MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302243 příspěvků |7312 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 76 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ | Diskusní téma 17.10.2019 13:21  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

ČZ 500, r.1938, rady a postřehy.


 Právě začínám můj zatím největší projekt a to renovaci ČZ 500, r. 1938. Na fotkách je aktuální stav mého stroje,a rád bych Vás požádal o rady a postřehy, kde sehnat chybějící díly, jak renovovat a na koho se s čím obrátit. Tato motorka si zaslouží pečlivou a kvalitní opravu/renovaci, tak tímto žádám o pomoc. Postupně zde chci rozebírat jednotlivé kroky renovace, tak to třeba taky někomu pomůže. Předem Vám děkuji za rady.    [gripen09]   22.06.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  na bílých značkách není.
A jediné co vím, tak že motor sehnal k rámu později.
Ale to už je tuze dávno.
Jak ho na schůzy uvidím poptám se více.    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2017
Odpověď  Pokut tě zajímá výroba dílů, měla by tě zajímat i prodejní cena daného motocyklu (auta). Těžko někdo koupí díly za 100 t na vozidlo, které je prodejné bídně za 80 t.    [Pavel]   22.06.2017
Odpověď  Sleduji toto téma, zajíma mne renovace případná výroba dílů na pětikilo. A řeči které tu vedete o tom jaká motorka má jakou cenu a zda-li je něco replika nebo není tu nepatří. Na to tu jsou jiná vlákna    [janec]   22.06.2017
Odpověď  robertissimo. A ty jsi kdo? Ty jsi nějaký administrátor nebo majitel stránek že nám chceš nařizovat nebo rozhodovat o čem tady smíme diskutovat? Nebo jsi stejná nula jako my všichni tady? Více pokory by ti neškodilo.    [PS]   22.06.2017
Odpověď  Hmm, tak to je fundovaný dotaz k věci.    [Lada]   22.06.2017
Odpověď  Běžte si "tlachat" někde na chat. Vlákno je o ČZ 500 a tu vidím na fotce od ORFa.
Máte k té ČZ 500 nějakou radu nebo komentář? Pokud ne, tak nezasírejte toto vlákno tlacháním.
ORFe: ta ČZ 500 je na bílých značkách? Má k ní majitel nějaké informace o majiteli? Zajímá mě, kdo si takové motorky v minulosti pořizoval.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2017
Odpověď  Honzo , přiznávám, že na pragovku jsem si v roce 1989 musel půjčit. Stála před renovací 8 600 Kč. Dnes bych toho Manxe zvládnul možná ne z dvou výplat ale ze tří určitě.    [Evžen]   22.06.2017
Odpověď  Rumpál je tak ceněný, protože to je první Jawa a Česko je země jawařů, Wanderer 500 K tolik nestojí.    [JAn]   21.06.2017
Odpověď  Tady se bere vše s nadsazkou...    [jkl]   21.06.2017
Odpověď  Neznám cenové relace, ale osobně víc cením Pragovku. Na svou dobu pokroková konstrukce, vyšší technická úroveň proti Rumpálu. Jinak na Manxe bys dělal Evžene spíš roky, než 2 měsíce    [Honza l]   21.06.2017
Odpověď  jo, tak to udělejte evžene    [tony]   21.06.2017
Odpověď  Takže Praga 500 BD na bílých číslech je tzv. bezcenná (ve srovnání s Rumpálem) . Tak si jí raději nechám a za cca 2-3 měsíční platy ve státní správě zakoupím Nortona Manxe.    [Evžen]   21.06.2017
Odpověď  Praga není rumpál, Praga je zajímavější, je 100 procentně česká. Rumpál je německý. Oproti rumpálu se ale Pragovek o hodně víc dochovalo. Můj odhad je kolem 300 kusů. Tuším že origninální Praga se dnes prodá kolem 700 tisíc.    [Jan]   21.06.2017
Odpověď  Praga není rumpál, bohužel, Praga 350 OHC by za řeč stála    [tr]   21.06.2017
Odpověď  Tak nějak tápu, Pokut Rumpál by stál cca 1,5 M, kolik by stála Praga 500 BD na bílých číslech, renovovaná před lety za použití jediné repliky - výfuku. Pokut by cena byla podobná, velice rád bych jí prodal a dovezl něco pro mne zajímavějšího.    [Evžen]   21.06.2017
Odpověď  hynek. Zatím ho nemají. A kde je poptávka bude i nabídka. Za ty prachy se to vyplatí.Ceny našich motorek se dočista zbláznily, kam se na ně hrabou zahraniční stroje.    [PS]   21.06.2017
Odpověď  rumpál i čz 500 jeden majitel a co ho znám tak je většina původních dílů.    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2017
Odpověď  Tito červa nemají....    [hynek]   21.06.2017
Odpověď  Chacha, já nezávidím, já se jim směju, jejich hlouposti,jak za těžký peníze nakupujou od padělatelů kopie a myslí si co nemají. A dobře jim tak.On takový Rumpál nebo Čechie z rokem výroby třeba 2012 nemá chybu. Jen tak dál.Při těch cenách jich za chvíli bude víc, než jich bylo vyrobeno.A pak jim začne hlodat červ pochybnosti, začnou to prověřovat, zkoumat, co vlastně doma mají.    [PS]   21.06.2017
Odpověď  Tak nezaviď, však to není pro chudé, stejně jako ten Tourist,vlastně kývačka už taky nedostupná že?    [jkl]   20.06.2017
Odpověď  Chacha a co je na vyobrazeném Rumpálu po renovaci vyrobeno v 30 letech minulého století a co v tomto století? To ví, jak se říká ,jen Bůh a renovátor. Takže jen ať hlupáci dávají za ně 1,5 mega, bude jich na prodej kopií po renovaci dostatek.Za ty prachy se to padělatelům rozhodně vyplatí.    [PS]   20.06.2017
Odpověď  Moc pěkný, jak se asi pohybuje tento rumpál po renovací? bavíme se 1,5? u origo? více?    [OldaR]   20.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  jedna pěkná motivační z našeho srazu.
letos dokončené pětikilčo.    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2017
Odpověď  Čau Gripen09 mohl by jsi mě kontaktovat potřeboval bych poradit. Mindim@seznam.cz    [Michal]   08.03.2017
Odpověď  Zdar, níže popisujete renovaci spojkových lamel, z jakého materiálu je nejlepší výpalky udělat? Díky    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2017
Odpověď  Ano klikovka podle obrazku je stejna. Nekde jsem se docetl, ze motor dkw lze predelat na cz 500'mam doma 2 tyto motory. Pokud by mel nekdo o jeden zajem. A poradil by jak na prestavbu , tak mu ho necham. Diky.    [Petr svabensky]   02.10.2016
Odpověď  Nevím co ostatního,ale klikovka je prý stejná.    [Jára]   01.10.2016
Odpověď  Zdravim vas panove. Chci se vas zeptat jestli bejake komponenty pasuji z dkw 500 sb na CZ 500. Dekuji za radu.    [Petr svabensky]   01.10.2016
Odpověď  Ahoj Gripene tak jak pokračuješ na pulitru?    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2016
Odpověď  Najeď na nick Gripen09 a v levém dolním rohu obrazovky se ti objeví mail.    [Gripen09]   17.04.2016
Odpověď  Zdravim nemate nekdo kontakt na Gripena? Potrebuju poradit. Diky    [honza9.9Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2016
Odpověď  Pro Gripen09: Pracuji též na pětiosém a tříosém CNC, příležitostně na drátovce a vyjiskřovačce a je radost koukat na to, co ty stroje pod šikovnýma rukama jako jsi Ty, dokáží :-) S pozdravem Osek    [Osek]   09.11.2015
Odpověď  Hmm,tak to je paráda.    [D.K.]   06.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vlevo nová výroba.    [Gripen09]   05.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vlevo nová výroba, vpravo originál.    [Gripen 09]   05.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, anabáze s hlavami je u konce, jsou....hotové. Posílám pár fotek stavu po opracování na pětiosé frézce. Pokud by měl někdo zájem, mohu nechat sérii odlít a případně nechat opracovat. Kontakt pod nickem.    [Gripen09]   05.11.2015
Odpověď  Kde jsou ty časy co jsem nechal na Kladně přední půlku motoru za 2500 kč, bohužel pryč.    [P]   13.10.2015
Odpověď  tak prodavat si muze za kolik chce .. ale na druhou stranu 55 tisic mu za to nikdo neda.    [Honza]   13.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a ešte je to aj pekne olámané, jak rebra na valcoch tak aj na hlavách. Na foto...    [costelo]   13.10.2015
Odpověď  Mohu potvrdit.....
Snad už budu mít příští týden hlavu opracovanou a dám ji sem. Nějak se to oměření pro CNC frézu protáhlo.    [Gripen09]   13.10.2015
Odpověď  Jo tak to je on. Toho poznáme. Cena za všetko 2000€ a nechce to predať po kusoch, iba všetko naraz. Je tak Gripen?    [costelo]   12.10.2015
Odpověď  Nyní na iveteran, ze Slovenska prodej hlavy, válce a pístů, originál, tak kdo hledáte, koukněte a zeptejte se na cenu.    [P.]   12.10.2015
Odpověď  gratuluji k dalšímu postupu vpřed. Hezký odlitek. Co ti vše vlastně ještě do motoru chybí?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2015
Odpověď  moc pěkné. Gratuluji    [čezeťák]   02.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Formíčka....asi lepší hlavu nikdo neudělá.....    [Gripen09]   02.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [Gripen09]   02.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spodek    [Gripen09]   02.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  boční pohled    [Gripen09]   02.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak a hlava je na světě :-) Vypadá fakt naprosto přesně jako originál, musím pochválit výrobce formy. Nakonec jsme zvolili jinou variantu odlévání a ten model z 3D tiskárny byl zbytečný. Příští týden nechám tu origo hlavu oměřit na měřící stolici a podle ní opracovat tu odlitou. Pak tu dám foto.
Chci to ještě u kamaráda nechat namontovat na Tourista ať se s tím projede a pokud bude vše OK, nechám odlít několik dalších kousků.
Takže pokud by jste měli někdo potřebu, můžete mi napsat na mail (pod nickem)    [Gripen09]   02.09.2015
Odpověď  Zdravim všechny,mam prosbu neporadil by někdo jak nastavit predstih na čz500
uz se stim trapim dlouho.nevim o tom vůbec nic.mel jsem komplet kladivka venku
a ted jsem v koncích:-)Dekuju a zdravim Gripena.    [Petr Hanka]   28.07.2015
Odpověď  Jak pokracuji práce?
Chci se zeptat mistnich, je stojan shodny s 350 nebo 250kou?    [Janec]   21.06.2015
Odpověď  Samozřejmě z technického a sběratelského hlediska to je obrovská škoda přijít o přípravky a formy. Ovšem napadá mne kacířská myšlenka, že kdyby se vše dostalo mezi lidi, tak nám tu možná časem jezdí víc pětistovek, než kolik bylo vůbec vyrobeno :) To je jako když máte vatikánku v každém druhém muzeu :) A pak by tu chlapci nepředváděli taková krásná kouzla s výrobou vlastní formy....    [čezeťák]   12.06.2015
Odpověď  Na druhou stranu to co dela veterany zajimavymi je pocet vyrobenych kusu a stare soucastky dychajici historii. Pokud zacnou vznikat stovky ci tisice novodobych replikovych stroju, tak se kouzlo daneho stroje pomalu vytraci s obrovskym mnozstvim kopií.    [ Honza]   12.06.2015
Odpověď  Když vidím tu formu hlavy, vzpomenu si na sklad forem v ČZ. Není to zase tak dlouho kdy se likvidoval. Rozprodaly se na topení za pár kaček. Stačilo si říct chci na topení formy na pětistovku a měli jste komplet forem na tento model. V tom skladu byly formy snad od Kaktuse přes všechny předválky atd., všechny v plně použitelném stavu, včetně všech přípravků. Podle nich nebylo problém nechat znovu něco odlít a vyrobit.    [martin]   12.06.2015
Odpověď  krásná práce, přeji hodně zdaru s dokončením.    [Jirka]   28.04.2015
Odpověď  To Ti přesně neřeknu, zajišťoval to kluk na VUT v Brně. Tak proto asi tak dobrá cena. Komerčně by to bylo násobně dražší.    [Gripen09]   15.04.2015
Odpověď  Hm, to je dobrá cena. A kde tisknou za 50 Kč za hodin?    [Lada]   14.04.2015
Odpověď  Šest stovek. Tisklo se to jedenáct hodin.    [Gripen09]   14.04.2015
Odpověď  Dobrý den,

chtěl bych se touto cestou zeptat na cenu za tisk hlavy na 3D tiskárně

Děkuji    [ja]   13.04.2015
Odpověď  Tuto polemiku bych přenechal odborníkům z VÚT a slévárny. Nevyznám se v tom.    [Gripen09]   05.04.2015
Odpověď  Gripene, kdysi nás to učili ve škole (materiály) a nevidím problém to udělat ze starých hlav, které k tomu byly určené. Struktura slitiny se při těch tavících teplotách rozhodně nezmění.    [...]   05.04.2015
Odpověď  Ohledně té analýzy materiálu - nemůžeš prostě vzít staré hlavy , třeba ze zmiňované kývačky ( kovošrot ), a nechat novou odlít právě z tohoto materiálu . Držim palce Jirka    [jirkap61]   05.04.2015
Odpověď  Dovoluji se připojit k obdivovatelům a také smeknout. Je to opravdu obdivuhodné, co všechno jde, když člověk chce. No a ten čas a peníze k tomu přece patří jako k jakémukoliv jinému koníčku.    [Dansson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2015
Odpověď  to je jasné, ale ta vůle to dotáhnout do konce tu u tebe obdivuju. Já jsem ten inzerát na to pětikilo tenkrát také viděl na inzerci, byl za slušné peníze, ale když jsem viděl tu nekompletnost, tak mi bylo jasné, proč to majitel prodává. To prostě nejde doshánět a doskládat, jen tak, že budeš číhat na origo díly, ty už prostě nejsou. Takže jsem to zavrhl, ale tys posunul laťku mnohem dál a ukazuješ, že to není překážka.
zkrátka tam kde to jiní vzdávají, ty začínáš. Teď už věřím , že to dáš. jen si počkat na ten den.A ten jednou přijde a pak si po dlouhé době zase z něčeho fakt sednu na prdel.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2015
Odpověď  Kluci dík, ale věřte mi, že bych raději hlavy někde koupil a nasadil, něž se s tím takto mořit. Ale není kde.....    [Gripen09]   04.04.2015
Odpověď  Taky ti fandím. Chce to opravdu pevnou vůli a obrovskou trpělivost.    [Karel]   03.04.2015
Odpověď  Já už se fakt těším, až to pětikilo doskládáš a nastartuješ a ono to bude všechno fungovat. Ty tu motorku ani neskládáš, ani nerenovuješ, ty ji přímo znovu vyrábíš ;-) to je něco co se mi hrozně líbí. Tady není na místě řešit origo/neorigo a podobné řeči, v tomto případě je na místě jen smeknout a poklonit se. Fakt se těším na ten den, kdy sem dáš kompletní foto a řekneš že ses na tom projel. držím ti palce.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2015
Odpověď  Tak a teď ještě trocha metalurgie. Co je to vlastně za hliníková slitina potřebná na odlití hlav? Navíte nikdo....? Asi nejlepší postup bude, na hlavě třeba z kývačky, udělat analýzu materiálu (to mi udělají na VUT v Brně) a pak vybrat adekvátní materiál na odlití (hlavně kvůli křemíku..) z toho co umí slévárna nabídnout. Pak tu přesně napíšu z čeho to budeme odlévat.    [Gripen]   03.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  zespodu...    [Gripen09]   03.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  celkový náhled    [Gripen09]   03.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana...    [Gripen09]   03.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak takto to vypadá vytištěno na 3D tiskárně (ta bílá). Druhá je origo. Ještě doladit nějaké drobnosti a rozměry a výkres hlavy v Inventoru je hotový.    [Gripen09]   03.04.2015
Odpověď  odpoledne ti jí změřím ( mám tu jednu originál)    [Pavel]   27.03.2015
Odpověď  Je třeba počítat se smrštěním materiálu, nyní si nějak nejsem jistý kolik to je u hliníku, snad něco kolem 11 procent, fakt bych kecal, no s velikostí a tloušťkou materiálu to kolikrát ve skutečnosti klesá. Pravděpodobně bych volil ztracený model s přídavky na obrobení u šroubů, svíčky a pod spalovákem, který bych následně teprve vytočil. Či pokud by jsi si byl jistý smrštivotí, tak klidně vyrobit dřevěný model, či vytištěný z plastu aj. o správném zvětšení. Někdo je ale již kdysi vyráběl, snad je i inzeroval, tuším že jsem je viděl na Kladenské burze.    [Pavel]   25.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhý pohled..    [Gripen]   25.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlavy na pětikilo jsou skresleny. Nechám vytisknout na 3D tiskárně model a přirovnám ho na motorku. Mám od kamaráda půjčený originál, tkl je porovnáme a odladíme tvary. Pak přeměřím objem spalovacího prostoru v hlavě (umíte někdo podadit jak nejlépe?). Když bude vše OK, tak model použijem jako kopyto pro výrobu formy. Samozřejmě pak musím model upravit na odlití (přídavky, zadělat díry, nálitky atd).
Už mě nebaví furt čekat a prosit, vyřeším si to po svém...    [Gripen]   25.03.2015
Odpověď  Tlumiče ted také resim. Ty slovenské jsou drahsi, kvalitou by měly byt stejně. Ještě jsou k sehnání za 9tis ale dodavatele ted nevim    [Janec]   01.03.2015
Odpověď  Nevíte náhodou zda výfuky u ČZ500 nejsou schodné s DKW 500SB? Buyak.sk má na DKW 500, ale za 14.500 Kč jen za tlumiče mi připadá dost drahý. Hadrávek má v ceníku kolena a tlumiče na ČZ500 za 11.000. Kdo ví, napište mi prosím na mailk: petrkure@seznam.cz Díky.    [petrkure] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2015
Odpověď  Příští týden budu mít odlitky brzdový pedál na čz 500 .Jestli budeš mít zájem ozvi se    [rf]   19.02.2015
Odpověď  Teď sem tento projekt moc neřešil.... Neustále se potýkám s nějakými většími či menšími drobnostmi a už mi chybí taková ta radost z nějakého posunu kupředu. Když už si myslím, že to bude dobré, pravidelně se objeví zas něco špatného... :-(
A tak pro zlepšení nálady sem se pustil do jiné motorky, a tam to odsýpá. Během tohoto projektu se snad podaří dořešit ten motor a převodovku.
Pak to bude už zase radost, protože relativně vše další už je kompletní a hotové. Takže lak, chromy a kompletace. No snad na podzim ....    [Gripen09]   18.02.2015
Odpověď  Ahoj tak jak jsi pokročil v ČZ 500?? Nechceš pridat zas nějaký fotky?    [Vlada]   14.02.2015
Odpověď  Omlouvám se Treschlům za zkomolení jména. A dělají 100%.    [Lada]   26.12.2014
Odpověď  Cekani nevadi, kolena mam jde mi o tlumice, chci aby byly 100% idealne i s kvalitnim chromem. Hadravka jsem nasel jak je na tom s provedenim,nejaka osoni zkusenost/postreh?
prispevek od Lada mi nic nerekl    [Janec]   26.12.2014
Odpověď  Co ja pamatuji, tak slovak je mel skvele, ale jen tlumice bez kolen a pak je delal cele Hadravek kolem 9 tisic, jen cekani bylo dlouhe.    [Pavell]   26.12.2014
Odpověď  Trešlové    [Lada]   26.12.2014
Odpověď  řesil z vas nekdo replikove tlumice vyfuku? nasel jsem pouze od MK Replica - Slovensko za 14400. Jak je na tom kvalita pripadne mate nekoho jineho? origo asi nikdo na prodej nema
a jeste bowdeny,odkud je berete?
Díky za postrehy a rady    [Janec]   26.12.2014
Odpověď  ..jenže já netuším, kdo ten karter dělá. Koupil jsem ho k motorce.    [Gripen09]   21.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  _ Bonjour ,
_ Qui refabrique en Tchequie le carter droit d' embrayage de CZ 500 1938 ??? ,car je restaure cette moto , la seule en France . Pouvez-vous me donner l' adresse pour ecrire ???
_ Merci pour votre aide .
Pierre 74    [durepaire pierre]   20.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...4...    [Gripen]   10.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Origo deska...    [Gripen]   10.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dárce kladívka....    [Gripen]   10.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak takto vypadá zapalování a dynamo po repasi. Snaha byla co nejvíce ponechat původních dílů. Takže rotor a stator přeměřen zda neprobíjí, nabuzen a nově propojen a dosedací plochy pro uhlíky lehce přebroušeny. U zapalovíní doplněno jedno kladívko s pružinou, které jsem koupil na Aukru. Kupodivu kondíky byly OK, takže byly ponechány, stejně jako uhlíky. Některé dráty dány nové. Musím ještě dodělat plíšek s houbičkou na mazání a čistění vačky - po namontování na motor a usazení vačky.
Čeká mě pak ještě na motoru poladit polohu kladívek podle vačky, protože bohužel nejsou úplně stejné. Oboje jsou ale předválečný Bosch. Jinak dynamo je 75 watové,jak má být. Mám i origo štítek co na tom obalu byl. No a při nasazování na kónus na klice ješte zabrousím kónus na rotoru, ať to do sebe pěkně pasuje..    [Gripen]   10.12.2014
Odpověď  Gripen09 : rad by som vedel co vsetko ste robil so zapalovanim a dynamom , pripadne na co si davat pozor ,alebo hladam nejake kontakty na odbornikov .
Je to posledna vec ktoru musim repasovat na Touristovom motore a ocenil by som rady od niekoho skusenejsieho.    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2014
Odpověď  Pepo, tiše zívidím :-) Už bych si to taky takto chtěl užívat.
Jinak převodovka by měla být do týdne v kupě. S novými ložisky, pouzdry, odladěná a připravená k sešroubování s motorem. Pak tlumič záběru, spojka, víko s ovládáním spojky atd. To už ale vše mám, tam snad nebudou zásadní problémy.
Mám taky hotovou GO zapalování a dynama. takže snad do jara bude komplet motor v kupě.    [Gripen09]   05.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motivace pro Gripena viz foto.Už aby ti to takhle uhánělo jako mě.    [Pepa]   05.12.2014
Odpověď  gripene tak jak pokračuješ?    [jenda]   29.11.2014
Odpověď  Kluci dík ta Vaši podporu.
Naprosto s Vámi souhlasím, že dnes jsou spíše vzácnější ty černobílé klasické motorky. A mně se taky víc líbí :-)
Ten můj projekt v sobě má hodně sice hodně ústupků a obsahuje dost replikových dílů, nebo nově vyrobených na základě původního dílu, ale tak to už u tohoto motocyklu bohužel dnes musí být (a za slovem musí si stojím).
Rád bych to příští rok dokončil, tak uvidíme. Jsem taky dost zvědavý jak mi budou "spolupracovat" původní a nové díly v motoru a převodovce ???    [Gripen]   16.08.2014
Odpověď  A těším se až ji dokončí Gripen :)    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde jsou obě pohromadě:    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je krásná černá 500 ccm, ze stejného podniku ve Strakonicích:    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2014
Odpověď  bile petikilo je pekne ale nase petikule pujde do klasicke cerne tech je snad min jak bilozlatych 500    [Janec]   15.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle si myslím, že je právě motocykl, který to "vyhrál", když bylo výročí 90 let ČZ. Bohužel u mne ti organizátoři u mne dosti klesly.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2014
Odpověď  ČZ "vatikán" je pouze legenda. Dle toho co jsem se dopátral za X let, v literatuře a i zde, byl zhotoven v tomto duchu (a je doložen fotografií) pouze jeden kus - barevně a povrchovou úpravou jinak pojatý stroj ČZ 500 ccm a to jako poutač na výstavu.
Vše ostatní co se okolo toho mele nelze doložit. A to je i logické, protože se okolo tohoto stroje vytvořila nějaká legenda, která poté žila svým životem.
Bohužel to došlo tak daleko, že máme dnes spoustu "vatikánů" , které jsou každý jinak a tím pádem i spoustu zprzněných ČZ 500 ccm, které byly v původním krásném černém laku s bílými linkami... Bohužel, někteří rádoby renovátoři jsou bez mozku.    [Jirka 12]   15.08.2014
Odpověď  bravo člověku jako gripen ,že zachoval čezeťácké barvy !!!!    [Jára ]   15.08.2014
Odpověď  nic jasnějšího než ,že bylo vyrobeno tolik a tolik vatikánú neexistuje ,podle mě nebyl vyrobený žádný ,možná jen reklamní tah možná jen některý s dědečků nynějších majitelů vytáhl tuto fámu ,aby zajistil vnukovi bohatství ...názor každého ....Jen je zajímavé ,že dle Marčíka se zachovalo nebo bylo vyrobeno tolik a tolik kusů... ale záznamy žádné, jen pohádky ....,myslím že každý si svůj motocykl znehodnotil tím ,že ho natřel bílou barvou ,,a zlacenkou !!!!!    [Jára ]   15.08.2014
Odpověď  letos je opět nějaké výročí ČZ a bude k tomu i nějaká akce. Kolik Vatikánů se asi sejde? Posledně byla vyhodnocena replika (nebo snad originál ?) Vatikánu.    [Josef 3]   15.08.2014
Odpověď  Vatikan podle knižky pan Marčíka byly vyrobeny 3 kusy.Ale podle fotek kterých existuje cca jen asi 5 fotek,mě připadá že je to ten samí motocykl.Dale jsem neviděl ani kousek dilů na vatikana v originál laku nebo dokonce celí motocykl.Ale v dnešní době je jich tak kolem 20 až 30 kusů.    [Pepa]   15.08.2014
Odpověď  myslím, že to přesně neví nikdo ale je kolem toho spousta hezkých pohádek...    [michal]   15.08.2014
Odpověď  nevíte někdo, kolik bylo skutečně vyrobeno tzv. Vatikánů? Snad jen dva ?    [pavka]   15.08.2014
Odpověď  daniel.ales@seznam.cz , tel: 605717537    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2014
Odpověď  Gripene prosim Vás potřeboval bych repas karburátoru jikov 2423.Kdysi jste sem dával kontakt na pana Daniela.Ale jeho e-mail ales.daniel.@seznam.cz nejak neni funkční.Dělá ještě pan repase?Nebo nemáte na pána nový kontakt.Děkuji za odpověd'...    [D.K.]   14.08.2014
Odpověď  no za 55 tis - to bych snad uvažoval i nad možností odlití nových hlav. I když odlít hlavu asi není taková sranda, jako víko spojky.    [michal]   05.08.2014
Odpověď  No volal jsem tam, ale 55.000,- za válec a hlavy mi přijde jako hodně. Zvlášť když válec mám. Je to krajní varianta, zkusím ještě vyčkat. Napiš mi na mail (pod nickem) a dej vědět co ti na motoru chybí a co budeš dělat. Mám už něco vyřešené, tak Ti zkusím poradit.    [Gripen09]   05.08.2014
Odpověď  Myslím si že neni moc čo závidieť, skús sa popýtať na ten odkaz čo som Ti poslal. A určite bidem akurát zaávidieť ja Teba, lebo môj motor je tiež v mizernom stave. Ale uvidíme...    [Costelo]   04.08.2014
Odpověď  Costello, tiše Ti závidím... :-)    [Gripen]   27.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jediné čo mám ako tak k spokojnosti sú hlavy. Boli tiež poškodené rebrá a sú vyvarené. Ostatné je beh na dlhé trate.    [CosteloRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2014
Odpověď  Tu máš hlavy aj niečo naviac.
http://www.eurooldtimers.com/cze/inzerat/40972-die ly-cz-500.html    [Costelo]   25.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a tady je dekl v původním stavu. Dnes vypadá jinak, ale nemám fotky. Jak bude hotový, nafotím ho.    [Gripen09]   07.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady už motor i s válcema.    [Gripen09]   07.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po delší pauze zase jistý pokrok s převodovkou. Na fotce je její sestava, už mám udělaný nový starovací segment a řadící segment (oboje pan Dyttrych). Takže se již pomalu připravuji na její složení. Ještě udělat všechny bronzové pouzdra a spasovat je s hřídelemi, ale to už není nic složitého. Samotné složení pak nechám odborníkovi (podložky, vůle atd... nevíte o někom fakt dobrém, kdo by to udělal případně i s těmi pouzdry?).Takže motor je hotový a převodovka asi brzy také. Pak napasovat spojku a tlumič záběru a zaklopit to deklem. Ten je apropo taky celý nový. Ještě ty nešťastné hlavy... to bude ještě ořech :-)    [Gripen09]   07.07.2014
Odpověď  GRIPENE,JAK JSI POKROČIL,JSEM MOC ZVĚDAVEJ....JIRKA    [JIRKA]   21.04.2014
Odpověď  Ta páka je divně ohnutá má být do pravého uhlu.    [jan]   09.02.2014
Odpověď  TEDA GRIPENE,PŘED TEBOU KLOBOUK DOLŮ....    [JIRKA]   02.02.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak ke kompletaci motoru sem se ještě nedostal. Odrazuje mně to počasí a nechce se mi mrznout. Ale, spáchali jsme startpáku dle origo vzoru. Myslím, že se povedla. Spodek a vrch páky je origo ČZ, ohlá kulatina je nově dopasovaná.    [gripen09]   29.01.2014
Odpověď  Ahoj ta startovací hřídel je čz 500.    [Miloš]   26.01.2014
Odpověď  Krásná práce kterou můžu jen závidět. Tohle už není jen o nadšení z veteránu ale hlavně o financích...    [Mirek F.]   23.01.2014
Odpověď  čoveče to čučím moc pěkná práce a tiše závydím už se taky těším až si tímhle projdu na mý 250 Touristovy ale bohužel nyní nejsou finance koupil sem druhej traktor tak spravuju ten    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2014
Odpověď  Co dáš mezi válec a karter??? Jen papír. Jinak máš můj obdiv. Petr Kuře    [Petr Kuře]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Plánuji příští víkend nasadit válce na kartery. Nechal sem udělat celou sadu nových černěných šroubů u pana Krause a jsou perfektní. Takže už se těším na výsledek.    [gripen09]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor ze strany zapalování.    [gripen09]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  válec zepředu    [gripen09]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  válec    [gripen09]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkný nový rok všem. Po delší odmlce se opět ozývám s hlášením co nového. Asi víc než slova napoví pár fotek, takže je přikládám.    [gripen09]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je toto startovací hřídel na pětikilo? Nemůžete někdo poradit?    [gripen09]   18.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemáte náhodou někdo jedno toto kladívko? Nebo, nevíte, kde by se dalo sehnat? děkuji    [gripen09]   04.11.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vnitřek převodovky. Jen s pár díly.    [gripen09]   20.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pomalu kompletuji převodovku a nemám pojišťovací čep, který na pružině aretuje polohu řadící hřídele při řazení. Díl 701123 - pojišťovací čep. Nemáte někdo nějakou fotku jak ten malý hajzlík vypadá :-) S orientačními rozměry? Jestli je špičatý nebo kulatý? Pružinku mám. Je to zajištěno zvenku 10-kou šroubem.

Jinak stále přetrvává problém se startovací hřídelí a řadícím segmentem. Pokud by mohl někdo díly zapůjčit k novovýrobě, kterou mám vyřešenou, tak to by byly druhé vánoce...mohu nechat pak udělat zdarma sadu navíc.

Jinak úspěšně pokračuji s převodovkou. Opravili jsme všechny dosedací plochy karterů (zabroušeny), opraveny a spasovány všechny díry a kolíky tak ať to sedí. Dopasovány hliníkové krytky ložisek ze strany sekundáru. Zabroušeny hřídele s pouzdry a spasován tisícihran mezi hřídelí a sekundárním řetězovým kolem (nové). Vyřešili jsme původní labyrint u sekundáru, který byl už dost špatný, tak, že jsme zevnitř víčka udělali zápich na gufero 40x30x5, které to dokonale utěsní. A nepude to vidět. Dány nové ložiska a právě teď to cvičně skládám dohromady. Ale stále se něco dodělává.....    [gripen09]   20.10.2013
Odpověď  Pořád bojuji s tím rámečkem na jednovýfuka. Zatím sem ho nesehnal :-( Co jsem se díval, tento typ nikdo ani v replice nedělá.    [gripen09]   11.10.2013
Odpověď  zdravím.co rámeček na jednovýfuka?dá se sehnat?    [aldafiny]   06.10.2013
Odpověď  tak jak ste pokročil na motoru?    [12345]   06.10.2013
Odpověď  ak bol ten ramcek montovany aj na bmw, tak mozes skusit meyer-bikes.de    [peto 01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2013
Odpověď  Co Nepokoj ?
Zkoušel jsi ?    [radek]   18.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lehce odbočím od pětistovky k jednovýfuku. Nevíte jestli někdo nedělá repliku ráměčku světla Bosch na jednovýfuk 1935. Ten co mám se ukázal jako nepoužitelný. Díky za tip.    [gripen09]   18.08.2013
Odpověď  Jednu taky budu prodávat, pokud by byl zájem...    [Bat.]   29.06.2013
Odpověď  Jejda jejda, to by se mi hodilo.... Nebo alespoň kdyby byla možnost zapůjčit startovací segmemt a řadící hřídel...škoda...
Aspoň jsem si dnes konečně vyzvedl motor od pana Padalíka. přes víkend to trochu zkompletuji a dám tu nějaké foto.    [gripen09]   27.06.2013
Odpověď  Díky...    [Jirkas4]   27.06.2013
Odpověď  http://aukro.cz/show_item.php?item=3345785076    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2013
Odpověď  Nemáte někdo odkaz na tu aukci?    [Jirkas4]   27.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak se na aukru objevila převodovka se spojkou, i s řazením, byla od 4999 a nakonec změněno na 20 kup teď a trvalo to snad pár minut, tak se někomu možná povedlo dokompletovat.    [Pavel]   26.06.2013
Odpověď  http://motoopravna.estranky.cz/archiv/uploaded/Zab rusovani_nove_vykorkovane_spojky_na_DKW_200ccm_193 9_1.mp4    [M.L.]   31.05.2013
Odpověď  nejlepší to je stočit na soustruhu, ostrou kudlu a je to perfektní. Dělal jsem to takhle na speciálce.    [Mirek F.]   31.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Docela to šlo, dělal jsem v únoru myslím, 80 brusný papír na rovné ploše, krouživé pohyby a posuvkou hlídáš a obyč tužkou jsem si značil kde je třeba přitlačit.    [petrkure] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  detail    [gripen09]   30.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak opět malý posun, mám udělanou kompletní spojku. Ještě musím zbrousit to korkové obložení. Nevíte někdo jak? Poraďte, kdo se s tím už plahočil. U jiných čezet přesahuje ten korek nad plochu lamely tak o cca 1,5 - 2mm na každé straně. Stačí to? Asi bude muset, jinak by se to do koše prostě nevlezlo..    [gripen09]   30.05.2013
Odpověď  ahoj tak jak pokračuješ?    [jenda]   15.05.2013
Odpověď  já koupil od HF moto repliky na čz 175 a sedli naprosto perfektně, bez nějakých dodatečných úprav.    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2013
Odpověď  diky. u HFmoto jsou k sehnani za 8200kc ale fotku ma mizenrnou ty slovenske repliky za 13 vypadaj luxusne, koukam i na dalsi dily napr repliku filtru vs origo a vypada taky pekne.
ma nekdo zkusenosti aby porovnal tyto dve repliky, zpracovani, jak sedi a porovnani s origem?    [Janec]   08.05.2013
Odpověď  Ještě bych připoměl hadrávka a tady máš ceník http://www.hfmoto.cz/cz/c enik.rtf    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2013
Odpověď  Jo jdou sehnat:
http://www.buyak.sk/index .php?page=oldtimer&go =3&go2=15&go3=8&a mp;PHPSESSID=089ede4174ca 02bcd51102f5f8d57164

Ale je to palba-13tis.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2013
Odpověď  Zdravim vas. vetru se zde do fora:) chci se zeptat jdou sehnat tlumice vyfuku komplet vcetne te propojovaci trubky na petikilo. Replika nebo original.
Je to jedna z mala veci co nam chybi jinak krom lanek je snad komplet ale renovace se jiz nekolik let oddaluje    [Janec]   07.05.2013
Odpověď  čz 500 jako 350 nebo 250 tourist má stejný regulátor ale je jiná destička pod ním je jinak zapojená je to přece dvojválec.    [josef]   24.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Listoval jsem v "Marčíkovi" a je to takto:
250ccm - zapalování F1LN50/6 1800L3 - 75W
350ccm - zapalování F1LN50/6 1800L3 - 75W
500ccm - zapalování F2LN50/6 1800L4 - 75W
Takže pokud je regulátor dle výkonu dynama, tak by snad měl být stejný.    [gripen09]   23.04.2013
Odpověď  Ano má 75, pokud tedy nejde o prvních pár kusů, kde je 45 a stejně (75) má i 350.    [Pavel]   23.04.2013
Odpověď  A nemá náhodou čz 500 dynamo 75w? Tedy pokud nebude udělané z 250tky    [Jirkas4]   23.04.2013
Odpověď  Regulátor se osazuje podle výkonu dynama a ten je podle mě stejný - 50 W .    [Richard]   23.04.2013
Odpověď  Není. Na pulitr je silnější k silnějšímu zapalování...    [Jirkas4]   19.04.2013
Odpověď  Nikdo neví, zda je regulátor na jendoválec a dvoválce stejný? ?? Díky    [gripen09]   18.04.2013
Odpověď  Pepo, dík za radu s tím regulátorem. To je ono! Není to sice původní, ale zase funkčností mnohem lepší.
Jinak ty výpalky vypadají super. Takže se do lamel bude obložení vkládat a vlepovat, že. Stejně jak originál. Už se těším, až tu spojku zkompletujeme. Díky a Čao.    [gripen09]   04.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem tuhle stranku kde nabizejí nové vnitřky regulátorů.www.dobijeni.webpark.cz .Jinak už jsou hotové první výpalky docela se povedly.    [pepa]   04.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám dotaz ohledně regulátoru napětí na Tourista. Je rozdíl mezi regulátorem na jednoválce (250 a 350 ccm) a na dvouválec - pětikilo. Samozřejmě, že myslím uvnitř, zvenku jsou stejné. Co si myslím, tak by měly být stejné, ale mé znalosti elektro jsou dost chabé.
No a druhá část. Původní zachovalý kousek je dost obtížně sehnatelný a také drahý. Obal se dělá v replice. Ale co vnitřek? Nevíte, zda existuje někdo, kdo si poradí s cívkama uvnitř? Nebo jsem dokonce viděl moderní pojetí formou elektronické regulace??? Pokud s tím má někdo zkušenosti, budu moc rád ... a asi nejenom já.    [gripen09]   04.04.2013
Odpověď  Robertissimo - je to plovákovka na H24. Rozměry přesně sedí.
Ostatní - nějaké díly má, ale neručím že všechny. Mě tam něco chybělo a doplnil to. Jinak je na pana Daniela mobil. 605717537, ales.daniel@seznam.cz.(snad mu to nebude vadit, že to tady zveřejňuji, ale myslím, že je to pozitivní reklama).    [gripen09]   29.03.2013
Odpověď  gripen09- Neměl bys kontakt na ty renovace karburátorů ? Pokud teda dělá i AMAL na jawu. Díky.    [Mirek F.]   29.03.2013
Odpověď  Gripen09 - můžeš mi, prosím Tě, porovnat tu plovákovku s tou plovákovkou, kterou mám tady v tomto příspěvku?
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=136&idtop=205182    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2013
Odpověď  Ahoj, kde mohu se zeptzat kde pán bere originální díly do Graetzin karburatoru? Také dávam dohromady karbec a něco mi chybí    [carp.lada]   29.03.2013
Odpověď  Pokud je karbec kompletní, tak cca 1500,-Kč. Pokud něco chybí, pán to originálními díly doplní. Jinak je tam nové šoupátko, které je spasováno s tělem, nový plovák, jehla, vše vyčistěno a seřízeno. Jen namontovat.    [Gripen09]   29.03.2013
Odpověď  Jenom dotaz na kolik vyjde takova pekna repase karbecu?    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..druhé foto    [gripen09]   28.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Petře, dík za info k pružině :-)
Tak jsem opět malinko postoupil, mám hotové karburátory Graetzin H24 a Kf.20s. Nechal jsem je nakonec bez povrchovky, protože se mi líbí jak vypadají, má to takový trochu retro nádech. Hlavně ta 24-ka vypadá perfektně. Mám radost...
Dělal je pan Aleš Daniel a jsem s ním vždy spokojen. Už mi dělal dříve jiné repase a bez problémů.    [gripen09]   28.03.2013
Odpověď  DKW 500 SB hlásí 4,5mm    [petrkure] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013
Odpověď  Strmější stoupání znamená rovněž vyšší tuhost. Může být ale i rozdíl v materiálu. Zkus je porovnat stlačením př. o 10mm proti váze a budeš chytřejší. Je taky možné, že plochý profil používali aby dosáhli většího zdvihu. Namontoval bych jí a zkusil jak se bude motor chovat, možná ta vyšší tuhost nebude na závadu.    [Lada]   25.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Myslím si ale, že na funkčnost to asi nebude mít vliv. Tlak, který vyvinou kameny v tlumiči záběru na pružinu je takový, že ji to hravě zmáčkne a zajistí tím prokluz při extrémním záběru. Co Vy na to??    [gripen09]   25.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak díky ochotě jednoho staršího pána mám pružinu. Ale je zde drobný problém.... Jak vidno z fotek, tak je tloušťka pásovinky větší. Originál je cca 3 mm, ta moje pružina má tloušťku cca 4,5 mm. Sice je ta originál zase hustší, má o půlotočky více vinutí, ale i tak je na tlak trochu měkší. Pokud někdo máte možnost toto proměřit, napište tu, jakou tloušťku má pásovivka na Vaší pružině. Šířka pásovinky je stejná, cca 10 mm. Celkové rozměry jsem tu již psal.    [gripen09]   25.03.2013
Odpověď  též pérovna Invelt Plzeň - bývalé Škodovy závody.    [Pavel]   24.03.2013
Odpověď  Tu pružinu zkus okótovat, já se zeptám v pérovnách v Prostějově.    [Mirek]   24.03.2013
Odpověď  S tou pružinou bude problém, já ji měl na DKWce prasklou a vyřešil jsem to koupí torza dalšího motoru s dobrou pružinou. Počítám, že z kulatýho bude taky fungovat, je to pod deklem, vidět to nebude.    [franta.k]   06.03.2013
Odpověď  pěkná práce jen tak dál    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2013
Odpověď  To bude pětistovka jako nová    [PS]   05.03.2013
Odpověď  Krásná práce, kdo umí ten umí :)    [Mirek F.]   05.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě drobnost, kamarád mi udělal Pouzdro hlavy spojky a Hlavu spojky. Paráda. Ještě lamely (dělají se) a celá spojka je na světě.    [gripen09]   04.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevíte kde by se dala sehnat tato pružina. Je to díl č. 70163 - pružina tlumiče záběru. Není problém si nechat udělat průřezem kulatou pružinu, ale s obdélníkovým průřezem jsem zatím nepochodil. Jinak je vnější průměr 53mm, vnitřní průměr 33mm a výška 35mm. Asi bude pasovat i pružina na DKW 500 atd. Díky za rady.    [gripen09]   04.03.2013
Odpověď  Kluci, dík za rady. Pokud je to stejné na všechny předválečné ČZ, od 175 do 500 ccm, tak to by neměl být problém. Mrknu po tom v sobotu v Chotusicích. Já jsem si původně myslel, že je to jen pro pětikilo a vůbec mě nenapadlo mrknout do seznamu ND i na 175-ku. Díky.    [gripen09]   27.02.2013
Odpověď  Ještě na okraj když jsem renovoval Duplexa mám dojem,že je tam podobný věneček,ale rozměry si už nepamatuji!    [Ivosek]   27.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedině vyzkoušet ten menší věneček,třeba to bude fungovat!    [Ivosek]   27.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rád bych pomohl,ale všechny podobné, věnečky jsou na průměr o 1mm menší a kuličky 5,5mm,jináč mám ruzné velikosti,ale tu Tvoji jak naschvál nemám!    [Ivosek]   27.02.2013
Odpověď  Jirkas4 - pokud by si to našel, tak mám velký zájem to koupit. Díky moc. Kontakt pod nickem.    [gripen09]   26.02.2013
Odpověď  Možná ho mám navíc,ale musíš vydržet do pátku.    [Jirkas4]   26.02.2013
Odpověď  Jo je to shodné i na čz 500. v katalogu na čz 500 je to také jako star K8 a i ten konusový kolíček který to vytláčí je pod shodným číslem.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2013
Odpověď  Já myslím že to schodné je neboť ve všech katalozích ND od 175-350 ( na 500 nemám)je to vedeno pod jedním číslem "STAR K 8"jako věneček s kuličkami    [mihr]   26.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A není to shodné i se 175kou? Kuličky mají asi 6,34mm. Zbytek je vidět na fotce. Pokud je to shodné, tak by to neměl být problém sehnat i z nějakého torza motoru čz 175.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2013
Odpověď  Pokud by jste to někdo měl, můžete změřit vnitřní a vnější průměr věnce a taky průměr kuliček. Díky.    [gripen09]   25.02.2013
Odpověď  Jirkas4 - vím co myslíš, ale ty věnečky do kol mají moc malé kuličky. To asi nebude pasovat. Kdo by to mohl umět udělat? Nevíte nikdo.    [gripen09]   25.02.2013
Odpověď  Používá se třeba do šlapek. Zkus tady,třeba budou mít podobné... Jinak je to kuličkový věneček. J.

http://www.cyklosvec.cz/z bozi/270391/naboje/venece k-kulickovy-c5/    [Jirkas4]   25.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, opět mám prosbu :-) Nevíte kde by se dalo sehnat ložisko ze spojkového mechanismu, označení ze seznamu dílů je Star K8. Je to takový věneček s kuličkami. Měl by asi být i na jiných Touristech. Děkuji Vám za pomoc.    [gripen09]   25.02.2013
Odpověď  Napiš mi na mail ( stuchlik.hk@seznam.cz ) kolik by si chtěl za tu spojku. Díky J.    [Jirkas4]   06.02.2013
Odpověď  Spojka pěkná práce...Jak pokračuješ s Duplexem,nějaké pokroky?    [carp.lada] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..druhá strana...    [gripen09]   06.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže opět malý posun. Dnes mi dorazila nová spojka. Myslím, že je to perfektní práce. Pokud by někdo potřeboval, nechal jsem vyrobit dva nové kousky podle originálu. Celé je to cementované, zuby povrchově kalené.    [gripen09]   06.02.2013
Odpověď  Momentálně nemám moc o čem psát, protože je v plném proudu renovace kliky, výroba nových pístů a pak kompletace motoru. Kdy to vše bude zatím neumím odhadnout, ale tipuji tak konec února. Pak sem vystavím foto a popis.
Stále mě dost brzdí a brzdit bude situace kolem převodovky. Nemám startovací a řadící hřídel. Kdyby někdo věděl o výkresu, měl výkres, nebo měl k zapůjčení, budu moc rád. To je zatím velká brzda. Uvidíme...    [gripen09]   23.01.2013
Odpověď  ahoj jak se dař? nějaký novinky u 500stovky?    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám dobovou fotku,určitě se bude hodit při renovaci.    [Michal.V]   23.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dorazily mi originál písty, které mi doposud chyběly. Dále je hotový tlumič záběru, který mi dle vzoru dělal pan Šátek. Měl by dorazit do týdne, tak pak sem hodím foto. Co ty ojnice? Nemáte nikdo možnost mi to změřit. Díky    [gripen09]   22.12.2012
Odpověď  Nevíte náhodou jaká je rozteč děr na ojnici na pětikilo. Popřípadě, můžete to někdo změřit (průměr děr a vzdálenost mezi vrchem spodní díry a spodkem horní...). Mám ojnice vařené, tak chci oměřit správnou délku. Díky.    [Gripen09]   17.12.2012
Odpověď  Takže vše je chemicky očistěno a cca před měsícem předáno panu Padalíkovi. Ještě čekáme na tlumič záběru, který by měl být každým dnem hotov, aby se napasoval na úkos na konci kliky. A spustí se renovace kliky, ojnic a pístů (budou se dělat nové). Tak uvidíme. Teď je to o čase. To už neovlivním.
Jinak ještě stojím na krytu řetězu. Nemá někdo originál? Aspoň jako vzor pro novovýrobu?? Díky    [gripen09]   11.12.2012
Odpověď  ahoj tak jak pokračujete ?    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...ještě fotka druhé strany...    [gripen09]   02.09.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trochu jsem se posunul. Díky ochotě kamaráda Pepy mám už hotové příruby na ojniční ložiska. Ještě v nich zbývá udělat vnitřní díra pro ložiska, ale ta se udělá až dle přesného rozměru ložisek. Dalším krokem tedy je GO kliky a pístu. Takže po chemickém čistění bloků tyto pošlu k Padalíkovi. Dále jsme se spolu pustili do novovýroby kompletního spojkového koše s lamelami a tlumiče záběru s maticí a pružinou. Takže až to dopadne, dám tu fotky.    [gripen09]   02.09.2012
Odpověď  no tak je to přesně obráceně :-) menší kolečko vepředu - na jednu jeho otočku se zadní rozeta otočí míň než při velkém kolečku, tím pádem je pomalejší do síly a naopak. U kola je to obráceně protože přehazovačkou vlastně měníš rozetu a né kolečko sekundáru ( a pokud máš přehazovačku i na předním "talíři" u šlapek tak tam přece platí že menší kolo jede pomalejc ;-)    [meela]   19.07.2012
Odpověď  No nevím, ale čím menší kolečko, tím větší rychlost. A zase čím větší, tak větší síla. Beru to jako na kole.    [gripen09]   19.07.2012
Odpověď  no logicky to bude obráceně ne? menší kolečko pro sajdku    [meela]   19.07.2012
Odpověď  Tak zapalování je doma. Kompletní a snad i funkční - to jsem ještě nezkoušel. Takže jsem se zase o kus posunul. Teď řeším společně s velmi ochotnými kolegy výrobu těch přírub klikových ložisek, ať se můžeme pustit do renovace kliky a válců.. Jen tak pro info, jaký materiál by se mohl hodit. Chceme to dělat z S355J2 (11 523), tak snad to bude OK? Nebo doporučujete nějaký jiný materiál či následnou povrchovou úpravu?
Jinak jak jsem se ptal, zda ozubené kolo sekundáru 18 či 20 zubů, tak 18 je na solo a 20 se sajdou.    [gripen09]   19.07.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím tě, tak při prohlížení jsem našel alespoň pravou stranu domku na ložiska. Někomu jsem to kdysi kreslil, snad ti to pro představu a doměření na motoru bude stačit. Vnitřek na ložiska a průměry jsem prve neměřil, jelikož chtěl dotyčný použít jiná ložiska. Ale pokud se nepletu, tak jsou tam válečková ložiska na stranách, plus ještě krycí podložky a mezi ložisky je asi dané gufero. Ale už je to déle, takže bych kecal.    [Pavel]   11.07.2012
Odpověď  Kluci, já vím, že ty pouzdra/příruby jsou na výrobu jednoduchá, ale nemám potřebné rozměry. Kde to pak nechat udělat už vím.
Janec - bude to klasická černá.....
Ještě mě napadla taková věc. Kolik je tu vlastně pětikil. Tady ve fóru je nás pár, zkusme napsat jen : pořadové číslo,černá/Vatikán, rok a region/jméno-přezdívka. Tedy pokud Vám to nebude vadit. Popř. co víte, kde jaká je.
Začínám : 01, černá, 1938, Olomoucký kraj, gripen09    [gripen09]   11.07.2012
Odpověď  Rovněž tak očištění plechových dílů před lakováním od koroze to take dělají dobře, lepší než to mořit barvožroutem apod.    [patrik]   11.07.2012
Odpověď  Kartery, hlavy i valce si davam delat k fy. Daytona. Laky na valcich a karterech delaly vypalovaci barvou, mam to rok v sezone jezdim denne a vse je porad bez problemu, mohu jen doporucit.    [Patrik Roklansky]   11.07.2012
Odpověď  Souhlasim s Pavlem je to na vytočení jednoduchý díl který bych snad zvládnul i ja s mejma spíše teoretickejma než praktickejma znalostma o soustruhu hlavní je výkres a rozměry :)    [Mirek F.]   11.07.2012
Odpověď  Ty pouzdra na ložiska ti vytočí snad úplně jakýkoliv soustružník, jde jen o přeměřění a základní rozměry. Pak si tedy ještě rozmyslet, zda použiješ původní rozměr ložisek, nebo jiná a podle toho si unašeče upravit. Ohledně zapalování, na kolik tě vyšlo, poslední nabízené bylo za nekřesťanských 18 t.    [Pavel]   10.07.2012
Odpověď  sleduju toto tema od zacatku a fandim ti. Mam jedno petikilo take pred renovaci nastesti krom lanek a tlumicu vyfuku komplet origo.
Pro jakou verzi ses rozhodl, vatikan nebo klasika cerna? Ja chtel vatikana, ale je tak udelane skoro kazde petikilo takze az na ni dojde pujde asi jako klasicka správna ČZ    [janec]   10.07.2012
Odpověď  Možná je to blbost, ale na i-veteránu se co chvila ukazuje v inzerci nabídka na výrobu různých drobných výkovků a vysoustružených prvků, tak co se zkusit obrátit na ně, zda by to nesvedli? Horší to bude s tím vzorem, ale podle toho obrázku níže a zbytku motoru na který to má pasovat, by to snad "nějak" šlo????    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2012
Odpověď  Ještě dotaz, nevíte kolik zubů má ozubené kolo sekundáru? 18 nebo 20? Díky.    [gripen09]   10.07.2012
Odpověď  Došla mě ta startovací hřídelka od Oty (viz níže), přiměřil jsem to ale je krátká a také zuby jsou jiné. Ovšem průměry hřídele a celková funkčnost jsou přesně takové, jak mají být. Takže jako vzor pro případnou výrobu kopie by to určitě stačilo.Zítra udělám foto pro představu. Podařilo se mi sehnat komplet zapalování, příští týden si pro něj jedu, tak doufám, že to klapne. Jinak se plácám a sháním chybějící komponenty do motoru. Objevují se a myslím, že motor dohromady dám, ale bude to ještě běh na dlouhou trať. To mě ale právě baví. Stále ale nemám ty příruby ojničních ložisek, a ani žádný tip, kdo by je uměl udělat, takže kdyby jste někdo tip měli, budu moc rád za radu.    [gripen09]   10.07.2012
Odpověď  Ahoj gripen09 tak jak pokračuješ?    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2012
Odpověď  Padalíka mohu taky jenom doporučit, termín nebude tak dlouhý jak píše Ala.
Ale já bych s generálku tvojí kliky moc nespěchal a ověřil bych jestli je to čz 500. Podle mě je to DKW a proto budou hřídele jiné.    [Karel]   27.06.2012
Odpověď  A to z toho bude VETERˇAN s historik EČ???    [tibisz]   27.06.2012
Odpověď  padalík to je tak akorát vstřícná slibotechna...počítej že si na to počkáš třeba i půl roku a to i přes to že ti do telefonu bude mazat med kolem huby že to bude do 14 dnů atd...má osobní zkušenost a tuto zkušenost tu má víc lidí. Nadruhou stranu dělá fakt kvalitu a myslím si že i za dobré cen. Tak hodně štěstí    [Ala] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2012
Odpověď  Tak jsem za ten týden dost postoupil (teda aspoň vědomostně) a za to Vám všem díky. Momentálně řeším jako prioritu GO kliky a novou pístní sadu. Dostal sem tip na motoservis Padalík, kde jsem se setkal s maximální vstřícností. Mají s renovací kliky a pístních sad na ČZ 500 zkušenosti a dělají to. Jen jsme narazili na zásadní věc, bez které se nepohneme - potřebuji výkres nebo vzor těch bočních pouzder ložisek kliky, která jsou níže na obrázku (vypadají jako příruby). Nemáte někdo info kdo to umí udělat, nebo nemáte k zapůjčení, nebo k prodeji? Díky Honza    [gripen09]   26.06.2012
Odpověď  Ozbene kolečko sekundaru děla zabečnictvikraus Hradec Kralove.    [Pepa]   26.06.2012
Odpověď  Oto, díky za nabídku, pokud by si byl ochoten mi to poslat, přiměřím to na motor. Napiš mi na mail pod nickem, jak se domluvíme na vyrovnání. Moc Ti děkuji    [gripen09]   26.06.2012
Odpověď  To Ota: Teď koukám, že startkolo na DKW 500 SB bay mělo mít 32 zubů, takže kolo nebude z DKW 500 SB.    [franta]   26.06.2012
Odpověď  To Ota : Hřídelka startovací č. 41301 je s DKW 500 SB, takže to startovací kolo bude jistě taky z 500SB. Jistě to nevylučuje, že to bude pasovat do ČZ 500 (500 SB byla předloha).    [franta]   26.06.2012
Odpověď  Ahoj,
Jawa Rumpál : 1930-31 - 258 ks (trubková vidle), 1931-34 - 611 ks (lisovaná vidle + 3r. převodovka), 1934 - 146 ks (lisovaná vidle , 4r. převodovka).Dohromady 1015 ks.
ČZ 500 : 1938-39 - 202 ks, 1940 - 222 ks. Dohromady 424 ks.
Tahže obecně větší exot je číza, otázka je kolik se jich dochovalo do dnešních dnů...
Prosím tě Mirku F. ozvi se mi na fr0011@seznam.cz, potřeboval bych vědě, kde sis nechal navářet žebra na hlavu.Dík
franta    [franta]   26.06.2012
Odpověď  čeho se vyrobilo víc čz 500 nebo rumpálu těch je něco kolem tisícovky.?    [Mirek F.]   26.06.2012
Odpověď  Gripen,mám podobnou startovací hřídel.Ozubené kolo má 35 zubů a na hřídelce je číslo 41301 a je na ní původní štítek na kterém je 12/41301.Nevím jestli je to katalogové číslo.Je to nové a já to na nic nepotřebuji.    [Ota]   25.06.2012
Odpověď  Chlapi, já myslím, že teď co už má motorka svého kupce, je trochu škodolibé ji majiteli hanit. Ano, je vidět, že je to skládačka, ale kolik takových čz 500 ještě asi bude k mání ve stavu kdy si ji může člověk se synem celou udělat? Pár čz 500 se na inzerci objevilo, ale většinou po renovaci a za půl mega a pokud si člověk chce užít renovaci takto výjmečného stroje, tak toto je příležitost a jak tu všeci víme, tak těchto příležitostí moc není, takže já gripenovi fandím, je jasné, že to bude dřina a že se replikám nevyhne, ale na druhou stranu, pokud nespěchá a má elán se do toho pustit, tak mu jistě za pár let budeme většina závidět (v dobrém slovasmyslu)ten požitek z jízdy a kolik lidí pozná pod lakem a v motoru repliku? Pořád lepší komplet za cenu replik, než čekat desítky let na originál. Toto není kývačka a díly se neválí v každé stodole.Takže držím palce gripene.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2012
Odpověď  No vidíš,ale co po renovaci bude stejná jako každá jiná....většina jich je z replik...    [Jirka]   25.06.2012
Odpověď  Jirko, OK motorku jsi viděl, tak víš o co jde, rám je opravdu krom horních můstků a hlavy komplet replika, vidlice je převařený tourist, pístky repliky a vše další co psal Jirka taky repliky včetně víka spojky které je po odlití hodně "smrsklé" a skoro nepoužitelné. Oprava převodovky je taky celkem viditelná. Takže nechci kupujímu kazit radost ale za tu nemalou cenu kupoval skoro jenom ten vysněný motor a pár origo dílů.    [Karel]   25.06.2012
Odpověď  Pěkný kousek,gratuluju,i když tam jsou nějaké repliky,tak porát máš kus pětistovky,originál kryt řetězu jsem viděl asi před měsícem na i-veteránu.cz    [Petr]   25.06.2012
Odpověď  Pavle máš asi pravdu s tou koupí hotové motorky, ale pro mě a syna je ta cesta cílem. Takže právě kvůli renovaci a shánění to děláme. Také si nemyslím, že postupné shánění není levnější a jednodušší, ale aspoň ty náklady rozložíme do delšího času.    [gripen09]   25.06.2012
Odpověď  Mechanismus řazení je původní, prakticky totožný měli i elektronové čtyřrychlostní motory s hliníkovými válci. To že by jsi našel původní výkresy, mě bohužel přijde jen jako zázrak, natož ve Fabrice, či přes pana Marčíka. Jen si nejsem jistý, či jsi si neměl raději přišetřit více peněz a zakoupit pěkného půlitra po renovaci, na prodej za poslední rok jich bylo dost a spousta plně originální, cena cca 500 tis. Samozřejmě je to hodně peněz, ale uvidíš, až zaplatíš za vše chybějící díly, ať už původní, či repliky, přičteš renovaci, tak se bohužel na tu cenu dostaneš asi také.    [Pavel]   25.06.2012
Odpověď  Jirko, cena byla o trochu nižší, ale i tak ranec. Hold když mušíš, tak musíš.....    [gripen09]   25.06.2012
Odpověď  Pavle dík za fota. Ten mechanizmus vypadá jako nový, to je origo? Jinak sem rád za fotky, ale kdyby měl tak někdo výkresy, to by byla pecka. Zkusím se zeptat Marčíka, jestli o nich neví. Jinak o těch pomocných tlumičích a řidítkách (s dekompresorem?!?!) vím, ale teď řeším motor. To je hlavní a zásadní ořech :-)    [gripen09]   25.06.2012
Odpověď  Případně ještě tedy, jestli dobře vidím, tak máš řidítka z 250, tlumiče horních vahadel máš nandané obráceně, zadní kolo s 10 dírami bych viděl spíše z přírubáka a se vzpěrami světlometu si také nejsem jistý, chtělo by je vidět na živo.    [Pavel]   25.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě z druhé strany. Případně bych tu měl model na hliníkové sací hrdlo, ale možná jej máš.    [Pavel]   25.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jen pro představu systém řazení, vše z motoru si asi najdeš v katalogu, kde je to snad rozkreslené. Vyrobit ti to půjde, ale vše co ti do motoru schází, vyjde ještě na dost peněz.    [Pavel]   25.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozhodně bych zde neřešil zda je rám čz 500, či 250, je to stále původní díl, ze stejné doby a výroby. Jestli jsou boční profily nové, budiž. Podlaha AKU je na 95 procentech motocyklů nepoužitelná a nespravitelná, takže bych opět neřešil její výměnu za novou. Jinak bych se určitě zbavil toho krytu řetězu, jelikož je to dost nepovedená replika. Tady máš případně foto startovacího hřídele.    [Pavel]   25.06.2012
Odpověď  Jo však já to taky tak beru...Jen se snažím upozornit na tuto dobu...to už si každý přebere sám.Jinak jestli se můžu optat, konečná cena byla 300tis?    [Jirka]   25.06.2012
Odpověď  Máte pravdu, je na ní moc replik, to vůbec nepopírám. Mně repliky v zásadě nevadí. Pokud bych byl schopen sehnat originíl díly (jako třeba na tu ČZ 175), tak bych je bral raději. U pětikila to ale asi nepude. Dílů je málo a ceny extrémní. Je tam ale i hodně originálů a rám (alespoň krk, a můstky) mezi ně patří. Prioritou je motorku poskládat, udělat a svézt se. Zatím sem rád že sem aspoň takový kus sehnal.    [gripen09]   25.06.2012
Odpověď  No nevím to se mi zdá jako moc náhod najednou...Jinak vzhledem k tomu,že čz 500 sháním už dlouho tak jsem se o ni dost zajímal..Bohužel-jako většina těch co je na prodej.složenina.Chybí díly tak za 70tis a ještě k tomu je na ní dost věcí replika....
(zad.blatník,plech pod značku,nosič,rozeta,stupačky,kryt řetězu,plech baterie,stojan,rámeček světla,vzpěry blatníků,rozpěry rámu,matice výfuků a dokonce i pístky přední vidle...)
Ale bohužel jak jsem napsal dnes už to tak je...no i zázraky se dějí...    [Jirka]   25.06.2012
Odpověď  číslo motoru je 100311. S rámem nesdí.    [gripen09]   25.06.2012
Odpověď  Jaké máte číslo motoru?    [Pavel]   25.06.2012
Odpověď  Nedovedu říci, zda je rám původně z ČZ 500 nebo menších touristů. Totiž válcované profily a vzpězy pod sedlem jsou nové. Nevím, kdo to dělal (prodávající to také prý neví), ale vzhledem k super provedení si myslím, že je to pan Dobřanský.Mám ještě ČZ 175 special, kde sem si od něj také nechyl vyměnit ty válcované profily na rámu, protože jinak se na tom nesvezete. Pro statické účely postačí starý původní zeslabený a popraskaný rám, pokud chcete také jezdit, je třeba to vyměnit.
Takže rám je opraven a jako takový je naprosto bez děr, kde se uchycuje motor, ty je potřeba dopasovat dodatečně na motor. Proto bych na tom, zda tam díra byle či ne nestavěl pravost pětikilového rámu. Navíc na krku je původní číslo 415, takže pokud je to číslo rámu, tak to pasuje na pětikilo, r. 1938. Přední vidle a kola sou stopro z pětikila, blatníky, kastlík, nosič, kryt řetězu atd jsou na všech Touristech stejný, ale něco sou už repliky. Takže já osobně chci věřit tomu, že je rám původní pětistovkový. Ale to je můj názor...    [grilen09]   25.06.2012
Odpověď  Tak za prvé byl jsem se na ni podívat a koukal jsem na držáky pružin sedla..naprosto nové neomačkané prostě dodělané znovu-spolu se vzpěrami rámu.A hlavní věc za druhé...když jsem se na ni byl podívat já,tak díry v rámu které drží motor uprostřed tak ty tam nebyli...Prodávajícího jsem na to sám upozornil...Prostě čz500 má uchycení motoru ve třech bodech a 250a350 jen ve dvou bodech a ta díry tam prostě nebyla...J    [Jirka]   25.06.2012
Odpověď  Měl bych prakticky stejný dotaz, jelikož pokud mu to neřekl prodávající, tak to bez podrobného prohlédnutí nezjistíte, jelikož je rám v základu prakticky úplně totožný jako u 250, či 350. Jinak ty domky na ložiska, byly jestli se nepletu za nekřesťanské peníze.    [Pavel]   24.06.2012
Odpověď  Jirko, podle čeho poznáš že je z 250 tourista ?    [Karel]   24.06.2012
Odpověď  Gripen: tady toto by se ti mohlo hodit
http://auto.aukro.cz/navo d-k-obsluze-motocyklu-cz- 500-r-1938-i2444836561.ht ml    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2012
Odpověď  Mohu vam pomoci v renovaci sam mam ten to motocykl ve stejnem stadiu renovace.Pokud mate zajem o spolupraci zde je na mě adresa vorelj@seznam.cz.    [pepa]   24.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  před nějakou dobou se na i-veteranu prodávali domky na ložiska na kliku    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2012
Odpověď  Ono u řazení to není jen hřídel, je to kompletní mechanismus řazení, který se skládá přeci jen z dost součástek. Ohledně kontaktu na hlavy již nevím, vizitku jsem dávno vyhodil. Pána bych sice asi poznal, ale na většinu burz již nejezdím.    [Pavel]   23.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Válce sou parádní, stačí vyhonovat a spasovat s písty a kroužky.    [gripen09]   23.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady už se hodně spravovalo....    [gripen09]   23.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  komponenty bloku    [gripen09]   23.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  převodobka    [gripen09]   23.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevíte kdo dělá ty replikové hlavy? Jinak převodovka je komplet, chybí jen ten hřídel řazení a startování. Jsou to ale krátké hřídele určené jen k tomu, takže pokud by byl výkres, tak mám vyhráno. Nevíte, má někdo výkresovou dokumentaci k touristům? To by pak bylo mnohem jednodušší. Díky    [gripen09]   23.06.2012
Odpověď  Hlavy jsou v replice, cena asi 6 t., spojka by za to stála porovnat z motocyklu DKW 500 SB, dost často jsem ji viděl na burze a vypadá prakticky taktéž, či ji pak doupravit, nebo vše vyrobit nově. Zapalování by šlo snad upravit z jednoválcového a co se týče dílů do motou, tak nejsložitější bude asi řazení. Vyrobit jde prakticky vše, ale problém bude přeci jen se zapůjčením dílů.    [Pavel]   23.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci dík za postřehy. Samozřejmě bude klasická černá, těch krémových je už třikrát tolik co vyrobili. Z nejdůležitějších věcí chybí díly motoru a to spojka, hlavy a komplet zapalování. Dále v převodovce chybí startovací a řadící hřídel. To budou zásadní "ořechy" k rozlousknutí. Rám je kompletní, chybí drobnosti, ale to nebude problém sehnat. Právě se vrtám v motoru. Ačkoli vypadá jako monoblok, je to semiblok, ale chytře vyroben a pospojován. Večer sem šoupnu nějaké další detaily motoru. Nemáte tip na nějaké dobré motoráře a převodovkáře? Dík.    [gripen09]   23.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Jinak majitel je velkej sympaťák a určitě by nebyl problém se domluvit a vlézt si za pásku a veškeré detaily si pořádně prohlédnout a nafotit, aspoň pro začátek a představu co a jak. Tak ať se ti daří.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Toto tam najdeš    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2012
Odpověď  Ahoj, tak nakonec skončila u tebe? Viděl jsem inzerát na ni, na i-veteránu a majitel mi pak posílal fotky. Myslím, že to hlavní co ji chybí byla spojka a hlava, to budeš asi muset hodně číhat na inzerci a burzách, a zbytek už se snad někdě dá sehnat i v replice, na originály bys asi čekal hoodně dlouho. Něco málo teď bylo i na aukru, nebo možná ještě je. Je to nádhernej stroj, ale je jich málo, takže je to sice běh na dlouhou trať, ale určitě to za tu radost co jednou přijde stojí. Tak přeji hodně zdaru při renovaci a doufám, že bude klasika černá a né už X-tej vatikán?
Jinak co ti mohu poradit, tak se pro začátek zajeď mrknout do muzea motorismu ve Znojmě, nevím jak to máš daleko, ale garantuji ti, že nebudeš zklamanej a hlavně pro tebe- jsou tam obě verze čz 500, jedna právě ten vatikán a pak klasika černá i se sajdou.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2012
Odpověď  Jestli to půjde otevřít, tak tady je pár adres na zetky -

http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=136&idtop=142894    [radek]   23.06.2012
Odpověď  Pěkný,pěkný...sice z 250-tky tour.,ale konečný výsledek bude nejspíš stejný.jinak chybějící díly sepsat,a pak už je-burzy,inzeráty a shánění...    [Jirka]   22.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [gripen09]   22.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a další    [gripen09]   22.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  třetí    [gripen09]   22.06.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá    [gripen09]   22.06.2012
 Přidat odpověď   (283) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006