MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309699 příspěvků |7687 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 35 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 10.4.2021 20:28  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 808
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 480
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3039      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 288      Příspěvků Příspěvků: 31005
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Moho také poprosit o seznam na email honzasv@seznam.cz    [honza]   31.03.2021
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Odpověď  Pro mirda 444 Prosim o zaslání soupisu spojovacích šroubu.fion    [eduard polka]   01.01.2018
Odpověď  pro Mirda444> prosim o zaslani seznamu spoj.materialu na email: jarkovskyKOVO@seznam.cz

(nejlepe word/excel dokument)
Predem dekuji    [Jara]   21.12.2017
Odpověď  Šrouby jsou tak, jak je popsáno v katalogu ND. U některých chybí v katalogu rozměr, tak je změřeno dle originálu na motorce. Samozřejmě, že šestihrany u M8 jsou na klíč 14, pouze u držáku řídítek a stahovací šroub přední osy mají šestihran na klíč 12.    [Mirda444]   15.12.2017
Odpověď  Dobrý den, můžete mi prosím poslat seznam šroubů na mail: zdenek.dar@centrum.cz Předem děkuji    [Zdenek]   15.12.2017
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (89) 
Zodpovězené téma  

Jakou vazelínu na tlumíče


 Zdravím,

řeším čím namazat tlumiče. Někdo mi poradil A00, která asi maže dobře, ale bohužel stéká. U předních nevím - tam je prachovka. Ale ze zadních vytéká na výfuky. Pomalu, ale jistě.

Co na to máte za vazelínu? Dík    [perak]   29.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Péraka a zetku jsem mazal v kluzácích vazelínou pro vodní čerpadla. Nebere vodu a vydrží vyšší teploty. Používal jsem i vazelínu pro vysoké teploty, myslím NH2, ale už si to moc přesně nepamatuju.    [Luboš]   29.03.2021
Odpověď  Ja som dal dajakú z bojovej techniky, je strašne hustá,
Ale prúser že neviem aká to je, na pixli nieje žiadne označenie.😭😭😭    [Ivo]   29.03.2021
Odpověď  Nechcem sa slovíčkovať, ale špatne si sa vyjadril, na péraku niesu tlmiče, ale klzáky s pružinamy.    [Ivo]   29.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Perák 250 + sidecar 560?


 Ahoj chtěl bych se zeptat, zda má někdo zkušenost s tímto spojením. Jel jsem se sidecarem připojeným s kejvou a moc jsem z toho nadšený nebyl. Myslím si, že perák má tužší rám a hlavně nemá kejvu, že to bude stabilnější a nebude se to tak kroutit. Jaký je váš názor?Utáhne to 250 vůbec? Bylo by to spíše na povození malého kolem komína...
Předem dík za odpověď    [jarek]   19.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No jo, blbě seřízená geometrie :-) A vždycky záleží i na nákladu v sajdě, ale i na motorce.    [vojta]   16.03.2021
Odpověď  Mám doma Pérák 350/18 se side Tůma, Ogar 350/12 se side Tlustoš a Kývačku 350 se side podobnou jako 560. Mohu konstatovat, že jízdní vlastnosti se sajdou jsou u Péráka s Ogarem oproti Kývačce mnohem lepší. Jako příklad mohu uvést, že když jedu s Párákem a s Ogarem, tak si klidně troufnu pustit řídítka a souprava jede rovně. To bych si u Kývačky netroufl.    [Mirda444]   16.03.2021
Odpověď  K sajdkáre pro lepší ovladatelnost je ale vhodná motorka bez předních teleskopů - paralelogram nebo kyvná vidlice. U teleskopů je problém že při pružení se mění délka rozvoru. Na péráku to nebude o moc lepší.    [Martin Štindl]   20.02.2021
Odpověď  Před lety jsem jezdil 250 péráka se sajdou, ale žádný oslnivý výkon to nemá. Když se vymění přední řetězové kolečko za menší, tak to tahá celkem slušně a motor se netrápí. Jen ta rychlost není dálniční.    [Luboš]   20.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

koncová svítilna pérák


 Zdravím pánové,
zkoušel jste někdo rozebrat tělo koncové svítilny. tozn. vyndat sklíčko a rámeček sklíčka.
nemůžu přijít, jak na to a bojím se nevratného poškození.
mám hodně zkorodovaný rámeček sklíčka (diamant, rok výroby cca 1949)

Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stejný postup jako Vojta. Jen při leštění rámečku (před zinkováním) mi leštící kotouč sežral celý diamant. Rozbil se na tisíc kousků. Ještě jednou dík Kubovi za nový. Na zalisování jsem si na soustruhu vytočil přípravek,ale určitě by to šlo i ručně.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2021
Odpověď  Vyndal jsem jen rámeček, diamant jsem vevnitř nechal. Rámeček obrousil a nechal i s diamantem nazinkovat. Pokud netoužíš po chromu, tak zinek je OK a je to vyzkoušený    [vojta]   13.03.2021
Odpověď  Kupte lepší a horší prodejte, na aukru jsou každý týden.    [P.]   13.03.2021
Odpověď  Pánové, zdravím,
děkuji za ínfo.

Bohužel/bohudík obě zprávy odpovídají mému očekávání.

risknu to a zkusím.

franta.    [František]   12.03.2021
Odpověď  Sklo je zapertlované v rámečku a rámeček zapertlovaný v kapličce. Výměna rámečku je dost problém - velké riziko prasknutí sklíčka.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.03.2021
Odpověď  Sklíčko už jsem několikrát vyndaval a není to tak těžké. Otočíš svítilnu a zespodu je tam přes otvor ve svítilně přehnutý, zalisovaný okraj rámečku , v kterém je sklíčko. Šroubovákem odtlačíš páčením mezi stěnou svítilny a zalisovaným okrajem postupně dokola. Dělá se to dobře, šroubovák se opře o stěnu a snadno se rozehne zalisovaný okraj. Vem si vhodnou velikost šroubováku. V podstatě vždy během malé chvilky jsem to měl rozdělané.    [Jarda]   12.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Všeho chuť kolem dokola


 Pěkný večer,
mám pár dotazů z různých soudků tak snad se sejdou i odpovědi:
- Jaké je nastavení karburátoru u 350 (2924) pro záběh a pro běžný provoz, teda pokud je rozdíl, nikde jsem nenašel?
- Jak je dlouhý šroub pružiny sedadla řidiče od pružiny do konce? Já mám 85 mm a potřebuji opravit, ale nevím na jakou délku.
- Nemá tady někdo čirou náhodou na prodej staré kolena výfuku na 350 v jakémkoliv stavu?

Předem děkuji za reakce    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jehla karburátoru je na záběh motoru lepší zvednout o jednu dírku výše, aby šlo do motoru více směsi.
Tyčka se závitem originál pružiny sedla řidiče je dlouhá od pružiny 80mm. Závit M8x1.    [fikuscz]   04.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

cívka z hlinikové fj spínací skříňky


 Ahoj prosím Vás dá se nějak odzkoušet funkčnost ind.civký z této spínačky? Nějak proměřit?    [jarek]   01.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  čti v Dočekalovi    [Jan]   03.03.2021
Odpověď  mezi 54 a vývodem na svíčky a mezi 51 a vývodem na svíčku měřím hodnoty v 1000 Mohm po přepnutí na Kohm nic...    [jarek]   03.03.2021
Odpověď  Ano, cívka má dvě vinutí, jedno mezi svorkami 1 a 54 (vývody s kablíkama, odpor v jednotkách Ohm), druhé mezi 54 a výstupem na svíčku (kontakt uprostřed cívky na spodní straně... tuším 5-10 kOhm). Začal bych tím že bych změřil odpor těchto dvou vinutí. Pokud nic nenaměříte nebo naměříte nízké hodnoty, je buď vinutí přerušeno nebo zkratováno.
Když je vše ok tak cívka bude nejspíš fungovat. Můžete cívku zkusit na krátkou dobu zapojit dle schéma se svíčkou, kondenzátorem k baterce 6V a střídavě zkratovat výstup 1 na "kostru" minus pól baterie a svíčka by měla házet jiskru. Pozor na část obvodu od cívky ke svíčce, zde je vysoké napětí a dost to "kope" :D Když mě to koplo měl jsem radost jak malej že jsem si opravil cívku kde byl přerušen vývod z vinutí ke svíčce. Jezdím bez problému.    [Jirka123]   02.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Repase karburátoru 250tky


 Zdravím pánové,

hledal jsem odkazy na někoho spolehlivého k repasi karburátoru, našel jsem jenom mnoho let staré.

Nemáte někdo dobrou zkušenost?

Díky

Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.zamecnictvikraus.cz/    [fikuscz]   02.03.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě přidám něco k celostříbrné nádrži s červenými linkami. Před pár dny jsem dával do tématu ČZ 125/150 fotku mé babi na ČZ 125t a nějakou dobu předtím, fotku dědy na tom samém motocyklu. Teď se mi pro změnu podařilo najít fotku mého druhého dědy na "lidovce" tři sta padesátkovém Peráku, s celostříbrnou nádrží. Fotka je z roku 1953.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  další fota 1    [Libor]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (69) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Karburátory jawa 250 a 350 pérák


 Ahoj, dostal jsem tyto tři kompletní karburátory na péráka. Mám ale problém s určením na co patří. Dva z nich (neponiklované) mají označení 2-2926 NŘ a ten poniklovaný má značení 2924 H. Které jsou original na péráka 350ku? Dále bych se chtěl zeptat na matice kterou prochází lanko plynu - co je original - lanko do boku nebo na střed? Filtry jsou také pomíchané.
K tomu mám ještě krabici nekompletních karbeců, takže to dokompletuju tak, jak to má být. Poradíte? Díky    [Pjopa]   11.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  chtěl bych se zde zeptat na příbuzné téma ke karburaci. Jde mi o filtr vzduchu, respektive jeho zavírací část. Mám poniklovanou, pozinkovanou a hliníkovou. Je v tom nějaký cca řád, např. která je starší nebo která se dávala na péráky , nebo na kývačky?    [L]   23.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  H přesněji značí přívod paliva hadičkou(na víčku plovákovky je napevno nátrubek)
V jsou označeny karburátory Jikov 2924 s velkou plovákovkou
VZR mají označení karburátory ovládané táhlem(viz foto) takže asi R označuje táhlo.    [Martin Štindl]   15.02.2021
Odpověď  Půllitr má přívod do plovákovky z hora (H) a to že tam neteče přímo vertikálně, ale pod jiným úhlem je speciální přívod (Z).    [J]   15.02.2021
Odpověď  Zkus se podívat na stránky jawa maniak tuším že jsem tam našel tabulku značení karburátorů jikov    [Caryfuk ]   15.02.2021
Odpověď  Bůh ví, jak to značení je, když má pulitr značení HZ a má sytič a přívod paliva bokem.....    [fikuscz]   15.02.2021
Odpověď  Tak znovu - např. 2918 HC je karburátor šoupátkový (29) - difuzor (18mm) - přívod horem (H) - sytič/clona (C).    [J]   15.02.2021
Odpověď  Ještě jsem pátral a někde jsem četl H - horizontální přívod paliva zřejmě co myslí fikuscz. Tím pádem by bylo H dáno pouze víčkem plovákové komory. No je to velmi zvláštní materiál, to je pravda proto se ptám. Takže nesvařitelné. Děkuji za reakce.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2021
Odpověď  Sytič je značený C - clona, H - přívod paliva horem.    [J]   15.02.2021
Odpověď  H asi nebude označení pro sytič, když je tak označený i karburátor na péráka. Z bude přívod paliva do plovákovky bokem, což má pulitr. Svářet se ta slitina nedá. Vlisované spodky jsou některé zaměnitelné, ale ten VZR má tuším větší průměr.    [fikuscz]   15.02.2021
Odpověď  zdar ta spodní vložka má v sobě volnoběžnou trysku označení udává velikost této trysky označení Hje provedení se sytičem který byl řešen posuvnou clonou šoupátka a používal se pro moto jawa500 ale těleso karburátoru je stejné je vyrobeno ze zinkové slitiny a ta je obtížně svařitelná neli vůbec    [caryfuk]   15.02.2021
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

pérák 175?


 Zdar péráčníci,

viděli jste dnes na aukru tenhle motor? http://aukro.cz/jawa-perak-motor-zvlastni-cislo-i6 352456540.html není to náhodou prototyp 175 alias legendární typ 10? I konečná cena 15 356Kč by odpovídala tomu že si to nemyslím sám :-) koukněte na fotky, sériovka to není určitě - spojkové víko, pravý karter, poloautomat spojky, náhon tachometru... Jsem zvědavý jestli se tenhle motor ještě někdy někde v něčem ukáže :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Něco nového? proběhla nakonec renovace?    [Beat]   10.02.2021
Odpověď  250 jede na houby a 175 je ještě horší. Škoda práce. Já bych ho na pár let shoval a pak prodal za 30k    [jawak]   02.03.2018
Odpověď  V NTM už mají hotový tento prototyp 125, v odkazu je fotogalerie ;-)

http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-unikatni-sbirka-motocyklu-nejen-ceske-vyroby-38523.html?fotogalerie=1    [meela]   27.02.2018
Odpověď  Zatím je to spíše zkoumání dostupných fotek, není mnoho času a musím nějak dodělat rozdělané projekty. Zatím jsem nakoukal pod spojkový dekl, kde se vše více podobá péráku, nežli budoucí kývačce, primár je 19/41 zubů, čili o něco lehčí než série, spojka o něco málo větší, je vidět, že to taky lepili z čeho mohli, například korkové lamely jsou ze dvou tlouštěk plech, našlapovací hřídel vypadá jako upravení z 250-tky, řetěz vytahaný až běda - podepsal se docela dost i na karterech. Jinak na motoru už někdo dělal výbrus a ani mu moc nevadilo použít píst, který má cca o 2 mm menší vzdálenost osa čepu dno pístu, což se muselo značně projevit na kompresi.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2016
Odpověď  ahoj Miku tak jak jsi se posunul s tou 175tkou    [Mirek]   16.11.2016
Odpověď  Já osobně, pokud bych na to neměl možnosti, dostavět kolem motoru věrnou(!) repliku, dle dokumentace a výkresů, třeba tak jak to dělá p. Samohýl. Tak než dělat něco napůl, a nechat se obdivovat laiky, raději ten motor odprodám NTM. Přeci jen už je to národní dědictví a tak by se s tím mělo zacházet. To je pouze můj názor.    [J]   26.08.2016
Odpověď  Já bych udělal to, že bych motor zprovoznil, dynamo bude asi klasika pérák, pokusil se vyřešit to víko nechal udělat kolena výfuku, celé bych to napasoval do péráka, aby se na rámu upravili jen držáky a víc nic. Na srazech to bude pro odborníky budit pozornost, laici to stejně nepoznají a není to taková investice. tedy pokud na to nemá člověk strojní dílnu, pak se do toho může pustit od podlahy. To je můj názor a někdo s ním může a nemusí souhlasit. Je každého věc jak se k tomu postaví a na co má kapacity a peníze.    [Mirek]   26.08.2016
Odpověď  Nad stavbou tohoto prototypu jsem osobně hodně přemýšlel.. Motor jsem chtěl vydražit, bohužel mi nebylo přáno, byl jsem hned pod čarou... Dnes bych určitě přihodil víc, ale už to tak je, nynějšího majitele neznám, ale věřím, že se o motor dobře postará. Co se týče konstrukce motorky, asi bude zásadní vymodelovat a nechat odlít víko zapalování, popřípadě kryt karburátoru...? Z fotky bych řekl, že rám bude mít hubenější trubky než pérák 250. Navíc se to celé podobá spíše OHC než péráku - přední vidlice určitě nepůjde použít z kejvačky... Zadní kluzáky a kastlíky budou taky spíš jak u pullitru... Na rámu si všimněte toho zalomení vertikální vzpěry, co je na ní zadní držák motoru - úplně jiné než pérák... Osobně bych použil na stavbu nějaké rámy z malé kejvačky kvůli profilu trubek.... To je tedy aspoň můj názor na věc... Každopádně by to mohl být opravdu zajímavý projekt...    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2016
Odpověď  že je to prototyp jsem tak nějak věděl, jen jsem si myslel, že ten z počátku vývoje péráka a ne z konce ... náhon vyveden z výstupu převodovky, kdy je do díry výstupní hřídele zalisováno (tedy asi původně zalisováno, dnes se to s mírným odporem v tomto spoji protáčí) šnekové kolo a odtud na druhé kolečko dál na náhon tachometru, celé to je ještě provrtané pro vypínání spojky ... určitě bych ho chtěl dát do prezentovatelné podoby a kdyby se to nějak podařilo poskládat do celé motorky, bylo by to super ... bohužel základ - rám je úplně odlišný od péráka    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Odpověď  je to pěkný, co s ním plánuješ, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat a zprovoznit? Dáš ho do rámu? podle té fotky od Anošta by to mohlo jít do rámu péráka? Ještě by mě zajímalo, jestli jsi tušil co kupuješ že to bude nějaký prototyp, nebo jsi jen tak přihazoval?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 33 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (33) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 808 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak se tak dívám do archivu tak půjde o 10. ročník. To nemá Covid šanci.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2021
Odpověď  Pani a damy, davam do kalendara, zatial to vyzera nadejne, dufam ze sa vidime!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2021
Odpověď  náhradní plán je :
bečka na parkovišti u hospody, a kdo pojede náhodou kolem na vyjíždku na svým Péráku, ten se může přizastavit. To zatím nezakázali, jezdil SAMOSTATNĚ neorganizovaně krajinou.........
Když smím přizastavit na bezince, můžu snad i u lidí na okraji silnice?Co kdyby potřebovali pomoc?    [Monty]   05.02.2021
Odpověď  Tak jsem to zabukoval. No už se těším.    [ZČ]   04.02.2021
Odpověď  Zdar Ogaři tak letos nám ten rok nezačal zrovna nejlíp ale já su optimista a věřím že do péráků je to přestane bavit a bude nám umožněno se znovu sejít v hojném počtu na RS Královec po posledním telefonu s paní jsem zjistil že někteří z vás si ubytování zajistili ještě než odjeli tak kdo bude mít zájem tak na telefon 721 861 830 zajistit ubytování termín je 2-4.7 2021 pevně věřím že ten blázinec který tu panuje brzo skončí a přestanou nás omezovat ,další info ke srazu dám vědět podle situace která bude aktuální    [caryfuk]   03.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj Tondo, rikša se pomalu změnila na Péráka. Tak snad se bude paní Sajdkárové líbit a sraz bude v pohodě. Já osobně se už těším i v této pitomé době. Přeji všem zdraví a brzké jaro. Pavel s holkama    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2020
Odpověď  Zdar Ogaři tak letošní ročník máme za nama předem děkuju za kladné hodnocení i když letos to i podle mě bylo slabší ale okolnosti které tu od jara panujujou nám moc nepřáli pevně věřím že jste nezanevřeli a na rok znovu přijedete zase na Královec.Věc kterou bohužel nedokážu ovlivnit je počet čistokrevných péráků to záleží na majitelích jestli se rozhodnou přijet ale vážím si každého z vás kdo se odhodlá přijet i přes značné porce kilometrů na z dnešního pohledu ne zrovna pohodlném stroji,klobouk důle před Jozefom a jeho kamarády z Košic cca 360km ač přes technické potíže dorazil až v sobotu ale nevdal to,zato znám lidi z okolí kteří péráka vlastní ale nepřijedou ani těch pár kilometrů a otom to vlastně všechno je.Dovolte mi se ještě vyjádřit ke klukům z Pardubic možná jsem měl zdůraznit informace ohledně zákazům vjezdu ,pohybovali jste se v CHKO A PORUŠENÍ JE V PŘÍPADĚ DOPADENÍ 50000kč ,já jsem chtěl pro vás získat povolení nicméně se mi to po osobním jednání se správcem polesí nepovedlo ale bylo mi slíbeno pro příští rok,nejenže tam tito loupežníci vjeli ale co čert nechtěl tak je tam zrovna nachytal otec tohoto správce se kterým měli tak slušně řečeno konflikt který byl zakončen příjezdem policie,nic méně pro zachování dobrých vztahů v dané lokalitě mi nezbylo než daného pána vyhledat a omluvit se za ně stálo mě to flašku a dost času než jsem ho našel,tak věřím že si to příště odpustí.Jinak ještě jednou děkuju za krásně prožitý víkend s přáteli se stejnou krevní skupinou JAWA PÉRÁK    [caryfuk]   26.07.2020
Odpověď  jo jednu dobu to vypadalo na sraz jaw 500 ohc ......    [free]   09.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem v počtu 3 péráci byly i my s našima strojama. Tentokráte jsem to trefili, ale odbočka z té hlavní směrek k pile a následně i do kopce byla taková loterie (myšleno tak, že tam nebyl značený, nebo jsem neviděli, ani kemp ani sraz) a dle reakcí ostatních několika kolegů na tom byly stejně. Prostě vyjedeme, zákaz tam nění a když tak sjedeme dolů :D
Jen sem myslel, že tam bude teda o hodně více strojů.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
Odpověď  Já byl předtím jen na srazu v Lopeníku(2015) a v kempu Klokočůvek(2019 a tady jsem tu obsluhu kempu hodnotil jako odpudivou co se týče jednání s klienty i ochoty). V případě letošního srazu to hodnotím jako Monty A1, chatky luxusní vzhledem k ceně a s dívkami u baru jsem neměl nepříjemnosti - a ta Slovenka byla docela hezká.
Ještě jednou Tondovi děkuji za hezký sraz a také za zapůjčení nabíječky pro kamaráda a Zdendovi Č. za tu pérovku :-)    [Martin Štindl]   07.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 808 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (808) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozdíl karterů pérák 350 1953 a 1954.


 Jenom taková zajímavost. Na první fotce pérák 350 1953 a na druhé 1954....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale tak, nechtěl jsem to servírovat na stříbrném podnose. Takto si aspoň trošku procvičíš smysly ;)

A tady je foto vnitřku levého karteru....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Cumel jsem na to jako puk, ale kdyby to sem Petan69 nenapsal neprisel bych na to.
Fikuscz, jestli to bylo jako hadanka "najdi 10 rozdilu" tak dory. Pokud ale chci neco sdelit je dobre to trosku popsat. Pro jednoduchost pochopeni to slo udelat treba takhle.    [takysportkar]   08.02.2021
Odpověď  Máš pravdu taky jsem si všim, ale spojkový víko je bez výřezu.
fikuscz by nám mohl přihodit další fotky :-)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2021
Odpověď  Já spíš koukal že už má vybroušenou drážku pro mazničku kyvné vidlice jako kývačka.    [Meela]   07.02.2021
Odpověď  Přesně tak, je to motor, co byl na vývoz do NSR a jelikož už bylo nutné dodržovat patentní zákony, musel být dodávaný s jednou pákou. Patent na dvě páky mělo DKW.    [fikuscz]   07.02.2021
Odpověď  Já právě vidím ten rozdíl, že druhý motor má vidět závit a nálitek pro přišroubování startovacího segmentu.
https://aukro.cz/jawa-250-353-jawa-350-354-startovaci-segment-2x-hridel-startovani-6967073898
Dvoupáka nemá tyto tři závity M6    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2021
Odpověď  Ano, kartery jsou na jednopáku.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.02.2021
Odpověď  To sedi presne, tiez mam motor 1954, original jednopaku. Ale dal som tam 2-paku, pre mna je ovela lepsia ako 2-paka.
Na 354 motor co pripravujem tiez pojde 2-paka    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2021
Odpověď  Druhá fotka motor 1954 je už jednopáka?    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá fotka motor 1954    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Go motoru-netočí se klika


 Ahoj všem.

Mám problém při go motoru Péráka 250.Po sešroubování karterů se netočí klika.Kartery jsou párové.Klika je po go,nové ložiska, v pravém karteru použito válečkové ložisko NJ 305 C3.Setkal jste se někdo s takovím problémem? Je možné že je špatně slisovaná klika?

Díky za rady, Míra    [MIRAXJR1300Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pardon, Luboš už to vysvětlil.    [Martin Štindl]   05.02.2021
Odpověď  Mám ale taktickou poznámku, válečkové ložisko NJ304 měli na počátku výroby malé kyvky 125/355 a 175/356. A podle mne od toho bylo upuštěno z toho důvodu že válečkové ložisko bylo stejně jako dnes dražší než kuličkové. Klikový mechanismus je ale v případě těchto motorů axiálně vymezen 2ks kuličkových ložisek na levé straně a pokud je i vnitřní váleček ložiska NJ305 situován tak aby osazení netlačilo na válečky tak axiální namáhání tohoto ložiska nehrozí.    [Martin Štindl]   05.02.2021
Odpověď  Jawa válečkové u dynama někdy montovala, obvyklé bylo u jawy 175. U jawy 250 dvouložiskové, válečkové nikdy není a nemělo by se montovat, protože jediné kuličkové ložisko na levé straně je příliš namáháno axiálními (bočními) silami. U tříložiskových motorů jsou dvě ložiska na levé straně schopna axiální namáhání vydržet. A pokud by se použila kuličková sdružená s menším kosoúhlým stykem, tak je použití válečkového zprava naprosto bezpečné. Výhodou válečkového je velmi snadné půlení motoru bez poškození karteru. Každé násilnější půlení kdesi na cestách zanechá nějaké nežádoucí stopy a o to jde především. Opravit a v pohodě pokračovat v cestě.

Použití válečkového ložiska je ale třeba zvážit v tom případě, pokud levý karter, respektive otvor pro ložiska jeví známky vymačkání a je větší, než je přípustné pro dobré uložení ložisek. Přebráním celého axiálního namáhání i za pravé ložisko by mohlo vést k poruše jejich uložení.
Problém půlení dle mne spíše dnes pramení z požívaných součástí převodovky, kdy původní jsou opotřebené, nové replikové každý pes jiná ves, vidličky nesedí a půlení je často několikrát opakovat, než se dá komplet nová kvalitní převodovka.

Ale ruku na srdce, kolik toho kdo najezdí se svým veteránkem. Kdo jede kolem komína a někam na sraz párkrát do roka, tak nic takového nemusí vůbec řešit, ať dá kuličky nebo válečky. Kdo ale cestuje kamsi až na Balkán, tomu válečky alespoň na pravou stranu vřele doporučuji z praktického hlediska. Půlení kdesi v albánských horách jde s válečky mnohem, mnohem lépe. Porucha v převodovce se může přihodit i na zcela perfektním motoru. A pokud jsem kousek od domova, tak je to sranda. Pokud kdesi na cestách, tak diskuze o nevhodnosti válečků přijde nakonec směšná.    [Luboš]   05.02.2021
Odpověď  Nějak mi uniká smysl proč tam u 250tky v dnešní době to válečkový ložisko vůbec dávat, viz obrázek níže a ještě na stranu k dynamu. Dyť to má víc nevýhod než kuličkové ložisko.
To je stejný bláznovství jako přidělat k trabantu karbonový křídlo a ještě notabene na vratový šrouby aby se to případě lépe rozdělávalo.    [Jan]   05.02.2021
Odpověď  boco: Ano na obě strany je to 350 používána ve Velorexu. Pak nasouvám za ložisko distanční kroužek a aby se neposunul jsou tam takový ty zubatý pérový podložky jako u 634 mezi řetězkou a tím kroužkem a na druhé straně mezi rotorem a tím kroužkem. Hlavně snadná demontáž když jsi někde na dlouhých cestách. a ložisko je více únosné, což hlavě u Velorexu na pravé straně je potřeba. Ale plno Velorexářu tam dává kuličkový a taky to vydrží.    [HonzaBK]   01.02.2021
Odpověď  Luboš: velmi dobře napsáno! Takto přemýšlí konstruktéři.    [J]   31.01.2021
Odpověď  Primární myšlenkou vál. ložiska byla větší únosnost pro radiální namáhání, druhotným přínosem je snadnější půlení. Použití válečkového ale sebou přináší problém pro zachycování axiálního namáhání pro zbylé kuličkové ložisko. Válečkové má větší valivý odpor, hlučnost a větší nároky na přístup maziva.
Používané NJ není pro namáhání axiálními silami vhodné. Z hlediska dlouhodobého provozu nového motoru se od nich upustilo z vícero důvodů. Počítalo se s tím, že nový, dobře složený, mazaný motor netřeba vůbec půlit do jeho vyběhání a celkové opravy.
Rovněž motory, které byly osazeny válečkovým ložiskem, tak po uplynutí dlouhé doby provozu jevily větší axialní vůle v ložiskách klikovky a nezřídka i větší poškození čepů klikovky a otvorů pro ložiska v karterech právě vlivem zvětšené axiální vůle a tím i "cestování" kliky sem a tam.
Řešením by bylo použití ložisek s kosoúhlým stykem, které snášejí větší axiální namáhání a přeberou je za válečkové NJ. Na některých motorech se vyskytují a někteří si je i sami montovali.
Pro účely občasného víkendového ježdění není použití válečkového ložiska nutné, ale pro cestovatele, zvláště pokud nejsou všechna střeva motoru v top stavu, jsou válečková velkým plusem v případě nutnosti půlit kdesi mimo domov. Také je dlouho montuji a tisíce km bez jakéhokoli problému. Je pravdou, že po ukončení výroby ložisek v ČR a SK ložiska
označená ZVL a ZKL nepoužívám.    [Luboš]   31.01.2021
Odpověď  Ložisko válečkové také snese větší radiální zatížení a proto má v této pozici i větší životnost než kuličkové.    [Martin Štindl]   31.01.2021
Odpověď  valeckove se dava k dynamu kvuli snadne demontazi nemusi pak karter pulit stahovakem    [free]   31.01.2021
Odpověď  Dej si do jízdního kola všude místo kuliček válečky a pak to pochopíš....    [majco]   30.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Zodpovězené téma  

Středy kol - barva


 Jakou prosím požíváte barvu na středy kol péráka a jaký odstín šedé?    [Václav]   02.02.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nikdo neví?    [Václav]   03.02.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Číslo rámu Pérák 250


 Ahoj všem, Prosím o radu. Kde bych mohl najít číslo rámu na pérákovi? hledal jsem po celém rámu a jediné co jsem našel je 4místné číslo na trojúhelniku u krčku. Předem díky, Pavel    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Správně má být číslo tak jak píšeš, ale souhlasím s "takysportkar" protože na STK je to dnes hrozná pakárna. Já musel odstranit z čísla motorky, které bylo čitelné lak, aby to bylo vidět i na fotce.    [mirda4444] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2021
Odpověď  Vyraz to tak jak to mas zapsano v TP. Kazda odlisnost od zapisu v TP ti prinese jen problemy na STK. I kdyby jsi mel tisic potvrzeni ze je to dobove spravny format cisla na ramu tak pokud to nebude shodne se zapisem v TP tak te na STK nepusti.    [takysportkar]   02.02.2021
Odpověď  Ahoj.
Mám dva péráky, zbrojovka má číslo rámu nad kastlíkem ve tvaru XXXXX. Druhý komunista 1953 tam žádné číslo nemá, pouze na krku nějaké čtyřmístné nic říkající. Rám půjde do laku a tak bych chtěl číslo vyrazit nad kastlík. Dotaz zní: číslo má mít tvar XXXXX-53 ? Může se mi někdo podívat, jak to mají tyto ročníky 1952 až 1954 ? Děkuji za info.    [zaplik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2021
Odpověď  Já jsem taky nenašel,tak jsem vyrazil číslo motoru.To jsem měl i na šťítku a na STK bez problémů.    [Pavel]   28.01.2019
Odpověď  No jo, ale přeci si nemůžu vyrazit co chci? nemám štítek a náhodné číslo rámu může být již zaregistrované    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2019
Odpověď  Tak raznice a šup...    [fikuscz]   25.01.2019
Odpověď  Tam bohužel nic není. Nad pravou ani nad levou, ani u krčku z obou stran jako mají třeba kývačky. Tohle 4místné číslo mi přijde spíš jako číslo dílu.    [Pavel86] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2019
Odpověď  Výrobní číslo je vyraženo nad pravou schránkou. Ostatní čísla na rámu nemají s výrobním nic společného.    [fikuscz]   25.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 10.4.2020)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosím o pomoc


 Dne 8.1. mě jeden nejmenovaný hajzl ukradl Jawa Perak 250. Je to přechod z FJ na Zbrojovku. Bohužel usvědčen ale nemluví kde motorka je. Kdyby jste někdy něco zahlédli dejte prosím veden na tel 773747402 nebo e-mail robmaister@seznam.cz    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

STOJAN PÉRÁK 250


 Zdravím, může mi prosím někdo změřit stojan ? Potřebuji rozměr od země na střed čepu. Díky moc.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

patice žárovek


 Ahoj prosím Vás z čeho to jsou patice? Perák či specialka 250?Předem moc dík za odpověď    [jarek]   12.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojkový koš + zásuvka PAV


 Pěkný den,
měl bych jeden dotaz a jednu prosbu. Jakou dáváte axiální a radiální vůli mezi spojkovým košem a středovým válečkem? Jedná se motor 350-18. Byl by zde nějaký šťastný majitel originální zásuvky na PAVa ochoten mně ji oměřit a nafotit?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava chromování nádrže pérák FJ


 Zdravím.
Mám nádrž na péraka fj, sem tam má pár menších ďůlku a jeden znak je melčí. Slyšel jsem, že se dá znak nějakým způsobem prohloubit. Nemáte kontakt na někoho kdo by to dokázal pěkně a dobře opravit a nachromovat? Děkuji za pomoc. Standa    [Standa]   12.05.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/203 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006