MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299975 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 72 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 22.4.2019 01:07  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 752
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 340
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2988      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 275      Příspěvků Příspěvků: 29990
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/200 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 pérák - špatný chod jednoho válce


 Zdravím všechny nadšence.

Měl bych prosbu o radu k mému péráka 350 po celkové renovaci. Moto má najeto něco přes 1400 km. Kolem červnu 2018 dokončeno.
Tuto krásnou neděli jsem se rozhodl využít a věnovat jí projížďce. Cca po 45km jsem cítil špatný chod motocyklu, respektive pravého válce - neměl výkon. Po zastavení na vhodném místě jsem zkontroloval teplotu a vzhledem k mírné okolní teplotě samotné válce nebyly nijak přehřáté. Čeho jsem si povšiml, tak byl menší tlak vycházejících zplodin z pravého výfuku - zdál se mě nepravidelný chod/zápal (testováno dlaní před výfukem :D ).
Moto jsem nechal odpočinout a zkusil nastartovat - motor ihned chytl, tak jsem se vydal na cestu. Po rozjeti jsem cítil opět špatný tah a nepravidelný zápal na pravém válci.
Napadlo mě, že bude nejspíše problém v indukční cívce, které jsou zabudovány v bakelitové spínací skříňce. Tudíž jsem otevřel pravé víko motoru (zapalování), prohodil dráty vedoucí do spínačky a také prohodil fajky. Čekal jsem, že problém se přestěhuje na levý válec, pokud by se jednalo o problém s indukční cívkou. To se nestalo.
Po ujetí pár km jsem opět zastavil a abych zkontroloval svíčku pravého válce. Pravý válec chytil cestou jen občas a jeho samotná teplota byla nízká na udržení ruky na válci. Levý byl horky, jelikož měl správný chod.
Vyndal jsem svíčku a vyměnil za jinou - Nic se nezměnilo.
Po pár km jsem opět zastavil a zase rozdíl v teplotách - pravý teplý a levý horký. Poté jsem vyměnil ještě jednou svíčku pravého válce. Cestou domů jsem ještě několikrát udělal rošádu drátů v zapalování k indukčním svíčkám a fajek, abych vyloučil indukční cívky.
Pořád nešel pravý válec v pravidelném chodu.

Tímto bych Vás chtěl požádat o radu nebo nápad co se mohlo přihodit či poškodit. Napadá mě už jen několik možností:
1) nějak rozeštelovaný předstih za jízdy pravého válce
2) špatný kondenzátor - ale tu bych předpokládal přesunutí nepravidelného chodu na jiný válec
3) vyletění gufera na pravé straně u zapalování
4) nedostatečná komprese v pravém válci ??

Budu rád za každou radu a postupně bych je vylučoval od nejlehčích po těžší.

Děkuji    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Taktéž Všem velmi děkuji za názory a doufám, že toto téma pomůže i někomu v budoucnu při obdobném problému.

PS: Jako poslední bych chtěl podotknout, že jsem se při prvním nastavení zapalování do toho nechtěl pouštět (neměl jsem zkušenost a ani měrku polohy pístu) a požádal jsem firmu, která mě renovovala zapalování, aby ho i nastavila na daný motor.
Při hledání této závady jsem zjistil, že nebylo nastavené v předepsaném rozsahu a musel jsem rozšířit drážky v patici kladívka.
Rada pro mne do budoucna a možná i pro někoho jiného je si zkontrolovat nastavení případně si to nastavit sám.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento problém jsem vyřešil koupí nového kontaktního šroubu. Následně nastavil odtrh v horní úvrati pístu na 0,4mm, posunul jsem píst (klikovkou doleva) o 3,35mm a opět nastavil odtrh na 0,05mm (podle planžety). Pokud se ptáte proč 3,35mm, tak jsem zvolil střední hodnotu udávanou v katalogu 3,2-3,5mm).
Taktéž, jak jsem psal jsem přetěsnil válec, hlavu a kolena. Složil motor a dal na své místo nádrž a spínací skříňku. Po těchto krocích moto opět jelo a chybu už nevykazovalo. Chod se mě zdá lepší něž předtím.
Pro představu přikládám fotku zapalování 250, na kterém je zmíněný šroubek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minulý týden jsem při detailnější kontrole zapalování nejspíše objevil problém.
Jednalo se o kontaktní šroub přerušovače (kladívka). Jeho napájená kontaktní plocha zcela chyběla a tím vznikla velké mezera mezi ním a kladívkem.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
Odpověď  Já bych to gufero pro jistotu nejdříve vydloubnul, stojí málo. Ale vzhledem k nižšímu tlaku na pravém, zlobícím válci, bude problém nejspíše válec - píst - kroužky.

Na druhou stranu, ale stejný problém s menším výkonem a chodem motoru na jeden válec byl u kývačky způsoben malým napětím v zapalování. Projevovalo se to také jen na jednom válci i při přehození zapalování mezi válci. Ten vynechávající měl také menší kompresi a mysleli jsme, že je to tím. Po opravě dobíjení a výměně baterie bylo po problému.    [vintera]   04.04.2019
Odpověď  Stejné problémy mám se svou 350kou. Jediný rozdíl, že zapalování je VAPE. Bohužel se mohu pouze domnívat, že problém byl guferem, jelikož při vyndávání gufera bylo vypadnutá "pružina" z vnitřní strany. Ale je možné, že pružina vyskočila až při samotném vyndávání gufera. Nyní jsem poslal kliku na rozlisování, výměnu středového ložiska. Uvidím po složení a prvním testu.    [kvasky]   03.04.2019
Odpověď  A co ty tlaky, změnilo se něco, jsou stejný? 1 Atm je dost. Co vůle na pístních kroužkcích, je stejná? - měla by být cca 0,2mm. Pokud tam bude takový rozdíl v tlacích, tak ten motor moc nepojede.
Jednou mi objednali k výbrusu písty na 350, tvarově byly uplně jiné a pístní kroužky byly rozdělené pro pravý a pro levý válec. Jedny byly totiž asi o 0,5mm užší. Tak jestli tam nemáš něco podobnýho a jeden válec mohl už dosloužit.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Odpověď  V první řadě bych natloukl baterku na plnou kapacitu a přezkoušel, zda to správně dobíjí- už to psal někdo dole,blbě to pálí vlivem nedostatečné kapacity aku a klame to hledat závadu jinde.Pokud toto lze vyloučit, vyřadil bych cívky ve spínačce a namontoval normální vnější, ty cívky nestály za nic, proto skoro všichni předělávali pérasy na venkovní, pod nádrž se vejdou. Když ani toto nepomůže,asi rozpůlit a hledat závadu na klice na mezikruží a labyrintech.    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 3
Současný stav motoru:
- nové papírové těsnění motor --> válce
- nové kovové těsnění válce --> hlavy
- všechny dosedací/těsnící plochy pořádně očištěny
- usazený karbon na pístech, hlavách a válcích odstraněn
- matice šteftů dotaženy

Další krok bude výměna kondenzátoru problematického válce a seřízení předstihu.

Pokud i přesto problém přetrvá, tak budu opravdu v koncích, jelikož mě už dochází nápady na možný problém.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  V neděli jsem zkontroloval stav gufera na straně zapalování. Doufal jsem, že by to mohlo způsobovat problém, který bych následně ihned opravil. Po sundání statoru a rotoru jsem neshledal žádné vyskočení z díry. Nebyl znát ani žádný únik oleje a pod. Problém nejspíše není způsobený guferem. Níže fotky stavu gufera v motoru.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Perak 350 (18)- max. rychlost


 Ti co maju skusenost, aka je realna max rychost Peraka 350 (18)?
Ja mam motor 1000km po zabehu, pocitovo ide dobre, ale maximalka je cca 95, mozno 100 ak sa prikrcim na nadrz... pride mi to malo.

Chcem sa zucastnit zavodu perakov, tak potrebujem max vykon...

Inak je to standardny perak, prevod klasika 16z/47z (160mm rozeta), jedina modifikacia je VAPE 12V a karburator z kyvacky 354/04, 2924SBD-11b, hlavna tryska 95, volnobezna 50.
Pripadne, napada vas co este pozriet?

Predzapal ma este mozno rezervu, ak som to dobre zmeral stroboskopom, je cca 3mm (mam tam kolik na klukovke)

Este riesim 15z kolecko, pre lepsiu akceleraciu    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Půlbuben i novější 354 mají drážku taky.a poslední 354(06?)už ji nemá.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevím, je po GO a dal jsem jej do rámu minulý týden.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2019
Odpověď  Dolin1 - a aku mas maximalku s tymto motorom?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé téma.
Drážku v karterech mám také. 1951    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2019
Odpověď  Gratulujem - máš alebo nemáš drážku v kartroch poza labyrint?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
Odpověď  Pro doplnění: já jsem také na svém péráku 350 po záběhu zkoušel maximálku a vím, že mě celkem překvapilo, jak to jelo. Tacho ukazloval něco přes 110    [dansson]   14.03.2019
Odpověď  No ale praveze ty tam tu drazku NEmas. To o com vravim je cast drazky ktorá ide "poza" labyrint. To co je na tvojich foto je mazacia drazka, ta je ok. Pozri moje foto kde je cervenym vyznačená časť čo mám na mysli    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2018
Odpověď  Je to 354 ,jen pro ilustraci že se s drážkou vyrábělo i dále..    [Beat]   21.09.2018
Odpověď  Beat - tie kartery su 18 original? Alebo 354? Lebo ty tam tu drazku poza drziak loziska nemas!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kluci neblázněte,můj motor oral brambory a tak jak byl šel do rámu..kolečko jsem nikdy nedával podle katalogu. Co tam bylo jsem zkusil pak p metodou pokus omyl jsem dával jiný..
Taky posílám foto projektu co tu mám od zimy-kartery jsou podobný    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 45 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (45) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 340 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vypadá to že tady někdo byl v Turecku asi na dovolené -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2019
Odpověď  Výrobce Turecko    [vintera]   11.04.2019
Odpověď  Ještě by to chtělo připisovat kde bylo koupeno ... .    [xhamsterr]   10.04.2019
Odpověď  Koupil se replikový brzdový pedál na 350 kejvačku. Při prvním tlaku na páku se protočil čep v ramínku. Šestihran i otvor v ramínku se staly kulatými. A to se tlačilo na páku pouze RUKOU. V případě brzdění se celý pedál nakrucuje, je vyrobený z tvarohu.    [vintera]   10.04.2019
Odpověď  koupili jsme několikery spodní kluzáky jawa turecké výroby. Chrom, závity, průměr pro pouzdra OK. Ale na jednom kluzáku byl otvor(který svírá osu) vrtán mírně mimo obě roviny kluzáku. Naštěstí byl otvor menší o 0,5 mm, takže se nakonec podařilo kolmost otvoru opravit. Možná ten Turek nebyl úplně mimo, když vrtal asi z ruky, tak raděj slabším vrtákem.    [vintera]   19.03.2019
Odpověď  Koupil jsem šrouby na kastlík pérák (chrom) a závit je bohužel nutné přetočit, je nachromovaný a proto nejde do původního závitu v kastlíku.

https://www.motokrnov.cz/14926-cz-125150-t-b-c/45734-sroub-kastliku-ocel-chrom-(-perak-cz-)-/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2019
Odpověď  A nevyrábí se i celkem zdařilá replika dosti podobná původnímu vzhledu?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  český tachometr, nová výroba, pro Jawa Californian a ČZ 477 za 1698kč. Překvapilo mě, že v době skenerů, digitálních fotoaparátů a celkově moderní doby... Se nepodařilo "okopírovat" číselník a rámeček.    [Jarek]   28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice to není úplně k typu ale beru to jako univerzální vlákno : M vzpěra předního blatníku Ardie 500 - zmetek Recenze: - krátká - úzká (celkově) - úzká u toho "Mka" - úplně mimo střed je úchyt do blatníku - to "Mko" má každý oblouk jiný - svary na sudeno, musel sem ve dvou místech převařit https://archiwum.allegro.pl/oferta/palak-blotnika-ardie-500-i7540034619.html    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2019
Odpověď  Dnes jsem na burze v Brně prohlížel ty české ráfky . Moc se mi líbily . A taky jsem viděl olámané hlavy na Ogar 350 za 11000 , a pán se divil , ze se mi nelíbí cena ..... nevím to fakt mají takovou cenu ??? Nemám Ogara jen Peraka ta cena mi vyrazila dech . Kolik by stal asi cely motor :-) ???    [Jirka]   21.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 340 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (340) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 752 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  zdar Ogaři kdo si ještě nezarezervoval ubytování tak at nečeká jinak paní nám tam ubytuje cizáky a na nás nezbudou chatky ,ještě jednou kontakt 602128231 p.Milotová    [caryfuk]   09.04.2019
Odpověď  O to nejde nenajít to jen někdo musí dát přesný bod kam. Je to teda tento hotel/prostor/kemp?
https://www.google.com/maps/place/Hotel+U+Maria+Sk%C3%A1ly/@49.7192193,17.7344844,16.75z/data=!4m5!3m4!1s0x4713c6024d393589:0x8280069154a79a6a!8m2!3d49.7188016!4d17.7346383    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2019
Odpověď  To že to máš v kalendářu ti je prd platný, najdi si podrobnou trasu a uč se jí :o)    [LM]   25.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Termín mám v kalendářu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Odpověď  Ahojte, paní Sajdkárová se už ptala, kdy to letos bude.Hlásím, že přijedeme v plné sestavě. Pavel    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  my uz se tesime pokud se tradičně nekdo bude chtit pridat tak pojede v patek gang z pardubic.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
Odpověď  Skoda ze mi to zase nevyda tento rok. V sobotu ma bratranec svadbu... Tak snad nabuduce    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
Odpověď  Kazdopadne prijet na sraz az v sobotu je o nicem. Je urcite potreba dorazit uz v patek. (ZČ)    []   30.01.2019
Odpověď  Doline, předpokládám, že pojedeš z jihu, tak dej "styčný bod" a přijedu naproti, sejdem se tam . .    [radek]   30.01.2019
Odpověď  No v kalendářu to mám, snad trefim :D    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 752 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (752) 
Zodpovězené téma  

Renovace karburátoru pérák.


 Ahoj, potřebuji kontakt na někoho kdo kvalitně zrenovuje karburátor na péráka popř. OHC. Všechny odkazy ve starších diskuzích jsou staré min.5 let.    [alkm]   16.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  doline uz se to tu probiralo zamecnictvi kraus delaj repas i vsechny komponenty jdou u nich koupit jako emulzni trubice s jehlou pak to je uplne nova motorka.

http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=perak    [free]   23.03.2019
Odpověď  No emulzni trubice je prece v karburatoru na peraka nasroubovana, takze normalne vysroubovat.    [Carlos]   23.03.2019
Odpověď  Jaká je lepší cesta při renovaci?

Poslat někomu (komu?) tělo na přestružení plovákovky ať dá i nové větší šoupě,..a sám si doma (jaký je postup?) vylisovat emulzná trubici a koupit novou jehlu,...

Nebo (kdo - komu?) poslat celek na kompletní repas dodavatelsky?

Vaše dosavadní zkušenosti. Případně při výměně emulzní trubice se dělá co? Celý spodek vylisuje - jak? Nikdy sem to nedělal. No nebo jo, ale moc to nešlo nebo sem dokonce vylomil závit.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2019
Odpověď  Zamazala nebrat. Zadíralo se mi šoupě tak dlouho až jsem do odnesl do brusířské dílny kde mi přestružili komoru na nové šoupě. Jinak trubici a jehlu určitě taky doporučuji vyměnit. Klesne spotřeba a karburátor se dá slušně seřídit..    [Michal]   05.09.2016
Odpověď  ja sem kupaval novou jehlu s trubici http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=500
k tomu nove soupe a protoceni komory

skusenost pozitivni motorka jede mnohem lepe a nizi spotreba.    [Free]   05.09.2016
Odpověď  A nevíte prosím kdo dělá repase tachometru na perak?    [petr]   05.09.2016
Odpověď  Zamazal neeeeee!!!!Ten nevi,jak karburator pracuje,tak udela soupatko a timto konci....a o tachometru ani radeji nemluvim...    [Zeus]   05.09.2016
Odpověď  Daniel nebo Zamazal.    [fikuscz]   16.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

tažné PAV pérák


 zdravím, sháním tažné PAV na péráka, vím, že není originál, ale chceme delší tůru a scháním ukládací prostory, je možné, že ho někdo vyrábí, díky za rady.    [fogl]   08.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pořídil jsem tažné na Pav 40 za péráka u Motošála. Pěkně sedí. Je ihned použitelné. Stálo cca 1400.    [Michal]   20.03.2019
Odpověď  A zapíšou ho do tp?    [jarin]   12.08.2012
Odpověď  a komplet replika pav z laminatu
http://www.mototechnik.cz /index.php?main_page=inde x&cPath=20&zenid= boi02hj91k7bh2dp8045vcn8j 1    [jano]   08.08.2012
Odpověď  www.motoreno.eu
http://www.moto-reno.eu/c ennik.pdf
komplet aj s konektormi 1200Kc    [jano]   08.08.2012
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Dobíjení


 O dobíjení se toho tady napsalo už hodně, přesto zakládám nové vlákno, odpověď jsem na svou závadu nenašel. Starší pán mi před zimou sešteloval relátko u péráka, jenže nedávno zemřel, byl to machr, věřím, že to sešteloval dobře. Motorka ale stejně nedobíjí - ne tolik. Uhlíky tlačí dost na kotvu, komutátor je pěknej, když mám motorku zahřátou a bez světel, nejde do otáček, když zapnu světlo, jde do otáček pěkně, nevíte co s tím může být?    [vranis]   08.04.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  dolin1: Dynama z 634 stejně jako původní dynama péráků se zapojovala v principu "mínusové regulace", takže pro instalaci se použije AEV 0361(6V/75W) https://eshop.aev.cz/aev-0361 . Typ AEV 0361A by šel také použít ale musel by se přepojovat stator. To zapalko je kompletní včetně rotoru pro 75W(silnější dráty vinutí)?
B.J.: S úplně vybitým akumulátorem(0V) jsem to nezkoušel ale s AEV regulátorem se mi podařilo roztlačit péráka(klíček v poloze zapalování) který měl svorkách baterie okolo 2,5V.    [Martin Štindl]   14.03.2019
Odpověď  Zdravím.
Chci na péráka 350 dát zapalko z 634. Nechci dávát původní hliníkovou krabičku relé ale AEV regulátor. Mám zcela nové zapalko 6V75W kostr - pól. Regler AEV se prodává ve dvou provedeních pro - kostření a to varianta
6V/75W AEV 0361 - https://eshop.aev.cz/aev-0361
6V/75W AEV 0361A - https://eshop.aev.cz/aev-0361a

Jaký mám koupit? V popisu je že se liší jen "tzv. mínusovou (nebo pusovou dle typu) regulací, kdy regulátor spíná budící vinutí dynama proti kostře".
Elektrice moc nerozumím, proto dotaz sem.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Odpověď  Zdravím všechny a mám dotaz k AEV. Jak uvádíte, při vybitém akumulátoru nejde motocykl nastartovat. To bylo u původních relátek také, ale motocykl šel nastartovat roztlačením. Proto se ptám, lze při vybitém akumulátoru roztlačit motocykl s relátkem AEV? Díky    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2019
Odpověď  Připoj mezi svorku "61" regulátoru a kostru bipolární(nemusíš pak přemýšlet nad polaritou) transil např. 1,5KE15CA až 1,5KE22CA a můžeš s regulátorem AEV relativně v klidu jezdit na svůj oblíbený režim " přímo z dynama". Osobně sice stále nechápu, proč po tomto tak strašně toužíte, když baterku v dnešní době koupím na každém rohu, ale jak kdo chce.    [Bohumil]   24.09.2018
Odpověď  Děkuji za vysvětleni.    [Milan]   24.09.2018
Odpověď  AEV má výhody: přepěťové ochrany a proudové omezení(vyjma levnějších AEV 0429 a 0430) a v regulaci nejsou takové výkonové ztráty jako u kotvičkového relé, dále oproti relé zde provozem nedochází k opalu a postupného opotřebení kontaktů.
Nevýhody: nejedná se o původní regulátor takže to je na úkor originality, nemá takovou odolnost jako kotvičkové relé - stačí omylem zapojit opačně polaritu na akumulátoru a AEV je okamžitě zničeno. Dále u regulátoru AVE nelze využít tedy možnost nastartování v poloze spínačky "jízda bez baterie" takže s úplně vybitou baterií se motorka nerozjede. Ale lze snadno zabránit jeho poškození v případě zapnutí klíčku na tuto polohu - u spínačky s ampérmetrem se nezapojuje vodič mezi kontakty 61 na spínačce a regulátoru AEV a v případě spínačky FJ z kontrolkami se odpojuje klema ve spínačce viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=7930    [Martin Štindl]   22.09.2018
Odpověď  Mám na mysli elektronický regulátor AEV.    [Milan]   22.09.2018
Odpověď  Jen jestli si nepleteš relé s regulátorem? Na relé není co zničit mimo spálení nadměrným proudem.    [fikuscz]   21.09.2018
Odpověď  Dobrý den,jaký máte názor a skušenosti srelátkem AEV.na péráku.Někde jsem se dočtl že s relé AEV. se nedá jezdit na na polohu na spìnačce,jizda bez baterie,relátko se zniči.Děkuji.    [Milan]   21.09.2018
Odpověď  Přepólování dynama: Při zapojené baterce zapni klíčkem zapalování (aby se baterka připojila k dynamu), krátce tzn. asi na 1 až 2 vteřiny zmáčkni kotvu dobíjecího relé nadoraz, z baterky půjde do dynama velmi vysoký proud - ampérmetr ukáže až za roh. Tímto velkým proudem se nabudí dynamo na polaritu baterie. Hotovo - konec akce.    [donkomposto]   10.04.2013
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo rámu Pérák


 Zdravím,mám stručný dotaz. Má číslo na rámu začínat typem 11-xxxxx nebo jen číslo xxxxx ? V TP je uvedeno číslo rámu: 11-xxxxx tak ať není problém na STK. A má být jen na pravé straně,anebo může být i vlevo? Díky za rady.    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám původního ogara (rok 1948) a číslo na rámu je bez dvanáctky, jen XXX a je umístěno nad nářaďovým kastlíkem.    [dansson]   14.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě k tomu značení rámů. K informaci (ZČ) pouze upřesnění, že rámy na typ 12 se značily 12 1234. Ostatní jak píše (ZČ).    [Mirda444]   24.01.2019
Odpověď  Aha , já se tím trápil ,že mi to nesedí do štítku . Tak fajn . Moc ti děkuji za odpověď .    [Jirka]   23.01.2019
Odpověď  To číslo nesouvisí s číslem motocyklu. nikdo na to ještě nepřišel, požná nějaký výrobní číslo rámu, nebo nějaká evidence, než je přiděleno výrobní číslo motocyklu a motoru. (ZČ)    []   23.01.2019
Odpověď  Mohl bych se zeptat zkušenějších co znamená čislo na rámu na levé straně výztuhy rámu u krčku ???? Mám tam vyřazené čislo které mi nesedí s ničím na štítku ??? Děkuji za odpověď .    [Jirka]   18.01.2019
Odpověď  Proslo me rukama docela dost Peraku a ramu. Nevybavuji si, ze bych nekdy videl vyrazeny cislo s typem. Tedy 11,12 nebo 18. Od roku 1952 je cislo na ramu s pomlckou a poslednim dvoucislim z roku vyroby. (ZČ)    []   18.01.2019
Odpověď  Taky mám bez 11 před číslem a teď na STK s tím mají problém. Sice jsem prošel, ale říkal, že by tam mělo být co je v TP.    [fikuscz]   16.01.2019
Odpověď  Já mám číslo na pravé straně a bez 11,je to rok 1950,je to zvláštní že to má někdo s 11 a někdo bez.    [Mr.Garrison] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2019
Odpověď  Řešil jsem stejný problém a číslo dal bez 11 a nad nářaďový kastlík    [MaxSvratka]   16.01.2019
Odpověď  Viděl jsem na obou stranách. Na té levé (bat.kastlík) 2x ve tvaru 11-N-xxxx, tedy jako náhradní díl. Ale ano dal bych 11-xxxxx. Moje péráky to tak mají.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nepravidelný chod 350/18


 Od začátku se potýkám s problémem, že mi u motocyklu nepálí oba válce stejně. Už pouhým přiložením ruky na výfuk cítím, že levý válec pálí rychleji než pravý. Motor je po výbrusu, klika byla údajně dělaná (nedám ruku do ohně), namontováno Vape 12V. Karburátor 2924SBD-18b. Motocykl jede pouze ve vyšších otáčkách, v nižších nemá sílu a mám pocit, že se hltí, resp. nemá dostatek vzduchu. Dokázali byste poradit, popř. byl by někdo v okolí Havlíčkova Brodu? Motor 350/18 (1955) Předem děkuji za pomoc.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak motor je venku. První co mě překvapilo při vypouštění oleje je množství. Vyteklo pouze cca 0,5l a nebyl zrovna čistý. Tak uvidím při postupném rozdělávání.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  Ta malá přepážka v sání pod válci jde osadit i obráceně! Je to vidět když se sundá karburátor. Mám s tím zkušenost :-) 350 kývačka běžela jak na jeden válec a sem tam si blafnul ten druhý.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2019
Odpověď  Mirdo už jsem tak zoufalej, že jsem se definitivně rozhodl vyndat kliku. Půjdu postupně, pokud narazím stejně jako ty na poškozené (chybějící gufero) u na klice, ještě to naposledy zkusím. Určitě budu sdílet moje poznatky. Naštěstí máme na čem jezdit, takže mě netrápí když Pérák bude rozhozený.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2019
Odpověď  Já měl podobný problém. Motor 350/354 po kompletní GO. Výbrus, klika, ložiska, převodovka. Stále mi šel pouze na jeden válec. Pouze občas se chytil i ten druhý. Vyzkoušel jsem vše co popisuješ. Prohazoval jsem kabely, svíčky, fajfky, kondíky, cívky, kontrolovat čepy pístů, prohození pravého a levého pístu a nevím co ještě. Nakonec jsem sundal víko spojky, vyndal spojku a zjistil jsem, že tam chybělo gufero na klice ze strany spojky. Naklepl jsem tam gufero a motor šlape jako hodinky.    [Mirda444]   08.03.2019
Odpověď  Ano, písty jsou jisto jistě v pořádku. Měl jsem motorku již u druhého servisáka, kde jako první šel zkontrolovat polohu pístů vůči kanálům. Vše OK. Tento druhý servisák mě směřuje na kliku. Co středový labyrint?    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2019
Odpověď  Jestli je v předstihu rozdíl skutečně jen v desetinnách mm tak to asi nebude zdroj potíží(kamarádova 350/472 jezdila perfektně s rozdílem 2mm). Je uvedeno že oba válce jsou po výbrusu, možná hloupá otázka(je to velmi nepravděpodobné) ale zkontrolovalo se před montáží jak jsou situovány v pístech otvory ke kanálům??? Kdyby náhodou byl ten pravý špatný.
Žádná jiná možnost mě už nenapadá...    [Martin Štindl]   06.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes jsem se snažil zkontrolovat možné pootočení čepů. Po dlouhém měření nám pootočení vychází asi 3°. Na předstihu pár desetin mm. Může být tady problém?    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2019
Odpověď  Ano, oba výfuky+kolena nové Hadrávek. Jen u jednoho vibruje přepážka. Dnes večer zkusím přeměřit předstih zda to nebude pootočenou klikou.    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2019
Odpověď  Ještě jedna drobnost, oba výfuky jsou nové/nezanesené? To má také podstatný vliv.    [Martin Štindl]   06.03.2019
Odpověď  Vyzkoušen karbec z Kývačky 354 a je to stejné. Na straně Vape chybu nevidím, zkoušel jsem prohazovat svíčky, kabely z indukční cívky, pokaždé stejné. Zatím to vidím, že půlení mě nemine :(    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Lameli na 250 pėráka


 Dobrý večer, kdo výrábi kvalitni ferodo lamely a meziplechy,potřeboval bych typ.Vyděl jsem nabidku u Etovaru,nemáte s nima zkušenosti.Děkuji.    [Milan]   05.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Samozřejmě se to netýká motorek, ale nemohu si odpustit připomínku na gramatické chyby. Jenom pohledem na nadpis a větu to tahá za uši.    [Otto]   06.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

revma plechy


 dneska jsem objevil dvoje revma plechy,a chtel bych si jedny namontovat na péráka,ale bohuzel vubec nevím,které z těch to dvou párů patří na péráka,tedy pokud vůbec patří na péráka?jsou rozměrově odlišné,jak je vidět z fotky,poradite mi z ceho jsou a jestli patří na péráka??    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pomož si sám :D
Vývozní stroj z Německa    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Sakryš nikdo nikde neviděl? Hmm, že se zrovna teď objevly dvoje.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aukro 2    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aukro    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bazoš foto 3    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bazoš - další foto    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nechci zakládat vlánko, ale co to je za plechy? Jsou opravdu na péráka? Jedny jsou na Bazošu a jedny (nejsou to ty samé/stejné)skončily na Aukru. https://motorky.bazos.cz/inzerat/99784394/Revmaplechy-Jawa-cz.php https://aukro.cz/jawa-perak-6941340281 foto z Bazoše    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Odpověď  Mám revmaplechy v původní barvě, které nebyly použité a žádné linky tam nejsou.    [Hynek]   22.06.2018
Odpověď  Ještě jednou prosím dobrou duši o zveřejnění šířky a umístění linek na revmaplechu u péráka.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2018
Odpověď  Mohl bys Tomáši nebo kdokoli kdo má na revmapleších původní linky dát zde na fórum rozměry od lemu a šířku linek?
Předem děkuji :)    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 64 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (64) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Podkova Jawa pérák


 Chtěl bych identifikovat tuto podkovu nikdy jsem takovou neviděl není litá je to svařenec vypadá jako originální pokud někdo identifikuje budu rad    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [KANY 3000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [KANY 3000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2019
Odpověď  pěkná zajímavost, škoda že nikdo neví... kde všude jsou sváry? Z fotek je to špatně vidět.    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výrobní číslo Ogar


 Za pomlčkou je nula nebo šestka? Zas když se uvádí že Ogarů 350 bylo jen 2500 kusů by to měla být nula, ne?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pepe.fort] - existuje přeci tachometr do 160ti se značkou Zbrojovka.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2019
Odpověď  no ale štítky zbrojovka se používaly ještě dlouho po tom co už bylo na nádrži kolečko... (stejně jako byly u zbrojovky na některých dílech značky FJ) podle toho se řídit nejde    [meela]   12.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když bych se chtěl držet štítku viz. internet -rok 1950 (i podobné výrobní číslo) a štítek zbrojovka, nemůžu přece dát nádrž s kolečkem. Ale zase jaký dát tachometr kdybych chtěl šedou zbrojovku s logem Jawa Z na nádrži?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2019
Odpověď  Mám Ogara s výrobním číslem 12-27xx, je šedý a je tam nádrž s logem OGAR (1949)    [Mirda444]   12.02.2019
Odpověď  Motocykly s logem na nádraži Ogar v šedivé barvě se vyráběli od roku 1948 někdy do půlky roku 1949 a bylo jich vyrobeno 2500 kusů.Od půlky roku 1949 měli již na nádraži Jawa.Poslední motorky s 12 motorem se vyráběli v roce 1950 na nádraž i Jawa a byli červené.Motorek s motorem 12 bylo vyrobeno přes 9000.    [David K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
Odpověď  Motocykly s motorem typ 12 se vyrabely v roce 1950 v sede barve s nadrzi kolecko. Je jich celkem dost k videni. Jestli se vyrabely soubezne cervene, nebo az nasledne nemam zatim vypatrane. Zas tolik jich neni aby se z toho dal udelat zaver. (ZC)    [ZC]   08.02.2019
Odpověď  Takže 1950. Může být tedy klasická Zbrojovka, šedá barva, nádrž Jawa Z ?    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
Odpověď  Co třeba tady: https://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-12-18-perak-vyr-cisla/ máš tam čísla a formáty všech typů i s foto..    [Beat]   11.01.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Hynek]   11.01.2019
Odpověď  Neví někdo jakému roku by mohlo toto číslo odpovídat? 🤔f    [pepe.fort] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Vydolování sklíčka kontrolky.


 Provádím kamarádovi repasi skříňky stylem 1z3 vše bez problémů, akorát nevím jak vydolovat sklíčko bez jeho zničení. Mám jen jedno... Jak na to?    [Pája]   09.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.motoveterandily.cz/g1963.Skl%ED%E8ko+++%E8o%E8ka+do+sp%EDna%E8ky+s+Ampermetrem.html mají i barevné    [Felix]   11.02.2019
Odpověď  Sklíčko kontrolky měl v nabídce Monty.    [fikuscz]   11.02.2019
Odpověď  Na fotce co sem dal (Petan 69) je to zajištění pěkně vidět - pokud to tak nemáš a je tam jenom samotné sklíčko tak už to někdo pravděpodobně před tím asi nějak vlepil. Zkusil bych po obvodu projet nějakým hrotem a mělo by to povolit - popřípadě dej foto jak to máš. To sklíčko kontrolky (prohnuté) jsem viděl u někoho že ho má v nabýdce - zkus pohledat ALE rovné bych tam nedával. Na replice bakelitovýho hříbku jsem taky pohořel a to v aretaci klíčku - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2019
Odpověď  Skvarek>ano, ano, hliníková a kontrolka dobíjení. Žádnou pojistku nevidím, zkoušel jsem ohřát, hrubou sílu atp. a nic. Zatím jsem vyzkouma, že by tam mělo jít přibrousit plastové "sklíčko" ze starých kontrolek avie, mám ale jen nová s nevypouklými rovnými.    [Pája]   11.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já mám kontrolku na bakelitový spínačce zajištěnou ocelovou prohnutou podložkou. Šla ven jen malým násilím pomocí šroubováku. Spínačku jsem potunil o mikrospínač, který v nulový poloze vypíná VAPE. Nemáte někdo doma bakelitový hříbek. Objednal jsem repliku a zase jsem byl nasra.. Raději jsem prozatím osadil hříbkem hliníkovým.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
Odpověď  Pokud máš na mysli hliníkovou a kontrolku dobijení (nevím co myslíš SKLÍČKEM) tak od spodu jsem to měl zatemované hliníkovou podložkou - kterou jsem opatrně po obvodu vypáčil a pak zas za použití lepidla vrátil zpátky. Pokud ale myslíš sklíčko od ampérmetru tak pořádně co to jde očistit a prostříknout (po obvodu) třeba WDéčkem a přiměřeným tlakem (naše - vaše) jsem takhle dostal 3-4 ampérmetry ven. Pokud by to nešlo tak tady někdo radil nahřát ten hliník horkovzduškou - ať se daří    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo rámu Pérák 250


 Ahoj všem, Prosím o radu. Kde bych mohl najít číslo rámu na pérákovi? hledal jsem po celém rámu a jediné co jsem našel je 4místné číslo na trojúhelniku u krčku. Předem díky, Pavel    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já jsem taky nenašel,tak jsem vyrazil číslo motoru.To jsem měl i na šťítku a na STK bez problémů.    [Pavel]   28.01.2019
Odpověď  No jo, ale přeci si nemůžu vyrazit co chci? nemám štítek a náhodné číslo rámu může být již zaregistrované    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2019
Odpověď  Tak raznice a šup...    [fikuscz]   25.01.2019
Odpověď  Tam bohužel nic není. Nad pravou ani nad levou, ani u krčku z obou stran jako mají třeba kývačky. Tohle 4místné číslo mi přijde spíš jako číslo dílu.    [Pavel86] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2019
Odpověď  Výrobní číslo je vyraženo nad pravou schránkou. Ostatní čísla na rámu nemají s výrobním nic společného.    [fikuscz]   25.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 

 Strana 1/200 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.4.2018)
Nezodpovězené téma 

Chromování 2019


 Ahoj, má někdo zkušenosti s chromováním v polské Wolsztyni? Případně jiná doporučení na kvalitní chrom. Děkuji.    [fikuscz]   26.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr perak - pruzinka vracejici rucicku


 Ahoj, nevite kde se da sehnat popripade cim nahradit prizinku vracejici rucicku v tachometru perak.    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tachometr ogar


 Dobry den prosim pěkně, schanim někoho na repase tachometru ogar 250/4 tacho pouze zprovoznit jinak vše zanechat,neukazuje rafička diky    [Pacal Josef]   31.12.2018
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Oprava spodních brýlí - pérák


 Ahoj, máte prosím někdo zkušenosti s opravou spodních brýlí na péráka? Mám uvolněný sloupek ve výkovku brýlí. Někdo to zkoušel "zajistit" dvěma červíky, ty už jsem vypreparoval. Fotky zde https://lukasjancar.rajce.idnes.cz/Perak_various/#IMG_20181028_135151.jpg
Opravovali jste to někdo? Jaký zvolit způsob? Předpokládám asi zavařit, ale nějak mi tam nevychází místo na svar, ani ho tam nevidím. Jen nalisované to asi není, že? V případě vaření, jaký způsob nejlépe použít?
Ještě k těm zobáčkům, mají být takto tvarované, nebo je to vytlučené? Máte příp. zkušenosti s dovařením?
Díky, L.    [lukasjancar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojkovy automat zo 634 v Peraku 18 (350)


 Mate niekto v motore?
Ak ano, viete poradit ci je potrebne dat vypinaciu tycku spojky inej dlzky alebo moze ostat povodna peracka?

Preco to riesim - v motore uz mam celu spojku z 634, funguje vyborne (najazdene 1200km) ale nedostatocne sa vypina a radim trochu cez zuby (peracky spojkovy automat nema dostatocne vysoky "zdvih"), preto tam chcem dat aj automat z 634.

Motor je 18 original    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pérák - dobíjení


 Dobrý den, prosil bych o radu. Včera jsem se jel projet Pérákem 250, original zápalko s původním relátkem, všechno v pohodě a během cesty jsem si všiml, že začal jít ampérmetr úplně za roh do plusu. Říkal jsem si, to dojedu a doma se na to podívám. Doma jsem sundal dekl a kotva byla tak rozpálená, že z komutátoru vystříkal cín do prostoru zapalování. Prosím o radu, co by to mohlo být za závadu a jestli jde ta kotva zase opravit. Díky za rady.    [jirka]   24.08.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motor peraka 250


 Dobry den
koupim nacrt rozlozeni motoru peraka 250 rok 1953    [Kos]   04.06.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/200 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006