MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310046 příspěvků |7715 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 17.5.2021 11:29  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

jawa 20 nebo 21 ?


 Dobrý den, včera jsem si přivezl pionýra z větší části rozebraný. Na výrobním štítku je rok výroby 1968 a uvedený typ JAWA 20 ale revma plechy nemá, stupač. kříž má jako 21 (viz foto) a řidítka nemá rovná jako typ 20. Chtěl jsem se Vás odborníků zeptat jestli to je předěláváná jawa 20 na 21 a jestli by šlo z toho udelat origo 21 a po renovaci do nového štítku vyrazit typ 21. Moto je bez papírů a nevím jestli by třeba v budoucnu nemohl být problém s přihlášením na veteránské papíry. A ještě jestli jsou řidítka originál a jestli jim nechybí takovej ten zakrývací plíšek.
Moc děkuji za odpovědi    [kotakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Ten se dával asi od roku 74 do konce výroby.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ja tam mám tenhle ... ten je z čeho?    [kotakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2010
Odpověď  Ano, je.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.08.2010
Odpověď  díky super. Ten tacháč co máš ty tak je origo?    [kotak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2010
Odpověď  No, zatím mám jen fotky z průběhu oprav. Pak to doplním.
http://pajkals.rajce.idnes.cz/Jawa_21_Sport_1969/    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.08.2010
Odpověď  To by byla parada... díky    [kotak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2010
Odpověď  Rok 1968 bude komplikovanější (v detailech). Raději to udělej podle mladšího vzoru. Jestli z toho chceš mít 21 z roku 68, tak řídítka byla široká s pevně navařenými držáky ovládacích páček, v kloubu byla zavařená (kromě výšky se nedalo nic nastavit). Výfuk doutník. Když budu mít zítra čas, tak to nafotím.

Kolena se pokud vím trochu lišila (jak popisuje M.). Originální nebyla lesklá, ale matná chromovaná. V dnešní době jsou k dostání různé repliky, ale žádná není úplně podle originálu a všechny jsou lesklé.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.08.2010
Odpověď  Chtěl bych jí dát co nejvíce do originálu takže řidítka u 21,r.v. 1968 s hrazdou a krycím plechem... jako na foto na Vaších stránkách ve článku jawa 20 a 21 Obr. 5    [kotak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2010
Odpověď  Myslím že koleno výfuku na mustanga a na 21 bolo trochu vyhnuté do ľavej strany.    [M.]   09.08.2010
Odpověď  Tahle řídítka se na 21 (a 23) dávala od roku 1974. Od roku 1975 se montoval i vyfocený výfuk, ten ale společně s novými plechy bez hliníkových lišt. Postav si to jak chceš, ale 21 to původně nebyla, je to běžná lidová tvořivost.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  jo to jsou origo na 20 ale když bych z toho udělal 21 tak podle toho co jsem dohledal jsou původní co tam mám já. a jěště příkládám foto prsíček jsou na 21?    [kotak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Orig.řidítka.    [otta]   09.08.2010
Odpověď  a jaké by teda na tom měli být origo řidítka?    [kotak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2010
Odpověď  a jakej byl rozdíl ve výfukových kolenech 20,21,23 měly stejná kolena.    [HonzaBK]   09.08.2010
Odpověď  Jawa 50 typ 20 sa často prerábal na športovejší typ 21 hlavne mladými, tým že sa reumaplechy zhodili. A čím sa teda vlastne 20 líšila od 21? Boli to riaditká ( myslím že v roku 1968 boli ale z hrazdičkou a mali ten krycí pliešok ). Potom to bolo tým, že 21 mala rychlopal. Iná bola páka zadnej brzdy, čo je samozrejme z dôvodov tých plechov, bola tam rovnaká ako na Mustangoch "23", ale pozor aj tam sa u "23A"dávali iné. A u motora sa to dá zistiť tak, že u 21 bolo výfukové koleno rovnaké ako u Mustanga, teda iné ako u 20. A ešte u každého typu 20,21,23 boli rôzne dlhé spojkové lanká.    [M.]   09.08.2010
Odpověď  Ještě koukám na výfuk tak tam má být doutník s malým svařovaným švem a stojan taký jiný s rovnou dolní vzpěrou.Ještě měl rok 1968 hliníkový deklík na zapalování a jiné víčko na nádrži.    [otta]   09.08.2010
Odpověď  Tyhle řidítka na rok 1968 nepatří.    [otta]   09.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  omlouvám se neposařila se mi vložit 2. fotka ...tak je tady..    [kotak]   09.08.2010
 Přidat odpověď   (18) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006