 Zdravím, praskla mi vratná pružina startovací páky na ČZ 150C. Koupil jsem repliku pružiny, ale ta
je trochu jinak vinutá (původní má oba zobáky téměř proti sobě, nová má zobák na hřídel pootočen o
90° proti směru hodin vůči zobáku do karteru. Při montáži mi vznikl problém s nazazováním, pružina
je příliš tvrdá a tuhá, musel jsem zhotovit přípravek na nasazování, jinak nešla nasadit. Problém je
že zobák v karteru se po cca 5x vracení startpáky ohnul a vypadl z karteru. Druhá replika udělala
totéž, navíc se trochu vymáčkala dirka v karteru. Ptám se zda je ta pružina správně navinutá nebo
mají být zobáky cca proti sobě. Případně prosím o kontakt na výrobce lepší repliky. Je správně když
mám dirku v hřídeli o cca 90° ve směru hodin vůči díře v karteru?( tzn. že repliku musím natahovat o
180°, původní jen o 90°) Na fotkách je vlevo původní pružina a v pravo již replika se zdeformovaným
zobákem do karteru. [Miiira] 21.01.2008
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| A kde jsi ji koupil? Já mám krabici od bot plnou replikovejch zmetků když jsem byl ještě nadšený, že se " to dá sehnat nové". Nejvíc nepasujících věcí mám z Ústí. I tuto pružinu. [batoh] 22.06.2023 |
| Nejsmutnejsi je ze dnes koupena replika je stejnej smejd jako to co se tady resil pred patnacti lety... [smajchl] 02.05.2023 |
| Nakonec jsem na burze zakoupil pružinu u Motoren a naprostá spokojenost, nenatahuje se a funguje to tak jak má. Škoda že si výrobci, případně prodejci díly nezkouší po kvalitativní stránce, aby se předešlo poškození starých strojů :( Teď už se budu bát každé repliky. [efffe] 15.02.2016 |
| Pěkná práce, já jsem byl dnes v pérárně, ale moc jsem nepochodil, výroba by stála kolem 3000. Našel jsem ale zde http://www.motoren.sk/shop/detail/757 pružinu která vypadá dobře a má zobáčky proti sobě. Zkusím to ještě na burzách. [efffe] 24.09.2015 |
|  a final [kvasky] 12.08.2015 |
|  druhá strana nové aretace [kvasky] 12.08.2015 |
|  Tak jsem se dostal k opravě, nakonec jsem to udělal po svým. U pružinu jsem ve správném místě nahřál autogenem a po ubrání jednoho závitu ohnul, aby zobáčky byly proti sobě. Dále jsem z nerezu udělal novou aretaci, kde jsem vytočil čep kterej se opírá o místo žebra na karteru. Z fotek snad patrno. Pružinu jsem po ohnutí zakalil do oleje. Pružina se nepřepíná, páka se zatím vrací :) [kvasky] 12.08.2015 |
| tyto pružiny se dají někdy sehnat na burze nové ze starých zásob.pár sem jich tak nakoupil.do repliky bych nešel.zlaté originály. [a] 11.08.2015 |
| Toto mi připadá neuvěřitelné. Přeci nejde vyrábět náhradní díl, jde o náhradní díl byť je zvaný replikou, jen tak. Replika přeci nemůže jen vypadat stejně, ale musí plnit stejnou funkci. Výroba repliky je tedy náročnější, než běžného náhradního dílu, u kterého je důležitý v podstatě jen požadavek na funkčnost. [JB] 11.08.2015 |
|