| Konečně žádný kecy od piva, super! [Homza] 23.12.2020 |
|  Fotky jsou z ČTK, datované 20.11. 1953 [Meela] 23.12.2020 |
| Výborně. Skutečný doklad toho, že se chromované ráfky s neleštěným středem, nejspíš lakovaným- rovněž jako brzdový buben používaly. Pérák je s 8-šroubovým upevněním předního blatníku a externí zapalovací cívkou, tedy novější model. To je skutečný důkaz místo klišé-dávali tam co jim přišlo pod ruku. Dík. [Jarda] 23.12.2020 |
|  Tak takhle jsem to určitě taky nemyslel :-) Proti tvrzení "dávalo se co bylo na skladě" se snažím vždycky bojovat :-) Ale na začátku šlo o to, že David K tvrdil, že chromovaná kola byla pouze na vývoz. K tomu je nějaký podklad? Přidávám výstřižek fotky přímo z výroby, kde je chromovaný ráfek docela dobře vidět, navíc to vypadá, že je to verze s neleštěným (nebo lakovaným) středem [Meela] 23.12.2020 |
| Ale to je zdůvodnění dnešním pohledem, viz. oblíbené "dávali co bylo skladem" jak to ve skutečnosti bylo už nikdo pravděpodobně nezjistí a relevantně nepodloží. Ty zaručené info od pamětníků se časem taky posouvají do jiných sfér. [Homza] 23.12.2020 |
| Tak jsem to nemyslel, měl jsem na mysli že v různých letech byl pravděpodobně ve výrobě jiný poměr mezi stroji s lakovanými a chromovanými koly. Ovlivňovala to dostupnost surovin, objem výroby atd... [meela] 23.12.2020 |
| Vážený pane meela a vy máte podložené tvrzení, že chromovaná a nebo stříbrná kola se dělala odlišné roky? [David K] 22.12.2020 |
| Ale tady nejde o to, jestli byla kola ve stříbřence, to je jasné že byla a možná i častěji než v chromu (ale to bude ovlivněné rokem výroby), ale jde o tvrzení že chromovaná byla pouze na vývoz - to máte nějak podložené? Na to byl první dotaz od dolin1... [meela] 18.12.2020 |
| vysvělení je technické. Ráfek před chromem se leští bez děr a výstupků na dráty. Potom se vylisují výstupky a vystříhají díry, a putuje do chromovny. V případě, že se chrom nepovede , tak chromovna špatný stáhne a povrch je třeba znovu přeleštit. To ale na středním pásu s výstupkama nejde. Proto se oleští pouze okraje, ochrání přípravkem, a střed opískuje, aby měl jednotný povrch. Potom je nový chrom uprostřed matný, a okraje lesklé. Případně to lze vylepšit barvou a linkama na středovém pásu. [Monty] 18.12.2020 |
| Jaký vymýšlení konspiračních teorií a chlapy v hospodě , vím to od svých příbuzných který měli tři péraky od novoty a tu dobu pamatovali a navíc mám doma hodně kol v se zbytky původní štříbrné barvy,tak si ty svoje řeči můžete laskavě odpustit . [David K] 17.12.2020 |
|