MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314108 příspěvků |8013 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 166 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 6.2.2023 19:39  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 861
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3075      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 291      Příspěvků Příspěvků: 31492
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Železný stojan


 Zdravím, chtěl bych se poradit, z jakého motocyklu je tento železný (je magnetický) stojan. Je vyšší než na péráka, ale nižší než na kývačku. Rozteč úchytů je stejná, oka mají bronzová futra.    [PhoenixRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Srovnání s kývačkovým a péráckým stojánkem.    [PhoenixRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

rada hlavný stojan.


 Ahojte. zakúpil som si svojeho prvého veterána a chcel by som mu dať lásku akú si takýto stroj zaslúži. Mám Jawa Perák 250. Kúpil som prižinu na hlavný stojan ktorá chýbala. Popritom som prišiel na to, že ten ktorý tam je nie je pôvodný. Viete mi poradiť z akého motocykla je ten stojan? Žeby som ho ešte posunul niekomu, komu chýba. Za ochotu vopred Ďakujem.    [Tomáš FajnorRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To Beat: hlinik neni kov?    [Xcollector]   11.01.2023
Odpověď  Mám je skladem hned k odběru, fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   27.07.2022
Odpověď  Ahoj, sháním vzpěry odklopné části zadního blatníku na komunistu, všude mají vyprodáno, nedala by se tato vzpěra předělat z předního blatníku z té přední vzpěry? Nemám kde okouknout vzor tak jestli někdo poradí.    [Mirek]   27.07.2022
Odpověď  Jediná správná cesta je opravit rám. Kde je chyba? Na rámu! Tak opravit. Ostatní řešení jsou jen provizorium. Pod motorem se akorát usazuje šmir, takže přelakovane trubky nikdo nepozná a i při případném pozdějším prodeji to bude v pořádku.    [J]   19.06.2022
Odpověď  Upravil bych rám,a pod motorem zatřel barvou štetcem. Copak to bude někdo dole kontrolovat? A pokud motorka jezdí, jak todle místo bude vypadat po 5 000 km?    [Monty]   19.06.2022
Odpověď  A dát tam kovový stojan? Podle mě nebude tak široký jako hliník a mohlo by to vyjít výš/ blíž je kříži..    [Beat]   19.06.2022
Odpověď  Plne súhlasím s fikuscz. Bol som osobne svedkom keď sa z ničoho nič rozletel stojan na 2 kusy - motorka spadla, musela sa znova lakovat nádrž. Akeholvek oslabenie stojanu je riziko    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2022
Odpověď  Do stojanu bych vůbec nezasahoval, takhle občas nějaká replika praskne a ještě ho oslabovat. Prostě ten kříž komplet ořezat a udělat pořádně. Ten drtek barvy na přelakování je pakatel....    [fikuscz]   17.06.2022
Odpověď  Možná by stálo za pokus než zasahovat do rámu tak upravit ten stojánek - ALE taky se může znehodnotit. V místě kde naráží na rám ho obrousit dokulata aby kopíroval trubku do které naráží a pak by se stojan mohl posunout víc směrem dolů.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2022
Odpověď  To je velmi mrzuté. Nicméně budiž to příkladem dalším, že se velmi nedoporučuje podcenit jedno ze základních pravidel. Než dám něčemu (drahou) povrchovku, velmi se doporučuje stroj či alespoň potenciálně problematické uzly sestavit. Kor když dané díly předtím spolu nespolupracovaly, nebo jsem je jako renovátor spolupracovat na vlastní oči neviděl (stroj v krabicích). Omluva za OT.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2022
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám roku 1952


 Prosba o definování změny provedení rámu v roce 1952. Od roku 1951 zavedli v Jawě nové provedení dorazu řízení. Opustili doraz o plech záchytu reakce a přešli na doraz o plech na rámu. V prvním provedení plech hodně vysoko. Na brýlích byly dorazy nahoru vystouplými prvky. Přestože se toto provedení montovalo přes rok, tak se jich nedochovalo mnoho. Někdy v roce 1952 (snad až podzim) přešli na nový doraz. Plíšek byl posunut níže a dorazy na brýlích byly masivní ze stran. Pro toto uspořádání bylo nutno zprohýbat plech záchytu reakce tlumiče řízení. Sháníme se ZČ vícero v. čísel rámů z roku 1952 (1953), u kterých je průkazné provedení dorazového plechu rámu. Současně i provedení úchytu zadního šroubu nádrže - dva či již jeden průchozí. Máme zde rám voják z výroby srpen 1952 v. č. 11-0169x-53 (53 je jen modelový rok) a ten má plech vysoko a průchozí šroub. Chtělo by to však vícero definovaných rámů, i civilních. Libor Marčík    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  k dotazu níže, 2 péráci z roku 54, oba mají nádrž s přivařeným hrdlem bez držáku sítka, znak obyčejný s kroužkem    [meela]   22.12.2022
Odpověď  tady v té diskuzi je pár fotek "lidových" nádrží, celošedivá je tam taky ale detaily bohužel nejsou vidět

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [meela]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  údajně původní lak. Má někdo tuto nádrž? Jaké má hrdlo a jaký kroužek ve znaku?    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  tlustý kroužek ve znaku    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Ještě téma nádrží s kolečkem. S kolegou ZČ řešíme rovněž zda vařená hrdla, tučný kroužek ve znaku a kompletně bíle lakovaný nádrže nebyly pouze z pozdější druhovýroby. Zde se to těžko prokazuje, ale pár věrně autentických strojů z roku 1954 by to mohlo objasnit.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oleje pro 250-ku po GO


 Zdravím,

mám dotaz motoru 250 ccm, Mám ho po GO a nikde jsem nenašel specifikaci oleje do převodovky. Předválečné Jawy i Čzety používaly motorový - jak tady, převodový?? A jaký 80 nebo 90?
A obecně pro míchání do benzínu - je možné použít i moderní oleje nebo radši "Madit"
Díky    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Na trhu jsou lamely s různým materiálem obložení. Nejlepší se mi zatím jevily lamely označované jako česká produkce. Velmi dobře snášejí olej PP80, nekloužou ani nelepí.
Na kyvačce 350 jsme vyměnily lamely celkem 3x, než se podařilo koupit neklouzavé. Na
J 250 a 175 jsem musel lamely taktéž měnit. Neklouzají ani v létě v kopcích. Mám tu "sbírku" lamel různé barvy obložení, které prostě nefungují jak mají i přes zvyšování přítlaku pružin, výměny plechů, či provozu v jiném koši. A nepomohl ani olej PP90, přičemž zpočátku (desítky km) neklouzaly, ale následně při větší zátěži a delší jízdě začaly. Po vychladnutí oleje klouzání vždy pomine. Není lamela jako lamela.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  U těchto monoblokových motorů použití vhodného oleje určuje především právě spojka - konzistence maziva. Řidší PP80(popř.SAE80W) jsou pro správnou funkci spojky vhodnější protože i za studena je funkce spojky (alespoň za mne - korkové, osinkové,ferodo obložení) bezproblémová, oproti tomu 90tka(obecně "letní") i když se pro samotnou převodovku zdá vhodnější tak za studena hustší olej má tendenci spojku unášet.    [Martin Štindl]   06.12.2022
Odpověď  Po letech ježdění se vším možným se dá říci, že je třeba dávat olej jaký doporučuje výrobce a jaký byl k dispozici v době výroby stroje. Jinak je třeba se řídit také tím, jak se stroj provozuje, v jakém je stavu a jaké úpravy oproti originálu byly proveden. Například právě obložení spojky, kde původní korky, nebo pertinax a dnešní třecí materiály jsou zcela jiné i jinak se chovají a reagují na rozdílné oleje. Tím je třeba se řídit. Někdy spojka lepí, jindy prokluzuje. Jinak každý převodový olej asi kolečka jawy umaže. Pamatuji kývačku, kde byly takové netěsnosti, že se na léto lil olej PP44. Nastartovat, roztlačit a zařadit. Po ohřátí šlo řadit normálně. Řídil bych se bezvadnou funkcí spojky.    [Luboš]   06.12.2022
Odpověď  Do převodovky TSF v žádném případě, je potřeba se podívat co je tady za otázku a diskutovat na zadané téma!!    [HonzaBK]   06.12.2022
Odpověď  Jinak náhrada za TSF by měl být Mannol 2T Plus.    [Michal]   05.12.2022
Odpověď  Už 40 let liju jen PP80. Předpokládám ale že současný PP80 by měl být kvalitnější než ten co jsme kupovali v roce 1980. CHemický výzkum a technologie jdou dopředu.    [HonzaBK]   05.12.2022
Odpověď  Do převodovky používám PP7, používal jsem i PP80. Motorový za mně určitě ne. Má jiné vlastnosti.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2022
Odpověď  a jinak kluci se dole bavili o převodovém oleji, M2T je motorák do benzinu..    [Beat]   04.12.2022
Odpověď  Henry a nemá to být opačně? pokud nebude film na stěně válce protože M2T ti hůř maže, bude tedy vyšší tření a vše půjde tíž- našlapování atd. S tou ztrátou komprese mi to taky nedává smysl..    [Beat]   04.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

řadička - z jakého stroje je?


 Zdravím,
na Péráku, který jsem renovoval byla tato řadička. Na Pérák podle mně určitě nepatří.
Nepoznáte někdo, z čeho byla?¨

Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  zdravím Milana,

díky za informaci.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2022
Odpověď  Je to čz 175-250 předválečná.    [milan]   25.11.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedno foto    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ŠTÍTEK KOMUNISTA


 Zdravím - měl bych prosbu na někoho kdo má péráka komunistu buď na originálních dokladech a nebo na dokladech (ne z 353) co v pohodě procházejí přes STK. Hned v prvním řádku na štítku (tovární číslo - číslo stroje) má být vyražené číslo rámu ? Pokud ano tak to číslo by mělo být nad pravým kastlíkem zhora rámu ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nebyl jsem si jistý - díky za potvrzení    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2022
Odpověď  Ano, je to tak jak píšeš.    [fikuscz]   14.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

maska/ kryt světla


 Dobrý den, na jaký rok výroby Péráka patří maska/kryt světla jakoby svařený ze dvou dílů ?
Spoj je velmi výrazně vystouplí a vede po obou stranách od budíku dolů na kryt vidlice. Předem díky za radu.    [Tomáš]   09.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V nabídce jsem tyto misky nikdy neviděl. Je to k masce kápnuté malými sváry. Měřit se to bude špatně, nemá to pravidelný tvar.    [fikuscz]   29.10.2022
Odpověď  Dobrý den.
Mám masku na FJko a chybí tam,nevím jak bych to nazval,ale nádstavce kalhotek,jak je na fotce od Dolin.
Jak to tam drží a dají se sehnat nebo může někdo oměřit?
Děkuji    [zbynek]   28.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [lordmekrašlej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2018
Zobrazit dokumentOdpověď  mám ogara z konce 1949 a je na něm tato maska    [lordmekrašlej] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2018
Odpověď  Přidám se . . .mě by taky zajímala maska Péroše (Zbrojovky) z konce roku 1949.
Jestli se vůbec dochovala motorka v původním dochovaném stavu, bez přelakování . ..
:(    [radek]   27.11.2018
Odpověď  Případně jinak, jestli někdo máte originál původního péráka 1950 či 1951 jakou máte masku? děkuji, doufám, že to nezůstane jen u monologu stále...    [Libor ]   27.11.2018
Odpověď  Nikdo netuší?    [Libor]   15.11.2018
Odpověď  jasnačka , tyto stránky od Zdeńka znám, jsou dobrý, šlo mi o to to ještě případně více rozvést (např. i těch masek FJ jsou dva typy dle hloubky prolisu u zadních šroubů).
např. v roce 1949 byla na výrobním čísle 49xxx ještě maska viz. níže č. 3 , ale do kdy cca, můžu ji ještě dát na rok 50 či 51 ? A od kdy byl cca prokazatelně typ č. 4 potažmo č. 5 ?? na první pohled se to nezdá ale je to celkem věda.    [Libor ]   08.11.2018
Odpověď  https://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-perak/    [radek]   08.11.2018
Odpověď  Nejvíce mě zajímá jakou dát na rok 1950-1951? Diky    [Libor]   08.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kam s klasickou indukční svíčkou u 250ky?


 Zdravím,

finalizuji repasi 250, v patinovce jí nechat určitě nešlo. Bohužel jí mám s kývačkovou spínačkou. Teď řeším, kam s ní?
zkoušel jsem ji vedle rámu - to se nevejde. Šlo by to pod rám (viz foto, pochopitelně do držáků :-) ), ale bojím se jestli to nebude blízko motoru a že nepůjde nasazovat fajfka na svíčku. Snad trochu mimo osu rámové trubky a co to půjde přizvednout.
Máte vyzkoušené řešení?
Díky za radu.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky "fikuscz" za foto, udělám to.
Klakson jsem přehodil , aby bylo víc místa na cívku - je to fakt blbost, i s tím nasazením nádrže je to pravda.
Originál spínačku hledám, snad na ní kápnu a nezrujnuju rodinu.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2022
Odpověď  A ten klakson má být přišroubovaný uvnitř toho držáku. Takto půjde špatně nasadit nádrž. Jinak podle detailů na fotce to bude pěkná zbrojovka, dal bych na ni spínačku, která tam patří..... :(    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dává se to takto....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2022
Odpověď  A právě proto se na péráka většinou montovala spínačka s VN cívkou uvnitř.    [fikuscz]   20.10.2022
Odpověď  otázkou je co vlastně řeší...
na fotce cívka
v popisu svíčka a spínačka...    [Michal]   20.10.2022
Odpověď  Kam myslíte, že to namontovali v továrně před 70 lety?    [Monty]   20.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motor Ogar 350


 Dobrý den, našel jsem inzerát, nekdo prodává motor na 350 ogara na iveter. Je to opravdu ogar? co myslíte. Díky na info    [Jan]   16.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  že to ty lidi ještě baví, dělat si reklamu na vlastní inzerát    [jan]   18.10.2022
Odpověď  To na fotce je OGAR (JAWA)350 model 12. Blok a hlavy.    [Monty]   16.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Ozubení rozety


 Zdar,přijde na zadní brzdový buben průměr 160 mm toto ozubení http://www.fichtlkramek.c z/nahled/venec_rozety_47z _kyv_str222.html
nebo toto http://www.fichtlkramek.c z/nahled/ozubeni_rozety_4 7_z_perak22.html
Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kdysi dávno jsem vyráběl 1/2 coulová řetězová kola pro domácí dřevoobráběcí stroj. Na soustruhu, s děličkou a broušením.
Zhotovil jsem desku pro pevné upnutí ručního nářadí pro broušení a vrtání a tu připevnil později k suportu. Silný plech velkého kola přivařený na unašeči nožem obrobil, vyznačil patní, roztečnou kružnici. Poloměr dna zubu získán odvrtáním pro přesnost co nejkratším vrtákem a vystružením. Poté vybroušen úhel boku zubu a vytvarovaným brusným kotoučem čelně vybroušen druhý poloměr dna zubu. Poté dobroušen přechod boku zubu, z vnějšku šířka a poloměr zaoblení.
První kus mi trval dost dlouho, ale další šly rychleji. Pro kontrolu vyrobil podle výkresu 1:1 negativní šablonu několika zubů a proti světlu kontroloval přesnost. Celkem pracné, ale výsledek při pečlivosti byl výborný. Velmi důležité je masivní upevnění nářadí k desce suportu aby se vyloučilo chvění. Rovněž nářadí nesmí mít vůle na vřetenech. Po několika minutách provozu kola by nikdo nepoznal, jak bylo vyrobeno. Později jsem takto několikrát opravoval různá velká řetězová kola, kde se následně ozubení přivařilo.    [Luboš]   10.10.2022
Odpověď  Luboš: fajn, děkuji za tipy. Ještě to zkonzultuji v nástrojárně ohledně obrábění.    [Martin Štindl]   05.10.2022
Odpověď  O něco "měkčí" je materiál Weldox 350. To podstatně víc. Je popouštěný na větší teplotu. Je to švédský materiál, a když jsem jej prvně vrtal, tak jsem hned pochopil, že moje staré vrtáky HSS budou málo. Obrábět se dá, ale chce to skutečně robustní stroje bez vibrací, co nejmenší vyložení a délky nástrojů, prostě žádné domácí FERM. Když se použijí nástroje s sk plátky, tak není žádný problém.
Ale taková rozeta se neošoupe na motorce ani za sto let. A svařitelnost zaručená. Jen tlustší materiály je lépe předehřát a bránit smršťování.

Na druhou stranu materiály originálních rozet na jawách nejsou nic moc a vydržely poměrně dost kilometrů. Při současných nájezdech našich veteránů pár tisíc ročně by měly vydržet do smrti naší, nebo motoru.    [Luboš]   05.10.2022
Odpověď  Potřebuji tam mít materiál co nejlepší - jedná se o rozety DKW NZ 350,SB 200 a SB 350. Jen můj pérák najede v průměru za sezónu cca 2500km a to je v provozován zároveň s dalšími dvěmi "sourozenci".
Nebude s ocelí Hardox problém při obrábění? U drátovky problém nebude, ale aby mi v nástrojárně nevynadali že to odpravilo odvalovací frézu (12050 má uvedeno 225HB).    [Martin Štindl]   05.10.2022
Odpověď  Kamarád co jezdil kros a chtěl aby vydržely, tak používal ocel hardox, myslím 500. Jde svařovat dobře. Na občasné projetí kolem komína ale asi zbytečné.    [Luboš]   05.10.2022
Odpověď  Chci se optat strojařů jaká je nejvhodnější ocel pro výrobu rozety zadního kola která se bude přivařovat k bubnu(bez zušlechťování), u jedné rozety bude ozubení řezané drátovkou a následně přivařované, na dalších dvou se přisváří prstence a poté půjdou na odvalovačku. Zvažoval jsem 12050 ale ta je obtížně svařitelná takže se přikláním k 12020. Jsou i nějaké další třídy vhodnější pro takovéto ozubení?    [Martin Štindl]   04.10.2022
Odpověď  Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2011
Odpověď  Jako ve škole:B-je správně,čili:http://www.fichtlkramek.c z/nahled/ozubeni_rozety_4 7_z_perak22.html    [Jára]   19.10.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

svěrné kroužky - odkud jsou


 Zdravím,
repasuji péráka, r.v 1948. Mám dva kroužky a nemůžu přijít na to, kam patří. (znáte to - chromy trvaly rok a zapomněl jsem :-( ) Podle fotek z rozebírání bych řekl, že k zadním tlumičům, ale v seznamu náhradních dílů jsem je nenašel. průměr cca 2,5 cm (bohužel jsem si nezměřil)
Poradíte mi?
Díky
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  připadne mně to jako nějaká redukce mezi průměr trubky zadního pérování a rám.
Třeba někdo opravil vytlučený uložení v rámu?    [Monty]   27.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím pánové,

děkuji všem za pomoc. potvrzuje se mi, že se nejedná o standardní díly. nevím proč, ale kroužky byly podle mé dokumentace navlečeny na hřídeli tlumiče pod dolními kryty nad, možná pod, gumovými dorazy - viz foto. Proč, nechápu.

Díky a zdravím

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2022
Odpověď  Nejsou. Osa kola má průměr 12 mm.    [Monty]   27.09.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  nejsou nahodou z prednich kluzaku ?    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2022
Odpověď  Originál toto z péráka není.    [fikuscz]   26.09.2022
Odpověď  Takýto diel na mojom Peraku neni    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2022
Odpověď  Nějak nevím, že by na péráku něco podobného bylo, nemáte poničené horní uložení pružiny na zadních kluzácích a toto vražené nahoře....    [Pavel]   26.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

jawa pérák


 Dobrý de potřeboval by poradit mužu koupit jawa perák zbrojovka brno ale chybí štitek a na ramu není žadny číslo a jestě u toho je motor z roku 1953 da se z toho udělat motorka na přihlašeni na veteranske značky jak případě pstupovat děkuji Tlamsa    [josef]   11.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pořadová čísla motorů a rámů byla na pérácích z výroby stejná. Číslo rámu (VIN) je však před veteránskou testací žádoucí prověřit na registru, aby se nestalo, že pérák se stejným číslem je už, nebo ještě, v registru zapsán. Pak ho nelze znovu zaregistrovat a veškeré úsilí a náklady na testaci přijdou vniveč. Bylo by dobré kontaktovat komisi, kde budeš žádat o testaci a vše s nimi prohovořit.    [v.]   15.09.2022
Odpověď  Tak teda sehnat štítek.Číslo motoru je teda schodné s číslem rámu    [joseft] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2022
Odpověď  Rok výroby motoru asi opravdu nikdo nebude řešit, ale číslo rámu (VIN) je zásadní věc, kterou musí vozidlo mít. Navíc nesmí být toto číslo evidováno v registru vozidel.    [v.]   14.09.2022
Odpověď  Na veteránské značky nikdo nebude řešit, že to má motor z roku 1953. Pokud to bude vypadat jako pérák, projde testací.    [fikuscz]   11.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výplet kol na Jawu Perak - jaké dráty


 Ahoj, potřeboval bych poradit s výpletem kol na Péráka. Máte zkušenost s chromovými dráty? Slyšel jsem, že v ohybu drátu má tendenci chrom popraskat. Nebo je lepší použít dráty v zinku nebo nerez? Ráfek bude v chromu. Děkuji za odpověď.    [nomics] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Samozřejmě pokud není chrom "odvodíkován". tak je to k h...., ale to se týká všech chromovaných věcí které by měly pružit. Pokud někdo nachromuje pružiny a neodvodíkuje je to taky špatné, proto se dřív říkalo, že pružiny se nemají chromovat.
Kekvalitě nerezovým drátkům se nevyjadřuju ani jsem se nikdy nevyjadřoval, jen se vyjadřuju k materiálu NEREZ - předmět "Nauka o materiálu", kdy je nerezová ocel vždy tvrdší než klasická. To, že to někdo dělá z bláta, nebo nevhodnými postupy je druhá věc, ale to nebylo předmětem této diskuze. A o křehkosti píšete pouze vy, to nevím že by byly křehké?? To je pro mě novinka! Asi opravdu bubu muset otevřít skripta nauka o materiálu apodívat se na křehkost nerezové ocele. Křehký jsou tak možná ty starý bubny z hliníkové slitiny ale i to je otázka do pranice.    [HonzaBK]   08.09.2022
Odpověď  Je rok 2022 , na více jak miliarde jízdných horských kol , jsou nerezové dráty ...jde jen o to, jestli jsou vyrobeny podle normy...    [majco]   07.09.2022
Odpověď  MONTY - palec nahoru. Bez detailní znalosti o materiálu a jeho zpracování nelze učinit žádný závěr, ani teoretický. V roce 90 jsem na burze koupil dráty chromované a pozinkované. Oboje stály za h...o, byly z nějakého bláta, načež se neustále výplet povoloval. Nevhodné i na ručním dvoukoláku.
Z toho ovšem neplyne obecný závěr, že dráty chrom či zinek jsou špatné a jiné lepší, či naopak. Spíše vypovídá o mé tehdejší naivitě a výrobcově drzosti.    [Luboš]   07.09.2022
Odpověď  Pořád nechápete ,že slovo NEREZ prostě nic nevypovídá o materiálu. Aby jste o nějakým výrobku mohl říct, že je špatný, tak o snad musíte vědět aspon číslo materiálu(složení) případně tepelné zpracování, a nejlíp tu věc mít otestovanou(aspon empiricky)

Ale výkřik"NEREZ JE KŘEHKÁ!" je o ničem........

Stejně tak student by mohl dělat leda prd, a ne seminární práci,když nebude mít vstupní data.

Za mně - ještě sem nikdo nedal fotky popraskaných nerez drátů z Hvězdonic, takže jsou asi dobrý.
Zato jsem viděl dost prasklých chromovaných, a příčina je jasná- vodíková křehkost po špatně provedené povrchovce.    [Monty]   07.09.2022
Odpověď  A to napsal kdo? Kdyby tady byl student techniky, tak by mohl udělat seminární nebo diplomovou práci na tom jak je namáhány ráfek a dráty když jsou z nerezu, nebo když jsou z "normální" ocele a jak se změní namáhání bubnu (starý hliník) při použití nepružných nerezových drátů a nepružného nerezového ráfku. Ale toto není o motorkách to je jen a pouze o nauce o materiálu a jeho vlastnostech a namáhání. Ale z principu vlastností nerezu musí nerezový výplet a případně nerezový ráfek být podstatně tvrdší a míň pružný než ocelový. Já prostě nerez nepoužívám a nedoporučuju pokud někomu něco dělám. Je to stejná diskuze jako když bychom začali jaký používat olej do dvoutaktu.    [HonzaBK]   06.09.2022
Odpověď  Takže OBECNĚ je nerez na dráty špatná, a proto jsou nerezový dráty z Hvězdonic špatný?    [Monty]   05.09.2022
Odpověď  Pokud si ještě vzpomínám, tak normální ocel má značení 11XXX, kalitelná (zušlechtitelná) 12xxx a 14xxx, nerezový jsou myslím 17xxx a nástrojové 19xxx.
Ale nechce se mě to hledat a ze školy mimo obor jsu už přes 30 let. Vlastnosti nerezových ocelí např tady:
https://www.briol.cz/technicke-informace/chemicke-slozeni-a-skupiny-nerezovych-oceli
Ale obecně jsme se učili, že nerezové ocele jsou tvrdší, nejsou tak pružné, prostě zcela jiné vlasznosti. Ale dnes plno těchto pouček už nepaltí, protože výzkum už je jinde, ale pochybuju, že u drátků bude nějaká speciální "pružná" nerezová ocel.    [HonzaBK]   05.09.2022
Odpověď  Z jaké nerezu jsou dráty vyráběny? Číslo materiálu?    [Monty]   30.08.2022
Odpověď  Vzhledem ke vlastnostem nerezové oceli (což je základ nauky o materiálu) - tvrdost, pružmost atd. vždy volím ocelové dráty a buď pozink nebo chrom podle toho na co to je.    [HonzaBK]   30.08.2022
Odpověď  Mě už dva chromový dráty na zadku prdly.Příště bych volil asi nerez.    [čoud]   29.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

spolehlivost a zivotnost motoru ogar 350 po GO


 nekde jsem slysel,ze ogaracky 12kovy motor je nachylnej na utesneni klikovky,ze po GO moc dlouho ten labyrint nevydrzi.Jake jsou vase skusenosti s utesnenim a na co si mam dat pozor.Jak je to se spolehlivosti?Chystam se na renovaci 12tky.Dekuji vsem MichalKM    [Michal KmRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Se neptá na číslo motoru!    [fikuscz]   25.06.2022
Odpověď  12tka ma cislo motoru na zadnim drzaku motoru.    [Miro]   25.06.2022
Odpověď  Kde mam hledat parove cisla karteru u 12koveho motoru.pod prednim drzakem jak je cislo motoru nejsou.Diky    [ Michal Km]   14.02.2022
Odpověď  preklepl jsem se -zkušenosti.MichalKm    [Michal Km] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

CHROMOVÁNÍ JT-LEKO


 Ahoj často se tu objeví,že tato firma nabízí chromování(pan Taraba).Neboť jsem potřeboval rychle něco nachromovat a osvěčení se mi na dotazy neozývali tak jsem to teda zkusil.Po telefoně, jednání seriozní a po datazu kdy to bude pan Taraba odpoveděl tu dobu jak jsme se domluvili tudiž týden.Výsledek pěkný cena přijatelná i s mědí.Není co řešit příště se ozvu.Ještě jednou dík    [Jarek]   13.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud si objednate chromovani dilu na veterana POZOR !! Vzdy si PREDEM !! dohodnete cenu ( pisemne ) nebo muzete byt nemile prekvapeni pri predavani dila. Chromy na veterana mely stat 250.000,- KC !!! a prace trvala 9 mesicu. Uz nikdy nepredam dily pokud nebudu mit rozpocet a casovy termin ( pri dodatecnem pruzkumu nabidek bylo mozne praci udelat priblizne za polovinu )    [doc Lubi]   19.06.2022
Odpověď  Teda nevím jestli jsem tu něco nerozpoutal.Pár lidí tu nechápu.Pochvaluje se tu Vepřek,Podoba a jiní.Já je teké chválém protože jejich práce je dobrá.Já jsem tu prostě napsal jen své zkušenosti.Kde kdo tu nabízí pískování a jiné.Tak mi promiňte ,že jsem se podělil o zkušenosti    [Jarek]   23.03.2010
Odpověď  a vy se mu divíte, nejsu jeho (tarabův) obhájce, ale proč mu ten dotyčný nezavolá a nevyřídí si to s ním naořed telefonem a pak sem nenapíše zkušenost s reklamací?? kritiku bych si představoval asi takto: zadal jsem praci..... dne..... Převzal dne...., cena....... spokojenost..... a pokud ne tak reklamováno........, vyřízeno jak a kdy........ ale mě to spíš připadá že jsou to pindy!! Kdyby to bylo popsáno, určitě by to pro ostatní bylo lepší!    [HonzaBK]   23.03.2010
Odpověď  Přesně tak !!nechápu ještě jeho reakce ...pokaždé to dokáže nějak okecat.    [martin]   23.03.2010
Odpověď  ať je to tak nebo jinak s tou cenou, taraba se vždycky nasral do diskuze kolem chromování ,že to udělá ,nabízí se... už z principu na něj seru ! ještě je ubrečenej ,že se k němu někdo vyjadřuje.    [kokot]   22.03.2010
Odpověď  Dobry den ,pane Alois budte tak hodny a zavolejte, rad bych vedel komu jsem takto draze udelal veci ktery pisete, vubec si na tuto zakazku nevzpominam a tak doufam ze budete tak ferovej a zavolate.Rad bych tuto situaci vyresil protoze takhle to zni jako kdyby jsme byli nejhorsi firma tak doufam ze mne pochopite dekuji a jsem s pozdravem Taraba    [jarda]   20.03.2010
Odpověď  Dobrý den,
Nechci to nějak dál hrotit ale p.Taraba ,ceny opravdu jsou jiné než uvádíte.Ale nic proti vaší práci je vcelku povedená.    [alois]   20.03.2010
Odpověď  Zdravim Vas pane Alois bohuzel nevim kdo jste, ale rad bych s vami chtel mluvit ohledne ceny za chromovani ktere jste udajne platil v nasi firme.Podle ceny kterou uvadite,jsi nejsem vedom toho ze jsme takovou zakazku delali a uz vubec nesouhlasi Vas pocet kusu ktery pisete s pozdravem Taraba.Tel 607843305.Take jsem chtel poprosit pany kteri hned negativne reagujou at si nejdriv overi skutecnost a pak at pomlouvaj.Jako priklad uvadim ceny chromovani jawa perak kompletni bez vyfuku s rafkama 13-14000.kejwacka,panelka taktez bez vifuku s rafkama 9-10000.stadion s11 3-4000.Budu rad kdyz chlapy ktery nadavaj budou tak ferovy a zavolaj rad si snimi popovidam samozrejme ve slusnosti.    [jarda]   20.03.2010
Odpověď  Já nechápu co Vás tady rozčiluje. Vždyť to je stejný na celým internetu. Pokdu ěm to nezajímá takl to nečtu, ať se tu vykecá třeba prezident o politické situaci. Vždyť ej to jedno - ignoruju, nepřispívám. Když nebudeme reagovat příspěvek zapadne, a p. tarabu a další co si tu dělají reklamu to přestane bavit. Právě že to jak my reagujem (i třeba negativně) je to co potřebují. Být středem pozornosti, protože na takovou firmu si vzpomenu hned, protože se o ní dlouze diskutovalo. takže doporučuji slušnost a nereagovat když tě to se*e.    [HonzaBK]   19.03.2010
Odpověď  Mohl by je žrát, vysrat a prodat alespoň o třetinu dál!    [petr]   19.03.2010
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 6.2.2022)
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Vycko nadrze


 Stretol sa uz niekto stakymto vyckom nadrze? Zakladny tvar je rovnaky. Dakujem    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase pristroju


 Renovuji veterana - Ford z roku 1935. Potreboval bych repasi vsech pristroju ( tachometr, meriz teploty , stavu benzinu v nadri atd )
Nevite kdo tyto prace dela - a kvalitne ?

Dekuji za pomoc    [Lubomir Lostak]   19.06.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Náhradní motor na 18ku péroše


 Ahoj vespolek,

mám doma kartery značené N18-0XXX-58. Pochopil jsem, že se jedná o náhradní motor na péráka 18ku, vyrobený v roce 1958. Motor jsem koupil jako torzo, bez deklů, válců atd. Byla v něm ale kývačkovská klika s menšíma vyvažovacíma otvorama. Nevíte někdo, jestli se v těhle motorech mohly objevit z továrny díly na výkonější 350ku kývačku, Jako Válce s kulatou dosedací plochou, víko zapalování s nápisem JAWA atd ? Nebo se mam při skládání držet klasiky, co se dávala na 18ku péráka ? Díky    [HB]   07.03.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/205 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006