MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314359 příspěvků |8036 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 217 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 23.3.2023 08:54  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 861
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3076      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 291      Příspěvků Příspěvků: 31519
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/788 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Kdysi jsem měl několik malých kývaček jawa a čz na pneu 3,00. Jaké měly stojánky si již nepamatuji. Nižší stojan by tady dával logiku pro menší profil obou pneumatik.    [Luboš]   18.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Včera jsem taky běhal po dílně a měřil stojánky :-) ten kratší mám taky, kdysi jsem ho dal na 356 a ani jsem si nevšiml, že je kratší... Jak to bylo přesně se nedozvíme, můžeme jenom spekulovat. Z dobových fotek se bohužel nepozná, jak je stojánek dlouhý. Já bych se taky klonil k tomu, že to bude ze začátku výroby. Ještě si většinou porovnávám čísla dílů v katalozích n.d., tam má stojánek stejné číslo jak pro 352 tak pro první 356, až v pozdějším doplňku katalogu pro 356 se píše o změně litého za svařovaný. Ale jestli byl ten litý celou dobu stejný nebo byla různá provedení se stejným číslem nebo třeba chvíli neměli elektron a dělali z litiny (a do katalogu se to nedostalo), toť otázka :-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý postřeh, ale nemyslím si, že by ostatní stojany na malé kývačky byly nižší. Leda by to bylo ze začátku výroby, ale to je domněnka. Přikládám porovnání velikostí, první zleva je z velké kývačky, poslední je replikový na péráka. Vzdálenost mezi latěmi je 28,5 cm. Jediný stojan, který je stejně vysoký jako ten červený, je z ČZ 150c, ale ten je typově úplně jiný.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentOdpověď  asi jsem to vyřešil, přikládám rozměrové náčrtky z návodů k obsluze, velká kývačka má o 2 cm vyšší světlou výšku ;-)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  meela: Také mě napadlo, že by ty stojany na fotkách ode mě mohly být na malou půlbubnovou kývačku, ale proč by byly nižší než ostatní stojany? Jinak na malých kývačkách se kromě toho vyskytují tyto typy - hliníkový bez výztuh, hliníkový s výztuhami, trubkový svařovaný a ocelový litý. A asi všechny jsou vyšší než tyhle dva, které mají jen 26 cm.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ne myslím ten litý vlevo. Ten vpravo ale patří spíš na 356. A používaly se i na prvních jednovýfukových čz    [meela]   15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jestli myslíte ten na poslední fotce vpravo, jawácké barvy, svařovaný, tak přesně takový mám na 352. Tedy - úplně přesně takový ne, ten můj byl zohýbaný jak pr++e!    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je první provedení stojanu na kývačku. A podle záchytu pružiny na levé straně je to na malou kývačku, pravděpodobně typy 351 a 352.

Ale připojím se k dotazům, nedávno byl v inzerci pro mě neznámý typ stojanu, nepoznává ho někdo? Má ještě o dost menší výztuhy...    [meela]   15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky ho mám ale nevím    [petr]   15.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Teď je na Aukru jeden stojan podobný tomu mému, sice je z elektronu, ale na výšku je stejný. A záchyt pružiny má také na levé straně, takže z péráka asi nebude. Neví tedy někdo, z čeho tyto stojany jsou?    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj, měl byste prosím někdo kontakt na pana Kutu nebo jiného šikulu, který má výstružník a hotové přípravky na přední vidlice?
Děkuji.
Jirka    [JirkaH. ]   11.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Podivej se třeba sem : https://renovacemoto.rajce.idnes.cz/

A když nebude něco jasné, klidně napiš na fikuscz@seznam.cz    [fikuscz]   11.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Myslím že zinkování se při výrobě péráka nepoužívalo. Existovala tzv. lidová verze, kde bylo méně chromovaných dílů, než na klasice. Někde jsem četl, že náhradou chromu byl lak s příměsí hliníkového prášku. Asi největší chromovaný díl je nádrž, takže jestli ji budete chromovat nebo ne, tak podle toho bych udělal zbytek motocyklu. Také bych doporučil projít internet nebo zdejší forum, je všude spousta informací, stačí hledat.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [Petr]   10.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa pérák 250_co se chromuje a lakuje?


 Renovuji péráka Jawa 250 - 11 komunista. Poradí mi někdo, které díly se chromují, a které jsou na pozink, a které na nástřik barvou.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Vůbec netuším, ale zkusím spekulovat :-) třeba pozdější náhradní díl, když už nebyla k dispozici forma na odlitek? Nebo výpadek ve výrobě z podobného důvodu a tohle bylo náhradní řešení?    [meela]   08.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 7    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 6    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 5    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Všechny nadšence péráků,
Chtěl bych trochu oživit toto téma, jelikož jsem narazil a koupil stejnou podkovu jako pán přede mnou.
Setkal jsem se s těmito typy podkov:
1) plné podkovy bez vybrání - první FJ - cca 1946
Zde jsem se setkal také s několika typy cca 3.

2) podkovy částečně vybrané se šroubkem ke kapličce předního světla - cca 1946-1947
3) částečně vybrané bez šroubku - cca 1948-1949
4) zcela vybrané cca 1950-konec výroby péráků

Nyní mám "ohnutý svařenec", který byl v oblasti předních tlumičů dodatečně obroben.
Byl bych rád za jakoukoliv informaci o této horní podkově.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pokud má přiznaný svár na kapličce tachometru tak je to vojsko.bylo to svařeno ze dvou půlek a neobroušeno    [hans]   05.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Napište prosím, jaký je závit a stoupání na výfukových maticích.
Zainvestuji do závitových oček a nevím, jaké bych si měl pro tyto účely koupit.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den
Máte někdo odkaz na to, kde koupit kvalitní štítek Jawa 350/18 v angličtině? Ty co mě dorazily jsou úplný paskvil.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, jen z důvodu bádání pro budoucí badatele přikládám foto.
Stroj 18-00827-52, vyroben tedy nejspíš v roce 1951.
Doraz na brýlých s výčnělky. Proto usuzuji na rok 51.
Nádrž vařené hrdlo, slabé kolečko.
Jednalo se o původní, neskládanou exportní motorku dovezenou ze Švédska.    [Pepa22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Srovnání s kývačkovým a péráckým stojánkem.    [PhoenixRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Železný stojan


 Zdravím, chtěl bych se poradit, z jakého motocyklu je tento železný (je magnetický) stojan. Je vyšší než na péráka, ale nižší než na kývačku. Rozteč úchytů je stejná, oka mají bronzová futra.    [PhoenixRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (12) 
Odpověď  To Beat: hlinik neni kov?    [Xcollector]   11.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  k dotazu níže, 2 péráci z roku 54, oba mají nádrž s přivařeným hrdlem bez držáku sítka, znak obyčejný s kroužkem    [meela]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tady v té diskuzi je pár fotek "lidových" nádrží, celošedivá je tam taky ale detaily bohužel nejsou vidět

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=233580    [meela]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  údajně původní lak. Má někdo tuto nádrž? Jaké má hrdlo a jaký kroužek ve znaku?    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  tlustý kroužek ve znaku    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrlo    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  vařený hrdlo    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  letovaný hrdlo    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě téma nádrží s kolečkem. S kolegou ZČ řešíme rovněž zda vařená hrdla, tučný kroužek ve znaku a kompletně bíle lakovaný nádrže nebyly pouze z pozdější druhovýroby. Zde se to těžko prokazuje, ale pár věrně autentických strojů z roku 1954 by to mohlo objasnit.    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  bobo oprava! Jak píšu níže o duplicitě štítků, tak jsem se i já chytl do pasti. Štítek na motocyklu může být správný - výroba srpen 1952, je totiž se štítkem z výroby srpen 1951 duplicitní. Ve výrobním čísle u obou chybí rozlišovací prvek -modelové dvojčíslí za pomlčkou, které se do kolonky nevešlo. Jak jsem psal níže chtělo by to celé číslo na rámu, tam modelové dvojčíslí je. Pokud by to byl tedy motocylk 18-018xx-53, tak by to byl hluboko nejstarší s novými prvky.    [Libor]   22.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/788 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006