MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314360 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 194 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 24.3.2023 13:49  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 861
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3076      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 291      Příspěvků Příspěvků: 31519
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Železný stojan


 Zdravím, chtěl bych se poradit, z jakého motocyklu je tento železný (je magnetický) stojan. Je vyšší než na péráka, ale nižší než na kývačku. Rozteč úchytů je stejná, oka mají bronzová futra.    [PhoenixRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kdysi jsem měl několik malých kývaček jawa a čz na pneu 3,00. Jaké měly stojánky si již nepamatuji. Nižší stojan by tady dával logiku pro menší profil obou pneumatik.    [Luboš]   18.03.2023
Odpověď  Včera jsem taky běhal po dílně a měřil stojánky :-) ten kratší mám taky, kdysi jsem ho dal na 356 a ani jsem si nevšiml, že je kratší... Jak to bylo přesně se nedozvíme, můžeme jenom spekulovat. Z dobových fotek se bohužel nepozná, jak je stojánek dlouhý. Já bych se taky klonil k tomu, že to bude ze začátku výroby. Ještě si většinou porovnávám čísla dílů v katalozích n.d., tam má stojánek stejné číslo jak pro 352 tak pro první 356, až v pozdějším doplňku katalogu pro 356 se píše o změně litého za svařovaný. Ale jestli byl ten litý celou dobu stejný nebo byla různá provedení se stejným číslem nebo třeba chvíli neměli elektron a dělali z litiny (a do katalogu se to nedostalo), toť otázka :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý postřeh, ale nemyslím si, že by ostatní stojany na malé kývačky byly nižší. Leda by to bylo ze začátku výroby, ale to je domněnka. Přikládám porovnání velikostí, první zleva je z velké kývačky, poslední je replikový na péráka. Vzdálenost mezi latěmi je 28,5 cm. Jediný stojan, který je stejně vysoký jako ten červený, je z ČZ 150c, ale ten je typově úplně jiný.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Zobrazit dokumentOdpověď  asi jsem to vyřešil, přikládám rozměrové náčrtky z návodů k obsluze, velká kývačka má o 2 cm vyšší světlou výšku ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  meela: Také mě napadlo, že by ty stojany na fotkách ode mě mohly být na malou půlbubnovou kývačku, ale proč by byly nižší než ostatní stojany? Jinak na malých kývačkách se kromě toho vyskytují tyto typy - hliníkový bez výztuh, hliníkový s výztuhami, trubkový svařovaný a ocelový litý. A asi všechny jsou vyšší než tyhle dva, které mají jen 26 cm.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Ne myslím ten litý vlevo. Ten vpravo ale patří spíš na 356. A používaly se i na prvních jednovýfukových čz    [meela]   15.03.2023
Odpověď  Jestli myslíte ten na poslední fotce vpravo, jawácké barvy, svařovaný, tak přesně takový mám na 352. Tedy - úplně přesně takový ne, ten můj byl zohýbaný jak pr++e!    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je první provedení stojanu na kývačku. A podle záchytu pružiny na levé straně je to na malou kývačku, pravděpodobně typy 351 a 352.

Ale připojím se k dotazům, nedávno byl v inzerci pro mě neznámý typ stojanu, nepoznává ho někdo? Má ještě o dost menší výztuhy...    [meela]   15.03.2023
Odpověď  Taky ho mám ale nevím    [petr]   15.03.2023
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Vložky předních vidlic Jawa pérák


 Ahoj, poradí mi někdo jak přelisovat vložky které jsou v předních vidlicích na péráku? V katalogu náhradních dílů je vidět řez vidlice, ale nejsem z toho moc moudrej jak to vylisovat. Jaký mají mít tyto vložky průměr? Nevyrábí je někdo? Díky Pepa    [Pepa]   03.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, měl byste prosím někdo kontakt na pana Kutu nebo jiného šikulu, který má výstružník a hotové přípravky na přední vidlice?
Děkuji.
Jirka    [JirkaH. ]   11.03.2023
Odpověď  Dělá to mladý Kuta,poradí si,ale táta ho k tomu moc nepouštěl,telefon někde najdu.    [Pilník.]   18.02.2017
Odpověď  jaj :( koukam ze tu psal pred tremi lety :( Je nekdo dalsi kdo by byl schopny mi vymenit vlozky v tlumicich a vystruznikem zacistit na miru?    [CIJOML]   18.02.2017
Odpověď  Pan Kuta je několik let po smrti.    [Monty]   18.02.2017
Odpověď  Panove zdravim nevite jestli pan Kuta jeste funguje? Snazil jsem se mu volat na mobil na to cislo 723129023 a uz neexistuje. Na mail mi taky neodpovedel. Potrebuju novy pouzdra do vidlic a nalisovat.    [CIJOML]   18.02.2017
Odpověď  No to je moc dobrá zpráva. Z té mám velkou radost.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.04.2014
Odpověď  pro Pilník pokud máš zájem jedni ti vyměním pomalu začínám funguvat    [Kuta]   08.04.2014
Odpověď  Zdarec,nevíte o někom kdo dělá komplet výměnu předních futer do vidlic?Pán Kuta je po momentálně po nemoci a zatím se mu do toho nechce?Kam to dát? Dík za info    [Pilník.]   01.04.2014
Odpověď  Přípravek na vylisování a nalisování si můžeš udělat ze staré trubky přední vidlice. Necháš si vytočit prstýnek nebo ho uděláš z plechu a přiboduješ ho na trubku.Já pouzdra takto vyťuknu zezhora vidlice obě najednou. Při nalisování nalisuješ nejdřív horní pouzdro ovšem spodem vidlice.    [frona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ten na horní pouzdro vypadal nějak takhle ... .    [vana-hb]   08.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák 250_co se chromuje a lakuje?


 Renovuji péráka Jawa 250 - 11 komunista. Poradí mi někdo, které díly se chromují, a které jsou na pozink, a které na nástřik barvou.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podivej se třeba sem : https://renovacemoto.rajce.idnes.cz/

A když nebude něco jasné, klidně napiš na fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   11.03.2023
Odpověď  Myslím že zinkování se při výrobě péráka nepoužívalo. Existovala tzv. lidová verze, kde bylo méně chromovaných dílů, než na klasice. Někde jsem četl, že náhradou chromu byl lak s příměsí hliníkového prášku. Asi největší chromovaný díl je nádrž, takže jestli ji budete chromovat nebo ne, tak podle toho bych udělal zbytek motocyklu. Také bych doporučil projít internet nebo zdejší forum, je všude spousta informací, stačí hledat.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [Petr]   10.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Podkova Jawa pérák


 Chtěl bych identifikovat tuto podkovu nikdy jsem takovou neviděl není litá je to svařenec vypadá jako originální pokud někdo identifikuje budu rad    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vůbec netuším, ale zkusím spekulovat :-) třeba pozdější náhradní díl, když už nebyla k dispozici forma na odlitek? Nebo výpadek ve výrobě z podobného důvodu a tohle bylo náhradní řešení?    [meela]   08.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 7    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 6    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 5    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Všechny nadšence péráků,
Chtěl bych trochu oživit toto téma, jelikož jsem narazil a koupil stejnou podkovu jako pán přede mnou.
Setkal jsem se s těmito typy podkov:
1) plné podkovy bez vybrání - první FJ - cca 1946
Zde jsem se setkal také s několika typy cca 3.

2) podkovy částečně vybrané se šroubkem ke kapličce předního světla - cca 1946-1947
3) částečně vybrané bez šroubku - cca 1948-1949
4) zcela vybrané cca 1950-konec výroby péráků

Nyní mám "ohnutý svařenec", který byl v oblasti předních tlumičů dodatečně obroben.
Byl bych rád za jakoukoliv informaci o této horní podkově.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [KANY 3000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [KANY 3000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa Perak - Vojensky


 Zdravim vse zde ve Forum,

Jmenuji se Petr, ziji v Nemecku ( proto pisu bez carek a hacku) a stal jsem se pred dvema dny majitelem Jawa Perak, rok vyrobu 1947.
Co mne ale zadivuje, je ta barva a vybavy toho peraka.

Je ve vojenske barve s nejakym prislusenstvim. Zadal jsem fotku aby ste to videli.

Existuje nekde nejaka moznost vice ofizialnich udaju o teto motorze se dozvedet?

Tesim mne, ze jsem toto Jawa Forum nasel.

S pozdravem

Petr    [pepa62Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pokud má přiznaný svár na kapličce tachometru tak je to vojsko.bylo to svařeno ze dvou půlek a neobroušeno    [hans]   05.03.2023
Odpověď  pepa62: Zaujalo mě uchycení polní lopatky na motorce. Mám také starou lopatku včetně obalu a chtěl bych ji přichytit k motorce. Šlo by pořídit podrobnější fotky uchycení. Je pod nádrží na rámu vojenská baterka? Díky.    [tkvk]   15.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také bych ty obavy hledně výr.čísel tolik nehrotil, pokud jsou navíc tady uvedena tak je spíše větší pravděpodobnost že si ten "nějakej chytrák" zvolí raději jiné číslo na vyražení, takto by si jen koledoval o potíže.
Ohledně toho péráka v odkazu co vložil wallander, tak raději si zvolit vzor nějaký stroj co je tady na dobových fotografiích, o tohoto já mohu tvrdit jen že sedne odstín nástřiku ;-)
Diskuse ohledně vojenského provedení:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=171303
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=22571
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=131478
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=66375    [Martin Štindl]   15.09.2013
Odpověď  taky nějak nechápu tento přehnaný strach o výrobní čísla.    [radek]   15.09.2013
Odpověď  Samozřejmě skrytí čísla respektuji, je to každého věc. Nicméně proč bych si někdo razil číslo někoho jiného? Snahou je snad narazit číslo, které nikdo nemá, abych mohl přihlasit motorku na veteránské doklady.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2013
Odpověď  Já bych výrobní číslo neukazoval ... pak se najde nějakej chytrák co si ho vymlátí na štítek z druhovýroby a motorku přihlásí na papíry s tvejma číslama .. .    [vana-hb]   14.09.2013
Odpověď  pepa62, Ahoj na těchto stránkách se snažím dopátrat kolik péráků bylo vyrobeno v daném roce: http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-11-perak-v yrobni-cisla/
Podle tvého začerněného štítku to vypadá jakoby výrobní číslo začínalo číslicí 15.
Nemohl bys poskytnout fotku celého štítku bez začernění. Nevím přesně jaký to má význam skrýt výrobní číslo. Podle všeho by to mohl být jeden z posledních péráků vyrobených v roce 1947. Díky.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2013
Odpověď  Ano, je.    [fikuscz]   12.09.2013
Odpověď  Ahoj, tady posílám fotku jednoho typického vojenského provedení.

http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/0 8/137650_vojenskyperak3.jpg

Jinak po prohlédnutí tvého motocyklu se klaním k názoru, že původně to byl pérák civilní, červený a někdo si z něj udělal vojáka. Až budeš mít péráka u sebe, zkus škrábnout do barvy, jestli se neukáže červená, a na začerněných doplňcích zase zkus, jestli pod nimi není chrom.    [wallander]   12.09.2013
Odpověď  Je mozno nejk pres cislo motoru a ramu zjistit originalni udaje o peraku?

Petr    [pepa62] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2013
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Oprava závitu pro matici výfuku na válci


 Chlapi nevíte o někom, kdo je schopen opravit poškozený závit na válci. Někdo při sundávání matice výfuku poškodil závit na válci. Když tam natočím dobrou matici, tak ji zničím. Stačilo by závit znovu protáhnout a vše by bylo OK. Poradí někdo?    [Mirda444]   06.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Napište prosím, jaký je závit a stoupání na výfukových maticích.
Zainvestuji do závitových oček a nevím, jaké bych si měl pro tyto účely koupit.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2023
Odpověď  pekny at slouzi    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to nakonec opravil tím pilníkem na závity. Matice jde natočit pěkně volně. Měl ho doma jeden kamarád. Díky všem za rady.    [Mirda444]   17.12.2016
Odpověď  na hliníku se tohle dá oškrábnout i klasickým vnitřním závitníkem.stačí ho použít, jako šábr. pilníček na závity bude stejně hned máznutej hliníkem a nebude nic brát.    [Mates]   15.12.2016
Odpověď  Já to na Libeňáka vyřešil tím, že jsem stočil závity na menší hladký průměr,pak vysoustružil z duralu trubku s vrchním závitem dle matic,nalisoval,ovařil a svár opracoval. Dopadlo to skvěle jen díky tomu,že byla dostupnost dílny s patřičným
strojním vybavením, amatérsky neproveditelné.    [Mirda]   13.12.2016
Odpověď  Kup ten pilník na závity. To půjde dobře, je to hliník a přístupné místo.    [fikuscz]   09.12.2016
Odpověď  Mirda444:to nie je perácky valec.    [Jumbo]   09.12.2016
Odpověď  Ocelový matky přece existují na Velorexy. Prodáváme je za 150,- na burze.    [Monty]   09.12.2016
Odpověď  hm to hoto sem se taky bal na libenackym valci mozna by stalo za to skusit udelat neco jako falesne ocko na protazeni nejlepe z nejake kvalitni ocely, myslim, ze na pilnik je tohle dost poskozene vis jaky to je zavit?    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi skutečně budu muset koupit ten pilník a opravit to s ním, protože jsem sice sehnal kontakt na někoho v Praze kdo to údajně dělal, ale nedaří se mi s ním spojit. Asi by také šlo udělat kovovou matici a protáhnout to s ní.    [Mirda444]   09.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ŠTÍTEK KOMUNISTA


 Zdravím - měl bych prosbu na někoho kdo má péráka komunistu buď na originálních dokladech a nebo na dokladech (ne z 353) co v pohodě procházejí přes STK. Hned v prvním řádku na štítku (tovární číslo - číslo stroje) má být vyražené číslo rámu ? Pokud ano tak to číslo by mělo být nad pravým kastlíkem zhora rámu ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den
Máte někdo odkaz na to, kde koupit kvalitní štítek Jawa 350/18 v angličtině? Ty co mě dorazily jsou úplný paskvil.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2023
Odpověď  Nebyl jsem si jistý - díky za potvrzení    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2022
Odpověď  Ano, je to tak jak píšeš.    [fikuscz]   14.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám roku 1952


 Prosba o definování změny provedení rámu v roce 1952. Od roku 1951 zavedli v Jawě nové provedení dorazu řízení. Opustili doraz o plech záchytu reakce a přešli na doraz o plech na rámu. V prvním provedení plech hodně vysoko. Na brýlích byly dorazy nahoru vystouplými prvky. Přestože se toto provedení montovalo přes rok, tak se jich nedochovalo mnoho. Někdy v roce 1952 (snad až podzim) přešli na nový doraz. Plíšek byl posunut níže a dorazy na brýlích byly masivní ze stran. Pro toto uspořádání bylo nutno zprohýbat plech záchytu reakce tlumiče řízení. Sháníme se ZČ vícero v. čísel rámů z roku 1952 (1953), u kterých je průkazné provedení dorazového plechu rámu. Současně i provedení úchytu zadního šroubu nádrže - dva či již jeden průchozí. Máme zde rám voják z výroby srpen 1952 v. č. 11-0169x-53 (53 je jen modelový rok) a ten má plech vysoko a průchozí šroub. Chtělo by to však vícero definovaných rámů, i civilních. Libor Marčík    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jen z důvodu bádání pro budoucí badatele přikládám foto.
Stroj 18-00827-52, vyroben tedy nejspíš v roce 1951.
Doraz na brýlých s výčnělky. Proto usuzuji na rok 51.
Nádrž vařené hrdlo, slabé kolečko.
Jednalo se o původní, neskládanou exportní motorku dovezenou ze Švédska.    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Odpověď  k dotazu níže, 2 péráci z roku 54, oba mají nádrž s přivařeným hrdlem bez držáku sítka, znak obyčejný s kroužkem    [meela]   22.12.2022
Odpověď  tady v té diskuzi je pár fotek "lidových" nádrží, celošedivá je tam taky ale detaily bohužel nejsou vidět

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [meela]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  údajně původní lak. Má někdo tuto nádrž? Jaké má hrdlo a jaký kroužek ve znaku?    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  tlustý kroužek ve znaku    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Ještě téma nádrží s kolečkem. S kolegou ZČ řešíme rovněž zda vařená hrdla, tučný kroužek ve znaku a kompletně bíle lakovaný nádrže nebyly pouze z pozdější druhovýroby. Zde se to těžko prokazuje, ale pár věrně autentických strojů z roku 1954 by to mohlo objasnit.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

rada hlavný stojan.


 Ahojte. zakúpil som si svojeho prvého veterána a chcel by som mu dať lásku akú si takýto stroj zaslúži. Mám Jawa Perák 250. Kúpil som prižinu na hlavný stojan ktorá chýbala. Popritom som prišiel na to, že ten ktorý tam je nie je pôvodný. Viete mi poradiť z akého motocykla je ten stojan? Žeby som ho ešte posunul niekomu, komu chýba. Za ochotu vopred Ďakujem.    [Tomáš FajnorRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To Beat: hlinik neni kov?    [Xcollector]   11.01.2023
Odpověď  Mám je skladem hned k odběru, fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   27.07.2022
Odpověď  Ahoj, sháním vzpěry odklopné části zadního blatníku na komunistu, všude mají vyprodáno, nedala by se tato vzpěra předělat z předního blatníku z té přední vzpěry? Nemám kde okouknout vzor tak jestli někdo poradí.    [Mirek]   27.07.2022
Odpověď  Jediná správná cesta je opravit rám. Kde je chyba? Na rámu! Tak opravit. Ostatní řešení jsou jen provizorium. Pod motorem se akorát usazuje šmir, takže přelakovane trubky nikdo nepozná a i při případném pozdějším prodeji to bude v pořádku.    [J]   19.06.2022
Odpověď  Upravil bych rám,a pod motorem zatřel barvou štetcem. Copak to bude někdo dole kontrolovat? A pokud motorka jezdí, jak todle místo bude vypadat po 5 000 km?    [Monty]   19.06.2022
Odpověď  A dát tam kovový stojan? Podle mě nebude tak široký jako hliník a mohlo by to vyjít výš/ blíž je kříži..    [Beat]   19.06.2022
Odpověď  Plne súhlasím s fikuscz. Bol som osobne svedkom keď sa z ničoho nič rozletel stojan na 2 kusy - motorka spadla, musela sa znova lakovat nádrž. Akeholvek oslabenie stojanu je riziko    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2022
Odpověď  Do stojanu bych vůbec nezasahoval, takhle občas nějaká replika praskne a ještě ho oslabovat. Prostě ten kříž komplet ořezat a udělat pořádně. Ten drtek barvy na přelakování je pakatel....    [fikuscz]   17.06.2022
Odpověď  Možná by stálo za pokus než zasahovat do rámu tak upravit ten stojánek - ALE taky se může znehodnotit. V místě kde naráží na rám ho obrousit dokulata aby kopíroval trubku do které naráží a pak by se stojan mohl posunout víc směrem dolů.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2022
Odpověď  To je velmi mrzuté. Nicméně budiž to příkladem dalším, že se velmi nedoporučuje podcenit jedno ze základních pravidel. Než dám něčemu (drahou) povrchovku, velmi se doporučuje stroj či alespoň potenciálně problematické uzly sestavit. Kor když dané díly předtím spolu nespolupracovaly, nebo jsem je jako renovátor spolupracovat na vlastní oči neviděl (stroj v krabicích). Omluva za OT.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2022
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oleje pro 250-ku po GO


 Zdravím,

mám dotaz motoru 250 ccm, Mám ho po GO a nikde jsem nenašel specifikaci oleje do převodovky. Předválečné Jawy i Čzety používaly motorový - jak tady, převodový?? A jaký 80 nebo 90?
A obecně pro míchání do benzínu - je možné použít i moderní oleje nebo radši "Madit"
Díky    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Na trhu jsou lamely s různým materiálem obložení. Nejlepší se mi zatím jevily lamely označované jako česká produkce. Velmi dobře snášejí olej PP80, nekloužou ani nelepí.
Na kyvačce 350 jsme vyměnily lamely celkem 3x, než se podařilo koupit neklouzavé. Na
J 250 a 175 jsem musel lamely taktéž měnit. Neklouzají ani v létě v kopcích. Mám tu "sbírku" lamel různé barvy obložení, které prostě nefungují jak mají i přes zvyšování přítlaku pružin, výměny plechů, či provozu v jiném koši. A nepomohl ani olej PP90, přičemž zpočátku (desítky km) neklouzaly, ale následně při větší zátěži a delší jízdě začaly. Po vychladnutí oleje klouzání vždy pomine. Není lamela jako lamela.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  U těchto monoblokových motorů použití vhodného oleje určuje především právě spojka - konzistence maziva. Řidší PP80(popř.SAE80W) jsou pro správnou funkci spojky vhodnější protože i za studena je funkce spojky (alespoň za mne - korkové, osinkové,ferodo obložení) bezproblémová, oproti tomu 90tka(obecně "letní") i když se pro samotnou převodovku zdá vhodnější tak za studena hustší olej má tendenci spojku unášet.    [Martin Štindl]   06.12.2022
Odpověď  Po letech ježdění se vším možným se dá říci, že je třeba dávat olej jaký doporučuje výrobce a jaký byl k dispozici v době výroby stroje. Jinak je třeba se řídit také tím, jak se stroj provozuje, v jakém je stavu a jaké úpravy oproti originálu byly proveden. Například právě obložení spojky, kde původní korky, nebo pertinax a dnešní třecí materiály jsou zcela jiné i jinak se chovají a reagují na rozdílné oleje. Tím je třeba se řídit. Někdy spojka lepí, jindy prokluzuje. Jinak každý převodový olej asi kolečka jawy umaže. Pamatuji kývačku, kde byly takové netěsnosti, že se na léto lil olej PP44. Nastartovat, roztlačit a zařadit. Po ohřátí šlo řadit normálně. Řídil bych se bezvadnou funkcí spojky.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  Do převodovky TSF v žádném případě, je potřeba se podívat co je tady za otázku a diskutovat na zadané téma!!    [HonzaBK]   06.12.2022
Odpověď  Jinak náhrada za TSF by měl být Mannol 2T Plus.    [Michal]   05.12.2022
Odpověď  Už 40 let liju jen PP80. Předpokládám ale že současný PP80 by měl být kvalitnější než ten co jsme kupovali v roce 1980. CHemický výzkum a technologie jdou dopředu.    [HonzaBK]   05.12.2022
Odpověď  Do převodovky používám PP7, používal jsem i PP80. Motorový za mně určitě ne. Má jiné vlastnosti.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2022
Odpověď  a jinak kluci se dole bavili o převodovém oleji, M2T je motorák do benzinu..    [Beat]   04.12.2022
Odpověď  Henry a nemá to být opačně? pokud nebude film na stěně válce protože M2T ti hůř maže, bude tedy vyšší tření a vše půjde tíž- našlapování atd. S tou ztrátou komprese mi to taky nedává smysl..    [Beat]   04.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

řadička - z jakého stroje je?


 Zdravím,
na Péráku, který jsem renovoval byla tato řadička. Na Pérák podle mně určitě nepatří.
Nepoznáte někdo, z čeho byla?¨

Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  zdravím Milana,

díky za informaci.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2022
Odpověď  Je to čz 175-250 předválečná.    [milan]   25.11.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedno foto    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

maska/ kryt světla


 Dobrý den, na jaký rok výroby Péráka patří maska/kryt světla jakoby svařený ze dvou dílů ?
Spoj je velmi výrazně vystouplí a vede po obou stranách od budíku dolů na kryt vidlice. Předem díky za radu.    [Tomáš]   09.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V nabídce jsem tyto misky nikdy neviděl. Je to k masce kápnuté malými sváry. Měřit se to bude špatně, nemá to pravidelný tvar.    [fikuscz]   29.10.2022
Odpověď  Dobrý den.
Mám masku na FJko a chybí tam,nevím jak bych to nazval,ale nádstavce kalhotek,jak je na fotce od Dolin.
Jak to tam drží a dají se sehnat nebo může někdo oměřit?
Děkuji    [zbynek]   28.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [lordmekrašlej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  mám ogara z konce 1949 a je na něm tato maska    [lordmekrašlej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2018
Odpověď  Přidám se . . .mě by taky zajímala maska Péroše (Zbrojovky) z konce roku 1949.
Jestli se vůbec dochovala motorka v původním dochovaném stavu, bez přelakování . ..
:(    [radek]   27.11.2018
Odpověď  Případně jinak, jestli někdo máte originál původního péráka 1950 či 1951 jakou máte masku? děkuji, doufám, že to nezůstane jen u monologu stále...    [Libor ]   27.11.2018
Odpověď  Nikdo netuší?    [Libor]   15.11.2018
Odpověď  jasnačka , tyto stránky od Zdeńka znám, jsou dobrý, šlo mi o to to ještě případně více rozvést (např. i těch masek FJ jsou dva typy dle hloubky prolisu u zadních šroubů).
např. v roce 1949 byla na výrobním čísle 49xxx ještě maska viz. níže č. 3 , ale do kdy cca, můžu ji ještě dát na rok 50 či 51 ? A od kdy byl cca prokazatelně typ č. 4 potažmo č. 5 ?? na první pohled se to nezdá ale je to celkem věda.    [Libor ]   08.11.2018
Odpověď  https://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-perak/    [radek]   08.11.2018
Odpověď  Nejvíce mě zajímá jakou dát na rok 1950-1951? Diky    [Libor]   08.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kam s klasickou indukční svíčkou u 250ky?


 Zdravím,

finalizuji repasi 250, v patinovce jí nechat určitě nešlo. Bohužel jí mám s kývačkovou spínačkou. Teď řeším, kam s ní?
zkoušel jsem ji vedle rámu - to se nevejde. Šlo by to pod rám (viz foto, pochopitelně do držáků :-) ), ale bojím se jestli to nebude blízko motoru a že nepůjde nasazovat fajfka na svíčku. Snad trochu mimo osu rámové trubky a co to půjde přizvednout.
Máte vyzkoušené řešení?
Díky za radu.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky "fikuscz" za foto, udělám to.
Klakson jsem přehodil , aby bylo víc místa na cívku - je to fakt blbost, i s tím nasazením nádrže je to pravda.
Originál spínačku hledám, snad na ní kápnu a nezrujnuju rodinu.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2022
Odpověď  A ten klakson má být přišroubovaný uvnitř toho držáku. Takto půjde špatně nasadit nádrž. Jinak podle detailů na fotce to bude pěkná zbrojovka, dal bych na ni spínačku, která tam patří..... :(    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dává se to takto....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2022
Odpověď  A právě proto se na péráka většinou montovala spínačka s VN cívkou uvnitř.    [fikuscz]   20.10.2022
Odpověď  otázkou je co vlastně řeší...
na fotce cívka
v popisu svíčka a spínačka...    [Michal]   20.10.2022
Odpověď  Kam myslíte, že to namontovali v továrně před 70 lety?    [Monty]   20.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motor Ogar 350


 Dobrý den, našel jsem inzerát, nekdo prodává motor na 350 ogara na iveter. Je to opravdu ogar? co myslíte. Díky na info    [Jan]   16.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  že to ty lidi ještě baví, dělat si reklamu na vlastní inzerát    [jan]   18.10.2022
Odpověď  To na fotce je OGAR (JAWA)350 model 12. Blok a hlavy.    [Monty]   16.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ozubení rozety


 Zdar,přijde na zadní brzdový buben průměr 160 mm toto ozubení http://www.fichtlkramek.c z/nahled/venec_rozety_47z _kyv_str222.html
nebo toto http://www.fichtlkramek.c z/nahled/ozubeni_rozety_4 7_z_perak22.html
Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kdysi dávno jsem vyráběl 1/2 coulová řetězová kola pro domácí dřevoobráběcí stroj. Na soustruhu, s děličkou a broušením.
Zhotovil jsem desku pro pevné upnutí ručního nářadí pro broušení a vrtání a tu připevnil později k suportu. Silný plech velkého kola přivařený na unašeči nožem obrobil, vyznačil patní, roztečnou kružnici. Poloměr dna zubu získán odvrtáním pro přesnost co nejkratším vrtákem a vystružením. Poté vybroušen úhel boku zubu a vytvarovaným brusným kotoučem čelně vybroušen druhý poloměr dna zubu. Poté dobroušen přechod boku zubu, z vnějšku šířka a poloměr zaoblení.
První kus mi trval dost dlouho, ale další šly rychleji. Pro kontrolu vyrobil podle výkresu 1:1 negativní šablonu několika zubů a proti světlu kontroloval přesnost. Celkem pracné, ale výsledek při pečlivosti byl výborný. Velmi důležité je masivní upevnění nářadí k desce suportu aby se vyloučilo chvění. Rovněž nářadí nesmí mít vůle na vřetenech. Po několika minutách provozu kola by nikdo nepoznal, jak bylo vyrobeno. Později jsem takto několikrát opravoval různá velká řetězová kola, kde se následně ozubení přivařilo.    [Luboš]   10.10.2022
Odpověď  Luboš: fajn, děkuji za tipy. Ještě to zkonzultuji v nástrojárně ohledně obrábění.    [Martin Štindl]   05.10.2022
Odpověď  O něco "měkčí" je materiál Weldox 350. To podstatně víc. Je popouštěný na větší teplotu. Je to švédský materiál, a když jsem jej prvně vrtal, tak jsem hned pochopil, že moje staré vrtáky HSS budou málo. Obrábět se dá, ale chce to skutečně robustní stroje bez vibrací, co nejmenší vyložení a délky nástrojů, prostě žádné domácí FERM. Když se použijí nástroje s sk plátky, tak není žádný problém.
Ale taková rozeta se neošoupe na motorce ani za sto let. A svařitelnost zaručená. Jen tlustší materiály je lépe předehřát a bránit smršťování.

Na druhou stranu materiály originálních rozet na jawách nejsou nic moc a vydržely poměrně dost kilometrů. Při současných nájezdech našich veteránů pár tisíc ročně by měly vydržet do smrti naší, nebo motoru.    [Luboš]   05.10.2022
Odpověď  Potřebuji tam mít materiál co nejlepší - jedná se o rozety DKW NZ 350,SB 200 a SB 350. Jen můj pérák najede v průměru za sezónu cca 2500km a to je v provozován zároveň s dalšími dvěmi "sourozenci".
Nebude s ocelí Hardox problém při obrábění? U drátovky problém nebude, ale aby mi v nástrojárně nevynadali že to odpravilo odvalovací frézu (12050 má uvedeno 225HB).    [Martin Štindl]   05.10.2022
Odpověď  Kamarád co jezdil kros a chtěl aby vydržely, tak používal ocel hardox, myslím 500. Jde svařovat dobře. Na občasné projetí kolem komína ale asi zbytečné.    [Luboš]   05.10.2022
Odpověď  Chci se optat strojařů jaká je nejvhodnější ocel pro výrobu rozety zadního kola která se bude přivařovat k bubnu(bez zušlechťování), u jedné rozety bude ozubení řezané drátovkou a následně přivařované, na dalších dvou se přisváří prstence a poté půjdou na odvalovačku. Zvažoval jsem 12050 ale ta je obtížně svařitelná takže se přikláním k 12020. Jsou i nějaké další třídy vhodnější pro takovéto ozubení?    [Martin Štindl]   04.10.2022
Odpověď  Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2011
Odpověď  Jako ve škole:B-je správně,čili:http://www.fichtlkramek.c z/nahled/ozubeni_rozety_4 7_z_perak22.html    [Jára]   19.10.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 24.3.2022)
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Vycko nadrze


 Stretol sa uz niekto stakymto vyckom nadrze? Zakladny tvar je rovnaky. Dakujem    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase pristroju


 Renovuji veterana - Ford z roku 1935. Potreboval bych repasi vsech pristroju ( tachometr, meriz teploty , stavu benzinu v nadri atd )
Nevite kdo tyto prace dela - a kvalitne ?

Dekuji za pomoc    [Lubomir Lostak]   19.06.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006