MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298815 příspěvků |7138 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 60 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní | Diskusní téma 22.2.2019 02:37  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím, na německém e-bay začala dražba této soutěžní JAWY 350 od 1 eura. Na kolik si tipnete, že vyšplhá konečná cena, nebo se dokonce někdo ze zda přítomných dražby zůčastní. Bylo by jistě velmi zajímavé, pokud by někdo z česka tento motocykl vydražil a podrobněji nám ho představil.    [Lukáš]   27.12.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den, Muzete me nekdo kontaktovat kdo vlastni 1960 Jawa 557 motokross. jak vypadalo zadni brzdove tahlo, uchyt sedla atd. diky    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2018
Odpověď  Dobrý den,nemá někdo foto předního a zadního brzdového bubnu na 575/01 Evropan motokros,případně z čeho byl upraven.Děkuji.    [Mad]   09.10.2014
Odpověď  zuby na hřídelích jsou širší, takže pevnější    [Monty]   02.10.2014
Odpověď  Děkuji velice za fotky té převodovky. Konečně vím, jak třídrážková převodovka vypadala. Říkám si, v čem může být třídrážková převodovka výhodnější před pětidrážkovou?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.10.2014
Odpověď  Jo a ta hlavní hřídel 12z nebo pak 10z a s volným kolem 21z.    [k]   02.10.2014
Odpověď  Měl bych sadu čtyř posuvných kol 14z,15z,16z,17z a jednu předlohovou hřídel a potřeboval bych hlavní hřídel,kolo s drážkovanou hřídelí 17z a volné kolo 19z.Směnil bych.    [k]   02.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  prevodovka    [jumbo]   02.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  prevodovka T575    [jumbo]   02.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prevodovka T575    [jumbo]   02.10.2014
Odpověď  mam dotaz na znalce libenaku:jak vypadal vyrobni štitek,byl v angličtine?byl vyroben v zavode 9kvetna?    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2013
Odpověď  Dotaz na znalce motorů Jawa 250 / 350 typ 575 a 579. Mají tyto motory konstrukčně odlišnou převodovku od sériových motocyklů?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.12.2013
Odpověď  Před pár měsíci na bazoši se jeden celý motor prodal také za tuto cenu. Kamarád dal jeden do inzerce (koupil ho za 2 tisíce) a nabídl mu nejvíc nějaký pán ze Slovenska, tuším že prodal za 26, netvrdím tím, že by jsi nedostal více, ale můžeš jej třebas dostat i zadarmo.    [Pavel]   26.02.2013
Odpověď  Za 25t kúpiš len valec,ak ti ho niekto predá.Original a nie prevrtaná 250.    [jumbo]   26.02.2013
Odpověď  Posledních pár co jsem potkal šly před renovací kolem 25t.    [Pavel]   26.02.2013
Odpověď  350 jednoválec.
http://www.veteranforum.c z/photos/2011/01501250013 18670768.jpg

Omluvte neznalého sportovních motocyklů.
1 - Dá se takový motor koupit (jakože spíše ve smyslu ještě sehnat někde)?
2 - A jaká je rámcově cena takového motoru?

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2013
Odpověď  crnd.kuvat.fi/kuvat/Jawasakkiajot+2012/4 25.JPG    [Jawasakkiajot]   17.07.2012
Odpověď  Filterbox byl na dvě vložky z Fiat 600D, které byla na komoře z bočních stran. Celé pak včetně trubek rámu překryté koženkou.    [olin ]   16.05.2012
Odpověď  Tá hlava vyzerá ako keby bola posadená na 579 valec.Zadné koleso vyzerá,že je z libeňáka,filter box je tiež divný a chýba plachtička.    [jumbo]   18.10.2011
Odpověď  na prodej ne    [Monty]   17.10.2011
Odpověď  A mátě něco na tento typ stoje Monty???    [Tom]   17.10.2011
Odpověď  Motor S-575 foto 1-6    [Masa jämsä Finland]   17.10.2011
Odpověď  Dražil,ale nevyhrál.    [Monty]   17.10.2011
Odpověď  Monty pokud si dobře pamatuji na aukru jste vydražil před lety originální nádrž    [Tom]   17.10.2011
Odpověď  Tak to je ale třipade, což už je přeci jen zajímavější.    [Pavel]   17.10.2011
Odpověď  75mm zdvih a 77mm vrtání    [Tom]   17.10.2011
Odpověď  Máte krátkozdvihovej motor s vrtáním 70 a zdvihem 64 mm?
Nebo "Švéda" ?    [Monty]   16.10.2011
Odpověď  pěkný ta poslední serie fotek..mám ten motor ale kde sehnat zbytek    [Tom]   16.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 6    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 5    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste jednou foto z finska    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2011
Odpověď  Foto 1-5 Jawa S-554 Six Days Kotka Finland    [Masa jämsä Finland]   29.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 5    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  FOTO 3    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  par fotek z finska    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Odpověď  byl jsem na sestideni ve finsku a dve jawy tam byly k videni.obe maji predni blatnik z motokrosu.mam nejake fotky tak je sem dam.martin    [martin101] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2011
Odpověď  I'm looking for a CZ TYP 984 complete connecting rod including bearing and pin. [Masa Finland]    [Masa jämsä Finland]   12.08.2011
Odpověď  I'm looking for a CZ TYP 984 complete connecting rod including bearing and pin.    [Masa Finland]   24.06.2011
Odpověď  Jawa Meeting in Pohja Finland 2011 http://crnd.kuvat.fi/kuva t/Jawasakkiajot%202011/?n =0    [Masa Finland]   24.06.2011
Odpověď   http://crnd.kuvat.fi/kuvat/Jawasakkiajot+2010/    [Masa Jämsä Finland]   15.06.2010
Odpověď   http://crnd.kuvat.fi/kuvat/Jawasakkiajot+2010/>    [Masa Jämsä Finland]   15.06.2010
Odpověď  Masa - pls contact Bo from Stockholm, he has some NOS spares for 984 his mail is bo.almgren (at) glocalnet (dot) net
Good luck    [JzK]   27.04.2010
Odpověď   http://crnd.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata/20.3.2010/009.JPG

CZ TYP 984,2 125cc made in 1971. Does anyone have any idea where to find original rear shock absorbers and spark coils?    [Masa Jämsä Finland]   17.04.2010
Odpověď   http://crnd.kuvat.fi/kuvat/J%E4%E4rata/20.3.2010/

Ice track racing with classic bikes in Jämsä during the spring 2010.    [Masa Jämsä Finland]   17.04.2010
Odpověď  Hello Masa Jamsa ,
Thank You for updating these nice activity JAWA's enthusiast in Your nice country .
Please keep on !    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2010
Odpověď  Jawa Meeting in Lappeenranta Finland in 2009
http://crnd.kuvat.fi/kuvat/Jawasakkiajot+2009/    [Masa Jämsä Finland]   02.04.2010
Odpověď  komentař je pro Radka o motocyklu z roku 1974    [Martin]   20.03.2010
Odpověď  Když to už chcete komentovat tak cena na motocykl který se zúčastnil šestidenní je až 200 000 Kč u nás. A mimochodem to neni Libeňák ale TRUBKA    [Martin]   20.03.2010
Odpověď  Dnes ho někdo prodává na i-veteran.    [ls-11]   11.01.2009
Odpověď  Prosím o radu jaké byly používány tachometry na Libeňácích na počátku výroby. Mám tam z kývačky a četl jsem že by tam měl být s denním počítadlem (VDO, Lucas??), případně jestli by ho někdo nenafotil. Děkuji.    [jaw]   11.01.2009
Odpověď  Jaký používáte benzin a jaký typ oleje a v jakém poměru je vhodný pro tyto motory.
Děkuji    [Václav]   10.01.2009
Odpověď  Znalci, podle čeho se řídilo, zda S 575 (579) měly pod sedlem plachtu, nebo plech?    [Honza l]   13.08.2008
Odpověď   http://jawarmaniak.wu.cz/motorky/terenni/terenni_modely_jawa_6D_1964/1.jpg    [...]   19.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  S-575 with a CZ frame    [Masa Jämsä Finland]   19.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  S-575 Jawas from the same meeting    [Masa Jämsä Finland]   19.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Six Days lineup from a Jawa meeting in Finland    [Masa Jämsä Finland]   19.06.2008
Odpověď  No pěkná diskuze,ale přesto - nemá nikdo obrázek stroje,který jel šestidenní v roce 1964?Jinak ten přední blatník podle mne je blatníkem z J-250 typ 579/01 nebo J 350 typ 575/01 -podle Dodatku seznamu náhradních dílů - vydáno Jawa r.1964.Tak se mi jako domácí výroba nezdá .Bylo by přece jen lepší porovnávat z obrázku.Přeji všem pěkný den.    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2008
Odpověď  Aha,nesežral jsem teda všechnu moudrost,ale děkuju za potvrzení mého hodnocení.    [Monty]   13.06.2008
Odpověď  Monty,máš pravdu,že je to skládanka,ale těch je ve Švédsku plno a to světlo bych chápal tak,že na těch motocyklech běžně jezdí,ale s tím naším světlem z Pionýra by asi večer dojeli nanejvýš do škarpy.Pokud se týká toho předního blatníku,tak některé poslední kombajny je tak měli.    [v.]   12.06.2008
Odpověď  Dovolím si to trošku rozebrat - přední světlo traktor(asi)na soutěžní Jawě vždy plechová maska,a světlo jako Pionýr,samozřejmě tachometr.

Rám je jednoduchý(že by Švéd? těch je na severu dost) pokud měla Jawa takovéto výfuky,a zástěru,byl rám dole pod motorem rozdvojený,a dvojitý až dozadu.

Přední vidlice seriová(soutěžní má dlouhou osu kola,specielní kluzáky a koženkové kryty nosných trubek.

Přední blatník musí pérovat s kolem ,tento je domácí tvorba.

Dál snad nemusím pokračovat,pane V. nedodáte něco?    [Monty]   12.06.2008
Odpověď  Chlapi má někdo jiný obrázek stroje,který by měl název "S575 Jawa Six Days 1964 ", tedy měl by to být obrázek origo soutěžní Jawy , aby se to lépe porovnalo .Já ho bohužel nemám , tak snad se někdo najde...    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2008
Odpověď  No to je hnusnej bastl- co našel,to tam našrouboval,s origo soutěžní Jawou to nemá nic společnýho    [Monty]   06.06.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  S575 Jawa Six Days 1964    [Masa Jämsä Finland]   06.06.2008
Odpověď  Monty> nevim jak v motokrosu, ale v enduru se opravdu vozily zpet, nasledne rozebiraly a zkoumaly. Na dalsi trening uz vetsinou neslouzily, pokud byl novejsi model, ale v 99% pripadu sly bud do Dukly, RH nebo nejakeho SVS a jela se na nich nejaka nizsi soutez. Nejsmutnejsti bylo to, ze kdyz se napr valec vyrazoval, tak byl umyslne znicen rezacim horakem, aby ho nemohl ziskat soukromnik a prebroust + pouzit.    [Pája]   30.05.2008
Odpověď  pane -jakmac- byl jste vůbec někdy na nějaké šestidenní? znáte nějaké jezdce ,mechaniky či jiné lidi kteří se v soutěžním nebo motokrosovém sportu pohybovali? víte vůbec o čem mluvíte?jste absolutně mimo obraz,pište raději blboviny do blesku.    [jan mátl]   30.05.2008
Odpověď  Co to je za blábol? Motorky se tam přece normálně vyvážely,jednak vojenský verze,a jednak soutěžní speciály.Ty,na kterých jezdili reprezentanti se vždy vozily i domů,vždyt na čem by příští rok trénovali?    [Monty]   29.05.2008
Odpověď  Jiřík.o tom se přece nahlas nemluví že tam ty motorky zustávali.Tady má přece každý zaručený originál co jel six days.
JakMac    [jakmac]   29.05.2008
Odpověď  Question for Masa: I would like to ask sth about their history, don`t you know how did Jawas appear in Finland? Wish you nice summer season and thank you for nice pics of these rare bikes.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2008
Odpověď  Takhle to vypadá, podle toho posledního obrázku, že tam před lety emigrovalo naše družstvo ze "šestidenní", nebo tam propili své stroje.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2008
Odpověď  Škoda že nám musí tento motocykl představovat až z Finska, nebo ne?    [Jakub]   14.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawas ready for the summer classic enduro season.    [Masa Jämsä Finland]   27.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa TYP S554 where both cylinders give sparks simultaneously.    [Masa Jämsä Finland]   27.04.2008
Odpověď  ....with this SERVER..:-)    [Jawasystem]   27.03.2008
Odpověď  Greetings to Finland.
Thank you very much for photos and cooperation with this sever.
Štěpán Sukup    [Jawasystem]   27.03.2008
Odpověď  Někteří z Vás pánové umíte Anglicky. Bylo by určitě vhodné poslat kolegům z Finska pozdrav a vyslovit uznání.    [Honza l]   26.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ice racing spikes.    [Masa Jämsä Finland]   24.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawas cooling down.    [Masa Jämsä Finland]   24.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Easter ice racing.    [Masa Jämsä Finland]   24.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa Six Days 579 restored.    [Masa Jämsä Finland]   22.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa S-575 engine block.    [Masa Jämsä Finland]   09.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  S-575 cylinder and cylinder head.    [Masa Jämsä Finland]   09.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Exhaust pipes of a high pipe S-575.    [Masa Jämsä Finland]   09.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  The original carburetor for the S-575, Jikov 2932SZ.    [Masa Jämsä Finland]   08.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  The same Jawa S-575. Picture of the engine.    [Masa Jämsä Finland]   08.02.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa S-575
Cross frame
Built in the 60s by the importer of Jawas in Finland.
Bike is in original condition.    [ Masa Jämsä Finland]   08.02.2008
Odpověď  Ne nak, mus tak jak pise Tom, korek se musi povarit!! Je to stejny, jako kdyz se korkujou lamely.    [Paja]   18.01.2008
Odpověď  dík moc, nák to tam zkusim naprat, snad to bude vpohodě    [kraus]   16.01.2008
Odpověď  Dělá se to tak že si vezmeš větší průměr korku než potřebuješ ucpat tu dírů...řádově o 30-40% a pak ten korek rozvaříš. Tim změkne a pak do dáš do děr. Po vyschnutí tam bude pevně držet... pak ořízneš boky na požadovanej tvar. Pak se doporučuje ješě ty konce korku co koukaj zalakovat..
Další řešení v dnešení době moderních lepidel to nějakym zalepit, ale s tim zkušenost nemám. To co sem popsal nahoře je dobovej posutup.
Tom    [Tomáš]   16.01.2008
Odpověď  Pokud se otvory ucpou korkem, tak neni sance aby vypadl. Pokud by presto vypadl, tak nijak neuskodi oproti napr Al. vicku.    [Paja]   16.01.2008
Odpověď  když sem ten motor rozebral, tak ty otvory ucpaný byly, a eště sou tam po obvodu skříně tři díry pro usazení podkovy, ale de mi právě o správnej postup jak tam ten korek dát aby nevylít    [kraus]   16.01.2008
Odpověď  Výsledný efekt uzavření vyvažovacích otvorů na klice má u tohoto motoru tak malý nárust výkonu ,že se to nevyplatí dělat. Ani fabrika to nedělala. Jinak to musí být ,čím jak nejlehčí materiál , aby nenarušil vyvážení. Korek , hliníková víčka , atd., hrozí zde však i možnost vypadnutí při neodborném zablindování.    [olda]   16.01.2008
Odpověď  jo,tak to je hodně podobný tomu motoru co ted dávám dohromady, sání mam 32mm, na hlavě, válci je 353 a na blocích s353. moh by mi rovnou někdo poradit čim a jak mam ucpat vyvažovací otvory v klice? dík    [kraus]   16.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motory do prvních typů 250/553 měly ještě malou hlavu s označením 353. Průměr sání 30mm. Můžete mi to potvrdit či vyvrátit.A patří tenhle motor do 250/553 ?    [Libor L.]   13.01.2008
Odpověď  Jawa 652 http://www.kellymotodepoca.com/images/MVC-001F14.JPG
Jawa 653 http://www.kellymotodepoca.com/images/16.JPG
Jawa 654 http://www.kellymotodepoca.com/images/Right_edited2.jpg
http://www.kellymotodepoca.com/images/Jawa2.jpg
http://www.kellymotodepoca.com/images/Jawa_R_edited.jpg    [ Masa Jämsä Finland]   09.01.2008
Odpověď  Original Jawa S 575 http://www.kellymotodepoca.com/images/R_side_edited3.jpg    [ Masa Jämsä Finland]   09.01.2008
Odpověď  Moc pěkné téma se nám zvrhlo někam jinam.ŠKODA !!!    [Libor L.]   07.01.2008
Odpověď  Ja myslim ze by mozna stacilo aby administrator teto stranky (JB?) proste smazaval prispevky tech prostodussich a intelektove mene disponovanych jedincu kteri se zde obcas vyskytuji a jen urazeji. Me se to treba osobne vubec nedotyka, ale jelikoz jejich prispevky maji nulovou hodnotu a casto jsou jeste motivovany temi horsimi vlastnostmi kterymi Cesi bohuzel tak oplyvaji, tak bych je nemilosrdne mazal! Vpodstate to tak funguje na vsech verejnych strankach, at uz jsou to periodika, nebo odborne diskuzni stranky. Vsude se umazavaji hlouposti, urazky anebo veci nesouvisejici s obsahem stranek. Mozna i ja sem pisu neco co s tim tady nesouvisi, v tom pripade prosim o nemilosrdnost a okamzitou exekuci rukou administratora :)    [Radek]   07.01.2008
Odpověď  Vážení diskutující.
Jsem také velice rád za plodnou diskusi, ve které se mohu dozvědět plno nových věcí. Jen se prosím nenechte vyprovokovat k radikálním krokům a závěrům od lidí, kteří, využívajíc zdejší anonymity, se snaží jinak prodnou diskusi rozdrobit.
Vemte prosím na vědomí tyto mé rady:
1.) Doporučuji tedy témata příliš nerozvádět a spíše zvažte, zda nezaložit nové.
2.) Zaregistrujte se a využívejte jedinečnosti vašeho registrovaného jména a s anonymi se nebavte. Nebojte se registrace, registrace neznamená povinnost zveřejnit jakékoli osobní údaje a to ani e-mail. Ten slouží jen pro účel prvotní registrace a jinak není nikce zvežejněn. Kdo nemá e-mail, může se s registrací obrátit přímo na mou osobu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.01.2008
Odpověď  Radku nejsi ty ten zurnalista Radek Navratil co zplodil ten uzasny clanek o Calife do Mlade fronty? Kazdopadne mi prijde ze si trochu mimo a honis si tu akorat triko co uz sis koupil z ebaye, nic proti, ale koho to zajima do dotazu to vetsinou zadne svetlo nevnasi, jeden mluvi o voze a ty tam cpes brozuru o koze. PFko mas taky originalni ctrl+C a ctrl+V dneska nikoho neohromis.

Pokud mas nejake nejasnosti s ebayem ze by si lidi navzajem sroubovaly ceny tak to res s ebayem tady places nad spatnym hrobem, jejich politika a potirani nekalosti funguje dost dobre.    [zvz.]   07.01.2008
Odpověď  :)))) Taky koncim, tahle plodna diskuze byla fajn...zminku z Osy (pocitam ze je to stejne nejaka legrace) beru s odstupem protoze je to castecne nesmysl a navic ja manualy a fotky ktere tady zverejnuju taky vlastnim a skenuju, pripadne davam odkazy odkud to je...to vse zadarmo...taky jsem se dozvedel ze mam mozna neorigo blatnik na jedne ze svych motorek, takze si jdu koupit pro jistotu jeste za sest tisic ten original, aby me nikdo znovu neodhalil:))....krome toho jsem rad ze ceny ceskych motorek jdou nahoru, i kdyz mi to pripada moc i ve srovnani se zahranicim - myslel jsem doted ze ceny Jaw tlaci nahoru jen Cesi, ale kdovi....krome toho neberu Ebay za bernou minci, protoze prihazujici jsou casto domluveni s prodavajicim a nekdy si tak jen umele tvori trh - to je muj postreh z nekolika let nakupovani na Ebayi....presne tak to bylo prede dvema lety s jednou Jawou 500 OHC, kdy jsem dodatecne zjistil ze kupec je podivne propojeny s prodejcem, ktery si ji jen mozna potreboval ucetne "ohodnotit" pres Ebay, treba jen proto ze ji mel nekde v ucetnictvi...taky jsem se jeste chtel zeptat nekoho fundovanejsiho kolik tech Laureatu bylo celkem vlastne vyrobeno - slysel jsem numera od 6 tis do 8 tis kusu, ale to uz se asi tady nedozvim...kazdopadne diky za prispevky :)    [Radek]   07.01.2008
Odpověď  Tak Radku a Oldo,já končím diskusi z mé strany,pokud budete mít nějaké dotazy,tak se obraťte přímo na mně,pokud budu vědět,RÁD VÁM PORADÍM,ale do malicherností,které začínají se plést nehodlám.    [zdraví v.]   07.01.2008
Odpověď  V mém příspěvku mělo být poslední slovo NEslušnost - samozřejmě. Jinak modrý péráku ta diskuse je určitě dobrá pro toho, koho tyto stroje zajímají a přestože pan v. je občas arogantní jeho znalosti je třeba ocenit.    [Honza l]   07.01.2008
Odpověď  Jedno male upozorneni, vlozenim fotografii z eBaye a jinych serveru bez svoleni autora a prislusnych serveru se dopoustite internetove kriminality a poruseni autorskeho zakona, pokud autorska prava nevlastnite vkladejte odkazy, preci si o nas zbytek sveta nemusi stale myslet ze obecne platne zakony u nas nic neznamenaji, omlouvam se je to mimo diskusi, ale je to aktualni ze p. Radku, to co nakoupite tak preskenujte nebo ofotte a jste razem autor, ale na strankach eBaye je vyslovene napsano ze s fotografiemi se bez jejich nebo autorova souhlasu manipulovat nesmi, to co sem vlozil pan v. je take jaksi nedovolene, staci odkaz a vsichni se radi podivaji, bez porusovani zakonu.    [osa]   07.01.2008
Odpověď  Vážení přátelé , diskuze která se rozvinula je těžkopádná a praktidcky nepřináší nic nového jen každý jeden obhajuje svůj názor a náhled.Myslím však , že je to zbytečné .
Kupte si kalendář JAWA pro letošní rok , dejte si k tomu panáka slivovice a po shlédnutí všech měsíců Vám bude dokonale jasno , jak co do vzhledu mnotocyklů , tak co do jejich pojmenování , zařazení , technických dat - prostě vše v jednom jediném kalendáři . No to je bomba . Pak veškeré diskuze jsou ztrátou času . Věřte , vše je v tom kalendáři.....    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2008
Odpověď  Musím se zastat Lukáše. Nic neslušného nenapsal. Ta diskuse začala normálně, s tím, že Olda vzpomínal a Radek nahlas uvažoval, ale nikdo z nich nemachroval. A na to jim pan v. napsal, že jsou to bláboly. Tohle já nepovažuji za slušnost.    [Honza l]   07.01.2008
Odpověď  Nevím proč se Vám moje odpověď jeví jako neslušná. Nemyslel jsem ji jako urážku a proto jsem tam na odlehčení udělal toho smajlíka. Jinak co se týče výsledku dražby, přiznávám jse, že jsem trochu zaspal. Co se týče ceny za jakou byl motocykl vydražen, jsem i já mírně překvapen. Radkův odhad se mi sice zdál nízký ( já tipoval 3-4.000 Euro )ale že se cena vyšplhá přes 5.000 Euro tomu bych nevěřil. Co se týká obecně těchto motocyklů, tak můj názor je, že jich v naší vlasti jezdí asi trojnásobek co jich kdy JAWA vyrobila a všechny jsou " zaručeně originální "    [Lukáš]   07.01.2008
Odpověď  Pan V. pochopil a dobře udělal,že zde umístnil výsledek dražby.Proč jsi to neudělal Ty Lukáši :-),když jsi toto téma založil. Jinak panu v. moc děkuji za jeho přínosné příspěvky a doufám že se nenechá otrávit a zůstane nadále aktivním přispěvatelem na těchto stránkách.    [Libor L.]   07.01.2008
Odpověď  Reagovat na dnešní odpovědi do diskuse nehodlám,protože nemají nic společného se slušností.Radkova je samozřejmě správná.Diskuse se rozrostla o motokros,připojily se do ní i zahraniční majitelé,tak nevím,proč by měli odpovědi,neb zveřejnění konečné dražby někomu vadit.    [v.]   07.01.2008
Odpověď  Pan V. zrejme nepochopil ze prave o tomto motocyklu tu jiz nejaky ten den hovorime.    [radecek]   07.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mimochodem tahle Jawa 250 ktera se udajne zucastnila sestidenni za Anglii v roce 74, se asi pred rokem prodala za 3500 liber, takze 5000 EUR za Libenaka mi pripada dost.    [Radek]   07.01.2008
Odpověď  No aspon vime kolik si ted v Evrope ceni nase Jawy:) Mimochodem ja jsem prodavajicimu napsal zdvorily dopis at mi rekne kde presne se motorka nachazi, jestli ma jeste nejaka fota, co vi o historii atd. Neodpovedel, proto jsem se aukce nezucastnil, myslim ze ten Nemec nebyl clovek na urovni, treba ta Jawa prijde do lepsich rukou :)    [Radek]   07.01.2008
Odpověď  Tak teď nevím pane V jestli si ze mně netropíte legraci. Dražbou tohoto motocyklu jsem otevřel toto téma :-)    [Lukáš]   06.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady Vám posílám dražbu Jawy 554,je to motocykl před renovací,vypadá kompletní a putuje do Španělska.    [v.]   06.01.2008
Odpověď  Presne ta, psal jsem o prednich blatnicich...mimochodem, prave jsem se dodival na film "On Any Sunday" a vsem ktere zajimaji stare terenni motorky ho vrele doporucuju, je z roku 1971 a je to vpodstate cele jen dokument o vsech moznych motocyklovych zavodech z z te doby, prevazne v USA, ale je tam i cast venovana sestidenni ve Spanelsku...krome Steve McQueena se tam take obcas mihnou motokrosove CZety a sestidenni Jawy :)....dokonce to bylo nominovano na Oskara v roce 72 za nejlepsi dokument... Ten film je tak dobry ze to sem musim napsat...spousta lidi na zapade si mysli ze je to nejlepsi film o motorkach vubec...    [Radek]   05.01.2008
Odpověď  Presne ta, psal jsem o prednich blatnicich...mimochodem, prave jsem se dodival na film "On Any Sunday" a vsem ktere zajimaji stare terenni motorky ho vrele doporucuju, je z roku 1971 a je to vpodstate cele jen dokument o vsech moznych motocyklovych zavodech z z te doby, prevazne v USA, ale je tam i cast venovana sestidenni ve Spanelsku...krome Steve McQueena se tam take obcas mihnou motokrosove CZety a sestidenni Jawy :)....dokonce to bylo nominovano na Oskara v roce 72 za nejlepsi dokument... Ten film je tak dobry ze to sem musim napsat...    [Radek]   05.01.2008
Odpověď  Radku světla nemají originál,ale ty blatníky,doufám že myslíš ty přední,ty se používali na motokrosové motocykly a ke konci výroby těchto motocyklů pro snížení váhy i na soutěžních 575 a579.    [v.]   05.01.2008
Odpověď  pane V. Jarda Pacal mi vcera volal - zrejme po tom co jste s nim mluvil, ta Jawa s pantem na zadnim blatniku u nej neni, takze je u nekoho jineho, nicmene az ji vyfotim tak to sem prilepim...Finove dole se chlubi ze stavi Jawu 579 a ptaji se jestli v CR je hodne S 579, ze ve Finsku maji typy s tim oznacenim dole...k tem motorkam dole jsem uz odepisoval ze jsou hezky ale asi nemaji origo svetla a blatniky.    [Radek]   05.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A Jawa TYP S-579 project in progress.
Are there a lot of TYP S-575 Jawas in Czech?
We've got engines in Finland with TYP markings S-575, NS-575, NT-575 and P-350.    [Masa Jämsä Finland]   04.01.2008
Odpověď  Tak se nám ta diskuse docela rozeběhla,je výborné,že nikdo nikoho nehodlá osočovat ale pouze si sdělovat názory,je vidět,že do diskuse vstupují i zahraniční majitelé našich soutěžních JAWIČEK,ale bylo by dobré,kdyby to ještě někdo přeložil do češtiny.Zajímavé je,jak všichni vyřadily originál tovární světlomety a nahradily je většími.Zřejmě dle jejich předpisů.Další zajímavost je jak mají řešen stojan u 575 t.j.Evropana.Ale v každém případě vypadají,že jsou hrdi na svůj motocykl.    [v.]   04.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawas after finishing.

Takalo on the left, S554
Nieminen in the middle, S575
Lahtinen on the right, S575    [Masa Jämsä Finland]   04.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A picture of a Jawa Six Days frame.    [Masa Jämsä Finland]   04.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A couple of Jawa bikes after an enduro race.    [Masa Jämsä Finland]   04.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Olavi Hokkanen, a motocross and enduro rider who rode a Jawa in 50s and 60s.    [Masa Jämsä Finland]   04.01.2008
Odpověď  Pan v. jezdil oblastní a krajský přebor,nikdy se nechlubil tím,že jezdil republiku neb 6D,vr.62 jezdil krajský přebor na silnici takže výsledky můžete vidět v podobě plaket a diplomů u něho doma.Jinak samozřejmě jezdil kdejaké orientační a zimní soutěže.Prestže jezdil jako soukromník,tak měl Svazarmovský motocykl z Benešova a z Brodcůn/Sáz.Protože jej znám velmi dobře,vím o koho jde a vždy se snažil pomoci alespoň radou mladším.Výsledky KP a oblasti nevím,ty ale nebyly nikde v tisku publikovány,ale naleznete jej v starých startovních listinách.Jezdiltřídu 175 a později 250.    [jiří]   04.01.2008
Odpověď  Pane Vl. díky za zprávu o Vlastimilu Válkovi.Byl to skvělý člověk a vynikající terenář. Naposledy jsem s nim byl jak jezdil na " Jawě - banánu." Pak jsem o něm samozřejmě slyšel, ale to, že není mezi nám tak to jsem se dozvěděl nyní. Asi je pravda to co říkají Pražáci , že republika končí u Kolína. Nic ale ve zlém.    [Olda.]   04.01.2008
Odpověď  Kdepak Válek ale tím soutěžním jezdcem je v tomto případě p. Vl. Zemánek který má velké zkušenosti s renovacemi veteránů. Zajimalo by mě ale v jaké publikaci je uvedený jako soutěžní jezdec popřípadě jeho výsledky ze závodů.    [rostislav]   04.01.2008
Odpověď  Radku,chtěl jsem Ti pouze pomoct odbornou a fundovanou radou,ale vidím že stále obhajuješ něco co nemůžeš podložit,tím Tě samozřejmě nechci ani napadat ani urážet,toho jsem dalek,ale pokud ten motokros je po panu Kej... tak upřímnou soustrast Jinak Oldovi Vlastimil Válek již bohužel několik let tu s námi není.Já jsem bývalý soutěžák.    [v.]   04.01.2008
Odpověď  Radku, jaké máš čísla rámu a motoru?    [z]   04.01.2008
Odpověď  Panstvo, smekám před vašimi znalostmi i navýsost kultivovanou diskusí o výrobních nuancích. Chtěl bych zmínit jedinou, avšak podstatnou zkušenost. Všechny zde diskutované motocykly jezdily v maximálním nasazení, tudíž je nabíledni, že často poškozené díly se zkrátka měnily za to, co zrovna bylo po ruce aniž by někdo řešil prolisy na odrazku. Nejednalo se snad o "sportovní náčiní"?    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen abych to ze sve strany ukoncil - ptal jsem se jeste jednoho sberatele tady z Prahy ktery mimochodem privezl do Cech nekolik tech Svedu a Monarku vloni (a ma udajne nejvetsi sbirku terennich ES) a ten mi rikal ze se na motokrosove laureaty davaly blatniky bez prolisu a bez odrazky, ten muj vypada asi tak jako ten na prilozenem obrazku...take jsem videl par souteznich peraku ktere mely ten puvodni pant na zadnim blatniku. Na internetu je dost fotek, napriklad na czechpoint.net pod misc.Bikes.Riders (to samozrejme nemusi byt original)...je tam krome jineho fotka Sveda (od Sveda :) se stejnym sedlem jako mam ja...a k tomu soutezaku s pantem muzu rici jen to ze jsem to koupil primo od Svazarmu, jeste to melo bombu se stlacenym vzduchem v kastliku a ten pant tam vypadal naprosto original, byla to proste stara omlacena Jawa s puvodnimi linkami a lakem a rozhodne nevypadala ze by ji nekdo rezal pilou a daval tam neco navic...naprosto nerenovovana i s ohnutym ramem a riditky...az se dostanu k p. Pacalovi u ktereho skoncila, tak ji nafotim.    [Radek]   04.01.2008
Odpověď  Pane V Vaše iniciály mne navedly na myšlenku, zda nejste legenda československého motocrossu pan Vlasta Válek. Pokud ano , tak Vám vzdávám hold. Byl jste mým vzorem.
Také jste nás trénoval na soustředěních ve Vimperku o kterém jsem se zmínil ve spodním článku. Nejsem od Prahy, takže jsem o Vás dlouho neslyšel. Pokud se Vás něco v mých článcích osobně dotklo tak se omlouvám. Díky.    [Olda]   03.01.2008
Odpověď  Musím ještě reagovat na pana V a chtěl bych mu vysvětlit, že takto vypadal Libeňák,který v roce 1962 dostal Svazarm z Jawy. Samozřejmě vím, že tovární jezdci měli tyto motocykly udělány jinak. Pak jsem měl Evropana, ale s podčtvercovým motorem
250ccm po Josefu Chárovi, a ten vypadal taky jinak než produkční dlouhozdvihový Evropan 250 ccm.
Jinak v žádném případě neberu panu V jeho vědomosti. Možná , že jsme i někdy spolu závodili - nevím. Možná jsme spolu třebas byli na týdenním celostátním soustředění
mladých jezdců ve Vimperku. Ale to už na Čízach. Je už to hodně dávno, snad 40 let.
Zůstaly jen vzpomínky a jedna crossová Zetka v garáží.    [Olda.]   03.01.2008
Odpověď  Tak Radku,nikdy na žádném soutěžním motocyklu už od péráka nebyl blatník s pantem,to je 100% protože než by jsi dojel souťež,ty krajské a oblasti jsme jezdily tak okolo 150 km většinou v terénu,tak by jsi ten blatník zcela určitě ztratil.Na všech soutěžákách byly proto blatníky zvednuté natolik,aby se dalo kolo co nejrychleji vyjmout bez velkého šroubování.A u motokrosu byly blatníky ještě vyšší a kračí vzhledem k tomu,že se skákali i lavice/schody dolů/ a při prudkých výjezdech by to také překáželo.To jenom na vysvětlení.    [v.]   03.01.2008
Odpověď  Tak už se nehádejte,blatník (a pár dalších věcí)sice není originál,ale to neva,má to hezkou barvu,linky..A někomu se to takhle může třeba i líbit..Jo,holt platí ,že jaký si to kdo udělá,takový to má:-).S panem V.bych moc nepolemizoval,má toho doma víc,než jste všichni co se tu hádáte tušili,že vůbec jezdilo.A k těm dírám v blatníku-jsou na čísla,to je bez diskuze.K motocyklu koupenému v Mototechně-tzn s normálním techničákem -začátkem šedesátých let by jste je dostali,stejně tak jako zadní číslovou tabulku..    [David.1]   03.01.2008
Odpověď  Diky moc, fotky jsou zretelny...ja jsem se na ten blatnik dival a priznam se ze vypada jako ze neni nepuvodni, udajne na te motorce v roce 59 uz byl, neni mozne ze prvni modely mely blatnik hlubsi a delsi a bez svu? Napriklad na te soutezni ktera byla taky z roku 59 byl blatnik s odrazkou, svem a za sedlem byl zlomeny a na pantech, aby se dalo rychle menit zadni kolo, takze tech blatniku muselo byt vice verzi...diky.    [Radek]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  3 obrázek a dobře si všimni Radku těch zadních teleskopů a hlavně blatníku a podsedlových plechů a startovních tabulek,jsou pouze stříkané.Zároveň si všimni jak je přidělaný oblouk za sedlem,byl vždy nýtovaný 6 nýtem a k blatníku byl přivařený.Toliko k tomuto motokrosovému motocyklu 557.Zároveň bych chtěl vzkázat Oldovi,že jej nikdo a v mém případě nenapadá,jen se snažím objektivně a na základě psaných a focených faktů dopomoci mladším k originalitě těchto zajisté zajímavých s dobrou historií motocyklů a je jedno,jestli jej sedlal nějaký borec,nebo zda jezdil krajský přebor.    [v.]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  2 obrázek    [v.]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak zkusím 1 obrázek,je to focený nakonec foťákem,neb scener kleknul a tak to snad bude přijatelné?    [v.]   03.01.2008
Odpověď  Radku,tak ten zadní blatník není 100% originál,ten první originál měl uprostřed žebro jako na Laureátu,mel vymáčknutou odrazku ale neprostřiženou-obdobně to má vzadu švéd.Jinak mám na ten blatník tovární výkres.Snažím se sem dostat tovární fotografie,ale musím počkat až přijde synátor,nade mnou chvílemi ten počítač vítězí.    [v.]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nejak se ten obrazek spatne nacita...    [Radek]   03.01.2008
Odpověď  Diky, ja si zrovna dneska sel ten blatnik nafotit - takhle mel vypadat v roce 59, je pravda ze na tech prospektech z 60. let vypadaji kratsi.    [Radek]   03.01.2008
Odpověď  Tak musím reagovat ještě na odpověď Oldy,Zadní teleskopy se na soutěžních i motokrosových Jawách používali MP 23,to byly teleskopy z Palu Jablonec n/Nisou a
MP 22 se začali používat až na motocyklech 575,579,Evropan,a to již jsou motocykly které mají zadní kolo 18" a tyto se montovali až v roce 1961 a to již klasické 557 jezdily jen v nižších soutěžích.Zrovna tak zadní blatník skoro shodný s Laureátem se používal pouze u prvních typů kolem roku 1958 ale potom se používal fabrycky daleko kratší a kulatější.Jak to bude možné,nechám přezkenovat originál tovární fotografie a zveřejním Vám je zde.Tam si potom můžete udělat vlastní obraz jak na tom Váš motocykl pokud se týká originality skutečně je.No a v neposlední řadě bych diskutoval s panem Oldou o tom,jak si každý mohl nechat udělat něco dle svého přání v továrně.Já jsem byl zaměstnanec JAWY,měl jsem 1.výkonnostní třídu,ale v továrně se o koupi motocyklu s námi nikdo nebavil,vše se řešilo přes Svazarm.Jiná situace byla u našich továrních jedců v motokrosu vzpomenu,Čížka,Cháru,Róna + soutěžáci.    [v.]   03.01.2008
Odpověď  Nice, the one on the right looks more like ISDT, but then the front lamp and the mudguard may not be original...these engines put in CZ frames certainly were not original...the whole discussion here below is about finding not-original parts/items on original motorbikes.    [Radek]   03.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Here are a couple of Jawas (S575) after a classic enduro race in 2006. Engines are 1 cylinder 350cc.

In some links here earlier were few pictures of an S575 block that was shortened from the clutch side. The engine has been used in a CZ frame where it won't fit unless it is shortened.    [Masa]   02.01.2008
Odpověď  Mně to sedlo taky přijde pouze prosezený.    [MONTY]   02.01.2008
Odpověď  Skoda jen ze ty fotky nejsou kvalitnejsi...kazdopadne diky za informace, ja si myslim ze to je presne smyslem techto stranek...a letaky ze zahranici jsou obcas dobre, ja jsem tady napriklad nekomu pred nedavnem diky prospektum vyvratil tvrzeni ze CZ Trail se v 70. letech delala jen v 175 ccm....nicmene i po tehle diskuzi si myslim ze mam ty motorky v puvodnim stavu, snad krome sporneho sedla, ktere je u te vojenske spis jen prosezele...ale samozrejme se rad dozvim vice z prvni ruky - konkretne od pana v. Diky.    [Radek]   02.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  V kopci.    [olda]   02.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  V depu.    [olda]   02.01.2008
Odpověď  Radku, nejsem historik ani sběratel těchto strojů, nechci tady zvedat vášně a v žádném případě nechci hanit Tvůj stroj , tak jak mě tady někdo osočil. Pouze ze vzpomínek. V mých 17 létech , když jsem měl již něco za sebou na padesátkách tak jsem dostal zapůjčeného Libeňáka, na kterém jsem jezdil dva roky. Pro druhou sezonu jsem
zkrátil zadní blatník , snížil molitan v sedle, upravil doutníky , a přepletli jsme zadní kolo na 18 " ráfek ,protože barumka začala v tomto rozměru dělat perfektní motocrossový dezén. Taky jsme museli zesílit rám pod uložením vidlice - při skocích se natahoval. Taky jsme pracně zůžili nádrž. Byla pro mne moc široká. Určitě se provedly ještě jiné úpravy, ale to si již nevzpomínám. Jsem děda a asi mám i sklerozu. Po těchto úpravách se na něm celkem na tu dobu slušně jelo. Posílám dvě fotky, ale jsou katastrofální. Ofotil jsem to z černobílých , malých fotek.    [olda]   02.01.2008
Odpověď  Radku,byl bych nerad,abych tady sdělením svých zkušeností rozpoutal nějakou debatu která by vedla k vzájemnému osočování a myslení si,že ten druhý schválně říká něco,co by mělo tomu druhému hanit jeho motocykly.Já těchto motocyklů soutěžních mám cca asi 35ks,mám i kompletní katalogovou dokumentaci a v neposlední řadě i spoustu originál výkresů.Samozřejmě mám i Švéda a česko švédský Monark.Nemyslím si proto,že bychom pravost jak má vypadat český motocykl museli hledat v letácích v USA nebo NECKRMAN,ale stačí se porozhlédnout doma.Na motocyklech Laureát,Kombajn,Evropan jsem sám závodil asi 8 sezón,a navíc se motocyklama zabývám cca 55 let.Proto když vidím některé úvahy,takové které jsou dávány jako příspěvek,tak se Vám snažím poradit.Je jedna zásada:To co Vám dá originál dokumentace továrny+orig.fotografie,tak to je berná mince pokud má mít motocykl hodnotu,ne to co si někdo myslí,neb se domnívá.Jinak ten Švéd je velice pěkný až na to sedlo,to takové nebylo.Když se třeba poznáme,tak Ti ukážu spoustu těch originál motocyklů,které mají i kompletní výbavu pro 6D soutěž.    [v.]   01.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  A abych nezapomnel...PF 2008!!!    [Radek]   01.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  z roku 1962...    [Radek]   01.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste neco pro srovnani...letak z Motokovu pro US market...    [Radek]   01.01.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tuhle vojenskou jsem pred pulrokem koupil primo z dovozu ze Svedska (2007) kde byla repasovana armadou a lezela ve skladu, lyze mam taky. Jediny co neni original je ta cervena barva na nadrzi. Ma malou SPZetku vepredu a videl jsem i nejake starsi SPZetky ktere vypadaly jinak - asi to ve Skandinavii mely v 60. letech taky trochu jinak, takze je proste mozne ze Jawa delala univerzalni blatniky aby se daly pouzit do Svedska a Finska nebo kam se vsude vozily. K te motokrosove uz nevim co dal rici - ja ji kupoval od jisteho p. Fr. Kejly ktery mel garaz plnou vencu a jezdil motocross zacatkem 60.let a ta Jawa uz tenkrat takhle vypadala - rikal mi ze kazdy si tenkrat upravoval blatniky, riditka, vyfuky...on si ji nechal jen udelat s dlouhym sedlem...cisla se malovaly nebo prisroubovaly...taky krosovy laureaty nemely kastliky ale jen plechy a nektery pry jen hadry.    [Radek]   01.01.2008
Odpověď  K těm dírám na bocích předního blatníku. Moc se mi nezdá, že by byly k upevnění tehdejších SPZ,i když možné by to snad (?)bylo. Na blatníku je 8 děr,tzn. 4 na každé straně - dvě v části před tlumičemi a další 2 za tlumičemi,kde umístění SPZ je troch nelogické. Teď jen doměnky: -nemůže se jednat o ňáké fixní body při výrobě nebo snad sloužily díry k dodatečné montáži prodloužení boků předních blatníků ? Nebo je to jak píše Radek, že díry měly smysl pouze v provedení pro švédskou armádu.Pokud ano, bylo by dobré zapátrat po dobovém fotu ze Švédska.    [Libor L.]   01.01.2008
Odpověď  Moc děkuji za informaci kolem šroubků na blatníku.    [MONTY]   01.01.2008
Odpověď  Pane " V " vzhledem k tomu že tuto 250 jsem měl novou, ve třech věcech nemáte pravdu. Zadní blatník byl původně takový dlouhý ,ještě s prolisem na zapuštěnou odrazku / všichni jsme ho však zkracovali / a číslové tabulky byly samozřejmě nastříkany na bočních prsech ale u 250 na zeleno a zadní tlumiče byly MP 22. Samozřejmě Radek nemá originální sedlo , nevím co je za kolo vzadu, původně 19"    [oldřich] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2008
Odpověď  Ještě k tomu motokrosovému laureátu:Napíši tady pouze pár věcí,které nejsou totožné s originálem.Sedlo,samozřejmě není originál,zadní blatník též není orig.zadní teleskopy se montovali S 23.krycí prsa byly ze 2 kusu a startovní tabulka na nich byla přímo nastříkaná a ne přišroubovaná/byla vetšinou bílá/,řidítka byly stejné jako na soutěžáku s pevnými držáky na páčky a v neposlední řadě zadní kolo bylo 19" s pláštěm S9.To nepíšu abych to Radkovi znechutil,ale chci tím upozornit na některé české zaručené speciály,ale je to kamufláž.Ve Švýcarsku jsem narazil na zaručeně originál péráka 35O s Libeňáckým jednohupem a ještě v barvě slonové kosti a 250 s motorem z Laureáta i s velkou hlavou a zapuštěnými matkami výfuků - vše se zaručenou 100% originalitou,to že něměli správné závodní středy kol a zadní blatník vcelku,to pomíjím a o schránkách nemluvě.Dobře si můj známý naletěl a za dost EUR.    [v.]   01.01.2008
Odpověď  MONTY,ty otvory vpředu na předním blatníku byly na přišroubování SPZ-dělali se takové zvláštní a byly vylisované.Montovali se v době,když byly zakázané klasické SPZ přišroubované nahoře na blatníku a později se malovali přímo na blatník a nakonec se od předních SPZ upustilo úplně.Časový sled si přesně nepamatuji.Ještě dodatek k předchozí připomínce spletl jsem nasazení 575 579 ty byly již v roce 1962 v 61 jelo pouze pár ks.    [v.]   01.01.2008
Odpověď  Pane V.,k čemu byly tu otvory na boku předního blatníku? Prosím.    [MONTY]   01.01.2008
Odpověď  Motokrosové motocykly JAWA typ 557 byly vybaveny sedlem stejným jako je na soutěžní 553 i 554,na těchto motocyklech jsem závodil a navíc jsem v JAWĚ pracoval.Odlišné sedlo bylo pouze na EVROPANU,ale ten měl i jiný rám.Takže takové věci,že to během provozu někdo nikdy neupravoval jsou liché !Jinak motocykly 575 a 579 jeli 6D masově až v roce 1963 kdy dosáhli velkého úspěchu hlavně ve třídě do 350 ccm.K motokrosovým 557 existuje samozřejmě katalog ND a plno továrních fotografii.Rozhodně neplatí to,že tam dali to co měli po ruce.    [v.]   01.01.2008
Odpověď  PS mluvim samozrejme o motokrosovych motorkach, ktere se tovarne upravovaly mnohem vic nez soutezni.    [Radek]   01.01.2008
Odpověď  Ale ja mam jedenapulsedlo ktere tam je original od roku 60 kdy si ho prvni majitel, ktery na motorce jezdil, koupil primo v Jawe. Nemam zadne kalendare, ale mam doma puvodni motorky, takze se divat do kalendare nepotrebuju. Navic jak jsem psal dole - ten Nemec ji nabizi jako model ze sestidenni, coz nesedi, protoze v roce 61 se uz jezdila sestidenni na jednovalcich.    [Radek]   01.01.2008
Odpověď  Je vidět,že diskuse na téma tohoto motocyklu jsou opravdu pestré a jsou z říše teoretiků,kteří jenom slyšely a možná viděli na fotografii.Jen příklad:na laureátu,neb Libeňáku potažmo Kombajnu,nebudu uvádět výrobní označení bylo vždy sedlo stejné.Nějaké nesmysly že si mohl vybrat jaké chtěl je pouhý blábol.Sedlo je dané konstrukcí a žádné jiné tam nepasuje/samozřejmě překurvit se dá všechno/.Jinak motocykl na obrázku je v originál provedení typ 554,jezdily se na takovémto soutěže od roku 1958-62 a to na nich jezdily nejlepší soutěžáci a nejenom naši ale i Finové,Norové,Poláci,a mnoho dalších zahraničních družstev o světovou trofej i stříbrnou vázu - a VYHRÁVALI.Kdyby jste si zakoupily letošní kalendář JAWA,tak by se Vám roptýlily tyto zde některé uvedené VÝMYSLI.    [v.]   01.01.2008
Odpověď  Ja ty motocrossovy laureaty videl s jednosedlem i jedenapulsedlem, ten pan co jsem si ji od nej koupil mi rikal ze si primo v Jawe vybral jednoapulsedlo, proste kazdej si tam daval co chtel...mel jsem taky soutezni ze svazarmu (v roce 97 jsem ji koupil za patnact tisic), byly tam diry v kastlikach, dokonce byla v kastliku bomba na stlacenej vzduch a vypadala jak kdyz jezdila souteze, ale souteze udajne nikdy nejela, tak tezko dodatecne soudit ktera motorka kde jezdila....jinak co se vyfuku tyce, tak nejvic rve ta motokrosova, min uz Sved a soutezak - to je jen muj subjektivni postreh    [Radek]   31.12.2007
Odpověď  Na první pohled jako sériové, byly však zvednuté, u soutěžáka bylo na nich vybrání pro otevírání bočních schránek. Cross vybrání neměl. Ale vnitřky byly určitě jinak dělané. Byly hlučnější než sériové na kývačkách.    [oldřich] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2007
Odpověď  Oldo a výfuky tam byly tyhlen jakoby seriový a nebo trombony???
Díky Tom    [Tomáš]   31.12.2007
Odpověď  Radku , takovou crossovou 250 jsem dostal úplně novou od svazarmu . Jezdil jsem na ni dva roky, než jsem přešel na podčtverec od Josefa Cháry. Byla to přesně tatáž motorka , co je na obrázku, akorát sedlo bylo o něco kratší, není už origo. Pěkný motocykl.    [Olda]   31.12.2007
Odpověď  Je to soutěžní 350 tak zvaný jednohup. Písty ve válcích chodily souběžně. Jezdili na tom začátkem šedesátých let také svazarmovští jezdci.    [Olda]   31.12.2007
Odpověď  Držák na švédský přední číslo je přece úplně jinej - napadá mně,co takhle ,kdyby do těch otvorů patřilo přední boční SPZ (podobně,jako se malovalo na blatníky seriových kývaček kolem roku 1955-56?)
Tahle motorka z EBAY muela někdy jezdit závody,má odřené boční schránky po montáži startovních čísel a otvory po těchto startocních číslech.    [MONTY]   31.12.2007
Odpověď  Je mozny ze se vsechny Laureaty v sedesatych letech delaly s tim ze a priori pujdou svedske armade - myslim ze nakonec jich bylo jen asi dva tri tisice do Svedska, ostatni se matiraly nacerveno a zustaly tady. Kazdopadne ty pro armadu mely na prednim blatniku takovou malou znacku jakoby napric blatniku - ja jim tam mam taky na svy svedsky 350. Ale to je jen vysvetleni ktery me ted napadlo, urcite to nevim    [Radek]   30.12.2007
Odpověď  Mám takový dotaz. K čemu jsou ty díry po stranách předního blatníku - na každé straně jsou 4 (vidět jsou pouze dvě).Na své 250/553 je mám také a setkal jsem se s tím i u jiných strojů typů 250/553 a 350/554. Doposud jsem se k žádné odpovědi nedopátral.    [Libor L.]   30.12.2007
Odpověď  No konkretne tuhle motorku nabizi ten Nemec jako Six Days, ale jedna se jen o "civilni" verzi...zrejme to mela nejaka pohranicni policie jak pise. V roce 1961 kdy byla udajne vyrobena se sestidenni jezdila uz na jednovalcovych 350 ccm.    [Radek]   30.12.2007
Odpověď  To Radek: prosim tě jak se pozná jestli je to soutěžní nebo ne?? mužeš sem dát nějaký rady.
Tom    [Tomáš]   30.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak dik za upozorneni, ja jsem na nemeckem Ebayi koupil pred mesicem a pul tohohle motokrosovyho Laureata (250 ccm) za 3700 EUR a stejnou cenu tam dali i nejaky Nemci, ale ja vyhral. Ale motorka byla zrenovovana od byvaleho zavodnika z Vodochod a jako nova, tenhle "soutezni" laureat je po nejake hranicni policii a mozna ze nema original motor. Muj odhad je 2 - 2.5 tisice EUR, mozna si i prihodim :))    [Radek]   29.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes jsem našel ještě foto motoru.    [Lukáš]   28.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto nádrže.    [Lukáš]   27.12.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z druhé strany.    [Lukáš]   27.12.2007
 Přidat odpověď   (182) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006