MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301010 příspěvků |7240 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 27.6.2019 03:04  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 754
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 340
    Doklady   11.04.2010 / 271
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 2990      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 276      Příspěvků Příspěvků: 30025
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/751 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  díky    [Petan69]   22.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mě od toho odrazovali, páč u třistapadesátky stejně musíš nahřívat blok kvůli středovému čelu. Ale stejně se je tam chystám dát.    [Felix]   22.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl jsem stejný problém, po výměně gufera a seřízením předstihu se chod významně zlepšil.
Měl bych také dotaz jaký názor máte na osazení válečkových ložisek na kliku 350tky na pravou stranu nebo i na levou a mezi válci nechat klasické kuličkové? Z hlediska půlení motoru by bylo výhodné určitě napravo.    [Mirek]   21.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V původním klaksonu byl bez povrchové úpravy.    [fikuscz]   21.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky teď kompletuju klakson a chci se zeptat jestli ten "lakovaný plech" má být opravdu lakovaný. Měl jsem ho jen orezlý.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to je prostě nečestný a nemorální.    [Monty]   15.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Problém jen, že ten cinskej tu prodává jako českou repliku    [Jakub]   15.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  I kdyby někdo dokázal vyrobit repliku tachometru na Péráka komplet v Česku, nebude za 2000,- na prodej. Jednak se za originály(většinou nefunkční) chce tak 5 až 7000,- , a 2000,- zhruba přijde oprava starýho, takže těžko za takovou sumu někdo vyrobí novej.
Ale celkem nic Vám nebrání nakupovat na Alibabě za 750,- , a prodávat třeba za 850,- bez okrádání v česku, ne?    [MOnty]   15.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak jsem se radoval, že někdo prodává na bazoši repliky tachometru na péráka, prý vyrobené v ČR. Když jsem se pak podíval na čínský obchod, kde jsou prodávány repliky na BMW a M72, nejen že je to úplně totéž ale za ten čínský zaplatíte 33 dolarů = 750kc a za ten šmejd na bazoši chce pan podvodník 2100    [Jakub]   15.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozeta pérák FJ


 Má někdo zkušenost s touto replikovou rozetou?

https://www.motojelinek.cz/Rozeta-44z-ZINEK-Perak-d3552.htm

Zvažuji, že bych ji koupil, ale nevím, jaká je kvalita, zpracování, přesnost, prostě zda je identická s originálem.    [Hynek]   28.05.2019 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už opatrně zajíždím. Zadní tlumiče jsou už OK. Problém byl v příliš vymačkaných hliníkových pouzdrech se závitem pro pružinu. Porád vyjížděly ven. Snažím se používat maximum originálních dílů, ale tady by už se příliš deformovaly objímky rámu kdybych to dotáhl. Takže to vyřešily repliky pouzder se závitem.
Stojánek je provizorní. Chtěl jsem sehnat origo ocelový, ale narazil jsem na elektronový. Nevím sice jestli zrovna na tento rok výroby patří (stavěl jsem to jako první sérii) ale přišel mi zajímavý. Musí se ale ještě vyspravit...    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Problém s upadlým kontaktem na kontaktním šroubu kladívka jsem měl též jen na 250 a odhalil jsem to až o par hodin později co jsem na jedoucím nejedoucím péráku doskákal dom. Nová kladívka jsem měl samozdřejmě v brašně na motorce. Takže mě málem jeblo když jsem na to přišel. Ty repliky nestojí za moc.    [Michal]   15.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, to sedi s mojimi zisteniami. Ale stale nikto nevyjasnil ci ta drazka nerobi problemy - prava a lava komora su prepojene a tympadom sa ovplyvnuju...

Otazka je ci to moze byt pricinou mojej nizkej max rychlosti a problemami s naladenim zmesi...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mam rovnaky motor, jednopaka, 1954, ale je to 100% perak 350    [Boco]   09.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo a co je to za rok vyroby? Neslusel by mu spis ocelovy stojan?    [ZČ]   07.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám    [fikuscz]   04.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motor na 350 se na aukru nedávno prodal za 45000kč ...
https://aukro.cz/motor-jawa-350-perak-6946191919    [xhamsterr]   03.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  takže kompletnost motoru je, že chybí stator zapalování, karburátor a víko karburátoru. Je to rok výroby podle čísla už 1954 (vyráběly se péráky ještě v roce 1954, nebo je to náhradní motor? - číslo má originál v klasickém formátu). Je tam už od výroby ofrézovaný karter uvnitř a je tam jednopáka. Na 100 % to není upraveno z kývačky ale je originál. Na pravé straně je gufero, na levé je myslím labyrint, nebo je to gufero v nějaké tvarované kovové kleci s profilovaným čelem. Opravdu máš Fiskuszi zájem? Je to v Brně.    [jj]   03.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Podle fotky to vypada, ze uz ses skoro hotov. Tak doufam ze stroj uvidime na srazu Peraku.    [ZČ]   02.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  toho papíru s parafinem, který jsem cca 10 let měl jen na podpal v kotli musím něco schovat, nenapadlo mě, že může ještě něco zhodnotit!    [jawik]   01.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chtělo by to zabalit do ušmudlaného žlutého papíru, vymyslet příhodu o dědečkovi a jeho prototypu ... a na Aukru prodat za peníze co znamenají svět. A možná to nebude daleko od pravdy protože tohle je fakt divný ... proč by to někdo dělal?    [xhamsterr]   30.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A nebylo to naopak ? ? Nepřiletěli náhodou z Marsu sem, "naklepali" ty data, a zase odletěli ? ? :D :D :D
Je vidět jak ten čas běží, a věci pro nás starší jsou přirozené. . .
Už se to tu několikrát vysvětlovalo . . .    [radek]   30.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  nuz evidentne to cislo vydal dopravny inspektorat na Marse ,11-ho mesiaca v roku 1954 , keby ste nevedel kde Mars je , tak je to stvrta planeta od Slnka .    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jako v ČR nebo v cizině?    [pepe.fort]   29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dole jsou v kluzácích pouze gumové dorazy z tvrdé gumy.    [kocour]   29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  mám zájem, když tak fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  cislo pridelene dopravnym inspektoratom    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

350 Pérák


 Ahoj,
víte někdo co to je za divné číslo motoru?
Jedná se o Péráka 350    [pepe.fortRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Odpověď  Montoval jsem revmaplechy a rozměry na výkresech zveřejněných v této diskuzi nepasovaly. Mám 250 ccm. Rozpěrná trubka na spodní úchyt vyšla 130mm vlevo a 135 mm vpravo za účelem mezery mezi plechem a kolenem výfuku zhruba 1cm. Délka závitové tyče 340mm (zajištěno matkou a kontramatkou). Potom aby byly plechy přibližně rovnoběžné tak vyšla délka horního držáku 290mm. Vzdálenost plechů od nádrže asi 25mm. Dost ztuha si vyhýbá levá trubka s náhonem tachometru - náhon jde pod trubkou.    [donkomposto]   29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  30 000,- typuju    [ Monty]   29.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Pérák 350 cena motoru


 Za kolik se dá prodat rozebranej motor originál pérák 350 - zadřená klika. Jinak kompletní - válce i písty ještě bez výbrusu, zapalování obě víka - nic není ulomeno, originál vyraženo číslo (rok 1950), kartery párové. Motor byl cca před 40 lety rozebrán a od té doby je v krabici. Možná budou chybět nějaké šroubky.    [jj]   29.04.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za reakci. Že tam origo nepatří vím. Zvažoval jsem je tam dát protože horní kryty při zkušební montáží nebyly volné. Myslel jsem že jsou gumové, kakze mi bylo divné že by patřily pod pružinou. Teď jsem je vzal do ruky a zjistil, že jsou tvrdé. Takže pod pružiny by šly. Nicméně by vysunuly horní úchyt pružiny z objímky, což mi nepřipadá nejšťastnější. Zkusím to bez nich a pružinou pořádně domacknu nahoru a uvidím...
Kazdopadne se to začíná konečně rysovat. Rád bych ještě stihl sezomu :)    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přesně tak, nic takového na péráka ani céčko nepatří.    [fikuscz]   27.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tlumiče péráka a Céčka nemají žádné podložky zabraňující cinkání krytů - jak horní tak dolní kryt jsou montáží pevně uchyceny.    [Martin Štindl]   27.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den. Začal jsem skládat dvanáctku a narazil jsem na hloupý problém kvůli kterému mne přijde zbytečné zakládat nové vlákno a tak píšu sem. Koupil jsem podložky proti cinkani krytu tlumičů a nemůžu nikde najít kam vlastně patří. Poradil by mi někdo?    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taktéž Všem velmi děkuji za názory a doufám, že toto téma pomůže i někomu v budoucnu při obdobném problému.

PS: Jako poslední bych chtěl podotknout, že jsem se při prvním nastavení zapalování do toho nechtěl pouštět (neměl jsem zkušenost a ani měrku polohy pístu) a požádal jsem firmu, která mě renovovala zapalování, aby ho i nastavila na daný motor.
Při hledání této závady jsem zjistil, že nebylo nastavené v předepsaném rozsahu a musel jsem rozšířit drážky v patici kladívka.
Rada pro mne do budoucna a možná i pro někoho jiného je si zkontrolovat nastavení případně si to nastavit sám.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento problém jsem vyřešil koupí nového kontaktního šroubu. Následně nastavil odtrh v horní úvrati pístu na 0,4mm, posunul jsem píst (klikovkou doleva) o 3,35mm a opět nastavil odtrh na 0,05mm (podle planžety). Pokud se ptáte proč 3,35mm, tak jsem zvolil střední hodnotu udávanou v katalogu 3,2-3,5mm).
Taktéž, jak jsem psal jsem přetěsnil válec, hlavu a kolena. Složil motor a dal na své místo nádrž a spínací skříňku. Po těchto krocích moto opět jelo a chybu už nevykazovalo. Chod se mě zdá lepší něž předtím.
Pro představu přikládám fotku zapalování 250, na kterém je zmíněný šroubek.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minulý týden jsem při detailnější kontrole zapalování nejspíše objevil problém.
Jednalo se o kontaktní šroub přerušovače (kladívka). Jeho napájená kontaktní plocha zcela chyběla a tím vznikla velké mezera mezi ním a kladívkem.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Půlbuben i novější 354 mají drážku taky.a poslední 354(06?)už ji nemá.    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Vypadá to že tady někdo byl v Turecku asi na dovolené -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/751 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006