MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313336 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 40 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 27.9.2022 15:32  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 861
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3068      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 290      Příspěvků Příspěvků: 31415
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

svěrné kroužky - odkud jsou


 Zdravím,
repasuji péráka, r.v 1948. Mám dva kroužky a nemůžu přijít na to, kam patří. (znáte to - chromy trvaly rok a zapomněl jsem :-( ) Podle fotek z rozebírání bych řekl, že k zadním tlumičům, ale v seznamu náhradních dílů jsem je nenašel. průměr cca 2,5 cm (bohužel jsem si nezměřil)
Poradíte mi?
Díky
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  připadne mně to jako nějaká redukce mezi průměr trubky zadního pérování a rám.
Třeba někdo opravil vytlučený uložení v rámu?    [Monty]   27.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím pánové,

děkuji všem za pomoc. potvrzuje se mi, že se nejedná o standardní díly. nevím proč, ale kroužky byly podle mé dokumentace navlečeny na hřídeli tlumiče pod dolními kryty nad, možná pod, gumovými dorazy - viz foto. Proč, nechápu.

Díky a zdravím

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2022
Odpověď  Nejsou. Osa kola má průměr 12 mm.    [Monty]   27.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  nejsou nahodou z prednich kluzaku ?    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2022
Odpověď  Originál toto z péráka není.    [fikuscz]   26.09.2022
Odpověď  Takýto diel na mojom Peraku neni    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2022
Odpověď  Nějak nevím, že by na péráku něco podobného bylo, nemáte poničené horní uložení pružiny na zadních kluzácích a toto vražené nahoře....    [Pavel]   26.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

jawa pérák


 Dobrý de potřeboval by poradit mužu koupit jawa perák zbrojovka brno ale chybí štitek a na ramu není žadny číslo a jestě u toho je motor z roku 1953 da se z toho udělat motorka na přihlašeni na veteranske značky jak případě pstupovat děkuji Tlamsa    [josef]   11.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pořadová čísla motorů a rámů byla na pérácích z výroby stejná. Číslo rámu (VIN) je však před veteránskou testací žádoucí prověřit na registru, aby se nestalo, že pérák se stejným číslem je už, nebo ještě, v registru zapsán. Pak ho nelze znovu zaregistrovat a veškeré úsilí a náklady na testaci přijdou vniveč. Bylo by dobré kontaktovat komisi, kde budeš žádat o testaci a vše s nimi prohovořit.    [v.]   15.09.2022
Odpověď  Tak teda sehnat štítek.Číslo motoru je teda schodné s číslem rámu    [joseft] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2022
Odpověď  Rok výroby motoru asi opravdu nikdo nebude řešit, ale číslo rámu (VIN) je zásadní věc, kterou musí vozidlo mít. Navíc nesmí být toto číslo evidováno v registru vozidel.    [v.]   14.09.2022
Odpověď  Na veteránské značky nikdo nebude řešit, že to má motor z roku 1953. Pokud to bude vypadat jako pérák, projde testací.    [fikuscz]   11.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výplet kol na Jawu Perak - jaké dráty


 Ahoj, potřeboval bych poradit s výpletem kol na Péráka. Máte zkušenost s chromovými dráty? Slyšel jsem, že v ohybu drátu má tendenci chrom popraskat. Nebo je lepší použít dráty v zinku nebo nerez? Ráfek bude v chromu. Děkuji za odpověď.    [nomics] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Samozřejmě pokud není chrom "odvodíkován". tak je to k h...., ale to se týká všech chromovaných věcí které by měly pružit. Pokud někdo nachromuje pružiny a neodvodíkuje je to taky špatné, proto se dřív říkalo, že pružiny se nemají chromovat.
Kekvalitě nerezovým drátkům se nevyjadřuju ani jsem se nikdy nevyjadřoval, jen se vyjadřuju k materiálu NEREZ - předmět "Nauka o materiálu", kdy je nerezová ocel vždy tvrdší než klasická. To, že to někdo dělá z bláta, nebo nevhodnými postupy je druhá věc, ale to nebylo předmětem této diskuze. A o křehkosti píšete pouze vy, to nevím že by byly křehké?? To je pro mě novinka! Asi opravdu bubu muset otevřít skripta nauka o materiálu apodívat se na křehkost nerezové ocele. Křehký jsou tak možná ty starý bubny z hliníkové slitiny ale i to je otázka do pranice.    [HonzaBK]   08.09.2022
Odpověď  Je rok 2022 , na více jak miliarde jízdných horských kol , jsou nerezové dráty ...jde jen o to, jestli jsou vyrobeny podle normy...    [majco]   07.09.2022
Odpověď  MONTY - palec nahoru. Bez detailní znalosti o materiálu a jeho zpracování nelze učinit žádný závěr, ani teoretický. V roce 90 jsem na burze koupil dráty chromované a pozinkované. Oboje stály za h...o, byly z nějakého bláta, načež se neustále výplet povoloval. Nevhodné i na ručním dvoukoláku.
Z toho ovšem neplyne obecný závěr, že dráty chrom či zinek jsou špatné a jiné lepší, či naopak. Spíše vypovídá o mé tehdejší naivitě a výrobcově drzosti.    [Luboš]   07.09.2022
Odpověď  Pořád nechápete ,že slovo NEREZ prostě nic nevypovídá o materiálu. Aby jste o nějakým výrobku mohl říct, že je špatný, tak o snad musíte vědět aspon číslo materiálu(složení) případně tepelné zpracování, a nejlíp tu věc mít otestovanou(aspon empiricky)

Ale výkřik"NEREZ JE KŘEHKÁ!" je o ničem........

Stejně tak student by mohl dělat leda prd, a ne seminární práci,když nebude mít vstupní data.

Za mně - ještě sem nikdo nedal fotky popraskaných nerez drátů z Hvězdonic, takže jsou asi dobrý.
Zato jsem viděl dost prasklých chromovaných, a příčina je jasná- vodíková křehkost po špatně provedené povrchovce.    [Monty]   07.09.2022
Odpověď  A to napsal kdo? Kdyby tady byl student techniky, tak by mohl udělat seminární nebo diplomovou práci na tom jak je namáhány ráfek a dráty když jsou z nerezu, nebo když jsou z "normální" ocele a jak se změní namáhání bubnu (starý hliník) při použití nepružných nerezových drátů a nepružného nerezového ráfku. Ale toto není o motorkách to je jen a pouze o nauce o materiálu a jeho vlastnostech a namáhání. Ale z principu vlastností nerezu musí nerezový výplet a případně nerezový ráfek být podstatně tvrdší a míň pružný než ocelový. Já prostě nerez nepoužívám a nedoporučuju pokud někomu něco dělám. Je to stejná diskuze jako když bychom začali jaký používat olej do dvoutaktu.    [HonzaBK]   06.09.2022
Odpověď  Takže OBECNĚ je nerez na dráty špatná, a proto jsou nerezový dráty z Hvězdonic špatný?    [Monty]   05.09.2022
Odpověď  Pokud si ještě vzpomínám, tak normální ocel má značení 11XXX, kalitelná (zušlechtitelná) 12xxx a 14xxx, nerezový jsou myslím 17xxx a nástrojové 19xxx.
Ale nechce se mě to hledat a ze školy mimo obor jsu už přes 30 let. Vlastnosti nerezových ocelí např tady:
https://www.briol.cz/technicke-informace/chemicke-slozeni-a-skupiny-nerezovych-oceli
Ale obecně jsme se učili, že nerezové ocele jsou tvrdší, nejsou tak pružné, prostě zcela jiné vlasznosti. Ale dnes plno těchto pouček už nepaltí, protože výzkum už je jinde, ale pochybuju, že u drátků bude nějaká speciální "pružná" nerezová ocel.    [HonzaBK]   05.09.2022
Odpověď  Z jaké nerezu jsou dráty vyráběny? Číslo materiálu?    [Monty]   30.08.2022
Odpověď  Vzhledem ke vlastnostem nerezové oceli (což je základ nauky o materiálu) - tvrdost, pružmost atd. vždy volím ocelové dráty a buď pozink nebo chrom podle toho na co to je.    [HonzaBK]   30.08.2022
Odpověď  Mě už dva chromový dráty na zadku prdly.Příště bych volil asi nerez.    [čoud]   29.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

rada hlavný stojan.


 Ahojte. zakúpil som si svojeho prvého veterána a chcel by som mu dať lásku akú si takýto stroj zaslúži. Mám Jawa Perák 250. Kúpil som prižinu na hlavný stojan ktorá chýbala. Popritom som prišiel na to, že ten ktorý tam je nie je pôvodný. Viete mi poradiť z akého motocykla je ten stojan? Žeby som ho ešte posunul niekomu, komu chýba. Za ochotu vopred Ďakujem.    [Tomáš FajnorRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Mám je skladem hned k odběru, fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   27.07.2022
Odpověď  Ahoj, sháním vzpěry odklopné části zadního blatníku na komunistu, všude mají vyprodáno, nedala by se tato vzpěra předělat z předního blatníku z té přední vzpěry? Nemám kde okouknout vzor tak jestli někdo poradí.    [Mirek]   27.07.2022
Odpověď  Jediná správná cesta je opravit rám. Kde je chyba? Na rámu! Tak opravit. Ostatní řešení jsou jen provizorium. Pod motorem se akorát usazuje šmir, takže přelakovane trubky nikdo nepozná a i při případném pozdějším prodeji to bude v pořádku.    [J]   19.06.2022
Odpověď  Upravil bych rám,a pod motorem zatřel barvou štetcem. Copak to bude někdo dole kontrolovat? A pokud motorka jezdí, jak todle místo bude vypadat po 5 000 km?    [Monty]   19.06.2022
Odpověď  A dát tam kovový stojan? Podle mě nebude tak široký jako hliník a mohlo by to vyjít výš/ blíž je kříži..    [Beat]   19.06.2022
Odpověď  Plne súhlasím s fikuscz. Bol som osobne svedkom keď sa z ničoho nič rozletel stojan na 2 kusy - motorka spadla, musela sa znova lakovat nádrž. Akeholvek oslabenie stojanu je riziko    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2022
Odpověď  Do stojanu bych vůbec nezasahoval, takhle občas nějaká replika praskne a ještě ho oslabovat. Prostě ten kříž komplet ořezat a udělat pořádně. Ten drtek barvy na přelakování je pakatel....    [fikuscz]   17.06.2022
Odpověď  Možná by stálo za pokus než zasahovat do rámu tak upravit ten stojánek - ALE taky se může znehodnotit. V místě kde naráží na rám ho obrousit dokulata aby kopíroval trubku do které naráží a pak by se stojan mohl posunout víc směrem dolů.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2022
Odpověď  To je velmi mrzuté. Nicméně budiž to příkladem dalším, že se velmi nedoporučuje podcenit jedno ze základních pravidel. Než dám něčemu (drahou) povrchovku, velmi se doporučuje stroj či alespoň potenciálně problematické uzly sestavit. Kor když dané díly předtím spolu nespolupracovaly, nebo jsem je jako renovátor spolupracovat na vlastní oči neviděl (stroj v krabicích). Omluva za OT.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2022
Odpověď  díky bylo mi to divný proč tam ta díra je, ten kříž byl dovařován, všiml jsem si toho až po laku když jsem to dostal do ruky, no úplně nevím v tuto chvíli co s tím provedu ale takto by to nefungovalo, buď to budu muset uříznout a znovu navařit nebo odstranit jen část pro stojánek, každopádně cesta jít na toho kdo to dělal je tak komplikovaná že to raději proříznu a nechám jak to je. neskutečné    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2022
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

spolehlivost a zivotnost motoru ogar 350 po GO


 nekde jsem slysel,ze ogaracky 12kovy motor je nachylnej na utesneni klikovky,ze po GO moc dlouho ten labyrint nevydrzi.Jake jsou vase skusenosti s utesnenim a na co si mam dat pozor.Jak je to se spolehlivosti?Chystam se na renovaci 12tky.Dekuji vsem MichalKM    [Michal KmRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Se neptá na číslo motoru!    [fikuscz]   25.06.2022
Odpověď  12tka ma cislo motoru na zadnim drzaku motoru.    [Miro]   25.06.2022
Odpověď  Kde mam hledat parove cisla karteru u 12koveho motoru.pod prednim drzakem jak je cislo motoru nejsou.Diky    [ Michal Km]   14.02.2022
Odpověď  preklepl jsem se -zkušenosti.MichalKm    [Michal Km] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

CHROMOVÁNÍ JT-LEKO


 Ahoj často se tu objeví,že tato firma nabízí chromování(pan Taraba).Neboť jsem potřeboval rychle něco nachromovat a osvěčení se mi na dotazy neozývali tak jsem to teda zkusil.Po telefoně, jednání seriozní a po datazu kdy to bude pan Taraba odpoveděl tu dobu jak jsme se domluvili tudiž týden.Výsledek pěkný cena přijatelná i s mědí.Není co řešit příště se ozvu.Ještě jednou dík    [Jarek]   13.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud si objednate chromovani dilu na veterana POZOR !! Vzdy si PREDEM !! dohodnete cenu ( pisemne ) nebo muzete byt nemile prekvapeni pri predavani dila. Chromy na veterana mely stat 250.000,- KC !!! a prace trvala 9 mesicu. Uz nikdy nepredam dily pokud nebudu mit rozpocet a casovy termin ( pri dodatecnem pruzkumu nabidek bylo mozne praci udelat priblizne za polovinu )    [doc Lubi]   19.06.2022
Odpověď  Teda nevím jestli jsem tu něco nerozpoutal.Pár lidí tu nechápu.Pochvaluje se tu Vepřek,Podoba a jiní.Já je teké chválém protože jejich práce je dobrá.Já jsem tu prostě napsal jen své zkušenosti.Kde kdo tu nabízí pískování a jiné.Tak mi promiňte ,že jsem se podělil o zkušenosti    [Jarek]   23.03.2010
Odpověď  a vy se mu divíte, nejsu jeho (tarabův) obhájce, ale proč mu ten dotyčný nezavolá a nevyřídí si to s ním naořed telefonem a pak sem nenapíše zkušenost s reklamací?? kritiku bych si představoval asi takto: zadal jsem praci..... dne..... Převzal dne...., cena....... spokojenost..... a pokud ne tak reklamováno........, vyřízeno jak a kdy........ ale mě to spíš připadá že jsou to pindy!! Kdyby to bylo popsáno, určitě by to pro ostatní bylo lepší!    [HonzaBK]   23.03.2010
Odpověď  Přesně tak !!nechápu ještě jeho reakce ...pokaždé to dokáže nějak okecat.    [martin]   23.03.2010
Odpověď  ať je to tak nebo jinak s tou cenou, taraba se vždycky nasral do diskuze kolem chromování ,že to udělá ,nabízí se... už z principu na něj seru ! ještě je ubrečenej ,že se k němu někdo vyjadřuje.    [kokot]   22.03.2010
Odpověď  Dobry den ,pane Alois budte tak hodny a zavolejte, rad bych vedel komu jsem takto draze udelal veci ktery pisete, vubec si na tuto zakazku nevzpominam a tak doufam ze budete tak ferovej a zavolate.Rad bych tuto situaci vyresil protoze takhle to zni jako kdyby jsme byli nejhorsi firma tak doufam ze mne pochopite dekuji a jsem s pozdravem Taraba    [jarda]   20.03.2010
Odpověď  Dobrý den,
Nechci to nějak dál hrotit ale p.Taraba ,ceny opravdu jsou jiné než uvádíte.Ale nic proti vaší práci je vcelku povedená.    [alois]   20.03.2010
Odpověď  Zdravim Vas pane Alois bohuzel nevim kdo jste, ale rad bych s vami chtel mluvit ohledne ceny za chromovani ktere jste udajne platil v nasi firme.Podle ceny kterou uvadite,jsi nejsem vedom toho ze jsme takovou zakazku delali a uz vubec nesouhlasi Vas pocet kusu ktery pisete s pozdravem Taraba.Tel 607843305.Take jsem chtel poprosit pany kteri hned negativne reagujou at si nejdriv overi skutecnost a pak at pomlouvaj.Jako priklad uvadim ceny chromovani jawa perak kompletni bez vyfuku s rafkama 13-14000.kejwacka,panelka taktez bez vifuku s rafkama 9-10000.stadion s11 3-4000.Budu rad kdyz chlapy ktery nadavaj budou tak ferovy a zavolaj rad si snimi popovidam samozrejme ve slusnosti.    [jarda]   20.03.2010
Odpověď  Já nechápu co Vás tady rozčiluje. Vždyť to je stejný na celým internetu. Pokdu ěm to nezajímá takl to nečtu, ať se tu vykecá třeba prezident o politické situaci. Vždyť ej to jedno - ignoruju, nepřispívám. Když nebudeme reagovat příspěvek zapadne, a p. tarabu a další co si tu dělají reklamu to přestane bavit. Právě že to jak my reagujem (i třeba negativně) je to co potřebují. Být středem pozornosti, protože na takovou firmu si vzpomenu hned, protože se o ní dlouze diskutovalo. takže doporučuji slušnost a nereagovat když tě to se*e.    [HonzaBK]   19.03.2010
Odpověď  Mohl by je žrát, vysrat a prodat alespoň o třetinu dál!    [petr]   19.03.2010
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 861 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  zdar ogaři sypu si popel na hlavu na letošek se mi bohužel nepodařilo sehnat ubytování Kralovec je zavřený Hovězí nema bufet a ve Vzovicích nás omítli pak je tady další osobní dúvod mladý staví chalupu a tak trávím víkendy pracovně a tudíž jsem na všechno zůstal sám a když oslovím lidi z té naší partie jestli by mi nepomohli tak nikdo nemá čas souhlasím že ta doba je ůplně na pytel nic se pořádně nedaří chlapi ještě jednou se omlouvám za pozdní oznámení a pevně věřím že příští rok bude pozitivnější vždyt já jsem letos vyjel jednou a to do prúvodu na 1ho maje jinak jsem mašinu ani nevytáhl z garáže nějak není čas tak se zatím opatrujte a hlavně kolama důle    [Válek]   10.06.2022
Odpověď  Pokud vím, tak sraz se nekoná..pravda, organizátoři raději mlčí..údajně není kemp- zavřeno, jinej zkrachováno nebo je plný ukrajinců..přitom stačí napsat, sorry kluci , letos to nebude, snad napřesrok..    [.]   31.05.2022
Odpověď  To nikdo nemáte kontakt na Tondu ? Pak by jste v tom měli jasno    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2022
Odpověď  Peracky stale kolidoval so zrazom pavov v melniku, toho roku asi tiez nebude, akebo mate niekto nejake info? Nevyguuglil som nic... peraka mam nastrojeneho    [Jozef]   22.05.2022
Odpověď  A neexistoval internet... Pevná linka telefonu ano :)    [J]   21.05.2022
Odpověď  Nová doba, nové starosti... No, fandím kazdemu srazu a přeji si aby se uskutečnil.
Nicméně je jiná doba :) Za mých mladych let nám komousi házeli klacky pod hnáty, ale nepatuji se, že by náš klub zahraničních západních ctyrtaktu vynechal jediný rok! Byla jsme stmelena parta a sjížděli jsme se i tkv. černo, mimo oficiální sraz.    [J]   21.05.2022
Odpověď  Velká škoda :(    [Luděk]   21.05.2022
Odpověď  To mate za to jak se tu dohadujete kdo na cem prijel....    [Luděk]   21.05.2022
Odpověď  dle neoverenych sprav spionaznich sluzeb letos nebude :(    [jozef]   21.05.2022
Odpověď  Ahojte ,nějak mi unika datum letošního srazu a kde tentokrát bude?    [Luděk]   10.05.2022
Zobrazeno 10 z celkem 861 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (861) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Náhon tachometru na FJ.


 Ahoj máte někdo zkušenost s náhonem tachometru na pérákaFJ 1947. Vím, že neměl klasický povrch který se dnes prodává v replikách. Zajímalo by mě jaký měl povrch a jestli ho někdo vyrábí.    [Panther79Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky    [Mirek]   09.06.2022
Odpověď  940 mm    [Monty]   08.06.2022
Odpověď  Ahoj, můžete mi někdo poradit jak dlouhý náhon tachometru patří na péráka 350 konec výroby, v replice se dělá několik verzí, díky    [Mirek]   07.06.2022
Odpověď  Je to už teda pár let co jsem odkoupil od kamaráda zbytky péráka po jeho dědovi. Podle čísla motoru se jednalo též o rok 48 a mimo jiné tam byl i ten náhon na tacho a naprosto stejný jak jsi nafotil. Kvůli estetice jsem koupil novou repliku ale po pár jízdách jsem dal zas ten původní - replika nefungovala jak měla :-(. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, prošel jsem snad všechna relevantní témata, které mi vyhledávání našlo. A stále si nejsem jistý. V krabici dílu na Peraka R.v. 1948 jsem našel nahon tachometru bez nějakého potahu, jen kov. U koncovek to nevypadá, ze by tam něco mělo byt. Ale tady se píše o hadicce, byla tedy jen natazena přes?    [jerrom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2022
Odpověď  Ahoj.V replikách se nevyrábí.Byla to pancéřová hadice(ta se stále vyrábí,jen nevím jestli v tomhle rozměru) a navrch gumová hadička(klasická guma,tl.stěny cca 2mm,ta se už sehnat nedá).Matky železné(občas taky zetalové nebo mosaz-asi co měli..)    [David.1]   12.03.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250 pérák, modré provedení


 Ahoj, potřeboval bych poradit. Po dědovi na půdě se dochoval částečně rozebraný, ale kompletní pérák v modré barvě vč. zlatých linek. Po modrou barvou již není žádný nátěr. Logo na nádrži je s kolečkem. Neví někdo, zda, případně pro koho nebo jakou složku se v tomto provedení pérák vyráběl. Foto nádrže v příloze. Děkuji že jakékoliv info. Marek.    [nomics] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Už v bazarové inzerci v 50-60 letech je mnoho Péráků nabízeno v jiných barvách. Dokonce i dvoubarevné!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2022
Odpověď  Barva na přání nebo přelakováno nebo vývozní typ, kde si importér poručil barvu nebo pérák pro poštu.    [fikuscz]   06.05.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 888 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Není u 46tky výrobní číslo pod štítkem?    [jan]   04.05.2022
Odpověď  Všem co reagovali na můj dotaz moc děkuji. Zkusím sehnat papír.
MJ    [MartinJ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2022
Odpověď  Jenže pionýři mají pro STK dobrozdání z MD    [Lojza]   01.05.2022
Odpověď  No nevím, třeba pionýři mají číslo jen na štítku, pokud se nepletu..
Výrobce Považské storjárne už asi těžko požádáš o potvrzení/dobrovzdání..    [Beat]   01.05.2022
Odpověď  Pokud lze získat dobrozdání výrobce o čemkoliv, tak určitě udělat. A navíc potvrzení zanést do úřední dokumentace k vozidlu. V budoucnu bude ubývat znalých lidí a bude čím dál více řehtat úřední šiml. Mně se toto oplatilo u čz 150 a neexistence výrobního čísla na rámu a štítek pod sedadlem, což na STK ne a ne akceptovat. Až vyjádření výrobce a zápis do TP učinily přítrž diskuzím při kontrolách. Co je psáno, to je dáno a to i tehdy, pokud jde o zjevný nesmysl.    [Luboš]   30.04.2022
Odpověď  Mně to připadne jako blbost s tím číslem. Vždyt to tak má každá Zetka 125/150. To všichni stáhnou vocas a narazí číslo před veteránskou testací?    [Monty]   30.04.2022
Odpověď  Požádat výrobce o potvrzení, že číslo rámu je uvedeno pouze na štítku. Že to tak tehdy bylo.    [Jarek]   28.04.2022
Odpověď  Nejsu testační komisař ale co vím tak plno motorek i aut nemá číslo rámu vyraženo amá ho jen na štítku.    [JJ]   28.04.2022
Odpověď  Řešení je jednoduchý, buď úřední šiml zařechtá blahem když požadavek k registraci naplníte, nebo budete mít doma původní raritu jen na koukání a dle vás zbytečnost si můžete rozporovat u svého poslance, který třeba vyšle signály k MD. Až se budou dělat kontroly veteránů na STK tak tam teprve bude nově zrozených odborníků na veterány.    [Lojza]   27.04.2022
Odpověď  Dobrý den,

Přešili jste zde před časem číslo na rámu. Mám rozpracovanou renovaci péráka FJ, rv. 1946, číslo 11-2xx, dle potvrzení o technické zkoušce (z typového osvědčení vozidla) byl zaevidován 14.3.1946. A nemá číslo na rámu. Na pravém rameni, pod štítkem, prostě nikde. A jsem si na 99% jistý, že je to původní rám. Stroj jsem koupil v krásné patině, s dokumentací, sedí papíry, číslo motoru štítek a rám. Navíc byl možná 50 let na půdě. Také má výstuhu u vývodu kabeláže, která se dělala dle mých informací pouze v roce 1946. A před „očky“ na kluzáky má „granáty“. Dále původní majitelka byla živnostnice, která zřejmě stroj koupila po válce k uložení peněz a nejspíš do roku 1948 toho moc nenajezdil. V roce 1948 byl prodán dalšímu majiteli. I ten se o stroj staral příkladně, což dokládá stav, ve kterém jsem jej získal. Na tachometru má 38 tis. Km, motor startuje na první nakopnutí. A nemá žádný výbrus.

Je to zajímavé, ale má to svá negativa. K veteránské registraci po mě chtějí číslo na rámu. Z první diskuze plyne, že tam to číslo musí být. Pan eman píše, ví o min. 3 pérácích bez čísla na rámu. Mohu poprosit o kontakty na majitele těchto strojů (můj email je martin.janecek@email.cz), mohu

Případně bych potřeboval poradit, jak tu situaci řešit. Sice jsem dostal úžasnou radu, že se to tam dá vyrazit, ale to dělat nechci. Sice si nehraji na žádného „profi“ renovátora (jen mě to baví a snažím se, aby to bylo co nejvíce původnímu stavu), ale toto cítím jako zbytečné znehodnocení.

Předem děkuji za informace nebo rady
MJ    [MartinJRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2022
Zobrazeno 10 z celkem 888 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (888) 
Zodpovězené téma  

Číslo rámu na krku FJ 1947


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat místních a poprosit o radu: mám na Péráku FJ r.v. 1947 vyraženo číslo rámu na krku řízení pod štítkem (coslo sedí s TP).nad kastlíkama na rámu nic neni..a dotaz zní, jak to řeší na technické? Budu přepisovat a nevím jak se na to budou tvářit na evidenčce...vyrážet nad kastlíkem to nebudu jednak nemám raznice a jednak by to snad mohli udělat na STK pokud s tím umístěním budou mít problém..    [Radek]   05.04.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Měl jsem to stejně na svém péráku 1947. Dnes to bez viditelných čísel bude problém. Na evidenčku ani nejezdi. Sehnat raznice a vyrazit čísla nad pravou schránku. A jsi bez problému.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.04.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

nahradní díly, různé, kartery


 Mám na prodej kupičku dílů, pomohl by mi prosím někdo s identifikací z čeho to je?
Fotky zde:
https://bit.ly/3L2Ti7e


Děkuji.    [susen2005Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kdyztak je to vse na prodej ;-) jako komplet. jo jeste k tomu mam nejake nemotorkove drobnosti, jako "darek", ale ty jsou asi bezcenne.

777213181    [susen2005] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2022
Odpověď  Pérákovské kartery strší typ s dlouhým žebrem pokud dobře vidím.    [jj]   22.03.2022
Odpověď  Díly jsou převážně na péráka 250, pravé víko motoru je na panelku a hlava motoru je na kývačku. Kdyby bylo něco na prodej, napište na fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   21.03.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Patice světla


 Zdravim páni, mám světlo viz foto. Mělo by to být pérácké a však nikde jsem nenašel fotku paraboly bez díry na obrysovku a nevím jak vypadá patice. Proto kdyby jste ji někdo měl a vyfotil pro mustr bylo by to paradní. Popřípadě jestli ji někdo vyrabí v replice? Díky    [mladeznikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tato patice na tuto parabolu vůbec nepatří. Kdepak by bylo parkovací světlo? A bokem by svítilo světlo do celé masky světla. Tuto parabolu drží pružinky tak, jak je to na úvodní fotografii. Patice má ve spodní části výstupek/plíšek, který se zahákne do originální paraboly z péráka a pak ji drží pružinky. Originál parabola na péráka vypadá takto.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.03.2022
Odpověď  z této patice jsou vyšroubovaný šroubky...    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2022
Odpověď  Patice drží za ty 2 dírky, do kterých se zaháknou pružiny. Pružiny jsou vidět v úvodní fotce.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2022
Odpověď  Dovolím si říct, že mě rukami už pár péráků prošlo, ale takto poskládané světlo jsem ještě na něm neviděl. Ne že bych tuto parabolu neměl, ale nikdy jsem ji na péráku neviděl. Tuplem tuto patici. Pochybuji, že by na ni vymýšleli nějaký sdružený konektor. Předpokládal bych spíše, že se na kolíky nasazovaly pouze dutinky. Jen moje úvaha. Je pro mě dost nepochopitelné, že by na poslední péráky dělali nové světlo a hned na první kývačky zase jiné.....    [fikuscz]   13.03.2022
Odpověď  Dobrý den.
Nikdo nemá takovou patici s parabolou?
Děkuji.    [Zbyněk]   13.03.2022
Odpověď  Dobrý den.
Mám parabolu s paticí,takovou jak na fotce od Radka a ptám se,jak na kontakty byly přichyceny dráty?Byl tam nějaký konektor?Nemá někdo fotku?
Děkuji    [Zbyněk]   06.03.2022
Odpověď  Vždy roznýtuju.    [Dolin1]   02.02.2014
Odpověď  Když jste si nechávali chromovat rámeček předního světla, roznýtovali ste ho nebo nechali pohromadě?    [wallander]   02.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zodpovězené téma  

Jak sundat ručičku tachometru


 Prosím o radu. Potřebuji vyměnit ciferník tachometru u Péráka. Nejde mi ale sundat ručička. Již jsem rozebíral dva tachometry a nikdy nebyl problém ručičku sundat, ale tady to nejde a nechci tachometr poškodit. Není nějaký fígl jak ji bezpečně sundat?    [Mirda444]   08.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Omlouvám se za pozdní odpověď. Magnet byl rozlomeny na dvě půlky. Vlastně jsem to od té doby nedořešil. Tachometr mi fungoval nejakým způsobem a pak se ručička začala zasekávat, tak jsem raději náhon odpojil a čeká až bude někdy chuť se do toho znovu podívat :)    [Henry]   13.03.2022
Odpověď  Otázka na Jindru:Jak moc jsi měl prasklý ten magnet před lepením? Já ho mám bohužel na čtyři kusy (prasklo to v těch vybráních)a sehnat samotný bude fuška takže se ho pokusím taky slepit,ale pak mě taky napadá jak jsi psal,že ho nemúžeš seřídit jestli se porušením kompaktnosti magnetu nezměnilo i pole magnetu a průběh siločar a ten zvonek už není unášen silou kterou by měl.    [čoudek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2013
Odpověď  hřídelka v novějších tachometrech je jiná a asi nezbyde nic jinýho než sehnat ze stejného tachometru. Proužek mezi ciferník a sklo jsem udělal ze staré 1 litrové lahve na destilovanou vodu (tvrdý plast). Má i skoro stejnou nažloutlou barvu jako ten původní celuloid.    [adzevh1]   18.11.2012
Odpověď  Tak plexi kroužek jsem vyřešil polykarbonátem 2mm. Ukrojil jsem proužek, horkovzduškou nahřál a podle kopyta ohnul do požadovaného tvaru.    [fikuscz]   18.11.2012
Odpověď  Mám dotaz, lze z něčeho použít ta hřídelka s bronzovým ozubeným kolem a šnekem co je napojena na primární hřídelku s magnetem? Zuby jsou tak z třetiny tloušťky vymleté a nevím jak dlouho vydrží.    [Henry]   17.11.2012
Odpověď  Tu obroučku jsem vyrobil ze silnostěnného kelímku (myslím že od rybího salátu :D)    [Henry]   17.11.2012
Odpověď  Když jste opravovali tacho, řešil někdo nový plexi kroužek co je uvnitř? Z čeho ho použít?    [fikuscz]   17.11.2012
Odpověď  Tak kalíšek jsem přilepil silikonem. Ale další problé mám s tím, že mi na stejné otáčky (náhon v soustruhu) ukazuje přesně o 20 km méně než-li kývačkový tacho. Pokud nastavím ručičku na rychlost aby se mi rovnala na stejné otáčky u obou tacho, tak se zase nevrátí ručička zpátky na nulu ale na 20ku.(prostě shrnuto> pérácká ručička se na stejné otáčky otočí o menší úhel)

Ručička nezadrhává, chodí volně. Zkoušel jsem laborovat s vratnou pružinou ale pomohlo to jen málo.

Napadá mě jestli za ty léta nemůže být slabý magnet. Magnet jsem musel slepit, protože byl prasklý. Ale udělal jsem to tekutým kovem a myslím že kvalitně.

MÁTE NĚKDO NA TOHO ŘEŠENÍ S ČÍM JEŠTĚ POHNOUT? Prosím poraďte, už jsem zoufalý.    [Jindra]   03.06.2012
Odpověď  Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak má držet takový ten ocelový kalíšek který je kolem magnetu (v něm je zvon ručičky). Já ho mám totiž hrozně volný a není ničím zajištěný, hrozně tam poskakuje a pokud se šprajcne, tak ručička se nevrací. Díky všem za odpovědi.    [Jindra]   29.05.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem sehnal tachometr ze š120 na vrakovišti za 50kč. Je bez denního počítadla km a je to ten co má černý (jak pokoženkovaný rámeček).

Potřeboval jsem to hliníkové kolečko co pohání ostatní plastová. V tom š120 co jsem sehnal bylo hliníkové kolečko přímo na hlavní hřídelce - má malou dírku. V tachometru na péráka bylo hliníkové kolečko naraženo na prodloužení mosazného ozubeného kolečka (na fotce co jsem dával předtím je vidět že tam chybí) a tedy mělo o ten mosazný váleček větší díru.

Řešíte to provrtáním toho hliníkového a nebo mám špatný tachometr?    [vana-hb]   05.03.2012
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 487 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ty osy jsou prasečárna, jednak je to odrnčený,pak opravený rádlováním, a ty hlavy jsou orezlý, někdo se je ani nenamáhal přetočit, tohle nedělal soustružník ale PRASE. Soustružník by se za tohle styděl.    [Kabanos]   01.03.2022
Odpověď  A na této ose vyrazíš do Vladivostoku?    [MOnty]   19.02.2022
Odpověď  Hlavně ty osy mají být z lepšího mat. a pod ložiska broušené. Na tohle se stačí podívat a dát od toho ruce pryč.    [J]   18.02.2022
Odpověď  Že si děláš takové zbytečné starosti. Kup osu u Krause a je použitelná hned.    [fikuscz]   17.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Konec    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá polovina    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Repliková zadní osa. Zkoušeny v krámu 4!!!!
1 - zcela volná po obvodě o mnoho - na průměru - tak, že se ložisko úplně volně nasunulo a bylo s velkou vůlí
2 - na tu se nadalo nasadit jinam než na závit,....
3 - šlo volně nasadit asi na 1/3 délky
4 - podobně jako 3, jen šlo asi o centimetr dál.

Jednu jsem ze zvědavosti vzal a zaneslo soustružníkovi.
- jak je patrno z fotografie 1/4 ok, pak dle mikrometru utopené - takže nadrážkovat - následně stočit o nějakou stovku, jinak ložisko nešlo a konec zase nadrážkovat,.... Tvar hlavy konce hřídele nechávám bokem, to už nnikdo neřeší.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2022
Odpověď  [Petr ] 29.08.2020 - jakože komplet brzdový prdál? Tohle? - : https://aukro.cz/jawa-perak-250-350-brzdovy-pedal-6973156602 . Otázka je ka má vypadat a co je Vaše představa. Pokud k renovaci tak víše link, nebo u někoho už zrenovovaný. Osobně do brzd (mimo nalepeného obložení) nedávám nic replikového nikdy.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020
Odpověď  dobrý den prosím o radu kde koupit páku zadní brzdy FJ starší provedení abych se nemusel bát no tom jezdit? Předem děkuji za jakoukoliv radu.    [Petr ]   29.08.2020
Odpověď  Děkuji Vám za odpověď    [Jirka]   24.08.2020
Zobrazeno 10 z celkem 487 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (487) 
 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2021)
Nezodpovězené téma 

Repase pristroju


 Renovuji veterana - Ford z roku 1935. Potreboval bych repasi vsech pristroju ( tachometr, meriz teploty , stavu benzinu v nadri atd )
Nevite kdo tyto prace dela - a kvalitne ?

Dekuji za pomoc    [Lubomir Lostak]   19.06.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Náhradní motor na 18ku péroše


 Ahoj vespolek,

mám doma kartery značené N18-0XXX-58. Pochopil jsem, že se jedná o náhradní motor na péráka 18ku, vyrobený v roce 1958. Motor jsem koupil jako torzo, bez deklů, válců atd. Byla v něm ale kývačkovská klika s menšíma vyvažovacíma otvorama. Nevíte někdo, jestli se v těhle motorech mohly objevit z továrny díly na výkonější 350ku kývačku, Jako Válce s kulatou dosedací plochou, víko zapalování s nápisem JAWA atd ? Nebo se mam při skládání držet klasiky, co se dávala na 18ku péráka ? Díky    [HB]   07.03.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor perak


 Vie niekto určiť čo znamenajú písmena na motoroch perak,pred výrobným číslom...napríklad P(závodný...)N(náhradný diel)E...Z...?    [Dzon]   04.10.2021
   Přidat odpověď 

 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006