MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304249 příspěvků |7404 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 73 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 26.2.2020 20:14  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 774
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 458
    Doklady   11.04.2010 / 277
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3010      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 282      Příspěvků Příspěvků: 30437
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/761 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  mas motor 12ku nebo 18ku? tam je celkem velkej rozdil v vykonu.
jinak to slicovani pomuze ale ne ze ti to pojede o 20km rychleji nemas tam jen spatny vystupni kolecko retezove?
skousel jsi jestli ti spravne vychazeji kanaly s pistem ? mas spravny pisty porovnal jsi je s tema co tam byly puvodne? treba vyska je spravna? dojizdi ti pist k hrane valce? oba stejne?
tryska na peraka 350 ma bejt 98 na motor 18ku. hodne moc dela stav karburatoru osobne jsem pro repas originalni karburace a otryskovani dle manualu
to vape s spatne slisovanou klikou ti muze zapricinit horsi chod motoru ale to nikdo od pc neposoudi muzes tam osadit klasicky zapalko bez dobijeni jen na baterku a vyskouset zda bude rozdil kdyz udelas predstih presne na obou valcich.
prepazky muzes odstranit ale samo o sobe to zvyseni vykounu nebylo jen prepazkama kejva ma vetsi kanaly vetsi kompresy jiny spalovaci prostory atd    [free]   26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dik za radu - nechcem ist cestou extremov (upravy na 362 by uz vyzadovali lepsie chladenie ktore sa s perackymi valcami a hlavami neda dosiahnut, resp. by to bolo na hrane), max. by som spravil nejake "lahke" dobove upravy (napr tie korky alebo vyrezat prepazky v nasavacich kanaloch valca), inak chcem nechat motor v orig stave.
Budem v principe spokojny ked motorka pojde ako ma 350 Perak ist co sa tyka vykonu/max rychlosti.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kouknul sem ze zvedavosti na zminovany odkaz RRK a vidim poprve peracka sedla ktera se opravdu podobaji originalum. Vsechny e-shopy, a ze jich je:), se muzou se svoji nabidkou sedel zahrabat.    [takysportkar]   26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  minule keď si sa na to dotazoval ,tak tam máš napísane,,,,Chcem sa zucastnit zavodu perakov, tak potrebujem max vykon...,,,tak pokiaľ chceš niečo jednoduché ,skopíruj výšky kanálov a kompresiu z najsilnejšieho typu,, californie 350 362 a máš to...    [majco]   26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  grif, zapalovani vyuziva jevu ktery je v elektrotechnice negativni.
V jakemkoliv el. obvodu pri jeho vypinani vznika v momentu vypnuti kratkodobe prepeti. Normalne je to absolutne negativni jev ktery se ruznymi resenimi potlacuje. V pripade zapalovni se ale naopak vyuziva a jeste zesiluje indukcni civkou.
Pro tebe to znamena tohle. Kontakty prerusovace musi byt co nejdelsi dobu sepnute a rozepnout se musi az v okamzik "predstihu". Ty v uvodu, pri tvem zpusobu serizovani na zarovku, pises ze ti zarovka sviti porad a to spatne. Zarovka se musi rozsvitit jen v momentu predstihu (rozpojeni kladivek) a po celou dalsi dobu otaceni klikovky musi byt zarovka zhasnuta (kladivka sepnuta). Pro laiky, v tuto dobu se obvod "nabiji" aby se ve spravny okamzik rozpojil a udelal potrebnou jiskru.
Serizovani "na zarovku" funguje spolehlive jenom kdyz mas v absolutnim poradku cely zbytek el. soustavy motocyklu (hlavne dobijeci relatko). Proto je lepsi serizovani delat pri odpojene baterce (vyndas pojistku) a odpojis ze svoky 1 na dynamu drat k inducce. Do obvodu kladivko-kostra zapojis externi zdroj, treba pipak, a seridis tak ze po projiti pistu horni uvrati se kontakty kladivek spoji (pipak bzuci) a jsou spojene (pipak porad bzuciiiii) celou dobu otaceni klikovky az do doby spravneho predstihu. V ten okamzik se kontakty kladivka rozpoji (bzucak prestane otravne vrcet) a ty mas nastaveno. Perak je 4,8-5,2mm pred HU.    [takysportkar]   26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  pravy valec    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  lavy valec    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  Ja som kupoval of p. Kocoureka http://www.sedla-brasny.cz/cs/nabidka-sluzeb-vyrobky/jawa/jawa-p%C3%A9r%C3%A1k
a som spokojny. farbu vie prisposobit podla farby sedla, seriozne jednanie    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky všem    [grif]   22.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo, takže jak to má uvedeno Dočkal - žárovka jedním vodičem na kladívku a druhým na kostře(tělu dynama) při zapnutém zapalování.
To je ale tedy v pohodě, žárovka svítí jen pokud jsou kontakty rozevřené, jakmile dojde k sepnutí/kontaktu tak proud přes svorku 1(nebo 1A a 1B u dvouválce) je sveden na kostru a tím je přemostěn obvod žárovky proto přestane svítit. Problém by byl kdyby to svítilo i při vypnutém klíčku.    [Martin Štindl]   22.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zřejmě se na rozeplé kladívko přenáší proud kabelem na svorce 1, který vede do spínačky, přes ochranný odpor a zapalovací cívku na plus. Zkusil bych odpojit kabel ze svorky 1 na dynamu. Po seřízení předstihu opět zapojit. Hodně štěstí.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dík za reakci, mám ji zapojenou dle x návodů při seřizování předstihu tzn. jeden kontakt na kladívku druhý na těle dynama.    [grif]   22.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A jakým způsobem je zapojena ta žárovka pro seřizování předstihu - jde to buď zapojením baterie a žárovky vně(svorka na kontakt 1 + kontrolní žárovka + akumulátor + kostra moto) anebo s zapojenou baterií v motorce(svorka 51 regulátoru + kontrolní žárovka + kontakt 1).    [Martin Štindl]   22.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

ZAPOJENÍ ZAPALOVÁNÍ FJ 250


 Zdravím zase :-), zapojil jsem dle schema elektroinstalaci, ale při seřizování předstihu mám stále proud na kladívkách, zkušební žárovka(na kladívku a na kostře) nesvítí jen když kontakty sepnou, ale svítí stále.
Díky za rady !    [grif]   22.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Odpověď  Dělá je pan Žemlička Divisov. Udělá i na míru podle původních.    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Po zajetí je možno dávat méně oleje a směs jemně ochudit. Například hlavní tryska 95, jehla o pul až o celou díru níže. Šroubkem bohatosti a výškou šoupátka doladit ideální volnoběh (šroubkem bohatosti zvýšit otáčky motoru, po té šroubkem polohy šoupátka snížíme otáčky motoru. Toto opakujeme až motor zhasíná nebo není žádná odezva. Na závěr jemně doladíme šroubkem bohatosti otáčky motoru, tak aby šel motor v nejnižších až jemně vyšších otáčkách pravidelně). Ale je nutno říci, že každý karburátor je svým opotřebením i zpracováním originál. Takže po zajetí je klidně možné že nejlepší nastavení bude zrovna to výchozí. Pokud karburátor nereaguje na nic tak doporučuji komplet repasovat.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky moc a po zajetí ?    [grif]   21.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Výchozí nastavení je: jehla 1/3 - závlačka první dírou šoupátka / třetí dírou jehly a šroubek bohatosti povolit o 1/2 otáčky od úplného dotažení. Hlavní tryska 100.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

ZAJÍŽDĚNÍ, PÉRÁK 1948


 Zdravím, vím, že se tady to téma probíralo mockrát, ale zase moc názorů. Mám jehlu na závlačce, do kterého otvoru zhora přijde závlačka při zajíždění a jak šroubek bohatosti. Díky moc.    [grif]   20.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Díky.    [majkl-m1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já jsem s tím lankem taky bojoval :-) a naštěstí jsem si to zapsal. Replikové lanko mělo na bovdenu 84,5 cm ALE je tak tak a dal bych klidně i 90 cm a lanko jsem upravoval tak že na spodní straně (u karbu) je od konce bovdenu po začátek kuličky na lanku 8 cm. Mám origo karbec a po této úpravě je vše OK i na štelovacím šroubku. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Také jsem si sadu dělal sám, hodně mě pomohly hotové holé lanka od moto usti nl, mají různé délky, které jsem si zastřihl přesně na míru. Bowdeny v metráži a trubičky s válečkama jsem pak koupil zvlášť.
majkl-m1: délky jsem si bohužel nezapsal.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jaká je délka plynového lanka a bovdenu pro péráka 250?    [majkl-m1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano vejde.    [Peťulík ]   17.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kupoval jsem z několika zdrojů a došel jsem k názoru, že je nejlepší si je udělat sám. Stejně na nových bowdenech jsou ty hnusný hlinikové misky, to na motorky nedávám.    [fikuscz]   16.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

BOVDENY PÉRÁK


 Zdravim, prosím o radu, kde sehnat kvalitní sadu bovdenů na péráka. Prodávají se jich spousty za různé ceny. Díky    [grif]   15.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Nezodpovězené téma 

Predne tlmiče jawa perak


 Dobrý deň, nevie mi niekto posunuť kontakt na pána ktorý opravuje predne tlmiče na perakov? Mal by byť z Kojetína. Dakujem    [Peter]   14.02.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Žárovky do spínačky FJ jsou přesněji s paticí BA7s, nejsou oproti BA9s zrovna běžné v obchodech, musel jsem je objednávat. Ale měli by být v 6V ve watáži 1,2W , s 2W jsou pak právě ty BA9s.    [Martin Štindl]   13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jasně ! Díky moc    [grif]   13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ten mosazný kolíček patří do vysokonapěťové průchodky. Přes pružinku se dotýká středového kontaktu VN cívky. Žárovky dnes seženeš už jen 2W.    [fikuscz]   13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě to foto. Dík    [grif]   13.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

SPÍNACÍ SKŘÍŇKA PÉRÁK FJ


 Zdravím Vás, při odebrání krytu spínačky mi vypadl tento kolíček. Poraďte prosím, kam patří a jaké žárovičky myslím kolik Watů ? Díky    [grif]   13.02.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Teď mě tak napadlo, vleze se pod nízké víko zapalování pro čtyřpólové dynamo zapalovani VAPE?    [Jirka123]   11.02.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Pumpička


 Zdravím.Jak má být délka původní pumpičky na Péráka v zavřeném stavu,myslím tu originální.    [Jiří]   04.02.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Někde jsem to viděl. údajně se jenom řešilo uložení vačky. Jinak se s rotorem nemuselo dělat nic.    [fikuscz]   18.01.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Snad se najde někdo, kdo to umí převinout? Potom vzít normální velkej rotor, ubrat pár plechů,a převinout?
Jenom nápad....... Budu řešit stejný problém, ulovil jsem stator, ale rotor není.    [Monty]   18.01.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/761 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006