MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315703 příspěvků |8136 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 17 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 23.2.2024 07:06  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 890
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3084      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 295      Příspěvků Příspěvků: 31647
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 890 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Není u 46tky výrobní číslo pod štítkem?    [jan]   04.05.2022
Odpověď  Všem co reagovali na můj dotaz moc děkuji. Zkusím sehnat papír.
MJ    [MartinJ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2022
Odpověď  Jenže pionýři mají pro STK dobrozdání z MD    [Lojza]   01.05.2022
Odpověď  No nevím, třeba pionýři mají číslo jen na štítku, pokud se nepletu..
Výrobce Považské storjárne už asi těžko požádáš o potvrzení/dobrovzdání..    [Beat]   01.05.2022
Odpověď  Pokud lze získat dobrozdání výrobce o čemkoliv, tak určitě udělat. A navíc potvrzení zanést do úřední dokumentace k vozidlu. V budoucnu bude ubývat znalých lidí a bude čím dál více řehtat úřední šiml. Mně se toto oplatilo u čz 150 a neexistence výrobního čísla na rámu a štítek pod sedadlem, což na STK ne a ne akceptovat. Až vyjádření výrobce a zápis do TP učinily přítrž diskuzím při kontrolách. Co je psáno, to je dáno a to i tehdy, pokud jde o zjevný nesmysl.    [Luboš]   30.04.2022
Odpověď  Mně to připadne jako blbost s tím číslem. Vždyt to tak má každá Zetka 125/150. To všichni stáhnou vocas a narazí číslo před veteránskou testací?    [Monty]   30.04.2022
Odpověď  Požádat výrobce o potvrzení, že číslo rámu je uvedeno pouze na štítku. Že to tak tehdy bylo.    [Jarek]   28.04.2022
Odpověď  Nejsu testační komisař ale co vím tak plno motorek i aut nemá číslo rámu vyraženo amá ho jen na štítku.    [JJ]   28.04.2022
Odpověď  Řešení je jednoduchý, buď úřední šiml zařechtá blahem když požadavek k registraci naplníte, nebo budete mít doma původní raritu jen na koukání a dle vás zbytečnost si můžete rozporovat u svého poslance, který třeba vyšle signály k MD. Až se budou dělat kontroly veteránů na STK tak tam teprve bude nově zrozených odborníků na veterány.    [Lojza]   27.04.2022
Odpověď  Dobrý den,

Přešili jste zde před časem číslo na rámu. Mám rozpracovanou renovaci péráka FJ, rv. 1946, číslo 11-2xx, dle potvrzení o technické zkoušce (z typového osvědčení vozidla) byl zaevidován 14.3.1946. A nemá číslo na rámu. Na pravém rameni, pod štítkem, prostě nikde. A jsem si na 99% jistý, že je to původní rám. Stroj jsem koupil v krásné patině, s dokumentací, sedí papíry, číslo motoru štítek a rám. Navíc byl možná 50 let na půdě. Také má výstuhu u vývodu kabeláže, která se dělala dle mých informací pouze v roce 1946. A před „očky“ na kluzáky má „granáty“. Dále původní majitelka byla živnostnice, která zřejmě stroj koupila po válce k uložení peněz a nejspíš do roku 1948 toho moc nenajezdil. V roce 1948 byl prodán dalšímu majiteli. I ten se o stroj staral příkladně, což dokládá stav, ve kterém jsem jej získal. Na tachometru má 38 tis. Km, motor startuje na první nakopnutí. A nemá žádný výbrus.

Je to zajímavé, ale má to svá negativa. K veteránské registraci po mě chtějí číslo na rámu. Z první diskuze plyne, že tam to číslo musí být. Pan eman píše, ví o min. 3 pérácích bez čísla na rámu. Mohu poprosit o kontakty na majitele těchto strojů (můj email je martin.janecek@email.cz), mohu

Případně bych potřeboval poradit, jak tu situaci řešit. Sice jsem dostal úžasnou radu, že se to tam dá vyrazit, ale to dělat nechci. Sice si nehraji na žádného „profi“ renovátora (jen mě to baví a snažím se, aby to bylo co nejvíce původnímu stavu), ale toto cítím jako zbytečné znehodnocení.

Předem děkuji za informace nebo rady
MJ    [MartinJRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2022
Zobrazeno 10 z celkem 890 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (890) 
Zodpovězené téma  

chromování


 zdravím,prosím potřebuji doporučit z vašich zkušeností spolehlivou chromovnu.
Začal jsem Stavět péráka 250 a nevím kam zadat chromování.Nejde mi o rychlost ani o peníze.Byl bych rád za kvalitu a spolehlivost. Jsem z Č.Budějovic    [Míra]   24.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Za mě taky čep.
Když zvětšíš otvor, pojistný kroužek může být ve větším čepu utopený a nemusel by fungovat správně.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2024
Odpověď  predelal bych díl, kde je vetší ovalita opotrebením v prumeru    [majco]   16.02.2024
Odpověď  Určitě strhnout chrom s čepu nebude to viditelné a stejně se to tam bube otáčet.Zbytečné zvětšovat otvor.    [Jára]   16.02.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, dravím, trochu nám to při chromování narostlo. Co bude lepší, strhnout chrom z čepu anebo vyvrtat větší díru pro čep a nechat čep s chromem?    [veteranamaterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2024
Odpověď  Chromovem je fůra a zkušeností s nima plný fora.Pomalu a draze dělaji skoro všichni.Ale vážně-nejblíž Č.B. leští a chromuje(prý ale chromoval-omezuje to) pan Šebelka v Hůrách,osobní zkušenost opakovaně dobrá(nemyslím tím za 3...).    [Rosťa]   02.06.2015
Odpověď  myslím, že na dotaz, na který je tu asi 50odpovědí, už nikdo nechce ani odpovídat. Vyhledej si téma chromování a můžeš číst až do zítřka.    [martin]   29.05.2015
Odpověď  Díky    [Míra]   25.05.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Světlo Jawa perak 1953 komunista


 Ahoj, jaky mate nazor na toto predni svetlo? Koupil jsem patinoveho peraka v puvodnim stavu, vyvozniho rok 1953. Vse vypada origo ale to svetlo mi nesedi. Nekde jsem se docetl ze to byla na uplne prvnich a spis na Ogarech.
Diky    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zajímavý motocykl, nechal bych na něm vše tak jak je bez ohledu co se dávalo nebo nedávalo, včetně zadního nosiče, myslím že s největší pravděpodobností to takhle klidně mohlo vyjet z fabriky, podle pěkného zachovalého stavu, dávali co bylo... Toto sklo je určitě starší provedení, které jsem nejčastěji viděl na prvních pérácích a ogarech roky 46, 47. Ale nechal bych ho tam. Patří to k individualitě a historii motorky :-)
Páčky jsou ještě hliníkové nebo už kovové?
Díky,    [Jirka123]   21.01.2024
Odpověď  Toto světlo je originál na péráka r.53 a r.54 sklo je typově z Ogara 12, jinak tento typ světla s jiným sklem se montoval na první série kývačky r.54 možna i na OHC, v katalozích náhradních dílů na kývačku r.54 je vyobrazen už novější typ světla s jednou pružinkou, ale skutečnost byla jiná.    [Ladic]   15.12.2023
Odpověď  Parabola světla s paticí je z Péráka, půlbubnová Jawa má jinou parabolu.Rámeček je pérák a sklo je z Ogara měl ho i Ogar 350/12.V roce 1952 se ještě montoval nosič s dlouhými vzpěrami.    [David K1/]   12.09.2023
Odpověď  Ahoj, diky za nabidku posli foto kupec.milan@email.cz dekuju…budu shanet tedy klasiku svetlo, vsude sama raplika ktera by tam svitila :/    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  Ahoj fikuscz, je patinová SPZ k máni? Mám záujem,
jozef1969r@gmail.com    [Jozef]   11.09.2023
Odpověď  Stejný sklo je na povaečný 4ce Ogaru.. Na péráka pasuje, taky ho mám na péroši- svítí ale na prd, má jinej lom světla, u péráckého uvidíš líp- svítí do W    [>]   11.09.2023
Odpověď  Pěkná motorka. Parabola světla s paticí je z půlbubnové kývačky, sklo nevím. Nosič se dával už od roku 52 s krátkými vzpěrami. Ale na vývoz si importér mohl klidně objednat i tento. Jinak je moto v pohodě. Jen zadní osa je z druhé strany. Měl bych na ni patinovou přední SPZ.    [fikuscz]   11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popripade co podle vas nemi origo, resil sem nosic ale vypada to ze je, neni na to sahnuto…rafky byly chtom, vse bakelit. Kdyby jste nekdo mel vyfuky komplet v lepsi stavu beru, mam ohle prave koleno. Dikx    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

perak


 zdravim vas,nasiel som foto peraka,ma zvlastne vedene vyfuky.stretol sa uz niekto s tym?    [pacekmilanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  je to pérak ze šestidenní    [Franta ]   20.09.2023
Odpověď  Pre springer. Chcel by som Ťa poprosiť, či by si sa mi neozval na mail, ohľadom tej uverenenej publikácie od Motokovu. Niečo by ma v nej zaujímalo. Ďakujem.    [M.]   25.11.2009
Odpověď  pár fotek z kalendáře najdete tady http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/jawa/jawa-250-perak/jawa-250-perak-148369.html    [janek]   23.11.2009
Odpověď  Publikaci z které jsem čerpal vydal Motokov k 50 letému výročí Jawy.
Já ten kalendář 2010 nemám, jen jsem jím listoval, tam je vše dobře vidět.    [springer]   23.11.2009
Odpověď  To vzadu je sedlo a ma tam bejt!    [Pája]   22.11.2009
Odpověď  A co je to za knihu?    [Pepa]   22.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [milan]   22.11.2009
Odpověď  tak sem dej víc fotek...kde je to vidět    [Tomáš]   22.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...skoro bych zapoměl na publikaci    [springer]   21.11.2009
Odpověď  Myslím, že Pérák byl vyráběn před Libeňákem :), zadní sedlo to asi nebude spíše brašna.
Ty vzpěry blatníku taky nebudou homemade jsou z válcované trubky naúhlované tak, aby nevadily výfukům.
Mimochodem, pěkně je tento stroj nafocený v kalendáři 2010.    [springer]   21.11.2009
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 897 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahojte, tak jak to vlastne letos vsechno dopadlo? Nejake fotky komenty nikdo nic?    [Luděk]   24.08.2023
Odpověď  Ahoky,neboj pro Slovensko místa zajistěna:-)    [Havranica]   06.07.2023
Odpověď  Díky, čo sa týka ubytovania, našlo by sa 1 miesto v chatke na 1 noc zo soboty na nedeľu? Pripadne komu sa ozvať?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2023
Odpověď  Ahoj, určitě to má smysl. V 10.30 je teda nejzašší termín odjezdu z kempu na první místo na trati. My tam budeme muset vyrazit, ale kdyby ses zdržel, volej Lucce (605546780) a sejdeme se po cestě.    [Havran]   06.07.2023
Odpověď  Ahoj
rad by som prisiel, ale mozem az v sobotu - realne by som vedel byt na mieste cca 10 - 10.30, stiham este vyjizdku? Alebo to nema zmysel?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2023
Odpověď  Ahojte, další info: blíží se nám pomalu doraz v kapacitách chatek. Některá místa lze ještě utrhnout v částečně obsazených srubech(celkem 9, 10 lidí). A pro skalní zůstávají vlastní stany..    [Havran]   04.07.2023
Odpověď  Rezervace chatek u Havranice od pátku(30.6) od 10.00..    [Havran] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte, posílám plakátek na motoslet..    [Havran] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2023
Odpověď  Budu se snažit dorazit    [Ladic]   27.06.2023
Odpověď  skoda ze mam zrovna rodinou dovcu jinak bych taky prijel podporit havrana
Free    [freebiker]   22.06.2023
Zobrazeno 10 z celkem 897 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (897) 
Zodpovězené téma  

VAPE 6V + SPÍNAČKA FJ


 Ahoj, řešil jste někdo zapojení Vape s kovovou spínačkou FJ a použití bez baterie?
Jde mi o to, mám u soupravy Vape rozpínací relé (při přivedeni napětí rozepne kontakty) a bez baterie mě toto relé nerozepne kontakty a Vape je stále jako vypnutý a tak nemůžu nastartovat. Kam by se muselo do spínačky zapojit + na relé aby to takto fungovalo? To je asi blbost že? Muselo by tam bít jiný relé a to se spínacími kontakty aby šlo nastartovat a když bude motorka pod napětím při nějaké poloze klíčku přivést na relé +6V a tím motorku zhasnout. Je to tak nebo plácám blbosti?
Díky.    [fikuscz]   05.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro péráka vzhledem k množství komponentů to asi nebude použitelné, ale podařilo se mi to napasovat do kývačky. Fota z instalace na https://www.rajce.idnes.cz/martinstindlhm/album/jawa-350-354-se-side-velorex-560-instalace-vape-12v    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dodatečně přidávám nákres el.schéma pro použití baterie i kondenzátoru AEV 0403 - volbu "zdroje" ovládá dvojitý přepínač (+ manuální výměna pojistky). Funkce zapojení byla dnes odzkoušena a je bezproblémová.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2023
Odpověď  Už jsi se někdy podíval, kolik ten odpor stojí v prodejně s elektrosoučástakami? Když je hodně drahý, tak 5,- Kč. Tak proč platit 400% navrch?    [fikuscz]   08.03.2015
Odpověď  Odpor se dá k Vape 12 v sehnat daty: http://www.motoren.sk/shop/detail/5824    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasný, jenom sranda.
Já teda tady v podkrkonoší již vyjel a minulý týden provětral právě dokončenou 350.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.03.2015
Odpověď  fikuscz: ta fotka je z dopoledne, ještě k tomu tam nebyl překryt zadní lampy, schránka na nosiči, přední tabulka SPZ a zpětné zrcátko. Stejně ještě zůstane zakonzervován - počítám že sezónu začne až v dubnu.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  Martine, takto připravený pérák ti na 100% nepojede. Chybí ti tam benzinová hadička :-))    [fikuscz]   01.03.2015
Odpověď  tomtnt: ještě k tomu spínači, jaké jsou prosímtě rozměry pružinky na tom původním? Zatím jsem tam dal pružinku která se mi zrovna naskytla ale rád bych tam měl takovou co je nejvíce podobná originálu.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posunul jsem spínač až na doraz k úchytu schránky a je to OK, víko se opře o brzdové táhlo. Takže provozní opravy a úpravy mám tímto za sebou a pérák je na 100% připraven na sezónu :-)))    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  martine, ja jsem dopadl stejne jako ty. Take se mi to opira o sroubek. Mam stejnou montaz jako ty. ALE fikuscz to zrejme rika spravne. Bohuzel nemam zatim paku zadni brzdy (dela se chrom) takze to neoverim zda se to skutecne opre driv o tahlo nez o sroubek spinace. Myslim ze na typu prichytneho plechu spinace zadniho svetla nezalezi. Zkousel jsem oba typy a je to +- stejne.    [tomtnt]   01.03.2015
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (79) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Hlava Ogar 350-12


 Nemá někdo zájem?    [darkin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tohle je diskusní forum, nikoli inzerce.    [JzK]   17.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [darkinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [darkinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Problém s vyosením zadního kola Jawa 250/11 pérák


 Zdravím, koupil jsem si péráka po renovaci. Všiml jsem si, že je zadní kolo výrazně mimo střed rámu, pneumatika dřela o kryt řetězu. Majitel mi při prodeji řekl, že je jen potřeba správně napnout řetěz, že se to srovná, tak jsem to v nadšení z nablýskané motorky ignoroval. Hned při první delší projížďce praskly dva paprsky zadního výpletu (chrom). Kolo jsem sundal, koupil jsem nový nerezový výplet (220 mm vlevo 216mm vpravo) a kolo jsem vypletl. Všiml jsem si, že výplet, se kterým jsem to koupil byl udělaný obráceně (viz fotka), paprsky, které jsou prostrčené zevnitř směřovaly ve směru hodinových ručiček, ale podle fotek originálů by měly směřovat naopak. Nový výplet už jsem udělal podle originálního kola, jak to má být. Nechal jsem vycentrovat kolo aby byl střed ráfku o 71,9 mm od levého okraje středu kola. Po nasazení kola pneumatika pořád dře o kryt řetězu a je mimo střed rámu po celém obvodu. Původní majitel mi říkal, že mu kola dělal Jakuba. Nevím proč byly vypletené obráceně. Věděl by někdo co s tím?    [Jawa11Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za fotky. Vychází mi to podobně. Zkrátit o ty 2 mm to můžu, ale asi to nebude stačit.    [Jawa11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  O tenhle kousek to nestáhneš    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika mi vychází na 60mm    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2023
Odpověď  Se skládači "veteránů" z replik se roztrhl pytel. Nedávno jsem viděl kývačku, kde ani rám nebyl originál, ale svařenina ze dvou křivých. Potom se to nabízí jako renovovaný veterán a najde se dost důvěřivých, kteří kupují i s kolama šejdrem. Přeci "šikovný kutil si s tím potom poradí" a napne správně řetěz. Kdo takto uložil zadní kolo a ještě chtěl peníze, by potřeboval...

Docela majitele lituji, jestli se nebude muset "napnout" něco v motoru.    [Luboš]   13.07.2023
Odpověď  Richard: také myslím z moto ústí.    [fikuscz]   12.07.2023
Odpověď  Ta moje byla z moto ústí..    [Bear]   10.07.2023
Odpověď  A ona ta delší sedí na nějaký jiný typ nebo proč jsou vlastně různé délky?    [Jawa11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2023
Odpověď  Já bych ji klidně prodal, ale nejdřív musím sehnat tu krátkou. Bylo by to asi lepší než zkracovat tu chromovanou. Na internetových obchodech jsem ale rozměry nenašel.    [Jawa11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2023
Odpověď  fikuscz : a kdo prodává tu delší chrom vložku do kluzáku , mě by se hodila :-)    [Richard]   10.07.2023
Odpověď  Kdyby měl někdo příležitost hodit sem rozměry originálních částí, byl bych vděčný.    [Jawa11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2023
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Délka jehly do plováku na 350/18


 Ahoj pánové,
v jednom obchodě nabízí pro Péráka 350 (kvůli vyšší hladině paliva) délku jehly do plováku 60mm místo standardní 64mm, máte s tím někdo nějakou zkušenost.
Dík za odpověď. Martin    [Martin]   12.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jestli bude jehla v plováku o 4mm kratší tak nejspíše nepůjde usadit do pouzdra ve víku plovákovky, popř. při zaplavení komory spodní část jehly vyjede z futra. Hladinu určuje pozice drážky pro závlačku, ale nechápu zdůvodnění proč by měl být u 350tky karburátor přeplaven - po zahřátí bude motor jen "přeplňován" a zvýší se spotřeba.    [Martin Štindl]   12.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oleje pro 250-ku po GO


 Zdravím,

mám dotaz motoru 250 ccm, Mám ho po GO a nikde jsem nenašel specifikaci oleje do převodovky. Předválečné Jawy i Čzety používaly motorový - jak tady, převodový?? A jaký 80 nebo 90?
A obecně pro míchání do benzínu - je možné použít i moderní oleje nebo radši "Madit"
Díky    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pardon: správně tendenci a ne tehdenci :-(    [Martin Štindl]   11.07.2023
Odpověď  Ono také záleží na provedení lamel - na e-shopech a kamenných prodejnách jsou častější lamely se zůženým třecím prstencem a ty mají větší tehdenci prokluzovat. Nakuji sady ferodových lamel od Motomaxu ale vždy v provedení "M" které mají větší třecí plochu viz:
lamela pérák/kyvka s úzkou třecí plochou
https://www.motomax.cz/lamela-spojky-ferodo-jawa-perak--kyvacka/
a lamela provedení "M" s větší třecí plochou
https://www.motomax.cz/lamela-spojky-ferodo-jawa-perak--kyvacka-m/
V tuto chvíli mají ale provedení "M" vyprodané takže nezbývá než počkat nebo pořídit jinde.
Olejová náplň je u těchto motorů opravdu vhodnější řidší(PP80)    [Martin Štindl]   11.07.2023
Odpověď  Luboš: bylo by možné, sem dát fotku lamel? Klidně i těch, které klouzaly. Protože ČESKÉ LAMELY FERODO za cenu cca. 160 kus i s novými pružinami prostě kloužou. Zkusím dát ještě olej PP90, ale obávám se, že to nepomůže. Snad vyšší pružiny.    [Jarek]   11.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Na trhu jsou lamely s různým materiálem obložení. Nejlepší se mi zatím jevily lamely označované jako česká produkce. Velmi dobře snášejí olej PP80, nekloužou ani nelepí.
Na kyvačce 350 jsme vyměnily lamely celkem 3x, než se podařilo koupit neklouzavé. Na
J 250 a 175 jsem musel lamely taktéž měnit. Neklouzají ani v létě v kopcích. Mám tu "sbírku" lamel různé barvy obložení, které prostě nefungují jak mají i přes zvyšování přítlaku pružin, výměny plechů, či provozu v jiném koši. A nepomohl ani olej PP90, přičemž zpočátku (desítky km) neklouzaly, ale následně při větší zátěži a delší jízdě začaly. Po vychladnutí oleje klouzání vždy pomine. Není lamela jako lamela.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  U těchto monoblokových motorů použití vhodného oleje určuje především právě spojka - konzistence maziva. Řidší PP80(popř.SAE80W) jsou pro správnou funkci spojky vhodnější protože i za studena je funkce spojky (alespoň za mne - korkové, osinkové,ferodo obložení) bezproblémová, oproti tomu 90tka(obecně "letní") i když se pro samotnou převodovku zdá vhodnější tak za studena hustší olej má tendenci spojku unášet.    [Martin Štindl]   06.12.2022
Odpověď  Po letech ježdění se vším možným se dá říci, že je třeba dávat olej jaký doporučuje výrobce a jaký byl k dispozici v době výroby stroje. Jinak je třeba se řídit také tím, jak se stroj provozuje, v jakém je stavu a jaké úpravy oproti originálu byly proveden. Například právě obložení spojky, kde původní korky, nebo pertinax a dnešní třecí materiály jsou zcela jiné i jinak se chovají a reagují na rozdílné oleje. Tím je třeba se řídit. Někdy spojka lepí, jindy prokluzuje. Jinak každý převodový olej asi kolečka jawy umaže. Pamatuji kývačku, kde byly takové netěsnosti, že se na léto lil olej PP44. Nastartovat, roztlačit a zařadit. Po ohřátí šlo řadit normálně. Řídil bych se bezvadnou funkcí spojky.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  Do převodovky TSF v žádném případě, je potřeba se podívat co je tady za otázku a diskutovat na zadané téma!!    [HonzaBK]   06.12.2022
Odpověď  Jinak náhrada za TSF by měl být Mannol 2T Plus.    [Michal]   05.12.2022
Odpověď  Už 40 let liju jen PP80. Předpokládám ale že současný PP80 by měl být kvalitnější než ten co jsme kupovali v roce 1980. CHemický výzkum a technologie jdou dopředu.    [HonzaBK]   05.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

250ka Pérák Zbrojovka - utahovací moment matic hlavy


 Zdravím,
nemáte někdo v podkladech , kolik by měl být utahovací monet matic hlavy 250ky Zbrojovka?
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji Petře, zkusím.

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2023
Odpověď  Zdarec-utahuji 40 Nm po 20-100 km znova zkouším přetahnout 40Nm. Je dobré dosedací plochy pro těsnění hlavy zkoušet zalapovat pomocí pasty na ventily-případně prohnuté hlavy soustružít/brousit před montáží. Nepoužívám hliníkové ,ale klingeritové těsnení. Alu těsnení jde tak akorát použít u typu 638-640,kde jsou štefty 4x na válec a dochází k dobré deformaci těsnění. Tož at to nefuká    [Petr S.]   22.06.2023
Odpověď  Utahovací moment šroubu závisí na mnoha okolnostech. V prvé řadě je dán průměrem a materiálem šroubu. Rozdíl momentu podle třídy pevnosti může být i více než dvojnásobný. Řídit se maximálním tabulkovým momentem pro šroub známého průměru, ale neznámé pevnosti může být rizikové.
Viděl jsem i dost hlav různě zdeformovaných po "přetažení". Většinou se hlava neznatelně zdeformuje a přestane těsnit a to vede k dalšímu dotahování, podkládání i mazání těsnění. Dosedací plocha se poté musí srovnat. U spoje plečky na brambory je to asi jedno, utáhnout na krev a buď to vydrží nebo dám jiný šroub. Ale u motoru, který si piplám, bych byl opatrný utahovat hliníkovou hlavu stejným způsobem.    [Luboš]   20.06.2023
Odpověď  Já to hliníkový nemám, svorníky i matice i podložky jsou ocelový, válec je litina. Po zahřátí utahuju ještě jednou.    [HonzaBK]   20.06.2023
Odpověď  OK, díky.
Je to hliník, tak jsem se bál, že to maximum nebude.
F    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2023
Odpověď  Tak akorát.
Přesný číslo najdete ve strojnických tabulkách- je to závit M10x 1.25,a bude se to dotahovat na maximum, co závit snese.    [Monty]   19.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Oprava závitu pro matici výfuku na válci


 Chlapi nevíte o někom, kdo je schopen opravit poškozený závit na válci. Někdo při sundávání matice výfuku poškodil závit na válci. Když tam natočím dobrou matici, tak ji zničím. Stačilo by závit znovu protáhnout a vše by bylo OK. Poradí někdo?    [Mirda444]   06.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jawa Pérák,Kyvačka,Sport,500 ohc atd.    [Jára]   21.06.2023
Odpověď  Díky Jakube. A ten rozměr M52x1,5 je pouze na výfukové matice na Jawa Pérak?    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2023
Odpověď  M52x1.5
Na aukru za 1500,-
Na aliexpressu za 728,-    [Jakub]   21.06.2023
Odpověď  Napište prosím, jaký je závit a stoupání na výfukových maticích.
Zainvestuji do závitových oček a nevím, jaké bych si měl pro tyto účely koupit.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2023
Odpověď  pekny at slouzi    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to nakonec opravil tím pilníkem na závity. Matice jde natočit pěkně volně. Měl ho doma jeden kamarád. Díky všem za rady.    [Mirda444]   17.12.2016
Odpověď  na hliníku se tohle dá oškrábnout i klasickým vnitřním závitníkem.stačí ho použít, jako šábr. pilníček na závity bude stejně hned máznutej hliníkem a nebude nic brát.    [Mates]   15.12.2016
Odpověď  Já to na Libeňáka vyřešil tím, že jsem stočil závity na menší hladký průměr,pak vysoustružil z duralu trubku s vrchním závitem dle matic,nalisoval,ovařil a svár opracoval. Dopadlo to skvěle jen díky tomu,že byla dostupnost dílny s patřičným
strojním vybavením, amatérsky neproveditelné.    [Mirda]   13.12.2016
Odpověď  Kup ten pilník na závity. To půjde dobře, je to hliník a přístupné místo.    [fikuscz]   09.12.2016
Odpověď  Mirda444:to nie je perácky valec.    [Jumbo]   09.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák při brždění přední brzdou uhýbá do strany


 Dobrý den všem,
prosím o radu nebo vaši zkušenost. Při brždění přední brzdou mi přední kolo, respektive asi celá vidlice uhýbá na pravou stranu. Najíždím letos první kilometry a zdá se mi, že dřív se to nedělo.
Je možné to eliminovat? Díky všem.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Má kolo vůli do stran? (chytit kolo mezi nohy a hýbat řídítky ze strany na stranu, jestli je tam vůle). Třeba už jsou vyběhaná pouzdra...    [meela]   30.05.2023
Odpověď  @fikuscz a doporučujete hledat spíš ve vidlici nebo na ose předního kola?

Měnil jsem akorat pakny, protože byly sjeté, ale ty by to snad způosbovat nemohly...    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2023
Odpověď  To bude někde něco špatně složené.    [fikuscz]   28.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 350 pérák rok 1950


 Ahoj nafotil jsem nám o dovolené na Slovensku jawu 350 péráka rok 1950 první majitel vše původní mimo spínačky plastová mu praskla a rozbitého předního skla , na motoru v predu číslo 12 jak na ogarovi,akorát bych tam čekal nádrž logo ogar tacho do 160 ne do 120 a spínačku s kontrolkama.    [jan]   28.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dle katalogu na Ogara Typ 12, ma byt tacho do 140 a pouze prvnich 2200 kusu melo FJ spinacku    [Perak]   20.05.2023
Odpověď  jo takhle!ja ani nikdy nevidel ogara.to bude asi ten problem.zahada vyresena:)dik.    [zdex]   13.09.2011
Odpověď  zdex - přečti si co Jan v dotazu napsal - že by tam čekal tachometr do 160....nepsal že tam tachometr do 160 je. A to je velký rozdíl, souhlasíš?    [Honza]   11.09.2011
Odpověď  aha.stejne to nechapu:)    [zdex]   06.09.2011
Odpověď  Právě mě překvapilo že na tacho je do 120 a ne do 160 spínačka byla měněná a ampérmetr má do 10.    [jan]   05.09.2011
Odpověď  celkom zachovaly stroj, vycistit prelestit a hura na cety :)    [jan]   04.09.2011
Odpověď  a tech 160 km/h je kde?je to asi blbe videt...    [zdex]   04.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 9    [jan]   28.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 8    [jan]   28.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 7    [jan]   28.08.2011
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 92 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, mohl bych také poprosit o zaslaní seznamu šroubu na email aujesky.m@seznam.cz
mockraát děkuji    [Michal Aujeský]   17.05.2023
Odpověď  Dobrý den,
mohu poprosit o zaslání seznamu šroubů pro Jawa pérák na mejl: nastroje@seznam.cz
Děkuji    [Libor]   04.06.2021
Odpověď  Dobrý den. Mohu také poprosit o seznam na email roman.zemlicka@email.cz    [Roman Žemlička]   12.04.2021
Odpověď  Moho také poprosit o seznam na email honzasv@seznam.cz    [honza]   31.03.2021
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 92 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (92) 
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.2.2023)
Nezodpovězené téma 

Velorex 561 a Jawa pérák


 Dobrý den, připojoval někdo Velorex 561 k Jawě pérák.Zajimalo by mě připojení, držáky k rámu.děkuji    [David ]   19.11.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kniha Jawa


 Vychází koncem září 2023. libormarcik@seznam.cz    [libor marčík]   19.09.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, poprosím o jakékoliv informace, dokumentaci, návody, seznamy náhradních dílů apod. na Jawa pérák rikša..dále pokud by někdo neměl plány/výkresy na výrobu kastle pro verzi na sezení a popř. i kontakt na schopného klempíře a čalouníka -ostravsko, olomoucko, jižní Morava, zlínsko..

Za jakoukoliv pomoc předem děkuji..    [Adam ]   19.07.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozpěrka zadního kola Pérák vs. ČZ 150 c


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v rozměrech rozpěrky zadního kola na Péráka oproti ČZ 150 c. Např. v jednom eshopu s replikami je každá položka označená jinak, ale obrázky jsou stejné. Mám doma jednu rozpěrku a nevím, kam patří. Pozná to někdo podle foto? Děkuji.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006