MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298851 příspěvků |7140 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 78 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 23.2.2019 15:27  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3117      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 125      Příspěvků Příspěvků: 29039
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/208 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chudá směs


 Ahoj, dělám teď ČZ 125 C. Motor naskočí až když do hlavy stříknu trochu benzínu. Jinak nenaskočí. Už jsme několikrát procházel karburátor a nevím čím by to mohlo být. Přijde mi to jako by byla chudá směs. Teď pátrám jak se to se sílou nasávaného vzduchu, zda někde není chyba tam. Protože motor byl půlen a je těsněn papírovým těsněním. Hlavní tryska je u 125 menší než 150, tak bych tam mohl zkusit dát tu ze 150. Kdyžtak ještě sundám hlavu a projdu kanálky...    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  v karbecu je takovy tenky kanalek ktery je dulezity pro start. je to videt jako mikrotecka skoro u sani. Zkus ho protahnout kouskem medeneho dratku z elektroinstalace    [CIJOML]   21.02.2019
Odpověď  A jen laicky. Dotéká Ti tam dostatek benzínu? A karbec máš vyčištěný pravdu dobře? (profoukáno třeba i vzduchem?)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Odpověď  Karburátor byl vyčištěný. Dal jsem tam karburátor z jiné motorky a nic...gufera jsou nová, ještě to musím přejít jak sedí. Pak už nevím.    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Měl jsem podobný problém,který ustal,když jsem nasadil víko karburátoru s filtrem a koupil gumu okolo karbece!Katalogový díl číslo 41.    [Vojta]   10.02.2019
Odpověď  Tryka 125C(+125/351) je 75tka, karburátor byl plně rozebrán a pečlivě vyčištěn? Gufera klikovky jsou nová? Těsnící/výpustný šroub klikovky je dotažen?    [Martin Štindl]   09.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150 C, nechytá motor


 Ahoj, potřebuji poradit. Při projížďce na mé ČZ 150 C mi z ničeho nic začal vynechávat motor a pak rychle zdechl. Od té doby ho nemohu nastartovat. Několikrát jsem prošel karburátor a přívod benzínu, také jiskru hází, ale začínám mít pocit, že je to v elektrice, protože: motor si ani neškytne, a to náhlé úmrtí na konci jízdy....Nevím v čem by to mohlo být, někde jsme zahlédl, že by to mohlo být ve světelných cívkách. Jak je tedy přeměřit? Díky za další návrhy a nápady. Marty    [Marty]   29.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Původní zapalovací cívky by měly na VN snímači vykazovat odpor na vinutí přibližně 6,5-7,8 kiloOhm, pokud je odpor nezměřitelný tak je cívka najisto KO ale přesto by za studena měla dokázat vytvořit výboj. Svíčka je většinou nejpoužívanější Brisk N17C(s elektrodami na 0,5mm) a není vhodné používat fajfku(koncovku) s odrušovacím rezistorem. Ještě je možné že se u vodiče od kondensátoru(pokud je původní) teplem od motoru narušila zpuchřelá izolace a zafungovalo to jako zkratovač.    [Martin Štindl]   20.02.2019
Odpověď  Zkusil jsem svíčku z jiné motorky a nic. Pero na klikovce ok. Předstih seštelován. Tak teď ještě projít dráty, zda to někde není vyzkratované. A pak zkusit vyměnit tu cívku..    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Já s motorem nic nemám, ten startuje bez problémů aniž bych musel nabudit magneto. Byl to tip na předchozí dotaz    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Odpověď  Pokud motor leží x let ladem, základní předpoklad krom jiné údržby, je nechat znovu nabudit magneto.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  Před měsícem jsem se dostal do trochu podobné situace, ale doteď nevím, kde byla chyba..X krát jsem zetku nastartoval bez problémů, na to že x desítek let motor ležel ladem na půdě stačilo vyčistit karbec a na 3 nakopnutí motor ožil...ale jednoho odpoledne ani za boha nešla nastartovat. Ani roztlačit, ani opakované čištění, osušení, svíčky, zmenšení či zvětšení mezery mezi kat a anod. Už jsem to vzdával a tak zkusil novou svíčku a v podstatě na drc motor chytl. Ihned jsem vyměnil zpět předešlou svíci a doteď opět bez problémů. ???    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Cívka u zetek je pro všechny jako zaklínadlo. Pokud by prorazil cívku, tak po dvou hodinách to znovu nakopne, ale on píše - OD TÉ DOBY ji nenastartuje a jiskru hází. Jasně - svíčka pod tlakem to dát nemusí, ale při slabém výboji. Když strčí prst do fajfky, tak hned pozná sílu výboje - potažmo magneta a jestli se to někde neztrácí. Je to nepříjemné, ale já jsem zvyklý a hlavně u toho poznám jak je jiskra silná. Když to dá pořádnou šupu, až necítím prst, tak to hází i pod tlakem ve válci. Opačně je někde chyba a je třeba jít kontrolou zpět od svíčky přes kabely atd...až k zapalování. Nikdy ne naopak. Vždy od nejjednodušší možné závady. V tomto případě bych udělal znovu a pořádně odtrh, předstih (přitom se samozřejmě zjistí poloha magneta), dal novou svíčku a musí jít. Někteří neumí dotáhnout pořádně magneto. Já na to mám fígl, že zas má co dělat stahovák aby šlo dolů. Přesně na sebe sedící, neorvané (neprotočené) a odmaštěné kužely jsou základ. Už jsem někde slyšel, že je nějací "mechanici" namázli vazelínou. I tací "strojaři" asi existují:-)    [J ]   11.02.2019
Odpověď  Osobně bych hned cívku neodepisoval Monty. Za studena háže ve válci jiskru i proražená. Přestává fungovat až po ohřátí. Spíš bych se zaměřil na rozhozený předstih pohnutým rotorem. Taky koukni na kabeláž, jestli ti nechytá někde kostru.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2019
Odpověď  Ahoj. Díky za rady a podměty. Já se na to pak podívám, teď řeším druhou motorku 125 C...    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
Odpověď  Marty> Malá technická - klínek je shodnej s vodní pumpou S1000-120, těch se všude povaluje mraky. Rozebrat hrubou silou silou a hotovo.    [Pája]   09.02.2019
Odpověď  Cívka nejde ZMĚŘIT - tu prostě musíte vyměnit za jinou, a zkusit . Jinak to nejde! A pokud se protočil setrvačník po kuželu kliky, nestačí dát novej klínek,ale opravit kužely,aby na sobě držely. Aspon zkusit zabrousit pastou na sebe,ale líp vyměnit čep klikovky,pokud je poškozený. Sebelepší klínek rotor neudrží na špatným kuželu prostě.    [MOnty]   30.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám - problémy neodpružené C


 Zdravím - včera při odstraňování zadního blatníku a prasklého držáku nádrže jsem si všiml dvou problémů :-(. O jednom jsem věděl a to že je z neznámého dúvodu prořízlý držák sedla - středová trubka půjde určitě nahradit ale pohledem mi přijde že je držák zdeformovaný směrem dovnitř. Našel jsem tu nákres (ALE na odpružené) kde je po venku vzdálenost 43 mm od sebe a na mém je to nyní 46 mm - kolik to má být ? Další problém o kterém jsem nevěděl je že horní trubka rámu kousek za výztuhou je skoro po celém obvodu prasklá. Jak a čím by jste opravu doporučovali ? Pár tipů mám ale (pokud budou) rád si vyslechnu ty vaše a pak bych to probral se sousedem kterého do toho snad uprosím. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Martine dííík - až tady na té fotce od tebe je to pěkně vidět jak sedí guma nad nádrží. Budu to muset dodělat až dokoupím ten potah a ten postup opravy rámu jsem si tak nějak představoval -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opěry v rámu pro dorazy jsem řešil dovařením výřezu z trubky, navařovat materiál a pak ubrušovat je moc pracné - na té replice teď prostě odříznout ty rovné opěry a udělat si dorazy z oceli nebo silonu na odměření. Při pasování s nasazeným sedákem se snažit dosáhnout náklonu rámu aby byl potah přibližně vodorovně nebo lehce dozadu(není potřeba nasazovat pružinu) a zároveň byla určitá světlost mezi předkem sedla a nádrží. Pokud to bude vyhovovat tak sedlo v této poloze zafixovat a na ty provizorní dorazy přisadit opěry a lehce je přismrknout k rámu sedla. Opětovně zkontrolovat pohyb sedla bez pružiny tak aby šlo až na blatník a nikde nic neškrtalo a potom už opěry přivařit najisto.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gumová sedla Céček jsou opravdu dost natěsno s nádrží, u koženkových je tam dostatečná rezerva. Ty dorazy bude potřeba řešit až pohromadě s potaženým sedákem a usazenou nádrží a zároveň dosáhnout přiměřený náklon. Rám je stejně replikový takže bez lítosti snese klidně dálší násilné zásahy.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  P.S. - ještě k těm dorazům. Zatím ještě nemám gumový potah a děláme jen na holém rámu a přemýšlím na tím : když by se rovné dorazy uřízly TAK nové oblouky navařit na na vzniklou rovinu (a kraje dovařit) a nebo do té řízlé roviny propilovat dolů a dotvarovat na oblouk ? Jde mi o to ŽE aby pak třeba díky tomu se sedlo v předu nepřizvedlo a mohlo by narážet (předkem sedla) o nádrž. Upéráka je tam výkroj ale tady si myslím že je sedlo nad nádrží - je to tak ? Pokud ano tak kolik je pak mezera nad nádrží a rámem sedla - bez gumy ? Ta výška by se asi dala i upravit že by se zmenšily - zvětšily ty gumové dorazy - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Odpověď  Fikuscz - v jednom přízpěvku od Martina co se týká svařování je : určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG ???? Martine - díky a mrknu ještě i na ty držáky motoru.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napnutý gumový potah na sedle by měl být vodorovně(u moto stojícího na obou kolech) - nemá smysl to oměřovat z jiného stroje kvůli kotám protože u jednotlivých rámů jsou při bližším porovnání docela viditelné rozdíly v usazení vidlice a úchytů.
S tímhle dolaďováním dorazů rámu sedla bude vhodnější počkat až bude hotová sestava - přední vidlice s koly + zadní blatník s nosičem. Na továrních fotkách a zachovalých zetkách se sedadly s gumovým potahem je zpravidla potah vodorovně(popř.mírně nakloněn k předku) s nosičem.
Jinak když už se teď svařuje, doporučil bych zvážit dodatečné podvaření obou držáků motoru v horní části - mě(u Téčka) a tátovi(150C ZP) se totiž po pár sezonách na předních úchytech objevily praskliny u sváru ve výřezu držáku a muselo se to opravovat. U mého pevného Céčka sice dosud OK ale už jsem kvůli tomu v takovém "očekávání".    [Martin Štindl]   16.02.2019
Odpověď  Rám a vařeno COčkem? Tak to bych se na tom bál jezdit. Ten by se měl vařit aspoň elektrodou.    [fikuscz]   15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Narazil jsem ZAS ale na další problém a to že - navařili jsme i novou tu trubku na které je přiděláno sedlo a pak jsem to selé seskládal jak to vypadá a sedí. Problém je že jsem koupil repliku rámu sedla která sice má na boku prolisy ale dorazy byly rovné a né dokulata. Po seskládání ty dorazy naráželi už o ty šestihrany - tak se to trošku vyhlo ALE vypadá to hrozně a ani to moc nesdí. Chtěl bych to předělat na dorazy dokulata a dopasovat ale potřeboval bych nějakou míru - kótu jak by potom měl být rám sedla za předpokladu že tam budou dorazy 18 mm být vzdálen od rámu - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po zimní odstávce jsme se dnes konečně dostali na opravu toho rámu. V místě kde to bylo prasklé se to cele uřízlo - prasklina byla mírně zešikma tak tam vznikla trošku díra která se pak vyvařial COčkem. Co mne překvapilo tak že v tom místě byla už z výroby ještě jedna trubka vevnitř - končila na doraz u krku řízení a délka asi tak 10 cm a stejně to prasklo (na fotce je to vidět). Po vyhnutí do boku (celkem v pohodě) se do vnitř vložila další výztužná trubka a celé obvařilo - tak snad to bude OK.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mezi nádrží a rámovou trubkou je určitě dotatečný prostor - musí se tam vždy dostat plsť pro vypodložení nádrže(foto). To že jsou některé nádže na té vnitřní stěně oleštěné znamená že nádrž buď nebyla dostatečně uchycena a na plsti kmitala nebo jí tam nebylo namotáno dost a při provozu zatížením naplněné nádrže to prostě prasklo v předním uchycení na rámu.
K té opravě vložením trubky, přímo u 125/150 nevím že to někdo v okolí dělal ale kamarád takto opravoval rám ČZ 453 a dopadlo to dobře. To vyhnutí je určitě rizikové ale problém bude v obou případech i samotné sváření kdy se to u sváru prostě kroutí - určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG    [Martin Štindl]   18.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odstranění dosud neodstranitelných usazenin,nánosů


 Zdravím vás mistři. Jdu za vámi pro radu. Čím odstranit opravdu neodstranitelnou, tu nejzašlejší špínu, kombinaci prachu, zaschlého oleje a to vše v několika vrstvách na zetce. Zkoušel jsem myci pult na firmě, arvu, kartáčování, drhnutí, ale jediné čím to jde dolů, je seškrábat to kovem, což pochopitelně pro zachování původního laku nechci..děkuji mockrát za odpovědi na otázku :)    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Skúste Cyklohexán.Ponoriť z večera do ráná,potom štetec zo silnými štetinami a tak dokola.Zatiaľ najlepšie rozpúšťadlo čo som vyskúšal.Alebo potom už len mechanicky.    [Joski]   15.02.2019
Odpověď  Ponořím do lázně benzínu klidně na pár dní,pak to jde dolů samo.Lázeň nevylévám,pouze občas přeliji přes punčochu a občas doleju čerstvý benál.    [pítr]   15.02.2019
Odpověď  staré mastné nánosy je třeba rozpustit, dobrý je teplý petrolej, štětec. Zabalit do nasáklého hadru, nechat dlouho působit, štětcem omývat. Opakovat několikrát. Na menší plochy používám opakovaně konkor. Jak se předtím odmastí, tak usazeniny vyschnou a ztvrdnou na škrabku nebo šroubovák.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  zkuste opatrně tlakovou vodu. ideálně Teplá vapka se saponátem    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motor klepe


 Zdravím, fakt už si nevím rady. Mám motor po GO na 150C. Klika a výbrus Padalík. Motor po nastartování strašně klepe, jako kdybych slyšel originalní motor se strašně vyběhanou klikou. Snažil jsem se zkontrolovat tyto věci.
- klika se volně točila v kartrech
- píst se volně pohyboval na ojnici (nebyl tvrdý)
- namontoval jsem Vape se správným předstihem
- píst nenarážel na hlavu nebo na svíčku
- myslel jsem že šoupě v karburátoru, těch jsem vyzkoušel hned několik, šoupětem to nebude
- Vape je na kuželu dobře přichyceno - nový čep a nový klínek

Fakt už nevím co by to mohlo být, klepání je nejvíc slyšet na pravé straně u válce. Nevěděl by někdo co to je???

Dík za odpovědi.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Těším stěny problém motor po GO co šlo je nové a při volnoběhu klepe jak vyběhany motor, přišel jsi na to kde muže být problém.    [Zdeněk ]   12.02.2019
Odpověď  Co usazení kliky do ložisek? Mě cinkání způsobovala volná příložka mezi ložiskem a setrvačníkem(katalog str.8-9 položka č.10). Při skládání motoru jsem při nasazování pravého karteru zároveň nasazoval i ložiska už usazená v karteru - vnitřní kroužky ohřáté horkovzduškou aby se tepelnou roztažností zvětšil průměr a ložiska šla volně nasunout. Jenže právě u klikovky i při stažení karterů "stěna na stěnu" byla mezi ložiskem a pravým setrvačníkem mezera větší než šířka příložky a právě ona způsobovala slyšitelné cinkání za chodu motoru. Zní to neuvěřitelně ale až po rozpůlení motoru a přiklepnutí ložiska k příložce to přestalo.
Další možností než volná příložka jsou přepnuté pístní kroužky, při pohybu pístu nabíhají do kanálů.    [Martin Štindl]   19.11.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava rámu ČZ 125T


 Zdravím pánové. Nevím, zda se to tu už někdy řešilo, ale nic jsem v historii neobjevil. Myslím, že v současné době to začíná být celkem ožehavé téma.. Mám na rámu téčka, dnes už by se dalo říci standardně, navařené držáky zadních kluzáků. Nebudu kvůli tomu shánět jiný rám. Samotné držáky zadního kola mám originály. Takže potud nemám problém. Potřeboval bych ovšem, od někoho ochotného, aby mi změřil rádius ohybu trubek zadní vidlice a celkovou délku od svislé rámové trubky. To pro kontrolu, zda mi sedí úhel. Ta délka by měla jít snadno změřit, pokud se za trubky vidlice zarazí třeba kus prkna, aby drželo rovinu. Díky předem    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, díky. Mám už vše změřeno :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2019
Odpověď  Ahoj, máš už všetky tie rozmery ? Mám tam samostatný rám, tak ak chceš ešte niečo doplniť napíš mi na mail alebo facebook - adresy máš. MILOŠ.    [M.]   09.02.2019
Odpověď  Děkuji všem. Zeptal jsem se i na všemocném Facebooku. Bylo mi změřeno průměr 152 a délka kolmice od svislého rámu k horní hraně držáku kola 342mm. Děkuji všem. Nějak se s tím poperu. :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tato kóta je 610 mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Ahoj, do toho vnitřního rádiusu pasuje +- kruh o průměru 145mm. Rozměr X ti nedokážu změřit, protože ČZ 125T mám komlet. Ale změřeno jinak, musel bys namontovat karter s víkem zapalování. Konec oblouku venkovní hrana trubky / střed znaku ČZ (na motoru víčko zapalování) je 610mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já to nemám možnost přesně změřit ale rámy by měly být od ČZ 98 až po Céčko co se týče kolébky a zadní vidlice stejné.(M.Štindl)    []   06.02.2019
Odpověď  Pevné Cčko je stejné? nechce se mě to hledat. To tam někde bude ležet na hromadě.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Červená barva RAL na moto čz 150 c


 Může mi někdo prosím napsat jaké je číslo červené barvy RAL ? Je to stejné jako na Jawa Pérák ? Díky za odpověď.    [Zdenek]   28.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ale ano, Jawácká to je, ovšem druhou věcí je, co si má jeden představit pod pojmem jawácká červená. Odstíny se dost lišily..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2019
Odpověď  Jawácká to není, zetka není tolik višňová, je červenější. Mám mícháno přesně podle originálu, který byl pod manžetami na vidlicích. Před mnoha lety jsem se setkal na srazu v Růžené s člověkem, který měl origo 125C a +/- to odpovídalo. Foto mohu doddat, ale to jak známo dost klame.    [Pája]   09.02.2019
Odpověď  V RAL ekvivalent není. Je to Jawácká ČSN 8850 tmavá višeň    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Dráty kola ČZ 125 B,T


 Dobrý večer,
chtěl bych se zeptat, zdali se vyrábí dráty kol pro ČZ 125 B,T o rozměru 3x190 mm, resp. 3x218 mm? Popř. kde by se daly sehnat? Potřebuji sehnat 16 drátů včetně nyplů.
Díky.    [Jiřin]   19.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  kupoval jsem dráty někde u Zlína, na všelijaké motorky, včetně zetek. Obratem zaslal na dobírku. Stále je inzeruje na bazoši i sbazaru.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2019
Odpověď  pokud neseženete jinde, dají se nechat vyrobit. Šroubárna Marek Hvězdonice. https://www.sroubmarek.com/    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Brzdy


 nevíte někdo kde sehnat brzdové obložení na ČZ 125T ? popřipade daji se použít nejaké z jiné moto? Děkuji Jirko    [Jirko]   22.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Za tu dobu jsem nakupoval v mnoha šopech, Jawamarkt, Motošpička, Doktormoto, Motojelínek, Motokrámek a další ani nevzpomenu. Když dávám něco dohromady, udělám seznam dílů, porovnám ceny a objednávám. Takže konkrétně si nevybavuju.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  No zetka má na každém kole jiný pruziny. Jde mi o to ze ty brzdy nemají žádný odpor. V jakem třeba e shopů jdi to kupoval    [Dado]   06.02.2019
Odpověď  kupoval jsem několikrát pružiny na zetku, pokaždé v jiném šopu, a vždy byly přesně tak dlouhé, jak mají být.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Zdravím chtěl bych se zeptat kde sehnat kvalitní pružiny čelisti koupil jsem na netu nové a jsou dlouhé takže skoro netahnout. Nebo nechat vyrobit čz 150c. Dik    [Dado]   06.02.2019
Odpověď  Ne, žádný další jsem už neutrhl, byl jsem na ně hodnější. :-)    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.01.2018
Odpověď  Chlapy na ty utržený šrouby opatrně. Je tady jeden pán, který se kvůli tomu dokáže hrozně odvázat :-))))    [ten co utrhl šroub]   27.01.2018
Odpověď  Lubošu, a podařilo se ti strhnout i nějakej další sroub ze sady ?    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2018
Odpověď  Omluva - příspěvek patří do rubriky pod.    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.12.2017
Odpověď  Teď jsem dodělal péráka a protože majitel chtěl nové šrouby, koupil jsem celou sadu.
Provedení pěkné, rozměry v pořádku...
Když jsem montoval držák stupaček, dotahoval jsem M8 krátkým klíčem a poměrně malou silou a lup..
Praskl asi 0.5 cm pod hlavou. Na lomu žádná známka kazu v materiálu. Zatím se mě za celý život nepodařilo M8 přetrhnout rukou s krátkým klíčem. Takže asi tolik k pevnosti replikového spojovacího materiálu.
Na druhou stranu, žádný znich není nikde, kde by jeho selhání mohlo být fatální.    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.12.2017
Odpověď  OndraK: ten štít vypadá po chemickém leštění, jestli se pakny demontovaly kvůli vyčištění tak jsou možná teď prohozené a nedosedají - pokud se to po otočení paken nezlepší tak to bude jeden z problémů co popsal host. A jestli azbest nasál mastnotu tak bude lepší obložení vyměnit.
A když už se nebude tedy nýtovat původní origo osinkové obložení tak než nechávat Ferodo nýtovat je lepší ho nechat už nalepit - nemusí se pak kontrolovat hloubka hlav nýtů.    [Martin Štindl]   22.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zodpovězené téma  

Přední blatník na čz 150 c


 Koupil jsem starší přední blatník a přední vzpěry jsou z jiného motocyklu. Nepasují. Jedná se jen o ty přední, ty zadní (svařené) mám. Pokud by někdo měl na prodej, prosím napište. Mobil 607 925 023. Díky Zdenek.    [Zdenek]   22.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Doporučuji kontaktovat pana Vladislava Holešovského. Ten se specializuje na výrobu vzpěr pro blatníky. http://vzpery-replica.kvalitne.cz/    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosím o radu generálka motora CZ 125T


 Zdravím chcem sa opýtať či mi viete odporúčit niekoho skúseného kto by my vedel spraviť generálku motora na čz 125T okolie Hodonín,Breclav,Brno ďakujem.    [Uazista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  omlouvám se, špatný příspěvek. Mohu Vám poslat kontakt na člověka z Litovle. Je to trochu severněji, ale dělá dobře    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
Odpověď  Doporučuji kontaktovat pana Vladislava Holešovského. Ten se specializuje na výrobu vzpěr pro blatníky. http://vzpery-replica.kvalitne.cz/    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Chromování Plzeň a okolí


 Ahoj kolegové, neporadil by někdo kvalitního chromaře z Plzně nebo okolí? potřeboval bych nádrž a ostatní díly na "C" hodit do chromu.
děkuji Roman    [Roman]   28.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj,zovolej dáme řeč,poradím kde jsem chromoval T. Jsem z Plzně 731 622 528    [J.B]   05.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B


 Ahoj, můžete mi někdo poradit, jestli je rám na ČZ 125 T a ČZ 125 B totožný?Díky    [Petr]   19.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 252 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To téčko ma bily cifernik na tachu a najeto 3500 km tak to někdo asi vyměnil komplet,moto je ze stejne vesnice a jezdilo se naněm akorat do vepřina.    [Josef Pacal]   04.02.2019
Odpověď  Tak tyhle nalitky tam stopro nejsou,takže je tam vidlice měněna z mladšího typu, diky za informace tečkum jsem se zatím moc nevěnoval tak jsem zase o kousek dal děkuji    [Josef Pacal]   04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výr.číslo 178xxx je přibližně z poloviny roku 1948 - rám by měl být také ještě bez výztuh ale v těchto číslech jsou už spodky teleskopů mladší bez nálitků(viz foto teleskopů staršího provedení s nálitky), jestli u toho "Téčka" s v.č. 160254 je vidlice bez těchto nálitků tak to byl skutečně původně rám ČZ 125B. A ČZ 125B/T měli z výroby jen jednu mělkou schránku na nářadí nalevo.(M.Štindl)    []   04.02.2019
Odpověď  P. Štindl je to tak krk je holy a spodky tlumiču nemam s čim porovnat, mam ještě jedno tečko 178xxx a přijde mě že spodky tlumiču jsou stejne.Na tom druhem tečku mam dva kastliky to je asi dodělavane?Diky    [Josef Pacal]   04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ 125B/T neměli z výroby vyražené výrobní číslo na rámu, to bylo pouze na štítku. Rám toho čísla 160 254 by měl být bez výztuh(na zad.vidlici a krku řízení) a na štítku by měli být pod rokem a výr.čísly údaje váhy 76kg a 176kg(viz foto z motomagazínu).(M.Štindl)    []   03.02.2019
Odpověď  Zítra jse podivam na ty tlumiče to by mě samotného zajímalo a číslo ramu, protože štitek je nečitelny diky    [Josef Pacal]   03.02.2019
Odpověď  Takto, vyvodil jsem to podle údajů z Marčíka a je tam uvedeno že první 125T měla výr.č. 160 274(nebo 160 276?) ale to je vlastně papírový údaj. Jestli ta přední vidlice ČZ 125T má na spodku teleskopů nálitky a linkování stranic je zašpičatělé tak by se mohlo jednat o první provedení vidlice T a tedy v tom případě bych nechtěl tvrdit že to bylo na 100 procent Béčko.(M.Štindl)    []   03.02.2019
Odpověď  P. Štindl diky za odpověd, ja mam v předu už tlumiče, tak už to asi někdo předělal a original knižku obsluhy mam Bečkovou, ale to asi nic neznamena ještě jednou diky    [Josef Pacal]   03.02.2019
Odpověď  Motor v.č. 150 175 je jedno z prvních ČZ 125B r.1947(možná 171 nebo 162 kus?) a rám s v.č. číslem(na štítku?) 160 254 by mělo být jedno z posledních ČZ 125B z podzimu 1947.(M.Štindl)    []   03.02.2019
Odpověď  Dobry den prosim vas,mam doma tečko s čislem 160254 a dostal jsem k němu nahradni motor 150175 dalo by se určit rok moc diky    [Josef Pacal]   03.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 252 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (252) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 150c- vysoké výrobní číslo


 Zdravím, měl bych dotaz ohledně výr. čísla motoru, 150C. Našel jsem pěkný motor který se jeví jako ještě nepůlený, původní. výřezy na kryt řetězu je jako na150C i otvor se závitem pro přišroubování má, jen výrobní číslo je vysoké 381382. Co za tím bude, nevíte? Děkuji    [danopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano to je on. to by nevadilo dovařil bych to. Jen je to 125 C, takže smůla...    [danop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  To je ten motor, co je teď na aukru. Díval jsem se, že má ulomený ten nálitek na spojku zespodu karteru.    [st11]   03.02.2019
Odpověď  Mám čz 125c s doklady v.č. 381556 rok 52 a dle informace ČZ Strakonice je rok výroby skutečně 1952.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  Aha, děkuji za odpověď.    [danop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  Ten motor není 150tka ale 125C nového číslování (buď z konce roku 1952 nebo ze začátku roku 19533).(M.Štindl)    []   03.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Zadní kolo ČZ 125C


 Dávám do kupy zadní kolo u čz125c.Jakmile dotáhnu matku rozety,tak se rozeta netočí. Zkoušel jsem různé výšky rozpěrného kroužku a stále se netočí. Buď te tak dobří a poraďte. Jsem s díky Oťas.    []   28.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozpěra(kroužek) by měla mít délku 10,7mm, vnitřní průměr 25mm a vnější 30mm.(M.Štindl)    []   01.02.2019
Odpověď  Dík za rady!myslím si.že je nízký nebo vysoký rozpěrný kroužek.Jestli máte možnost tak sem prosím Vás dejte míry kroužku.Jsem s díky.Oťas    [otas]   30.01.2019
Odpověď  vždyt je to jednoduchý jak díra ve zdi- jedno ložisko, jedna rozpěrka a jedna matka- tak prostě musíte přijít na to, kde se to opře, co způsobí, že se ložisko přestane točit.    [Monty]   28.01.2019
Odpověď  To nebudou čelisti ani víko.Do rámu dávám samotnou rozetu.Jinak dík za radu. Oťas    []   28.01.2019
Odpověď  A v bubnu/víku jsou teď nasazeny brzdové čelisti? Jestli se to nechce protáčet i bez čelistí tak může být problém v pokřiveném víku, jinak by tuto závadu měli na vině samotné čelisti (široké obložení,deformace paken).(M.Štindl)    []   28.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 

 Strana 1/208 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.2.2018)
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výfuk 125 t


 napíše mi někdo prosím délku držáku výfuku na čz 125 t .dík    [milan nRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/208 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006