MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 299957 příspěvků |7190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 21.4.2019 03:18  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 752
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 340
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2988      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 275      Příspěvků Příspěvků: 29990
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/750 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Taktéž Všem velmi děkuji za názory a doufám, že toto téma pomůže i někomu v budoucnu při obdobném problému.

PS: Jako poslední bych chtěl podotknout, že jsem se při prvním nastavení zapalování do toho nechtěl pouštět (neměl jsem zkušenost a ani měrku polohy pístu) a požádal jsem firmu, která mě renovovala zapalování, aby ho i nastavila na daný motor.
Při hledání této závady jsem zjistil, že nebylo nastavené v předepsaném rozsahu a musel jsem rozšířit drážky v patici kladívka.
Rada pro mne do budoucna a možná i pro někoho jiného je si zkontrolovat nastavení případně si to nastavit sám.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento problém jsem vyřešil koupí nového kontaktního šroubu. Následně nastavil odtrh v horní úvrati pístu na 0,4mm, posunul jsem píst (klikovkou doleva) o 3,35mm a opět nastavil odtrh na 0,05mm (podle planžety). Pokud se ptáte proč 3,35mm, tak jsem zvolil střední hodnotu udávanou v katalogu 3,2-3,5mm).
Taktéž, jak jsem psal jsem přetěsnil válec, hlavu a kolena. Složil motor a dal na své místo nádrž a spínací skříňku. Po těchto krocích moto opět jelo a chybu už nevykazovalo. Chod se mě zdá lepší něž předtím.
Pro představu přikládám fotku zapalování 250, na kterém je zmíněný šroubek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minulý týden jsem při detailnější kontrole zapalování nejspíše objevil problém.
Jednalo se o kontaktní šroub přerušovače (kladívka). Jeho napájená kontaktní plocha zcela chyběla a tím vznikla velké mezera mezi ním a kladívkem.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Půlbuben i novější 354 mají drážku taky.a poslední 354(06?)už ji nemá.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vypadá to že tady někdo byl v Turecku asi na dovolené -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Výrobce Turecko    [vintera]   11.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě by to chtělo připisovat kde bylo koupeno ... .    [xhamsterr]   10.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Koupil se replikový brzdový pedál na 350 kejvačku. Při prvním tlaku na páku se protočil čep v ramínku. Šestihran i otvor v ramínku se staly kulatými. A to se tlačilo na páku pouze RUKOU. V případě brzdění se celý pedál nakrucuje, je vyrobený z tvarohu.    [vintera]   10.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  zdar Ogaři kdo si ještě nezarezervoval ubytování tak at nečeká jinak paní nám tam ubytuje cizáky a na nás nezbudou chatky ,ještě jednou kontakt 602128231 p.Milotová    [caryfuk]   09.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevím, je po GO a dal jsem jej do rámu minulý týden.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dolin1 - a aku mas maximalku s tymto motorom?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Já bych to gufero pro jistotu nejdříve vydloubnul, stojí málo. Ale vzhledem k nižšímu tlaku na pravém, zlobícím válci, bude problém nejspíše válec - píst - kroužky.

Na druhou stranu, ale stejný problém s menším výkonem a chodem motoru na jeden válec byl u kývačky způsoben malým napětím v zapalování. Projevovalo se to také jen na jednom válci i při přehození zapalování mezi válci. Ten vynechávající měl také menší kompresi a mysleli jsme, že je to tím. Po opravě dobíjení a výměně baterie bylo po problému.    [vintera]   04.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Stejné problémy mám se svou 350kou. Jediný rozdíl, že zapalování je VAPE. Bohužel se mohu pouze domnívat, že problém byl guferem, jelikož při vyndávání gufera bylo vypadnutá "pružina" z vnitřní strany. Ale je možné, že pružina vyskočila až při samotném vyndávání gufera. Nyní jsem poslal kliku na rozlisování, výměnu středového ložiska. Uvidím po složení a prvním testu.    [kvasky]   03.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A co ty tlaky, změnilo se něco, jsou stejný? 1 Atm je dost. Co vůle na pístních kroužkcích, je stejná? - měla by být cca 0,2mm. Pokud tam bude takový rozdíl v tlacích, tak ten motor moc nepojede.
Jednou mi objednali k výbrusu písty na 350, tvarově byly uplně jiné a pístní kroužky byly rozdělené pro pravý a pro levý válec. Jedny byly totiž asi o 0,5mm užší. Tak jestli tam nemáš něco podobnýho a jeden válec mohl už dosloužit.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V první řadě bych natloukl baterku na plnou kapacitu a přezkoušel, zda to správně dobíjí- už to psal někdo dole,blbě to pálí vlivem nedostatečné kapacity aku a klame to hledat závadu jinde.Pokud toto lze vyloučit, vyřadil bych cívky ve spínačce a namontoval normální vnější, ty cívky nestály za nic, proto skoro všichni předělávali pérasy na venkovní, pod nádrž se vejdou. Když ani toto nepomůže,asi rozpůlit a hledat závadu na klice na mezikruží a labyrintech.    [No name] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 3
Současný stav motoru:
- nové papírové těsnění motor --> válce
- nové kovové těsnění válce --> hlavy
- všechny dosedací/těsnící plochy pořádně očištěny
- usazený karbon na pístech, hlavách a válcích odstraněn
- matice šteftů dotaženy

Další krok bude výměna kondenzátoru problematického válce a seřízení předstihu.

Pokud i přesto problém přetrvá, tak budu opravdu v koncích, jelikož mě už dochází nápady na možný problém.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto gufera 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  V neděli jsem zkontroloval stav gufera na straně zapalování. Doufal jsem, že by to mohlo způsobovat problém, který bych následně ihned opravil. Po sundání statoru a rotoru jsem neshledal žádné vyskočení z díry. Nebyl znát ani žádný únik oleje a pod. Problém nejspíše není způsobený guferem. Níže fotky stavu gufera v motoru.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  zalepit, nebo tak udělat malý závity a nějaký packy.
Já to lepím lepidlem na ložiska a zvenku trošku zaklepnu hliník dovnitř- je to prasečina, ale funguje to.    [MOnty]   30.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Máte pravdu, zítra vyndám zapalování ven a zkontroluju stav po ním.
Jen se chci zeptat, pokud by to bylo tím guferem, bude z díry pro gufero vysunuté ven? Dá se nějak zabránit, aby se tento problém již neopakoval?    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A nebylo jednodušší začít tím zapalkem? To jsou dva šrouby,a víte, na čem jste,,,,,,,,,,,,    [Monty]   30.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Znovu vyzkoušen chod motoru za studena - problém stále přetrvává, při jízdě chytal pravý válec nepravidelně. Dnes přeměřený tlak ve válcích. Levý (dobrý) válec tlak 4 bary, pravý (špatný) válec tlak 3 bary. Sundány hlavy a válce, očištěný karbon z pístů a hlav. V plánu je koupit nové těsnění mezi motorem a válci a těsnění mezi válci a hlavami. Přetěsnit (možná i máznout tmelem) a znovu zkusit tlak na obou válcích. Pokud problém přetrvá, tak je v plánu sundat zapalování a podívat se na gufero.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  U mne byl také problém s guferem. Doporučuji to prověřit.    [Mirda444]   29.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zajímavé téma.
Drážku v karterech mám také. 1951    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Gratulujem - máš alebo nemáš drážku v kartroch poza labyrint?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Můžu potvrdit, v mém případě byl problém na pravém válci s vyjetým guferem. Motorka jela na oba válce jenom při plném plynu a ještě špatně, díky chudé směsi mě startoval na našlápnutí, ale jenom levý válec... :-( Vyřešeno výměnou za nový jednobřitý simering.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tohle baterkou ani dobíjením nebude - muselo by se to projevit na obouch válcích. U 350tky péráka by horní přerušovač měl být pro pravý válec a dolní pro levý válec, kondíky jsou ke každému kladívku přidruženy připájením na svorkovnici 1A+1B. Občas se stává že olej z plsti na vačce časem steče na spodní kontakt přerušovače(jenže spodní je pro LEVÝ válec) a tím začnou problémy se zápalem na válci.
Zkontrolovat kontakty na horním přerušovači(pravý válec) + zkouknout jiskření na kontaktech při chodu motoru. Jestli to bude v pořádku tak ještě zkusit přehodit/přepájet vodiče od kondensátorů. Pokud ani to nic nezmění tak zapalování bude asi OK a problém bude nejspíše v sání.    [Martin Štindl]   26.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To může dělat i špatná baterka.    [Hynek]   26.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  přefukuje mezi válcema na středu    [gryzzlik]   26.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě pro upřesnění se jedná o klasické pérácké zapalování. Co se týče zmiňovaného přehazování drátů v zapalování, tak se jednalo o dráty ve svorkovnici zapalování 1A a 1B viz obrázek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 350 pérák - špatný chod jednoho válce


 Zdravím všechny nadšence.

Měl bych prosbu o radu k mému péráka 350 po celkové renovaci. Moto má najeto něco přes 1400 km. Kolem červnu 2018 dokončeno.
Tuto krásnou neděli jsem se rozhodl využít a věnovat jí projížďce. Cca po 45km jsem cítil špatný chod motocyklu, respektive pravého válce - neměl výkon. Po zastavení na vhodném místě jsem zkontroloval teplotu a vzhledem k mírné okolní teplotě samotné válce nebyly nijak přehřáté. Čeho jsem si povšiml, tak byl menší tlak vycházejících zplodin z pravého výfuku - zdál se mě nepravidelný chod/zápal (testováno dlaní před výfukem :D ).
Moto jsem nechal odpočinout a zkusil nastartovat - motor ihned chytl, tak jsem se vydal na cestu. Po rozjeti jsem cítil opět špatný tah a nepravidelný zápal na pravém válci.
Napadlo mě, že bude nejspíše problém v indukční cívce, které jsou zabudovány v bakelitové spínací skříňce. Tudíž jsem otevřel pravé víko motoru (zapalování), prohodil dráty vedoucí do spínačky a také prohodil fajky. Čekal jsem, že problém se přestěhuje na levý válec, pokud by se jednalo o problém s indukční cívkou. To se nestalo.
Po ujetí pár km jsem opět zastavil a abych zkontroloval svíčku pravého válce. Pravý válec chytil cestou jen občas a jeho samotná teplota byla nízká na udržení ruky na válci. Levý byl horky, jelikož měl správný chod.
Vyndal jsem svíčku a vyměnil za jinou - Nic se nezměnilo.
Po pár km jsem opět zastavil a zase rozdíl v teplotách - pravý teplý a levý horký. Poté jsem vyměnil ještě jednou svíčku pravého válce. Cestou domů jsem ještě několikrát udělal rošádu drátů v zapalování k indukčním svíčkám a fajek, abych vyloučil indukční cívky.
Pořád nešel pravý válec v pravidelném chodu.

Tímto bych Vás chtěl požádat o radu nebo nápad co se mohlo přihodit či poškodit. Napadá mě už jen několik možností:
1) nějak rozeštelovaný předstih za jízdy pravého válce
2) špatný kondenzátor - ale tu bych předpokládal přesunutí nepravidelného chodu na jiný válec
3) vyletění gufera na pravé straně u zapalování
4) nedostatečná komprese v pravém válci ??

Budu rád za každou radu a postupně bych je vylučoval od nejlehčích po těžší.

Děkuji    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (20) 
Nezodpovězené téma 

Chromování 2019


 Ahoj, má někdo zkušenosti s chromováním v polské Wolsztyni? Případně jiná doporučení na kvalitní chrom. Děkuji.    [fikuscz]   26.03.2019 
 Přidat odpověď 
Odpověď  doline uz se to tu probiralo zamecnictvi kraus delaj repas i vsechny komponenty jdou u nich koupit jako emulzni trubice s jehlou pak to je uplne nova motorka.

http://www.zamecnictvikraus.cz/repliky.php?typ=perak    [free]   23.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No emulzni trubice je prece v karburatoru na peraka nasroubovana, takze normalne vysroubovat.    [Carlos]   23.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pořídil jsem tažné na Pav 40 za péráka u Motošála. Pěkně sedí. Je ihned použitelné. Stálo cca 1400.    [Michal]   20.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jaká je lepší cesta při renovaci?

Poslat někomu (komu?) tělo na přestružení plovákovky ať dá i nové větší šoupě,..a sám si doma (jaký je postup?) vylisovat emulzná trubici a koupit novou jehlu,...

Nebo (kdo - komu?) poslat celek na kompletní repas dodavatelsky?

Vaše dosavadní zkušenosti. Případně při výměně emulzní trubice se dělá co? Celý spodek vylisuje - jak? Nikdy sem to nedělal. No nebo jo, ale moc to nešlo nebo sem dokonce vylomil závit.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  koupili jsme několikery spodní kluzáky jawa turecké výroby. Chrom, závity, průměr pro pouzdra OK. Ale na jednom kluzáku byl otvor(který svírá osu) vrtán mírně mimo obě roviny kluzáku. Naštěstí byl otvor menší o 0,5 mm, takže se nakonec podařilo kolmost otvoru opravit. Možná ten Turek nebyl úplně mimo, když vrtal asi z ruky, tak raděj slabším vrtákem.    [vintera]   19.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Koupil jsem šrouby na kastlík pérák (chrom) a závit je bohužel nutné přetočit, je nachromovaný a proto nejde do původního závitu v kastlíku.

https://www.motokrnov.cz/14926-cz-125150-t-b-c/45734-sroub-kastliku-ocel-chrom-(-perak-cz-)-/    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pro doplnění: já jsem také na svém péráku 350 po záběhu zkoušel maximálku a vím, že mě celkem překvapilo, jak to jelo. Tacho ukazloval něco přes 110    [dansson]   14.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  dolin1: Dynama z 634 stejně jako původní dynama péráků se zapojovala v principu "mínusové regulace", takže pro instalaci se použije AEV 0361(6V/75W) https://eshop.aev.cz/aev-0361 . Typ AEV 0361A by šel také použít ale musel by se přepojovat stator. To zapalko je kompletní včetně rotoru pro 75W(silnější dráty vinutí)?
B.J.: S úplně vybitým akumulátorem(0V) jsem to nezkoušel ale s AEV regulátorem se mi podařilo roztlačit péráka(klíček v poloze zapalování) který měl svorkách baterie okolo 2,5V.    [Martin Štindl]   14.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/750 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006