MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307017 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 148 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 29.9.2020 09:31  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 802
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 480
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3024      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 285      Příspěvků Příspěvků: 30781
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

číslo rámu péráka posté


 zdravím,

pročetl jsem celou diskusi k číslu rámu, ale mám specifický problém.
mám péráka komunistu - podle provedení 52 až 54. Motor je ale s vyraženým číslem pro náhradní motor - tady rok nepoznám. Na rámu jsem hledal nad kastlíkem - nic. Na levé straně krku je vyražené číslo -47311- .
Jde z tohoto čísla poznat rok výroby?    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  poslední    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  číslo    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  krk    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhé foto    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky pánové,

pro fiskus - zkusím odstranit barvu i nad levým kastlíkem, ale není vidět ani náznak čísla. Papíry nemám.

pro Jirku - bohužel myšlenka skládačky se mi nelíbí, ale jeví se mistále pravděpodobnější: posílám foto    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2020
Odpověď  Podle čísla by to sedělo na rok 1949. Ale dle info od vás se zdá, že z tohoto roku je na tom motocyklu jen to číslo a zbytek je z náhradních dílů. Koukněte jestli ten rám je starší nebo novější typ. Nějaké foto by také pomohlo.    [Jirka123]   28.09.2020
Odpověď  Ne, toto nemá s výrobním číslem nic společného. Hledej číslo i nad schránkou na levé straně. Už jsem se setkal s tím, že tam bylo. Pokud není výrobní číslo nikde a motorka má papíry, je potřeba ho nad schránku nářadí vyrazit a to ve tvaru, jaký je v TP. Dnes si na to na TK potrpí.    [fikuscz]   28.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Železný stojan FJ


 Čau pánové.
Vím, že se tu již mnohokrát řešil promlém se stojany.Má někdo kontakt na výrobce popř.prodejce, který vyrábí(prodává)stojany na FJ ale skutečně podle origa? Na Aukru jsem viděl nejméně 4 druhy stojanů, které podle prodejců jsou vyrobeny 100% podle origa.Vlastní někdo foto origo stojanu?
Dík.    [Martin]   22.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim podarilo sa mi zohnat origo ocelovy stojan na peraka pokial by bol este zaujem mozem nafotit a zavesit sem.    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  katalog zbrojovka brno z roku 1948 pre motoczkly s cislz 11-01 vyssie ...    [janko]   02.06.2011
Odpověď  Myslím, že jste použil jako vzor sice originál kus, ale byl už dole obroušený a opravený pásovinou.

Je to jen moje teorie, podle malinkých fotek si to poznat netroufám.

Ty,který jsem na Péráky viděl, byly vždy dole ohnutý. S plocháčem jsem viděl na Kývačce ČZ 175.    [Monty]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka......    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka...    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čau tento stojan který mám na své 250 je zase ůplně jiný než ostatní. Podle něho jsem vyráběl na 350.Profil je plocho oválný podpěra 4mm plech.Byl namontovaný na péráku který byl majetkem Lidových Milic,tak mne napadlo jestli nebyly montované na vojenské motorky.Protože dílenské zpracování neodpovídá že by to někdo kutil doma v garáži.    [čaryfuk]   01.06.2011
Odpověď  Prodava nekdo repliku zelezneho stojanu?Na netu jsem to nikde nanasel v zadnem eshopu.Pred rokem jsem koupil repliku Al stojanu a ten mi po roce popraskal a rozlamam se.Stalo se to jeste nekomu?Nebo jsem koupil nejakou nekvalitni repliku?    [mdrs] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, přidám se do diskuze. Na svém péráku 350 z roku 54 jsem měl namontovaný tento stojan. Podle pročtení diskuzí, není ani pérácký, ani neodpovídá roku výroby.. - co je pravda? díky    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2011
Odpověď  Take mam takto udelany motor a vika.Vypada to dobre :-)    [mdrs] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2011
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (65) 
Zodpovězené téma  

Kryt retezu


 Dobry den byl linkovany kryt retezu na peraku?Dekuji    [David]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ne nebyl    [srumic11]   16.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 480 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [Petr ] 29.08.2020 - jakože komplet brzdový prdál? Tohle? - : https://aukro.cz/jawa-perak-250-350-brzdovy-pedal-6973156602 . Otázka je ka má vypadat a co je Vaše představa. Pokud k renovaci tak víše link, nebo u někoho už zrenovovaný. Osobně do brzd (mimo nalepeného obložení) nedávám nic replikového nikdy.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020
Odpověď  dobrý den prosím o radu kde koupit páku zadní brzdy FJ starší provedení abych se nemusel bát no tom jezdit? Předem děkuji za jakoukoliv radu.    [Petr ]   29.08.2020
Odpověď  Děkuji Vám za odpověď    [Jirka]   24.08.2020
Odpověď  U FJ to tak je, že pokud jsou obě pneu 3,00, tak jsou ráfky stejně široké. Ovšem u toho ogara 350 bych do zadu dal raději širší ráfek a pneu, pokud není v TP uvedeno jinak. Přeci jenom je motorka o něco těžší a co si budeme povídat, i ti řidiči už nejsou žádní drobci.    [fikuscz]   23.08.2020
Odpověď  Dobrý den , mám dotaz k ráfkum a gumam ogar 12 . Někde se v technickém popisu uvádí rozměr jako u peraka , tedy odlišné přední i zadní kolo jak ráfkem tak gumou . Ale někde se uvádí přední i zadní pneu 3,00 x19 , tak nevím to znamená ze i oba ráfky jsou ty užší ? Ve větších motorkách jsem laik tak děkuji za pomoc .    [Jirka]   23.08.2020
Odpověď  Rozeta je z 356, bez drážek, jen 6 nýtů. Podle původního majitele by měla být originál, včetně zadního kola, které omylem přejel traktor. Motorka proto stála od roku 65. Ale ruku do ohně dát jistě nejde.    [vintera]   17.08.2020
Odpověď  Rozeta s unašečem jsou snýtované jen snad u celonabojových 351(352) tady nemám jistotu že tohle provedení bylo i na prvních 355(356), samotná rozeta pokud je na nýty by měla mít otvor pro unašeč hladký bez drážek.    [Martin Štindl]   17.08.2020
Odpověď  rozeta byla nýtovaná pouze u nejstarších provedení, potom je už standardně provedení bez nýtů. Takže chybějící nýty jsou OK, jenom provedení selhalo...    [meela]   17.08.2020
Odpověď  Včera jsem měl tu čest povozit se na Jawě 175 po nedávné celkové opravě. Divný zvuk vycházející od řetězu mi byl podezřelý. Po kontrole bylo zjištěno, že namontovaná nová zadní rozeta (repliková samozřejmě) se na drážkách unašeče hýbe volně do stran. Najeto na ní celkem stovky km. Zarazilo mne, že originální rozeta na malé kývačce byla k unašeči přinýtovaná a repliková nikoli. Rozetu k unašeči drží pouze roznýtování jeho přečnívající ozubení. Naštěstí se na rozetě mnoho nenajelo, tak se uzubení unašeče ani rozety neponičilo.
Tak pozor na novou rozetu malé kývačky, která není přinýtovaná k unašeči, je třeba před montáží dodělat.    [vintera]   17.08.2020
Odpověď  Tak mne napadlo, jestli výrobci replik nemají strach z ochranných svazů autorských a záměrně proto vyrábějí jiné rozměry a tvary, i z odlišných materiálů...    [vintera]   04.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 480 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (480) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

rok výroby z čísla motoru?


 prosím o radu:
dočetl jsem se, že rok výroby byl od roku 1952 vzhledem k počtu vyráběných kusů číslován každý rok samostatně, za výrobním číslem se objevuje rok výroby (např- 11-xxxx-52).
Jak prosím identifikovat následující číslo -*11N-993* (viz foto)

Je to do roku 1952?
děkuji Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji. Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
Odpověď  Ano, většinou koupený v mototechně a následně mu úřad přiřadil číslo.    [fikuscz]   25.08.2020
Odpověď  pro fikuscz.

Děkuji za odpověď. s termínem "náhradní motor" jsem se dosud nesetkal - znamená to, že byl prodán jako náhradní díl pro opravu/výměnu?    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
Odpověď  To se identifikovat nedá. To N znamená náhradní motor a to číslo bylo úředně přiděleno.    [fikuscz]   25.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru + sekundár


 Pěkný večer všem,
potřeboval bych poradit ohledně motoru na 350.
1. Jaká je správná sestava pro náhon tachometru, musel jsem koupit nový náhon a nějak mně to nepasuje, nemáte někdo fotku včetně zajištění? Jde mně o vymezení té vůle a jak má vypadat zajištění, obyčejná segrovka asi nebude správná volba.
2. Jaká je výška odsazení čela ozubeného kola od čela výstupní hřídele?
3. Máte nějaké doporučení kde kupujete šroubky dle staré normy? Vím, že se prodávají sady ale rád bych si objednal sám.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jedna věc je pouzdro a druhá koš. Pokud je špatné pouzdro, určitě je otvor koše všemi směry šišatý. Musí se opravit zároveň obojí. Počítat s tím, že kalením materiál nabude, je třeba přebrousit.
Před nějakou dobou jsem koupil několik pouzder na kývačky, která měla vnější průměr větší něž originál. Nevím jestli byly zmetek, nebo vyrobené záměrně na opravu vyběhaných košů. Nechal jsem je přebrousit. Možná, že někdo tato repliková pouzdra prodává.    [vintera]   14.08.2020
Odpověď  Ještě bych měl dotaz na jeden problém na který jsem narazil. Radiální vůle mezi spojkovým košem a pouzdrem pod ním mám 0,2mm takže spojkový koš plave. Podle toho co jsem dohledal na fóru by měla být 0,05mm je to tak??? (Axiální je tak 0,1mm). Už jste někdo řešil opravu? Přetočit a udělat nové nestandardní kalené pouzdro? Materiál 14 100 nebo raději 14 200 + cem. + kal.?? Nebo je nějaký lepší způsob opravy?    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2020
Odpověď  https://www.veterandiely.sk/eshop/jawa-350-360-panelka/predne-primarne-retazove-kolecko-panelka-kyvacka-536-537-543-544-detail tak vypadá Kejva    [Monty]   09.08.2020
Odpověď  Tak to je výborné, v tom případě jsem na tom líp něž jsem si myslel.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  jo, to máte kolečko z Péráka    [Monty]   09.08.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Tak to potom nechápu,jedině že bych měl toto kolečko z péráka a nevěděl o tom. Celkový výška (od stolu po čelo co jde na ložisko) je 22mm měřeno dle foto. Jaká má být teda tato míra? Děkuji za za pomoc    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  Měřím rozety kývačka a hloubku otvoru mají 20 mm. +/- nějakou desetinu. Celková šířka rozety je 28 mm.    [vintera]   09.08.2020
Odpověď  Dekuji za reakci, takze pokud dobre pocitam pri pouziti sekundarniho kolecka z kyvacky ktere ma celkovou vysku 22mm neni treba ho nijak upravovat. Osova vzdalenost bude sedet. Bohuzel nemam puvodni kolecko ani krouzek pod kolecko podle ktereho bych mohl omerit.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2020
Odpověď  Tak jsem ti změřil výstupní kolečko a hřídel, mám jich tu hafo, ale nejsou všechna kolečka stejná, ani hřídele, takže milimetr žádná míra. Vzdálenost kroužku ložiska a konce výstupní hřídele se pohybuje kolem 27 -28 mm. Vzdálenost osazení kolečka od konce výstupní hřídel je kolem 8 mm.    [vintera]   09.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě šroubky, zajisté sháním ty vlevo.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

SPÍNACÍ SKŘÍŇKA PÉRÁK FJ


 Zdravím, přehřívá se mi tato cívka, jestli to tak mohu nazvat. Když zapnu zapalování, začne se přehřívat ten drát namotaný na pertinaxu. Nevíte kde je chyba nebo zkrat ? Kde opravují spínačky na FJ. Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky!!    [HonzaBK]   07.08.2020
Odpověď  V případě zapojení akumulátoru se u toho schéma musí vyřadit klema 30-54 a zapojit rozpínací relé na 54. Nové sady Vape už myslím mají i obvod pro zapojení kontrolní žárovky dobíjení, pokud je sada bez toho obvodu tak jde koupit i samostatně.    [Martin Štindl]   06.08.2020
Odpověď  Místo kondenzátoru můžeš dát baterku a bude vypínání motoru fungovat lépe.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je vlákno: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=183559

A takto sem upravil spínačku:    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.08.2020
Odpověď  Už to tady je, hledej. Dával jsem to sem, dělal jsem to na vojenském péráku.    [fikuscz]   06.08.2020
Odpověď  nechci zakládat nové téma, ale mám dotaz ke stejné skříňce. Nemám originál zapalování na motoru, ani originál VN cívku v této spínací skříňce. Mám VAPE. Máte někdo schéma zapojení co a jak aby tato skříňka fungovala i na VAPE?    [HonzaBK]   06.08.2020
Odpověď  Díky moc, jak se domluvíme ? tel. 736759405    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2020
Odpověď  Já ti to opravím. Nenechávej zapnutý klíček bez nastartovaného motoru.    [fikuscz]   03.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák - vojenské provedení


 Lidi, možná si řeknete, že jsem osel, ale často se setkávám s tím, že někdo prodává péráka ve vojenském provedení. Chci zrenovovat péráka tzv. zbrojovku a uvažuju o tom, že bych to udělal právě v tom vojenském provedení, ale chtěl bych znát Váš názor. Používala armáda vůbec motocykl pérák? Co bylo v zelené barvě? Myslím tím, ráfky, středy, nádrž taky? Co výfuky, byly chromové nebo ne? řídítka chromové nebo v barvě? Jaké bylo provedení barvy, lesklé nebo mat. A na závěr nevíte někdo číslo barvy?
Díky za erudované odpovědi. Mějte se.    [BaltasarDeCosa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 85 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, otec vlastní vojenského péráka který učinkoval ve filmu král šumavy, pokud by byl jakýkoliv dotaz určitě by rád poskytnul jakoukoliv radu    [Hynca]   03.08.2020
Odpověď  Ja mám pocit, že chlapček objavil Joutube, a namá čo robiť tak sa hrajká,    [. ]   24.05.2020
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni... [FJ] 19.05.2020

Mohu se zeptat na to jak je dotaz myšlen? Věta "...kdo ty motorky delal" - Je jako dotaz na jména paní a pánů, kteří stáli u linky (což se asi nedozvíme, případně by se to dalo dohledat na místní OSSZ dle výkazů o ELDP z té doby, ale to Vám nikdo nedovolí prohlížet,...a snad pátráním po pamětnících, nebo rozborem fotek), nebo název fabriky která je vyrobila? To byla Jawa, ČZ, Moto Guzzi a podobně,...to se pak musí poznat konkrétní motorka. Stejně i to kdo je servisoval...stejný postup.

A k zamyšelní je na tom co? Já v tom nic na zamyšlení nevidím. Doba napiCZu, motorky ještě OK, ale obecně vývoj na hlavním mainstreamovém směru civilních uživatelských motorek ztrácel hodně směr a silně dech....

K vojenskému Péráku: Zbarvení je silně individuální. Existují díly jak v provedení černá, tak v provedení stříbrná (týká s třeba výfuků) tak i zelená (kola) ale i v provedení chrom (řídítka, rámečky světlometu a podobně).... Je dobré se dívat po fotografiích.
Foto 1 - Stříbrná kolena - zelená kola : https://www.valka.cz/attachments/9328/perak_1957_-_3.jpg

Foto 2 - Rámeček světla v chromu: https://www.valka.cz/attachments/9328/Kr__l___umavy_-_1.jpg (Král Šumavy)    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Motorky z videa stály celej tejden venku na dešti, na Šestidenní to tak bylo v pravidlech.Čas na udržbu byl omezenej(myslím půlhodina ráno).
Startovní zkouška znamenala během jedné minuty nastartovat a ujet silou motoru 20 metrů. Před tím samozřejmě motorku jezdec startovat nesměl.

Tak jen tolik k videu ze Šestidenní- omlouvám se, že to nepatří k vojenským Pérákům.    [Monty]   20.05.2020
Odpověď  Video kde nějaké motorky špatně startují má nulovou vypovídací hodnotu, neschopnost nastartovat je tak na 99% vina uživatele nebo běžné údržby - slabá baterka, špatný předstih, uchlastanej motor, někdy člověk jednoduše zapomene zapnout zapalování atd... s renovací to má pramálo společného (a s klikovkou už vůbec ne :-) )
Zároveň na soutěžích se to závodníkům stávalo taky, často býval časový limit na nastartování třeba jedna minuta a komu se to nepovedlo dostal trestné body... proč by se to asi dělalo kdyby to všem startovalo na 100%?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2020
Odpověď  Vy jste opravdu děsný človek, jako šicí stroj kterýmu se zasekl pedál a jediný co pomůže je vyrvat šňůru ze zásuvky. Chápete že tady všechny jenom utvrzujete že jste opravdu mešuge největšího kalibru? Vaše: "kritika je na miste a zdrava", zdravá možná jo, ale vy zdravý rozhodně nejste, i můj čtyřletý synovec se ve větách dokáže vyjadřovat lépe ne vy. A teď jste dokonce i vševidoucí protože víte že [k.] má kliku v desetinách. Hlína je, že v té vaší vyšinuté diskusi vás Jumbo u jednoho videa upozornil na ten indikátor a podle toho lze odvodit že ani nevíte co je to desetinná čárka.
Furt sem cpete odkazy videí a sám se nad nimi blahem rozplýváte "že to fakt nechápete a že je to k zamyšlení", příkladně ten poslední záznam týdeníku. Jenže vám asi jedinýmu nedocvaklo, že když se nad tím zamyslí normální rozumný človek, tak mu dojde že u natáčení těchto reportáží byl jen malý štáb s černobílou kamerou a bez toho že by u toho byl zvukař. Že všechno ozvučení tj.komentář,hudba a dokonce to lahodné túrování motoru dodělávali ve studiu. Takže aby jste při sledování u toho dosáhl 100% realističnosti, musíte si jednoduše vypnout u počítače reprák popř. si sundat sluchátka.    [Martin Štindl]   20.05.2020
Odpověď  Dalsi krasny dokument https://www.youtube.com/watch?v=7FGFYSSwbkM,ja tomu nerozumim fakt,kdo ty motorky delal a servisoval???To je na zamysleni...    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  Vazeny pane K.,omlouvam se Vam pane profiku,ktery centruje kliky na desetiny,tak ono to nejak pobezi...je to smutne,ze tady mame takove profiky...,kouknete na 2014 do Luhacovic,jak jim ty motorky krasne startovali...ach jooo    [FJ]   19.05.2020
Odpověď  re: Marek. Nerozumím řeči tvého kmene. Nejde ti gramatika a ani slovosled nedává smysl. Zkus to znovu a česky.    [Soros]   19.05.2020
Odpověď  Jenom kreten muze hodnotit chod motoru podle nejakeho videa, mikraky na fotakach a telefonech to proste vetsinou nepoberou. To je asi jako kdyz nas ty amatere poucujes jak centrovat klikovku v tisicinach. Sam umis hovno, akorat se do vsech seres.    [k.]   19.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 85 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (85) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 802 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdar Ogaři tak letošní ročník máme za nama předem děkuju za kladné hodnocení i když letos to i podle mě bylo slabší ale okolnosti které tu od jara panujujou nám moc nepřáli pevně věřím že jste nezanevřeli a na rok znovu přijedete zase na Královec.Věc kterou bohužel nedokážu ovlivnit je počet čistokrevných péráků to záleží na majitelích jestli se rozhodnou přijet ale vážím si každého z vás kdo se odhodlá přijet i přes značné porce kilometrů na z dnešního pohledu ne zrovna pohodlném stroji,klobouk důle před Jozefom a jeho kamarády z Košic cca 360km ač přes technické potíže dorazil až v sobotu ale nevdal to,zato znám lidi z okolí kteří péráka vlastní ale nepřijedou ani těch pár kilometrů a otom to vlastně všechno je.Dovolte mi se ještě vyjádřit ke klukům z Pardubic možná jsem měl zdůraznit informace ohledně zákazům vjezdu ,pohybovali jste se v CHKO A PORUŠENÍ JE V PŘÍPADĚ DOPADENÍ 50000kč ,já jsem chtěl pro vás získat povolení nicméně se mi to po osobním jednání se správcem polesí nepovedlo ale bylo mi slíbeno pro příští rok,nejenže tam tito loupežníci vjeli ale co čert nechtěl tak je tam zrovna nachytal otec tohoto správce se kterým měli tak slušně řečeno konflikt který byl zakončen příjezdem policie,nic méně pro zachování dobrých vztahů v dané lokalitě mi nezbylo než daného pána vyhledat a omluvit se za ně stálo mě to flašku a dost času než jsem ho našel,tak věřím že si to příště odpustí.Jinak ještě jednou děkuju za krásně prožitý víkend s přáteli se stejnou krevní skupinou JAWA PÉRÁK    [caryfuk]   26.07.2020
Odpověď  jo jednu dobu to vypadalo na sraz jaw 500 ohc ......    [free]   09.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem v počtu 3 péráci byly i my s našima strojama. Tentokráte jsem to trefili, ale odbočka z té hlavní směrek k pile a následně i do kopce byla taková loterie (myšleno tak, že tam nebyl značený, nebo jsem neviděli, ani kemp ani sraz) a dle reakcí ostatních několika kolegů na tom byly stejně. Prostě vyjedeme, zákaz tam nění a když tak sjedeme dolů :D
Jen sem myslel, že tam bude teda o hodně více strojů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
Odpověď  Já byl předtím jen na srazu v Lopeníku(2015) a v kempu Klokočůvek(2019 a tady jsem tu obsluhu kempu hodnotil jako odpudivou co se týče jednání s klienty i ochoty). V případě letošního srazu to hodnotím jako Monty A1, chatky luxusní vzhledem k ceně a s dívkami u baru jsem neměl nepříjemnosti - a ta Slovenka byla docela hezká.
Ještě jednou Tondovi děkuji za hezký sraz a také za zapůjčení nabíječky pro kamaráda a Zdendovi Č. za tu pérovku :-)    [Martin Štindl]   07.07.2020
Odpověď  já že jsem byl k nepoznání? s Autoškolou a medvědem?    [Monty]   07.07.2020
Odpověď  Na to bloudėní zákazama příště pozor, místní pach jsou dost silně outlocitní a starý jawy je až příliš přitahují a nikoliv ze zájmu o starou techniku, hlavně foukačka a lízačka. Jinak jsem vás pár potkal v okolí, pěkné stroje, já bych si tam s čz připadal nepatřičně.    [Kadel]   07.07.2020
Odpověď  Rád bych poděkoval Čaryfukovi (a i všem ostatním, co se na tom podíleli), za pěknou, povedenou akci. Viděl jsem pěkné stroje, známé tváře. Těšil jsem se . . . A dočkal . . . Teď se budu těšit na další . . . DÍK, a příště Ahoj ! ! !
Pérákům ZDAR ! ! !    [Radek]   07.07.2020
Odpověď  Rozprával som sa s nimi (s tou Slovenkou) vravela ze v piatok pred nami odišli hostia a oni museli upratovať a chystať chatky, následne to čo ste videli a zažili, veľa toho nepospali.. Určite to bolo podcenenë zo strany majiteľa/šéfa.
Ale to sú drobnosti aspoň pre mňa rád som vás niektorých osobne spoznal (ale Montyho sa mi nepodarilo..)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  Podle mně byly na place od 7 ráno(asi chystaly i snídani?) do půlnoci. Kolik jim za to šéfová slíbila, netuším.

Prostě pracovaly do výše svého platu..............    [Monty]   06.07.2020
Odpověď  tak je pravda že lonskemu roku se jen tak neco nevyrovna ale řekl bych že oproti pani provozni-majitelce ktera tam litala a starala se tak zrovna slečny se nepřetrhli :-)    [free]   06.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 802 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (802) 
Zodpovězené téma  

Zapojení baterky


 Dobrý den, mohl by mi prosím někdo říct schéma zapojení baterky u Péráka 250(komunista), schéma el. zapojení mám, bohužel v tom plánu není napsané plus a mínus.
Díky moc    [MakyTom]   14.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Spis jaky tam mas regulator dobijeni...?    [JirkaH. ]   14.07.2020
Odpověď  A jaké je tam dynamo? Původní nebo mladší kývačka/panelka?    [Martin Štindl]   14.07.2020
Odpověď  Plus na 30 a mínus pod šroubek na kostru, nic složitého na tom nehledej.    [fikuscz]   14.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Boco:čo si urobil s tými utopenými piestami?    [Jumbo]   02.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  U soutěžních péráků se odřezávali i přepážky na spodu válce, to sice nedělám(pak to je o nervy nasadit válec na kroužky když po stranách chybí náběhy) ale vedle slícování kanálů karterů s válcem lze i zaoblit hranu okénka do kanálu(foto) pro zlepšení proudění(v tom návodu v odkaze níže jsem to nezaznamenal ale Jawa toto doporučovala u úprav motoru k navýšení výkonu)    [Martin Štindl]   02.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teď jsem si všimnul že u toho pístu s odřezanou přepážkou je stále spodní prstenec, ten už pozbyl účelu a může se pro odlehčení také odbrousit. To samé se může provést u vnitřního "orámování" oken přeplachu aby se usnadnilo proudění směsi z vnitřku pístu do kanálů(viz. foto pístu péráka 250).    [Martin Štindl]   01.07.2020
Odpověď  Boco nedařilo se mi odeslat mail, rozkliknout si tě nemohu, nejsem přihlášen a ani není poslední dobou moc času, tak aspoň dám odkaz na který jsem narazil - pro inspiraci. Není to na 350 ccm, ale v principu jsou úpravy stejné, nebo podobné.

https://www.veteranweb.cz/poradna/uprava-motocyklu-pro-souteze-1-cast-cz-125-a-cz-175.php    [J]   01.07.2020
Odpověď  Svíčky NGK jsou sice kvalitní ale v těchto motorech se velmi rády "ulejou", odstranění přepážky bude sice pozitivní pro přeplach ale u třistapadesátkových pístů s pootočenými okny bych se toho bál. Na sraz jedu(pokud to v pátek podle počasí neodpískám).    [Martin Štindl]   01.07.2020
Odpověď  Ernest, ide ti to bobree, palec hore 👍👍    [Jozef ]   01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  este foto piestov    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne to som nakoniec spravil.
"orginal" tesnenie som prekreslil na papier na doupravil na bloku. je to piplacka (zmontovany motor), ale slo to. original (0.8mm) samozrejme presne nepasuje (jedna diera je trochu mimo a mierne zasahovalo do 2 kanalov. Navyse je to tesnenie na 634 takze je na vacsie prepustacie kanaly.

nakoniec som dal 0.4mm a hodilo by sa este tensie, hlavne pod lavy valec, lebo piest je v DU mierne pod hranou prepustacieho kanalu.

Sviecky - daj som NGK s dlhym zavitom a 2 dalsie podlozky. Teraz pasuju presne, viz foto

Z piestov som vyrezal spodne casti pod okienkom a zaoblil hrany, viz foto v porovnani s novym piestom. Ale aj tak su o 12g tazsie ako originaly RIAL! Dostal som na na vahu 190g.
Kruzky som zalapoval a jemne zrazil hrany podla navodu nizsie od Martina (diky!)

Verim ze motor pojde lepsie ako predtym, M2T tam uz nedam, pojde bud Castrol 2T mineral alebo polosyntetika Shell VSX 2T

Ak stihnem zlozit motor (bocny dekel pride az piatok, je este v poste z CZ na SK) a aspon spravit kratky test skusim prist cez vikend na zraz, aspon na sobotu. Snad sa tam s niekym z Vas uvidim (?)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Nejslabší papír na běžném trhu je 0,2mm. Hlavně nepatlat nějakými silikony. Pokud je potřeba udělat těsnění až na smontovaném motoru, je dobré mít několik siných prodávaných polotovarů, jeden nasadit na motor, upravit a vzniklou šablonu přenést na papír. Je to docela rychlé, přesné a tenký papír se při tom nepoškodí. Šablona tak zůstane i do budoucna a většinou je použitelná i na jiné motory. Sice to je nějaká kačka navíc, ale za ty nervy a čas s kusem celého papíru to stojí.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes se nabízí nejslabší těsnící papír asi jen 0,25mm a 0,3mm(Rotes Z, Artein), a je pravda že prodávaná těsnění pod válec jsou universál a musí se na kanálech doupravit. Pro výrobu "padnoucího" těsnění pod válec je lepší si ho vyrobit před skládáním motoru, při otisku nepřekáží ojnice a nehrozí že by se případné odstřižky lovili ze skříně.    [Martin Štindl]   01.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 127 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (127) 
Zodpovězené téma  

O krouzek na startovaci hridel


 Dobry den,
prosim nenajde se dobra duse, co by vedela velikost O-krouzku na startovaci hridel?
Dekuji.    [tomtnt]   02.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Boco: dík že jsi se na to zeptal, za týden mám odevzdat motor a teď jsem tak zjistil další průser - není vhodné nové futro.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Teď také řeším nové pouzdro na kamarádove magnetce, futro ve víku má přibližně 26,95mm a na původním vylisovaném pouzdru to ukazuje 27,02 až 27,04mm. To nové pouzdro(634??) má 28,16mm akorát že délkou 16,40mm oproti péráckemu 20mm.    [Martin Štindl]   11.06.2020
Odpověď  Riesim rovnaku vec - vymenu puzdra na start hriadel v lavom viku na Peraku. Puzdro mam, ocelove, vonkajsi rozmer ma 28mm, musi sa stocit.
Otazka je aky by mal byt idealny vnutorny rozmer?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2020
Odpověď  Tak hlavně si uvědomte podmínky práce pouzdra na startovačce
- minimální rychlosti,velký tlaky, jen občasný pohyb otočný + namáhání od vibrací páky během jízdy. Na to vše je lepší ocel než bronz.
A strojařská zásada, že jeden díl má být měkčí je stále dodržena, pouzdro je obyč ocel bez tepelné upravy,ale hřídel je kalená, tedy tvrdší.    [Monty]   28.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já na té startovací hřídeli sice zápich pro manžetu mám ale u motoru 553 zápich není a ani ho tam dělat nechci, když jsem odměřil hloubku tak v místě toho zápichu se stěna hřídele ztěnčí na 2mm.
Bronz je jako materiál pro kluzné pouzdro vhodnější ale nejsem názoru že by to byl v době výroby těchto motocyklů nedostatkový materiál, myslím že to byla jednoduše snaha o zlevnění výrobních nákladů - u startovačky to pouzdro z oceli prostě stačilo pro předpokládanou životnost motocyklu. U kývaček(od r.1954) jsou v přední vidlici čtyři bronzová pouzdra(u typu 04 dokonce šest) a ve víku spojky je přesto pouzdro stále ocelové.    [Martin Štindl]   28.04.2018
Odpověď  to ale neni raketoplan ,dyt tam nejaka vule musi byt abyt a jestli to bude 0,05 nebo 0,1 je celkem jedno. je to start paka. a tesni ji ten krouzek v zapichu tak je to sumak jestli to bude dve setiny vydreny    [free]   28.04.2018
Odpověď  free - okem tohle nezjistíš...    [J]   28.04.2018
Odpověď  j nevim mne to prijde trochu mimo jeste sem nevidel na jawe ze by byla hridel vydrena od toho oceloveho pouzdra proste zjistily ze to jde ocel na ocel a neni tam duvod davat bronz je pravda ze ji po valce nebylo dost ale proste to funguje bez bronzu tak bych to tak nechal jinak mas pravdu bronz je castecne samomazna tak to samozdrejmne funguje lepe.    [free]   28.04.2018
Odpověď  A ocelové pouzdra si myslím tam "cpaly" čistě z ekonomických důvodů. Po válce bylo barevných kovů nedostatek. A nebyly jediní... Pokud např. srovnám motor BMW R51/1 a R51/3, tak mi jasně vychází lepší neochuzená předválka....    [J]   28.04.2018
Odpověď  Ocel na ocel nikdy není dobře. Tohle měli němci vymyšlené lépe. Dle mého tam dávali bronzové pouzdra, aby se neopotřebovávaly hřídele. I když jsou tvrdší, tak v ocelových pouzdrech trpí. Bronz také snáší lépe chvění a rázy. Pokud by to někdy začalo prosakovat, tak se nalisovalo nové br. pouzdro, s jistotou, že hřídel není "jetá" a bude těsnit.    [J]   28.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Doklady


 Zdravím.Nedávno jsem četl na netu jak jdou předělat papíry z kývačky na péráka.Konečně jsem je sehnal ale pro změnu zas nemůžu ty informace jak na to najít.Můžete mi prosím někdo poradit přesný postup,nejlépe odkaz na stránky kde je to popsané.Není to zas tak jednoduché...Děkuji plasa    [plasa]   11.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 280 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Podle mě je nejjednodušší ji přišroubovat, jako se to dělalo kdysi. Šroubem jsem upevnil RZ na Pionýra a žádný problém.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2020
Odpověď  Kolega si euplachty vsazuje do rámečku formátu RZ z pozinku na kterém má packy s přesahem do kterých vsadí plachtu a jen je přihne. Funkční a nenápadné. Já používám plastové držáky je odříznu spodní širokou čast.    [Kadel]   07.06.2020
Odpověď  Jak připevnit veteránskou spz když nechci použít rámeček děkuji Mirek    [Miroslav Richter]   07.06.2020
Odpověď  oldrich janak: Pokud máte auto na normálních značkách, tak na STK musíte každé 2 roky, jako jakékoliv jiné auto. Testace platí rovněž dva roky a musíte ji absolvovat znova, tedy klubovou na historický původ. Pokud je auto na veteránských značkách, na na STK nejezdíte, ale každé dva roky absolvujete klubovou a následně krajskou testaci a dostanete razítko do průkazu historického vozidla.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
Odpověď  mam ladu 2107 která ma testaci veteran přišti rok ji musim opět obnovit jak to je z veterany musí i nadále jezdit na STK nebo stači obnovit testaci veterána děkuji    [oldrich janak]   02.11.2019
Odpověď  Ještě jsem zapomněl dodat k výrobním štítkům (existují i zákaznické), při řešení výměny (náhrady) je nutno znát vyjádření výrobce (dovozce), zda-li náhradní štítky dodává (za poplatek) a za jakých podmínek (velmi se různí). Pokud štítky nedodává (jeho vyjádření nutno doložit úřadu), tak platí druhá zákonná varianta a to je opatření si štítku, vyražení údajů vlastními silami (klasicky nějaký štítkový eschop, reklamka).

A jak je oficiálně známo, na většinu starých vozidel (ale i nových) výrobci štítky nedodávají. Pro STK od roku 2012 vydala EU předpis, že není vážnou závadou vozidlo bez štítku do roku výroby 2001. Proto zřejmě technik doporučuje nevyhovující štítek raději sundat (nezahazovat!), protože ho jinak musí vyfotit. Při výměně rámu (karoserie) a oficiálním vyražení čísla (VIN) se logicky údaje neshodují s původním štítkem. Což z hlediska evidence není v pořádku. Menším zlem je nyní štítek nemít, než mít s nesprávnými údaji.
Ale byl bych opatrný, kdo ví co se vymyslí, a štítky pečlivě schoval a pořídil nové, kde chybějí nebo jsou špatné.
Ani JAWA štítky nedodává, naopak odkazuje na druhovýrobu, jak mi bylo i oficiálně opět potvrzeno.
Nejjednodušší je proto si štítek rovnou koupit a přinýtovat a vyhnout se zbytečným starostem. Existuje také oficiální vyjádření některých výrobců ke štítkům, kde podmínky náhrad uvádějí.
Takže pokud někdo potřebuje náhradu za ztracený, poškozený štítek, tak není žádným falšováním si jej pořídit. Štítek (údaje) nemůže být v rozporu se skutečným stavem v registru a TP. Snad není takový problém si údaje napřed v TP ověřit a poté vyrazit. A vlastní pořízení a vyražení není nezákonné, naopak jej předpis uvádí jako druhou možnou variantu při absenci možnosti výrobce.    [vintera]   21.09.2019
Odpověď  Mám takto několik vozidel, které mají oficiálně něco měněno a nesouhlasí proto údaje se štítkem. V jednom jediném případě je v TP v poznámkách uvedeno - "ponechán původní štítek" - a není s tímto žádný problém na STK. Ale naopak byl problém při silniční kontrole (TP se nevozí). Policie má přístup do registru vozidel a trvá (a obtěžuje) než si údaj ověří.
V ostatních případech zapsaných výměn není v TP o štítku žádný zápis a na STK je pravidelně problém, buďto požadují štítek odstranit a vozit v kastlíku, nebo dát do souladu se skutečností a hlavně upozorňují nejezdit do zahraničí, kde hrozí i zabavení a trest za falšování pro tento nesoulad.

K tomu odstranění štítku uvádí STK, že povinnost mít při kontrole na vozidle štítek platí až od výroby vozidla v devadesátých letech. Proto mám v provozu i několik vozidel bez štítku. Je ale také pravdou, že na některé STK některý technik striktně štítek požaduje a dlouho nechce platný argument uznat. Radí dát jej i nový. Pro klid duše všech.

Proto bych se přikláněl k požadavku o zapsání údajů o existenci štítku do TP na evidenci vozidel při oficiální výměně rámu. Pro úplnou jistotu dát štítek nový.
Ono dát nový štítek není nic nezákonného, při ztrátě, zničení, jen se nesmí uvést jiné údaje než jsou v evidenci (TP). Stejně jakoukoli přestavbou se přichází o skutečnou historickou hodnotu stroje.    [vintera]   20.09.2019
Odpověď  Jiste ze by tam mel byt stitek z ramu. Nechat puvodni. Uz se to tu resilo stokrat dokola. Bez stitku je jasne a podezdrele ze neco chyby a naprosto nejhorsi moznost je stitek falsovat ... .    [jawak]   15.09.2019
Odpověď  http://hire-labas.pl
info@hire-labas.pl    [Lillie]   22.08.2019
Odpověď  Podle me by tam mel byt stitek z ramu (tedy nesoublasici rok vyroby a typ) nebo podle puvodnich cisel v tp (nesouhlasici vyrobni cislo s ramem). Oboje bude ok protoze proste kdyz se legalne ten ram vymenil tak logicky asi neco sedet nemuze. Novy bych neklepal, podle me to budi pozornost ... technici velmi neradi vidi manipulaci s cimkoliv.

Realme, resi se to tady, aleckoho vyhodili z tk kvuli stitku? Ja o tom neslysel.    [jarda]   30.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 280 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (280) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

A jejda! Reknete nekdo, prosim, ze nemusim pulit motor...


 Zdravim vsechny Perak specialisty. Kdyz jsem konecne uhasil vsechny problemy a komplikace a delal finalni ladeni karburatoru, abych mohl na technickou a prihlasit Peraka po 3 letech renovace a stavby z hromady nekompletniho srotu, doslo k tragedii: Zjistil jsem, ze mi po kazdem startovani motoru (Muj Perak je kompletni, ale jeste neujel ani metr) tece z prave strany motoru olej. Abych to zkratil - dnes jsem zjistil, ze pri zarazene rychlosti a nastartovanem motoru se mi toci v karteru ulozene bronzove pouzdro (je videt pod hnacim kolem sekundaru). Olej prolina okolo toho nepruchodneho pouzdra (pozice 10 na prilozenem obrazku).Myslel jsem, ze se rozplacu. Motorka je konecne hotova, specialni naradi na puleni motoru a rozebirani nemam, ma ho kamarad 200km daleko a nikdo jiny bliz (ziju v zahranici). Existuje nejaky zpusob, jak to zachranit bez vyndavani a puleni motoru, prosim? Mam z toho hruzu. Jednak to nemam natrenovane, jednak tu nejsou dostupne zadne dily, je to pro me mesic prace po vecerech to cele rozebrat a zase slozit a jednak nemam to naradi. Diky vsem za napady.    [Misidlo]   10.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tomu pouzdru už stejně nikdo nepomůže, bylo totiž už jednou lepeno. Navíc i uložení předlohy má velkou vůli takže je nutné ho nahradit - Freemu jsem už poslal výkres a zítra dodám CuSn8.    [Martin Štindl]   31.05.2020
Odpověď  Stejně jako ty, jsem řešil na svém Péráku 350.. U motoru mi po poskládání a při rozjíždění začalo téct jako tobě zmíněné pouzdro.. Motor se mi nechtělo půlit, tak jsem zvolil provizorní opravu (nemáš co ztratit), která se povedla a tak to jezdí do teďka..
Motorku položit na L bok, pouzdro odmastit sprejem na brzdy, hlavně mezi pouzdrem a blokem, pak jsem to zakápnul obdobou Loctite- přípravek na utěsnění válcových ploch- standartně na to lepím vyběhané díry pro ložiska.
Až budeš mít chuť, tak to můžeš rozpůlit a předělat :o)    [Beat]   27.05.2020
Odpověď  Pouzdra vyndat, v soustruhu narádlovat a vlepit.    [HonzaBK]   27.05.2020
Odpověď  Tak mi došla odpověď z Motokrámku - pouzdra plusová sice měli ale do servisu s tím že je i nabízeli na e-shopu. Teď už je nenabízejí.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Předpokládám že po rozpůlení a vyjmutí pouzdra to futro na fréze pro sichr vezmu výstružníkem, jen jsem myslel že místo vyrábění půjde pouzdro snadno objednat. Ještě bych se chtěl zeptat kolik setnin přidat na vnějším průměru pouzdra, počítám že při výrobě bylo futro čistých 17,00mm a pouzdro mělo 17,02mm. Takže ty dvě setniny by byly akorát? Jde o to že minule jsem zakoupil futro na opravu kde bylo asi o 0,03mm navrch a zalisovat nešlo i když jsem udělal náběh(a lisováno bylo přes trn, tedy ve smyslu že bylo nataženo). Až po drobném stažení to pak bylo v pohodě.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Zdravím Martine. Nevím jakou máš představu o provedení opravy toho pouzdra, ale ta díra v karteru bude s vysokou pravděpodobností již oválná. Já bych ji minimálně změřil a pak případně srovnal. Pak bych teprve podle otvoru dělal pouzdro a to pouzdro se tam lisuje s dost vysokým přesahem - u toho průměru 17mm cca 0,07mm(OHC má v elektronu toto pouzdro průměru 20mm s uložením U7/u7).Pro lepší lisování je lepší na pouzdru udělat náběh(stačí na délce do max. 1mm), aby šlo rovně a nezdrhlo povrch otvoru.    [Milan(OHC)]   25.05.2020
Odpověď  Dík, poslal jsem dotaz na motokrámek. Pokud by neměli tak se bude muset vyrobit, jinak teď nevím kolik by měl být vnější průměr toho nového, standart by měl mít 17,02mm takže okolo 17,05mm?    [Martin Štindl]   24.05.2020
Odpověď  hoj martine jestli ho nesezenes posli mne vykres vyrobim ti ho
free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Ahoj, kamarád mi dnes dovezl motor z péráka magnetky u kterého začal unikat olej kvůli uvolněnému pouzdru předlohy. Začal jsem po netu shánět jestli někdo nenabízí pravé neprůchozí pouzdro s vnějším průměrem do plusu a nemohu nic najít. Já se domníval že ho nabízel snad Motokramek ale v nabídce u nich není. Nevíte prosím jestli někdo tyto opravná pouzdra nabízí, lepit ani cínovat to nechci protože se mi ta vůle zdá už značná.    [Martin Štindl]   23.05.2020
Odpověď  Ak Loctite proteče, tak prostě při případné generálce tam pouzdro bud nechá(proč by je tahal ven? ) nebo prostě blok nahřeje,a lepidlo povolí................    [Monty]   19.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (51) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru pérák 350 typ 18


 Poradíte jak utěsnit? Měnil jsem převod kvůli špatnému počtu zubů (původně jsem tam měl z kývačky). Když se motor generálkkoval, tak se usadil náhon s guferem zevnitř motoru směrem ven i s guferem a teprve potom se spasovala převodovka - předlohová hřídel a motor se zavřel. Nechci motor půlit kvůli blbému guferu. Ten nový náhon mi nejde kvůli ozubení předlohové hřídele nasadit zevnitř motoru směrem ven, proto jej montuji z venku dovnitř. Problem je v tom, že se mi zatím nepodařilo takto usadit to zatrolené gufero. V nálitku je přechod - rozšíření pro záchyt lanka a průměr na futro náhotu, a právě o tu hranu pravidelně poškodím při montáži venkovní plášť gufera. Poradíte nějaký fígl, tak to utěsnit? Tacho už mi ukazuje kilometry jak má, ale udělal jsem si z těsného motoru olejničku :-(    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak hranku jsem strhnul fortunkou s nástavcem. Simering jsem namontoval, nalil olej a dneska to chci projet, tak uvidíme, jak se operace zdařila - ale pacient přežil :-) Děkuji za postřehy, pokud to budu měnit příště, tak dám simering černý. Ve firmě, kde kupuji ložiska a simeringy měli pouze tento s prachovkou.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Červené guffero tam nepatří,je měkkčí,použij černé.    [zd]   23.05.2020
Odpověď  určitě lepší obráceně než vůbec.
Když si do díry posvítíte, tak hranu zkontrolujete pohledem, ne ?
A normálka v ruce na brusce udělat náběh na guferu.    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za typ Monty. Právě nad tím laboruji. Mám moc tlustý prsty :-( a do té díry v bloku dám pouze malíček abych nahmatal ten rantlík, co trhá gufero. Zeptám se, možná hovadina. Co zkusit to gufero namontoval opačně viz foto. Mám doma už jenom jedno. A ještě dotaz. Mě ten náhon do jde do pouzdra poměrně dost ztuha, volně otočný a z drobnou vůlí je až v poslední "pracovní" poloze se zuby v předloze, proto jsem vždycky montoval náhon zároveň s guferem. Vy montujete nejprve náhon a potom gufero s přípravkem? Děkuji za odpověď. Píst.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  srazit hrany na bloku i na guferu? Vždycky jsem takto gufero do 350 naklepnul zvenku (mám na to přípravek)    [Monty]   23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vyhřezlá spojka :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  To Freebiker - Frýčko - to není o rychlosti :-) , ale myslím že právě Ty máš pod nádrží pěkně nadupaný motor :-) Ale vždycky, když jsme s Michalem dorazili na sraz tak jsme porovnávali kilometry a o ty mě šlo, protože ten rozdíl (12 vs 11 zubů na náhonu) udělá ve finále značný rozdíl v nájezdech km (dělá to zhruba 1/3 do mínusu)
a jeď pak podle itineráře :-))) Včera jsem to rozdělal a guferko je v háji. Dnes budu laborovat. Má být deštivé počasí - ideální čas strávit v dílně :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Jsem přehlédl pérák 350, omluva.
Zkusil bych pohledat vhodný měkký, nejlépe silikonový O kroužek.    [vintera]   23.05.2020
Odpověď  koukam ze budu mit letos nejpomalejsiho peraka az pojedem na sraz :-)    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor uzavřen.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.9.2019)
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Držák řidítek


 Zdravím, netušíte z čeho je držák řidítek vlevo? Soutěžák, prototyp, druhovýroba? Je o dost "bytelnější" než klasika...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava chromování nádrže pérák FJ


 Zdravím.
Mám nádrž na péraka fj, sem tam má pár menších ďůlku a jeden znak je melčí. Slyšel jsem, že se dá znak nějakým způsobem prohloubit. Nemáte kontakt na někoho kdo by to dokázal pěkně a dobře opravit a nachromovat? Děkuji za pomoc. Standa    [Standa]   12.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zadní blatník FJ


 (nabízím) za zadní blatník Zbrojovku (poptávám).    [chlupRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Predne tlmiče jawa perak


 Dobrý deň, nevie mi niekto posunuť kontakt na pána ktorý opravuje predne tlmiče na perakov? Mal by byť z Kojetína. Dakujem    [Peter]   14.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pumpička


 Zdravím.Jak má být délka původní pumpičky na Péráka v zavřeném stavu,myslím tu originální.    [Jiří]   04.02.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nová Jawa Pérák


 Je smutné,že nás teď Indové učí,jak se mají dělat motorky...

https://www.auto.cz/jawa-perak-se-vraci-jako-stylovy-a-temny-bobber-132092    [Jára]   19.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/202 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006