MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307724 příspěvků |7578 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 19 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 29.11.2020 05:47  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Karburátor-čištení


 Porádite jak hodně zašlí karburátor vyčistit,případně naložit do něčeho aby byl jako nový? díky všem    [Jirka]   03.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den, rád bych zopakoval dotaz Šimona- jaký poměr kys. citronové do vody? Díky za odpověď    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2014
Odpověď  Čištění ultrazvukem je nejlepší na ty různy kanálky atd. uvnitř    [Framy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2013
Odpověď  Já si vždy vystačil vyčištěním v benzínu.    [pítr]   12.12.2013
Odpověď  V jakem množství se dava k.citronova s pomerem s vodou diky    [Šimon]   09.12.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  a ještě jednu.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  02    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak taky přispěji svou trochou do soudku. Dneska jsem vyzkoušel jawarmaniakovu metodu čištění s kys. citronovou no vysledek si už posuďtě sami.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2010
Odpověď  jsem z pardubicka...kdyžtak vsechno na e-mail prosím,at tady nezaplnujeme otázkama forum..e-mail když kliknete na mé jméno    [lukas]   17.02.2010
Odpověď  Lukas > Odkud seš ? Kdyby jsi byl z okolí ostravska, tak bych si aji něco opískovat nechal.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2010
Odpověď  určitě s vama souhlasím,že pískovací pistole z baumaxu, obi a podobně stojí za prd...taky jsem se tenkrát poučil,standa_2- k vuly jednomu karburatoru nebudu rozdělávat celý pískovací zařízení, to až bych pískoval pro sebe tak bych to udal najednou,kdyžtak mi napis na e-mail a nejak se dohodnem,jinak pískuji si sam celý motoa motory..kdyby jste mel nekdo zajem.    [lukas]   17.02.2010
Odpověď  Aha takže pro domaci využiti k ničemu. Takovej kompresor nemam, mam homemade s pístem a se vzdušníkem odhadem asi 70 - 80 litru. Každopádně děkuju za ušetřené peníze, kdybych se nezeptal tak koupim tu nejlevnejší na kterou narazím a vyzkoušim to sám.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2010
Odpověď  Řeknu ti to asi takto - pro domácí použití musíš mít kompresor, který bude schopný natlačit alespoň 5 barů a tento tlak udržet po celou dobu. Vzušník - jakýkoliv menší než 250 litrů je na nic. A to beru jako abrazivo jen relativně malou a lehkou balotinu. Při použití keramiky (písku) nebo železa je potřeba výkon a objem ještě minimálně jednou tak nelkej..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.02.2010
Odpověď  Tak jak píše jawarmaniak-je tam potřeba ooooooobrovské množství vzduchu,jinak stále čekáš než kompresor dofouká,protože pískovačka je ŽROUT vzduchu.Mám možnost pískovat kde pískovačku živí šroubový kompresor a vzdušník je 1000 litrů-a to už je jiná:)))).    [tonda88] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2010
Odpověď  Nejde jen o pistoli - musíš mít dostatečně velký kompresor a dostatečně velký vzdušník. Taky musíš mít, kde to dělat. Jinak ty pistolky jsou dost k ničemu - je to něco, jako elektrická stříkací pistole. Sice se s ní něco nastříká, ale taky nenahradí klasiku vzduch..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.02.2010
Odpověď  Ohledně toho pískování. Když jsem tak projížděl letáky viděl sem v nabídce OBI nebo Baumax nebo něco takového a nabízeli tam piskovací pistole v cenovém rozmezí asi 1000,- až 2000,- máte s tím někdo zkušenosti ? Jestli to stoji zato vůbec kupovat.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2010
Odpověď  lukas: kolik by sis rekl za jeden opiskovany karbec?    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2010
Odpověď  když pískuju tak si vse zakryju a opískuju jenom z venku,na vzhled..žadný problémy s ucpáváním nemam a nic podobného...povrch je krasne čistý a vypadá to super...bohužel nenafotím ..snad přístí týden,nejsem ted v dilně    [lukas]   15.02.2010
Odpověď  jawamaniak > Tak tohle je snad nejlepsi zpusob fakt dobra prace ... Nechci Standu urazit, ale to už bych ty karburatory radši jen omyl tech. benzinem a nechal tak, protože mají hezčí povrch než jeho metodou, kterou to je strašne poleptaný.    [Láďa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tohle je po očištění - samotné čištění i s kompletním rozmotováním zabrala asi 15 minut. Rozdíl je snad dost patrný...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  lukas: To je ta největší blbost, co můžeš udělat. Balotinou si zdrsníš povrch a poškodíš přesné rozměry trysek. Navíc se ti to pak bude akorát špinit. Vím, o čem mluvím, pracuju ve firmě zabývající se pískováním a chemickým čištěním.

Jsem pro chemické čištění, ale ne kys. octovou, ale citronovou. Jikovácké karburátory jsou tlakově odlity ze zinko-hliníkové slitiny. Ta bílá oxidace, co se na nich objevuje je právě oxidovaný zinek. V kyselině reaguje hlavně právě zinek, proto je oxidace první, co odejde z karburátoru pryč. Rozhodně bych to ale nevařil - čím je lázeň teplejší, tím víc kyselina lidově "víc žere". Použil bych teplou kyselinu ohřátou cca na 80 stupňů. Aplikace trvá cca 5 minut. Pro lepší čištění můžeme kyselině pomoci po chvilce kartáčkem na zuby. Není to ale nutností. je ale potřeba odstranit špínu a mastnotu.

Pro porovnání vkládám fotku karburátoru, který jsem před časem koupil na aukru pro svou kejvačku. Tohle je stav před čištěním..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2010
Odpověď  Stando, to je dobre návod! Zkusím to podle něj udělat, díky!    [Tonda]   14.02.2010
Odpověď  nejlepsí je karburátor opískovat jemnou balotinou...pak je jako nový to samí s kartera atd...    [lukas]   14.02.2010
Odpověď  Standa_2: asi jsem to tenkrát přehnal, navíc jsem to vařil moc dlouho, prostě všechno špatně. Ale ty tvoje fotky z vaření jsou pěkný :-)    [pavlicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2010
Odpověď  U karburátorů z T603 se mi osvědčil ultrazvuk..    [Jack]   14.02.2010
Odpověď  kolikrat je treba jeste docistit treba kartackem na zuby..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  1    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  vyreni.. :)    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  pavlicek:
tak to jsi to machal jen v octu ne? :))

janko:
delam to takhle... Vycistim karbec v benzinu, necham vyschnout. Pak si venku napustim velky stary chrnec, dam tam tak 3-5 litru vody a max. pulku lahve octa, staci i min. No pak to zahrejvam horakem a necham projit tak 10 min. varem. POZOR nedychat vypary, me je z toho kolikrat hodne spatne, neskutecne me z toho boli hlava, tak na to pozor. Pak jsou karburatory pekne cisty..

vysledne foto vycisteni..    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2010
Odpověď  recept na tu octovu lazen?
liter vody liter octu?
:)    [janko]   13.02.2010
Odpověď  Já s tím octem nemám příliš dobrou zkušenost. Nechal jsem to vařit příliš dlouho a zřejmě i koncentraci jsem měl moc vysokou. Karburátor mi to rozežralo tak, že byl nepoužitelný, hlavně závit na trysku. A povrch byl celý pórovatý. Určitě je to moje chyba, ale od té doby karburátory čistím raději benzínem a mechanicky to vezmu nějakým měkkým drátěným kotoučkem. Vnitřek nechám pak vyfoukám tlakovým vzduchem.    [pavlicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2010
Odpověď  Ja to delam tak, ze karburatory varim ve vode s octem a vysledek stoji zato..    [Standa_2]   11.02.2010
Odpověď  vyčistit od čeho? Špína/oxidace?    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2010
 Přidat odpověď   (32) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006