MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301630 příspěvků |7276 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 23.8.2019 14:25  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3140      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 129      Příspěvků Příspěvků: 29285
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/210 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Renovace tachometru


 Hezký večer,

Kde necháváte renovovat tachometry na zetky?

Díky, Tonda    [Tonda]   06.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tachometr ti zrenovuje Montyjawa. Už jsem jich u něho měl více.    [Milan]   22.08.2019
Odpověď  Tachometr mi renovovaly v Novém městě nad Metují. Tel 608784319
Nevím jestli dělá pan Veltz Praha5 Prosluněná5 tel 606711114    [Oťas]   22.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Prasklá pružina startování ČZ 150/352


 Dobrý den, prosím o radu. Praskla mi startovací pružina. Našel jsem si tady staré příspěvky a tam píší, že je potřeba povolit šroub s levým závitem vzadu na karteru, který vypíná startovací segment, aby šla namontovat nová pružina a nastavit předpětí startpáky. Ale jak se k němu dostat, máte někdo nějaký grif nebo se musí vyndat kolo, rozebrat podsedlové plechy a blatník. Nebo se musí vyndat motor. Díky za radu, abych zbytečně něco nerozebíral.    [Jirka]   13.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To M.Š.: Tak jsem sehnal jinou pružinu od pána z garáže, prý ještě z Mototechny. Šla tam úplně normálně bez jakýchkoliv problémů. Předpružit páku a zašroubovat šroub. Za deset minut hotovo, pěkně se vrací. Díky moc za rady, dělal jsem to poprvé, příště už to půjde líp.    [Jirka]   19.08.2019
Odpověď  nebo je repliková pružina blbá. tomu bych se nedivil.......    [Monty]   17.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlavně žádné násilnosti na karteru nebo na pružině, je možné že řadící mechanismus není vymezen a tím je startovací hřídel tlakem pružiny unašeče trochu zasunutá do motoru - nejdřívě ji zkusit tahem kousek povytáhnout ven(foto). Vratná pružina má mezi zahnutími celkem osm celých závitů a vyjma zakončení do karteru je její délka cca 22-23mm.    [Martin Štindl]   16.08.2019
Odpověď  To:M.Š.-Díky moc za rady. Zkoušel jsem to tím šroubovákem, ale bez výsledku. Je tam strašně málo místa a je to opruz. Nakonec jsem sundal levý podsedlový plech (taky to nebylo bez problémů, je to orezlá stodolovka) a povolil jsem to plochým bitem a stranovým klíčkem. Podle rady jsem polohu startpáky označil, ale stejně je zase problém. Když nasadím novou pružinu do karteru, tak ten zobáček pružiny nejde do startpáky, protože kouká jen malý kousek díry. Zbytek je schovaný pod pružinou. Pružina je prostě širší. Tak zkusím sehnat jinou nebo ubrousím kousek hliníkového karteru pod pružinou nebo zkrátím pružinu o 1 závit.    [Jirka]   15.08.2019
Odpověď  U malé kyvky bez rozebírání zadní části to jde s pomocí delšího plochého šroubováku - hlavně je obtížné šroub povolit a pak dotáhnout protože šroubovák nelze posadit do drážky v ose ale pouze se sklonem. Běžnou malou ráčnu(1/4") s plochým bytem použít nejde protože přímo proti vypínacímu šroubu je čep zadní vidlice a ten volný prostor(cca 3-4 cm) není dost velký aby ráčnu s bitem šlo nasadit.
Nevím jestli by šla použít mikroráčna nebo kombinace ráčnového klíče 8mm s plochým bitem - nezkoušel jsem to ale třeba...
Důležité je před samotným povolováním vypínacího šroubu si na startovací hřídeli vyznačit polohu startovací páky(stačí lihový fix) z toho důvodu že když už se podaří vypínací šroub povolit tak je potřeba vědět v jaké poloze je přibližně volný prostor drážky v unašeči - v tomto případě vypínací šroub se nevyšroubuje celý(!!!v tak malém prostoru je doslova pakárna šroub nasadit zpátky do závitu!!!) ale jen o cca 4,5-5 mm(hloubka drážky v unašeči je 4mm) a při aretování je nutné vědět do jaké polohy natočit startovací hřídel před zašroubováním vypínacího šroubu.    [Martin Štindl]   14.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150c výr.číslo


 po šesti letech se chystám na tech, prohlídku a zapomněl jsem, kde je výr. číslo a nemohu ho najít. Poradíte mi, kde hledat? Děkuji    [mirek]   13.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Záleží na roku výroby. Většina má číslo vyražené pouze na štítku. Až někdy kolem roku 53 se začalo razit číslo na krk řízení. Rok výroby některé rámy měly vyražené na výztuze pod držáky stupaček.    [fikuscz]   13.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Barva na nádrž čz 150 C kominíček


 Nádrž má černé boky a uprostřed šedý pruh. Můžete mi poradit číslo( RAL) té šedé barvy ? Díky za každou radu.    [Zdenek]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Monty má jen poloviční pravdu a to v tom že ta šedivá barva nemá přesné číslo v RALu, jinak RAL existuje od třícatých let.    [Jack]   04.08.2019
Odpověď  ral 7035 používám. Není to nic origonálního,ale v roce 1951 o značení RAL nikdo ani neslyšel,takže žádný přesný číslo RAL prostě NEEXISTUJE.    [monty]   04.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

jehla šoupátka karburátoru 2916


 Dobrý den, je rozdíl mezi jehlami karburátorú 2916 a 2914 ? dekuji za odpoveď.    [majco]   28.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jehly mají i další e-shopy, ale jestli jsou tyto díly identické s originálem já nevím...
http://motokramek.eshopomat.com/detail-produktu/jehla-soupatka-cz-125-b-t    [Martin Štindl]   31.07.2019
Odpověď  Jehla je v nabídce na motoveterandily.cz
http://www.motoveterandily.cz/g341.Jehla+05,555+a+550+pravostrann%FD+karbur%E1tor,+%E8z+125+B,T.html    [Martin Štindl]   31.07.2019
Odpověď  zdravím pánové,

bohužel nejsem schopný odpovědět na tuto otázku - ale pokud se ozve někdo fundovaný : zmizela mi jehla šoupátka ke karburátoru 2916 (Téčko)nechápu to ale je v pr... Nevíte, čím ji nahradit(jestli se dá ještě koupit?) nebo případně mi jednu prodat ze zásob?

Díéky

Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2019
Odpověď  Přímo je porovnat nemohu ale co jsem koukal do katalogů(2914 HZ a Jikov 2916) tak by měli jehly šoupátka být stejné - značení 4-65-008, šoupátka už mají značení odlišná.    [Martin Štindl]   28.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

určení roku výroby


 Ahoj,
prosím o určení roku výroby podle čísla motoru v.č. 323477 jedná se o motor ČZ 150C.

Díky Jirka    [jureckoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  3164XX konec listopadu 1951.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
Odpověď  Buď konec roku 1951 nebo začátek roku 1952, přesněji to neurčím.    [Martin Štindl]   22.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SEDADLO


 Dobry den, mam praskle sedadlo. Nechci ho calounit ani kupovat jine, chtel bych tu prasklinu ze spod necim podlepit tak aby na povrchu sla videt na povrchu byla viditelna jen ta prasklina premyslel jsem, ze ze spod dam kuzi.? ale cim ji prilepit? nebo vite o necem lepsim.    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 106 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den
Tak uklízím garáž po tchánovi a našel jsem sedačku značka SVIT.
Tchán byl zámečník a všechno dělal bytelně na věčný časy,tak i ten držák je kus poctivího železa myslím, že i slon by se nemusel bát sednout prý říkal ,že je to na Péráka? fotky přikládám mám už kupce chtěl jsem at nabídne cenu a on se ptá no mojí představu vůbec nevím nechcu ho natáhnout ale taky bych nerad aby ze mně blba udělal on.Prosím o radu.Uřčitě se tady v tom někdo vyzná?
Při nějhorším hodím cenu nesmysl a vyhlásím dražbu.
děkuji za rady.    [trojkoruna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2019
Odpověď  Prosím vás, nemáte někdo to foto upraveného replikového držáku? I za foto originálního držáku na koženkové tandemové sedlo budu rád.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2018
Odpověď  Nemohl bych vás někoho poprosit o fotky upraveného replikového držáku? Chystám se za zámečníkem, tak ať mu můžu ukázat, co po něm vlastně chci... Krom toho mi taky úplně nebera hlava, jak vlastně ten držák poskládat a připevnit na nosič. Nějak mi tam ty díry vzájemně neštimujou... :/    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2018
Odpověď  Koupený ho nemám. Ale asi koupím, ač tedy zámečník rozhodně nejsem. Nicméně to nespěchá, zajíždět budu stejně bez tandemu... Jen sedla musím koupit společně - vůdčí i tandemové - aby byly ve stejném odstínu. Tak díky za tip.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Odpověď  Asi ho nikdo nevyrábí, nebo lépe řečeno nechce se výrobci ho udělat.
Když už máš koupený na péráka tak ho uprav. Stačí flexou uříznout horní "U" profil od základny, otočit ho o 180° podél svislé osy a opět ho přivařit na základnu jen posunutý o cca 1,5cm dozadu. Případně upravit středovou díru.    [fikuscz]   03.04.2018
Odpověď  Opravdu se nedá sehnat replika tandemového držáku na čz 150c? Nevíte někdo, kde ho získat?    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2018
Odpověď  Nějaké výkresy jsou zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=269380    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Tak jsem udělal stejnou chybu, koupil jsem držák tandemu na péráka a ne na ČZ 150C a teď mám ty pružiny vyhnuté dozadu. Nevíte někdo kde se dát koupit replika držáku tandemu na ČZ 150C, tak jak píše a vyfotil Fikuscz, s tím obráceným a posunutým předním svařencem? A k tomu zadní držák bez díry uprostřed?    [skocvaraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Ano, nevyjádřil jsem se úplně přesně a možná trochu mimo téma. Koženkové sedlo tandemu je menší. U gumového nevím, nemám ho.    [Fifík]   10.01.2016
Odpověď  To neni pravda ramy jsou uplne shodne.    [CIJOML]   10.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 106 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (106) 
Zodpovězené téma  

Dráta k lampičce na zadním blatníku 125T


 zdravím, mám dotaz, kudy se vedly dráty k lampě na zadním blatníku 125T. Předchozí kutil je měl v plastové bužírce něčím nalepené v blatníku. Dávám opletený drát. Byl veden ve vzpěrách blatníku? a jak byl připevněn - nějakou svorkou? Krycí plech jako např. měla Jawa 175 speciál jsem v blatníku neměl.
Děkuji Franta    [Drkapr]   07.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud tam u toho blatníku chybí vložka tak u kolegova Téčka jsem tohle řešil vsazením trubičky PA(pro rozvody tlakového vzduchu) do prolisu a její uchycení zajistili sponky na šroubech pod nosičem. Trubičku pak ještě dodatečně fixoval gumoasfalt při natření vnitřku blatníku a po montáži se do trubičky provléknul vodič k lampě.    [Martin Štindl]   08.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  U těchto poválečných Zetek je vodič k zadní lampě veden skrze prolis v blatníku, k vnitřní stěně zadního blatníku je přibodovaná vložka s prolisem a tak tvoří dutinu pro kabel(v případě ČZ 125/150C dvoulinka).    [Martin Štindl]   07.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Volnoběh a chudá směs 2918HC 150C


 Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o radu s problémem chudé směsi u 150C.
Při přeplavení karburátoru a následném nastartování motoru běží motor výborně do doby než se poprvé vyčerpá hladina plovákové komory. Potom směs schudne motor není schopen udržet volnoběh. Při opětovném přeplnění se vše opět vrátí do normálu. Zkoušel jsem i jiný kraburátor. Předpokládám, že stejná závada na obou karburátorech je nepravděpodoná. Už jsem vyčerpal všechny možnosti. Karburátor vyčištěný ultrazvukem, motor po komplet renovaci(v záběhu). Předstih 4,5 před HÚ, tryska 85, jehla 3 zářez, šroub bohatosti 1/2 až 3/4 otáčky, palivo z nádrže teče. Zkoušeno s filtrem i bez filtru. Tipoval jsem výšku hladiny plovákové komory, ale porovnání dvou různých plováků a jehel bylo totožné. Nenapadá prosím někoho něco? Předem moc děkuji.    [butchisRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  není to klasická našroubovaná tryska, ale volnoběžný okruh je přímo v té vložce a bez rozebrání se dost špatně čistí. Když jsem ho měl ucpaný tak se motor choval stejně jako píšeš. Vložka jde vyndat když odšroubuješ spodní matku, potom jí shora opatrně vyklepneš    [meela]   07.07.2019
Odpověď  Ucpán asi nebude, ale o té volnoběžné trysce v šoupátkové komoře jsem nevěděl. Člověk se pořád učí :D Díky. Vyčistím a dám vědět. Vložka šoupátkové komory lze nějak šetrně vyrazit?    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Jak to, že nemá volnoběžnou trysku??? Tryska je ve vložce šoupátkové komory - 0,45mm.
Funguje při zavřeném plynu (šoupátku) a neznamená, že byl vyčištěn, že už není ucpán.
I když bude problém jinde. Ještě mne napadá překontrolovat kohout - průchodnost vzduchové trubičky a funkčnost odzvzdušnění nádrže (dírka ve víčku nádrže).    [J]   06.07.2019
Odpověď  Karburátor je vyčištěn dobře. Karburátor 2918HC volnoběžnou trysku nemá. Chudá směs je stále i při jízdě. Pokud by karb někde nasával vzduch, tak by dle mého názoru kolísaly otáčky a špatně by padaly dolů. Problém si myslím bude v hladině benzínu nebo dotékaní benzínu do plovákové komory. Všechno jsem překontroloval a je to průchozí. Benzín z hadičky teče proudem. Akorát při přeplavování karburátoru jdou do hadičky bubliny směrem k nádrži což by mohl být ten problém.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Tak znovu vyčistit a profouknout karb. - může být ucpaná volnoběžná tryska. Jinak chudá směs je, že karb. nasává víc vzduchu, než by měl a to se musí nastavit jak bohatost na šroubku, tak překontrolovat jestli to nenasává falešný vzduch (přetěsnit). Předpokládám, že akorát nedrží volnoběh, jinak když se rozjedeš, tak funguje(pod plynem).    [J]   06.07.2019
Odpověď  Jehlu jsem zkoušel. Snížením jehly na druhý zářez směs ještě více ochudím. Problém je, že po vyjetí karburátoru nejsem schopen seřídit ani volnoběh a bez přidání plynu motor zhasne.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Zkus jehlu na druhý zářez. Na zajetí stačí nižší poměr oleje a benzínu, seřídit bohatost podle opálení na svíčce. Já to také zajížděl na druhý zářez a bez problému.    [J ]   06.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prvních skoro dvacet pět kilometrů ujeto. Zatím bez poruchy. Pumpičku musím ještě trochu doladit.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
Odpověď  Výfuky jsou původní. Tlumiče jsou pěkné, byly obalené mastnotou a špínou a po očištění a vyleštění krásně prokoukly. S koleny je to trochu horší, na fotkách to není moc vidět, ale byly docela orezlé a pobouchané, ale i ty se mi podařilo docela rozleštit.    [st11]   30.06.2019
Odpověď  Ohledně těch výfuků.... Jsou to originály, nebo repliky? Vypadají opravdu skvěle na svůj věk.    [BarryRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  Průchodka je jediná původní věc na cestě od zapalovací cívky k hlavě válce, ta s hliníkovou převlečnou maticí. Vyměnil jsem svíčku kus za kus a celkem úspěšně jsem startoval už i za tepla. Ještě se podívám pak na pístní kroužky, to cinkání jde z válce, vždy když je motor ohřátý...    [st11]   24.06.2019
Odpověď  jo kope to pěkně :-) tak jedině zkusit ještě N19 a potom by to mohla být i ta průchodka, je nová nebo původní?    [meela]   24.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě pár detailů, pro inspiraci.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Odpověď  Svíčku mám Brisk N17C, cívka je nově převinutá, zápalko jsem měl na repasi u Jawa Dynama. Jiskra venku je pěkná a když jsem si nechtěně při chcípání motoru, protože jsem ještě neměl připojené lanko dekompresoru, rukou zavadil o očko kabelu na svíčce, tak to byla taková šleha, že mi to málem rozhodilo srdeční rytmus 😉    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Odpověď  Krása :-)

Jaká tam je svíčka? Zetka se mi podobně chovala když jsem tam měl 14 nebo 15, na 17 a 19 už se to nestávalo. A pokud to nebude svíčka tak je špatná cívka nebo vysokonapěťová průchodka.    [meela]   24.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě připojit světlo a je hotovo. Motor chytil na první šlápnutí, ale jak se ohřeje, můžu na to skákat jak chci a nejde ani roztlačit. Navíc po zahřátí začne od hlavy zvonit. Válec je po výbrusu, pístní sada nová, klika po repasi. Ložiska i simerinky také nové. Mažu 1:16. Zatím tedy mimo čisté radosti, trochu smíšené pocity.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Odpověď  Jak uloženka z kalifornie, paráda palec nahoru (y). Ať slouží    [Jirka123]   17.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (73) 
Zodpovězené téma  

SEDLO A NÁDRŽ


 vÁŽENÍ PÁNOVÉ. JAKÝ JE POSTUP PŘIDĚLÁNÍ NÁDRŽE A SEDLA NA ČZ 125C.DĚKUJI ZA RADY.JSM S DÍKY OTAS.    [oťas]   15.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nedávno jsem jednu zachovalou a netuněnou 150c opravoval, a podložka nádrže byla ze žlutého filcu,ne příliš silného, délka od krku po úchyt sedla, šířka na jednu otáčku kolem trubky. Připevněná plechovými páskami. Trochu léty omačkaná , ale origo, tak šla nazpět.    [vintera]   19.06.2019
Odpověď  Ta podložka má u staršího katalogování číslo součástky 80526, u pozdějších katalogů výr.číslo 200-06.27 a obchodní číslo Mototechny 7-42-365. Akorát že podle těchto čísel dnes už nic objednat nelze, bohužel mně nejsou známé ani rozměry té podložky a také i kdyby tak tohle je součást která se upravovala individuálně.    [Martin Štindl]   18.06.2019
Odpověď  Tak jooo, kat.číslo je 45 5350 00.    [fikuscz]   18.06.2019
Odpověď  No jistěěěěěě. Pokud je v postupu montáže uveden díl "plsťená podložka", tak snad musí být v katalogu náhradních dílů. Bohužel jsem ho tam nenašel, proto prosba o kat. číslo, abych mohl svoji čízu dovest téměř k dokonalosti.    [motoGP]   18.06.2019
Odpověď  To je myšleno vážně? :) :)    [fikuscz]   17.06.2019
Odpověď  Dobrá rada nad zlato. Můžete mo prosím někdo zjistit katalogové číslo té plsti, abych si jí mohl někde objednat. Děkuji.    [motoGP]   17.06.2019
Odpověď  Moc děkuji za radu.Jsem s díky.Oťas    [Oťas]   17.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Horní rámovou trubku nejdříve omotat podkládací plstěnou podložkou a zkusit jestli nádrž po přitlačení na plsť leží rovnoměrně - aby šlo do předního i zadního úchytu prostrčit šrouby. Nádrž se po odzkoušení uložení sundá a namontuje se rám sedla s pružinou a gumovými dorazy, poté se usadí nádrž a přišroubuje a teprve pak následuje montáž sedla k sedlovému rámu.    [Martin Štindl]   15.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Centrování - vyosení ČZ 150 C


 Zdravím - sice jsem tady kolem toho už neco našel ALE různí se to. Je tu pěkný nákres kde u př. kola je vzdálenost od bubnu k ráfku 17 mm a u zadního od unašeče k ráfku 6 mm ALE ve stejné diskusi jawarmaniak udává míry jiné a to u předku 13 a na zadku 8 mm ? Kola budu dávat na výplet a na vycentrování a mám dodat míry - kterou se tedy řídit ? A PAK - moje kola jsou na NEODPRUŽENOU verzi je to shodné s odpruženou ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  A spodní část -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mi to dneska nedalo a na zkoušku jsem to seskládal s tou převrtanou matkou místo prachovky. Není to sice jak když střelí ale myslím že je to skoro dobrý :-)a stejně to ještě pak udělám i s tou prachovkou až ji teda budu mít. Pohled na horní část.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na rám provizorně nasadit stojánek a sestavu zadního kola, ustoupit pár kroků dozadu a zkouknout jestli je ráfek v ose s rámem - jestli je ráfek centrován mimo tak vyosení bude viditelné.    [Martin Štindl]   10.06.2019
Odpověď  Napadlo mne něco podobného :-) a to že jsem přeměřil 10ku matku a skoro je to ono jen se převrtala na 12ku díru a jak bude čas tak to odzkouším. Pokud to chápu dobře tak otvor pro ventilek by měl sedět proti středu rámu - tedy proti závitu co je v rámu na uchycení zadního blatníku ? Pokud je tomu tak jsem zvědavej jak to bude vycházet ALE asi fakt bude lepší to řešit až s tou prachovkou ale aspoň orientačně abych věděl dopředu jak to bude (nebude) sedět proti sobě. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
Odpověď  Možná by šli použít pro odzkoušení jen 3 podložky M12(standart mají výšku 2,5mm) než to stáčet, ty dvě desetiny vtomto případě tak moc neznamenají.
Stejně bych případné docentrování řešil až bude ta prachovka - na jistotu.    [Martin Štindl]   10.06.2019
Odpověď  Pokud tedy zatím nemám onu prachovku a chtěl bych sestavu odzkoušet kvůli vyosení tak na zkoušku by místo ní stačilo vyrobit díl (podložku) která by měla šířku 7,7 mm - vnitřní díru 12 mm a po venku ASI tak 24 - 25 mm ?? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2019
Odpověď  Podle katalogu má neodpružená i jinou plstěnou prachovkou na levé straně náboje než odpružená takže rozpěrka v krycí prachovce bude mít oproti této odlišný i vnější průměr (vnitřní bude jako osa 12mm)    [Martin Štindl]   09.06.2019
Odpověď  Díky Martine - podrobněji už to ani nešlo :-) JEN poslední slovo (rozpěry) nemělo být osky ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prachovka je vlastně krytka s rozpěrkou - na fotu nákres prachovky z odpružené verze(původně jsem tuto pokládal za prachovku k neodpružené protože byla v sestavě celého kola s rozetou). Origo prachovka k pevné verzi bude mít asi stejné rozměry až na průměr rozpěry.    [Martin Štindl]   08.06.2019
Odpověď  Zdravím - tak až dnes se mi kola vrátily z centrování. Byla tu řeč o ráfcích a já použil původní v pěkném stavu a nakonec jsem to nechal vystředit - př. na 12 mm a zadek na 5 mm. Jak to půjde a bude čas tak to chci dát (hlavně to zadní) do rámu a překontrolovat a popřípadě by seto muselo poopravit :-(. Zatím je jen problém že mi chybí u zadního kola prachovka vnější - naštěstí bude za chvílku Slavkov (mám ho kousek) a tak bych koupil repliku. Pochybuji že bych sehnal na neodpruženou ale to se dá vyřešit vložkou - co jsem vydumal tak ta prachovka funguje i jako rozpěrka ? a zajímalo by mně kolik má mít vlastně na šířku a jestli se replika nějak liší od originálu ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Čz 150 C zapalovací cívka pomilionté.


 Pánové, mám 2 nové zapalovací cívky. Jednu převinutou od pana Urbánka, jednu fungl Taiwan.
Na obě motor po zahřátí vždy zdechne. Kupodivu někdy vyndám ale svíčku a jiskru hází. Zkusím třeba taky jinou svíčku, také hází. Tak ji našroubuju do motoru, startuji a nic. vyšroubuju a najednou zas nehází, někdy hází dál. Zřejmě ale nehází jiskru ve válci. Celé zapalování repasoval pan Urbánek, akorát jsem mu neposlal magnety na zesílení. Už jsem do toho nacpal tolik peněz, že na vape už nemám ani pomyšlení. Navíc na Céčku to Vape prostě není ono. Co zkoušet dál? díky    [Babula]   04.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak omyl, teď jsem proměřil funkční cívku Taiwan na ČZ 150C a ta vykazuje na multimetru odpor vinutí cca 7,85 kiloohmu. Menší odpor má replika cívky DKW made in Poland(dokonce jen 3,01 kiloohmu)    [Martin Štindl]   05.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slabé magnety asi nebudou příčinou, ty se většinou projevují na chodu motoru po zapnutí světel.
Kromě toho popsaného níže(neosazovat prvky s odrušovacím rezistorem, dobře převádějící VN snímač) není třeba odlomen kousek bakelitu u VN snímače? Ono stačí aby byl odpružený kontak směrem k magnetu "na holo" a výboj pak přeskakuje právě v tomto místě.
Jaký mají teď ty cívky odpor na VN vinutí??? Původní cívky mají měřitelný odpor okolo 7 Kiloohmů, cívky Taiwan mají menší(teď to nezměřím ale bylo to asi tak okolo 4 Kiloohm) a převinutá od pana Urbánka bude mít nejspíše větší rezistenci než původní(mám od něj převinutou cívku DKW kde je odpor od dost větší než mají původní). Vadné cívky u těchto magnetek mají ve většině případů odpor nezměřitelný.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  Pokud pan Urbánek dělal repas celýho magneta, tak by za to měl ručit, a snad dal i dobrý kondenzátor a kontakty přerušovače, ne?
Můžete mít jen velkou vzdálenost kontaktů na svíčce, špatnej kabel vysokonapětovej, špatnou fajfku(s odporem) nebo cokoliv dalšího............

Napětí pro jiskru venku za normálního tlaku a teploty je zlomek toho, kolik musí zapalování dát za tepla a pod tlakem ve válci.    [Monty]   04.06.2019
Odpověď  pro Monty: nebylo to z důvodu šetření pár stovek, ale mojim lemplovstvím. Prostě jsem poslal zapalko a pak jsem zjistil, že se společně dají také zesílit magnety. Bylo mi ale řečeno, že to není problém. Pak si protiřečí Vaše slova - je to magnetama nebo špatnou cívkou, když říkáte reklamovat. Proč pak zlobí obě 2 cívky. Co jsem tu četl, tak lidem ten taiwan poměrně funguje. Zesílení magnetů je tedy možná příčina? Venku a za studena hazi jiskru jako blázen.    [Babula]   04.06.2019
Odpověď  teoreticky by mohla být špatná i vysokonapěťová průchodka...    [meela]   04.06.2019
Odpověď  Kondenzátor a velikost odtrhu.    [lipcaa]   04.06.2019
Odpověď  Reklamovat Urbánkovi, a nechat i zesílit magnety - nějak vůbec nechápu, proč jste šetřil pár stovek zrovna za zesílení magnetů,fakt důležitou věc.    [MOnty]   04.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Přední vidlice ČZ 125 T rok 1949...


 Zdravín pánové. Mám dotázek. Renovuji Téčko z roku 49 a chci zpět poskládat přední vidlici. Jde mi o to, že nevím, jestli dovnitř kluzáku přijde olej? Když jsem vidlice rozebral, vylil jsem z nich břečku oleje s vazelínou...co dovnitř přijde? Poradíte mi prosím? Je to Téčko s nejnovější vidlicí, krátké pružiny, kluzáky bez nálitků...děkuji všem za odpovědi :-)    [Paolo]   27.05.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Gumový pístek vzduchového tlumiče ČZ 125T se správně jmenuje manžeta misková a stále ji vyrábí Rubena pod označením: Manžeta misková 22x8/10 NBR80 PN029270.    [lipcaa]   03.06.2019
Odpověď  Zdravím. Zrovna dnes jsem se pustil do repasu vidlice. Kde se nechá sehnat v replice kompet novej tlumic? Díky    [PolasoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2015
Odpověď  Dobrý den, poradil by mi prosím někdo jak vidlici rozebrat? Jeden tlumič funguje (a kluzák lze odšroubovat), druhý kluzák se pohybuje volně a odšroubovat nejde. Chtěl jsem jen vyměnit prachovky a vidím že to bude větší zásah. Jak se tlumič rozebere kompletně? Sundal jsem vidlici z rámu ale vnitřek nejde vytáhnout ven. Díky moc.    [mimuzRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2014
Odpověď  Děkuji za odpověď    [renatik]   24.10.2013
Odpověď  Jako náhradu jsem použil gumičky z brzdového prasátka Š120    [václav]   24.10.2013
Odpověď  Ups... gumový a ne dumový :-(    [Martin Štindl]   23.10.2013
Odpověď  Repliku pístu asi nikdo nevyrábí, já to řešil náhradou za dumový kroužek:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=79721    [Martin Štindl]   23.10.2013
Odpověď  Nikdo neřeší opravu tlumičů?    [renatik]   23.10.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den.
Vyrábí někdo gumovou manžetu tlumičů na Téčko,nebo nemůžete ji poměřit a dát sem výkres?Nebo tam stačí dát jenom gumový kroužek?
Děkuji za odpověď.    [renatik]   22.10.2013
Odpověď  U těch tlumičů šlo hlavně o pohodlí při jízdě - když jim po třech letech v provozu došlo že takhle to je na dvě věci tak to zjednodušily odstraněním penumatického tlumiče a prodloužením kluzáku i pružiny.
Jestli máš i vymleté textitové vložky tak je při tom rovnou i vyměň, značné opotřebení potom dělá problémy hlavně v zatáčkách s přibržděním předního kola a to je už dost nebezpečné.    [Martin Štindl]   06.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Poradí někdo co s tím???


 Zdravím , koupil jsem si ČZ 150 c s takto upravenými blatníky.Jsem amatér , ale chtěl bych renovovat na úrovni, prý je to dobová úprava, dokonce mi pán říkal že se to dělalo originál.... pro lesníky?? Nechat nebo shánět jiné?!?! Ví o tom někdo něco ??? Předem dík za rady...Benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  díky za rady....    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.05.2019
Odpověď  nekupovat turecký repliky pouzder! A vzít normální 6-ti dílný na JAWU, a ty dolní prostě na soustruhu zkrátit. Nebo pouzdra nechat a zkrátit rozpěrnou trubku.    [MOnty]   18.05.2019
Odpověď  Jestli nelpíš na pouzdru bez drážky, tak kup s drážkou. Horní pouzdro je větší než spodní a stejné na jawě i čz a drážku nemá. Kluzáky i trubky kývaček mají stejný průměr až někam ke konopnici. Proto pasují i matky kluzáků. Pokud mají v nabídce 4 pouzdra na čz, tak by měly pasovat. Na jawu se prodává pouzder v sadě 6 ks. Jejich průměry jsou stejné, liší se délkou. Jawa má dole 2 kratší, čz obvykle 1 delší. Jiným problémem je spíše přesnost výroby kupovaných replik a stupeň opotřebení kluzáku a trubky. A také častá křivost trubky.    [vintera]   18.05.2019
Odpověď  Díky , taky budu potřebovat . Teď se mi jednalo o pouzdra na nafocený tlumič .......??    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2019
Odpověď  Čezety 125T a 125/150C mají v přední vidlici textitová pouzdra:
http://shop.jawacz-dily.cz/cz-c802/pouzdra-predni-vidlice-cz-125t-125-150c-i3869/    [Martin Štindl]   15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosím o radu..nemůžu sehnat pouzdra na tlumiče . Koupil jsem jako na 175/450 ČZ ale všude prodávají pouzdra s drážkou a není tam rozměr , neví někdo kde sehnat ..děkuji    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2019
Odpověď  Dík ...    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2019
Odpověď  Ja bych se primlouval nechat tak. Je to hezky dobovy tuning z obdobi, kdy motorka neslouzila jako dnes na svezeni za hezkeho pocasi. Byl to pracant na kazdodeni jezdeni i za deste. Pak se vymyslely tyhle upravy. Pokud je vkusna a tahle celkem jo, tak ja bych se u ni na kazdem srazu rad zastavil a podival se. ZČ.    [ZČ]   22.03.2019
Odpověď  Tuningem....telefon si píše co chce ..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Odpověď  Prachovky ...jasně ,to s tím lesnickým Tubingen mi neřekl pan co prodával ,ale pan který měl na veteránech na prodej podobné blatníky 😁..benak    [benak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
 Strana 1/210 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.8.2018)
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/210 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006