MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299939 příspěvků |7188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 107 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 20.4.2019 13:17  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Rozvodové kolo vačkové hřídele Zetor 15


 Dobrý den
Už 40 let vlastním zetor 15.Nedávno došlo k vylámání zubů na rozvodovém kole.
Chci se zeptet jestli se někomu nestalo něco podobného a jestli někdo neví
kde toto kolo sehnat nebo nechat vyribit.

S pozdravem Vojta    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Stupně se měří špatně. Mám digitální úhloměr z lidlu a různě jsem nastavoval pravítkama roviny od závaží přičítal 90 stupňů a měřil vzhledem k bloku motoru. Dělá se to špatně a ruce jsou při tom černý jak uhel. Vůbec mi to ale nevycházelo podle diagramu časování v knize pana Lupoměcha. Buď mám nějakou divnou vačku, nebo blbě měřím.
Je mi divné, že když přidám na tom regulačním šroubu u vstřikovacího čerpadla větší vzdálenost, tak už to začne narážet na doraz v čerpadle, že se prohýbá příruba čerpadla. Když trochu uberu, tak to bouchne jen občas, sotva se to točí a čoudí to. Rozdíl mezi narážením do čerpadla a tím, že už to nejede je asi dvě otáčky na regulačním šroubu. Ventily taky střihají jinak, než je uvedeno v diagramu. Asi si stupně vyznačím na řemenici u chladiče a změřím to pořádně. V zimě na to bude čas. Chci vyměnit chladič a ložisko spojky. Nevíte někdo, kde sehnat ten grafitový kroužek? Dík    [Petr]   14.10.2017
Odpověď  Ještě mě tak napadá že ten otisk výfukového ventilu může být když použiješ dekompresor tak pootevřeš výfukový ventyl tak bych prověřil nejdříve to, nebo stačí nečistota popřípadě přidřený vantyl ve vodítku a otisk je na světě. nemusí být nutně posunutý rozvod    [novotny]   01.09.2017
Odpověď  Ještě než to rozebereš jak jsi změřil tech 18 stupňů?    [novotny]   31.08.2017
Odpověď  Ahoj rozvodová kola u zetoru 15 jsou vzadu,tudíž traktor rozpůlit demontovat spojku, setrvačník,a zadní víko motoru.    [novotny]   31.08.2017
Odpověď  Dělala se na Z15 hlava, výbrus válce a nový píst. S ničím jiným se nehýbalo. Kliku nechal děda nachromovat a vybrousit před 30 ti lety. Čep a ojniční ložisko má sice po obvodu dvě drobné drážky od nějakého bordelu, ale je krásně kruhový, nemá opotřebení do oválu, a vůli na ojničním ložisku jsem nezpozoroval, tak jsem to zatím nechal. Nevíte někdo, zda je nutné vyndat setrvačník, a rozebírat ze strany setrvačníku, když chci změnit postavení rozvodových kol? Nebo jdou vačky a rozvody rozebrat odpředu a motor se nemusí oddělávat od převodovky?    [Petr]   29.08.2017
Odpověď  Ahoj výbrus jako válec s pístem nebo i klikovku, nemněl jste sundaný setrvačník a zadní výko? Na rozvodových kolech by měly být značky ale počítejte s tím že to bylo asi ,,milionkrát'' zozebraný tak tam značek muže být víc nebo nečitelné    [novotny]   18.08.2017
Odpověď  Dobrý den
Nechal jsem opravit hlavu a udělat výbrus na zetoru 15. 35 let se s ním jezdilo a ničím jiným jsem nehýbal. Nyní řeším časování ventilů. Vstřik jde nastavit max 18 st a má být 28 st. Když vyšroubuji víc stavěcí šroub, začne píst v čerpadle narážet na něco v čerpadle. Na starém pístu byl vyklepán otisk výfukového ventilu cca 0,4 mm hluboko. Sací ventil otvírá přesně v horní úvrati. Myslím, že je to nějaké posunuté - zpožděné. Je na rozvodových kolech nějaká značka, podle které by se dalo zkontrolovat nastavení kol?    [Petr]   17.08.2017
Odpověď  Ahoj. potřebuji poradit, nevím jestli má správně na zetoru 15 sestavená rozvodové kolo a kolo na klikovém hřídely. Je tam nějaké značení nebo postup jak nastavení provést.

Děkuji    [Filip]   22.10.2012
Odpověď  Dobrý večer,
poprvé jsem tento problém řešil asi v roce 1975, podruhé pro někoho z inzerátu asi v roce 1988. Ozubené rozvoDové kolo je ze šedé litiny...je to nevhodný materiál pro toto konstrukční řešení. Použil jsem kotlový plech, případně tzv. kulatinu, problémem je pouze vnitřní kuželová díra...musí to být dobře nalícované + ozubení. Mohu zajistit dle vzoru za cenu do 3 000 Kč...1 hodina práce tzv. odvalovky obnáší cca 600 kČ. mÁTE-LI ZÁJEM, OZVĚTE SE A SDĚLÍM PODROBNOSTI.
s POZDRAVEM Navrátil st. 607/180037    [Petr Navrátil]   11.09.2011
Odpověď  Úžasný!    [Josef K.]   28.07.2010
Odpověď  Velká pochvala. Poslední fotka je moc pěkná.    [Tom]   28.07.2010
Odpověď  Moc pěkný    [Ivo Z25A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2010
Odpověď  Zdravím
Udělal sem krátké video z fotek z renovace.

http://www.youtube.com/watch?v=nHAWG6CAOHM&feature=fvst    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2010
Odpověď  Zdravim,koukám na ty Vaše nádherné stroje a chci se zeptat.Mám Z25 A po Go motoru včetně čerpadla,vodní pumpy,hlavy prostě traktor kompletně pojízdný ale chybí mu lak a eletrika.Z důvodu nové práce mi na toto již nezbyl čas.Proto se ptám jestli Vy nebo nékdo jiný ,známý,nedotáhl GO do konce.Za toto dokončení bych nabídl kopletní Z25 vhodný na repas.Děkuji za informace.S pozdravem Zdenek.Můj tel.776 801656.Díky    [Zdeněk Slonek]   16.05.2010
Odpověď  Arad a tony -díky za pochvalu!    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2010
Odpověď  KRÁSA!!!    [Arad]   25.04.2010
Odpověď  pochvala..    [tony]   25.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady před týdnem při práci.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Takže skoro hotovo zbývají dodělat přední kola vlastně už jen čekáme až přídou pneumatiky.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2010
Odpověď  K dnešnímu dni zbývá dodělat přední masku kapotu a přední kola.Takže brzy už snad bude hotovo.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Následovala základní barva a pak finální zelená.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled do převodovky.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a potom vše pěkně obrousit a oškrábat.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Následovala oprava vytlučeného uložení vačkové hřídele.Pravděpodobné příčíny vylámání zubů.Díru jsme "vystrouhali"takovým přípravkem o tolik aby bylo možné do ní narazit slabostěnné pouzdro.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím

Tak jak sem už říkal při čekání na ozubené kolo jsme začali s renovací.
Nejprve jsme museli traktor rozpůlit aby šlo ono kolo vytáhnout ven.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Tady jak to vypadá vevnitř.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím

Po delším čase sem zpět,kolo je opraveno(vyříznutím vylámaných zubů,vsazením nové části a přefrézováním na odvalovačce).Traktůrek tedy můžeme zase pomalu poskládat do hromady.Při čekání na opravu kola sme ale nezaháleli a pustili se do renovace o tom zase příště.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2010
Odpověď  To druhý kolo co je na klikovce je železný.Takže no problem.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2009
Odpověď  zelezo s litinou se neschodnou jedno z toho se bud vic opotrebovavat    [slavek]   05.08.2009
Odpověď  Děkuju všem za rady,doma jsme se shodli že nejlepší bude nechat vyrobit nové kolo z železa.Pořád ale platí kdyby někdo náhodou na to kolo narazil nebo ho měl doma a mohl ho postrádat tak bych ho koupil.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2009
Odpověď  takové kolo ti udělá každej obraběč, kterej má odvalovačku, jako materiál bych volil 16420    [500ohc]   30.07.2009
Odpověď  kdyz mas moznost to presne vyriznout a vsadit do kola tak bych to tak udelal a nevaril radeji bych to natvrdo spajel mosazi    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2009
Odpověď  Jestli znáš nějakyho soustružníka a frézaře tak si to nech vyrobit nové ze železa.(Neuškodilo by to cementovat a kalit) Svařování litiny v namáhaných místech bych moc nevěřil. Svařit litinu je umění.    [Marek]   28.07.2009
Odpověď  jESTE JEDNODUSEJI,nech ho navarit a zaroven nech udelat na jine misto novou drazku na klinek,presne umistenou na zuby jako ta stara,pak ho jen otocis jinam kde neni obehane a nebylo tolik namahane a pokud vymezis zubovou vuli jak ma byt tak to vydrzi.    [Petr]   27.07.2009
Odpověď  No,já myslel že bych ho nejdřív skusil sehnat.Co se týče toho naváření mám doma tohle kolo ještě jedno jenže s tím samým problémem.S ohledem na to že to místo je asi namáhaný,vymyslely jsme že by bylo lepší vyříznout takovej segment s těmi asi 5 zuby z druhýho kola,vsadit a zavařit,(na drátovce v práci by mě to vyřízly bez problému).

No a jak se to stalo?Asi před čtrnácti dny při obracení sena v tom začalo něco ramplovat.Myslely sme že to je ložisko vpředu na vačce,po rozdělání ložisku nic nebylo.Ale ložisko je tam v takovym kroužku a ten je nasazen do bloku motoru a na osazení přitlačen víčkem.A ten kroužek byl vyhrkanej na průměru z dolní strany asi o 0,75mm.Po opravení sem nastartoval,ramplovalo to stejně a po chvíli se ozvala rána,to jak se srazil píst s ventilem.Asi vám je jasný co byla příčina.Po prozkoumání zubů jsme zjistily že 2 zuby jsou vyštípány a oleštěny a v tomhle místu se to po čase prostě protočilo,tím pádem šel píst proti ventylům a vylomilo to ještě 3 zuby.

Co vím se tohle stalo vícero lidem asi je to místo na kole dost namáhaný a někdy se stane že to prostě uletí.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2009
Odpověď  tak tohle poskozeni bych si troufl opravit i doma a to takhle vyvarit alektrodou na litinu za studena pak navar stocit na soustruhu udelat si z plechu dve sablony zubu stahnout je proti sobe na navar a vybrousit    [slava]   25.07.2009
Odpověď  Těžko budeš shánět. Nech opravit, jde to.. Znám fakt šikovnýho chlapa, kterej už dělal lecjaký zuby a chodilo to nádherně.. Jak se ti to stalo?? samo od sebe asi ne co??    [Radek]   25.07.2009
Odpověď  Zdravim, pokud to není nijak extremě namáhané, tak by se asi dalo dovařit a vybrousit.    [megabeda]   25.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedná se o tohle kolo.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2009
 Přidat odpověď   (43) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006