MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302243 příspěvků |7312 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ | Diskusní téma 17.10.2019 13:25  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 175 1935 tachometr


 Dobrý den mohl by mi někdo poradit jaký tachometr se dodával jako doplněk k ČZ175 1935. Pročítal jsem Seznam a ceník k tomuto typu ČZ a je zde uveden ve Výstroji a výzbroji pod číslem 51529 str.20.Fotka by mi určitě pomohla při případné koupi, kdybych o něj někde náhodou zakopl? Děkuji IvoS    [IvoSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  to Roman : Romane, nemohl by jsi sem dát prosím detailní fotku předního světla ze strany motocyklu ? Chtěl bych se podívat jak moc je "vypouklé" světlo na tvé motorce. Děkuji    [P.C.]   28.03.2016
Odpověď  pro trabíka: odkaz na pěknou lékárničku, ale už je to asi neaktuální že?

http://aukro.cz/jawa-555-puvodni-motolekarnicka-i6 055981696.html    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2016
Odpověď  To robertissimo. Tachometr funguje správně, kontroloval jsem ho podle digitálu na kolo.    [Roman]   12.02.2016
Odpověď  Tyto lékárničky nejsou až tak nedostupné, jsou celkem běžně k mání na aukru. Teď jsou tam zrovna také 2ks i s obsahem v jedné aukci za 79kč, ale nejsou moc pěkné. Když si počkáš tak se tam brzy objeví i pěknější a nejsou moc drahé.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím vás,shanim pro přítele starou lékárničku Sanitas,na motorku. Její obrázek se zde již párkrát objevil. Rada bych zjistila, zda nevíme o někom,kdo by byl ochoten ji prodat    [Trab1íkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2016
Odpověď  Romane, ten tachometr od výrobce R. Mühle & Sohn si vyžádal i jiný náhon na tachometr, který je namontovaný na předním kole. A tento náhon je jiný než od výrobce ČZ, z toho usuzuji, že to někdo na ČZ 175 napasoval dodatečně.
Funguje Ti ten tachometr správně? Měří rychlost správně?    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Odpověď  Ten tachometr vypadá luxusně !    [RodonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě fotka motorky    [Roman]   07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě k tomu tachometru, já mám na své ČZ 175 z roku 1936 tenhle tachometr.    [Roman]   07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto sem to na jednovýfukové ČZ 175 vyřešil já.    [Gripen09]   18.12.2015
Odpověď  Zdravím. Zaujal mne ten držák SPZ na bezrychlostním motokole. Nešlo by sem dát více fotek držáku a světýlka? Nebo bych poprosil o poslání na mail (mirek.kopecky@volny.cz) případně o možnost kolegu navštívit. Jsou to věci, které mi chybí. Držák jsem kdyžtak schopný vyrobit v perfektni kvalitě. Předem dík, Mirek    [Mirek]   18.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  U té poslední dobové fotky z Aukra je myslím potřeba brát v úvahu i to, že je pořízená až v poválečném období (viz. poválečná SPZ okresu Rumburk), motocykl byl tím pádem v provozu deset a více let,kdy se SPZ několikrát měnila a za tu dobu už na něm mohly být udělány drobné úpravy (jako ty kolenní opěrky, fajfka svíčky atd.)
Pro zajímavost přikládám jedno předválečné dobové foto z mého archivu, na kterém je jednolauf se zadní tabulkou se zakulacenými rohy...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2013
Odpověď  Že by ? ? ?
http://auto.aukro.cz/cz-9 8-cz-125a-jawa-sachs-dkw- wanderer-spz-i3131217503. html
Ale víc bych nedal . . .    [radek]   31.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen tak pro zajímavost k tématu, posílám fotku co je na aukru, kde je jednovýfuk s hranatou zadní spz. Zajímavé jsou také ty kolení opěrky na rámu z boku nádrže.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2013
Odpověď  Dobrý den, zatím jsem se tomu nějak nestihl pověnovat. Výrobu mám už domluvenou, ale nedávno jsem dostal kontakt na člověka z Klatovska, který prý má doma jednovýfuk v původním stavu včetně držáku SPZ (alespoň mi to do telefonu tvrdil), takže se za ním chystám, abych měl víc jistoty že ten co momentálně mám (byť v horší výrobní kvalitě je tvarově správný, nebo také ne?). V únoru budu mít cestu kolem, tak se u něj chci zastavit a omrknout to. Pak bych se do toho chtěl konečně pustit. Tak prosím o trpělivost. Děkuji IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2013
Odpověď  Zdravím.Také bych se chtěl zeptat na ten držák.    [aldafiny]   20.01.2013
Odpověď  Jak probíhá výroba repliky SPZ ? ?    [radek]   13.01.2013
Odpověď  Ano, je možné, že by tam byly nýty dodané dodatečně, ale nijak jsem to na SPZ nezjišťoval, jelikož mě to prostě přišlo původní, byla již v minulosti dost zlomená, tak ji mohl někdo takto dodatečně spevnit. Kamarád má také nějaké jednovýfuky, tak bych se někdy u něj mohl zastavit jaké má SPZ on, jestli se tedy dochovala původní SPZ.    [Pavel]   28.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, na svém motokole 98/35 mám tento držák v origo stavu. Rozměry sedí s nákresem co sem někdo dával. Takže si myslím, že ty nýty budou dány dodatečně nějakým kutilem.    [P. K.]   28.11.2012
Odpověď  Pavle, pokud to je tedy obkresleny original tak si s tim starosti nedelej. Domerim si to jak si rikal.    [M.L.]   28.11.2012
Odpověď  Teď už si tu opravdu někdo "hraje" . . .
Řádek podemnou není můj.    [radek]   27.11.2012
Odpověď  ....omlouvám se... (omlouvám se )    [radek]   27.11.2012
Odpověď  . .. stejná . . . (omlovám se)    [radek]   27.11.2012
Odpověď  Ještě se zeptám - pánové . . .
Není náhodou velikost tabulky SPZ na jednovýfuk stejá jako u pozdějších dvouvýfukových modelů? Jen ji otočili o 180° ? ?
(je to jen odhad, nemám to s čím pooměřit, . . jen jsou jiné úchyty?).    [radek]   27.11.2012
Odpověď  Změřit bych na ní mohl asi cokoliv, i když je něco v ohybu, jen ji musím opět sundat z motocyklu, na který jsem ji již nandal. Taktéž jej tedy nemám dom, takže chvilku strpení. Nakreslil jsem ji někomu odtud, ale nebyl schopný ani pořádně komunikovat, poděkovat za fota, nákres apod., tak jsem to již nedodělal. Sám mám málo času a nechtěl jsem se s ní vyrábět na další typ. Jinak pokud si vytiskneš a případně zvětšíš ten nákres na mnou uvedené míry, tak máš přesně obkreslený originál, opět tedy již s pertlem. Případně mě napiš na mail a můžeme se domluvit dál.    [Pavel]   27.11.2012
Odpověď  elektrodou jsou svařené uvnitř nábojů (středů kol)ty obroučky co zadržují ložisko proti posunu hlouběji do náboje    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové, díky za ty výkresy. Pavle mohl bys prosím ještě doplnit tyto údaje v tvém plánku ?    [M.L.]   27.11.2012
Odpověď  Ano, to je ono, jak jsem na to mohl zapomenout, případně snad i páčky klíčů brzd, plech pod motorem k můstku, svařené jsou i rohy můstků a určitě se toho najde víc.    [Pavel]   27.11.2012
Odpověď  Martine, nepleť do bodového svařovní Co2, to jsi někde úplně jinde.
Svařování autogenem a bodové, jak jsem psal zcela bežná věc. Na zetce je sváru opravdu málo ale jsou, napíšu dvoje bodové, přední krycí plechy rámu se znakem čz májí nabodovaných několik přídržných plíšků, zadní plech SPZ má podbodovanou díru na lampičku. A jsem Pavel co psal jenom 26.11., jen pro přesnost.    [Pavel.]   27.11.2012
Odpověď  To nýtování bude skutečně dobovější. Až budu mít nějaký výsledek, tak sem dám info a foto. Zkusím ještě zapátrat u původního majitele jestli nemá nějaké fotky z dob svého mládí. Třeba něco vyhrabe a budet tam vidět i ten držák? Nebo taky ne...IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2012
Odpověď  S tím samozřejmě souhlasím, bez nýtu je to naprostá pitomost. Jinak jsem naprosto přesvědčený, že se jedná o originální značku, ale každý ať si rozhodne dle svého mínění. Náčrtek byl případně i s rozměry dělaný přesně podle ní, jen ty nýty jsou tam docela nesouměrně, ale záleželo prostě jen na pracovní síle.    [Pavel]   27.11.2012
Odpověď  Ty používáš asi jako vzor větší kubaturu, já to na 175 nemám bodlé. O tom držáku to vím jistě, protože právě ten nýt jsem měl volný a třepal se mi kryt řetězu, takže jsem ho nahradil šroubkem a nic bodnuté nebylo. S volným nýtem se držáček protáčel a na 175 spodní kryt řetězu není, takže nemohu soudit.

No těžko soudit ty sváry, možná se někde najdou, to nevyvracím, ale podstata debaty o svárech byla ta, že to není běžný spůsob spoje u této motorky a proto bych tuto metodu na ten držák spz určitě nedoporučoval, protože běžným pohledem diváka se svár nikde nenajde a detaily jsou jiná věc, ale na tom držáku by to běžným pohledem vidět šlo.Takže raději ty nýty ;-)
To abych vrátil zakladateli IvoS debatu zpět k tématu které probírá.    [martin S.]   27.11.2012
Odpověď  Případně jsem si vzpoměl na další díl, spodní kryt řetězu je snad na všech opět bodnutý k hornímu, taktéž ostatní držáky a zajisté toho najdeš víc.    [Pavel]   27.11.2012
Odpověď  Já jsem ale nepsal, že to není snýtované, jen, že je to zbodované, klidně si odbruš nýt, vyraž jej a uvidíž, že to nerozebereš, jelikož je to právě zbodované, nevím zda to je na všech, ale alespoň na nějakém Touristu jsem to tak měl.    [Pavel]   27.11.2012
Odpověď  No i toto mám snýtované. jestli myslíš tím držákem krytu řetězu ten plíšek tvaru"L" který je na podlaze a do nehož se uchytává kryt řetězu, tak ten je přinýtovaný a v zadu na krytu řetězu mám ten držák co se chytá k rámu také na dva nýty..
Myslím, že pokud by tenkrát znali svařování v ochranné atmosféře, tak by ho použili na vhodnějších a důležitějších místech než na nedůležitém držáčku či krytu řetězu. Možná tento svár už byl známej, to netuším, ale jistě ho bežně nepoužívali.
Tady jsem něco našel o vzniku svařováni
http://cs.wikipedia.org/w iki/Historie_sva%C5%99ov% C3%A1n%C3%AD
celé jsem to nečetl, ale elektrodu už by tehdy znali, ale CO2 používali až od roku 1953.
Myslím, že ty sváry na předvál čz 175 moc nejsou (spíš teda vůbec) ale s jistotou to nevím, zatím jsem je neobjevil?    [martin S.]   27.11.2012
Odpověď  Pokud se nepletu, tak tam jsou některé díly klasicky zbodované, například držák řetězu na podlaze AKU, držáky na krytu řetězu a asi se najdou i jinde.    [Pavel]   27.11.2012
Odpověď  No o svárech na čz 175 toho teda popravdě moc nevím. Možná tam nějaké jsou, ale z drtivé většiny je ta motorka snýtovaná a sešroubovaná.
Kde jsou na předválce vidět sváry?
Revmaplechy možná svár mají, ale to je podle mě doplněk a k motorce je přímo neřadím, ale na motorce o svárech ani moc nevím.
Vždyť i vidlice a rám jsou snýtovány.
Budu rád za info o svárech, to by pro mě byla novinka, nebo jsou na místech kde si to možná ani neuvědomuji.    [martin S.]   26.11.2012
Odpověď  Tak ty bodové sváry se na ČZ 175 určitě používaly.Důkazem jsou revmaplechy.Jejich držák je s plechem spojen dvěma nýty z kraje a zbytek je svařen bodovou svářečkou.    [čz]   26.11.2012
Odpověď  Martine S., bodové sváry jsou již na těchto motorkách zcela běžné, nevím co se ti na nich nezdá?    [Pavel]   26.11.2012
Odpověď  určitě snýtovat    [aldafiny]   26.11.2012
Odpověď  Ale ten držák odrazky (spodní pásovina) je delší.
I na fotkách v knize pana Marčíka vypadají, že jsou delší . .
Zkus tuto míru převzít z nákresu, co sem vložil Pavel.    [radek]   26.11.2012
Odpověď  Rozhodně snýtováním. Právě to svaření poukazuje na neoriginální díl. Já osobně ani vzhled té spz na jednovýfuk neznám, ale jako člověk co zná staré technologie rozhodně právě podle toho sváru a toho falcu hned poznám že to není origo díl. myslím, že o nějakej ten cm navíc či méně ani tak nic neprozradí, jako právě technologie výroby, kterou zná každý obdivovatel staré doby a řemesla.To poznáš hned, tvar už zná málokdo.    [martin S.]   26.11.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak jsem spáchal ten nákres držáku. Rozměry jsou přesné, ale počítejte pár mm na falc okolo SPZ. Teď si zkusím nechat vyrobit jeden vzorek snad v lepším provedení a ze slabšího materiálu. Jen mám stále dilema, jestli to spasovat dohromady tak jako je to na fotografii od Pavla to jest nýtováním, nebo to nechat jen svařit? Co vy na to. Nýty budou asi vypadat dobověji,ne?IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2012
Odpověď  IvoS,pořád mám zájem o ten držák.ale plech 3mm je dost silný.jestli ta možnost bude,tak zkus vyrobit s pomocí Pavla dokonalejší repliku.držím palce a děkuji ti za snahu.    [aldafiny]   25.11.2012
Odpověď  Ještě jsem dumal nad tím držákem a podle mě je na 100% ten Pavlův horní držák originál. Zbytek nemohu posoudit. Proto bych tě chtěl Pavle poprosit, jestli by jsi sem mohl vložit ještě nákres toho horního držáku. Dnes bych se pokusil nakreslit ten svůj a porovnat to. Jinak zítra jedu do jedné firmy kde vyrábí různé věci z plechů, tak se zkusím poptat jestli by to uměli vyrobit v lepší kvalitě. Podle mě je např. ten falc znatelný asi i díky síle materiálu. Je to tak 3mm plech a ten už se asi dost špatně zpracovává. Možná kdyby to byl slabší materiál, šlo by to lépe? IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2012
Odpověď  zdravím.souhlasím s radkem.chce to trošku zdokonalit a bude to super.    [aldafiny]   24.11.2012
Odpověď  Ale četl, . .. (a nijak jsem se Tě tím něchtěl dotknout) . ..
Jen jsem se před tím, co jsem napsal koukl na dobové fotografie čz - jednovýfuk,
a zjistil, že i na fotkách v knize pana Marčíka je světlo umístěno nahoře uprostřed
SPZ. Tak jak to i Ty uvádíš . . .
Možná, že kdyby IvoS pozměnil zakončení okraje SPZ, a bylo by to i vyhovující . .    [radek]   24.11.2012
Odpověď  A přečetl jsi si Radku, co jsem k SPZ napsal, asi ne.    [Pavel]   24.11.2012
Odpověď  Ahoj,
ale ani ta fotka SPZ od Pavla mi nesedí . ... Připadá mi to jako eSPéZetka převzatá
ze starého náklaďáku s dodělaným otvorem pro světlo. A původní použité byly jen držáky SPZ.
Světlo podle starých fotek má být nahoře uprostřed.
(Mohu se mýlit ). Bude potřeba hledat dál .. .další fotky.    [radek]   24.11.2012
Odpověď  IvoS, jasná věc v pohodě, proto jsem psal, že nechci aby to vyznělo nějak zle. tobě patří všechna čest za to žes dodržel co jsi klukům a sobě slíbil a že ses na to nevykašlal. Proti tobě ani Ň, akorát jsem chtěl podotknout, že z té repliky dost vyzařuje zpracování pomocí moderních technologií, které vidí i člověk jako já, který do té doby originál jednovýfukové spz ani neviděl.Hlavně ta metoda svařování svárem v ochranné atmosféře a ten ostrý falc dost upozorňuje na novodobou technologii, která v tu dobu jistě nebyla.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, měl jsem ji na celkem zachovalém torzu jednovýfuka z první série, samozřejmě se mohla postupem času lišit. Původní držák na světlo bych viděl na horním držáku uprostřed, asi klasické L na dva nýty.    [Pavel]   23.11.2012
Odpověď  Ahoj Martine S. máš asi pravdu, pokud to porovnám s fotografií originálu od Pavla(předpokládám že je z ČZ175 r.v. 1935), tak tvar, rozměry a způsob výroby jsou diametrálně odlišné. Já v tomto případě vycházím z tvrzení výrobce, že má replika držáku byla vyrobena přesně podle originálního držáku z motorky, kterou kompletně renovoval.Já osobně mu věřím. Nicméně není možné, tak jako jsme se před nějakou dobou shodli na tom, že např. držák lékárničky může být odlišný, nemohl by být i toto podobný případ?
Zpracování je věc druhá, protože bohužel nemám možnost vlastní výroby a šablonu se mi nepodařilo získat, musím brát to co je. Vycházím hlavně z toho, že nejsem žádný výrobce a prodejce replik, ale pouze jsem chtěl vyjít vstříc na základě dotazů ostatních. Abych nezavdal příčinu k nějakým spekulacím, věnuji jeden výkendový večer nákresu mého držáku a vložím ho sem. Pak si ho může každý vyrobit dle vlastního uvážení a možností. IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2012
Odpověď  na originále byl ten okraj více zahlý (stočený)    [rf]   22.11.2012
Odpověď  No nevím jak to napsat aby to nevyznělo zle, ale můj osobní názor je ten, že ta tabulka spz má k originálu trošku daleko(myšleno vzhledově) když pominu tvary a techniku svařování, tak i ten falc mi přijde jako hodně poznatelný za použití moderní technologie. a po té co sem dal pavel foto, mě to ještě více utvrdilo, že je to docela znatelný rozdíl od originálu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2012
Odpověď  pro Pavla: mužete poslat foto toho horního držáku dík    [rf]   22.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Případně původní SPZ pro ujištění.    [Pavel]   22.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl jsem ti případně poslat rozměr původní SPZ a umístění držáků, které jsi vynechal, díra pro světlo je podle mě nepůvodní a bylo na horním držáku shora.    [Pavel]   22.11.2012
Odpověď  Zdravím a je na tebe nějaký email.    [Pavel]   22.11.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Ještě jedno foto z jiného pohledu.    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Pro aldafiny a ostatní, tak jsem si domů konečně přivezl zadní držák SPZ na 175 jednovýfuk. Viz.fotografie. Měl by být sice napasovaný trochu výš, spodní hrana držáku cca 1cm nad horní hranou vzpěry blatníku, ale protože v mém případě nemám v tomto místě žádnou původní předvrtanou díru, napasoval jsem ten držák níž (odborníci snad prominou:-) ), už se mi nechtělo vrtat do blatníku další díru. Už takhle jich tam je víc než dost. Ale horní dvě díry pasují perfektně a podle obrysu na blatníku souhlasí i tvar horní části držáku.
Takže pokud máte stále zájem, mohu je nechat vyrobit. Výrobce jsem našel, takže je to jen na počtu kolik jich budu chtít. Cenu dohodneme na emailu, abych neporušoval pravidla tohoto fóra. Počkám pár dní a pak je nechám vyrobit a rozešlu je.
Takže pokud někdo máte zájem pošlete mi emailovou adresu a já vám pošlu víc fotek a snad i odhad ceny? IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2012
Odpověď  Zdravím.Někdy je to boj něco získat.Počkáme.    [aldafiny]   01.10.2012
Odpověď  Dobrý den, bohužel se zatím nic nezměnilo,toho pána pravidelně navštěvuji a připomínám se, ale bez úspěchu. Už je mi to trapný, že ho pořád otravuji, ale já doufám, že se mě bude chtít konečně zbavit a držák vyrobí. Takže stále čekám a doufám.IvoS    [IvoS]   01.10.2012
Odpověď  Zdravím.Jak to prosím vypadá s výrobou držáku SPZ na jednovýfuka?Díky.    [aldafiny]   28.09.2012
Odpověď  Chtěl bych oslovit Pavla .Pokud mi pošleš foto a rozměry mužu se to pokusit vyrobyt pošly to na Hiller.Jiri@seznam.cz    [Jirka]   03.08.2012
Odpověď  Dobry den chcel by som sa opitat ket je cz 175 original zapalovanie dasa to zapojit aj bez regleru? a poradite mi ako? dakujem    [PalikemalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2012
Odpověď  No, pokud by se chtěla někomu vyrábět, tak bych mohl snad najít mou původní a zaslat obrázek, fota, rozměry apod., případně možná zapůjčit. Na oplátku bych chtěl jednu vyrobit, nemám na to nějak čas.    [Pavel]   03.08.2012
Odpověď  Dobrý den
Pokud se mohu připojit tam bych mel také zájem o držak SPZ to jediné mi chybý    [Jirka]   03.08.2012
Odpověď  pro p.aldafiny a ostatní. Dnes jsem se setkal s pánem co má šablonu na držák SPZ. Dobrá zpráva je, že šablonu skutečné má, viděl jsem ji na vlastní oči, ale je dost pracovně vytížen a tak to bohužel vidím na delší dobu. Sám mi řekl, že dříve jak po prázdninách to nebude? Šablonu nedá z rukou, čemuž se ani nedivím. Budeme si asi muset počkat a doufat že se na výrobu dostane co nejdříve.    [IvoS]   30.07.2012
Odpověď  ale i tak děkuji.    [aldafiny]   29.07.2012
Odpověď  Dobrý večer, bohužel jsem se tam z pracovních důvodů ještě nedostal. Po telefonu ho mám stále slíbený, ale pořád jsem na mrtvém bodě. Snad mi to vyjde tento týden? Samozřejmě platí co sem psal níže a pokud budu úspěšný dám sem vědět.IvoS    [IvoS]   28.07.2012
Odpověď  zdravím.chci se zeptat pana IvoS jak to vypadá s těmi zadními držáky spz na jednovýfuka?děkuji.    [aldafiny]   28.07.2012
Odpověď  Ahoj, taky bych ten držák SPZ koupil    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2012
Odpověď  já chci na čz- jednovýfuk.
Díky za info . .    [radek]   03.07.2012
Odpověď  já vím co myslíš.mám ten držák na čz 98 bezrychlostní.ale chtěl bych tu repliku z té fotky.děkuji    [aldafiny]   03.07.2012
Odpověď  Ok pokusím se to domluvit na více kusů. Pokud budu úspěšný, dám sem informaci.
Bohužel se mi nedaří poslat i fotku držáku, který jsem dostal v nabídce a je asi spíše na ČZ98? Ten dole je podle originálu z jednovýfuku.
Pokud ale máte někdo zájem, přepošlu vám fotky emailem i s kontaktem na výrobce.    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2012
Odpověď  Ahoj, taky bych ten držák SPZ koupil . .    [radek]   03.07.2012
Odpověď  díky za fotku.kdyby to šlo měl bych o jeden držák zájem.    [aldafiny]   03.07.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  pro p.aldafiny jestli myslíte zadní držák SPZ, tak jsem měl jednu nabídku, ale prozatím jsem držák neobjednával. Bohužel se mi tento držák nepozdává. Tvarově je podle mě trochu jiný. Jednak otvor pro upevnění zadní lampy je velký (to se dá celkem pořešit), ale zkosení hran na bocích se mi zdá pod jiným úhlem než jsem viděl na držáku, který byl vyráběn podle originálu. Podle mě je to asi spíše držák na 98 (výrobce to i jako držák SPZ na ČZ98 udává)? Jinak cena byla vcelku příznivá 300,-/ks a protože jsem už od tohoto pána nějaké věci kupoval, tak i zpracování a dodání bylo bez problémů. Nicméně stále doufám, že se mi podaří v brzké době přesvědčit majitele šablony na tvarově "správný" držák k akci a buď mi za úplatu šablonu půjčí, nebo mi ho rovnou vyrobí, ale je to na delší lokty:-( Cena prý bude také někde okolo 300,-. Příští týden se za ním chystám osobně, tak snad nějak dopadnu? Jen pro info posílám foto nabízeného držáku (bez laku) a foto držáku podle origo předlohy.IvoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2012
Odpověď  Zdravím.Chtěl bych se zeptat pana IvoS jestli už má hotový držák na jednovýfuka?Prosím o foto.Díky.    [aldafiny]   03.07.2012
Odpověď  pro mario.p - prosím o slušnější formu příspěvů. Děkuji ti
pro martina.s omlouvám se, že jsem příspěvek nesmazal dříve a byl jsi nucen reagovat. ivoS    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2012
Odpověď  Mario! moc díky za rozšíření mých vědomostí, zase vím něco co jsem nevěděl :-)) a pokud bys mě chtěl ještě o něčem novém informovat, tak buď tak hodný najdi v sobě tu odvahu a registruj se, tím zjistíš můj meil a tam si můžeme popovídat na tvé úrovni. Zde se na tvou úroveň snižovat nehodlám.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2012
Odpověď  A co seš ty?    [aldafiny]   16.06.2012
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [mario.p]   16.06.2012
Odpověď  Jojo ty moto pumpičky jsou těžko sehnatelné. Mám jednu příhodu. Sháněl jsem tu moto pumpičku už celkem dlouho (než jsem ji sehnal) a tak jsem se o ní i bavil s kámošem co má autoservis a jen tak při řeči jsem si všiml právě toho správného předválečného spodku z mosazné hustilky, mezi jeho šroubky v krabici. Tak mu s radostí oznamuju, že ten uřezanej spodek je právě ten z té pumpičky co sháním a když mi řekl proč je z ní jen ten uřezanej spodek, tak jsem se málem vyvrátil. Den před tím než jsem se s ním bavil, tak tu pumpičku jeho tátá uřezal a to trubkové tělo z hustilky, použil jako spojku na dvě hadice. No prostě mazec, pro staré lidi je to JEN stará pumpička.A když jsem mu řekl, že by za ni dostal i 2tis, tak se zas málem vyvrátil on.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Odpověď  Díky za info,ta dírka ze spodu opravdu nebyla,tak jsem si musel pomoci :-)    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Odpověď  Je to opravdu pumlička z kola, ale dělalo to spousta firem a některé mají originál dírky na uchycení mezi hroty a nebo připravený jen nálitek a na rukojeti důlek, také ji mám na Jawě sehnat tu původní je skoro nemožné nebo spíše náhoda, spousta lidí to má ještě doma a s tále je používají a netuší na co jsou.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Odpověď  Je to na stoprocent z kola. Nevím jak tato, ale tyto pumpičky nemají originál dírky na koncích do kterých by se dali uchitit do držáku na rámu. Byly totiž k rámu kola drženy klipsnama za tělo pumpičky a šlaušek se nedá schovat do těla hustilky. Ale i já jsem ji tam vozil, než jsem sehnal původní. Je to pořád víc dobové, než ta chromová velamos hustilka z kývaček....    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Odpověď  S velkou pravdepodobnostou je ta hustilka z kola (ale mozem sa mylit).Motocyklove
maju zvycajne pevnu rukovat (aspon na jawy a cz).    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím pánové,já si dal na moto tuhle pumpičku,pasuje tam,ale nevím z čeho je?    [BawariaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2012
Odpověď  Jojo, to je ono, krom té páky v levo. Právě ty správné klíče žádné označení neměly a poválečné měly pouze číslo velikosti klíče, ale logo žádné. To jsou ony.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  pro Martin S, posílám fotku toho nářadí co jsem našel v kastlíku. Větší klíč je 22x27 délka 16cm, kratší klíč 9x11 délka 13,5, montážní páka je dlouhá 17,5cm. Ta poslední páka asi není původní. Nicméně ani na jednom z nářadí není nikde žádné logo? Takže ani nemusí být původní. Tak snad to k něčemu bude.    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2012
Odpověď  jo ten držák chybí skoro každému, nevím co s nima tenkrát dělali :-)škoda žes nenapsal dřív. Na aukru teď v pondělí skončilo originál zadní světlo bosch http://auto.aukro.cz/konc ove-svetlo-bosch-predvale cne-od-1kc-i2397161076.ht ml
Nevím jak to máš pošéfovaný, ale v replice znám jen koncové světlo čz od renoindián, ale ten rozdíl je při obyč. pohledu nepatrný a hlavně že je zatím něco, než se poštěstí sehnat to původní.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  ok děkuji, nechávám si vyrábět celý zadní držák na SPZ a tak bych tam chtěl dát i lampičku. Sice bude vše v replice, ale hlavně když bude kam dát značku, abych mohl konečně vyrazit. Tedy až bude počasí:-(((    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Ty na tom jednolaufu budeš mít stopro bosch obě světla. Světla čz byly až od roku 38 a mezi nima bylo ještě světlo kleissel, ale to už jsem jinde. Jednovýfuk=bosch.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  no to by vysvětlovalo, že je každý držák jiný. Teď sehnat nějakou zachovalou lékárničku. Ty cajky vyfotím a pošlu. Ještě bych měl jeden dotaz. Na motorce mám přední světlomet Bosch, byla zadní lampa nad SPZ také Bosch nebo už ČZ?    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  IvoS: Na to nářadí mrkni, to by mě zajímalo.
No a právě s tou lékárničkou jsem to pochopil tak, že i ten držák asi byl netovární doplněk k té lékárničce. Tady bych nerad kecal, protože to už teda fakt nevím, ale právě při zjišťování informací o těch doplňkách, jsem dostal kontakt na pána co dělá pro čz a je to pamětník a ten mi právě tvrdil, že lékárničkama se v továrně motorky neosazovaly. Tak je logické, že i ten držák asi nebyl tovární záležitost, ale součást dokoupené věci s lékárničkou. Ale to se jen logicky domnívám, Proto by mohl i ten držák mít více podob. Hlavně že do něj pasuje nějaká lékárnička. Jakýkoliv je zajímavější, než žádný :-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Ty kola jsem koupil jenom pro ten náhon. Na moji motorku se nehodí.Ten náhon je sice úplně stejný jaký jsem potřeboval,ale jak jsem psal je to starší provedení na kola co mají malé bubny.Když jsem to zjistil tak jsem to už dál nestudoval.Mám je doma tak se na ně mrknu.    [PetrM_2009] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  pro Martina S tak pumpička a lékárna je také na pořadu, ale pozatím jsem nepochodil. Tak jsem si prozatím upravil nějakou starší "rezavou" pumpičku aby v držáku držela a mám tam prozatím aspoň tuhle. Sice není origo, ale aspoň něco. Upřímně si u držáku lékárny ani nejem jistý že je orignál? Působí jako kdyby si ho někdo dělal doma. Na foru jsem jich viděl několik a ani jednomu nebyl podobný. Viz.foto. Co se týče nářadí, když jsem otevřel poprvé kastlík, tak na mě vypadlo pár kousků nářadí a jsou podobné těm co jsi poslal. Ale ještě jsem je moc nestudoval tak to musím o víkendu napravit. Je dost možné že je originální?    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  No tak toto bych řekl, že ja přímo ta nejlepší z nejlepších prímo z čz. Docela jsem se tím fakt detailně zabýval a tento spodek s tím válečkovytým výstupkem na šloušek kolmo k tělu pumpičky je opravdu z čz. I já mám tu druhou verzi, co není ´plně "košér" k čz. A pokud to máš z té tvé původní čz, tak je to jasné.

Ps. ještě dotaz, koukal jsi na to kolo s tím náhonem? Je teda nějaké jiné, nebo nějak uzpůsobené pro ten náhon, nebo to jde dát i na obyč kolo. Já teda mám za to, že to na klasické kolo jen tak nejde?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak já mám tuto pumpičku.Mosaz + černý lak.    [PetrM_2009] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takhle je to v katalogu, ale ten nýtovač moc dobře rozeznat nejde, jak vypadá    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  já jsem na tom s výbavou nářadí zatím takto. chybí mi ten nýtovač řetězu. Nemá někdo foto jak vypadá ve skutečnosti?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  No však tvarově jsou stejné a dávaly se na obě značky motorek. Na všech dobových fotkách vídám tuto a i v katalogu je tato, akorát není poznat zda je to ta mosazná, nebo černá, ale ten spodek je stejný a vídám je na čz i mosazné i černé. Pumpička je také věc, kterou si mohl majitel klidně zaměnit.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  martin.s ta mosazná pumpička je z předvál. Jawy.    [Michal.V]   12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [PetrM_2009] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nánon tachometru je nově poniklován.    [PetrM_2009] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zrovna jsem koupil kola na tuhle motorku.(malé bubny)Na předním kole je náhon tachometru.Zajímavé je,že první náhony musely mít obal z oceli místo hliníku.Také ozubené kolo uvnitř je z oceli místo mosazi.Aspoň soudím podle toho kola co jsem koupil.Ten tachometr je 100% origo.    [PetrM_2009] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  paráda,tak to mám radost    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  jo ta maznice je správná a ta lékárnička by určitě také šla. Tu už mi tu někdo ukazoval na starší dotaz zde na fóru. Řekl bych, že jakákoliv s křížkem bude předválečná záležitost.I tato tu byla na fóru na čz 175(viz foto). Jak říkám,lékárnička nebyla typová a každý prodejce ji měl jinou, ostatně tak jako dnes od plastových až po ty kabelkové na zip. Jo a ještě tip- ta pumpička co jsem tu dával její foto na tom kartonu je právě na aukru a je to i přímo ta fotka akorát byly i kratší!! Na čz je to okolo +/- 39-40cm a pak se dělali i 36, tak to chce poslat dotaz prodejci na délku, ale toto bude asi ta správná délka.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  v chotusicích jsem ted koupil za 100 kč tuto maznici takže doufám že je to ta správná čezetácká    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  nářadí se snažím také poshánět ale marně ...nejhorší je když přesně nevím co hledat    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a na aukru jsem ted koupil tyto dvě a doufám že ta s tím křížem uprostřed je vhodná(předválečná)    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  já mám právě lékárničku tuto je ale v excelentním stavu ...přítelkyně mi ji našla u své babičky    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Rádo se stalo, služebníček :-))    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Martine ty vždy víš poradit.. díky !!!!    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě detail té správné z čz.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A lékárnička, jak mám potvrzeno od pamětníka a bývalého zaměstnance čz Strakonice, prý nebyla součást výbavy z továrny, ale dodávali ji přímo prodejci motocyklů jako součást ze svého doplňkového sortimentu, takže mohou být různé. Většina lidí si tam dává ty moto sanitas,pasují tam, ale ty jsou už poválečné (komunistické) např já tam mám tu co je na fotce úplně nahoře a i tloušťka plechu je tlustší než ty poválečné, je těžká, žádné tintítko a nemá pant. Víko je oddělávací úplně.

PS: u těch pumpiček si všimni hlavně toho spodku, ten je důležitý a odlišný od poválečných, např. z čz 125c a pozdějších motorek. Většinou jsou mosazné, ale já jsem nedávno sehnal tu správnou a je černá. Pumpičky občas bývají k sehnání, ale stojí okolo 2tis a na lékárničku jsem číhal čtvrt roku. Dávám dohromady i původní nářadí, mám rád vše tip ťop do posledních detailů a to je teprve k nesehnání, na to číhám už víc jak půl roku.
Hezký doplněk je také plechovka od oleje a štítek prodejce.A to je tak asi vše z doplňků. a u větších kubatur ještě sajda :-))    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale pasuje a jde tam použít i tato. Taktéž předválečná, ale tato se myslím dávala na jawy    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  No pumpička z čz je tato    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  pro Martina S. ahoj neměl by si prosím fotu té lékárničky a té pumpičky když už o ní mluvíš ? díky moc by mi to pomohlo    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Kolo je stejné, jenom na kole musí být dvě drážky.
Nicméně máš motorku jednovýfukovou a na tu se určitě tachometr nehodí.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Já myslím, že to uděláš nejlíp. Máš ji opravdu nádherně zachovalou a každý zásah by tomuto vzhledu uškodil. Jiné kolo by už mohlo být méně či více zašlé a už by to bylo poznat. Také jsem o tachometru uvažoval a právě kvůli tomuto jsem se na to také vykašlal.
To spíš sežeň původní mosaznou pumpičku a lékárničku, když tam máš ten držák pod sedlem a bude to tip ťop mazel se vším všudy a tím se nic nepokazí. Fakt pěknej původní stav.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Děkuji Vám pánové za informace k tachometru, dnes jsem se ještě poptával a skutečně by prý asi bylo potřeba dát jiné kolo s užším středem? Takže se do toho ani nebudu pouštět a nechám ji tak jak je.    [IvoS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Něco k tachometrům jsem psal tady na tomto odkazu http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=136&idtop=132580

A tady je tacho Veigel do 80 KM/hod který mám na motorce já
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=102&idtop=35012    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
Odpověď  Bude to tachometr veigel, ale pokud bys o něj teda zakopl, tak bys asi musel zakopnout i o přední kolo s náhonem, nebo to už máš vyřešené? Myslím to jako tak, že máš moc pěkně dochovanou motorku a já osobně bych do ní nijak nezasahoval a nepředělával ani nedodělával. Nejsem si teda jistý, ale myslím, že ten náhon u kola nejde jen tak dodat, ale že je to i s celým kolem, které je kvůli němu jinak vyosené, ale to by chtělo někým potvrdit, nejsem si jistý. Pokud by to šlo dodat na stávající kolo, tak by to bylo v pohodě.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2012
 Přidat odpověď   (125) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006