MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303008 příspěvků |7347 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 116 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory Zetor | Diskusní téma 7.12.2019 07:44  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Zetor UřI.


 Ahoj zetoráci.Nastává čas nízkých teplot a musím vyřešit ohřev.U 25tky to mám hotové,šlo to poměrně snadno,ale letos sem koupil ještě 69 a tam se mi moc nevede.Kdo z Vás to má a funguje to poraďte dík.    [Standa]   03.10.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Len by som doplnil, že tie žhaviče nie sú pripojené na kostru traktora. Teda na svorkách musia byť použité izolačné podložky (pôvodne porcelánové s plechovým klobúčikom). Bez toho to nebude fungovať a veľmi pravdepodovne žhaviče vyskratuješ, teda bude sa to správať, ako keby tam neboli a kontrolka bude zasa horieť.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj Martine. Nejdriv si zjisti parametry svíček. Ty na Z25 maj myslim kolem 36A a 2,7 V nebo tak nejak - zapojuji se do serie. Takze kdyz je zkousis na baterce, tak riskujes, ze je prepalis, jelikoz nejsou delany na takovy napeti! Je tomu treba prizpusobit i prumer dratu - na schematu je prurez (mm2), tak si to prepocti na prumer (mm)!    [Fanda]   22.02.2012
Odpověď  DOBRY DEN,POTREBUJI PORADIT,JAK ZAPOJIT ŽHAVÍCÍ SVÍČKY...KDYŽ TO ZKUSÍM NA BATERKU TAK ŽHAVEJ HODNE ALE JAK JE DAM DO TRAKTORU TAK TO NEJDE,NEBO ZAČNE HNED SVÍTIT HROZNE SPIRALA V KABYNE A PREPALI SE...POSLETE MI NEKDO PROSIMVAS SCHEMA JAK ZAPOJIT ŽHAVÍCÍ SVÍČKY???DEKUJI NA MUJ EMAIL M.Valis@email.cz    [MARTIN]   22.02.2012
Odpověď  Je to tak,protože pumpa saje buď ze spoda od chladiče,nebo z hora po vyndání zátky(tu mají jen novější zetory) a tlačí vodu do motoru.Přívod tudíš musí být ze sběrného potrubí.Zítra to budu dopojovat,doufám,že se to podaří,mám také topení výš než motor tak mám trochu obavy aby se to samo odvzdušnilo.    [standa]   19.11.2009
Odpověď  Plnění radiátorů topení obstarává sběrné potrubí motoru, protože na stejném motoru u nakladače (lidově) HON je zpátečka zapojena na spodní koleno u chladiče.
Jinak logicky proč do potrubí (kde je tlak vody který se tlačí do chladiče) by se napojovala ještě zpátečka.    [petr]   18.11.2009
Odpověď  plnici je ta z vodniho čerpadla ta na zberacim potrubi je vraceci u všech traktoru s topenim ve střeše sem to tak videl čerpadlo ti vytlači vodu do radiatoru ve střeše    [xxx]   18.11.2009
Odpověď  Zdravím,nemělo by být to zapojení obráceně,přívod ze sběrného potrubí a zpátečka ze shora do pumpy?Pumpa saje a tlačí vodu přes motor potrubím do registru,nebo se pletu.    [Standa]   17.11.2009
Odpověď  zdravim ja použil topeni ze stejšna /škoda 1202/namontoval sem ho u sve 69 pod předni okno to vedle nadrže ze strany od starteru tim že sem viřizl plech co byl pod oknem a topeni sem vsunul přimo pod okno fungujeto luxusně protože zima jde od nohou tak to krasne fouka na podlahu a topeni častečne topi i bez ventilatoru naporem ale jen omezene napojene ho mam přivod z vodniho čerpadla a vracečku do zberaciho potrubi vody    [xxx]   17.11.2009
Odpověď  Pro Michala,fotku sem nedostanu,nevede se mi jí zmenšit,šlo by to jedině na e-mail.Jinak je to docela jednoduché vodu beru z výpustního kohoutu chladiče hadicí,do šachty s tělískem a odtud do výpustního kohoutu z bloku.Ale pokud můžu radit,je lepší verze a to tělísko z rychlovarné konvice vsazené do víčka z čela hlavy,je to plech na šest šroubků,ten se vyndá a udělá nový do kterého je vsazeno těleso(může být i origo co se používá do mrazovek na 70tkách,je to pomalejší,ale dostupnější cca 450kč)já tam měl ohřev instalovaný,ale pokud by tam nebyl,dal bych to přímo do hlavy,je to skoro jednodušší a hlavně účinější a už sem to tady na foru viděl vyfoceno.    [standa]   24.10.2009
Odpověď  Prosím o sdělení a fota jakým způsobem jsi ohřev vyřešil u Z 25. Zatím jsme to neviděl a přemýšlím rovněž o tom, neboť bych chtěl traktor používat i v zimě. Díky Michal    [Michal Přikryl]   23.10.2009
Odpověď  Ahoj bobeši,dík za foto,u 69 je to trochu jinak,zpátečka z topení jde rovnou do pumpy,ale jinak to bude téměř stejné,ještě seženu nějaké topení a jde se na to.    [standa]   22.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Topení z Fanouše. Radiátor Fiat Uno, větrák Š 12O3. Zpátečka z topení je napojená T kusem na zpátečku z ohřevu motoru.    [bobes]   21.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napojení zpátečky    [bobes]   21.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zady mám fotku toho těliska a napojení zpátečky. Ten druhý vývod je na topení. Radiátor mám z Fiat UNO, v plechovém pouzdře vlastní výroby a ventilátor z Š 1203.    [bobes]   21.10.2009
Odpověď  Ahoj matisxi,dík za foto,já už mám ohřev taky OK,po mnohých nezdarech sem dal na slavu,ten mi radil totéž a pro všechny skutečně to funguje,jen tam ještě nemám ten kulák u termostatu,pro zrychlení ještě dodám,ale není nutný.Vzduchová uzávěra je taky dobrá vychytávka,ale vzhledem k tomu,že mám předek,až tolik jí nepoužívám.Spíš přemýšlím o topení registr ze žigula a tp,kdyby ste měli nějaké nápady,podělte se,záludnosti nevýhody aj.Zatím všem moc díky a těším se na další povídání.    [standa]   20.10.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  tady mam nahrivani na 6718 uz hafo let,prohrnuji v zime obec,funguje na 100%verzi bylo,ani jedna ale kloudna az tato.
jeste mam pneumatickou uzaverku-taky bozi vec cudlik a hrabou obe    [matisxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  tady mam nahrivani na 6718 uz hafo let,prohrnuji v zime obec,funguje na 100%verzi bylo,ani jedna ale kloudna az tato.
jeste mam pneumatickou uzaverku-taky bozi vec cudlik a hrabou obe    [matisxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2009
Odpověď  Stando pres ten kohotek v bloku je to vyzkousene a funguje to jen je treba vysostruzit ten duty sroub misto kohoutku a naletovat trubicku do sberneho potrubi ale to by slo resit i zavitem a o prumer otvoru nemej obavy tak rychle se to zase neohriva aby to nestacilo protekat vem si treba pomer vstupu a vystupu u kotle ustredniho topeni k jeho vykonu to by se ti take mohly zdat tyto otvory male    [slava]   13.10.2009
Odpověď  Tak sem zkusil Bobešovu verzi,ale výsledek je bohužel stejný,okruh sem tam nedocílil,tudíž voda necirkuluje a blok zůstává studený,jako když to nemůže projít přes pumpu.Ještě mě napadla jedna šílenost a to vsadit do té vratné trubičky čerpadlo z pračky,třeba se dá voda do pohybu.Zatim dík za nápady.    [standa]   13.10.2009
Odpověď  Teplá voda jde od tělíska nahoru do pumpy a odtud do přední části bloku. Ta trubička je vlastně zpátečka a přivádí studenou vodu z konce bloku do tělíska. Tu trubičku mám napojenou dole pod tělískem. Zítra ti to vyfotím.    [bobes]   08.10.2009
Odpověď  Ještě sem udělal jednu úpravu,šachtu na tělísko sem předělal do trubky aby bylo po směru toku vody,je to o něco lepší,nicméně nedostatečné.Ještě zkusím tu trubičku do sběrného potrubí,jen mám obavy,že se teplé vodě nebude chtít dolu,ale uvidíme.To propojení kohout sběrné potrubí mě taky napadlo,ale mám strach,že bude malý průtok vzhledem k dirce kohoutu.Zatim díky.    [Standa]   08.10.2009
Odpověď  tak mi to nedalo a sel jsem zjistit jak to ma u ty 67 takze popis:je to krabicka asi udelana z plocheho jeklu pres to diru pro telisko je prisrobovana pruchodkou misto vypousteciho kohoutu za alternatorem a vrsek je hadickou propojeny se sbernym potrubim na hlavach asi to vyrobim na 40 neco podobneho jsem delal na pasovy bolgar ale tam jsem dal teleso z aut.pracky    [slava]   07.10.2009
Odpověď  Když máš to tělísko dole mezi chladišem a pumpou, chce to na spodek toho obalu ( nebo jak píšeš šachty) udělat ještě jeden vývod stačí trubičku cca průměr 12mm a ten propojit se sběrným potrubím navaření stejné trubičky zhruba v místě kde je kapilára teploměru. Pak jde teplá voda do bloku a tou hadicí z bloku jde do tělíska spodem studená. Pracuje to jako teplovodní kotel na samotíž. Mám to tak 6 let a vše funguje Chceš to vyfotit?    [bobes]   07.10.2009
Odpověď  ano Stando na 70 to tak mam ale ja mam dojem ze jsem to videl i na nejakem slabsim a urcite to byla 67 a bylo to na prave strane tak nevim jestli jsem jenom nemel nejaky zivy sen ted jsi me zviklal mam telisko doma a chystam se ho tam ted dat asi se na to vrhnu hned zitra jinak zase zapomenu    [slava]   04.10.2009
Odpověď  Blok 69 na to není uzpůsobený,nemá mrazovku na boku jen v hlavách,ty kapsy o kterých se tady píše mají 70tky a výš.Toto tělísko se dává na zpátečku chladiče do šachty,která se i prodává,ale má to jednu vadu chladič se ohřeje na 100 stupňů a motor je ůplně studenej.Jinak ohřev je supr věc i u 25tky,ono když je 10,15 pod nulou,tak moje i když je po GO moc startovat nechce,pravda nakonec zvítězí dobro nad zlem,ale je to zbytečný trápení.Zatím díky za nápady.    [Standa]   04.10.2009
Odpověď  Radku Standa chce ohrev na 69 na to se pta 25 ma vyresenou to ze ti chyta na zhaveni ale neresi to ze ji tocis studenou kdyz je moznost mit motor predehraty tak je to pro nej vzdy lepsi nez startovat promrzly jeden takovy start opotrebuje motor jak 100km jizdy ale hlavne trpi starter a baterka ta zhavicka s naftou do sani je dobra vec ale musi fungovat jak ma vetsinou prestala tesnit a vsechna nafta vytekla aspon takova je moje zkusenost na avii    [slava]   04.10.2009
Odpověď  Proc chces ohrev vody na 25? tam nali fridex a nazavis a jede to takovej problem ja teda neřešim možna na supra by se to hodilo ale 25 mě chyta normalně když je pod nulou jak nic    [radek]   04.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  za 496kc    [slava]   04.10.2009
Odpověď  ted jsem sem koukal na 70 tam je to misto pro teleso na leve strane za vstrik.cerpadlem tak je to mozna i u 69 na pravo to mela 67 jeto takova kapsa s mrazovou pojistkou ta se vynda a misto ni se da telisko na 230V stoji asi 650kc vyhoda je ze hned to i topi nahriva se asi 1 hod jde to dat pres casovy spinac    [slava]   04.10.2009
Odpověď  Myslim ze nahraty motor topenim je to nejlepsi co muzes pro nej udelat,jsem pro teleso alespon ho neordujes studenej a pak ti neco vydrzi.    [Materna]   04.10.2009
Odpověď  Do sání naletuješ nebo zavaříš mezikus se závitem na žhavící svíčku a nádržku od brzdové kapaliny ze Š100-120 umístíš pod kapotu,tak aby do svíčky tekla nafta samospádem.Připojíš žhavící tlačítko a to je celé.Maká to bez problémů a nepotřebuješ žádný kabel    [P.S.]   04.10.2009
Odpověď  P.S.Můžeš prosím více popsat tu naftu u žhavicí svíčky?Jinak díky za nápad,je to docela zajímavé.    [Standa]   04.10.2009
Odpověď  ja se domnivam ze 69 ma moznost pridani teliska misto mrazove pojistky na ohrev vody melo by to byt nad alternatorem    [slava]   03.10.2009
Odpověď  My na sníh používáme v práci 3011 a nechce se jí startovat.Tak tam máme koncovku na horkovzdušnou pistol.    [P.S.]   03.10.2009
Odpověď  Lepší je ohřev v sání.Známej to má a traktor startuje jako v létě a bez elektriky.Žhavící svíčka z Avie do sání a naftu k ní.Mají to i na údržbě silnic a spokojenost    [P.S.]   03.10.2009
 Přidat odpověď   (35) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006