MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314612 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 10.6.2023 12:14  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 885
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3079      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 292      Příspěvků Příspěvků: 31566
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 885 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Fiha, to vyzerá na zaujímavú účasť... Tak ak mi to časovo vyjde, pokúsim sa prísť, rád vás zase pod 3 (ci 4?)rokoch uvidím ;)
Sú nejaké pokyny k tomu zrazu? Google mi nič nenašiel    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2023
Odpověď  Já jsem taky pro.. původně jsem chtěl na sraz pávů do Lhotky, ale radši pojedu do UH!    [Beat]   09.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kosice ready... este pocasie a jedeeeem    [jozef]   09.06.2023
Odpověď  Čaute!! Pomalinku to vypadá, že štafetu prozatím přebírají Havraňáci, takže letos 7-9.7.2023 motoslet v kempu Velehrad u Uherského Hradiště. Tak co? Ještě to někdo stihnete? :))    [Havran]   09.06.2023
Odpověď  Mohelnický autokemp www.moravacamp.cz
Je tam hospoda ve které se vaří, umývárny, záchody, ohniště, chatky, louky na stany.... recenze asi u Kájínka, dlouho bydlel a pak i zdrhnul z ubytka kousek od tama:)
Je to na půl cesty mezi Prahou a krajem kde v kulatém klobouku s klackem v ruce blijí po slivovici. Takže klukům od Labe a Vltavy se podstatně zkrátí cesta na akci.
Za 14dní je v tom areálu burza, kam jistě mnozí z vás pojedou, tak si to tam můžete prohlédnout a domluvit se. Jen se toho teda musí někdo ujmout a to bude asi ten největší problém.    [takysportkar]   07.05.2023
Odpověď  Pánové, jedu teď v červnu na sraz sovětských motocyklů do Sluneční zátoky u Ledče nad Sázavou. Kontaktoval jsem majitele zařízení, jestli by bylo možné podobnou akci udělat jestě jednou a není to problém, takže ubytování a stravování by bylo vyřešené. Vzhledem k časové tísni jsou zatím volné termíny všechny víkendy v září. Jako program by se dala zopakovat vyjížďka "sovětů". Takže je to na zvážení vás všech. Ale chce to rozhodnout se rychle.    [Bohumil]   18.04.2023
Odpověď  Bez zapáleného pořadatele udělat celorepublikový sraz prostě nejde. K tomu Tonda nastavil laťku ještě moc vysoko. Navíc on vždy vymyslel program, který lidi na celý den zabavil a hlavně dal lidem smysl trmácet se na sraz i z velké dálky. Bez programu to bude fungovat jednou maximálně dvakrát. A bez večerního piva ani jednou. Lidé si potřebují v klidu pokecat se stejně naladěnými a to někde ve spěchu a před cestou zpět prostě nejde.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.04.2023
Odpověď  Pro Dolin nápad to není špatný ale pořád mi tady chybí organizátor bez urážky tvé osoby ty se tady pořád snažíš ostatní vyprovokovat ale sám se k tomu nemáš pořád máš snahu to někomu hodit na krk věř že vím o čem je řeč já se o to staral 10 let když uděláš sraz na jeden den tak nemůžeš počítat s větší účastí péráků do okruhu 50km ti přijedou tak 2 za tu dobu se jich sjelo z celé republiky nejvíc 38 a nedovedu si představit že by třeba Josef z Košic jel ještě večer zpátky 400 km nevím odkud jsi ale věřím že i u vás se najde spousta krásných míst které by stálo ukázat ostatním co ty na to? Zkus to sám věřím že pokud se budeš snažit tak se to povede rád přijedu. Pokud jsi na srazu péráků byl možná jsme se potkali tak jsi zjistil že to není jenom o tom chlastu to s tebou souhlasím proto jsem v sobotu volil vyjížďku ale ne hromadnou ty já zrovna nemusím ale každému dá# mapu do ruky ať jede podle svého a večer bylo o čem pokecat kdo kde zabloudil atd a to je na jeden den málo tak doufám že zvedneš ruku a brzo se od tebe dozvíme termín a místo konání ale neber to osobně tak zdar ať se daří    [Antonin]   14.04.2023
Odpověď  To je přeci ale každého věc ne? Pokud se najde místo (třeba někdo zná) s placem a ubytkem může si dotyčný zajistit... Takto by to byl prostě jednodenní sraz. Jako je x dalších,.... toto sou jen výmluvy a to že někdo jede stovky kilometrů,..já taky jedu na Širokáč každý rok 150km tam a 150km zpět,..pokecám, kuknu, najím se, dám kofolu a navečer jedu,... Prostě by to nemusel být "Sraz Péráků", ale třeba "Přijeď Pérákem 2023". Aby se teda nesrovnávalo.
Já jen moc nechápu to kňučení že to nejde. Vždy to jde. Jinak, jednoušejc, ne tak okázale (s chlastem večer), ale vždy to jde.
Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2023
Odpověď  Široky Důl minulý rok jsem tam byl, myslel jsem si že tam přespím, ale když jsem viděl že skoro všichni jeli do..tak jsem jel taky... čili light akce jak ty říkáš, což mě docela nepotěšilo a uvědom si že na sraz péráků někteří jezdili stovky km takže to přespání a občerstveni je nutnost!    [Ladic]   13.04.2023
Zobrazeno 10 z celkem 885 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (885) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák při brždění přední brzdou uhýbá do strany


 Dobrý den všem,
prosím o radu nebo vaši zkušenost. Při brždění přední brzdou mi přední kolo, respektive asi celá vidlice uhýbá na pravou stranu. Najíždím letos první kilometry a zdá se mi, že dřív se to nedělo.
Je možné to eliminovat? Díky všem.    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Má kolo vůli do stran? (chytit kolo mezi nohy a hýbat řídítky ze strany na stranu, jestli je tam vůle). Třeba už jsou vyběhaná pouzdra...    [meela]   30.05.2023
Odpověď  @fikuscz a doporučujete hledat spíš ve vidlici nebo na ose předního kola?

Měnil jsem akorat pakny, protože byly sjeté, ale ty by to snad způosbovat nemohly...    [nate01] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2023
Odpověď  To bude někde něco špatně složené.    [fikuscz]   28.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 350 pérák rok 1950


 Ahoj nafotil jsem nám o dovolené na Slovensku jawu 350 péráka rok 1950 první majitel vše původní mimo spínačky plastová mu praskla a rozbitého předního skla , na motoru v predu číslo 12 jak na ogarovi,akorát bych tam čekal nádrž logo ogar tacho do 160 ne do 120 a spínačku s kontrolkama.    [jan]   28.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dle katalogu na Ogara Typ 12, ma byt tacho do 140 a pouze prvnich 2200 kusu melo FJ spinacku    [Perak]   20.05.2023
Odpověď  jo takhle!ja ani nikdy nevidel ogara.to bude asi ten problem.zahada vyresena:)dik.    [zdex]   13.09.2011
Odpověď  zdex - přečti si co Jan v dotazu napsal - že by tam čekal tachometr do 160....nepsal že tam tachometr do 160 je. A to je velký rozdíl, souhlasíš?    [Honza]   11.09.2011
Odpověď  aha.stejne to nechapu:)    [zdex]   06.09.2011
Odpověď  Právě mě překvapilo že na tacho je do 120 a ne do 160 spínačka byla měněná a ampérmetr má do 10.    [jan]   05.09.2011
Odpověď  celkom zachovaly stroj, vycistit prelestit a hura na cety :)    [jan]   04.09.2011
Odpověď  a tech 160 km/h je kde?je to asi blbe videt...    [zdex]   04.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 9    [jan]   28.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 8    [jan]   28.08.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  č 7    [jan]   28.08.2011
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 92 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, mohl bych také poprosit o zaslaní seznamu šroubu na email aujesky.m@seznam.cz
mockraát děkuji    [Michal Aujeský]   17.05.2023
Odpověď  Dobrý den,
mohu poprosit o zaslání seznamu šroubů pro Jawa pérák na mejl: nastroje@seznam.cz
Děkuji    [Libor]   04.06.2021
Odpověď  Dobrý den. Mohu také poprosit o seznam na email roman.zemlicka@email.cz    [Roman Žemlička]   12.04.2021
Odpověď  Moho také poprosit o seznam na email honzasv@seznam.cz    [honza]   31.03.2021
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 92 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (92) 
Zodpovězené téma  

Střed kola pérák


 Prosím o radu, zda existuje nákres středu zadního kola - vzájemná poloha děr pro výplet. Z důvodu správného nalisování středu.    [VV]   13.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  takže z obrázku jsem pochopil že přesně na půl? (I když jsem to zatím nepotřeboval)    [HonzaBK]   16.05.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady foto....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2023
Odpověď  Jj video znám, bohužel mluví jen o předním středu. Nikoliv zadním.    [VV]   14.05.2023
Odpověď  tady v diskuzi je video kde se o tom mluví:

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=319072    [meela]   14.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pojistný kroužek šlapky startovací páky


 Zdravím,
mám jednoduchý dotaz - praskl mi pojistný kroužek (č. 9 na foto) a nemůžu najít spolehlivé řešení. Už jsem zkoušel různé pojistné kroužky i segrovky, ale není to ono.
5ešil jste někdo náhradu tohoto kroužku?
Díky

Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  OK,
ještě jednou díky.

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2023
Odpověď  Mám obavu, že to je specielní díl ,ne normovaný.

Já vždy vezmu 10 podložku ,v soustruhu převrtám na 12,a udělám zkosení 45 stupnu. Někdy je stará páka odřená, tak stačí díra třeba 11,6.    [Monty]   14.05.2023
Odpověď  Ok, moc díky Monty.
U mně bude problém i v podložce mám tam klasickou plochou.
Páka je originál Zbrojovka.
Podívám se do normy na vhodnou.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2023
Odpověď  Vždycky najdu nějakou vhodnou pružinu, a uříznu jeden závit.
Ale musíte mít správnou podložku,s kuželovou dírou- tím se pojistný kroužek přitlačuje do drážky, a nemá šanci vypadnout.
Tak, jak to mají turecký repliky, s plochou podložkou a obyčejnou segrovkou je špatně.    [Monty]   14.05.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Vložky předních vidlic Jawa pérák


 Ahoj, poradí mi někdo jak přelisovat vložky které jsou v předních vidlicích na péráku? V katalogu náhradních dílů je vidět řez vidlice, ale nejsem z toho moc moudrej jak to vylisovat. Jaký mají mít tyto vložky průměr? Nevyrábí je někdo? Díky Pepa    [Pepa]   03.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přední i zadní kluzáky dělá Motoservis Ondra v Kvítkovicích u Otrokovic.    [P.S.]   10.04.2023
Odpověď  Ahoj, měl byste prosím někdo kontakt na pana Kutu nebo jiného šikulu, který má výstružník a hotové přípravky na přední vidlice?
Děkuji.
Jirka    [JirkaH. ]   11.03.2023
Odpověď  Dělá to mladý Kuta,poradí si,ale táta ho k tomu moc nepouštěl,telefon někde najdu.    [Pilník.]   18.02.2017
Odpověď  jaj :( koukam ze tu psal pred tremi lety :( Je nekdo dalsi kdo by byl schopny mi vymenit vlozky v tlumicich a vystruznikem zacistit na miru?    [CIJOML]   18.02.2017
Odpověď  Pan Kuta je několik let po smrti.    [Monty]   18.02.2017
Odpověď  Panove zdravim nevite jestli pan Kuta jeste funguje? Snazil jsem se mu volat na mobil na to cislo 723129023 a uz neexistuje. Na mail mi taky neodpovedel. Potrebuju novy pouzdra do vidlic a nalisovat.    [CIJOML]   18.02.2017
Odpověď  No to je moc dobrá zpráva. Z té mám velkou radost.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.04.2014
Odpověď  pro Pilník pokud máš zájem jedni ti vyměním pomalu začínám funguvat    [Kuta]   08.04.2014
Odpověď  Zdarec,nevíte o někom kdo dělá komplet výměnu předních futer do vidlic?Pán Kuta je po momentálně po nemoci a zatím se mu do toho nechce?Kam to dát? Dík za info    [Pilník.]   01.04.2014
Odpověď  Přípravek na vylisování a nalisování si můžeš udělat ze staré trubky přední vidlice. Necháš si vytočit prstýnek nebo ho uděláš z plechu a přiboduješ ho na trubku.Já pouzdra takto vyťuknu zezhora vidlice obě najednou. Při nalisování nalisuješ nejdřív horní pouzdro ovšem spodem vidlice.    [frona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Podkova Jawa pérák


 Chtěl bych identifikovat tuto podkovu nikdy jsem takovou neviděl není litá je to svařenec vypadá jako originální pokud někdo identifikuje budu rad    [KANY3000 ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nehledal bych v tom zadnou zahadu. Nekdo si proste pomohl jak umel a vyrobil podkovu novou. Dily nebyly, internet take ne, tak co meli fotri delat, kdyz potrebovali jezdit.    [k.]   28.03.2023
Odpověď  Vůbec netuším, ale zkusím spekulovat :-) třeba pozdější náhradní díl, když už nebyla k dispozici forma na odlitek? Nebo výpadek ve výrobě z podobného důvodu a tohle bylo náhradní řešení?    [meela]   08.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 7    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 6    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 5    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Všechny nadšence péráků,
Chtěl bych trochu oživit toto téma, jelikož jsem narazil a koupil stejnou podkovu jako pán přede mnou.
Setkal jsem se s těmito typy podkov:
1) plné podkovy bez vybrání - první FJ - cca 1946
Zde jsem se setkal také s několika typy cca 3.

2) podkovy částečně vybrané se šroubkem ke kapličce předního světla - cca 1946-1947
3) částečně vybrané bez šroubku - cca 1948-1949
4) zcela vybrané cca 1950-konec výroby péráků

Nyní mám "ohnutý svařenec", který byl v oblasti předních tlumičů dodatečně obroben.
Byl bych rád za jakoukoliv informaci o této horní podkově.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [KANY 3000] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 typ 18 Pérák - karburátor - cena a označení, foto ???


 Dobrý den, koupil jsem hotovou Jawu 350 Pérák typ 18 r.v. 1951 s karbecem z Kývačky, mám možnost koupit originální karbec se sáním za 1500 Kč - viz. foto, bohužel jsem nikdy origoš karbec neviděl, nevíte jaké má mít označení, popř. nemáte foto a co říkáte na cenu ?    [Antonín-lhhRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuju za vysvětlení. Není to tedy žádná thaiwanská replika ... Já mám ještě jeden takový, ten je úplně bez označení. Tyto dva novější karburátory mají ucpávky vrtaných kanálků z mosazi, ty původní z nějaké hliníkové slitiny. Myslel jsem, jestli se tím neliší replika od originálu, já jsem vědomě žádnou repliku v ruce nedržel a nedokážu najít rozdíly.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2023
Odpověď  to už je nové značení cca z konce 70. let, třeba 634 měly karburátory označené 2801 a 2802... ale na co je přesně tento neporadím...    [meela]   28.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě celé tělo. A je tam 2654, ne 2954, špatně jsem to opsal ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, chtěl bych se zeptat na karburátor monoblok s označením 2954. Není to nějaká replika? Mám ho na kývačce 350-354, difusor má 26 mm. Porovnáním těla jsem nenašel rozdíl s originálním 2926SBD17b, který mám na panelce 350-361. A to vyražené označení nevypadá na nějakou amatérskou akci, je to jako z výroby ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2023
Odpověď  Jestli chceš karbec tak si zajdi na burzu, já naposled v chotusicích koupil kompletní 2924H i se sáním za 250,- a než ho koupíš tak si ho pekně celej rozeber, zkontroluj všechny závity, šáhni si prstem do šoupátkové komory jestli není moc vyběhaná atd..jestli koupíš karbec podle fotky tak se taky pak mužeš hodně divit :)    [ladic]   11.03.2013
Odpověď  Tak až mi od něj přijde karburátor a odzkouším ho. Tak sem napíšu.    [Michal]   10.03.2013
Odpověď  Ted jsem našel karbec s hlavní tryskou 100 - je to na 350tku ?    [Antonín-lhhRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2013
Odpověď  Ano to je pravda. Ale o tom jsem se s Míčou bavil po telefonu a právě říkal, že mi řekne až to bude mít v ruce ...a právě zmiňoval tyhle věci.    [Michal]   10.03.2013
Odpověď  Ano, pouze přesoustružit otvor a dát šoupě nestačí. Karbec je mnohem jemnější mechanika. co třeba např. sedlo jehly, vyšoupaná jehla a pod??    [Jarda]   10.03.2013
Odpověď  No to Míča dělá :o. A jak to ? Že když se udělá nové šoupě a upraví na něj komora šoupěte , že to nedělá co má ? :o    [Michal]   10.03.2013
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Železný stojan


 Zdravím, chtěl bych se poradit, z jakého motocyklu je tento železný (je magnetický) stojan. Je vyšší než na péráka, ale nižší než na kývačku. Rozteč úchytů je stejná, oka mají bronzová futra.    [PhoenixRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kdysi jsem měl několik malých kývaček jawa a čz na pneu 3,00. Jaké měly stojánky si již nepamatuji. Nižší stojan by tady dával logiku pro menší profil obou pneumatik.    [Luboš]   18.03.2023
Odpověď  Včera jsem taky běhal po dílně a měřil stojánky :-) ten kratší mám taky, kdysi jsem ho dal na 356 a ani jsem si nevšiml, že je kratší... Jak to bylo přesně se nedozvíme, můžeme jenom spekulovat. Z dobových fotek se bohužel nepozná, jak je stojánek dlouhý. Já bych se taky klonil k tomu, že to bude ze začátku výroby. Ještě si většinou porovnávám čísla dílů v katalozích n.d., tam má stojánek stejné číslo jak pro 352 tak pro první 356, až v pozdějším doplňku katalogu pro 356 se píše o změně litého za svařovaný. Ale jestli byl ten litý celou dobu stejný nebo byla různá provedení se stejným číslem nebo třeba chvíli neměli elektron a dělali z litiny (a do katalogu se to nedostalo), toť otázka :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý postřeh, ale nemyslím si, že by ostatní stojany na malé kývačky byly nižší. Leda by to bylo ze začátku výroby, ale to je domněnka. Přikládám porovnání velikostí, první zleva je z velké kývačky, poslední je replikový na péráka. Vzdálenost mezi latěmi je 28,5 cm. Jediný stojan, který je stejně vysoký jako ten červený, je z ČZ 150c, ale ten je typově úplně jiný.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Zobrazit dokumentOdpověď  asi jsem to vyřešil, přikládám rozměrové náčrtky z návodů k obsluze, velká kývačka má o 2 cm vyšší světlou výšku ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  meela: Také mě napadlo, že by ty stojany na fotkách ode mě mohly být na malou půlbubnovou kývačku, ale proč by byly nižší než ostatní stojany? Jinak na malých kývačkách se kromě toho vyskytují tyto typy - hliníkový bez výztuh, hliníkový s výztuhami, trubkový svařovaný a ocelový litý. A asi všechny jsou vyšší než tyhle dva, které mají jen 26 cm.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Ne myslím ten litý vlevo. Ten vpravo ale patří spíš na 356. A používaly se i na prvních jednovýfukových čz    [meela]   15.03.2023
Odpověď  Jestli myslíte ten na poslední fotce vpravo, jawácké barvy, svařovaný, tak přesně takový mám na 352. Tedy - úplně přesně takový ne, ten můj byl zohýbaný jak pr++e!    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je první provedení stojanu na kývačku. A podle záchytu pružiny na levé straně je to na malou kývačku, pravděpodobně typy 351 a 352.

Ale připojím se k dotazům, nedávno byl v inzerci pro mě neznámý typ stojanu, nepoznává ho někdo? Má ještě o dost menší výztuhy...    [meela]   15.03.2023
Odpověď  Taky ho mám ale nevím    [petr]   15.03.2023
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa pérák 250_co se chromuje a lakuje?


 Renovuji péráka Jawa 250 - 11 komunista. Poradí mi někdo, které díly se chromují, a které jsou na pozink, a které na nástřik barvou.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podivej se třeba sem : https://renovacemoto.rajce.idnes.cz/

A když nebude něco jasné, klidně napiš na fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   11.03.2023
Odpověď  Myslím že zinkování se při výrobě péráka nepoužívalo. Existovala tzv. lidová verze, kde bylo méně chromovaných dílů, než na klasice. Někde jsem četl, že náhradou chromu byl lak s příměsí hliníkového prášku. Asi největší chromovaný díl je nádrž, takže jestli ji budete chromovat nebo ne, tak podle toho bych udělal zbytek motocyklu. Také bych doporučil projít internet nebo zdejší forum, je všude spousta informací, stačí hledat.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [Petr]   10.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa Perak - Vojensky


 Zdravim vse zde ve Forum,

Jmenuji se Petr, ziji v Nemecku ( proto pisu bez carek a hacku) a stal jsem se pred dvema dny majitelem Jawa Perak, rok vyrobu 1947.
Co mne ale zadivuje, je ta barva a vybavy toho peraka.

Je ve vojenske barve s nejakym prislusenstvim. Zadal jsem fotku aby ste to videli.

Existuje nekde nejaka moznost vice ofizialnich udaju o teto motorze se dozvedet?

Tesim mne, ze jsem toto Jawa Forum nasel.

S pozdravem

Petr    [pepa62Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  pokud má přiznaný svár na kapličce tachometru tak je to vojsko.bylo to svařeno ze dvou půlek a neobroušeno    [hans]   05.03.2023
Odpověď  pepa62: Zaujalo mě uchycení polní lopatky na motorce. Mám také starou lopatku včetně obalu a chtěl bych ji přichytit k motorce. Šlo by pořídit podrobnější fotky uchycení. Je pod nádrží na rámu vojenská baterka? Díky.    [tkvk]   15.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také bych ty obavy hledně výr.čísel tolik nehrotil, pokud jsou navíc tady uvedena tak je spíše větší pravděpodobnost že si ten "nějakej chytrák" zvolí raději jiné číslo na vyražení, takto by si jen koledoval o potíže.
Ohledně toho péráka v odkazu co vložil wallander, tak raději si zvolit vzor nějaký stroj co je tady na dobových fotografiích, o tohoto já mohu tvrdit jen že sedne odstín nástřiku ;-)
Diskuse ohledně vojenského provedení:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=171303
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=22571
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=131478
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=66375    [Martin Štindl]   15.09.2013
Odpověď  taky nějak nechápu tento přehnaný strach o výrobní čísla.    [radek]   15.09.2013
Odpověď  Samozřejmě skrytí čísla respektuji, je to každého věc. Nicméně proč bych si někdo razil číslo někoho jiného? Snahou je snad narazit číslo, které nikdo nemá, abych mohl přihlasit motorku na veteránské doklady.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2013
Odpověď  Já bych výrobní číslo neukazoval ... pak se najde nějakej chytrák co si ho vymlátí na štítek z druhovýroby a motorku přihlásí na papíry s tvejma číslama .. .    [vana-hb]   14.09.2013
Odpověď  pepa62, Ahoj na těchto stránkách se snažím dopátrat kolik péráků bylo vyrobeno v daném roce: http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-11-perak-v yrobni-cisla/
Podle tvého začerněného štítku to vypadá jakoby výrobní číslo začínalo číslicí 15.
Nemohl bys poskytnout fotku celého štítku bez začernění. Nevím přesně jaký to má význam skrýt výrobní číslo. Podle všeho by to mohl být jeden z posledních péráků vyrobených v roce 1947. Díky.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2013
Odpověď  Ano, je.    [fikuscz]   12.09.2013
Odpověď  Ahoj, tady posílám fotku jednoho typického vojenského provedení.

http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/0 8/137650_vojenskyperak3.jpg

Jinak po prohlédnutí tvého motocyklu se klaním k názoru, že původně to byl pérák civilní, červený a někdo si z něj udělal vojáka. Až budeš mít péráka u sebe, zkus škrábnout do barvy, jestli se neukáže červená, a na začerněných doplňcích zase zkus, jestli pod nimi není chrom.    [wallander]   12.09.2013
Odpověď  Je mozno nejk pres cislo motoru a ramu zjistit originalni udaje o peraku?

Petr    [pepa62] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2013
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Oprava závitu pro matici výfuku na válci


 Chlapi nevíte o někom, kdo je schopen opravit poškozený závit na válci. Někdo při sundávání matice výfuku poškodil závit na válci. Když tam natočím dobrou matici, tak ji zničím. Stačilo by závit znovu protáhnout a vše by bylo OK. Poradí někdo?    [Mirda444]   06.12.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Napište prosím, jaký je závit a stoupání na výfukových maticích.
Zainvestuji do závitových oček a nevím, jaké bych si měl pro tyto účely koupit.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2023
Odpověď  pekny at slouzi    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to nakonec opravil tím pilníkem na závity. Matice jde natočit pěkně volně. Měl ho doma jeden kamarád. Díky všem za rady.    [Mirda444]   17.12.2016
Odpověď  na hliníku se tohle dá oškrábnout i klasickým vnitřním závitníkem.stačí ho použít, jako šábr. pilníček na závity bude stejně hned máznutej hliníkem a nebude nic brát.    [Mates]   15.12.2016
Odpověď  Já to na Libeňáka vyřešil tím, že jsem stočil závity na menší hladký průměr,pak vysoustružil z duralu trubku s vrchním závitem dle matic,nalisoval,ovařil a svár opracoval. Dopadlo to skvěle jen díky tomu,že byla dostupnost dílny s patřičným
strojním vybavením, amatérsky neproveditelné.    [Mirda]   13.12.2016
Odpověď  Kup ten pilník na závity. To půjde dobře, je to hliník a přístupné místo.    [fikuscz]   09.12.2016
Odpověď  Mirda444:to nie je perácky valec.    [Jumbo]   09.12.2016
Odpověď  Ocelový matky přece existují na Velorexy. Prodáváme je za 150,- na burze.    [Monty]   09.12.2016
Odpověď  hm to hoto sem se taky bal na libenackym valci mozna by stalo za to skusit udelat neco jako falesne ocko na protazeni nejlepe z nejake kvalitni ocely, myslim, ze na pilnik je tohle dost poskozene vis jaky to je zavit?    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Asi skutečně budu muset koupit ten pilník a opravit to s ním, protože jsem sice sehnal kontakt na někoho v Praze kdo to údajně dělal, ale nedaří se mi s ním spojit. Asi by také šlo udělat kovovou matici a protáhnout to s ní.    [Mirda444]   09.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ŠTÍTEK KOMUNISTA


 Zdravím - měl bych prosbu na někoho kdo má péráka komunistu buď na originálních dokladech a nebo na dokladech (ne z 353) co v pohodě procházejí přes STK. Hned v prvním řádku na štítku (tovární číslo - číslo stroje) má být vyražené číslo rámu ? Pokud ano tak to číslo by mělo být nad pravým kastlíkem zhora rámu ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den
Máte někdo odkaz na to, kde koupit kvalitní štítek Jawa 350/18 v angličtině? Ty co mě dorazily jsou úplný paskvil.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2023
Odpověď  Nebyl jsem si jistý - díky za potvrzení    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2022
Odpověď  Ano, je to tak jak píšeš.    [fikuscz]   14.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám roku 1952


 Prosba o definování změny provedení rámu v roce 1952. Od roku 1951 zavedli v Jawě nové provedení dorazu řízení. Opustili doraz o plech záchytu reakce a přešli na doraz o plech na rámu. V prvním provedení plech hodně vysoko. Na brýlích byly dorazy nahoru vystouplými prvky. Přestože se toto provedení montovalo přes rok, tak se jich nedochovalo mnoho. Někdy v roce 1952 (snad až podzim) přešli na nový doraz. Plíšek byl posunut níže a dorazy na brýlích byly masivní ze stran. Pro toto uspořádání bylo nutno zprohýbat plech záchytu reakce tlumiče řízení. Sháníme se ZČ vícero v. čísel rámů z roku 1952 (1953), u kterých je průkazné provedení dorazového plechu rámu. Současně i provedení úchytu zadního šroubu nádrže - dva či již jeden průchozí. Máme zde rám voják z výroby srpen 1952 v. č. 11-0169x-53 (53 je jen modelový rok) a ten má plech vysoko a průchozí šroub. Chtělo by to však vícero definovaných rámů, i civilních. Libor Marčík    [LkicramRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jen z důvodu bádání pro budoucí badatele přikládám foto.
Stroj 18-00827-52, vyroben tedy nejspíš v roce 1951.
Doraz na brýlých s výčnělky. Proto usuzuji na rok 51.
Nádrž vařené hrdlo, slabé kolečko.
Jednalo se o původní, neskládanou exportní motorku dovezenou ze Švédska.    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
Odpověď  k dotazu níže, 2 péráci z roku 54, oba mají nádrž s přivařeným hrdlem bez držáku sítka, znak obyčejný s kroužkem    [meela]   22.12.2022
Odpověď  tady v té diskuzi je pár fotek "lidových" nádrží, celošedivá je tam taky ale detaily bohužel nejsou vidět

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [meela]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  údajně původní lak. Má někdo tuto nádrž? Jaké má hrdlo a jaký kroužek ve znaku?    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  tlustý kroužek ve znaku    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  Ještě téma nádrží s kolečkem. S kolegou ZČ řešíme rovněž zda vařená hrdla, tučný kroužek ve znaku a kompletně bíle lakovaný nádrže nebyly pouze z pozdější druhovýroby. Zde se to těžko prokazuje, ale pár věrně autentických strojů z roku 1954 by to mohlo objasnit.    [Libor]   22.12.2022
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 10.6.2022)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozpěrka zadního kola Pérák vs. ČZ 150 c


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v rozměrech rozpěrky zadního kola na Péráka oproti ČZ 150 c. Např. v jednom eshopu s replikami je každá položka označená jinak, ale obrázky jsou stejné. Mám doma jednu rozpěrku a nevím, kam patří. Pozná to někdo podle foto? Děkuji.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Vycko nadrze


 Stretol sa uz niekto stakymto vyckom nadrze? Zakladny tvar je rovnaky. Dakujem    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase pristroju


 Renovuji veterana - Ford z roku 1935. Potreboval bych repasi vsech pristroju ( tachometr, meriz teploty , stavu benzinu v nadri atd )
Nevite kdo tyto prace dela - a kvalitne ?

Dekuji za pomoc    [Lubomir Lostak]   19.06.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006