MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306997 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 157 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 27.9.2020 22:18  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 160
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3196      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 133      Příspěvků Příspěvků: 29617
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/214 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Martine, děkuji mnohokrát a přeji pěkný zbytek večera!    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozpěra ložisek předního kola ČZ 125T a typu C má délku cca 51,6mm, vnitřní průměr je 16mm(osa má 15mm), vnější průměr 20mm. Hrubé osazení pro ložiska v náboji je okolo 50,5mm    [Martin Štindl]   15.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Šelest na trojku


 Zdravím,
na mojí Zetce se objevila drobnost a netuším, kde by mohl být problém. Na zařazený třetí rychlostní stupeň se odněkud z pravé strany ozývá šelest, který dost připomíná tření kovu o hliník (na jedničku i dvojku bez problémů). Zkoušel jsem sundat pravý kryt motoru, aby vyloučil řetěz, a vypadá to, že to je něco s převodovkou. Po stovkách kilometrů s tímto šelestem totálně odešla obě ložiska hlavní předlohy - viz foto. Má-li to spojitost, nevím. Každopádně po vizuální prohlídce, jsem žádné místo, kde by mohlo probíhat tření kovu o hliník, nenašel. Ložiska pro předlohu jsem dal nová, všechno vyčistil, složil, ale problém šelestu se neodstranil.
Znovu půlit motor se mi moc nechce, když vím, že neobjevím nic nového. Na radu známého jsem nasypal do oleje trochu drobných korkových pilin, no efekt na šelest prozatím nulový.
Nemáte někdo představu, co by šelest tření kovu o hliník na trojku mohl způsobovat? Díky za jakékoliv rady a nápady.    [Milan P.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdar, za mě je problém v tom, že je vůle v uložení ložisek převodovky a při provozu se mění jejich osová vzdálenost, proto to vydrolené kolo 3 rychlosti.    [Josef]   27.08.2020
Odpověď  Upřednostňuji dvě ložiska bez labyrintu s usazením na hřídel + nahřátí pravého karteru.    [Martin Štindl]   25.08.2020
Odpověď  ahoj zeptám se jak postupovat při sestavení motoru právě v místě ložisko labyrint, filcový kroužek. Nasadit labyrint a ložisko na hřídel a pak ohrát pravý blok a sesadit, nebo nejprve ložisko do pravého bloku a pak ohřát na sesadit. Jak určit v druhém případě v jaké poloze má ložisko být?    [Mirek]   21.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je určitě příčina problému. Přesuvná páka je možná v této části odlomená nebo opotřebená, západka by neměla ale vůbec takto vyběhnout z vybrání. Je možné že je už značně opotřeben vodící čep na přesuvné páce a tím vznikla větší vůle která způsobí že při zařazení západka vypadne z vybrání. Měla by to vyřešit výměna za kloudnou sestavu přesuvného mechanismu.    [Martin Štindl]   04.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem asi našel příčinnu tlaku segrovky na labyrint - při zařazení trojky úplně nahoru západka přesouvací páky vypadne z přesouvací páky samotné a tím tlačí celý řadící segment doprava k pravému karteru a tlačí na segrovku a tedy i na labyrint. Ovšem nemám tušení jak to opravit (krom správného řazení trojky za jízdy :o)
Zatím... ještě se podívám na řadící segement samotný, třeba se tam někde něco vylomilo.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Odpověď  Ložiska v levém karteru jsou ok - obě na svém místě, zafixované segrovkama. Hřídele se suvně nikam neposouvají. I když jak na to teď koukám, náznak stejného problému ozubeného kolečka se začíná dělat i na novém. Foto později.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Odpověď  a jaké je uložení ložisek v levém karteru?    [a]   03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prostor pravého karteru. Evidentně musím zalepit ložisko hlavní hřidele. Jinak celá rozborka od fungující motorky po rozpůlený motor 1,5 hodiny. Asi můj rekord...    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Segrovka u trojky.    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to dneska kuchnul a o moc chytřejjší nejsem. Segrovka u labyrintu je ošoupaná, ale hřídel samotná není hnutá, ložisko i segrovky v karteru jsou ok. Ovšem prostor je plný hliníkového prášku s olejem, i když jsem to naposled čistil. A tolik materiálu ani na labyrintu snad neubylo. Ještě to budu muset více prohlédnout, ale fakt tam nevidím nic zásadního :(    [Milan P.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

karburator 2916


 Zdravim
mam problem pri delsi jizde nad 20km kdyz je motor poradne ohraty tak mi zacne 125t vynechavat.Cim vice pridam plyn tak je vynechavani razantnejsi.Kdyz motor vychladne jede super.Zjistil jsem ze zavadu dela karburator 2916.Dal jsem tam jiny 2914 a ten to nedela ale uz to na nej tak v kopcich netaha protoze ma mensi difuzor.Prijde mi to jako kdyby mel karburator 2916 za horka mene benzinu ktery se asi vypari.Setkal jste se n ekdo s takovou zavadou?Co s tim delat?Hladina u techto karburatoru asi nejde serizovat jedine mi napadlo nechat jsi vysoustruzit novou plovakovou jehlu a drazku udelat o kousek jinde a zkouset to.Jinak vsechny dily karburatoru jsou orig. podle manualu.Jak jste spokojeni s karburatorem 2916?Kdyz jsem byl na oslave 100 let ve Strakonicich vsiml jsem si ze spoustu 125t melo karburatory 2914hz.piste diky Rudy    [rudy]   09.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Závada byla v karburátoru 2916.Bylo částečně ucpané horní šroubovací víčko karburátoru a snížená průchodnost benzinu.Po rozebrání a prosvěcování karburátoru jsem viděl, že je část ucpaná. Po vyčištění jede zetka super i při ohřátém motoru. Rudy    [Rudy]   22.08.2020
Odpověď  Martine ted mam dovolenou tudis budu jezdit kazdy den jak se znam a za 14dni napisu zda byla zavada v benzinu nebo v eletrice.Rudy    [Rudy]   10.08.2020
Odpověď  na jakou svíčku jezdíš ?    [majco]   10.08.2020
Odpověď  ČZ 125B/T mají z výroby Jikov 2916 a jako náhradu lze bez obměny jehly a trysky použít mladší 2916HC. Jikov 2914HZ je ale pro první padesátky a na tuto 125tku není zrovna vhodný, jestli byly Strakonicích nějaké 2914HZ na Téčkách tak nejspíše jako nouzové náhrady. Vynechávání na ohřátém motoru nemusí způsobovat problém v karburaci ale zapalování, zkontrolovat sestavu cívka-snímač-koncovka-svíčka.    [Martin Štindl]   10.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední sedlo ČZ 150 C


 Dobrý den pánové, nenašel by se zde někdo, kdo by mi přeměřil pouzdro předního závěsu na ČZ 150 C. Jedná se o rozpěrné pouzdro kyvného ramene sedla. Na přiložené fotografii se jedná o položku číslo 13. Pokud by mi někdo přeměřil i šroub, který stahuje kyvné rameno, položka 14, byl bych rád. Jedná se mi o stoupání závitu a délku dříku šroubu. Ještě bych se zeptal, jestli nejsou dané konponenty tepelně zušlechtěné. Nebo jestli je nejde někde koupit. Předem děkuji.    [BarabaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, položka 13 je D=12, d=8, l=50, položka 14 šroub M8x65 (bez hlavy) OK14.    [fikuscz]   19.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Matice retezoveho kolecka CZ150C


 Zdravim, jak vypada original matice, ktera drzi male retezove kolo sekundarniho prevodu? Je to zavit M14x1,25. Moje matice je na 22klic a 7mm vysoka. Z karteru matice presahuje cca 5mm. Dre mi o ni prevodnik tachometru.

Dekuji za reakce    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Za řetězovým kolečkem u těchto motorů není segerovka, jen prachovka/gufero a za ní ložisko.
Jestli ta matice(cca 7mm)opravdu nepřesahuje tak asi to bude v pořádku i s tou segerovkou na levém ložisku. V případě že by byla prasklá a hřídel posunuta tak se sice může usadit zpět s naklepnutím ale za podmínek že se podloží vnitřní kroužek ložiska a zaaretuje se na hřídeli pravé ložisko(ložiska) + důkladné nahřáří futra    [Martin Štindl]   18.08.2020
Odpověď  Řetězové kolečko by mělo být původní, tak ze sundat kryt spojkoveho koše a zkontrolovat tu první segrovku? A na tu segrovku co je před retezovym kolečkem na tu se taky dostanu? A když zjistím ze je osa zajeta mužů do ni klepnou nebo jak ji nám vrátit na původní místo. Ještě teda změřit to kolečko a dam sem rozměry pro potvrzení.    [Dado]   17.08.2020
Odpověď  V případě že matice(i s zajišťovací podložkou) nepřesahuje přes závit hřídele tak je to OK. Tu segrovku na levé straně hřídele lze překontrolovat bez demontáže motoru či jeho půlení.
Mimo tohle, u té přesahující matice může být důvodem nové řetězové kolečko - právě tento problém řeším u jedné 150C(1951) kde je sestava hřídele v pořádku a i původní řetězové kolečko nemá přesah přes závit, problém je u nového replikového kolečka kde je odlišně provedené kuželové zakončení tisícihranu a bude nutné ho upravit podle originálu.    [Martin Štindl]   17.08.2020
Odpověď  Zdravim, mam podobný totožný problém s prevodnikem, ale to jsem zjistil ze se hejbe kolečko stržena matka po koupi nové matky a dotahnuti, ji mam skoro zároveň se zavitem, mužů to tak nechat anebo se musí pulit motor kulí loziskum a te segrovce. Dik    [Dado]   17.08.2020
Odpověď  Oprava - seger pojistkou.    [Martin Štindl]   07.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Matice jednoduše NESMÍ(!!!) přesahovat přes závit na předlohové hřídeli, jestli hřídel je v levém karteru usazena do ložiska a zajištěna závlačkou tak není třeba nic odměřovat - pokud je matice přes závit hřídele tak je něco špatně s ložisky na pravé straně nebo s řetězovým kolečkem.    [Martin Štindl]   06.06.2020
Odpověď  můj převodník vypadá nějak takto, vydřený kolem hřídelky.
https://aukro.cz/cz-125-150-originalni-nahon-tachometru-funkcni-6968665389    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2020
Odpověď  A mohl bych požádat o odměření, kolik má matice řetězového kolečka přesahovat ven z karterů? Vůči dosedací ploše bočního víka. Děkuji    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  Zatím nestartovat dokud se nezjistí problém, může to být kromě posunu ložisek i prasklá segrovka na předlohové hřídeli a při řazení III.rychosti se mohla posunout i samotná hřídel.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  bohužel jsem si to nevyfotil. A k motorce se dostanu kdoví kdy. Výška je dobrá si myslím, ale spíš jsem si myslel, že ta matice má být na 19 klíč. Protože mi to dře po obvodu matice. A nebo tam mám jiný ten převodník. I když jawarmaniak píše, že tam z Tčka nejde.    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150c


 Zdravím všetkých zetkárov.Poprosil by som o radu,rozpolil som po prvýkrát motor na svojej zetke a zistil som,okrem iných závad,že tam chýba odstrekovací krúžok.Vie mi niekto poslať foto tohto krúžku a vysvetliť na čo slúži?    [ogar]   07.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den a má se ten tesníci kroužek točit v karteru nebo tam ma byt na fest.    [Richard]   05.08.2020
Odpověď  Všechno se tu dá najít, jelikož za ta léta se tu snad zodpovědělo všechno. Stačí hledat. Mě to trvalo 15sek. Zadal jsem do vyhl. "ostřikovací" a bylo to tam...
Tak teď jen dobře usadit:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=178372    [J]   03.07.2018
Odpověď  Ahoj,kluci kterou stranou patří odstřikovací kroužek ke guferu.Díky.    [mira6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2018
Odpověď  pre(M):ďakujem    [ogar]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedno síce prešlo 2x, tu je to z druhej strany.    [M.]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tebe ide o toto, posielam to z oboch strán.    [M.]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tebo ide o toto, posielam to z oboch strán.    [M.]   17.12.2008
Odpověď  Ešte raz chcem poprosiť niekoho o foto toho odstrekovacieho krúžku.Opísali ste tu veľa svojich postrehov,ale pre mňa to je stále vec imaginárna.    [ogar]   17.12.2008
Odpověď  Ďakujem za vaše rady a názory.Veľmi mi pomohol každý z vás.    [ogar]   09.12.2008
Odpověď  Souhlasím,tedy při chodu motoru kroužek brání zatékání oleje ke guferu/těsnící vložce.Odsřikující olej je(částěčně)odváděn přes tu misku do prostoru převodovky.    [Martin Štindl]   09.12.2008
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace rámu


 Dobrý den mohl by někdo identifikovat rám? Mám ho na čz 125T snad ke konci výroby.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dovolil bych si nesouhlasit s Jawarmaniakem. Dle mého názoru měli všechny rámy neodpruženého C zadní závěs kola takto nastehovaný. ČZ125B/T mělo souvislé svary.    [jara.tuma]   30.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den mám tu další otázku ohledně tohohle téčka. Rám jste identifikovali jako náhradní díl ale mam tu nádrž z úplně nestandardní barevnou kombinací.Mohl by to bít také náhradní díl z mototechny?Rám je z roku 57 tak třeba nějaká oprava po havárce?....    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2020
Odpověď  Jak píše Martin, rám ND se pozná hned, podle nastehovaných závěsů zadního kola. Původní výroba měla souvislé svary, ND jen stehy. A to i ty rámy na T, u kterých nebylo vedení na céčkové sedlo...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
Odpověď  Tak dokonce vyroben i po typu C, v době výroby 355,356.    [Martin Štindl]   11.05.2020
Odpověď  Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Začal jsem moto rozebírat , čistit a na držáku stupaček je vyražen rok 1957 takže asi opravdu je rám jako náhradní díl jak psal Martin.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nebude to upravený rám pevného C, na 90% je to rám přímo z výroby ale náhradní pro 125B/T. Jen u té svislé trubky zůstalo futro pro záchyt pružiny sedla. Kdyby to byl upravovaný rám tak by šlo rozpoznat že byl držák sedla odřezán + na levé výztuze vidlice nejspíše nebude ani jazýček pro zachycení hustilky. U 125B/T a prvních 125/150C mají výztuhy ještě dírku, později jsou už bez díry.    [Martin Štindl]   09.05.2020
Odpověď  Jak říkal Martin, jedná se o rám na neodpružené ČZ125/150C, proto je v detailech jiný. Jen si někdo předělal držák na starší uchycení sedla. Klidně to tak můžeš nechat, ničemu to nevadí.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Takže ho mohu klidně na tečku nechat? zarazil mě ten držák na pružinu sedla jako na čz 150C    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Ne, je to náhradní rám ze souběžné výroby typu 125/150C    [Martin Štindl]   09.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto uchycení sedla .To je dost divné.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Rada k ČZ 150 C


 Prosím o radu k ČZ 150, mám ji v původním stavu a chystám se na technickou. Potřebuji vědet jak má fungovat elektrika. Na polohu spínače rovně mi nesvítí světla, na jedno otočení se nic neděje (světla svítí až při chodu motoru) a na další poloze svítí světla i bez nastartovaného motoru. Jakou funkci má mít ta baterie - tedy kdy má dodat proud?

+ další dotaz. Motor chytá perfektně, drží otáčky, ale když jedu a přidám, pak trochu cuká kde by mohla být příčina.

Díky.    [Ondřej]   04.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Schéma zůstane stejné pro starší typ přepínače, ale z usměrňovačů zůstane jen ten který je napojen na tlumivku - než schéma v manuálu tak přehlednější je na stránkách Michala14:
http://michalovyzetky.cz/index.php?obsah=technika&clanek=elektricke-zapojeni
nebo jawarmaniaka:
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html
Níže jsou popsány i náhrady selenu za diody stejně tak tady https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229
Dioda KY708 nějakou dobu nebyla k sehnání ale tu nabízejí tady:
https://www.hadex.cz/a054-ky708-dioda-uni-10a90v/?gclid=EAIaIQobChMI64uHi-Pw6gIVxrHtCh2qTAaDEAkYECABEgIt7PD_BwE
Použitelná by měla být i dioda D22-10R-01    [Martin Štindl]   28.07.2020
Odpověď  takže jako na druhém schematu v návodu na str 42. A ta dioda má být jaký typ?    [Mirek]   28.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestliže je na přepínači odlomen kousek dorazu tak bude nutné ho opravit(viz foto) nebo vyměnit za nový. V případě že jde páčka přepnout i doprava z výchozí polohy tak zámek přepínače propojí baterii s vodičem od magneta a dojde k ostrému zkratu - poškození akumulátoru,elektroinstalace a světených cívek + odmagnetování rotoru.    [Martin Štindl]   27.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zapojení třívrstvého usměrňovače je znázorněno ve schématu v manuálu 125/150C
http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/navody/CZ/CZ_150C_manual/str41.jpg
Vzhledem k tomu že tento usměrňovač je vlastně 70let starý selen tak je skoro zbytečné ho opětovně zapojovat, vlastně od tohoto vícesestného usměrňovače se záhy upustilo takže bude stačit ho nahradit jednou usměrňovací diodou(společně s tlumivkou zapojenou od přívodu z magneta ke středovému kontaktu pojistky).    [Martin Štindl]   27.07.2020
Odpověď  ahoj , mám dotaz mám původní selenový usměrňovač se 4 vývody, jeden je připojen k cívce (tlumivka), druhý na přepínač ke kontaktu co jde na přední hlavní žárovku , a dva další jsou ustřižené a nevím na který kontakt je připojit. Jeden z nic patří na tu destičku (svorkovnici) k zadnímu světlu? A ten druhý na střed přepínače z pojistce? Je to tak? a je jedno jestli je mezi sebou prohodím? Jak poznám který kam když jsou to stejné vodiče?

A ještě druhý dotaz páčka v přepínači má ulomený doraz takže jde natočit doleva i do prava

může se něco poškodit, když by to někdo omylem přepnul doprava na první nebo druhou polohu?    [Mirek]   26.07.2020
Odpověď  Zdravim panove jak scentrovavate diru ve svetle s dirou v tom plisku co drzi desticku? Musim to k sobe prichytit. Diky    [CIJOML]   17.02.2018
Odpověď  Spatne zkusenosti s panem Svatopluk Předinský firma APRUM. http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=197136

Nedoporučuji http://www.civky.vyrobce.cz    [Michal.K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2016
Odpověď  Při GO zapalka varuju před panem Předínským ze Štípy. Před několika lety mně převíjel cívku zapalovací, po asi 15 km přestala fungovat. Při pokusu o reklamaci mně prostě poslal doprčic,že to je víc než půlrok,co mně to dělal.(převíjel to v listopadu, první výjezd v květnu........) Samozřejmě to nebylo levný, a samozřejmě placeno bez dokladu do ruky.    [Monty]   26.03.2016
Odpověď  V kastlíku se líp chladí usměrňovač a v baterii je - baterie :).Gelovka. Jinak vše celou dobu, co jsem s tím jezdil vše fungovalo, VAPE jsem koupil od Montyho. Bohužel jsem musel moto prodat. Ale už chystám jinou motorku. Tam VAPE zatím nedám, zgenerálkoval jsem původní magneto, tak snad se investice "zúročí".    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2016
Odpověď  Já bych to teda schoval do té baterie na motoru, bylo by vše kratší a jednodušší.    [Monty]   25.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (160) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace předních blatníku čz 125/150 C,BT,??


 prosím o pomoc rozpoznat tyto blatníky    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A je u toho blatníku znám jeho původ? Ty prolisy jsou příliš vzdálené od vzpěr a v tom případě by do vidlice Céčka nešel usadit - buď je to nějaká úprava nebo výrobní vada.    [Martin Štindl]   22.07.2020
Odpověď  Děkuji za odpověď, ale když dám blatníky vedle sebe tak vzpery jsou na stejných místech, jen ten prolis pro teleskopy je jiný a právě proto netuším proč a nevypadá to na to že by to někdo udělal ručně    [radek.bolom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020
Odpověď  Tento dotaz tady byl už v dubnu
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=311252
Na 100% to nejsou přední blatníky ČZ 125B a 125T, oba budou z ČZ 125/150C(prolisy pro teleskopy a tříramenné vzpěry) - na tom blatníku níže držáky SPZ nejsou původní protože postrádají oblouček. Blatník nad má zase prolisy jinde(nebo jinak přinýtované vzpěry)    [Martin Štindl]   22.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

gufera do nábojů u 150c


 Zdravím, potřeboval bych radu.Musím dát nové gufera do středu kol, když tam umístním zakrytá ložiska? Na to dám vyčištěné původní prachovky(ale už nebudou 100%). Nebo musím dát rovnou nové gufera a to ještě jestli nemáte rozměry? Myslím tím rovnou všech 5, i to u rozety. Je to odpružená verze 150C.    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zakrytá ložiska na kolech potřebují ještě Simmeringy? Já tam mám podle katalogu nezakrytá a vyseknutý filc, možná dva za sebou aby odpovídala tloušťka, už si nepamatuji přesně, jako prachovku. A funguje bezva. Za těch 11 let a xx tisíc km žádný problém. Paradox je, že mám i origo plechové prachovky jako ND.    [J]   19.07.2020
Odpověď  Změna, teď dělám na 150C-ZP a v náboji zadního kola gufera 28x40x7 přečnívají, bude vhodnější rozměr 28x40x5.    [Martin Štindl]   18.07.2020
Odpověď  tak podle mého měřeními tak vychází taky, ale jen jsem si to chtěl potvrdit, přeci jenom to nechci rozdělávat několikrát    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Já to mám opsané ze seznamu renovace 150C-ZP, pro jistotu ale vzít posuvku a u té rozety přemeřit šířky od segrovek.    [Martin Štindl]   21.06.2020
Odpověď  děkuji moc, moc mi to pomohlo    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  I když se osadí krytá ložiska tak prachovky(nebo gufera) zabrání vnikání nečistot a vody k ložiskům. Především u brzdových bubnů je dost prachu z brzdových paken.
Gufera: u předního kola by měli sedět 2ks 22x35x7, u zadního kola 2ks 28x40x7 a u rozety 2ks 30x52x7.    [Martin Štindl]   21.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Řidítka 125 B??


 Dobrý den,
koupil jsem na inzerát komplet řitítka, prodávajíčí neměl připojení k internetu a tak jsem kupoval trochu zajíce v pytli. Podle prodávajícího to mají být origo z Bčka, ale pochybuji, že jsou vůbec z čízy. Máte tušení z čeho vůbec jsou? Jsou jinak pěkné mají stejný tvar zako zetkovské, kovové páčky a dokonce i dekompresor a pouze povrchovou rez...ale myslím si, že je zase pošlu dál.    [Michal_150CT]   08.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobré ráno stará mama, po deviatich rokoch sa dakto zobudil. 😘😘    [. ]   17.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadají originál 125A, myslím že jsou stejná.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.07.2020
Odpověď  řidítka jsou čz 125A mam ji doma.    [milan]   16.07.2020
Odpověď  Dobrý den, myslím, že řidítka jsou z JAWA-Robot.
Bohouš 720254713    [bohuslav]   16.07.2020
Odpověď  budou z Áčka    [michal]   08.03.2011
Odpověď  ČZ B/T to nejsou a Manet 90 taky ne.    [Dan]   08.03.2011
Odpověď  taky bych řekl čz 125a    [aldafiny]   08.03.2011
Odpověď  A čo tam Manet M 90.    [M.]   08.03.2011
Odpověď  Z ČZ 125B/T to určitě nejsou,nejspíše ČZ 125A.    [Martin Štindl]   08.03.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

zapalovaci civka


 Zdravim
nevite nekdo prosim presne hodnoty oreginal zapalovaci civky čz125t vyndane z motoru?Kolik kilo ohmu ma mit odpor?
Diky Rudy    [rudy]   11.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mně připadá 180 kiloohmů už moc. Třeba 18 by mohlo být dobrý,ale 180 ne.
Pokud to nechcete hned montovat, tak aspon do trouby na 75 stupnu, nechat půlhodinu, a znovu změřit. Když se odpor změní, je to špatný, cívka má někde přechodový odpor, a nebude dobře jezdit.    [Monty]   11.07.2020
Odpověď  Odpor 180kOhm na VN vinutí je oproti originálům docela dost, ale klidně už se může jednat o později převinutou cívku a tento značný rozdíl lze zdůvodnit odlišným průměrem drátu/celkovou délkou a materiálem stejně tak odlišnou izol. fólií mezi vrstvami závitů atd...
Tou nejspolehlivější metodou je jak uvedl Monty funkčnost cívky prostě zkusit na motoru - pokud odjede na jeden záběr cca 30km (hlavně na II.rychl stupeň s nějakým delším stoupáním) bez potíží tak lze brát že je funkční.    [Martin Štindl]   11.07.2020
Odpověď  Martine kamos mi vymontoval zapalovaci civku a ma odpor 180kiloohmu.Teda nekolikrat vice nez tvoje.Mereno multimetrem fluke 289,fluke 175.Co to znamena je taky dobra?Soucastne to nemohu vyzkouset na sve motorce.Udajne motor behal bez problemu.Diky za odpoved Rudy    [Rudy]   11.07.2020
Odpověď  Hlavně je to uplně jedno- změřit hodnoty je jedna věc, ale skutečná funkčnost cívky v motoru s tím moc nemá společnýho - prostě teplo, vibrace a vysoký napětí dělá svoje. I když cívka při měření na stole bude OK, tak nemusí v motoru funvat.    [Monty]   11.07.2020
Odpověď  Odpor VN vinutí originální zapalovací cívky je povětšinou mezi 6,8 až 7,8 kiloOhmy. Když to vezmu konkrétně tak na funkčním původním zapalování ČZ 125T v.n. *178 334*(r.v.1948) má odpor VN vinutí přes multimetr 6,90 kiloOhm.    [Martin Štindl]   11.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Víko spojky 150c


 Zdravím, je nějaký rozdíl ve víku na spojku mezi 125 a 150? Měl jsem to rozdělené a když jsem to dal dohromady, tak šrouby z per to víko brousí, nevíte co s tím?    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Můžou být matky delší, anebo špatně složená spojka a matky nejsou dotažené do konce závitu.    [vintera]   03.07.2020
Odpověď  Matice se dotahují na trnech až k osazení, pružiny jsou od 125B až po kyvku 351,352 stejné ale rozdílnost pružin na tento problém nemá vliv - víko je prostě z nějakého důvodu blíž ke spojce(chybí těsnění, výše podložený spojkový koš, víko je z výroby nízké atd.)    [Martin Štindl]   03.07.2020
Odpověď  Tedy pružiny by měli být až na dotaz a je možné ze bych tam měl pružiny z jiné Moto?    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Typ C má všechny díly shodné až kromě sestavy válce a převodníku tacho, pružiny spojky ale stahují matice(na dotažení). Jestli matice škrtají o vnitřek víka tak je potřeba použít silnější těsnění pod víko - MERAKO nabízí těsnění 0,5mm https://www.merakoshop.cz/cz-150-c-1.html pokud by nestačilo tak vyrobit z 0,8mm nebo 1,0mm.    [Martin Štindl]   02.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ 125t problem se zapalovanim


 Zdravim,
pred nekolika lety jsem si zrenovoval CZ 125t. Bohuzel mne neustale pronasleduje problem se zapalovanim. V okamziku kdy se motor vice ohreje prestane hazet jiskru a tento stav vetsinou trva do okamziku nez trosku pochladne. Casto pomohlo kdyz jsem prohodil svicku, pak bylo mozne nastartovat a pokracovat v jizde. Nepomaha to vsak vzdycky. Vzhledem k tomu jak se to chova jsem se rozhodl vymenit zapalovaci civku za previnutou (v CR). Kdyz uz jsem mel zapalovani rozhozene tak jsem prohodil i kondenzator (uplne novy BOSCH). Bohuzel problem je zde stale. Zkousel jsem i ruzne svicky... N14C, N15C, N17C.... Jedine co jsem jeste nezkousel menit je VN vyvodka na bloku(aktualne tam mam z Cecka) a kabel ke svice. Jinak aktualne pouzivam benzin VERVA 100 a olej LIQUI MOLY pro dvoutakty - a to kvuli pretrvavajicim potizim s biosr..kama v benzinu a bordelu M2T oleje ktery se vsude usazoval.

Nemate s touto zavadou prosim nekdo zkusenost?
Predem vsem dekuji za konstruktivni odpovedi!    [ladis1510Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  R. Duchac, Cerveny Kostelec....    [ladis1510] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [ladis1510] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020
Odpověď  a kdo tu cívku převíjel?    [a]   28.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozeta CZ 150C


 Mám tu další dotaz, je možné někde pořídit, nebo z ceho to mám vyrobit? Jedna se o nyty, nebo čipy na rozetě? Myslím to jak je spojené s kolem viz. Foto    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám právě origo rozetu, ale bez čepů, tak jestli se ty nedaj někde sehnat, jinak tam vložím nějaké vyrobené doma    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
Odpověď  Prodává se nová rozeta. Před lety jsem nechával také čepy opravovat, protože jiná nebyla. Ono, když jsou čepy už v háji, tak ani ozubení nebývá nic moc.    [vintera]   25.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/214 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 28.9.2019)
Nezodpovězené téma 

papíry na zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Papíry na Zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav Filip]   27.08.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

blatníky čz


 nevíte z čeho jsou tyto bletníky?Konkrétně ten nahoře?    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obnova potisku na štíku


 Je možné na originálnom pôvodnom štíku, kde vyrazené čísla sú zachovalé, obnoviť potisk ktorý je totálne "vygumovaný". Na C-ku je pôvodný štítok dôležitý lebo na rám sa nerazilo    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/214 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006