MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302243 příspěvků |7312 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 78 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, Č | Diskusní téma 17.10.2019 13:16  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Problém so štartovaním ČZ 175/477


 Dobrý večer,

mám problém so štartovaním mojej ČZ 175/477, ročník 1971. Možno to bude trošku dlhší príspevok, ale pokúsim sa popísať problém detailne na príklade.

Príkladná situácia. Ráno prídem k mašine, otočím kohút paliva nadol, nacupujem karburátor až kým preteká prebytočný benzín von, 3 - 5x naprázdno prešliapnem, zasuniem kľúčik, a na 1. alebo 2. ostrý kop motor okamžite naskočí. Žiadny problém.
Prejdem napr. takých 14 - 15km, motorku odparkujem. O nejaký čas k nej prídem, otočím kohút, šliapnem na ostro....nič. Vytiahnem kľúč, 3 - 4x šliapnem naprázdno, kľúč zasuniem, šliapnem na ostro...nič. Motorka nakoniec chytí, ale až po opätovnom manuálnom opatrnom docupovaní benzínu do karburátora a na možno 5. - 10. ostrý kop. Čím mašina stojí dlhšie, tým horšie. Toto sa stáva tak v 7 prípadoch z 10. Keď už naštartuje, ide krásne do otáčok, drží voľnobeh, príliš nedymí, akoby sa nič nestalo.
Pritom som si všimol jednu vec - keď situáciu nasimulujem v garáži bez jazdy, situácia je omnoho lepšia. Napríklad, v garáži prídem ráno k mašine, nacupujem, naštartujem, nechám chvíľu na voľnobeh bežať, po chvíli vypnem motor, vypnem prívod paliva, vytiahnem kľúč. Po hodine - hodine a pol sa vrátim, 3x šliapnem, zasuniem kľúč, štartujem, v 90% prípadov mašina hneď naskočí... Už som sa skúsil vrátiť aj s dlhším odstupom, napr. 5 - 6 hodín, v garáži spravidla stačí pár krát šliapnuť na prázdno a na prvý - druhý ostrý naskočí.
Neviete kde by mohol byť problém? Na hadičke je palivový filter, pod zapalovaním som vymenil gufero. Nádrž nie je vnútri totálne OK, v dohľadnej dobe ju budem čistiť, ale je to ešte v medziach použiteľnosti. Vo filtri veľa zachyteného "bordelu" nie je a prúd benzínu z kohúta je dostačujúci.
Napadá ma, či sa vplyvom tepla motora po odstavení mašiny po jazde nejako neodparuje benzín z karburátora. To by vysvetľovalo to, že ho často treba potom znova nacupovať aj po krátkej pauze (resp. manuálne "našlapať" opakovaným štartom)... Akurát medzi karbecom a valcom mám špeciálnu podložku ktorá by mala presne tomuto brániť.
Tesnenie plavákovej komory je už staršie - je možné, že sa benzín odparuje tadiaľ? Alebo okolo kolíka cupáku?

Ak ste dočítali až sem, tak Vám srdečne ďakujem za Váš čas a rady. Ondrej    [Ondrej]   06.11.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Nejlepší místo těch spekulaci bude, kdys pudete k te motorce, hodite do hajzlu ten filtr a pudete to projet. Pak se můžem bavit dal.    [xxx]   09.11.2018
Odpověď  Taky mě v létě bublal benzín na 473 v záběhu    [panelka]   09.11.2018
Odpověď  za zkoušku to stojí, vyndat papírový filtr, vyměnit za jiný, třeba je to opravdu tím. Stojí málo. Papír se zanese mnohem dříve než sítko. Na zkoušku stačí i delší hadička, několikrát stočit aby se bordel nedostal do karburátoru.
S tím bubláním přehřátého benzínu v horku jsem se trápil u bizona 350, ale u jiné motorky ještě ne.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2018
Odpověď  Pokúsim sa odpovedať rad za radom.
1. Príliš chudá zmes na zapálenie byť môže, ale hlavne pri teplom motore (resp. motorom po jazde), za studena väčšinou štartuje dobre. Závada je tam odkedy motorku mám, totiž, kúpil som ju od jedného pána ktorému vyše roka stála v garáži. Motorka jazdila napodiv skutočne dobre, ale bol som upozornený na to, že v nádrži môže byť kadečo, že by sa ju patrilo vyčistiť. Tak som ju doma poriadne vytriasol s maticami, pár krát vypláchol benzínom, na hadičku dal tento filter: http://www.topmoto.sk/Palivovy-filter-moto-maly-d1470.htm s tým, že po sezóne nádrž vyčistím poriadne kyselinou, vylejem farbou a filter už tak nebude potrebný. Tá chvíľa práve prišla, zajtra si mám ísť vyzdvihnúť objednané farby. Tak či tak, pôvodný majiteľ tam filter nemal a na štart sa nesťažoval. Bola to prvá vec ktorú som doplnil ako prevenciu voči prenikaniu zvyškov, kt. sa nepodarilo odstrániť, ďalej do karburátora.
2. Karburátor som len po kúpe motorky preventívne vyčistil, doplnil o izolačnú podložku (medzi karbec a valec) a nastavil podľa príručky. Trysky ostali pôvodné. Zapaľovanie som nastavoval, menil som jeho dosku (pôvodná mala totálne zošúchaný filc), znova na hodnoty podľa príručky (tuším 0,4mm odtrh a 3mm predstih). Za studena motorka chytá dobre, na prvý - druhý kop.
3. Ohľadom toho pretlaku pár. Iste je to možné, a po vyčistení nádrže filter odstránim. Akurát píšete o urobení dierky do špičky papiera - mnou používaný filter (odkaz vyššie) žiačnu špičku nemá. Je možné, že spôsobuje problém aj tak? Je v ňom trochu hnedého nánosu z nádrže, ale nie veľa.

Ondrej    [Ondrej]   08.11.2018
Odpověď  S předchozím souhlasím, ale pokud se stáním s teplým motorem karburátor zahřeje, benzín v plovákové komoře se začne vypařovat, a tím nad hladinou vznikne třeba jenom nepatrný přetlak par, což může stačit k tomu, že palivo (s olejem zvlášť) přes ten papír neproteče. Cupovákem rozhýbeme plovák, jeho pohyb způsobí m.j. efektem pístu nepatrnou pulsaci tlaku v plovákové komoře a palivo přiteče, nebo byv stlačeno plovákem dolů, vteče trochu do emulzní trubice, což stačí, že stroj lze natočit.
Za jízdy je karburátor relativně chladný, protože ho ochlazuje proudící vzduch a protékající palivo zevnitř. Pokud stroj stojí, zahřeje se klidně tak, že palivo v něm třeba i bublá...
Mně třeba s takovýmto filtrem vůbec nejela motorka (čtyřtakt!) na rezervu. Hydrostatický tlak malé výšky hladiny v nádrži nestačil také benzín protlačit přes filtr....
Nas++l jsem se s tím hodně do doby, než filtr letěl při opravě během jízdy do pole a byl pokoj.
Někdy pomůže do špičky toho papíru uvnitř udělat nějakou špičkou dírku přes výstupní trubičku.....    [.]   08.11.2018
Odpověď  nedostatečný přívod benzínu by se projevil spíše v zátěži při jízdě. Když je nutné zvyšovat hladinu benzínu při studeném motoru, tak se zdá být vše v pořádku. Ale nutnost zvyšovat hladinu i pro teplý start motoru znamená, že je směs příliš chudá na zapálení. Většinou bývá situace opačná. Příčin může být více.

Důležité je, jestli je závada trvalá od počátku provozu motorky, nebo se vyskytla náhle sama bez zjevné příčiny, nebo až po nějakém zásahu do motoru - karburátoru, zapalování.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2018
Odpověď  Jestli je filtr papírový, tak ho vyhoďte a máte po problémech. Je to v dodávce paliva. O papírových filtrech na moto toho najdete po fórech tuny....    [.]   08.11.2018
Odpověď  Dobrý večer,

to by ale asi nechytala vždy, nie? Totiž, pri studenom (resp. jazdou nezahriatom) motore a poriadnom preplavení nie je žiadny problém. Ak by tam nedotekal benzín tak by motorka robila problémy pri štarte v garáži aj pri štarte po X kilometroch, aspoň podľa mňa... Samozrejme, môžem sa mýliť.
Problém je hlavne v tom, že po jazde a odstavení stroja si to občas už pýta preplavenie aj keď sa stojí napríklad 15 minút. Motor ešte podľa ruky teplý, a karburátor už treba mierne preplavovať... Nie úplne, ale trochu "drcnúť" na cupák treba. Raz sa mi ju už týmto spôsobom nechtiac podarilo prechlastať. Napr. na mojej Jawe 21 je štartovanie bez problémov pri studenom aj teplom motore, bez ohľadu na dobu státia (chvalabohu).
Vo viečku je nové gumené tesnenie, pôvodné už bolo stvrdnuté a dopraskané. Keď som ale skúsil viečko prefúknuť, žiadny odpor som necítil, vzduch prúdil.
Samozrejme, že Vami uvedené veci skontrolujem (chcem poriadne vyčistiť nádrž a vyliať ju farbou, veci okolo samozrejme vyčistím tiež). Kiežby ste mali pravdu a celý problém by bol iba tam.

Veľmi pekne Vám ďakujem za ochotu a odpoveď.    [Ondrej]   07.11.2018
Odpověď  Nějaký problém v ceste benzinu do karburatoru, odvzdusneni víčka, kohout nebo otocenej filtr benzinu. Kohout nech furt otevtenej ten se zavira jen kdys se sdelava nadrz. Nějaký zbytek odparenim blbost, hladinu reguluje jehlovwj ventil ve vicku plovakovky.    [xxx]   07.11.2018
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006