| Něco nového? proběhla nakonec renovace? [Beat] 10.02.2021 |
| 250 jede na houby a 175 je ještě horší. Škoda práce. Já bych ho na pár let shoval a pak prodal za 30k [jawak] 02.03.2018 |
| V NTM už mají hotový tento prototyp 125, v odkazu je fotogalerie ;-) http://www.motorkari.cz/clanky/veterani/narodni-technicke-muzeum-unikatni-sbirka-motocyklu-nejen-ceske-vyroby-38523.html?fotogalerie=1 [meela] 27.02.2018 |
| Zatím je to spíše zkoumání dostupných fotek, není mnoho času a musím nějak dodělat rozdělané projekty. Zatím jsem nakoukal pod spojkový dekl, kde se vše více podobá péráku, nežli budoucí kývačce, primár je 19/41 zubů, čili o něco lehčí než série, spojka o něco málo větší, je vidět, že to taky lepili z čeho mohli, například korkové lamely jsou ze dvou tlouštěk plech, našlapovací hřídel vypadá jako upravení z 250-tky, řetěz vytahaný až běda - podepsal se docela dost i na karterech. Jinak na motoru už někdo dělal výbrus a ani mu moc nevadilo použít píst, který má cca o 2 mm menší vzdálenost osa čepu dno pístu, což se muselo značně projevit na kompresi. [Mik] 16.11.2016 |
| ahoj Miku tak jak jsi se posunul s tou 175tkou [Mirek] 16.11.2016 |
| Já osobně, pokud bych na to neměl možnosti, dostavět kolem motoru věrnou(!) repliku, dle dokumentace a výkresů, třeba tak jak to dělá p. Samohýl. Tak než dělat něco napůl, a nechat se obdivovat laiky, raději ten motor odprodám NTM. Přeci jen už je to národní dědictví a tak by se s tím mělo zacházet. To je pouze můj názor. [J] 26.08.2016 |
| Já bych udělal to, že bych motor zprovoznil, dynamo bude asi klasika pérák, pokusil se vyřešit to víko nechal udělat kolena výfuku, celé bych to napasoval do péráka, aby se na rámu upravili jen držáky a víc nic. Na srazech to bude pro odborníky budit pozornost, laici to stejně nepoznají a není to taková investice. tedy pokud na to nemá člověk strojní dílnu, pak se do toho může pustit od podlahy. To je můj názor a někdo s ním může a nemusí souhlasit. Je každého věc jak se k tomu postaví a na co má kapacity a peníze. [Mirek] 26.08.2016 |
| Nad stavbou tohoto prototypu jsem osobně hodně přemýšlel.. Motor jsem chtěl vydražit, bohužel mi nebylo přáno, byl jsem hned pod čarou... Dnes bych určitě přihodil víc, ale už to tak je, nynějšího majitele neznám, ale věřím, že se o motor dobře postará. Co se týče konstrukce motorky, asi bude zásadní vymodelovat a nechat odlít víko zapalování, popřípadě kryt karburátoru...? Z fotky bych řekl, že rám bude mít hubenější trubky než pérák 250. Navíc se to celé podobá spíše OHC než péráku - přední vidlice určitě nepůjde použít z kejvačky... Zadní kluzáky a kastlíky budou taky spíš jak u pullitru... Na rámu si všimněte toho zalomení vertikální vzpěry, co je na ní zadní držák motoru - úplně jiné než pérák... Osobně bych použil na stavbu nějaké rámy z malé kejvačky kvůli profilu trubek.... To je tedy aspoň můj názor na věc... Každopádně by to mohl být opravdu zajímavý projekt... [palda-vla] 25.08.2016 |
| že je to prototyp jsem tak nějak věděl, jen jsem si myslel, že ten z počátku vývoje péráka a ne z konce ... náhon vyveden z výstupu převodovky, kdy je do díry výstupní hřídele zalisováno (tedy asi původně zalisováno, dnes se to s mírným odporem v tomto spoji protáčí) šnekové kolo a odtud na druhé kolečko dál na náhon tachometru, celé to je ještě provrtané pro vypínání spojky ... určitě bych ho chtěl dát do prezentovatelné podoby a kdyby se to nějak podařilo poskládat do celé motorky, bylo by to super ... bohužel základ - rám je úplně odlišný od péráka [Mik] 09.08.2016 |
| je to pěkný, co s ním plánuješ, rozebrat, vyčistit, rozpohybovat a zprovoznit? Dáš ho do rámu? podle té fotky od Anošta by to mohlo jít do rámu péráka? Ještě by mě zajímalo, jestli jsi tušil co kupuješ že to bude nějaký prototyp, nebo jsi jen tak přihazoval? [Mirekku] 09.08.2016 |
|