MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306139 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 77 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 3.7.2020 21:58  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 788
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 468
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3018      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 284      Příspěvků Příspěvků: 30713
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 788 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pršet navečr přestane. Víkend bude bez mráčku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.07.2020
Odpověď  Chčije. Dopisu čaj. Sednu na motorku a vyrážím. Péráčníci nejsou z cukru.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.07.2020
Odpověď  Opraveno. Jsou to Valachy. To přeci každý ví :-)    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2020
Odpověď  To JB:Jirko,v pozvánce Valašské Klobouky-Moravskoslezský kraj,to snad ne!    [Jára]   29.06.2020
Odpověď  Zase jeden traumatizovaný nekojený... Kozy jsou přece jídlo pro děcka a náhražka vyšpuleného zadku.    [Jan]   29.06.2020
Odpověď  Zde je pozvánka z mapou, ať tam trefíte. Přeci jen je to konec světa. Ale je tam krásně. Teď už jen nějak vystrašit déšť, aby se neodvážil přijít.

https://www.veterankalendar.cz/index.php?id=5&id_p=5328    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.06.2020
Odpověď  Já jsem "horňák", mě by tedy více vyhovovalo, kdyby ty dcerky nahoře něco měly:o)    [Atrei]   29.06.2020
Odpověď  Zdar Ogaři Královec hlásí plně obsazeno 80 míst ale nevěšte hlavu bude otevřena společenská místnost s možností přespaní tak vezměte spacák péráka a dorazte.Letošní program se bude trochu lišit kvůli nastalé situaci.V pátek si pro vás připravil náš dlouholetý kamarád Petr Fišer video projekci o své cestě Jawa Afrikou ,po zkušenostech z Oder jsem kladl důraz na dostatečné množství PIVA , GULÁŠU a obsuhy krásných mladých cérek nahoře bez nicméně všechno mi bylo potvrzeno,sobotní oběd se uskuteční přímo na Královci tak z časových důvodů bude spanilá jízda na Brumovský hrad, místní muzeum Valašska kam se dostaneme i přes zákazové značky v sedle ,pak společně vyrazíme na hřeben Javorníku kde dáme společné foto zhlédneme krásné panoramata a vyrazíme zpět cca celkem 50km.Komentovaná prohlídka hradu je zajištěna ,v místě ubytování je možno navštívit rozhlednu Královec cca500m vřele doporučuju.Počasí objednané 25 stupnů jasno bez deště.Tak už se těším až vás všechny s usměvem na tváři zase po roce uvidím    [caryfuk]   28.06.2020
Odpověď  Ahoj, tak se nám to blíží. Už se nemůžu dočkat. Mám na Vás velkou prosbu. Letos se ke mě přidal muj synek. Nebylo tom plánu, mel něco jiného, ale jak se letos stále všechno překotně mění vyrazí nakonec semnou. Bohužel chybí ubytování. Nemáte někdo volné jedno místo v chatce? Chceme jet po ose. Ať sebou netáhneme stan a jiný krámy. Díky moc. Zdeněk Čuma.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.06.2020
Odpověď  Tak super, ja sa posnazim zlozit motorku a dufam ze sa zucastnim! ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 788 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (788) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Boco:čo si urobil s tými utopenými piestami?    [Jumbo]   02.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  U soutěžních péráků se odřezávali i přepážky na spodu válce, to sice nedělám(pak to je o nervy nasadit válec na kroužky když po stranách chybí náběhy) ale vedle slícování kanálů karterů s válcem lze i zaoblit hranu okénka do kanálu(foto) pro zlepšení proudění(v tom návodu v odkaze níže jsem to nezaznamenal ale Jawa toto doporučovala u úprav motoru k navýšení výkonu)    [Martin Štindl]   02.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teď jsem si všimnul že u toho pístu s odřezanou přepážkou je stále spodní prstenec, ten už pozbyl účelu a může se pro odlehčení také odbrousit. To samé se může provést u vnitřního "orámování" oken přeplachu aby se usnadnilo proudění směsi z vnitřku pístu do kanálů(viz. foto pístu péráka 250).    [Martin Štindl]   01.07.2020
Odpověď  Boco nedařilo se mi odeslat mail, rozkliknout si tě nemohu, nejsem přihlášen a ani není poslední dobou moc času, tak aspoň dám odkaz na který jsem narazil - pro inspiraci. Není to na 350 ccm, ale v principu jsou úpravy stejné, nebo podobné.

https://www.veteranweb.cz/poradna/uprava-motocyklu-pro-souteze-1-cast-cz-125-a-cz-175.php    [J]   01.07.2020
Odpověď  Svíčky NGK jsou sice kvalitní ale v těchto motorech se velmi rády "ulejou", odstranění přepážky bude sice pozitivní pro přeplach ale u třistapadesátkových pístů s pootočenými okny bych se toho bál. Na sraz jedu(pokud to v pátek podle počasí neodpískám).    [Martin Štindl]   01.07.2020
Odpověď  Ernest, ide ti to bobree, palec hore 👍👍    [Jozef ]   01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  este foto piestov    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne to som nakoniec spravil.
"orginal" tesnenie som prekreslil na papier na doupravil na bloku. je to piplacka (zmontovany motor), ale slo to. original (0.8mm) samozrejme presne nepasuje (jedna diera je trochu mimo a mierne zasahovalo do 2 kanalov. Navyse je to tesnenie na 634 takze je na vacsie prepustacie kanaly.

nakoniec som dal 0.4mm a hodilo by sa este tensie, hlavne pod lavy valec, lebo piest je v DU mierne pod hranou prepustacieho kanalu.

Sviecky - daj som NGK s dlhym zavitom a 2 dalsie podlozky. Teraz pasuju presne, viz foto

Z piestov som vyrezal spodne casti pod okienkom a zaoblil hrany, viz foto v porovnani s novym piestom. Ale aj tak su o 12g tazsie ako originaly RIAL! Dostal som na na vahu 190g.
Kruzky som zalapoval a jemne zrazil hrany podla navodu nizsie od Martina (diky!)

Verim ze motor pojde lepsie ako predtym, M2T tam uz nedam, pojde bud Castrol 2T mineral alebo polosyntetika Shell VSX 2T

Ak stihnem zlozit motor (bocny dekel pride az piatok, je este v poste z CZ na SK) a aspon spravit kratky test skusim prist cez vikend na zraz, aspon na sobotu. Snad sa tam s niekym z Vas uvidim (?)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Nejslabší papír na běžném trhu je 0,2mm. Hlavně nepatlat nějakými silikony. Pokud je potřeba udělat těsnění až na smontovaném motoru, je dobré mít několik siných prodávaných polotovarů, jeden nasadit na motor, upravit a vzniklou šablonu přenést na papír. Je to docela rychlé, přesné a tenký papír se při tom nepoškodí. Šablona tak zůstane i do budoucna a většinou je použitelná i na jiné motory. Sice to je nějaká kačka navíc, ale za ty nervy a čas s kusem celého papíru to stojí.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes se nabízí nejslabší těsnící papír asi jen 0,25mm a 0,3mm(Rotes Z, Artein), a je pravda že prodávaná těsnění pod válec jsou universál a musí se na kanálech doupravit. Pro výrobu "padnoucího" těsnění pod válec je lepší si ho vyrobit před skládáním motoru, při otisku nepřekáží ojnice a nehrozí že by se případné odstřižky lovili ze skříně.    [Martin Štindl]   01.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (127) 
Zodpovězené téma  

O krouzek na startovaci hridel


 Dobry den,
prosim nenajde se dobra duse, co by vedela velikost O-krouzku na startovaci hridel?
Dekuji.    [tomtnt]   02.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Boco: dík že jsi se na to zeptal, za týden mám odevzdat motor a teď jsem tak zjistil další průser - není vhodné nové futro.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Teď také řeším nové pouzdro na kamarádove magnetce, futro ve víku má přibližně 26,95mm a na původním vylisovaném pouzdru to ukazuje 27,02 až 27,04mm. To nové pouzdro(634??) má 28,16mm akorát že délkou 16,40mm oproti péráckemu 20mm.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Riesim rovnaku vec - vymenu puzdra na start hriadel v lavom viku na Peraku. Puzdro mam, ocelove, vonkajsi rozmer ma 28mm, musi sa stocit.
Otazka je aky by mal byt idealny vnutorny rozmer?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2020
Odpověď  Tak hlavně si uvědomte podmínky práce pouzdra na startovačce
- minimální rychlosti,velký tlaky, jen občasný pohyb otočný + namáhání od vibrací páky během jízdy. Na to vše je lepší ocel než bronz.
A strojařská zásada, že jeden díl má být měkčí je stále dodržena, pouzdro je obyč ocel bez tepelné upravy,ale hřídel je kalená, tedy tvrdší.    [Monty]   28.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já na té startovací hřídeli sice zápich pro manžetu mám ale u motoru 553 zápich není a ani ho tam dělat nechci, když jsem odměřil hloubku tak v místě toho zápichu se stěna hřídele ztěnčí na 2mm.
Bronz je jako materiál pro kluzné pouzdro vhodnější ale nejsem názoru že by to byl v době výroby těchto motocyklů nedostatkový materiál, myslím že to byla jednoduše snaha o zlevnění výrobních nákladů - u startovačky to pouzdro z oceli prostě stačilo pro předpokládanou životnost motocyklu. U kývaček(od r.1954) jsou v přední vidlici čtyři bronzová pouzdra(u typu 04 dokonce šest) a ve víku spojky je přesto pouzdro stále ocelové.    [Martin Štindl]   28.04.2018
Odpověď  to ale neni raketoplan ,dyt tam nejaka vule musi byt abyt a jestli to bude 0,05 nebo 0,1 je celkem jedno. je to start paka. a tesni ji ten krouzek v zapichu tak je to sumak jestli to bude dve setiny vydreny    [free]   28.04.2018
Odpověď  free - okem tohle nezjistíš...    [J]   28.04.2018
Odpověď  j nevim mne to prijde trochu mimo jeste sem nevidel na jawe ze by byla hridel vydrena od toho oceloveho pouzdra proste zjistily ze to jde ocel na ocel a neni tam duvod davat bronz je pravda ze ji po valce nebylo dost ale proste to funguje bez bronzu tak bych to tak nechal jinak mas pravdu bronz je castecne samomazna tak to samozdrejmne funguje lepe.    [free]   28.04.2018
Odpověď  A ocelové pouzdra si myslím tam "cpaly" čistě z ekonomických důvodů. Po válce bylo barevných kovů nedostatek. A nebyly jediní... Pokud např. srovnám motor BMW R51/1 a R51/3, tak mi jasně vychází lepší neochuzená předválka....    [J]   28.04.2018
Odpověď  Ocel na ocel nikdy není dobře. Tohle měli němci vymyšlené lépe. Dle mého tam dávali bronzové pouzdra, aby se neopotřebovávaly hřídele. I když jsou tvrdší, tak v ocelových pouzdrech trpí. Bronz také snáší lépe chvění a rázy. Pokud by to někdy začalo prosakovat, tak se nalisovalo nové br. pouzdro, s jistotou, že hřídel není "jetá" a bude těsnit.    [J]   28.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Doklady


 Zdravím.Nedávno jsem četl na netu jak jdou předělat papíry z kývačky na péráka.Konečně jsem je sehnal ale pro změnu zas nemůžu ty informace jak na to najít.Můžete mi prosím někdo poradit přesný postup,nejlépe odkaz na stránky kde je to popsané.Není to zas tak jednoduché...Děkuji plasa    [plasa]   11.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 280 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Podle mě je nejjednodušší ji přišroubovat, jako se to dělalo kdysi. Šroubem jsem upevnil RZ na Pionýra a žádný problém.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2020
Odpověď  Kolega si euplachty vsazuje do rámečku formátu RZ z pozinku na kterém má packy s přesahem do kterých vsadí plachtu a jen je přihne. Funkční a nenápadné. Já používám plastové držáky je odříznu spodní širokou čast.    [Kadel]   07.06.2020
Odpověď  Jak připevnit veteránskou spz když nechci použít rámeček děkuji Mirek    [Miroslav Richter]   07.06.2020
Odpověď  oldrich janak: Pokud máte auto na normálních značkách, tak na STK musíte každé 2 roky, jako jakékoliv jiné auto. Testace platí rovněž dva roky a musíte ji absolvovat znova, tedy klubovou na historický původ. Pokud je auto na veteránských značkách, na na STK nejezdíte, ale každé dva roky absolvujete klubovou a následně krajskou testaci a dostanete razítko do průkazu historického vozidla.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
Odpověď  mam ladu 2107 která ma testaci veteran přišti rok ji musim opět obnovit jak to je z veterany musí i nadále jezdit na STK nebo stači obnovit testaci veterána děkuji    [oldrich janak]   02.11.2019
Odpověď  Ještě jsem zapomněl dodat k výrobním štítkům (existují i zákaznické), při řešení výměny (náhrady) je nutno znát vyjádření výrobce (dovozce), zda-li náhradní štítky dodává (za poplatek) a za jakých podmínek (velmi se různí). Pokud štítky nedodává (jeho vyjádření nutno doložit úřadu), tak platí druhá zákonná varianta a to je opatření si štítku, vyražení údajů vlastními silami (klasicky nějaký štítkový eschop, reklamka).

A jak je oficiálně známo, na většinu starých vozidel (ale i nových) výrobci štítky nedodávají. Pro STK od roku 2012 vydala EU předpis, že není vážnou závadou vozidlo bez štítku do roku výroby 2001. Proto zřejmě technik doporučuje nevyhovující štítek raději sundat (nezahazovat!), protože ho jinak musí vyfotit. Při výměně rámu (karoserie) a oficiálním vyražení čísla (VIN) se logicky údaje neshodují s původním štítkem. Což z hlediska evidence není v pořádku. Menším zlem je nyní štítek nemít, než mít s nesprávnými údaji.
Ale byl bych opatrný, kdo ví co se vymyslí, a štítky pečlivě schoval a pořídil nové, kde chybějí nebo jsou špatné.
Ani JAWA štítky nedodává, naopak odkazuje na druhovýrobu, jak mi bylo i oficiálně opět potvrzeno.
Nejjednodušší je proto si štítek rovnou koupit a přinýtovat a vyhnout se zbytečným starostem. Existuje také oficiální vyjádření některých výrobců ke štítkům, kde podmínky náhrad uvádějí.
Takže pokud někdo potřebuje náhradu za ztracený, poškozený štítek, tak není žádným falšováním si jej pořídit. Štítek (údaje) nemůže být v rozporu se skutečným stavem v registru a TP. Snad není takový problém si údaje napřed v TP ověřit a poté vyrazit. A vlastní pořízení a vyražení není nezákonné, naopak jej předpis uvádí jako druhou možnou variantu při absenci možnosti výrobce.    [vintera]   21.09.2019
Odpověď  Mám takto několik vozidel, které mají oficiálně něco měněno a nesouhlasí proto údaje se štítkem. V jednom jediném případě je v TP v poznámkách uvedeno - "ponechán původní štítek" - a není s tímto žádný problém na STK. Ale naopak byl problém při silniční kontrole (TP se nevozí). Policie má přístup do registru vozidel a trvá (a obtěžuje) než si údaj ověří.
V ostatních případech zapsaných výměn není v TP o štítku žádný zápis a na STK je pravidelně problém, buďto požadují štítek odstranit a vozit v kastlíku, nebo dát do souladu se skutečností a hlavně upozorňují nejezdit do zahraničí, kde hrozí i zabavení a trest za falšování pro tento nesoulad.

K tomu odstranění štítku uvádí STK, že povinnost mít při kontrole na vozidle štítek platí až od výroby vozidla v devadesátých letech. Proto mám v provozu i několik vozidel bez štítku. Je ale také pravdou, že na některé STK některý technik striktně štítek požaduje a dlouho nechce platný argument uznat. Radí dát jej i nový. Pro klid duše všech.

Proto bych se přikláněl k požadavku o zapsání údajů o existenci štítku do TP na evidenci vozidel při oficiální výměně rámu. Pro úplnou jistotu dát štítek nový.
Ono dát nový štítek není nic nezákonného, při ztrátě, zničení, jen se nesmí uvést jiné údaje než jsou v evidenci (TP). Stejně jakoukoli přestavbou se přichází o skutečnou historickou hodnotu stroje.    [vintera]   20.09.2019
Odpověď  Jiste ze by tam mel byt stitek z ramu. Nechat puvodni. Uz se to tu resilo stokrat dokola. Bez stitku je jasne a podezdrele ze neco chyby a naprosto nejhorsi moznost je stitek falsovat ... .    [jawak]   15.09.2019
Odpověď  http://hire-labas.pl
info@hire-labas.pl    [Lillie]   22.08.2019
Odpověď  Podle me by tam mel byt stitek z ramu (tedy nesoublasici rok vyroby a typ) nebo podle puvodnich cisel v tp (nesouhlasici vyrobni cislo s ramem). Oboje bude ok protoze proste kdyz se legalne ten ram vymenil tak logicky asi neco sedet nemuze. Novy bych neklepal, podle me to budi pozornost ... technici velmi neradi vidi manipulaci s cimkoliv.

Realme, resi se to tady, aleckoho vyhodili z tk kvuli stitku? Ja o tom neslysel.    [jarda]   30.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 280 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (280) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

A jejda! Reknete nekdo, prosim, ze nemusim pulit motor...


 Zdravim vsechny Perak specialisty. Kdyz jsem konecne uhasil vsechny problemy a komplikace a delal finalni ladeni karburatoru, abych mohl na technickou a prihlasit Peraka po 3 letech renovace a stavby z hromady nekompletniho srotu, doslo k tragedii: Zjistil jsem, ze mi po kazdem startovani motoru (Muj Perak je kompletni, ale jeste neujel ani metr) tece z prave strany motoru olej. Abych to zkratil - dnes jsem zjistil, ze pri zarazene rychlosti a nastartovanem motoru se mi toci v karteru ulozene bronzove pouzdro (je videt pod hnacim kolem sekundaru). Olej prolina okolo toho nepruchodneho pouzdra (pozice 10 na prilozenem obrazku).Myslel jsem, ze se rozplacu. Motorka je konecne hotova, specialni naradi na puleni motoru a rozebirani nemam, ma ho kamarad 200km daleko a nikdo jiny bliz (ziju v zahranici). Existuje nejaky zpusob, jak to zachranit bez vyndavani a puleni motoru, prosim? Mam z toho hruzu. Jednak to nemam natrenovane, jednak tu nejsou dostupne zadne dily, je to pro me mesic prace po vecerech to cele rozebrat a zase slozit a jednak nemam to naradi. Diky vsem za napady.    [Misidlo]   10.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tomu pouzdru už stejně nikdo nepomůže, bylo totiž už jednou lepeno. Navíc i uložení předlohy má velkou vůli takže je nutné ho nahradit - Freemu jsem už poslal výkres a zítra dodám CuSn8.    [Martin Štindl]   31.05.2020
Odpověď  Stejně jako ty, jsem řešil na svém Péráku 350.. U motoru mi po poskládání a při rozjíždění začalo téct jako tobě zmíněné pouzdro.. Motor se mi nechtělo půlit, tak jsem zvolil provizorní opravu (nemáš co ztratit), která se povedla a tak to jezdí do teďka..
Motorku položit na L bok, pouzdro odmastit sprejem na brzdy, hlavně mezi pouzdrem a blokem, pak jsem to zakápnul obdobou Loctite- přípravek na utěsnění válcových ploch- standartně na to lepím vyběhané díry pro ložiska.
Až budeš mít chuť, tak to můžeš rozpůlit a předělat :o)    [Beat]   27.05.2020
Odpověď  Pouzdra vyndat, v soustruhu narádlovat a vlepit.    [HonzaBK]   27.05.2020
Odpověď  Tak mi došla odpověď z Motokrámku - pouzdra plusová sice měli ale do servisu s tím že je i nabízeli na e-shopu. Teď už je nenabízejí.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Předpokládám že po rozpůlení a vyjmutí pouzdra to futro na fréze pro sichr vezmu výstružníkem, jen jsem myslel že místo vyrábění půjde pouzdro snadno objednat. Ještě bych se chtěl zeptat kolik setnin přidat na vnějším průměru pouzdra, počítám že při výrobě bylo futro čistých 17,00mm a pouzdro mělo 17,02mm. Takže ty dvě setniny by byly akorát? Jde o to že minule jsem zakoupil futro na opravu kde bylo asi o 0,03mm navrch a zalisovat nešlo i když jsem udělal náběh(a lisováno bylo přes trn, tedy ve smyslu že bylo nataženo). Až po drobném stažení to pak bylo v pohodě.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Zdravím Martine. Nevím jakou máš představu o provedení opravy toho pouzdra, ale ta díra v karteru bude s vysokou pravděpodobností již oválná. Já bych ji minimálně změřil a pak případně srovnal. Pak bych teprve podle otvoru dělal pouzdro a to pouzdro se tam lisuje s dost vysokým přesahem - u toho průměru 17mm cca 0,07mm(OHC má v elektronu toto pouzdro průměru 20mm s uložením U7/u7).Pro lepší lisování je lepší na pouzdru udělat náběh(stačí na délce do max. 1mm), aby šlo rovně a nezdrhlo povrch otvoru.    [Milan(OHC)]   25.05.2020
Odpověď  Dík, poslal jsem dotaz na motokrámek. Pokud by neměli tak se bude muset vyrobit, jinak teď nevím kolik by měl být vnější průměr toho nového, standart by měl mít 17,02mm takže okolo 17,05mm?    [Martin Štindl]   24.05.2020
Odpověď  hoj martine jestli ho nesezenes posli mne vykres vyrobim ti ho
free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Ahoj, kamarád mi dnes dovezl motor z péráka magnetky u kterého začal unikat olej kvůli uvolněnému pouzdru předlohy. Začal jsem po netu shánět jestli někdo nenabízí pravé neprůchozí pouzdro s vnějším průměrem do plusu a nemohu nic najít. Já se domníval že ho nabízel snad Motokramek ale v nabídce u nich není. Nevíte prosím jestli někdo tyto opravná pouzdra nabízí, lepit ani cínovat to nechci protože se mi ta vůle zdá už značná.    [Martin Štindl]   23.05.2020
Odpověď  Ak Loctite proteče, tak prostě při případné generálce tam pouzdro bud nechá(proč by je tahal ven? ) nebo prostě blok nahřeje,a lepidlo povolí................    [Monty]   19.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (51) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák - vojenské provedení


 Lidi, možná si řeknete, že jsem osel, ale často se setkávám s tím, že někdo prodává péráka ve vojenském provedení. Chci zrenovovat péráka tzv. zbrojovku a uvažuju o tom, že bych to udělal právě v tom vojenském provedení, ale chtěl bych znát Váš názor. Používala armáda vůbec motocykl pérák? Co bylo v zelené barvě? Myslím tím, ráfky, středy, nádrž taky? Co výfuky, byly chromové nebo ne? řídítka chromové nebo v barvě? Jaké bylo provedení barvy, lesklé nebo mat. A na závěr nevíte někdo číslo barvy?
Díky za erudované odpovědi. Mějte se.    [BaltasarDeCosa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ja mám pocit, že chlapček objavil Joutube, a namá čo robiť tak sa hrajká,    [. ]   24.05.2020
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni... [FJ] 19.05.2020

Mohu se zeptat na to jak je dotaz myšlen? Věta "...kdo ty motorky delal" - Je jako dotaz na jména paní a pánů, kteří stáli u linky (což se asi nedozvíme, případně by se to dalo dohledat na místní OSSZ dle výkazů o ELDP z té doby, ale to Vám nikdo nedovolí prohlížet,...a snad pátráním po pamětnících, nebo rozborem fotek), nebo název fabriky která je vyrobila? To byla Jawa, ČZ, Moto Guzzi a podobně,...to se pak musí poznat konkrétní motorka. Stejně i to kdo je servisoval...stejný postup.

A k zamyšelní je na tom co? Já v tom nic na zamyšlení nevidím. Doba napiCZu, motorky ještě OK, ale obecně vývoj na hlavním mainstreamovém směru civilních uživatelských motorek ztrácel hodně směr a silně dech....

K vojenskému Péráku: Zbarvení je silně individuální. Existují díly jak v provedení černá, tak v provedení stříbrná (týká s třeba výfuků) tak i zelená (kola) ale i v provedení chrom (řídítka, rámečky světlometu a podobně).... Je dobré se dívat po fotografiích.
Foto 1 - Stříbrná kolena - zelená kola : https://www.valka.cz/attachments/9328/perak_1957_-_3.jpg

Foto 2 - Rámeček světla v chromu: https://www.valka.cz/attachments/9328/Kr__l___umavy_-_1.jpg (Král Šumavy)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Motorky z videa stály celej tejden venku na dešti, na Šestidenní to tak bylo v pravidlech.Čas na udržbu byl omezenej(myslím půlhodina ráno).
Startovní zkouška znamenala během jedné minuty nastartovat a ujet silou motoru 20 metrů. Před tím samozřejmě motorku jezdec startovat nesměl.

Tak jen tolik k videu ze Šestidenní- omlouvám se, že to nepatří k vojenským Pérákům.    [Monty]   20.05.2020
Odpověď  Video kde nějaké motorky špatně startují má nulovou vypovídací hodnotu, neschopnost nastartovat je tak na 99% vina uživatele nebo běžné údržby - slabá baterka, špatný předstih, uchlastanej motor, někdy člověk jednoduše zapomene zapnout zapalování atd... s renovací to má pramálo společného (a s klikovkou už vůbec ne :-) )
Zároveň na soutěžích se to závodníkům stávalo taky, často býval časový limit na nastartování třeba jedna minuta a komu se to nepovedlo dostal trestné body... proč by se to asi dělalo kdyby to všem startovalo na 100%?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2020
Odpověď  Vy jste opravdu děsný človek, jako šicí stroj kterýmu se zasekl pedál a jediný co pomůže je vyrvat šňůru ze zásuvky. Chápete že tady všechny jenom utvrzujete že jste opravdu mešuge největšího kalibru? Vaše: "kritika je na miste a zdrava", zdravá možná jo, ale vy zdravý rozhodně nejste, i můj čtyřletý synovec se ve větách dokáže vyjadřovat lépe ne vy. A teď jste dokonce i vševidoucí protože víte že [k.] má kliku v desetinách. Hlína je, že v té vaší vyšinuté diskusi vás Jumbo u jednoho videa upozornil na ten indikátor a podle toho lze odvodit že ani nevíte co je to desetinná čárka.
Furt sem cpete odkazy videí a sám se nad nimi blahem rozplýváte "že to fakt nechápete a že je to k zamyšlení", příkladně ten poslední záznam týdeníku. Jenže vám asi jedinýmu nedocvaklo, že když se nad tím zamyslí normální rozumný človek, tak mu dojde že u natáčení těchto reportáží byl jen malý štáb s černobílou kamerou a bez toho že by u toho byl zvukař. Že všechno ozvučení tj.komentář,hudba a dokonce to lahodné túrování motoru dodělávali ve studiu. Takže aby jste při sledování u toho dosáhl 100% realističnosti, musíte si jednoduše vypnout u počítače reprák popř. si sundat sluchátka.    [Martin Štindl]   20.05.2020
Odpověď  Dalsi krasny dokument https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni...    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  Vazeny pane K.,omlouvam se Vam pane profiku,ktery centruje kliky na desetiny,tak ono to nejak pobezi...je to smutne,ze tady mame takove profiky...,kouknete na 2014 do Luhacovic,jak jim ty motorky krasne startovali...ach jooo    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  re: Marek. Nerozumím řeči tvého kmene. Nejde ti gramatika a ani slovosled nedává smysl. Zkus to znovu a česky.    [Soros]   19.05.2020
Odpověď  Jenom kreten muze hodnotit chod motoru podle nejakeho videa, mikraky na fotakach a telefonech to proste vetsinou nepoberou. To je asi jako kdyz nas ty amatere poucujes jak centrovat klikovku v tisicinach. Sam umis hovno, akorat se do vsech seres.    [k.]   19.05.2020
Odpověď  [Soros ]Nedávno onanovals u kývaček a se ukájíš u péráků?    [Marek]   19.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 84 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (84) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru pérák 350 typ 18


 Poradíte jak utěsnit? Měnil jsem převod kvůli špatnému počtu zubů (původně jsem tam měl z kývačky). Když se motor generálkkoval, tak se usadil náhon s guferem zevnitř motoru směrem ven i s guferem a teprve potom se spasovala převodovka - předlohová hřídel a motor se zavřel. Nechci motor půlit kvůli blbému guferu. Ten nový náhon mi nejde kvůli ozubení předlohové hřídele nasadit zevnitř motoru směrem ven, proto jej montuji z venku dovnitř. Problem je v tom, že se mi zatím nepodařilo takto usadit to zatrolené gufero. V nálitku je přechod - rozšíření pro záchyt lanka a průměr na futro náhotu, a právě o tu hranu pravidelně poškodím při montáži venkovní plášť gufera. Poradíte nějaký fígl, tak to utěsnit? Tacho už mi ukazuje kilometry jak má, ale udělal jsem si z těsného motoru olejničku :-(    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak hranku jsem strhnul fortunkou s nástavcem. Simering jsem namontoval, nalil olej a dneska to chci projet, tak uvidíme, jak se operace zdařila - ale pacient přežil :-) Děkuji za postřehy, pokud to budu měnit příště, tak dám simering černý. Ve firmě, kde kupuji ložiska a simeringy měli pouze tento s prachovkou.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Červené guffero tam nepatří,je měkkčí,použij černé.    [zd]   23.05.2020
Odpověď  určitě lepší obráceně než vůbec.
Když si do díry posvítíte, tak hranu zkontrolujete pohledem, ne ?
A normálka v ruce na brusce udělat náběh na guferu.    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za typ Monty. Právě nad tím laboruji. Mám moc tlustý prsty :-( a do té díry v bloku dám pouze malíček abych nahmatal ten rantlík, co trhá gufero. Zeptám se, možná hovadina. Co zkusit to gufero namontoval opačně viz foto. Mám doma už jenom jedno. A ještě dotaz. Mě ten náhon do jde do pouzdra poměrně dost ztuha, volně otočný a z drobnou vůlí je až v poslední "pracovní" poloze se zuby v předloze, proto jsem vždycky montoval náhon zároveň s guferem. Vy montujete nejprve náhon a potom gufero s přípravkem? Děkuji za odpověď. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  srazit hrany na bloku i na guferu? Vždycky jsem takto gufero do 350 naklepnul zvenku (mám na to přípravek)    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyhřezlá spojka :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Freebiker - Frýčko - to není o rychlosti :-) , ale myslím že právě Ty máš pod nádrží pěkně nadupaný motor :-) Ale vždycky, když jsme s Michalem dorazili na sraz tak jsme porovnávali kilometry a o ty mě šlo, protože ten rozdíl (12 vs 11 zubů na náhonu) udělá ve finále značný rozdíl v nájezdech km (dělá to zhruba 1/3 do mínusu)
a jeď pak podle itineráře :-))) Včera jsem to rozdělal a guferko je v háji. Dnes budu laborovat. Má být deštivé počasí - ideální čas strávit v dílně :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Jsem přehlédl pérák 350, omluva.
Zkusil bych pohledat vhodný měkký, nejlépe silikonový O kroužek.    [vintera]   23.05.2020
Odpověď  koukam ze budu mit letos nejpomalejsiho peraka az pojedem na sraz :-)    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor uzavřen.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kľúčenka, klíčenka, placka


 Zdarek borci, od jedného predávajúceho som dostal darček k nákupu. Tvrdil, že je to kľúčenka. Na repliku to nevyzerá. Je tam vyrazené 4 miestne cislo, po obvode zbrojovky f. janeček a znak fj. na druhej strane šachovnica. Stretol sa niekto s niečím podobným?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Polotovar pro smaltovaný znak krytu magneta na JAWA special.    [ondra]   13.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě ze zadu.    [Roman]   12.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci zakládat nové téma, tak se tady zeptám co by mohlo být to co je na fotkách?    [Roman]   12.05.2020
Odpověď  Páni, ďakujem za objasnenie a prajem svetlejšie zajtrajšky.    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
Odpověď  to bylo číslo zaměstnace. Každý měl třeba 10 nebo 20 známek se stejným číslem, a když potřeboval nějaký nářadí, dal do výdejny známku výměnou za nafasovaný vrták nebo frezu.

Jako v každé fabrice za bolševika.    [Monty]   30.08.2016
Odpověď  A to číslo málo aj nejaký hlbší význam, alebo len bolo pod týmto číslom evidované nejaké náradie?    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
Odpověď  Známka z výdejny nářadí.    [Bohumil]   30.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto z druhej strany    [Ipino] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výroba ciferniku


 Nvíte někdo prosím o firmě, která vyrábí cifernikya byla by schopná vyrobit cifernik na přání dle předlohy? Je to na péráka, téměř stejný jak ogar jen logo jawa. Děkuji    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jak pise monty to vam udela kazdy zrucny grafik na al placicku tytisknout stupnici neni zadny problem nebo jako samolepku    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2020
Odpověď  kolik tiskáren a výroben reklamních předmětů jste už oslovil?    [Monty]   12.05.2020
Odpověď  kupit stitok aky sa da (aky je dostupny) a potlacit ho nanovo,
sitotiskom alebo digitalnou tlacou...
taky problem?    [jano]   11.05.2020
Odpověď  Opravdu se nenajde nějaká firma?    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Odpověď  Ten bohužel ciferníky nedělá.    [Lada12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  pan BUCHTA, v Hustopečích nad Bečvou    [Monty]   04.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Těsnění mezi výfukem a kolenem u OGAR 12


 Prosím poraďte jakým způsobem provádíte utěsnění mezi výfukem a kolenem výfuku u Ogaru 12 - viz foto.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pánové děkuji za rady.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2020
Odpověď  u válce musí být tepelně odolný.
Mezi výfuk a koleno dávám obyčejnej na koupelny, a transparentní - není vidět, když někde trošinku vyleze.A na konci kolena už takovej stačí ,    [Monty]   06.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musí být tepelně odolný, těchto tmelů(většinou červených) má v nabídce mnoho prodejců (WÜRTH,PATTEX,CERESIT,LOCTITE) a lze s nimi těsnit i kolena u válců.    [Martin Štindl]   05.05.2020
Odpověď  Jo je to jak píše Martin. Ten "O" kroužek dávám na Péráka a maticí, tam to je jasný, ale tady se mi zdálo, že by mělo být něco co vyplní ty prolisy na přípojce tlumiče. Zkusím tu azbestovou šňůru se silikonem. Mohu použít normální silikon, nebo je nějaký co odolává teplotě?    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
Odpověď  Není ohnutá, jen není zasunuta do tlumiče.    [Martin Štindl]   04.05.2020
Odpověď  Proc mas tu vstupni trubku do tlumice vyfuku ohnutou? Je to skutecnost, nebo jen zkresleni na fotce??? Normalne ma byt to napojeni v jedne primce.    [takysportkar]   04.05.2020
Odpověď  azbestová šnůra + silikon. Nebo gumovej O-kroužek    [Monty]   03.05.2020
Odpověď  Teflonová šňůra    [fikuscz]   03.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 88 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Odpověď  pro Mirda444> prosim o zaslani seznamu spoj.materialu na email: jarkovskyKOVO@seznam.cz

(nejlepe word/excel dokument)
Predem dekuji    [Jara]   21.12.2017
Odpověď  Šrouby jsou tak, jak je popsáno v katalogu ND. U některých chybí v katalogu rozměr, tak je změřeno dle originálu na motorce. Samozřejmě, že šestihrany u M8 jsou na klíč 14, pouze u držáku řídítek a stahovací šroub přední osy mají šestihran na klíč 12.    [Mirda444]   15.12.2017
Odpověď  Dobrý den, můžete mi prosím poslat seznam šroubů na mail: zdenek.dar@centrum.cz Předem děkuji    [Zdenek]   15.12.2017
Odpověď  zajimá mě jestli je zmíněný seznam šroubů počítán i s podložkami pod hlavou šrouby a podložkou a perovkou před matici (u plechových dilu), či počítáno dle originálu bez podložky pod hlavou šroubu. diky    [Janicek]   11.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 88 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (88) 
Zodpovězené téma  

Doklady prodej


 Zdravím, teď někdo na bazosi prodává spoustu dovozových dokladů (tel. 607 483 604). Nemá někdo s tímto člověkem zkušenosti? Klidně bych do toho šel, ale po telefonu jsem se nedozvěděl ani jméno a navíc s pánem nic moc domluva. Nerad bych naletěl podvodnikovi. Diky za případné info    [Petrjawa]   05.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jméno po telefonu by stejně nemuselo být pravé a pokud je těžká domluva, tak bych byl velmi opatrný. Pokud jsem cokoliv kupoval na inzerát, tak jsem si zboží vždy prohlédl a nikdy nekupoval posláním balíku. Výjimka jsou nákupy od Montyho.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Těsnění kliky Jawa 12


 Zdravím vespolek.
Objevil se mi na dvanáctkovém motoru nepříjemný problém. Vypadlo gufero kliky na straně zapalování. Dříve jsem to nestudoval a teď jsem zjistil, že novější 350 mají gufero pojištěné segrovkou, ale 12 motor má segrovku mezi ložiskem a guferem a gufero je jen namáčklé ze strany zapalování a je pojištěné jen rozklepnutím vývrtu ložiska na třech místech. Víc rozklepávat karter se mi nechce. Máte někdo zkušenost s tím jak zařídit aby gufero znovu nevypadlo?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě porovnáví gufer. Hrana starého je fakt jetá.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to konečně vyměnil. Musím říct, že to nové gufero šlo víc na těsno než to staré. Dal jsem užší rozměr. Snad bude lépe držet a trochu se tím zmenší i škodlivý prostor pod válcem. Takže možná deset watů na víc :).Zkusil jsem gufero po obvodě zdrsnit šmirglem a lehce máznout Loctitem. Každopádně jde motor na volnoběh lépe. Před tím pálil pravý válec přeci jen s menší frekvencí než levý. Když jsem prohlédl staré gufero, tak se o ostré hraně rozhodně mluvit nedá. Zajímalo by mě, jestli se takhle mohlo ojet za 2500 km. (To jen narážím na tu údajnou generálku.) No Viton snáší vyšší teploty a měl by se popasovat i s mizerným mazáním. Otázka je, jak spěchat s výměnou gufera na druhé straně. To je mazané dobře.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2020
Odpověď  z fabriky byly zajisteny tim ze se rozklepla lehce hranka osazeni pak zacaly delat kartery na zajisteni segrovkou hlevne si ty cerviky zalep at ti nevypadnou vybracema    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2020
Odpověď  Je pravdou, že se šetří a zajištění všude nebývá, ale jak vidno tady nastal problém. Ono také není gufero jako gufero. Gufera mají buďto hladký vnější povrch a ta se zajišťují, nebo na jejich gumovém povrchu po obvodu vystupuje několik kroužků. Tím gufero po obvodu skutečně těsní a dobře drží bez nebezpečí vyklouznutí. Ta se nemusí zajišťovat.    [vintera]   24.04.2020
Odpověď  nechci ti kazit radost, ale gufero se již segerovkou nejistí.. naklepne se a je to, žádná drážka:o)    [Beat]   23.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Až při kompletaci motoru jsem zjistil, že nemám čím zajistit gufero, drážka byla odlomená. Gufero jsem zajistil třemi červíky M3    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Když jsem se na to teď zaměřil, tak pravý válec na volnoběh pálí trochu méně často než levý. Navíc od začátku letošní sezóny pozoruji, že mi kape karbon prakticky jen z pravého válce. Doufám, že je to vše způsobeno tím guferem.
Viton je sice drahý, ale když mi to gufero vylétlo skoro už po tmě 30 km od domova klidně bych někomu ty dvě stovky hned dal aby to jelo na dva válce :) Co se týče šířky, tak si myslím, že by to užší mělo více držet. Že to konstruktéři úplně nezvládli dokazuje to, že pozdější modely už tam tu segrovku mají. Na drhou stranu na první dobrou vyjde málo co :)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Tak mě se kdysi stalo na 250 přesně to stejné. Složil jsem motor, nové gufero a protože se mě nechtělo mlátit do bloku, tak jsem gufero přilepil silikonem. Chvilku to jezdilo a najednou to začalo chcípat a potom už nešlo nastartovat. Po demontáži dynama u Jelínka ve Vizovicích jsem provizorně zaklepnul gufero zpátky, nastartoval a 70km domů bez světel a bez zastavení skrz Zlín. Naštěstí byly v nedělu semafory vypnuté. Doma sem to už nenatočil a gufero prodřelo vinutí dynama. Jako opatření aby se to už nikdy nestalo jsem dal gufero šířky 7mm a na kraji náboje jsem udělal drážku pro vnitřní ségrovku 0,5mm širokou. Od té doby je klid. On ten okraj náboje byl už dezolátní od mnohokrát opakovaného rozklepávání, takže žádná škoda. Ségrovka jistící gufero proti vystřelení měla být provedena už z továrny. Je to jedna z věcí, kterou inženýři ojebali. Uvažovali jako by měl být motocykl na jedno použití.    [donkomposto]   20.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyžtak mě opravte - nemá náhodou motor 350/12 gufera stejně jako 250/11, tedy 25x62x8 ? V katalogu jsou sice šířkou uvedeny desítky(62/25x10) ale dávám gufera 25x62x8 NBR-WAS Dichtomatik aby se do futra vešli svojí celou šířkou, gufero má totiž plechový prstenec a pokud je širší tak má tehdenci vylézat protože čelo prstence je vně futra.
Gufera VITON jsou dost drahé, běžné NBR mi zatím stačila u těchto motorů a také používám polosyntetiku TSF v poměru 1:25 a bez potíží.    [Martin Štindl]   20.04.2020
Odpověď  Z raného mládí pamatuji, že klasika byla 25x62x8. Ale ze zkušenosti - šířka není kritická. Změřit zahloubení a pokud se vejde šířka 10, dal bych tu. Aspoň bude mít širší stykovou plochu. A co nejlíp odmastit, hranu díry lehce strhnout šábrem (udělat trochu náběh) a zalepit Loctitem, viz praktik "monty". Loctite sice vytvrzuje stykem s kovem v úzké mezeře, ale z mých zkušeností jsem zjistil, že stačí i jenostranný kovový kontakt k vytvrzení. Pokud ta díra není brutálně vymletá, tak by mělo držet i tak samo. Nová gufera jsou vyráběna s poměrně značným přesahem proti udávanému jmenovitému rozměru. Při opakované montáži už je vše ale jinak, přesah mizí...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 468 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  dolin1 - pěkná ukázka a ne ojedinělá, i takto občas vypadají motory k opravě a renovátor si má poradit. Hlavně aby nezapomněl, že má měřit v tisícinách.    [vintera]   17.04.2020
Odpověď  Z doporučených náhrad. Používal jsem na ježdění pneu HONG Fortune (čína) 3.25x19 na zadním kole Péráka a při ceně cca 600,- jsem na ní najel 10000. Nicméně dodávám že posledních 1500 už byl střed vzorku dost KO,.. Tedy pokud to chcete na ježdění kolem komína s nájezdem kolem 1000km za rok je to dobrý poměr ceny/výkonu.

Ohledn ěklikovek, nmontáží a tak,..
https://www.facebook.com/motoservispetra.sk/videos/234198534626050/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2020
Odpověď  Obrobit dvě součástky aby do sebe lícovaly s nějakou danou přesností (provozní vůlí) se dá v kusové výrobě opakovanou zkouškou, tříděním.
Při sériové výrobě se běžně používali kalibry a zkušený obraběč dokázal vysokou danou přesnost.
U důležitých dílů následovala před montáží další kontrola.A není to jen o měření, ale i o dosažení určitého stupně hrubosti povrchu.
Ale u dílů, které do sebe nelícují, se na povrch nekladly tak vysoké požadavky.
Nejde srovnávat povrch setrvačníku klikovky s mechanismem kulometu. Povrch setrvačníku s ničím nelícuje, proto jeho hrubost byla taková, aby vyhovovala z vícero hledisek (konstrukčně, časově, ekonomicky).
Protože se tehdy neuvažovalo o měření ne jednotky tisícin (levný, nenáročný motocykl ve statisících kusech), tak bylo obrábění i tomuto přizpůsobeno.
Dnes z těchto lidových strojů děláme mnohdy raketoplány a hledáme tisíciny tam, kde být ani nemohou.

Kdo někdy měřil klikovku z jawy a vyrovnával, tak si určitě všimnul, jak malá síla působící na setrvačníky vyvolá změnu.
Nezastávám se replik, to určitě ne, protože mám s nimi jen špatné zkušenosti, ale úvahy a požadavky na klikovky v tisícinách nejsou z principu možné.    [vintera]   14.04.2020
Odpověď  Fj kdyby zil tak ho samozdrejmne mrskne v knize o nem pisou ze kdyz vyrabely kulomety tak dily presne licovali do sebe aby to behalo super ale podivej se na kejvacku peraka dyt je to masovka kterych je milion a myslis si ze kvalita z tovarny byla v tisicinach dyt je to nesmysl co se mne dostalo do ruky tak sem nasel i spoustu origo dilu z fabriky a byly to zmetky ted sem treba mnel hlavu z panelky a otvor na svicku je posunuty o nekolik milimetru mimo 4 dily na stefty nebo jsem mnel kolo kde byly vyvrtany dirky na poklicku uplne mimo nedovrtany kanaly na mazani klikyatd a stejnak to slo k zakaznikovi urcite si v jawe nehrali s klikou v tisicinach, diky tomu jak je ta motorka jednoducha to jezdi porad nekomu lip nekomu hur ale je pravda ze treba ty pisty tezky sou podle mne vetsi problem nezli nejaka tisicina na klice    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2020
Odpověď  Kdo je strojařem tak ví, že přesnost na jednotky tisícin a jejich měření není tak jednoduché. Takové měřen,í aby bylo takto přesné, vyžaduje určité podmínky jednak výroby dílu, měření a specielní měřidla. Obrobit díl s přesností na tisíciny a dosáhnout jeho povrchu pro měření v tisícinách je problémem. A v dobách, kdy motorky vznikaly, tolerance v tisícinách byla spíše snem, než realitou.

Pokud vezmeme klikovku z jawy do ruky, tak každému strojaři je hned zřejmé, že měření v tisicinách je téměř nemožné. Již pouhý pohled na hrubost povrchu nedává možnost měřit takto přesně, nehledě k různým, za léta manipulace vytvořeným otlakům, vrypům apod.
A pokud se někomu skutečně podaří dosáhnout házivosti v tisícinách, tak po montáži kliky do bloku se hodnoty zcela změní a po zahřátí motoru a jeho provozu se vlivem pnutí materiálu hodnoty opět rapidně změní. Pro udržení v toleranci tisícin by se nesmělo klikovkou ani moc manipulovat, natož montovat, téměř bych tvrdil, že na ni ani moc dýchat. A klika, kterou nějaký tuningář leštil doma šmirglem, dává poté hodnoty plus minus v desetinách.
I kdyby se házivost měřila a seřizovala přímo na motoru, tak po dalším provozu by se vlivem teplotních a mechanických vlivů opět změnila.
Existuje na to mnoho výzkumných prací, je dobré se s nimi seznámit.
Proto tvrzení, že je klika v tisícinách a tyto hodnoty jsou po montáži i v motoru, není pravdivé.
Na jedné straně se požadují tisíciny házivosti a na druhé straně se montují pístní sady s neznámou hmotností a vlivem na vyváženost a vibrace soustrojí.
Přijde klika od renovátora, vloží se nějak do bloku s různě vymačkanými nesoustřednými otvory (na tisíciny zapomeňme), na ni přijde výbrusový píst s čepem a kroužky nějaké hmotnosti (vybírat se moc nedá). Nějaké statické, či dynamické vyvážení se nekoná, takže
celkovým výsledkem je něco plus mínus autobus. Ale určitě ne v tisícinách.    [vintera]   12.04.2020
Odpověď  Pro Jumbo,vidim,ze stale obhajujes lisare...,a misto toho to delat poradne,tak radeji...0,04 mm a vys....,ja to nechapu    [FJ]   11.04.2020
Odpověď  FJ:píše sa tam 0,005až0,016mm.na konci indikátor ukazuje 0,02mm.indikátor je stotinový a nie tisícinový.    [Jumbo]   11.04.2020
Odpověď  Zdravim,jedna se sice o kliku z Trabanta,ale to je pracicka,myslim,ze Jawa 350 ci klika OHC by mohla mit identicky postup pri regeneraci klikovky motoru u Jawa 350 ,v kazdem pripade...nadhera,ze...

https://www.youtube.com/watch?v=GLpTohgjSdM    [FJ]   11.04.2020
Odpověď  Dobry den,pridavam video na tema klikovky pro nase lisare na foru...,kouknete a v poslednich vetach rika,ze duvera dobra a kontrola lepsi....,jedna se o MZ,tudiz dvoutakt..,z toho co vidite,tak prectete,jak ma bezet klika u MZ (0,005mm)... u Jawy a jinych je to stejne a hlavne,ktera firma uhluje ojnice,na to je taky norma...,s takovym pripravkem by mela profi firma predavat klikovky zakaznikum...,kdyby dneska zil ing.Janecek,tak by ty garazniky renovatory a loupezniky klikare,spis lisare, asi vyhubil...

https://www.youtube.com/watch?v=DeYfRi-nQFg    [FJ]   11.04.2020
Odpověď  Dobry den,pridavam video na tema klikovky pro nase lisare na foru...,kouknete a v poslednich vetach rika,ze duvera dobra a kontrola lepsi....,jedna se o MZ,tudiz dvoutakt..,z toho co vidite,tak prectete,jak ma bezet klika u MZ (0,005mm)... u Jawy a jinych je to stejne a hlavne,ktera firma uhluje ojnice,na to je taky norma...,s takovym pripravkem by mela profi firma predavat klikovky zakaznikum...,kdyby dneska zil ing.Janecek,tak by ty garazniky renovatory a loupezniky klikare,spis lisare, asi vyhubil...

https://www.youtube.com/watch?v=8yzIdQadvns    [FJ]   11.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 468 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (468) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 pérák - zvláštní zvuk z válců


 Dobrý den,

chtěl bych poprosit o radu. Mám Jawu 350 pérák po GO motoru. Z válců se ozývá zvuk ,,jakoby tam létala kulička od ložiska". Dělá to po nastartování i po zahřání. Nemá s tím prosím někdo zkušenost?

Děkuji mnohokrát za radu.    [bobtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju moc, zkusím se podívat.    [bobta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020
Odpověď  Nejsou nové písty moc dlouhé a nenarážejí do hlavy, nebo spodkem do setrvačníku?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020
Odpověď  Volné šoupátko nebo čep na pístu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 4.7.2019)
Nezodpovězené téma 

Oprava chromování nádrže pérák FJ


 Zdravím.
Mám nádrž na péraka fj, sem tam má pár menších ďůlku a jeden znak je melčí. Slyšel jsem, že se dá znak nějakým způsobem prohloubit. Nemáte kontakt na někoho kdo by to dokázal pěkně a dobře opravit a nachromovat? Děkuji za pomoc. Standa    [Standa]   12.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zadní blatník FJ


 (nabízím) za zadní blatník Zbrojovku (poptávám).    [chlupRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Predne tlmiče jawa perak


 Dobrý deň, nevie mi niekto posunuť kontakt na pána ktorý opravuje predne tlmiče na perakov? Mal by byť z Kojetína. Dakujem    [Peter]   14.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pumpička


 Zdravím.Jak má být délka původní pumpičky na Péráka v zavřeném stavu,myslím tu originální.    [Jiří]   04.02.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nová Jawa Pérák


 Je smutné,že nás teď Indové učí,jak se mají dělat motorky...

https://www.auto.cz/jawa-perak-se-vraci-jako-stylovy-a-temny-bobber-132092    [Jára]   19.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Výměním JAWA Bizon s SPZ, TP, původní, motor po GO za JAWA 350 Pérák


 Výměna.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna


 Vyměním JAWA 250/559 s vozíkem Pav-40 SPZ, TP za JAWA 250 Pérák.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Perak25o plus side 560


 Ahoj jde sparovat tato sideka s perákem?Nebo je nutné předělat uchyceni?Je 25o ještě pojizdna nebo už motor nestíhá.Mate někdo zkušenosti s touto montáží.Predem dekuji za odpoved    [Jarek]   07.08.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006