MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 35 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 27.9.2022 16:01  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 195
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3230      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 138      Příspěvků Příspěvků: 29965
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/216 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 150 C vynechává a poté nenastartuje.


 Zdravím, trápím se s mojí zetkou po renovaci. Ráno nastartuje celkem pěkně ale když ji roztáhnu tak motor za jízdy vynechává a střílí do vejfuku stejně jako na videu:
http://supersan.net/videos/tr/video/OgHfQzjLc9M/CZ -150c-vynechava
Po jízdě chcípne sama a už ji nejsem schopen znova nastartovat, jiskru ale hází dál.Zkoušel jsem měnit předstih, směs, svíčky, nic nepomohlo, dočetl jsem se že velký problém dělá právě zapalovací cívka, ale divné mi je,že jiskru hází ale nenastartuje.
Mám doma ještě jednu zapalovací cívku, jde nějak změřit jestli není porušená?
Děkuji za rady    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, na jednom motoru jsem byl zoufalý, magneto jsem nechal zrepasovat, civka převinutá, pak jsem z jedné straré frézy samo domo vyndal z motoru karburátor, ani jsem nesáhnul na nastavení a moto začlo jet naprosoto v pohodě. Teď jsem dokončil další a zase se mořím jak se tu níže píše, mám pocit jako by byl problém v opět v karburátoru, magneto celé předáno k repasi kondík původní, venku jiskra luxus. Začnu u toho víčka přijde mi, že otvor není dostatečný, a původní kohoutek propouští benzin.    [Mira]   04.09.2022
Odpověď  Potvrzuji, co pise 4e1, ja mel problemy s kondikem, novy vydrzel vzdy jen nekolik km. Ve stavu naproste zoufalosti jsem vyrazil na pudu a po celodennim hledani jsem vydoloval jeden kousek, na ktery jezdim bez problemu mnoho let.    [Pája]   18.09.2014
Odpověď  Doporučuji bedlivě přečíst: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/udrzba/o_udzbe_m otocyklu_cz_125_a_150_ccm.html    [lipcaa]   17.09.2014
Odpověď  Tento problém dělá také příliš namazaný filc u vačky, který zaneřádí kontakty kladívka. A to zpravidla teprve až po zahřátí motoru.    [lipcaa]   17.09.2014
Odpověď  Gufera muzou delat to ze to prisava vzduch a pak by ti to spis letelo do otacek...

Hele a co vicko nadrze je v nem pruchozi ta dirka na odvzdusneni? ono to treba neni zahratim ale tim ze se v nadrzi odsaje benzin vznikne podtlak a uz dal netece... A kohoutek jestli je cistej a karbec samo taky.. kdyz pustis benzin musi z toho pekne vytejkat z ty hadicky...    [Majkl]   02.09.2014
Odpověď  Zkontroluj, zda nemáš příliš namazaný filc, který maže vačku a zda ti olej nevniká mezi kontakty kladívka. Jestli jede moto na volnoběh dobře a v otáčkách zlobí, tak zkontroluj karburátor a jeho nastavení. Třeba ho rovnou zkusmo vyměň za jiný.    [lipcaa]   29.07.2014
Odpověď  Cívku jsem koupil druhovýrobu (čína), kondenzátor jsem také měnil a nový opravdu vložkoval. Mažu klasickým olejem jako na kejvačce M2T 1:33. Předstih je samozřejmě kontrolován, klínek drží, motorka stále prdí :(    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2014
Odpověď  Dejte cívku do trouby vyhřáté na 80 - 90 stupňů. Teplotu ověřte teploměrem. Avomet Vám prozradí zda je v cívce zkrat, či ne. Vaše problémy pravděpodobně způsobuje kondenzátor. Originální rozměr v prodeji není k dispozici, je o trochu menší průměr ( z hlavy to nevím) Musíte vložkovat. Starší kondenzátory vyhovovaly - Octavia, 1000 MB. Prohrabte šuplíky známým dědečkům. Také pozor na mazání. Dát současný syntetický olej pro moderní dvoutakty v klasickém poměru je sebevražda. Doporučuji klasiku 1:20 - 25. Takový M6AD, Mogul, či jiný olej nízké třídy API to je to pravé.    [4e1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2014
Odpověď  Co to znamená "vyměnil jsem cívku"? Za jakou? Byla vyzkoušená? Staré jsou ve vysokém procentu vadné, na pohled se nic nepozná....
Nestříhá se pero na rotoru za běhu motoru a nerozladí se následně předstih? Byl kontrolován i po zastavení motoru?
Vadné gufero - ta by motor nešel asi skoro ani nastartovat....    [host]   26.06.2014
Odpověď  Tak sem vyměnil cívku, kondenzátor a motor po ohřátí, ujetí cca 2 km začne opět vynechávat, střílet do vejfuku a po chcípnutí nejde nastartovat. kolega mi ještě poradil vyměnit gufero pod zapalováním, je možné že by to byla příčina těchto problémů?    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2014
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Doraz krku řízení čz 125 B


 Chtěl bych poprosit o detalnější foto dorazu krku řízení čz 125b a jejich okotovaní. Předem moc děkuji    [Rob]   20.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste z jineho uhlu    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem dodelal zahnuti na dorazech co tu bylo reseno ze tam chybi    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  Ano je tam ohyb cca 2mm ale ten tam nemam :)    [Rob]   19.02.2015
Odpověď  Nechybí ti tam náhodou ten ohyb, který bude fixivat držák v jeho poloze (zapřen o nádrž)?    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  4.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  1.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem si hrál s kladívkem a svěrákem a takhle to dopadlo po hodině a půl jsou dorazy vidlice hotovy. Tet už jenom 2 čepy udělat které vsadí do dorazů a vyvrtat díru a šup s tím na lak :)    [rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem navštívil kamaráda co 125 B čko i s doklady původní originál verzi a omeřil jsem ty dorazy a tady přikládám můj laický náčrtek doufám že to někomu pomůže    [Rob]   25.11.2014
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Rada k ČZ 150 C


 Prosím o radu k ČZ 150, mám ji v původním stavu a chystám se na technickou. Potřebuji vědet jak má fungovat elektrika. Na polohu spínače rovně mi nesvítí světla, na jedno otočení se nic neděje (světla svítí až při chodu motoru) a na další poloze svítí světla i bez nastartovaného motoru. Jakou funkci má mít ta baterie - tedy kdy má dodat proud?

+ další dotaz. Motor chytá perfektně, drží otáčky, ale když jedu a přidám, pak trochu cuká kde by mohla být příčina.

Díky.    [Ondřej]   04.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 195 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Super, tak to by mohl být ten problém. Vyzkouším a snad to bude ono. :) Díky! Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zaleží na tom jak jsou namontovány, pokud se jedna z nich otočí tak při chodu magneta se cívky (platí Ampérovo pravidlo pravé ruky) vlastně vzájemně zatěžují a ten celkový příkon je teď minimální - je to vlastně obrácený projev parazitního fázového posunu na cívkách. Kdyby byly namontovány správně tak při ostrém zapojení zadní žárovky(6V 5W) by její vlákno okamžitě spálili. Obě světelné cívky musí mít počátek vinutí(přiletovaný drát)nahoře viz. foto:    [Martin Štindl]   21.08.2022
Odpověď  Záleží na polaritě cívek? Fakt to může mít takový vliv? Je mi divné, že jednovláknová cívka svítí normálně, ale dvouvláknová ani nežhaví. Díval jsem se na ně a u jedné mi kouká kablík zespoda a u druhé ze shora. Takže je možné, že jedna z nich je otočená. Jak je to správně? Drát má být vyveden zespoda? Díky Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2022
Odpověď  Co světelné cívky, není jedna z nich otočená?    [Martin Štindl]   21.08.2022
Odpověď  Ahoj, potřeboval bych ještě jednu radu, týkající se elektoroinstalace. Motor mi dává bez zátěže cca 9V střídavých. Po zapojení žárovky to klesne na 6V, Takže podle mě by to mělo být OK. Žárovka ale nesvítí. Když už jsem byl bezradný, tak jsem vzal kabel, co jde z motoru a připojil napřímo k žárovce (řádně ukostřil) a nic. Žárovku jsem zkoušel na nabíječce a tam normálně svítí. Když připojím zadní žárovku (jednovláknovou), tak ta normálně svítí. Zkoušel jsem i 12V žárovku 15W a také žhaví. Když tam ale dám jakoukoliv dvouvláknovou žárovku, tak ani nazažhaví... Nenapadá Vás někoho, kde by mohl být problém? Díky za jakoukoliv pomoc. Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2022
Odpověď  Tohle je parádní, na silnici nevídaný stroj, mnohem hezčí než pozdější kývačkové. S tím bych jezdil i dnes, i když ne na frekventovaných silnicích, či v dopravních špičkách. Stále více lituji, že jsem jej nechal shnít pod jabloní za plotem. Dnes bych se určitě rád povozil.    [Luboš]   20.08.2022
Odpověď  Po pravdě na projížďku to moc není.    [Martin]   20.08.2022
Odpověď  V poválečných letech byli invalidé vděční za kakékoli přibližovadlo, které jim umožní pohyb. Dnešní optikou se na to nelze dívat. Ostatně. Nejen invalidé byli vděční za jakékoli přibližovadlo...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2022
Odpověď  Samohyb nebezpečný i pro zdravého, natož invalidu. Ale práce pěkná.    [Stenly]   19.08.2022
Odpověď  Jen sednout a jezdit. Je skvělé, když se vidí kus poctivé práce a zachráněné historie.    [Luboš]   19.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 195 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (195) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  DOBRY DEN. DOSTALA SA NAM DO RUK TATO ORTHOPEDIA. JE V ZLOM STAVE A NEVIEME CO JE PREROBENE A CO AUTENTICKE. SEDACKA JE ODPRUZENA (CO SOM NA DOSTUPNYCH FOTOGRAFIACH NENASIEL) POTOM MA 4 PEDALE A CHYBA RUCNA BRZDA. MOTOR (NIE ORIGINAL) MAME V GO ALE BEZ STARTOVACEJ A RADIACEJ PAKY. AKO JE TAM RIESENE STARTOVANIE A RADENIE?CHYSTAME SA NA BURZU DO BRNA MOZEM SA TAM DOSTAT K DOKUMENTACII ALEBO SA Z NIEKIM PORADIT O ORTHOPEDII? DAKUJEM.    [jojko.oRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pěkná práce, klobouk dolů. Měl ji u nás ve vsi soused a tak jako kluk jsem se i párkrát svezl.    [Luboš]   19.08.2022
Odpověď  m.kody: krásná práce, bylo by možné dát na net nějaké detailnější fota nebo i záznam z provozování? Nikdy jsem tuto orthopedii naživo neviděl a na YouTube je vidět jen mladší(kývačková).    [Martin Štindl]   18.08.2022
Odpověď  Vyrobit bowden skutečně není zas tak náročné, doteď jsem si při výrobě vystačil s měkkou pájkou. U RenoIndian prodávají opředené bowdeny v metráži i s koncovkami a lanka(slabší pro plyn a dekompresor) lze zakoupit v kamenných obchodech s cyklistickými potřebami - nekupovat nerezová protože ty nejde dobře zaletovat. Horší to je se sháněním koncovek k lanku, zatím jsem neobjevil že by koncovky prodávali samostatně ale jen jakou součást sady https://www.mototechnika.cz/technika-offroad/84-17901-spoj.html    [Martin Štindl]   26.07.2022
Odpověď  V životě jsem to nedělal a nevím jestli je dobrý nápad se o to pokoušet.
Hlavně nevím kde koupit ty koncovky, které se letují.    [m.kody]   26.07.2022
Odpověď  http://www.vojkovska.cz/
Celkem notoricky známá firma s kladnými referencemi. Ev. po zadání "výroba lanovodů" najde Google obratem.
Osobně bych nakoupil lanka i lanovody v metráži a vyrobil sám. Snad až na lanka se speciálními lisovanými koncovkami. To se ale asi dneska už moc nenosí. Dnes se kupuje od kompu z éšopů. A i ten éšop je problém najít...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Odpověď  Sám se neúnavně ptám, sám si neustále odpovídám. Tohle dělá i moje stará.    [lofas]   25.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím pánové.
Tak už jsem se trochu pohnul.
Jen jdu zase s dotazem.
Potřebuji doporučit (sehnat) někoho kdo dělá lanka na míru.
Ani jedno není typické.
Pokud o někom víte, tak prosím poraďte.
Děkuji    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Vás.
Ještě to tedy jednou zkusím.
Rám sedla jsem zvládnul tak nějak z fotek.
Jen teď teda vůbec nevím jak na ty sedáky.
Byl bych moc vděčný, kdyby se mi tu ozval někdo, kdo už ortopedii zrenovoval.
Děkuji moc    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nějak se mi nedostává žádných odpovědí, ale přesto to zkusím znovu.
Nebyla by tu nějaká dobrá duše, která vlastní orthopedii,aby mi alespoň vyfotila prostor pod tou sedačkou, abych věděl jak tam jsou ty trubky uspořádány?
Děkuji moc    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2021
Odpověď  Problém s krkem vyřešen.
Ještě se chci zeptat.
Není někdo z okolí Olomouce majitelem ortopedie? Chybí mi úplně celý rám sedačky a nevím podle čeho postupovat.
Moc by mi pomohlo, kdybych se mohl podívat a poměřit jak přesně to je.
Nebo třeba nemá někdo výkres? Děkuji mockrát    [Martin]   05.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Cz 150 C únik oleje


 Mám nové poskládané motor,pěkné běží na první chytnuti,
ale jak zůstane stát na stojanu a je zadní kolo na zemi,prolíná mi olej kolem radicky a start.paky,stika po výfuku na zem,vytece cca panák oleje..jde to nějak utesnit, vyřešit?    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jako mladý jsem měl několik zetek a u všech mírně prolínal olej. Tekl vždy jen po nalití až do ustálení hladiny provozem. Mám dnes zetku, kde jsem si stojánek, aby vydržel, vyrobil sám a je delší. Způsobuje to, že zahřátý olej při stání do většího kopce a zvednutým předním kolem prolíná. Tak buďto špalík na delší stání, nebo obrátit motorku. Při provozu prolíná nejvíce po nalití, potom nic moc neteče, protože po čase se hladina oleje ustálí a je ho akorát, že jen mastí víko. Do plna chybí oleje opravdu malinko.
Druh oleje na to nemá vliv. Olej je nutno dát takový, aby spojka dobře fungovala. Na zetkach jsem měl převodový i motorový, podle toho jaký je materiál lamel. Současná zetka jezdí (spojka) jen na motorový 15w40, protože lamelám převodový vyloženě nechutná.    [Luboš]   10.07.2022
Odpověď  Typ oleje nemá vliv na úniky maziva, olej na provozovaných ČZ 125/150 okolo startovací hřídele v minimálním množství uniká vždy. Není na té motorce(C pevná?) třeba menší 2,50" pneumatika nebo delší replikový stojánek? To by zvětšilo náklon motorky při stání na stojánku a to by už mohlo dělat tyto potíže. Z výroby nebyla hřídel ve víku nijak těsněná, dnes si většinou dodatečně do víka dělají zápich pro NBR kroužek aby se omezilo unikání oleje.    [Martin Štindl]   09.07.2022
Odpověď  No je to divný ale teče to ,přitom z kontrol.sroubu nic neteče,jaký dáváte olej do převodovky?    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2022
Odpověď  Není tam jednoduše moc oleje? Tyto motocykly mají i při stání na stojanu hladinu vždy pod startovací hřídelí.    [Martin Štindl]   06.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Koupil jsem kdysi panelku po havarii do plotu a měla přední kolo podobně šejdrem. Pokroucené mírně, ale vše od krku až po kolo, včetně rámu.    [Luboš]   02.07.2022
Odpověď  Nebo nabourane.    [J]   01.07.2022
Odpověď  Může to být zmetek, nebo sestava sloupek/horni rameno nejsou původní z výroby.    [Martin Štindl]   01.07.2022
Odpověď  To mě Martine také napadlo prostě ten klínek vyhodit. Jen si říkám, jak se to mohlo takhle zkroutit. Ještě možná zkusím přeměřit,pokud to půjde, trubku spodních brýlí, jestli není nějakým způsobem překroucená nebo ohnutá.    [st11]   01.07.2022
Odpověď  Vyřešit to jako u Téčka, sestavit to bez klínku - srovnat to s kolem a následně dotáhnout šroub klínového pouzdra.    [Martin Štindl]   30.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to rozebral a vypadá to, že problém je mezi horními a spodními brýlemi, které jsou vůči sobě o malý kousek posunuté. Mám to sestavené s klínkem a vůle mezi horními brýlemi a trubkou spodních žádná není. Dá se to nějak srovnat? Případně jiné řešení? Tedy kromě koupě jiných brýlí.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi takto se mi to zdá(červená kontra modrá).    [Martin Štindl]   29.06.2022
Odpověď  Možnost je že ve sloupku u klínového pouzdra je to od válečků promáčknuté "šejdrem" a při stažení se horní rameno se sloupkem zafixuje v této poloze - klínek jako vymezení nejhraje až tak důležitou roli protože je jak ve sloupku tak i v drážce horního ramene má menší vůli. viz:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=286356
Další možností může být že stranice nebo samotná trubka v ní jsou deformované - to lze oveřit jednoduše pokusnou výměnou stranic.
Já bych ale sázel na tu první možnost, totiž když na obrazovku u té fotky níže přiložím pravítko tak aby bylo co nejvíce k osám šroubů na horním rameni, tak vidím střih horního ramene a trubky svorníku spodku sloupu.    [Martin Štindl]   29.06.2022
Odpověď  U céčka by horní a spodní brýle neměly proti sobě být pootočené, jejich vzájemná poloha by měla být jištěna klínkem v trubce spodních brýlí a drážkou v horních brýlí. Když jsem to fotil, tak jsem právě všechno povolil a zkusil srovnat, ale nehýbe se to. Jedině mě napadlo, že by mohl být nějaký problém ve vnitřní trubce vidlice nebo její vložce.    [st11]   29.06.2022
Odpověď  Vojta: Co myslíš "klínové upevnění"? Ty horní šrouby M8? Pak už je tam jenom svorník spodních brejlí , různé vymezovací podložky na něm a vnější matky.Jedině vše včetně osy kola povolit, srovnat a "řízeně" utáhnout.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2022
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Predna oska a matice na kolena o valec.


 Zdravim vas, akej maju byt farby? Jedna sa o CZ 125t. Dakujem.    [duroslavRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U modelu T se to neměnilo.    [J]   27.06.2022
Odpověď  Tady něco k nastudování:
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t&menu=12&pos=cz125b1947    [J]   27.06.2022
Odpověď  Šlo by otázku upřesnit? je myšlena přední osa kola a žebrované spony k uchycení výfukových kolen k válci?    [Martin Štindl]   27.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Pružiny sedla ČZ 125T


 Dobrý den,
prosím o radu, jakou celkovou délku a počet závitů mají mít pružiny gumového sedla
na ČZ 125T. Co jsem hledal na internetu, tak některé pružiny mají 10 závitů a některé
9, tak nevím a délky u nabízených replikových dílů jsou také rozdílné.    [Pedro]   19.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mám původní pružiny z ČZ 125T s gumovým sedlem Svit neznámého roku výroby. Pružiny mají celkem 8,5 závitu a celkovou délku 147mm, průměr spodního závitu je cca 61mm a posledního horního 44mm. Jenže na fotkách v motomagazínu lze při pozorném zkoumání najít rozdíly v jednotlivých pružinách -starší koženková Terry a první s gumovým potahem Baťa mají viditelně vice závitů(9,5).
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t&menu=12&pos=cz125b1947
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t&menu=12&pos=cz125tstav    [Martin Štindl]   27.06.2022
Odpověď  Ještě jednou prosím o radu, kdo ví, nebo má možnost se podívat, případně změřit rozměr originálních pružin sedla. Děkuji.    [Pedro]   26.06.2022
Odpověď  Více závitů předválka, méně poválka, jen bych nyní lhal jestli to bylo 11 a 10, či 10 a 9.    [Pavel]   19.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Převodovka ČZ 125/150 C


 Zdravím, nevíte zda někdo vyrábí nebo prodává ozubená kola do těchto převodovek? Viděl jsem že je měl mototechnik a něco je na motokrámku. Ale není tam vše. Nebo někdo kdo se zabývá opravou? Hřídele mám dobré, jde mi o díly viz katalog:

5.Nožní řazení - položka 20 - vodící čep
4.Převody - položka 4 - kolečko hlavní II. 15z
4.Převody - položka 5 - kolečko předlohy II. 22z

Vím že originál je originál ale mám tu dvě převodovky a žádná není ideální ani za předpokladu promíchání jednotlivých dílů. I když se s motorem dá jezdit bez vyskakování rychlostí trápí mě prostě vůle mezi vodícím čepem a kolečkem předlohy II. a vůle mezi drážkami u kolečka předlohy II. a kolečka hlavní II.

Nebo alespoň nějaká rada jaké vůle jednotlivých výše uvedených dílů jsou v toleranci?

Jak jsem psal motor jezdí normálně ale když vyřadím a naklopím motor na levou stranu tak dvojkové kolečko hlavní hřídele škrká (takové lehké cvakání) o krátké drážkování na hlavní hřídeli.

Děkuji každému za radu.    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady mám rozměry na převodovce. Prosím nějakou dobrou duši, která možná někdy řešila podobný problém, má nějaké naměřené hodnoty nebo ideálně nějakou uloženku nebo novou převodovku aby jsme porovnali hodnoty. Aby jsem si dokázala udělat oko kde a co je špatné. Děkuji všem za rady    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čep z druhé strany, jeho tloušťka je 6,5mm.    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čep z jedné strany    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  A mezi drážkou II. koleček obou hřídelí je mezera na spárovou měrku 0,75mm lehce 0,8 už nejde takže něco mezi tím.    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji, myslel jsem si to. Jeden čep mám skoro v krásném stavu. Ale i tak jeho vůle v přesouvacím kole II. rychlosti předlohové hřídele je podle mě vysoká. Mezi čep a drážku v kole natěsno strčím spárovou měrku 0,5mm    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
Odpověď  V domácích podmínkách a laikem bych navařovat nedoporučoval. Ale v průmyslové praxi je dost možností oprav navařováním prakticky čehokoliv. Existují metody i příslušné materiály. Je ale otázkou, zda-li se to vždy ekonomicky vyplatí. Pokud bych měl třeba souseda pracujícího v takové firmě, tak možná navařit.
Sám jsem toto prováděl na dílech z různých materiálů v domácích podmínkách, ale ne vždy s úspěchem.    [Luboš]   03.06.2022
Odpověď  Navařovat v žádném případě, vodící čep bude kalen. Buď sehnat lepší(samostatně sehnat čep půjde těžko) nebo nechat nově vyrobit. Také je nutné aby nebyla u přesuvné páky v otvoru pro čep značná vůle.    [Martin Štindl]   03.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravíčko, ještě přidám dotaz. Je tento vodící čep nějak povrchově upravován? Někdo mě kdysi říkal že se musí vyrobit nový. A tak se chci zeptat zda je to jen surový obrobek nebo jestli je povrch nějak ošetřen? Myslím tím třeba kalení nebo cementování povrchu? Nabízí se vyrobit nový kus nebo třeba provést návar na původní čep a zabroušení na požadovaný rozměr. Děkuji za postřehy    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Čz 150c rada ohledně motoru bez výkonu


 Zdravím, právě se snažím spojezdnit motorku kterou měl můj otec v garáži asi 10 let a hrozne bych potřeboval poradit ohledně problému kde se mi motor nedostává do vyšších otáček
Motorku sem rozběhal a byl se ní několikrát projet a problém se objevil až po tom co jsem na ní přešel přibližně kilometr, při pohynaní stratila všechen výkon

Motorka se po přidání plynu začne "dusit" nebo nevím jak bych to popsal děje se to přibližně po 1/5 otáček

Veci který by mohli pomoct s problémem :

Motor na voľnoběhu jde pěkně
Motor startuje na první nakopnuti
Jiskra je spolehlivá
Kompresse se mi zdá dostatečná ale ještě to skontroluji
Výfuky sem skontroloval a těmi fto nebude
Karburátor jsem několikrát čistil a nevidím vnem zadný nečistoty
Tesnení hlavy válce a sacího hrdla karburátoru jsem vyměnil

Můj jediný typ je karburátor nebo to sací hrdlo, a obávám se že to může být už ve válci

Nejsem mechanik takže ráda bych si strašně vážil, moc děkuji    [AlexVamex]   16.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud jde o novodobou cívku či zodpovědně opravenou a dobře a dobrou impregnací ošetřenou, tak je pravděpodobnost spolehlivého provozu celkem velká. Odcházely zejména staré cívky impregnované šelakem, hlavně když opakovaně navlhly buď přímým vniknutím vody do zapalování, nebo dlouhodobým nevhodným uskladněním ve vlhku. Pokud je stroj občas provozován a cívka není aušus, provozem se zahřeje a přirozeně vysychá. Ty zatavené v plastu jsou obvykle zcela bez problémů. Ještě drobnost, důležitá. Napojit zapalovací kabel přímo na svíčku očkem bez odporové odrušené botky! Její použití znamená větší napěťové namáhání sekundárního vinutí a tím větší pravděpodobnost mezizávitoveho průrazu. Pochopitelně ze stejného důvodu použít kabel s měděným lankem uvnitř, ne uhlíkový.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2022
Odpověď  Děkuji moc za radu, byla to ta cívka. Po výměně šlape jak má :D
Akorát se obávám co může tenhle problém spusobit v budoucnosti    [AlexVamex]   17.05.2022
Odpověď  Děkuji za radu, se Zapaľovací civkou byl prej problém ještě když jezdila před 10 lety, a proto sem ji objednal novou už dřív ale nenainstaloval sem jí protože se mi zdálo že jiskra je v pohodě

Predstih sem kontroloval tak dnes skusim tu cívku vyměnit a doufám že to bude ten problém    [AlexVamex ]   17.05.2022
Odpověď  mohly by to být i jiné věci než cívka, chce to zkontrolovat jestli se nehnul předstih, případně podobně se může projevovat i špatný kondenzátor    [meela]   17.05.2022
Odpověď  Když tak, mám originální cívku nově převinutou. fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   16.05.2022
Odpověď  Je asi 1 promile pravděpodobnosti, že to nebude zapalovací cívka. Proseklé sekundární vinutí. Projevuje se přesně tak, jak píšete. Koupit replikovou novodobou cívku a je po problému. Oprava se nevyplatí.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Guma řadičky na čz 125 b,t,c


 Prošel jsem asi 10 eshopů a nikde je už nemají a výrobce už je ani nevyrábí.Tak planuji nechat vyrobit tyto gumy na řadičku na čz 125 b,t,c tz.ananas.Tak bych Vás chtěl poprosit,jestli by mi jí někdo neprodal nebo nepůjčil ,aby se mohla podle ní vyrobit forma.Moc děkuji za pomoc. Jirka    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já měl tuto z druhovýroby na řadičce a guma byla dost měkká, takže šla celkem snadno navléknout a čekal jsem kdy ji ztratím. No, nakonec vydržela "dlouho" na to, že se přes ní řadí:). Skoro celé léto. Takže doporučuji vymyslet něco aby nesjela dolu i přes ten rozšířený konec řadičky. Já to neřešil. Narazil jsem tam starou univerzální, někdo jí říká "pérácká" a je tam dodnes...    [J]   09.03.2022
Odpověď  Napiš mi email. Gumu mám.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2022
Odpověď  Tam jsem taky koukal a nemají .    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2022
Odpověď  Já mám pocit že návlek prodává Montyjawa.    [Martin Štindl]   09.03.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  Dobrý den. Jsou přední vidlice u 150c stejné jako u 125t? Samozřejmě uchycení blatníku je jiné. díky    [honza]   23.05.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dělá se replika viz.odkaz.
https://cdn.myshoptet.com/usr/www.motoveterandily.cz/user/shop/big/2500_gumy-do-prednich-tlumicu-cz-125-t.jpg?6079df58    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2022
Odpověď  Zdravím všechny,zabývám se vidlicí 125T staršího provedení.Po demontáži jsem z původních gumových pístků našel jenom šrot.Repliku na koupení jsem nikde nenašel,tak bych se rád zeptal jestli to tu někdo nezkusil nějak vtipně nahradit.Samozřejmě to může fungovat i bez tlumení,ale když je to rozebrané...
Díky Honza.    [Honza]   04.03.2022
Odpověď  Vidlice 125T mají jiné uchycení blatníku jak tu je popsáno - u t je blatník uchycen na pláštích a tedy se nepohybuje, u ¨C na kluzících a kmitá s kolem.Proto e liší pláště i kluzáky a to těmi úchyty.
Druhá věc je vnitřní uspořádání vidlice. U téčka je jiné než u většiny céček, ale ke změně došlo až během výroby typu C, takže první céčka to mají ještě stejné. První provedení je mnohem složitější a vpostetě všechno včetně kluzáků a pružin je jiné než u novějšího zjednodušeného provedení. To je naopak hrozně jednoduché, uvnitř jsou vpodtatě jen dlouhé pružiny a prodloužené kluzáky.    [Michal14]   26.05.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nosná trubka a pouzdro jsou stejné.Plášť stranice Téčka je podobná,liší pouze dvěma úchyty pro vzpěry na spodní části a dírou se závitem v malém prolisu na vnitřní straně.Některé vidlice na starších Céčkách mají ještě ten prolis,ale už bez závitu(viz foto)    [Martin Štindl]   23.05.2008
Odpověď  Nejsou. Téčkové mají tlumič a taky kluzáky jsou úplně jiné.    [arny]   23.05.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Doraz stojanu čz150


 Zohnal so rám na čz150C, ktorý je však oholený o skoro všetky držiaky. Ich opätovné navarenie nie je veľký problém avšak nie je tam ani doraz stojanu. Ten je však umiestnený k rámu pomerne excentricky. Bol by prosím Vás niekto ochotný detailne vyfotiť a zmerať umiestnenie tohoto dorazu ?
Ďakujem.    [Vlastimil Červeň]   04.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ďakujem MilanovZ za ochotu. Moc mi to pomohlo a doraz už som vyrobil a navaril. Keď som to mal už hotové tak som na jawac.cz objavil hotový výrobok na navarenie.    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje opravaa    [MilanZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje oprava    [MilanZ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ukažka    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Archiv ČZ Strakonice


 Potreboval by som zistiť podľa výrobného čísla motora presný údaj o výrobe mojej 150ky. Prosím Vás, máte niekto nejaký kontakt archív výroby čz ?    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ospravedlňujem sa kolegovi, ktorý mi napísal mail. Ja som si ho po doručení prečítal vo svojom smartfone ale potom sa mi stalo, že som ho asi nedopatrením vymazal a tak nemám spätný kontakt. Ale všetky informácie som už uviedol+ dodávam, že napísal som p. Vláškovej mail a obratom mi odpísala s prílohou v PDF s predmetným potvrdením a keď som to odsúhlasil tak mi poštou zaslala oficiálne potvrdenie. Pýtal som sa aj na to či mám uhradiť nejaký poplatok, ale ČZ a.s. za takéto potvrdenie nevyberá žiadne poplatky (na rozdiel od JAWy, ktorý fakturuje 500.-Kč)    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2022
Odpověď  Ďakujem aj za predošlý príspevok. Ja som sa medzičasom dostal ku kontaktu na tento archív kde mi vystavili originál úradné potvrdenie o výrobe na konkrétne číslo a s kompletnými technickými údajmi ako v technickom preukaze. Toto potvrdenie pri veteránskej atestácii už nie je treba dopĺňať inými dokladmi. Myslým, že sa nič nestane ak tu tento kontakt zverejním:

ČZ a.s.
Kateřina Vlášková
Sluneční náměstí 2540/5
158 00 Praha 5
e-mail: katerina.vlaskova@czas.cz
tel.: +420 383 342 237    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Možná vám to trochu pomůže.    [tunik21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Nelze vyndat hlavní hřídel z pravého karteru.


 Všem Vám přeji dobrý den,

Při rozpulení motoru mi zůstala hlavní hřídel vč. ložiska v pravém karteru. Je to to ložisko, které není jako jediné přístupné z druhé starny a nedaří se mi žádným způsobem hřídel s ložiskem vyndat. Nesetkal jste se prosím někdo s tímto problémem ? Zkoušel jsem jak lokální nahřátí tak nahřátí celého karteru, ale ložisko se ani nehlo. Ostatně všechna ložista v uloženích drží jak přibitá :).

Předem moc děkuji za veškeré rady :)    [Dejf]   26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Využít čep s páčkou vypínání spojky, tyčky(nebo náhradu) nechat v hřídeli a přes závit matice nábojky tyčku zaaretovat - pak s nahřátím karteru zkusit (s citem) přes páčku spojky hřídel vytlačit. Jestli se postupně takto vytlačí jen samotná hřídel tak samotné ložisko už snad půjde ven pomocí vytahováku ložisek.    [Martin Štindl]   28.01.2022
Odpověď  Však tam je ovládání spojky ne? Odšroubovat a pak je ložisko přístupné    [Martin]   26.01.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/216 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2021)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 125 rikša zadní náprava


 Dobrý den, sháním pravou poloosu k výše uvedenému modelu. Má někdo nějaký tip, kde k ní přijít? Též sháním prachovky k poloosám.

Předem díky moc za jakoukoliv radu.    [MlynářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prevodovka ČZ 150C Rikša


 Zdravím. Máte niekto v rikši originál prevodovku? V mojej rikši bola sériovka, aj doposiaľ všetci oslovení majitelia rikší mali sériovku. Počul som aj názory, že zmena bola len "na papiery" až kým som nedostal túto prevodovku od bývalého majiteľa rikše. Ak rátam správne tak pozmenený prevodový pomer na 3. rýchlosť sedí podľa katalógu.    [BrlyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linkování


 Kolegové, nevíte jestli ještě linkuje paní Vrkoslavová z Týnce nad Sázavou? Linkovala mi v roce 2015 moji ČZ 150 C, už tenkrát to byla starší paní, její práce - to byl koncert! Teď po drobné nehodě potřebuji po lakovně olinkovat a vyznačit boky nádrže. Případně máte nějaký jiný tip? Díky za odpověď.
Kontakt na paní Vrkoslavovou jsem tenkrát našel tady, byl tam tip ještě na jednu paní z Týnce, teď už to nemůžu najít, tak to dávám znovu (to pro ty, kteří mi poradí, abych se naučil hledat).    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linkování


 Kolegové, nevíte jestli ještě linkuje paní Vrkoslavová z Týnce nad Sázavou? Linkovala mi v roce 2015 moji ČZ 150 C, už tenkrát to byla starší paní, její práce - to byl koncert! Teď po drobné nehodě potřebuji po lakovně olinkovat a vyznačit boky nádrže. Případně máte nějaký jiný tip? Díky za odpověď.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

KRK na ČZ 125 B


 Zdravím Vás, koupím krk na ČZ 125 B, spodní díl krku se sloupkem a horní díl krku co drží řídítka.
Nemůžete mě prosím někdo poradit kdo by měl na prodej nebo kdo by uměl vyrobit ??? Rád zaplatím !!
Děkuji moc za každou radu !!!    [MIKR]   02.01.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/216 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006