MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302243 příspěvků |7312 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 81 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnické starožitnosti | Diskusní téma 17.10.2019 13:19  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dobrý den, Vím že to sem příliš nepatří, ale myslím si že by se zde mohl alespoň nějaký odborník na toto téma najít. Koupil jsem soustruh na kov značky PROKOP ze 30-tých let a sháním o tomto stroji jakékoli informace, foto či manuál zejména k nortonově převodovce popřípadě k celému stroji. Budu vděčný za jakékoli informace. Předem díky Brody    [brody]   06.01.2007     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
sháním fotografii tabulky z krytu vřeteníku německého válečného soustruhu Kappel typu PAN (napsáno v levém dolním rohu inkriminované tabulky, viz foto).
Jediné foto tohoto stroje jsem nalezl na ruském diskuzním fóru, na tomto stroji je tabulka velmi poškozená a zhola nečitelná.
Na našem stroji chybí a chci ji reprodukovat.
přikládám obrázek inkriminovaného stroje a předmětu - obojí staženo z:
https://www.chipmaker.ru/topic/180817/
Za jakékoli informace děkuji.    [Ondra V.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slavo, ten olej má takové specifikace, že jej i přední kovoobráběcí firmy berou na mazaní strojů na sudy do nových i starých strojů. Ani u nás ve firmě, či ve spolupracujících firmách s tím nebyl stran mazaní sebemenší problém. Několikrát byla tato věc konzultována i s výrobcem. Bohužel je tento výrobek vydáván za řezný olej a proto ne všechny parametry mazného oleje jsou uváděny oficiálně. Na obrázcích jsou fotky z technického popisu k soustruhu KARGER Q17 z mého archívu technické dokumentace. A vůbec, v roce 1942, kdy byly tyto stroje vyráběny se jim určitě nedostalo lepšího oleje, než CUT3 :-)
To je vše, co mohu do této diskuse dodat.    [Franta]   16.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Franta]   16.12.2017
Odpověď  ano je vhodny na kluzne ulozeni a v tom vreteniku není zadne lozisko a ozubene kolo ? uz to ze se nesmí pouzit na nove a repasovane vřetena ve mne nebudi duveru    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2017
Odpověď  Prosím Tě, přečti si o tom něco, nejlépe technický popis a specifikaci oleje a pak se vyjadřuj.    [Franta]   16.12.2017
Odpověď  rezny olej není urceny k mazani prevodu na to jsou strojni a loziskove oleje například DROSERA HXE 68, 220    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2017
Odpověď  Ahoj, doporučuji olej CUT3. ( viz. poslední odstavec ). Hustý olej nic neřeší, bude to špatně mazat a poteče to stejně. Budeš muset stroj utěsnit.

Řezný olej PARAMO CUT 3 - 10L

ISO VG 3, ISO - L - MHF, PARAMO CUT 3 je určen pro dokončovací operace broušení, super finiš, honování a lapování všech ko-vových materiálů, obrábění slitin lehkých kovů nástroji s přesně definovatelnou geometrií břitu, jako je soustružení, frézování, vrtání, dělení materiálu, závitování a vystružování.
PARAMO CUT 3 je ropný olej, který obsahuje přísady pro zlepšení řezného a mazacího účinku, snižuje tvorbu mlhy a chrání stroje, nástroje a obrobky před korozí.

PARAMO CUT 3 je určen pro dokončovací operace broušení, super finiš, honování a lapování všech ko-vových materiálů, obrábění slitin lehkých kovů nástroji s přesně definovatelnou geometrií břitu, jako je soustružení, frézování, vrtání, dělení materiálu, závitování a vystružování.

• svými vlastnostmi vytváří optimální řezné prostředí s výborným protinárustkovým účinkem;

• EP a AW vlastnosti udržují nástroj co nejdéle v záběru bez potřeby broušení a tak jednoznačně přispívají k prodlužení životnosti nástroje;

• PARAMO CUT 3 je řezný olej, který svou příznivou viskozitou výrazně zvyšuje odvod tepla z prostoru řezu a zanechává minimální olejový film na třískách, čímž přispívá k ekonomice výroby;

• díky svým mazacím schopnostem je určen i k mazání vysokootáčkových vřeten s kluzným uložením, zejména u brusek (náhrada oleje OL-P0 a oleje PARAMOL OL-P03). Může se použít i na oplachování obrobků po obrábění tam, kde se používají viskóznější řezné oleje.    [Fanda]   16.12.2017
Odpověď  Dobry den mám doma soustruh karger berlín 0,17 a nevym jaky olej příjde do vřeteníku ted tam mám po3 a teče to i na řemen mužu použít něco hustčího.    [JOSEF]   16.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím mám známeho čo zháňa všetku dokumentáciu na sústruh PROKOP. Budem vďačný za každú radu moj email: andrej.vaskotn@gmail.com    [Apis2222Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2017
Odpověď  kubicf1@seznam.cz; tel.724 870 472 - mail je spolehlivější.    [Kubíček F]   11.11.2016
Odpověď  aa    [Kubíček František]   09.11.2016
Odpověď  ten motor je na /220/ 230 V nebo /380/ 400 V ?    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2016
Odpověď  Dobrý den,
prosím o radu.Mám soustruh MN 80,po rekonstrukci znovu montuji.Ze 3 fází jsou spínané 2 pro otáčení vpravo a jiné 2 pro otáčení vlevo. Jak je zajištěn rozběh motoru? Motor stále vrní, ale nerozběhne se! Díky za radu!    [Jan Neruda]   20.07.2016
Odpověď  DOPLNĚNÍ ODPOV.
Dobrý večer. Tento sústruh sa presťahoval ku mne a budem veľmi vďačný pánovi F Kubíčkovi z Trutnova, /ale i všetkým ostatným/ ak sa mi ozvú. Som zvedavý na všetko ako priateľ pán Brody. Verím, že budem mať trocha viac šťastia.
Prajem všetkým nadšencom veteránov pekné dni Petr    [petceRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.07.2016
Odpověď  Dobrý večer. Tento sústruh sa presťahoval ku mne a budem veľmi vďačný pánovi F Kubíčkovi z Trutnova ak sa mi ozve. Som zvedavý na všetko ako priateľ pán Bródy.

Ďakujem Čech P.    [petceRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.06.2016
Odpověď  Dobrý den,
mám soustruh G.Kärger DL 2.
Pokud je to je aktuální tabulku bych mohl poslat.

S pozdravem.    [P.Duda]   21.11.2015
Odpověď  Stejný soustruh vlastním, možná, že i po tak dlouhé době bych mohl vypomoci.
S pozdravem F Kubíček, Trutnov    [Kubíček F.]   30.08.2015
Odpověď  Dobrý den chtěl jsem se zeptat koupil jsem starý soustruh a je na něm je Adolf Orlík Praha nevite náhodou někdo něco o tomto soustruhu    [Jara]   25.02.2014
Odpověď  RE: George 3D měli jsme magdeburka taky. skvělej stroj. Udělal všechno a přesně. Hitler měl podzemní továrnu v Berlíně a těhle soustruhů tam byly mraky. K nám se dostaly jako válečné reparace. Na svoji dobu nejlepší co mohlo být. teď ho má náš známý. Můžu Vám na něj poslat kontakt.    [JoudaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2013
Odpověď  mam doma podobny soustruh, taky z roku kolem 1885 a jednou za cas ho používám. Ale ted z hlavy nevim vyrobce ani presny rok.    [martin]   07.12.2012
Odpověď  Dobrý den, náhodou jsem zavítal na tyto stránky a zaujal mě váš soustruh. Mám nyní možnost tento typ koupit, ale mám trochu problém s dopravou ke mě do dílny.(úzký vjezd apod.), tak mám dotaz: nevíte, kolik zhruba tento soustruh váží? Děkuji za odpověď. Tomáš    [Tomáš Odvárka]   15.03.2012
Odpověď  http://ammeraal-beltech.t opkontakt.idnes.cz/mechan icke-sponky-7713004?11586 4
http://i-tes.com/profile/ spony---spojky-pro-mechan icke-spojovani-a-opravy-p asu-745    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2010
Odpověď  Pro SLAVA-měls pravdu, při zadání -ploché hnací řemeny-je toho opravdu dost i s těmi sponkami,kterých jsem si do teď nevšiml. Dík,tak po Novém roku se dám do shánění.    [naj]   30.12.2010
Odpověď  prave ty firmy dodaji remen na miru i spotrebnou spojkou nebo s lepidlem    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2010
Odpověď  Pro slava-jako strojař vím,že řemenů je nepřeberné množství na trhu,ale moje prosba směřuje ke zkušenostem s transmisí,abych nebyl nucen demontovat vřeteno a neznám u tohoto pohonu vlastosti řemenů-kůže/syntetika. Dík Romanovi-dobře mě nasměroval na opravů strojů SV 18.Ta demontáž vřetena nebude problém /i když jsem sním nechtěl hýbat,protože ,,sedí'' velmi dobře/ ,ale jak zmínil Roman,problém je sehnat spojku na kůži a i toho sedláře ochotného udělat pro něj nezajímavou zakázku.    [naj]   30.12.2010
Odpověď  remeny je tak bezny sortiment ze kdyz si dam do vyhledavace ploche hnaci remeny tak se mi ukaze plno firem ze ktere si vyberu nejblizssi memu bydlisti    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2010
Odpověď  Kožený řemen ušije šikovný sedlář. Problém bude asi v ceně, jelikož řemeny se musí šít výhradně z hovězích šíjí, a ty jsou poměrně drahé. Další problém bude se sponama, které málo kdo má. Prodávalo je ještě nedávno ŘEPMO, ale je nutné na ně mít sešívačku. Nejlepší by bylo někde nějaký kožený řemen sehnat a slepit ho. Lepí se to tak, že se oba konce seřezávají proti sobě do klínu. V dnešní době jsou velmi kvalitní lepidla, tak že v tom problém není. Když bys nebazíroval na kůži, tak existují za kožené řemeny umělé náhrady. V tom případě oslov nějakou firmu, co dělá generálky třeba soustruhů SV 18, jelikož je tam mění za kožené.    [Roman]   29.12.2010
Odpověď  Zdravím.Potřebuji zprovoznit starý soustruh z roku 1930 s transmisí.Kde mohu koupit nebo nechat udělat kožený řemen o potřebné délce se spojkou nebo i na slepení spoje,ale u tohoto způsobu neznám technologii lepení.Dík    [naj] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.12.2010
Odpověď  Cau,tak uz to mám hotový a taky vím typ,je to MAS SN 20.
Sháním k tomu vyndavací mustek a tistený manual.    [FidoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2010
Odpověď  Když nahoře na vřetenu odklopíš ten kryt, tak je tam určitě vidět plochý řemen a to buď ještě kožený, nebo nějaký z technické gumy. Ten plochý řemen může být spojen dvěma způsoby. Buď je lepenej a to tak že to není poznat kde a nebo je na něm kovová spojka ( tzv. žralok , kterou tvoří dva hřebínky oček proti sobě s protaženou tyčkou, která se vytažením tyčky rozpojí. Lepený řemen se přeřezává. V žádném případě se pro výměnu řemene nevyndává vřeteno !!!!! Je to velice naročná strojírenská operace především v jeho následném usazení, vyrovnání, vymezení axiální vůle etc. s přesností na 0,01 mm což vyžaduje značné zkušenosti a měřící přístroje. Tak ži so to ještě jednou pořádně prohlédni jak to tam je uspořádané.    [Roman]   09.07.2010
Odpověď  no jestli to má plochej řemen jako TOSka , mění se tak, že ho rozpojíš v tom sešití. ten tvuj soustruh ale neznám    [petr j]   07.07.2010
Odpověď  Potrebuju vymenit remeny a to nejde jinak,nez vyndat vreteno,ale to prave nejde.Co je to za typ vís?    [Fido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2010
Odpověď  co myslíš tím vyndáním vřetene ?    [petr j]   06.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím vás,takový soustruh mám doma,ale nemuzu jistit,co je to za typ.Nevíte to nekdo?Také mám problém s vyndáním vretene,poradíte mi nekdo?
Predem dekuju.    [FidoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2010
Odpověď  To je právě ta situace, kdy se levné stroje stávají drahými. Znám to z vlastní zkušenosti.    [Roman]   09.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den. Stal jsem se majitelem německého soustruhu DU40 Magdeburg z roku 1944, který je skoro kompletní, ale chybí mi tam například jedno ozubené kolo strojního posuvu, tak bych potřeboval od nějakého majitele zjistit průměr toho kola a počet zubů. Taky bych ocenil rady týkající se provozu, hlavně řazení, zapojení původní elektroinstalace a podobně.    [George 3D]   02.06.2010
Odpověď  Nemá někdo prosím manuál k soustruhu G.Karger Q17 Berlín ?    [Roman]   20.04.2010
Odpověď  K dotazu ze 7.12.2009: Ozvěte se prosím na adresu ok2bzw@seznam.cz Můžu poslat i foto. Karel    [Karel]   10.12.2009
Odpověď  Dobrý den,používám doma ke své spokojenosti starý řemenový soustruh s redukcí 5x dopomala. Je na něm nanýtován mosazný štítek s velkým nápisem KRAUSECO,a nad tímto nápisem je nápis Arnošt Krause a spol.Praha,a zespod je napsáno Vídeň,Berlín,Kolín n/R,Budapest,Varšava.Rád bych se dozvěděl nějaké informace. Alespoň o tom jak je tento soustruh starý,a popřípadě jaká byl převod na šrubu do pomala na pomalý posuv při soustružení. Předem děkuji. Karel    [Karel]   07.12.2009
Odpověď  Sice blba fotka ten vrchni vypada jako SV18.    [pavel]   05.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,koupil jsem soustruh prosim co je to za typ případně další informace.diky
havlik.petr.100@seznam.cz    [havlik petr]   04.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den chtěl jsem se zeptat nevíte-li co je toto za soustruh není to nijak extra mašina ale na domácí práce je ideální.Včera se mi podařilo rozhýbat převodovku ale nevím jak se skládají ozubená kola na řezání závitů,vím že k tomu bala tabulka se seřazením kol podle stoupání závitu.Za případné informace předem Děkuji Josef.    [JosefRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2009
Odpověď  zdravím! vlastním soustruh Karger Berlin 1940 ale tabulka s ůdaji o výměnných kolech podle stoupání závitu je poškozena!kdo by mohl pomoci nějakou fotografíí nebo dokonce manuálem? děkuji za ochotu P.Šíbl Králíky S.pitrs@seznam.cz 73621724    [Petr Šíbl]   01.03.2009
Odpověď  Mám šepink z roku 1920 a je stále funkční,na podniku máme v jedné malé dílně taky šepink ještě starší-1914 rovněž funkční.Obdivuji tyto stroje ,že i po tolika letech jsou stále v provozu-prostě kvalita.    [fialka]   01.03.2009
Odpověď  Dobrý den,
mám téměř stejný soustruh Prokop. Asi před deseti lety jsem se ho chystal zprovoznit a začal jsem čištěním a rozebráním vřeteníku. Pak se to nějak semlelo, koupili jsme s kamarádem ještě SV 18 a již nějak nebyl čas. Nyní se po zimě chystám opět pokračovat na renovaci soustruhu. Zatím nemohu sdělit větší zkušenosti. Soustruh mi odpočívá více než deset let v garáži, spolu s harampádím. V každém případě se chci pustit do opravy a pak si můžeme vyměnit nějaké poznatky. Pamatuji se, že vřeteník je uložen v dělených kluzných pozdrech se seřiditelnou vůlí. Pokud se pamatuji, byl nějaký problém v podélném posuvu, ale k většímu rozebrání jsem se už nedostal. Prosím Brodyho, aby se mi ozval. Díky Zdeněk    [Zdeněk Vladař]   27.02.2009
Odpověď  ja mam soustruh ktery byl v roce 1920 na generalni oprave kdy byl virobeny nevim předemnu ho mnel pan ktery na nem soustružil jen kuželky sousruh byl strašne zanedbany když miho předvadel tak začali pada skřidlice ze střechy te šopi kde ho mnel    [fredd]   18.12.2008
Odpověď  zdraví panové
mám taky podobný soustruh doma už 35 let je to arno plauret varnsdorf a mažu ho normálním motorovým olejem a pouzdra jsou pořád původní a nikdy nebyl problém, mám to předělaný na převodovku ze žuka, teď už na něm moc nedělám protože jsem koupil větší a novější a hlavně minimálně používaný    [pytrsmotors]   07.12.2008
Odpověď  Zdravím všechny milovníky staré techniky!Koupil jsem si starý soustruh z roku 1930,ale značku či výrobce neznám,není nikde uveden.Je v celku slušném stavu,ale problém je,že nevím jaký olej použít na mazání vřetene se sklíčidlem.Původní majitel zemřel a já mám VELKY problém zjistit typ a viskozitu oleje,prodejci olejů se značně rozcházejí v druhu a ve viskuzitě.Ložiska jsou kluzná /bronzová?/mazána knotovými maznicemi.Nechtěl bych poškodit ložiska již vzhledem k potřebám s ním kutit a hlavně s úcty k tomuto krásnému historickemu stroji.Prosím, pokud má někdo nějaké informace nebo znalosti o tomto typu mazání,poradte!!!Předem děkuji za jakoukoliv radu.    [jan]   07.12.2008
Odpověď  Jsem taktéž novým vlastníkem soustruhu neznámé značky z roku 1930.Původní majitel se o stroj dobře staral,ale zemřel a já jsem po dědicích nezískal žádné informace o údržbě.Vřeteno je poháněno transmisí a el.motorem a kluzná ložiska jsou mazána knotovými maznicemi.Nemohu zjistit jakým typem oleje a s jakou viskozitou vřeteno mazat,protože prodejci olejů se v nabídce značně rozcházejí.Děkuji všem za jakoukoliv informaci.    [Jan]   04.12.2008
Odpověď  RE - Krepicz KARGER 017 - ozvěte se prosím na e-mail libelaa@seznam.cz    [Roman]   30.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím tu je tiež jeden Prokop značenie Josefa Prokopa synové.    [hoho] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2008
Odpověď  Díky za odpověd, nebyl jsem si jistý s použitím planetové převodovky. Máte někdo zkušenost se soustružením závitů na MN80?    [skibik]   23.11.2008
Odpověď  2 skibik - tady se dá ukrást návod

http://www.cncnet.info/work/mn80/MN80.zip (26MB)    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2008
Odpověď  Ahoj soustružníci, chtěl bych Vás požádat o radu. Mám doma soustruh G.Kärger - Berlin 0.17. Bohužel z důvodu stěhování a nedostatku místa ho budu muset prodat. Jen vůbec nemám představu za kolik se takovýto stroj v dobrém stavu dá prodat. Předpokládám, že sem nechodí lidé, kteří o tomto nic nevědí a tak bych Vás tímto chtěl požádat o radu.    [krepicz]   20.11.2008
Odpověď  Zdravím. Vlastním soustruh MN80. Scháním k tomuto stroji dokumentaci nemáte někdo?? A nevíte o nějakém foru věnujícím se obráběcím strojům??    [skibik]   20.11.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,využiji Vaší diskuze o soustruhu prokop,můj nese název Josefa Prokopa synové a též k němu sháním dokumentaci.    [Miroslav]   08.11.2008
Odpověď  zdravim, deo ma sustruh značky HOLMANN WIEN liatinový niekedy okolo roku 1880, nemal vlastnú prevodovku a bol asi taktiež na transmisiu ale samozrejme ludova tvorivost nevahala a prevody cez klinaky a prevodovka z volgy sa doplnily.    [melon]   15.11.2007
Odpověď  Chcete-li, tak to nafotím    [ToMášP]   12.11.2007
Odpověď  Mam vlastně úplně stejný , jak poloha pák, tak tvar odlitků je totožný. Ale vy máte motor v noze - v té já mám uložena výměnná kola. Soustruh býval na transmisi nahodu - je ale předělaný přez Auto převodovku na elektromotor.
Na štítku je Suchardt a Schudte -Wiena, Budapest, Prag    [ToMášP]   12.11.2007
Odpověď  Díky Všem za rady, Viceno poslal jsem Vám mail a dále jsem umístil na www.volny.cz/brody007 kvalitnější fotografie mého soustruhu.    [Brody]   25.01.2007
Odpověď  Nazdar soustružníci.
Já mám doma soustruh Karger-Berlin.Pravděpodobně-podle štítku to byl za Adolfa bojovník proti bolševismu ve firmě Daimler-Benz motorenwerke.Vypadá podobně,bohužel v publikaci Soustruhy z r.1943 o tvém stroji nic není.Ozubená kola seženeš.Tvoří řadu a musíš kouknout na lyru jaký máš modul zubu-pravděpodobně M2.
Vyrábí to nějaký děda co má doma v garáži odvalovku v Uherském Brodě.
Můžu se poptat.
Vicena    [vicena]   24.01.2007
Odpověď  mam take tento soustruh z konce 19 stol, dokonce mam pocit, ze je to ten samy a dokonce i funkcni v 80 letech jej otec koupil za 500 od brusicu brusli kde byl zasypan uhlim, dali jsme jej do chodu doplnily puvodni hridel transmise o kolo na klinak a na ram za posadily motor, nekolikrat jsem na nem delal spise hrubou praci (podlozky a tak) neb presnost neni nic moc. jen stojan mam jiny patrne jeste ze starsiho modelu slapaciho neb na nem lsou zbytky ze slapaku.
V kazem pripade bych Vas rad pozadal o kontakt neb, mi na nej chybi sady kol a rad bych je pripadne dle tech vasich nechal udelat, tedy pokud je mate. Dejte mi prosim kdyztak vedet na muj mail. S pozdravem
Josef z Prahy    [josef]   18.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Krátce vlastním jěště starší soustruh (r.v 1895), rád bych se zeptal zda někdo používáte takto letitiou mašinu používáte. Zatím mi stojí doma a čeká na zprovoznění, dík za jakoukoliv informaci.    [HonzaS]   17.01.2007
Odpověď  Díky Petře za alespoň nějaké informace, můžeš mi napsat na mail brody007@volny.cz měl bych několik dotazů, Bohužel sadu ozubených kol nemám:(    [Brody]   08.01.2007
Odpověď  mám doma podobný soustruh výrobce arno plaurt - varnsdorf ,mám ho asi 35 let ,doufám že k tomu máš i sadu výměných ozubených kol na závity na soustruhu by měla být tabulka na sestavení skříně na určitý druh závitu jinak na tom není nic složitého ovládání je velmi jednoduché    [petr]   07.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto3    [brody]   06.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto2    [brody]   06.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [brody]   06.01.2007
 Přidat odpověď   (68) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006