MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 310289 příspěvků |7731 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 52 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 14.6.2021 23:32  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 166
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3217      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 134      Příspěvků Příspěvků: 29825
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/215 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Já jsem sehnal originál novou růžici se souborem ostatních nových originál dílů a růžice byla nastříkaná černou lesklou.    [Josef]   13.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opět se obracím na kolegy renovátory s dotazem. Včera jsem čistil objímky výfuku. Zaujalo mne, že jsem na nich nazaznamenal žádný pozůstatek barvy. Na téčku které jsem dělal předtím, jsem je normálně stříknul černou barvou, ale tady jsem trochu na vážkách, jestli je nechat tak, jak jsou. Z dobových fotografií vypadají, že jsou černé, stejně jako válec. Ale tyhle jsem měl na na kompletním výfuku z lidovky, z jednoho kusu, vypadalo to, že se v nich nikdo nehrabal, takže nevím. Nalakovat na černo nebo nechat být? Případně načernit?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Začíná to pomalu nabírat obrysy.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2021
Odpověď  m.kody: Pěkné! Viděl jsem Tvůj inzerát na Bazoši, škoda, že jsem to sem nezačal vkládat dřív. Nějaká kola jsem měl a pustil jsem je do světa...    [st11]   26.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se taky trochu pohnul....v krabičce k motorce byly i komplet původní šroubky.
Takže mi chybí už jen zadní kolo s osou,přední kolo s osou a štítem,kolena výfuků a trny stupaček.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Odpověď  Martine díky, to černění mi přišlo jako nejpravděpodobnější 👍 Ono z té stupačky sice potom moc vidět není, ale když už se člověk snaží o co nejpůvodnější stav (v rámci možností), tak ať to trochu vypadá...    [st11]   19.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vývozky mají ale ramínka zpravidla v červeném laku.    [Martin Štindl]   18.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Povrchovka ramínek stupačky(u základní a lidové) vypadá na černění stejně jako u čepů, i když i lakování bych nevyloučil.
Dále už jedna zde uvedená dobová fotografie naznačuje že se jednalo o černění(vizuálně porovnat odlesk lakovaných částí motocyklu s odstínem ramínek)
https://www.veteranforum.cz/document.php?document=documents/2013/0656870001415824401.jpg    [Martin Štindl]   18.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak, mám tady čtyři stupačky, tři z nich jsou opravované, vařené. Jaká je vlastně povrchová úprava stupaček? Přijde mi, že jednu mám černěnou, jedna je celkem orezlá, třetí mám lakovanou stříbrně a jedna je po vaření očištěná na čistý kov. Nikde to z fotek není pořádně poznat, většinou to lidi při renovaci lakují černou, ale podle mě by to mělo být asi černěné. Nebo ne?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2020
Odpověď  m.kody 👍 Ale už ti toho moc nechybí. Já sháním ještě pěkný zadní blatník, černý rámeček světlometu a nemám úplně pěkná řidítka. Mám pocit, že během posledních dvou let zmizely z inzerátů všechny díly na céčko. Když jsem kompletoval téčko a něco jsem sháněl, tak byly všude mraky věcí na c a teď nic... Jinak teď dávám dohromady rozetu, musím navařit nové ozubení a zkompletoval jsem přední kolo a vztekám se teď u centrování.    [st11]   07.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chcípák ČZ 125 T


 Dobrý den, potřeboval bych radu ohledně chcípáku u ČZ 125T. Je to motor okolo roku 1950 a tam bylo zhasnutí motoru řešeno tlačítkem na boku pravého víka.
Našel jsem na internetu pouze kontakt na "C" který se zasouvá do bloku motoru.
Já tam mám díru kulatou.
Nemáte někdo fotku jak ten zkratovací kontakt vypadá.
Nebo pokud by někdo měl a prodal...    [Petan69Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2021
Odpověď  Pod baterií jsou gumové špalíky/válečky (4ks) a pod svorník se usazoval plstěný pásek viz: https://www.motomagazin.cz/photos.php?photo=photos/cz125t/cz125b1947/foto17.jpg    [Martin Štindl]   10.06.2021
Odpověď  Je to 8 let co jsem se tady ptal na chcípák a ještě nemám na 100% Téčko dodělaný. Koupil jsem mu Vape a chci ho schovat, aby nebylo poznat na první pohled že je tam nějaká elektronika. To mám vymyšlený, cívku pod nádrž a vrátit se zpět do motoru a VN průchodkou na svíčku ...
Baterku 6V 7 Ah mám, je sice vykuchaná, ale celkem pěkná. Otázka je, máte pod baterkou nějakou podložku třeba z gumy? A to samé zhora pod tím vrchním držákem? Přeci jenom je to letitý bakelit a mohl by prasknout.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  Výkres izolátoru je už v tomto schématu: , samotné tlačítko bych mohl oměřit až během týdne pokud ho najdu.
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=113&idtop=175115    [Martin Štindl]   26.03.2013
Odpověď  vypínání motoru pod zapalováním    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2013
Odpověď  Děkuju za bleskovou odpověď. Než seženu originál, zkusím to vytočit na soustruhu.
Je tady spousta krásnejch fotek, ale zatím nevím kde mám přesně hledat.
Klidně můj příspěvek smažte
Ještě jednou díky Petr    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013
Odpověď  tady máš fotky: http://1url.cz/giZJ    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  ještě jedna fotka    [Petan69Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapojení zapalování ČZ 150c


 Ahoj, zapojuji elektriku na své ČZ a chtěl jsem se zeptat, kde zapojit na zapalování(magdynamo) vodič, který jde ze svork. destičky přepínače. Vím, že zkratovač zapojit na šroub kladívka, ale s tím vodičem si nejsem jistý.
Díky.    [Ondra-ČZRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Světelný cívky jsou vyvedeny na ten izolovaný šroubek M3 vedle filcu.    [p]   18.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo motoru ČZ 150 c


 Zdravím, nevím jestli se to už řešilo, ale mám na své "Zetce" cz150c, tento motor, asi náhradní díl. Na rámu je někde rok výroby, ano?    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail stupačky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2021
Odpověď  Jen jsem chtěl názor. :)    [Jirka PLZEŇ]   15.05.2021
Odpověď  Neměl jsem možnost takže nemohu hodnotit.    [Martin Štindl]   15.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  To martin.stindl, jaký máte názor na repliku karburátoru co prodává např. Motojelinek - na fotce. Děkuji    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Brzdové táhlo je také "opravované", při jízdě se spolujezdcem se táhlo běžně ohýbalo o původní stupačku, tady to asi vyřešili tím že původní odřízli a osadili pérácké. Jestli nejsou viditelné znaky po odřezání výztuh tak ani nelze říci že byl rám náhradní    [Martin Štindl]   14.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  uchycení sedla    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  No a ještě tam namontoval dvousedlo, proto je dost divné to odstranění úchytů zadních stupaček. Zato jednu navařil tam kde být nemá.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2021
Odpověď  Na krk řízení se u zetek začalo vyrážet výrobní číslo až u mladších Céček(125C od č.251 218 a 150C od č.341 543). Ale pokud na pásovině není znatelné ražení tak to možná bude náhradní neznačený rám, vzadu na závitech zadních stupaček jsou pásové výztuhy?    [Martin Štindl]   13.05.2021
Odpověď  Na krku číslo mívaly 125. Pokud má 150c doklady a nemá na rámu číslo, tak ČZ Strakonice může vystavit doklad potvrzující, že konkrétní moto s určitým výrobním číslem nemá na rámu vyražené výrobní číslo. Toto následně evidence vozidel zapíše do TP. Na STK sice kroutí hlavou, ale co je psáno, to je dáno.    [vintera]   13.05.2021
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Renovace ČZ 150C - r.v.1951


 Dobrý den/Ahoj,
pouštím se do renovace ČZ 150C z roku 1951. Bohužel se ke mně dostala v rozebraném stavu kterému předcházel štětkolak a ztracení některých dílů. Nyní zjišťuji co chybí a co jak má být. Budu sem vkládat průběh renovace a dotazy. Budu velmi vděčný za rady. (foto je bohužel před tím, než se dostala ke mně). Díky    [Tom7.89] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V hlavici je normální pravotočivý závit M6 stejně jako před osazením. Mělo by to jít povolit s použitím kontramatek nebo pevně sevřít osazení na závitu a vyšroubovat, jestli to je zarezlé tak prostříknout Konkorem nebo WD40 a počkat 1-2dny.    [Martin Štindl]   26.04.2021
Odpověď  Nejde mi zmenšit fotka. Myslel jsem kovovou matici na zavírání dvířek na kastlíku, na Téčku.    [Láďa]   26.04.2021
Odpověď  Zdravím, nechci zbytečně zakládat nové téma, tak se s prominutím vecpu sem.

Neví prosím někdo, jak se sundavá ta matice ze dvířek? Děkuji    [Láďa]   26.04.2021
Odpověď  Josef až budu mít čas, tak sem hodím nějaké foto. Chce to chvilku klid a foťák... Jsou to většinou věci ze soutěžních 125/150 ccm.    [J]   15.03.2021
Odpověď  Zdar J, máš skutečně pravdu, koženková sedla se začala montovat až koncem roku 51, díky za opravu. Co máš ve vitríně za unikáty? Jestli to není tajné? :-)    [Josef]   15.03.2021
Odpověď  Tome, být tebou tak, na to tak netlačím. Počkej až se ti naskytne ke koupi plnohodnotný držák. Nějaké dovařování a podobně je na nic. Pak to stejně praskne... Nevím, ale dneska chtěj mít všichni všechno hned..., já ji dělal tři roky v klídku, kdy jsem měl zrovna čas, ale z dílů původních nových a nebo zachovalých, bez nějakých zásahů svářečkou apod. Pak ten výsledek stojí za to. Mám za ty léta i pár unikátů, které se týkají tohoto typu. Ty jsou ale do vytríny...:-)    [J]   14.03.2021
Odpověď  Josef, není nic jednoduššího než abys sis vzal svůj Seznam náhradních dílů ČZ 125/150 C, který určitě máš a podíval se na poslední stránku - Bingo!
Kožená, či koženková sedla se montovala o něco později, než je vyrobena zetka tazatele. Nevím, kde jsi vyčetl, že na "céčko" zp nepatří gumové - to by mne zajímalo.    [J]   14.03.2021
Odpověď  Proč by guma na čz 125/150c zp 1951(!) nepatřila?    [J]   14.03.2021
Odpověď  Tom 7.89- proč chceš dávat gumové sedlo řidiče na odpružené céčko kam nepatří?    [Josef]   14.03.2021
Odpověď  A pokud by se vám někomu podařilo nějak poměřit alespoň nějaké rozměry chybějíciho kusu tak by to byla úplná paráda. Děkuji    [Tom7.89] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150 C Rikša


 Zdravím. Potřebuji radu. Na rikšu 150C se jako základ používal rám neodpruženého céčka? Jde o to, že mám možnost získat rám, který byl vyřezán z rikši a zajímalo by mne, jak moc je rozdílný od klasického neodpruženého rámu C. Děkuji za rady.    [Radek]   11.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Martine, tak jsem to udělal podle Tvého doporučení a je to mnohem lepší. Již se s tím dá normálně jezdit. Děkuji za radu.    [Mirda444]   20.04.2021
Odpověď  Díky za typ, to mne nenapadlo. Mrknu na to a když to tam bude vymačkané, tak to opravím. Soustruh i svářečku mám a tvůj návod je jasný. Dík.    [Mirda444]   16.04.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opravidelné to je, ale vidlici je potřeba rozebrat, do trubky sloupku vlisovat kroužek pro podepření a zavařit - poté je potřeba na soustruhu svár obrobit.    [Martin Štindl]   31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Možná je v místě klínového pouzdra sloupek dost promáčklý a i přes důkladné stažení prostě dojde ke "střihu" sloupku a horního ramene.    [Martin Štindl]   31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar, máte někdo zkušenosti s jízdou s Rikšou 150 C? Dodělal jsem rikšu a moc se s tím nedá jezdit. Když zatáčím, tak se řídítka vytáčejí více než přední kolo. Zkontroloval a vymezil jsem všechny vůle, utáhl všechny šrouby v předním kole, blatníku a vidlici, ale výsledek skoro žádný. Napadá někoho, kde by mohl být problém, nebo je to u rikši normální?    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady je s připojenou zadní částí.    [Mirda444]   24.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak říká "meela" přední rám z rikši je se zadní částí spojen pomocí šroubů, takže nemůže být odřezán. Viz foto. Proti rámu z neodpružené 150 jsou tam navařené na každé straně 3 úchyty, kterými je spojen se zadní částí. Dva dole a jeden nahoře. Dále jsou na horních trubkách navařené 4 pásky se závitem M6 pro uchycení krycího plechu řetězu. Na držácích zadního kola jsou dole navařeny plechy.    [Mirda444]   24.12.2016
Odpověď  Jak vyřezán? :-) Přední a zadní rám na rikšu jsou sešroubované - z toho vznikají i rozdíly, rikšový rám má v zadní části navíc úchyty pro zadní část, pár závitů pro chycení plechařiny a jsou jiné i plechy uchycení zadního kola. Horní rámová trubka je u rikšy zesílená, ale to není vidět.    [meela]   11.12.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

gumovy potah sedadla


 Zdravim
Budu prendavat gumovy potah sedadla z tandemu jine zetky na moji do predu.Nerad bych ho roztrhnul. Nemate nekdo nejaky postup nebo tryk jak by to slo dobre a hladce.Diky Rudy    [Rudy]   06.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jestli je ten potah původní tak takto to bude bezpečnější, mě původní návlek na Céčku vydržel asi 10 jízd a roztrhnul se.    [Martin Štindl]   07.04.2021
Odpověď  Zdali bude vse pasovat abych zkompletoval predni sedadlo jak ma byt necham gumovy potah v ramu.Chtel jsem puvodne vyndat,opikovat a nastrikat ale asi od toho upustim a natru jen vyditelna mista.Diky Rudy    [Rudy]   07.04.2021
Odpověď  Není možné nechat potah na rámu?    [Martin Štindl]   06.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

DUPLIKÁT technického průkazu


 Zdravím. Pan prodá duplikát českého technického průkazu CZ 150c. Na co si dát pozor? Děkuji.    [Ceza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  prostě za ztracený, zcela běžná věc, nedělat z toho kovbojku, proboha chlapci    [chlop]   03.04.2021
Odpověď  Těch duplikáků může být xx.    [Ferin]   03.04.2021
Odpověď  Duplikát má stejnou váhu jako originál. Pro bezpečnost jeho údaje a převoditelnost stroje a vlastnictví ověřit předem v registru vozidel. Toto dělám vždy a tak polovina z nabídek má nějaký problém.    [Luboš]   03.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Uložení zadního kola na neodpruženou ČZ 150c


 Dobrý den,
po všech snahách Vás požádám o radu. V příloze mám od jawarmaniaka všechny komponenty pro uložení zadního kola. Stále se snažím uložit kolo, ale bohužel se mně nedaří. Vnější dva distanční kroužky zatím nemám vyrobené, bohužel neznám rozměry, abych doměřil. Nevím jestli kroužek z pravé strany se opírá o prachovku či ne. Dále nevím, jak uložit osičku v rozetě. Nainstaloval jsem jí z pravé strany a drhne mně o vnitřní část rozety. Kroužek z levé strany přijde na šroub osičky rozety? Opravdu v tom tápu. Předem děkuji za jakýkoliv podmět.    [oldaaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Skvělé, moc jste mi pomohl.    [Ondra S.]   24.03.2021
Odpověď  Rozpěra s rozměry je popsána tady:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=284626    [Martin Štindl]   24.03.2021
Odpověď  Dobrý den, ahoj,
nevíte prosím někdo, jaké rozměry má mít rozpěrka zadního kola, která je hned vedle krytu ložiska?

Děkuji za info.    [Ondra S.]   24.03.2021
Odpověď  Dĕkuji.    [oldaa]   03.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, hliníkový štít se přímo opře o držák osy, není zde žádné vymezení. Přímo ve štítu je právě nad dírou pro držák brzdy žlábek pro hlavu šroubu. Pokud se hlava šroubu opírá o štít tak je možná moc široká, šroub je normální M6 a pod hlavu se nedává žádná podložka.    [Martin Štindl]   03.02.2016
Odpověď  Děkuji za pomoc. Jen ještě jeden dotaz. Brzdový štít je přímo opřen o rám motorky? Při dotáhnutí štítu se mně opírá přímo o šroub úchytu blatníku a krytu řetězu. Je tam sice prolis, ale stejně to štít vychyluje z osy.Děkuji    [oldaa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2016
Odpověď  K tomu rozpěrnému kroužku, výkres je tady: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=240753
Ten Tomiho nákres je správně, pokud je v prachovce díra průměru 12mm tak rozpěra ložisek v náboji kola musí být směrována delším osazením k rozetě - tedy obráceně než je to zobrazeno v katalogu náhradních dílů.    [Martin Štindl]   02.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Můj kryt řetězu neřešit :-) toto foto je z roku 2007 kdy jsem měl uchycen provizorně upravený kryt z odpružené verze na dodatečně dovrtanou díru, teď už to mám jak má být se správným krytem. Správně se držák krytu stahuje jedním šroubem společně se vzpěrou blatníku - viz foto originálního.
Osa se nasouvá z levé strany a na pravé straně je stažena maticí tak jak je to na této fotce. Podle fotografie je držák brzdy nasazen správně, ložisko v rozetě má být z obou stran zajištěno segerovkama a to osazení na držáku brzdy se musí opřít o vnitřní kroužek ložiska. Po nasazení víka/štítu brzdy na držák brzdy a uchycení do rámu by se měla rozeta volně otáčet - jestli někde drhne tak bude možná opotřeben držák brzdy či problém ve víku atd..    [Martin Štindl]   02.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za odpovědi. Levý rozpěrný kroužek se tedy opírá přímo o prachovku? Prachovku mám o průměru 12mm takže rozpěrný kroužek bude asi stejný průměr. Foto od Tomiho je tedy správně? Z Vaší fotografie máte kryt rětězu uchycen z vnější strany, ale já tam takový ohyb na krytu nemám takže ho musím umístit z vnitřní strany. Když ho tak umístím tlačí mně přímo do brzdového bubnu. Na foto máte šroub držáku brzdy za rámem. Kde chytnu šroub osy kola? V příloze ještě posílám foto osazeného držáku brzdy. Je to správně osazeno? Děkuji    [oldaa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  To foto je asi od pana Kuty(R.I.P.), jsou tam dva rozpěrné kroužky ale správně má být jeden který se vkládá mezi držák osy a prachovku(zleva).
V rozetě by měl být do ložiska zasunut držák brzdy(položka 19) která má vlastní osazení/rozpěru a zkrze něj prochází osa(průměr 12mm). Pravděpobně už během výroby neodpružené verze nejspíše došlo k úpravě sestavy zadního náboje při zavedení odpružené verze - nová prachovka byla stejná pro obě provedení(díra 17mm) a v montáži se otočila rozpěra ložisek.    [Martin Štindl]   02.02.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Řadí při nakopávání


 Ahoj lidi,

moje Céčko mi při nakopávání občas zařadí dvojku (startovací páka hýbne pákou řadicí), čímž zpravidla neomylně střihne klínek. I když páky "rozsadím" a pořádně utáhnu, časem se k sobě zase sklouznou. Máte někdo tuhle zkušenost? (ve starších příspěvcích jsem hledal, ale asi špatně).

Dal bych asi nějaký distančí kroužek, ale chtělo by to alespoň něco kruhového průřezu. Nějaký tip?

Díky    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Spíše praskla, sejmout víko spojky a zkontrolovat pružinu.    [Martin Štindl]   22.03.2021
Odpověď  Startovací pákou nelze proslapnout motor. Jelikož zřejmě vyskočila pružina tak jedine zle točit obráceně.    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2021
Odpověď  Zaseklo jak? Startovací hřídělí nelze protočit?    [Martin Štindl]   21.03.2021
Odpověď  Zdravím, měl bych také jednu otázku: mám motor který jsem dělal, komplet od půlení až zpět do funkčního stavu. Když jsem to sem vše odzkoušoval na ponku, tak při nakopavani, mi to asi 10x šlo a na po 11 se mi zaseklo startování. Nevíte čím by to mohlo být? Nechce se mi to zase půlit. Děkuji za každou radu    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2021
Odpověď  Pokud jsou oba tisícihrany v pořádku a v uchycení to nemá vůli tak to asi bude únava materiálu - jestli už předtím to někdo také rovnal(opakovaně)    [Martin Štindl]   11.10.2020
Odpověď  Hmhm. To je fakt. Jinak - jakou kdo máte zkušenost s tou "měkkostí" startpáky? Dělá nám to u obou motorek to samý. Porovnali jsme to ve svěráku půlkilovým kladivem, nasadili a byli jsme dva centimetry od levýho kastlíku. A po pár našlápnutích se nám to už zase skoro dotýká. Přitom na hřídeli je to utažený pevně... Nemáme prostě jen smůlu na dva špatný kusy?? Replika by to být neměla - renovovali jsme to z originál vraku... Díky. P.    [Pol72]   11.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je pravda že ta podložka tam často ani není potřeba, často se konec řadící hřídele opře o dno v hřídelce ukazatele a podložka se volně pohybuje v mezeře na hřídeli. K tomu posouvání startovací hřídele doleva brání kolečko startéru které se opře o pérový kroužek na hřídeli.
Ale jak popisuje Ondra že v jeho případě se řadící hřídel pohybuje cca 3mm tak to už je dost značná vůle, asi bude možná chyba v sestavě že se na něco zapomělo..    [Martin Štindl]   10.10.2020
Odpověď  Máš pravdu, Martine - já jen, že to vysouvání páky při startování může někoho vyděsit. :)
Mně to taky chvíli trvalo, než mi došlo, že to dělá ta pružina. Na druhou stranu si myslím, že i když ta řadička může dojít kvůli chybějící podložce blízko k startpáce, tak jí zase naopak v případě potřeby uhne (vysune se). Dokud má kam. :) Takže tu podložku bych tam neviděl jako životně důležitou.... P.    [Pol72]   10.10.2020
Odpověď  Ahoj Pavle, díky za tip. Myslím, že u mě je problém i v nedobrém stavu tisícihranu (jak na hřídelyi, tak na startpáce) a hlavně povolujícímu se úchytu startpáky. Takže pro teď jsem to vyřešil šroubem, který prochází skrz závit a je dotažený matkou. Zatím se zdá, že to funguje. Vzledem k vůli mezi startovačkou a řadičkou ale stejně asi radši půjdu do půlení, zkontroluju podložku, o které mluví Martin, a vyměním hřídel. Nová nakopávačka by asi taky nebyla od věci (ač se mi repliky moc nechce používat), to bych se možná i přidal s tou výrobou, kdyby to šlo...    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  S vratnou pružinou tento problém ale nesouvisí. Správně má být mezi oběma pákama dostatečná mezera tak jako je na první fotce. V případě že tam chybí podložka pod hřídelkou ukazatele(její pozice na řadící hřídeli je aretována segerovkou středící příložky) tak se už hřídel může posunout k pravému karteru a to stačí aby o sebe páky škrtaly. Když se k tomu přidá ještě špatný stav tisícihranu na startovací hřídeli i v samotné páce a tak potom ani nelze stažením šroubu startovačku na hřídeli bezpečně zajistit.    [Martin Štindl]   10.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Polovodičová dioda CZ 150c


 Zdravím, vím že se to tu už několikrát řešilo, ale trochu si nevím rady. Zapojuji elektriku na CZ 150C(novější zapojení) a co jsem zjistil jde selenový usměrňovač vyměnit v dnešní době polovodičovou diodou. V tom je právě problém. Nevím jaký typ tam mám dát? Nejsem v tom vůbec znalí. Všude kde se to řešilo, nikde jsem nenašel daný typ či aspoň označení. Děkuji moc za radu    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jako náhradu tlumivky se dá použít stabilizátor napětí, už se to tady probíralo:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=308688
http://www.motokramek.cz/dily-stabilizator-napeti-6v-babetta/
https://www.minibikemania.sk/regulator-6v-pre-6v-system/    [Martin Štindl]   15.03.2021
Odpověď  omlouvám se, spletljsem to. Myslel jsem čím v dnešní době nahradit tlumivku. děkuji za pomoc    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2021
Odpověď  Jaký druhý typ? že tam byl třívrstvý selen?    [Martin Štindl]   12.03.2021
Odpověď  Ano toto jsem také pročítal, ale pokud jsem ani selenový usměrňovač neměl, tak tam je ten druhy typ, tam by mě zajímal více.    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021
Odpověď  Zrovna tento týden jsem nahrazoval selenový usměrňovač diodou. Řídil jsem se návody zde na fóru a na stránkách jawarmaniaka. Použil jsem diodu KY 708, už se hůře shání, ale nakonec jsem jednu sehnal (popř. zkus KY 710).
Tady máš odkazy, kde se to řešilo:
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229
Ať se daří :)    [petrmachr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Rada k ČZ 150 C


 Prosím o radu k ČZ 150, mám ji v původním stavu a chystám se na technickou. Potřebuji vědet jak má fungovat elektrika. Na polohu spínače rovně mi nesvítí světla, na jedno otočení se nic neděje (světla svítí až při chodu motoru) a na další poloze svítí světla i bez nastartovaného motoru. Jakou funkci má mít ta baterie - tedy kdy má dodat proud?

+ další dotaz. Motor chytá perfektně, drží otáčky, ale když jedu a přidám, pak trochu cuká kde by mohla být příčina.

Díky.    [Ondřej]   04.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 166 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nevíte někdo, čím by se dala nahradit v dnešní době tlumivku? Nebo musím mít tu původní?    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
Odpověď  Baterie je nutná aby klaxon u ČZ 125/150 zatroubil, bzučák u pionýra je ale napojen přímo k alternátoru a tedy napájen střídavým prouden - ale zase nevím jak by fungoval v případě zapojení na přímo u těchto Čezet (Pionýr má magneto 20W a světla 15/15W)    [Martin Štindl]   07.02.2021
Odpověď  Díky za odpověď, je tedy nějaké řešení aby moto troubilo? Na STK asi budou chtít zkontrolovat klakson.
Buď tam tedy instalovat baterii, nebo snad bzučák z pincka :-)    [Honza]   07.02.2021
Odpověď  Nikoliv, baterie je tam právě pouze pro klakson a obrysová světla, když moto stojí bez chodu. Baterie dává stejnosměrný proud, kdežto magneto střídavý. Baterie je tím pádem od magneta dobíjena přes pojistku, tlumivku a usměrňovač.    [J]   06.02.2021
Odpověď  Ahoj, mám prosbu na čz 125, utáhne mi zapalování klakson i když není v moto zapojená baterie?

Díky za odpověď Honza.    [Honza]   06.02.2021
Odpověď  Toto je neustále omílané téma, z 10ti zetek které jsem dělal byl selen OK jen na 2. Doporučuji přeměřit, pokud je podezření, že je vadný provést kuchnutí dle Martina Štindla, ušetří to práci při výrobě držáku. Diodu lze použít libovolnou která má anodu na šroubu, opět méně práce s výrobou chladiče. 90V je OK, magneto dává ve špičce až 38V. Pokud není dioda s příslušným proudem, je možno použít víc kusů, místa je dost. Já osobně používám diody z desek sálových počítačů.    [Pája]   11.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Schéma zůstane stejné pro starší typ přepínače, ale z usměrňovačů zůstane jen ten který je napojen na tlumivku - než schéma v manuálu tak přehlednější je na stránkách Michala14:
http://michalovyzetky.cz/index.php?obsah=technika&clanek=elektricke-zapojeni
nebo jawarmaniaka:
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html
Níže jsou popsány i náhrady selenu za diody stejně tak tady https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229
Dioda KY708 nějakou dobu nebyla k sehnání ale tu nabízejí tady:
https://www.hadex.cz/a054-ky708-dioda-uni-10a90v/?gclid=EAIaIQobChMI64uHi-Pw6gIVxrHtCh2qTAaDEAkYECABEgIt7PD_BwE
Použitelná by měla být i dioda D22-10R-01    [Martin Štindl]   28.07.2020
Odpověď  takže jako na druhém schematu v návodu na str 42. A ta dioda má být jaký typ?    [Mirek]   28.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestliže je na přepínači odlomen kousek dorazu tak bude nutné ho opravit(viz foto) nebo vyměnit za nový. V případě že jde páčka přepnout i doprava z výchozí polohy tak zámek přepínače propojí baterii s vodičem od magneta a dojde k ostrému zkratu - poškození akumulátoru,elektroinstalace a světených cívek + odmagnetování rotoru.    [Martin Štindl]   27.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zapojení třívrstvého usměrňovače je znázorněno ve schématu v manuálu 125/150C
http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/navody/CZ/CZ_150C_manual/str41.jpg
Vzhledem k tomu že tento usměrňovač je vlastně 70let starý selen tak je skoro zbytečné ho opětovně zapojovat, vlastně od tohoto vícesestného usměrňovače se záhy upustilo takže bude stačit ho nahradit jednou usměrňovací diodou(společně s tlumivkou zapojenou od přívodu z magneta ke středovému kontaktu pojistky).    [Martin Štindl]   27.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 166 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (166) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Potíže se zapalováním- sachs 98


 Co ještě může způsobovat jev, kdy fajfka dává jen slabé rány? Rotor neškrtá o cívky, po výměně několika kondenzátorů pořád to samé, odtrch i předstih ideální, a fajfka v pořádku. Děkuji za možné rady a postřehy. Jakub.    [JakubKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, principiálně je možné nechat uvnitř magneta pouze budící nn cívku a zapalovací cívku použít externí. Kolik závitů a jakého drátu navinout na jádro, to přesně neporadím. ALE - primární část té staré prošvihnuté cívky většinou bývá dobrá, tedy by možná šlo odstranit pouze to probité vn vinutí a zbytek v dobrém stavu použít k buzení externí vn cívky. Vše ale bez záruky a třeba odzkoušet...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Monty, děkuji za odpověď i za odkaz. Pochopitelně, nejsem elektrikář, proto se zde ptám. Ale uvažoval jsem tím směrem, že bych tuto starou cívku navinul O,6 drátem jako světelnou a propojil ji s vnější Indukční, stejným způsobem jako se to řešívá např. u stadionů. Tam jsem to takto řešil asi před deseti lety a zapalování šlape na první dobrou...Ale každopádně moc děkuji. J    [JakubK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Je vidět, že o funkci té věci moc nevíte. Myslíte, že si tehdy v Německu komplikovali život tenkým drátkem, kdyby to nebylo nutný?Samozřejmě musí být nový vinutí stejný, a nezapomente, že tam je 10 000 voltů minimálně. klidně 40 000voltů......... Cívku prostě musí opravit profesionál, fakt to nepřevinete doma u PC podle návodu z Youtube.........

Todle je osvědčená zkušená firma, doporučuje 10 z deseti veteránistů https://www.dynamazahradnicek.cz/ .    [Monty]   08.03.2021
Odpověď  Děkuji oběma pánům za odpověďi. Magnety v porovnání s rotorem ze zetky nebo stadiona se zdají o něco slabší, ale snad ještě ne úplně vyždímané, ale na tu cívku jsem měl podezření.... Mám ještě jeden dotaz: V sekundárním vinutí bylo použito asi 15 vrstev vlasového drátku... Při převinutí je nutné pět použít tento nebo lze použít silnější a méně vrstev? JakubK    [JakubK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  v první řadě špatná cívka,a potom slabej magnet. Je to prostě 80 let starý.......    [Monty]   08.03.2021
Odpověď  Buď někde v primárním okruhu svod na kostru (méně pravděpodobné), nebo slabá megnetizace rotoru, nebo proseknutá (sekundární) zapalovací cívka - nejspíš.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Seřízení spojky ČZ 150C


 Zdravím,
pročetl jsem místní příspěvky k seřízení spojky a rád bych požádal o upřesnění věty: "ani v jedné z krajních poloh se čep vypínání spojky nesmí opírat o ložisko". Chápu seřízení lanka při zmáčknuté spojce, kdy se páčka opírá o řídítka. Tady jde zkontrolovat, že se čep ještě nedotýká ložiska.
Jak ale zabránit druhému případu, kde se spojka (páčka) pustí a čep se otáčí na druhou stranu? Co jej zastaví, aby se neopřel o ložisko?
Díky.    [NepRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Lanko není napnuté, ale když se provede seřízení spojky, jak detailně popsáno níže i s obrázky, tak vše funguje jak má již od poloviny minulého století. Nehledal bych problém kde není.
Napnuté lanko by znamenalo, že čep stále tlačí na vypínací tyčku, což být nemá. Seřizuje se to tak, aby vypínací čep - tyčka - koš měly malou vůli.
K tomu je také šroubek ve spojkovém koši.    [Luboš]   24.02.2021
Odpověď  Znamená to, že tu krajní polohu (černá 1 dle obrázku) vymezuje lanko? Tj. lanko je úplně napnuté? Měj jsem za to, že (obecně) v lanku by měla být vždy nějaká vůle, kvůli otáčení řídítek.    [Nep]   24.02.2021
Odpověď  Ano, páčka spojky na řidítkách, respektive rozsah jejího pohybu, umožní pohyb vypínacího čepu pouze tolik, že se uvnitř neopírá. To za předpokladu, že je vše jak má být dle foto a dobrého popisu nastavení níže.    [Luboš]   23.02.2021
Odpověď  V té větě "ani v jedné z krajních poloh se čep vypínání spojky nesmí opírat o ložisko" to bylo myšleno tak že při volné nebo vymáčknuté spojce by čep neměl silou tlačit na stěnu ložiska. V podstatě když se pohyb páčky vymezí tak jak je zobrazeno(v černém šrafování) tak něco takového už nehrozí - páčka spojky na řidítkách přes bowden natáčí čep jen v nastaveném rozmezí.    [Martin Štindl]   23.02.2021
Odpověď  Díky za podrobný popis a obrázky. Moje otázka byla: co zabrání čepu přesunout se z černé polohy 1 do krajní červené? Přeci jen je tam při pouštění spojky rotační pohyb čepu + namazáno v oleji + vibrace motoru atd. -> ideální podmínky na dotočení až k ložisku.

V tuto chvíli to chápu tak, že jde o souhru drobností:
1. Vnitřní odpor lanka v bowdenu bude držet páčku čepu zpátky (v poloze černá 1).
2. V krajní polozu už tyčinka spojky na čep netlačí, takže pokud by i došlo k dosednutí čepu na ložisko, tak to není pod tlakem.
3. Pokud by se čep opřel o ložisko, tak je to o vnější obvod ložiska, který se netočí, takže to není takový problém.

Závěr: I když tam není nic, co by čep zastavilo, tak při správném seřízení spojky to není nutné řešit. Správně?    [Nep]   23.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poté se může rovnou zkontrolovat jestli spojka správně vypíná (při plném vymáčknutí lze volně protočit nábojkou spojky).    [Martin Štindl]   23.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nejlépe to jde když se motor po složení položí na pravý bok a sestaví se primár - pouze u spojky se do přítlačného kotouče prozatím neosadí stavěcí šroub tyčinky s maticí. Poté se na tisícihran čepu usadí páčka tak aby se mohla pohybovat pokud možno v nějúčinějším úhlu k poloze aretace bovdenu(vyznačeno červeně) - tedy v rozmezí kdy se na jedné i druhé straně čep opírá o ložisko. Pro usnadnění si lze na motoru tyto polohy označit fixou.
Pak se do přitlačného kotouče usadí stavěcí šroub s maticí a nastaví se tak aby se páčka natočila do polohy 1.(černě šrafováno). Tím je spojka nastavena tak že při uvolnění přítlačný kotouč nebude přes tyčku na čep tlačit v jeho první krajní poloze.
Pak lze provizorně nasadit bowden a zkontrolovat jestli při plném vymáčknutí se páčka nedostane k druhé mezní poloze ale bude přibližné v poloze 2.(černé šrafování).    [Martin Štindl]   23.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vypínací čep spojky má hlavu ve tvaru půlměsíce(vyznačen modrou) a je nutné zamezit aby při uvolněné a vymáčknuté poloze se okraji neopřel o boční stěnu ložiska (vyznačeno červenou). Nejvhodnější je postupovat tak aby se páčka na čep usazovala na smontovaném motoru při seřizovaní spojky.    [Martin Štindl]   22.02.2021
Odpověď  Jde o to, aby čep vypínání po smontování měl v základní poloze správné natočení (úhel) vůči vypínací tyčce. Pokud je úhel malý (blíží se 90 stupňů), tak natočení čepu při zmáčknutí páčky na řidítkách nezpůsobí dostatečný posun tyčky pro vypnutí spojky, protože plocha čepu se opře, ačkoli by bylo potřeba tyčku ještě o trochu dále posunout pootočením čepu. Spojka poté špatně vypíná. Bývá to způsobeno kratší (roznýtovanou) tyčkou, kterou mohl i někdo zkrátit (nic neobvyklého).
Druhou věcí pro správný chod je nastavení páčky na vypínacím čepu pod motorem. Musí být také v určitém úhlu, aby zapezpečila správné pootočení vypínacího čepu. Pokud je vše jak má být, tak se vypínací čep opírá uvnitř pouze o tyčku spojky. Začít se musí od vypínací tyčky (délka), potom je nastavení páčky pod motorem (na drážkách) a nakonec nastavení lanka.

Při správné poloze čepu vše funguje jak má a není se třeba obávat opírání vypínacího čepu.
Při sestavování motoru, spojky je nutno dodržet správnou celkovou délku vypínacích tyček, nezapomenout na kuličku a hlavně montovat skutečně kvalitní kalené tyčky, žádné staré roznýtované šmejdy. Pokud se tyčka roznýtuje o vypínací čep, tak jde bez demontáže motoru obtížně vyndat. Prodávají se tyčky kalené v celé délce, ty opatrně nakrátit na správnou délku a spojka bez problémů musí fungovat.    [Luboš]   21.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 81 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes jsem se opět u našich přehraboval starými fotkami a našel jsem pro změnu fotku babi na stejném motocyklu a místě, jako jsem o pár příspěvků níže vkládal fotku mého dědy. Tentokrát je vidět přední kolo a vidlice. Kolo není chromové, ale když jsem fotografii prohlížel pod lupou, tak je vidět, že je přetřené stříbřenkou a na pár místech už se to loupe. SPZ Prostějov, ale děda s babi ze Severních Čech.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když už je venku takové počasí, tak přikládám alespoň jednu vzpomínku na léto.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2020
Odpověď  Dobrý den. Lanko jsem koupil běžné, konfekční s plastovým bowdenem. Opředený bowden a koncovky jsem pak koupil u Reno Indian a upravil na potřebnou délku.

https://reno.indianmoto.cz/cs/12-bowdeny    [st11]   06.03.2020
Odpověď  Dobrý den měl bych otázku ohledně spojkového lanka. Snažím se sehnat lanko které je vedené ze zadu karteru a nejlépe opletené jako máte vy akorát ho nemohu nikde sehnat. Mohl by jste mi dát prosím kontakt nebo internetové stránky kde jste kupoval vy. Děkuji    [HostaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2020
Odpověď  Tady je také:
https://moto-boxer.com/product_info.php?products_id=1355    [J]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, moc Vám děkuji za odpověď :). Polaško    [Ján]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, samolepku jsem kupoval přes ebay.de. Není to úplně přesná kopie, ale přišlo mi to lepší než tam mít Bosch. Odkaz zde: https://www.ebay.de/itm/STICKER-AUFKLEBER-BATTERY-Batterie-Akkumulator-DKW-NSU-ZUNDAPP-BMW-BOSCH-VARTA/263147811736?hash=item3d44d4f398:g:kzwAAOxy14VRU0WM , druhý pak tady: https://www.ebay.de/itm/Varta-Aufkleber-55-mm-Oldtimer-Batterie-Autobatterie-Motorradbatterie/123390092046?hash=item1cba9f630e:g:7vcAAOSwjE1bq0d7 .    [ st11]   26.09.2019
Odpověď  Otázka na uživatele st11: Dobrý den, kde jste prosím sehnal tu samolepku Varty? Já jsem psal dokonce do firmy Varta, kde sem čekal asi půlroku na odpověď, která byla ve výsledku negativní. Prostě nemají archiv s tímto logem. O měsíc později jsem narazil na jejich "nové" retro baterie Varta. Mám Logo Varta ze staré baterie, ale není to vyfocené tak dobře, abych to mohl použít. Děkuji, za odpověď, Polaško J.    [Ján]   22.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prvních skoro dvacet pět kilometrů ujeto. Zatím bez poruchy. Pumpičku musím ještě trochu doladit.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
Odpověď  Výfuky jsou původní. Tlumiče jsou pěkné, byly obalené mastnotou a špínou a po očištění a vyleštění krásně prokoukly. S koleny je to trochu horší, na fotkách to není moc vidět, ale byly docela orezlé a pobouchané, ale i ty se mi podařilo docela rozleštit.    [st11]   30.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 81 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (81) 
 Strana 1/215 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 14.6.2020)
Nezodpovězené téma 

Uchyt zadních stupačky 150 C


 Muze mi někdo změřit jak jsou dlouhé trubičky s vnitřním zavitem
Pro zadní stupačky?oba úchyty mam ulomene a nevím jak udělat dlouhé nove
Karel    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

papíry na zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Papíry na Zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav Filip]   27.08.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

blatníky čz


 nevíte z čeho jsou tyto bletníky?Konkrétně ten nahoře?    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/215 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006