triko co uz sis koupil z ebaye, nic
proti, ale koho to zajima do dotazu to vetsinou zadne svetlo nevnasi, jeden mluvi o voze a ty tam
cpes brozuru o koze. PFko mas taky originalni ctrl+C a ctrl+V dneska nikoho neohromis.
Pokud mas nejake nejasnosti s ebayem ze by si lidi navzajem sroubovaly ceny tak to res s ebayem tady
places nad spatnym hrobem, jejich politika a potirani nekalosti funguje dost dobre. [zvz.] 07.01.2008 |
| :)))) Taky koncim, tahle plodna diskuze byla fajn...zminku z Osy (pocitam ze je to stejne nejaka
legrace) beru s odstupem protoze je to castecne nesmysl a navic ja manualy a fotky ktere tady
zverejnuju taky vlastnim a skenuju, pripadne davam odkazy odkud to je...to vse zadarmo...taky jsem
se dozvedel ze mam mozna neorigo blatnik na jedne ze svych motorek, takze si jdu koupit pro jistotu
jeste za sest tisic ten original, aby me nikdo znovu neodhalil:))....krome toho jsem rad ze ceny
ceskych motorek jdou nahoru, i kdyz mi to pripada moc i ve srovnani se zahranicim - myslel jsem
doted ze ceny Jaw tlaci nahoru jen Cesi, ale kdovi....krome toho neberu Ebay za bernou minci,
protoze prihazujici jsou casto domluveni s prodavajicim a nekdy si tak jen umele tvori trh - to je
muj postreh z nekolika let nakupovani na Ebayi....presne tak to bylo prede dvema lety s jednou Jawou
500 OHC, kdy jsem dodatecne zjistil ze kupec je podivne propojeny s prodejcem, ktery si ji jen mozna
potreboval ucetne "ohodnotit" pres Ebay, treba jen proto ze ji mel nekde v
ucetnictvi...taky jsem se jeste chtel zeptat nekoho fundovanejsiho kolik tech Laureatu bylo celkem
vlastne vyrobeno - slysel jsem numera od 6 tis do 8 tis kusu, ale to uz se asi tady
nedozvim...kazdopadne diky za prispevky :) [Radek] 07.01.2008 |
| Tak Radku a Oldo,já končím diskusi z mé strany,pokud budete mít nějaké dotazy,tak se obraťte přímo
na mně,pokud budu vědět,RÁD VÁM PORADÍM,ale do malicherností,které začínají se plést nehodlám. [zdraví v.] 07.01.2008 |
| V mém příspěvku mělo být poslední slovo NEslušnost - samozřejmě. Jinak modrý péráku ta diskuse je
určitě dobrá pro toho, koho tyto stroje zajímají a přestože pan v. je občas arogantní jeho znalosti
je třeba ocenit. [Honza l] 07.01.2008 |
| Jedno male upozorneni, vlozenim fotografii z eBaye a jinych serveru bez svoleni autora a
prislusnych serveru se dopoustite internetove kriminality a poruseni autorskeho zakona, pokud
autorska prava nevlastnite vkladejte odkazy, preci si o nas zbytek sveta nemusi stale myslet ze
obecne platne zakony u nas nic neznamenaji, omlouvam se je to mimo diskusi, ale je to aktualni ze p.
Radku, to co nakoupite tak preskenujte nebo ofotte a jste razem autor, ale na strankach eBaye je
vyslovene napsano ze s fotografiemi se bez jejich nebo autorova souhlasu manipulovat nesmi, to co
sem vlozil pan v. je take jaksi nedovolene, staci odkaz a vsichni se radi podivaji, bez porusovani
zakonu. [osa] 07.01.2008 |
| Vážení přátelé , diskuze která se rozvinula je těžkopádná a praktidcky nepřináší nic nového jen
každý jeden obhajuje svůj názor a náhled.Myslím však , že je to zbytečné . Kupte si kalendář
JAWA pro letošní rok , dejte si k tomu panáka slivovice a po shlédnutí všech měsíců Vám bude
dokonale jasno , jak co do vzhledu mnotocyklů , tak co do jejich pojmenování , zařazení ,
technických dat - prostě vše v jednom jediném kalendáři . No to je bomba . Pak veškeré diskuze jsou
ztrátou času . Věřte , vše je v tom kalendáři..... [modrýpérák] 07.01.2008 |
| Musím se zastat Lukáše. Nic neslušného nenapsal. Ta diskuse začala normálně, s tím, že Olda
vzpomínal a Radek nahlas uvažoval, ale nikdo z nich nemachroval. A na to jim pan v. napsal, že jsou
to bláboly. Tohle já nepovažuji za slušnost. [Honza l] 07.01.2008 |
| Nevím proč se Vám moje odpověď jeví jako neslušná. Nemyslel jsem ji jako urážku a proto jsem tam na
odlehčení udělal toho smajlíka. Jinak co se týče výsledku dražby, přiznávám jse, že jsem trochu
zaspal. Co se týče ceny za jakou byl motocykl vydražen, jsem i já mírně překvapen. Radkův odhad se
mi sice zdál nízký ( já tipoval 3-4.000 Euro )ale že se cena vyšplhá přes 5.000 Euro tomu bych
nevěřil. Co se týká obecně těchto motocyklů, tak můj názor je, že jich v naší vlasti jezdí asi
trojnásobek co jich kdy JAWA vyrobila a všechny jsou " zaručeně originální " [Lukáš] 07.01.2008 |
| Pan V. pochopil a dobře udělal,že zde umístnil výsledek dražby.Proč jsi to neudělal Ty Lukáši
:-),když jsi toto téma založil. Jinak panu v. moc děkuji za jeho přínosné příspěvky a doufám že se
nenechá otrávit a zůstane nadále aktivním přispěvatelem na těchto stránkách. [Libor L.] 07.01.2008 |
| Reagovat na dnešní odpovědi do diskuse nehodlám,protože nemají nic společného se slušností.Radkova
je samozřejmě správná.Diskuse se rozrostla o motokros,připojily se do ní i zahraniční majitelé,tak
nevím,proč by měli odpovědi,neb zveřejnění konečné dražby někomu vadit. [v.] 07.01.2008 |
| Pan V. zrejme nepochopil ze prave o tomto motocyklu tu jiz nejaky ten den hovorime. [radecek] 07.01.2008 |
| Mimochodem tahle Jawa 250 ktera se udajne zucastnila sestidenni za Anglii v roce 74, se asi pred
rokem prodala za 3500 liber, takze 5000 EUR za Libenaka mi pripada dost. [Radek] 07.01.2008 |
| No aspon vime kolik si ted v Evrope ceni nase Jawy:) Mimochodem ja jsem prodavajicimu napsal
zdvorily dopis at mi rekne kde presne se motorka nachazi, jestli ma jeste nejaka fota, co vi o
historii atd. Neodpovedel, proto jsem se aukce nezucastnil, myslim ze ten Nemec nebyl clovek na
urovni, treba ta Jawa prijde do lepsich rukou :) [Radek] 07.01.2008 |
| Tak teď nevím pane V jestli si ze mně netropíte legraci. Dražbou tohoto motocyklu jsem otevřel toto
téma :-) [Lukáš] 06.01.2008 |
| Tak tady Vám posílám dražbu Jawy 554,je to motocykl před renovací,vypadá kompletní a putuje do
Španělska. [v.] 06.01.2008 |
| Presne ta, psal jsem o prednich blatnicich...mimochodem, prave jsem se dodival na film "On Any
Sunday" a vsem ktere zajimaji stare terenni motorky ho vrele doporucuju, je z roku 1971 a je
to vpodstate cele jen dokument o vsech moznych motocyklovych zavodech z z te doby, prevazne v USA,
ale je tam i cast venovana sestidenni ve Spanelsku...krome Steve McQueena se tam take obcas mihnou
motokrosove CZety a sestidenni Jawy :)....dokonce to bylo nominovano na Oskara v roce 72 za nejlepsi
dokument... Ten film je tak dobry ze to sem musim napsat...spousta lidi na zapade si mysli ze je to
nejlepsi film o motorkach vubec... [Radek] 05.01.2008 |
| Presne ta, psal jsem o prednich blatnicich...mimochodem, prave jsem se dodival na film "On Any
Sunday" a vsem ktere zajimaji stare terenni motorky ho vrele doporucuju, je z roku 1971 a je
to vpodstate cele jen dokument o vsech moznych motocyklovych zavodech z z te doby, prevazne v USA,
ale je tam i cast venovana sestidenni ve Spanelsku...krome Steve McQueena se tam take obcas mihnou
motokrosove CZety a sestidenni Jawy :)....dokonce to bylo nominovano na Oskara v roce 72 za nejlepsi
dokument... Ten film je tak dobry ze to sem musim napsat... [Radek] 05.01.2008 |
| Radku světla nemají originál,ale ty blatníky,doufám že myslíš ty přední,ty se používali na
motokrosové motocykly a ke konci výroby těchto motocyklů pro snížení váhy i na soutěžních 575 a579. [v.] 05.01.2008 |
| pane V. Jarda Pacal mi vcera volal - zrejme po tom co jste s nim mluvil, ta Jawa s pantem na zadnim
blatniku u nej neni, takze je u nekoho jineho, nicmene az ji vyfotim tak to sem prilepim...Finove
dole se chlubi ze stavi Jawu 579 a ptaji se jestli v CR je hodne S 579, ze ve Finsku maji typy s tim
oznacenim dole...k tem motorkam dole jsem uz odepisoval ze jsou hezky ale asi nemaji origo svetla a
blatniky. [Radek] 05.01.2008 |
| A Jawa TYP S-579 project in progress. Are there a lot of TYP S-575 Jawas in Czech? We've
got engines in Finland with TYP markings S-575, NS-575, NT-575 and P-350. [Masa Jämsä Finland] 04.01.2008 |
| Tak se nám ta diskuse docela rozeběhla,je výborné,že nikdo nikoho nehodlá osočovat ale pouze si
sdělovat názory,je vidět,že do diskuse vstupují i zahraniční majitelé našich soutěžních JAWIČEK,ale
bylo by dobré,kdyby to ještě někdo přeložil do češtiny.Zajímavé je,jak všichni vyřadily originál
tovární světlomety a nahradily je většími.Zřejmě dle jejich předpisů.Další zajímavost je jak mají
řešen stojan u 575 t.j.Evropana.Ale v každém případě vypadají,že jsou hrdi na svůj motocykl. [v.] 04.01.2008 |
| Jawas after finishing. Takalo on the left, S554 Nieminen in the middle, S575
Lahtinen on the right, S575 [Masa Jämsä Finland] 04.01.2008 |
| A picture of a Jawa Six Days frame. [Masa Jämsä Finland] 04.01.2008 |
| A couple of Jawa bikes after an enduro race. [Masa Jämsä Finland] 04.01.2008 |
| Olavi Hokkanen, a motocross and enduro rider who rode a Jawa in 50s and 60s. [Masa Jämsä Finland] 04.01.2008 |
| Pan v. jezdil oblastní a krajský přebor,nikdy se nechlubil tím,že jezdil republiku neb 6D,vr.62
jezdil krajský přebor na silnici takže výsledky můžete vidět v podobě plaket a diplomů u něho
doma.Jinak samozřejmě jezdil kdejaké orientační a zimní soutěže.Prestže jezdil jako soukromník,tak
měl Svazarmovský motocykl z Benešova a z Brodcůn/Sáz.Protože jej znám velmi dobře,vím o koho jde a
vždy se snažil pomoci alespoň radou mladším.Výsledky KP a oblasti nevím,ty ale nebyly nikde v tisku
publikovány,ale naleznete jej v starých startovních listinách.Jezdiltřídu 175 a později 250. [jiří] 04.01.2008 |
| Pane Vl. díky za zprávu o Vlastimilu Válkovi.Byl to skvělý člověk a vynikající terenář. Naposledy
jsem s nim byl jak jezdil na " Jawě - banánu." Pak jsem o něm samozřejmě slyšel, ale to,
že není mezi nám tak to jsem se dozvěděl nyní. Asi je pravda to co říkají Pražáci , že republika
končí u Kolína. Nic ale ve zlém. [Olda.] 04.01.2008 |
| Kdepak Válek ale tím soutěžním jezdcem je v tomto případě p. Vl. Zemánek který má velké zkušenosti s
renovacemi veteránů. Zajimalo by mě ale v jaké publikaci je uvedený jako soutěžní jezdec popřípadě
jeho výsledky ze závodů. [rostislav] 04.01.2008 |
| Radku,chtěl jsem Ti pouze pomoct odbornou a fundovanou radou,ale vidím že stále obhajuješ něco co
nemůžeš podložit,tím Tě samozřejmě nechci ani napadat ani urážet,toho jsem dalek,ale pokud ten
motokros je po panu Kej... tak upřímnou soustrast Jinak Oldovi Vlastimil Válek již bohužel několik
let tu s námi není.Já jsem bývalý soutěžák. [v.] 04.01.2008 |
| Radku, jaké máš čísla rámu a motoru? [z] 04.01.2008 |
| Panstvo, smekám před vašimi znalostmi i navýsost kultivovanou diskusí o výrobních nuancích. Chtěl
bych zmínit jedinou, avšak podstatnou zkušenost. Všechny zde diskutované motocykly jezdily v
maximálním nasazení, tudíž je nabíledni, že často poškozené díly se zkrátka měnily za to, co zrovna
bylo po ruce aniž by někdo řešil prolisy na odrazku. Nejednalo se snad o "sportovní
náčiní"? [JzK] 04.01.2008 |
| Jen abych to ze sve strany ukoncil - ptal jsem se jeste jednoho sberatele tady z Prahy ktery
mimochodem privezl do Cech nekolik tech Svedu a Monarku vloni (a ma udajne nejvetsi sbirku terennich
ES) a ten mi rikal ze se na motokrosove laureaty davaly blatniky bez prolisu a bez odrazky, ten muj
vypada asi tak jako ten na prilozenem obrazku...take jsem videl par souteznich peraku ktere mely ten
puvodni pant na zadnim blatniku. Na internetu je dost fotek, napriklad na czechpoint.net pod
misc.Bikes.Riders (to samozrejme nemusi byt original)...je tam krome jineho fotka Sveda (od Sveda :)
se stejnym sedlem jako mam ja...a k tomu soutezaku s pantem muzu rici jen to ze jsem to koupil primo
od Svazarmu, jeste to melo bombu se stlacenym vzduchem v kastliku a ten pant tam vypadal naprosto
original, byla to proste stara omlacena Jawa s puvodnimi linkami a lakem a rozhodne nevypadala ze by
ji nekdo rezal pilou a daval tam neco navic...naprosto nerenovovana i s ohnutym ramem a riditky...az
se dostanu k p. Pacalovi u ktereho skoncila, tak ji nafotim. [Radek] 04.01.2008 |
| Pane V Vaše iniciály mne navedly na myšlenku, zda nejste legenda československého motocrossu pan
Vlasta Válek. Pokud ano , tak Vám vzdávám hold. Byl jste mým vzorem. Také jste nás trénoval
na soustředěních ve Vimperku o kterém jsem se zmínil ve spodním článku. Nejsem od Prahy, takže jsem
o Vás dlouho neslyšel. Pokud se Vás něco v mých článcích osobně dotklo tak se omlouvám. Díky. [Olda] 03.01.2008 |
| Musím ještě reagovat na pana V a chtěl bych mu vysvětlit, že takto vypadal Libeňák,který v roce
1962 dostal Svazarm z Jawy. Samozřejmě vím, že tovární jezdci měli tyto motocykly udělány jinak. Pak
jsem měl Evropana, ale s podčtvercovým motorem 250ccm po Josefu Chárovi, a ten vypadal taky
jinak než produkční dlouhozdvihový Evropan 250 ccm. Jinak v žádném případě neberu panu V jeho
vědomosti. Možná , že jsme i někdy spolu závodili - nevím. Možná jsme spolu třebas byli na týdenním
celostátním soustředění mladých jezdců ve Vimperku. Ale to už na Čízach. Je už to hodně dávno,
snad 40 let. Zůstaly jen vzpomínky a jedna crossová Zetka v garáží. [Olda.] 03.01.2008 |
| Tak Radku,nikdy na žádném soutěžním motocyklu už od péráka nebyl blatník s pantem,to je 100% protože
než by jsi dojel souťež,ty krajské a oblasti jsme jezdily tak okolo 150 km většinou v terénu,tak by
jsi ten blatník zcela určitě ztratil.Na všech soutěžákách byly proto blatníky zvednuté natolik,aby
se dalo kolo co nejrychleji vyjmout bez velkého šroubování.A u motokrosu byly blatníky ještě vyšší a
kračí vzhledem k tomu,že se skákali i lavice/schody dolů/ a při prudkých výjezdech by to také
překáželo.To jenom na vysvětlení. [v.] 03.01.2008 |
| Tak už se nehádejte,blatník (a pár dalších věcí)sice není originál,ale to neva,má to hezkou
barvu,linky..A někomu se to takhle může třeba i líbit..Jo,holt platí ,že jaký si to kdo udělá,takový
to má:-).S panem V.bych moc nepolemizoval,má toho doma víc,než jste všichni co se tu hádáte
tušili,že vůbec jezdilo.A k těm dírám v blatníku-jsou na čísla,to je bez diskuze.K motocyklu
koupenému v Mototechně-tzn s normálním techničákem -začátkem šedesátých let by jste je
dostali,stejně tak jako zadní číslovou tabulku.. [David.1] 03.01.2008 |
| Diky moc, fotky jsou zretelny...ja jsem se na ten blatnik dival a priznam se ze vypada jako ze neni
nepuvodni, udajne na te motorce v roce 59 uz byl, neni mozne ze prvni modely mely blatnik hlubsi a
delsi a bez svu? Napriklad na te soutezni ktera byla taky z roku 59 byl blatnik s odrazkou, svem a
za sedlem byl zlomeny a na pantech, aby se dalo rychle menit zadni kolo, takze tech blatniku muselo
byt vice verzi...diky. [Radek] 03.01.2008 |
| 3 obrázek a dobře si všimni Radku těch zadních teleskopů a hlavně blatníku a podsedlových plechů a
startovních tabulek,jsou pouze stříkané.Zároveň si všimni jak je přidělaný oblouk za sedlem,byl vždy
nýtovaný 6 nýtem a k blatníku byl přivařený.Toliko k tomuto motokrosovému motocyklu 557.Zároveň bych
chtěl vzkázat Oldovi,že jej nikdo a v mém případě nenapadá,jen se snažím objektivně a na základě
psaných a focených faktů dopomoci mladším k originalitě těchto zajisté zajímavých s dobrou historií
motocyklů a je jedno,jestli jej sedlal nějaký borec,nebo zda jezdil krajský přebor. [v.] 03.01.2008 |
| 2 obrázek [v.] 03.01.2008 |
| Tak zkusím 1 obrázek,je to focený nakonec foťákem,neb scener kleknul a tak to snad bude přijatelné? [v.] 03.01.2008 |
| Radku,tak ten zadní blatník není 100% originál,ten první originál měl uprostřed žebro jako na
Laureátu,mel vymáčknutou odrazku ale neprostřiženou-obdobně to má vzadu švéd.Jinak mám na ten
blatník tovární výkres.Snažím se sem dostat tovární fotografie,ale musím počkat až přijde
synátor,nade mnou chvílemi ten počítač vítězí. [v.] 03.01.2008 |
| Nejak se ten obrazek spatne nacita... [Radek] 03.01.2008 |
| Diky, ja si zrovna dneska sel ten blatnik nafotit - takhle mel vypadat v roce 59, je pravda ze na
tech prospektech z 60. let vypadaji kratsi. [Radek] 03.01.2008 |
| Tak musím reagovat ještě na odpověď Oldy,Zadní teleskopy se na soutěžních i motokrosových Jawách
používali MP 23,to byly teleskopy z Palu Jablonec n/Nisou a MP 22 se začali používat až na
motocyklech 575,579,Evropan,a to již jsou motocykly které mají zadní kolo 18" a tyto se
montovali až v roce 1961 a to již klasické 557 jezdily jen v nižších soutěžích.Zrovna tak zadní
blatník skoro shodný s Laureátem se používal pouze u prvních typů kolem roku 1958 ale potom se
používal fabrycky daleko kratší a kulatější.Jak to bude možné,nechám přezkenovat originál tovární
fotografie a zveřejním Vám je zde.Tam si potom můžete udělat vlastní obraz jak na tom Váš motocykl
pokud se týká originality skutečně je.No a v neposlední řadě bych diskutoval s panem Oldou o tom,jak
si každý mohl nechat udělat něco dle svého přání v továrně.Já jsem byl zaměstnanec JAWY,měl jsem
1.výkonnostní třídu,ale v továrně se o koupi motocyklu s námi nikdo nebavil,vše se řešilo přes
Svazarm.Jiná situace byla u našich továrních jedců v motokrosu vzpomenu,Čížka,Cháru,Róna +
soutěžáci. [v.] 03.01.2008 |
| Nice, the one on the right looks more like ISDT, but then the front lamp and the mudguard may not be
original...these engines put in CZ frames certainly were not original...the whole discussion here
below is about finding not-original parts/items on original motorbikes. [Radek] 03.01.2008 |
| Here are a couple of Jawas (S575) after a classic enduro race in 2006. Engines are 1 cylinder 350cc.
In some links here earlier were few pictures of an S575 block that was shortened from the
clutch side. The engine has been used in a CZ frame where it won't fit unless it is shortened. [Masa] 02.01.2008 |
| Mně to sedlo taky přijde pouze prosezený. [MONTY] 02.01.2008 |
| Skoda jen ze ty fotky nejsou kvalitnejsi...kazdopadne diky za informace, ja si myslim ze to je
presne smyslem techto stranek...a letaky ze zahranici jsou obcas dobre, ja jsem tady napriklad
nekomu pred nedavnem diky prospektum vyvratil tvrzeni ze CZ Trail se v 70. letech delala jen v 175
ccm....nicmene i po tehle diskuzi si myslim ze mam ty motorky v puvodnim stavu, snad krome sporneho
sedla, ktere je u te vojenske spis jen prosezele...ale samozrejme se rad dozvim vice z prvni ruky -
konkretne od pana v. Diky. [Radek] 02.01.2008 |
| V kopci. [olda] 02.01.2008 |
| V depu. [olda] 02.01.2008 |
| Radku, nejsem historik ani sběratel těchto strojů, nechci tady zvedat vášně a v žádném případě
nechci hanit Tvůj stroj , tak jak mě tady někdo osočil. Pouze ze vzpomínek. V mých 17 létech , když
jsem měl již něco za sebou na padesátkách tak jsem dostal zapůjčeného Libeňáka, na kterém jsem
jezdil dva roky. Pro druhou sezonu jsem zkrátil zadní blatník , snížil molitan v sedle, upravil
doutníky , a přepletli jsme zadní kolo na 18 " ráfek ,protože barumka začala v tomto rozměru
dělat perfektní motocrossový dezén. Taky jsme museli zesílit rám pod uložením vidlice - při skocích
se natahoval. Taky jsme pracně zůžili nádrž. Byla pro mne moc široká. Určitě se provedly ještě jiné
úpravy, ale to si již nevzpomínám. Jsem děda a asi mám i sklerozu. Po těchto úpravách se na něm
celkem na tu dobu slušně jelo. Posílám dvě fotky, ale jsou katastrofální. Ofotil jsem to z
černobílých , malých fotek. [olda] 02.01.2008 |
| Radku,byl bych nerad,abych tady sdělením svých zkušeností rozpoutal nějakou debatu která by vedla k
vzájemnému osočování a myslení si,že ten druhý schválně říká něco,co by mělo tomu druhému hanit jeho
motocykly.Já těchto motocyklů soutěžních mám cca asi 35ks,mám i kompletní katalogovou dokumentaci a
v neposlední řadě i spoustu originál výkresů.Samozřejmě mám i Švéda a česko švédský Monark.Nemyslím
si proto,že bychom pravost jak má vypadat český motocykl museli hledat v letácích v USA nebo
NECKRMAN,ale stačí se porozhlédnout doma.Na motocyklech Laureát,Kombajn,Evropan jsem sám závodil asi
8 sezón,a navíc se motocyklama zabývám cca 55 let.Proto když vidím některé úvahy,takové které jsou
dávány jako příspěvek,tak se Vám snažím poradit.Je jedna zásada:To co Vám dá originál dokumentace
továrny+orig.fotografie,tak to je berná mince pokud má mít motocykl hodnotu,ne to co si někdo
myslí,neb se domnívá.Jinak ten Švéd je velice pěkný až na to sedlo,to takové nebylo.Když se třeba
poznáme,tak Ti ukážu spoustu těch originál motocyklů,které mají i kompletní výbavu pro 6D soutěž. [v.] 01.01.2008 |
| A abych nezapomnel...PF 2008!!! [Radek] 01.01.2008 |
| z roku 1962... [Radek] 01.01.2008 |
| Jeste neco pro srovnani...letak z Motokovu pro US market... [Radek] 01.01.2008 |
| Tuhle vojenskou jsem pred pulrokem koupil primo z dovozu ze Svedska (2007) kde byla repasovana
armadou a lezela ve skladu, lyze mam taky. Jediny co neni original je ta cervena barva na nadrzi. Ma
malou SPZetku vepredu a videl jsem i nejake starsi SPZetky ktere vypadaly jinak - asi to ve
Skandinavii mely v 60. letech taky trochu jinak, takze je proste mozne ze Jawa delala univerzalni
blatniky aby se daly pouzit do Svedska a Finska nebo kam se vsude vozily. K te motokrosove uz nevim
co dal rici - ja ji kupoval od jisteho p. Fr. Kejly ktery mel garaz plnou vencu a jezdil motocross
zacatkem 60.let a ta Jawa uz tenkrat takhle vypadala - rikal mi ze kazdy si tenkrat upravoval
blatniky, riditka, vyfuky...on si ji nechal jen udelat s dlouhym sedlem...cisla se malovaly nebo
prisroubovaly...taky krosovy laureaty nemely kastliky ale jen plechy a nektery pry jen hadry. [Radek] 01.01.2008 |
| K těm dírám na bocích předního blatníku. Moc se mi nezdá, že by byly k upevnění tehdejších SPZ,i
když možné by to snad (?)bylo. Na blatníku je 8 děr,tzn. 4 na každé straně - dvě v části před
tlumičemi a další 2 za tlumičemi,kde umístění SPZ je troch nelogické. Teď jen doměnky: -nemůže se
jednat o ňáké fixní body při výrobě nebo snad sloužily díry k dodatečné montáži prodloužení boků
předních blatníků ? Nebo je to jak píše Radek, že díry měly smysl pouze v provedení pro švédskou
armádu.Pokud ano, bylo by dobré zapátrat po dobovém fotu ze Švédska. [Libor L.] 01.01.2008 |
| Moc děkuji za informaci kolem šroubků na blatníku. [MONTY] 01.01.2008 |
| Pane " V " vzhledem k tomu že tuto 250 jsem měl novou, ve třech věcech nemáte
pravdu. Zadní blatník byl původně takový dlouhý ,ještě s prolisem na zapuštěnou odrazku / všichni
jsme ho však zkracovali / a číslové tabulky byly samozřejmě nastříkany na bočních prsech ale u 250
na zeleno a zadní tlumiče byly MP 22. Samozřejmě Radek nemá originální sedlo , nevím co je za kolo
vzadu, původně 19" [oldřich] 01.01.2008 |
| Ještě k tomu motokrosovému laureátu:Napíši tady pouze pár věcí,které nejsou totožné s
originálem.Sedlo,samozřejmě není originál,zadní blatník též není orig.zadní teleskopy se montovali S
23.krycí prsa byly ze 2 kusu a startovní tabulka na nich byla přímo nastříkaná a ne
přišroubovaná/byla vetšinou bílá/,řidítka byly stejné jako na soutěžáku s pevnými držáky na páčky a
v neposlední řadě zadní kolo bylo 19" s pláštěm S9.To nepíšu abych to Radkovi znechutil,ale
chci tím upozornit na některé české zaručené speciály,ale je to kamufláž.Ve Švýcarsku jsem narazil
na zaručeně originál péráka 35O s Libeňáckým jednohupem a ještě v barvě slonové kosti a 250 s
motorem z Laureáta i s velkou hlavou a zapuštěnými matkami výfuků - vše se zaručenou 100%
originalitou,to že něměli správné závodní středy kol a zadní blatník vcelku,to pomíjím a o
schránkách nemluvě.Dobře si můj známý naletěl a za dost EUR. [v.] 01.01.2008 |
| MONTY,ty otvory vpředu na předním blatníku byly na přišroubování SPZ-dělali se takové zvláštní a
byly vylisované.Montovali se v době,když byly zakázané klasické SPZ přišroubované nahoře na blatníku
a později se malovali přímo na blatník a nakonec se od předních SPZ upustilo úplně.Časový sled si
přesně nepamatuji.Ještě dodatek k předchozí připomínce spletl jsem nasazení 575 579 ty byly již v
roce 1962 v 61 jelo pouze pár ks. [v.] 01.01.2008 |
| Pane V.,k čemu byly tu otvory na boku předního blatníku? Prosím. [MONTY] 01.01.2008 |
| Motokrosové motocykly JAWA typ 557 byly vybaveny sedlem stejným jako je na soutěžní 553 i 554,na
těchto motocyklech jsem závodil a navíc jsem v JAWĚ pracoval.Odlišné sedlo bylo pouze na
EVROPANU,ale ten měl i jiný rám.Takže takové věci,že to během provozu někdo nikdy neupravoval jsou
liché !Jinak motocykly 575 a 579 jeli 6D masově až v roce 1963 kdy dosáhli velkého úspěchu hlavně ve
třídě do 350 ccm.K motokrosovým 557 existuje samozřejmě katalog ND a plno továrních
fotografii.Rozhodně neplatí to,že tam dali to co měli po ruce. [v.] 01.01.2008 |
| PS mluvim samozrejme o motokrosovych motorkach, ktere se tovarne upravovaly mnohem vic nez soutezni. [Radek] 01.01.2008 |
| Ale ja mam jedenapulsedlo ktere tam je original od roku 60 kdy si ho prvni majitel, ktery na motorce
jezdil, koupil primo v Jawe. Nemam zadne kalendare, ale mam doma puvodni motorky, takze se divat do
kalendare nepotrebuju. Navic jak jsem psal dole - ten Nemec ji nabizi jako model ze sestidenni, coz
nesedi, protoze v roce 61 se uz jezdila sestidenni na jednovalcich. [Radek] 01.01.2008 |
| Je vidět,že diskuse na téma tohoto motocyklu jsou opravdu pestré a jsou z říše teoretiků,kteří jenom
slyšely a možná viděli na fotografii.Jen příklad:na laureátu,neb Libeňáku potažmo Kombajnu,nebudu
uvádět výrobní označení bylo vždy sedlo stejné.Nějaké nesmysly že si mohl vybrat jaké chtěl je pouhý
blábol.Sedlo je dané konstrukcí a žádné jiné tam nepasuje/samozřejmě překurvit se dá všechno/.Jinak
motocykl na obrázku je v originál provedení typ 554,jezdily se na takovémto soutěže od roku 1958-62
a to na nich jezdily nejlepší soutěžáci a nejenom naši ale i Finové,Norové,Poláci,a mnoho dalších
zahraničních družstev o světovou trofej i stříbrnou vázu - a VYHRÁVALI.Kdyby jste si zakoupily
letošní kalendář JAWA,tak by se Vám roptýlily tyto zde některé uvedené VÝMYSLI. [v.] 01.01.2008 |
| Ja ty motocrossovy laureaty videl s jednosedlem i jedenapulsedlem, ten pan co jsem si ji od nej
koupil mi rikal ze si primo v Jawe vybral jednoapulsedlo, proste kazdej si tam daval co chtel...mel
jsem taky soutezni ze svazarmu (v roce 97 jsem ji koupil za patnact tisic), byly tam diry v
kastlikach, dokonce byla v kastliku bomba na stlacenej vzduch a vypadala jak kdyz jezdila souteze,
ale souteze udajne nikdy nejela, tak tezko dodatecne soudit ktera motorka kde jezdila....jinak co se
vyfuku tyce, tak nejvic rve ta motokrosova, min uz Sved a soutezak - to je jen muj subjektivni
postreh [Radek] 31.12.2007 |
| Na první pohled jako sériové, byly však zvednuté, u soutěžáka bylo na nich vybrání pro otevírání
bočních schránek. Cross vybrání neměl. Ale vnitřky byly určitě jinak dělané. Byly hlučnější než
sériové na kývačkách. [oldřich] 31.12.2007 |
| Oldo a výfuky tam byly tyhlen jakoby seriový a nebo trombony??? Díky Tom [Tomáš] 31.12.2007 |
| Radku , takovou crossovou 250 jsem dostal úplně novou od svazarmu . Jezdil jsem na ni dva roky, než
jsem přešel na podčtverec od Josefa Cháry. Byla to přesně tatáž motorka , co je na obrázku, akorát
sedlo bylo o něco kratší, není už origo. Pěkný motocykl. [Olda] 31.12.2007 |
| Je to soutěžní 350 tak zvaný jednohup. Písty ve válcích chodily souběžně. Jezdili na tom začátkem
šedesátých let také svazarmovští jezdci. [Olda] 31.12.2007 |
| Držák na švédský přední číslo je přece úplně jinej - napadá mně,co takhle ,kdyby do těch otvorů
patřilo přední boční SPZ (podobně,jako se malovalo na blatníky seriových kývaček kolem roku
1955-56?) Tahle motorka z EBAY muela někdy jezdit závody,má odřené boční schránky po montáži
startovních čísel a otvory po těchto startocních číslech. [MONTY] 31.12.2007 |
| Je mozny ze se vsechny Laureaty v sedesatych letech delaly s tim ze a priori pujdou svedske armade -
myslim ze nakonec jich bylo jen asi dva tri tisice do Svedska, ostatni se matiraly nacerveno a
zustaly tady. Kazdopadne ty pro armadu mely na prednim blatniku takovou malou znacku jakoby napric
blatniku - ja jim tam mam taky na svy svedsky 350. Ale to je jen vysvetleni ktery me ted napadlo,
urcite to nevim [Radek] 30.12.2007 |
| Mám takový dotaz. K čemu jsou ty díry po stranách předního blatníku - na každé straně jsou 4 (vidět
jsou pouze dvě).Na své 250/553 je mám také a setkal jsem se s tím i u jiných strojů typů 250/553 a
350/554. Doposud jsem se k žádné odpovědi nedopátral. [Libor L.] 30.12.2007 |
| No konkretne tuhle motorku nabizi ten Nemec jako Six Days, ale jedna se jen o "civilni"
verzi...zrejme to mela nejaka pohranicni policie jak pise. V roce 1961 kdy byla udajne vyrobena se
sestidenni jezdila uz na jednovalcovych 350 ccm. [Radek] 30.12.2007 |
| To Radek: prosim tě jak se pozná jestli je to soutěžní nebo ne?? mužeš sem dát nějaký rady. Tom [Tomáš] 30.12.2007 |
| Tak dik za upozorneni, ja jsem na nemeckem Ebayi koupil pred mesicem a pul tohohle motokrosovyho
Laureata (250 ccm) za 3700 EUR a stejnou cenu tam dali i nejaky Nemci, ale ja vyhral. Ale motorka
byla zrenovovana od byvaleho zavodnika z Vodochod a jako nova, tenhle "soutezni" laureat
je po nejake hranicni policii a mozna ze nema original motor. Muj odhad je 2 - 2.5 tisice EUR, mozna
si i prihodim :)) [Radek] 29.12.2007 |
| Dnes jsem našel ještě foto motoru. [Lukáš] 28.12.2007 |
| Ještě foto nádrže. [Lukáš] 27.12.2007 |
| Foto z druhé strany. [Lukáš] 27.12.2007 |
|
|