MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301010 příspěvků |7240 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 27.6.2019 03:04  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3132      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 127      Příspěvků Příspěvků: 29246
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Průchodka je jediná původní věc na cestě od zapalovací cívky k hlavě válce, ta s hliníkovou převlečnou maticí. Vyměnil jsem svíčku kus za kus a celkem úspěšně jsem startoval už i za tepla. Ještě se podívám pak na pístní kroužky, to cinkání jde z válce, vždy když je motor ohřátý...    [st11]   24.06.2019
Odpověď  jo kope to pěkně :-) tak jedině zkusit ještě N19 a potom by to mohla být i ta průchodka, je nová nebo původní?    [meela]   24.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě pár detailů, pro inspiraci.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Odpověď  Svíčku mám Brisk N17C, cívka je nově převinutá, zápalko jsem měl na repasi u Jawa Dynama. Jiskra venku je pěkná a když jsem si nechtěně při chcípání motoru, protože jsem ještě neměl připojené lanko dekompresoru, rukou zavadil o očko kabelu na svíčce, tak to byla taková šleha, že mi to málem rozhodilo srdeční rytmus 😉    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Odpověď  Krása :-)

Jaká tam je svíčka? Zetka se mi podobně chovala když jsem tam měl 14 nebo 15, na 17 a 19 už se to nestávalo. A pokud to nebude svíčka tak je špatná cívka nebo vysokonapěťová průchodka.    [meela]   24.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě připojit světlo a je hotovo. Motor chytil na první šlápnutí, ale jak se ohřeje, můžu na to skákat jak chci a nejde ani roztlačit. Navíc po zahřátí začne od hlavy zvonit. Válec je po výbrusu, pístní sada nová, klika po repasi. Ložiska i simerinky také nové. Mažu 1:16. Zatím tedy mimo čisté radosti, trochu smíšené pocity.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Odpověď  Jak uloženka z kalifornie, paráda palec nahoru (y). Ať slouží    [Jirka123]   17.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Blížím se do finále.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2019
Odpověď  Klika se dělala komplet, zůstaly jen setrvačníky. Právě kvůli obavě z obroušení víka spojky, jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem o 1 mm obrousil z vnitřní strany řetězové kolečko na čepu ojnice, tím jsem si ho posunul blíž ke karteru a srovnal tím řetěz do roviny a tím pádem jsem nemusel podkládat spojkový koš.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
Odpověď  A u kliky se dělala GO(rozlisování atd.)? Nejsem si jist jak to je teď u kliky 125B/T ale u C jsou oba čepy jištěny jen klínem ale samotné čepy nemají osazení. Mě při GO kliky na T měnili i čepy, jestli není právě v tomto problém. Každopádně pokud se kvůli tomu bude o tolik podkládat příložka spojky tak je zároveň nutné počítat s tím že matice koše už možná budou škrtat o víko spojky.    [Martin Štindl]   04.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zodpovězené téma  

SEDLO A NÁDRŽ


 vÁŽENÍ PÁNOVÉ. JAKÝ JE POSTUP PŘIDĚLÁNÍ NÁDRŽE A SEDLA NA ČZ 125C.DĚKUJI ZA RADY.JSM S DÍKY OTAS.    [oťas]   15.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nedávno jsem jednu zachovalou a netuněnou 150c opravoval, a podložka nádrže byla ze žlutého filcu,ne příliš silného, délka od krku po úchyt sedla, šířka na jednu otáčku kolem trubky. Připevněná plechovými páskami. Trochu léty omačkaná , ale origo, tak šla nazpět.    [vintera]   19.06.2019
Odpověď  Ta podložka má u staršího katalogování číslo součástky 80526, u pozdějších katalogů výr.číslo 200-06.27 a obchodní číslo Mototechny 7-42-365. Akorát že podle těchto čísel dnes už nic objednat nelze, bohužel mně nejsou známé ani rozměry té podložky a také i kdyby tak tohle je součást která se upravovala individuálně.    [Martin Štindl]   18.06.2019
Odpověď  Tak jooo, kat.číslo je 45 5350 00.    [fikuscz]   18.06.2019
Odpověď  No jistěěěěěě. Pokud je v postupu montáže uveden díl "plsťená podložka", tak snad musí být v katalogu náhradních dílů. Bohužel jsem ho tam nenašel, proto prosba o kat. číslo, abych mohl svoji čízu dovest téměř k dokonalosti.    [motoGP]   18.06.2019
Odpověď  To je myšleno vážně? :) :)    [fikuscz]   17.06.2019
Odpověď  Dobrá rada nad zlato. Můžete mo prosím někdo zjistit katalogové číslo té plsti, abych si jí mohl někde objednat. Děkuji.    [motoGP]   17.06.2019
Odpověď  Moc děkuji za radu.Jsem s díky.Oťas    [Oťas]   17.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Horní rámovou trubku nejdříve omotat podkládací plstěnou podložkou a zkusit jestli nádrž po přitlačení na plsť leží rovnoměrně - aby šlo do předního i zadního úchytu prostrčit šrouby. Nádrž se po odzkoušení uložení sundá a namontuje se rám sedla s pružinou a gumovými dorazy, poté se usadí nádrž a přišroubuje a teprve pak následuje montáž sedla k sedlovému rámu.    [Martin Štindl]   15.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Centrování - vyosení ČZ 150 C


 Zdravím - sice jsem tady kolem toho už neco našel ALE různí se to. Je tu pěkný nákres kde u př. kola je vzdálenost od bubnu k ráfku 17 mm a u zadního od unašeče k ráfku 6 mm ALE ve stejné diskusi jawarmaniak udává míry jiné a to u předku 13 a na zadku 8 mm ? Kola budu dávat na výplet a na vycentrování a mám dodat míry - kterou se tedy řídit ? A PAK - moje kola jsou na NEODPRUŽENOU verzi je to shodné s odpruženou ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  A spodní část -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mi to dneska nedalo a na zkoušku jsem to seskládal s tou převrtanou matkou místo prachovky. Není to sice jak když střelí ale myslím že je to skoro dobrý :-)a stejně to ještě pak udělám i s tou prachovkou až ji teda budu mít. Pohled na horní část.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na rám provizorně nasadit stojánek a sestavu zadního kola, ustoupit pár kroků dozadu a zkouknout jestli je ráfek v ose s rámem - jestli je ráfek centrován mimo tak vyosení bude viditelné.    [Martin Štindl]   10.06.2019
Odpověď  Napadlo mne něco podobného :-) a to že jsem přeměřil 10ku matku a skoro je to ono jen se převrtala na 12ku díru a jak bude čas tak to odzkouším. Pokud to chápu dobře tak otvor pro ventilek by měl sedět proti středu rámu - tedy proti závitu co je v rámu na uchycení zadního blatníku ? Pokud je tomu tak jsem zvědavej jak to bude vycházet ALE asi fakt bude lepší to řešit až s tou prachovkou ale aspoň orientačně abych věděl dopředu jak to bude (nebude) sedět proti sobě. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
Odpověď  Možná by šli použít pro odzkoušení jen 3 podložky M12(standart mají výšku 2,5mm) než to stáčet, ty dvě desetiny vtomto případě tak moc neznamenají.
Stejně bych případné docentrování řešil až bude ta prachovka - na jistotu.    [Martin Štindl]   10.06.2019
Odpověď  Pokud tedy zatím nemám onu prachovku a chtěl bych sestavu odzkoušet kvůli vyosení tak na zkoušku by místo ní stačilo vyrobit díl (podložku) která by měla šířku 7,7 mm - vnitřní díru 12 mm a po venku ASI tak 24 - 25 mm ?? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
Odpověď  Podle katalogu má neodpružená i jinou plstěnou prachovkou na levé straně náboje než odpružená takže rozpěrka v krycí prachovce bude mít oproti této odlišný i vnější průměr (vnitřní bude jako osa 12mm)    [Martin Štindl]   09.06.2019
Odpověď  Díky Martine - podrobněji už to ani nešlo :-) JEN poslední slovo (rozpěry) nemělo být osky ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prachovka je vlastně krytka s rozpěrkou - na fotu nákres prachovky z odpružené verze(původně jsem tuto pokládal za prachovku k neodpružené protože byla v sestavě celého kola s rozetou). Origo prachovka k pevné verzi bude mít asi stejné rozměry až na průměr rozpěry.    [Martin Štindl]   08.06.2019
Odpověď  Zdravím - tak až dnes se mi kola vrátily z centrování. Byla tu řeč o ráfcích a já použil původní v pěkném stavu a nakonec jsem to nechal vystředit - př. na 12 mm a zadek na 5 mm. Jak to půjde a bude čas tak to chci dát (hlavně to zadní) do rámu a překontrolovat a popřípadě by seto muselo poopravit :-(. Zatím je jen problém že mi chybí u zadního kola prachovka vnější - naštěstí bude za chvílku Slavkov (mám ho kousek) a tak bych koupil repliku. Pochybuji že bych sehnal na neodpruženou ale to se dá vyřešit vložkou - co jsem vydumal tak ta prachovka funguje i jako rozpěrka ? a zajímalo by mně kolik má mít vlastně na šířku a jestli se replika nějak liší od originálu ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Čz 150 C zapalovací cívka pomilionté.


 Pánové, mám 2 nové zapalovací cívky. Jednu převinutou od pana Urbánka, jednu fungl Taiwan.
Na obě motor po zahřátí vždy zdechne. Kupodivu někdy vyndám ale svíčku a jiskru hází. Zkusím třeba taky jinou svíčku, také hází. Tak ji našroubuju do motoru, startuji a nic. vyšroubuju a najednou zas nehází, někdy hází dál. Zřejmě ale nehází jiskru ve válci. Celé zapalování repasoval pan Urbánek, akorát jsem mu neposlal magnety na zesílení. Už jsem do toho nacpal tolik peněz, že na vape už nemám ani pomyšlení. Navíc na Céčku to Vape prostě není ono. Co zkoušet dál? díky    [Babula]   04.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak omyl, teď jsem proměřil funkční cívku Taiwan na ČZ 150C a ta vykazuje na multimetru odpor vinutí cca 7,85 kiloohmu. Menší odpor má replika cívky DKW made in Poland(dokonce jen 3,01 kiloohmu)    [Martin Štindl]   05.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slabé magnety asi nebudou příčinou, ty se většinou projevují na chodu motoru po zapnutí světel.
Kromě toho popsaného níže(neosazovat prvky s odrušovacím rezistorem, dobře převádějící VN snímač) není třeba odlomen kousek bakelitu u VN snímače? Ono stačí aby byl odpružený kontak směrem k magnetu "na holo" a výboj pak přeskakuje právě v tomto místě.
Jaký mají teď ty cívky odpor na VN vinutí??? Původní cívky mají měřitelný odpor okolo 7 Kiloohmů, cívky Taiwan mají menší(teď to nezměřím ale bylo to asi tak okolo 4 Kiloohm) a převinutá od pana Urbánka bude mít nejspíše větší rezistenci než původní(mám od něj převinutou cívku DKW kde je odpor od dost větší než mají původní). Vadné cívky u těchto magnetek mají ve většině případů odpor nezměřitelný.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  Pokud pan Urbánek dělal repas celýho magneta, tak by za to měl ručit, a snad dal i dobrý kondenzátor a kontakty přerušovače, ne?
Můžete mít jen velkou vzdálenost kontaktů na svíčce, špatnej kabel vysokonapětovej, špatnou fajfku(s odporem) nebo cokoliv dalšího............

Napětí pro jiskru venku za normálního tlaku a teploty je zlomek toho, kolik musí zapalování dát za tepla a pod tlakem ve válci.    [Monty]   04.06.2019
Odpověď  pro Monty: nebylo to z důvodu šetření pár stovek, ale mojim lemplovstvím. Prostě jsem poslal zapalko a pak jsem zjistil, že se společně dají také zesílit magnety. Bylo mi ale řečeno, že to není problém. Pak si protiřečí Vaše slova - je to magnetama nebo špatnou cívkou, když říkáte reklamovat. Proč pak zlobí obě 2 cívky. Co jsem tu četl, tak lidem ten taiwan poměrně funguje. Zesílení magnetů je tedy možná příčina? Venku a za studena hazi jiskru jako blázen.    [Babula]   04.06.2019
Odpověď  teoreticky by mohla být špatná i vysokonapěťová průchodka...    [meela]   04.06.2019
Odpověď  Kondenzátor a velikost odtrhu.    [lipcaa]   04.06.2019
Odpověď  Reklamovat Urbánkovi, a nechat i zesílit magnety - nějak vůbec nechápu, proč jste šetřil pár stovek zrovna za zesílení magnetů,fakt důležitou věc.    [MOnty]   04.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Přední vidlice ČZ 125 T rok 1949...


 Zdravín pánové. Mám dotázek. Renovuji Téčko z roku 49 a chci zpět poskládat přední vidlici. Jde mi o to, že nevím, jestli dovnitř kluzáku přijde olej? Když jsem vidlice rozebral, vylil jsem z nich břečku oleje s vazelínou...co dovnitř přijde? Poradíte mi prosím? Je to Téčko s nejnovější vidlicí, krátké pružiny, kluzáky bez nálitků...děkuji všem za odpovědi :-)    [Paolo]   27.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Gumový pístek vzduchového tlumiče ČZ 125T se správně jmenuje manžeta misková a stále ji vyrábí Rubena pod označením: Manžeta misková 22x8/10 NBR80 PN029270.    [lipcaa]   03.06.2019
Odpověď  Zdravím. Zrovna dnes jsem se pustil do repasu vidlice. Kde se nechá sehnat v replice kompet novej tlumic? Díky    [PolasoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2015
Odpověď  Dobrý den, poradil by mi prosím někdo jak vidlici rozebrat? Jeden tlumič funguje (a kluzák lze odšroubovat), druhý kluzák se pohybuje volně a odšroubovat nejde. Chtěl jsem jen vyměnit prachovky a vidím že to bude větší zásah. Jak se tlumič rozebere kompletně? Sundal jsem vidlici z rámu ale vnitřek nejde vytáhnout ven. Díky moc.    [mimuzRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2014
Odpověď  Děkuji za odpověď    [renatik]   24.10.2013
Odpověď  Jako náhradu jsem použil gumičky z brzdového prasátka Š120    [václav]   24.10.2013
Odpověď  Ups... gumový a ne dumový :-(    [Martin Štindl]   23.10.2013
Odpověď  Repliku pístu asi nikdo nevyrábí, já to řešil náhradou za dumový kroužek:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=79721    [Martin Štindl]   23.10.2013
Odpověď  Nikdo neřeší opravu tlumičů?    [renatik]   23.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den.
Vyrábí někdo gumovou manžetu tlumičů na Téčko,nebo nemůžete ji poměřit a dát sem výkres?Nebo tam stačí dát jenom gumový kroužek?
Děkuji za odpověď.    [renatik]   22.10.2013
Odpověď  U těch tlumičů šlo hlavně o pohodlí při jízdě - když jim po třech letech v provozu došlo že takhle to je na dvě věci tak to zjednodušily odstraněním penumatického tlumiče a prodloužením kluzáku i pružiny.
Jestli máš i vymleté textitové vložky tak je při tom rovnou i vyměň, značné opotřebení potom dělá problémy hlavně v zatáčkách s přibržděním předního kola a to je už dost nebezpečné.    [Martin Štindl]   06.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Poradí někdo co s tím???


 Zdravím , koupil jsem si ČZ 150 c s takto upravenými blatníky.Jsem amatér , ale chtěl bych renovovat na úrovni, prý je to dobová úprava, dokonce mi pán říkal že se to dělalo originál.... pro lesníky?? Nechat nebo shánět jiné?!?! Ví o tom někdo něco ??? Předem dík za rady...Benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  díky za rady....    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2019
Odpověď  nekupovat turecký repliky pouzder! A vzít normální 6-ti dílný na JAWU, a ty dolní prostě na soustruhu zkrátit. Nebo pouzdra nechat a zkrátit rozpěrnou trubku.    [MOnty]   18.05.2019
Odpověď  Jestli nelpíš na pouzdru bez drážky, tak kup s drážkou. Horní pouzdro je větší než spodní a stejné na jawě i čz a drážku nemá. Kluzáky i trubky kývaček mají stejný průměr až někam ke konopnici. Proto pasují i matky kluzáků. Pokud mají v nabídce 4 pouzdra na čz, tak by měly pasovat. Na jawu se prodává pouzder v sadě 6 ks. Jejich průměry jsou stejné, liší se délkou. Jawa má dole 2 kratší, čz obvykle 1 delší. Jiným problémem je spíše přesnost výroby kupovaných replik a stupeň opotřebení kluzáku a trubky. A také častá křivost trubky.    [vintera]   18.05.2019
Odpověď  Díky , taky budu potřebovat . Teď se mi jednalo o pouzdra na nafocený tlumič .......??    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2019
Odpověď  Čezety 125T a 125/150C mají v přední vidlici textitová pouzdra:
http://shop.jawacz-dily.cz/cz-c802/pouzdra-predni-vidlice-cz-125t-125-150c-i3869/    [Martin Štindl]   15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím o radu..nemůžu sehnat pouzdra na tlumiče . Koupil jsem jako na 175/450 ČZ ale všude prodávají pouzdra s drážkou a není tam rozměr , neví někdo kde sehnat ..děkuji    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2019
Odpověď  Dík ...    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2019
Odpověď  Ja bych se primlouval nechat tak. Je to hezky dobovy tuning z obdobi, kdy motorka neslouzila jako dnes na svezeni za hezkeho pocasi. Byl to pracant na kazdodeni jezdeni i za deste. Pak se vymyslely tyhle upravy. Pokud je vkusna a tahle celkem jo, tak ja bych se u ni na kazdem srazu rad zastavil a podival se. ZČ.    [ZČ]   22.03.2019
Odpověď  Tuningem....telefon si píše co chce ..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Prachovky ...jasně ,to s tím lesnickým Tubingen mi neřekl pan co prodával ,ale pan který měl na veteránech na prodej podobné blatníky 😁..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Pedál brzdy


 Dobrý den, mám problém s pedálém na čz 125 c. Pružinu natáhnu a dám pedál na své místo, ale po chvíli šlapaní mně pružina spadne:( Mohl by mně prosím někdo vyfotit, jak tam má být pružina správně nakroucena? A nemám správnou příložku k šlapce, kroužek který tlačí pedál na své místo. Mohl by mně prosím někdo napsat rozměry tohoto kroužku? Děkuji mnohokrát za informace! Hezký den přeji    [Martin Andrle]   13.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Háček se usadí do místa označené "1".    [Martin Štindl]   14.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý večer, bohužel mám replikovanou, originál jsem nesehnal, nebyla na stroji. Ale mám pěknou s zahnutým zobačkem, viz foto. A pružina patří na pozici 1 a nebo pozici 2, viz foto? Děkuji za informace    [Martin AndrleRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Není náhodou ta pružina repliková?? Originální pružina je totiž u háčku vyhnutá ke straně aby háček podebral pedál(viz foto šipka), tohle vyhnutí replikové postrádají. Kroužek bude mít asi 20x28x2mm ale nemám jistotu že to je on ......    [Martin Štindl]   13.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Půlení motoru


 Ahoj lidi, prosím vás vytlačuje se na Céčku motor klasicky od magneta? Dík moc za odpovědi.    [Hroch]   09.06.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Chlapi, mám to, nakonec jsem zvolil rozlisování ze strany spojky a šlo to. Samozřejmě ložisko pod dynamem šlo ven i s klikou, s tím už se nějak poperu :-) Díky za rady všem.    [Bendis]   07.05.2019
Odpověď  Pokud by ložiska byla na lepidle, tak záleží, jaké bylo použito, a jak pečlivě byly plochy připraveny. Některá nechtějí snadno povolit ani při teplotě trouby 200 st. Dost jsem se s tím již natrápil.    [vintera]   07.05.2019
Odpověď  Nejsou tam lepidlem zalepený ložiska? Zkusil bych to ohřát aspoň na 80st, třeba horkovzduškou a lehce poklepávat přes dřevěnej špalík.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2019
Odpověď  Dobrý den pánové, měl bych dotaz, jestli je něco co by bránilo rozpůlení motoru. Mám odšroubovány všechny šrouby i mezi žebry a mám rozlisovač, kterým nejde rozpůlit. Může být způsobeno vypínacím šroubem, který mi nelze vyšroubovat, vím že má levý závit.Mám tento rozlisovač:
http://www.motokramek.cz/stahovak-klikovky-cz125-150-c/    [Bendis]   07.05.2019
Odpověď  PS. Fotky tam jsou už od neděle :), ale teď moč časově nezvládám, takže to víceméně stojí..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2011
Odpověď  No ano - oficiálně, ale takhle to stačí. Jen musíš dávat pozor, aby se ti při dotahování nezkřížil karter. Pak by se to šprajclo na převodovce a nešlo to. Obyčejně pak stačí trochu povolit a rukou zabrat za převodovku - karter se srovná a je to OK. Nikdy se mi nestalo, že by nešla převodovka rozpůlit bez stahováku. Ložiska i hřídele jsou dostatečně mazány, takže to jde dolů, jak po másle...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2011
Odpověď  Jawarmaniak - Díky. Takhle to udělám. Já jsem četl ten článek ze SM (myslím, že to mám z tvých stránek), kde je popsán přípravek se dvěma šrouby, kdy jeden tlačí na hřídel klikovky a druhý na hřídel převodovky. Je zde psáno, že se musí šroubovat tak, aby se to nekřížilo a nepoškodil se karter. Pokud, ale máš zkušenost, že stačí tlačit jen na hřídel klikovky tak udělám jen tu pásovinu.

PS: už rok není žádná fotka na tvých stránkách z kejvačky a sajdy. Jak to vypadá??    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2011
Odpověď  Nic na tom není - 10 pásovina, uprostřed díra na šroub, kterým se zapřeš o klikový čep a 2 díry pro upevnění do karteru. Stejný princip lze aplikovat na jakýkoliv motocyklový motor. Pokud se vyrobí dostatečně masivní, tak může sloužit pro několik motorů - mám ho navrtaný pro céčko, kejvačku a pro 477 - stačí jen do příslušné díry strčit šroub a upevnit ke karteru...

Inspirace např. viz:
http://jawarmaniak.wz.cz/ motorky/jawa-cz_354-03/ga lerie_renovace/str82.html    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2011
Odpověď  Můžu se zeptat, jaký používáte přípravek na rozpůlení (rozlisování) motoru ČZ 125C.
Vyrábí (prodává) někdo tento přípravek, nebo si ho musím udělat sám?
Našel jsem jeden náčrtek v článcích ze SM O údržbě motocyklů ČZ 125 a 150 ccm.
Bohužel není čitelný. Poradíte?    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.02.2011
Odpověď  Super, dík Jaware.    [Hroch]   09.06.2009
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čím vylít nádrž.


 Chci si nechat vylít nádrž u Zetky a rozhoduji se mezi epoxidovou a kaučukovou barvou. Prosím tedy o sdělení Vašich zkušeností a doporučení, pro který z těchto dvou materiálů se rozhodnout. Nádrž je nachromovaná a po laku. Děkuji.    [pedros] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zatím se to asi neřeší, protože to lidi většinou udělali na nově pochromované nádrže. Co vím, tak chromaři vylitou nádrř odmítají. Možná na to má už někdo fígl.
Pískování té hmoty v nádrži asi nebude možné, protože je ta hmota dost "živá". Bude to problém jako s pískováním komaxitu.    [fikuscz]   07.05.2019
Odpověď  řeší se to pak jak? Nádrž se musí otevřít a pak vypískovat?    [Jarek]   07.05.2019
Odpověď  Bude!    [fikuscz]   07.05.2019
Odpověď  Pokud půjde nádrž znova nachromovat, nebude problém v chromovně s touto vnitřní úpravou? (kaučuk, epoxid)    [Jarek]   07.05.2019
Odpověď  kaučukem mám udělané dvě cca 5 let a epoxidem taky dvě cca 3 roky a není zatím problém ani s jednou, poslední byla udělána epoxidem už nalakovaná a nic se neloupe a konečně je klid od věčně ucpaného sítka.    [jawik]   04.05.2019
Odpověď  Vylíval jsem epoxidem. Před vylitím jsem odrezil kyselinou citrónovou. Po několika letech se mi tam objevují puchýřky... Snažil jsem se to dělat opravdu poctivě a nakonec takový výsledek... Takže kdybych vylíval znovu, tak bych asi zkusil ten kaučuk..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019
Odpověď  Kreem rot jsem koupil a čeká mě to po nástřiku základní barvou. Bude to lidovka. Mám teploměr, ponorný vařič a budu to dělat tak jak píše výrobce. Nic neúspěcham, hlavně tvrdnutí několik dní. Ale jestli to funguje poznám za rok?!    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019
Odpověď  Taky jsem se s tím nazlobil, mechanické čistění, odrezovač, po dvou letech kyselina citronová, uvolňovala se liška, ucpával se filtr.... Řešil jsem to kaučukovou barvou Kreem Rot, ale nedělal jsem to sám, mírně jsem si připlatil a nechal za 2 tis. udělat komplet. Ta firma ale pokud vím skončila, ale určitě to někdo dělá. Hlavně teď mám pokoj, ani filtr není třeba.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Pedros:za sadu pro ošetření nádrže se silikonovým kaučukem dáš 1600,- a budeš se s tím trápit. Čistil jsem nádrže sodou s nabíječkou, jiné kys. citronovou (neutralizace...), pak opakovaně odrezovač (i Worko) a stejně byla u málo provozovaných časem jemná úsada, která ucpávala filtr a dostala se až do plovákovky. Nechal jsem si je vylít (471,353,Céčko) a mám pokoj. Tak nákladné to není. A byly po chromu i laku.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Tanin bez kyselin, používám ho mnoho let s úspěchem, nyní beru od firmy Worko, maj ho i v kanystrech. Výhodou je, že neobsahuje kyseliny, které by mohly ulpět někde ve spárách a kde se obtížně neutralizují.
Nádrž několikrát vypláchnu čistým novým benzínem, nasypu ostrou kamennou drť a protřepávám. Zkoušel jsem i materiály pro hrubé pískování, jde to mírně rychleji. Tím se odstraní všechna rez, která by se jinak uvolňovala a ucpávala kohoutek atd. Ta rez (liška), která již nic neuvolňuje, jednoduše zůstane. Důležité je poté důkladné vyplachování od zbytků všeho. Poté do nádrže naliju menší množství odrezovače, důkladně protřepu, zbytek vypustím, nechám zaschnout na vzduchu v otevřené nádrži. Opakuji několikrát za sebou, i několik dní po sobě, podle toho, jak rychle nádrž vysychá. Nakonec důkladně několikrát vypláchnu čistým benzínem. Benzín nelikviduji, přefiltruji a používám na mytí.
Poté nasadím filtřík na benzín a normálně provozuji. Něco málo nečistot se vždy objeví, ale opravdu málo a hlavně se zastaví. Mám to leta vyzkoušeno. Udělal jsem kdysi i pár dlouhodobých pokusů s různými díly a způsoby ošetření rezu. A skutečnost, kterou uvádí například výrobce Worko, že požití taninu je mnohdy výhodnější něž pískování, mohu potvrdit. Jenom je potřeba s taninem skutečně nespěchat, opakovat nátěr, nechat vzduch působit, odstranit přebytky a ošetřit ochranným povlakem. U nádrže je to benzín s olejem (trochu oleje dávám i do nádrží s jinak čistým benzínem). U nátěrů buďto systém syntetický, nebo epoxidový, nikoli akrylát (propouští vodu). Pokud je třeba akrylát na vrchní lak, tak vždy epoxidový základ.    [vintera]   27.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

přepínač na reflektoru -upevnění


 mám problém s na ČZ 125T, v.č. 164774, r.v. 1948:
Stroj v původním stavu, pouze byl „vylepšen“ o spínací skříňku z pozdějších Jaw a ČZ (s bošákem)

Původní přepínač na reflektor jsem nesehnal, mám k dispozici jenom repliku. Ale jak byl tento páčkový přepínač přichycen na hrnec světla? Můžete mi prosím poradit? (popř nemáte nějaké fotky s vniřku reflektoru    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, tak jak je popsáno - tu bakelitovou páčku přepínače k stěně světlometu přitlačuje pružina mezi ní a zámkem přepínače. Hrnec má podle fota zahnutý okraj osazení pro rámeček světlometu takže to bude původní budka B/T. Ten otvor pro páčku ale teď bude určitě o něco větší než 25,4mm.
Pokud se tedy použije replikový přepínač(mladší typ 125/150C) tak to replikové futro lze usadit buď vymezovacím jazýčkem v ose s tím že přepínač pak bude při vypnutém stavu s páčkou natočenou doprava. Anebo podle typu C s vyosením jazýčku cca o 40-42 stupňů(foto) aby se páčka natáčením situovala podle světlometů Céček.    [Martin Štindl]   05.05.2019
Odpověď  Ano, tak to je.    [fikuscz]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jednou díky za ochotu, takže si dovolím shrnout:
objímka je připevněná za horní, zeleně označenou plochu do hrnce světla, červeně označené "packy" drží přepínač. Bakelitová páčka je provléknutá díro v hrnci a drží za horní válcovou plochu, jinak tam nic mezi hrncem a páčkou není.
Mám jinak hrnec ve velmi dobrém stavu, v původním laku - tak bych ho nerad měnil. Mám pár nápadů, jak objímku přidělat bez vaření nebo vrtání.

Díky. F    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2019
Odpověď  Na tvém hrnci chybí celá obroučka s packama co drží přepínač, která je vidět na fotce od Martina hned nad příspěvkem od Babula. Je na hrnci přibodovaná a tobě tam zbyly pouze díry od bodů.    [fikuscz]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové,
děkuji za pomoc a informace. Prosím, odpověď podepsanou "babula": kde byl kolem díry ty "packy" - takto vypadá díra na mém hrnci    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2019
Odpověď  Jestli je to předělané na "bošák", tak je světlomet znehodnocen. To je lepší koupit někde na burze, nebo na inzerci nedotčený originální jiný, než to nějak bastlit zpět. Takových zničených hrnců, navrtaných na různé spínačky, jsem měl několik a po vybrání vnitřností šli do šrotu. Nikdo je nechtěl.    [J]   03.05.2019
Odpověď  Repliku z vlastní zkušenosti nedoporučuji. Její kontakty jsou na rozdíl od originálu z bláta. Po pár otočeních přepínačem přestanou přiléhat a světlo tím pádem nesvítí. Potom musíte přepínač rozdělat, kontakty znovu napružit a hádejte kolikrát si ty packy držící vše pohromadě nechají ohnutí a znovu narovnání líbit?    [Milan]   03.05.2019
Odpověď  když koupite repliku od RENO-INDIANMOTO.cz , tak je nový hrníček s packama součástí balení.    [MOnty]   03.05.2019
Odpověď  Pánové, moc děkuji, bohužel se mi potvrdily moje obavy - původní hrnec (futro) upraveno, packy odstraněny. V sobotu jedu do garáže, přeměřím. ještě jednou díky. franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  V replice se prozatím prodává provedení přepínače na mladší ČZ 125/150C(jeden usměrňovač), ale pokud je hrnec na ČZ 125T tak by byli potíže s usazením tohoto přepínače v případě že se zachovalo původní futro(viz foto futra s přepínačem 125/150C), ČZ 125B/T má jinak polohované plíšky uchycení než ČZ 125/150C.
Ale podle popisu tam byl instalován přepínač PAL, původní futro bylo kvůli montáži nespíše odstraněno, navíc otvor pro páčku bude určitě o něco převrtán (asi na 26mm pro spínačku PAL, původní otvor pro bakelitovou páčku má cca 25,4mm)    [Martin Štindl]   02.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Oživení motoru čz 150 c


 Nemohu nastartovat motor čz 150 c. Mám motory 2, oba jsem půlil, dal mová gufera,ložiska, nová těsnění na klikovce. Karburátory mám tři, funkční. Magdynama po magnetování.Po sestavení ale motory nejde nastartovat. Sice se mi to někdy podaří, běží ale jen ve vysokých otáčkách a po několika vteřinách zhasne. Ojedinělle střelí do karburátoru. Svíčka jiskru hází, zdá se mi ale "suchá", jakoby se nenasávalo palivo, je to možné ? U obou motorů i karburátorů je to prakticky stejné. Dovede někdo poradit ? Už jsem z toho magor. Mockrát díky za každou radu.    [Zdenek]   03.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pochybuji, že ta firma bude mít spojovací materiál bez označení hlav. Pokud chceš mít motorku opravdu hezkou, pusť chlupa a objednej si pěkný spojovací materiál na motomichalec.cz    [fikuscz]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Třecí kotouče jsou z pertinaxu, tyto(viz foto) dělal pan Kuta ale nabízí je i jiní výrobci replik:
https://etovar.eu/cs/cz-125-b-t-150-c/606-treci-kotouc-tlumice-rizeni-cz-125-t-150-c.html
http://www.mvdily.cz/treci-tlumic-rizeni-s-drzakem-nadrze-cz-125-150-c
V případě výroby je nutné dodržet co nejtěsnější pasování zámků na tlačnou matici, i malá vůle způsobí při provozu postupné povolování růžice tlumiče.    [Martin Štindl]   05.05.2019
Odpověď  Ještě do třetice. Dávám do fóra kontakt na levný zdroj černěného spoj. materiálu (např. černěný šroub 6hranná hlava, částečný závit, pevnost 8,8 za 2,60 Kč/ks ap.). Ve šroubech mají velký výběr, černěné matice pak mají M8 a M10, z podložek pak jen pružné 5,1.
Kdo má zájem tak ať se mrkne na www.connect-ip.cz. Honza    [Honza]   05.05.2019
Odpověď  Omlouvám se, ale už jsem přišel na to, jak je to s tím tlumičem řízení a dorazy v krajních polohách v řízení. Divím se, že mi to nedošlo dřív. Akorát bych potřeboval vědět z jakého materiálu ty dva třecí kotouče (poz. 21), už jsou dost opotřebené a chtěl bych si udělat nové. Moc díky. Honza    [Honza]   05.05.2019
Odpověď  Oprava: "na spodní části sloupku vidlice",    [Martin Štindl]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Právě že ty kulatinky/válečky na spodní části spodku vidlice slouží jako dorazy pro vymezení natáčení vidlice, ta třecí podložka tlumiče řízení(položka 22) v té prodloužené části funguje jako opěra pro tyto válečky.    [Martin Štindl]   05.05.2019
Odpověď  Dobrý den, mohl by mi někdo sdělit jestli odpovědi na tyto dotazy (týká se to řízení u ČZ 150C:
1. K čemu slouží 2 navařené krátké kulatinky na spodku sloupku vidlice (poz. 1)?
2. Proč má pevná třecí podložka tlumiče řízení (poz. 22) takový tvar jaký má a jak je namontovaná?
3. Jak je správně řešeno to, aby řidítka nebo spodek sloupku vidlice nenarážely v krajních polohách do nádrže nebo do rámu? Jsou tam namontovány nějaké dorazy?
Hledal jsem tady nějaké detailní fotky, ale na nic jsem nenarazil. Moc díky za vysvětlení.    [Honza]   05.05.2019
Odpověď  Manuál pro malou kyvku je na stránkach Jawarmaniaka:
http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/navody/CZ/jawa_CZ_125-352_+_150_352/navod_CZ_125_351_a_150_352.html
Ten popis štelování je na str. 36 v manuálu ale v tomto html. je to stránka 20    [Martin Štindl]   12.04.2019
Odpověď  Vysychají kondenzátory elektrolytické, používané v obecné elektrotechnice / elektronice. Automoto kondenzátor je svitkový, tam nemá moc co vyschnout.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2019
Odpověď  Tak to je dobrá zprává,přestně tak nějak jsem si myslel,že by to mohlo s tím kondenzátorem být,že nové díly jsou kolikrát horší než nové,ale zase jsem slyšel,že kondenzátory vysychají.Zapalování bylo mimo motor,ale bylo vložené v magnetu.
To že je nastavení orientační,mi je jasné,ale mám se aspon od čeho odpíchnout,protože šletovat Céčko bez krytu karburátoru je nesmysl.
Manuál bohužel nemáma,el pokusím se ho stáhnout na netu.
Děkuji    [Luboš]   12.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nakopávačka čz 125b


 Zdravím, našel by se někdo ochotný kdo by mi udělal výkres sklopné části nakopávačky? Nebo nemá někdo aspoň podrobné fotky? Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  to lipcaa - napiš na email nebo tel.774864554 - zavolám.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2019
Odpověď  Tu otočnou část jsem si nechal vyrobit, ale pak jsem sehnal původní. Za výrobní náklady přenechám.    [lipcaa]   22.04.2019
Odpověď  Sehnal jsem origo za 1800.- ale ta otočná část není originál. je velmi nepovedená náhražka. Tak teď řeším repliku.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2019
Odpověď  Dobrý joke :-D    [Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Pokud by měl někdo zájem o startovací páku na čz B, kamarád ji prodává za 5 tis., je to sice drahé, ale pokud byste měl někdo zájem, napište.    [Pavel]   14.04.2019
Odpověď  Zdravím, vyrobil by někdo repliku té otočné části páky na béčko? Díky    [Jirka.PLZENRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  zdravím.jak dopadlo to soustružení nakopávačky?    [m.kody]   05.01.2014
Odpověď  moc díky za rozměry

lipcaa: uvidím co zvládne soustružník, kdyžtak se ozvu    [meela]   14.10.2013
Odpověď  Oprava -
mezery mezi výstupky jsou 4 x 9,7 (cca 10mm)široké.
Pak by to i "sedělo". Na jednu jsem zapoměl.    [radek]   13.10.2013
Odpověď  hele mílo, já to kdysi taky potřeboval a nechal jsem si vyrobit polotovar, který již nepotřebuji. zbývá vyvrtat díru pro šroub a oborbit oblou část kolem ní. jestli máš zájem tak mi napiš mejla a můžu ti to vyfotit a popř. přenechat.    [lipcaa]   12.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

pružina startovací páky


 Pánové pozná někdo, zda je použita správná pružina? Nevrací se mi startovací páka a dokonce padá ze svislé polohy do vodorovné tak, že pak při nastartovaném motoru pak cinkají zuby. Děkuji    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pružina je podle těch fotek ve volném stavu správná - zakončení jsou spolu v ose. Postup pro předepnutí a aretaci hřídele je popsán zde (ze dne 13.09.2018):
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=172089    [Martin Štindl]   29.04.2019
Odpověď  je volně, to mě nenapadlo, že má být ještě předepnuta, díky    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019
Odpověď  A je pružina na hřídeli předepnuta? Podle fotky je volně.    [Martin Štindl]   29.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  čz 150 C    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zkratovač


 Zdravím - chystám se na výrobu zkratovače a rozměry jsou dány prostorem v kártru kde je vložen ALE neznám jeho výšku (u obrázku ?). Kamarád ho má jen v replice a spokojený teda s ní není a taky neví kdy se dostane k oměření. Ještě dotaz - z čeho by jste dělali ten plíšek ? Aby se to neohlo - neprasklo - šlo ohnout a pružilo to ? Díky za názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za odpověď - tu mezeru (pokud se to povede) dám na 2 mm a zevnitř ještě u tlačítka dám podložku pod tu závlačku na tlačítku - napadlo mne že pokud se tam přidá 1-2 a nebo ubere tak ta vzdálenost se změní.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U jednoho motoru mi jde tlačítko asi 2,3mm a u druhého jsou to tak 3mm - nevím o kolik jde zmáčkout tlačítko volně(při sundaném víku).    [Martin Štindl]   20.04.2019
Odpověď  P.S. - ještě jsem teď přeměřil chod doto tlačítka a chodí 4 mm tak odhad že by tak 2 mm byly akorát ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak částečně vyřešeno - jako základ pertinax (pilka - pilník) a jako plíšek jsem použil kontakt ze starého ovladače na videohry. Je pružný - dá se ohnout do pravého úhlu a jde na něj letovat. Jako spoj jsem uvažoval použít trubičky z el. koncovek na dráty ale nakonec jsem tam dal 2 závitořezné šroubky. V případě prasknutí plíšku se to dá snáze vyměnit - drží to fest a pod šroubek se může dát popřípadě očko na káblík. Jen doufám že nebudou vadit ty hlavičky šroubků ale předělat se dá vždycky. Teď jen plíšek zkrátit a ohnou směrem dolů a to je můj DALŠÍ dotaz - jaká je tak nejlepší vzdálenost toho plíšku od konce tlačítka ? Jde mi o to aby to nebylo moc blízko a nechtěně to při jízdě nevypnul ALE zas na druhé straně abych při zhášení nemusel to tlačítko zamáčknout až na doraz ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2019
Odpověď  Tohle neřeš, já tam mám také plíšek z ploché baterie a funguje to x let v pohodě. Ještě jsem si to musel oměřit sám na víku, jak je daleko zkratovač a jak daleko se vysouvá směrem k držáku plíšku, pak jsem "okometricky" ustřihnul plech z baterie a po přiletování ohnul tak, aby to při nasazeném víku a zmáčknutí "chcípáku" zkratovalo. Žádná věda. Práce na chvíli. Akorát si ten kontakt při nasazování ví hlídej, abys ho neskřípl mezi víko a dělící stěnu od zapalování.    [J]   14.04.2019
Odpověď  Petan69 - taky dobrej nápad bohužel věci podobného rázu se mi doma neválí :-(. Mrknu co dům dá a třeba něco najdu - zatím jsem našel pertinax ale buď 5 a nebo 15 mm - tak se s tím nějak porvu. Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  telefonní relé    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co použít kontakt z nějakého relé    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Odpověď  Ten kontakt z ploché baterie mne taky napadl ALE mám obavu že je dost slabý a nebude to fungovat jak má ? Díky za radu a rozměry -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Valec CZ125T


 Ahoj, ke svemu Tecku jsem nechal vybrousit nahradni valec a prekvapilo me, ze nejde nasadit karburator. Zjistil jsem,ze natrubek na valec ma vnejsi prumer 25 mm(original 23). Vnitrni prumer by mel byt 16 mm ( dle karburatou 2916), ale ma prumer 20. Neni to zadny navarek ani uprava, vevnitr taky hezky zabrouseno. Nevite nekdo, kde by se tento valec mohl pouzivat, pripadne jaky karburator osadit?    [Done]   14.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ono by to asi chtělo dát vedle sebe s klasickým a opravdu pořádně porovnat, případně vyfotit, tyto válce se samozřejmě upravovali už kdysi, nebo když se někdo dostal k odlitku, mohl opracovat jinak, též se vařil nátrubek, či se měnil sklon, nebo přidalo šroubované sání aj., jinak soutěžní se dělali i z hliníku, ale byli jiné a na cca staré scotty taktéž, případně i jiné rozteče na svorníky aj.    [P.]   14.04.2019
Odpověď  napadají mně dvě věci- máte válec z motorky jiné značky, taky kopie DKW(nebo přímo z DKW) nebo nějakou závodní verzi pro větší karburátor- možná by to chtělo porovnat výšku kanálů ve výbrusu.    [Monty]   14.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 

 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.6.2018)
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/209 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006