MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315900 příspěvků |8165 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 27 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostat | Diskusní téma 19.4.2024 21:23  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jawa 555 - informace potřebné k renovaci


 Koupil jsem Jawu 555 , z roku 1960 v původním a hlavně špatném stavu… Chci ji zrenovovat tak,aby se pokud co nejvíce blížila tomu,kdy vyjela z linky. Vyčetl jsem,že ráfky nebyly chromované,nýbrž jen lakované. Chtěl bych si tedy ověřit zda je to pravda.
Druhá věc je linkování předního blatníku. Na tom co tam je,není žádné patrné. Abych tedy nedělal něco co tam být nemá.
Nejvíce mne udivuje osazení boshackého přepínače(klíček) ,namísto bakelitového. Docela se mi tato záležitost líbí a dost možná ji tam nechám,zajímalo by mne však zda to je předělávka,nebo se našly takové kusy.    [Jiří]   11.06.2022     Přidat odpověď  
Odpověď  Samozřejmě pokud ty ráfky měly být dle originálu v chromu, nebudu řešit peníze a dám je do chromu.
On ten chrom fakt není zrovna levný,teda pokud za něco stojí. Najdou se firmy,či jednotlivci kde je to možná levné,ale už ne tak kvalitní. Beru to tak,že někde ušetřím ,pak ale zase někde připlatím.
No mne stála renovace Stadiona S11 cca. 20 000,- jen v matriálu. Nepočítám do toho lak. Motor jsem si dělal sám,leštění hliníkových prvků taky. Vlastně vše krom chromu a centrování ráfku(na to jsem fakt neměl nervy a radši je odvezl)😂
Tady tu 555 jsem měl v plánu udělat přes zimu a na jaře vyjet na trať. Ale je fakt dost dobouchaná a než to vše porovnám,povařím a zrepasuju bude jaro. :-D    [Jiří]   16.06.2022
Odpověď  Barvu na válec poradí v jejich prodejně. Zatím jsem jen kupoval černou žáruvzdornou asi na kamna na válce velkých kývaček a drží to. Finance neřešíte a chrom je drahý? Já jsem zatím ve stádiu příprav, motor po profi GO, nová chromovaná kola a pár dílů šlo do chromovny. Rozpočet bude cca do 30 tis.    [Lojza]   13.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto toho co mne čeká :-D Jen sehnat prsíčka v solidním stavu za solidní peníz. Kdyby se Vám náhodou někde nějaké válely,rád se nějak dohodnu :-D    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  No mě trochu mrzí,že na tomto stroji už je ta blbá velká SPZ. Škoda že to nejde vrátit :-D
Já tedy nemám ještě nachromováno nic, dám tedy ráfky do komaxitu v nějaké RAL podobné stříbřence…
Takže bude zbývat nachromovat řídítka a rámeček předního světla s parabolou. Rámeček možná rozleštím,ale řídítka už mají místy docela puchýře a nebylo by to ono…
Na druhou stranu čím méně chromu tím lépe,není to zrovna levná záležitost.
Mimochodem bych potřeboval poradit ohledně ošetření toho kovového válce.
Mám v plánu vyčistit veškeré kanály atd. co to půjde. Poté to asi celé hodit do kyseliny odrezit a možná na to nanést bezoplachový odrezovač,který venkovní plochu válce zakonzervuje(teda aspoň z mých zkušeností)
Pak pošlu válec na výbrus a až poté nanesu nějakou “stříbřenku” . Už teď vím,že sprejem to dělat nebudu. Dělal jsem takto tlumič výfuku na Stadion S11 a i přes dokonalou přípravu se to má tendenci koupat.
Takže dvě další otázky:
Bude tento postup dobrý?
Jakou použít barvu(výrobce) ?
Na finance nehledím,lakovací pistol mám a podmínky taktéž(štětkovat to nechci)    [Jiří]   13.06.2022
Odpověď  Protože si 555 dělám z vraku a má bílé původní SPZ a ke které mám i sentimentální vztah klidně si na ni dám už dříve koupená chromované kola a řeknu všem: "dobová úprava" jak to říkají ti mladí pamětníci na fcb 🤣. Jinak mám dvě 555/1960 v rodině od koupi v místní Jednotě a ani jedna nemá chromovaná kola.
Při renovaci jiných strojů na VRZ se ovšem snažím zachovat původní vzhled abych nemusel poslouchat rady odborníků.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  No tajně jsem doufal,že ten Boshák se na některých kusech mohl objevit… Proto se ptám. Ale slovo dobastlený bych nepoužil. Je přimontován na origo díry a někdo si s tím prostě pohrál. Na druhou stranu i kdybych ho tam zanechal,není problém tam za deset minut hodit originál.
Mě šlo spíše o věci,které “nejdou” vrátit zpět,popřípadě by to bylo složité. Jako třeba ty linky,ráfky,barva sedla apod.    [Jiří]   12.06.2022
Odpověď  Ano pajkovy stránky. Nechápu, chceš původní stav a necháš si dobastlený bošák. Linky na blatník samozřejmě patří. Pěkně zrenovovaných strojů je třeba na motorkari.cz i jinde plno.    [Lojza]   12.06.2022
Odpověď  Pionýry má dobře zpracované Pajka https://www.jawa-50.cz/clanek/motocykl-jawa-50-typ-555-pionyr.html
ráfky mohly být v chromu na de luxe verzích, bošárna bude skoro určitě tuning...    [meela]   11.06.2022
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006