MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300000 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 51 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 23.4.2019 11:16  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3126      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 126      Příspěvků Příspěvků: 29158
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nakopávačka čz 125b


 Zdravím, našel by se někdo ochotný kdo by mi udělal výkres sklopné části nakopávačky? Nebo nemá někdo aspoň podrobné fotky? Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tu otočnou část jsem si nechal vyrobit, ale pak jsem sehnal původní. Za výrobní náklady přenechám.    [lipcaa]   22.04.2019
Odpověď  Sehnal jsem origo za 1800.- ale ta otočná část není originál. je velmi nepovedená náhražka. Tak teď řeším repliku.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Dobrý joke :-D    [Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Pokud by měl někdo zájem o startovací páku na čz B, kamarád ji prodává za 5 tis., je to sice drahé, ale pokud byste měl někdo zájem, napište.    [Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Zdravím, vyrobil by někdo repliku té otočné části páky na béčko? Díky    [Jirka.PLZENRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  zdravím.jak dopadlo to soustružení nakopávačky?    [m.kody]   05.01.2014
Odpověď  moc díky za rozměry

lipcaa: uvidím co zvládne soustružník, kdyžtak se ozvu    [meela]   14.10.2013
Odpověď  Oprava -
mezery mezi výstupky jsou 4 x 9,7 (cca 10mm)široké.
Pak by to i "sedělo". Na jednu jsem zapoměl.    [radek]   13.10.2013
Odpověď  hele mílo, já to kdysi taky potřeboval a nechal jsem si vyrobit polotovar, který již nepotřebuji. zbývá vyvrtat díru pro šroub a oborbit oblou část kolem ní. jestli máš zájem tak mi napiš mejla a můžu ti to vyfotit a popř. přenechat.    [lipcaa]   12.10.2013
Odpověď  Ahoj,
pro snažší komunikaci by pomohlo označit jednotlivé vzdálenosti písmeny . .
Ale snad si budeme rozumět -
Celková délka - 95mm,
Ta část, co je vnitřní čep - 20mm,
Šíře výstupků - ten první od čepu je široký cca 4,5mm , pak 3x 5mm,
a ten na konci je 6,5mm. Jejich průměr je 13mm.
Šíře mezer mezi výstupky - první od čepu 8,5mm, pak 3x 9,7 mm,
A průměr mezer 11mm.
Připomínám, že páka je dost opotřebovaná a prosím spočítej si vzdálenosti, aby Ti to dalo celkovou vzdálenost 95mm.    [radek]   12.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zkratovač


 Zdravím - chystám se na výrobu zkratovače a rozměry jsou dány prostorem v kártru kde je vložen ALE neznám jeho výšku (u obrázku ?). Kamarád ho má jen v replice a spokojený teda s ní není a taky neví kdy se dostane k oměření. Ještě dotaz - z čeho by jste dělali ten plíšek ? Aby se to neohlo - neprasklo - šlo ohnout a pružilo to ? Díky za názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za odpověď - tu mezeru (pokud se to povede) dám na 2 mm a zevnitř ještě u tlačítka dám podložku pod tu závlačku na tlačítku - napadlo mne že pokud se tam přidá 1-2 a nebo ubere tak ta vzdálenost se změní.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U jednoho motoru mi jde tlačítko asi 2,3mm a u druhého jsou to tak 3mm - nevím o kolik jde zmáčkout tlačítko volně(při sundaném víku).    [Martin Štindl]   20.04.2019
Odpověď  P.S. - ještě jsem teď přeměřil chod doto tlačítka a chodí 4 mm tak odhad že by tak 2 mm byly akorát ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak částečně vyřešeno - jako základ pertinax (pilka - pilník) a jako plíšek jsem použil kontakt ze starého ovladače na videohry. Je pružný - dá se ohnout do pravého úhlu a jde na něj letovat. Jako spoj jsem uvažoval použít trubičky z el. koncovek na dráty ale nakonec jsem tam dal 2 závitořezné šroubky. V případě prasknutí plíšku se to dá snáze vyměnit - drží to fest a pod šroubek se může dát popřípadě očko na káblík. Jen doufám že nebudou vadit ty hlavičky šroubků ale předělat se dá vždycky. Teď jen plíšek zkrátit a ohnou směrem dolů a to je můj DALŠÍ dotaz - jaká je tak nejlepší vzdálenost toho plíšku od konce tlačítka ? Jde mi o to aby to nebylo moc blízko a nechtěně to při jízdě nevypnul ALE zas na druhé straně abych při zhášení nemusel to tlačítko zamáčknout až na doraz ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Odpověď  Tohle neřeš, já tam mám také plíšek z ploché baterie a funguje to x let v pohodě. Ještě jsem si to musel oměřit sám na víku, jak je daleko zkratovač a jak daleko se vysouvá směrem k držáku plíšku, pak jsem "okometricky" ustřihnul plech z baterie a po přiletování ohnul tak, aby to při nasazeném víku a zmáčknutí "chcípáku" zkratovalo. Žádná věda. Práce na chvíli. Akorát si ten kontakt při nasazování ví hlídej, abys ho neskřípl mezi víko a dělící stěnu od zapalování.    [J]   14.04.2019
Odpověď  Petan69 - taky dobrej nápad bohužel věci podobného rázu se mi doma neválí :-(. Mrknu co dům dá a třeba něco najdu - zatím jsem našel pertinax ale buď 5 a nebo 15 mm - tak se s tím nějak porvu. Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  telefonní relé    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co použít kontakt z nějakého relé    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Odpověď  Ten kontakt z ploché baterie mne taky napadl ALE mám obavu že je dost slabý a nebude to fungovat jak má ? Díky za radu a rozměry -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Valec CZ125T


 Ahoj, ke svemu Tecku jsem nechal vybrousit nahradni valec a prekvapilo me, ze nejde nasadit karburator. Zjistil jsem,ze natrubek na valec ma vnejsi prumer 25 mm(original 23). Vnitrni prumer by mel byt 16 mm ( dle karburatou 2916), ale ma prumer 20. Neni to zadny navarek ani uprava, vevnitr taky hezky zabrouseno. Nevite nekdo, kde by se tento valec mohl pouzivat, pripadne jaky karburator osadit?    [Done]   14.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ono by to asi chtělo dát vedle sebe s klasickým a opravdu pořádně porovnat, případně vyfotit, tyto válce se samozřejmě upravovali už kdysi, nebo když se někdo dostal k odlitku, mohl opracovat jinak, též se vařil nátrubek, či se měnil sklon, nebo přidalo šroubované sání aj., jinak soutěžní se dělali i z hliníku, ale byli jiné a na cca staré scotty taktéž, případně i jiné rozteče na svorníky aj.    [P.]   14.04.2019
Odpověď  napadají mně dvě věci- máte válec z motorky jiné značky, taky kopie DKW(nebo přímo z DKW) nebo nějakou závodní verzi pro větší karburátor- možná by to chtělo porovnat výšku kanálů ve výbrusu.    [Monty]   14.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čím vylít nádrž.


 Chci si nechat vylít nádrž u Zetky a rozhoduji se mezi epoxidovou a kaučukovou barvou. Prosím tedy o sdělení Vašich zkušeností a doporučení, pro který z těchto dvou materiálů se rozhodnout. Nádrž je nachromovaná a po laku. Děkuji.    [pedros] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vylíval jsem epoxidem. Před vylitím jsem odrezil kyselinou citrónovou. Po několika letech se mi tam objevují puchýřky... Snažil jsem se to dělat opravdu poctivě a nakonec takový výsledek... Takže kdybych vylíval znovu, tak bych asi zkusil ten kaučuk..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019
Odpověď  Kreem rot jsem koupil a čeká mě to po nástřiku základní barvou. Bude to lidovka. Mám teploměr, ponorný vařič a budu to dělat tak jak píše výrobce. Nic neúspěcham, hlavně tvrdnutí několik dní. Ale jestli to funguje poznám za rok?!    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019
Odpověď  Taky jsem se s tím nazlobil, mechanické čistění, odrezovač, po dvou letech kyselina citronová, uvolňovala se liška, ucpával se filtr.... Řešil jsem to kaučukovou barvou Kreem Rot, ale nedělal jsem to sám, mírně jsem si připlatil a nechal za 2 tis. udělat komplet. Ta firma ale pokud vím skončila, ale určitě to někdo dělá. Hlavně teď mám pokoj, ani filtr není třeba.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Pedros:za sadu pro ošetření nádrže se silikonovým kaučukem dáš 1600,- a budeš se s tím trápit. Čistil jsem nádrže sodou s nabíječkou, jiné kys. citronovou (neutralizace...), pak opakovaně odrezovač (i Worko) a stejně byla u málo provozovaných časem jemná úsada, která ucpávala filtr a dostala se až do plovákovky. Nechal jsem si je vylít (471,353,Céčko) a mám pokoj. Tak nákladné to není. A byly po chromu i laku.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Tanin bez kyselin, používám ho mnoho let s úspěchem, nyní beru od firmy Worko, maj ho i v kanystrech. Výhodou je, že neobsahuje kyseliny, které by mohly ulpět někde ve spárách a kde se obtížně neutralizují.
Nádrž několikrát vypláchnu čistým novým benzínem, nasypu ostrou kamennou drť a protřepávám. Zkoušel jsem i materiály pro hrubé pískování, jde to mírně rychleji. Tím se odstraní všechna rez, která by se jinak uvolňovala a ucpávala kohoutek atd. Ta rez (liška), která již nic neuvolňuje, jednoduše zůstane. Důležité je poté důkladné vyplachování od zbytků všeho. Poté do nádrže naliju menší množství odrezovače, důkladně protřepu, zbytek vypustím, nechám zaschnout na vzduchu v otevřené nádrži. Opakuji několikrát za sebou, i několik dní po sobě, podle toho, jak rychle nádrž vysychá. Nakonec důkladně několikrát vypláchnu čistým benzínem. Benzín nelikviduji, přefiltruji a používám na mytí.
Poté nasadím filtřík na benzín a normálně provozuji. Něco málo nečistot se vždy objeví, ale opravdu málo a hlavně se zastaví. Mám to leta vyzkoušeno. Udělal jsem kdysi i pár dlouhodobých pokusů s různými díly a způsoby ošetření rezu. A skutečnost, kterou uvádí například výrobce Worko, že požití taninu je mnohdy výhodnější něž pískování, mohu potvrdit. Jenom je potřeba s taninem skutečně nespěchat, opakovat nátěr, nechat vzduch působit, odstranit přebytky a ošetřit ochranným povlakem. U nádrže je to benzín s olejem (trochu oleje dávám i do nádrží s jinak čistým benzínem). U nátěrů buďto systém syntetický, nebo epoxidový, nikoli akrylát (propouští vodu). Pokud je třeba akrylát na vrchní lak, tak vždy epoxidový základ.    [vintera]   27.03.2019
Odpověď  Díky za odpovědi. Celkově vypadá vnitřek nádrže docela slušně, ale v zadní části jsou jednotlivá hodně vyrezlá místa, jako by krátery. Tak jsem si říkal, že to tedy pro jistotu nechám vylít epoxidem nebo kaučukem. Pravda, měl jsem to řešit už před nalakováním nádrže, holt začátečník.
Tak nevím, jestli to mám zkusit nejprve mechanickou cestou a pak se uvidí, ale abych nenadělal víc škody než užitku. Tedy ptal jsem se pouze na vylévání kaučukem, ale uváděl jsem, že nádrž je nalakovaná a neměli s tím problém. Vintera - tím taninem myslíš použití odrezovače s taninem?    [pedros] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Nevím jak v případě kaučuku ale vyléval jsem epoxidem nádrž DKW a tam je problém že jakmile se začne epoxid po nalití vytvrzovat tak to vytváří dost tepla - u chromu samotného by to asi nevadilo ale v případě že už tam je i lak tak je riziko že ho to poškodí.
Ale souhlasím s tím co je popsáno níže, u péráka i zetek jsem vylévání nádrží neprováděl a se správným přístupem při provozování není přímo nutné nádrže vylévat.    [Martin Štindl]   26.03.2019
Odpověď  obojí funguje, pokud se dodrží postup a příprava nádrže. Pro sebe si je ale nevylévám pokud nejsou téměř prorezlé, pouze dobře mechanicky vyčistím, odmastím a používám tanin na stabilizaci rezu. Nádrž je uvnitř černá, zkraje se ještě něco málo něčistot zachytí ve filtříku a poté je už klid. Ale na všech motech se pravidelně jezdí, jsou v teple domova, kde nekondenzuje vlhkost v nádrži.    [vintera]   26.03.2019
Odpověď  Hele s tím neporadím, ale jen ze zvědavosti, proč chceš nádrž vylévat? Někde teče? Pokud ano a teče někde u držáků nádrže, tak je to marné. Bude to téci dál. Pokud neteče, nevyléval bych ji. Nádrž je po vylití už navždy znehodnocena a za 50 let ji nebude chtít nikdo znovu nachromovat.    [fikuscz]   26.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Oživení motoru čz 150 c


 Nemohu nastartovat motor čz 150 c. Mám motory 2, oba jsem půlil, dal mová gufera,ložiska, nová těsnění na klikovce. Karburátory mám tři, funkční. Magdynama po magnetování.Po sestavení ale motory nejde nastartovat. Sice se mi to někdy podaří, běží ale jen ve vysokých otáčkách a po několika vteřinách zhasne. Ojedinělle střelí do karburátoru. Svíčka jiskru hází, zdá se mi ale "suchá", jakoby se nenasávalo palivo, je to možné ? U obou motorů i karburátorů je to prakticky stejné. Dovede někdo poradit ? Už jsem z toho magor. Mockrát díky za každou radu.    [Zdenek]   03.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Manuál pro malou kyvku je na stránkach Jawarmaniaka:
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/navody/CZ/jawa_CZ_125-352_+_150_352/navod_CZ_125_351_a_150_352.html
Ten popis štelování je na str. 36 v manuálu ale v tomto html. je to stránka 20    [Martin Štindl]   12.04.2019
Odpověď  Vysychají kondenzátory elektrolytické, používané v obecné elektrotechnice / elektronice. Automoto kondenzátor je svitkový, tam nemá moc co vyschnout.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2019
Odpověď  Tak to je dobrá zprává,přestně tak nějak jsem si myslel,že by to mohlo s tím kondenzátorem být,že nové díly jsou kolikrát horší než nové,ale zase jsem slyšel,že kondenzátory vysychají.Zapalování bylo mimo motor,ale bylo vložené v magnetu.
To že je nastavení orientační,mi je jasné,ale mám se aspon od čeho odpíchnout,protože šletovat Céčko bez krytu karburátoru je nesmysl.
Manuál bohužel nemáma,el pokusím se ho stáhnout na netu.
Děkuji    [Luboš]   12.04.2019
Odpověď  Jikov 2918HC se zpravidla nastavuje(běžné po zajetí) závlačkou jehly šoupátka na 2. drážku a šroub bohatosti(regulační šroub) povětšinou tak 1/2 otáčky - ale takto to brát pouze jako orientační/výchozí nastavení, počítat s tím že se bude seřízení doštelovávávat. Kdyžtak v manuálu Jawa-ČZ 125/150 je na str.36 popsáno seřízení karburace na volnoběh.
U magneta to nejdříve zkusit za chodu, bylo-li magneto usazeno v motoru i se statorem tak i to čtvrtstoletí nemusí vadit funkci. Jestli se při volnoběhu neprojeví zapnutí světel na chodu motoru tak není potřeba dávat magneto nabutit(+ zkouknout svítivost žárovek). Kondensátor není nutné vyměnit za nový pokud funguje dobře(po zahřátí motoru se na kontaktech neprojevuje značné jiskření), kupodivu původní kondesátory v těchto statorech jsou docela "nezmaři" oproti dnešním výrobkům.    [Martin Štindl]   11.04.2019
Odpověď  DOTAZ,at zbytečně nezakládám nové téma.Po více než roce se snad zdárně blížím k dokončení 150ky Céčka.Potřeboval bych vědět,jestli je vždy potřeba koupit nový kondenzátor a nechat nabudit magneto,když motorka nevrčela zhruba 25 let?A je nějaké základní hrubé nastavení karburátoru,abych nemusel pokaždé sundávat kryt s gumou karburátoru?Něco jako má babetta,tedy např.bohatost směsi 1,5 otáčky a 1 otáčka volnoběh? Díky moc za každou odpověd    [Luboš]   10.04.2019
Odpověď  Já měl na jaře pdobný problém a byl to palivový khooutek,samovolně to teklo,ale jak jsme ho připojil,tak benzín v hadičce stál.Pořádně vše vyčistit a bude :)    [Tomáš]   26.07.2017
Odpověď  Je to tři dny co se mi podařilo motor nahodit. Asi to opravdu chtělo vyčistit karburátor ultrazvukem.    [Zdeněk]   24.07.2017
Odpověď  To Zdenek : Zdravím, jak to dopadlo , jede ?    [Petr]   24.07.2017
Odpověď  to bude karburatorem mel sem po zime ten samy problem a musel sem to nechat vycistit v ultrazvukovy cisticce    [CIJOML]   03.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Woodrufův klín


 Zdravím nevíte někdo přesný rozměr Woodrufova klínu na klice u JAWA/ČZ 150-352.
Upadl mi na zem a už jsem ho samozřejmě nenašel.Nechci si ho objednávat přes net a platit nesmyslné poštovné.Určitě se dá koupit v dobře zásobeném železážství. Díky    [Marek]   11.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  3x5x12,35    [fikuscz]   11.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150C lidovka (kominíček)


 Ahoj, právě renovuju čz 150C v lidové verzi a potřeboval bych poradit odstín šedé ve kterém má být pruh na nádrži. díky moc    [marťas]   12.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Co mám poznačeno (taky mně to čeká) a vyčteno tady s fora tak by to mělo být 7038 ? Zdenku - můžeš sem dát fotku jak to s tou 7032 vypadá ? Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2019
Odpověď  Já jsem to stříkal RAL 7032. Jestli je to ta správná barva nevím.    [Zdenek]   09.04.2019
Odpověď  http://jawarmaniak.wz.cz/technika/linkovani.html    [jakubmeloun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stupačky - C


 Zdravím - dneska jsem zkoušel jak tam sedí replika stojanu a po složení na hrubo jsem zjistil že když nasadím ramínko se stupačkou na na nosný čep tak ty plocháče (oba - při tom matroš jak kráva) jsou vychýlené (nakloněné) mírně do vnitř k rámu ? Jeden dokonce i mírně do vrtule - stejně budu srovnávat ty trny pro gumy stupaček a tak dotaz zní - má to tak být a je to v pořádku (protože si nedovedu představit jak se to mohlo ohnout a to ještě dovnitř) a nebo taky srovnat aby to s čepy stupaček svíralo pravý úhel ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za názor - já si to myslel že to asi tak bude ale pro jistotu dotaz :-)než abych to narovnal a pak zjistil po složení že to vychýlení tam má být. Asi opravdu ohlé po pádu na bok.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2019
Odpověď  No, v pořádku to rozhodně není. Všechno by to mělo být v pravém úhlu. Plocháč k rámu i trn stupačky vůči tomu plocháči. K ohnutí stačí pád motocyklu na bok nebo škrtnutí stupačky o nějakou překážku.    [st11]   08.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto - 2    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vedení lanka spojky na ČZ 125 C, jak ?


 Zdravím všechny. Finišuji a potřeboval bych vědět, kudy má jít lanko spojky, zda ho mám schovat pod nádrž - viz foto, nebo má jít na volno mimo nádrž. A totéž z druhé strany vedení drátu - vodiče napětí z motoru. Díky za odpovědi.    [JindraRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.03.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zkracovat váleček korku by se neměl dokud to skutečně netěsní, teď už asi ten korek nebude použitelný. Správně by se měl korek nejdříve naložit do směsi aby nasákl a tím nabyde na objemu, pak se nasadí na trn s táhlem a zkusí se jeho těsnost. Jestliže prosakuje tak se postupně šroubováním přitahuje trn(viz šipka) na táhlu aby se korek sevřením roztáhl a tím utěsnil. Až poté když spolehlivě těsní lze korkový váleček opatrně zakrátit v případě že dost přesahuje, ale i tak je lepší nechat menší přesah aby šlo později v nutnosti trn přitáhnout.    [Martin Štindl]   28.03.2019
Odpověď  Ahoj chlapi, chtěl bych se prosím zeptat, jak utěsnit korkový palivový kohout Motex. Vyměnil jsem korek za nový a stále to prosakuje.

Korek byl podle origináli delší, tak jsem ho zaříznul aby šel talíř domáčknou do konce.

Je na to prosím nějaký postup?

Děkuji Petr    [Petr]   28.03.2019
Odpověď  Ahoj kluci. Chci si koupit opředené bowdeny na cz 125b u firmy Reno a potřebuji poradit, jestli 4.7 nebo 5.5mm, popřípadě kombinaci obou. Ještě mě zajímají jednotlivé délky dle orig. Dále chci opředené kabely, píšete tu o dvou firmách, Harley MC a Real elektro. Máte s nimi nějaké zkušenosti, kvalita atd. Podle magazínu jsou dvě barvy, černá a hnědožlutá. Zajímají mě průřezy, nebo průměry, odkud kam a kolik asi metrů. Něco se tu dá vyčíst v průměru kabely asi 3 a 4mm, což je asi 0.75 a 1,5mm, ale nejsem si jist.Díky.    [mira6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2014
Odpověď  Martine, díky za vysvětlení.
Jinak k tomu opředení - koketuju s tim že bych použil opředené kabely na neodpružené céčko z prvního roku výroby.
Když se podíváte na unikátně zachovalé původní béčko z roku 1947, které je nafocené na motomagazinu, má ještě všechny kabely opředené, jsou tam použity dvě barvy - černé a hnědé). Na mé 125T z roku 1948 byla směs opředených a plastových, ale bylo vidět že už se v tom někdo vrtal, tak je otázka co tam bylo původně. U céček jsem viděl obojí - jak opředené kabely, tak plastové, v zadním blatníku byla často protažená tenká černá dvojlinka, o které si myslim, že byla origo, vzhledem k tomu kolikrát jsem jí tam viděl. U prvních kývaček v roce 1954 už byly všechny bužírky plastové, nic opředeného. Takže z toho usuzuju, že přechod z opředených izolací na plastové byl právě někdy během výroby céček -+ kolem roku 1950...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2012
Odpověď  jindra: to je jednoduché,vyzkoušej co ti bude těsnit. Je třeba mít čisté a rovné dosedací plochy.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Odpověď  U typu B/T je to celkem jasné.
Tyto bowdeny s takovouto izolací jsem sundaval též a ještě se válejí někde v garáži, ale elektro bylo výhradně v plastu.Jestli to bylo 100% původní již dnes s jistotou neřeknu,ovšem nezdá se mi,že by všechny vraky měly předělanou takovou takovou věc,jako je kompl. elektroinstalace. Já ji mám roku výr.1953,tak doufám,že bužírka je O.K.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Odpověď  Ještě se chci zeptat a nechci zakládat nové vlákno, co používáte za těsnící podložku mezi palivový kohout a nádrž, event. mezi zátku a nádž ? Já jsem dal fíbrové těsnění a zdá se mi že benzin přes tu podložku vzlíná, co doporučujete, jak to utěsnit ? Přemýšlel jsem nad hliníkovou podložkou, ta by měla být měkká, ale nanám s tím zkušenosti.    [JindraRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opředené bowdeny měli najisto ČZ 125B/T,u ČZ 125/150C se asi ze začátku používaly také,později už u nálezových stavů(pokud se většina bowdenů zachovala) mají bowdeny izolaci z nějaké buničiny - nevím co to je přesně za materiál ale přímo tkanina to není.
Na vložené fotce je detail bowdenu plynu z ČZ 125C-ZP v.č. 386 531 z roku 1953.
Fotky celého stroje lze prohlédnout zde: http://xman66.rajce.idnes .cz/Moto_CZ/
Stroj je až na pár zásahů(bowdeny,elektroinstalace) původní.    [Martin Štindl]   05.03.2012
Odpověď  klepnul jem si do kláv.,tak je příspěvek na dvakrát a ještě otočen. Omlouvám se -:)    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Odpověď  púvodní vraky měli bužírku.Nehledě na to,svazek schovaný ve velké bužírce lépe vypadá.Opravdu byly opředené?    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2012
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Neodpružené Céčko - zadní kolo.


 Zdravím - pomalu se snažím skládat a jediné co mám je držák brzdy který zůstal v rozetě. Naštěstí se to tu už probíralo a většina dílů je tu i s nákresem ALE nenašel jsem rozměry distančního kroužku co je na fotce nahoře uprostřed ? Pak ani nevím jak a kam která distancka patří a proč na obrázku u těch zakrožkovaných je uvnitř ten zápich náběh ? Rozpěrka náboje (mezi ložisky v kole) je na jedné straně delší ta přijde kam ? Bude stačin na výrobu osky i dalších dílů hlazenka ? Povrchová úprava dílů co jsou vidět i s napínáky řetězu předpokládám černěno ? Díky za každou radu -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, také jsem měl potíže sehnat vše k uložení zadního kola na ČZ 150C. Nakonec se mi podařilo sehnat kontakt na pana Petera Urbana ze Slovenska. Vyrobil pro mne zadní a přední osu, distanční kroužky a rozpěrný kroužek viz. foto. Mohu jej doporučit, pokud také potřebujete vyrobit něco podobného na Váš motocykl. Kontakt na něj je: remot@remot.org, +421 917593420. Za poštovné do ČR si účtoval jen 60,-    [rommel_hrp6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2019
Odpověď  Zatím děkuji - moc mi to pomohlo :-)    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2018
Odpověď  Ok. jestli tam pasuje o mm větší průměr, tak v poho a každého věc jestli to "stráví". Stejně to není už origo, tak na tom nesejde, pokud to nebude mít vliv na funkci. Distanční kroužky, jsou distanční, takže bych to s nimi řešil pružně a neravýroval na destinách. S Gufferama souhlasím, jsou lepší než původní prachovky. Těch mám mraky, i těch plechových nepoužitých segrovek. Taky na ho..no.    [J ]   21.09.2018
Odpověď  U té rozpěry ložisek - mám holý náboj a rozpěru před sebou a ta kulatina 25mm by měla jít bez problémů použít, do náboje může i větší průměr a ložisko 6203 má zběžně průměr vnitřního kroužku cca 24,5mm a jeho plechová krytka nepřesahuje.
Co se týče distančních kroužků měřeno právě teď digitální posuvku - jeden 7,40mm další 7,43mm a pak dva 7,38mm ale zase to co je na tom výkrese bylo nakresleno v roce 2006 a nemám páru jestli jsem měřil kroužek který je teď v zadním kole anebo jeden z těch co mám volně.
Místo prachovek by měli být použitelná gufera 28x40x7(rozeta a pravá strana v náboji) a u krycí prachovky levé strany náboje by to šlo zjistit podle vymezovacího kroužku v ní.    [Martin Štindl]   21.09.2018
Odpověď  Distanční se ti musí opřít o vnitřní kroužek ložiska. Ať měří původně tolik, nebo tolik. Chce to chápat princip i toho ropěrného. A u rozpěry náboje bych se držel předepsané míry. Strojaři si na milimetry nehrají... Ta opět někam pasuje...Tím nechci říci, že by se to nedalo "ochcat", ale 24mm a 25 mm je rozdíl a velký. Bohužel já tu sestavu nemám. Já to ani nikdy nezkoušel a jsem zvyklý se řídit výkresy..., pak je to bez starostí a problémů. Nic ve zlém :-)ale držel bych se předepsaných rozměrů, ať pro svou duši, nebo klid budoucích "šťastných" majitelů.    [J ]   21.09.2018
Odpověď  Pro (J) - v pohodě . dotaz tak tam mají být dva se týkal distančního kroužku protože na fotce (do katalogu jsem se nedíval) je jen jeden. Jakmile se dozvím jeho šířku (protože v nákresu je 7,5 a jinde Martin udává 7,4 mm) tak už s tím dám pokoj :-). Aspoň prozatím u tohoto tématu než se pohnu dál a zas něco nebudu vědět. POSLEDNÍ dotaz na toto téma : rozpěrka ložisek v náboji má na výkresu v nejširším místě 24 mm a já mám kulatinu 25 mm. Může zůstat těch 25 mm a projde a nebo raději stočit na těch 24 mm ?, Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Odpověď  U té neodpružené verze je to průšvih, Tam, když ten zadek není celý, těžko se to shání. Bylo jich na to moc málo...    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Opačně - dva:-)    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Skvarek - promiň - reagoval jsem natoji otázku - "na fotce je jen jeden, tak tam mají být dva?" V ktalogu je jen jeden, tak jsem odpověděl...    [ J]   21.09.2018
Odpověď  Díky Martine - už to chápu a ta šířka je 7,4 a nebo 7,5 mm - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Zadní osa kola neodpružená ČZ 125/150 C.


 Ahoj, vyrábí někdo zadní osu neodpruženého Céčka? Nemůžu to najít.    [fikuscz]   31.10.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, také jsem měl potíže sehnat vše k uložení zadního kola na ČZ 150C. Nakonec se mi podařil osehnat kontakt na pana Petera Urbana ze Slovenska. Vyrobil pro mne zadní a přední osu, distanční kroužky a rozpěrný kroužek viz. foto. Mohu jej doporučit, pokud také potřebujete vyrobit něco podobného na Váš motocykl. Kontakt na něj je: remot@remot.org, +421 917593420. Za poštovné do ČR si účtoval jen 60,-    [rommel_hrp6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2019
Odpověď  Chystám se na výrobu osy na Neodpruzene C, kdyby měl někdo zájem, muzu jich vyrobit více. Kdyztak mail. Prazak23@seznam.cz    [Zdeněk ]   23.02.2018
Odpověď  Bohužel se mi u Vás nezobrazuje :( Můj mail by měl vyskočit po kliknutí na jméno pod příspěvkem...    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2017
Odpověď  Zdravím.
Napište mi na email.    [m.kody ]   28.08.2017
Odpověď  m.kody: můžu se zeptat, máte stále ještě nějakou tu rozpěrnou trubku zadního kola? Já jí také zoufale sháním. Už jsem se rozhodl nechat si jí vytočit, jen nemám přesné rozměry centrovacích plíšků (včetně vzdálenosti od ložisek). Samozřjemě bych byl nejraději za originál, ale pokud byste mi jí alespoň mohl oměřit, byl bych moc vděčný.    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2017
Odpověď  Hledám osu zadního kola s matkou na neodpruženou čz 150 c a matku na osu předního kola (levý závit.) Pokud můžete nabídnout, volejte prosím 607 925 023 nebo meil BeckZdenek@seznam.cz. Předem díky. Matku na osu zadního kola jsem sice ve specializovaném obchodu koupil, mám ale na ose zadního kola poničený závit a tak to moc nepasuje.    [Zdenek]   01.02.2017
Odpověď  To by bylo fajn, mohl bych poprosit fotku na email: paveljindra@yahoo.com ?
Děkuji.    [Pavel]   26.01.2017
Odpověď  nějaké doma mám,tak se ozvěte a já Vám jí pošlu    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2017
Odpověď  Zdravím, chci se zeptat - je někde možnost sehnat rozpěru ložisek do náboje zadního kola na odpružené céčko? Myslím, takovou tu s tím podivným tvarem podle těch výstupků uvnitř náboje kola. Nemůžu to nikde najít ani jako repliku.Díky moc.    [Pavel]   24.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozpěrný kroužek je u sestavy jen jeden výkres viz. foto. Prachovku v případě nouze lze použít z odpružené verze a osadit ji vložkou na průměr 12mm.    [Martin Štindl]   23.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Poradí někdo co s tím???


 Zdravím , koupil jsem si ČZ 150 c s takto upravenými blatníky.Jsem amatér , ale chtěl bych renovovat na úrovni, prý je to dobová úprava, dokonce mi pán říkal že se to dělalo originál.... pro lesníky?? Nechat nebo shánět jiné?!?! Ví o tom někdo něco ??? Předem dík za rady...Benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík ...    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2019
Odpověď  Ja bych se primlouval nechat tak. Je to hezky dobovy tuning z obdobi, kdy motorka neslouzila jako dnes na svezeni za hezkeho pocasi. Byl to pracant na kazdodeni jezdeni i za deste. Pak se vymyslely tyhle upravy. Pokud je vkusna a tahle celkem jo, tak ja bych se u ni na kazdem srazu rad zastavil a podival se. ZČ.    [ZČ]   22.03.2019
Odpověď  Tuningem....telefon si píše co chce ..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Prachovky ...jasně ,to s tím lesnickým Tubingen mi neřekl pan co prodával ,ale pan který měl na veteránech na prodej podobné blatníky 😁..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  V každém případě + prachovky na př. tel. Nevím proč tam nejsou? Že by lesnický tuning? :-)    [J]   20.03.2019
Odpověď  Oprava ..radite..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Děkuji ,zatím ráčíte nechat😀což mě vlastně těší benak
Jo    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Pro lesníky se nic takového v továrně nedělalo, ale nevypadá to zle. Já bych to tak nechal. Na přednim blatníku jsou asi nechané původní boční SPZ a zbytek je dovařený. Akorát bych schoval to vedení bovdenů, jinak jestli chceš původní stav a renovovat, tak ty blatníky nevyhazuj, ale bylo by to škoda.    [J]   19.03.2019
Odpověď  ono každý chce dnes renovovat, ale i dobová úprava je částí historie. Za mě, opravil bych vše nefunkční a měl kus jaký nemá každý. To je ale jen můj názor, co bych s tímto strojem udělal.    [vintera]   19.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosim poradte !!! Nevypina spojka - zlepuje lamely


 ČZ 150c - Po vyčisteni a namontovaní novych plechov a ferodovych lamiel spojka funguje, ako nahle motorka postoji jeden alebo dva dni spojka nevypina zlepi lamely. Čo moze byt chyba ? Dakujem.    [Richard227] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tá výmena motorového oleja za prevodový zafungovala.Pri rozborke boli lamely tak zlepené prevodovým olejom PP90 že som ich musel od seba páčiť.Po znovu poskladaní a naliatí motorového oleja spojka vypína i spína úplne ukážkovo.Nikdy doteraz som podobný problém nezažil.    [Joski]   19.03.2019
Odpověď  Jak na 150c po go serizujete spojku? Aby se nemuselo sundavat viko spojky. Dekuji    [Vasik]   25.11.2018
Odpověď  Musí se na nové lamely ferdo 4 ks dávat nové plechy i pružiny. Na staré pružiny a plechy je to ve spojkovém koši utopené, nebo vymezujete podložkama u pružin. Díky.    [Mira6]   22.11.2018
Odpověď  Mně se M6AD neosvědčil, u pincka začala asi po 60km klouzat spojka    [Vojta]   24.10.2018
Odpověď  Vždycky jsem do všech svých Pionýrů, mopedů a kývaček "lil" motorový olej M6AD
do spojkové skříně, a vždy to fungovalo, aniž by se to "lepilo".
Ano, po válce se používal zimní a letní olej do motorů.    [radek]   24.10.2018
Odpověď  Místo teorie trochu nedávné praxe. Složil jsem si teď další motor (rezervní) do 150. Taky jsem ho jel vyzkoušet a zaběhat. Nová komplet převodovka, nové koše spojky, tyčky, kulička i vypínací palec. Koupil jsem si nové lamely (ferodo 4 ks) a k tomu i plechy a pružinky (abych tedy nemusel přidávat plech navíc). Dá se říci, že není nic staré, vyběhané, křivé.
První zkušenost se spojkou ferodo a převodovým olejem PP80 - spojka nevypíná dobře, mírně ji slepuje hlavně delší stání motoru. Pomůže prošlápnutí páky s vypnutou spojkou. Olej vyměněn za 10w40 - výrazné zlepšení.
Vyměnil jsem zkusmo lamely ferodo za klasiku pertinax a fungovala dobře na oba oleje. Řekl bych, že za studena jde lépe, měkčeji na motorový.
Vráceny zpět lamely ferodo a opět ji olej PP slepoval a měla tvrdší záběr. Teď je nalit opět motorový.

Z provozu čínských čtyřkolek mých vnoučat, kde se dělala spojka několikrát (stejný materiál lamel) mám zkušenost, že ne na každý olej (co je zrovna po ruce) tyhle spojky fungují dobře.
Materiál čínských lamel ferodo je asi stavěnej na jiné oleje.
Do zetky jsem vyzkoušel i olej do čínských čtyřkolek a na ten ferodo lamely běhají měkčeji, těměř jako pertinax.

Nebude to tedy o mechanickém stavu spojky, ale o souvislosti čínského materiálu lamel ferodo a oleje.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  to jsem si taky tenkrát myslel, ale po mnoha pokusech to vyřešil až ten olej :-) Teoreticky to mohlo být lamelami, třeba byly nějak "nestandartní" a nerozuměly si s M6A...    [meela]   24.10.2018
Odpověď  Podle mých cca čtyřicetiletých zkušeností - pokud fce spojky / převodovky závisí nějak výrazněji (kromě naprostých výjimek - např. obtížnějšího řazení jedničky za klidu na velmi chladném motoru) na používaném oleji, není spojka či převodovka v řádném stavu a vyžaduje opravu / seřízení. A nyní do mě ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  Taky to nechci probírat v pohledu jakoby "vědeckém" ale takovém jak to teď vnímám. Nahlížím na to že u těch olejů postupem doby došlo k jejich oddělení - tedy z oleje dříve označovaného automobilovým se to rozdělilo na specifický motorový,převodový atd... Pozdější motocykly Jawa a ČZ které mají motory konstrukčně vylepšené ale koncepcí stejné už v manuálech pro mazání udávají pro směs olej M2T ale pro převodovku už olej PP7.
Pro použití do převodovky jsem si navyknul na SAE 80W a pro směs na mazání motoru zase polosyntetiku Mogul TSF, u všech mi to tak funguje bez potíží. A věřím tomu že i oleje M6A nebo 15W40 v převodovce také mažou dobře, je to o tom komu se co osvědčí.    [Martin Štindl]   24.10.2018
Odpověď  Já mám tedy jinou zkušenost, M6A dávám do všeho ale v céčku prostě nefungoval, jak se motor zahřál tak spojka prokluzovala, motor nešel ani nakopnout. Po výměně oleje za PP80 (možná 90, už si přesně nepamatuju) bylo po problémech.    [meela]   24.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak uloženka z kalifornie, paráda palec nahoru (y). Ať slouží    [Jirka123]   17.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Blížím se do finále.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2019
Odpověď  Klika se dělala komplet, zůstaly jen setrvačníky. Právě kvůli obavě z obroušení víka spojky, jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem o 1 mm obrousil z vnitřní strany řetězové kolečko na čepu ojnice, tím jsem si ho posunul blíž ke karteru a srovnal tím řetěz do roviny a tím pádem jsem nemusel podkládat spojkový koš.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  A u kliky se dělala GO(rozlisování atd.)? Nejsem si jist jak to je teď u kliky 125B/T ale u C jsou oba čepy jištěny jen klínem ale samotné čepy nemají osazení. Mě při GO kliky na T měnili i čepy, jestli není právě v tomto problém. Každopádně pokud se kvůli tomu bude o tolik podkládat příložka spojky tak je zároveň nutné počítat s tím že matice koše už možná budou škrtat o víko spojky.    [Martin Štindl]   04.03.2019
Odpověď  Podložky tam mám obě, naštěstí jsem na ně nezapomněl. Myslím si, že kdyby byla posunutá celá klika, tak by mi neseděl válec, respektive ojnice s pístem by asi úplně dobře neseděla ve válci.    [st11]   04.03.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Mě napadla jedna věc, pokud si dobře pamatuji tak na klikovce jsou u céčka zevnitř před ložiskem ještě 2 vymezovací podložky, v katalogu položka 10 - příložka. Není možné, že se na ně při montáži zapomnělo? Potom by klikovka mohla být posunutá k jedné straně...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  Vzhledem k tomu, že součásti spojky už mám všechny rozměrově v pořádku, tak problém s vyosením řetězu primáru je zřejmě na řetězovém kolečku na čepu klikové hřídele. Kolečko mám původní v dobrém stavu, klikovka je po renovaci a čepy jsou nové. Vypadá to, jako kdyby osazení na čepu, o které se opírá odstřikovací kroužek a řetězové kolečko, bylo oproti původnímu stavu o kousek posunuté, směrem ven z karteru a tím pádem je i řetězové kolečko mimo zuby spojkového koše. Nemůžu teď najít klikovku v původním stavu, kterou mám někde zahrabanou, abych si to oměřil a ověřil. Vyřešil jsem to tak, že jsem obrousil řetězové kolečko z vnitřní strany, tam kde dosedá na osazení čepu. Teď to sedí, řetěz je v ose, všechno se točí jak má, spojka vypíná, tak snad to poběží dobře.    [st11]   04.03.2019
Odpověď  Díky za vyčerpávající odpověď. Znovu jsem to všechno vzal, sestavil, přeměřil a vyzkoušel. Při prvním pokusu jsem tam měl nasazené pouzdro, které mělo 15,7 mm, přesahovalo o dost sestavu nábojky a spojkového koše a proto měl koš na ose převodovky celkem velkou axiální vůli. Vyzkoušel jsem i jiná pouzdra, ta která měla 15 mm, axiální vůle zmizela, ale bohužel ta co mám, jsou už asi dost vyběhaná a proto tam je pro změnu vůle radiální a košem hýbu ze strany na stranu. Zbrousím to širší pouzdro na 15 mm, které jinak sedělo dobře. Příložku jsem kontroloval, sedí na ložisku dobře a její vnější strana je ve stejné rovině jako hrana karteru, přesně jak je ve výkresu motoru. Asi vyhodím zpod řetězového kolečka odstřikovací kroužek, aby řetězové kolečko šlo blíž ke karteru a to by snad mělo dostat řetěz do osy. Doufám tedy...    [st11]   03.03.2019
Odpověď  Oměřil jsem to na origo nepoužitých dílech a na řetězovém kolu(koši) je šířka 15,00 mm. Pouzdro kola spojky by nemělo přesahovat po sesazení spojkový koš. pouzdro je nalisované na nábojce a teoreticky by mělo mít (a u mého má) opět 15 mm, ale může být do -, ne do +, protože by to nemělo přesahovat - po sestavení. Příložka k nábojce to vymezuje směrem od kliky. Takže pokud po sestavení koše, pouzdra, nábojky, nebude nic přesahovat , pak je to ok. Použité díly se liší opotřebením, ale to na principu nic nemění. Zaměřil bych se proč není v ose řetězové kolečko.    [J]   02.03.2019
Odpověď  Příložka není podložka, takže materiál (např. 14 220) zlepšený na 80/100kg, a oboustraně broušený. Lze to takto kompenzovat, ale někde je chyba, protože standartně po namontování s originální příložkou by primár měl běžet "rovně".    [J]   02.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (64) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150 C, nechytá motor


 Ahoj, potřebuji poradit. Při projížďce na mé ČZ 150 C mi z ničeho nic začal vynechávat motor a pak rychle zdechl. Od té doby ho nemohu nastartovat. Několikrát jsem prošel karburátor a přívod benzínu, také jiskru hází, ale začínám mít pocit, že je to v elektrice, protože: motor si ani neškytne, a to náhlé úmrtí na konci jízdy....Nevím v čem by to mohlo být, někde jsme zahlédl, že by to mohlo být ve světelných cívkách. Jak je tedy přeměřit? Díky za další návrhy a nápady. Marty    [Marty]   29.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tady jsou o tom docela pěkné články:

http://jawarmaniak.wz.cz/zajimavosti/clanky/zapalovani_CZ.html

http://jawarmaniak.wz.cz/zajimavosti/clanky/poruchy_zapalovani_CZ.html    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2019
Odpověď  Díky za odkaz na článek. Pobavil a poučil. Prostě tu cívku vyměním :o)    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2019
Odpověď  https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/previjeni-civek-41002.html    [A.Č.]   09.03.2019
Odpověď  Tak cívka má 6,16 kOhm. Zítra to rozeberu víc. Kabel od kondíku se taky zdá v pořádku.    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2019
Odpověď  Původní zapalovací cívky by měly na VN snímači vykazovat odpor na vinutí přibližně 6,5-7,8 kiloOhm, pokud je odpor nezměřitelný tak je cívka najisto KO ale přesto by za studena měla dokázat vytvořit výboj. Svíčka je většinou nejpoužívanější Brisk N17C(s elektrodami na 0,5mm) a není vhodné používat fajfku(koncovku) s odrušovacím rezistorem. Ještě je možné že se u vodiče od kondensátoru(pokud je původní) teplem od motoru narušila zpuchřelá izolace a zafungovalo to jako zkratovač.    [Martin Štindl]   20.02.2019
Odpověď  Zkusil jsem svíčku z jiné motorky a nic. Pero na klikovce ok. Předstih seštelován. Tak teď ještě projít dráty, zda to někde není vyzkratované. A pak zkusit vyměnit tu cívku..    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2019
Odpověď  Já s motorem nic nemám, ten startuje bez problémů aniž bych musel nabudit magneto. Byl to tip na předchozí dotaz    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Odpověď  Pokud motor leží x let ladem, základní předpoklad krom jiné údržby, je nechat znovu nabudit magneto.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  Před měsícem jsem se dostal do trochu podobné situace, ale doteď nevím, kde byla chyba..X krát jsem zetku nastartoval bez problémů, na to že x desítek let motor ležel ladem na půdě stačilo vyčistit karbec a na 3 nakopnutí motor ožil...ale jednoho odpoledne ani za boha nešla nastartovat. Ani roztlačit, ani opakované čištění, osušení, svíčky, zmenšení či zvětšení mezery mezi kat a anod. Už jsem to vzdával a tak zkusil novou svíčku a v podstatě na drc motor chytl. Ihned jsem vyměnil zpět předešlou svíci a doteď opět bez problémů. ???    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Cívka u zetek je pro všechny jako zaklínadlo. Pokud by prorazil cívku, tak po dvou hodinách to znovu nakopne, ale on píše - OD TÉ DOBY ji nenastartuje a jiskru hází. Jasně - svíčka pod tlakem to dát nemusí, ale při slabém výboji. Když strčí prst do fajfky, tak hned pozná sílu výboje - potažmo magneta a jestli se to někde neztrácí. Je to nepříjemné, ale já jsem zvyklý a hlavně u toho poznám jak je jiskra silná. Když to dá pořádnou šupu, až necítím prst, tak to hází i pod tlakem ve válci. Opačně je někde chyba a je třeba jít kontrolou zpět od svíčky přes kabely atd...až k zapalování. Nikdy ne naopak. Vždy od nejjednodušší možné závady. V tomto případě bych udělal znovu a pořádně odtrh, předstih (přitom se samozřejmě zjistí poloha magneta), dal novou svíčku a musí jít. Někteří neumí dotáhnout pořádně magneto. Já na to mám fígl, že zas má co dělat stahovák aby šlo dolů. Přesně na sebe sedící, neorvané (neprotočené) a odmaštěné kužely jsou základ. Už jsem někde slyšel, že je nějací "mechanici" namázli vazelínou. I tací "strojaři" asi existují:-)    [J ]   11.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 

 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.4.2018)
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006