MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298075 příspěvků |7112 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 82 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 17.1.2019 06:57  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 240
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3106      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 131      Příspěvků Příspěvků: 28950
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/208 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Nárž na čz 150 c


 V originále má nádrž chromnované boky, střed nádrže je černý. Mám dva dotazy. Jak široký je černý pruh na nádrži a zda je možné na chrom stříkat barvu. Když dám nádrž chromovat tak, chromují celou, nebo víte o někom kdo to dělá jinak? Díky za odpověď.    [Zdenek]   27.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  V ruce se "skošbraitu" do chromu moc nechce, na zdrsnění jsem zatím upřednostňoval brusný papír/plátno. Ale jako podklad ještě zvážit nějakou barvu na galvanizované povrchy, nevím co používal můj lakýrník ale bratr na chromovanou nádrž Jawa 250/353 použil jako základ Alkyton Galvinol.    []   14.01.2019
Odpověď  Postup je stejný jako při lakování ostatních dílů. Tmel, plnič vrchní barva. Místo plniče někdo používá základovku. Chrom předem lehce zdrsnit brusným rounem (ScotchBrite). Lepící pásku používám papírovou jako na malování. Pásku je dobrý strhnout jak bude nádrž zavadlá.    [Petan69]   14.01.2019
Odpověď  Dobrý den,potřebuji poradit. Mám ČZ 150C základní verzi. Nádrž mám nově pochromovanou a potřebuji dodělat černý pruh abílé linkování (šířky pásu i linky vč odstínů znám). Jde mi o to jestli mám chromování, které pak bude pod barvami nějak připravit. nějak zdrsnit nebo opatřit nějakým nátěrem ap. nebo mám konečné barvy nanést přímo na hladký chrom. Díky za odborné rady. [Honza] (09. 01. 2019)    [Honza]   14.01.2019
Odpověď  Nádrž ti všude nachromují celou, pak se na chrom lakuje pruh na nádrži.

Jinak na ten pruh koukni zde: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/linkovani.html    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Raznice Čz 125 c odpružená


 Dobrý den, potřebuji vyrazit čísla na nový štítek. Mám možnost si zapůjčit raznice, jen nevím jak velké. Někde jsem našel, že mají být 4mm. Je to pravda? Děkuji za názory s pozdravem M.Andrle    [Martin Andrle]   14.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  rozměr číslic se udává středem, nikoli od okraje k okraji. V tvrdších materiálech (Fe) je vnější okraj menší než v materiálech měkkých (Al).    [vintera]   14.01.2019
Odpověď  Raznice 4mm na štítek jsou možná moc velké. K původnímu Céčkovému štítku se teď nedostanu ale na leptaných i eloxovaných štítkách 125T jsou často číslice ražených údajů(rok,váha,obsah,vrtání,výkon) o něco větší než výrobní čísla. Rozměrově (od horního okraje ke spodnímu u vyražené číslice) je to asi 3,3mm u číslic roku,váhy atd.. a cca 3mm u číslic výrobního čísla(rámu a motoru). M.Štindl    []   14.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 52 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z baterie Bosch je baterie Varta, tak jak to má být 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Našel jsem u našich fotografii dědy, je někdy z počátku padesátých let a na fotografii je pěkně vidět téčko s hranatou hlavou a přivařenými zadními kluzáky.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2019
Odpověď  Zase tak bych to nepřeháněl- jednak se běžně Péráky vařily, každej třetí je zavařenej.A jednak by stačilo to zalepit lepidlem na ložiska,ne? Hlavně ale ve správné poloze !    [MOnty]   29.12.2018
Odpověď  Díky za odpověď. Zatím jí tedy vystavím na polici na ozdobu 😉    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2018
Odpověď  Ta část je nalisovaná a musí držet pevně, zase přivařovat to v místě futer pro ložiska to bude dost problémové.(M.Štindl)    []   29.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak jsem psal v úvodním příspěvku, v hromadě dvou nekompletních téček, jsem měl celou zadní část odpruženého céčka i s kolem. Věci na céčko průběžně čistím, konzervuji a připravuji na pozdější využití. A nyní k dotazu. Při čištění náboje zadního kola se mi normálně v ruce protočila ta část držící špice, která je nalisována na náboji kola. To je tam jen tak volně, bez nějakého sváru? Mám to tak nechat nebo to alespoň bodově přivařit?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2018
Odpověď  Mnohokrát děkuji za odpověď.    [st11]   16.12.2018
Odpověď  Jo, tak to ano - od baterie do přepínače vede skutečně pouze jeden vodič.    []   16.12.2018
Odpověď  Ono to teď špatně vyznělo, já tu fotografii staršího zapojení dal jen jako příklad toho, že tam u toho zapojení je mi to jasné. To se omlouvám. Fotografii béčka z motomagazin.cz znám a moje reakce byla právě na tuto fotografii, že to je jedna z těch fotografií, podle kterých to tahám. Jak jsem již napsal dříve, podle výrobního čísla mám novější provedení elektrického zapojení a z toho schématu jsem si skutečně myslel, že od plusového pólu baterie vede těch vodičů do přepínače ve světle víc. Nejlépe je to tedy vidět na tom ručně kresleném obrázku a vychází mi z toho, že od baterie vede do přepínače ve světle pouze jeden vodič. Je to tak?    [st11]   16.12.2018
Odpověď  POZOR! toto schéma je pro zapojení staršího typu přepínače u ČZ 125B a prvních T(do výr.čísla 167 837), tam je použitá odlišná deska a zámek přepínače viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=212463 Je důležité vědět jaké je v budce vlastně provedení přepínače, každý typ přepínače má jiné schéma zapojení. To schéma na nákresu co jsem vkládal je totiž zase pro mladší typ od výr.č. 167 838    []   16.12.2018
Zobrazeno 10 z celkem 52 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (52) 
Zodpovězené téma  

Cz 150 c - problém ohledně výkonu motoru


 Ahoj, mám problem. Čistil jsem karburátor po zimě, protože jsem nnechal otevřený kohoutek od paliva. Takže jsem měl docela dost koleje. Vím že do 150 má být 85 tryska, ale měl jsem tam i předtím 75 a jelo to. Teď když jsem to delal tak, jak to má být. Motorka nechce jet na 100% výkonu. Volnoběh drží, bohatost směsi jsem dal 1 a půl otáčky. Směs paliva a oleje dle příručky (zajíždím - 565km). Když se rozjedu, tak jede a najednou jako kdyby šoupátko dosáhlo maxima a nejede více. Setkal se s tím někdo ? Děkuji za rozumné komentáře a pomoc    [Lopatka]   01.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Záleží jaká je použitá pružina - pružina karburátorů 2918HC(2920HC)má sice zakončení závitů zabrušované ale vyskytují se ve dvou provedeních a to se závitem levotočivým tak i pravotočivým. V případě levotočivého závitu to přímo problém dělat nebude, při zašroubovávání víka se bude pružina natáčet napravo a tak její zakončení u šoupátka nemůže podebrat závlačku jehly a nadzvednout ji, k tomu může dojít až při vyšroubování víka. V případě pružiny s pravotočivým závitem ale už hrozí že při zašroubovávání víčka pružina závlačku podebere takže to vyřešit úpravou zakončení závitu - zahnutím konce do výklenku v šoupátku nebo stažením oka pružiny tak aby sevřelo horní část šoupěte(M.Štindl)    []   10.01.2019
Odpověď  Nechci zakládat nové vlákno s takovou hloupostí, tak se s dovolením zapojím tady. Mám problém s jehlou šoupěte. Mám pocit, že když dám šoupě s jehlou do komory, dám na něj pružinu a zašroubuju víčko, závlačka jehly se při otáčení chytí za konec pružiny a vyjede po ní i s jehlou nahoru. Těžko si to ověřit, ale když víčko sundám, je jehla nahoře na pružině. Prosím vás lidi, co dělám špatně? Díky za ospověď.    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019
Odpověď  Přicpaný benzinový kohout, přicpaný víčko plovákové komory - málo benzínu a motor se víc neroztočí    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2018
Odpověď  Ještě zjisti jestli je průchozí dírka ve víčku nádrže..., nebo to zkus bez víka...    [J]   24.02.2018
Odpověď  Síťka by se měla aspoň jednou po sezoně vypláchnout v benzínu, ale zasviněnou síťkou to nebude. Kolem víčka karburace (předpokládám, že tam nemá gumový kroužek - jako že nemá) a kolem děr na cupovák a hadičku je tam přístup vzduchu na přidání plynu až až. Sám to mám nechtěně vyzkoušené, že to jede i se zakrytou síťkou. 150 ccm nenasává dlažební kostky...Může sundat víko karb. + výfuk. tlumiče. Tím zkusit eliminovat chyby. Jestli mu to sviní svíčku i při seřízeném karburátoru, může si to přissávat ze spojky, kde je jiný olej než v benzínu(což je špatně) Také přetěsnit ssací hrdlo karburátoru. Při nižších otáčkách v poho, ale při větším luftu jak netěsní, nejde to do otáček. Takových věcí je mnoho. Je třeba si s tím "hrát" dokud to nepůjde. Většinou to není závada na kterou se nepřijde do pár minut, ale chce to otom něco vědět.    [J]   24.02.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Céčko je po celkové renovaci?(teda zatím jsem to předpokládal když bylo uvedeno že se zajíždí). Jestli jsou nové výfukové tlumiče tak ty nebudou přicpané karbonem, ještě tedy obejít to zapalování. Pokud se to zatím zkouší s krytem karburace tak ještě zkontrolovat filtr sání, totiž starší provedení krytu (na fotu vpravo) mělo jemnější síťku a ta se provozem rychleji zanášela, při zajížděcím poměru s větším množstvím oleje to ucpávání filtru bylo ještě horší. Teď při tom mrazivém počasí se to může zkoušet bez filtru, vzduch je čistý a nic nepoletuje.    [Martin Štindl]   24.02.2018
Odpověď  Zkoušel jste NOVOU svíčku? Vyměnit VN kabel a fajfku? Některý svíčky stačí jednou ulejt a je po ní. Fajfka může být taky proražená.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2018
Odpověď  Nemáte ucpaný výfuky?    [Monty]   24.02.2018
Odpověď  Karburator jsem si sehnal. Dělá to samé... Volnoběh na sytič a po vypnutí satice, tak se motorka strašně dusi a vůbec nejde po opětovném sytiči nastartovat. Zkoušel jsem znovu nastaveno VAPE, to nepomohlo. Vyčištění karburátoru, to také ne. Četl jsem o vypouštěcím šroubu od kliky, tam nic... Už doopravdy nevím... Ještě nějaká rada? :(    [Lopatka]   24.02.2018
Odpověď  Je možné si půjčit původní karburátor 2918HC bez zásahu? - jestli to je kompletované z více karburátorů tak opravdu může něco vadit(vložka z 2920HC atd...). Céčko s kloudným zapalováním a karburací dobře jede i se zajížděcím poměrem 1:18.    [Martin Štindl]   16.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zavedení pevné startovací páky u ČZ 125T.


 Zdravím, chtěl bych si ověřit jednu nesrovnalost ohledně startovacích pák u ČZ 125T, v tabulce konstrukčních změn ČZ 125B/T (Marčík, Naše motocykly II.díl) je uvedeno že pevná startovací páka přišla do montáže v roce 1949 výrobním číslem 213 121(+zkratovač a spodní spojka) ale na nálezovkách a dokonce některých dobových fotografiích jsou vidět pevné startpáky i na Téčkách staršího provedení(dekopresor, "zadní" spojka). Jedna tato dobová fotografie je dokonce v samotné knížce na straně 98 kde je vidět ČZ 125T s dekompresorem s zadní spojkou a pevnou startovačkou společně s Harley-Davidson S-125. Nemáte také někdo původní ČZ 125T(popř. samotný motor) výr. čísla nižšího než *213 121* kde je také pevná startpáka? Zatím vše nasvědčuje že pevná startovací páka byla zavedena už v roce 1948 pravděpodobně výrobním číslem *176 114* - podle popisek na výkresu motoru II.provedení.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji všem za odpověď. Motorka je celá v jawacke barvě ale bohužel to není originál lak.....    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2019
Odpověď  Oprava: rám bude původní ČZ 125T, zkouknul jsem i tu první fotku kde je vidět celý úchyt.(M.Štindl)    []   03.01.2019
Odpověď  U ČZ 125/150 prošli postupně čtyři provedení startovací páky, tato ale bude něčeho cizího. Jiricek1: To Téčko má viditelně náhradní rám ale ta motorka je celá v takovéto červené?(M.Štindl)    []   03.01.2019
Odpověď  Na téčku je jako na C, najdeš ji cca všude za pár stovek, tato bude z něčeho jiného, možná cizí, na B by byl problém, je jiná a cena je dnes vysoká.    [P.]   03.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poprosil bych odborníky , jestli někdo pozná startovací páku , která byla namontována na cz125t ,kterou jsem včera koupil. Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2019
Odpověď  Přidávám své pozorovaní startovacích pák. 2266** - pevná, 1955** - pevná, 1761** sklopná, bohužel asi již vyměněná za novější provedení.    [Václav]   19.01.2014
Odpověď  m.kody: Ano, pokud je výrobní číslo nižší než 176 114 tak by tam měla být sklopná startovací páka staršího provedení - pokud je to ta co je na fotce v nadpisu tématu.    [Martin Štindl]   18.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2014
Odpověď  Já mám číslo *1736..* a mám tam také sklopnou páku.když jsem to kupoval,tak mi pán tvrdil že je to originál    [m.kody]   18.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Hlava s dekompresorem čz 125 B/T


 Kluci mam moznost koupit tuto hlavu viz foto ale nema kompletni dekompres da se nekde dekompres sehnat nebo to nemam kupovat dekuji za radu    [Rob]   09.03.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Diky moc Martine za rychlou reakci a precizni omereni.    [tomto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozměry: změřen je ten záchyt na fotu nalevo, ten druhý napravo má trochu rozdílné délky(celk.délka cca 23,5mm a rozteč děr cca 9mm), poloměr zaoblení o těchto dvou záchytů odpovídal kulatině 14mm, hloubka opěry konce bowdenu je u jednoho cca 2mm a u druhého 3mm. M.Štindl    []   26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám změřeno, mezi jednotlivými záchyty jsou drobné rozdíly takže na výrobu to nebude vyžadovat až naprostou přesnost, u všech co mám je na rádiusu znatelné zkosení v horní části u opěry bowdenu(viz foto). M. Štindl    []   26.12.2018
Odpověď  Posuvkou by mi stacilo zmerit zakladni rozmery + roztec der. Aby se to to dalo vyrobit. Diky predem.    [tomto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Odpověď  Mám je volně - oměřit jako komplet?(M.Štindl)    []   26.12.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento dil    [tomto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Odpověď  Mel bych prosbu, mohl by mi nekdo pomerit zachyt bovdenu pro dekompresor viz foto. Diky T    [tomto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2018
Odpověď  Tak se me podaril husarsky kosek. Sehnal jsem prirucku k CZ 125B ze 47 roku a i s tehhdejsi slozenkou za pouhych 250 kc. Jak dorazi vyfotim a vlozim    [Rob]   22.05.2018
Odpověď  Jo mel jsem 15 atet jsem dal 17 a fici na drb. Civka je nova. Ty svicky me nesli ani na jawe 350. Pritom kdyz zkousim jiskru tak hazou jak blbe ale pod tlakem vubec.    [Rob]   22.05.2018
Odpověď  A jaké máš svíčky? Třeba N15 mi na zetkách taky skoro nikdy nefungovaly, ale s N17 a N19 bez problému    [meela]   22.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zodpovězené téma  

sklíčko diamant zadního světla


 Ahoj poradíte mi kde se dá koupit sklíčko zadního světla tzv. diamant s chrom obrouckem.

Jak se vlozi do krytu světla? Mam ho cely černy a je tam asi jen puvodni ramecek sklicka jakoby roztepan po obvodu zevnitr svetla.    [Daniell]   14.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na stránkách nic,po svátcích mu napíšu.    []   26.12.2018
Odpověď  Samotný sklíčko prodával Hadrávek, ale jestli ještě má, nevím.............    [Monty]   25.12.2018
Odpověď  Dá se někde koupit jen samotné sklíčko? Našel jsem jen s rámečkem.    []   25.12.2018
Odpověď  Ahoj - já když dával nový diamant (replika koupená kdesi na burze) sice na péráka ale je to obdobné tak jsem ten okraj co je vsunut ve světle asi tak po 1cm dokola nastřihl do půlky nůžkama na plech a pak už to šlo v pohodě zapertlovat. Z venku není nic vidět a drží to v pohodě -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2014
Odpověď  Neboj ty stránky co jsi mi poslal jsem našel taky, spíš mě šlo o to doporučit nějaký shop a hlavně o montáž diamantu do krytu světla!

Jinak asi težko budu davat starý kompletní světlo na zrenovvanou motorku aby to bylo jak pest na oko;-)    [Daniell]   15.11.2014
Odpověď  Něco jsem ti poslal třikrát :), doufám, že jsi měl na mysli repliky?
Jinak být tebou, tak koupím na burze celé i s krytem origo, za pár kaček.    [Jirka 12]   14.11.2014
Odpověď  samotný diamant:http://shop.jawacz-dily.cz/cz-125-b-c28/sklicko-za dniho-svetla-jawa-perak-cz-125-150-diamant-i2269/    [Jirka 12]   14.11.2014
Odpověď  Tohle sic není "diamant" ale na B, T a první pevné C patří:
http://shop.jawacz-dily.cz/svetla--zarovky-c299/sk licko-zadniho-svetla-slida-jawa-perak-cz-125-150-i 1596/    [Jirka 12]   14.11.2014
Odpověď  3)http://shop.jawacz-dily.cz/cz-125-b-c28/sklicko-za dniho-svetla-jawa-perak-cz-125-150-i2267/    [Jirka 12]   14.11.2014
Odpověď  2)http://shop.jawacz-dily.cz/cz-125-b-c28/sklicko-za dniho-svetla-jawa-perak-cz-125-150-mont-i2268/    [Jirka 12]   14.11.2014
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Zadní kolo ČZ 125 T


 Zdravím. Sháním zadní kolo na ČZ 125 T a bojím se abych si nespletl při koupi kola kolo na ČZ 125 B a 125 T . Je v nich nějaký velký problém? Zjistil jsem si, že zadní kolo na nejnovější téčka mělo širší řetěz. Platí to jen pro rok 1950 nebo i pro rok 1949? Kdybych koupil kolo s úzkou rozetou nebude to dělat s širším řetězem problémy?
Díky    [Dan]   29.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Určitě ne, je to 12mm průměr, ložiska obou kol jsou 6301 a to je 12x37x12mm.    []   14.12.2018
Odpověď  Osa je u B 15mm    [Vojta]   14.12.2018
Odpověď  Ok. Díky Luboši.Takže to seženu téčkové a přehodím to.    [mirek]   27.11.2018
Odpověď  Zadní složení kola,kromě zminované rozety je stejné jako u Téčka.To znamená průměr osy 12mm a délka nějakých 233-235mm.    [Luboš]   21.11.2018
Odpověď  Mám náboj zadního kola s tou užší rozetou 5mm. Ale nemám vnitřek. Je osa, ložiska a zbytek středu kola stejný jako u čz T ?    [mirek]   21.11.2018
Odpověď  Díky za odpověď    [Dan]   29.11.2013
Odpověď  Kola ČZ 125B a typu T jsou vlastně stejná, jedinou odlišností byla šířka použitého řetězu která se opakovaně v průběhu výroby ČZ 125B/T měnila viz. Marčík Naše motocykly II.díl (+ provedení náboje/ pouhý detail). Nejedná se vážný problém, pro kolo by se jednoduše podle šířky ozubení přizpůsobil řetěz a řetězové kolečko.    [Martin Štindl]   29.11.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Pouzdra:


 Pánové prosím radu.Do zadních tlumičů jsou lepší pouzdra pertinaxová nebo bronzová.Jsem s díky Oťas    [oťas]   06.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ja som mal pred renovaciou pertinaxove tak som dal aj pri renovacii nové púzdra s pertinaxu a fungujú úplne normálne    [Martin]   06.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B


 Ahoj, můžete mi někdo poradit, jestli je rám na ČZ 125 T a ČZ 125 B totožný?Díky    [Petr]   19.01.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 240 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano matice jsou stejné.Repliky se dají koupit okolo 350kč kus. Např. http://www.mvdily.cz/e-shop/matice-kolene-vyfuku-cz-125-b-t-cerna-1kus    [Vojta]   28.11.2018
Odpověď  Ty svěrné matice kolen výfuků, viz níže, jsou na čz 125 A a čz 125 B stejné ? Mají 16 zubů, na čz T je 10 zubů.. Asi ? A dají se koupit v replice ? Díky za radu.    [mirek]   28.11.2018
Odpověď  Neví někdo z vás jaká je délka jednotlivých bowdenů a lanek na "béčko"? Některé budu muset, i když nerad vyměnit nebo doplnit za nové. A je rozdíl v síle lanka spojku? Děkuji moc.    [Jirka.PLZEN]   22.11.2016
Odpověď  No to asi jo ... a trochu ten celý blatník srovnám, já musel dát rychle kolo dohromady kvůli evidenční kontrole, aby to nějak vypadalo.    [Jirka.PLZEN]   22.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já bych podle fota řekl že páčka i aretace bowdenu jsou v pořádku - jen ta zadní vzpěra blatníku by měla být "níž", tedy pod přední vzpěrou.    [Martin Štindl]   21.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je foto, ta páčka je asi ohnutá, a záchyt taky...    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2016
Odpověď  Já chtěl jen srovnat s jiným béčkem tvar záchytu bowdenu, protože ten můj může být ohnutý, když je přihnutá ta páčka. Ale s tím bych radši nehýbal, aby nepraskl.    [J*]   21.11.2016
Odpověď  Tak by měla být v pořádku, neměla by být rovná. Pokud se páčka přisadí v místě tisícihranu na rovnou plochu tak světlá výška u záchytu bowdenu by měla být cca 8mm.    [Martin Štindl]   21.11.2016
Odpověď  Ne je tvarovaná do "s",není rovná, štít jsem ještě nerozdělával.    [Jirka.PLZEN]   21.11.2016
Odpověď  A není tam tedy páčka z prvních Téček(1947). Jak vlastně vypadá tisícihran na rozpěrném svorníku? Béčka(a možná i první Téčka) mají tisícihran ještě kónusový. Páčka na štítu ČZ 125B má odsazení právě proto že aretace bowdenu je na stranici vidlice, u ČZ 125T je páčka rovná protože aretace je přímo na štítu brzdy. Foťák mám bohužel nefunkční takže fotem nepomůžu.    [Martin Štindl]   21.11.2016
Zobrazeno 10 z celkem 240 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (240) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Selenový usměrňovač-Nahrazení polovodičovou diodou.


 Zdravím,poslední dobou mi na email chodily dotazy týkající se nahrazovaní původního selenového usměrňovače a psaní odpovědí mě zabíralo dost času.Takže abych si to ulehčil,nafotil jsem si celý postup a popíši ho zde,abych se v případě dalších dotazů už mohl odkázat na tuto diskuzi/téma.
Celý postup se bude týkat především pro nahrazování nefunkčních usměrňovačů u motocyklů ČZ 125B a T,ČZ 125/150C a Jawa-ČZ 125/150(351,352).Lze ho využít i u dalších starších typů se selenovým usměrňovačem.Prosím (případné) dotazy mi směřujte raději na email,ať se zbytečně tato diskuse nezaplňuje.    [Martin Štindl]   20.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vždyť je celé toto vlákno o tom, čím ten selen nahradit. To potřebuješ, aby ti to někdo přečetl nahlas?    [fikuscz]   27.11.2018
Odpověď  Dobrý den, prosím čím se dá nahradit selenový usměrňovač na ČZ 125 T a nebo jestli nevíte kde je možné zakoupit funkční.
Děkuji Švédík Ondřej    [Švédík Ondřejj]   27.11.2018
Odpověď  Řekl bych to tak. Věřit 60 let starému selénovému usměrňovači, že bude fungovat, je jako věřit, že ti nosí dárky Ježíšek. Vyměň a nevymýšlej.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.11.2013
Odpověď  Pokud se jedná o původní selen tak je prostě nefunkční - při měření na multimetru se může chovat jako funkční dioda ale multimetr při proměřování využívá velmi malé hodnoty proudu. Po připojení zpět do instalace motocyklu už je selen opětově vystaven plnému zatížení a prostě se projeví jeho nefunkčnost.    [Martin Štindl]   30.11.2013
Odpověď  Čauec,
jak poznám, že je můj usměrňovač v čudu? Mám problém s tím, že když ho vytáhnu, tak se chová normálně jako dioda (při měření závěrný a propustný směr), ale v obvodu se chová při každém zapojení propustně a neusměrňuje :(    [Lukáš]   30.11.2013
Odpověď  Diodu KY 708 (100 V, 10 A) prodává v Brně na Vranovské 14 Jaromír Buček (elektrosoučástky) za 18,- Kč, nebo na dobírku přes www.bucek.name    [Zdeněk]   12.09.2013
Odpověď  To je v podstatě jedno. Třeba toto: http://www.ges.cz/cz/mbr7 45-GES04900202.html    [Pajka]   09.01.2012
Odpověď  Jakou hodnotu té schottkyho diody si použil mám nějaké doma ale nevím kterou tam mám dát díky.    [Petr]   09.01.2012
Odpověď  Můžu doporučit schottkyho diody - mají menší úbytek napětí (vyšší účinnost). Dají se běžně koupit nebo to můžete udělat jako já - kuchnul jsem ji z počítačového zdroje. Tam vypadá jako tranzistor (3 nožičky). Jako chladič jsem použil odpojený původní selenový usměrňovač, do kterého jsem provrtal dírku a přišrouboval to k němu. Nevím, zda je to nejlepší postup, ale mně to takto funguje už 5 let.    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2010
Odpověď  Můžete sem dat schema zapojení na TÉČKO r.v. 1948? !!!s diodami a replikovým přepínačem(modernější verze)!!!??? Mohl byjste ho někdo podrobně nakreslit a dat ho sem?A mam tam dat 1 diodu nebo 3? Děkuji    [Milan]   08.03.2010
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

BURZA


 Zdravím. 18.11 2018 je burza ve Strakonicích. Nejel jste tam někdo na minulou burzu? Chci jen vědět, jestli má cenu tam jet. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Strakonice tragédie, ale udělali špatně, že ji začali pořádat před zimou, takže cca do 10 prodejců..., Tchořovice normálně celkem slušné, nyní již bídné počasí, ale jde tam prostě o prachy, takže je jasné, že je tam halda bordelu - blešák a neschopnej provozovatel jenom rejžuje a snaží se jich pořádat v roce co nejvíce.    [P.]   26.11.2018
Odpověď  Byl jste tam někdo? Já byl o týden později ve Tchořovicích a je to normální blešák. Koupil jsem něco do firmy za dampingové ceny a před desátou prchal domů.    [Pavel]   26.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Dlžky špicov ČZ 150 C


 Zdravím.Nemáte niekto poznačené dĺžky špicov na ČZ 150 c? Je rozdiel dĺžky vpredu-vzadu?Chlapík ktorý mi to vypletá sa nejak sa zasekol a nedarí sa mu.Ráfky aj špice sú nové,nenapadlo ma odmerať ich,a teraz sa potrebujem od niečoho odchytiť.Všade sa uvádza len sada,rozmery neviem dohľadať.Dík.    [Joski]   21.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano.Navyše u kola na zetku či maneta sa tie špice nestrkajú do otvorov ako na kývačke-čo je jednoduché ale vkladajú sa cez ten zväčšený otvor a stále sa to má tendenciu rozsypať.Preto som to zveril "odborníkom" a dopadlo to ako dopadlo.Pre radu tým čo si to budú skúšať urobiť sami-nakoniec som tie špice pri náboji zaisťoval skrutkou M 5.Osadiť špice na náboj a medzi ne skrutku M 5-potom nemôžu vypadnúť a ostatné bola už klasika.    [Joski]   25.11.2018
Odpověď  Ono udělat kola na ČZ není až tak jednoduchý jako třeba Kejvačka. Hlavně, pokud nemáte druhý kolo na vzor na ponku vedle. Tak se každá strana kříží jinak,akdo to nedělá denně,celkem se zapotí to vymyslet podle fotky.    [Monty]   24.11.2018
Odpověď  Joski - tak to bol ozáj PÁN majster. Monty - díky za objasnění :-).    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2018
Odpověď  Ty dľžky ako poslal Monty sedia.Nakoniec bola chyba v majstrovi,hľadal chybu všade inde ale mal zle založené špice na tom väčšom priemeri zadného kolesa.Stačilo ich posunúť o jednu dieru a všetko sadlo.Takže som si to nakoniec musel vypliesť sám.Ešte raz dík za pomoc.    [Joski]   24.11.2018
Odpověď  Střelil jsem to od boku, protože už asi 20 let pleteme kola na Zetku stejnejma drátama jako na Péráku, kde je udávaná délka 220 mm.
A troufnu si tvrdit, že když Vám položím na stůl drát vytažený z kola, nedokážete to změřit tak přesně, aby jste poznal 220 od 218 .

To už použití replikových ráfků dělá větší rozdíl v délce potřebných drátů.    [Monty]   24.11.2018
Odpověď  Tolerance ? - zrovna nákup nového výpletu zavužuji a potom je pro mně (a i možná pro další kdo by to dohledávali) jeden rozdíl míry oproti katalogu matoucí. Pokud to bylo střeleno jen od boku a nebo jako překlep (v dobré víře tazateli co nejdřív poradit) tak na tom popřípadědě neni nic špatného se prostě opravit ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2018
Odpověď  2 mm není třeba řešit, to je tolerance - stejně některý drát vyčnívá do ráfku, a musí se zabrousit.    [Monty]   23.11.2018
Odpověď  Co já mám katalog tak rozměry pro zadek ty sedí ALE u předku tam mám 218 ?? a 190 . Překlep - a nebo jak to je ? Dík -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2018
Odpověď  Doporučuju k drátům 180 nyple 18 mm.Problém nastane když koupíte nový ráfek, rozměr nemusí souhlasit přesně s originálem !    [Zdenek]   22.11.2018
Odpověď  Ďakujem,iste že som najprv prehľadal čo som vedel,ale nepodarilo sa mi rozmery nikde vyčítať.    [Joski]   22.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čísla motorů - C


 Zdravím - při obhledání dílů jsem u sebe narazil i na 2 motory a jedny holé kártry a u kamaráda by byly další holé kártry. Jeden s těch motorů je bohužel na 352ku a ten druhý je sice na Céčko ALE má vybroušené číslo :-(. Ty kamarádovi mají číslo - 288 900 což se domnívám že by mohla být 150ka r.v.1951 a ty moje holé mají číslo - 256590 a tam si myslím že jde o 125ku r.v. 1951 ? Chtěl bych poprosit jestli je to tak a jestli by některé z těchto čisel šlo použít na neodpružené Céčko ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Podle fota to bude náhradní motor, ten kryt je takto uchycen asi proto že původní závit v motoru na M6 je pravděpodobně stržený a nejde uchytit běžným způsobem.    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Myslel jsem si to. Budu si s tím muset pohrát dle původního stavu.
Děkuji M.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2018
Odpověď  To proto, že je to upravené. Kryt řetězu se takto nepřidělává.    [fikuscz]   25.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za reakci. To je taky zajímavé. Kryt řetězu není kam přišroubovat. Viz foto.    [Martik93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Štítkem to je opravdu 125C 1952 ale motor je 150C a pravděpodobně posériový náhradní - na pravé straně by měla být u krytu řetězu viditelná úprava formy pro typ 351+352(viz foto).    [Martin Štindl]   25.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady další.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě přilepím dvě fotky    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den všem. Prosím, pomohli byste mi s identifikací zetky? Pán mi ji prodával jako 150C, ale myslím, že je to dle štítku spíše 125C. Číslo motoru se neshoduje s číslem na štítku. Asi ani u ČZ to nebude normální že?
Děkuji všem za podporu.    [Martik93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2018
Odpověď  Pro červenec 1950 by mohla být výrobní čísla u 125C někde okolo *242 000*(měsíčně průměrově vyrobeno přes 700ks) a u 150C někde okolo *268 000*(měsíčně průměrově vyrobeno cca 2500ks). Ale zase tohle jsou pouhé a VELMI hrubé odhady, nevím jak výroba kolísala a jak se vlastně po zavedení typu C rozbíhala, přesněji by to určila přímo tovární dokumentace(pokud vůbec nějaká zůstala).
U drtivé většiny evidovaných strojů mám info pouze o roku výroby a výrobním čísle, minimum kusů jsou stroje u kterých se zachoval účet nebo typový průkaz - tam je uvedeno i přesné datum.    [Martin Štindl]   07.10.2018
Odpověď  Takto, pokud by výrobní číslo nebylo 256 590 ale 246 590 tak to je ČZ 125C(s velkou pravděpodobností neodpružená) z konce roku 1950(počtově druhá polovina prosince). Ale zase bez záruky, tohle je nehrubší odhad protože do konce roku 1950 bylo vyrobeno asi okolo 6800 ks typu ČZ 125C a průměrně je denní produkce tohoto typuv tomto roce (počítaje že se asi nevyrábělo jen v neděli) asi okolo 30 motocyklů ve 125ccm.    [Martin Štindl]   07.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosim poradte !!! Nevypina spojka - zlepuje lamely


 ČZ 150c - Po vyčisteni a namontovaní novych plechov a ferodovych lamiel spojka funguje, ako nahle motorka postoji jeden alebo dva dni spojka nevypina zlepi lamely. Čo moze byt chyba ? Dakujem.    [Richard227] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak na 150c po go serizujete spojku? Aby se nemuselo sundavat viko spojky. Dekuji    [Vasik]   25.11.2018
Odpověď  Musí se na nové lamely ferdo 4 ks dávat nové plechy i pružiny. Na staré pružiny a plechy je to ve spojkovém koši utopené, nebo vymezujete podložkama u pružin. Díky.    [Mira6]   22.11.2018
Odpověď  Mně se M6AD neosvědčil, u pincka začala asi po 60km klouzat spojka    [Vojta]   24.10.2018
Odpověď  Vždycky jsem do všech svých Pionýrů, mopedů a kývaček "lil" motorový olej M6AD
do spojkové skříně, a vždy to fungovalo, aniž by se to "lepilo".
Ano, po válce se používal zimní a letní olej do motorů.    [radek]   24.10.2018
Odpověď  Místo teorie trochu nedávné praxe. Složil jsem si teď další motor (rezervní) do 150. Taky jsem ho jel vyzkoušet a zaběhat. Nová komplet převodovka, nové koše spojky, tyčky, kulička i vypínací palec. Koupil jsem si nové lamely (ferodo 4 ks) a k tomu i plechy a pružinky (abych tedy nemusel přidávat plech navíc). Dá se říci, že není nic staré, vyběhané, křivé.
První zkušenost se spojkou ferodo a převodovým olejem PP80 - spojka nevypíná dobře, mírně ji slepuje hlavně delší stání motoru. Pomůže prošlápnutí páky s vypnutou spojkou. Olej vyměněn za 10w40 - výrazné zlepšení.
Vyměnil jsem zkusmo lamely ferodo za klasiku pertinax a fungovala dobře na oba oleje. Řekl bych, že za studena jde lépe, měkčeji na motorový.
Vráceny zpět lamely ferodo a opět ji olej PP slepoval a měla tvrdší záběr. Teď je nalit opět motorový.

Z provozu čínských čtyřkolek mých vnoučat, kde se dělala spojka několikrát (stejný materiál lamel) mám zkušenost, že ne na každý olej (co je zrovna po ruce) tyhle spojky fungují dobře.
Materiál čínských lamel ferodo je asi stavěnej na jiné oleje.
Do zetky jsem vyzkoušel i olej do čínských čtyřkolek a na ten ferodo lamely běhají měkčeji, těměř jako pertinax.

Nebude to tedy o mechanickém stavu spojky, ale o souvislosti čínského materiálu lamel ferodo a oleje.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  to jsem si taky tenkrát myslel, ale po mnoha pokusech to vyřešil až ten olej :-) Teoreticky to mohlo být lamelami, třeba byly nějak "nestandartní" a nerozuměly si s M6A...    [meela]   24.10.2018
Odpověď  Podle mých cca čtyřicetiletých zkušeností - pokud fce spojky / převodovky závisí nějak výrazněji (kromě naprostých výjimek - např. obtížnějšího řazení jedničky za klidu na velmi chladném motoru) na používaném oleji, není spojka či převodovka v řádném stavu a vyžaduje opravu / seřízení. A nyní do mě ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2018
Odpověď  Taky to nechci probírat v pohledu jakoby "vědeckém" ale takovém jak to teď vnímám. Nahlížím na to že u těch olejů postupem doby došlo k jejich oddělení - tedy z oleje dříve označovaného automobilovým se to rozdělilo na specifický motorový,převodový atd... Pozdější motocykly Jawa a ČZ které mají motory konstrukčně vylepšené ale koncepcí stejné už v manuálech pro mazání udávají pro směs olej M2T ale pro převodovku už olej PP7.
Pro použití do převodovky jsem si navyknul na SAE 80W a pro směs na mazání motoru zase polosyntetiku Mogul TSF, u všech mi to tak funguje bez potíží. A věřím tomu že i oleje M6A nebo 15W40 v převodovce také mažou dobře, je to o tom komu se co osvědčí.    [Martin Štindl]   24.10.2018
Odpověď  Já mám tedy jinou zkušenost, M6A dávám do všeho ale v céčku prostě nefungoval, jak se motor zahřál tak spojka prokluzovala, motor nešel ani nakopnout. Po výměně oleje za PP80 (možná 90, už si přesně nepamatuju) bylo po problémech.    [meela]   24.10.2018
Odpověď  Není třeba to "vědecky" rozebírat. Je to jednoduché.U 125/150c dle manuálu - do převodovky - olej motorový. A podle dobové literatury "O údržbě motocyklů ČZ 125 a ccm" se jasně píše : Do převodovky nalejte asi 650ccm motorového oleje. NIKDY (!!!) NEPOUŽÍVEJTE PRO PŘEVODOVOU SKŘÍŇ JINÉHO OLEJE, NEŽ TOHO,KTERÝ JE MÍCHÁN DO BENZÍNU. Podle je to jasné i pro laika.Přijdu k pumpě, chci M6A a není co řešit. Leju ho jak do benzínu, tak do skříně a nikdy se mi nestalo, že by spojka vystavovala špatně. To je praxe.    [J ]   24.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 

 Strana 1/208 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.1.2018)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosím o radu generálka motora CZ 125T


 Zdravím chcem sa opýtať či mi viete odporúčit niekoho skúseného kto by my vedel spraviť generálku motora na čz 125T okolie Hodonín,Breclav,Brno ďakujem.    [Uazista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Chromování Plzeň a okolí


 Ahoj kolegové, neporadil by někdo kvalitního chromaře z Plzně nebo okolí? potřeboval bych nádrž a ostatní díly na "C" hodit do chromu.
děkuji Roman    [Roman]   28.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední blatník na čz 150 c


 Koupil jsem starší přední blatník a přední vzpěry jsou z jiného motocyklu. Nepasují. Jedná se jen o ty přední, ty zadní (svařené) mám. Pokud by někdo měl na prodej, prosím napište. Mobil 607 925 023. Díky Zdenek.    [Zdenek]   22.11.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Odstranění dosud neodstranitelných usazenin,nánosů


 Zdravím vás mistři. Jdu za vámi pro radu. Čím odstranit opravdu neodstranitelnou, tu nejzašlejší špínu, kombinaci prachu, zaschlého oleje a to vše v několika vrstvách na zetce. Zkoušel jsem myci pult na firmě, arvu, kartáčování, drhnutí, ale jediné čím to jde dolů, je seškrábat to kovem, což pochopitelně pro zachování původního laku nechci..děkuji mockrát za odpovědi na otázku :)    [MilošM] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Červená barva RAL na moto čz 150 c


 Může mi někdo prosím napsat jaké je číslo červené barvy RAL ? Je to stejné jako na Jawa Pérák ? Díky za odpověď.    [Zdenek]   28.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Trubky rámu čz T, C.


 Nevíte někdo jaké jsou hlavní trubky rámu, myslím cca rozměr, síla, jaký materiál, jestli jste to již někdo řešil, chci opravit jeden rám, no raději bych měl nejprve trubku, než začnu řezat, případně za odpověď, odkaz na koupi, nebo jestli někomu zbyly......., budu vděčný, díky Pavel.    [Pavel]   16.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seřízení motoru ČZ 150C


 Vážení kolegové, nemáte někdo tip na mechanika nebo servis v západním okolí Prahy (Berounsko, Kladensko, Praha - západ), který by mi seřídil zapalování a karburátor na mé ČZ? Nepište mi, že na tomto fóru je dost návodů, to vím, ale raději to svěřím zkušeným rukám. Motor má 1500 km po GO motoru dělané na Zlínsku (motoservis Kašava), takže po skutečné GO, je třeba jen seřídit.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

výfuk 125 t


 napíše mi někdo prosím délku držáku výfuku na čz 125 t .dík    [milan nRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dráty kola ČZ 125 B,T


 Dobrý večer,
chtěl bych se zeptat, zdali se vyrábí dráty kol pro ČZ 125 B,T o rozměru 3x190 mm, resp. 3x218 mm? Popř. kde by se daly sehnat? Potřebuji sehnat 16 drátů včetně nyplů.
Díky.    [Jiřin]   19.02.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/208 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006