MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305704 příspěvků |7471 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 29.5.2020 22:33  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3179      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 132      Příspěvků Příspěvků: 29507
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

primarni retizek


 Zdravim
Mam moznost koupit stary nepouzity primarni retizek, ktery je na pevno bez sponky.Je mozne zda by se drive takhle vyrabel? Co se tyce kvality a trvanlivosti vydrzi vice nez soucastne retizky- repliky? Dekuji za odpoveď, Rudy    [Rudy 125]   26.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdar, já jsem ještě primární řetízek se spojkou neviděl. Porovnání kvality s repliku netuším, řekl bych ale, že ho za svůj život nebudeš muset měnit :-)    [Josef]   26.05.2020
Odpověď  Jde o nejobyčejnější pouzdrový řetěz běžného průmyslového využití. Pokud není evidentně rezatý je předpoklad, že stará výroba by mohla být kvalitnější, než ta moderní. Nejde o komponent do atomového reaktoru.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace rámu


 Dobrý den mohl by někdo identifikovat rám? Mám ho na čz 125T snad ke konci výroby.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak dokonce vyroben i po typu C, v době výroby 355,356.    [Martin Štindl]   11.05.2020
Odpověď  Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Začal jsem moto rozebírat , čistit a na držáku stupaček je vyražen rok 1957 takže asi opravdu je rám jako náhradní díl jak psal Martin.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nebude to upravený rám pevného C, na 90% je to rám přímo z výroby ale náhradní pro 125B/T. Jen u té svislé trubky zůstalo futro pro záchyt pružiny sedla. Kdyby to byl upravovaný rám tak by šlo rozpoznat že byl držák sedla odřezán + na levé výztuze vidlice nejspíše nebude ani jazýček pro zachycení hustilky. U 125B/T a prvních 125/150C mají výztuhy ještě dírku, později jsou už bez díry.    [Martin Štindl]   09.05.2020
Odpověď  Jak říkal Martin, jedná se o rám na neodpružené ČZ125/150C, proto je v detailech jiný. Jen si někdo předělal držák na starší uchycení sedla. Klidně to tak můžeš nechat, ničemu to nevadí.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Takže ho mohu klidně na tečku nechat? zarazil mě ten držák na pružinu sedla jako na čz 150C    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Ne, je to náhradní rám ze souběžné výroby typu 125/150C    [Martin Štindl]   09.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto uchycení sedla .To je dost divné.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

ČZ 125c špatný start a tah


 Zdravím, finišuji zetku 125c a jedna z posledních věci je bohužel špatný start a malý tah...tryska 75 karburátor čistý, vzduch to nikde nepřisává, zápalko je po repasi s jiskrou jako blázen..při startu to chytne a pokud ihned neotevřu clonu s vytočením plynu, hned to zdechne..při vytočení plynu to potáhne naprázdno a následně chytne..šroubek na štelovani volnoběhu má velkou prodlevu než se projeví rozdíl..při jízdě musím držet pod plynem a na rovině horko těžko výročím do otáček dvojku..nějaká rada? Děkuji    [Adam]   10.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jehla karburátoru Jikov 2918HC je 60mm dlouhá má 4 drážky pro závlačku, právě odlišná jehla bude kamenem úrazu ale i tak se karburátor čistí s vylisovanou vložkou(pol.9). Tyto motory na rozdíl od JAWY mají pod klikovkou výpustný šroub pro výplach usazenin, je v levém karteru u futra aretace bowdenu spojky. Výpustný šroub převodového oleje je zase pod převodovkou(u 125B/T + 1. navíc ve spojk. víku).    [Martin Štindl]   11.05.2020
Odpověď  Vylisovaná vložka nebyla, výpustným šroubem myslíte šroub oleje? Jinak jsem zjistil že na šoupatku jsem měl jehlu který byla cca o 1cm delší než ostatní jehly co mám na šoupátka ještě z náhradních dílů..může to mít na to vliv?    [Adam]   11.05.2020
Odpověď  Vypadá to na vadu v karburaci než u zapalování, ten karburátor byl při čištění rozebrán do poslední součástky včetně vylisování vložky šoupátkové komory? A zkontrolovat výpustný šroub u klikovky.    [Martin Štindl]   10.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125B - krk vidlice


 Jelikož se tento díl velmi špatně shání nebo je často různě povařený, zvažuju možnost výroby replikového dílu. Mám kontakt na pána, který je schopen vyrobit model a následně odlitky. Jednalo by se pouze o výrobu spodní části - odlitku, bez sloupku.
Měl by někdo další zájem? Čím více by se dělalo kusů, tím příznivější cena.    [michal] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 105 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Zdravím chlapy
koupil jsem na svoje "Béčko vahadlovou vidlici ale je prasklý spodní díl krku a nejsou horní vahadla. Můžete mi prosím poradit kde to sehnat, nějaký kontak kdo to dělá. Moc by mi to pomohlo, koupil bych celý krk a horní vahadla.
Dík moc.    [čendaČZRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  trvalo to sice dlouho ale mám vyrobený nový krk na béčko. Zbývá ještě svařit...    [michal] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedno foto    [michal] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2018
Odpověď  Jiří:A odkud zhruba jsi?Taky nikoho v okolí (okres Jičín) s Béčkem nemám.    [Vojta]   30.10.2017
Odpověď  Michale , moc ti děkuji za ochotu . Pomohl jsi mi moc , ja s béčkem , nemám nikoho poblíž.    [Jiří]   28.10.2017
Odpověď  měřil jsem ty vahadla a mělo by to být ono. Rozměry odpovídají.    [michal]   28.10.2017
Odpověď  Pánové byl by někdo ochotný poměřit dolni vahadla na béčko ? Mám možnost koupit vahadla s rozměry : roztáčí mezi otvory 96mm , velké oko 58mm otvor 10mm ? malé oko 20mm díra asi 9mm . Mohly by to být béčka ?? Děkuji moc za ochotu a za rychlost , nechci o ně přijít .    [Jiří]   26.10.2017
Odpověď  Ten odlitek je z přívěsného vozíku ČZ!http://vasik071.rajce.idnes.cz/Privesny_vozik_CZ/# 264893922.jpg    [koule]   02.06.2017
Odpověď  Taky bych tipoval,že ten odlitek bude předválečná ČZta.    [Macek]   09.05.2017
Odpověď  ČZ předvál. ?    [radek]   08.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 105 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (105) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz125t pneu


 Zdravim potřeboval bych se zeptat jestli projdou na veteránské papíry pneu
Mitas 19/3.00 H02.Díky za odpověd.Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Doložení a prokázání technických dat je zpravidla na straně žadatele o testaci HV.    [Adam]   28.04.2020
Odpověď  Takže když pojedu do Budějovic na veteránské papíry a budu mít na předním i na zadním Mitas 3,00-19 H02 tak to v klidu projde?    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.04.2020
Odpověď  Mám ji na zadním kole a bez problému. Podle letáků Motokovu je nabízeli a vyváželi v tomto rozměru např. do Holandska.    [J]   13.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Sitko palivoveho kohoutu


 Zdravím
Chtěl bych se zeptat jak je přidělané sítko palivového kohoutu co je v nádrži. Jestli je pricinované nebo zdali drží jenom na sver. Žádne tam nemam musím ho někde koupit nebo vyrobit. Novodobé z nových kohoutu je na koncích plastové a nepasuje. Nevíte zda jde někde koupi? Děkuji za každou odpověď Rudy    [Rudy 125]   26.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kohouty MOTEX,DRUPOL a PAL mají filtrační sítko z výroby letované, sítko pro naletování lze objednat zde viz:
http://www.mvdily.cz/sitko-palivoveho-kohoutu-kovove-pro-naletovani
http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/sitko-palivoveho-kohoutu-mosazne-i2035/
https://www.motokramek.cz/sitko-paliv-kohoutu-letovaci
Také lze uzpůsobit tyto kohouty na běžná sítka Jikov vsazením pouzdra, ale je to docela mravenčí práce.    [Martin Štindl]   26.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prodávají se sítka s mosazným lemem, která se ke kohoutu připájí. Tohle je ale trochu moc dlouhé a v nádrži se ohýbá o horní stěnu nádrže.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

korkove tesneni do palivoveho kohoutu


 Zdravim
Nevite nekdo prosim vas kde lze koupit korkove tesneni do palivoveho kohoutu nechal jsem si ho vytocit pred cca dvema lety na soustruhu. Kohout sel tahat pomerne stuha ale uz prokapava asi je ze spatneho materialu.Jakou ma asi tak ten korek zivotnost diky za kazdou radu.Rudy    [Rudy 125]   19.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Doporucuji korky z e-shopu nekupovat. Všechny co jsem koupil měly dost nekvalitní porézní korek, který sáknul. Doporučuji kvalitní zátku, která je zrnitého na tvrdo lisovaného korku. Ne z rostlého. ten bývá přirozeně rozpraskaný. Dobré bývají zátky ze sektu, protože se do nich nevrtá vývrtkou a bývají lepší než koupené nové zátky. Kohout se rozebere a navleče se na hřídelku nahrubo ořezaný rozněr, dotáhne matičkou a ve vrtačce obrobí. Kupodivu to jde krásně pilníkem a dohladí šmirglem. Doporučuji udělat korek delší. Dotažením se v kohoutu stlačí a jde pak i časem dotahovat. Práce na půl hodiny a kohout krásně těsní. Každopádně klíčem k úspěchu je co nejkvalitnější korek.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Přeleštit vnitřní díru, jestli není něčím poškrábaná.
Novej korek, a případně kus KVALITNÍ gumové benzínové hadice.    [Monty]   20.04.2020
Odpověď  Jinak ty korky jsou běžně na E-shopech, většinou na Motex v délce 14 mm, nevím jestli je to stejné, nebo pak upravit.    [J]   19.04.2020
Odpověď  Tyto "tahací" palivové kohouty jsou kapitola sama pro sebe. Měl jsem dva původní ČZ, které samozřejmě protékaly a jediné co na chvíli pomohlo, že jsem ho v práci projel kuželovým výstružníkem, zalapoval a starý, nebo nový korek, utahoval šroubek na roztažení korku - fungovalo to jen chvíli.
Pak jsem koupil repliku za nějakých 900,- Kč a stále stejné, chvíli těsnil a pak ať jsem dělal co dělal, tak nešel doladit. Pod motorkou druhý den kaluž oleje (benzín se odpařil). Jsem strojař a nervoval jsem se s tím. Z konstrukčního hlediska je to paskvil. Nakonec jsem se těch kohoutů zbavil a dal tam klasický otočný JIKOV s gumičkami a mám klid - sucho pod motorkou spolehlivě. I za cenu, že to není zrovna orig. Pro mne je důležitější funkčnost. Už je nechci ani vidět:(    [J]   19.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozdílné držáky sedla pro kožené sedlo


 Dostali se ke mně dva držáky sedla a každý je jiný. Zajímalo by mne, zda jsou oba původní a jen se během výroby změnil tvar a nebo je jeden z nich novodobá replika? Obamají zpevňující prolis a půlkulatý doraz rámu... Setkali jste se oběma tvary?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Oba jsou to rámy na koženkové sedlo, rám na fotu vlevo by mohl být počáteční provedení z roku 1951 a rám vpravo je standart akorát že z výroby byly v barvě černé nebo červené(podle provedení).    [Martin Štindl]   13.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Držák gumového sedla přeci vypadá takto... (na fotce je replika, ale je vidět, že vypadá úplně jinak)    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2020
Odpověď  První pro gumové a druhé pro kožené.    [J]   13.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

výrobní číslo čz150c


 ahoj,potřebuji poradit.Mám čz 150 c a chci ji přihlásit na veteránské papíry.Nikde na rámu však nemohu najít výrobní číslo(patrně je přelakované).Nevíte zda je to problém?nestačí dát číslo jen na štítek?    [tomáš]   13.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Výrobní číslo je u 150C vyraženo na krku rámu z pravé strany, ALE až od výrobního čísla 341 543 takže v případě že je rám starší nebude mít v.č. vyraženo na rámu. Do výrobního čísla 341 542 bylo číslo raženo jen na výrobní štítek.
V případě veteránských by mělo stačit to číslo na štítku s tím že je potřeba podložit že bylo skutečně ražené jen na štítek - dohodnout se s klubem u kterého zvažujete provést testaci a třeba k dokumentaci přidat ofocenou stránku z tabulek v knize Naše motocykly - II.díl ČZ 1930-1953.    [Martin Štindl]   13.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace předního blatníku čz 150 c


 prosím o pomoc z čeho tyto blatníky jsou - mockrát děkuji    [radas1984Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá to jako přední blatníky 125/150C, akorát že u toho prvního je prolis pro teleskop až moc daleko od vzpěry.    [Martin Štindl]   04.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady je druha fotka druhého blatníku, rozměry tu zatím nedávám    [radas1984Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

motor 125c


 Kamarádi potřebuji poradit.Podotýkám.že jsem 3x půlil motor a stále se opakují
stejné závady.Když mám motor smontovaný tak na ponku jde vše dobře. Start pákou
jde normálně pohybovat též s řadičkou.Dám do rámu a vše je špatně. Motor nelze našlápnout a ani tam nejdou rychlosti. Ješte mám dotaz.Jak vysoké majíbýt spojkové pružiny amatky.Děkuji Vám za rady. jsem s díky.    [Oťas]   26.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jinak do rámu na začátek bez postranních vík, prošlápnout, vyzkoušet řazení. Pakliže je vše ok, tak nasadit levé víko, nalít olej a nastartovat a znovu vyzkoušet řazení.    [J]   04.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Oměřil jsem ti z nepoužitých dílů ze Strakonic: spojková pružina - 25 mm, matka i s podložkou - 7,1 mm (11,7 mm celkově), jestli chceš tak orig. f. lamely - 2,5/2,6 mm a kovová lamela - 1,5 mm.    [J]   04.04.2020
Odpověď  Tak dnes je 5.4.a motor se znova musí půlit.Závady se stále opakují!Tak držte palce.Když to nepůjde tak ho rosekám.¨¨Oťas.    [Oťas]   04.04.2020
Odpověď  to je takovy problém motor dat do ramu neutazeny a zkouset postupne utahovat srouby a kontrolovat při tom který sroub to dela nejspis bude zkrizeny ram    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020
Odpověď  Není něco s kartery? jestliže nenamontovaný motor vypadá funkčně a po usazení do rámu a utažení uchycovacích šroubů najednou "zamrzne" tak může být problém v nerovnosti styčných ploch karterů. Motor vyjmout z rámu a přes podložky utáhnout stahovací šrouby a odzkoušet řazení a startování.    [Martin Štindl]   27.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nerezové dráty do kol


 Zdravim,potřeboval bych se zeptat někoho kdo má zkušenosti s nerezovými dráty. Jestli ty dráty vydrží a nepopraskají při jízdě.Díky Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nerez dráty mám na Jawě 175 a na ČZ 150 už nějaký čas a nic neprasklo, neuvolnilo. Jawa najela jen pár tisíc km, ale zetka už má přes 10 000km, spíše na horších okreskách. Myslím, že než se budou opravovat kola, tak bude ojetý motor.    [vintera]   31.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Práškové lakování vs. akrylátové


 Prosím, podělte se o své zkušenosti s lakováním Zetek. Někteří vychvalují klasické akrylátové stříkání pistolí s kompresorem, druzí zase toto odsuzují, že se snadno později odlupuje lak apod. a jsou zastánci práškového lakování. (Případně napište jak probíhá práškové lakování.) Prozatím zastávám názor, že přece s tou motorkou nebudu nikde práskat o zdi. Avšak co zase mohou pro změnu udělat odletující kamínky na akrylát? Či zastáváte dokonce jinou metodu nanášení laku? Díky kolegům za odpovědi!    [JarinekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Také souhlasím s tím, že práškovou barvu jedině na rám a ostatní kvalitní akrylátovou barvou. Když budete chtít v budoucnu sundat ten komaxit, tak pískováním je to strašná práce, jedině chemicky to jde dolu bez poškození povrchu. Jinak mám dobrou zkušenost s tím, že jako základ pod akrylát použiji základovku v barvě motorky. Tím se zvětší vrstva barvy a lépe se rozlešťují škrábance.    [Mirda444]   29.03.2020
Odpověď  Z vlastní zkušenosti nitro laky byly o dost tvrdší a to i tmely, než později používané syntetické. Pokud se stříkalo nitrem, stačila pouze barva a měla vysoký tvrdý lesk bez dalších úprav.Stříkali jsme v místnosti vykropené vodou.Nejen kvůli nutnosti vlastní tomuto laku, ale také kvůli prašnosti. Byl to opruz. Několik dní stříkání základem (na auto), kytování nekonečného broušení pod vodou až tekla krev z prstů a finální nástřik mohl vše pohřbít..., ale když se povedlo a to se muselo povést-:) tak to bylo jak zrcadlo. Tyto barvy se bez výjimky používaly už před válkou a podle mne jsou nepřekonané. Syntetika byla později a musela se vypalovat a poté přeleštit a byla "měkčí". Taky jsme ji používali, ale na tu jsme ještě dávali bezbarvý lak. Nesmělo se to míchat - nitro tmel + syntetická barva, nebo naopak. Dnešní komaxit, nebo akrylát jsou sice "ekologické", ale je to úplně něco jiného. Do tehdejší doby nezapadají. Je to na každého možnostech, ale myslím, že aceton na karoserie už se nesmí oficiálně používat, bohužel.    [J]   21.03.2020
Odpověď  Zdravím,jak zde píše většina, komaxit je dobrý maximálně na rám, zbytek plnič a akrylátovou barvou,na komaxitu jde vidět každá rýha a není tak lesklý.Ja to dělám i tak, že všechny věci opiskuju místo plniče dám komaxit ten obrousim a na to dám akrylátovou barvu.    [Martin]   21.03.2020
Odpověď  Když jsem viděl ještě zmínku o nitro lacích, tak mě napadá věc, má to vůbec v dnešní době využití? Já jsem tedy nitro laky nikdy nepoužil, ale co vím z doslechu, tak se jedná o rychleschnoucí barvy. K čemu to je dobré, nevím. A ani jaké to má výhody/nevýhody...    [Jarinek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2009
Odpověď  eht>J.Hradec, kontakt nekde mozna vyhrabu, nebo za nim pristi tyden sjedu + dohodnu.    [Pája]   27.03.2009
Odpověď  Pájo - odkud je? Měl bys kontakt?    [eht]   27.03.2009
Odpověď  Žádný transparentní lak na tom není, je to jen opískované+jedna vrstva. Jsem obhájce komaxitu pouze na rámu(na nádrž bych si ho nedal) tudíž jsem ani nic kytovat nemusel. Stejně rozdíl mezi práškovou barvou a např. akrylem nikdo na pohled nepozná...    [Jakub]   27.03.2009
Odpověď  eht> Foto nemam, vysledek je naprosto profi, povrch stejnej jako kvalitni nastrik akrylatem. Zivil se tim driv. To, ze se do sytntetiky pridava tuzidlo do akrylatu je predpokladam zname knw-how.    [Pája]   27.03.2009
Odpověď  s čím sem se já setkal na discích kol, tak pískováním šel tak blble dolů že se to muselo nahřívat svajcem. nepoužils na to nahoru transparentní vytvrzovací lak?? jinak samotna praskova barva co ja vidam je fakt dost měkká a jdou na ní vydět rýhy a škrábance. Netvrdím že se nedá sehnat nějaká extra profi,nebo to stabilizovat tím lakem. Ale tak či onak už je to taková netradiční technologie, a osobně si myslím že (i kdyz se chemie barvy mění)tak je lepší motocykl renovovat standartní technologíí, čili klasické lakování. Je to jen můj názor nikomu ho nenutím. PS. a další věc ze které se nevymluvíš je ta že když něco více vykytuješ tmelem tak v peci se to odprejskává, v prácí tento problém řešíme pořád. Málokdo má totiž veterána aniž by musel něco více či méně kytovat .    [Pete]   27.03.2009
Odpověď   http://uloz.to/1531133/P1120298.JPG    [jakub]   27.03.2009
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektrika 125t


 Ahoj, řeším problém u svého téčka. Protože elektrice moc nerozumím tak jsem si ji nechal natáhnout od jednoho pána a teď začla zlobit a k pánovi to mám 100Km což se mi nechce tak daleko vozit pokud to nebude nic vážného. Motorka normálně startuje ikdyž u toho modelu to není uplně směrodatné. Ovšem přední ani zadní světlo nesvítí tak jsem začal studovat zapojení a zjistil jsem, že to mám celé nějak divně zapojené. Původně vše fungovalo stejně jako je schéma zapojení pro model 125t s výrobním číslem od 168 838, ale nikde není připojený usměrňovač. Při proměření jsem zjistil, že do zadní lampy jde necelé dva volty. v příloze dávám fotky zapojení. Chtěl bych poradit zda je problém někde v kabelech (mám sice nové ale opředené kabely a ty mi u na pár místech praskly, tak jsem je obtočil el. páskou) nebo jestli to zapojení je celé špatně?    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přepínač v budce je určitě pro ČZ 125T od v.č.168 838 ale zapojení vodičů je určitě nesprávně, na svorce 56(přepínač na hlavní světla) není připojen žádný vodič a z obvodu usměrňovače je zapojena pouze tlumivka - pokud tam je zapojen akumulátor tak je riziko že nesprávné zapojení v kombinaci s přepínáním může způsobit propojení akumulátoru se světelnými cívkami v magnetu a tím k jejich poškození + odmagnetování nástavců rotoru.
Ta pojistka v přepínači podle mne není 1A, ty pokud vím byly vždy trubičkové. Selenový usměrňovač v budce je nezapojen a i v jeho případě je lepší ho nahradit diodou viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229    [Martin Štindl]   28.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto č 3    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Pro majitele vozidel na veteránských RZ


 Navrhovaná novela zákona č. 56/2001 Sb. bude možná znamenat pro některé stávající majitele vozidlel na veteránských RZ určité potíže. Zdá se že zpracovatel návrhu pan Aleš Pařík( v zápisu z Poslanecké sněmovny se uvádí že "zastupuje za veteránskou veřejnost" a který přišel o funkci testačního komisaře pro své osobní "aktivity") má možná snahu takto se pomstít FKHV.
Podrobněji lze pročíst tyto odkazy:
Zápis z jednání prezidia FKHV ze dne 5. 3. 2019
https://www.fkhv.cz/news/prezidium-fkhv-cr-zapis-z-jednani-prezidia-ze-dne-5-3-2019/
Zápis z pracovního setkání ve věci novely Zákona č. 56/2001 Sb.
http://www.iveteran.cz/novinky/4277
Vyjádření FKHV
https://peticezaveterany.cz/wp-content/uploads/2020/03/vyjadreni-FKHV.pdf
A možnost petice
https://peticezaveterany.cz/
Dosud platné podmínky pro mne neznamenaly potíže(mám pouze motocykly) a v samotném návrhu jsou i lákavé změny jenže to nemusí vyhovovat všem ( majitelům osobních vozů, náladních či traktorů popř. ryze vojenských vozidel)    [Martin Štindl]   15.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pročetl jsem si odkaz + dokumentaci návrhu změny co mi poslal kolega na email. Z pohledu mě jako majitele motocyklů pokud by to na STK probíhalo bez potíží jako u přetestací (v případě mé 150/352 průběh kontroly STK nebyl bez nepříjemností) tak to je skutečně v důsledku zjednodušující a levnější.
Jenže se mi vůbec nelíbí že by tato oblast tím přešla blíže do područí státní správy, stále beru FKHV jako organizaci která znamená právě určitou odluku od státu a to vnímám jako trochu osvobozující. Za mě ohledně prodloužení přetestací z 12 na 24 měsíců jsem zvýšení ceny přetestace nebral zrovna jako "brutální", jako nepříjemné bych to hodnotil až pokud by cena byla větší než dvojnásobek. Rozhodně nepopírám Vaše tvrzení že někteří představitelé FKHV si tedy pořídili novostavby, asi to skutečně je pravda. Ale jestliže mě (či někomu jinému) tím nezpůsobili nějakou citovou újmu nebo takto někoho(popř.přímo stát) okrádali tak je mi to vlastně jedno, je to prostě jejich věc.
Nezjistil jsem jaké dopady by změna znamenala u zlomkové části veteránistů kteří mají na veteránských nákladní(Pragy RN/RND,V3S,S5T či Tater 111,138,148) a autobusy(Š 706 RTO, Karosa ŠM 11) a museli by tak na STK.
V odkazu na iveteran je uvedeno pro vojenská vozidla že: "Úprava zákona vojenská vozidla neřeší čili změny v oblasti vojenských vozidel oproti stávající legislativě žádné nejsou". Jde o to že na veteránských značkách je určitě pár Ještěrek 30mm PLdvK vz. 53/59 a já jako účastník vojenskohistorických akcí vím že je to tak i jednoho(dvou?) vozidel SdKfz.222, SdKfz.247 a M8 Greyhound. Dokonce jeden nadšenec sehnal za nemalé peníze šasi na které snaží "dostavět" Kfz 13 s úmyslem to dát právě na veteránské. Tyto vozy se díky "Véčkám" na akce přesunují po veřejných komunikacích, tj. oproti polopásovým či pásovým můžou jet po "svých". Bude to znamenat že jako vojenská vozidla (ale nejsou vozidly armády ČR) o tuto výsadu přijdou?    [Martin Štindl]   18.03.2020
Odpověď  Množí se dotazy, někdy i šíří panika, jaký by měla dopad případná úprava Zákona č. 56/2001 Sb. na provoz historických vozidel. Následující otázky byly shrnuty na základě dotazů a diskuzí veteránské veřejnosti a odpovědi zformulovány na základě oficiálních materiálů k návrhu úpravy Zákona č. 56/2001 Sb., konzultací, účasti na jednáních s poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a vlastních zkušeností.
http://www.iveteran.cz/novinky/4283    [M.B.]   18.03.2020
Odpověď  Ono asi záleží na úhlu pohledu, můj je tento:
O tom že se chystá změna legislativy v této oblasti mě informoval přes email teprve minulé pondělí předseda klubu u kterého si zajišťuji testace a přetestace. Když jsem se o to začal zajímat tak jsem na iveteran našel uvedený článek kde je v zápisu zmíněný pan A.Pařík jako zpracovatel návrhu a také i "za veteránskou věřejnost" což si mohu vyložit že se tento člověk sám vydává že "zastupuje můj zájem???"(jako majitele 4ks motocyklů na veteránských a jednoho na normální SPZ). Dotyčného pana Aleše Paříka vůbec neznám a donedávna jsem vůbec nevěděl jaké změny se snaží v legislativě dosáhnout, on mě vůbec neinformoval(!!!) - přitom to je věc která se mě a i dalších týká osobně. Pak zjistím že p.Pařík je u FKHV brán jako potížista který porušil jejich stanovy a byl zbaven funkce testačního komisaře, což v mém pohledu opětovně na jeho reputaci dost ubralo protože to vnímám jako kompromitující skutečnost. Ale sám se vydávat za "hlas lidu" i když určitě hromadě lidem leze krkem vykazuje jistý egoismus.
A co mne se týká testací a přetestací tak jsem zatím klubu neměl co vytknout, naopak u místní STK se obávám potíží.    [Martin Štindl]   16.03.2020
Odpověď  Pane Martine Štindle nerozumím těmto hoaxům ze strany FKHV a s určitostí Vám sděluji, že od FKHV nedostanete pravdivou odpověď, protože právě tito vrcholní představitelé FKHV stojí za těmi největšími podvody (novostavby COBRA, MGV8, Pontiac atd.) a zavedením IS FKHV toto chtějí jen zamést pod stůl. IS FKHV stát nepožaduje, proto vidím jen tento důvod. Současný systém testovaní FKHV je nefunkční, protože nelze nebo jen těžko lze dodržet literu zákona – testují komise a praxe je taková, že např. předseda KTK-01 jen obouchává razítkem Žádosti a Průkazy HV (on také není víc schopen, než se „dobelhat“ do své kanceláře). Vrcholem všeho je petice VCC-ČR pro podporu stávajícího systému testování, kde signatářům nebyly sděleny chystané změny zákona a řada signatářů to jen podepsala ze strachu a z důvodu, aby jim nebyla odebrána možnost testovat, protože FKHV prostřednictvím svého vedení tvrdě razí Gottwaldovské „Kdo nejde s námi, jde proti nám.“ Každý veteránista ví nebo aspoň tuší díky komu se uzákonila platnost testování na 24 měsíců k velké nelibosti FKHV, ta následně brutálně zdražila poplatky se zdůvodněním nárůstu administrativy, i když se snížil počet retestací cca na polovinu. Jak jednoduše jsme si my motorkáři prosadili platnost technických kontrol na 4 roky – zamyslete se nad tím (žádný zákon o STK se složitě neměnil). Bylo to proto tak jednoduché, protože nám do toho nikdo neházel vidle, tak jak to nyní dělá poctivým veteránistům FKHV, která jako zbytečný mezičlánek mezi kluby a státem ze zákona vypadne – toto je podle mě v naprostém pořádku. Podotýkám ještě, že zákon NEZNÁ pojem národní autorita FIVA, toto jen na vysvětlenou.    [M.B.]   16.03.2020
Odpověď  To jednání v Poslanecké sněmovně bylo 11.prosince 2019 a počítám že od toho uběhly tři měsíce, kdyžtak vyjádření Jana Taubela
http://www.motorjournal.cz/wp-content/uploads/2020/03/fkhv03.pdf
Ta sestava odkazů začíná zápisem FKHV z jednání 5.března 2019 což skutečně je rok starý článek ale od toho následuje další vývoj těchto věcí.    [Martin Štindl]   15.03.2020
Odpověď  Prosím předčasně nepanikařte, čtěte aktuální články a ne pouze ty rok staré.    [vojta]   15.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.5.2019)
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

rozdílní přední blatníky čz 150 c


 Ahoj pánové, neví někdo z čeho ten rozdílný blatník je?    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor cz125T


 Mam dotaz. Rozebiram motor a klika v karterech vakla asi 1 mm smerem vodorovne. Svisle kdyz vezmu za pist je to dobry. Jak velky je to problem. Dekuji za odpoved.    [Ladislav Kulik]   20.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obnova potisku na štíku


 Je možné na originálnom pôvodnom štíku, kde vyrazené čísla sú zachovalé, obnoviť potisk ktorý je totálne "vygumovaný". Na C-ku je pôvodný štítok dôležitý lebo na rám sa nerazilo    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006