MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306190 příspěvků |7503 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 76 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 7.7.2020 20:26  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 798
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 468
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3018      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 284      Příspěvků Příspěvků: 30723
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/769 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  já že jsem byl k nepoznání? s Autoškolou a medvědem?    [Monty]   07.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na to bloudėní zákazama příště pozor, místní pach jsou dost silně outlocitní a starý jawy je až příliš přitahují a nikoliv ze zájmu o starou techniku, hlavně foukačka a lízačka. Jinak jsem vás pár potkal v okolí, pěkné stroje, já bych si tam s čz připadal nepatřičně.    [Kadel]   07.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Rád bych poděkoval Čaryfukovi (a i všem ostatním, co se na tom podíleli), za pěknou, povedenou akci. Viděl jsem pěkné stroje, známé tváře. Těšil jsem se . . . A dočkal . . . Teď se budu těšit na další . . . DÍK, a příště Ahoj ! ! !
Pérákům ZDAR ! ! !    [Radek]   07.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Rozprával som sa s nimi (s tou Slovenkou) vravela ze v piatok pred nami odišli hostia a oni museli upratovať a chystať chatky, následne to čo ste videli a zažili, veľa toho nepospali.. Určite to bolo podcenenë zo strany majiteľa/šéfa.
Ale to sú drobnosti aspoň pre mňa rád som vás niektorých osobne spoznal (ale Montyho sa mi nepodarilo..)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Podle mně byly na place od 7 ráno(asi chystaly i snídani?) do půlnoci. Kolik jim za to šéfová slíbila, netuším.

Prostě pracovaly do výše svého platu..............    [Monty]   06.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak je pravda že lonskemu roku se jen tak neco nevyrovna ale řekl bych že oproti pani provozni-majitelce ktera tam litala a starala se tak zrovna slečny se nepřetrhli :-)    [free]   06.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ale tak já bych ty holky nehodnotil tak špatně - vzpomen si na loňskej rok...... Někdy se i usmály!    [MOnty]   05.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  foto
https://freebiker.rajce.idnes.cz/Sraz_peraku_2020_Valasske_klobuky/    [free]   05.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pardubaci navrat v pohode sraz samozdrejmne super sice ty dve slecny na vycepu moc prijemny nebyli ale pani provozni byla v pohode misto krasny jen to chtelo nakou delší vyjíždku klidně bez oběda ale pojezdit to tam my jsme jen bloudily a jezdily zakazama :-)    [free]   05.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  počasí bylo na objednávku -14.55 přestalo pršet, a 15.00 začal sraz(v pátek) -a vydrželo to do neděle.

Nevidím na letošním srazu žádnou kaňku,alespoň za mně známka A1.
Obsluha v restauraci proti loňsku .........    [Monty]   05.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pršet navečr přestane. Víkend bude bez mráčku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chčije. Dopisu čaj. Sednu na motorku a vyrážím. Péráčníci nejsou z cukru.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Boco:čo si urobil s tými utopenými piestami?    [Jumbo]   02.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  U soutěžních péráků se odřezávali i přepážky na spodu válce, to sice nedělám(pak to je o nervy nasadit válec na kroužky když po stranách chybí náběhy) ale vedle slícování kanálů karterů s válcem lze i zaoblit hranu okénka do kanálu(foto) pro zlepšení proudění(v tom návodu v odkaze níže jsem to nezaznamenal ale Jawa toto doporučovala u úprav motoru k navýšení výkonu)    [Martin Štindl]   02.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teď jsem si všimnul že u toho pístu s odřezanou přepážkou je stále spodní prstenec, ten už pozbyl účelu a může se pro odlehčení také odbrousit. To samé se může provést u vnitřního "orámování" oken přeplachu aby se usnadnilo proudění směsi z vnitřku pístu do kanálů(viz. foto pístu péráka 250).    [Martin Štindl]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Boco nedařilo se mi odeslat mail, rozkliknout si tě nemohu, nejsem přihlášen a ani není poslední dobou moc času, tak aspoň dám odkaz na který jsem narazil - pro inspiraci. Není to na 350 ccm, ale v principu jsou úpravy stejné, nebo podobné.

https://www.veteranweb.cz/poradna/uprava-motocyklu-pro-souteze-1-cast-cz-125-a-cz-175.php    [J]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Svíčky NGK jsou sice kvalitní ale v těchto motorech se velmi rády "ulejou", odstranění přepážky bude sice pozitivní pro přeplach ale u třistapadesátkových pístů s pootočenými okny bych se toho bál. Na sraz jedu(pokud to v pátek podle počasí neodpískám).    [Martin Štindl]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ernest, ide ti to bobree, palec hore 👍👍    [Jozef ]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  este foto piestov    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne to som nakoniec spravil.
"orginal" tesnenie som prekreslil na papier na doupravil na bloku. je to piplacka (zmontovany motor), ale slo to. original (0.8mm) samozrejme presne nepasuje (jedna diera je trochu mimo a mierne zasahovalo do 2 kanalov. Navyse je to tesnenie na 634 takze je na vacsie prepustacie kanaly.

nakoniec som dal 0.4mm a hodilo by sa este tensie, hlavne pod lavy valec, lebo piest je v DU mierne pod hranou prepustacieho kanalu.

Sviecky - daj som NGK s dlhym zavitom a 2 dalsie podlozky. Teraz pasuju presne, viz foto

Z piestov som vyrezal spodne casti pod okienkom a zaoblil hrany, viz foto v porovnani s novym piestom. Ale aj tak su o 12g tazsie ako originaly RIAL! Dostal som na na vahu 190g.
Kruzky som zalapoval a jemne zrazil hrany podla navodu nizsie od Martina (diky!)

Verim ze motor pojde lepsie ako predtym, M2T tam uz nedam, pojde bud Castrol 2T mineral alebo polosyntetika Shell VSX 2T

Ak stihnem zlozit motor (bocny dekel pride az piatok, je este v poste z CZ na SK) a aspon spravit kratky test skusim prist cez vikend na zraz, aspon na sobotu. Snad sa tam s niekym z Vas uvidim (?)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejslabší papír na běžném trhu je 0,2mm. Hlavně nepatlat nějakými silikony. Pokud je potřeba udělat těsnění až na smontovaném motoru, je dobré mít několik siných prodávaných polotovarů, jeden nasadit na motor, upravit a vzniklou šablonu přenést na papír. Je to docela rychlé, přesné a tenký papír se při tom nepoškodí. Šablona tak zůstane i do budoucna a většinou je použitelná i na jiné motory. Sice to je nějaká kačka navíc, ale za ty nervy a čas s kusem celého papíru to stojí.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes se nabízí nejslabší těsnící papír asi jen 0,25mm a 0,3mm(Rotes Z, Artein), a je pravda že prodávaná těsnění pod válec jsou universál a musí se na kanálech doupravit. Pro výrobu "padnoucího" těsnění pod válec je lepší si ho vyrobit před skládáním motoru, při otisku nepřekáží ojnice a nehrozí že by se případné odstřižky lovili ze skříně.    [Martin Štindl]   01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Síla těsnění není až tak důležitá sama o sobě, ale jde o to, aby kanály, píst lícovaly jak mají a zbytečně se nesnižovala komprese. Důležité je, aby těsnění nikde nepřesahovalo do kanálů, což většina prodávaných spolehlivě dělá. I na zcela nových motorech těsnění přečuhovalo do kanálů a nic moc se neřešilo.

Vždy před konečnou montáží motoru je potřeba zkontrolovat lícování všech otvorů a přechodů a případně doupravit. A s tím souvisí i síla těsnění pod válci i hlavou.
Rozdíl do plusu pod válcem o 0,8 a pod hlavou 0,5mm dokáže již s kompresí a chodem trochu pohnout k horšímu.

Kartery, válce, hlavy, písty nemají u jaw takovou rozměrovou přesnost, aby se dalo říci, která síla těsnění je ta správná. Vyžaduje to vždy individuální přístup.

Jak rozebírám motory, tak nacházím těsnění od 0,2 do 1mm. Ale i 2mm + silikon pod válcem i hlavou.
Poslední rozebíraná jawa 354 neměla pod hlavami vůbec těsnění, a pod válci doslova papírek, změřený 0,1 - 0,15mm.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Opraveno. Jsou to Valachy. To přeci každý ví :-)    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dik za nazory ohladom tych kruzkov, zmeriam to presnejšie mierkami

Čo tá hrúbka tesnenia? Aká by mala byť "originál"?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To JB:Jirko,v pozvánce Valašské Klobouky-Moravskoslezský kraj,to snad ne!    [Jára]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Svíčku s dlouhým závitem jsem dal po namontování opravného závitu. Svíčka s krátkým závitem by byla v opravném závitu totálně utopená. Užívám olej na motorové pily 1:40 a karbon není. Když jsem půlil motor, tak na hlavě byl medovo-kouřový povlak, který jsem utřel hadrem.    [donkomposto]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Myslím, že konstruktér asi věděl, proč svíčku takto umístil. Je to celkem běžná věc, že svíčka je více či méně utopená. Není utopená pouze na péráku 18. Na druhou stranu posun svíčky mírně dovnitř asi ničemu neublíží, jen nesmí závit čouhat dovnitř, aby se nenapekl karbonem.    [vintera]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pretože na 18-ke je sviečka s krátkym závitom hodne utopená.    [Jozef ]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nechápu proč dávat svíčku s dlouhým závitem, když je běžně na trhu s krátkým. Pokud je stroj v nějakém běžném provedení a stavu, patří do něj odpovídající díly.
Kdysi byly v prodeji k dlouhým svíčkám i kroužky o síle rozdílu délky závitu, aby se nemuselo dávat na prasáka několik těsnění. Někde bych je možná i našel. Zapečený závit na přečnívající svíčce jsem viděl několikrát. Na dojetí domů asi jo, ale na běžný provoz nechápu jedinou výhodu.    [vintera]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zase jeden traumatizovaný nekojený... Kozy jsou přece jídlo pro děcka a náhražka vyšpuleného zadku.    [Jan]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zde je pozvánka z mapou, ať tam trefíte. Přeci jen je to konec světa. Ale je tam krásně. Teď už jen nějak vystrašit déšť, aby se neodvážil přijít.

https://www.veterankalendar.cz/index.php?id=5&id_p=5328    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já jsem "horňák", mě by tedy více vyhovovalo, kdyby ty dcerky nahoře něco měly:o)    [Atrei]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokiaľ ti trčia závity sviečky do spalovaku, tak je každemu jasné že je problém, ale trochu rozmyšlaj.
Dáš dve tesnenia, a je to OK,
Ja na OHC jazdím s dlhymi závitmy + dve tesnenia už niekolko rokov, a ešte som zavit nedokurvil.    [Jozef ]   28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pokud vam trci svicka tri zavity z spalovaku tak to skonci tak ze po par kilometrech se na zavitu nabali karbon a az ji budete vyndavat z jakehokoliv duvodu strhnete si zavit v hlave ale klidne to tak nechte aspon si to pak budete lepe pamatovat az budete resit vlozku nebo zavaret a delat nove zavity.    [free]   28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Obvyklá radiální vůle kroužku namontovaného na pístu a ve válci se pohybuje 0,6 -0,8mm. Zároveň se musí dodržet vůle v zámku vloženého kroužku.
Axiální vůle na prvním kroužku se pohybuje 0,06 - 0,04, na dalších bývá menší 0,06 -0,03 mm. Problém s nadměrnou karbonizací pístních drážek se musí ale řešit komplexně, a to je především nadměrná vůle pístu ve válci, tepelné namáhání a s tím spojená kvalita oleje. Minerály (M2T) snášejí o něco menší teplotu a dříve karbonizují než oleje moderní syntetické.    [vintera]   28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdar Ogaři Královec hlásí plně obsazeno 80 míst ale nevěšte hlavu bude otevřena společenská místnost s možností přespaní tak vezměte spacák péráka a dorazte.Letošní program se bude trochu lišit kvůli nastalé situaci.V pátek si pro vás připravil náš dlouholetý kamarád Petr Fišer video projekci o své cestě Jawa Afrikou ,po zkušenostech z Oder jsem kladl důraz na dostatečné množství PIVA , GULÁŠU a obsuhy krásných mladých cérek nahoře bez nicméně všechno mi bylo potvrzeno,sobotní oběd se uskuteční přímo na Královci tak z časových důvodů bude spanilá jízda na Brumovský hrad, místní muzeum Valašska kam se dostaneme i přes zákazové značky v sedle ,pak společně vyrazíme na hřeben Javorníku kde dáme společné foto zhlédneme krásné panoramata a vyrazíme zpět cca celkem 50km.Komentovaná prohlídka hradu je zajištěna ,v místě ubytování je možno navštívit rozhlednu Královec cca500m vřele doporučuju.Počasí objednané 25 stupnů jasno bez deště.Tak už se těším až vás všechny s usměvem na tváři zase po roce uvidím    [caryfuk]   28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, tak se nám to blíží. Už se nemůžu dočkat. Mám na Vás velkou prosbu. Letos se ke mě přidal muj synek. Nebylo tom plánu, mel něco jiného, ale jak se letos stále všechno překotně mění vyrazí nakonec semnou. Bohužel chybí ubytování. Nemáte někdo volné jedno místo v chatce? Chceme jet po ose. Ať sebou netáhneme stan a jiný krámy. Díky moc. Zdeněk Čuma.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mě ta vůle kroužku s drážkou (kroužek 2.35mm drážka 2.65mm) tedy cca 0,3mm připadá dost velká, neměla by axiální vůle pístního kroužku být pod 0,10mm(mám pocit že to je 0,075mm ale kdyžtak mě někdo opravte)?
Možná právě velká vůle může za ten karbon pod kroužkem, pod kroužek se dostane větší množství oleje a ten se teplem připéká.    [Martin Štindl]   28.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  A este druha otazka ohladom hlbky drazok na kruzky na pieste

nameral som hlbku 2.5mm, kruzok ma 2.1mm

pre uplnost vyska kruzku je 2.35mm a vyska drazky 2.65mm

Preco sa pytam - napadlo ma ci by pricinou tych opalenych piestov nemohla byt prilis hlboka piestna drazka?

prikladam detailnu foto piesta, je vidiet karbon za 1 kruzkom    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/769 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006